abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65387040
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:03 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Dus jij bent ook zo'n kaleuwtviooowl die niet harder rijdt dan stréépje 80?
en zijn mistlampen voor aan heeft.
  zondag 25 januari 2009 @ 15:53:42 #202
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_65387373
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:07 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

WTF

Nou, daar ben je dan lekker mee
Ik kan wel 90 hoor als ik wel.. Ik verdom het gewoon

Te hard rijden kost mij gewoon te veel omdat a) Ik dagelijks 15 minuten minder werk en b) het risico loop op bekeuringen die ik dan zelf moet betalen.

En in de afgelopen anderhalf jaar, sinds ik mij "netjes" aan de wet der maximum snelheden ben gaan houden, heb ik nog geen enkele keer van m'n baas of planner te horen gekregen dat ik te lang over m'n werk doe of te weinig werk verzet op een dag. Sterker nog, ze geven me zelfs een nieuwe auto! Dus waarom zou ik me druk maken?

Mezelf druk maken doe ik morgen wel
  zondag 25 januari 2009 @ 15:54:16 #203
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_65387390
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:45 schreef RealZeus het volgende:

[..]

en zijn mistlampen voor aan heeft.
Het was mistig
pi_65422846
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:07 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik rijd nacht lijndiensten en als ik zelf niet in grijp trekt het kadaver leeg gewoon naar 2000 toeren, ik zet hem heel vaak op manueel. Schakelen in de bocht of als je vol een put uit moet. Sta je weer stil.
Zelfs de oude Telligent-bakken van Mercedes schakelen beter.
  maandag 26 januari 2009 @ 18:03:57 #205
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_65427390
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:03 schreef Sharpeyed het volgende:

[..]
Wijze woorden
pi_66251157
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:35 schreef dubidub het volgende:
2 nederlandse bedrijven hebben hem al besteld las ik Goeie shit. Vipergts jij reedt toch met een FH16 660?
Bij WD zijn de eerste 660 al afbestelt om plaatst te maken voor de 700 pk versie
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_66563885
Nou, dat was dat. 10 Dagen gewerkt voordat ik er uit lag. Maanden naar toe gewerkt (langdurige screenings, medische keuring, tests etc.).

Intussen zijn alle andere vacatures van transportbedrijven sites ook verdwenen door de kredietcrisis.

Lekker is dat.

Wel gemerkt dat een automaat echt fijn is voor distributie verkeer. Alleen de turbovertraging in de oude Volvo FL is echt van den zotte. Serieus ~3 seconden dat er niets gebeurd als je vanuit stilstand wegtrekt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Koploperkopper op 28-02-2009 21:13:29 ]
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_66564427
das nogal balen koploperkopper...
pi_66565624
Ik was ook blij dat er toevallig iemand vakantie nam in de week dat ik vakantie had en kon werken. (studentchauffeur). Toch nog een vol weekje mogen maken.
pi_66575891
Mja, weet niet zo goed wat ik nu moet gaan doen. Heb verder ook geen connecties in de transportwereld die me aan een baan zouden kunnen helpen. Denk dat ik in ieder geval maar een digitale tachograafpas ga aanvragen, dan hoef ik daar in ieder geval niet meer 6 weken op te wachten mocht ik onverhoopt werk tegen komen.
pi_66589457
quote:
Op zondag 1 maart 2009 11:50 schreef Koploperkopper het volgende:
Mja, weet niet zo goed wat ik nu moet gaan doen. Heb verder ook geen connecties in de transportwereld die me aan een baan zouden kunnen helpen. Denk dat ik in ieder geval maar een digitale tachograafpas ga aanvragen, dan hoef ik daar in ieder geval niet meer 6 weken op te wachten mocht ik onverhoopt werk tegen komen.
TIP: Ga wat anders doen. De transportwereld is zieker dan ziek. Sowieso kom je zonder ervaring momenteel niet aan werk en ook met ervaring is het behelpen. Dus ik zou die digipas lekker bij de RDW laten liggen en werk zoeken waar de regels wel nageleefd worden.
  zondag 1 maart 2009 @ 18:47:33 #212
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_66589842
Nee, in andere sectoren is lekker veel werk nu
pi_66594904
quote:
Op zondag 1 maart 2009 18:37 schreef RealZeus het volgende:

[..]

TIP: Ga wat anders doen. De transportwereld is zieker dan ziek. Sowieso kom je zonder ervaring momenteel niet aan werk en ook met ervaring is het behelpen. Dus ik zou die digipas lekker bij de RDW laten liggen en werk zoeken waar de regels wel nageleefd worden.
Volgens mij moet jij een andere baas zoeken!

Maar ik ben het met je eens dat de regels niet overal nageleefd worden. Aan de ene kant ben ik als studentchauffeur daar heel blij mee, want daarom heb ik afgelopen week een paar werkdagen gemaakt van 17~18 uur. (Iets wat met digipas niet had gelukt: 's ochtends nog zonder schijf lossen/laden, en 'einde' dag schijf eruit en weer twee uur lossen/laden) Maar van mij weten ze dat als ik een week tijd heb, ik uren wil maken. Als ze zo ook met hun vaste chauffeurs zouden omgaan denk ik dat er weinig overblijven. Maar je hebt wel nog van zulke bedrijven, en die moet je mijden als de pest.

De transportwereld is misschien ziek, maar er zijn chauffeurs die krijg je voor geen goud uit de truck.
pi_66595932
quote:
Op zondag 1 maart 2009 18:37 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Mja, het is sowieso tijdelijk werk, maar ik wil niet m'n C voor niets behaald hebben, want ik vind het wel leuk om te doen. Ik zou zo'n beetje alles wel willen doen (behalve op de vuilniswagen rijden).
  zondag 1 maart 2009 @ 21:30:48 #215
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_66596004
quote:
Op zondag 1 maart 2009 18:47 schreef Alexxxxx het volgende:
Nee, in andere sectoren is lekker veel werk nu
ik kan binnenkort zoals het er naar uitziet met een opleiding in de zorg beginnen van vuilniscontainers via bloemen naar verstandelijk gehandicapten
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 1 maart 2009 @ 21:40:43 #216
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_66596423
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:30 schreef Klonk het volgende:

[..]

ik kan binnenkort zoals het er naar uitziet met een opleiding in de zorg beginnen van vuilniscontainers via bloemen naar verstandelijk gehandicapten
ik zit tussen de busdeuren tegenwoordig
  zondag 1 maart 2009 @ 21:44:01 #217
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_66596546
was plastische chirugie te duur ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_66598058
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:04 schreef KosterT het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij een andere baas zoeken!

Maar ik ben het met je eens dat de regels niet overal nageleefd worden. Aan de ene kant ben ik als studentchauffeur daar heel blij mee, want daarom heb ik afgelopen week een paar werkdagen gemaakt van 17~18 uur. (Iets wat met digipas niet had gelukt: 's ochtends nog zonder schijf lossen/laden, en 'einde' dag schijf eruit en weer twee uur lossen/laden) Maar van mij weten ze dat als ik een week tijd heb, ik uren wil maken. Als ze zo ook met hun vaste chauffeurs zouden omgaan denk ik dat er weinig overblijven. Maar je hebt wel nog van zulke bedrijven, en die moet je mijden als de pest.

De transportwereld is misschien ziek, maar er zijn chauffeurs die krijg je voor geen goud uit de truck.
En jij dacht dat ik daar nog niet mee bezig was?

En met mij al meer collega's, maar dat boeit ze op het moment weinig. En probeer als chauffeurs maar eens één front te vormen, dat lukt niet.
Ik kreeg laatst het verwijt van een collega dat ik maar zwak was dat ik die ritten van 14 en 16 uur op twee digipasjes niet deed.Want het kwam nu allemaal op de rest aan.
Op mijn weerwoord dat ik, als ik dan iemand dood rijd, opgepakt word wegens dood door schuld had hij zoiets van:"Ach, dat gebeurt niet."
Nee, maar ik ga het risico niet nemen. Als je zo rommelt met de uren vraag je om problemen. Ik weiger het.
pi_66598183
Heel verstandig, altijd jezelf indekken. Want je baas zal doen of z'n neus bloed en schiet je echt niet te hulp in zo'n situatie.
pi_66601454
Idd, zeker als het om dat soort geintjes gaat als op twee pasjes rijden. Ik vraag me af hoe je uberhaupt aan een tweede komt. Ondanks de belachelijk hoge boetes van tegenwoordig wil ik nog best wel eens een kwartiertje over mijn tijd gaan als de rest een beetje schoon is, maar toen vrijdag mn uren op waren ben ik toch mooi een nachtje blijven staan op een half uur van huis. Ik ga geen nieuwe schijf erin doen of op een andere manier fraude plegen. Die zijn mij véééél te duur. En je bent echt ontzettend de lul als er dan iets gebeurd...
pi_66602450
quote:
Op zondag 1 maart 2009 23:32 schreef KosterT het volgende:
, maar toen vrijdag mn uren op waren ben ik toch mooi een nachtje blijven staan op een half uur van huis.
Ik had naar huis gebeld en me op laten halen als ik zou besluiten niet door te rijden in zo'n situatie.
No way dat ik een half uurtje van huis niet thuis slaap.
pi_66603266
quote:
Idd, zeker als het om dat soort geintjes gaat als op twee pasjes rijden. Ik vraag me af hoe je uberhaupt aan een tweede komt. Ondanks de belachelijk hoge boetes van tegenwoordig wil ik nog best wel eens een kwartiertje over mijn tijd gaan als de rest een beetje schoon is, maar toen vrijdag mn uren op waren ben ik toch mooi een nachtje blijven staan op een half uur van huis. Ik ga geen nieuwe schijf erin doen of op een andere manier fraude plegen. Die zijn mij véééél te duur. En je bent echt ontzettend de lul als er dan iets gebeurd...
Twee pasjes is niet zo moeilijk hoor. Je eigen pasje en die van de baas of een planner.
pi_66625419
quote:
Op zondag 1 maart 2009 23:58 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik had naar huis gebeld en me op laten halen als ik zou besluiten niet door te rijden in zo'n situatie.
No way dat ik een half uurtje van huis niet thuis slaap.
Ik ben geen full time chauffeur he, dus voor mij kan dat 5e nachtje er ook wel bij.
quote:
Op maandag 2 maart 2009 00:26 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Twee pasjes is niet zo moeilijk hoor. Je eigen pasje en die van de baas of een planner.
Ah op die manier. Kunnen ze dus gelijk zien dat je keihard aan het frauderen bent.
pi_66632486
quote:
Ikzelf ben ook chauffeur en ook ik heb vaak mij niet aan de regels gehouden,ook na het vele malen melden dat het niet goed zat,vb,op maandag beginnen,en de week erna op vrijdag eindigen,zonder enige rustdag,ofwel,de wettelijke 24 uur.
Hoop gezeur gehad ed,en uiteindelijk echt gezeik gehad en er kon een advocaat aan te pas komen.

Maar ok,een tijdje geleden stond er in de Ton een stukje over een chauffeur die 5 of 15 (1 van die 2) minuten over zijn rijtijd was.Wat gebeurt er,er staat een wagen midden op de snelweg met panne of ongeluk,dat weet ik niet zeker meer,en deze chauffeur klapt vol op deze auto die midden op de snelweg staat.
Gevolg,2 doden en een zwaargewonde.
Chauffeur over zijn rijtijd,krijgt dood door schuld aan zijn broek,wordt veroordeeld daarvoor,moet in hoger beroep,en na 2 jaar (!!!!!) wordt ie uiteindelijk vrijgesproken.

Dus voor alle cowboys die lekker de regels aan hun laars lappen (ik doe het echt niet meer,ze kunnen van mij de hoogste boom in),ga vooral zo door,maar mocht er wat gebeuren,dan moet je niet piepen he.
pi_66635263
Bij een ongeluk gaat elke chauffeur nat. Er zijn maar weinig chauffeurs die elke dag een schone schijf hebben. Als ze gaan zoeken vinden ze altijd wel iets.

Maar je hebt gelijk, ik zou die 5 of 10 minuten ook niet moeten doen. Half uur vind ik ook te gek, en dat laden en lossen zonder schijf aan het begin of einde van je dienst; als er iets gebeurt komen ze daar ook wel achter. T'is een beetje risico's afwegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')