abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62745760
Mja, maar ze maken het nooit bekend toch? En dat hoeft ook niet, wie meer dan de planner en chauffeur van de truck waar het om gaat hoeft er van te weten?
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:32:57 #102
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_62745878
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mja, maar ze maken het nooit bekend toch? En dat hoeft ook niet, wie meer dan de planner en chauffeur van de truck waar het om gaat hoeft er van te weten?
Njah 't was een soort clubje truckers, met iets van 25 vrachtwagens, dus dan is het wel lastiger om 'm stil tehouden. Was overigens voor 't decembernummer.
pi_62746278
Dat is waar ja. Ben benieuwd. Heb zelf afgelopen weekend voor het eerst in jaren ook weer eens een truckstar gekocht, voor het artikel over de Pegaso Troner die nog aan het werk is. Wat ik wel opvallend vond aan het IAA verslag is dat er relatief veel aandacht aan Scania besteed werd. Nu was ik toevallig zelf ook op de IAA (bewijs) en er was werkelijk waar niks noemenswaardig nieuws op de Scania stand te zien?
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:49:32 #104
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_62746430
Scania staat voor mijn gevoel al jaren stil, de concurentie haalt ze aan alle kanten in maar de kip kakelt niet zo hard meer...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_62757576
Knap lastig, zo'n vrachtwagen besturen.

Heb me er een beetje op verkeken, had 't wel makkelijker verwacht. Rotondes moet je veel en snel sturen, ik zat constant te ver naar rechts, en heb een handvol stoepjes meegepikt.

Hopen dat het de volgende les beter gaat.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:46:43 #106
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_62757596
waarom denk je anders dat er een speciaal rijbewijs voor is
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_62757633
Voor de sier.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:41:48 #108
167856 Toempf
Internetheld
pi_62760802
Woohoo, donderdag 11.00 afrijden voor mijn CE, nou maar hopen dat ik in 1x slaag. Mijn vrachtwagen staat in ieder geval al klaar
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:08:26 #109
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_62761857
Zo'n geile xf105 van van vliet?
pi_62799462
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:08 schreef dubidub het volgende:
Zo'n geile xf105 van van vliet?
Er is in elk geval één XF minder op de Nederlandse wegen. Er is vannacht een veewagen op de A28 bij de Lichtmis door de vangrail gereden en op de peiler van een viadcut geknald. De chauffeur is in het ziekenhuis gerepareerd maar dat gaat met die XF niet meer lukken.

En er is net iemand zijn oplegger verloren.

Bij Zuidlaren en het ding staat precies onder het viaduct van de N34 dus daar krijgt Hamstra nog een leuke klus aan om die weg te krijgen want takelen wordt lastig.
Wel apart, ik kan niet echt bedenken waar hij heeft moeten koppelen, of dat ding heeft een hele tijd op de schotel gelegen en is er pas op de rotonde afgeschoten.

En nee, ik heb geen foto's.
pi_62933120
Vreemd, heb vandaag een Chauffeursdiploma in de bus gekregen. Was dat met ingang van 8 september 2008 niet achterhaald en zou je alleen een aantekening krijgen op je rijbewijs voor het Vakbekwaamheidsdeel?
pi_62939994
Is dat niet 2009?
  dinsdag 4 november 2008 @ 19:58:51 #113
167856 Toempf
Internetheld
pi_62944054
Helaasch gezakt vorige week Bochtje te krap genomen, examinator moest ingrijpen, mijn eigen stomme schuld, ik zat niet op te letten. 2 december maar weer proberen
Luier dan een pamper
pi_62978374
Wie weet in welke landen in Europa je nu wél en niet mag roken achter het stuur?

Dit is wat ik weet:

* Frankrijk niet
* Belgie niet
* Nederland officieel niet
* Engeland/Wales niet
* Schotland niet
* Noord-Ierland niet
* Noorwegen niet binnen bebouwde kom
* Zweden niet
* Duitsland niet
* Denemsrken wel (sta er nu en heb het net nagevraagd)

Maar ik kom in nog heel wat meer landen, en zit telkens over m'n schouder te kijken.
Dat schiet niet op dus...

[ Bericht 5% gewijzigd door kolonel-knalpiemel op 05-11-2008 19:29:19 ]
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_62979108
*Oostenrijk niet
pi_62979760
quote:
Op zondag 30 december 2007 21:26 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Alleen maar een volgende mogelijkheid om bekeuringen uit te kunnen schrijven. Hoezo belgie is zowat falliet? Welnee joh, ze doen het voor de lol

Nog even en ze gaan je verbieden om in je spiegels te kijken, immers dan kijk je niet vóór je en da's natuurlijk wel gevaarlijk
Only in Belgium, zulen we maar zeggen.

Niet zo lang geleden ben ik op de E17 ook de lul geweest. Even stoppen voor je rust. Zie ik verderop een hoop blauw staan. En ja hoor, toen ik weer begon te rijden werd ik aan de kant gedirigeerd.
Technische controle. Dat wil dus zeggen, een totale APK op een parkeerterrein. Papieren, schijven, rijbewijs en de auto werd nagekeken. Alles klopte, op 1 ding na.

600 Euro wegens een defecte handrem (zwengel aan kabels naar de hefbomen op 1 as) op de oplegger. Wat verplicht is zit erop. alleen niemand die zoiets gebruikt, het ding remde dus niet.
Oja, die handrem moest ook ter plekke worden gemaakt, anders mocht ik (nouja, de oplegger dan) niet verder rijden.

Wat me opviel was dat alles (bussen en vrachtauto's) dat geen Belgisch kenteken had aan de kant werd gezet. Ik vermoedde al dat het was om het tekort van de staatskas een beetje aan te vullen, maar nu weet ik het zeker...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_63887833
quote:
Op woensdag 5 november 2008 20:09 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Only in Belgium, zulen we maar zeggen.

Niet zo lang geleden ben ik op de E17 ook de lul geweest. Even stoppen voor je rust. Zie ik verderop een hoop blauw staan. En ja hoor, toen ik weer begon te rijden werd ik aan de kant gedirigeerd.
Technische controle. Dat wil dus zeggen, een totale APK op een parkeerterrein. Papieren, schijven, rijbewijs en de auto werd nagekeken. Alles klopte, op 1 ding na.

600 Euro wegens een defecte handrem (zwengel aan kabels naar de hefbomen op 1 as) op de oplegger. Wat verplicht is zit erop. alleen niemand die zoiets gebruikt, het ding remde dus niet.
Oja, die handrem moest ook ter plekke worden gemaakt, anders mocht ik (nouja, de oplegger dan) niet verder rijden.

Wat me opviel was dat alles (bussen en vrachtauto's) dat geen Belgisch kenteken had aan de kant werd gezet. Ik vermoedde al dat het was om het tekort van de staatskas een beetje aan te vullen, maar nu weet ik het zeker...
Ik zou zelfs serieus naar dat ding moeten zoeken op onze nieuwere opleggers. Geen idee aan welke kant en voor of achter de assen

Goh, ik hier?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_63888106
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 17:30 schreef vannelle het volgende:
Is dat niet 2009?
Heb het even nagevraagd, inderdaad 2009 pas.
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 19:58 schreef Toempf het volgende:
Helaasch gezakt vorige week Bochtje te krap genomen, examinator moest ingrijpen, mijn eigen stomme schuld, ik zat niet op te letten. 2 december maar weer proberen
Jammer, is het 2 dec wel gelukt?
  dinsdag 9 december 2008 @ 20:34:51 #119
167856 Toempf
Internetheld
pi_63888385
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:23 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Heb het even nagevraagd, inderdaad 2009 pas.
[..]

Jammer, is het 2 dec wel gelukt?
Jaahaa, gelukkig geslaagd, ik stond weer stijf van de zenuwen maar het rijden ging goed.Alleen de bijzondere verrichting (aandocken) was een ramp. Ik moest de auto een meter voor dock 2 zetten, maar ik kwam ergens bij dock 4 terecht. Aangezien je voor bijzondere verrichtingen ook gewoon kunt zakken schoot ik alweer in de stress. Maar eenmaal bij de rijschool aangekomen kreeg ik te horen dat ik was geslaagd

Vandaag mijn rijbewijs opgehaald, dus ik kan gaan knallen. Vanmiddag vroeg mijn baas of ik misschien morgen niet een ritje naar Londen kon doen Ik heb toch maar even vriendelijk bedankt. Ik kan niet niet eens rechts met een trekker+oplegger rijden, laat staan links, bovendien heb ik geen idee hoe het werkt bij de tunnel enz. Ik ga eerst wel een paar keer met een chauffeur mee, dat lijkt me verstandiger.
Luier dan een pamper
pi_63888872
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:34 schreef Toempf het volgende:

[..]

Jaahaa, gelukkig geslaagd, ik stond weer stijf van de zenuwen maar het rijden ging goed.Alleen de bijzondere verrichting (aandocken) was een ramp. Ik moest de auto een meter voor dock 2 zetten, maar ik kwam ergens bij dock 4 terecht. Aangezien je voor bijzondere verrichtingen ook gewoon kunt zakken schoot ik alweer in de stress. Maar eenmaal bij de rijschool aangekomen kreeg ik te horen dat ik was geslaagd

Vandaag mijn rijbewijs opgehaald, dus ik kan gaan knallen. Vanmiddag vroeg mijn baas of ik misschien morgen niet een ritje naar Londen kon doen Ik heb toch maar even vriendelijk bedankt. Ik kan niet niet eens rechts met een trekker+oplegger rijden, laat staan links, bovendien heb ik geen idee hoe het werkt bij de tunnel enz. Ik ga eerst wel een paar keer met een chauffeur mee, dat lijkt me verstandiger.
Gefeliciteerd

Lijkt me inderdaad ook niet erg prettig om meteen naar Engeland te moeten met een combinatie. Maar je begint nu dan met adresjes in Nederland?
  dinsdag 9 december 2008 @ 21:28:47 #121
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_63889665
Krijg nou wat.. Ik heb geloof ik zowat een jaar niet gepost in zoenen topic

Oh, Oud :

Nieuw :

1 weekje oud nu

Zaterdagmorgen 10 uur :

[ Bericht 30% gewijzigd door glasbak op 09-12-2008 21:51:52 ]
  dinsdag 9 december 2008 @ 21:42:24 #122
167856 Toempf
Internetheld
pi_63890072
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:58 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Gefeliciteerd

Lijkt me inderdaad ook niet erg prettig om meteen naar Engeland te moeten met een combinatie. Maar je begint nu dan met adresjes in Nederland?
Nee, in principe hebben we helemaal geen werk in Nederland, behalve 2-3 ritjes per dag naar de veiling in Aalsmeer om daar bloemen op te halen. Zo nu en dan hebben we nog wel eens een terugvracht uit Engeland vandaan maar dat is ook niet echt bijster veel.
Luier dan een pamper
pi_63891296
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:34 schreef Toempf het volgende:
Ik kan niet niet eens rechts met een trekker+oplegger rijden
Óf je moet minder aan jezelf twijfelen (lees: grow some dick!) óf je had nooit dat rijbewijs mogen krijgen.
quote:
laat staan links
Gewoon alles in spiegelbeeld, wel oppassen met rechtsaf slaan.
quote:
bovendien heb ik geen idee hoe het werkt bij de tunnel enz. Ik ga eerst wel een paar keer met een chauffeur mee, dat lijkt me verstandiger.
Neem een DKV pas mee, en die lui vertellen jou heus wel wat hoe waar en wanneer. Ze willen je namelijk zo snel mogelijk op de trein en vooral uit de weg hebben.

Tot zover het directe commentaar. Vergeef me me lompheid, neem het gerust met een korrel zout, ik ben te moe om nog tactisch verantwoord te zijn.

Moraal van het verhaal: alle begin is moeilijk, niet bang zijn, gewoon gaan. Ze hebben overal asfalt, borden langs de weg, tankstations om de weg te vragen, en je zult verbaasd staan van hoe ver je met handen en voeten nog komt. Gewoon zorgen voor een goeie kaart en eventueel een domdom, een nood-voedselpakketje voor het geval je geen wegrestaurant kan vinden (klinkt stom, maar het is mij ook eens gelukt om ergens zonder een fatsoenlijke hap in de buurt te stranden) en een rol pleepapier zodat je in de bosjes kan schijten als het moet. And you'll do just nicely

Edit: het is winter. Een dikke (ja, díkke) slaapzak en een extra deken voor het geval de standkachel het begeeft. Ja, dat gebeurt. Vaak. Dat pleepapier doet in combinatie met glassex of iets soortgelijks wonderen tegen uitgeslagen strooizout op de spiegels trouwens.
Oh en vergeet de tie-wraps niet. Je weet wel, die plastic trekbandjes. De eerste de beste keer dat er iets kapot gaat (een ploffende luchtbalg bijvoorbeeld) snap je waarom

[ Bericht 13% gewijzigd door Bartholomeus op 09-12-2008 22:34:04 ]
pi_64121039
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 21:42 schreef Toempf het volgende:

[..]

Nee, in principe hebben we helemaal geen werk in Nederland, behalve 2-3 ritjes per dag naar de veiling in Aalsmeer om daar bloemen op te halen. Zo nu en dan hebben we nog wel eens een terugvracht uit Engeland vandaan maar dat is ook niet echt bijster veel.
Ah, inmiddels al een ritje gedaan?

Ik ben gisteren geslaagd voor C overigens, moet ik wel tot 29 december wachten voor ik het rijbewijs heb. Bedankt gemeente.

Ik twijfel of ik direct CE zal gaan doen, in principe heb ik het niet nodig, maar het is wel makkelijk met het kijkgedrag nu dat er nog vers in zit om het meteen te doen.
pi_64130493
quote:
Op donderdag 18 december 2008 15:15 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Ah, inmiddels al een ritje gedaan?

Ik ben gisteren geslaagd voor C overigens, moet ik wel tot 29 december wachten voor ik het rijbewijs heb. Bedankt gemeente.

Ik twijfel of ik direct CE zal gaan doen, in principe heb ik het niet nodig, maar het is wel makkelijk met het kijkgedrag nu dat er nog vers in zit om het meteen te doen.
Als je er financieel de mogelijkheid toe hebt kan ik het je van harte aanraden om het meteen te doen. Slordige gewoonten en te veel ervaring werken niet altijd mee met een examen. Zolang je die nog niet hebt, en je nog gewend bent aan het theatrale kijken en schattige 'netjes alle versnellingen' schakelen, is het aanzienlijk makkelijker om het te halen. Bovendien: iets áfleren is veel moeilijker dan iets áánleren. Met het oog op gewoontes dus
pi_64130550
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 21:28 schreef glasbak het volgende:

Oh, Oud : [ afbeelding ]

Nieuw : [ afbeelding ]

1 weekje oud nu

Zaterdagmorgen 10 uur :
[ afbeelding ]

Kut zeg, 1 op 2 Als wij 1 op 3,3 (30l / 100km) rijden begint de baas al te zeuren
Nouja, wij hebben geen PTO, dus helemaal eerlijk is de vergelijking natuurlijk niet
  donderdag 18 december 2008 @ 21:05:05 #127
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_64130955

LZV wheelie maken. . Vast al ooit gezien..
pi_64150647
quote:
Op donderdag 18 december 2008 20:48 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Als je er financieel de mogelijkheid toe hebt kan ik het je van harte aanraden om het meteen te doen. Slordige gewoonten en te veel ervaring werken niet altijd mee met een examen. Zolang je die nog niet hebt, en je nog gewend bent aan het theatrale kijken en schattige 'netjes alle versnellingen' schakelen, is het aanzienlijk makkelijker om het te halen. Bovendien: iets áfleren is veel moeilijker dan iets áánleren. Met het oog op gewoontes dus
Mja, daar zat ik inderdaad ook mee, nu overdrijf ik het kijkgedrag gewoon nog zoals het CBR dat wil. Maar ja, ik zie wel.

De site om een bestuurderskaart aan te vragen werkt lekker goed trouwens.
  zaterdag 20 december 2008 @ 05:22:46 #129
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_64171931
quote:
Op donderdag 18 december 2008 20:50 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Kut zeg, 1 op 2 Als wij 1 op 3,3 (30l / 100km) rijden begint de baas al te zeuren
Nouja, wij hebben geen PTO, dus helemaal eerlijk is de vergelijking natuurlijk niet
Ik doe gemiddeld 37 liter per 100 kilometer.. Grotendeels alleen in en om amsterdam. Dus op zich valt het allemaal wel mee. Ik weet niet precies wat ze met die auto uitgespookt hebben, maar dat ik hem kreeg stond er bijna 400 kilometer op en het verbruik op 80 liter per 100 km. dat is nu dus flink hard aan het dalen.

Als ik de computer moet geloven dan verbruikt hij zonder container bij 80 op de cc 20 liter per 100 km. En das nie gek voor 410 pk'tjes..
  zaterdag 20 december 2008 @ 05:23:35 #130
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_64171934
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:05 schreef blup het volgende:

LZV wheelie maken. . Vast al ooit gezien..
Ik maak dagelijks wheelies
pi_64172229
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 05:22 schreef glasbak het volgende:

[..]

Ik doe gemiddeld 37 liter per 100 kilometer.. Grotendeels alleen in en om amsterdam. Dus op zich valt het allemaal wel mee. Ik weet niet precies wat ze met die auto uitgespookt hebben, maar dat ik hem kreeg stond er bijna 400 kilometer op en het verbruik op 80 liter per 100 km. dat is nu dus flink hard aan het dalen.

Als ik de computer moet geloven dan verbruikt hij zonder container bij 80 op de cc 20 liter per 100 km. En das nie gek voor 410 pk'tjes..
En dan zeggen ze dat mij auto onzuinig is Maar met zo'n nieuwe auto zal het verbruik misschien nog wel verder dalen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_64215419
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 08:28 schreef vipergts het volgende:

[..]

En dan zeggen ze dat mij auto onzuinig is Maar met zo'n nieuwe auto zal het verbruik misschien nog wel verder dalen.
Sja en als ie 80km/h bultaf de schipholtunnel in dendert verbruikt ie 0 op 100km, dus hoeveel is zo'n momentopname waard?

Reken eens uit wat het verbruik over 20000km ofzo is, dan krijg je een goed gemiddelde

Ik denk overigens dat die 400km komen van het opbouwen van de PTO en misschien wat testrijden ofzo? Het verbruik lijkt mij iig vooral komen van flink blazen terwijl je feitelijk stilstaat. En inderdaad, na een km of 80.000 is het verbruik van een auto pas stabiel

Tussen kerst en oud&nieuw hebben we een rit naar Madrid, en gezien het feit dat je dan 2e kerstdag weg moet en met geluk pas oudjaarsdag terug bent, wil geen mens het doen. Drie keer raden wie dat misschien mag gaan doen
pi_64356989
tvp
pi_64363472
Dus. Spanje it is

Maandag morgen om 6 uur lossen in Guadalajara, en daarna op de terugweg een vrachtje laden in Burgos. diezelfde middag. En dan in standje brandweer terug naar huis Een sjieke Daf mee, sjieke trailer d'r achter, en knallen met die hap Foto's volgen!
pi_64364654
quote:
Op donderdag 25 december 2008 23:02 schreef Bartholomeus het volgende:
Dus. Spanje it is

Maandag morgen om 6 uur lossen in Guadalajara, en daarna op de terugweg een vrachtje laden in Burgos. diezelfde middag. En dan in standje brandweer terug naar huis Een sjieke Daf mee, sjieke trailer d'r achter, en knallen met die hap Foto's volgen!

Veel plezier ondanks dat het op 2e kerstdag is.
  vrijdag 26 december 2008 @ 00:20:31 #136
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_64366120
quote:
Op donderdag 25 december 2008 23:41 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Veel plezier ondanks dat het op 2e kerstdag is.
Nou, voor 300% wil ik ook wel hoor
pi_64371471
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 00:20 schreef glasbak het volgende:

[..]

Nou, voor 300% wil ik ook wel hoor
Tweede kerstdag telt als zondag, dus 200%. Morgen is zaterdag, dus 150%. Daarna een reguliere zondag, 200%. Daarna 2 dagen normaal tarief, en oudjaarsdag is zover ik weet 150%. Netto krijg ik dus de hele rit 150% betaalt
  vrijdag 26 december 2008 @ 11:38:09 #138
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_64372766
Oudjaarsdag is gewoon 100%. Beide kerstdagen zijn trouwens gewoon 200%, indien niet vallend op een zondag. CAO artikel 32 en 33.
pi_64413987
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom bij de XF105 (en misschien ook anderen), je het gepuf van het luchtsysteem hoort als je de koppeling intrapt? Kon er zelf eigenlijk geen goeie verklaring voor bedenken.

Edit: Reeds uitgevonden, sommige vrachtwagens hebben naast een hydraulisch bediende koppeling ook een pneumatisch bekrachtigd koppelingspedaal als extra.

[ Bericht 28% gewijzigd door Koploperkopper op 27-12-2008 23:28:00 ]
pi_64429421
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 22:26 schreef Koploperkopper het volgende:
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom bij de XF105 (en misschien ook anderen), je het gepuf van het luchtsysteem hoort als je de koppeling intrapt? Kon er zelf eigenlijk geen goeie verklaring voor bedenken.

Edit: Reeds uitgevonden, sommige vrachtwagens hebben naast een hydraulisch bediende koppeling ook een pneumatisch bekrachtigd koppelingspedaal als extra.

En uit ervaring kan ik je melden dat het verdomde zwaar koppelt als je daar geen lucht op hebt. Bij mij was laatst de slang geknapt naar de koppeling toe.
Rijd je 86, hoor je ineens een hoop gesis, kijk je naar je luchtmeter, 9,8,7

Gauw naar de kant voordat hij zelf gaat remmen, koppeling in. En dat ging heel zwaar. Hoog/laag en splitteren wilde ook niet meer. De monteur kon het gelukkig maken zonder dat de cabine gekanteld moest worden. Even een nieuw slangetje en ik had weer 10 bar.

Maar goed, ik ga met het beroepsgoederenvervoer stoppen als alles door gaat.
Mijn werkgever wil dat wij laden en lossen als rust gaan schrijven en ook nog dat wij op twee digipasjes gaan rijden omdat er een rit is die niet binnen de rij-uren kan. (van 14.15u tot 6.00u en dan de volgende dag van 15.00u tot 1.00u, dat komt voor mij neer op 5 uur slaap) en ik vind veel grappig, maar als werkgevers daar mee beginnen wil ik er niet voor rijden.
pi_64430765
quote:
[..]
Gauw naar de kant voordat hij zelf gaat remmen, koppeling in. En dat ging heel zwaar. Hoog/laag en splitteren wilde ook niet meer. De monteur kon het gelukkig maken zonder dat de cabine gekanteld moest worden. Even een nieuw slangetje en ik had weer 10 bar.
Daar hoef je niet bang voor te zijn. Da's beveiligd.
quote:
Mijn werkgever wil dat wij laden en lossen als rust gaan schrijven en ook nog dat wij op twee digipasjes gaan rijden omdat er een rit is die niet binnen de rij-uren kan. (van 14.15u tot 6.00u en dan de volgende dag van 15.00u tot 1.00u, dat komt voor mij neer op 5 uur slaap) en ik vind veel grappig, maar als werkgevers daar mee beginnen wil ik er niet voor rijden.
Je kan toch niet meerdere pasjes per persoon hebben? En hoe had je baas dat in gedachte als je aan het laden en lossen bent? Als je rijd schrijft ie rijden, of je wil of niet. En het magneetje, tsja, de politie kent dat inmiddels ook al. Overigens is dat zoals je waarschijnlijk wel weet fraude, en dat zijn dure jongens...
pi_64430959
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:11 schreef KosterT het volgende:

[..]

[..]

Je kan toch niet meerdere pasjes per persoon hebben? En hoe had je baas dat in gedachte als je aan het laden en lossen bent? Als je rijd schrijft ie rijden, of je wil of niet. En het magneetje, tsja, de politie kent dat inmiddels ook al. Overigens is dat zoals je waarschijnlijk wel weet fraude, en dat zijn dure jongens...
Nee, dan moeten wij het pasje van een planner mee.

Gewoon, rust in de bc zetten terwijl wij laden/lossen, dus dan moeten we dat voor eigen rekening nemen.

Die hele rit is één groot economisch delict. Niet alleen red je het niet binnen de rij-uren, je dagelijkse rust gaat er ook nog eens aan.
En die rit is met een tautliner, naar Duitsland. Als de BAG iets snel controleert zijn het wel Tautliners en zeker die van ons.
pi_64431652
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:11 schreef KosterT het volgende:

[..]

Daar hoef je niet bang voor te zijn. Da's beveiligd.
Hoe dan? Voor zover ik heb begrepen gaan de cilinders op de trekas gewoon in standje remmen bij onvoldoende luchtdruk (volgens theorie techniek). Of gaat het anders als de auto rijdt?

Ik rij zelf een F2000. Zo lek als een zeef (10 minuten motor uit = lucht draaien), en ik was wel eens ongeduldig door alvast de versnelling in te schakelen zodra er net genoeg lucht is. Als er dan net een dipje is voel je het koppelingspedaal weer terug opkomen, zelfs je hele gewicht erop zetten lukt dan niet...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_64432063
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:28 schreef RealZeus het volgende:

[..]

En uit ervaring kan ik je melden dat het verdomde zwaar koppelt als je daar geen lucht op hebt. Bij mij was laatst de slang geknapt naar de koppeling toe.
Rijd je 86, hoor je ineens een hoop gesis, kijk je naar je luchtmeter, 9,8,7

Ah, dat is niet zo prettig. Was de breuk bij de luchtdroger?
quote:
Dat is het mindere eraan, heb er al genoeg verhalen over gehoord. Ook overbeladen rijden etc. Gelukkig is het banenaanbod in de vervoersector groot genoeg om te zeggen.
  zondag 28 december 2008 @ 15:58:00 #146
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_64432257
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 21:28 schreef glasbak het volgende:

Oh, Oud : [ afbeelding ]

Nieuw : [ afbeelding ]

1 weekje oud nu

Zaterdagmorgen 10 uur :
[ afbeelding ]
jij rijdt met 2 tank met beide een aparte meter rond?? of watis dat adblue?
pi_64432423
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:58 schreef gateway het volgende:

[..]

jij rijdt met 2 tank met beide een aparte meter rond?? of watis dat adblue?
AdBlue ruimt de uitlaatgassen weer een beetje op zodat Halsema blij blijft, en je vrachtwagen Euro 4, dan wel 5 is.
pi_64433012
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:40 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Hoe dan? Voor zover ik heb begrepen gaan de cilinders op de trekas gewoon in standje remmen bij onvoldoende luchtdruk (volgens theorie techniek). Of gaat het anders als de auto rijdt?
Kringscheiding. Alleen de parkeerrem gaat op de rem bij onvoldoende lucht, de bedrijfsremmen niet. Dus alleen als je in de kring van de parkeerrem een groot lek hebt, heb je een probleem.

Koppeling is kring 3, en die zal terugzakken tot misschien wel 0 bar, maar de overige kringen blijven dan gevuld tot minimaal een bar of 6 (door een veiligheidsventiel). Genoeg om de remvertraging te kunnen halen met de bedrijfsrem en de parkeerrem los te houden.
  zondag 28 december 2008 @ 17:01:43 #149
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_64434506
quote:
Op zondag 28 december 2008 16:02 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

AdBlue ruimt de uitlaatgassen weer een beetje op zodat Halsema blij blijft, en je vrachtwagen Euro 4, dan wel 5 is.
aha en dat tank je apart van de diesel? Dacht dat dat gemengd was door de diesel?
pi_64435018
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:01 schreef gateway het volgende:

[..]

aha en dat tank je apart van de diesel? Dacht dat dat gemengd was door de diesel?
Wordt apart getankt, en het verbruik is helaas niet evenredig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')