abonnement Unibet Coolblue
pi_54603879
Welkom op de Erasmus slowchat @ FOK!


Woudestein / Hoboken



Voorgaande delen
EUR deel 7
EUR deel 6
EUR deel 5; het jaarplansysteem
EUR deel 4
EUR deel 3; een nieuwe start
EUR deel 2; Op naar MyEur
EUR deel 1

Handige Links
EUR website
MyEUR
Blackboard
OSIRIS
SIN-Online
EURmail
ERNA
StudieLink
Studiekeuzetest

FOK!ers @ EUR (naam - faculteit - opleiding - fase)
Artianos - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
BliksemSchigt - RSM - International Business Administration - Bachelor
Bolkesteijn - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
BVO - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Master
ChRoNiC - FEW - Economie & bedrijfseconomie - bachelor EN FRG - Nederlands Recht - Bachelor
DahaKa - FRG - Nederlands Recht - Bachelor
Flashwin - FRG - Nederlands Recht - Bachelor
Irritatie100 - RSM - Bedrijfskunde - Bachelor
Lennox - FHKW - Geschiedenis - Bachelor
Najir - FEW - Informatica&Economie - Bachelor
Nepthys - FHKW - Algemene Cultuurwetenschappen - Bachelor
PietjePuk007 - FEW - Economics & ICT - Master
Public_NME - RSM - Business Administration - Master in Strategic Management
Pulu - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
Roycoooooo - FEW - Economie en Bedrijfseconomie - bachelor (schakeljaar)
SnookieMJ - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Master
soylent - FEW - Economics & ICT - Schakelprogramma
SuperHarregarre - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
ThE_ED - FSW - Sociologie - Bachelor
Version1 - RSM - Business Administration - Master Finance & Investments
Vincenski - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor

Als je ook in de OP wil post in 't topic !
Game On!

[ Bericht 2% gewijzigd door PietjePuk007 op 15-11-2007 19:04:20 ]
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_54604184
tvp
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_54604544
En maandag begin ook ik met mijn allereerste tentamenronde ooit op de EUR! En wel met statistiek, wat een struikelvak schijnt te zijn. Ik zelf vind het eigenlijk helemaal niet lastig, het is gewoon hetzelfde als wiskunde A op het VWO alleen dan zonder GR...

Ik heb trouwens 4 tentamens in 2 weken tijd
pi_54604921
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:45 schreef Irritatie100 het volgende:
En maandag begin ook ik met mijn allereerste tentamenronde ooit op de EUR! En wel met statistiek, wat een struikelvak schijnt te zijn. Ik zelf vind het eigenlijk helemaal niet lastig, het is gewoon hetzelfde als wiskunde A op het VWO alleen dan zonder GR...
Ja zo heb ik het ook altijd ervaren. Er zijn een paar basisprincipes (kansverdelingen, toetsen, regressie en betrouwbaarheidsintervallen) en voor de rest is alles variatie op hetzelfde thema.
  woensdag 14 november 2007 @ 17:10:58 #5
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_54605199
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:45 schreef Irritatie100 het volgende:

Ik heb trouwens 4 tentamens in 2 weken tijd
Dat is toch heel schappelijk?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_54605281
Ik had er 3 in 2 dagen
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_54605285
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:10 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Dat is toch heel schappelijk?
Ja, zeker weten! Op het vwo was het in toetsweken gewoon 8 toetsen in 1 week. Ik vond het examen (8 examens in 2 weken) al erg relaxed, maar dit is gewoon net vakantie
pi_54605308
, jij blaast wel erg hoog van de toren zonder ooit een tentamen op de uni gemaakt te hebben. Ben benieuwd of je 't ook waar kan maken .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 14 november 2007 @ 17:19:31 #9
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_54605381
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:14 schreef Lennox het volgende:
Ik had er 3 in 2 dagen
Echt, wie dat plant is echt niet goed wijs... Ik had trouwens twee Master tentamens in 2 dagen, dat was ook héél matig.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 14 november 2007 @ 17:19:31 #10
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_54605382
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:15 schreef PietjePuk007 het volgende:
, jij blaast wel erg hoog van de toren zonder ooit een tentamen op de uni gemaakt te hebben. Ben benieuwd of je 't ook waar kan maken .
Ik zei alleen maar dat statistiek een beetje overschat wordt hoor
pi_54605661
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:19 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Echt, wie dat plant is echt niet goed wijs... Ik had trouwens twee Master tentamens in 2 dagen, dat was ook héél matig.
Vooral leuk dat je de rest van de week dan vrij hebt. Maandag had ik er 1 en Dinsdag 2 stuks achter elkaar. Wo/Vrijdag lig je alleen maar op je nest. Prima ingeroosterd
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  woensdag 14 november 2007 @ 17:43:09 #12
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_54605844
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:19 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik zei alleen maar dat statistiek een beetje overschat wordt hoor
Hehe, je hebt vast beginners statistiek? Ik vond sommige statistische vakken best wel pittig. (lees niet in 1x gehaald)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_54606466
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:19 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik zei alleen maar dat statistiek een beetje overschat wordt hoor
Statistiek in het 1e jaar is niet heel boeiend inderdaad. Ik heb nu het vervolg en dat vind ik wel wat minder plezant, op zich. Al is het nog steeds wel te doen, zeker omdat het een open-boek-tentamen is. Lekker die eerste twee lege pagina's volkladden met voorbeelden en je hebt 'm.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_54606595
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:43 schreef Public_NME het volgende:
Hehe, je hebt vast beginners statistiek? Ik vond sommige statistische vakken best wel pittig. (lees niet in 1x gehaald)
Als je het vanuit PBS met de sheets leert is het ook een moeilijk vak inderdaad. De elementaire wiskundige aanpak ontbreekt daarin zodat je ook niet in de vinger krijgt wat je nou daadwerkelijk doet. Zo is de normale verdeling een oneigenlijke integraal die je niet uit kunt rekenen, daarom maakt men gebruik van die tabellen (die getallen zijn dan ook maar een benadering), maar dat is iets wat ik nog nooit terug heb gezien in de dictaten of PBS. Ook waarom bijvoorbeeld een schatter wordt gebruikt is velen niet duidelijk.

Statistiek is altijd hetzelfde:

1) Analyseer een verzameling waarnemingen, en probeer te kijken of je een hypothese kunt vormen.
2) Zoek een kansmodel waarmee je de waarnemingen kunt beschrijven.
3) Toon aan dat dat kansmodel van toepassing is op de waarnemingen.
4) Probeer via dit kansmodel een uitspraak te doen over de waarnemingen in relatie tot de hypothese.
5) Trek een conclusie uit deze nu bewezen of verworpen hypothese.
  woensdag 14 november 2007 @ 18:24:42 #15
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_54606786
quote:
Op woensdag 14 november 2007 18:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Statistiek is altijd hetzelfde:

1) Analyseer een verzameling waarnemingen, en probeer te kijken of je een hypothese kunt vormen.
2) Zoek een kansmodel waarmee je de waarnemingen kunt beschrijven.
3) Toon aan dat dat kansmodel van toepassing is op de waarnemingen.
4) Probeer via dit kansmodel een uitspraak te doen over de waarnemingen in relatie tot de hypothese.
5) Trek een conclusie uit deze nu bewezen of verworpen hypothese.
Ja, het 7-stappen plan idd. Ik had vooral moeite om alle formules te onthouden, aangezien we geeneens een formule kaart kregen
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 14 november 2007 @ 18:32:23 #16
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_54606941
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:43 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Hehe, je hebt vast beginners statistiek? Ik vond sommige statistische vakken best wel pittig. (lees niet in 1x gehaald)
Eerstejaars bedrijfskunde idd
  woensdag 14 november 2007 @ 19:15:03 #17
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_54607953
quote:
Op woensdag 14 november 2007 18:32 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Eerstejaars bedrijfskunde idd
Hehe, nou dan spreken wij elkaar volgend jaar hier nog wel even over .
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_54608014
Door statistiek heb ik ook een beetje gezeik. Ben 3e jaars Geschiedenis en statistiek is een 2e jaars vak. Zonder statistiek mag je niet aan je onderzoekscollege deelnemen. Nu is het enige vak dat ik niet gehaald heb............ statistiek. Hoop het dit blok te halen, dan mag ik in blok 3 gecomprimeerd onderzoek doen. Dan kan ik dit jaar mn bachelor nog gewoon halen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_54610087
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:15 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Hehe, nou dan spreken wij elkaar volgend jaar hier nog wel even over .
Precies.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_54613001
quote:
Op woensdag 14 november 2007 18:24 schreef Public_NME het volgende:
Ja, het 7-stappen plan idd. Ik had vooral moeite om alle formules te onthouden, aangezien we geeneens een formule kaart kregen
Dat is wel lomp inderdaad. Dan zou ik het ook niet halen.
  woensdag 14 november 2007 @ 22:17:33 #21
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_54613304
ej, was vandaag op de Uni en het eten in de mensa vond ik slecht,vooral in de warme keuken. Is dat ook zo in de andere vreetschuur van EUR?
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
  woensdag 14 november 2007 @ 22:24:02 #22
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_54613531
quote:
Op woensdag 14 november 2007 22:08 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is wel lomp inderdaad. Dan zou ik het ook niet halen.
Ja, en vooral de confidence interval estimators had ik altijd verkeerd . Heb uiteindelijk maar gewoon een paar lege vellen gepakt en die dingen ongeveer 50x opgeschreven, en blijven oefenen gedurende de week. Eigenlijk slaat het echt nergens op, ik dacht dat WO om inzicht en een kritische blik ging, niet om lomp stampwerk

Ohja, kreeg net een mailtje en heb mijn MSc thesis topic toegewezen gekregen: Strategy, Management buy-outs and private equity
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 14 november 2007 @ 22:24:17 #23
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_54613538
Tentamens alweer 3 weken terug gehad, eentje terug (8.9 ) andere zal een van deze dagen wel komen .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  woensdag 14 november 2007 @ 22:29:43 #24
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_54613722
quote:
Op woensdag 14 november 2007 22:17 schreef thloreg het volgende:
ej, was vandaag op de Uni en het eten in de mensa vond ik slecht,vooral in de warme keuken. Is dat ook zo in de andere vreetschuur van EUR?
Is allemaal van Avenance, dus hetzelfde. L is de hoofd-mensa en dus goed, C/H is ook wel redelijk maar gaat om 16u dicht en T is erg matig aangezien ze qua aanbod niet veel hebben. Je kan ook kiezen om te gaan eten in de Siena (naast C/H), maar dat is vrij prijzig. Verder iemand wel eens op de Faculty Club geweest?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_54613829
Ik had 3 weken geleden mijn tentamen week al, 8 puntjes binnen, wacht nog op uitslag voor de andere 4 punten. is ook al bijna 3 weken geleden dat ik die heb gemaakt... Ik heb ook micro-economie, practica zijn wel goed te doen, als het tentamen zo is, moet het wel te doen zijn denk ik, ben benieuwd naar die tussentijdse toets van volgende week, even afwachten.
pi_54613929
quote:
Op woensdag 14 november 2007 22:33 schreef Najir het volgende:
ben benieuwd naar die tussentijdse toets van volgende week, even afwachten.
Telt die mee? Ik heb vorig jaar Micro gedaan (voor 4 ECTS dus niet de grote ) en daar had je gewoon eens per week hoorcollege en verder niks.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_54620548
hoerrrrrrrr.. Beide vakken niet gehaald
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_54620620
Ik mag begin december pas aan de slag. Daarna 3 weken echte vakantie.
  donderdag 15 november 2007 @ 12:44:24 #29
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_54623242
quote:
Op woensdag 14 november 2007 18:11 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Statistiek in het 1e jaar is niet heel boeiend inderdaad. Ik heb nu het vervolg en dat vind ik wel wat minder plezant, op zich. Al is het nog steeds wel te doen, zeker omdat het een open-boek-tentamen is. Lekker die eerste twee lege pagina's volkladden met voorbeelden en je hebt 'm.
Hey dan zit ik bij jou in college (althans zou ik nu moeten zitten )
pi_54623590
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:44 schreef Vincenski het volgende:

[..]

Hey dan zit ik bij jou in college (althans zou ik nu moeten zitten )
Wees gerust. Je had me er toch niet gezien want ik lag nog lekker in m'n nest.

Wajooooooo! Ik check net Blackboard! Allebei de tentamens gehaald. Zat wel even te nagelbijten want ik had maar een 6.5 gemiddeld voor die opdrachten van Internationaal. Blijkbaar hebben die opdrachten nog best veel mensen er door heen geholpen. Zag iemand die een 8 gemiddeld stond en 10 fouten meer had en die heeft het alsnog gehaald.

5.7 voor Fiscaal
7.1 voor Internationaal

Respect voor student met nummer 305096. Die heeft een 11 voor Internationaal.

Maar goed... eerste 12 punten zijn binnen.

[ Bericht 56% gewijzigd door SuperHarregarre op 15-11-2007 13:15:10 ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_54626554
Even tav. deze kwestie (Tentamen in zowel micro 1 als micro 2 doen). Ik heb het nagevraagd bij de Examencommissie en het Onderwijs Service Centrum, beide zijn van mening dat het gewoon toegestaan is tentamen te doen in Micro 1 en Micro 2, er is dus geen verplichting om het nieuwe vak Micro-Economie (FEB-code 8cr) te volgen, docenten die dus zeggen dat de vork anders in de steel zit hebben het fout. De redenatie de gevolgd wordt, als je in de 2006/2007 aan de Bachelor 1 bent gestart dan val je voor wat betreft de Bachelor 1-vakken onder het examenreglement van 2005. Binnen dat reglement bestaan de oude vakken Micro 1 en Micro 2 dus nog waardoor je ook gewoon gerechtigd bent in beide vakken tentamen te kunnen doen.

Zie ook dit schema
quote:
Op donderdag 15 november 2007 13:00 schreef SuperHarregarre het volgende:
5.7 voor Fiscaal
7.1 voor Internationaal

Respect voor student met nummer 305096. Die heeft een 11 voor Internationaal.

Maar goed... eerste 12 punten zijn binnen.
Volgens mij hebben ze flink opgehoogd bij IE, het was denk ik net zo'n slagveld als vorig jaar bij Macro 2. Ik hoor van zoveel mensen dat ze het onverwacht toch gehaald hebben. Ik had trouwens een 9,1 voor fiscaal.

[ Bericht 21% gewijzigd door Bolkesteijn op 15-11-2007 15:15:37 ]
pi_54628441
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 23:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hmmm, zeker weten? Want ik heb begrepen dat je in zowel micro 1 als micro 2 tegelijk nog het oude tentamen kon doen. Zo staat het ook op de website van de EUR in de overgangsschema's. Je kunt dus in Micro 1 & 2 tentamen doen of in Micro-economie (8 cr).

[ afbeelding ]

edit: Ik heb maar even een mailtje gestuurd naar Prof. Swank. Ik wil geen verrassingen op dit gebied.
Nou gelukkig voor je Bolkesteijn! Ik vroeg me trouwens af waar je dat mooie overzicht had gevonden van B-1 oud en nieuw?

Weet je wat een beetje vaag is? Per saldo kan ik volgens mij dit jaar in B-2 minder punten halen dan voorgaande jaren. Doordat er zowel oude als nieuwe vakken door elkaar heen lopen. Ik kon ervoor kiezen om Marketing FEB11008 (8cr) volgen, maar ik kan ook Marketing FEW0013(4cr) en CBV1 FEW2230(4cr) volgen. Als ik de nieuwe B-1 indeling aanhoud voor jaar 1 en de oude indeling voor B2 dan overlappen de bovengenoemde vakken elkaar.

Trouwens weet iemand hoe dat zit met herkansingen? Je mag in B-1 en B-2 maar 3 herkansingen per jaar doen, maar geldt dat ook voor ouderejaarsstudenten?
pi_54629408
En ja hoor, we hebben weer legionella (3e x in een jaar tijd).
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_54629523
quote:
Op donderdag 15 november 2007 16:52 schreef PietjePuk007 het volgende:
En ja hoor, we hebben weer legionella (3e x in een jaar tijd).
waaR?
pi_54629736
Sportcomplex?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_54629779
quote:
Op donderdag 15 november 2007 16:57 schreef Pulu het volgende:
waaR?
quote:
In het waterleidingnet van Sportcentrum Woudestein is op 14 november jl.
legionella in het water van de douches geconstateerd. De douches zijn direct afgesloten.

Van personen die sinds 27 augustus jl. gebruik hebben gemaakt van de douches in het Sportcentrum kan niet worden uitgesloten dat ze zijn blootgesteld aan legionellabacteriën. De ziekte is niet van mens op mens overdraagbaar. Het is niet mogelijk besmet te raken door het drinken van met legionellabacteriën verontreinigd water.

In overleg met het facilitair bedrijf van de Erasmus Universiteit Rotterdam zullen onmiddellijk maatregelen worden genomen. Informatie hierover wordt direct geplaatst op www.eur.nl/essc/legionella. Kijk ook op www.erasmussport.nl.

Wanneer u vragen heeft, kunt u contact opnemen met de beheerder van het Sportcentrum, de heer F. van der Kroef, 010-4081526 of 010-4081875.

S. Wolthuis
directeur Sportcentrum Woudestein
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_54630783
Haha, precies. Echt frappant altijd. Ik zou me denk ik wel drie keer achter de oren krabben alvorens daar onder de douche te stappen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_54630874
Jezus...gelukkig was ik nog niet geweest
  donderdag 15 november 2007 @ 18:18:46 #39
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_54631208
Wat zeuren jullie nou? Fitnessen is nu overbodig om af te vallen, je hoeft maar één keertje onder de douche...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_54631982
Pulu wil ook in de OP

FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
pi_54632393
quote:
Op donderdag 15 november 2007 18:18 schreef Public_NME het volgende:
Wat zeuren jullie nou? Fitnessen is nu overbodig om af te vallen, je hoeft maar één keertje onder de douche...
Ja, en het is een betere methode dan het implanteren van een kankergezwel.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_54638557
quote:
Op donderdag 15 november 2007 19:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ja, en het is een betere methode dan het implanteren van een kankergezwel.
Lintworm wil ook nog wel eens helpen.

De EUR kent of hele vieze studenten of fysiek gezien hele luie studenten, want gedoucht wordt er niet vaak.
pi_54641028
quote:
Op donderdag 15 november 2007 23:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Lintworm wil ook nog wel eens helpen.

De EUR kent of hele vieze studenten of fysiek gezien hele luie studenten, want gedoucht wordt er niet vaak.
Of gewoon rijke studenten die niet zonder hun geweldige douche thuis kunnen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_54647864
quote:
Op donderdag 15 november 2007 13:00 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Wees gerust. Je had me er toch niet gezien want ik lag nog lekker in m'n nest.

Wajooooooo! Ik check net Blackboard! Allebei de tentamens gehaald. Zat wel even te nagelbijten want ik had maar een 6.5 gemiddeld voor die opdrachten van Internationaal. Blijkbaar hebben die opdrachten nog best veel mensen er door heen geholpen. Zag iemand die een 8 gemiddeld stond en 10 fouten meer had en die heeft het alsnog gehaald.

5.7 voor Fiscaal
7.1 voor Internationaal

Respect voor student met nummer 305096. Die heeft een 11 voor Internationaal.

Maar goed... eerste 12 punten zijn binnen.
Netjes man !
K had een 4.2, na correctie! Hij had de correctiefactoren niet toegevoegd in de formules waardoor mensen een 11 of zelfs een 12 konden halen ! Best slagveld als ik dat zo bekijk.. Evenals wiskunde
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_54647915
Om deel te kunnen nemen aan B-3 moet je volgens de offciële regels je B-1 hebben afgerond en 40 credits van B-2 hebben behaald. Stel dat ik aan het einde van dit jaar B-1 heb afgerond en 24 credits van B-2 heb gehaald...weet iemand wat dan de situatie voor het volgende jaar is? Zal je eerst 16 credits van B-2 moeten halen om deel te mogen nemen aan B-3? En kan je dan het volgende jaar nog wel binnen 1 jaar je B-3 afronden?

Ik weet dit zijn eigenlijk vragen voor de studieadviseur, maar vroeg me het gewoon af...
pi_54648803
quote:
Op donderdag 15 november 2007 16:13 schreef Pulu het volgende:
Nou gelukkig voor je Bolkesteijn! Ik vroeg me trouwens af waar je dat mooie overzicht had gevonden van B-1 oud en nieuw?
Hier http://www.few.eur.nl/few(...)69A08D86B1/index.cfm
quote:
Trouwens weet iemand hoe dat zit met herkansingen? Je mag in B-1 en B-2 maar 3 herkansingen per jaar doen, maar geldt dat ook voor ouderejaarsstudenten?
Ik begreep dat zowel in B1als B2 je ieder drie herkansingen mag doen. Zie onderaan:
http://www.few.eur.nl/few(...)14F52AF5C3/index.cfm

Ik vraag mij trouwens af of je volgend jaar ook nog oude vakken van de B2 kan herkansen. Zo heb ik dit blok Financiering en Belegging 1 laten schieten, maar volgend jaar wordt dat Finance, samen met FinBel uit de B1. Maar no way dat ik FinBel B1 nog een keer over wil doen, ook omdat ik daar echt een bizar hoog cijfer voor heb en die wil ik niet kwijt zijn.

* Bolkesteijn wordt een beetje moe van al die onderwijsvernieuw/nielingen. 2e fase, BaMa-overgang, en dan nu weer dit, ik heb ze allemaal meegemaakt en elke keer is het rotzooi.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bolkesteijn op 16-11-2007 13:24:50 ]
  vrijdag 16 november 2007 @ 13:59:47 #47
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_54649979
Zo eerste tentamen binnen, een 7,8! Dus een 8 op de eindlijst woehoe! Wat zijn eigenlijk de criteria van judicium cum laude, fair etc? (kon het nergens vinden)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_54650437
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 13:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

* Bolkesteijn wordt een beetje moe van al die onderwijsvernieuw/nielingen. 2e fase, BaMa-overgang, en dan nu weer dit, ik heb ze allemaal meegemaakt en elke keer is het rotzooi.
Eens. Het komt de kwaliteit van het onderwijs niet ten goede en zorgt voor onnodig veel verwarring. Juist in het onderwijs heb je duidelijkheid en overzicht nodig zodat je je volledig kunt focussen op de studie zelf, in plaats van allerlei randzaken zoals de indeling e.d.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_54650595
Ah, kut man. Die gast had een enorme vergissing gemaakt bij het berekenen van de cijfers. Iedereen -1 punt.

Dus ik heb een 5.7 en 6.1 i.p.v. 5.7 en 7.1

Extra genaaid voor diegenen die een 5.5-6.4 hadden.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_54650840
dan baal je zeg. Vorig jaar had iemand een antwoord verkeerd overgenomen bij Macro-economie. Nadat de antwoorden op blackboard kwamen dacht ie dat ie een 5.6 had, bleek een 5.4 te zijn.

Dat is ook lullig (wel dom) .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_54650874
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 13:59 schreef Public_NME het volgende:
Zo eerste tentamen binnen, een 7,8! Dus een 8 op de eindlijst woehoe! Wat zijn eigenlijk de criteria van judicium cum laude, fair etc? (kon het nergens vinden)
Meestal is dat 7,5 of hoger. Maar ik weet van Natuurkunde in Leiden dat het pas is als alles hoger is (dus geen gemiddelde) dan 8,5. Maar meer informatie zal wel in het examenreglement staan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bolkesteijn op 16-11-2007 14:38:51 ]
pi_54665944
Mijn eerste cijfer is ook al binnen (8.5 ), nog twee te gaan.
  zaterdag 17 november 2007 @ 23:51:57 #53
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_54685755
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 14:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
dan baal je zeg. Vorig jaar had iemand een antwoord verkeerd overgenomen bij Macro-economie. Nadat de antwoorden op blackboard kwamen dacht ie dat ie een 5.6 had, bleek een 5.4 te zijn.

Dat is ook lullig (wel dom) .
Vorig jaar waren de cijfers van fiscale economie verkeerd geupload, dus iedereen kreeg verkeerde cijfers gesmst. Ik ging weliswaar van een 3,2 naar een 5,6 maar iemand anders met wie ik was op dat moment ging van een 7,2 naar een 3,5
  zaterdag 17 november 2007 @ 23:54:55 #54
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_54685803
quote:
Op donderdag 15 november 2007 15:04 schreef Bolkesteijn het volgende:

Volgens mij hebben ze flink opgehoogd bij IE, het was denk ik net zo'n slagveld als vorig jaar bij Macro 2. Ik hoor van zoveel mensen dat ze het onverwacht toch gehaald hebben. Ik had trouwens een 9,1 voor fiscaal.
Wil je een slagveld zien?

http://xs.to/xs.php?h=xs221&d=07466&f=miroaher.JPG

Ohja ik had er een 7.8 voor, dit plaatje komt van iemand anders
pi_54685962
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 13:59 schreef Public_NME het volgende:
Zo eerste tentamen binnen, een 7,8! Dus een 8 op de eindlijst woehoe! Wat zijn eigenlijk de criteria van judicium cum laude, fair etc? (kon het nergens vinden)
fair 7
good 8
cum laude 8,25 (en thesis een 8 en geen enkel cijfer lager dan 6).

staat als het goed is in de thesis manual.
pi_54687326
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 23:54 schreef Vincenski het volgende:

[..]

Wil je een slagveld zien?

http://xs.to/xs.php?h=xs221&d=07466&f=miroaher.JPG

Ohja ik had er een 7.8 voor, dit plaatje komt van iemand anders
Ik moet Micro-Economie 2 herkansen dit blok. Ik zit nu een beetje die stof door te bladeren en dan snap ik niet dat ik dat niet gehaald heb de vorige keer. Maarja, laat ik er nu maar niet weer te licht over denken...anders zijn de rapen gaar.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_54687385
quote:
Op zondag 18 november 2007 01:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maarja, laat ik er nu maar niet weer te licht over denken...anders zijn de rapen gaar.
Mocht het nodig zijn dan kun je hem nog herkansen hoor
  zondag 18 november 2007 @ 11:07:27 #58
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_54689850
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 23:54 schreef Vincenski het volgende:

[..]

Wil je een slagveld zien?

http://xs.to/xs.php?h=xs221&d=07466&f=miroaher.JPG

Ohja ik had er een 7.8 voor, dit plaatje komt van iemand anders
Damn, was dat het hertentamen rocket science ofzo?!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 18 november 2007 @ 12:06:36 #59
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_54690697
quote:
Op zondag 18 november 2007 01:51 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik moet Micro-Economie 2 herkansen dit blok. Ik zit nu een beetje die stof door te bladeren en dan snap ik niet dat ik dat niet gehaald heb de vorige keer. Maarja, laat ik er nu maar niet weer te licht over denken...anders zijn de rapen gaar.
Als je Bouke Visser heb voor dat vak kan het nog lastig worden hoor
  zondag 18 november 2007 @ 12:06:57 #60
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_54690703
quote:
Op zondag 18 november 2007 11:07 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Damn, was dat het hertentamen rocket science ofzo?!
Nee gewoon micro economie 2 eigenlijk
pi_54751495
We raken in ieder geval in de sinterklaasstemming met onze pingelaar . Of ben ik de enige die dat hoort ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_54756019
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  woensdag 21 november 2007 @ 17:13:34 #63
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_54763635
quote:
Op woensdag 21 november 2007 00:03 schreef PietjePuk007 het volgende:
We raken in ieder geval in de sinterklaasstemming met onze pingelaar . Of ben ik de enige die dat hoort ?
Heb hem vandaag niet gehoord. Meen ook een keer ' the final countdown' gehoord te hebben
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_54763885
Ik sta iedere dag in de pauzes voor de linker draaideur met een stel rokers, en ja ik heb 'm al 3 dagen achter elkaar zie de maan schijn door de bomen horen spelen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_54766227
Security & ICT Audit gehaald met een 7 .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_54768464
Kijken wat er gebeurt als ik "Pietje Puk" roep als ik door die draaideur loop.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_54769996
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:00 schreef SuperHarregarre het volgende:
Kijken wat er gebeurt als ik "Pietje Puk" roep als ik door die draaideur loop.
Morgen maar een kort college, daarna ben ik er pas dinsdag weer. Dan wel de hele week weer . Kies dus wel de goede dag .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 22 november 2007 @ 00:07:30 #68
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_54773811
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:53 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Morgen maar een kort college, daarna ben ik er pas dinsdag weer. Dan wel de hele week weer . Kies dus wel de goede dag .
Hoe zie je eruit? *spot the pietje-puk*
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_54775497
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:53 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Morgen maar een kort college, daarna ben ik er pas dinsdag weer. Dan wel de hele week weer . Kies dus wel de goede dag .
Meh, ik sla morgen over. Dan heb ik vrijdag wel 1 hoorcollege Marketing. Maar aangezien we verder NUL info krijgen m.b.t. dit vak, denk ik dat ik er toch maar eens een keertje ga kijken. Maandag heb ik weer geen zin, denk ik. Nou, dinsdag verplicht nummertje afwerken... Is alleen een vrij laat practicum (3-5) en ik kom niet langs de C-hal.

Als ik zo m'n week zo overzie, besef ik mij gewoon dat ik ontzettend laks ben. Ik ga maar eens een bijbaan zoeken... Heb tijd zat. Weet alleen geen goede bijbaan te verzinnen. Heb wel de behoefte om op een iets hoger niveau dan vakkenvuller/krantenloper te werken. Jammer genoeg worden we constant doodgegooid met die callcenter banen en dat lijkt me ook echt zum kotsen. Laat ze eens goede foldertjes uitdelen. Iets met normaal-achtige banen. Denk dat ik maar gewoon langs winkels moet gaan of op de sites moet kijken of ze nog "verkoperts" nodig hebben.

Wat doen jullie eigenlijk?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_54775625
quote:
Op donderdag 22 november 2007 02:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk?
Ik werk liever in de vakanties eigenlijk, en dan gewoon een week in de kersvakantie full-time, en in de zomervakantie een maand full-time. Het enige werk dat ik buiten de vakanties om doe is bijklussen door PC's te installeren, mensen te helpen met hun PC, PC's te bouwen en thuisnetwerken aanleggen, ik moet het hebben van mond-tot-mond reclame dus ik heb maar zo af en toe een klusje. Ik kan er prima mee rond komen, dus ik zie momenteel niet echt de noodzaak om meer te gaan werken. Gaat ook denk ik niet echt, want mijn andere studie, werktuigbouwkunde, vraagt erg veel tijd. Ik volg eigenlijk alleen werkcolleges bij de EUR, ik skip alle hoorcolleges en sommencolleges.
pi_54775709
quote:
Op donderdag 22 november 2007 02:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik werk liever in de vakanties eigenlijk, en dan gewoon een week in de kersvakantie full-time, en in de zomervakantie een maand full-time. Het enige werk dat ik buiten de vakanties om doe is bijklussen door PC's te installeren, mensen te helpen met hun PC, PC's te bouwen en thuisnetwerken aanleggen, ik moet het hebben van mond-tot-mond reclame dus ik heb maar zo af en toe een klusje. Ik kan er prima mee rond komen, dus ik zie momenteel niet echt de noodzaak om meer te gaan werken. Gaat ook denk ik niet echt, want mijn andere studie, werktuigbouwkunde, vraagt erg veel tijd. Ik volg eigenlijk alleen werkcolleges bij de EUR, ik skip alle hoorcolleges en sommencolleges.
[disclaimer]Technisch gezien lig ik eigenlijk te slapen. [/disclaimer]

Ah, op die fiets. Tja, ik skip ook de meeste HC en SC maar ik doe er geen extra studie bij. Althans, ik ben zelf bezig met het leren van Chinees dus dat vergt ook wel de nodige tijd maar aangezien dat tevens een hobby is, telt ik dat niet echt mee als studietijd/werktijd. Dus ik heb eigenlijk nog wel wat uurtjes over waarin ik iets beters zou kunnen doen dan lanterfanten en flierefluiten. Heb al wat dingetjes verstuurd via de sites en morgen of overmorgen maar eens mezelf een schop onder de kont verkopen en de stad in om wat formuliertjes in te vullen. Al zie ik dat niet echt zo zitten net voor de feestdagen want dan zul je zien dat ze je wel voor een maandje willen en daarna niet meer.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_54776613
Jullie zijn gewoon te slim .

Ik ben een ander type persoon . Ik ga namelijk naar de meeste colleges (ik denk 90%). Eerste periode had ik maar 2 vakken en dus inderdaad een luizenleven, nu heb ik er 4 en kom ik om in 't werk . Door die wekelijkse inleveropdrachten kom ik niet meer aan lezen toe. Even doorbijten want met de kerst hebben we het zwaarste gedeelde (qua vakken) van de master gehad .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_54778264
Ik ga naar bijna al mijn hoorcolleges. Vind het fijn om ze te bezoeken, omdat er vrij veel informatie gegeven wordt. Tevens scheelt het bij ons veel leeswerk. Daarnaast werk ik er op de zaterdag 9 uur bij en in mn vaders bedrijf als de nood hoog is
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_54781187
quote:
Op donderdag 22 november 2007 10:46 schreef Lennox het volgende:
Ik ga naar bijna al mijn hoorcolleges. Vind het fijn om ze te bezoeken, omdat er vrij veel informatie gegeven wordt. Tevens scheelt het bij ons veel leeswerk.
Dat is inderdaad een reden die ik vaak hoor. Ik ken een aantal mensen die echte leesstudies doen (inderdaad geschiedenis, maar ook criminologie en sociologie), zij gaan ook naar bijna alle hoorcolleges omdat het flink scheelt in het leeswerk. Gelukkig is EC meer opgaven en oefenen, want qua lezen ben ik echt heel erg traag, ook met hoorcolleges.
  donderdag 22 november 2007 @ 18:38:20 #75
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_54786187
Damn, mijn 2e tentamen niet gehaald. Net geen 5... kutzooi Mag in Januari weer haha
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_54786335
Net mn laatste terug gehad: 8.0

8.0 , 6,6 en 4.0 . Die 4 mag ik gelukkig in December al herkansen, omdat het vak komt te vervallen Selectief geleerd, omdat ik die andere vakken pas in Augustus over kon doen
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_54874564
hey allemaal,

ik zit in mijn 1e jaar economie en bedrijfseconomie. Ik heb gelukkig inleiding accounting tentamen gehaald alleen wiskunde helaas niet. Nu loop ik een 4 hoofdstukken achter met micro. Raden jullie me aan om van elk hoofdstuk alle sommen te maken en dan op te zoeken in de tekst of gewoon alles doorlezen(wat erg lang duurt). Leuk topic trouwens
pi_54874629
Welkom , in de komende 3 weken zijn 4 hoofdstukken nog makkelijk in te halen. Doe wat je normaal ook doet alleen in een straffer tempo .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_54874846
Ben er al flink mee bezig En klopt het dat wat voorheen micro2 was erg pittig word? Boekhouden is gelukkig niet al te moeilijk dus concentreer me vooral op micro.
pi_54874975
Geen idee, ik heb vorig jaar Micro met econometrie samen gedaan. Dat was toen nog een apart vak, nu zit alles samen. Micro2 nooit gehad, op onze opleiding (economie & informatica) wordt boekhouden zwaar onderschat en is 't vaak een struikelblok.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_54875208
Tja, Micro 2... Moet dat herkansen deze periode omdat ik daar in 't jaarste mn P niet door heb gehaald. Ik zal eens even het tentamen erbij pakken. Ongeveer de helft betreft vragen over de tekst en de andere helft betreft het berekenen van dingen. Belangrijke dingetjes zijn bijvoorbeeld de Edgeworth Box en de PPF, allocaties. Verder is het belangrijk dat je al die grafieken hebt bekeken en ze ook snapt. Zo moet je bijvoorbeeld bij een grafiek waarin een LAC en een LMC (lange termijn gemiddelde kosten en lange termijn marginale costen) zijn getekend kunnen aangeven of het bijvoorbeeld increasing returns to scale zijn. (Of niet natuurlijk.)

Overigens denk ik dat het nu zo is dat Micro 1 en Micro 2 bij elkaar zitten, toch? Ik had voor Micro 1 namelijk een 8.7, dat is dus erg makkelijk. Met een beetje geluk wordt het tentamen voor jullie op zo'n manier samengesteld dat je een deel van de moeilijkheid van Micro 2 kunt compenseren met Micro 1.

Ik herkans overigens alleen Micro 2. Dus niet het hele vak.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_54883055
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 19:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik herkans overigens alleen Micro 2. Dus niet het hele vak.
Vergeet de bonustoets op 12 december niet! Een heel bonuspunt is toch lekker voor micro 2.
pi_54884707
quote:
Op woensdag 28 november 2007 01:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Vergeet de bonustoets op 12 december niet! Een heel bonuspunt is toch lekker voor micro 2.
Bonustoets? Is die er dan? Niks van gehoord!
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 28 november 2007 @ 11:37:20 #84
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_54888149
Gister een werkcollege gehad dat 1,5u uitliep

Vandaag weer lekker aan het SOG-en, heb alleen maar op Dinsdag college tegenwoordig...:D
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_54888687
1,5 uur uitloop zou ik echt niet pikken, dan moeten ze maar leren plannen wat ze in een college kunnen behandelen. Heb ook vaak dat het een half uur uitloopt, of dat je 2 uur achter elkaar zit omdat er geen pauze is. Alleen word ik daar zelfs al pissig van.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  woensdag 28 november 2007 @ 12:05:46 #86
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_54888901
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:57 schreef Lennox het volgende:
1,5 uur uitloop zou ik echt niet pikken, dan moeten ze maar leren plannen wat ze in een college kunnen behandelen. Heb ook vaak dat het een half uur uitloopt, of dat je 2 uur achter elkaar zit omdat er geen pauze is. Alleen word ik daar zelfs al pissig van.
Nouja, het was een werkcollege voor mijn masterscriptie. Waarin we het proposal gingen bespreken, ik was dus weer als eennalaatste aan de beurt
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 28 november 2007 @ 14:48:40 #87
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_54893413
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 19:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
Tja, Micro 2... Moet dat herkansen deze periode omdat ik daar in 't jaarste mn P niet door heb gehaald. Ik zal eens even het tentamen erbij pakken. Ongeveer de helft betreft vragen over de tekst en de andere helft betreft het berekenen van dingen. Belangrijke dingetjes zijn bijvoorbeeld de Edgeworth Box en de PPF, allocaties. Verder is het belangrijk dat je al die grafieken hebt bekeken en ze ook snapt. Zo moet je bijvoorbeeld bij een grafiek waarin een LAC en een LMC (lange termijn gemiddelde kosten en lange termijn marginale costen) zijn getekend kunnen aangeven of het bijvoorbeeld increasing returns to scale zijn. (Of niet natuurlijk.)

Overigens denk ik dat het nu zo is dat Micro 1 en Micro 2 bij elkaar zitten, toch? Ik had voor Micro 1 namelijk een 8.7, dat is dus erg makkelijk. Met een beetje geluk wordt het tentamen voor jullie op zo'n manier samengesteld dat je een deel van de moeilijkheid van Micro 2 kunt compenseren met Micro 1.

Ik herkans overigens alleen Micro 2. Dus niet het hele vak.
Die Edgeworth Box en PPF krijg je later ook nog bij een of twee andere vakken, dus is wel handig als je die sowieso kent Micro blijft nog steeds mn favoriete serie vakken Zitten twijfelen of je het tentamen hebt gehaald en elke keer weer rond de 8 terug krijgen
pi_54897336
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:48 schreef Vincenski het volgende:

[..]

Die Edgeworth Box en PPF krijg je later ook nog bij een of twee andere vakken, dus is wel handig als je die sowieso kent Micro blijft nog steeds mn favoriete serie vakken Zitten twijfelen of je het tentamen hebt gehaald en elke keer weer rond de 8 terug krijgen
Haha, ja, paar van de vakken zijn inderdaad nogal vreemd. Tegenovergestelde terugkrijgen van wat je denkt.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_54904081
quote:
Op woensdag 28 november 2007 08:43 schreef SuperHarregarre het volgende:
Bonustoets? Is die er dan? Niks van gehoord!
Schrijf je in voor het SIN-channel van Micro (het FEB-vak, zodat je bij BB er op kan, staan ook nieuwe sheets) staat veel info over. Je kunt net als vorig jaar een bonuspunt verdienen.
quote:
Micro 2 is opgegaan in het vak Micro. Voor diegenen die vorig jaar Micro 2 niet gehaald hebben geldt het volgende.

Schrijf je in voor het tentamen Micro 2. Dit tentamen zal bestaan uit 40 mc vragen over de hoofdstukken 9 - 16. Een proeftentamen staat op BB.

Verder is er op 12 december een toets over de hoofdstukken 9 - 15 (dus NIET over hoofdstuk 16). In geval van een positief resultaat verdien je een bonuspunt. Kom je niet opdagen voor de toets of behaal je een negatief resultaat dan krijg je geen bonuspunt.

Plaats van de toets is nog niet bekend. De tijd is hoogstwaarschijnlijk van 13-14.

Met vriendelijke groet,

Bauke Visser
pi_54908526
Ah, ik zie het. Had niet het FEB-vak genomen. Thanks voor de info! Wel essentieel om naar toe te gaan inderdaad.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_54945443
Leuk stuk in de EM over de nieuwe suppoosten .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 30 november 2007 @ 23:08:24 #92
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_54958770
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 14:01 schreef PietjePuk007 het volgende:
Leuk stuk in de EM over de nieuwe suppoosten .
Die zijn echt zo gruwelijk vervelend "Ja ze komen regelmatig met smoesjes dat de trein te laat was of file was" Ja goh! Dat is toch ook zo vaak het geval
pi_54959662
Precies. Melkertbanen zijn het.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_54960776
Waarom staan die mensen daar, vraag ik me af?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_54961058
Ik las't stuk ook, maar vind't niet zo gek hoor.
pi_54961710
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 00:46 schreef Lennox het volgende:
Waarom staan die mensen daar, vraag ik me af?
Laatkomers te weren uit de collegezaal, en dus rust te creëren .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_54962313
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 01:55 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Laatkomers te weren uit de collegezaal, en dus rust te creëren .
Waarom laten ze ze dan na 10 minuten alsnog binnen? Meestal is het dan een nog grotere chaos en moet de spreker zijn verhaal van begin af aan opnieuw doen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_54963761
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 02:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
Waarom laten ze ze dan na 10 minuten alsnog binnen?
Dat doen ze niet , in de pauze mag je er weer bij.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_54963889
Straks mag je nog briefjes gaan halen. Samen met de aanwezigheidsplicht bij practica doet dit toch wel aan vroeger tijden denken. Bij boekhouden krijg je zelfs huiswerkcontrole (waarvan ik mij overigens afvraag of dat mag volgens het studentenstatuut), het moet toch niet gekker worden allemaal.
pi_54965602
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 10:58 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Dat doen ze niet , in de pauze mag je er weer bij.
Gast, er is een reden dat ik het zeg, hè. Ik ben al een aantal keer te laat geweest dankzij de RET en toen stonden er nog zo'n 20 man te wachten. Dan word je dus gewoon na 10 minuten wachten naar binnen gestuurd. Zelfde heb ik meerdere malen zien gebeuren als ik zelf al wel op tijd was. Het werd echt een chaos.

Kortom, wees dan óf consequent en alleen in de pauze binnenlaten óf laat mensen gewoon zoals eerst te laat binnenkomen. Meestal deed iedereen dat toch zo stil mogelijk om niet te veel op te vallen. Ging prima en was ook niet storend, zolang de spreker zich er maar niet mee ging bemoeien.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_54968878
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 01:55 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Laatkomers te weren uit de collegezaal, en dus rust te creëren .
Nou ja, rust? Over het algemeen erger ik me meer aan mensen die door colleges heen zitten te praten dan aan mensen die later binnenkomen.
pi_54969102
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 15:54 schreef Nepthys het volgende:
Nou ja, rust? Over het algemeen erger ik me meer aan mensen die door colleges heen zitten te praten dan aan mensen die later binnenkomen.
Je hebt ook verschillen in te laat binnen komen. Er zijn er bij die met jas en capuchon wijd uit de collegezaal inlopen, daarbij de deur hard dicht laten vallen, en doodleuk halverwege de zaal de tas op tafel zwaaien om vervolgens met de jas half aan plaats te nemen. En je hebt laatkomers die hun jas buiten de zaal al uit doen, al de benodigde materialen pakken om het college te volgen, vervolgens zachtjes de zaal binnen lopen, de deur rustig in het slot laten vallen om vervolgens op de dichtstbijzijnde rij plaats te nemen. Het jammere is dat de tweede groep slachtoffer is van het asociale gedrag van de eerste groep, maar op zich is het wel begrijpelijk, de eerste groep is buitengewoon irritant.
pi_54970378
Ah, eens Bolkesteijn... Vorig jaar zelfs meegemaakt dat iemand's mobiel afging en die gozer 'm gewoon doodleuk opnam en hardop een gesprek ging voeren. Echt ongelofelijk.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_54989687
Vrijdag mijn slimstuderen samenvattingen binnen gekregen voor boekhouden en micro. Die dingen zijn echt ideaal. Denken jullie dat die samenvattingen en de oefeningen uit de boeken genoeg zijn voor het studeren van de tentamens?
pi_54989805
quote:
Op zondag 2 december 2007 14:23 schreef chabo het volgende:
Vrijdag mijn slimstuderen samenvattingen binnen gekregen voor boekhouden en micro. Die dingen zijn echt ideaal. Denken jullie dat die samenvattingen en de oefeningen uit de boeken genoeg zijn voor het studeren van de tentamens?
Die andere zijn veel en veel beter. SS richt zich vooral op 't boek terwijl die andere meer de colleges (incl uitgebreide uitwerkingen) bespreekt. Ben alleen de naam ff kwijt .

SS is niet genoeg, die andere verslagen wel. Maar dat is mijn mening .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_54990371
je bedoelt dan denk ik de SIR verslagen die je op de uni kan halen?
pi_54990377
Sirbis is 10x beter dan Slim Studeren.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_54990452
SIR inderdaad . Die zijn veel beter.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_54990481
dan ga ik die ook halen
pi_55001354
Hoi EUR-studenten
Ik heb even een vraagje, het zal wel aan mij liggen maar ik kan het antwoord niet vinden: waar staat RSM voor?
Alvast bedankt
pi_55002074
Rotterdam School of Management .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_55003205
Ah, zoiets gokte ik al maar kon het dus nergens met zekerheid vinden. Bedankt
pi_55018085
quote:
Op zondag 2 december 2007 14:53 schreef SuperHarregarre het volgende:
Sirbis is 10x beter dan Slim Studeren.
Ik heb bijna al mijn tentamens nog geleerd vanuit die SlimStuderen dingen. En ja ik haal toch best aardig cijfers. Ik lees die SlimStuderen dingen door (mijn Nederlands is toch net wat beter dan m'n Engels dus in het Engels mis ik soms nog wel net die ene belangrijke zin), en dan maak ik gewoon wat opgaven. Als er geen antwoorden van de opgaven op BB staan dan bestel ik die Sir dingen.

Ik vind het overigens wel vervelend dat mijn Engels zo slecht blijft, ik heb al eens een cursus gevolgd maar dat hielp helemaal niks. Als er een boek van 500 bladzijden in het Engels voor mij ligt heb ik gewoon echt een probleem. Ik merk nu wel iets verbetering nu ik toch ook regelmatig Engelse teksten lees maar het duurt lang en ik snap soms hele zinnen niet.
  maandag 3 december 2007 @ 19:38:09 #114
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55018877
quote:
Op maandag 3 december 2007 18:52 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik vind het overigens wel vervelend dat mijn Engels zo slecht blijft, ik heb al eens een cursus gevolgd maar dat hielp helemaal niks. Als er een boek van 500 bladzijden in het Engels voor mij ligt heb ik gewoon echt een probleem. Ik merk nu wel iets verbetering nu ik toch ook regelmatig Engelse teksten lees maar het duurt lang en ik snap soms hele zinnen niet.
Ga een jaar op uitwisseling naar de UK. Ik heb een jaartje stage gedaan, en als je terug komt praat je als een echte Engelsman.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_55019084
Mijn Engels is sterk verbeterd, maar ik zie wel op tegen de masterscriptie .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 3 december 2007 @ 19:50:41 #116
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55019145
quote:
Op maandag 3 december 2007 19:47 schreef PietjePuk007 het volgende:
Mijn Engels is sterk verbeterd, maar ik zie wel op tegen de masterscriptie .
Nou, het Engels van je readers zal ook je-van-het zijn. Vind het niveau van de academici qua Engels niet heel erg hoog.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_55023875
Mijn Engels was voordat ik begon met studeren ook best slecht. Maar door het lezen van de boeken word je Engels echt veel beter.

Ik lees liever gewoon de boeken, maar het kost gewoon veel te veel tijd. De meeste tentamens zijn makkelijk te halen met slimstuderen + SIR, maar na een week ben ik bijna alles weer vergeten Dat is wel zonde....
pi_55054828
Nou, alle cijfers van het eerste blok zijn ook weer binnen. Twee vakken gehaald, een niet en volgens de regelementen hebben ze vanaf nu nog 2 1/2 week om een versnelde herkansing te geven (omdat het zo slecht gemaakt was). En ik had al zo veel te doen...
pi_55054903
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:24 schreef Nepthys het volgende:
en volgens de regelementen hebben ze vanaf nu nog 2 1/2 week om een versnelde herkansing te geven (omdat het zo slecht gemaakt was)
, wat is dat voor regeling? Nooit van gehoord (specifiek voor FHKW?).
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_55054939
quote:
Op maandag 3 december 2007 23:20 schreef AJ187 het volgende:
Ik lees liever gewoon de boeken, maar het kost gewoon veel te veel tijd. De meeste tentamens zijn makkelijk te halen met slimstuderen + SIR, maar na een week ben ik bijna alles weer vergeten Dat is wel zonde....
Ik heb ook heel veel tentamens op die manier gehaald. Ik zie daar ook niet het grote probleem van. In de leerboeken staat zoveel tot in de kleinste details beschreven dat het geen wonder is dat het boek zo dik wordt Dat is leuk maar als je een redenatie al kunt volgen dan kun je in een boek al snel 6 pagina's aan uitleg en voorbeelden over slaan

SS en SIR moet je idd met enige regelmaat combineren behalve als je een slechte prof. hebt. Zo eentje die college geeft door het boek letterlijk te behandelen Dan heb je aan SS meer dan genoeg.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_55055599
Ik had me aangemeld op de sirbis webiste maar nog niks van ze gehoord:(. Ik zou een email van ze moeten krijgen. Dus tot nu toe moet ik het met SS doen. Micro 2 word trouwens uitgelegd aan de hand van opgaven met een heel klein beetje theorie. Wordt nog flink blokken voor micro2 vind het namelijk best pittig. Ben namelijk geen ster in wiskunde
pi_55062796
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:29 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

, wat is dat voor regeling? Nooit van gehoord (specifiek voor FHKW?).
Zelf had ik er tot vandaag ook nog nooit van gehoord, maar in de regels van de examencommissie van de FHKW blijkt er dus een speciale regeling te staan voor probleemtentamens (voor B2/3 minstens 30% van de resultaten onvoldoende en in B1 40%), waarbij er binnen 6 weken vanaf het originele tentamen een vervroegde herkansing wordt gegeven voor iedereen die tussen 3.5 en 5.4 had. Geen idee of andere faculteiten ook iets dergelijks hebben.

Kreeg net overigens bericht dat de herkansing pas na de vakantie wordt gegeven, dus dat is al een hele opluchting.
pi_55062856
Dat bestaat nooit voor FEW , een vluchtige blik op mijn statistieken laat bijvoorbeeld Micro van vorig jaar zien wat maar 36% gehaald heeft .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_55063415
quote:
Op woensdag 5 december 2007 19:12 schreef Nepthys het volgende:

[..]

Zelf had ik er tot vandaag ook nog nooit van gehoord, maar in de regels van de examencommissie van de FHKW blijkt er dus een speciale regeling te staan voor probleemtentamens (voor B2/3 minstens 30% van de resultaten onvoldoende en in B1 40%), waarbij er binnen 6 weken vanaf het originele tentamen een vervroegde herkansing wordt gegeven voor iedereen die tussen 3.5 en 5.4 had. Geen idee of andere faculteiten ook iets dergelijks hebben.

Kreeg net overigens bericht dat de herkansing pas na de vakantie wordt gegeven, dus dat is al een hele opluchting.
Ik zit ook binnen de FHKW, maar over welke probleemtentamens hebben we het dan? Eerste jaarsvak dat meeste moeite kost is M&T. Tweedejaarsvak: Statistiek. Die laatste moet ik ook nog doen, maar ik heb nog nooit van vervroegde herkansingen gehoord. En ben 3e jaars
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_55065341
Volgens mij zijn die er inderdaad ook niet zo veel, maar in dit geval ging het om een nieuw vak (Sociology of Art and Culture II), waarbij er voornamelijk een hoop lange, vage onderzoeksartikelen werden besproken, die behoorlijk gedetailleerd weer terug kwamen op het tentamen. Sowieso erg lastig om te leren.
pi_55125414
Laatste collegeweek in aantocht. Vrijdag laatste assignment inleveren a 20% van 't eindcijfer, dinsdag eerste tentamen. Belachelijk , zelfs de docenten vinden 't helemaal niks.

Leve 't nieuwe jaarplansysteem .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_55127232
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 15:52 schreef PietjePuk007 het volgende:
Laatste collegeweek in aantocht. Vrijdag laatste assignment inleveren a 20% van 't eindcijfer, dinsdag eerste tentamen. Belachelijk , zelfs de docenten vinden 't helemaal niks.

Leve 't nieuwe jaarplansysteem .
Precies, ik zal maar niet eerlijk zeggen wat ik erover denk.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_55127653
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 17:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
Precies, ik zal maar niet eerlijk zeggen wat ik erover denk.
Het blokkensysteem vind ik echt goed. Maar met de aanwezigheidsplicht en de verplichting tot het maken van opdrachten (tenminste wil je het tentamen nog fatsoenlijk kunnen maken) is wel betuttelend inderdaad. Als moet ik wel zeggen dat ik nu meer aan de studie kom dan vorig jaar. Als ze het doen zoals bij Statistiek 2 ofzo, gewoon iederee week een kleine opdracht inleveren, vind ik het prima, maar die werkstukken van Internationaal zijn inderdaad niks, dat kost te veel tijd en levert te weinig op.
pi_55128745
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 17:44 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het blokkensysteem vind ik echt goed. Maar met de aanwezigheidsplicht en de verplichting tot het maken van opdrachten (tenminste wil je het tentamen nog fatsoenlijk kunnen maken) is wel betuttelend inderdaad. Als moet ik wel zeggen dat ik nu meer aan de studie kom dan vorig jaar. Als ze het doen zoals bij Statistiek 2 ofzo, gewoon iederee week een kleine opdracht inleveren, vind ik het prima, maar die werkstukken van Internationaal zijn inderdaad niks, dat kost te veel tijd en levert te weinig op.
Mij gaat het vooral om die missende week voor de tentamens.

En inderdaad die grote opdrachten voor Internationaal. Echt 3x kut.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_55129257
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 18:32 schreef SuperHarregarre het volgende:
Mij gaat het vooral om die missende week voor de tentamens.
Mij ook , en 4 vakken met allemaal bijna wekelijks opdrachten die meetellen is ook echt veel van 't goede .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 9 december 2007 @ 14:52:32 #131
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_55145812
Vind het blokken systeem ook niks nee, alles ff tussen de colleges door moeten leren
Ook lekker handig dat alles veranderd, had van geschiedenis van vorig jaar nog een opdracht waar ik 94% voor had, maar die magk dus niet meer gebruiken nu
pi_55241507
Een 8 voor Information Economics, woei .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_55244647
Gisteren micro 2 bonustoetsje en volgens mij heb ik 't bonuspunt wel. Toch weer een beetje geruststelling voor volgende week. Nu nog met de rest beginnen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_55251235
quote:
Op donderdag 13 december 2007 14:26 schreef SuperHarregarre het volgende:
Gisteren micro 2 bonustoetsje en volgens mij heb ik 't bonuspunt wel. Toch weer een beetje geruststelling voor volgende week. Nu nog met de rest beginnen.
Ik heb ook het bonuspunt voor micro 2 (alles goed, dus dat moet dan wel ). Alleen ik kan er geen tentamen in doen. Wat is het geval. Het tentamen micro 1 en micro 2 is dubbel gepland. Totaal onlogisch natuurlijk immers volgens het examenreglement is het mogelijk om in beide vakken nog tentamen te doen. Ik heb dit zelfs schriftelijk bevestigd gekregen van de examencommissie zelf! Ik wilde mij dus inschrijven en toen zag ik de dubbele planning, dus ik ben gelijk naar de het OSC (Onderwijs Service Centrum) gegaan om om uitleg te vragen hoe deze situatie nou kan ontstaan. Zij konden er verder niks over zeggen en adviseerden mij naar de studie-adviseur te gaan en die vertelde mij dat zij toch besloten hebben om het tentamen dubbel te plannen aangezien de mensen die micro 1 en 2 toch het nieuwe vak micro-economie hadden moeten volgen. Kortom de studie-adviseur en de examencommissie handelen in strijd met het examenreglement en met hun eigen uitleg van dit examenreglement. Bizar gewoon! Ik heb er echt geen woorden voor.

Geen idee hoe dit opgelost moet worden maar mijn eis is een volledige tentamen mogelijkheid (dus tentamen + herkansing) in zowel micro 1 als micro 2. De brief hierover is al bij de examencommissie afgeleverd dus het is maar afwachten of ze aan deze eis tegemoet komen. Als ze vol blijven houden moeten we dus maar eens uitzoeken wat er verder moet gebeuren (ombudsman? overkoepelende examencommissie OC&W?). Ik vind dit in ieder geval echt een schandalige actie van de EUR. Halsstarrig en koppig want ze gaan hier ongetwijfeld nat op.
pi_55251672

Maar waarom ben je dat grote vak (micro a 8pt) niet gaan doen?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_55251700
quote:
Op donderdag 13 december 2007 19:00 schreef PietjePuk007 het volgende:

Maar waarom ben je dat grote vak (micro a 8pt) niet gaan doen?
Omdat ik geen werkcolleges wilde volgen. Vanwege mijn andere studie is het soms al zo'n geschuif met roosters enzo. Ik had gewoon niet goed geleerd vorig jaar voor micro (geen zin, etc etc) dus het leek mij verder ook niet zo noodzakelijk de werkcolleges nog een keer te volgen. Maar goed het zal wel goed komen denk ik. Ik ben er alleen een beetje boos over dat ze niet gewoon in eerste instantie redelijk zijn en mij gelijk geven en naar een oplossing gaan zoeken. Ik zit niet op extra werk te wachten, zij waarschijnlijk ook niet dus dat moet dan toch een prima uitgangspositie zijn voor een gesprek.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bolkesteijn op 13-12-2007 19:09:55 ]
  donderdag 13 december 2007 @ 20:27:51 #137
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55253730
Ook leuk, bij ons zat een Master elective binnen een minuut vol. (50 plaatsen) Leuk dat F5-en op Sinonline
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 13 december 2007 @ 21:05:27 #138
149465 DahaKa
Een duif met brood om zn nek
pi_55254566
Al die economie mannetjes hier jammer dat er zo weinig mensen van de FRG hierop zitten. Zag laatst wel iemand in de zaal op fok zitten is altijd wel grappig om te zien . Hahah dat F5'en herken ik ook, altijd met het inschrijven bij werkgroepen. En dan crasht je browser weer en dan heb je een heel erg klote rooster . Maarja net de 1e tentamens gehad, rechtswetenschap gehaald met een 6 (heuj). Kon het me niet echt voorstellen, had een grote blackout op mn tentamen waardoor ik zelfs een klein kind veroordeelde voor een onrechtmatige daad terwijl deze minderjarig is . Morgen strafrecht terug en dan weetk zeker dat ik niet op 3 januari hoef te herkansen (wat een datum... ). Ik hoor trouwens van bedrijfskundestudenten dat zij het altijd hebben over ene Bouwer als docent. Kennen jullie die en waarom is deze dan 'legandarisch'? Of lullen ze maar wat....
?????????????????????????????????????????????
  donderdag 13 december 2007 @ 21:16:29 #139
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_55254682
quote:
Op donderdag 13 december 2007 21:05 schreef DahaKa het volgende:
Al die economie mannetjes hier jammer dat er zo weinig mensen van de FRG hierop zitten. Zag laatst wel iemand in de zaal op fok zitten is altijd wel grappig om te zien . Hahah dat F5'en herken ik ook, altijd met het inschrijven bij werkgroepen. En dan crasht je browser weer en dan heb je een heel erg klote rooster . Maarja net de 1e tentamens gehad, rechtswetenschap gehaald met een 6 (heuj). Kon het me niet echt voorstellen, had een grote blackout op mn tentamen waardoor ik zelfs een klein kind veroordeelde voor een onrechtmatige daad terwijl deze minderjarig is . Morgen strafrecht terug en dan weetk zeker dat ik niet op 3 januari hoef te herkansen (wat een datum... ). Ik hoor trouwens van bedrijfskundestudenten dat zij het altijd hebben over ene Bouwer als docent. Kennen jullie die en waarom is deze dan 'legandarisch'? Of lullen ze maar wat....
Haha bij economie zit die. Is idd een legendarische man
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
  donderdag 13 december 2007 @ 21:51:12 #140
149465 DahaKa
Een duif met brood om zn nek
pi_55255466
mmm maar is een college bijwonen voor de gein dan
?????????????????????????????????????????????
pi_55255514
Maar waarom dan, heb die man niet en zal 'm nooit krijgen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_55256159
Bouwer is een legende inderdaad. "Elluk voordeel hep ze nadeel." Ik ben niet van plan de accountancy/boekhouding kant op te gaan maar voor zijn colleges zou ik 't in ieder geval niet laten, mocht ik twijfelen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 13 december 2007 @ 23:21:33 #143
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_55257967
*Iemand die de accountancykant opgaat* Helaas kan ik nog maar bij 1 ding van hem genieten, namelijk het werkcollege Externe verslaggeving

Maar die vent blijft echt fantastisch idd! Je moet is gaan turven hoe vaak hij oke zegt tijdens een college

Btw al andere mensen die er achter zijn gekomen waarom hij zo vaak WASNEEPLUS BV bij tentamens gebruikt?
pi_55258015
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:21 schreef Vincenski het volgende:
*Iemand die de accountancykant opgaat* Helaas kan ik nog maar bij 1 ding van hem genieten, namelijk het werkcollege Externe verslaggeving

Maar die vent blijft echt fantastisch idd! Je moet is gaan turven hoe vaak hij oke zegt tijdens een college

Btw al andere mensen die er achter zijn gekomen waarom hij zo vaak WASNEEPLUS BV bij tentamens gebruikt?
Nee, vertel eens.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_55258289
quote:
Op donderdag 13 december 2007 22:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
Bouwer is een legende inderdaad. "Elluk voordeel hep ze nadeel." Ik ben niet van plan de accountancy/boekhouding kant op te gaan maar voor zijn colleges zou ik 't in ieder geval niet laten, mocht ik twijfelen.
Hoe heette die ene jongen ook al weer die vorig jaar bij Boekhouden en FA telkens de 'pineut' was?

edit: Oja, Olivier a.k.a. Ollie
  donderdag 13 december 2007 @ 23:39:34 #146
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_55258429
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:21 schreef Vincenski het volgende:
*Iemand die de accountancykant opgaat* Helaas kan ik nog maar bij 1 ding van hem genieten, namelijk het werkcollege Externe verslaggeving

Maar die vent blijft echt fantastisch idd! Je moet is gaan turven hoe vaak hij oke zegt tijdens een college

Btw al andere mensen die er achter zijn gekomen waarom hij zo vaak WASNEEPLUS BV bij tentamens gebruikt?
Zijn zoon heet Benjamin?! Of hijzelf? Zoiets .

Bouwer was tof .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_55258550
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:39 schreef BVO het volgende:
Of hijzelf?
Bouwer heet Jeffrey van voren.
  donderdag 13 december 2007 @ 23:47:03 #148
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_55258613
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:44 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Bouwer heet Jeffrey van voren.
Ohja, das waar ook. Dan zijn zoon .
Die verhalen altijd over vechtpartijen in Den Haag, knokploegen, Johan Cruijff, zijn vrouw... .
Mulder bij Macro economie was ook zo'n (af en toe onbegrepen, dat wel) held . Maar die is weg .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_55258898
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hoe heette die ene jongen ook al weer die vorig jaar bij Boekhouden en FA telkens de 'pineut' was?

edit: Oja, Olivier a.k.a. Ollie
Ollie, ja.

Hij heeft mij een keer "beunhaas" genoemd tijdens het hoorcollege omdat ik mijn buurman iets uitlegde over de stof die hij net aan het behandelen was.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_55258930
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hij heeft mij een keer "beunhaas" genoemd tijdens het hoorcollege omdat ik mijn buurman iets uitlegde over de stof die hij net aan het behandelen was.
Volgens mij kan ik me die nog wel herinneren, ik lag echt plat. Een beetje onder Bouwers duiven schieten, durf je wel.
pi_55259475
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:59 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Volgens mij kan ik me die nog wel herinneren, ik lag echt plat. Een beetje onder Bouwers duiven schieten, durf je wel.
Ik word 's nachts nog af en toe badend in het zweet wakker terwijl zijn stem nagalmt in mijn hoofd. "BEUNHAAS...BEUNhaas...beunhaas...beunhaas"
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 14 december 2007 @ 09:57:58 #152
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_55263021
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:47 schreef BVO het volgende:

[..]

Ohja, das waar ook. Dan zijn zoon .
Die verhalen altijd over vechtpartijen in Den Haag, knokploegen, Johan Cruijff, zijn vrouw... .
Mulder bij Macro economie was ook zo'n (af en toe onbegrepen, dat wel) held . Maar die is weg .
Haha zn zoon heet idd Benjamin
Maar Ollie is echt altijd de pineut bij hem ja, altijd leuk om weer te zien haha
pi_55270640
Ik las trouwens net iets schitterends in mijn Marketing SIR-verslag. P41 van deel 1:

Verbeter de groeipotentie van elke klant door middel van share-of-wallet, cross-selling en up-selling. Bedenk iets extra's, iets specifieks om de klanten geld uit de zak te kloppen.

Even bijkomen hoor. De tranen biggelden over mijn wangen van het lachen.

*pinkt traantje weg
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_55274158
Bouwer is echt vet Heerlijk om colleges te volgen van hem. Wat hij ook vaak na een grap zegt: ''maar dat terzijde''
pi_55274237
Bedoelen jullie niet Brouwer?

Die geeft nu nog Financieel Management.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_55274451
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 17:51 schreef Lennox het volgende:
Bedoelen jullie niet Brouwer?

Die geeft nu nog Financieel Management.
Nee. We hebben het over H.J. Bouwer. Lekker makkelijk onthouden voor mij want hij heeft dezelfde initialen als ik.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 15 december 2007 @ 02:43:30 #157
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_55285404
Je initialen zijn toch SH
pi_55285623
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 02:43 schreef Vincenski het volgende:
Je initialen zijn toch SH
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_55347457
Heb ik net opgaven zitten maken, is BB down, kan ik het niet nakijken.
pi_55347512
Het is al een paar dagen verrot met bb en myeur , sin zal wel ergens anders draaien want dat draait vaak gewoon door .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_55347802
Ik word echt verdrietig van TS2.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_55348826
Wat heb ik een grafhekel aan de EUR.

Op 26-11-2007 heb ik me via Studielink uitgeschreven, althans, dat staat er dan als "verzoek tot uitschrijving" en de universiteit moet het bevestigen. Maar die kl*r*lij*rs hebben het nog steeds niet gedaan. In de statuten staat: de inschrijving kan worden beëindigd met ingang van de tweede gehele maand die volgt op de maand van ontvangst van het verzoek. Dus ik wil per 1-1-2008 uitgeschreven zijn, want dan hoef ik ook niet eind deze maand 256 euro collegeld (3e termijn - voor januari, februari) te gaan betalen. Want ik kom met aftrek van stufi toch 45 euro per maand te kort. Inmiddels al emails gestuurd naar ESSC, Bureau Onderwijs FSW en Centraal Bureau Inschrijving, maar alledrie antwoorden ze gewoon niet.

Ik deed overigens bestuurskunde bachelor 1 en het was gewoon niets voor mij die studie, en nu richt ik me op een duaal opleiding accountancy bij NIVRA-Nyenrode.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  maandag 17 december 2007 @ 23:10:46 #163
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55349261
quote:
Op maandag 17 december 2007 22:56 schreef MoneyTalks het volgende:

Ik deed overigens bestuurskunde bachelor 1 en het was gewoon niets voor mij die studie, en nu richt ik me op een duaal opleiding accountancy bij NIVRA-Nyenrode.
Trek een nummertje en ga langs?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 17 december 2007 @ 23:28:20 #164
149465 DahaKa
Een duif met brood om zn nek
pi_55349801
bel dan gewoon even of ga langs bij essc, heb je het zo geregeld.
?????????????????????????????????????????????
pi_55354771
Mailtje naar CBI (Centraal Bureau Inschrijving) heeft geholpen, ik ben uitgeschreven
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  dinsdag 18 december 2007 @ 12:20:40 #166
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_55358007
Verdomme 13 fout bij Finbel 1

Hoop op een soepele normering, bij die van vorig jaar had ik een voldoende gehaald. Maar de voorlopige normering is 4,8
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_55361612
Morgen lekker tentamen, en dan vrijdagavond micro , welke persoon heeft dat tijdstip verzinnen
Iemand die trouwens weet of er nog iets van resultaten van die 2e micro-toets komen?
pi_55363024
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 14:40 schreef Qwerty911 het volgende:
Morgen lekker tentamen, en dan vrijdagavond micro , welke persoon heeft dat tijdstip verzinnen
Iemand die trouwens weet of er nog iets van resultaten van die 2e micro-toets komen?
Ik ga morgen het tentamen boekhouden voor de derde keer maken. Ik heb me helemaal de pleuris geoefend de afgelopen week (en ook alle werkcolleges fanatiek gevolgd) en ik slaag er nog steeds niet in het proeftentamen voldoende te maken. Dat wordt duimen dus. Gelukkig heb ik wel 0,9 bonuspunt.

Het lijkt wel of ik dyslecties ben voor boekhouden.
pi_55364466
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 14:40 schreef Qwerty911 het volgende:
Morgen lekker tentamen, en dan vrijdagavond micro , welke persoon heeft dat tijdstip verzinnen
Iemand die trouwens weet of er nog iets van resultaten van die 2e micro-toets komen?
Ah, ik heb morgen vrij en dan donderdag Marketing. Op vrijdag inderdaad om 18:30 Micro-2. Een of andere graftak dacht dat het wel grappig zou zijn om al die studentjes tegen het spitsuur in naar de uni te laten komen.

Tevens... TS2... echt verneukt. Kan gewoon niet erger. Totale blackout of iets dergelijks.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 18 december 2007 @ 16:43:05 #170
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55364622
Wat een gezeik in de UB zeg. Mensen die steeds je stoel jatten bij de pc's, sterf!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_55364809
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 16:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ah, ik heb morgen vrij en dan donderdag Marketing. Op vrijdag inderdaad om 18:30 Micro-2. Een of andere graftak dacht dat het wel grappig zou zijn om al die studentjes tegen het spitsuur in naar de uni te laten komen.

Tevens... TS2... echt verneukt. Kan gewoon niet erger. Totale blackout of iets dergelijks.
Statistiek en FinBel ga ik in de herkansing doen van de zomer. Twee echte rekenvakken dus daar kan ik meestel wel lekker op scoren. Donderdag ga ik Marketing doen maar ik heb niet echt goed geleerd, heb me vooral gericht op Boekhouden morgen en Micro op vrijdag. Ik vind het trouwens wel handig dat Micro 's avonds is, kan ik overdag nog even alles goed nog een keer doornemen. En dan vrijdagavond (om ik schat zo 20:30) lekker vakantie, heb er nu al zin in.
  dinsdag 18 december 2007 @ 19:12:02 #172
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55368264
Trouwens vandaag gelezen dat George Yip de nieuwe decaan wordt van de RSM. Best wel een grote naam! En vooral voor onze Master is het leuk omdat wij nog wel eens artikelen van hem moeten lezen. Hij heeft nl. best wel een grondleggend aritkel geschreven over globalisation. (http://www.ft.com/cms/s/2/b12e9842-a8d7-11dc-ad9e-0000779fd2ac.html)
Nu is Henk Volberda niet meer de strategy koning van de RSM
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_55370133
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 19:12 schreef Public_NME het volgende:
Trouwens vandaag gelezen dat George Yip de nieuwe decaan wordt van de RSM. Best wel een grote naam! En vooral voor onze Master is het leuk omdat wij nog wel eens artikelen van hem moeten lezen. Hij heeft nl. best wel een grondleggend aritkel geschreven over globalisation. (http://www.ft.com/cms/s/2/b12e9842-a8d7-11dc-ad9e-0000779fd2ac.html)
Nu is Henk Volberda niet meer de strategy koning van de RSM
Dat CV van hem, 26 pagina's. Ik vraag me wat hij gaat verdienen, wel leuk om te weten in het licht van de vermeende tegenstelling tussen het aantrekken van top-talent en beperking van de topsalarissen.
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:26:46 #174
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55370367
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 20:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat CV van hem, 26 pagina's. Ik vraag me wat hij gaat verdienen, wel leuk om te weten in het licht van de vermeende tegenstelling tussen het aantrekken van top-talent en beperking van de topsalarissen.
Hij had Michael Porter als begeleider, nou dan ben je niet zo maar een student lol. Hij was eerst een Dutch national terwijl hij in Vietnam is geboren? Nu heeft hij dual VS-VK nationality.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_55370664
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 20:26 schreef Public_NME het volgende:
Hij had Michael Porter als begeleider, nou dan ben je niet zo maar een student lol. Hij was eerst een Dutch national terwijl hij in Vietnam is geboren? Nu heeft hij dual VS-VK nationality.
Nou ik ben benieuwd, straks staat RSM tussen Fontainebleau en MIT in in de hitlijsten.
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:54:46 #176
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55371165
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 20:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nou ik ben benieuwd, straks staat RSM tussen Fontainebleau en MIT in in de hitlijsten.
Dat zou niet verkeerd zijn, zeker niet voor mij als RSM-er . Maarja, die ranking van INSEAD etc is meer gebaseerd op MBA level, niet op MSc. (qua MBA staan we ook wel hoog hoor)
Wat trouwens heel apart is, en me al een paar keer is opgevallen, is dat ze bij de meeste grote corporates een verschil maken tussen de EUR en RSM. (maw je kan ze allebei apart selecteren als je je opleiding in moet vullen)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_55371550
Ik vraag me altijd af wat het verschil is tussen RSM en EUR. In hoeverre heeft het nou met elkaar te maken? Ik kan bijvoorbeeld ook niet inloggen op de computers in 't T-gebouw. (Met RSM-desktop.) En dan heb je nog STAR...Die staan wel vaak met een standje in de C-hal. Maarja, wat je er verder mee moet. Ik heb geen flauw idee.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_55371776
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 21:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik vraag me altijd af wat het verschil is tussen RSM en EUR. In hoeverre heeft het nou met elkaar te maken? Ik kan bijvoorbeeld ook niet inloggen op de computers in 't T-gebouw. (Met RSM-desktop.) En dan heb je nog STAR...Die staan wel vaak met een standje in de C-hal. Maarja, wat je er verder mee moet. Ik heb geen flauw idee.
Met de STAR moet je hetzelfde als wat je met de EFR moet of niet moet.

Volgens mij kan je sowieso niet inloggen op computers van een andere faculteit, dus ook niet op die van de RSM.
pi_55373517
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 21:23 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Met de STAR moet je hetzelfde als wat je met de EFR moet of niet moet.

Volgens mij kan je sowieso niet inloggen op computers van een andere faculteit, dus ook niet op die van de RSM.
Wel vervelend. Zat daar te wachten op iemand en kon niet eens even mail checken e.d.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 18 december 2007 @ 22:59:08 #180
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55374834
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 21:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik vraag me altijd af wat het verschil is tussen RSM en EUR. In hoeverre heeft het nou met elkaar te maken? Ik kan bijvoorbeeld ook niet inloggen op de computers in 't T-gebouw. (Met RSM-desktop.) En dan heb je nog STAR...Die staan wel vaak met een standje in de C-hal. Maarja, wat je er verder mee moet. Ik heb geen flauw idee.
RSM is een eigen merknaam geworden eigenlijk, en ze zijn wat meer een losstaande entiteit geworden. Je kan sowieso nergens inloggen en ze hebben ook geen centraal printsysteem, en dat is echt schraal. (lees als ik wat wil printen moet ik naar het T-gebouw lopen)
STAR is trouwens de grootste studievereniging van Europa (claimen ze), ze hebben wel veruit de meeste activeiten van alle studieverenigingen in Rdam. (EFR en FSR zijn ook wel redelijk actief) Maarja ze schijnen een budget van boven de 150k te hebben, dus dan mag je ook wel wat verwachten...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_55375199
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 22:59 schreef Public_NME het volgende:
STAR is trouwens de grootste studievereniging van Europa (claimen ze),
EFR claimt volgens mij hetzelfde.
  dinsdag 18 december 2007 @ 23:52:46 #182
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55376570
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 23:08 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

EFR claimt volgens mij hetzelfde.
EFR heeft ongeveer 3500 leden, STAR ongeveer 5500. Allebei erg groot, als je nagaat dat 5500 leden 40% van de bedrijfskunde studenten in NL is. (volgens wiki)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_55376624
Dat niet kunnen inloggen irriteert mij ook mateloos. Vorige keer moest ik even opzoeken waar in T-gebouw ik zat. Moet je eerst terug naar L-gebouw lopen om daar in te loggen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_55377411
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 23:54 schreef Lennox het volgende:
Dat niet kunnen inloggen irriteert mij ook mateloos. Vorige keer moest ik even opzoeken waar in T-gebouw ik zat. Moet je eerst terug naar L-gebouw lopen om daar in te loggen.
Precies. Maar het is ook gewoon vreemd want ik zit gewoon voor colleges soms in T dus het hoort wel gewoon bij de Erasmus. Ik snap niet waarom ze dan discrimineren tussen de verschillende afdelingen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 19 december 2007 @ 09:48:43 #185
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_55380834
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 16:37 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ah, ik heb morgen vrij en dan donderdag Marketing. Op vrijdag inderdaad om 18:30 Micro-2. Een of andere graftak dacht dat het wel grappig zou zijn om al die studentjes tegen het spitsuur in naar de uni te laten komen.

Tevens... TS2... echt verneukt. Kan gewoon niet erger. Totale blackout of iets dergelijks.
Ik vond em nog best redelijk gaan, kon dit jaar gewoon de tabellen lezen en interpreteren Maar ik vind dat ik wel een 6,2 verdiend heb
Vanaaf Financiele Rekenkunde & Levensverzekeringswiskunde. De programma's die ik daarvoor nodig heb zijn verdwenen van mn GR na het vervangen van de batterijen
  woensdag 19 december 2007 @ 09:49:37 #186
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_55380851
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 12:20 schreef Minisuisse het volgende:
Verdomme 13 fout bij Finbel 1

Hoop op een soepele normering, bij die van vorig jaar had ik een voldoende gehaald. Maar de voorlopige normering is 4,8
Allemaal de schuld van Rob!
  woensdag 19 december 2007 @ 13:31:14 #187
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_55386293
Nog meer mensen met Finbel?? De normering is echt ontzettend versoepeld! Heb nu een 6,8
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_55387220
Hoezee, boekhouden eindelijk gehaald. FinBel heb ik inderdaad meer rampverhalen over gehoord, volgens mij is het wel redelijk dat ze hem opgehoogd hebben.
pi_55387713
quote:
De directie van het Sportcentrum Woudesetin heeft een informatiebrief gepubliceerd over legionella in het Sportcentrum. Aanleiding hiervoor is dat bij persoon legionellabesmetting is geconstateerd.

De directie waarschuwt u uit voorzorg, wanneer u de afgelopen drie weken gebruik heeft gemaakt van de douches, omdat niet kan worden uitgesloten dat u bent blootgesteld aan legionella.

U vindt de brief op www.eur.nl/essc/legionella
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 19 december 2007 @ 14:51:22 #190
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_55388446
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:31 schreef Minisuisse het volgende:
Nog meer mensen met Finbel?? De normering is echt ontzettend versoepeld! Heb nu een 6,8
Ja tering dan heb je nog hoger dan ik, ik eis een hernormering!
pi_55389493
quote:
wo 19 dec 2007 -- FEW0013-07: Test123

Test 123,

Test

Test

Test
Marketing BB Channel.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 19 december 2007 @ 15:39:53 #192
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_55389506
Tentamen in M1-12 .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  woensdag 19 december 2007 @ 16:21:41 #193
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_55390592
quote:
Op woensdag 19 december 2007 15:39 schreef BVO het volgende:
Tentamen in M1-12 .
Dat is serieus wel klote man! Ik had in blok 1 tentamen in C-3
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
  woensdag 19 december 2007 @ 18:41:24 #194
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55394389
quote:
Op woensdag 19 december 2007 15:39 schreef BVO het volgende:
Tentamen in M1-12 .
Sorbonne of niet?

Wel matig voor diegene die legionella heeft opgelopen trouwens!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_55398211
Tja, legionella. Zijn de douches daar überhaupt ooit legionella-vrij?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 19 december 2007 @ 21:22:42 #196
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55399446
quote:
Op woensdag 19 december 2007 20:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
Tja, legionella. Zijn de douches daar überhaupt ooit legionella-vrij?
Ja maar ze zeiden dat het niet besmettelijk was...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_55399602
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 22:59 schreef Public_NME het volgende:

[..]

RSM is een eigen merknaam geworden eigenlijk, en ze zijn wat meer een losstaande entiteit geworden. Je kan sowieso nergens inloggen en ze hebben ook geen centraal printsysteem, en dat is echt schraal. (lees als ik wat wil printen moet ik naar het T-gebouw lopen)
STAR is trouwens de grootste studievereniging van Europa (claimen ze), ze hebben wel veruit de meeste activeiten van alle studieverenigingen in Rdam. (EFR en FSR zijn ook wel redelijk actief) Maarja ze schijnen een budget van boven de 150k te hebben, dus dan mag je ook wel wat verwachten...
Een budget? Dat is sponsorgeld dat ze zelf binnen slepen, al een hele prestatie op zich dus.
pi_55400572
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:27 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Een budget? Dat is sponsorgeld dat ze zelf binnen slepen, al een hele prestatie op zich dus.
Dan is het nog een steeds een budget waar ze mee werken. Ook al zouden ze het op straat gevonden hebben.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_55401246
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:31 schreef Minisuisse het volgende:
Nog meer mensen met Finbel?? De normering is echt ontzettend versoepeld! Heb nu een 6,8
K zag t ! Heb dat kenkervak ook na de hernormering niet gehaald
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_55402086
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:56 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dan is het nog een steeds een budget waar ze mee werken. Ook al zouden ze het op straat gevonden hebben.
True, maar zoals het er nu staat lijkt het alsof het subsidie is die ze van de universiteit krijgen ofzo en dat men daarom heel wat van de vereniging verwacht.
pi_55402151
Waarom zitten er eigenlijk verder alleen maar mannen in dit topic, het is de TU toch niet
pi_55402278
Het is vooral FEW wat hier komt (wel enkele uitzonderingen). Er is ook niemand van Hoboken die hier ooit is geweest (we houden 't voor de vorm maar in de OP ).
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 19 december 2007 @ 22:43:51 #203
149465 DahaKa
Een duif met brood om zn nek
pi_55402345
idd, best jammer dat er weinig/geen vrouwlijk schoon actief is in dit topic.
?????????????????????????????????????????????
pi_55407202
Er is geen "echt"-"echt" Erasmus forum, toch? Vraag me af of ze dat op andere universiteiten wel hebben. Lijkt me aan de ene kant wel handig. Soort verlengstuk van het Sin-Online/Blackboard gebeuren. En je zou dan bijvoorbeeld kunnen inloggen met je studentnummer en wachtwoord zoals op de PC's. Maar goed, blijkbaar is de vraag er niet (voldoende) dus dan blijft het aanbod ook achterwege. Toch zou het me wel handig lijken...
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_55409054
Waar iedereen direct na 't tentamen z'n gal kan spuwen , nee dat bestaat niet en ik denk ook niet dat het er zal komen .

Schandelijke acties weer van docenten , ik heb vanavond & morgen tentamen en ik heb geen enkel cijfer terug van de assignments (ene van 50-50 andere 40-60). Geen stijl .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_55414074
quote:
Op donderdag 20 december 2007 09:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
Schandelijke acties weer van docenten , ik heb vanavond & morgen tentamen en ik heb geen enkel cijfer terug van de assignments (ene van 50-50 andere 40-60). Geen stijl .
Zullen ze dat niet expres doen? Want als weet dat je voor 50% een 8 hebt, hoef je voor die andere 50% niet meer zo hoog halen, ik denk dat ze gewoon willen dat je je best nog doet voor je tentamen.
Zoiets deden ze bij mij ook in het 1e blok. Ik had 2 tentamens waarvan het gemiddelde zou worden genomen, resultaat van de eerste tentamen hebben ze tijdens het 2e tentamen op bb gezet zodat je wel 'serieus' je 2e tentamen moest maken.
  donderdag 20 december 2007 @ 13:15:23 #207
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_55414418
quote:
Op woensdag 19 december 2007 16:21 schreef Minisuisse het volgende:

[..]

Dat is serieus wel klote man! Ik had in blok 1 tentamen in C-3
Het zat vrij krap idd . En even naar het toilet is direct acrobatische toeren uithalen.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_55417634
quote:
Op donderdag 20 december 2007 01:33 schreef SuperHarregarre het volgende:
Er is geen "echt"-"echt" Erasmus forum, toch? Vraag me af of ze dat op andere universiteiten wel hebben. Lijkt me aan de ene kant wel handig. Soort verlengstuk van het Sin-Online/Blackboard gebeuren. En je zou dan bijvoorbeeld kunnen inloggen met je studentnummer en wachtwoord zoals op de PC's. Maar goed, blijkbaar is de vraag er niet (voldoende) dus dan blijft het aanbod ook achterwege. Toch zou het me wel handig lijken...
Op de UT konden we via het "Blackboard"-systeem (de UT gebruikte een systeem dat zij zelf ontwikkeld hebben en ook verkopen, TeleTop, ze hebben daar nu een opvolger van, Sakai, die is dacht ik volledig open source en maakt gebruik van de Wiki omgeving), daar had ieder vak zijn eigen forum. Erg handig bijvoorbeeld voor wat algemenere vragen, ook voor de docent want die hoeft niet meer 60 keer dezelfde vraag te beantwoorden via de mail. Een forum zoals we dat op de UT hadden verbeterd de communicatie sterk.
  donderdag 20 december 2007 @ 15:38:28 #209
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55418065
Op www.vertegenwoordiging.nl is wel een forum, alleen voor bedrijfskunde...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_55418150
quote:
Op donderdag 20 december 2007 15:38 schreef Public_NME het volgende:
Op www.vertegenwoordiging.nl is wel een forum, alleen voor bedrijfskunde...
Druk forum zeg.
  donderdag 20 december 2007 @ 15:43:16 #211
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55418190
quote:
Op donderdag 20 december 2007 15:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Druk forum zeg.
Ja, concurrent van dit topic heur!

En er zitten niet zoveel studenten op onze faculteit
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 20 december 2007 @ 16:13:31 #212
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_55418968
Waarom hou je in godsnaam een personeelsvergadering op de eerste verdieping van de UB
pi_55421074
Zo heb boekhouden nagekeken en heb er minimaal 33 van de 42 goed. Bij 2 vragen heb ik het antwoord niet op het vragenformulier gezet. Dat zal wel een voldoende dan zijn toch?
  donderdag 20 december 2007 @ 19:20:01 #214
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55423205
Jaja, net mijn MSc thesis proposal ingeleverd!! Vakantie.....:D
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_55423603
quote:
Op donderdag 20 december 2007 19:20 schreef Public_NME het volgende:
Jaja, net mijn MSc thesis proposal ingeleverd!! Vakantie.....:D
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 20 december 2007 @ 19:54:04 #216
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55423897
quote:
Op donderdag 20 december 2007 19:40 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Straks ! Ook voor het eerst dat ik iets ruim voor de deadline (morgen 17u) af heb....

Jullie al vakantie?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 20 december 2007 @ 20:15:44 #217
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_55424422
Ik zit nog gezellig in de UB aan mn ACI 1B te blokken Morgen tentamen smiddags en daarna doorrollen naar de Smitse
pi_55425035
quote:
Op donderdag 20 december 2007 19:54 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Straks ! Ook voor het eerst dat ik iets ruim voor de deadline (morgen 17u) af heb....

Jullie al vakantie?
Morgen van 18:30 tot 21:30 Micro Economie tentamen, SH heeft dat volgens mij ook. Ik schat dat ik morgen om 20:30 vakantie heb.
pi_55425608
Micro morgen inderdaad. Heb er weinig vertrouwen in haha.
pi_55426534
Ik heb net weer een tentamen gehad (2e avondtentamen van de week ), morgenmiddag nog eentje en dan zit 't erop.

Die van dinsdag slecht gemaakt, deze ging goed .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_55427022
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:39 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Morgen van 18:30 tot 21:30 Micro Economie tentamen, SH heeft dat volgens mij ook. Ik schat dat ik morgen om 20:30 vakantie heb.
Klopt. Kreeg net een mail dat we in het C-gebouw zitten i.p.v. het M-gebouw. Ik zit in B4. Kan voor jou anders zijn, Bolkesteijn. (150???-305??? zitten in B1, hogere nummers in B4)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_55427065
Wat is er aan de hand in M morgen, ik zit in C .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 20 december 2007 @ 23:02:53 #223
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55429495
Wtf, hoe schraal is het om daar een tentamen te maken?!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_55431582
quote:
Op donderdag 20 december 2007 23:02 schreef Public_NME het volgende:
Wtf, hoe schraal is het om daar een tentamen te maken?!
Heel schraal. Ten eerste zitten die bankjes intens kut, ten tweede is er altijd te weinig ruimte en ten derde is de atmosfeer daar om Kopfschermzen van te krijgen. Aan de andere kant, met enig geluk zit het zo vol dat je gewoon bij de persoon links en rechts onder je op het blad kunt meelezen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 21 december 2007 @ 01:22:19 #225
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_55432543
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:15 schreef Vincenski het volgende:
Ik zit nog gezellig in de UB aan mn ACI 1B te blokken Morgen tentamen smiddags en daarna doorrollen naar de Smitse
Ik zag een half uurtje later wel iemand zitten FOK!ken in die UB .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_55432655
quote:
Op donderdag 20 december 2007 21:43 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Klopt. Kreeg net een mail dat we in het C-gebouw zitten i.p.v. het M-gebouw. Ik zit in B4. Kan voor jou anders zijn, Bolkesteijn. (150???-305??? zitten in B1, hogere nummers in B4)
Goed dat je het zegt. Ik had niet meer in mijn mail gekeken. Erg schraal inderdaad die collegebanken, vooral omdat ik de neiging heb iedere vierkante centimeter tafel te moeten gebruiken. Ik zit overigens in LB-97 want ik doe Micro 1 (over waarom Micro 2 niet zie een aantal pagina's terug ).
  vrijdag 21 december 2007 @ 01:48:22 #227
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55432818
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 01:30 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]
k zit overigens in LB-97
Gecondoleerd! LB collegezalen zijn echt de allerschraalste collegezalen die ik ooit heb gezien. In een betonnenbunker zonder sfeer met stoelen die gewoon echt pijn aan je aars doen. Een 2uur durend college volgen is daar al pijnlijk, laat staan een tentamen...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 21 december 2007 @ 08:20:49 #228
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_55434270
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 01:22 schreef BVO het volgende:

[..]

Ik zag een half uurtje later wel iemand zitten FOK!ken in die UB .
Volgens mij zat ik toen niet te fokken Maar als het iemand was met een zwart vest en blond haar dan was ik het xD Inclusief gaar hoofd


Ohja: Bijna vakantie
pi_55440169
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 01:48 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Gecondoleerd! LB collegezalen zijn echt de allerschraalste collegezalen die ik ooit heb gezien. In een betonnenbunker zonder sfeer met stoelen die gewoon echt pijn aan je aars doen. Een 2uur durend college volgen is daar al pijnlijk, laat staan een tentamen...
LB is inderdaad nog erger. Daar ga ik überhaupt niet eens meer naar colleges anders ben je echt meteen gebroken voor de rest van de week. Als je naar boven kijkt dan verschijnt er al een grote op je gezicht. Dikke schimmelplekken rond de luchroosters.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_55440318
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 13:08 schreef SuperHarregarre het volgende:
LB is inderdaad nog erger. Daar ga ik überhaupt niet eens meer naar colleges anders ben je echt meteen gebroken voor de rest van de week.
Watjuh.
pi_55441104
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 13:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Watjuh.
Nee, ik ben slim.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_55441184
LB heb ik bijna altijd college. Ook genoeg tentamens gemaakt. Sommige van 3u. Lekker zitten inderdaad . Houten kont en je knieen tegen dat ijzeren frame aan.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_55442655
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 13:45 schreef Lennox het volgende:
LB heb ik bijna altijd college. Ook genoeg tentamens gemaakt. Sommige van 3u. Lekker zitten inderdaad . Houten kont en je knieen tegen dat ijzeren frame aan.
Dat is inderdaad irritant. Ik heb vrij lange benen en dan zit ik in bijna elke collegezaal wel scheef of met mijn voeten gestrekt op de grond een plek voor mij. Lekker zitten is anders. Ik kan me amper voorstellen hoe iemand daar moet zitten die ècht lang is. De B-zalen zijn qua schrijfoppervlak het ergst. Daar kun je nog niet eens een a4-tje op kwijt. Echt dieptriest.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_55443506
Ik zit gelukkig gewoon in M gebouw voor mn micro tentamen, succes en sterkte met jullie tentamens. Ik heb mijn tentamen van eergister gelukkig gehaald met een 6.8.
pi_55443940
Vakantie!
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_55447431
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 16:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
Vakantie!
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
  vrijdag 21 december 2007 @ 21:24:54 #237
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_55450134
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 16:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
Vakantie!
  vrijdag 21 december 2007 @ 21:59:26 #238
149465 DahaKa
Een duif met brood om zn nek
pi_55450925
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 16:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
Vakantie!
?????????????????????????????????????????????
pi_55451137
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 16:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
Vakantie!


Alleen m'n Micro 2 wel een beetje verkloot denk ik. Dikke black-out. Maarja, je zit daar ook om 18:30. Van vrieskou in enkele seconden naar een Sahara-achtig lokaal. Na een half uur had ik al zin om te gaan pitten.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_55452191
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 22:07 schreef SuperHarregarre het volgende:


Alleen m'n Micro 2 wel een beetje verkloot denk ik. Dikke black-out. Maarja, je zit daar ook om 18:30. Van vrieskou in enkele seconden naar een Sahara-achtig lokaal. Na een half uur had ik al zin om te gaan pitten.
Bij Micro 1 hadden ze ook al alles uit de kast getrokken. Was echt een stuk moeilijker dan alle tentamens die ik thuis had geoefend. Gelukkig ging het wel goed, ik denk dat ik wel een voldoende heb. Alleen LB
pi_55452424
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 16:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
Vakantie!
Voor zover je het vakantie kan noemen ja.

Begin januari mag ik trouwens ook weer een tentamen in LB maken...
pi_55452759
Ik heb geen tentamens, na de vakantie beginnen aan seminar dus ik heb echt vakantie .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_55454722


Op je eerste vakantie-avond om 11u de seminar-onderwerpen binnenkrijgen met de mededeling "wie 't eerste komt die 't eerste maalt" .

Mail maar gelijk weggedaan, leuk zo'n start van de vakantie .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_55460052
Micro ging ook niet echt goed bij mij . Hopen op een voldoende. Boekhouden had ik gelukkig een 6.8 voor. En nu lekker vakantie!
  zaterdag 22 december 2007 @ 13:18:37 #245
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_55461707
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 00:18 schreef PietjePuk007 het volgende:


Op je eerste vakantie-avond om 11u de seminar-onderwerpen binnenkrijgen met de mededeling "wie 't eerste komt die 't eerste maalt" .

Mail maar gelijk weggedaan, leuk zo'n start van de vakantie .
Zit jij ook in 3e jaar dan?
pi_55461732
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 13:18 schreef Vincenski het volgende:
Zit jij ook in 3e jaar dan?
Nee, master Economics & ICT. Mailtje werd verstuurd onder de titels "Prof. dr. ing. Prof. dr. ing."
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_55463398
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 13:19 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Nee, master Economics & ICT. Mailtje werd verstuurd onder de titels "Prof. dr. ing. Prof. dr. ing."
Die man moet iets compenseren.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_55473082
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 14:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
Die man moet iets compenseren.
Dan had ik toch minstens Ir. verwacht.
  donderdag 27 december 2007 @ 11:59:52 #249
149465 DahaKa
Een duif met brood om zn nek
pi_55569111
btw, ik vroeg mij af waar ik nou precies kan zien wanneer ik precies vakantie heb enzo.. in die studiegids vind ik het allemaal zo onoverzichtelijk staan.. :\ is er niet een rijtje waar ik kan zien met mijn vakken en de herkansingsdata ofzo?

groeteeee
?????????????????????????????????????????????
  donderdag 27 december 2007 @ 12:09:02 #250
149465 DahaKa
Een duif met brood om zn nek
pi_55569276
lamaar, achterin studiegids deel IV
?????????????????????????????????????????????
pi_55725667
Allereerst de beste wensen voor 2008 aan iedereen.

Ik kom er net achter dat ik me voor één vak vergeten ben in te schrijven. Weet iemand hoe je dat weer recht moet zetten? ESSC balie? Of moet je mailen naar de docent?
pi_55728967
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
Allereerst de beste wensen voor 2008 aan iedereen.

Ik kom er net achter dat ik me voor één vak vergeten ben in te schrijven. Weet iemand hoe je dat weer recht moet zetten? ESSC balie? Of moet je mailen naar de docent?
Beste wensen voor 2008 inderdaad!

P.s. Welk vak? Ben wel benieuwd of ik 't ook ben vergeten.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_55729247
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
P.s. Welk vak? Ben wel benieuwd of ik 't ook ben vergeten.
Macro-Economie (FEB-vak). Voor Micro-A en Geschiedenis heb ik me wel ingeschreven, maar Macro is nog van het eerste jaar dus die was mij even ontschoten.
pi_55729438
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:54 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Macro-Economie (FEB-vak). Voor Micro-A en Geschiedenis heb ik me wel ingeschreven, maar Macro is nog van het eerste jaar dus die was mij even ontschoten.
Oh, dat ja. Daar heb ik me wel voor ingeschreven. Moet alleen nog even kijken hoe het met dat vak zit. (Ik hoop alleen tentamen en geen extra practicaverplichtingen. )
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_55742326
BOS is the place to be bij ons. Als je te laat bent met inschrijven. Krijg je even een preek en dan beleefd knikken en je staat ingeschreven

Wat voor geschiedenis vak volgen jullie? Business history van Klemann?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_55747514
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:58 schreef Lennox het volgende:
BOS is the place to be bij ons. Als je te laat bent met inschrijven. Krijg je even een preek en dan beleefd knikken en je staat ingeschreven
Ik heb al een mailtje naar de docenten van dat vak gestuurd, maar nog niks terug. Ik ga maandag wel langs bij het FEW equivalent van het BOS.
quote:
Wat voor geschiedenis vak volgen jullie? Business history van Klemann?
Geschiedenis van het economisch denken. Zal wel over de diverse economische scholen (Oostenrijkse school etc), Friedman, Smith en Keynes gaan. Het wordt bij ons gegeven door ene Verburg.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 13:39:57 #257
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55871900
Heeft iemand mijn auto gezien? Heb hem laten staan bij de C-hal; hij is oranje met blauw/geel/wit! Bvd.

The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_55873127
Zijn we ontsnapt aan een gifgasaanval of zo ? Wat is er aan de hand buiten de aula ? Helemaal afgesloten met plastic, mannetjes in witte asbestpakjes met mondkapjes enzo.

En de blazers blazen alle lucht gewoon naar buiten .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_55876437
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:25 schreef PietjePuk007 het volgende:
Zijn we ontsnapt aan een gifgasaanval of zo ? Wat is er aan de hand buiten de aula ? Helemaal afgesloten met plastic, mannetjes in witte asbestpakjes met mondkapjes enzo.

En de blazers blazen alle lucht gewoon naar buiten .
Aanslag van Al Qaida op het kenniscentrum van Nederland.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_55877553
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:33 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Aanslag van Al Qaida op het kenniscentrum van Nederland.
Komt vast doordat die leerstoel voor die radicale imam aan de EUR niet door ging .
pi_55879345
Stond buiten een peukje te roken. Flikkert er ineens zo'n gast van dat sloopbedrijf over de reling . Hij had massol dat hij vast zat.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_55886214
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 18:36 schreef Lennox het volgende:
Stond buiten een peukje te roken. Flikkert er ineens zo'n gast van dat sloopbedrijf over de reling . Hij had massol dat hij vast zat.
Toen stond jij er lekker met je peukje van te genieten? Lekker brallen over die faler...

Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_55887801
Ik stond even te lachen, maar een braller ben ik verre van
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_55891002
Longshot maar goed; ik mag m'n thesis in gaan leveren en daarvoor moet ik een graduation form laten tekenen, leuk en aardig maar waar the fuck haal ik zo'n form?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 9 januari 2008 @ 12:24:03 #265
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55894910
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:39 schreef Public_NME het volgende:
Heeft iemand mijn auto gezien? Heb hem laten staan bij de C-hal; hij is oranje met blauw/geel/wit! Bvd.


Ben ik de enige die zich afvraagt hoe ze die F1 bak in de C-hal hebben gekregen? (omdat er overal trappen zitten?)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_55894970
Vanaf de voorkant met oprijplaten en dan door de opening van de aula naar binnen?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_55894999
Dat lijkt me ook, de gangen zijn overal erg breed dus alleen de trappen moeten een klein probleem zijn geweest .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_55895018
Denk niet dat ze dat ding door de opening aan de UB kant naar binnen hebben gehaald
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_55899818
Zijn er geen bepaalde delen die ze apart open kunnen zetten? De ingang bij de aula, die nu flink verpakt is, ziet er wel uit alsof er wat open kan. De wagen die de F1-auto heeft vervoerd staat ook aan die zijde geparkeerd. (Ziet er een beetje uit als een dure gepimpte uitvoering van een paardenvervoerswagen of hoe je het ook noemt.)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_55899877
Een F1 wagen is behoorlijk modulair opgebouwd. Neusje wisselen gaat eenvoudig, banden zijn er ook in een wip op en af, en de spoiler op de achterkant is ook snel voor een ander model in te ruilen. Ze hebben hem denk ik gewoon in delen naar binnen gedragen (er zit toch geen motor en aandrijving in?) en daar weer in elkaar gezet. Met een paar sterke mannen moet dat wel kunnen aangezien ze bijna volledig uit een koolstof composiet bestaan.
pi_55900507
Belangrijkste restrictie is natuurlijk de breedte, dan zou je de wielen er af kunnen halen als het echt nodig is maar een F1 auto is minder dan 2 meter breed dus ik denk haast wel dat ie door de dubbele deuren past. Ik zal binnenkort de deuren bij de aula eens bekijken, moet toch naar de Examen Administratie
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_55900587
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:22 schreef FJD het volgende:
Belangrijkste restrictie is natuurlijk de breedte, dan zou je de wielen er af kunnen halen als het echt nodig is maar een F1 auto is minder dan 2 meter breed dus ik denk haast wel dat ie door de dubbele deuren past. Ik zal binnenkort de deuren bij de aula eens bekijken, moet toch naar de Examen Administratie
Haha, dus als we binnenkort iemand met een meetlint in de weer zien...
  woensdag 9 januari 2008 @ 16:41:34 #273
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55900923
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Haha, dus als we binnenkort iemand met een meetlint in de weer zien...
Tja, ik ben er pas weer eind Januari gok ik. Vakantieeeeeeee
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:36:50 #274
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_55905175
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:22 schreef FJD het volgende:
Belangrijkste restrictie is natuurlijk de breedte, dan zou je de wielen er af kunnen halen als het echt nodig is maar een F1 auto is minder dan 2 meter breed dus ik denk haast wel dat ie door de dubbele deuren past. Ik zal binnenkort de deuren bij de aula eens bekijken, moet toch naar de Examen Administratie
Alles daar is afgesloten ivm de verbouwing dus je kan geeneens bij de aula komen
pi_55922361
SuperHarregarre, heb jij je cijfer al van Micro 2? Het begint nu wel lang te duren eer ze het hebben nagekeken.
pi_55924444
Ik heb nog geen enkel cijfer terug, 3 tentamens gemaakt .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 10 januari 2008 @ 15:01:34 #277
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_55924470
Haal mij maar uit de volgende OP, ik schrijf me uit Veel meer aanwezigheid benodigd dan ik beschikbaar heb, dus het gaat niet door helaas... Misschien nog een keertje een MBA halen als ik een jaartje weg kan, maar dat is dit jaar nog niet.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_55926370
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
SuperHarregarre, heb jij je cijfer al van Micro 2? Het begint nu wel lang te duren eer ze het hebben nagekeken.
Ik wil 't niet eens weten. Ik ga me volledig focussen op macro 2 deze periode. Anders kan ik ook wel half uit de OP geschreven worden.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_55926447
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 15:01 schreef soylent het volgende:
Haal mij maar uit de volgende OP, ik schrijf me uit Veel meer aanwezigheid benodigd dan ik beschikbaar heb, dus het gaat niet door helaas... Misschien nog een keertje een MBA halen als ik een jaartje weg kan, maar dat is dit jaar nog niet.
, ga je vanavond nog wel naar de borrel van de studievereniging ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 10 januari 2008 @ 17:44:41 #280
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55928760
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 15:00 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik heb nog geen enkel cijfer terug, 3 tentamens gemaakt .
Ik had 1 tentamen en gehaald met een 7.0; misschien ga ik hem Maandag herkansen. (klinkt wel heel streberig hehe, ben ik totaal niet) Ga Dinsdag op vakantie dus weet niet of ik er zin in heb....
Thesis proposal ook nog niet terug...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_55931175
Heb er 3 terug en t is weer huilen met de sombrero op! Denk dat ik binnenkort niet meer op de Erasmus zit !
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_55931275
Gaat hard hier . Met wie moet ik dan de rest van 't jaar posten .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_55931514
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
Gaat hard hier . Met wie moet ik dan de rest van 't jaar posten .
Ik doe nog mee hoor. Alhoewel ik wel overweeg Econometrie te gaan doen. Ik ga in ieder geval eens navragen of je in dat opzicht veel bij moet werken ten opzichte van Economie en Bedrijfseconomie.
pi_55934755
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik doe nog mee hoor. Alhoewel ik wel overweeg Econometrie te gaan doen. Ik ga in ieder geval eens navragen of je in dat opzicht veel bij moet werken ten opzichte van Economie en Bedrijfseconomie.
Vooral qua wiskunde denk ik.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_55967844
Ik doe nu econometrie (!e jaar) dus als je daarover nog vragen hebt, pm even.
  maandag 14 januari 2008 @ 14:29:27 #286
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56023805
Een 8 voor mijn scriptievoorstel, niet verkeerd!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 17 januari 2008 @ 19:42:08 #287
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_56111076
Nou dat Blackboard ligt ook weer eens plat, ik heb er de laatste tijd echt veel problemen mee!
[KNE]-Mod
  vrijdag 18 januari 2008 @ 16:50:04 #288
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_56133826
Net m'n laatste tentamencijfer ooit gehad (Masterjaar, alleen nog 2 WeCo's en scriptie), en wat heb ik.......... een 10.0 . Bizar . Ik had me een mindere afsluiting kunnen wensen.

Nog steeds een kans op die Cum Laude .

Wat klinkt dit patserig trouwens, maar mag ik een keer, het gemiddelde was een 6.8 .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_56134753
Een 10 op je lijst , ik viel al bij m'n stoel bij een 8, nu heb ik er nog een 9 bij ook .

Zit ook nog op mindere resultaten te wachten, van 18 en 21 december ! Laat ze eens opschieten .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_56359637
*kick*

Krijg nog steeds 2 tentamens terug, belachelijk .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_56359855
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 19:36 schreef Vincenski het volgende:
Alles daar is afgesloten ivm de verbouwing dus je kan geeneens bij de aula komen
Ik ben er achter denk ik. Aula is idd kansloos dus dan is de auto op z'n zijkant door de deuren gekomen. Dan istie nog geen 2m hoog en ik houd met bijna 2m nog hoofdruimte over

Wel zo ongeveer m'n laatste keer op Erasmus
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_56361802
Waarom ligt dat klote blackboard er weer uit. Net als je materiaal voor tentamen eraf moet halen
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  maandag 28 januari 2008 @ 16:13:17 #293
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56364133
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:10 schreef Lennox het volgende:
Waarom ligt dat klote blackboard er weer uit. Net als je materiaal voor tentamen eraf moet halen
Ja had ik vanmiddag ook, was speciaal naar RSM gegaan om artikelen te printen en een boek te halen. Printen kon niet vanwege dat mooie BB, en het boek hadden ze ook niet.... Altijd hetzelfde liedje!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_56412427
Er zijn er aardig wat gestopt in mijn klas.:O Ik denk intotaal zo'n 6 mensen. Waarvaan de meeste 0 ects hadden. Ik zit nu aan de 12 ects dus moet ook nog flink aan de bak.
pi_56412459
Ik heb een 5.1 voor Management Control & ICT , half juli mag ik weer .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_56412600
Klote . Heb vandaag ook een tentamen geskipped. Die doe ik ook in Juli wel. Morgen een veel belangrijkere die ik moet halen.

Hoe zit dat overigens met je eindcijfer op bsc diploma. Is er ook nog een "betiteling" als je 7+ gemiddeld staat over al je vakken?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_56412653
Bij 7,5 en hoger "with honor" of zo, en bij 8 en hoger cum laude.

Zoiets, en dan mag je geen enkele 6 hebben dacht ik. Heel streng iig .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_56412695
Hmmm. Laat dan maar Zoveel vakken heb ik niet meer om het naar een 7,5+ te tillen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_56412849
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:37 schreef chabo het volgende:
Er zijn er aardig wat gestopt in mijn klas.:O Ik denk intotaal zo'n 6 mensen. Waarvaan de meeste 0 ects hadden. Ik zit nu aan de 12 ects dus moet ook nog flink aan de bak.
Ik stop ook! Geen motivatie meer om door te gaan nadat ik 0 ects heb behaald ! Binnenkort ff uitschrijven en shit regelen...
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_56413003
Damn
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_56413032
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')