Njah 't was een soort clubje truckers, met iets van 25 vrachtwagens, dus dan is het wel lastiger om 'm stil tehouden. Was overigens voor 't decembernummer.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mja, maar ze maken het nooit bekend toch? En dat hoeft ook niet, wie meer dan de planner en chauffeur van de truck waar het om gaat hoeft er van te weten?
Er is in elk geval één XF minder op de Nederlandse wegen. Er is vannacht een veewagen op de A28 bij de Lichtmis door de vangrail gereden en op de peiler van een viadcut geknald. De chauffeur is in het ziekenhuis gerepareerd maar dat gaat met die XF niet meer lukken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:08 schreef dubidub het volgende:
Zo'n geile xf105 van van vliet?
Only in Belgium, zulen we maar zeggen.quote:Op zondag 30 december 2007 21:26 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Alleen maar een volgende mogelijkheid om bekeuringen uit te kunnen schrijven. Hoezo belgie is zowat falliet? Welnee joh, ze doen het voor de lol
Nog even en ze gaan je verbieden om in je spiegels te kijken, immers dan kijk je niet vóór je en da's natuurlijk wel gevaarlijk
Ik zou zelfs serieus naar dat ding moeten zoeken op onze nieuwere opleggers. Geen idee aan welke kant en voor of achter de assenquote:Op woensdag 5 november 2008 20:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Only in Belgium, zulen we maar zeggen.
Niet zo lang geleden ben ik op de E17 ook de lul geweest. Even stoppen voor je rust. Zie ik verderop een hoop blauw staan. En ja hoor, toen ik weer begon te rijden werd ik aan de kant gedirigeerd.
Technische controle. Dat wil dus zeggen, een totale APK op een parkeerterrein. Papieren, schijven, rijbewijs en de auto werd nagekeken. Alles klopte, op 1 ding na.
600 Euro wegens een defecte handrem (zwengel aan kabels naar de hefbomen op 1 as) op de oplegger. Wat verplicht is zit erop. alleen niemand die zoiets gebruikt, het ding remde dus niet.
Oja, die handrem moest ook ter plekke worden gemaakt, anders mocht ik (nouja, de oplegger dan) niet verder rijden.
Wat me opviel was dat alles (bussen en vrachtauto's) dat geen Belgisch kenteken had aan de kant werd gezet. Ik vermoedde al dat het was om het tekort van de staatskas een beetje aan te vullen, maar nu weet ik het zeker...
Heb het even nagevraagd, inderdaad 2009 pas.quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:30 schreef vannelle het volgende:
Is dat niet 2009?
Jammer, is het 2 dec wel gelukt?quote:Op dinsdag 4 november 2008 19:58 schreef Toempf het volgende:
Helaasch gezakt vorige weekBochtje te krap genomen, examinator moest ingrijpen, mijn eigen stomme schuld, ik zat niet op te letten. 2 december maar weer proberen
Jaahaa, gelukkig geslaagd, ik stond weer stijf van de zenuwen maar het rijden ging goed.Alleen de bijzondere verrichting (aandocken) was een ramp. Ik moest de auto een meter voor dock 2 zetten, maar ik kwam ergens bij dock 4 terecht. Aangezien je voor bijzondere verrichtingen ook gewoon kunt zakken schoot ik alweer in de stress. Maar eenmaal bij de rijschool aangekomen kreeg ik te horen dat ik was geslaagdquote:Op dinsdag 9 december 2008 20:23 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Heb het even nagevraagd, inderdaad 2009 pas.
[..]
Jammer, is het 2 dec wel gelukt?
quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:34 schreef Toempf het volgende:
[..]
Jaahaa, gelukkig geslaagd, ik stond weer stijf van de zenuwen maar het rijden ging goed.Alleen de bijzondere verrichting (aandocken) was een ramp. Ik moest de auto een meter voor dock 2 zetten, maar ik kwam ergens bij dock 4 terecht. Aangezien je voor bijzondere verrichtingen ook gewoon kunt zakken schoot ik alweer in de stress. Maar eenmaal bij de rijschool aangekomen kreeg ik te horen dat ik was geslaagd![]()
Vandaag mijn rijbewijs opgehaald, dus ik kan gaan knallen. Vanmiddag vroeg mijn baas of ik misschien morgen niet een ritje naar Londen kon doenIk heb toch maar even vriendelijk bedankt. Ik kan niet niet eens rechts met een trekker+oplegger rijden, laat staan links, bovendien heb ik geen idee hoe het werkt bij de tunnel enz. Ik ga eerst wel een paar keer met een chauffeur mee, dat lijkt me verstandiger.
Nee, in principe hebben we helemaal geen werk in Nederland, behalve 2-3 ritjes per dag naar de veiling in Aalsmeer om daar bloemen op te halen. Zo nu en dan hebben we nog wel eens een terugvracht uit Engeland vandaan maar dat is ook niet echt bijster veel.quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:58 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]Gefeliciteerd
Lijkt me inderdaad ook niet erg prettig om meteen naar Engeland te moeten met een combinatie.Maar je begint nu dan met adresjes in Nederland?
Óf je moet minder aan jezelf twijfelen (lees: grow some dick!) óf je had nooit dat rijbewijs mogen krijgen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:34 schreef Toempf het volgende:
Ik kan niet niet eens rechts met een trekker+oplegger rijden
Gewoon alles in spiegelbeeld, wel oppassen met rechtsaf slaan.quote:laat staan links
Neem een DKV pas mee, en die lui vertellen jou heus wel wat hoe waar en wanneer. Ze willen je namelijk zo snel mogelijk op de trein en vooral uit de weg hebben.quote:bovendien heb ik geen idee hoe het werkt bij de tunnel enz. Ik ga eerst wel een paar keer met een chauffeur mee, dat lijkt me verstandiger.
Ah, inmiddels al een ritje gedaan?quote:Op dinsdag 9 december 2008 21:42 schreef Toempf het volgende:
[..]
Nee, in principe hebben we helemaal geen werk in Nederland, behalve 2-3 ritjes per dag naar de veiling in Aalsmeer om daar bloemen op te halen. Zo nu en dan hebben we nog wel eens een terugvracht uit Engeland vandaan maar dat is ook niet echt bijster veel.
Als je er financieel de mogelijkheid toe hebt kan ik het je van harte aanraden om het meteen te doen. Slordige gewoonten en te veel ervaring werken niet altijd mee met een examen. Zolang je die nog niet hebt, en je nog gewend bent aan het theatrale kijken en schattige 'netjes alle versnellingen' schakelen, is het aanzienlijk makkelijker om het te halen. Bovendien: iets áfleren is veel moeilijker dan iets áánleren. Met het oog op gewoontes dusquote:Op donderdag 18 december 2008 15:15 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ah, inmiddels al een ritje gedaan?
Ik ben gisteren geslaagd voor C overigens, moet ik wel tot 29 december wachten voor ik het rijbewijs heb. Bedankt gemeente.
Ik twijfel of ik direct CE zal gaan doen, in principe heb ik het niet nodig, maar het is wel makkelijk met het kijkgedrag nu dat er nog vers in zit om het meteen te doen.
Kut zeg, 1 op 2quote:Op dinsdag 9 december 2008 21:28 schreef glasbak het volgende:
Krijg nou wat.. Ik heb geloof ik zowat een jaar niet gepost in zoenen topic
Oh, Oud : [ afbeelding ]
Nieuw : [ afbeelding ]
1 weekje oud nu
Zaterdagmorgen 10 uur :
[ afbeelding ]
Mja, daar zat ik inderdaad ook mee, nu overdrijf ik het kijkgedrag gewoon nog zoals het CBR dat wil. Maar ja, ik zie wel.quote:Op donderdag 18 december 2008 20:48 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Als je er financieel de mogelijkheid toe hebt kan ik het je van harte aanraden om het meteen te doen. Slordige gewoonten en te veel ervaring werken niet altijd mee met een examen. Zolang je die nog niet hebt, en je nog gewend bent aan het theatrale kijken en schattige 'netjes alle versnellingen' schakelen, is het aanzienlijk makkelijker om het te halen. Bovendien: iets áfleren is veel moeilijker dan iets áánleren. Met het oog op gewoontes dus
Ik doe gemiddeld 37 liter per 100 kilometer.. Grotendeels alleen in en om amsterdam. Dus op zich valt het allemaal wel mee. Ik weet niet precies wat ze met die auto uitgespookt hebben, maar dat ik hem kreeg stond er bijna 400 kilometer op en het verbruik op 80 liter per 100 km. dat is nu dus flink hard aan het dalen.quote:Op donderdag 18 december 2008 20:50 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Kut zeg, 1 op 2Als wij 1 op 3,3 (30l / 100km) rijden begint de baas al te zeuren
Nouja, wij hebben geen PTO, dus helemaal eerlijk is de vergelijking natuurlijk niet
Ik maak dagelijks wheeliesquote:Op donderdag 18 december 2008 21:05 schreef blup het volgende:
LZV wheelie maken.. Vast al ooit gezien..
En dan zeggen ze dat mij auto onzuinig isquote:Op zaterdag 20 december 2008 05:22 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ik doe gemiddeld 37 liter per 100 kilometer.. Grotendeels alleen in en om amsterdam. Dus op zich valt het allemaal wel mee. Ik weet niet precies wat ze met die auto uitgespookt hebben, maar dat ik hem kreeg stond er bijna 400 kilometer op en het verbruik op 80 liter per 100 km. dat is nu dus flink hard aan het dalen.
Als ik de computer moet geloven dan verbruikt hij zonder container bij 80 op de cc 20 liter per 100 km. En das nie gek voor 410 pk'tjes..
Sja en als ie 80km/h bultaf de schipholtunnel in dendert verbruikt ie 0 op 100km, dus hoeveel is zo'n momentopname waard?quote:Op zaterdag 20 december 2008 08:28 schreef vipergts het volgende:
[..]
En dan zeggen ze dat mij auto onzuinig isMaar met zo'n nieuwe auto zal het verbruik misschien nog wel verder dalen.
quote:Op donderdag 25 december 2008 23:02 schreef Bartholomeus het volgende:
Dus. Spanje it is
Maandag morgen om 6 uur lossen in Guadalajara, en daarna op de terugweg een vrachtje laden in Burgos. diezelfde middag. En dan in standje brandweer terug naar huisEen sjieke Daf mee, sjieke trailer d'r achter, en knallen met die hap
Foto's volgen!
Nou, voor 300% wil ik ook wel hoorquote:Op donderdag 25 december 2008 23:41 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Veel plezier ondanks dat het op 2e kerstdag is.
Tweede kerstdag telt als zondag, dus 200%. Morgen is zaterdag, dus 150%. Daarna een reguliere zondag, 200%. Daarna 2 dagen normaal tarief, en oudjaarsdag is zover ik weet 150%. Netto krijg ik dus de hele rit 150% betaaltquote:Op vrijdag 26 december 2008 00:20 schreef glasbak het volgende:
[..]
Nou, voor 300% wil ik ook wel hoor
quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:26 schreef Koploperkopper het volgende:
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom bij de XF105 (en misschien ook anderen), je het gepuf van het luchtsysteem hoort als je de koppeling intrapt? Kon er zelf eigenlijk geen goeie verklaring voor bedenken.
Edit: Reeds uitgevonden, sommige vrachtwagens hebben naast een hydraulisch bediende koppeling ook een pneumatisch bekrachtigd koppelingspedaal als extra.
Daar hoef je niet bang voor te zijn. Da's beveiligd.quote:[..]
Gauw naar de kant voordat hij zelf gaat remmen, koppeling in. En dat ging heel zwaar. Hoog/laag en splitteren wilde ook niet meer. De monteur kon het gelukkig maken zonder dat de cabine gekanteld moest worden. Even een nieuw slangetje en ik had weer 10 bar.
Je kan toch niet meerdere pasjes per persoon hebben? En hoe had je baas dat in gedachte als je aan het laden en lossen bent? Als je rijd schrijft ie rijden, of je wil of niet. En het magneetje, tsja, de politie kent dat inmiddels ook al. Overigens is dat zoals je waarschijnlijk wel weet fraude, en dat zijn dure jongens...quote:Maar goed, ik ga met het beroepsgoederenvervoer stoppen als alles door gaat.
Mijn werkgever wil dat wij laden en lossen als rust gaan schrijven en ook nog dat wij op twee digipasjes gaan rijden omdat er een rit is die niet binnen de rij-uren kan. (van 14.15u tot 6.00u en dan de volgende dag van 15.00u tot 1.00u, dat komt voor mij neer op 5 uur slaap) en ik vind veel grappig, maar als werkgevers daar mee beginnen wil ik er niet voor rijden.
Nee, dan moeten wij het pasje van een planner mee.quote:Op zondag 28 december 2008 15:11 schreef KosterT het volgende:
[..]
[..]
Je kan toch niet meerdere pasjes per persoon hebben? En hoe had je baas dat in gedachte als je aan het laden en lossen bent? Als je rijd schrijft ie rijden, of je wil of niet. En het magneetje, tsja, de politie kent dat inmiddels ook al. Overigens is dat zoals je waarschijnlijk wel weet fraude, en dat zijn dure jongens...
Hoe dan? Voor zover ik heb begrepen gaan de cilinders op de trekas gewoon in standje remmen bij onvoldoende luchtdruk (volgens theorie techniek). Of gaat het anders als de auto rijdt?quote:Op zondag 28 december 2008 15:11 schreef KosterT het volgende:
[..]
Daar hoef je niet bang voor te zijn. Da's beveiligd.
Ah, dat is niet zo prettig. Was de breuk bij de luchtdroger?quote:Op zondag 28 december 2008 14:28 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En uit ervaring kan ik je melden dat het verdomde zwaar koppelt als je daar geen lucht op hebt. Bij mij was laatst de slang geknapt naar de koppeling toe.
Rijd je 86, hoor je ineens een hoop gesis, kijk je naar je luchtmeter, 9,8,7![]()
![]()
Gauw naar de kant voordat hij zelf gaat remmen, koppeling in. En dat ging heel zwaar. Hoog/laag en splitteren wilde ook niet meer. De monteur kon het gelukkig maken zonder dat de cabine gekanteld moest worden. Even een nieuw slangetje en ik had weer 10 bar.
Dat is het mindere eraan, heb er al genoeg verhalen over gehoord. Ook overbeladen rijden etc. Gelukkig is het banenaanbod in de vervoersector groot genoeg omquote:Maar goed, ik ga met het beroepsgoederenvervoer stoppen als alles door gaat.
Mijn werkgever wil dat wij laden en lossen als rust gaan schrijven en ook nog dat wij op twee digipasjes gaan rijden omdat er een rit is die niet binnen de rij-uren kan. (van 14.15u tot 6.00u en dan de volgende dag van 15.00u tot 1.00u, dat komt voor mij neer op 5 uur slaap) en ik vind veel grappig, maar als werkgevers daar mee beginnen wil ik er niet voor rijden.
jij rijdt met 2 tank met beide een aparte meter rond?? of watis dat adblue?quote:Op dinsdag 9 december 2008 21:28 schreef glasbak het volgende:
Krijg nou wat.. Ik heb geloof ik zowat een jaar niet gepost in zoenen topic
Oh, Oud : [ afbeelding ]
Nieuw : [ afbeelding ]
1 weekje oud nu
Zaterdagmorgen 10 uur :
[ afbeelding ]
AdBlue ruimt de uitlaatgassen weer een beetje op zodat Halsema blij blijft, en je vrachtwagen Euro 4, dan wel 5 is.quote:Op zondag 28 december 2008 15:58 schreef gateway het volgende:
[..]
jij rijdt met 2 tank met beide een aparte meter rond?? of watis dat adblue?
Kringscheiding. Alleen de parkeerrem gaat op de rem bij onvoldoende lucht, de bedrijfsremmen niet. Dus alleen als je in de kring van de parkeerrem een groot lek hebt, heb je een probleem.quote:Op zondag 28 december 2008 15:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hoe dan? Voor zover ik heb begrepen gaan de cilinders op de trekas gewoon in standje remmen bij onvoldoende luchtdruk (volgens theorie techniek). Of gaat het anders als de auto rijdt?
aha en dat tank je apart van de diesel? Dacht dat dat gemengd was door de diesel?quote:Op zondag 28 december 2008 16:02 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
AdBlue ruimt de uitlaatgassen weer een beetje op zodat Halsema blij blijft, en je vrachtwagen Euro 4, dan wel 5 is.
Wordt apart getankt, en het verbruik is helaas niet evenredig.quote:Op zondag 28 december 2008 17:01 schreef gateway het volgende:
[..]
aha en dat tank je apart van de diesel? Dacht dat dat gemengd was door de diesel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |