en zijn mistlampen voor aan heeft.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:03 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dus jij bent ook zo'n kaleuwtviooowl die niet harder rijdt dan stréépje 80?

Ik kan wel 90 hoor als ik wel.. Ik verdom het gewoonquote:Op zondag 25 januari 2009 15:07 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
WTF
Nou, daar ben je dan lekker mee

Het was mistigquote:Op zondag 25 januari 2009 15:45 schreef RealZeus het volgende:
[..]
en zijn mistlampen voor aan heeft.

quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:07 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik rijd nacht lijndiensten en als ik zelf niet in grijp trekt het kadaver leeg gewoon naar 2000 toeren, ik zet hem heel vaak op manueel. Schakelen in de bocht of als je vol een put uit moet.Sta je weer stil.
Zelfs de oude Telligent-bakken van Mercedes schakelen beter.

Bij WD zijn de eerste 660 al afbestelt om plaatst te maken voor de 700 pk versiequote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:35 schreef dubidub het volgende:
2 nederlandse bedrijven hebben hem al besteld las ikGoeie shit. Vipergts jij reedt toch met een FH16 660?

Heb verder ook geen connecties in de transportwereld die me aan een baan zouden kunnen helpen. Denk dat ik in ieder geval maar een digitale tachograafpas ga aanvragen, dan hoef ik daar in ieder geval niet meer 6 weken op te wachten mocht ik onverhoopt werk tegen komen.
 Heb verder ook geen connecties in de transportwereld die me aan een baan zouden kunnen helpen. Denk dat ik in ieder geval maar een digitale tachograafpas ga aanvragen, dan hoef ik daar in ieder geval niet meer 6 weken op te wachten mocht ik onverhoopt werk tegen komen.

TIP: Ga wat anders doen. De transportwereld is zieker dan ziek. Sowieso kom je zonder ervaring momenteel niet aan werk en ook met ervaring is het behelpen. Dus ik zou die digipas lekker bij de RDW laten liggen en werk zoeken waar de regels wel nageleefd worden.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:50 schreef Koploperkopper het volgende:
Mja, weet niet zo goed wat ik nu moet gaan doen.Heb verder ook geen connecties in de transportwereld die me aan een baan zouden kunnen helpen. Denk dat ik in ieder geval maar een digitale tachograafpas ga aanvragen, dan hoef ik daar in ieder geval niet meer 6 weken op te wachten mocht ik onverhoopt werk tegen komen.

Volgens mij moet jij een andere baas zoeken!quote:Op zondag 1 maart 2009 18:37 schreef RealZeus het volgende:
[..]
TIP: Ga wat anders doen. De transportwereld is zieker dan ziek. Sowieso kom je zonder ervaring momenteel niet aan werk en ook met ervaring is het behelpen. Dus ik zou die digipas lekker bij de RDW laten liggen en werk zoeken waar de regels wel nageleefd worden.

Mja, het is sowieso tijdelijk werk, maar ik wil niet m'n C voor niets behaald hebben, want ik vind het wel leuk om te doen. Ik zou zo'n beetje alles wel willen doen (behalve op de vuilniswagen rijden).quote:Op zondag 1 maart 2009 18:37 schreef RealZeus het volgende:
[..]
TIP: Ga wat anders doen. De transportwereld is zieker dan ziek. Sowieso kom je zonder ervaring momenteel niet aan werk en ook met ervaring is het behelpen. Dus ik zou die digipas lekker bij de RDW laten liggen en werk zoeken waar de regels wel nageleefd worden.

ik kan binnenkort zoals het er naar uitziet met een opleiding in de zorg beginnen van vuilniscontainers via bloemen naar verstandelijk gehandicaptenquote:Op zondag 1 maart 2009 18:47 schreef Alexxxxx het volgende:
Nee, in andere sectoren is lekker veel werk nu

ik zit tussen de busdeuren tegenwoordigquote:Op zondag 1 maart 2009 21:30 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik kan binnenkort zoals het er naar uitziet met een opleiding in de zorg beginnen van vuilniscontainers via bloemen naar verstandelijk gehandicapten

En jij dacht dat ik daar nog niet mee bezig was?quote:Op zondag 1 maart 2009 21:04 schreef KosterT het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij een andere baas zoeken!
Maar ik ben het met je eens dat de regels niet overal nageleefd worden. Aan de ene kant ben ik als studentchauffeur daar heel blij mee, want daarom heb ik afgelopen week een paar werkdagen gemaakt van 17~18 uur. (Iets wat met digipas niet had gelukt: 's ochtends nog zonder schijf lossen/laden, en 'einde' dag schijf eruit en weer twee uur lossen/laden) Maar van mij weten ze dat als ik een week tijd heb, ik uren wil maken. Als ze zo ook met hun vaste chauffeurs zouden omgaan denk ik dat er weinig overblijven. Maar je hebt wel nog van zulke bedrijven, en die moet je mijden als de pest.
De transportwereld is misschien ziek, maar er zijn chauffeurs die krijg je voor geen goud uit de truck.

Ik had naar huis gebeld en me op laten halen als ik zou besluiten niet door te rijden in zo'n situatie.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:32 schreef KosterT het volgende:
, maar toen vrijdag mn uren op waren ben ik toch mooi een nachtje blijven staan op een half uur van huis.

Twee pasjes is niet zo moeilijk hoor. Je eigen pasje en die van de baas of een planner.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:32 schreef KosterT het volgende:
Idd, zeker als het om dat soort geintjes gaat als op twee pasjes rijden. Ik vraag me af hoe je uberhaupt aan een tweede komt. Ondanks de belachelijk hoge boetes van tegenwoordig wil ik nog best wel eens een kwartiertje over mijn tijd gaan als de rest een beetje schoon is, maar toen vrijdag mn uren op waren ben ik toch mooi een nachtje blijven staan op een half uur van huis. Ik ga geen nieuwe schijf erin doen of op een andere manier fraude plegen. Die zijn mij véééél te duur. En je bent echt ontzettend de lul als er dan iets gebeurd...

Ik ben geen full time chauffeur he, dus voor mij kan dat 5e nachtje er ook wel bij.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:58 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik had naar huis gebeld en me op laten halen als ik zou besluiten niet door te rijden in zo'n situatie.
No way dat ik een half uurtje van huis niet thuis slaap.
Ah op die manier. Kunnen ze dus gelijk zien dat je keihard aan het frauderen bent.quote:Op maandag 2 maart 2009 00:26 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Twee pasjes is niet zo moeilijk hoor. Je eigen pasje en die van de baas of een planner.

Ikzelf ben ook chauffeur en ook ik heb vaak mij niet aan de regels gehouden,ook na het vele malen melden dat het niet goed zat,vb,op maandag beginnen,en de week erna op vrijdag eindigen,zonder enige rustdag,ofwel,de wettelijke 24 uur.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:32 schreef KosterT het volgende:
Idd, zeker als het om dat soort geintjes gaat als op twee pasjes rijden. Ik vraag me af hoe je uberhaupt aan een tweede komt. Ondanks de belachelijk hoge boetes van tegenwoordig wil ik nog best wel eens een kwartiertje over mijn tijd gaan als de rest een beetje schoon is, maar toen vrijdag mn uren op waren ben ik toch mooi een nachtje blijven staan op een half uur van huis. Ik ga geen nieuwe schijf erin doen of op een andere manier fraude plegen. Die zijn mij véééél te duur. En je bent echt ontzettend de lul als er dan iets gebeurd...

Nou,in dit specifieke geval vind ik,en blijkbaar de rechter ook,dat de chauffeur,ookal is hij een klein beetje over zijn rijtijd gegaan,niet schuldig is aan dit voorval.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:39 schreef KosterT het volgende:
Bij een ongeluk gaat elke chauffeur nat. Er zijn maar weinig chauffeurs die elke dag een schone schijf hebben. Als ze gaan zoeken vinden ze altijd wel iets.
Maar je hebt gelijk, ik zou die 5 of 10 minuten ook niet moeten doen. Half uur vind ik ook te gek, en dat laden en lossen zonder schijf aan het begin of einde van je dienst; als er iets gebeurt komen ze daar ook wel achter. T'is een beetje risico's afwegen.

Wij waren eerderquote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:00 schreef Koploperkopper het volgende:
Om de boel een beetje op te vrolijken (al keur ik het extreme gedeelte wel af); http://www.vkmag.com/vide(...)mpleet_uit_zijn_dak/
 Plezier in je werk
  Plezier in je werk

quote:

quote:
 Het verhaal krijgt een staartje.
 Het verhaal krijgt een staartje.http://www.telegraph.co.u(...)-along-motorway.htmlquote:Truck driver releases video: dancing in his cab as he speeds along motorway
A Romanian truck driver is being hunted by police after releasing a video of himself dancing in his cab as he thunders along a motorway.
The driver - who apparently works all over Europe and the UK - handed the recording to a TV station and You Tube after filming his antics for friends.
As he cranks up the volume on a folk song, the trucker starts thrashing around the cab, waving both hands with barely a glance at the road ahead.
Then he unfastens his seat belt so he can gyrate around the driver's seat, before moving over to the passenger footwell to dance away from the control pedals and steering wheel.
At one point, he even steers with his feet, showing off for the camera as he drives terrifying close to other trucks and cars.
He says: "I was just bored, this wasn't anything special. We all do this - we sing, while we're driving."
Copies of the tape are now being viewed by traffic poilce officers throughout Europe as they try to track down the driver.
He claims the performance was shot by his brother as they drove from Holland to Belgium. Others believe the dance might have been recorded in France.
Romanian police want to interview the trucker after he appeared on a local You've Been Framed-style television show.
"He doesn't seem to be driving in Romania so what we can do is limited but we certainly want to talk to him," said a senior officer.
quote:..as he drives terrifying close to other trucks and cars..
quote:..as he thunders along a motorway..

En maar goed ook!quote:Op zondag 8 maart 2009 01:37 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]Het verhaal krijgt een staartje.
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)-along-motorway.html
Mooi stukje sensatiekrant;
[..]
[..]

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GT627IO5Pquote:Dit is poging tot doodslag'
Staatssecretaris Etienne Schouppe (CD&V) wil vervolging van Roemeense trucker
Op het internet circuleert een filmpje van een Roemeense trucker die op onze snelwegen in volle vaart levensgevaarlijke toeren uithaalt. Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) wil de man laten opsporen en vervolgen.
Iulian Breazu heet de Roemeense trucker die de steracteur is in het verbijsterende filmpje. En dan drukken we het nog zacht uit. De man haalt de zotste kuren uit achter het stuur van zijn vrachtwagen. Hij is al goed op dreef als op de achtergrond een bijna folkloristische hit weerklinkt. En dan begint het plots. Eerst wat handgeklap, maar al snel staat de trucker te dansen en te springen op zijn passagierstoel. Op volle snelheid. Hij heeft er de grootste lol in en zo te zien is het niet zijn eerste optreden. Op een gegeven moment slaagt hij er zelfs is zijn truck met één voet te besturen. Intussen wordt hij voorbijgestoken door andere vrachtwagens. Hallucinant, en vooral: levensgevaarlijk.
Breazu's broer filmde alles en gooide het filmpje voor de grap op het internet. Daar werd het snel opgepikt door lokale tv-stations in Roemenië, waar zijn acrobatische toeren hem de koosnaam de 'rijdende Tarzan' opleverde.
Wie het filmpje goed bekijkt - intussen een hit in wording op YouTube - heeft snel door dat het allemaal gebeurde op een Belgische snelweg. Mogelijk op de E19, van Breda naar Antwerpen, een fileweg waar we met z'n allen wel vaker stilstaan voor het zoveelste ongeval.
De man heeft zichzelf intussen flink in de nesten gewerkt. De 23-jarige wegpiraat riskeert ontslagen te worden en de kans is groot dat er binnenkort een veroordeling volgt. Op het kabinet van Etienne Schouppe, staatsscretaris voor Mobiliteit, werd het filmpje gisteren met wijd opengesperde ogen bekeken. 'Dit is één grote flagrante verkeersinbreuk. Van onverantwoord rijgedrag over het niet dragen van schoeisel tot het niet respecteren van de nodige tussenafstand met de voorligger', zegt een verontwaardigde staatssecretaris.
Schouppe heeft zich intussen voorgenomen zijn verbindingsofficier bij de federale politie op de zaak te zetten. 'Om te kijken in welke mate we die chauffeur kunnen opsporen. Maar in elk geval: die man komt nu al zeker in aanmerking voor onmiddellijke intrekking van zijn rijbewijs en hij zal zich later voor de rechtbank moeten verantwoorden.'
Ook bij het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV) reageren ze verontwaardigd. Woordvoerder Werner De Dobbeleer: 'Dit is mijn inziens niet minder dan poging tot doodslag. Pure verkeerscriminaliteit. Zo iemand brengt het leven van vele anderen in gevaar. Het lijkt me niet meer dan gepast dat deze man zijn rijbewijs levenslang wordt afgepakt. Voor alle duidelijkheid: dit gaat verder dan zomaar een zware verkeersovertreding. In feite moet men eens gaan nadenken hoe we dit soort cowboys gepast kunnen bestraffen.'
Ook de Unie van Professionele Transporteurs en Logistieke Ondernemers (UPTR) vraagt om de Roemeense chauffeur op te sporen en te vervolgen. 'We doen er de jongste tijd echt alles aan om het imago van onze sector te verbeteren. En dan komt dit soort kwibussen de boel verbrodden', zegt woordvoerder Filip Janquart.
'Ik hoop dat de mensen beseffen dat niet alle vrachtwagenchauffeurs zo zijn en dat dit om een extreem individueel geval gaat. We zijn echt niet allemaal zulke onnozelaars. Dat zo iemand gestraft moet worden, lijkt ons niet meer dan evident.'
Volgens de Unie doen er al langer geruchten de ronde over problemen met Oost-Europese truckchauffeurs. 'We krijgen wel vaker signalen over Oost-Europese chauffeurs die verzamelen in een van de tankstations langs de snelweg, daar een feestje bouwen en enkele uren later weer op de weg zitten. Als u vraagt of er strenger tegen dit soort chauffeurs moet opgetreden worden, heb ik maar één antwoord: laten we er eerst al eens voor zorgen dat er opgetreden wordt.'
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GT627IOP2quote:Roemeense chauffeur: 'Ik zal het nooit meer doen'
'Ik weet dat het een zot idee was en ik zal het in de toekomst zeker niet meer doen', reageert Iulian Breazu, de roekeloze Roemeense chauffeur. 'Ik verontschuldig me, ook al verandert dat weinig aan de grond van de zaak.'
'Ik was die dag waarschijnlijk superblij. Het is erg wat ik gedaan heb, maar ik heb nooit iemand vermoord, nooit iemand kwaad gedaan.'
'En ter verdediging wil ik wel zeggen dat alle truckers zich met andere zaken bezighouden terwijl ze aan het rijden zijn: nagels knippen, haar goedleggen, in de spiegel kijken en ga zo maar door.'
Aan de Roemeense krant Libertatea vertelde Breazu dat zijn 'optreden' al van twee jaar geleden dateert. 'Als ik me goed herinner, was mijn vader toen ernstig ziek. Hij had een longaandoening en de dokters waren erg sceptisch. Een paar minuten voor het filmpje gemaakt is, had ik juist telefoon gekregen van thuis. Mijn vader was buiten levensgevaar. Ik was zo blij, ik wilde alleen maar snel naar huis.'

Dan mag je toch wel spreken van een domme actie, zeker als het op de E19 was. Er zit daar aardig wat spoorvorming in op sommige plekken en als hij op die momenten zijn klauwen los had gehad was het een heel ander filmpje geworden.
 Dan mag je toch wel spreken van een domme actie, zeker als het op de E19 was. Er zit daar aardig wat spoorvorming in op sommige plekken en als hij op die momenten zijn klauwen los had gehad was het een heel ander filmpje geworden.

Ik heb geregeld collega's in de weer gezien met koffiezetters, sjekkie's draaien, boterhammetjes smeren, en dergelijken. Cd'tjes wisselen en een fles frisdrank aan m'n bek zetten doe ik overigens zelf ook. Maar daar blijft het dan ook bij, en ook alleen op die momenten dat de situatie het toelaatquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:15 schreef RealZeus het volgende:
Laat ze die Roemeen gauw zijn rijbewijs afpakken.
En nagels knippen en haar goed doen achter het stuur? Ik heb het nog geen chauffeur zien doen.
In de spiegel kijken doe ik ook, ik wil toch weten wat er om mij heen gebeurt.
Maar achter het stuur weg stappen op volle snelheidDan mag je toch wel spreken van een domme actie, zeker als het op de E19 was. Er zit daar aardig wat spoorvorming in op sommige plekken en als hij op die momenten zijn klauwen los had gehad was het een heel ander filmpje geworden.

Ja, maar dat is wat anders dan compleet achter het stuur weg wandelen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:30 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik heb geregeld collega's in de weer gezien met koffiezetters, sjekkie's draaien, boterhammetjes smeren, en dergelijken. Cd'tjes wisselen en een fles frisdrank aan m'n bek zetten doe ik overigens zelf ook. Maar daar blijft het dan ook bij, en ook alleen op die momenten dat de situatie het toelaat
Al een nieuwe baas trouwens?

Geheel offtopic: je hebt de tijd ook wel tegen op het moment, voor het eerst in tijden zijn er chauffeurs genoeg...quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:39 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, maar dat is wat anders dan compleet achter het stuur weg wandelen.
Het enige wat ik doe is cd's wisselen, eten en drinken.
En nee, het is hier in het noorden echt drie keer niks qua werk

quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:56 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Geheel offtopic: je hebt de tijd ook wel tegen op het moment, voor het eerst in tijden zijn er chauffeurs genoeg...
 Ik weet het.
  Ik weet het. 

Nou zit jij ook wel gewoon echt bij een enorm kutbedrijf. Bij ons is het ook wel hard werken geblazen, maar (op een uiterst sporadische uitspatting na, maar dat voorkom je toch niet) de rijtijdenwet wordt wel nageleefd. Alles netjes betaald, geen tijd voor tijd regelingen en dergelijke, dagje vrij is altijd te regelen, gevarieerd werk, op mijn zaterdagtoertje na geen vaste ritten of vaste planning, fatsoenlijk materieel dat ook fatsoenlijk onderhouden wordt, en veel, hééél veel, verschillende klantjesquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:59 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik weet het.
Maar goed, ik ben al wel aan het kijken wat ik anders leuk zou vinden.
Nu er chauffeurs genoeg zijn blijkt wel weer hoe ziek die transportwereld nog steeds is. Nog steeds denken ze dat ze alles kunnen flikken ten opzichte van chauffeurs, tot de economie weer aan trekt, dan lopen ze weer te huilen dat er geen chauffeurs zijn.
 En last but not least: de centen zijn er altijd op tijd en het klopt ook altijd.
 En last but not least: de centen zijn er altijd op tijd en het klopt ook altijd. Kun je het wel, dan is het een toffe kerel
 Kun je het wel, dan is het een toffe kerel  

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |