Meestal is dat 7,5 of hoger. Maar ik weet van Natuurkunde in Leiden dat het pas is als alles hoger is (dus geen gemiddelde) dan 8,5. Maar meer informatie zal wel in het examenreglement staan.quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:59 schreef Public_NME het volgende:
Zo eerste tentamen binnen, een 7,8! Dus een 8 op de eindlijst woehoe! Wat zijn eigenlijk de criteria van judicium cum laude, fair etc? (kon het nergens vinden)
Vorig jaar waren de cijfers van fiscale economie verkeerd geupload, dus iedereen kreeg verkeerde cijfers gesmst. Ik ging weliswaar van een 3,2 naar een 5,6 maar iemand anders met wie ik was op dat moment ging van een 7,2 naar een 3,5quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
dan baal je zeg. Vorig jaar had iemand een antwoord verkeerd overgenomen bij Macro-economie. Nadat de antwoorden op blackboard kwamen dacht ie dat ie een 5.6 had, bleek een 5.4 te zijn.
Dat is ook lullig (wel dom).
Wil je een slagveld zien?quote:Op donderdag 15 november 2007 15:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Volgens mij hebben ze flink opgehoogd bij IE, het was denk ik net zo'n slagveld als vorig jaar bij Macro 2. Ik hoor van zoveel mensen dat ze het onverwacht toch gehaald hebben.Ik had trouwens een 9,1 voor fiscaal.
fair 7quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:59 schreef Public_NME het volgende:
Zo eerste tentamen binnen, een 7,8! Dus een 8 op de eindlijst woehoe! Wat zijn eigenlijk de criteria van judicium cum laude, fair etc? (kon het nergens vinden)
Ik moet Micro-Economie 2 herkansen dit blok.quote:Op zaterdag 17 november 2007 23:54 schreef Vincenski het volgende:
[..]
Wil je een slagveld zien?
http://xs.to/xs.php?h=xs221&d=07466&f=miroaher.JPG
Ohja ik had er een 7.8 voor, dit plaatje komt van iemand anders![]()
Mocht het nodig zijn dan kun je hem nog herkansen hoorquote:Op zondag 18 november 2007 01:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maarja, laat ik er nu maar niet weer te licht over denken...anders zijn de rapen gaar.![]()
Damn, was dat het hertentamen rocket science ofzo?!quote:Op zaterdag 17 november 2007 23:54 schreef Vincenski het volgende:
[..]
Wil je een slagveld zien?
http://xs.to/xs.php?h=xs221&d=07466&f=miroaher.JPG
Ohja ik had er een 7.8 voor, dit plaatje komt van iemand anders![]()
Als je Bouke Visser heb voor dat vak kan het nog lastig worden hoorquote:Op zondag 18 november 2007 01:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik moet Micro-Economie 2 herkansen dit blok.Ik zit nu een beetje die stof door te bladeren en dan snap ik niet dat ik dat niet gehaald heb de vorige keer. Maarja, laat ik er nu maar niet weer te licht over denken...anders zijn de rapen gaar.
![]()
Nee gewoon micro economie 2 eigenlijkquote:Op zondag 18 november 2007 11:07 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Damn, was dat het hertentamen rocket science ofzo?!![]()
quote:Op woensdag 21 november 2007 00:03 schreef PietjePuk007 het volgende:
We raken in ieder geval in de sinterklaasstemming met onze pingelaar. Of ben ik de enige die dat hoort
?
Morgen maar een kort college, daarna ben ik er pas dinsdag weer. Dan wel de hele week weerquote:Op woensdag 21 november 2007 21:00 schreef SuperHarregarre het volgende:
Kijken wat er gebeurt als ik "Pietje Puk" roep als ik door die draaideur loop.![]()
Hoe zie je eruit? *spot the pietje-puk*quote:Op woensdag 21 november 2007 21:53 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Morgen maar een kort college, daarna ben ik er pas dinsdag weer. Dan wel de hele week weer. Kies dus wel de goede dag
.
Meh, ik sla morgen over. Dan heb ik vrijdag wel 1 hoorcollege Marketing. Maar aangezien we verder NUL info krijgen m.b.t. dit vak, denk ik dat ik er toch maar eens een keertje ga kijken. Maandag heb ik weer geen zin, denk ik. Nou, dinsdag verplicht nummertje afwerken... Is alleen een vrij laat practicum (3-5) en ik kom niet langs de C-hal.quote:Op woensdag 21 november 2007 21:53 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Morgen maar een kort college, daarna ben ik er pas dinsdag weer. Dan wel de hele week weer. Kies dus wel de goede dag
.
Ik werk liever in de vakanties eigenlijk, en dan gewoon een week in de kersvakantie full-time, en in de zomervakantie een maand full-time. Het enige werk dat ik buiten de vakanties om doe is bijklussen door PC's te installeren, mensen te helpen met hun PC, PC's te bouwen en thuisnetwerken aanleggen, ik moet het hebben van mond-tot-mond reclame dus ik heb maar zo af en toe een klusje.quote:Op donderdag 22 november 2007 02:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk?
[disclaimer]Technisch gezien lig ik eigenlijk te slapen.quote:Op donderdag 22 november 2007 02:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik werk liever in de vakanties eigenlijk, en dan gewoon een week in de kersvakantie full-time, en in de zomervakantie een maand full-time. Het enige werk dat ik buiten de vakanties om doe is bijklussen door PC's te installeren, mensen te helpen met hun PC, PC's te bouwen en thuisnetwerken aanleggen, ik moet het hebben van mond-tot-mond reclame dus ik heb maar zo af en toe een klusje.Ik kan er prima mee rond komen, dus ik zie momenteel niet echt de noodzaak om meer te gaan werken. Gaat ook denk ik niet echt, want mijn andere studie, werktuigbouwkunde, vraagt erg veel tijd.
Ik volg eigenlijk alleen werkcolleges bij de EUR, ik skip alle hoorcolleges en sommencolleges.
Dat is inderdaad een reden die ik vaak hoor. Ik ken een aantal mensen die echte leesstudies doen (inderdaad geschiedenis, maar ook criminologie en sociologie), zij gaan ook naar bijna alle hoorcolleges omdat het flink scheelt in het leeswerk. Gelukkig is EC meer opgaven en oefenen, want qua lezen ben ik echt heel erg traag, ook met hoorcolleges.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:46 schreef Lennox het volgende:
Ik ga naar bijna al mijn hoorcolleges. Vind het fijn om ze te bezoeken, omdat er vrij veel informatie gegeven wordt. Tevens scheelt het bij ons veel leeswerk.
Vergeet de bonustoets op 12 december niet!quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik herkans overigens alleen Micro 2. Dus niet het hele vak.
Bonustoets? Is die er dan?quote:Op woensdag 28 november 2007 01:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Vergeet de bonustoets op 12 december niet!Een heel bonuspunt is toch lekker voor micro 2.
Nouja, het was een werkcollege voor mijn masterscriptie. Waarin we het proposal gingen bespreken, ik was dus weer als eennalaatste aan de beurtquote:Op woensdag 28 november 2007 11:57 schreef Lennox het volgende:
1,5 uur uitloop zou ik echt niet pikken, dan moeten ze maar leren plannen wat ze in een college kunnen behandelen. Heb ook vaak dat het een half uur uitloopt, of dat je 2 uur achter elkaar zit omdat er geen pauze is. Alleen word ik daar zelfs al pissig van.
Die Edgeworth Box en PPF krijg je later ook nog bij een of twee andere vakken, dus is wel handig als je die sowieso kentquote:Op dinsdag 27 november 2007 19:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
Tja, Micro 2... Moet dat herkansen deze periode omdat ik daar in 't jaarste mn P niet door heb gehaald. Ik zal eens even het tentamen erbij pakken. Ongeveer de helft betreft vragen over de tekst en de andere helft betreft het berekenen van dingen. Belangrijke dingetjes zijn bijvoorbeeld de Edgeworth Box en de PPF, allocaties. Verder is het belangrijk dat je al die grafieken hebt bekeken en ze ook snapt. Zo moet je bijvoorbeeld bij een grafiek waarin een LAC en een LMC (lange termijn gemiddelde kosten en lange termijn marginale costen) zijn getekend kunnen aangeven of het bijvoorbeeld increasing returns to scale zijn. (Of niet natuurlijk.)
Overigens denk ik dat het nu zo is dat Micro 1 en Micro 2 bij elkaar zitten, toch? Ik had voor Micro 1 namelijk een 8.7, dat is dus erg makkelijk. Met een beetje geluk wordt het tentamen voor jullie op zo'n manier samengesteld dat je een deel van de moeilijkheid van Micro 2 kunt compenseren met Micro 1.
Ik herkans overigens alleen Micro 2. Dus niet het hele vak.
Haha, ja, paar van de vakken zijn inderdaad nogal vreemd.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:48 schreef Vincenski het volgende:
[..]
Die Edgeworth Box en PPF krijg je later ook nog bij een of twee andere vakken, dus is wel handig als je die sowieso kentMicro blijft nog steeds mn favoriete serie vakken
Zitten twijfelen of je het tentamen hebt gehaald en elke keer weer rond de 8 terug krijgen
Schrijf je in voor het SIN-channel van Micro (het FEB-vak, zodat je bij BB er op kan, staan ook nieuwe sheets) staat veel info over. Je kunt net als vorig jaar een bonuspunt verdienen.quote:Op woensdag 28 november 2007 08:43 schreef SuperHarregarre het volgende:
Bonustoets? Is die er dan?Niks van gehoord!
quote:Micro 2 is opgegaan in het vak Micro. Voor diegenen die vorig jaar Micro 2 niet gehaald hebben geldt het volgende.
Schrijf je in voor het tentamen Micro 2. Dit tentamen zal bestaan uit 40 mc vragen over de hoofdstukken 9 - 16. Een proeftentamen staat op BB.
Verder is er op 12 december een toets over de hoofdstukken 9 - 15 (dus NIET over hoofdstuk 16). In geval van een positief resultaat verdien je een bonuspunt. Kom je niet opdagen voor de toets of behaal je een negatief resultaat dan krijg je geen bonuspunt.
Plaats van de toets is nog niet bekend. De tijd is hoogstwaarschijnlijk van 13-14.
Met vriendelijke groet,
Bauke Visser
Die zijn echt zo gruwelijk vervelendquote:Op vrijdag 30 november 2007 14:01 schreef PietjePuk007 het volgende:
Leuk stuk in de EM over de nieuwe suppoosten.
Laatkomers te weren uit de collegezaal, en dus rust te creërenquote:Op zaterdag 1 december 2007 00:46 schreef Lennox het volgende:
Waarom staan die mensen daar, vraag ik me af?
Waarom laten ze ze dan na 10 minuten alsnog binnen? Meestal is het dan een nog grotere chaos en moet de spreker zijn verhaal van begin af aan opnieuw doen.quote:Op zaterdag 1 december 2007 01:55 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Laatkomers te weren uit de collegezaal, en dus rust te creëren.
Dat doen ze nietquote:Op zaterdag 1 december 2007 02:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
Waarom laten ze ze dan na 10 minuten alsnog binnen?
Gast, er is een reden dat ik het zeg, hè. Ik ben al een aantal keer te laat geweest dankzij de RET en toen stonden er nog zo'n 20 man te wachten. Dan word je dus gewoon na 10 minuten wachten naar binnen gestuurd. Zelfde heb ik meerdere malen zien gebeuren als ik zelf al wel op tijd was. Het werd echt een chaos.quote:Op zaterdag 1 december 2007 10:58 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dat doen ze niet, in de pauze mag je er weer bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |