abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56413008
Welkom op de Erasmus slowchat @ FOK!
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Woudestein / Hoboken

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Voorgaande delen
EUR deel 8
EUR deel 7
EUR deel 6
EUR deel 5; het jaarplansysteem
EUR deel 4
EUR deel 3; een nieuwe start
EUR deel 2; Op naar MyEur
EUR deel 1

Handige Links
EUR website
MyEUR
Blackboard
OSIRIS
SIN-Online
EURmail
ERNA
StudieLink
Studiekeuzetest

FOK!ers @ EUR (naam - faculteit - opleiding - fase)
Artianos - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
BliksemSchigt - RSM - International Business Administration - Bachelor
Bolkesteijn - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
BVO - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Master
ChRoNiC - FEW - Economie & bedrijfseconomie - bachelor EN FRG - Nederlands Recht - Bachelor
DahaKa - FRG - Nederlands Recht - Bachelor
Flashwin - FRG - Nederlands Recht - Bachelor
Irritatie100 - RSM - Bedrijfskunde - Bachelor
Lennox - FHKW - Geschiedenis - Bachelor
Najir - FEW - Informatica&Economie - Bachelor
Nepthys - FHKW - Algemene Cultuurwetenschappen - Bachelor
PietjePuk007 - FEW - Economics & ICT - Master
Public_NME - RSM - Business Administration - Master in Strategic Management
Pulu - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
SnookieMJ - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Master
SuperHarregarre - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
ThE_ED - FSW - Sociologie - Bachelor
Version1 - RSM - Business Administration - Master Finance & Investments
Vincenski - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor

Als je ook in de OP wil post in 't topic, als je eruit wil ook !
Game On!
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_56413425
Even tvp'je dumpen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  woensdag 30 januari 2008 @ 17:58:21 #3
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56414000
Ben begonnen met mijn eerste elective; mijn her had ik ook gehaald dus nu 20ects (officieus 24).
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_56416452
Een TVP. Trouwens, zitten hier ook econometristen? Ik heb het curriculum van econometrie bekeken en het zijn aardig wat wiskunde en statistiek vakken, een voordeel is dat ik bij mijn vorige studie al aardig wat wiskunde heb gehad. Kan iemand inschatten hoeveel vakken je nog moet doen van het eerste jaar als je qua wiskunde de volgende onderwerpen al hebt gehaald (op TU niveau)?

- Calculus; meervoudige integralen, meervoudig differentiëren, differentiaalvergelijkingen, goniometrie en complexe getallen.
- Lineaire algebra; alles zo'n beetje, ook Jacobianen, Hessianen. Wel voornamelijk toegespits op rekenen met mechanica.
- Bewijzen vanuit het ongerijmde.
- En een kleine beetje lineaire programmeren.
- Statistiek en kansrekening op TU-niveau

Ik weet dat ik bij de studie-adviseur een gedetailleerd antwoord kan krijgen, maar het is een beetje een idee van de laatste maand om naar econometrie over te stappen, dus ik zit nog een beetje rond te kijken wat econometrie nou precies inhoud. Ook omdat ik geen ster ben in wiskunde, met oefenen lukt het wel goed, op het VWO had ik een 7 voor WiB12.

[ Bericht 98% gewijzigd door Bolkesteijn op 30-01-2008 20:19:33 ]
  woensdag 30 januari 2008 @ 19:52:30 #5
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_56416491
Yeah 7,8 voor Financiele rekenkunde & Levensverzekeringswiskunde
pi_56416627
Pimp ik nog even mee met een 8 voor mn herkansing Filmanalyse

55 pnt to go . Als ik morgen statistiek haal mag ik gecomprimeerd onderzoek doen. Bachelor thesis nog en dan ben ik er al 25 verder. Nog wat bijvakken en ik ben van de zomer klaar. Kan niet wachten.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  woensdag 30 januari 2008 @ 20:12:51 #7
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56416920
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 19:58 schreef Lennox het volgende:
Pimp ik nog even mee met een 8 voor mn herkansing Filmanalyse

55 pnt to go . Als ik morgen statistiek haal mag ik gecomprimeerd onderzoek doen. Bachelor thesis nog en dan ben ik er al 25 verder. Nog wat bijvakken en ik ben van de zomer klaar. Kan niet wachten.
Ik ook, moet nog 36 punten voor mijn MSc titel Even 2 electives knallen er zijn er al alweer 20 vanaf... Dan alleen nog thesis! *Zin in de zomer heeft
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_56417073
Wat zijn electives?
  woensdag 30 januari 2008 @ 20:23:53 #9
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56417162
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat zijn electives?
Keuzevakken. Je hebt bij RSM een Master Programme Elective (binnen je eigen department) en een Master Free Elective (binnen alle departments van RSM en soms zelfs van FEW). Zijn 10ECTS per stuk en zijn gelukkig een stuk meer op de praktijk gebaseerd, zijn dus wat vlotter.
pi_56417173
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:12 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik ook, moet nog 36 punten voor mijn MSc titel Even 2 electives knallen er zijn er al alweer 20 vanaf... Dan alleen nog thesis! *Zin in de zomer heeft
Ik weet niet of ik nog voor Msc ga. Masters in R'dam zijn voor mijn studie sowieso niet je van het. Daarnaast gaat het studeren me steeds meer tegenstaan.
  woensdag 30 januari 2008 @ 20:28:26 #11
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56417261
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:24 schreef Lennox het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik nog voor Msc ga. Masters in R'dam zijn voor mijn studie sowieso niet je van het. Daarnaast gaat het studeren me steeds meer tegenstaan.
Waar kom je dan uit? UU/UVA? Masters zijn voor bedrijfskunde in Rotterdam het beste. Best grappig; aan het begin zag ik zoveel nieuwe gezichten in de Master, echt niet normaal. Kende bijna niemand meer!!
Studeren staat mij ook steeds meer tegen, ik kan ook al niet meer thuis leren. Moet altijd naar de UB om me te concentreren, anders doe ik geen fuck. Hopelijk na de zomer werken of misschien reizen.
pi_56417699
Leiden of Utrecht
pi_56417850
Utrecht moet wel leuk zijn bij geschiedenis, Maarten van Rossum.
  woensdag 30 januari 2008 @ 21:04:45 #14
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56418164
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
Utrecht moet wel leuk zijn bij geschiedenis, Maarten van Rossum.
Die komt binnenkort op de EUR een gastcollege geven o.i.d. volgens een flyer die ik zag hangen.
pi_56419025
Na maarliefst 3 uur toch nog centraal!
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_56431108
Beste allemaal,

Ik ben vorig jaar afgestudeerd aan de Haagse Hogeschool en heb daar de HBO opleiding Facility Management afgerond. Ik ben op dit moment alweer enige tijd aan het werk, maar heb toch het idee om verder te gaan leren. In de vorm van een schakeljaar op een universiteit.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Eurasmus uni te Rotterdam aangezien, ik daar vlakbij woon.

Ik ben me op dit moment aan het verdiepen in Master opleidingen en ben erg geinteresseerd in richtingen; Management, Organisatie, Economie en Personeel. Nu klinkt de opleiding Bedrijfskunde erg interessant aangezien deze opleiding de meeste raakvlakken heeft met mijn interesses. Helaas is het zo dat ik een gemiddelde van 7,0 moet hebben op mijn HBO eindlijst en een wiskunde toets moet afleggen, voordat ik wordt toegelaten.
Een gemiddelde van 7,0 heb ik niet.

Dus ben ik verder gaan zoeken. Bij de opleiding bestuurskunde kan ik wel instromen in het schakeljaar. Wat ik jammer vindt is dat deze opleiding gericht is op de publieke sector. Ik weet namelijk niet of daar mijn toekomst ligt...

vragen
Die wiskunde toets die als assesment veel gevraagd wordt bij pre-masters is die qua niveau goed te maken?

Ik ben benieuwd of er hier users zijn die ervaring hebben met de opleiding bestuurskunde en of deze nou echt puur gericht is op overheidsinstanties en of je later ook gewoon in het bedrijfsleven kan gaan werken met deze opleiding?

Ik ben op dit moment 22 jaar (volgende maand 23) en vraag me af of ik niet te oud ben om aan een 2 jarige master te beginnen?

Tevens ben ik in voor ideeen van jullie kant op het gebied van pre-masters in de vorm van andere opleidingen die aansluiten op mijn vorige opleiding.

Alvast bedankt!
pi_56431195
Je bent absoluut niet te oud in vergelijking met de overige masterstudenten. De overige vragen kan ik geen antwoord op geven (wel schakeljaar gedaan, maar geen wiskundetoets vooraf).
pi_56438780
Ik word volgende maand 23 en ben nu Ba-3 student man. Dan nog ben ik 1 van de jongere van mijn studie.

Lopen veeeel oudere mensen rond, dus leeftijd hoef je het zeker niet voor te laten.
  donderdag 31 januari 2008 @ 18:59:09 #19
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56440096
Leeftijd is geen issue, ik heb ook een gast van 40+ in mijn jaar zitten en voor de rest veel mensen achter in de 20. Ik heb een Pre-master IBA gedaan, maar aangezien je geen 7.0 hebt is dat niet echt een optie. Ik heb overigens geen wiskunde toets gehad omdat ik wiskunde sufficiënt was.
  donderdag 31 januari 2008 @ 21:48:09 #20
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56444115
Verdwijning van Bart Veth...Iemand meer info hierover? Las het vandaag in EM; erg sneu...
Student spoorloos verdwenen
pi_56444768
Dat is alweer een tijdje geleden, hoorde 't tijdens een borrel van de studievereniging (de borrel van de betreffende studentenvereniging was toen afgelast). Daarna niks meer van gehoord .
pi_56451699
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 18:59 schreef Public_NME het volgende:
Leeftijd is geen issue, ik heb ook een gast van 40+ in mijn jaar zitten en voor de rest veel mensen achter in de 20. Ik heb een Pre-master IBA gedaan, maar aangezien je geen 7.0 hebt is dat niet echt een optie. Ik heb overigens geen wiskunde toets gehad omdat ik wiskunde sufficiënt was.
Ik heb gister mijn gemiddelde gemeten en dat komt neer op een 6,8. Balen dus
Voor de zekerheid toch maar een mailtje gestuurd naar de studieadviseur van Bedrijfskunde.
pi_56460280
Wel mooi, wij moesten bij de mentoraat bijeenkomst (een keer in de 2 weken op woensdag) vorige keer een betoog maken. Nu was het zo dat er 3 artikelen op Blackboard kwamen die je moest lezen en daar een stelling bij moest bedenken.

Ik werd dus op de bewuste dag wakker, ik dacht mooi dit is niet mijn mentoraat week, dus ik draai me nog een keertje om. Om een half uur later wakker te schrikken met de gedachte dat ik toch mentoraat had. Ik dus snel douchen en tijdens het maken van mijn ontbijt schoot me ineens te binnen dat ik ook nog een betoog moest maken! Dus ik razendsnel die artikelen uitprinten (ik was al laat) en in de bus doorlezen. Ik kwam het lokaal binnen zonder een stelling te hebben bedacht, dus ik eerst nog een half uur puzzelen op een stelling en uiteindelijk het betoog net binnen de tijd af.

Gisteren dus de uitslag, ze gaat die betogen uitdelen, ze komt bij mij en zegt": "en jij bent de enige.."
Ik dacht nog dat ze wilde zeggen "met een onvoldoende", maar ik was de enige met een 10

Toch 10% van het vak dat betoog, altijd mooi meegenomen.

Tot zover mijn erg uitgebreide tvp
pi_56462881
Ik hoorde dat 't lijk van die verdwenen jongen gevonden is, heb geen bron.
pi_56463032
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 17:46 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik hoorde dat 't lijk van die verdwenen jongen gevonden is, heb geen bron.
Bij een werkcollege wat ik vanmorgen had zaten een aantal lui van Laurentius, zij waren in de pauze druk aan het bellen met vragen als 'Waar hebben ze hem gevonden?' 'Hoe moet dat nou met zijn kamer?' 'Moeten we nog meehelpen met het onderzoek?', dus ga er maar vanuit dat het lijk van die jongen gevonden is. Ook omdat Tropicana vlakbij de soos van Laurentius is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop