abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54630946
Mjah, hier werken er rond de 1000 chauffeurs, hoeveel er tegelijk op weg zijn weet ik niet. Er zijn verschillende kantoren in Nederland en door Europa heen. 1 centrale planning, maar hier en daar wordt je "overgenomen" door planners in het buitenland.

Hoe het precies werkt weet ik ook niet, kom ik nog wel achter Een aantal planners ken ik wel persoonlijk of heb ik goed contact mee gehad, maar zie je verder vrij weinig. Zeker omdat ik zelf mijn standplaats niet bij de centrale planning heb.

Volgens mij is er wel een systeem om neer te zetten dat een bepaalde chauffeur bijvoorbeeld thuis moet zijn en op welke plaats dat is...maar verder is het toch het makkelijkst als je bij een gereden rit telkens aangeeft hoeveel je nog wil rijden, waar je nog heen kunt rijden etc. Aangezien iedere chauffeur toch weer een zeiekrd op zich is. Niet 's nachts willen rijden, 3 weken achtereen rijden etc. (vind het altijd wel grappig om bij het opstappen op een andere auto de vorige berichten van de boordcomputer te lezen )

Daar verdiep ik me later wel in
pi_55657310
Aan alle vrachtwagenchauffeurs ff een verwittiging: vanaf 1-1-08 mag er in België niet meer ingehaald worden op 2x2-wegen met vrachtwagens van meer dan 3,5 ton
Fucking kutpolitici kan ik nergens meer gas geven
pi_55663653
quote:
Op zondag 30 december 2007 17:17 schreef Scalle-- het volgende:
Aan alle vrachtwagenchauffeurs ff een verwittiging: vanaf 1-1-08 mag er in België niet meer ingehaald worden op 2x2-wegen met vrachtwagens van meer dan 3,5 ton
Fucking kutpolitici kan ik nergens meer gas geven
Alleen maar een volgende mogelijkheid om bekeuringen uit te kunnen schrijven. Hoezo belgie is zowat falliet? Welnee joh, ze doen het voor de lol

Nog even en ze gaan je verbieden om in je spiegels te kijken, immers dan kijk je niet vóór je en da's natuurlijk wel gevaarlijk
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_55669088
quote:
Op zondag 30 december 2007 17:17 schreef Scalle-- het volgende:
Aan alle vrachtwagenchauffeurs ff een verwittiging: vanaf 1-1-08 mag er in België niet meer ingehaald worden op 2x2-wegen met vrachtwagens van meer dan 3,5 ton
Fucking kutpolitici kan ik nergens meer gas geven
Ik had het al gelezen. Maar in principe geldt er een uitzondering tussen 19.00u en 6.00u en op wegen waar dat aangegeven staat met een bord. Of was dat nachtinhalen ook alleen als er een bord stond?
pi_55675509
quote:
Op maandag 31 december 2007 00:15 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik had het al gelezen. Maar in principe geldt er een uitzondering tussen 19.00u en 6.00u en op wegen waar dat aangegeven staat met een bord. Of was dat nachtinhalen ook alleen als er een bord stond?
Enkel als er een bord staat volgens mij, anders zouden er geen borden nodig zijn, toch? Maja logica is hier in België meestal ver te zoeken
En tss 19 en 6 rij ik toch nooit met de vrachtwagen
pi_55686897
quote:
Op maandag 31 december 2007 10:57 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

Enkel als er een bord staat volgens mij, anders zouden er geen borden nodig zijn, toch? Maja logica is hier in België meestal ver te zoeken
En tss 19 en 6 rij ik toch nooit met de vrachtwagen
Ik wel.

Dus ik hoop dat die inhaalverboden niet gelden op de E19, de E34 en de E40 tussen Brussel en Ternat.

Eigenlijk zouden chauffeurs gewoon moeten weigeren om in België te rijden, tenzij ze stoppen met die debiele regels en de politie stopt met chauffeurs er bij naaien.
En ze die belachelijk diepe spoorvorming er eens uit halen, af en toe waan je je net een treinmachinst zo erg zit je in de sporen.
  maandag 31 december 2007 @ 18:35:50 #32
167856 Toempf
Internetheld
pi_55689038
tvp
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
pi_61503214
Rotschop.

Ben bezig met het behalen van C en direct daar achteraan E. Ben alleen benieuwd wat tegenwoordig meer in trek is, trekker+oplegger of motorwagen+middenasser aanhanger? Het liefst wil ik (inter)nationaal gaan rijden met bederfelijke goederen (koelinstallatie), lijkt me dat veel mensen dat vervelend vinden en daar dus voldoende in te vinden is qua werk? Ook is het diefstal gehalte voor bederfelijke goederen zeker relatief laag tot praktisch niet bestaand?

Graag hoor ik meer ervaringen.

Edit: Oh ja, ik snap dat het een beetje truckerscultuur is, maar verschilt het nou ook per bedrijf, al die aangeklede vrachtwagens met voetbalvlaggen etc. door de wagen?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 9 september 2008 @ 17:18:18 #34
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_61503342
Oja, toempf, nog gefeliciteerd met het halen van je C
  dinsdag 9 september 2008 @ 17:22:20 #35
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_61503425
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:12 schreef Koploperkopper het volgende:
Rotschop.

Ben bezig met het behalen van C en direct daar achteraan E. Ben alleen benieuwd wat tegenwoordig meer in trek is, trekker+oplegger of motorwagen+middenasser aanhanger? Het liefst wil ik (inter)nationaal gaan rijden met bederfelijke goederen (koelinstallatie), lijkt me dat veel mensen dat vervelend vinden en daar dus voldoende in te vinden is qua werk? Ook is het diefstal gehalte voor bederfelijke goederen zeker relatief laag tot praktisch niet bestaand?

Graag hoor ik meer ervaringen.

Edit: Oh ja, ik snap dat het een beetje truckerscultuur is, maar verschilt het nou ook per bedrijf, al die aangeklede vrachtwagens met voetbalvlaggen etc. door de wagen?
Volgens mij rijden er meer trekker+oplegger dan motorwagen+wipkar combinaties, maar volgnes mij kom je als chauffeur zijnde tegenwoordig toch wel aan debak.
pi_61503541
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:22 schreef dubidub het volgende:

[..]

Volgens mij rijden er meer trekker+oplegger dan motorwagen+wipkar combinaties, maar volgnes mij kom je als chauffeur zijnde tegenwoordig toch wel aan debak.
Wipkar ja, was even de naam kwijt.

Ja dat had ik al wel begrepen dat er volop werkgelegenheid is, bovendien betaal ik de opleiding zelf dus ik ben helemaal vrij in mijn eigen keuze waar ik terecht wil komen. Ken je toevallig een aantal bedrijven in Zuid-Holland die exclusief bederfelijke goederen (inter)nationaal vervoeren? Heb namelijk toch het idee dat de meeste bedrijfjes hier in het Westland 1-mans bedrijven zijn zonder website.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_61503677
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:27 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Wipkar ja, was even de naam kwijt.

Ja dat had ik al wel begrepen dat er volop werkgelegenheid is, bovendien betaal ik de opleiding zelf dus ik ben helemaal vrij in mijn eigen keuze waar ik terecht wil komen. Ken je toevallig een aantal bedrijven in Zuid-Holland die exclusief bederfelijke goederen (inter)nationaal vervoeren? Heb namelijk toch het idee dat de meeste bedrijfjes hier in het Westland 1-mans bedrijven zijn zonder website.
Zit genoeg groot spul in jou hoek. Wel precies de toeters, bellen en vlaggetjes hoek ja

http://www.alexmiedema.com/images/008/0519X

hier een open dirretje met fotos die ik in meiin het westalnd heb genomen, wellicht zitten er een paar interessante bedirjven voor je tussen. Dijco is wel groot en bekend en zo.
  dinsdag 9 september 2008 @ 17:32:44 #38
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_61503683
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:27 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Wipkar ja, was even de naam kwijt.

Ja dat had ik al wel begrepen dat er volop werkgelegenheid is, bovendien betaal ik de opleiding zelf dus ik ben helemaal vrij in mijn eigen keuze waar ik terecht wil komen. Ken je toevallig een aantal bedrijven in Zuid-Holland die exclusief bederfelijke goederen (inter)nationaal vervoeren? Heb namelijk toch het idee dat de meeste bedrijfjes hier in het Westland 1-mans bedrijven zijn zonder website.
C. Vreugdenhil
Cargoboss
Van Daalen transport
Dijco
Dailyfresh (maar die rijdt natuurlijk overal en nergens)
van de Put fresh cargo handling
Wematrans (weet niet of die geconditioneerd rijdt)
pi_61503783
Beiden dank heren, ga ik even rondkijken.

Had al zo'n vermoeden dat het hier dik aanwezig was, de vlaggetjes e.d. Als je op sommige wagenpark foto's kijkt zie je het al. Heck (nee geen configuratie), zelfs de vrachtwagens van de rijschool hier zijn sommigen van aangekleedt.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 9 september 2008 @ 17:38:08 #40
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_61503829
Oja, Lievaart Transport rijdt veel op italie volgens mij.
pi_61506056
Heb even op Google gezocht naar de namen die je hebt genoemd, zitten wel wat interessante werkgevers tussen.

Met zo'n Scania naar Zweden zie ik wel zitten.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_61506322
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:11 schreef Koploperkopper het volgende:
Heb even op Google gezocht naar de namen die je hebt genoemd, zitten wel wat interessante werkgevers tussen.

Met zo'n Scania naar Zweden zie ik wel zitten.
Voor jou dan een westlandtruckerbeginnerspakket:

Wasrek, om koeien mee te vangen






24 lampen

hippe achterbumper met stiholt spatlap


lichtbak


luchthoorns


custompaintjob.


Heel veel paarden.

Veel veilige kilometers toegwenst!
pi_61506416


Je bent deze nog vergeten op de voorruit;
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 9 september 2008 @ 20:45:53 #44
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_61508866
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:21 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Voor jou dan een westlandtruckerbeginnerspakket:
[ afbeelding ]
Wasrek, om koeien mee te vangen
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
24 lampen
[ afbeelding ]
hippe achterbumper met stiholt spatlap

[ afbeelding ]
lichtbak

[ afbeelding ]
luchthoorns

[ afbeelding ]
custompaintjob.

[ afbeelding ]
Heel veel paarden.

Veel veilige kilometers toegwenst!
Je bent je ervan bewust dat er ook vee lbuitenlandse trucks hier rondrijden? Ooit trucks van de dijco met een bullbar gezien, of c. vreugdenhil?

  dinsdag 9 september 2008 @ 21:14:49 #45
167856 Toempf
Internetheld
pi_61509723
Zomg dit topic leeft nog steeds

Ik ga hopelijk in oktober mij CE halen en dan kan ik ook full-time aan de slag met de bloemetjes naar Engeland
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
  dinsdag 9 september 2008 @ 21:19:17 #46
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_61509848
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 21:14 schreef Toempf het volgende:
Zomg dit topic leeft nog steeds

Ik ga hopelijk in oktober mij CE halen en dan kan ik ook full-time aan de slag met de bloemetjes naar Engeland
En ik hou je dan wel gezelschap. Omdat 't kan.
pi_61510684
Hoe zit het eigenlijk met wagens, als je ergens aangenomen wordt, zit je dan meestal op dezelfde trekker? Wisselt het per keer? En ik heb wel eens iets gelezen over WiFi op truckstops, wordt hier nogsteeds aan gewerkt? Is het al bij velen verkrijgbaar?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:04:59 #48
167856 Toempf
Internetheld
pi_61510994
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 21:53 schreef Koploperkopper het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met wagens, als je ergens aangenomen wordt, zit je dan meestal op dezelfde trekker? Wisselt het per keer? En ik heb wel eens iets gelezen over WiFi op truckstops, wordt hier nogsteeds aan gewerkt? Is het al bij velen verkrijgbaar?
Ligt eraan, sommige transportbedrijven kopen zelfs nieuwe auto's als ze ook een nieuwe chauffeur aannemen. Maar ga er maar van uit dat je bij de meeste bedrijven een tijdje 'springt' oftewel jij rijdt op de auto's waarvan de vaste chauffeur vrij/ziek is. Na een tijdje (bij ieder bedrijf verschillend) zal je vanzelf een eigen auto krijgen (Internationaal transport ws. eerder dan nationaal).

Weet je al een beetje welke sector je wilt gaan rijden? Groenten, bloemen, stukgoed, tanktransport, gevaarlijke stoffen, distributie? Internationaal of nationaal? De verschillen kunnen behoorlijk groot zijn, zeker qua loon en werktijden.
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
pi_61511299
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 22:04 schreef Toempf het volgende:

[..]

Ligt eraan, sommige transportbedrijven kopen zelfs nieuwe auto's als ze ook een nieuwe chauffeur aannemen. Maar ga er maar van uit dat je bij de meeste bedrijven een tijdje 'springt' oftewel jij rijdt op de auto's waarvan de vaste chauffeur vrij/ziek is. Na een tijdje (bij ieder bedrijf verschillend) zal je vanzelf een eigen auto krijgen (Internationaal transport ws. eerder dan nationaal).

Weet je al een beetje welke sector je wilt gaan rijden? Groenten, bloemen, stukgoed, tanktransport, gevaarlijke stoffen, distributie? Internationaal of nationaal? De verschillen kunnen behoorlijk groot zijn, zeker qua loon en werktijden.
Ah, ok. Duidelijk, dank.

Hier in het Westland zal het voornamelijk groente/fruit en bloemen zijn, en dat is ook wat ik wil. Internationaal. Wil na internationaal te zijn geweest graag snel thuis zijn vermoed ik, dus wat dat betreft is het ideaal. Voordeel van bloemen/groente vervoeren is denk ik toch ook dat er niet snel gejat wordt? Voor dat soort dingen ben ik toch altijd wel huiverig. Heb zelf geen hands-on experience daarmee, maar wordt het nog vaak gedaan?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_61512405
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 20:45 schreef dubidub het volgende:

[..]

Je bent je ervan bewust dat er ook vee lbuitenlandse trucks hier rondrijden? Ooit trucks van de dijco met een bullbar gezien, of c. vreugdenhil?

T was geen serieus bedoelde post
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')