Nee, dat klopt. Ligt ook heel erg aan het gebied waar je op dat moment bent. Zuid-Italie, Oost Duitsland en Sommige gebieden in Ierland staan er wel bekend om dat je niet op een afgelegen plek op steeg gaat slapen, want dat is vragen om problemen. Het gaat de criminelen vaak niet om de lading, maar ook om diesel, en waardevolle spullen in de cabine.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:15 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ah, ok.Duidelijk, dank.
Hier in het Westland zal het voornamelijk groente/fruit en bloemen zijn, en dat is ook wat ik wil. Internationaal. Wil na internationaal te zijn geweest graag snel thuis zijn vermoed ik, dus wat dat betreft is het ideaal. Voordeel van bloemen/groente vervoeren is denk ik toch ook dat er niet snel gejat wordt? Voor dat soort dingen ben ik toch altijd wel huiverig. Heb zelf geen hands-on experience daarmee, maar wordt het nog vaak gedaan?
			
			
			
			Slaapt wel lekker met gas als slaapmutsje op het slapen gaan met een koelinstallatie achter je oor.quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:23 schreef Toempf het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. Ligt ook heel erg aan het gebied waar je op dat moment bent. Zuid-Italie, Oost Duitsland en Sommige gebieden in Ierland staan er wel bekend om dat je niet op een afgelegen plek op steeg gaat slapen, want dat is vragen om problemen. Het gaat de criminelen vaak niet om de lading, maar ook om diesel, en waardevolle spullen in de cabine.
Het gebeurd volgens mij nog regelmatig dat er gas in de cabine wordt gespoten (net niet dodelijk) zodat de chauffeur voorlopig niet meer wakker wordt. Dan kunnen ze al het geluid maken dat ze willen en gooien gewoon een ruit in of breken de deur open en jatten je spullen. Ook met Polen die zogenaamd 'een paar liter' diesel nodig hebben, moet je oppassen. Ze hebben van die speciale pompen waar ze in een keer 30 liter mee oppompen, en dan krijg jij 5 euro voor de moeite, maar meestal vragen ze het geeneens en sta je met een lege tank.
Ik wil je niet afschrikken wat die criminaliteit betreft, dat zijn slechts een aantal gebieden waar je het (kleine) risico loopt beroofd te worden. Zolang je maar in een beetje bewoond gebied gaat staan slapen of desnoods op een bewaakte parkeerplaats, is er weinig aan de hand verder
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Volvoquote:Op woensdag 10 september 2008 00:21 schreef Koploperkopper het volgende:
[ afbeelding ]
Machtig mooi. Persoonlijk snap ik niet waarom mensen het veranderen, maar goed, dat is natuurlijk aan hen zelf.
			
			
			
			Een nieuwe vrachtwagen is standaard al gewoon goed voorzien, vind ik. Tuurlijk kan er een extra geluidssysteem in enzo, maar dan zou ik eerder kiezen voor wat jij zegt, arbeidsvoorwaarden enzo.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:41 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En een dikke auto met toeters en bellen is leuk, maar persoonlijk zou ik toch meer gaan voor betaling en arbeidsvoorwaarden en of er een goede sfeer is bij het bedrijf.
			
			
			
			Ah, kijk, dat wist ik niet. Dan wissel je elkaar gewoon af om de 4.5 uur of zo iets?quote:Op woensdag 10 september 2008 13:41 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Volvo
En Koploperkopper? Als je net je rijbewijs hebt en je gaat bloemen rijden denk ik wel dat je eerst dubbelbemand gaat rijden. Want dat gebeurt ook veel in de bloementransport. Ik heb het zelf ook een paar weken gedaan bij Breewel. En het is best aanpoten. Maar goed, je leert er wel veel van.
En een dikke auto met toeters en bellen is leuk, maar persoonlijk zou ik toch meer gaan voor betaling en arbeidsvoorwaarden en of er een goede sfeer is bij het bedrijf.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Ja, dat klopt.quote:Op woensdag 10 september 2008 14:38 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ah, kijk, dat wist ik niet. Dan wissel je elkaar gewoon af om de 4.5 uur of zo iets?
			
			
			
			
			
			
			
			quote:Op zaterdag 13 september 2008 21:52 schreef RealZeus het volgende:Bij het bedrijf waar ik werk is een snelheidsbekeuring binnen gekomen.
Voor een vrachtwagen.
Dat is niet zo bijzonder voor een transportbedrijf.
Wat wel bijzonder is is dat mijn collega geflitst zou zijn met een snelheid van 223 km/h.
Diverse collega's hebben al aangegeven dat zij die auto als vaste auto willen, de rest is begrensd op 86 km/h.
			
			
			
			Geen idee, ik geloof niet dat de baas accoord ging met de bekeuring, maar hij is nu wel officieel de snelste chauffeur van ons bedrijf.quote:Op zaterdag 13 september 2008 23:10 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]Doet-ie goed, snelheidsbegrenzer eruit gesloopt en meegeroeit?
			
			
			
			Gelukkig reed hij niet vol gas, het had erger kunnen zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2008 21:52 schreef RealZeus het volgende:
Wat wel bijzonder is is dat mijn collega geflitst zou zijn met een snelheid van 223 km/h.
			
			
			
			Dubbelbemand rijden, je bent toch geen Poolquote:Op woensdag 10 september 2008 13:41 schreef RealZeus het volgende:
Volvo
En Koploperkopper? Als je net je rijbewijs hebt en je gaat bloemen rijden denk ik wel dat je eerst dubbelbemand gaat rijden. Want dat gebeurt ook veel in de bloementransport. Ik heb het zelf ook een paar weken gedaan bij Breewel. En het is best aanpoten. Maar goed, je leert er wel veel van.
En een dikke auto met toeters en bellen is leuk, maar persoonlijk zou ik toch meer gaan voor betaling en arbeidsvoorwaarden en of er een goede sfeer is bij het bedrijf.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Nee, je kunt beter lijndiensten rijden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 22:25 schreef Vurious het volgende:
Wat dat betreft kun je beter internationaal rijden. Dan halen ze je oplegger wel voor je leeg toch (gewild, niet ongewild)?
			
			
			
			
			
			
			
			Deense karren zijn okay.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 22:21 schreef Klonk het volgende:
ik bedoelde meer op de ruimte die er is, of het gebrek daaraanen de tijd dat ik bloemen heb gereden hebben polen me nooit geholpen met lossen, dus kun je zelf in de weer met die klote deense karren
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Mwah, valt toch wel mee? Ik heb pas één keer een deense kar op z'n kant getrokken, dat kwam doordat ik vol gas met m'n golfkar wegreed, terwijl er alleen planten op de bovenste twee lagen stonden, en die kar haaks op de rijrichting stond.quote:Op zondag 5 oktober 2008 16:36 schreef Ceausescu het volgende:
Ze zijn pas kut als er een of meerdere wieltjes haperen, zoals bij boodschappenwagentjes, dan ligt dat ding zo op z'n kant als je niet op let.
			
			
			
			
			
			
			
			Daar kan ik inkomen. Kun je je indenken wat er gebeurt als je ze op een zanderige ondergrond met worteldoek moet rijden?quote:Op zondag 5 oktober 2008 16:54 schreef Ceausescu het volgende:
Op een vlakke ondergrond gaat het nog wel, maar over stoeptegels is het echt een ramp.
			
			
			
			
			
			
			
			Dan mogen ze het zelf komen uitladen.quote:Op zondag 5 oktober 2008 17:01 schreef dubidub het volgende:
[..]
Daar kan ik inkomen. Kun je je indenken wat er gebeurt als je ze op een zanderige ondergrond met worteldoek moet rijden?
Tsja, een basiscursus natuurwetten mogen ze van mij wel krijgen.quote:Op zondag 5 oktober 2008 17:09 schreef Klonk het volgende:
en dan hebben we het nog niet eens over de mongolen die die karren zelf met bloemen beladen en dan denken dat je de zwaarste rustig helemaal bovenop neer kunt zetten en dat dan echt wel bljift staan met wat extra folie en wat opzethoekjes
			
			
			
			quote:Op zondag 5 oktober 2008 17:09 schreef Klonk het volgende:
en dan hebben we het nog niet eens over de mongolen die die karren zelf met bloemen beladen en dan denken dat je de zwaarste rustig helemaal bovenop neer kunt zetten en dat dan echt wel bljift staan met wat extra folie en wat opzethoekjes
			
			
			
			het was een mooie tijd, maar ik ben blij dat andere mensen dat nu doenquote:Op zondag 5 oktober 2008 19:01 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Om maar te zwijgen over de administratie die je met die dingen hebt.
Karren, platen, opzetstukken, echt alles moet je tellen.
			
			
			
			Gewoon met z'n tweeën die kar d'ruit douwen. 14.gif.quote:Op zondag 5 oktober 2008 17:20 schreef Ceausescu het volgende:
[..]
Dan mogen ze het zelf komen uitladen.
			
			
			
			Plastic matten meenemen.quote:Op zondag 5 oktober 2008 19:48 schreef dubidub het volgende:
[..]
Gewoon met z'n tweeën die kar d'ruit douwen. 14.gif.
			
			
			
			Gezien m'n lokatie (Westland) zal ik dat wel worden.quote:Op zondag 5 oktober 2008 19:08 schreef Klonk het volgende:
[..]
het was een mooie tijd, maar ik ben blij dat andere mensen dat nu doen
			
			
			
			het bloemenrijderswereldje is een wereld apart, hard werken, vaak stress, maar ook veel saamhorigheid, bloemenrijders groeten elkaar veel vaker, ook vaak mooi materiaal van eigenrijders.quote:Op zondag 5 oktober 2008 20:07 schreef Ceausescu het volgende:
[..]
Gezien m'n lokatie (Westland) zal ik dat wel worden.Al kijk ik ook wel in de bouw naar tippers.
			
			
			
			Rijd je al? Of ben je in opleiding? En wat bedoel je met tippers? Kiepauto's? Daar lijkt mij nou niet zoveel aanquote:Op zondag 5 oktober 2008 20:07 schreef Ceausescu het volgende:
[..]
Gezien m'n lokatie (Westland) zal ik dat wel worden.Al kijk ik ook wel in de bouw naar tippers.
			
			
			
			
			
			
			
			Dat laatste! Ik was anderhalve week terug getuige van een ultrageheime fotoshoot voor de truckstarquote:Op zondag 5 oktober 2008 20:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
het bloemenrijderswereldje is een wereld apart, hard werken, vaak stress, maar ook veel saamhorigheid, bloemenrijders groeten elkaar veel vaker, ook vaak mooi materiaal van eigenrijders.
			
			
			
			Nogal logisch, ik kan me ook niet voorstellen dat iemand opeens, zomaar een ingeving krijgt van "Kom, laten we vandaag maar 'es een fotoshoot gaan doen." Tuurlijk wordt 't geplanned, maar één van de fotograven zei dat ze 't bewust niet bekend hadden gemaakt ofzo.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:23 schreef Alexxxxx het volgende:
de keren dat ik ze mee heb gemaakt waren ze al lang en breed geplanned
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |