abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54968878
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 01:55 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Laatkomers te weren uit de collegezaal, en dus rust te creëren .
Nou ja, rust? Over het algemeen erger ik me meer aan mensen die door colleges heen zitten te praten dan aan mensen die later binnenkomen.
pi_54969102
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 15:54 schreef Nepthys het volgende:
Nou ja, rust? Over het algemeen erger ik me meer aan mensen die door colleges heen zitten te praten dan aan mensen die later binnenkomen.
Je hebt ook verschillen in te laat binnen komen. Er zijn er bij die met jas en capuchon wijd uit de collegezaal inlopen, daarbij de deur hard dicht laten vallen, en doodleuk halverwege de zaal de tas op tafel zwaaien om vervolgens met de jas half aan plaats te nemen. En je hebt laatkomers die hun jas buiten de zaal al uit doen, al de benodigde materialen pakken om het college te volgen, vervolgens zachtjes de zaal binnen lopen, de deur rustig in het slot laten vallen om vervolgens op de dichtstbijzijnde rij plaats te nemen. Het jammere is dat de tweede groep slachtoffer is van het asociale gedrag van de eerste groep, maar op zich is het wel begrijpelijk, de eerste groep is buitengewoon irritant.
pi_54970378
Ah, eens Bolkesteijn... Vorig jaar zelfs meegemaakt dat iemand's mobiel afging en die gozer 'm gewoon doodleuk opnam en hardop een gesprek ging voeren. Echt ongelofelijk.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_54989687
Vrijdag mijn slimstuderen samenvattingen binnen gekregen voor boekhouden en micro. Die dingen zijn echt ideaal. Denken jullie dat die samenvattingen en de oefeningen uit de boeken genoeg zijn voor het studeren van de tentamens?
pi_54989805
quote:
Op zondag 2 december 2007 14:23 schreef chabo het volgende:
Vrijdag mijn slimstuderen samenvattingen binnen gekregen voor boekhouden en micro. Die dingen zijn echt ideaal. Denken jullie dat die samenvattingen en de oefeningen uit de boeken genoeg zijn voor het studeren van de tentamens?
Die andere zijn veel en veel beter. SS richt zich vooral op 't boek terwijl die andere meer de colleges (incl uitgebreide uitwerkingen) bespreekt. Ben alleen de naam ff kwijt .

SS is niet genoeg, die andere verslagen wel. Maar dat is mijn mening .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_54990371
je bedoelt dan denk ik de SIR verslagen die je op de uni kan halen?
pi_54990377
Sirbis is 10x beter dan Slim Studeren.
pi_54990452
SIR inderdaad . Die zijn veel beter.
pi_54990481
dan ga ik die ook halen
pi_55001354
Hoi EUR-studenten
Ik heb even een vraagje, het zal wel aan mij liggen maar ik kan het antwoord niet vinden: waar staat RSM voor?
Alvast bedankt
pi_55002074
Rotterdam School of Management .
pi_55003205
Ah, zoiets gokte ik al maar kon het dus nergens met zekerheid vinden. Bedankt
pi_55018085
quote:
Op zondag 2 december 2007 14:53 schreef SuperHarregarre het volgende:
Sirbis is 10x beter dan Slim Studeren.
Ik heb bijna al mijn tentamens nog geleerd vanuit die SlimStuderen dingen. En ja ik haal toch best aardig cijfers. Ik lees die SlimStuderen dingen door (mijn Nederlands is toch net wat beter dan m'n Engels dus in het Engels mis ik soms nog wel net die ene belangrijke zin), en dan maak ik gewoon wat opgaven. Als er geen antwoorden van de opgaven op BB staan dan bestel ik die Sir dingen.

Ik vind het overigens wel vervelend dat mijn Engels zo slecht blijft, ik heb al eens een cursus gevolgd maar dat hielp helemaal niks. Als er een boek van 500 bladzijden in het Engels voor mij ligt heb ik gewoon echt een probleem. Ik merk nu wel iets verbetering nu ik toch ook regelmatig Engelse teksten lees maar het duurt lang en ik snap soms hele zinnen niet.
  maandag 3 december 2007 @ 19:38:09 #114
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55018877
quote:
Op maandag 3 december 2007 18:52 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik vind het overigens wel vervelend dat mijn Engels zo slecht blijft, ik heb al eens een cursus gevolgd maar dat hielp helemaal niks. Als er een boek van 500 bladzijden in het Engels voor mij ligt heb ik gewoon echt een probleem. Ik merk nu wel iets verbetering nu ik toch ook regelmatig Engelse teksten lees maar het duurt lang en ik snap soms hele zinnen niet.
Ga een jaar op uitwisseling naar de UK. Ik heb een jaartje stage gedaan, en als je terug komt praat je als een echte Engelsman.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_55019084
Mijn Engels is sterk verbeterd, maar ik zie wel op tegen de masterscriptie .
  maandag 3 december 2007 @ 19:50:41 #116
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55019145
quote:
Op maandag 3 december 2007 19:47 schreef PietjePuk007 het volgende:
Mijn Engels is sterk verbeterd, maar ik zie wel op tegen de masterscriptie .
Nou, het Engels van je readers zal ook je-van-het zijn. Vind het niveau van de academici qua Engels niet heel erg hoog.
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_55023875
Mijn Engels was voordat ik begon met studeren ook best slecht. Maar door het lezen van de boeken word je Engels echt veel beter.

Ik lees liever gewoon de boeken, maar het kost gewoon veel te veel tijd. De meeste tentamens zijn makkelijk te halen met slimstuderen + SIR, maar na een week ben ik bijna alles weer vergeten Dat is wel zonde....
pi_55054828
Nou, alle cijfers van het eerste blok zijn ook weer binnen. Twee vakken gehaald, een niet en volgens de regelementen hebben ze vanaf nu nog 2 1/2 week om een versnelde herkansing te geven (omdat het zo slecht gemaakt was). En ik had al zo veel te doen...
pi_55054903
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:24 schreef Nepthys het volgende:
en volgens de regelementen hebben ze vanaf nu nog 2 1/2 week om een versnelde herkansing te geven (omdat het zo slecht gemaakt was)
, wat is dat voor regeling? Nooit van gehoord (specifiek voor FHKW?).
pi_55054939
quote:
Op maandag 3 december 2007 23:20 schreef AJ187 het volgende:
Ik lees liever gewoon de boeken, maar het kost gewoon veel te veel tijd. De meeste tentamens zijn makkelijk te halen met slimstuderen + SIR, maar na een week ben ik bijna alles weer vergeten Dat is wel zonde....
Ik heb ook heel veel tentamens op die manier gehaald. Ik zie daar ook niet het grote probleem van. In de leerboeken staat zoveel tot in de kleinste details beschreven dat het geen wonder is dat het boek zo dik wordt Dat is leuk maar als je een redenatie al kunt volgen dan kun je in een boek al snel 6 pagina's aan uitleg en voorbeelden over slaan

SS en SIR moet je idd met enige regelmaat combineren behalve als je een slechte prof. hebt. Zo eentje die college geeft door het boek letterlijk te behandelen Dan heb je aan SS meer dan genoeg.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_55055599
Ik had me aangemeld op de sirbis webiste maar nog niks van ze gehoord:(. Ik zou een email van ze moeten krijgen. Dus tot nu toe moet ik het met SS doen. Micro 2 word trouwens uitgelegd aan de hand van opgaven met een heel klein beetje theorie. Wordt nog flink blokken voor micro2 vind het namelijk best pittig. Ben namelijk geen ster in wiskunde
pi_55062796
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:29 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

, wat is dat voor regeling? Nooit van gehoord (specifiek voor FHKW?).
Zelf had ik er tot vandaag ook nog nooit van gehoord, maar in de regels van de examencommissie van de FHKW blijkt er dus een speciale regeling te staan voor probleemtentamens (voor B2/3 minstens 30% van de resultaten onvoldoende en in B1 40%), waarbij er binnen 6 weken vanaf het originele tentamen een vervroegde herkansing wordt gegeven voor iedereen die tussen 3.5 en 5.4 had. Geen idee of andere faculteiten ook iets dergelijks hebben.

Kreeg net overigens bericht dat de herkansing pas na de vakantie wordt gegeven, dus dat is al een hele opluchting.
pi_55062856
Dat bestaat nooit voor FEW , een vluchtige blik op mijn statistieken laat bijvoorbeeld Micro van vorig jaar zien wat maar 36% gehaald heeft .
pi_55063415
quote:
Op woensdag 5 december 2007 19:12 schreef Nepthys het volgende:

[..]

Zelf had ik er tot vandaag ook nog nooit van gehoord, maar in de regels van de examencommissie van de FHKW blijkt er dus een speciale regeling te staan voor probleemtentamens (voor B2/3 minstens 30% van de resultaten onvoldoende en in B1 40%), waarbij er binnen 6 weken vanaf het originele tentamen een vervroegde herkansing wordt gegeven voor iedereen die tussen 3.5 en 5.4 had. Geen idee of andere faculteiten ook iets dergelijks hebben.

Kreeg net overigens bericht dat de herkansing pas na de vakantie wordt gegeven, dus dat is al een hele opluchting.
Ik zit ook binnen de FHKW, maar over welke probleemtentamens hebben we het dan? Eerste jaarsvak dat meeste moeite kost is M&T. Tweedejaarsvak: Statistiek. Die laatste moet ik ook nog doen, maar ik heb nog nooit van vervroegde herkansingen gehoord. En ben 3e jaars
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_55065341
Volgens mij zijn die er inderdaad ook niet zo veel, maar in dit geval ging het om een nieuw vak (Sociology of Art and Culture II), waarbij er voornamelijk een hoop lange, vage onderzoeksartikelen werden besproken, die behoorlijk gedetailleerd weer terug kwamen op het tentamen. Sowieso erg lastig om te leren.
pi_55125414
Laatste collegeweek in aantocht. Vrijdag laatste assignment inleveren a 20% van 't eindcijfer, dinsdag eerste tentamen. Belachelijk , zelfs de docenten vinden 't helemaal niks.

Leve 't nieuwe jaarplansysteem .
pi_55127232
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 15:52 schreef PietjePuk007 het volgende:
Laatste collegeweek in aantocht. Vrijdag laatste assignment inleveren a 20% van 't eindcijfer, dinsdag eerste tentamen. Belachelijk , zelfs de docenten vinden 't helemaal niks.

Leve 't nieuwe jaarplansysteem .
Precies, ik zal maar niet eerlijk zeggen wat ik erover denk.
pi_55127653
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 17:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
Precies, ik zal maar niet eerlijk zeggen wat ik erover denk.
Het blokkensysteem vind ik echt goed. Maar met de aanwezigheidsplicht en de verplichting tot het maken van opdrachten (tenminste wil je het tentamen nog fatsoenlijk kunnen maken) is wel betuttelend inderdaad. Als moet ik wel zeggen dat ik nu meer aan de studie kom dan vorig jaar. Als ze het doen zoals bij Statistiek 2 ofzo, gewoon iederee week een kleine opdracht inleveren, vind ik het prima, maar die werkstukken van Internationaal zijn inderdaad niks, dat kost te veel tijd en levert te weinig op.
pi_55128745
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 17:44 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het blokkensysteem vind ik echt goed. Maar met de aanwezigheidsplicht en de verplichting tot het maken van opdrachten (tenminste wil je het tentamen nog fatsoenlijk kunnen maken) is wel betuttelend inderdaad. Als moet ik wel zeggen dat ik nu meer aan de studie kom dan vorig jaar. Als ze het doen zoals bij Statistiek 2 ofzo, gewoon iederee week een kleine opdracht inleveren, vind ik het prima, maar die werkstukken van Internationaal zijn inderdaad niks, dat kost te veel tijd en levert te weinig op.
Mij gaat het vooral om die missende week voor de tentamens.

En inderdaad die grote opdrachten voor Internationaal. Echt 3x kut.
pi_55129257
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 18:32 schreef SuperHarregarre het volgende:
Mij gaat het vooral om die missende week voor de tentamens.
Mij ook , en 4 vakken met allemaal bijna wekelijks opdrachten die meetellen is ook echt veel van 't goede .
  zondag 9 december 2007 @ 14:52:32 #131
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_55145812
Vind het blokken systeem ook niks nee, alles ff tussen de colleges door moeten leren
Ook lekker handig dat alles veranderd, had van geschiedenis van vorig jaar nog een opdracht waar ik 94% voor had, maar die magk dus niet meer gebruiken nu
pi_55241507
Een 8 voor Information Economics, woei .
pi_55244647
Gisteren micro 2 bonustoetsje en volgens mij heb ik 't bonuspunt wel. Toch weer een beetje geruststelling voor volgende week. Nu nog met de rest beginnen.
pi_55251235
quote:
Op donderdag 13 december 2007 14:26 schreef SuperHarregarre het volgende:
Gisteren micro 2 bonustoetsje en volgens mij heb ik 't bonuspunt wel. Toch weer een beetje geruststelling voor volgende week. Nu nog met de rest beginnen.
Ik heb ook het bonuspunt voor micro 2 (alles goed, dus dat moet dan wel ). Alleen ik kan er geen tentamen in doen. Wat is het geval. Het tentamen micro 1 en micro 2 is dubbel gepland. Totaal onlogisch natuurlijk immers volgens het examenreglement is het mogelijk om in beide vakken nog tentamen te doen. Ik heb dit zelfs schriftelijk bevestigd gekregen van de examencommissie zelf! Ik wilde mij dus inschrijven en toen zag ik de dubbele planning, dus ik ben gelijk naar de het OSC (Onderwijs Service Centrum) gegaan om om uitleg te vragen hoe deze situatie nou kan ontstaan. Zij konden er verder niks over zeggen en adviseerden mij naar de studie-adviseur te gaan en die vertelde mij dat zij toch besloten hebben om het tentamen dubbel te plannen aangezien de mensen die micro 1 en 2 toch het nieuwe vak micro-economie hadden moeten volgen. Kortom de studie-adviseur en de examencommissie handelen in strijd met het examenreglement en met hun eigen uitleg van dit examenreglement. Bizar gewoon! Ik heb er echt geen woorden voor.

Geen idee hoe dit opgelost moet worden maar mijn eis is een volledige tentamen mogelijkheid (dus tentamen + herkansing) in zowel micro 1 als micro 2. De brief hierover is al bij de examencommissie afgeleverd dus het is maar afwachten of ze aan deze eis tegemoet komen. Als ze vol blijven houden moeten we dus maar eens uitzoeken wat er verder moet gebeuren (ombudsman? overkoepelende examencommissie OC&W?). Ik vind dit in ieder geval echt een schandalige actie van de EUR. Halsstarrig en koppig want ze gaan hier ongetwijfeld nat op.
pi_55251672

Maar waarom ben je dat grote vak (micro a 8pt) niet gaan doen?
pi_55251700
quote:
Op donderdag 13 december 2007 19:00 schreef PietjePuk007 het volgende:

Maar waarom ben je dat grote vak (micro a 8pt) niet gaan doen?
Omdat ik geen werkcolleges wilde volgen. Vanwege mijn andere studie is het soms al zo'n geschuif met roosters enzo. Ik had gewoon niet goed geleerd vorig jaar voor micro (geen zin, etc etc) dus het leek mij verder ook niet zo noodzakelijk de werkcolleges nog een keer te volgen. Maar goed het zal wel goed komen denk ik. Ik ben er alleen een beetje boos over dat ze niet gewoon in eerste instantie redelijk zijn en mij gelijk geven en naar een oplossing gaan zoeken. Ik zit niet op extra werk te wachten, zij waarschijnlijk ook niet dus dat moet dan toch een prima uitgangspositie zijn voor een gesprek.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bolkesteijn op 13-12-2007 19:09:55 ]
  donderdag 13 december 2007 @ 20:27:51 #137
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55253730
Ook leuk, bij ons zat een Master elective binnen een minuut vol. (50 plaatsen) Leuk dat F5-en op Sinonline
  donderdag 13 december 2007 @ 21:05:27 #138
149465 DahaKa
Een duif met brood om zn nek
pi_55254566
Al die economie mannetjes hier jammer dat er zo weinig mensen van de FRG hierop zitten. Zag laatst wel iemand in de zaal op fok zitten is altijd wel grappig om te zien . Hahah dat F5'en herken ik ook, altijd met het inschrijven bij werkgroepen. En dan crasht je browser weer en dan heb je een heel erg klote rooster . Maarja net de 1e tentamens gehad, rechtswetenschap gehaald met een 6 (heuj). Kon het me niet echt voorstellen, had een grote blackout op mn tentamen waardoor ik zelfs een klein kind veroordeelde voor een onrechtmatige daad terwijl deze minderjarig is . Morgen strafrecht terug en dan weetk zeker dat ik niet op 3 januari hoef te herkansen (wat een datum... ). Ik hoor trouwens van bedrijfskundestudenten dat zij het altijd hebben over ene Bouwer als docent. Kennen jullie die en waarom is deze dan 'legandarisch'? Of lullen ze maar wat....
?????????????????????????????????????????????
  donderdag 13 december 2007 @ 21:16:29 #139
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_55254682
quote:
Op donderdag 13 december 2007 21:05 schreef DahaKa het volgende:
Al die economie mannetjes hier jammer dat er zo weinig mensen van de FRG hierop zitten. Zag laatst wel iemand in de zaal op fok zitten is altijd wel grappig om te zien . Hahah dat F5'en herken ik ook, altijd met het inschrijven bij werkgroepen. En dan crasht je browser weer en dan heb je een heel erg klote rooster . Maarja net de 1e tentamens gehad, rechtswetenschap gehaald met een 6 (heuj). Kon het me niet echt voorstellen, had een grote blackout op mn tentamen waardoor ik zelfs een klein kind veroordeelde voor een onrechtmatige daad terwijl deze minderjarig is . Morgen strafrecht terug en dan weetk zeker dat ik niet op 3 januari hoef te herkansen (wat een datum... ). Ik hoor trouwens van bedrijfskundestudenten dat zij het altijd hebben over ene Bouwer als docent. Kennen jullie die en waarom is deze dan 'legandarisch'? Of lullen ze maar wat....
Haha bij economie zit die. Is idd een legendarische man
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
  donderdag 13 december 2007 @ 21:51:12 #140
149465 DahaKa
pi_55255466
mmm maar is een college bijwonen voor de gein dan
pi_55255514
Maar waarom dan, heb die man niet en zal 'm nooit krijgen .
pi_55256159
Bouwer is een legende inderdaad. "Elluk voordeel hep ze nadeel." Ik ben niet van plan de accountancy/boekhouding kant op te gaan maar voor zijn colleges zou ik 't in ieder geval niet laten, mocht ik twijfelen.
  donderdag 13 december 2007 @ 23:21:33 #143
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_55257967
*Iemand die de accountancykant opgaat* Helaas kan ik nog maar bij 1 ding van hem genieten, namelijk het werkcollege Externe verslaggeving

Maar die vent blijft echt fantastisch idd! Je moet is gaan turven hoe vaak hij oke zegt tijdens een college

Btw al andere mensen die er achter zijn gekomen waarom hij zo vaak WASNEEPLUS BV bij tentamens gebruikt?
pi_55258015
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:21 schreef Vincenski het volgende:
*Iemand die de accountancykant opgaat* Helaas kan ik nog maar bij 1 ding van hem genieten, namelijk het werkcollege Externe verslaggeving

Maar die vent blijft echt fantastisch idd! Je moet is gaan turven hoe vaak hij oke zegt tijdens een college

Btw al andere mensen die er achter zijn gekomen waarom hij zo vaak WASNEEPLUS BV bij tentamens gebruikt?
Nee, vertel eens.
pi_55258289
quote:
Op donderdag 13 december 2007 22:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
Bouwer is een legende inderdaad. "Elluk voordeel hep ze nadeel." Ik ben niet van plan de accountancy/boekhouding kant op te gaan maar voor zijn colleges zou ik 't in ieder geval niet laten, mocht ik twijfelen.
Hoe heette die ene jongen ook al weer die vorig jaar bij Boekhouden en FA telkens de 'pineut' was?

edit: Oja, Olivier a.k.a. Ollie
  donderdag 13 december 2007 @ 23:39:34 #146
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_55258429
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:21 schreef Vincenski het volgende:

Zijn zoon heet Benjamin?! Of hijzelf? Zoiets .

Bouwer was tof .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_55258550
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:39 schreef BVO het volgende:
Of hijzelf?
Bouwer heet Jeffrey van voren.
  donderdag 13 december 2007 @ 23:47:03 #148
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_55258613
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:44 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Bouwer heet Jeffrey van voren.
Ohja, das waar ook. Dan zijn zoon .
Die verhalen altijd over vechtpartijen in Den Haag, knokploegen, Johan Cruijff, zijn vrouw... .
Mulder bij Macro economie was ook zo'n (af en toe onbegrepen, dat wel) held . Maar die is weg .
pi_55258898
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hoe heette die ene jongen ook al weer die vorig jaar bij Boekhouden en FA telkens de 'pineut' was?

edit: Oja, Olivier a.k.a. Ollie
Ollie, ja.

Hij heeft mij een keer "beunhaas" genoemd tijdens het hoorcollege omdat ik mijn buurman iets uitlegde over de stof die hij net aan het behandelen was.
pi_55258930
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hij heeft mij een keer "beunhaas" genoemd tijdens het hoorcollege omdat ik mijn buurman iets uitlegde over de stof die hij net aan het behandelen was.
Volgens mij kan ik me die nog wel herinneren, ik lag echt plat. Een beetje onder Bouwers duiven schieten, durf je wel.
pi_55259475
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:59 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Volgens mij kan ik me die nog wel herinneren, ik lag echt plat. Een beetje onder Bouwers duiven schieten, durf je wel.
Ik word 's nachts nog af en toe badend in het zweet wakker terwijl zijn stem nagalmt in mijn hoofd. "BEUNHAAS...BEUNhaas...beunhaas...beunhaas"
  vrijdag 14 december 2007 @ 09:57:58 #152
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_55263021
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:47 schreef BVO het volgende:

[..]

Ohja, das waar ook. Dan zijn zoon .
Die verhalen altijd over vechtpartijen in Den Haag, knokploegen, Johan Cruijff, zijn vrouw... .
Mulder bij Macro economie was ook zo'n (af en toe onbegrepen, dat wel) held . Maar die is weg .
Haha zn zoon heet idd Benjamin
Maar Ollie is echt altijd de pineut bij hem ja, altijd leuk om weer te zien haha
pi_55270640
Ik las trouwens net iets schitterends in mijn Marketing SIR-verslag. P41 van deel 1:

Verbeter de groeipotentie van elke klant door middel van share-of-wallet, cross-selling en up-selling. Bedenk iets extra's, iets specifieks om de klanten geld uit de zak te kloppen.

Even bijkomen hoor. De tranen biggelden over mijn wangen van het lachen.

*pinkt traantje weg
pi_55274158
Bouwer is echt vet Heerlijk om colleges te volgen van hem. Wat hij ook vaak na een grap zegt: ''maar dat terzijde''
pi_55274237
Bedoelen jullie niet Brouwer?

Die geeft nu nog Financieel Management.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_55274451
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 17:51 schreef Lennox het volgende:
Bedoelen jullie niet Brouwer?

Die geeft nu nog Financieel Management.
Nee. We hebben het over H.J. Bouwer. Lekker makkelijk onthouden voor mij want hij heeft dezelfde initialen als ik.
  zaterdag 15 december 2007 @ 02:43:30 #157
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_55285404
Je initialen zijn toch SH
pi_55285623
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 02:43 schreef Vincenski het volgende:
Je initialen zijn toch SH
pi_55347457
Heb ik net opgaven zitten maken, is BB down, kan ik het niet nakijken.
pi_55347512
Het is al een paar dagen verrot met bb en myeur , sin zal wel ergens anders draaien want dat draait vaak gewoon door .
pi_55347802
Ik word echt verdrietig van TS2.
pi_55348826
Wat heb ik een grafhekel aan de EUR.

Op 26-11-2007 heb ik me via Studielink uitgeschreven, althans, dat staat er dan als "verzoek tot uitschrijving" en de universiteit moet het bevestigen. Maar die kl*r*lij*rs hebben het nog steeds niet gedaan. In de statuten staat: de inschrijving kan worden beëindigd met ingang van de tweede gehele maand die volgt op de maand van ontvangst van het verzoek. Dus ik wil per 1-1-2008 uitgeschreven zijn, want dan hoef ik ook niet eind deze maand 256 euro collegeld (3e termijn - voor januari, februari) te gaan betalen. Want ik kom met aftrek van stufi toch 45 euro per maand te kort. Inmiddels al emails gestuurd naar ESSC, Bureau Onderwijs FSW en Centraal Bureau Inschrijving, maar alledrie antwoorden ze gewoon niet.

Ik deed overigens bestuurskunde bachelor 1 en het was gewoon niets voor mij die studie, en nu richt ik me op een duaal opleiding accountancy bij NIVRA-Nyenrode.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  maandag 17 december 2007 @ 23:10:46 #163
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55349261
quote:
Op maandag 17 december 2007 22:56 schreef MoneyTalks het volgende:

Ik deed overigens bestuurskunde bachelor 1 en het was gewoon niets voor mij die studie, en nu richt ik me op een duaal opleiding accountancy bij NIVRA-Nyenrode.
Trek een nummertje en ga langs?
  maandag 17 december 2007 @ 23:28:20 #164
149465 DahaKa
pi_55349801
bel dan gewoon even of ga langs bij essc, heb je het zo geregeld.
pi_55354771
Mailtje naar CBI (Centraal Bureau Inschrijving) heeft geholpen, ik ben uitgeschreven
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  dinsdag 18 december 2007 @ 12:20:40 #166
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_55358007
Verdomme 13 fout bij Finbel 1

Hoop op een soepele normering, bij die van vorig jaar had ik een voldoende gehaald. Maar de voorlopige normering is 4,8
pi_55361612
Morgen lekker tentamen, en dan vrijdagavond micro , welke persoon heeft dat tijdstip verzinnen
Iemand die trouwens weet of er nog iets van resultaten van die 2e micro-toets komen?
pi_55363024
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 14:40 schreef Qwerty911 het volgende:
Morgen lekker tentamen, en dan vrijdagavond micro , welke persoon heeft dat tijdstip verzinnen
Iemand die trouwens weet of er nog iets van resultaten van die 2e micro-toets komen?
Ik ga morgen het tentamen boekhouden voor de derde keer maken. Ik heb me helemaal de pleuris geoefend de afgelopen week (en ook alle werkcolleges fanatiek gevolgd) en ik slaag er nog steeds niet in het proeftentamen voldoende te maken. Dat wordt duimen dus. Gelukkig heb ik wel 0,9 bonuspunt.

Het lijkt wel of ik dyslecties ben voor boekhouden.
pi_55364466
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 14:40 schreef Qwerty911 het volgende:
Ah, ik heb morgen vrij en dan donderdag Marketing. Op vrijdag inderdaad om 18:30 Micro-2. Een of andere graftak dacht dat het wel grappig zou zijn om al die studentjes tegen het spitsuur in naar de uni te laten komen.

Tevens... TS2... echt verneukt. Kan gewoon niet erger. Totale blackout of iets dergelijks.
  dinsdag 18 december 2007 @ 16:43:05 #170
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55364622
Wat een gezeik in de UB zeg. Mensen die steeds je stoel jatten bij de pc's, sterf!
pi_55364809
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 16:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ah, ik heb morgen vrij en dan donderdag Marketing. Op vrijdag inderdaad om 18:30 Micro-2. Een of andere graftak dacht dat het wel grappig zou zijn om al die studentjes tegen het spitsuur in naar de uni te laten komen.

Tevens... TS2... echt verneukt. Kan gewoon niet erger. Totale blackout of iets dergelijks.
Statistiek en FinBel ga ik in de herkansing doen van de zomer. Twee echte rekenvakken dus daar kan ik meestel wel lekker op scoren. Donderdag ga ik Marketing doen maar ik heb niet echt goed geleerd, heb me vooral gericht op Boekhouden morgen en Micro op vrijdag. Ik vind het trouwens wel handig dat Micro 's avonds is, kan ik overdag nog even alles goed nog een keer doornemen. En dan vrijdagavond (om ik schat zo 20:30) lekker vakantie, heb er nu al zin in.
  dinsdag 18 december 2007 @ 19:12:02 #172
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55368264
Trouwens vandaag gelezen dat George Yip de nieuwe decaan wordt van de RSM. Best wel een grote naam! En vooral voor onze Master is het leuk omdat wij nog wel eens artikelen van hem moeten lezen. Hij heeft nl. best wel een grondleggend aritkel geschreven over globalisation. (http://www.ft.com/cms/s/2/b12e9842-a8d7-11dc-ad9e-0000779fd2ac.html)
Nu is Henk Volberda niet meer de strategy koning van de RSM
pi_55370133
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 19:12 schreef Public_NME het volgende:
Trouwens vandaag gelezen dat George Yip de nieuwe decaan wordt van de RSM. Best wel een grote naam! En vooral voor onze Master is het leuk omdat wij nog wel eens artikelen van hem moeten lezen. Hij heeft nl. best wel een grondleggend aritkel geschreven over globalisation. (http://www.ft.com/cms/s/2/b12e9842-a8d7-11dc-ad9e-0000779fd2ac.html)
Nu is Henk Volberda niet meer de strategy koning van de RSM
Dat CV van hem, 26 pagina's. Ik vraag me wat hij gaat verdienen, wel leuk om te weten in het licht van de vermeende tegenstelling tussen het aantrekken van top-talent en beperking van de topsalarissen.
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:26:46 #174
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55370367
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 20:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat CV van hem, 26 pagina's. Ik vraag me wat hij gaat verdienen, wel leuk om te weten in het licht van de vermeende tegenstelling tussen het aantrekken van top-talent en beperking van de topsalarissen.
Hij had Michael Porter als begeleider, nou dan ben je niet zo maar een student lol. Hij was eerst een Dutch national terwijl hij in Vietnam is geboren? Nu heeft hij dual VS-VK nationality.
pi_55370664
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 20:26 schreef Public_NME het volgende:
Hij had Michael Porter als begeleider, nou dan ben je niet zo maar een student lol. Hij was eerst een Dutch national terwijl hij in Vietnam is geboren? Nu heeft hij dual VS-VK nationality.
Nou ik ben benieuwd, straks staat RSM tussen Fontainebleau en MIT in in de hitlijsten.
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:54:46 #176
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55371165
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 20:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nou ik ben benieuwd, straks staat RSM tussen Fontainebleau en MIT in in de hitlijsten.
Dat zou niet verkeerd zijn, zeker niet voor mij als RSM-er . Maarja, die ranking van INSEAD etc is meer gebaseerd op MBA level, niet op MSc. (qua MBA staan we ook wel hoog hoor)
Wat trouwens heel apart is, en me al een paar keer is opgevallen, is dat ze bij de meeste grote corporates een verschil maken tussen de EUR en RSM. (maw je kan ze allebei apart selecteren als je je opleiding in moet vullen)
pi_55371550
Ik vraag me altijd af wat het verschil is tussen RSM en EUR. In hoeverre heeft het nou met elkaar te maken? Ik kan bijvoorbeeld ook niet inloggen op de computers in 't T-gebouw. (Met RSM-desktop.) En dan heb je nog STAR...Die staan wel vaak met een standje in de C-hal. Maarja, wat je er verder mee moet. Ik heb geen flauw idee.
pi_55371776
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 21:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik vraag me altijd af wat het verschil is tussen RSM en EUR. In hoeverre heeft het nou met elkaar te maken? Ik kan bijvoorbeeld ook niet inloggen op de computers in 't T-gebouw. (Met RSM-desktop.) En dan heb je nog STAR...Die staan wel vaak met een standje in de C-hal. Maarja, wat je er verder mee moet. Ik heb geen flauw idee.
Met de STAR moet je hetzelfde als wat je met de EFR moet of niet moet.

Volgens mij kan je sowieso niet inloggen op computers van een andere faculteit, dus ook niet op die van de RSM.
pi_55373517
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 21:23 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Met de STAR moet je hetzelfde als wat je met de EFR moet of niet moet.

Volgens mij kan je sowieso niet inloggen op computers van een andere faculteit, dus ook niet op die van de RSM.
Wel vervelend. Zat daar te wachten op iemand en kon niet eens even mail checken e.d.
  dinsdag 18 december 2007 @ 22:59:08 #180
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55374834
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 21:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
RSM is een eigen merknaam geworden eigenlijk, en ze zijn wat meer een losstaande entiteit geworden. Je kan sowieso nergens inloggen en ze hebben ook geen centraal printsysteem, en dat is echt schraal. (lees als ik wat wil printen moet ik naar het T-gebouw lopen)
STAR is trouwens de grootste studievereniging van Europa (claimen ze), ze hebben wel veruit de meeste activeiten van alle studieverenigingen in Rdam. (EFR en FSR zijn ook wel redelijk actief) Maarja ze schijnen een budget van boven de 150k te hebben, dus dan mag je ook wel wat verwachten...
pi_55375199
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 22:59 schreef Public_NME het volgende:
STAR is trouwens de grootste studievereniging van Europa (claimen ze),
EFR claimt volgens mij hetzelfde.
  dinsdag 18 december 2007 @ 23:52:46 #182
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55376570
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 23:08 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

EFR claimt volgens mij hetzelfde.
EFR heeft ongeveer 3500 leden, STAR ongeveer 5500. Allebei erg groot, als je nagaat dat 5500 leden 40% van de bedrijfskunde studenten in NL is. (volgens wiki)
pi_55376624
Dat niet kunnen inloggen irriteert mij ook mateloos. Vorige keer moest ik even opzoeken waar in T-gebouw ik zat. Moet je eerst terug naar L-gebouw lopen om daar in te loggen.
pi_55377411
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 23:54 schreef Lennox het volgende:
Dat niet kunnen inloggen irriteert mij ook mateloos. Vorige keer moest ik even opzoeken waar in T-gebouw ik zat. Moet je eerst terug naar L-gebouw lopen om daar in te loggen.
Precies. Maar het is ook gewoon vreemd want ik zit gewoon voor colleges soms in T dus het hoort wel gewoon bij de Erasmus. Ik snap niet waarom ze dan discrimineren tussen de verschillende afdelingen.
  woensdag 19 december 2007 @ 09:48:43 #185
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_55380834
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 16:37 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik vond em nog best redelijk gaan, kon dit jaar gewoon de tabellen lezen en interpreteren Maar ik vind dat ik wel een 6,2 verdiend heb
Vanaaf Financiele Rekenkunde & Levensverzekeringswiskunde. De programma's die ik daarvoor nodig heb zijn verdwenen van mn GR na het vervangen van de batterijen
  woensdag 19 december 2007 @ 09:49:37 #186
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_55380851
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 12:20 schreef Minisuisse het volgende:
Verdomme 13 fout bij Finbel 1

Hoop op een soepele normering, bij die van vorig jaar had ik een voldoende gehaald. Maar de voorlopige normering is 4,8
Allemaal de schuld van Rob!
  woensdag 19 december 2007 @ 13:31:14 #187
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_55386293
Nog meer mensen met Finbel?? De normering is echt ontzettend versoepeld! Heb nu een 6,8
pi_55387220
Hoezee, boekhouden eindelijk gehaald. FinBel heb ik inderdaad meer rampverhalen over gehoord, volgens mij is het wel redelijk dat ze hem opgehoogd hebben.
pi_55387713
quote:
De directie van het Sportcentrum Woudesetin heeft een informatiebrief gepubliceerd over legionella in het Sportcentrum. Aanleiding hiervoor is dat bij persoon legionellabesmetting is geconstateerd.

De directie waarschuwt u uit voorzorg, wanneer u de afgelopen drie weken gebruik heeft gemaakt van de douches, omdat niet kan worden uitgesloten dat u bent blootgesteld aan legionella.

U vindt de brief op www.eur.nl/essc/legionella
  woensdag 19 december 2007 @ 14:51:22 #190
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_55388446
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:31 schreef Minisuisse het volgende:
Nog meer mensen met Finbel?? De normering is echt ontzettend versoepeld! Heb nu een 6,8
Ja tering dan heb je nog hoger dan ik, ik eis een hernormering!
pi_55389493
quote:
wo 19 dec 2007 -- FEW0013-07: Test123

Test 123,

Test

Test

Test
Marketing BB Channel.
  woensdag 19 december 2007 @ 15:39:53 #192
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_55389506
Tentamen in M1-12 .
  woensdag 19 december 2007 @ 16:21:41 #193
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_55390592
quote:
Op woensdag 19 december 2007 15:39 schreef BVO het volgende:
Tentamen in M1-12 .
Dat is serieus wel klote man! Ik had in blok 1 tentamen in C-3
  woensdag 19 december 2007 @ 18:41:24 #194
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55394389
quote:
Op woensdag 19 december 2007 15:39 schreef BVO het volgende:
Tentamen in M1-12 .
Sorbonne of niet?

Wel matig voor diegene die legionella heeft opgelopen trouwens!
pi_55398211
Tja, legionella. Zijn de douches daar überhaupt ooit legionella-vrij?
  woensdag 19 december 2007 @ 21:22:42 #196
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55399446
quote:
Op woensdag 19 december 2007 20:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
Tja, legionella. Zijn de douches daar überhaupt ooit legionella-vrij?
Ja maar ze zeiden dat het niet besmettelijk was...
pi_55399602
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 22:59 schreef Public_NME het volgende:

[..]

RSM is een eigen merknaam geworden eigenlijk, en ze zijn wat meer een losstaande entiteit geworden. Je kan sowieso nergens inloggen en ze hebben ook geen centraal printsysteem, en dat is echt schraal. (lees als ik wat wil printen moet ik naar het T-gebouw lopen)
STAR is trouwens de grootste studievereniging van Europa (claimen ze), ze hebben wel veruit de meeste activeiten van alle studieverenigingen in Rdam. (EFR en FSR zijn ook wel redelijk actief) Maarja ze schijnen een budget van boven de 150k te hebben, dus dan mag je ook wel wat verwachten...
Een budget? Dat is sponsorgeld dat ze zelf binnen slepen, al een hele prestatie op zich dus.
pi_55400572
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:27 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Een budget? Dat is sponsorgeld dat ze zelf binnen slepen, al een hele prestatie op zich dus.
Dan is het nog een steeds een budget waar ze mee werken. Ook al zouden ze het op straat gevonden hebben.
pi_55401246
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:31 schreef Minisuisse het volgende:
K zag t ! Heb dat kenkervak ook na de hernormering niet gehaald
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_55402086
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:56 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dan is het nog een steeds een budget waar ze mee werken. Ook al zouden ze het op straat gevonden hebben.
True, maar zoals het er nu staat lijkt het alsof het subsidie is die ze van de universiteit krijgen ofzo en dat men daarom heel wat van de vereniging verwacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')