abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 november 2007 @ 12:54:08 #1
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_54548669
Vorige deeltje: [Centraal] Vrachtwagen Topic Deel 5

En dan hier nog maar een keer waar ik vorige topic mee vol maakte:

Even een insider grapje, ik haalde vanmorgen op de A67 een Oostenrijker in met het volgende kenteken:

KU-TFL7

Gelukkig voor de chauffeur had de baas naar hem geluisterd en hoorde het kenteken bij een gloedjenieuwe Daf
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 12 november 2007 @ 13:00:44 #2
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
  maandag 12 november 2007 @ 13:05:01 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_54548846
whehe, dat is meestal best wel logisch ja
pi_54549896
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_54551772
Fipo
pi_54553205
mooi een nieuw topic
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 12 november 2007 @ 16:09:25 #7
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_54553502

Lekker bezig
  maandag 12 november 2007 @ 16:10:51 #8
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_54553538

En dit is het andere deel
  maandag 12 november 2007 @ 16:12:04 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_54553589

Zo goed als nieuw toch, ff recht buigen en het is weer klaar...
pi_54554778
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:10 schreef Klonk het volgende:
[ afbeelding ]

En dit is het andere deel
En dat die achterste wielen zo schuin staan, zou daar de tractie beter van worden?
  maandag 12 november 2007 @ 18:41:14 #11
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_54555300
nieuwe maatregel van Bowie tegen bandenslijtage
pi_54555535
maar die moet met zijn kop tegen het plafond hebben gezeten toen die bak tegen de brug kwam want die vrachtwagen kwam ook los denk ik
de chauffeur is naar het ziekenhuis gegaan met gebroken ribben
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_54556224
Bowie is goed bezig geweest
pi_54559516
Geef mij dan toch maar m'n koeler

Goh Harry, waar is dit knop je eigenlijk voor?

Geen idee Sjaak, douw maares in, kijken wat er gebeurt....

Hej Harry, d'r gebeurt niks, hoekendanou?

Geen idee Sjaak, pas maar op dat ze daar bij dat viaduct niet staan te flitsen!

*POK*

Foutje bedankt, moet kunne baas
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  maandag 12 november 2007 @ 22:16:35 #15
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_54561210
Ben benieuwd naar dat telefoontje van die chauf naar z'n baas.

'Willem, met henk, hou je ff goed vast!'

'Ben wat verloren!'

'Hoeveel kuub?'

'In principe 20 kuub, het was namelijk een 20 kuuber, en is nu een 0-kuuber'

'O.'
pi_54561368
quote:
Op maandag 12 november 2007 22:16 schreef dubidub het volgende:
Ben benieuwd naar dat telefoontje van die chauf naar z'n baas.

'Willem, met henk, hou je ff goed vast!'

'Ben wat verloren!'

'Hoeveel kuub?'

'In principe 20 kuub, het was namelijk een 20 kuuber, en is nu een 0-kuuber'

'O.'
Nee het was eerder "hallo meneer Bowie, uw chauffeur is afgevoerd naar het ziekenhuis met een stel gebroken ribben... En we hebben er een leuke plukwagen voor de afdeling onderhoud bij!"
pi_54566563
Hej mensen ... ik word een beetje moe van al die regelgeving en de risico's van boetes die dat met zich meebrengt in andere landen. Maar omdat ik nog geen zin heb om me ergens op een trukkersforum te registreren hou ik het maar op 1 vraag.

Ik wist zelf nooit iets van de maximaal 15 uur (of 16?) arbeidstijd op een dag regeling af, geen idee of ik er destijds gewoon overheen heb gelezen of niet ... maar ik kwam het ineens tegen en heb daar eigenlijk nooit op gelet.

Hoe werkt dit precies, gaat de klok lopen vanaf het moment dat je uit je rust komt totdat je er weer in gaat of tellen de "pauzes" niet mee? En word hier ook goed op gecontroleerd als je netjes je rijpauzes inlast?

Gaarne de visie van een truckert.
pi_54569874
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 01:54 schreef worldpimber het volgende:
Hej mensen ... ik word een beetje moe van al die regelgeving en de risico's van boetes die dat met zich meebrengt in andere landen. Maar omdat ik nog geen zin heb om me ergens op een trukkersforum te registreren hou ik het maar op 1 vraag.

Ik wist zelf nooit iets van de maximaal 15 uur (of 16?) arbeidstijd op een dag regeling af, geen idee of ik er destijds gewoon overheen heb gelezen of niet ... maar ik kwam het ineens tegen en heb daar eigenlijk nooit op gelet.

Hoe werkt dit precies, gaat de klok lopen vanaf het moment dat je uit je rust komt totdat je er weer in gaat of tellen de "pauzes" niet mee? En word hier ook goed op gecontroleerd als je netjes je rijpauzes inlast?

Gaarne de visie van een truckert.
Dan heb je wel lekker zitten slapen ja

Het is vrij simpel. In de huidige rijtijdenwet moet je in principe een nachtrust van 11 uur hebben. Deze mag je maximaal 3 keer per week tot 9 uur verkorten, maar we gaan voor de duidelijkheid ff van die 11 uur uit.

Die 11 uur moeten vallen binnen 24 uur. Dat wil dus zeggen dat je een werkdag van maximaal 13 uur overhoudt. Als je een ouderwetse tachoschijf hebt heb je mazzel, dan kun je nog laden/lossen/omkoppelen/piktrekken zonder schijf. Met de digitale tacho (en eigenlijk ook met de tachokaart als je het volgens het boekje doet) begint ie gewoon te tellen vanaf het moment dat je de handrem er af jenst.
Voorbeeldje: op maandagmorgen rijd je om 5 uur 's ochtends weg van de zaak. Op dat moment gaat je cyclus van 24 uur in waarbinnen jij 11 uur rust moet maken, dus vanaf dat moment mag je nog max 13 uur werken. Dat houdt dus in dat je om 6 uur 's avonds het ding uiterlijk aan de kant moet zetten. Al heb je de hele dag maar een uurtje gereden.

Als je je nachtrust naar 9 uur terugbrengt, hoef je die 2 uur die je er af snoept niet te compenseren (vroeger was dit wel zo, als je dan 8 uur maakte moest je verder op de dag 2 uur aaneengesloten stilstaan). Ook die 9 uur moeten nogsteeds binnen 24 uur vallen. Je houdt dan dus een werkdag van 15 uur over.
Als je dus weer om 5 uur 's ochtends op maandagmorgen begint, moet je 'm uiterlijk om 8 uur 's avonds weer aan de kant zetten. Ook hierbij maakt het niet uit hoeveel je nou eigenlijk gereden hebt die dag.

Als je dus altijd je dag maximaal benut, en je bent op maandag morgen om 5 uur begonnen, dan begin je dus de hele week om 5 uur. Immers, je cyclus is 24 uur.

Overigens ben je vrij om eerder aan je nachtrust te beginnen, waardoor je dus de 24 uur niet rond maakt. Dan moet je gewoon je 11 of 9 uur (afhankelijk van wat je die week nog mag) maken, en daarna kun je weer planken.
Zo kan het dus gebeuren dat je dag/nacht ritme in een week langzaamaan omgedraait wordt als je op de lange baan zit, immers is na 10 uur rijden de koek al op, en zit daar maar anderhalf uur pauze tussen. Je nachtrust komt daarmee dus anderhalf uur naar voren

Capiche?

Edit: ik vind het overigens vrij knap dat je ooit je chauffeursdiploma gehaald hebt zonder dit te weten

[ Bericht 2% gewijzigd door Bartholomeus op 13-11-2007 10:40:38 ]
pi_54578828
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 10:29 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Edit: ik vind het overigens vrij knap dat je ooit je chauffeursdiploma gehaald hebt zonder dit te weten

Maar het is natuurlijk wel zo dat er steeds weer wat verandert. En inderdaad wordt het er met al die regels niet leuker op. Helemaal niet in België.

- Niet roken in de vrachtwagen. ( nu rook ik niet, dus dat scheelt)
- Niet inhalen als er ook maar enige vorm van neerslag valt.(dat heb ik gisteren aan mijn laars gelapt toen ik achter een kermiswagen zat die 60 (!) op de snelweg reed)

En ik hoorde laatst van een Belgische chauffeur dat ze straks ook het eten en drinken achter het stuur willen verbieden.
Dus als je een slok water neemt en ze zien het ben je de lul.

Fijne jongens, die Belgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door RealZeus op 13-11-2007 16:49:40 ]
pi_54579005
Ik heb destijds niet echt geweldig geleerd, maar de meeste dingen spraken ook wel voor zich. Ook omdat je voor de rijtijden eigenlijk gewoon als basis die 4,5 uur en max zoveel keer per week etc. leert. Maar na je opmerking heb ik toch even gekeken in het boek en daar staat inderdaad:

"Een werknemer heeft een onafgebroken rusttijd van tenminste 11 uren in elke periode van 24 achtereenvolgende uren, gerekend vanaf het tijdstip dat de werknemer niet vrij is om over zijn eigen tijd te beschikken (cq vanaf het momnent dat je echt niet meer om je tacho heen kunt ) "

Dit is er inderdaad op het moment dat ik int. nationaal ging rijden volledig langs me heen gegaan, nooit meer aan gedacht. Zodoende vaak genoeg dagen gemaakt van 20 à 24 uur, en ik maar denken dat ik alles op orde had Mijn idee was dus zodra je 9 of 10 rijuren hebt gemaakt is je dag vol en moet je je rust pakken, dan kan het idd wel eens erg lang worden

Maar tnx voor de uitleg inderdaad. Tevens ff je fobo gecheckt omdat ik altijd gedacht had dat je een reeds gepensioneerde chauffeur was die nog af en toe reed, maar dat strookte niet met je piktrek opmerking Volgens mij omdat je ooit een pic had gepost van je (o)pa met jouw (?) kids.
pi_54579225
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 16:42 schreef RealZeus het volgende:

Maar het is natuurlijk wel zo dat er steeds weer wat verandert. En inderdaad wordt het er met al die regels niet leuker op. Helemaal niet in België.

- Niet roken in de vrachtwagen. ( nu rook ik niet, dus dat scheelt)
- Niet inhalen als er ook maar enige vorm van neerslag valt.(dat heb ik gisteren aan mijn laars gelapt toen ik achter een kermiswagen zat die 60 (!) op de snelweg reed)

En ik hoorde laatst van een Belgische chauffeur dat ze straks ook het eten en drinken achter het stuur willen verbieden.
Dus als je een slok water neemt en ze zien het ben je de lul.

Fijne jongens, die Belgen.
Probleem is gewoon dat je megahoge boeters riskeerd en ik nu nog steeds elke keer nieuwe dingen leer, maar ik vraag ook expres van alles aan vaste chauffeurs omdat ik weet dat je er met alleen boeken of de planning echt niet komt En daar kan ik me gewoon gigantisch aan ergeren.

Maar nu op dit moment heb ik volgens mij wel alle haken en ogen die aan het transport vastzitten wel zo'n beetje door geloof ik en zit ik ook niet echt meer te stressen op zoek naar de juiste antwoorden

Zoals ik nu lees bij jou dat je maar ff toch hebt ingehaald waar dit niet mocht merk ik dat je dat in bepaalde landen toch wel moet laten. Gisteren kwam ik erachter dat je om dit soort minste en geringste overtredingen direct je rijbewijs kwijt bent in landen als Italië, toch wel handig om te weten. ... overigens mij niet gebeurd, maar toch.
pi_54582862
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 16:51 schreef worldpimber het volgende:
Ik heb destijds niet echt geweldig geleerd, maar de meeste dingen spraken ook wel voor zich. Ook omdat je voor de rijtijden eigenlijk gewoon als basis die 4,5 uur en max zoveel keer per week etc. leert. Maar na je opmerking heb ik toch even gekeken in het boek en daar staat inderdaad:

"Een werknemer heeft een onafgebroken rusttijd van tenminste 11 uren in elke periode van 24 achtereenvolgende uren, gerekend vanaf het tijdstip dat de werknemer niet vrij is om over zijn eigen tijd te beschikken (cq vanaf het momnent dat je echt niet meer om je tacho heen kunt ) "
Ik moest destijds de toenmalige rijtijdenwet van voor naar achter, van links naar rechts, en van boven naar beneden opdreunen. Hij zei gewoon: nou, vertel maar, hoe zit de rijtijdenwet in elkaar, in 1 keer, zonder fouten. Maarja, die goeie ouwe tijd is ook al weer een jaar of 3 geleden
quote:
Dit is er inderdaad op het moment dat ik int. nationaal ging rijden volledig langs me heen gegaan, nooit meer aan gedacht. Zodoende vaak genoeg dagen gemaakt van 20 à 24 uur, en ik maar denken dat ik alles op orde had Mijn idee was dus zodra je 9 of 10 rijuren hebt gemaakt is je dag vol en moet je je rust pakken, dan kan het idd wel eens erg lang worden
Dat had je dus een boete van duizenden euries kunnen opleveren in landen als frankrijk, en belgie, en evengoed een flinke in duitsland en nederland.
quote:
Maar tnx voor de uitleg inderdaad. Tevens ff je fobo gecheckt omdat ik altijd gedacht had dat je een reeds gepensioneerde chauffeur was die nog af en toe reed, maar dat strookte niet met je piktrek opmerking Volgens mij omdat je ooit een pic had gepost van je (o)pa met jouw (?) kids.
Dat is dan opa met m'n nichtjes geweest, denk ik. Ik heb geen vrouwelijk gezelschap, laat staan kinderen. Gepensioneerd ben ik ook nog een jaar of 40 niet

Ik heb iets van 1,5 jaar fulltime gereden en toen ben ik vrijwillig gedegradeerd tot het zaterdag-en-vakantie-tuig-van-de-richel, om weer te gaan studeren. Zodoende sjees ik evengoed nog een gezellig eindje in de rondte, maar zit ik dus niet hele dagen meer op de auto

Vooral die opmerking 'oproepkracht' op m'n werkgeversverklaring biedt mogelijkheden
pi_54583150
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 17:00 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Probleem is gewoon dat je megahoge boeters riskeerd en ik nu nog steeds elke keer nieuwe dingen leer, maar ik vraag ook expres van alles aan vaste chauffeurs omdat ik weet dat je er met alleen boeken of de planning echt niet komt En daar kan ik me gewoon gigantisch aan ergeren.
Mooie kutplanners dan
quote:
Maar nu op dit moment heb ik volgens mij wel alle haken en ogen die aan het transport vastzitten wel zo'n beetje door geloof ik en zit ik ook niet echt meer te stressen op zoek naar de juiste antwoorden
Je bent er net achter hoe de rijtijdenwet werkt, ik vrees met grote vrezen dat er nog een hele hoop te leren valt voor jou. Voor mij overigens net zo goed hoor, en dat is ook helemaal geen schande
quote:
Zoals ik nu lees bij jou dat je maar ff toch hebt ingehaald waar dit niet mocht merk ik dat je dat in bepaalde landen toch wel moet laten. Gisteren kwam ik erachter dat je om dit soort minste en geringste overtredingen direct je rijbewijs kwijt bent in landen als Italië, toch wel handig om te weten. ... overigens mij niet gebeurd, maar toch.
Ook in italie zien ze het heus wel in dat jij niet achter een of andere idioot die met 60km/h over de snelweg tuft blijft hangen. In principe moet je je aan de regels houden, dat is hier ook zo, maar nood breekt soms wet. Makkelijk zat. Je moet gewoon die agent duidelijk kunnen maken dat er ook werkelijk sprake van nood was.
De enige reden dat er in belgie zulke absurd hoge boetes op zulke absurd achterlijke regeltjes staan, is dat het land financieel aan de afgrond zit en graag geld binnen wil halen op welke mogelijke manieren dan ook. Liefst buitenlands geld, dan doet het immers geen zeer in de rest van de economie. Ik vind het ook geen fijn volk overigens, ik krijg er niks gedaan van die lui. Laat mij maar naar duitsland knappen, als ze blaffen, blaf ik in hoog duits (en ja, ik spreek heel behoorlijk duits) minstens net zo hard terug, en dan komt alles goed
pi_54584144

Ik heb me bang laten maken door dit topic

En waar ik op het moment werk is het de bedoeling dat jij de planning op de hoogte stelt hoeveel uur je nog kunt rijden, hoeveel dagen nog tot je 24 uur rust etc. etc. Veel planners weten zelf ook niet alles en het is er te groots om continu persoonlijk contact te hebben.

Heb wel gemerkt dat dit een voordeel is als ik weereens niet wakker kan blijven, 2 x een uur of meer pitten onderweg, 5 uur te laat aankomen en je hoort er niks van Maar ben nu idd bezig alles op een rijtje te zetten en de praktijk te leren, eerste waande ik me nogal untouchable.. nu zie ik dat dat alleen erg grote gevolgen heeft en ben al 1 keertje aan de kant gezet. Meestal zorg ik er alleen voor dat de planning een disclaimer meestuurt dat het op hen verantwoording gebeurd.

Ik weet niet of iemand van hier bekend is met dat forum, maar die user "hwm.klaassen" aldaar post echt fucking onleesbaar en bizar slecht, moest ik even kwijt
pi_54586688
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:13 schreef worldpimber het volgende:

Ik heb me bang laten maken door dit topic

En waar ik op het moment werk is het de bedoeling dat jij de planning op de hoogte stelt hoeveel uur je nog kunt rijden, hoeveel dagen nog tot je 24 uur rust etc. etc. Veel planners weten zelf ook niet alles en het is er te groots om continu persoonlijk contact te hebben.

Heb wel gemerkt dat dit een voordeel is als ik weereens niet wakker kan blijven, 2 x een uur of meer pitten onderweg, 5 uur te laat aankomen en je hoort er niks van Maar ben nu idd bezig alles op een rijtje te zetten en de praktijk te leren, eerste waande ik me nogal untouchable.. nu zie ik dat dat alleen erg grote gevolgen heeft en ben al 1 keertje aan de kant gezet. Meestal zorg ik er alleen voor dat de planning een disclaimer meestuurt dat het op hen verantwoording gebeurd.

Ik weet niet of iemand van hier bekend is met dat forum, maar die user "hwm.klaassen" aldaar post echt fucking onleesbaar en bizar slecht, moest ik even kwijt
Bij ons zitten ze met z'n tweetjes op 60 auto's, en dat weten ze ook te fixen, dus ik kan me niet voorstellen dat de planners bij jullie zo waanzinnig slecht zijn dat ze niet kunnen bijhouden wie wanneer aan z'n uren zit. Lijkt me ook vrij onhandig als je dingen op tijd moet plannen...
pi_54630946
Mjah, hier werken er rond de 1000 chauffeurs, hoeveel er tegelijk op weg zijn weet ik niet. Er zijn verschillende kantoren in Nederland en door Europa heen. 1 centrale planning, maar hier en daar wordt je "overgenomen" door planners in het buitenland.

Hoe het precies werkt weet ik ook niet, kom ik nog wel achter Een aantal planners ken ik wel persoonlijk of heb ik goed contact mee gehad, maar zie je verder vrij weinig. Zeker omdat ik zelf mijn standplaats niet bij de centrale planning heb.

Volgens mij is er wel een systeem om neer te zetten dat een bepaalde chauffeur bijvoorbeeld thuis moet zijn en op welke plaats dat is...maar verder is het toch het makkelijkst als je bij een gereden rit telkens aangeeft hoeveel je nog wil rijden, waar je nog heen kunt rijden etc. Aangezien iedere chauffeur toch weer een zeiekrd op zich is. Niet 's nachts willen rijden, 3 weken achtereen rijden etc. (vind het altijd wel grappig om bij het opstappen op een andere auto de vorige berichten van de boordcomputer te lezen )

Daar verdiep ik me later wel in
pi_55657310
Aan alle vrachtwagenchauffeurs ff een verwittiging: vanaf 1-1-08 mag er in België niet meer ingehaald worden op 2x2-wegen met vrachtwagens van meer dan 3,5 ton
Fucking kutpolitici kan ik nergens meer gas geven
pi_55663653
quote:
Op zondag 30 december 2007 17:17 schreef Scalle-- het volgende:
Aan alle vrachtwagenchauffeurs ff een verwittiging: vanaf 1-1-08 mag er in België niet meer ingehaald worden op 2x2-wegen met vrachtwagens van meer dan 3,5 ton
Alleen maar een volgende mogelijkheid om bekeuringen uit te kunnen schrijven. Hoezo belgie is zowat falliet? Welnee joh, ze doen het voor de lol

Nog even en ze gaan je verbieden om in je spiegels te kijken, immers dan kijk je niet vóór je en da's natuurlijk wel gevaarlijk
pi_55669088
quote:
Op zondag 30 december 2007 17:17 schreef Scalle-- het volgende:
Ik had het al gelezen. Maar in principe geldt er een uitzondering tussen 19.00u en 6.00u en op wegen waar dat aangegeven staat met een bord. Of was dat nachtinhalen ook alleen als er een bord stond?
pi_55675509
quote:
Op maandag 31 december 2007 00:15 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik had het al gelezen. Maar in principe geldt er een uitzondering tussen 19.00u en 6.00u en op wegen waar dat aangegeven staat met een bord. Of was dat nachtinhalen ook alleen als er een bord stond?
Enkel als er een bord staat volgens mij, anders zouden er geen borden nodig zijn, toch? Maja logica is hier in België meestal ver te zoeken
En tss 19 en 6 rij ik toch nooit met de vrachtwagen
pi_55686897
quote:
Op maandag 31 december 2007 10:57 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

Enkel als er een bord staat volgens mij, anders zouden er geen borden nodig zijn, toch? Maja logica is hier in België meestal ver te zoeken
En tss 19 en 6 rij ik toch nooit met de vrachtwagen
Ik wel.

Dus ik hoop dat die inhaalverboden niet gelden op de E19, de E34 en de E40 tussen Brussel en Ternat.

Eigenlijk zouden chauffeurs gewoon moeten weigeren om in België te rijden, tenzij ze stoppen met die debiele regels en de politie stopt met chauffeurs er bij naaien.
En ze die belachelijk diepe spoorvorming er eens uit halen, af en toe waan je je net een treinmachinst zo erg zit je in de sporen.
  maandag 31 december 2007 @ 18:35:50 #32
167856 Toempf
Internetheld
pi_55689038
tvp
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
pi_61503214
Rotschop.

Ben bezig met het behalen van C en direct daar achteraan E. Ben alleen benieuwd wat tegenwoordig meer in trek is, trekker+oplegger of motorwagen+middenasser aanhanger? Het liefst wil ik (inter)nationaal gaan rijden met bederfelijke goederen (koelinstallatie), lijkt me dat veel mensen dat vervelend vinden en daar dus voldoende in te vinden is qua werk? Ook is het diefstal gehalte voor bederfelijke goederen zeker relatief laag tot praktisch niet bestaand?

Graag hoor ik meer ervaringen.

Edit: Oh ja, ik snap dat het een beetje truckerscultuur is, maar verschilt het nou ook per bedrijf, al die aangeklede vrachtwagens met voetbalvlaggen etc. door de wagen?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 9 september 2008 @ 17:18:18 #34
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_61503342
Oja, toempf, nog gefeliciteerd met het halen van je C
  dinsdag 9 september 2008 @ 17:22:20 #35
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_61503425
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:12 schreef Koploperkopper het volgende:
Rotschop.

Ben bezig met het behalen van C en direct daar achteraan E. Ben alleen benieuwd wat tegenwoordig meer in trek is, trekker+oplegger of motorwagen+middenasser aanhanger? Het liefst wil ik (inter)nationaal gaan rijden met bederfelijke goederen (koelinstallatie), lijkt me dat veel mensen dat vervelend vinden en daar dus voldoende in te vinden is qua werk? Ook is het diefstal gehalte voor bederfelijke goederen zeker relatief laag tot praktisch niet bestaand?

Graag hoor ik meer ervaringen.

Edit: Oh ja, ik snap dat het een beetje truckerscultuur is, maar verschilt het nou ook per bedrijf, al die aangeklede vrachtwagens met voetbalvlaggen etc. door de wagen?
Volgens mij rijden er meer trekker+oplegger dan motorwagen+wipkar combinaties, maar volgnes mij kom je als chauffeur zijnde tegenwoordig toch wel aan debak.
pi_61503541
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:22 schreef dubidub het volgende:

[..]

Volgens mij rijden er meer trekker+oplegger dan motorwagen+wipkar combinaties, maar volgnes mij kom je als chauffeur zijnde tegenwoordig toch wel aan debak.
Wipkar ja, was even de naam kwijt.

Ja dat had ik al wel begrepen dat er volop werkgelegenheid is, bovendien betaal ik de opleiding zelf dus ik ben helemaal vrij in mijn eigen keuze waar ik terecht wil komen. Ken je toevallig een aantal bedrijven in Zuid-Holland die exclusief bederfelijke goederen (inter)nationaal vervoeren? Heb namelijk toch het idee dat de meeste bedrijfjes hier in het Westland 1-mans bedrijven zijn zonder website.
pi_61503677
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:27 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Ja dat had ik al wel begrepen dat er volop werkgelegenheid is, bovendien betaal ik de opleiding zelf dus ik ben helemaal vrij in mijn eigen keuze waar ik terecht wil komen. Ken je toevallig een aantal bedrijven in Zuid-Holland die exclusief bederfelijke goederen (inter)nationaal vervoeren? Heb namelijk toch het idee dat de meeste bedrijfjes hier in het Westland 1-mans bedrijven zijn zonder website.
Zit genoeg groot spul in jou hoek. Wel precies de toeters, bellen en vlaggetjes hoek ja

http://www.alexmiedema.com/images/008/0519X

hier een open dirretje met fotos die ik in meiin het westalnd heb genomen, wellicht zitten er een paar interessante bedirjven voor je tussen. Dijco is wel groot en bekend en zo.
  dinsdag 9 september 2008 @ 17:32:44 #38
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_61503683
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:27 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

C. Vreugdenhil
Cargoboss
Van Daalen transport
Dijco
Dailyfresh (maar die rijdt natuurlijk overal en nergens)
van de Put fresh cargo handling
Wematrans (weet niet of die geconditioneerd rijdt)
pi_61503783
Beiden dank heren, ga ik even rondkijken.

Had al zo'n vermoeden dat het hier dik aanwezig was, de vlaggetjes e.d. Als je op sommige wagenpark foto's kijkt zie je het al. Heck (nee geen configuratie), zelfs de vrachtwagens van de rijschool hier zijn sommigen van aangekleedt.
  dinsdag 9 september 2008 @ 17:38:08 #40
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_61503829
Oja, Lievaart Transport rijdt veel op italie volgens mij.
pi_61506056
Heb even op Google gezocht naar de namen die je hebt genoemd, zitten wel wat interessante werkgevers tussen.

Met zo'n Scania naar Zweden zie ik wel zitten.
pi_61506322
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:11 schreef Koploperkopper het volgende:
Heb even op Google gezocht naar de namen die je hebt genoemd, zitten wel wat interessante werkgevers tussen.

Met zo'n Scania naar Zweden zie ik wel zitten.
Voor jou dan een westlandtruckerbeginnerspakket:

Wasrek, om koeien mee te vangen

24 lampen

hippe achterbumper met stiholt spatlap

lichtbak

luchthoorns

custompaintjob.

Heel veel paarden.

Veel veilige kilometers toegwenst!
pi_61506416

Je bent deze nog vergeten op de voorruit;
  dinsdag 9 september 2008 @ 20:45:53 #44
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_61508866
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:21 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Voor jou dan een westlandtruckerbeginnerspakket:
[ afbeelding ]
Wasrek, om koeien mee te vangen
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
24 lampen
[ afbeelding ]
hippe achterbumper met stiholt spatlap

[ afbeelding ]
lichtbak

[ afbeelding ]
luchthoorns

[ afbeelding ]
custompaintjob.

[ afbeelding ]
Heel veel paarden.

Veel veilige kilometers toegwenst!
Je bent je ervan bewust dat er ook vee lbuitenlandse trucks hier rondrijden? Ooit trucks van de dijco met een bullbar gezien, of c. vreugdenhil?

dinsdag 9 september 2008 @ 21:14:49 #45
167856 Toempf
Internetheld
pi_61509723
Zomg dit topic leeft nog steeds

Ik ga hopelijk in oktober mij CE halen en dan kan ik ook full-time aan de slag met de bloemetjes naar Engeland
Luier dan een pamper
  dinsdag 9 september 2008 @ 21:19:17 #46
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_61509848
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 21:14 schreef Toempf het volgende:
Zomg dit topic leeft nog steeds

Ik ga hopelijk in oktober mij CE halen en dan kan ik ook full-time aan de slag met de bloemetjes naar Engeland
En ik hou je dan wel gezelschap. Omdat 't kan.
pi_61510684
Hoe zit het eigenlijk met wagens, als je ergens aangenomen wordt, zit je dan meestal op dezelfde trekker? Wisselt het per keer? En ik heb wel eens iets gelezen over WiFi op truckstops, wordt hier nogsteeds aan gewerkt? Is het al bij velen verkrijgbaar?
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:04:59 #48
167856 Toempf
Internetheld
pi_61510994
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 21:53 schreef Koploperkopper het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met wagens, als je ergens aangenomen wordt, zit je dan meestal op dezelfde trekker? Wisselt het per keer? En ik heb wel eens iets gelezen over WiFi op truckstops, wordt hier nogsteeds aan gewerkt? Is het al bij velen verkrijgbaar?
Ligt eraan, sommige transportbedrijven kopen zelfs nieuwe auto's als ze ook een nieuwe chauffeur aannemen. Maar ga er maar van uit dat je bij de meeste bedrijven een tijdje 'springt' oftewel jij rijdt op de auto's waarvan de vaste chauffeur vrij/ziek is. Na een tijdje (bij ieder bedrijf verschillend) zal je vanzelf een eigen auto krijgen (Internationaal transport ws. eerder dan nationaal).

Weet je al een beetje welke sector je wilt gaan rijden? Groenten, bloemen, stukgoed, tanktransport, gevaarlijke stoffen, distributie? Internationaal of nationaal? De verschillen kunnen behoorlijk groot zijn, zeker qua loon en werktijden.
Luier dan een pamper
pi_61511299
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 22:04 schreef Toempf het volgende:

[..]

Ligt eraan, sommige transportbedrijven kopen zelfs nieuwe auto's als ze ook een nieuwe chauffeur aannemen. Maar ga er maar van uit dat je bij de meeste bedrijven een tijdje 'springt' oftewel jij rijdt op de auto's waarvan de vaste chauffeur vrij/ziek is. Na een tijdje (bij ieder bedrijf verschillend) zal je vanzelf een eigen auto krijgen (Internationaal transport ws. eerder dan nationaal).

Weet je al een beetje welke sector je wilt gaan rijden? Groenten, bloemen, stukgoed, tanktransport, gevaarlijke stoffen, distributie? Internationaal of nationaal? De verschillen kunnen behoorlijk groot zijn, zeker qua loon en werktijden.
Ah, ok. Duidelijk, dank.

Hier in het Westland zal het voornamelijk groente/fruit en bloemen zijn, en dat is ook wat ik wil. Internationaal. Wil na internationaal te zijn geweest graag snel thuis zijn vermoed ik, dus wat dat betreft is het ideaal. Voordeel van bloemen/groente vervoeren is denk ik toch ook dat er niet snel gejat wordt? Voor dat soort dingen ben ik toch altijd wel huiverig. Heb zelf geen hands-on experience daarmee, maar wordt het nog vaak gedaan?
pi_61512405
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 20:45 schreef dubidub het volgende:

[..]

Je bent je ervan bewust dat er ook vee lbuitenlandse trucks hier rondrijden? Ooit trucks van de dijco met een bullbar gezien, of c. vreugdenhil?

T was geen serieus bedoelde post
  dinsdag 9 september 2008 @ 23:23:08 #51
167856 Toempf
Internetheld
pi_61513081
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 22:15 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Ah, ok. Duidelijk, dank.

Hier in het Westland zal het voornamelijk groente/fruit en bloemen zijn, en dat is ook wat ik wil. Internationaal. Wil na internationaal te zijn geweest graag snel thuis zijn vermoed ik, dus wat dat betreft is het ideaal. Voordeel van bloemen/groente vervoeren is denk ik toch ook dat er niet snel gejat wordt? Voor dat soort dingen ben ik toch altijd wel huiverig. Heb zelf geen hands-on experience daarmee, maar wordt het nog vaak gedaan?
Nee, dat klopt. Ligt ook heel erg aan het gebied waar je op dat moment bent. Zuid-Italie, Oost Duitsland en Sommige gebieden in Ierland staan er wel bekend om dat je niet op een afgelegen plek op steeg gaat slapen, want dat is vragen om problemen. Het gaat de criminelen vaak niet om de lading, maar ook om diesel, en waardevolle spullen in de cabine.

Het gebeurd volgens mij nog regelmatig dat er gas in de cabine wordt gespoten (net niet dodelijk) zodat de chauffeur voorlopig niet meer wakker wordt. Dan kunnen ze al het geluid maken dat ze willen en gooien gewoon een ruit in of breken de deur open en jatten je spullen. Ook met Polen die zogenaamd 'een paar liter' diesel nodig hebben, moet je oppassen. Ze hebben van die speciale pompen waar ze in een keer 30 liter mee oppompen, en dan krijg jij 5 euro voor de moeite, maar meestal vragen ze het geeneens en sta je met een lege tank.

Ik wil je niet afschrikken wat die criminaliteit betreft, dat zijn slechts een aantal gebieden waar je het (kleine) risico loopt beroofd te worden. Zolang je maar in een beetje bewoond gebied gaat staan slapen of desnoods op een bewaakte parkeerplaats, is er weinig aan de hand verder
Luier dan een pamper
pi_61513506
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 23:23 schreef Toempf het volgende:

[..]

Nee, dat klopt. Ligt ook heel erg aan het gebied waar je op dat moment bent. Zuid-Italie, Oost Duitsland en Sommige gebieden in Ierland staan er wel bekend om dat je niet op een afgelegen plek op steeg gaat slapen, want dat is vragen om problemen. Het gaat de criminelen vaak niet om de lading, maar ook om diesel, en waardevolle spullen in de cabine.

Het gebeurd volgens mij nog regelmatig dat er gas in de cabine wordt gespoten (net niet dodelijk) zodat de chauffeur voorlopig niet meer wakker wordt. Dan kunnen ze al het geluid maken dat ze willen en gooien gewoon een ruit in of breken de deur open en jatten je spullen. Ook met Polen die zogenaamd 'een paar liter' diesel nodig hebben, moet je oppassen. Ze hebben van die speciale pompen waar ze in een keer 30 liter mee oppompen, en dan krijg jij 5 euro voor de moeite, maar meestal vragen ze het geeneens en sta je met een lege tank.

Ik wil je niet afschrikken wat die criminaliteit betreft, dat zijn slechts een aantal gebieden waar je het (kleine) risico loopt beroofd te worden. Zolang je maar in een beetje bewoond gebied gaat staan slapen of desnoods op een bewaakte parkeerplaats, is er weinig aan de hand verder
Slaapt wel lekker met gas als slaapmutsje op het slapen gaan met een koelinstallatie achter je oor.

Maar even serieus.

Als ik het goed begrijp is het dus gewoon verstandig om op drukke truckstops/standplaatsen te overnachten, en Polen die brandstof vragen de rug toe te keren (dit snap ik sowieso niet, ze gaan maar lekker naar een tankstation om te tanken? ). Achja, zo kun je voor alles wel wat bedenken in feite om huiverig voor te zijn. M'n gezonde verstand zegt; 't kan in feite namelijk overal en altijd gebeuren, en als ik de voor keuze sta mijn leven of een lading bloemen en mijn telefoon is de keuze snel gemaakt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Koploperkopper op 10-09-2008 01:23:27 ]
pi_61514260

Machtig mooi. Persoonlijk snap ik niet waarom mensen het veranderen, maar goed, dat is natuurlijk aan hen zelf.
pi_61521291
Nee dat snap ik ook nooit. Ik heb een paar lampen en luchthoorns en dat is meer dan genoeg. De nieuwe FH is ook wel weer mooi geworden
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_61522927
quote:
Op woensdag 10 september 2008 00:21 schreef Koploperkopper het volgende:
[ afbeelding ]

Machtig mooi. Persoonlijk snap ik niet waarom mensen het veranderen, maar goed, dat is natuurlijk aan hen zelf.
Volvo

En Koploperkopper? Als je net je rijbewijs hebt en je gaat bloemen rijden denk ik wel dat je eerst dubbelbemand gaat rijden. Want dat gebeurt ook veel in de bloementransport. Ik heb het zelf ook een paar weken gedaan bij Breewel. En het is best aanpoten. Maar goed, je leert er wel veel van.

En een dikke auto met toeters en bellen is leuk, maar persoonlijk zou ik toch meer gaan voor betaling en arbeidsvoorwaarden en of er een goede sfeer is bij het bedrijf.
  woensdag 10 september 2008 @ 13:55:50 #56
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_61523276
quote:
Op woensdag 10 september 2008 13:41 schreef RealZeus het volgende:

[..]

En een dikke auto met toeters en bellen is leuk, maar persoonlijk zou ik toch meer gaan voor betaling en arbeidsvoorwaarden en of er een goede sfeer is bij het bedrijf.
Een nieuwe vrachtwagen is standaard al gewoon goed voorzien, vind ik. Tuurlijk kan er een extra geluidssysteem in enzo, maar dan zou ik eerder kiezen voor wat jij zegt, arbeidsvoorwaarden enzo.
pi_61524074
quote:

[..]

Volvo

En Koploperkopper? Als je net je rijbewijs hebt en je gaat bloemen rijden denk ik wel dat je eerst dubbelbemand gaat rijden. Want dat gebeurt ook veel in de bloementransport. Ik heb het zelf ook een paar weken gedaan bij Breewel. En het is best aanpoten. Maar goed, je leert er wel veel van.

Ah, kijk, dat wist ik niet. Dan wissel je elkaar gewoon af om de 4.5 uur of zo iets?
pi_61525632
Dat dubbelbemand is sowieso wel lekker rijden als je net je rijbewijs hebt. Je kunt je lekker concenteren op het rijden zonder dat je je druk hoeft te maken of alles wel goed loopt. Het geeft wel een stukje rust voor jezelf dat je als er iets verkeerd loopt je terug kunt vallen op een meer ervaren persoon.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_61525995
Lijkt me inderdaad ook wel fijn, zolang-die maar niet snurkt.

pi_61581295
Even over de stof van het examen Techniek he, ik weet dat 't iets anders zal zijn miv afgelopen 8 september, maar wat voor vragen kreeg je voorheen? Ik heb een voorbeeldexamen gevonden op de site van het CBR, dit was niet erg moeilijk. Krijg ik ook wat dieperen vragen dan wat voor soort cabine een X-afgebeeld plaatje is? Moet ik onzinnige dingen uit mijn hoofd weten als vanaf hoeveel kilo het gaat om een middelzware en om een zware vrachtwagen, ondanks dat je voor beiden C nodigt hebt ?
pi_61609691
quote:
Op woensdag 10 september 2008 14:38 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Ah, kijk, dat wist ik niet. Dan wissel je elkaar gewoon af om de 4.5 uur of zo iets?
Ja, dat klopt.

Het is 4,5 uur rijden, 4,5 uur slapen en in een rijdende vrachtwagen slaap je toch duidelijk slechter dan in een stilstaande.

Maar goed, je leert wel veel door dat je met een ervaren chauffeur mee gaat.
pi_61609734
Bij het bedrijf waar ik werk is een snelheidsbekeuring binnen gekomen.
Voor een vrachtwagen.

Dat is niet zo bijzonder voor een transportbedrijf.

Wat wel bijzonder is is dat mijn collega geflitst zou zijn met een snelheid van 223 km/h.

Diverse collega's hebben al aangegeven dat zij die auto als vaste auto willen, de rest is begrensd op 86 km/h.
pi_61611121
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 21:52 schreef RealZeus het volgende:
Bij het bedrijf waar ik werk is een snelheidsbekeuring binnen gekomen.
Voor een vrachtwagen.

Dat is niet zo bijzonder voor een transportbedrijf.

Wat wel bijzonder is is dat mijn collega geflitst zou zijn met een snelheid van 223 km/h.

Diverse collega's hebben al aangegeven dat zij die auto als vaste auto willen, de rest is begrensd op 86 km/h.
Doet-ie goed, snelheidsbegrenzer eruit gesloopt en meegeroeit?
pi_61612195
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 23:10 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Doet-ie goed, snelheidsbegrenzer eruit gesloopt en meegeroeit?
Geen idee, ik geloof niet dat de baas accoord ging met de bekeuring, maar hij is nu wel officieel de snelste chauffeur van ons bedrijf.
pi_61613787
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 21:52 schreef RealZeus het volgende:

Gelukkig reed hij niet vol gas, het had erger kunnen zijn.
pi_61621386
quote:
Volvo

Dubbelbemand rijden, je bent toch geen Pool

Bij mijn vorige werkgever mocht ik nooit meer terugkomen toen ik dat niet wilde,
Ben er ook nooit meer geweest, terwijl het maar 1 rit was

Gewoon VEEL vragen bij de chauffeurs van hetzelfde bedrijf of die je tegenkomt bij het laden en lossen
pi_61621534
En waarom per se koeltransport?
pi_62136271
TVP.

Omdat koeltransport koel is. Lekker verse bloempjes vervoeren.
Ik post om het posten.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 22:16:46 #69
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_62136573
tot je midden in de nacht een keer bij een van die westlandse kassen moet lossen die aan zo´n smal dijkje liggen...
pi_62136635
's Nachts helpen de Polen je daar niet met uitladen?
Ik post om het posten.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 22:21:19 #71
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_62136684
ik bedoelde meer op de ruimte die er is, of het gebrek daaraan en de tijd dat ik bloemen heb gereden hebben polen me nooit geholpen met lossen, dus kun je zelf in de weer met die klote deense karren
pi_62136779
In drie steken omkeren gaat je daar niet lukken nee.

Wat dat betreft kun je beter internationaal rijden. Dan halen ze je oplegger wel voor je leeg toch (gewild, niet ongewild )?
Ik post om het posten.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 22:30:50 #73
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_62136909
ongewild nog niet meegemaakt en gewild eigenlijk ook niet, bloemen en planten rijden is aanpoten en op sommige momenten ben je meer sjouwfeur dan chauffeur
pi_62137073
Hmm, ok. Ik zal 't maar van iemand aannemen die het heeft gedaan.

Wat rij je nu als ik vragen mag?
Ik post om het posten.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 22:40:31 #75
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_62137135
een fiets, een brommer en een personenauto. ben gestopt met chauffeurswerk en werk nu met verstandelijk gehandicapten
pi_62137479
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 22:25 schreef Vurious het volgende:

Wat dat betreft kun je beter internationaal rijden. Dan halen ze je oplegger wel voor je leeg toch (gewild, niet ongewild )?
Nee, je kunt beter lijndiensten rijden.

Vaak word je geladen en gelost en anders doe je dat met behulp van een elektrische palletkar.
En je hebt minder files, weinig adressen en veel kilometers en omdat je 's nachts werkt verdien je ook nog meer.
pi_62139464
vandaag bij de mack en speciaal transport dag geweest, was erg leuk

(maar alex die is toch pas morgen?

Ja, klopt, maar bij mij gaat alles anders.)
  zondag 5 oktober 2008 @ 13:54:53 #78
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_62146312
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 22:21 schreef Klonk het volgende:
ik bedoelde meer op de ruimte die er is, of het gebrek daaraan en de tijd dat ik bloemen heb gereden hebben polen me nooit geholpen met lossen, dus kun je zelf in de weer met die klote deense karren
Deense karren zijn okay.
pi_62149592

Verkapte TVP.
“The court rejected our request for forensic tests and exhumation!"
  zondag 5 oktober 2008 @ 16:31:57 #80
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_62149698
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 13:54 schreef dubidub het volgende:

[..]

Deense karren zijn okay.
uitvinding van satan zul je bedoelen
pi_62149794
Ze zijn pas kut als er een of meerdere wieltjes haperen, zoals bij boodschappenwagentjes, dan ligt dat ding zo op z'n kant als je niet op let.
  zondag 5 oktober 2008 @ 16:37:57 #82
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_62149841
of als je meer lege retour krijgt als dat je bij je had, kun je die hoerendingen afbreken en opstapelen...
  zondag 5 oktober 2008 @ 16:38:45 #83
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_62149872
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 16:36 schreef Ceausescu het volgende:
Ze zijn pas kut als er een of meerdere wieltjes haperen, zoals bij boodschappenwagentjes, dan ligt dat ding zo op z'n kant als je niet op let.
Mwah, valt toch wel mee? Ik heb pas één keer een deense kar op z'n kant getrokken, dat kwam doordat ik vol gas met m'n golfkar wegreed, terwijl er alleen planten op de bovenste twee lagen stonden, en die kar haaks op de rijrichting stond.
pi_62150339
Op een vlakke ondergrond gaat het nog wel, maar over stoeptegels is het echt een ramp.
  zondag 5 oktober 2008 @ 17:01:17 #85
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_62150558
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 16:54 schreef Ceausescu het volgende:
Op een vlakke ondergrond gaat het nog wel, maar over stoeptegels is het echt een ramp.
Daar kan ik inkomen. Kun je je indenken wat er gebeurt als je ze op een zanderige ondergrond met worteldoek moet rijden?
  zondag 5 oktober 2008 @ 17:09:53 #86
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_62150814
en dan hebben we het nog niet eens over de mongolen die die karren zelf met bloemen beladen en dan denken dat je de zwaarste rustig helemaal bovenop neer kunt zetten en dat dan echt wel bljift staan met wat extra folie en wat opzethoekjes
pi_62151148
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:01 schreef dubidub het volgende:

[..]

Daar kan ik inkomen. Kun je je indenken wat er gebeurt als je ze op een zanderige ondergrond met worteldoek moet rijden?
Dan mogen ze het zelf komen uitladen.
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:09 schreef Klonk het volgende:
en dan hebben we het nog niet eens over de mongolen die die karren zelf met bloemen beladen en dan denken dat je de zwaarste rustig helemaal bovenop neer kunt zetten en dat dan echt wel bljift staan met wat extra folie en wat opzethoekjes
Tsja, een basiscursus natuurwetten mogen ze van mij wel krijgen.
pi_62153940
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:09 schreef Klonk het volgende:

Om maar te zwijgen over de administratie die je met die dingen hebt.

Karren, platen, opzetstukken, echt alles moet je tellen.
  zondag 5 oktober 2008 @ 19:08:14 #89
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_62154076
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 19:01 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Om maar te zwijgen over de administratie die je met die dingen hebt.

Karren, platen, opzetstukken, echt alles moet je tellen.
het was een mooie tijd, maar ik ben blij dat andere mensen dat nu doen
  zondag 5 oktober 2008 @ 19:48:44 #90
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_62154973
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:20 schreef Ceausescu het volgende:

[..]

Dan mogen ze het zelf komen uitladen.

Gewoon met z'n tweeën die kar d'ruit douwen. 14.gif.
pi_62155414
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 19:48 schreef dubidub het volgende:

[..]

Gewoon met z'n tweeën die kar d'ruit douwen. 14.gif.
Plastic matten meenemen. Of een 8x6/8x8 lenen.
pi_62155456
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 19:08 schreef Klonk het volgende:

[..]

het was een mooie tijd, maar ik ben blij dat andere mensen dat nu doen
Gezien m'n lokatie (Westland) zal ik dat wel worden. Al kijk ik ook wel in de bouw naar tippers.
  zondag 5 oktober 2008 @ 20:33:07 #93
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_62156192
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 20:07 schreef Ceausescu het volgende:

[..]

Gezien m'n lokatie (Westland) zal ik dat wel worden. Al kijk ik ook wel in de bouw naar tippers.
het bloemenrijderswereldje is een wereld apart, hard werken, vaak stress, maar ook veel saamhorigheid, bloemenrijders groeten elkaar veel vaker, ook vaak mooi materiaal van eigenrijders.
  zondag 5 oktober 2008 @ 20:34:42 #94
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_62156232
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 20:07 schreef Ceausescu het volgende:

[..]

Rijd je al? Of ben je in opleiding? En wat bedoel je met tippers? Kiepauto's? Daar lijkt mij nou niet zoveel aan
pi_62734037
Oh hallo.

Terug van ban.

Heb inmiddels beide theoretische vakken voor het Vakbekwaamheid deel (vroegere Chauffeursdiploma) behaald, begin morgen met het feitelijke lessen. Heb woensdag al een sollicitatiegesprek, dus ik hoop dat het behalen een beetje vlot gaat.

P.S. Ceausescu posts ook even als Koperloperkopper posts lezen.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:04:50 #96
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_62741870
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 20:33 schreef Klonk het volgende:

[..]

het bloemenrijderswereldje is een wereld apart, hard werken, vaak stress, maar ook veel saamhorigheid, bloemenrijders groeten elkaar veel vaker, ook vaak mooi materiaal van eigenrijders.
Dat laatste! Ik was anderhalve week terug getuige van een ultrageheime fotoshoot voor de truckstar ! Ik zat samen met toempf bij een truckerscafé wat te eten, stonden allemaal dikke wagens buiten. D'r was ongeveer niks standaard aan die dingen, en uiteindelijk reden ze in colonne weg. Wij gingen d'r dus achteraan, en ze reden naar een parkeerplaaats in hoek van holland, waar ze allemaal netjes opstelden enzo. Was echt supergaaf Zaten dus ook een paar Westlandse eigenrijders bij.
pi_62745407
sinds wanneer zijn fotoshoots voor truckstar ultrageheim?
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:19:38 #98
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_62745485
Sinds dat ik ze meemaak.
pi_62745593
de keren dat ik ze mee heb gemaakt waren ze al lang en breed geplanned
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:27:17 #100
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_62745706
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:23 schreef Alexxxxx het volgende:
de keren dat ik ze mee heb gemaakt waren ze al lang en breed geplanned
Nogal logisch, ik kan me ook niet voorstellen dat iemand opeens, zomaar een ingeving krijgt van "Kom, laten we vandaag maar 'es een fotoshoot gaan doen." Tuurlijk wordt 't geplanned, maar één van de fotograven zei dat ze 't bewust niet bekend hadden gemaakt ofzo.
pi_62745760
Mja, maar ze maken het nooit bekend toch? En dat hoeft ook niet, wie meer dan de planner en chauffeur van de truck waar het om gaat hoeft er van te weten?
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:32:57 #102
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_62745878
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mja, maar ze maken het nooit bekend toch? En dat hoeft ook niet, wie meer dan de planner en chauffeur van de truck waar het om gaat hoeft er van te weten?
Njah 't was een soort clubje truckers, met iets van 25 vrachtwagens, dus dan is het wel lastiger om 'm stil tehouden. Was overigens voor 't decembernummer.
pi_62746278
Dat is waar ja. Ben benieuwd. Heb zelf afgelopen weekend voor het eerst in jaren ook weer eens een truckstar gekocht, voor het artikel over de Pegaso Troner die nog aan het werk is. Wat ik wel opvallend vond aan het IAA verslag is dat er relatief veel aandacht aan Scania besteed werd. Nu was ik toevallig zelf ook op de IAA (bewijs) en er was werkelijk waar niks noemenswaardig nieuws op de Scania stand te zien?
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:49:32 #104
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_62746430
Scania staat voor mijn gevoel al jaren stil, de concurentie haalt ze aan alle kanten in maar de kip kakelt niet zo hard meer...
pi_62757576
Knap lastig, zo'n vrachtwagen besturen.

Heb me er een beetje op verkeken, had 't wel makkelijker verwacht. Rotondes moet je veel en snel sturen, ik zat constant te ver naar rechts, en heb een handvol stoepjes meegepikt.

Hopen dat het de volgende les beter gaat.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:46:43 #106
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_62757596
waarom denk je anders dat er een speciaal rijbewijs voor is
pi_62757633
Voor de sier.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:41:48 #108
167856 Toempf
Internetheld
pi_62760802
Woohoo, donderdag 11.00 afrijden voor mijn CE, nou maar hopen dat ik in 1x slaag. Mijn vrachtwagen staat in ieder geval al klaar
Luier dan een pamper
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:08:26 #109
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_62761857
Zo'n geile xf105 van van vliet?
pi_62799462
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:08 schreef dubidub het volgende:
Zo'n geile xf105 van van vliet?
Er is in elk geval één XF minder op de Nederlandse wegen. Er is vannacht een veewagen op de A28 bij de Lichtmis door de vangrail gereden en op de peiler van een viadcut geknald. De chauffeur is in het ziekenhuis gerepareerd maar dat gaat met die XF niet meer lukken.

En er is net iemand zijn oplegger verloren.

Bij Zuidlaren en het ding staat precies onder het viaduct van de N34 dus daar krijgt Hamstra nog een leuke klus aan om die weg te krijgen want takelen wordt lastig.
Wel apart, ik kan niet echt bedenken waar hij heeft moeten koppelen, of dat ding heeft een hele tijd op de schotel gelegen en is er pas op de rotonde afgeschoten.

En nee, ik heb geen foto's.
pi_62933120
Vreemd, heb vandaag een Chauffeursdiploma in de bus gekregen. Was dat met ingang van 8 september 2008 niet achterhaald en zou je alleen een aantekening krijgen op je rijbewijs voor het Vakbekwaamheidsdeel?
pi_62939994
Is dat niet 2009?
  dinsdag 4 november 2008 @ 19:58:51 #113
167856 Toempf
Internetheld
pi_62944054
Helaasch gezakt vorige week Bochtje te krap genomen, examinator moest ingrijpen, mijn eigen stomme schuld, ik zat niet op te letten. 2 december maar weer proberen
Luier dan een pamper
pi_62978374
Wie weet in welke landen in Europa je nu wél en niet mag roken achter het stuur?

Dit is wat ik weet:

* Frankrijk niet
* Belgie niet
* Nederland officieel niet
* Engeland/Wales niet
* Schotland niet
* Noord-Ierland niet
* Noorwegen niet binnen bebouwde kom
* Zweden niet
* Duitsland niet
* Denemsrken wel (sta er nu en heb het net nagevraagd)

Maar ik kom in nog heel wat meer landen, en zit telkens over m'n schouder te kijken.
Dat schiet niet op dus...

[ Bericht 5% gewijzigd door kolonel-knalpiemel op 05-11-2008 19:29:19 ]
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_62979108
*Oostenrijk niet
pi_62979760
quote:
Op zondag 30 december 2007 21:26 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Alleen maar een volgende mogelijkheid om bekeuringen uit te kunnen schrijven. Hoezo belgie is zowat falliet? Welnee joh, ze doen het voor de lol

Nog even en ze gaan je verbieden om in je spiegels te kijken, immers dan kijk je niet vóór je en da's natuurlijk wel gevaarlijk
Only in Belgium, zulen we maar zeggen.

Niet zo lang geleden ben ik op de E17 ook de lul geweest. Even stoppen voor je rust. Zie ik verderop een hoop blauw staan. En ja hoor, toen ik weer begon te rijden werd ik aan de kant gedirigeerd.
Technische controle. Dat wil dus zeggen, een totale APK op een parkeerterrein. Papieren, schijven, rijbewijs en de auto werd nagekeken. Alles klopte, op 1 ding na.

600 Euro wegens een defecte handrem (zwengel aan kabels naar de hefbomen op 1 as) op de oplegger. Wat verplicht is zit erop. alleen niemand die zoiets gebruikt, het ding remde dus niet.
Oja, die handrem moest ook ter plekke worden gemaakt, anders mocht ik (nouja, de oplegger dan) niet verder rijden.

Wat me opviel was dat alles (bussen en vrachtauto's) dat geen Belgisch kenteken had aan de kant werd gezet. Ik vermoedde al dat het was om het tekort van de staatskas een beetje aan te vullen, maar nu weet ik het zeker...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_63887833
quote:
Op woensdag 5 november 2008 20:09 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Only in Belgium, zulen we maar zeggen.

Niet zo lang geleden ben ik op de E17 ook de lul geweest. Even stoppen voor je rust. Zie ik verderop een hoop blauw staan. En ja hoor, toen ik weer begon te rijden werd ik aan de kant gedirigeerd.
Technische controle. Dat wil dus zeggen, een totale APK op een parkeerterrein. Papieren, schijven, rijbewijs en de auto werd nagekeken. Alles klopte, op 1 ding na.

600 Euro wegens een defecte handrem (zwengel aan kabels naar de hefbomen op 1 as) op de oplegger. Wat verplicht is zit erop. alleen niemand die zoiets gebruikt, het ding remde dus niet.
Oja, die handrem moest ook ter plekke worden gemaakt, anders mocht ik (nouja, de oplegger dan) niet verder rijden.

Wat me opviel was dat alles (bussen en vrachtauto's) dat geen Belgisch kenteken had aan de kant werd gezet. Ik vermoedde al dat het was om het tekort van de staatskas een beetje aan te vullen, maar nu weet ik het zeker...
Ik zou zelfs serieus naar dat ding moeten zoeken op onze nieuwere opleggers. Geen idee aan welke kant en voor of achter de assen

Goh, ik hier?
pi_63888106
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 17:30 schreef vannelle het volgende:
Is dat niet 2009?
Heb het even nagevraagd, inderdaad 2009 pas.
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 19:58 schreef Toempf het volgende:
Helaasch gezakt vorige week Bochtje te krap genomen, examinator moest ingrijpen, mijn eigen stomme schuld, ik zat niet op te letten. 2 december maar weer proberen
Jammer, is het 2 dec wel gelukt?
  dinsdag 9 december 2008 @ 20:34:51 #119
167856 Toempf
Internetheld
pi_63888385
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:23 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Heb het even nagevraagd, inderdaad 2009 pas.
[..]

Jammer, is het 2 dec wel gelukt?
Jaahaa, gelukkig geslaagd, ik stond weer stijf van de zenuwen maar het rijden ging goed.Alleen de bijzondere verrichting (aandocken) was een ramp. Ik moest de auto een meter voor dock 2 zetten, maar ik kwam ergens bij dock 4 terecht. Aangezien je voor bijzondere verrichtingen ook gewoon kunt zakken schoot ik alweer in de stress. Maar eenmaal bij de rijschool aangekomen kreeg ik te horen dat ik was geslaagd

Vandaag mijn rijbewijs opgehaald, dus ik kan gaan knallen. Vanmiddag vroeg mijn baas of ik misschien morgen niet een ritje naar Londen kon doen Ik heb toch maar even vriendelijk bedankt. Ik kan niet niet eens rechts met een trekker+oplegger rijden, laat staan links, bovendien heb ik geen idee hoe het werkt bij de tunnel enz. Ik ga eerst wel een paar keer met een chauffeur mee, dat lijkt me verstandiger.
Luier dan een pamper
pi_63888872
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:34 schreef Toempf het volgende:

[..]

Jaahaa, gelukkig geslaagd, ik stond weer stijf van de zenuwen maar het rijden ging goed.Alleen de bijzondere verrichting (aandocken) was een ramp. Ik moest de auto een meter voor dock 2 zetten, maar ik kwam ergens bij dock 4 terecht. Aangezien je voor bijzondere verrichtingen ook gewoon kunt zakken schoot ik alweer in de stress. Maar eenmaal bij de rijschool aangekomen kreeg ik te horen dat ik was geslaagd

Vandaag mijn rijbewijs opgehaald, dus ik kan gaan knallen. Vanmiddag vroeg mijn baas of ik misschien morgen niet een ritje naar Londen kon doen Ik heb toch maar even vriendelijk bedankt. Ik kan niet niet eens rechts met een trekker+oplegger rijden, laat staan links, bovendien heb ik geen idee hoe het werkt bij de tunnel enz. Ik ga eerst wel een paar keer met een chauffeur mee, dat lijkt me verstandiger.
Gefeliciteerd

Lijkt me inderdaad ook niet erg prettig om meteen naar Engeland te moeten met een combinatie. Maar je begint nu dan met adresjes in Nederland?
  dinsdag 9 december 2008 @ 21:28:47 #121
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_63889665
Krijg nou wat.. Ik heb geloof ik zowat een jaar niet gepost in zoenen topic

Oh, Oud :

Nieuw :

1 weekje oud nu

Zaterdagmorgen 10 uur :

[ Bericht 30% gewijzigd door glasbak op 09-12-2008 21:51:52 ]
  dinsdag 9 december 2008 @ 21:42:24 #122
167856 Toempf
Internetheld
pi_63890072
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:58 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Gefeliciteerd

Lijkt me inderdaad ook niet erg prettig om meteen naar Engeland te moeten met een combinatie. Maar je begint nu dan met adresjes in Nederland?
Nee, in principe hebben we helemaal geen werk in Nederland, behalve 2-3 ritjes per dag naar de veiling in Aalsmeer om daar bloemen op te halen. Zo nu en dan hebben we nog wel eens een terugvracht uit Engeland vandaan maar dat is ook niet echt bijster veel.
Luier dan een pamper
pi_63891296
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:34 schreef Toempf het volgende:
Ik kan niet niet eens rechts met een trekker+oplegger rijden
Óf je moet minder aan jezelf twijfelen (lees: grow some dick!) óf je had nooit dat rijbewijs mogen krijgen.
quote:
laat staan links
Gewoon alles in spiegelbeeld, wel oppassen met rechtsaf slaan.
quote:
bovendien heb ik geen idee hoe het werkt bij de tunnel enz. Ik ga eerst wel een paar keer met een chauffeur mee, dat lijkt me verstandiger.
Neem een DKV pas mee, en die lui vertellen jou heus wel wat hoe waar en wanneer. Ze willen je namelijk zo snel mogelijk op de trein en vooral uit de weg hebben.

Tot zover het directe commentaar. Vergeef me me lompheid, neem het gerust met een korrel zout, ik ben te moe om nog tactisch verantwoord te zijn.

Moraal van het verhaal: alle begin is moeilijk, niet bang zijn, gewoon gaan. Ze hebben overal asfalt, borden langs de weg, tankstations om de weg te vragen, en je zult verbaasd staan van hoe ver je met handen en voeten nog komt. Gewoon zorgen voor een goeie kaart en eventueel een domdom, een nood-voedselpakketje voor het geval je geen wegrestaurant kan vinden (klinkt stom, maar het is mij ook eens gelukt om ergens zonder een fatsoenlijke hap in de buurt te stranden) en een rol pleepapier zodat je in de bosjes kan schijten als het moet. And you'll do just nicely

Edit: het is winter. Een dikke (ja, díkke) slaapzak en een extra deken voor het geval de standkachel het begeeft. Ja, dat gebeurt. Vaak. Dat pleepapier doet in combinatie met glassex of iets soortgelijks wonderen tegen uitgeslagen strooizout op de spiegels trouwens.
Oh en vergeet de tie-wraps niet. Je weet wel, die plastic trekbandjes. De eerste de beste keer dat er iets kapot gaat (een ploffende luchtbalg bijvoorbeeld) snap je waarom

[ Bericht 13% gewijzigd door Bartholomeus op 09-12-2008 22:34:04 ]
pi_64121039
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 21:42 schreef Toempf het volgende:

[..]

Nee, in principe hebben we helemaal geen werk in Nederland, behalve 2-3 ritjes per dag naar de veiling in Aalsmeer om daar bloemen op te halen. Zo nu en dan hebben we nog wel eens een terugvracht uit Engeland vandaan maar dat is ook niet echt bijster veel.
Ah, inmiddels al een ritje gedaan?

Ik ben gisteren geslaagd voor C overigens, moet ik wel tot 29 december wachten voor ik het rijbewijs heb. Bedankt gemeente.

Ik twijfel of ik direct CE zal gaan doen, in principe heb ik het niet nodig, maar het is wel makkelijk met het kijkgedrag nu dat er nog vers in zit om het meteen te doen.
pi_64130493
quote:
Op donderdag 18 december 2008 15:15 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Ah, inmiddels al een ritje gedaan?

Ik ben gisteren geslaagd voor C overigens, moet ik wel tot 29 december wachten voor ik het rijbewijs heb. Bedankt gemeente.

Ik twijfel of ik direct CE zal gaan doen, in principe heb ik het niet nodig, maar het is wel makkelijk met het kijkgedrag nu dat er nog vers in zit om het meteen te doen.
Als je er financieel de mogelijkheid toe hebt kan ik het je van harte aanraden om het meteen te doen. Slordige gewoonten en te veel ervaring werken niet altijd mee met een examen. Zolang je die nog niet hebt, en je nog gewend bent aan het theatrale kijken en schattige 'netjes alle versnellingen' schakelen, is het aanzienlijk makkelijker om het te halen. Bovendien: iets áfleren is veel moeilijker dan iets áánleren. Met het oog op gewoontes dus
pi_64130550
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 21:28 schreef glasbak het volgende:

Oh, Oud : [ afbeelding ]

Nieuw : [ afbeelding ]

1 weekje oud nu

Zaterdagmorgen 10 uur :
[ afbeelding ]

Kut zeg, 1 op 2 Als wij 1 op 3,3 (30l / 100km) rijden begint de baas al te zeuren
Nouja, wij hebben geen PTO, dus helemaal eerlijk is de vergelijking natuurlijk niet
  donderdag 18 december 2008 @ 21:05:05 #127
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_64130955

LZV wheelie maken. . Vast al ooit gezien..
pi_64150647
quote:
Op donderdag 18 december 2008 20:48 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Als je er financieel de mogelijkheid toe hebt kan ik het je van harte aanraden om het meteen te doen. Slordige gewoonten en te veel ervaring werken niet altijd mee met een examen. Zolang je die nog niet hebt, en je nog gewend bent aan het theatrale kijken en schattige 'netjes alle versnellingen' schakelen, is het aanzienlijk makkelijker om het te halen. Bovendien: iets áfleren is veel moeilijker dan iets áánleren. Met het oog op gewoontes dus
Mja, daar zat ik inderdaad ook mee, nu overdrijf ik het kijkgedrag gewoon nog zoals het CBR dat wil. Maar ja, ik zie wel.

De site om een bestuurderskaart aan te vragen werkt lekker goed trouwens.
  zaterdag 20 december 2008 @ 05:22:46 #129
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_64171931
quote:
Op donderdag 18 december 2008 20:50 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Kut zeg, 1 op 2 Als wij 1 op 3,3 (30l / 100km) rijden begint de baas al te zeuren
Nouja, wij hebben geen PTO, dus helemaal eerlijk is de vergelijking natuurlijk niet
Ik doe gemiddeld 37 liter per 100 kilometer.. Grotendeels alleen in en om amsterdam. Dus op zich valt het allemaal wel mee. Ik weet niet precies wat ze met die auto uitgespookt hebben, maar dat ik hem kreeg stond er bijna 400 kilometer op en het verbruik op 80 liter per 100 km. dat is nu dus flink hard aan het dalen.

Als ik de computer moet geloven dan verbruikt hij zonder container bij 80 op de cc 20 liter per 100 km. En das nie gek voor 410 pk'tjes..
  zaterdag 20 december 2008 @ 05:23:35 #130
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_64171934
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:05 schreef blup het volgende:

LZV wheelie maken. . Vast al ooit gezien..
Ik maak dagelijks wheelies
pi_64172229
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 05:22 schreef glasbak het volgende:

[..]

Ik doe gemiddeld 37 liter per 100 kilometer.. Grotendeels alleen in en om amsterdam. Dus op zich valt het allemaal wel mee. Ik weet niet precies wat ze met die auto uitgespookt hebben, maar dat ik hem kreeg stond er bijna 400 kilometer op en het verbruik op 80 liter per 100 km. dat is nu dus flink hard aan het dalen.

Als ik de computer moet geloven dan verbruikt hij zonder container bij 80 op de cc 20 liter per 100 km. En das nie gek voor 410 pk'tjes..
En dan zeggen ze dat mij auto onzuinig is Maar met zo'n nieuwe auto zal het verbruik misschien nog wel verder dalen.
pi_64215419
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 08:28 schreef vipergts het volgende:

[..]

En dan zeggen ze dat mij auto onzuinig is Maar met zo'n nieuwe auto zal het verbruik misschien nog wel verder dalen.
Sja en als ie 80km/h bultaf de schipholtunnel in dendert verbruikt ie 0 op 100km, dus hoeveel is zo'n momentopname waard?

Reken eens uit wat het verbruik over 20000km ofzo is, dan krijg je een goed gemiddelde

Ik denk overigens dat die 400km komen van het opbouwen van de PTO en misschien wat testrijden ofzo? Het verbruik lijkt mij iig vooral komen van flink blazen terwijl je feitelijk stilstaat. En inderdaad, na een km of 80.000 is het verbruik van een auto pas stabiel

Tussen kerst en oud&nieuw hebben we een rit naar Madrid, en gezien het feit dat je dan 2e kerstdag weg moet en met geluk pas oudjaarsdag terug bent, wil geen mens het doen. Drie keer raden wie dat misschien mag gaan doen
pi_64356989
tvp
pi_64363472
Dus. Spanje it is

Maandag morgen om 6 uur lossen in Guadalajara, en daarna op de terugweg een vrachtje laden in Burgos. diezelfde middag. En dan in standje brandweer terug naar huis Een sjieke Daf mee, sjieke trailer d'r achter, en knallen met die hap Foto's volgen!
pi_64364654
quote:
Op donderdag 25 december 2008 23:02 schreef Bartholomeus het volgende:
Dus. Spanje it is

Maandag morgen om 6 uur lossen in Guadalajara, en daarna op de terugweg een vrachtje laden in Burgos. diezelfde middag. En dan in standje brandweer terug naar huis Een sjieke Daf mee, sjieke trailer d'r achter, en knallen met die hap Foto's volgen!

Veel plezier ondanks dat het op 2e kerstdag is.
  vrijdag 26 december 2008 @ 00:20:31 #136
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_64366120
quote:
Op donderdag 25 december 2008 23:41 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Veel plezier ondanks dat het op 2e kerstdag is.
Nou, voor 300% wil ik ook wel hoor
pi_64371471
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 00:20 schreef glasbak het volgende:

[..]

Nou, voor 300% wil ik ook wel hoor
Tweede kerstdag telt als zondag, dus 200%. Morgen is zaterdag, dus 150%. Daarna een reguliere zondag, 200%. Daarna 2 dagen normaal tarief, en oudjaarsdag is zover ik weet 150%. Netto krijg ik dus de hele rit 150% betaalt
  vrijdag 26 december 2008 @ 11:38:09 #138
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_64372766
Oudjaarsdag is gewoon 100%. Beide kerstdagen zijn trouwens gewoon 200%, indien niet vallend op een zondag. CAO artikel 32 en 33.
pi_64413987
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom bij de XF105 (en misschien ook anderen), je het gepuf van het luchtsysteem hoort als je de koppeling intrapt? Kon er zelf eigenlijk geen goeie verklaring voor bedenken.

Edit: Reeds uitgevonden, sommige vrachtwagens hebben naast een hydraulisch bediende koppeling ook een pneumatisch bekrachtigd koppelingspedaal als extra.

[ Bericht 28% gewijzigd door Koploperkopper op 27-12-2008 23:28:00 ]
pi_64429421
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 22:26 schreef Koploperkopper het volgende:
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom bij de XF105 (en misschien ook anderen), je het gepuf van het luchtsysteem hoort als je de koppeling intrapt? Kon er zelf eigenlijk geen goeie verklaring voor bedenken.

Edit: Reeds uitgevonden, sommige vrachtwagens hebben naast een hydraulisch bediende koppeling ook een pneumatisch bekrachtigd koppelingspedaal als extra.

En uit ervaring kan ik je melden dat het verdomde zwaar koppelt als je daar geen lucht op hebt. Bij mij was laatst de slang geknapt naar de koppeling toe.
Rijd je 86, hoor je ineens een hoop gesis, kijk je naar je luchtmeter, 9,8,7

Gauw naar de kant voordat hij zelf gaat remmen, koppeling in. En dat ging heel zwaar. Hoog/laag en splitteren wilde ook niet meer. De monteur kon het gelukkig maken zonder dat de cabine gekanteld moest worden. Even een nieuw slangetje en ik had weer 10 bar.

Maar goed, ik ga met het beroepsgoederenvervoer stoppen als alles door gaat.
Mijn werkgever wil dat wij laden en lossen als rust gaan schrijven en ook nog dat wij op twee digipasjes gaan rijden omdat er een rit is die niet binnen de rij-uren kan. (van 14.15u tot 6.00u en dan de volgende dag van 15.00u tot 1.00u, dat komt voor mij neer op 5 uur slaap) en ik vind veel grappig, maar als werkgevers daar mee beginnen wil ik er niet voor rijden.
pi_64430765
quote:
[..]
Gauw naar de kant voordat hij zelf gaat remmen, koppeling in. En dat ging heel zwaar. Hoog/laag en splitteren wilde ook niet meer. De monteur kon het gelukkig maken zonder dat de cabine gekanteld moest worden. Even een nieuw slangetje en ik had weer 10 bar.
Daar hoef je niet bang voor te zijn. Da's beveiligd.
quote:
Mijn werkgever wil dat wij laden en lossen als rust gaan schrijven en ook nog dat wij op twee digipasjes gaan rijden omdat er een rit is die niet binnen de rij-uren kan. (van 14.15u tot 6.00u en dan de volgende dag van 15.00u tot 1.00u, dat komt voor mij neer op 5 uur slaap) en ik vind veel grappig, maar als werkgevers daar mee beginnen wil ik er niet voor rijden.
Je kan toch niet meerdere pasjes per persoon hebben? En hoe had je baas dat in gedachte als je aan het laden en lossen bent? Als je rijd schrijft ie rijden, of je wil of niet. En het magneetje, tsja, de politie kent dat inmiddels ook al. Overigens is dat zoals je waarschijnlijk wel weet fraude, en dat zijn dure jongens...
pi_64430959
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:11 schreef KosterT het volgende:

[..]

[..]

Je kan toch niet meerdere pasjes per persoon hebben? En hoe had je baas dat in gedachte als je aan het laden en lossen bent? Als je rijd schrijft ie rijden, of je wil of niet. En het magneetje, tsja, de politie kent dat inmiddels ook al. Overigens is dat zoals je waarschijnlijk wel weet fraude, en dat zijn dure jongens...
Nee, dan moeten wij het pasje van een planner mee.

Gewoon, rust in de bc zetten terwijl wij laden/lossen, dus dan moeten we dat voor eigen rekening nemen.

Die hele rit is één groot economisch delict. Niet alleen red je het niet binnen de rij-uren, je dagelijkse rust gaat er ook nog eens aan.
En die rit is met een tautliner, naar Duitsland. Als de BAG iets snel controleert zijn het wel Tautliners en zeker die van ons.
pi_64431652
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:11 schreef KosterT het volgende:

[..]

Daar hoef je niet bang voor te zijn. Da's beveiligd.
Hoe dan? Voor zover ik heb begrepen gaan de cilinders op de trekas gewoon in standje remmen bij onvoldoende luchtdruk (volgens theorie techniek). Of gaat het anders als de auto rijdt?

Ik rij zelf een F2000. Zo lek als een zeef (10 minuten motor uit = lucht draaien), en ik was wel eens ongeduldig door alvast de versnelling in te schakelen zodra er net genoeg lucht is. Als er dan net een dipje is voel je het koppelingspedaal weer terug opkomen, zelfs je hele gewicht erop zetten lukt dan niet...
pi_64432063
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:28 schreef RealZeus het volgende:

[..]

En uit ervaring kan ik je melden dat het verdomde zwaar koppelt als je daar geen lucht op hebt. Bij mij was laatst de slang geknapt naar de koppeling toe.
Rijd je 86, hoor je ineens een hoop gesis, kijk je naar je luchtmeter, 9,8,7

Ah, dat is niet zo prettig. Was de breuk bij de luchtdroger?
quote:
Dat is het mindere eraan, heb er al genoeg verhalen over gehoord. Ook overbeladen rijden etc. Gelukkig is het banenaanbod in de vervoersector groot genoeg om te zeggen.
  zondag 28 december 2008 @ 15:58:00 #146
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_64432257
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 21:28 schreef glasbak het volgende:

Oh, Oud : [ afbeelding ]

Nieuw : [ afbeelding ]

1 weekje oud nu

Zaterdagmorgen 10 uur :
[ afbeelding ]
jij rijdt met 2 tank met beide een aparte meter rond?? of watis dat adblue?
pi_64432423
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:58 schreef gateway het volgende:

[..]

jij rijdt met 2 tank met beide een aparte meter rond?? of watis dat adblue?
AdBlue ruimt de uitlaatgassen weer een beetje op zodat Halsema blij blijft, en je vrachtwagen Euro 4, dan wel 5 is.
pi_64433012
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:40 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Hoe dan? Voor zover ik heb begrepen gaan de cilinders op de trekas gewoon in standje remmen bij onvoldoende luchtdruk (volgens theorie techniek). Of gaat het anders als de auto rijdt?
Kringscheiding. Alleen de parkeerrem gaat op de rem bij onvoldoende lucht, de bedrijfsremmen niet. Dus alleen als je in de kring van de parkeerrem een groot lek hebt, heb je een probleem.

Koppeling is kring 3, en die zal terugzakken tot misschien wel 0 bar, maar de overige kringen blijven dan gevuld tot minimaal een bar of 6 (door een veiligheidsventiel). Genoeg om de remvertraging te kunnen halen met de bedrijfsrem en de parkeerrem los te houden.
  zondag 28 december 2008 @ 17:01:43 #149
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_64434506
quote:
Op zondag 28 december 2008 16:02 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

AdBlue ruimt de uitlaatgassen weer een beetje op zodat Halsema blij blijft, en je vrachtwagen Euro 4, dan wel 5 is.
aha en dat tank je apart van de diesel? Dacht dat dat gemengd was door de diesel?
pi_64435018
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:01 schreef gateway het volgende:

[..]

aha en dat tank je apart van de diesel? Dacht dat dat gemengd was door de diesel?
Wordt apart getankt, en het verbruik is helaas niet evenredig.
pi_64435691
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:01 schreef gateway het volgende:

[..]

Adblue wordt in het uitlaatsysteem ingespoten, Dat spul komt helemaal niet in de motor terecht.
  zondag 28 december 2008 @ 17:38:33 #152
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_64435795
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:35 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Adblue wordt in het uitlaatsysteem ingespoten, Dat spul komt helemaal niet in de motor terecht.
a ok
pi_64437172
Vraagje Adblue.
Kan een vracht wagen die Euro 5 en adblue heeft om dat te realiseren ook zonder adblue rijden?
pi_64437220
quote:
Op zondag 28 december 2008 18:21 schreef benzje het volgende:
Vraagje Adblue.
Kan een vracht wagen die Euro 5 en adblue heeft om dat te realiseren ook zonder adblue rijden?
Nee, zonder AdBlue is het weer Euro 0, maar tegenwoordig kom je zonder AdBlue ook niet zo ver meer omdat het motormanagement het vermogen dan behoorlijk terug schroeft.
pi_64437284
Dus je bent verplicht in dat geval op tyd adblue te tanken .Mm dus weer extra accijnzen.
pi_64437384
quote:
Op zondag 28 december 2008 18:25 schreef benzje het volgende:
Dus je bent verplicht in dat geval op tyd adblue te tanken .Mm dus weer extra accijnzen.
Ja, maar je hoeft niet vaak AdBlue te tanken als diesel, dus het valt mee.
  maandag 29 december 2008 @ 00:09:03 #157
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_64450901
quote:
Op zondag 28 december 2008 18:28 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ja, maar je hoeft niet vaak AdBlue te tanken als diesel, dus het valt mee.
Precies.. Ik heb nu 3 keer m'n diesel aan moeten vullen (eerste keer 300 liter, daarna 2 keer 660) en de adblue tank zit net onder de helft.. En de prijzen van adblue zijn nou ook niet om te schrikken. Dan daarbij is het geen brandstof dus zal er niet schandalig veel accijns op zitten.

Reken maar uit Ik heb alleen geen idee hoe groot die adblue tank is. Een 80 liter denk ik..

Van een website :
quote:
Hoeveel kost AdBlue?

De prijs van AdBlue hangt of van waar en hoe u het aanschaft. In tegenstelling tot diesel wordt er op AdBlue geen belasting geheven (hoewel BTW wel van toepassing is). De prijs van AdBlue bedraagt normaal gesproken ongeveer de helft van de prijs van diesel. In de meeste gevallen wordt de prijs van AdBlue gecompenseerd door besparingen op het dieselverbruik.

Hoeveel AdBlue heb ik nodig?

Het gemiddelde AdBlue-verbruik zal rond de 5% van het dieselverbruik liggen. Tijdens transport op de snelweg verbruikt u dus ongeveer 1,5 liter per 100 km
pi_64462425
Net m'n vernieuwde rijbewijs opgehaald, morgen gesprek. Wordt wel weer eens tijd, heb al meer dan 10 dagen niet vrachtwagen gereden. Heb er wel weer zin in.
pi_64482838
Ik ben niet werkzaam in transport . Maar heb het idee dat elke euro telt in die branche dus ook extra s zoals AdBlue
pi_64483079
quote:
Op maandag 29 december 2008 23:07 schreef benzje het volgende:
Ik ben niet werkzaam in transport . Maar heb het idee dat elke euro telt in die branche dus ook extra s zoals AdBlue
TIP: Hou dat zo.
pi_64489108
quote:
Op maandag 29 december 2008 23:07 schreef benzje het volgende:
Wordt gewoon doorberekend. Ook geen concurrentieproblemen aangezien elke transporteur er last van heeft.
pi_64524335
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 03:22 schreef KosterT het volgende:

[..]

Wordt gewoon doorberekend. Ook geen concurrentieproblemen aangezien elke transporteur er last van heeft.
Was dat maar waar, maar is haast niet door te belasten. niet alle euro 5 auto's gebruiken ad blue, maar maken gebruik van EGR ipv SCR (adblue) en dan heb je natuurlijk nog de euro 2/3/4/ auto's die ook geen ad blue nodig hebben.
Het hele systeem is waardeloos, in steden worden vuilnis wagens en bussen met SCR systeem gekocht omdat dit milieu vriendelijk zou zijn, maar de uitlaattemperatuur komt niet boven de 100 graden en dus word er geen ad blue ingespoten, resultaat euro 2 uitstoot!
pi_64531193
quote:
Op woensdag 31 december 2008 09:30 schreef veni2 het volgende:

[..]

Was dat maar waar, maar is haast niet door te belasten. niet alle euro 5 auto's gebruiken ad blue, maar maken gebruik van EGR ipv SCR (adblue) en dan heb je natuurlijk nog de euro 2/3/4/ auto's die ook geen ad blue nodig hebben.
Het hele systeem is waardeloos, in steden worden vuilnis wagens en bussen met SCR systeem gekocht omdat dit milieu vriendelijk zou zijn, maar de uitlaattemperatuur komt niet boven de 100 graden en dus word er geen ad blue ingespoten, resultaat euro 2 uitstoot!
Ja, da's wel zo. Maar euro 2/3/4 is wel weer meer belasting.
En verder vind ik 100 graden wel erg laag. Wat ik zo meet is dat de temperatuur vrij snel richting de 500-600 graden aanloopt, wel met SCR overigens. Maar dan nog lijkt 100 graden mij erg laag.
pi_64557347
Nou, ik ben terug hoor

Tweede kerstdag rond de middag weggereden, oudjaarsdag met de middag weer terug. Op de kop af 3900km in 5,5 dag, 1259 liter diesel, 76 liter Adblue, en dat met slechts 3 adressen. Prima ritje voor een omhoog gevallen zaterdagchauffeur, niewaar

Trouwens RealZeus: gauw op zoek gaan naar een andere baas. Laad/losuren vallen onder diensttijd, en die heeft ie dus gewoon te betalen. Moedwillig dusdanig plannen dat je dagelijkse rust niet gehaald wordt is ook gewoon strafbaar. Kortom: zoek een baas, en vertel die slavendrijver dat ie dood kan vallen. Dat ie maar lekker zelf gaat zeg Bij welk bedrijf werk je eigenlijk?
pi_64557797
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 16:52 schreef Bartholomeus het volgende:

Trouwens RealZeus: gauw op zoek gaan naar een andere baas. Laad/losuren vallen onder diensttijd, en die heeft ie dus gewoon te betalen. Moedwillig dusdanig plannen dat je dagelijkse rust niet gehaald wordt is ook gewoon strafbaar. Kortom: zoek een baas, en vertel die slavendrijver dat ie dood kan vallen. Dat ie maar lekker zelf gaat zeg Bij welk bedrijf werk je eigenlijk?
Daar ben ik al lang mee bezig. En ik ben lid van de vakbond en die weten er van, dus één telefoontje en een mailtje en zij gaan zich er mee bemoeien.

En ik doe qua boordcomputer precies wat ik mag doen. Ik heb het gechecked bij de vakbond.

En waar ik werk pm ik je wel even, voor het zelfde geld lezen ze mee.
pi_64558471
Nou, de foto's dan maar?

De auto:

Niks te doen op de franse tolweg:

Pauze ergens langs de N10 tussen Poitiers en Bordeaux:

Moeilijk te zien: veranderende begroeiing voorbij Bordeaux:

Tweede nachtrust t.h.v. Tolosa, midden in de Pyreneeën:

Uitzicht vanaf de parking:

Hoezo klimmen?

De auto krijgt het er warm van:

Beroerd weer op de zondagmorgen:

Uitzicht:

Hoezo afdalen?

Rear mirror view:

Donker en boosaardig kijkende bergen in de verte...

En voor je het weet rijd je er midden in, en gaat het 6-7% omhoog. Ki-lo-me-ters lang

Aangekomen in Guadalajara:

Even 682 liter tanken (en die pompwacht maar dom uit z'n harses koekeloeren):

Uitzicht op de terugweg richting Burgos:

De statistieken na aankomst (met 4 forse remmingen voor rekening van het was-tuig):
pi_64558778
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 17:36 schreef Bartholomeus het volgende:
Nou, de foto's dan maar?

De auto:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hoezo klimmen?
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Uitzicht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hoezo afdalen?
[ afbeelding ]

Rear mirror view:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En voor je het weet rijd je er midden in, en gaat het 6-7% omhoog. Ki-lo-me-ters lang
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De statistieken na aankomst (met 4 forse remmingen voor rekening van het was-tuig):
[ afbeelding ]
Ik kan er niks aan doen maar die AS-Tronic van Daf
Maar je hebt goed gebruik gemaakt van je gewicht: 370 km uitrollen
De Volvo's hebben daar de A-stand voor op de motorrem, ik probeer ook altijd zo lang mogelijk te rollen.
  donderdag 1 januari 2009 @ 18:01:15 #168
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_64561999
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 17:36 schreef Bartholomeus het volgende:
Nou, de foto's dan maar?

De auto:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hoezo klimmen?
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Uitzicht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hoezo afdalen?
[ afbeelding ]

Rear mirror view:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gaaf ritje, mooie foto's. 32l/100km, netjes.
  donderdag 1 januari 2009 @ 19:53:55 #170
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_64562087
nooit zo bij stilgestaan dat Van donkelaar ook ritten zo ver weg deej (ruurlo is vlakbij waar ik woon)
  donderdag 1 januari 2009 @ 20:17:47 #171
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_64562811
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 17:48 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik kan er niks aan doen maar die AS-Tronic van Daf
Maar je hebt goed gebruik gemaakt van je gewicht: 370 km uitrollen
De Volvo's hebben daar de A-stand voor op de motorrem, ik probeer ook altijd zo lang mogelijk te rollen.
As-tronic is inderdaad Ik ben blij dat ik een nieuw CF heb met een normale zf-16 aan het vliegwiel
pi_64564804
Het ligt er aan wat voor werk je doet, voor ons is die automaat ideaal. Sure, die van Volvo is beter, maar toch is die van de Daf helemaal zo gek nog niet. Je moet er wel een beetje mee leren rijden, en je moet er nou eenmaal anders mee omgaan dan met een handbak, maar ik vind het heerlijk rijden evengoed Grootste punt is dat je met een handbak gewend bent om de plank gewoon onderin te gooien. Als je dat met die automaat doet, jaagt ie 'm onwijs in de toeren. Als je hem niet helemáál onderin trapt, maar net er boven, dan sleurt ie even hard, maar schakelt ie een stuk eerder. Ook bij het wegrijden: gewoon voorzichtig gas geven, dan rijd je hartstikke soepel weg, kwestie van gewenning
  donderdag 1 januari 2009 @ 21:30:00 #173
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_64565317
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 21:12 schreef Bartholomeus het volgende:
Het ligt er aan wat voor werk je doet, voor ons is die automaat ideaal. Sure, die van Volvo is beter, maar toch is die van de Daf helemaal zo gek nog niet. Je moet er wel een beetje mee leren rijden, en je moet er nou eenmaal anders mee omgaan dan met een handbak, maar ik vind het heerlijk rijden evengoed Grootste punt is dat je met een handbak gewend bent om de plank gewoon onderin te gooien. Als je dat met die automaat doet, jaagt ie 'm onwijs in de toeren. Als je hem niet helemáál onderin trapt, maar net er boven, dan sleurt ie even hard, maar schakelt ie een stuk eerder. Ook bij het wegrijden: gewoon voorzichtig gas geven, dan rijd je hartstikke soepel weg, kwestie van gewenning
Ja, heel erg leuk op de grote baan maar niet in het werk wat ik er mee doe

Trouwens, dat in de toeren gooien.. ik vind dat voor zo'n geavanceerde automaat dat geval zelf wel kan bepalen of hij doortrekt boven de 1500 toeren of niet. Wil je echt zelf een keer doortrekken zou je het pedaal door de 2e stand heen moeten trappen (wat nu de kickdown is..)
pi_64566076
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 21:30 schreef glasbak het volgende:

[..]

Ja, heel erg leuk op de grote baan maar niet in het werk wat ik er mee doe

Trouwens, dat in de toeren gooien.. ik vind dat voor zo'n geavanceerde automaat dat geval zelf wel kan bepalen of hij doortrekt boven de 1500 toeren of niet. Wil je echt zelf een keer doortrekken zou je het pedaal door de 2e stand heen moeten trappen (wat nu de kickdown is..)
Wij doen er hoofdzakelijk distributiewerk mee, overal in de stad en de krappe weggetjes Dit soort dikke ritten is eerder uitzondering dan regel hoor Met containers en kippers is een automaat niks waard, omdat je dan gas moet kunnen geven om de PTO de sporen te geven, en tegelijk iets vooruit of achteruit moet kunnen rijden. En dat gaat niet met een automaat.

En over dat doortrekken: zo'n ding bepaalt z'n schakelpatroon aan de hand van de hoeveelheid weerstand die hij ervaart, en dat bepaalt ie iedere keer starten opnieuw. Als je de eerste keer wegrijdt doet ie dat altijd in de 2e gang, en dan schakelt ie verder. Die tweede versnelling is alleen wel heel kort natuurlijk, en in die tijd kan dat ding dus niet bepalen wat te doen. Als je dan dus vol gas geeft, dan gaat dat ding ook full pull natuurlijk, daar geef je 'm immers ook opdracht toe, jij pleurt die plank toch ook helemaal onderin
  donderdag 1 januari 2009 @ 22:31:52 #175
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_64567513
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 21:53 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Wij doen er hoofdzakelijk distributiewerk mee, overal in de stad en de krappe weggetjes Dit soort dikke ritten is eerder uitzondering dan regel hoor Met containers en kippers is een automaat niks waard, omdat je dan gas moet kunnen geven om de PTO de sporen te geven, en tegelijk iets vooruit of achteruit moet kunnen rijden. En dat gaat niet met een automaat.

En over dat doortrekken: zo'n ding bepaalt z'n schakelpatroon aan de hand van de hoeveelheid weerstand die hij ervaart, en dat bepaalt ie iedere keer starten opnieuw. Als je de eerste keer wegrijdt doet ie dat altijd in de 2e gang, en dan schakelt ie verder. Die tweede versnelling is alleen wel heel kort natuurlijk, en in die tijd kan dat ding dus niet bepalen wat te doen. Als je dan dus vol gas geeft, dan gaat dat ding ook full pull natuurlijk, daar geef je 'm immers ook opdracht toe, jij pleurt die plank toch ook helemaal onderin
Ik zit ook in de stad (Amsterdam) te klooien met die auto. Grachten over,links en rechts minder dan 5 cm ruimte over, 3 keer steken om de bocht door te komen en dat soort grappen. Ik ga liever met een handbak op een paaltje af dan met een automaat. De astronic wil nog wel eens doorschieten. Collega's van mij hebben daar al een paar keer een bumper mee verspeelt.

Ja, met m'n handbak pleur ik die plank ook helemaal onderin, maar ik stop met gasgeven zodra ik in de buurt van de 1500 toeren komt. Dat zou zo'n bak, hoe kort die versnelling dan ook mag zijn, ook door moeten hebben. Maar ja, zoals met die hele As-tronic bak, hij is nogal traag van begrip

Aan de andere kant heeft hij het ook vaak dat als je bijvoorbeeld met een klein beetje of helemaal geen gas op een kruising aan komt rijden, hij eerst gaat schakelen op het moment dat je weer gas bij gaat geven. Ook vreselijk irritant.

Ben je aan het optrekken en je denkt bij jezelf, "Ho jij, niet zo hoog in de toeren!" en je laat je gas een klein beetje los, dan schakelt hij nou juist weer niet met het gevolg dat je toch weer gas bij moet geven

[ Bericht 7% gewijzigd door glasbak op 01-01-2009 22:39:55 ]
pi_64570146
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 21:12 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik rijd nacht lijndiensten en als ik zelf niet in grijp trekt het kadaver leeg gewoon naar 2000 toeren, ik zet hem heel vaak op manueel. Schakelen in de bocht of als je vol een put uit moet. Sta je weer stil.
Zelfs de oude Telligent-bakken van Mercedes schakelen beter.
pi_64579522
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 22:31 schreef glasbak het volgende:

[..]

Ik zit ook in de stad (Amsterdam) te klooien met die auto. Grachten over,links en rechts minder dan 5 cm ruimte over, 3 keer steken om de bocht door te komen en dat soort grappen. Ik ga liever met een handbak op een paaltje af dan met een automaat. De astronic wil nog wel eens doorschieten. Collega's van mij hebben daar al een paar keer een bumper mee verspeelt.

Ja, met m'n handbak pleur ik die plank ook helemaal onderin, maar ik stop met gasgeven zodra ik in de buurt van de 1500 toeren komt. Dat zou zo'n bak, hoe kort die versnelling dan ook mag zijn, ook door moeten hebben. Maar ja, zoals met die hele As-tronic bak, hij is nogal traag van begrip
In echt krappe situaties heb je inderdaad ook meer aan een koppeling, zoals ik al zei, het ligt echt aan het werk dat je er mee doet
quote:
Aan de andere kant heeft hij het ook vaak dat als je bijvoorbeeld met een klein beetje of helemaal geen gas op een kruising aan komt rijden, hij eerst gaat schakelen op het moment dat je weer gas bij gaat geven. Ook vreselijk irritant.

Ben je aan het optrekken en je denkt bij jezelf, "Ho jij, niet zo hoog in de toeren!" en je laat je gas een klein beetje los, dan schakelt hij nou juist weer niet met het gevolg dat je toch weer gas bij moet geven
Het punt met het gaspedaal van de automaat is, dat je dus niet de plank onderin hoeft te gooien, om vol gas te geven. Als je het pedaal net iets laat zweven, geeft hij ook 100% gas, alleen schakelt hij dan eerder. Bij een handbak bepaal je zelf het schakelmoment, bij een automaat wordt dat berekend aan de hand van hoe diep jij de plank intrapt. Het blijft wel een computer, en die werkt met wat jij hem vertelt. Dat ding heeft nou eenmaal geen ogen en kan dus ook niet vooruit kijken Trouwens, als je toch al zo onder in de toeren zit dat de automaat eerst terug gaat schakelen als je opnieuw gas gaat geven, zou je dat zelf ook moeten doen. Alleen, jij kan vooruit kijken en zou dat dus van te voren doen, de automaat weet dat pas op het moment dat jij het gas intrapt. Ook dat is een kwestie van gewenning, als je heel even kort het gas iets intrapt op zo'n moment, dan schakelt de bak alvast terug, maar krijgt ie geen tijd om te gaan trekken. Vervolgens kan je dan in de goede versnelling gas bij geven op het moment dat jij dat wil
Als jij vol gas geeft, en houd dan iets in zo van: schakelen kreng, (overigens herken ik het wel hoor), dan denkt dat apparaat dat je gewoon even iets inhoudt door een onverwachte situatie, en daarna weer verder zult planken. En dus schakelt ie niet. Als je voorzichtiger was omgesprongen met het gas bij het wegrijden, had ie ook minder ver doorgetrokken, zo simpel is het gewoon
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:07 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik rijd nacht lijndiensten en als ik zelf niet in grijp trekt het kadaver leeg gewoon naar 2000 toeren, ik zet hem heel vaak op manueel. Schakelen in de bocht of als je vol een put uit moet. Sta je weer stil.
Ook hiervoor geldt: het blijft een computer, geen mens met ogen en oren. Als hij bij het wegrijden inderdaad zo ver doortrekt, moet je dus gewoon minder enthousiast gas geven bij het wegrijden. De put uit rijden is een lastig punt, zeker als je niet zo zwaar geladen bent en een steile put uit moet. Daar kan het ding inderdaad slecht mee omgaan. Evengoed is dat iets waar in mijn ervaring alle automaten last van hebben. Onze volvo met i-shift gaat dan ook schakelen, bijvoorbeeld. Het schakelen in de bocht kan je zoals ik al zei opvangen door iets eerder een klein beetje het gas in te trappen, genoeg om de bak te laten schakelen maar te weinig om daadwerkelijk te gaan trekken.

En verder blijft het een kwestie van rijstijl, geduld, gewenning en vooral smaak. Wij hebben sinds ze leverbaar zijn alleen maar automaten, en veruit de meeste chauffeurs hebben ook een vaste auto. En diegenen die klagen over de automaten, zijn stuk voor stuk de springers, domweg bij gebrek aan gewenning. Die huppen immers van een oude 16-gangen schakelbak in een Daf naar een 12-gangen automaat in een Scania, dan weer naar een 12-gangen handbak in een Scania, om de week te eindigen op een 12-gangen automaat in een Daf. Geen wonder, dat je dan nooit handigheid vindt met zo'n ding De heren planners weten dat ik nogal een Dafmannetje ben, en houden daar zo goed en zo kwaad als het gaat rekening mee. Resultaat: ik weet zowat niet beter als de verschillende generaties automaten in de Dafs. Ik ben wel zeker met jullie eens dat de aller eerste generatie ook meteen het minst waard was. Wij hebben ze met BN- kentekens, en die vergen wel het meest geduld. Daarna met BR- kentekens, die doen het al een stuk beter. De 105-s hebben BT- kentekens, en zelfs daarin is verschil te merken wat schakelgedrag betreft.

De grootste clue zit hem er gewoon in dat je met dat gaspedaal niet alleen gas geeft, maar ook het schakelmoment en schakelpatroon bepaalt, en bovendien de koppeling bedient. Hoe sneller je het pedaal intrapt, hoe later het schakelmoment. Hoe dieper je trapt, hoe grover hij gaat schakelen en hoe harder hij gaat trekken. Kortom: wil je grof schakelen of heb je een zware vracht, maar wil je niet al te lomp doortrekken, dan trap je het gas langzaam helemaal in. Wil je standje brandweer, dan doe je alsof dat pedaal je schoonmoeder is

En verder blijft je toch voorstanders en tegenstanders hebben, net zo goed als dat er zelfs mensen zijn die zweren bij Iveco. Ja, die bestaan. Echt. Overigens, ik ben ook van mening dat de Volvo automaat de beste is, maar met de AS-tronic in de 105's komt de Daf toch goed in de buurt
pi_64579967
Het ligt inderdaad ook aan de software. Wij hebben twee Dafs lopen met een BP kenteken en daar kun je niet normaal mee aandocken, zelfs niet met schildpadje. Klein beetje gas, geen reactie, iets meer gas, geen reactie, nog een klein beetje erbij en KLADENG: "Goeienacht, ik ben er hoor.":')

En het schijnt in de XF's inderdaad beter te zijn dan in de CF.
pi_64583448
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 15:21 schreef RealZeus het volgende:
Het ligt inderdaad ook aan de software. Wij hebben twee Dafs lopen met een BP kenteken en daar kun je niet normaal mee aandocken, zelfs niet met schildpadje. Klein beetje gas, geen reactie, iets meer gas, geen reactie, nog een klein beetje erbij en KLADENG: "Goeienacht, ik ben er hoor.":')

En het schijnt in de XF's inderdaad beter te zijn dan in de CF.
Ik heb ooit eens een rondje gereden in een gehuurde CF75 motorwagen van de KAV, en die schakelde inderdaad opvallend anders ja. Logisch ook wel, andere motor, dus ook ander vliegwiel, dus ook andere bak, en gezien de bedoeling voor regionaal verkeer ook andere verhoudingen Of er in de CF85 met 410pk motor ook een andere bak ligt dan in de XF105 met dezelfde motor, weet ik niet. Lijkt mij minder waarschijnlijk eigenlijk, zal vooral software verschil zijn idd.

Overigens is de tactiek met die auto's om richting het dock te blijven rollen al remmend, in plaats van op de koppeling c.q. al gasgevend Vergt nogal wat oefening, en gaat geregeld wat minder subtiel dan de bedoeling is inderdaad. Maar ach, je moet ze toch wakker krijgen zo midden in de nacht
pi_64585111
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 17:01 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Overigens is de tactiek met die auto's om richting het dock te blijven rollen al remmend, in plaats van op de koppeling c.q. al gasgevend Vergt nogal wat oefening, en gaat geregeld wat minder subtiel dan de bedoeling is inderdaad. Maar ach, je moet ze toch wakker krijgen zo midden in de nacht
Dat probeer ik ook zoveel mogelijk, maar niet elk dock loopt af. En als je voor het eerst met zo'n auto bent gaat het toch anders. Uiteraard gebeurt dat ook als er mensen staan te kijken.

Maar goed, zelfs de vaste chauffeur van dat ding liep er op te schelden.
pi_64585307
Wat docken betreft vind ik die automaten ook zwaar klote.
Met een gewone koppeling kun je uitstekend doseren terwijl het bij een automaat meer neigt naar "digitaal rijden", aan of uit dus.
Zelfde geldt voor afkoppelen, je wil de schotel vrij trekken van de kingpin maar er nog niet onderuit rijden voor de trekker is gezakt. Met een automaat vind ik dit behoorlijk rottig.

Het kan er ook mee te maken hebben dat niemand mij ooit heeft uitgelegd hoe zo'n automaat werkt maar ik vind echt dat ie pas laat op z'n gas reageert.
Gelukkig rij ik normaal gesproken handgeschakeld en dat gaat prima, lekker spelen met de koppeling om te doseren.
pi_64599185
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 17:39 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat probeer ik ook zoveel mogelijk, maar niet elk dock loopt af. En als je voor het eerst met zo'n auto bent gaat het toch anders. Uiteraard gebeurt dat ook als er mensen staan te kijken.

Maar goed, zelfs de vaste chauffeur van dat ding liep er op te schelden.
Zoals ik zei, de eerste generatie was bepaald niet de beste nee
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 17:44 schreef vannelle het volgende:
Wat docken betreft vind ik die automaten ook zwaar klote.
Met een gewone koppeling kun je uitstekend doseren terwijl het bij een automaat meer neigt naar "digitaal rijden", aan of uit dus.
Zelfde geldt voor afkoppelen, je wil de schotel vrij trekken van de kingpin maar er nog niet onderuit rijden voor de trekker is gezakt. Met een automaat vind ik dit behoorlijk rottig.

Het kan er ook mee te maken hebben dat niemand mij ooit heeft uitgelegd hoe zo'n automaat werkt maar ik vind echt dat ie pas laat op z'n gas reageert.
Gelukkig rij ik normaal gesproken handgeschakeld en dat gaat prima, lekker spelen met de koppeling om te doseren.
Nouja, het punt is dus dat je moet denken voor de computer, in plaats van alleen voor jezelf. Met dat gaspedaal bedien je tevens de koppeling, dus hoe sneller en dieper je het gas in trapt, hoe heftiger ook de koppeling reageert. Er zit in die bak gewoon een normale natte platen koppeling, alleen wordt deze hydraulisch bediend, in plaats van met jouw linker poot. Als je het gas maar heel iets intrapt, duurt het dus ook een fractie van een seconde eer die cylinder de koppeling iets aan heeft laten grijpen. Dat duurt de meesten te lang, en dus wordt er dan gas bij gegeven. En ja, dan gaat het sneller

Het spijt me jongens, maar ik blijf het een kwestie van geduld en gewenning vinden

Edit: Trouwens, deze twee punten gelden gewoon voor alle automaten, ook die van Volvo. Grootste verschil tussen de Volvo bak en die van de andere merken, is dat deze werkt met een relatief ouderwetse koppelomvormer. Als deze eenmaal aangegrepen heeft, laat die ook niet meer los. Dus: als je iets het gas intrapt, en dan weer loslaat, blijft de auto kruipen, net als bij een personenwagen. Iets met aandocken, kingpin lostrekken en rangeren

[ Bericht 9% gewijzigd door Bartholomeus op 02-01-2009 23:37:36 ]
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:33:49 #183
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_64599640
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:25 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Zoals ik zei, de eerste generatie was bepaald niet de beste nee
[..]

Nouja, het punt is dus dat je moet denken voor de computer, in plaats van alleen voor jezelf. Met dat gaspedaal bedien je tevens de koppeling, dus hoe sneller en dieper je het gas in trapt, hoe heftiger ook de koppeling reageert. Er zit in die bak gewoon een normale natte platen koppeling, alleen wordt deze hydraulisch bediend, in plaats van met jouw linker poot. Als je het gas maar heel iets intrapt, duurt het dus ook een fractie van een seconde eer die cylinder de koppeling iets aan heeft laten grijpen. Dat duurt de meesten te lang, en dus wordt er dan gas bij gegeven. En ja, dan gaat het sneller

Het spijt me jongens, maar ik blijf het een kwestie van geduld en gewenning vinden
Hij is droog
pi_64599892
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:33 schreef glasbak het volgende:

[..]

Hij is droog
Dan een droge platen koppeling. Een doodnormale koppeling die hydraulisch bediend wordt, en daarmee basta
pi_64858487
Iemand nog behoefte aan een 700pk sterke Volvo FH16? 3150 Newtonmetertjes trekkracht. Niet mis.

Officieel nu de sterkste vrachtwagen volgens mij, de MAN TGX V8 is 680pk met 3000Nm.

Oh, en hij is gewoon Euro 5.
pi_64858975
Die Volvo
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:35:35 #187
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_64858987
2 nederlandse bedrijven hebben hem al besteld las ik Goeie shit. Vipergts jij reedt toch met een FH16 660?
pi_64878828
Ja klopt eens horen bij WD of ze er 1 uit willen lenen.Wat moet je nu met 700 PK dat is toch nergens voor nodig. Al ben ik wel blij dat de bal weer bij Volvo ligt.
pi_64881910
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 09:28 schreef vipergts het volgende:
Ja klopt eens horen bij WD of ze er 1 uit willen lenen.Wat moet je nu met 700 PK dat is toch nergens voor nodig. Al ben ik wel blij dat de bal weer bij Volvo ligt.
Voor het zwaartransport is het wel eens handig. Hier in de buurt zit een bedrijf die twee vijfassige volvo trekkers hebben, van het vorige model. Die hebben geloof ik 610pk. Trekken 250 ton, zónder koppelomvormer
  zaterdag 10 januari 2009 @ 15:59:21 #190
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_64888124
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:42 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Voor het zwaartransport is het wel eens handig. Hier in de buurt zit een bedrijf die twee vijfassige volvo trekkers hebben, van het vorige model. Die hebben geloof ik 610pk. Trekken 250 ton, zónder koppelomvormer
in de buurt van venlo of lichtenvoorde? indien dat laatste: welk bedrijf dan?
pi_64891776
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 09:28 schreef vipergts het volgende:
Wat moet je nu met 700 PK dat is toch nergens voor nodig.
Lekker snel de bergen door met je bloementrailer.
pi_64894401
Mijn baas wilde me geen nieuwe geven, niet dat ik ontevreden ben.
pi_64894968
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 15:59 schreef gateway het volgende:

[..]

in de buurt van venlo of lichtenvoorde? indien dat laatste: welk bedrijf dan?
http://www.tekloezebruyl.com/9/126

Hmm, het zijn dus 660pk auto's. Naast die twee vijfassers hebben ze er ook nog een stuk of 4 met 4 assen. Die 250 ton waar ik het over had is het max kentekengewicht. Aldus een collega die tot voor kort met een van de beide 5-assers reed

[ Bericht 27% gewijzigd door Bartholomeus op 10-01-2009 19:50:52 ]
pi_65261943
Over die AS-tronic van DAF: ik heb een XF105, en vervloek het ding al 300.000km.
Of ik nu in de bergen in Noorwegen zit, in Schotland, in de Alpen, of in de file bij Utrecht: het ding weet niet normaal te schakelen. Zowel qua toerental (900-1000 toeren een berg beklimmen) als qua comfort (de vullingen klappen je soms uit je snavel).

Het ding is al tig keer terug geweest naar DAF, en met nieuwe software is het een 3000km goed, daarna begint het weer.
Beer van een wagen, maar die automaat is om te janken. Bouw er maar een Variomatic in.

Over die Volvo: re-spect!!!
Die zou ik wel eens met een losse trekker willen uitproberen...
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_65269961
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 21:36 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Over die AS-tronic van DAF: ik heb een XF105, en vervloek het ding al 300.000km.
Of ik nu in de bergen in Noorwegen zit, in Schotland, in de Alpen, of in de file bij Utrecht: het ding weet niet normaal te schakelen. Zowel qua toerental (900-1000 toeren een berg beklimmen) als qua comfort (de vullingen klappen je soms uit je snavel).

Het ding is al tig keer terug geweest naar DAF, en met nieuwe software is het een 3000km goed, daarna begint het weer.
Beer van een wagen, maar die automaat is om te janken. Bouw er maar een Variomatic in.

Over die Volvo: re-spect!!!
Die zou ik wel eens met een losse trekker willen uitproberen...
Ik had vorige week een CF mee van twee jaar oud die ineens ook een nieuw kwaaltje had. Als je alleen maar naar het gaspedaal keek begon dat ding al terug te schakelen. En ook gelijk twee versnellingen terug. Laat je het gas los schakelt het ding weer op, trap je het gas weer in en gelijk weer twee terug. En ik trapte absoluut niet hard op het pedaal, ik gaf maar een klein beetje gas. Ik heb hem maar op manueel gezet. AS-tronic
pi_65289051
Aankoppelen of docken met zo'n ding vind ik ook niet fijn.
Als je een klein beetje gas geeft gebeurt er niks, klein beetje gas er bij en je vertrekt bekant met spinnende wielen.
Okee, dat laatste is wat overdreven natuurlijk maar hij gaat er dan veel te snel vandoor.

Rij ik toch vele malen liever op een CF of XF met handbak.
  zondag 25 januari 2009 @ 02:20:23 #197
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_65375963
Dit was met 1000 kilometer..

Ik heb de verbruikswaarden maar even een schop gegeven.. (met m'n rechtervoet ja!)

Let op de km stand

[/quote]
pi_65381756
quote:
Op zondag 25 januari 2009 02:20 schreef glasbak het volgende:
Dit was met 1000 kilometer..
[ afbeelding ]

Ik heb de verbruikswaarden maar even een schop gegeven.. (met m'n rechtervoet ja!)

[ afbeelding ]

Let op de km stand

[/quote]

Dus jij bent ook zo'n kaleuwtviooowl die niet harder rijdt dan stréépje 80?
  zondag 25 januari 2009 @ 13:07:33 #199
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_65381891
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:03 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

of een strakke begrenzer heeft
pi_65385804
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:07 schreef gateway het volgende:

[..]

of een strakke begrenzer heeft
WTF

Nou, daar ben je dan lekker mee
pi_65387040
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:03 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

en zijn mistlampen voor aan heeft.
  zondag 25 januari 2009 @ 15:53:42 #202
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_65387373
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:07 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

WTF

Nou, daar ben je dan lekker mee
Ik kan wel 90 hoor als ik wel.. Ik verdom het gewoon

Te hard rijden kost mij gewoon te veel omdat a) Ik dagelijks 15 minuten minder werk en b) het risico loop op bekeuringen die ik dan zelf moet betalen.

En in de afgelopen anderhalf jaar, sinds ik mij "netjes" aan de wet der maximum snelheden ben gaan houden, heb ik nog geen enkele keer van m'n baas of planner te horen gekregen dat ik te lang over m'n werk doe of te weinig werk verzet op een dag. Sterker nog, ze geven me zelfs een nieuwe auto! Dus waarom zou ik me druk maken?

Mezelf druk maken doe ik morgen wel
  zondag 25 januari 2009 @ 15:54:16 #203
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_65387390
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:45 schreef RealZeus het volgende:

[..]

en zijn mistlampen voor aan heeft.
Het was mistig
pi_65422846
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:07 schreef RealZeus het volgende:

[..]

maandag 26 januari 2009 @ 18:03:57 #205
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_65427390
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:03 schreef Sharpeyed het volgende:

[..]
Wijze woorden
pi_66251157
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:35 schreef dubidub het volgende:
2 nederlandse bedrijven hebben hem al besteld las ik Goeie shit. Vipergts jij reedt toch met een FH16 660?
Bij WD zijn de eerste 660 al afbestelt om plaatst te maken voor de 700 pk versie
pi_66563885
Nou, dat was dat. 10 Dagen gewerkt voordat ik er uit lag. Maanden naar toe gewerkt (langdurige screenings, medische keuring, tests etc.).

Intussen zijn alle andere vacatures van transportbedrijven sites ook verdwenen door de kredietcrisis.

Lekker is dat.

Wel gemerkt dat een automaat echt fijn is voor distributie verkeer. Alleen de turbovertraging in de oude Volvo FL is echt van den zotte. Serieus ~3 seconden dat er niets gebeurd als je vanuit stilstand wegtrekt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Koploperkopper op 28-02-2009 21:13:29 ]
pi_66564427
das nogal balen koploperkopper...
pi_66565624
Ik was ook blij dat er toevallig iemand vakantie nam in de week dat ik vakantie had en kon werken. (studentchauffeur). Toch nog een vol weekje mogen maken.
pi_66575891
Mja, weet niet zo goed wat ik nu moet gaan doen. Heb verder ook geen connecties in de transportwereld die me aan een baan zouden kunnen helpen. Denk dat ik in ieder geval maar een digitale tachograafpas ga aanvragen, dan hoef ik daar in ieder geval niet meer 6 weken op te wachten mocht ik onverhoopt werk tegen komen.
pi_66589457
quote:
Op zondag 1 maart 2009 11:50 schreef Koploperkopper het volgende:
Mja, weet niet zo goed wat ik nu moet gaan doen. Heb verder ook geen connecties in de transportwereld die me aan een baan zouden kunnen helpen. Denk dat ik in ieder geval maar een digitale tachograafpas ga aanvragen, dan hoef ik daar in ieder geval niet meer 6 weken op te wachten mocht ik onverhoopt werk tegen komen.
TIP: Ga wat anders doen. De transportwereld is zieker dan ziek. Sowieso kom je zonder ervaring momenteel niet aan werk en ook met ervaring is het behelpen. Dus ik zou die digipas lekker bij de RDW laten liggen en werk zoeken waar de regels wel nageleefd worden.
  zondag 1 maart 2009 @ 18:47:33 #212
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_66589842
Nee, in andere sectoren is lekker veel werk nu
pi_66594904
quote:
Op zondag 1 maart 2009 18:37 schreef RealZeus het volgende:

[..]

TIP: Ga wat anders doen. De transportwereld is zieker dan ziek. Sowieso kom je zonder ervaring momenteel niet aan werk en ook met ervaring is het behelpen. Dus ik zou die digipas lekker bij de RDW laten liggen en werk zoeken waar de regels wel nageleefd worden.
Volgens mij moet jij een andere baas zoeken!

Maar ik ben het met je eens dat de regels niet overal nageleefd worden. Aan de ene kant ben ik als studentchauffeur daar heel blij mee, want daarom heb ik afgelopen week een paar werkdagen gemaakt van 17~18 uur. (Iets wat met digipas niet had gelukt: 's ochtends nog zonder schijf lossen/laden, en 'einde' dag schijf eruit en weer twee uur lossen/laden) Maar van mij weten ze dat als ik een week tijd heb, ik uren wil maken. Als ze zo ook met hun vaste chauffeurs zouden omgaan denk ik dat er weinig overblijven. Maar je hebt wel nog van zulke bedrijven, en die moet je mijden als de pest.

De transportwereld is misschien ziek, maar er zijn chauffeurs die krijg je voor geen goud uit de truck.
pi_66595932
quote:
Op zondag 1 maart 2009 18:37 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Mja, het is sowieso tijdelijk werk, maar ik wil niet m'n C voor niets behaald hebben, want ik vind het wel leuk om te doen. Ik zou zo'n beetje alles wel willen doen (behalve op de vuilniswagen rijden).
  zondag 1 maart 2009 @ 21:30:48 #215
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_66596004
quote:
Op zondag 1 maart 2009 18:47 schreef Alexxxxx het volgende:
Nee, in andere sectoren is lekker veel werk nu
ik kan binnenkort zoals het er naar uitziet met een opleiding in de zorg beginnen van vuilniscontainers via bloemen naar verstandelijk gehandicapten
  zondag 1 maart 2009 @ 21:40:43 #216
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_66596423
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:30 schreef Klonk het volgende:

[..]

ik kan binnenkort zoals het er naar uitziet met een opleiding in de zorg beginnen van vuilniscontainers via bloemen naar verstandelijk gehandicapten
ik zit tussen de busdeuren tegenwoordig
  zondag 1 maart 2009 @ 21:44:01 #217
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_66596546
was plastische chirugie te duur ?
pi_66598058
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:04 schreef KosterT het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij een andere baas zoeken!

Maar ik ben het met je eens dat de regels niet overal nageleefd worden. Aan de ene kant ben ik als studentchauffeur daar heel blij mee, want daarom heb ik afgelopen week een paar werkdagen gemaakt van 17~18 uur. (Iets wat met digipas niet had gelukt: 's ochtends nog zonder schijf lossen/laden, en 'einde' dag schijf eruit en weer twee uur lossen/laden) Maar van mij weten ze dat als ik een week tijd heb, ik uren wil maken. Als ze zo ook met hun vaste chauffeurs zouden omgaan denk ik dat er weinig overblijven. Maar je hebt wel nog van zulke bedrijven, en die moet je mijden als de pest.

De transportwereld is misschien ziek, maar er zijn chauffeurs die krijg je voor geen goud uit de truck.
En jij dacht dat ik daar nog niet mee bezig was?

En met mij al meer collega's, maar dat boeit ze op het moment weinig. En probeer als chauffeurs maar eens één front te vormen, dat lukt niet.
Ik kreeg laatst het verwijt van een collega dat ik maar zwak was dat ik die ritten van 14 en 16 uur op twee digipasjes niet deed.Want het kwam nu allemaal op de rest aan.
Op mijn weerwoord dat ik, als ik dan iemand dood rijd, opgepakt word wegens dood door schuld had hij zoiets van:"Ach, dat gebeurt niet."
Nee, maar ik ga het risico niet nemen. Als je zo rommelt met de uren vraag je om problemen. Ik weiger het.
pi_66598183
Heel verstandig, altijd jezelf indekken. Want je baas zal doen of z'n neus bloed en schiet je echt niet te hulp in zo'n situatie.
pi_66601454
Idd, zeker als het om dat soort geintjes gaat als op twee pasjes rijden. Ik vraag me af hoe je uberhaupt aan een tweede komt. Ondanks de belachelijk hoge boetes van tegenwoordig wil ik nog best wel eens een kwartiertje over mijn tijd gaan als de rest een beetje schoon is, maar toen vrijdag mn uren op waren ben ik toch mooi een nachtje blijven staan op een half uur van huis. Ik ga geen nieuwe schijf erin doen of op een andere manier fraude plegen. Die zijn mij véééél te duur. En je bent echt ontzettend de lul als er dan iets gebeurd...
pi_66602450
quote:
Op zondag 1 maart 2009 23:32 schreef KosterT het volgende:
, maar toen vrijdag mn uren op waren ben ik toch mooi een nachtje blijven staan op een half uur van huis.
Ik had naar huis gebeld en me op laten halen als ik zou besluiten niet door te rijden in zo'n situatie.
No way dat ik een half uurtje van huis niet thuis slaap.
pi_66603266
quote:
Idd, zeker als het om dat soort geintjes gaat als op twee pasjes rijden. Ik vraag me af hoe je uberhaupt aan een tweede komt. Ondanks de belachelijk hoge boetes van tegenwoordig wil ik nog best wel eens een kwartiertje over mijn tijd gaan als de rest een beetje schoon is, maar toen vrijdag mn uren op waren ben ik toch mooi een nachtje blijven staan op een half uur van huis. Ik ga geen nieuwe schijf erin doen of op een andere manier fraude plegen. Die zijn mij véééél te duur. En je bent echt ontzettend de lul als er dan iets gebeurd...
Twee pasjes is niet zo moeilijk hoor. Je eigen pasje en die van de baas of een planner.
pi_66625419
quote:
Op zondag 1 maart 2009 23:58 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik had naar huis gebeld en me op laten halen als ik zou besluiten niet door te rijden in zo'n situatie.
No way dat ik een half uurtje van huis niet thuis slaap.
Ik ben geen full time chauffeur he, dus voor mij kan dat 5e nachtje er ook wel bij.
quote:
Op maandag 2 maart 2009 00:26 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Twee pasjes is niet zo moeilijk hoor. Je eigen pasje en die van de baas of een planner.
Ah op die manier. Kunnen ze dus gelijk zien dat je keihard aan het frauderen bent.
pi_66632486
quote:
Ikzelf ben ook chauffeur en ook ik heb vaak mij niet aan de regels gehouden,ook na het vele malen melden dat het niet goed zat,vb,op maandag beginnen,en de week erna op vrijdag eindigen,zonder enige rustdag,ofwel,de wettelijke 24 uur.
Hoop gezeur gehad ed,en uiteindelijk echt gezeik gehad en er kon een advocaat aan te pas komen.

Maar ok,een tijdje geleden stond er in de Ton een stukje over een chauffeur die 5 of 15 (1 van die 2) minuten over zijn rijtijd was.Wat gebeurt er,er staat een wagen midden op de snelweg met panne of ongeluk,dat weet ik niet zeker meer,en deze chauffeur klapt vol op deze auto die midden op de snelweg staat.
Gevolg,2 doden en een zwaargewonde.
Chauffeur over zijn rijtijd,krijgt dood door schuld aan zijn broek,wordt veroordeeld daarvoor,moet in hoger beroep,en na 2 jaar (!!!!!) wordt ie uiteindelijk vrijgesproken.

Dus voor alle cowboys die lekker de regels aan hun laars lappen (ik doe het echt niet meer,ze kunnen van mij de hoogste boom in),ga vooral zo door,maar mocht er wat gebeuren,dan moet je niet piepen he.
pi_66635263
Bij een ongeluk gaat elke chauffeur nat. Er zijn maar weinig chauffeurs die elke dag een schone schijf hebben. Als ze gaan zoeken vinden ze altijd wel iets.

Maar je hebt gelijk, ik zou die 5 of 10 minuten ook niet moeten doen. Half uur vind ik ook te gek, en dat laden en lossen zonder schijf aan het begin of einde van je dienst; als er iets gebeurt komen ze daar ook wel achter. T'is een beetje risico's afwegen.
pi_66659327
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:39 schreef KosterT het volgende:
Bij een ongeluk gaat elke chauffeur nat. Er zijn maar weinig chauffeurs die elke dag een schone schijf hebben. Als ze gaan zoeken vinden ze altijd wel iets.

Maar je hebt gelijk, ik zou die 5 of 10 minuten ook niet moeten doen. Half uur vind ik ook te gek, en dat laden en lossen zonder schijf aan het begin of einde van je dienst; als er iets gebeurt komen ze daar ook wel achter. T'is een beetje risico's afwegen.
Nou,in dit specifieke geval vind ik,en blijkbaar de rechter ook,dat de chauffeur,ookal is hij een klein beetje over zijn rijtijd gegaan,niet schuldig is aan dit voorval.
Hoe kan het toch mogelijk zijn dat een chauffeur aansprakelijk is voor iets waar hij eigenlijk niets aan kan doen,ik bedoel,je verzint het toch niet om een auto midden op een snelweg te "parkeren" (ookal is het een pechgeval) en erin te blijven zitten!

Maar elke keer weer,als er een ongeluk is waar een vrachtwagen bij betrokken is,kijken ze als eerste naar de schijf,want dat is immers makkelijk te controleren,en indien je over je tijd bent,ben je schuldig.
Het maakt dan niet veel meer uit of de andere partij in geval van een ongeval fout is geweest,dit komt naderhand wel.Maar voorlopig zit de chauffeur met de gebakken peren,of erger,in de cel.

Dit is toen gebeurd,hij was fout,maar om nou 2 jaar te moeten procederen om in mijn ogen onder de straf uit te moeten komen is echt van de gekke.

Vooral na het lezen van dit stukje zijn bij mij de ogen ook open gegaan.Ikzelf heb ook vaak de rijtijden aan mijn laars gelapt,bv van kesteren in 1 rechte streep rijden naar brunsbuttel zonder enige pauze (bijna 9 rijuren he),of op vrijdagavond nog f laden terwijl je de hele week van huis was geweest,en om 1745 uur te horen krijgen dat je een bepaald produckt moet laden wat als dikke stront door een pijp loopt,ik wilde naar huis,hoppa,weer 20 uur op schijf.
En zo zijn er nog meer voorbeelden,laat ik het zo zeggen,ik rij 79km/h,geen km harder,en rijtijden zijn heilig,zelfde geldt voor de rust,ik pak de standaard regeling,dus de 11 uur,kunnen ze mij nooit ergens op pakken.

Trouwens,die digitale maffia achtige tacho is ook zo irritant,2 minuten over je 4 1/2 uur en je bent de pineut,zeker in belgie en frankrijk.
pi_66777597
Om de boel een beetje op te vrolijken (al keur ik het extreme gedeelte wel af); http://www.vkmag.com/vide(...)mpleet_uit_zijn_dak/
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:39:13 #228
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_66779132
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:00 schreef Koploperkopper het volgende:
Om de boel een beetje op te vrolijken (al keur ik het extreme gedeelte wel af); http://www.vkmag.com/vide(...)mpleet_uit_zijn_dak/
Wij waren eerder Plezier in je werk
pi_66779234
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:39 schreef glasbak het volgende:

[..]

Wij waren eerder Plezier in je werk
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:54:12 #230
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_66779781
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:41 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

pi_66816155
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:54 schreef glasbak het volgende:

[..]

Het verhaal krijgt een staartje.
quote:
Truck driver releases video: dancing in his cab as he speeds along motorway

A Romanian truck driver is being hunted by police after releasing a video of himself dancing in his cab as he thunders along a motorway.

The driver - who apparently works all over Europe and the UK - handed the recording to a TV station and You Tube after filming his antics for friends.

As he cranks up the volume on a folk song, the trucker starts thrashing around the cab, waving both hands with barely a glance at the road ahead.

Then he unfastens his seat belt so he can gyrate around the driver's seat, before moving over to the passenger footwell to dance away from the control pedals and steering wheel.

At one point, he even steers with his feet, showing off for the camera as he drives terrifying close to other trucks and cars.

He says: "I was just bored, this wasn't anything special. We all do this - we sing, while we're driving."

Copies of the tape are now being viewed by traffic poilce officers throughout Europe as they try to track down the driver.

He claims the performance was shot by his brother as they drove from Holland to Belgium. Others believe the dance might have been recorded in France.

Romanian police want to interview the trucker after he appeared on a local You've Been Framed-style television show.

"He doesn't seem to be driving in Romania so what we can do is limited but we certainly want to talk to him," said a senior officer.
http://www.telegraph.co.u(...)-along-motorway.html

Mooi stukje sensatiekrant;
quote:
..as he drives terrifying close to other trucks and cars..
quote:
..as he thunders along a motorway..
  zondag 8 maart 2009 @ 02:19:44 #232
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_66816608
quote:
Op zondag 8 maart 2009 01:37 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Het verhaal krijgt een staartje.
[..]

http://www.telegraph.co.u(...)-along-motorway.html

Mooi stukje sensatiekrant;
[..]

[..]

En maar goed ook!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:32:02 #233
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_66910322
In Belgie weten ze ondertussen wie het is en willen heb z'n rijbewijs afnemen...
quote:
Dit is poging tot doodslag'
Staatssecretaris Etienne Schouppe (CD&V) wil vervolging van Roemeense trucker

Op het internet circuleert een filmpje van een Roemeense trucker die op onze snelwegen in volle vaart levensgevaarlijke toeren uithaalt. Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) wil de man laten opsporen en vervolgen.
Iulian Breazu heet de Roemeense trucker die de steracteur is in het verbijsterende filmpje. En dan drukken we het nog zacht uit. De man haalt de zotste kuren uit achter het stuur van zijn vrachtwagen. Hij is al goed op dreef als op de achtergrond een bijna folkloristische hit weerklinkt. En dan begint het plots. Eerst wat handgeklap, maar al snel staat de trucker te dansen en te springen op zijn passagierstoel. Op volle snelheid. Hij heeft er de grootste lol in en zo te zien is het niet zijn eerste optreden. Op een gegeven moment slaagt hij er zelfs is zijn truck met één voet te besturen. Intussen wordt hij voorbijgestoken door andere vrachtwagens. Hallucinant, en vooral: levensgevaarlijk.

Breazu's broer filmde alles en gooide het filmpje voor de grap op het internet. Daar werd het snel opgepikt door lokale tv-stations in Roemenië, waar zijn acrobatische toeren hem de koosnaam de 'rijdende Tarzan' opleverde.

Wie het filmpje goed bekijkt - intussen een hit in wording op YouTube - heeft snel door dat het allemaal gebeurde op een Belgische snelweg. Mogelijk op de E19, van Breda naar Antwerpen, een fileweg waar we met z'n allen wel vaker stilstaan voor het zoveelste ongeval.

De man heeft zichzelf intussen flink in de nesten gewerkt. De 23-jarige wegpiraat riskeert ontslagen te worden en de kans is groot dat er binnenkort een veroordeling volgt. Op het kabinet van Etienne Schouppe, staatsscretaris voor Mobiliteit, werd het filmpje gisteren met wijd opengesperde ogen bekeken. 'Dit is één grote flagrante verkeersinbreuk. Van onverantwoord rijgedrag over het niet dragen van schoeisel tot het niet respecteren van de nodige tussenafstand met de voorligger', zegt een verontwaardigde staatssecretaris.

Schouppe heeft zich intussen voorgenomen zijn verbindingsofficier bij de federale politie op de zaak te zetten. 'Om te kijken in welke mate we die chauffeur kunnen opsporen. Maar in elk geval: die man komt nu al zeker in aanmerking voor onmiddellijke intrekking van zijn rijbewijs en hij zal zich later voor de rechtbank moeten verantwoorden.'

Ook bij het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV) reageren ze verontwaardigd. Woordvoerder Werner De Dobbeleer: 'Dit is mijn inziens niet minder dan poging tot doodslag. Pure verkeerscriminaliteit. Zo iemand brengt het leven van vele anderen in gevaar. Het lijkt me niet meer dan gepast dat deze man zijn rijbewijs levenslang wordt afgepakt. Voor alle duidelijkheid: dit gaat verder dan zomaar een zware verkeersovertreding. In feite moet men eens gaan nadenken hoe we dit soort cowboys gepast kunnen bestraffen.'

Ook de Unie van Professionele Transporteurs en Logistieke Ondernemers (UPTR) vraagt om de Roemeense chauffeur op te sporen en te vervolgen. 'We doen er de jongste tijd echt alles aan om het imago van onze sector te verbeteren. En dan komt dit soort kwibussen de boel verbrodden', zegt woordvoerder Filip Janquart.

'Ik hoop dat de mensen beseffen dat niet alle vrachtwagenchauffeurs zo zijn en dat dit om een extreem individueel geval gaat. We zijn echt niet allemaal zulke onnozelaars. Dat zo iemand gestraft moet worden, lijkt ons niet meer dan evident.'

Volgens de Unie doen er al langer geruchten de ronde over problemen met Oost-Europese truckchauffeurs. 'We krijgen wel vaker signalen over Oost-Europese chauffeurs die verzamelen in een van de tankstations langs de snelweg, daar een feestje bouwen en enkele uren later weer op de weg zitten. Als u vraagt of er strenger tegen dit soort chauffeurs moet opgetreden worden, heb ik maar één antwoord: laten we er eerst al eens voor zorgen dat er opgetreden wordt.'
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GT627IO5P

Gevolgd door zijn kant van het verhaal...
quote:
Roemeense chauffeur: 'Ik zal het nooit meer doen'

'Ik weet dat het een zot idee was en ik zal het in de toekomst zeker niet meer doen', reageert Iulian Breazu, de roekeloze Roemeense chauffeur. 'Ik verontschuldig me, ook al verandert dat weinig aan de grond van de zaak.'
'Ik was die dag waarschijnlijk superblij. Het is erg wat ik gedaan heb, maar ik heb nooit iemand vermoord, nooit iemand kwaad gedaan.'

'En ter verdediging wil ik wel zeggen dat alle truckers zich met andere zaken bezighouden terwijl ze aan het rijden zijn: nagels knippen, haar goedleggen, in de spiegel kijken en ga zo maar door.'

Aan de Roemeense krant Libertatea vertelde Breazu dat zijn 'optreden' al van twee jaar geleden dateert. 'Als ik me goed herinner, was mijn vader toen ernstig ziek. Hij had een longaandoening en de dokters waren erg sceptisch. Een paar minuten voor het filmpje gemaakt is, had ik juist telefoon gekregen van thuis. Mijn vader was buiten levensgevaar. Ik was zo blij, ik wilde alleen maar snel naar huis.'
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GT627IOP2
pi_66912479
Laat ze die Roemeen gauw zijn rijbewijs afpakken.

En nagels knippen en haar goed doen achter het stuur? Ik heb het nog geen chauffeur zien doen.
In de spiegel kijken doe ik ook, ik wil toch weten wat er om mij heen gebeurt.

Maar achter het stuur weg stappen op volle snelheid Dan mag je toch wel spreken van een domme actie, zeker als het op de E19 was. Er zit daar aardig wat spoorvorming in op sommige plekken en als hij op die momenten zijn klauwen los had gehad was het een heel ander filmpje geworden.
pi_66913168
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:15 schreef RealZeus het volgende:
Laat ze die Roemeen gauw zijn rijbewijs afpakken.

En nagels knippen en haar goed doen achter het stuur? Ik heb het nog geen chauffeur zien doen.
In de spiegel kijken doe ik ook, ik wil toch weten wat er om mij heen gebeurt.

Maar achter het stuur weg stappen op volle snelheid Dan mag je toch wel spreken van een domme actie, zeker als het op de E19 was. Er zit daar aardig wat spoorvorming in op sommige plekken en als hij op die momenten zijn klauwen los had gehad was het een heel ander filmpje geworden.
Ik heb geregeld collega's in de weer gezien met koffiezetters, sjekkie's draaien, boterhammetjes smeren, en dergelijken. Cd'tjes wisselen en een fles frisdrank aan m'n bek zetten doe ik overigens zelf ook. Maar daar blijft het dan ook bij, en ook alleen op die momenten dat de situatie het toelaat

Al een nieuwe baas trouwens?
pi_66913305

Kwam deze nog tegen in een ander topic. Die doet het wat rustiger aan.
pi_66913536
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:30 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ik heb geregeld collega's in de weer gezien met koffiezetters, sjekkie's draaien, boterhammetjes smeren, en dergelijken. Cd'tjes wisselen en een fles frisdrank aan m'n bek zetten doe ik overigens zelf ook. Maar daar blijft het dan ook bij, en ook alleen op die momenten dat de situatie het toelaat

Al een nieuwe baas trouwens?
Ja, maar dat is wat anders dan compleet achter het stuur weg wandelen.

Het enige wat ik doe is cd's wisselen, eten en drinken.

En nee, het is hier in het noorden echt drie keer niks qua werk
pi_66914438
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:39 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ja, maar dat is wat anders dan compleet achter het stuur weg wandelen.

Het enige wat ik doe is cd's wisselen, eten en drinken.

En nee, het is hier in het noorden echt drie keer niks qua werk
Geheel offtopic: je hebt de tijd ook wel tegen op het moment, voor het eerst in tijden zijn er chauffeurs genoeg...
pi_66914576
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:56 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Geheel offtopic: je hebt de tijd ook wel tegen op het moment, voor het eerst in tijden zijn er chauffeurs genoeg...
Ik weet het.

Maar goed, ik ben al wel aan het kijken wat ik anders leuk zou vinden.
Nu er chauffeurs genoeg zijn blijkt wel weer hoe ziek die transportwereld nog steeds is. Nog steeds denken ze dat ze alles kunnen flikken ten opzichte van chauffeurs, tot de economie weer aan trekt, dan lopen ze weer te huilen dat er geen chauffeurs zijn.
pi_66914799
Mijn hoop op een nieuwe baan als chauffeur begint ook te vervagen. Het enige wat ik kon vinden is een baan op een cementwagen 80km verder op. 160km per dag. Part-time.
pi_66917325
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:59 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik weet het.

Maar goed, ik ben al wel aan het kijken wat ik anders leuk zou vinden.
Nu er chauffeurs genoeg zijn blijkt wel weer hoe ziek die transportwereld nog steeds is. Nog steeds denken ze dat ze alles kunnen flikken ten opzichte van chauffeurs, tot de economie weer aan trekt, dan lopen ze weer te huilen dat er geen chauffeurs zijn.
Nou zit jij ook wel gewoon echt bij een enorm kutbedrijf. Bij ons is het ook wel hard werken geblazen, maar (op een uiterst sporadische uitspatting na, maar dat voorkom je toch niet) de rijtijdenwet wordt wel nageleefd. Alles netjes betaald, geen tijd voor tijd regelingen en dergelijke, dagje vrij is altijd te regelen, gevarieerd werk, op mijn zaterdagtoertje na geen vaste ritten of vaste planning, fatsoenlijk materieel dat ook fatsoenlijk onderhouden wordt, en veel, hééél veel, verschillende klantjes En last but not least: de centen zijn er altijd op tijd en het klopt ook altijd.
De baas is alleen wel een aparte, daar moet je echt mee overweg kunnen, kun je dat niet dan is het een enorme klootzak Kun je het wel, dan is het een toffe kerel
  dinsdag 8 november 2011 @ 10:53:15 #242
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104113139
Goffer, is dit topic al zo lang deaud? of hadden we inmiddels een andere reeks?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 8 november 2011 @ 11:39:26 #243
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_104114453
geen idee!
  dinsdag 8 november 2011 @ 11:43:53 #244
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104114581
Heej Glasbak, wel nog steeds aan het rijden? ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 8 november 2011 @ 11:56:19 #245
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_104115010
jazeker :P

op dit moment zelfs :D
  dinsdag 8 november 2011 @ 12:03:07 #246
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_104115243
ik denk dat je toch het verkeerde topic geschopt hebt :P
  dinsdag 8 november 2011 @ 12:19:35 #247
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_104115777
we zaten al bij 16 of zo :')
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:01:34 #248
4921 blup
Shoarma Sin Farma
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:11:35 #249
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104117602
Whehe, dadaggikal, want dit topic stond op 996 dagen (ofzo) geen reakties _O-

Dank voor het reeksen bluppie :*
  dinsdag 8 november 2011 @ 20:18:59 #250
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_104135195
Die van Blub is hem ook niet

Topicreeks: Vrachtwagenchauffeurstopic

Dit is hét echte vrachtwagenchauffeurstopicchaindinggeval :+
  dinsdag 8 november 2011 @ 20:33:19 #251
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104135907
Zullen we deze maar op slot kwakken dan? :+

- ja, is goed SD, dan zwammen we in die andere wel verder -

oké ^O^

[/MPS syndrome]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')