Ben jij mijn schoonzus??quote:Op zondag 18 november 2007 11:06 schreef MaLo het volgende:
Mijn schoonmoeder vraag nooit wat onze dochter eventueel zou willen hebben.
En dan beledigd zijn als ze iets geeft wat mijn dochter al heeft.
Maar ze komen gewoon ieder jaar aan met goedkope prullen.
Slecht gesneden houten puzzels, een zingende en dansende sneeuwman waarvan de batterij na 2 dagen leeg is en niet vervangen kan worden, noem maar op.
Echt van dat spul dat je het liefst direct de ton in zou mikken.
quote:Op zondag 18 november 2007 18:27 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Vouwpapier. Kilo's vouwpapier.![]()
"Ja, ik zag je een keer een kraanvogel vouwen, dus ik dacht hey!"
Serieus?quote:
Dit is zó grappig!quote:Op zondag 18 november 2007 18:27 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Vouwpapier. Kilo's vouwpapier.![]()
"Ja, ik zag je een keer een kraanvogel vouwen, dus ik dacht hey!"
quote:Op zondag 18 november 2007 19:32 schreef dutchie het volgende:
[..]
Dit is zó grappig!![]()
Moeders vaders zijn hilarisch.
Daarom vraag ik nooit wat . . .quote:Op zondag 18 november 2007 10:33 schreef dutchie het volgende:
Ken je dat?
Echt pedagogisch verantwoord ja, je kind met anderhalf jaar oud al meteen leren een gegeven paard in de bek te kijken. Zo worden verwende nesten nou gecreeerd. Het wurm moet blij zijn dat het uberhaupt een pop krijgt, en nog een toffe Bert ook. Miljoenen kindjes in Afrika moeten zelf een pop maken van twijgjes en zand, vergelijk het daar eens mee.quote:Op zondag 18 november 2007 10:33 schreef dutchie het volgende:
Zo weet ik nu al dat mijn schoonmoeder er gigantisch naast zit met het kado voor mijn jongste dit jaar. Kind is anderhalf en he-le-maal gek van 'Erna' = Ernie. Dus schoonmoeder vraagt wat hij hebben wilt en ik als oplettende moeder zeg 'een Ernie-pop'.
Vertel ze me gister dat ze Bert heeft gehaald.![]()
Goh, wat lekker politiek correct.quote:Op maandag 19 november 2007 20:57 schreef Marble het volgende:
[..]
Echt pedagogisch verantwoord ja, je kind met anderhalf jaar oud al meteen leren een gegeven paard in de bek te kijken. Zo worden verwende nesten nou gecreeerd. Het wurm moet blij zijn dat het uberhaupt een pop krijgt, en nog een toffe Bert ook. Miljoenen kindjes in Afrika moeten zelf een pop maken van twijgjes en zand, vergelijk het daar eens mee.
Eigenlijk wel. Zo creeër je succes. En karakter. En weerbaarheid. En assertiviteit. En een gezonde haat tegen oude mensen die een monobrauw niet van een warrig kapsel kunnen onderscheiden.quote:Op maandag 19 november 2007 21:29 schreef dutchie het volgende:
[..]
Goh, wat lekker politiek correct.
Wat denk je nou, dat ik tegen mijn zoontje ga zeggen: Goh, wat jammer joh jij wilde eigenlijk liever Ernie hè? Dom van oma hè?![]()
Ja, dat deden wij vorig jaar ook. Mijn schoonvader had gewoon de doos met oude kinderspullen van z'n zoons geplunderd. Die kregen dus hun oude teddyberen, playmobil en lego terug. Verder had hij sponzen, kwasten en schoonmaakmiddel gekocht. Ook heel leukquote:Op maandag 19 november 2007 21:35 schreef Sapstengel het volgende:
Wij doen altijd met Sinterklaas dat iedereen 3 cadeautjes moet kopen. Daarna mag iemand er een uitpakken en kiezen of hij het zelf houdt of aan iemand anders geeft. Dit gaat zo door totdat iedereen 3 cadeau's heeft. Maar het leuke is dan om zo gaar mogelijke dingen te kopen en daar je ooms of tantes mee op te zadelen. Er komen elk jaar echt de meest loze cadeau's voorbij en het is bij ons een sport gevonden om binnen het afgesproken bedrag het meest rare ding te vinden
.
Misschien krijg je dit jaar wel een muisquote:Op dinsdag 20 november 2007 10:34 schreef Slarioux het volgende:
Ja ik vind computers leuk. Ja ik studeer Informatica. MAAR ELK JAAR EEN FUCKING PAPIER-MACHE COMPUTER KOMT ME ECHT DE STROT UIT!!!111
Zo.
Erg subtiel. Zelf heb ik dat anders aangepakt.quote:Op dinsdag 20 november 2007 10:21 schreef MaLo het volgende:
Zelfs mijn dochter van 3,5 heeft al haar manier om duidelijk te maken dat het kadootje niet was wat ze gehoopt had.
Ik had haar een popje in de schoen gedaan, met een extra jurkje en een kammetje erbij.
Haar reactie, heel droog: "Ik had eigenlijk liever wat anders gehad. Een treintje! Maar dit is ook wel goed hoor."![]()
Volgens mij heb je een imagoprobleemquote:Op dinsdag 20 november 2007 10:34 schreef Slarioux het volgende:
Ja ik vind computers leuk. Ja ik studeer Informatica. MAAR ELK JAAR EEN FUCKING PAPIER-MACHE COMPUTER KOMT ME ECHT DE STROT UIT!!!111
Zo.
Nou, pff, dan koop je er zelf een Ernie bij, probleem opgelost, kind blij.quote:Op maandag 19 november 2007 21:29 schreef dutchie het volgende:
[..]
Goh, wat lekker politiek correct.
Wat denk je nou, dat ik tegen mijn zoontje ga zeggen: Goh, wat jammer joh jij wilde eigenlijk liever Ernie hè? Dom van oma hè?![]()
quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:31 schreef BVO het volgende:
[..]
Nou, pff, dan koop je er zelf een Ernie bij, probleem opgelost, kind blij.
Wat kan het leven toch simpel zijn.
Het is beter om het nageslacht in kwestie ZELF een Ernie te laten maken van twijgjes en zand, zodat het a) de kans heeft om zich te realiseren waar leeftijdsgenoten in minder bevoorrechte situaties (lees: Malawi) het mee moeten doen, en b) inzicht krijgt in het productieproces van een product, en de kans heeft zich te realiseren dat goederen niet zo maar pardoes op magische wijze in de winkel verschijnen maar dat daar een heel productieproces aan vooraf gaat met veel bloed, zweet en tranen van onderbetaalde Chinese fabrieksslaven die in barre omstandigheden de Ernie moeten produceren waar dit wurm vervolgens zo om kan mekkeren bij zijn mammie zonder ruggengraat.quote:Op maandag 19 november 2007 20:57 schreef Marble het volgende:
Zo worden verwende nesten nou gecreeerd.
Doe jij je kinderen maar naar de Vrije School, daar mogen ze met twijgjes spelen zoveel ze willenquote:Op dinsdag 20 november 2007 19:16 schreef Marble het volgende:
[..]
[..]
Het is beter om het nageslacht in kwestie ZELF een Ernie te laten maken van twijgjes en zand, zodat het a) de kans heeft om zich te realiseren waar leeftijdsgenoten in minder bevoorrechte situaties (lees: Malawi) het mee moeten doen, en b) inzicht krijgt in het productieproces van een product, en de kans heeft zich te realiseren dat goederen niet zo maar pardoes op magische wijze in de winkel verschijnen maar dat daar een heel productieproces aan vooraf gaat met veel bloed, zweet en tranen van onderbetaalde Chinese fabrieksslaven die in barre omstandigheden de Ernie moeten produceren waar dit wurm vervolgens zo om kan mekkeren bij zijn mammie zonder ruggengraat.
Wat denk jij dat er gaat gebeuren dan?quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:31 schreef BVO het volgende:
[..]
Nou, pff, dan koop je er zelf een Ernie bij, probleem opgelost, kind blij.
Wat kan het leven toch simpel zijn.
Ken jij Ernie?quote:Op dinsdag 20 november 2007 19:16 schreef Marble het volgende:
[..]
[..]
Het is beter om het nageslacht in kwestie ZELF een Ernie te laten maken van twijgjes en zand, zodat het a) de kans heeft om zich te realiseren waar leeftijdsgenoten in minder bevoorrechte situaties (lees: Malawi) het mee moeten doen, en b) inzicht krijgt in het productieproces van een product, en de kans heeft zich te realiseren dat goederen niet zo maar pardoes op magische wijze in de winkel verschijnen maar dat daar een heel productieproces aan vooraf gaat met veel bloed, zweet en tranen van onderbetaalde Chinese fabrieksslaven die in barre omstandigheden de Ernie moeten produceren waar dit wurm vervolgens zo om kan mekkeren bij zijn mammie zonder ruggengraat.
quote:Op dinsdag 20 november 2007 21:12 schreef dutchie het volgende:
[..]
Ken jij Ernie?
Ik heb nog nooit twijgjes of zand gezien in Ernie hoor.Kan aan mij liggen.
quote:Op dinsdag 20 november 2007 19:16 schreef Marble het volgende:
Het is beter om het nageslacht in kwestie ZELF een Ernie te laten maken van twijgjes en zand, zodat het a) de kans heeft om zich te realiseren waar leeftijdsgenoten in minder bevoorrechte situaties (lees: Malawi) het mee moeten doen
Daar zou ik een stuk blijer mee zijn, dan met een krans voor aan de deur...quote:
ja okeequote:Op woensdag 21 november 2007 23:22 schreef OA het volgende:
[..]
Daar zou ik een stuk blijer mee zijn, dan met een krans voor aan de deur...![]()
Dat wel. Alsof ze wil zeggen "hier, dit krijg ik graag te drinken, niet dat bocht van julliequote:Op woensdag 21 november 2007 23:24 schreef Muck het volgende:
[..]
ja okee
maar het bleef vreemd dat ze het meebracht....
Bang dat jullie geen koffie haddenquote:Op woensdag 21 november 2007 23:07 schreef Muck het volgende:
ah wat een herkenbaar topic
de moeder van mijn ex was er een kei in...
en een pak koffie
ja inderdaadquote:Op woensdag 21 november 2007 23:26 schreef OA het volgende:
[..]
Dat wel. Alsof ze wil zeggen "hier, dit krijg ik graag te drinken, niet dat bocht van jullie"
![]()
ik denk hetquote:
whehehequote:Ik heb zelf overigens iets van 3 ijskrabbersin een half jaar tijd gekregen...
(bij aanschaf auto (juni), met verjaardag (augustus) en met kerst )
quote:Op donderdag 22 november 2007 10:55 schreef _Arual_ het volgende:
Grootste drama was eeen heuptasje in de vorm van een muis toen ik 15 werd... Toen ben ik echt kwaad geweest.
Soortgelijk verhaal hier.. ik had een supermooie stoomboot geknutseld en aangezien ik acreatief ben was ik daar extra trots op en toen kreeg ik een doos terug met papiersnippers en daar wat stomme cadeautjes in (een oogbol.. hallo, i'm a girl?). Buhquote:Op maandag 19 november 2007 11:44 schreef Metalfreak het volgende:
Jeugdtrauma
Ik weet nog een keer met een surprisemiddag op de basisschool erna in de auto ben gaan huilen omdat ik voetbalplaatjes had gekregen en als ik ergens een hekel aan had, was het wel voetballen... Het stomme was dat desbetreffende muts die mijn lootje had getrokken nog aan mijn zus had nagevraagd of ik van voetbal hield, waarop zij dus een zeer duidelijk NEE had gezegd... Wat was ik toen teleurgesteld, want ik had voor iemand anders wel heel veel moeite gedaan om een surprise te maken.![]()
Maar het is goedgekomen met me
sowieso, schumacherquote:Op donderdag 22 november 2007 17:21 schreef Metalfreak het volgende:
Mijn engste cadeau ooit was een kalender van Michael Schumacher toen ik 16 was of zo... En dan niet van zijn auto, maar van zijn kop...Alsof ik die aan de muur ging hangen, ben 'm toen ook maar gaan ruilen...
klinkt bekendquote:Op donderdag 22 november 2007 20:04 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Soortgelijk verhaal hier.. ik had een supermooie stoomboot geknutseld en aangezien ik acreatief ben was ik daar extra trots op en toen kreeg ik een doos terug met papiersnippers en daar wat stomme cadeautjes in (een oogbol.. hallo, i'm a girl?). Buh.
absoluutquote:Vermakelijk topic wel.
ja inderdaad!quote:Op donderdag 22 november 2007 20:46 schreef hetzusjevan het volgende:
Ze moeten gewoon een brief aan de ouders meegeven op de basisschool: geen doos met snippers!![]()
thanks!quote:Maar wow heb je echt zo'n cake gebakken? Superleuk idee! ^^.
Gewoon opnieuw inpakken en doorgeven!quote:Op maandag 26 november 2007 18:14 schreef _Arual_ het volgende:
Eens in het jaar ren ik ook met een vuilniszak door de badkamer heen. Stinkende merkloze geurtjes gaan daar dan in. En douchegels van onbestemde merken. Ik heb geen bad, maar mensen blîjven badparels en -schuim geven.
daar heb ik er ook een klein miljoen van jaquote:Op dinsdag 27 november 2007 17:06 schreef lienelien het volgende:
van m'n 12e ongeveer tot nu nog steeds van tantes ed: kaarsen, kaarsen nog meer kaarsen en kaarsenhoudertjes
Een kennis van me gaf eens een zeepje weg in cadeauverpakking. Ze deed 10 gulden achter het zeepje. Een tijd terug, in het eurotijdperk al, kreeg ze eenzelfde cadeauverpakking. Raad eens? Er zat tien gulden achter het zeepje... Viaviaviavia (is naderhand uitgezocht) was het weer bij haar teruggekeerd.quote:Op dinsdag 27 november 2007 16:41 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Gewoon opnieuw inpakken en doorgeven!
quote:Op woensdag 28 november 2007 20:01 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Een kennis van me gaf eens een zeepje weg in cadeauverpakking. Ze deed 10 gulden achter het zeepje. Een tijd terug, in het eurotijdperk al, kreeg ze eenzelfde cadeauverpakking. Raad eens? Er zat tien gulden achter het zeepje... Viaviaviavia (is naderhand uitgezocht) was het weer bij haar teruggekeerd.
En wat zij zegt!quote:
Ga je gang!quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:30 schreef Cat22 het volgende:
Eigenlijk zouden we een FOK!-geefjeallerslechtstekadootjesooit-doorgeefactie moeten starten!
nee niet echt.quote:Op vrijdag 30 november 2007 23:09 schreef Svensational het volgende:
Ah, ik ben dus niet de enige die ooit een doos met snippers als surprise heeft gehad!
Awww... Ik had een keer eindelijk wat anders, een tractor, en die werd afgepakt en aan een buurjongetje gegeven! (ja jeugdtrauma ja)...quote:Op dinsdag 20 november 2007 11:01 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Erg subtiel. Zelf heb ik dat anders aangepakt.
Ik moest als klein meisje niets hebben van poppen. Barbies enzo, ik had er gewoon niets mee.
Zo kreeg ik een keer een of andere wanstaltige pop van mijn tante. Jankend en krijsend gooide ik het ding door de kamer onder het gebrul van de volgende woorden: "IK MOT GEEN POP!"
Ik heb nooit meer een pop gekregen.
Dat is echt heel triest ja!quote:Op zondag 18 november 2007 22:42 schreef mrkanarie het volgende:
Kom je uit de kast, komen ze meteen met een dildo en een pakje condooms aanzetten!
Weggeven aan iemand die het wel leuk vindt. Of marktplaats.quote:Vorig jaar: braintraining-dvd, en leren armbandje als in emo-sieraad, wat je dan ook nog geacht wordt te dragen
3 maal raden wat ik dit jaar krijg?quote:Op donderdag 22 november 2007 10:55 schreef _Arual_ het volgende:
In het jaar dat ik samen ging wonen kreeg ik van iedereen mokken. Ik had er werkelijk tientallen, in alle kleuren van de regenboog.
quote:Op zaterdag 1 december 2007 00:42 schreef kyraaa het volgende:
[..]
3 maal raden wat ik dit jaar krijg?![]()
Mn keukenkastje staat afgeladen volHeb 3 planken vol glazen en bekers.
Nog even en het aanrechtkastje valt naar beneden!
quote:Op maandag 26 november 2007 18:32 schreef Ynske het volgende:
Van mijn ex-schoonouders een fleece-vest waar ik met 3 man in kon camperen. Dezelfde mensen kwamen met een of ander douchesetje aanzetten met mijn verjaardag. Een dagboek? ben geen kind van 9 meer.
De zus van die familie kwam met lege cd's aan, een boek over Oostenrijk en de ski-gebieden, IK haat Oostenrijk. En skieën
quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:27 schreef Sessy het volgende:
Nouja, als je een echtelijke ruzie hebt en je hebt eens zin om iets kapot te smijten, dan kan dat in elk geval
Oh ja, me too, en ik ben panisch voor brand, zou het dus nooooooit aansteken.quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:06 schreef lienelien het volgende:
van m'n 12e ongeveer tot nu nog steeds van tantes ed: kaarsen, kaarsen nog meer kaarsen en kaarsenhoudertjes
dat van die strijkkralen herken ik wel jaquote:Op zaterdag 1 december 2007 17:01 schreef Toeps het volgende:
Oh, vreselijk! Als kind, van dei nep-lego, die natuurlijk niet op de echte lego past, of van die neppe strijkkralen, die helemaal niet goed plakken, en net niet dezelfde kleur hebben als de echte... Een koelkast van een eerste mobieltje... Dan denk ik ook, doe maar niet...
Dat is toch hartstikke lief (bedoelt) ?quote:Op zondag 2 december 2007 15:47 schreef Dinus het volgende:
Toen ik 12 was kreeg ik van opa een echt leren damestas met nepzijden sjaaltje met gouden hoefijzers en bitjes e.d. want "ik werd nu al een hele dame" met in het ondervak als klap op de vuurpijl een bijpassende damesparaplu
in ieder geval nog een doos met snippers.quote:Op donderdag 22 november 2007 20:08 schreef Muck het volgende:
[..]
sowieso, schumacher
[..]
klinkt bekend![]()
ik had een ronde cake gebakken, daar het cadeautje in gefrummeld, een laag chocola erover gedaan zodat je niet meer kon zien dat er een gat in de cake zat en daar met snoeppapier een mutsje en oogjes enzo bijgemaakt
een zwartepieten taart dus
ik kreeg terug (jawel) een doos met snippers![]()
[..]
absoluut
quote:Op zondag 2 december 2007 15:47 schreef Dinus het volgende:
Toen ik 12 was kreeg ik van opa een echt leren damestas met nepzijden sjaaltje met gouden hoefijzers en bitjes e.d. want "ik werd nu al een hele dame" met in het ondervak als klap op de vuurpijl een bijpassende damesparaplu
quote:Op maandag 3 december 2007 06:37 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
in ieder geval nog een doos met snippers.
ik heb een keer als enige van de klas bij de surpriseavond geen surprise gehad. zelfs geen doos met snippers.
het kadootje (een kettinkje van de hema) was gewoon in het hemazakje gerold en vastgeplakt, naam dr op ( geen gedicht) en klaar dat was het.
iedereen had leuke surprises en gedichten en ik weet nog hoe verdrietig en teleurgesteld ik was dat ik zoiets kreeg.
(het was trouwens de klassenleraar die me dat geflikt had en het is tussen ons nooit meer goedgekomen)
tegenwoordig kan ik er wel om lachen, maar destijds voelde ik me echt kut.
Het zijn altijd dezelfde groeperingen die het voor de rest verstierenquote:Op maandag 3 december 2007 12:21 schreef Roi het volgende:
[..]
Oh dat heb ik ook gehad (in groep 8?). Ik had met vet veel moeite een surprise gemaakt en duure dingetjes gekocht, iedereen had ook mooie gemaakt maar toen kreeg ik het ook gewoon in inpakpapier een pritstift en een pen... Was van een (arm) Irakees jongetje in mijn klas die (denk ik) nog nooit eerder Sinterklaas suprises had gehad/gemaakt/van gehoord.
Haske sweet en een geweldige opa, maar 12 en een damestas .. ach je had het moeten zienquote:Op maandag 3 december 2007 06:50 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ahhhhh dit vind ik eigenlijk heel erg sweet , een opa die zoiets koopt
ik zie het voor me, dat is het mooie er juist vanquote:Op maandag 3 december 2007 18:49 schreef Dinus het volgende:
[..]
Haske sweet en een geweldige opa, maar 12 en een damestas .. ach je had het moeten zien
Beter dan dat heuptasje in de vorm van een muis dat ik kreeg. Zowel het knuffelbeertjes- als het heuptasjesstadium was ik toen al tijden voorbij.quote:Op maandag 3 december 2007 18:49 schreef Dinus het volgende:
[..]
Haske sweet en een geweldige opa, maar 12 en een damestas .. ach je had het moeten zien
The saga continues:quote:Op zondag 18 november 2007 10:33 schreef dutchie het volgende:
Zo weet ik nu al dat mijn schoonmoeder er gigantisch naast zit met het kado voor mijn jongste dit jaar. Kind is anderhalf en he-le-maal gek van 'Erna' = Ernie. Dus schoonmoeder vraagt wat hij hebben wilt en ik als oplettende moeder zeg 'een Ernie-pop'.
Vertel ze me gister dat ze Bert heeft gehaald.![]()
quote:Op maandag 3 december 2007 20:44 schreef dutchie het volgende:
[..]
The saga continues:
Dit weekend was het zover; HET grote Sinterklaasfeest.
Zoals al eerder gemeld in dit topic, had ik zelf Ernie gekocht en in de schoen gestopt. Dan zou hij het erg leuk vinden als Ernie gezelschap kreeg van Bert. Want die zou komen, dat stond vast. Dat had oma immers gezegd.
En daar kwam het lang verwachte pakje.
Snippertje voor snippertje werd het papiertje eraf gescheurd. (kind is anderhalf dus pakpapier is ook fascinerend)
En daar kwam een knuffel uit.
Cas kirt: "Erna!"
Dus ik zeg licht belerend: "Nee da's Bert."
"Erna."
En ik zie een oranje bolletje en geen geel pionhoofd.
Kijk oma aan, met een vragende blik.
"Da's Bert hè?" zegt ze triomfantelijk.
Nee oma, da's 'Erna' niet 'Bet'. Wist ze niet.
Nu heeft zoonlief 2 'Erna's', eentje voor op reis en eentje voor in bed.
Ruilen voor een boek over knutselen met wilgentakken?quote:Op maandag 3 december 2007 20:44 schreef dutchie het volgende:
[..]
The saga continues:
Dit weekend was het zover; HET grote Sinterklaasfeest.
Zoals al eerder gemeld in dit topic, had ik zelf Ernie gekocht en in de schoen gestopt. Dan zou hij het erg leuk vinden als Ernie gezelschap kreeg van Bert. Want die zou komen, dat stond vast. Dat had oma immers gezegd.
En daar kwam het lang verwachte pakje.
Snippertje voor snippertje werd het papiertje eraf gescheurd. (kind is anderhalf dus pakpapier is ook fascinerend)
En daar kwam een knuffel uit.
Cas kirt: "Erna!"
Dus ik zeg licht belerend: "Nee da's Bert."
"Erna."
En ik zie een oranje bolletje en geen geel pionhoofd.
Kijk oma aan, met een vragende blik.
"Da's Bert hè?" zegt ze triomfantelijk.
Nee oma, da's 'Erna' niet 'Bet'. Wist ze niet.
Nu heeft zoonlief 2 'Erna's', eentje voor op reis en eentje voor in bed.
O dear.quote:Op maandag 3 december 2007 21:03 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ruilen voor een boek over knutselen met wilgentakken?.
Vind je het geen briljant kado?quote:
Hè ja, haal de kinderen erbij, makkelijk scoren, want dat houdt de kerstsfeer er lekker in natuurlijk.quote:Op maandag 3 december 2007 22:47 schreef Marble het volgende:
Dit is echt het meest oppervlakkige topique ooit. Pure kapitalistische verkrachting van het kerstfeest, heeft werkelijk niets meer te maken met waar kerst oorspronkelijk voor stond. Jullie moeten je gewoon schamen voor dit totaal gebrek aan christmas spirit.
En die arme kinderen van jullie worden lekker geindoctrineerd dat materieel ebzit het enige is wat ze gelukkig kan maken. Lekkere setup voor een midlifecrisis, met dank aan mama.
En kerst was oorspronkelijk...?quote:Op maandag 3 december 2007 22:47 schreef Marble het volgende:
Dit is echt het meest oppervlakkige topique ooit. Pure kapitalistische verkrachting van het kerstfeest, heeft werkelijk niets meer te maken met waar kerst oorspronkelijk voor stond. Jullie moeten je gewoon schamen voor dit totaal gebrek aan christmas spirit.
En die arme kinderen van jullie worden lekker geindoctrineerd dat materieel ebzit het enige is wat ze gelukkig kan maken. Lekkere setup voor een midlifecrisis, met dank aan mama.
Grapje, he?quote:Op maandag 3 december 2007 22:47 schreef Marble het volgende:
dus jij kan een ernie pop knutselen?quote:Op zondag 2 december 2007 16:02 schreef MUUS het volgende:
Een boekje over knutselen met wilgentakken.
I. Shit. You. Not.
Nee, wel een soort Blair Witch poppetjes die je dan leuk in de bomen in het bos kan hangen terwijl je heel hard: "JOSH, WHERE ARE YOOOOU?" gilt.quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:28 schreef umberrella het volgende:
[..]
dus jij kan een ernie pop knutselen?
We have a winnerquote:Op maandag 3 december 2007 21:03 schreef MUUS het volgende:
Ruilen voor een boek over knutselen met wilgentakken?.
In de auto opgehaald worden van school is voor watjesquote:Op maandag 19 november 2007 11:44 schreef Metalfreak het volgende:
Jeugdtrauma
Ik weet nog een keer met een surprisemiddag op de basisschool erna in de auto ben gaan huilen omdat ik voetbalplaatjes had gekregen en als ik ergens een hekel aan had, was het wel voetballen... Het stomme was dat desbetreffende muts die mijn lootje had getrokken nog aan mijn zus had nagevraagd of ik van voetbal hield, waarop zij dus een zeer duidelijk NEE had gezegd... Wat was ik toen teleurgesteld, want ik had voor iemand anders wel heel veel moeite gedaan om een surprise te maken.![]()
Maar het is goedgekomen met me
Ja, maar Jarno en dutsjie zitten me belachelijk te maken.quote:
Hansma en Hansma.quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:12 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ja, maar Jarno en dutsjie zitten me belachelijk te maken.. Ze snappen gewoon niet hoe ernstig dit is.
Daarom..... foto's!
Het boek. (Check die scary chick op de voorkant dan.. Huuuuuu.
. )
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jooooosh, where are you, man? JOOOOOOOOOOOOOOOSH!
[ afbeelding ]
Gelukkig heb je niet zoveel nodig. Gewoon de dingen die elke vrouw wel in haar nachtkastje heeft liggen..
Klopt, maar dat was ook altijd alleen met sinterklaas om die megasurprises mee te krijgenquote:Op dinsdag 4 december 2007 15:20 schreef Dangel het volgende:
[..]
In de auto opgehaald worden van school is voor watjes
Allladin, met een paarse geest.quote:Op dinsdag 4 december 2007 22:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
toen ik een jaar of 12 was kreeg ik van mijn duitse oma een 12-delige box met sprookjes in B-kwaliteit, echt de meest afschuwelijke nasynchronisatie
Kun je gedachten lezen?quote:
Vind ik nietquote:Op woensdag 5 december 2007 14:06 schreef Candaasje het volgende:
Hm...telt een bestekcassette van je 'schoonouders' ook, als je 16 jaar bent en nog geen jaar samen met je vriend bent?
Je gaat in ieder geval ooit het huis uitquote:Op woensdag 5 december 2007 15:08 schreef Candaasje het volgende:
Want? Alvast voor de uizet oid?
dat wel, maar als je 16 bentquote:Op woensdag 5 december 2007 15:10 schreef freecell het volgende:
[..]
Je gaat in ieder geval ooit het huis uit
Het is een beetje vroeg, maar wel een nuttig cadeau.
Beter dan een boek over wilgentenen.
OMGquote:Op woensdag 5 december 2007 16:08 schreef freecell het volgende:
Oja, ik vergeet mijn ergste.
Op ons trouwen hebben we 2 houten eenden gekregen.
Van hout. En lelijk. En we weten de functie niet
Ze staan in ieder geval niet op de vensterban hier
Dat is een Koreaanse traditie. De ene eend is het mannetje en de andere het vrouwtje. Als het goed is, hebben ze een rood (v) en een blauw (m) touwtje om hun snavel, wat symboliseert dat het soms binnen een huwelijk beter is om gewoon je uhh..... snavel te houden. Normaal staan ze met hun kopjes naar elkaar toe, maar ze kunnen ook met de staarten naar elkaar toe staan (berg je!) of 1 van de eenden kan het kopje draaien ('schat, vanavond even niet').quote:Op woensdag 5 december 2007 16:08 schreef freecell het volgende:
Oja, ik vergeet mijn ergste.
Op ons trouwen hebben we 2 houten eenden gekregen.
Van hout. En lelijk. En we weten de functie niet
Ze staan in ieder geval niet op de vensterban hier
Ik kreeg in groep 8 een machine gun, zoeentje die rrrrrrrrrr deed als je schoot, met zo'n rood lichtje erinquote:Op maandag 3 december 2007 10:12 schreef HMaster-II het volgende:
Sinterklaas was op de lagere school ook erg blij met mij.. Wist dat ik vroeger al intersse had in oorlogje spelen.. Wist dat ik ook erg intersse had in WOII.
Daarom geeft Sinterklaas met veel liefde en plezier een 6 jarig HM2-tje een bouwpakket van een Duitse bommenwerper inclusief Swastika stickers.![]()
Nee ik had het niet zo op die man...
Ik quote mezelf even:quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:30 schreef Cat22 het volgende:
Ik krijg al jaren van mijn moeder een setje doucheschuim en met een beetje pech de bijbehorende onjeklonje.Regelmatig laat ik vallen dat ik toch al jarenlang zooo blij ben met mijn vaste merk en niks anders meer hoef, maar het schijnt niet aan te komen.
Ach, ze bedoelt het goed.....
quote:Op donderdag 6 december 2007 07:52 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik quote mezelf even:
Gisteren sinterklaas gehad en ik zag een bekend formaat doos met angst en beven naar mij toekomen..... jawel hoor, weer zo'n setje.
En toen heb ik na afloop mijn moeder maar even apart genomen en gezegd dat ik het erg lief vind dat ze iets koopt (vind ik ook!) maar dat ze in het vervolg misschien naar iets anders kan kijken of mij gewoon even moet vragen wat ik wil hebben. De dozen douchespul beginnen nu aardig in de weg te staan namelijk.
En misschien is het alleen iets van mij, maar ik vind badspullen (tenzij uitdrukkelijk gevraagd) echt zo ongeveer het meest fantasieloze kadootje ooit.
Verder was het wel een heel leuke avond.![]()
Heb ik al twee jaar op rij geprobeerd, maar het werkt niet. De kadootjes die we uitwisselen zijn meer als vulling voor de zak van Zwarte piet (ivm twee kleine gelovingen) als dat we er veel geld aan uitgeven. Schoonfamilie gaf elkaar bij voorbeeld sokken, mascara e.d kado.quote:Op donderdag 6 december 2007 09:00 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik zou dat dus nooit tegen iemand zeggen hè? Tenminste niet vlak ná sinterklaas.
Ik zou volgend jaar tegen de feestdagen gaan roepen dat ik alles leuk vind, BEHALVE badspullen.
Als je het nu zegt, ben jij misschien tevreden, maar je moeder voelt zich kut, omdat je het cadeautje blijkbaar niet leuk vindt en met een beetje pech is ze het volgend jaar weer vergeten!
Beton is niet zo sterk zodra je met een hamer aan de slag gaat hoor...quote:Op donderdag 6 december 2007 09:45 schreef D.Licious het volgende:
M'n vriendin kreeg bij de pakjesavond ook zo'n klassieker cadeau: een grote doos vol met purschuim (= isolatie/vulschuim uit de bouw voor de onwetenden) met het cadeautje ergens in het midden... dat wordt dus nog een weekje wachten met uitpakken aangezien vanbinnen die rommel nog niet droog is. Van wie het komt is niet moeilijk te raden hoor, er is namelijk maar een bouwvakker in de familie, en die zou zomaar eens een blok beton met z'n cadeau erin kunnen verwachten volgend jaar...
een Beurt?quote:Op donderdag 6 december 2007 11:42 schreef Biancavia het volgende:
Ik krijg altijd een B van sinterklaas!
ik een t, lolquote:Op donderdag 6 december 2007 11:42 schreef Biancavia het volgende:
Ik krijg altijd een B van sinterklaas!
2 m'en? Maralyn Manson?quote:
MUUS, JE HEBT EEN GEGADIGDE!!!!!quote:Op donderdag 6 december 2007 12:00 schreef Mikkie het volgende:
Ik snap dat gedoe om dat wilgetakken boek niet helemaal. Dat is toch een ontzettend leuk en boeiend cadeau?
Dat wilgentakkenboekquote:Op donderdag 6 december 2007 22:49 schreef dutchie het volgende:
[..]
MUUS, JE HEBT EEN GEGADIGDE!!!!!
Pm-en snel, nu het ijzer nog heet is.
Neh, dat móet sarcasme zijn geweest, dutsj.quote:Op donderdag 6 december 2007 22:49 schreef dutchie het volgende:
[..]
MUUS, JE HEBT EEN GEGADIGDE!!!!!
Pm-en snel, nu het ijzer nog heet is.
quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:45 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb een keer iemand zeep gegeven, op de middelbare school was dat. Toen zeiden anderen tegen dat meisje 'Ze vindt dat je stinkt, anders geeft ze je geen zeep.' Meisje was helemaal in tranen, en ik heb nooit. nooit, meer iemand zeep cadeau gedaan.
Dat vind ik dan wel weer humorquote:Op zondag 18 november 2007 22:42 schreef mrkanarie het volgende:
Kom je uit de kast, komen ze meteen met een dildo en een pakje condooms aanzetten!
Wtf.quote:Op dinsdag 11 december 2007 00:33 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik kreeg van m'n tante voor m'n verjaardag witte sokken "en ze had ze maar 1x gedragen"
Ernstig..quote:Op donderdag 6 december 2007 22:46 schreef KD-fotografie het volgende:
Ik heb een keer een harig paars naveltruitje gekregen, echt het lelijkste ding wat ik ooit heb gezien en ik heb hem ook nooit gedragen.
Haha omg, stom volk zegquote:Op vrijdag 7 december 2007 12:42 schreef Sessy het volgende:
Ik vind het trouwens altijd zo knap dat ondanks dat ik inmiddels echt iedereen zes keer heb verteld dat ik allergisch ben op zeep, ik nog altijd douchegels en dat soort dingen krijg.
Mja meestal geef ik dingen weg of zet ik ze op marktplaats.
omgquote:Op vrijdag 7 december 2007 12:45 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb een keer iemand zeep gegeven, op de middelbare school was dat. Toen zeiden anderen tegen dat meisje 'Ze vindt dat je stinkt, anders geeft ze je geen zeep.' Meisje was helemaal in tranen, en ik heb nooit. nooit, meer iemand zeep cadeau gedaan.
Maar Augie staat er wel in!quote:Op woensdag 12 december 2007 00:11 schreef Croupouque het volgende:
Ik heb één keer de fout gemaakt door aan iemand het boek 'Guinness Book of Records' cadeau te vragen. Dat is op zich niet zo vreemd, het is een vermakelijk boek om door te lezen met leuke records en fraaie foto's. Maar vervolgens kreeg ik dus vier jaar lang ieder jaar van diezelfde persoon de nieuwe jaargang van dat boek, ook al vroeg ik er niet om! Alsof ik elk jaar weer ga controleren wie er nú weer het record 'knikkers in je linkerneusgat stoppen' of 'grootste tepels' heeft gebroken.
Ja, dat doen wij ook altijd, bij de surprise en de cadeautjes die we dan ook nog krijgen van onze ouders, een goed verlanglijstje maken.quote:Op maandag 10 december 2007 08:46 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer humor[ afbeelding ]
Wij doen al 100.000 jaar een aantal totaal afgezaagde standaardcadeautjes (chocoladeletter, zakje elitehaver) en voor de echte cadeautjes maakt iedereen gewoon een zeer gedetailleerd lijstje zodat je tenminste precies krijgt wat je wilt hebben
Niet echt spontaan enzo, maar dit topic bevestigt me weer in het idee dat het toch wel een heel verstandige manier is
Foto!quote:Op vrijdag 21 december 2007 18:11 schreef Sandra-33 het volgende:
Ik kreeg dit jaar met suprise bij de familie van m'n vriend een slipdress![]()
Al stond hij me best goed![]()
Een retourtje Action dusquote:Op dinsdag 11 december 2007 22:56 schreef Lollifant het volgende:
Ik krijg ook zo vaak achterlijke kadoos.![]()
Vorig jaar van mijn zwager & schoonzusje een tas vol kadootjes! Echt leuk!!![]()
Maar naar mate het uitpakken vorderde verdween de vreugde ook wel. Achtereenvolgens kreeg ik een lichtroze lipliner (echt spuuglelijk, wie doet dat ooit op?!), een roze fotolijstje met baby's erop (ik vind baby's stom, dat is wereldwijd bekend), een kaars in een blik die vreselijk stonk, een cd 'hits voor onderweg!' (ik had toen geen auto en die cd hadden ze gratis gekregen) en een zak snoep. (ik lust geen snoep).![]()
Je zou bijna denken dat ze een hekel aan me hadden...
Verder dozen vol Vogue douchegel (vind ik zo vies stinken!), lelijke toilettasjes, één of ander groen/goud porseleinen ei op pootjes (?), en stomme knuffels.
Ik kreeg ook nooit de mooie tekenfilms, altijd van die lelijke varianten. Ja het verhaal is toch hetzelfde?!quote:Op dinsdag 4 december 2007 22:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
toen ik een jaar of 12 was kreeg ik van mijn duitse oma een 12-delige box met sprookjes in B-kwaliteit, echt de meest afschuwelijke nasynchronisatie
Misschien kan JIJ dan een wilgetakken Ernie knutselen?quote:Op donderdag 6 december 2007 12:00 schreef Mikkie het volgende:
Ik snap dat gedoe om dat wilgetakken boek niet helemaal. Dat is toch een ontzettend leuk en boeiend cadeau?
Ik weet niet wat het is, maar het ziet er uit alsof het elk moment kan gaan aanvallen.quote:Op donderdag 27 december 2007 19:15 schreef femmeChantal het volgende:
Iets als dit, en dan met allerlei rare uitstulpingen en heel veel goud en weetikwat:
[ afbeelding ]
Ieuw.
dat zijn overduidelijk 'doorgeefkadootjes' ,geweest, en gaan het nu weer worden... heb je die van iemand gekregen die jou slecht of niet kent?quote:Op donderdag 27 december 2007 16:17 schreef Adelante het volgende:
twee boeken gekregen:
[ afbeelding ]
Gek op wijn - T. Boer & A. Joosten
[ afbeelding ]
Koffie - Murray Banks, C. MacFadden & C. Atkinson
ik ben er nog niet uit wat er van te vinden, ik drink van allebei weinig, maar misschien is het wel leuk er meer over te weten
nou, een lover die dat geeft, krijgt de kans niet om me te dumpen, hoorquote:Op donderdag 27 december 2007 19:57 schreef Vivi het volgende:
Leuk als je dat krijgt van je lover en dat ie je daarna dan wreed dumpt.
als je zelden of nooit koffie en wijn drinkt is het echt een heel raar cadeauquote:
ik heb ze van m'n schoonmoeder gehadquote:Op donderdag 27 december 2007 19:54 schreef milagro het volgende:
[..]
dat zijn overduidelijk 'doorgeefkadootjes' ,geweest, en gaan het nu weer worden... heb je die van iemand gekregen die jou slecht of niet kent?
ik zou er ook niets mee hebben, en zou het 'apart' vinden ze te krijgen van een bekende, omdat ik geen wijn drink en zelden koffie.
maar een gegeven paard, hè, het gaat om de gedachte....al was ik wel eens met stomheid geslagen over een ingepakt pakje tissues, let wel, 1 pakje tissues, hè, letterlijk![]()
ja, uuh geef dan niets, dat is niet erg, maar zoiets
Maak er dan een Bert van, Ernie hebben we nu een duo van.quote:Op donderdag 27 december 2007 19:16 schreef Vivi het volgende:
[..]
Misschien kan JIJ dan een wilgetakken Ernie knutselen?
Best ernstig jaquote:Op donderdag 27 december 2007 20:23 schreef Mwanatabu het volgende:
God, the memories die terugkomen bij het lezen van dit topic... Vroeger rende er altijd wel iemand jankend weg op Sinterklaasavond, hetzij door een net iets te scherp gedicht hetzij door een compleet misplaatst cadeau.
Mijn ouders hadden een nogal rare manier van opvoeden, en met Sinterklaas kreeg je soms speelgoed terug dat ze dan jaren eerder van je afgepakt hadden als straf. Nou, als dat niet sfeerverhogend werkt, dan weet ik het ook niet meer
Jij was echt het lievelingstkind in de familie, maar niet heus, of niet?quote:Op donderdag 27 december 2007 20:23 schreef Mwanatabu het volgende:(...)
Arm dingquote:Op donderdag 27 december 2007 20:23 schreef Mwanatabu het volgende:
God, the memories die terugkomen bij het lezen van dit topic... Vroeger rende er altijd wel iemand jankend weg op Sinterklaasavond, hetzij door een net iets te scherp gedicht hetzij door een compleet misplaatst cadeau.
Mijn ouders hadden een nogal rare manier van opvoeden, en met Sinterklaas kreeg je soms speelgoed terug dat ze dan jaren eerder van je afgepakt hadden als straf. Nou, als dat niet sfeerverhogend werkt, dan weet ik het ook niet meer [afbeelding]
Maar het ging eerder over die cadeaus hier, dus hier gaan we:
-(nep-)barbies waar ik nooit mee speelde (99% van de wereld wist niet eens dat ik geen jongetje was)
-sokken
-sokken
-sokken
-een prullenbak (jottem! feest! dank je mam! mijn neef kreeg een stereoinstallatie, dus ik had op zijn minst sokken verwacht, maar een prullenbak!!! DAT HAD JE NOU NIET HOEVEN DOEN!!! *tranen wegveegt*)
-prullen van riet met pluimen om op je kamer te hangen (ja tuurlijk, ik haal die voetbalposters wel weg, Ruud Gullit is natuurlijk veel minder interessant dan een gevlochten rieten hart met roze strikjes)
-een halve kantoorinventaris (mijn tante was ontslagen en had haar baas blijkbaar goed te pakken gehad, resultaat als kadootje voor een kind van 8: smiley-koelkastmagneten, een clipboard, een typelint, postbakje en een stempel met de handtekening van de burgemeester)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |