Als je echt een bikkel bent doe je 1 tegen 10 bareknuckel fighten met een groep Kickboxers.quote:Op vrijdag 9 november 2007 09:14 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Extince is juist
Het is een klein wonder, een soort komeet van Halley die eens in de drie à vier jaar langsvliegt, waarna niets meer hetzelfde is
BTW pitten bij Hip Hop
Als je echt een bikkel bent ga je pitten bij Sick of it All, of Soulfly, of wat hardcore acts. dan weet je pas wat moshen is.
Nee een beetje stoer doen over pitten mag wel, maar als ik dan zeg dat het geen fuck voorstelt in verhouding met andere muziek stromingen wordt ik erop aangekeken....quote:Op zaterdag 10 november 2007 19:24 schreef Chrishop het volgende:
fipo.
[..]
Als je echt een bikkel bent doe je 1 tegen 10 bareknuckel fighten met een groep Kickboxers.Waar gaat pitten om rake klappen krijgen of losgaan op la muziaque?
Pitten bij hiphop is eigenlijk een beetje "ik wil wel, maar kan het eigenlijk niet". Daarom doe ik ook niet mee..quote:Op maandag 12 november 2007 09:25 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Nee een beetje stoer doen over pitten mag wel, maar als ik dan zeg dat het geen fuck voorstelt in verhouding met andere muziek stromingen wordt ik erop aangekeken....
quote:Op maandag 26 november 2007 18:09 schreef Edwinuss het volgende:
Zaterdag waren Sticks en Tyhpoon in Leeuwarden. Ik zag het gewoon als een Opgezwolle optreden.
Je zag de energie als een Opgezwolle optreden en de hele happening eromheen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:39 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Werd alleen aangekondigd als "sticks" dus ja.
Gelukkig snap ik dat ook wel, Rico zelf was ook aanwezig. Hoedenplank, Balans en Sporen hebben ze gespeeld.quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:17 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Je zag de energie als een Opgezwolle optreden en de hele happening eromheen.
Typhoon is geen Rico
Ja had het vanmiddag gezien. Jammer maar snap het ook wel.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:22 schreef De_Brandweer het volgende:
whehehe nog 3 optredens en dan is het afgelopen met opgezwolle
Waar heb je het over?quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:22 schreef De_Brandweer het volgende:
Anders doe je niet zo achterlijk, heb gister net kaartjes besteld voor oosterpoort.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:22 schreef De_Brandweer het volgende:
Lijkt mij niet echt een reden.quote:Op zaterdag 1 december 2007 18:28 schreef De_Brandweer het volgende:
gewoon beetje hype creeren dus. de kaarten voor de show verkochten zeker te slecht ofzo
maar het werkt wel want mijn kaarten voor de melkweg zijn al besteld.
quote:Op zaterdag 1 december 2007 19:32 schreef febster het volgende:
Nou ja, ART voor de beats erbij, Rico en Sticks voor de rest, andere naam en hoppa Opgezwolle2 kan zo door.
al is Delic beat wise wel echt de meester![]()
volgens een stukje op nlhiphop, wel delic een creatieve rustperiode. dus het zal zeker niet definitief zijnquote:Op zondag 2 december 2007 01:14 schreef Edwinuss het volgende:
WAT IS DE REDEN?
Van de Top Notch site.quote:Voorlopige stop Opgezwolle
Monday, 03 December 2007
Afgelopen weekend dook er op YouTube een filmpje op van Sticks die tijdens een optreden in de Waerdse Tempel (Heerhugowaard) aangaf dat Opgezwolle er voorlopig mee stopt. Aardig wat Opgezwolle liefhebbers die met smart uitkeken naar een nieuwe Opgezwolle plaat in 2008 moesten even slikken. Geen wonder, sinds de release van de eerste demo-cd Spuugdingen (2001) houdt de Zwolse rapgroep de Nederlandstalige Hiphopscene op haar tenen. Zowel op plaat als op de planken presteerde Opgezwolle het, zonder concessies te doen, baanbrekende resultaten te boeken.
Delic’s Hut, de befaamde Opgezwolle studio in de Assendorperstraat, staat het komende jaar leeg. Delic, zonder twijfel één van de meest gewaardeerde Hiphop-producers van Nederland, gaat namelijk op wereldreis. “Ik heb een reisdrift die bevredigd moet worden,” stelt Delic nuchter. “Ik ben niet helemaal klaar met muziek, wel heel erg toe aan wat anders. Bovendien wil ik me een tijdje storten op kunstschilderen. Vroeger dacht ik altijd dat ik tekenaar of schilder zou worden, maar zoals je hebt gemerkt kwam de muziek ertussen.”
Sticks en Rico blijven dichter in de buurt van huis en blijven ouderwets bezig met het maken van nieuwe muziek. Voor live shows, Opgezwolle is namelijk nog wel te boeken als live-act, zal A.R.T. (produceerde o.a. Spaanse Vlieg op Sticks & Delic’s Fakkelteit) de fakkel overnemen van Delic en plaatsnemen achter de draaitafels. Bezoekers van de Fakkelteit / Tussen Licht en Lucht Tour hebben zijn verdienstelijke inzet al mee mogen maken. Mensen die een goed Opgezwolle-feestje willen, niet getreurd!
In december staan nog drie laatste Opgezwolle shows gepland in de oorspronkelijke bezetting. Aan de flanken van het Zwolsche drietal geven Typhoon (winnaar Essent Award!) en Rotterdam's trots Winne acte de présence. Drie shows van drie partijen met een uitmuntende live-reputatie. Wees er dus zeker bij in de Melkweg (Amsterdam, 15 dec), Oosterpoort (Groningen, 22 dec) of 013 (Tilburg, 29 dec) als je de koude decembermaand op wil warmen met een kwaliteitsconcert.
P.S. 28 januari 2008 ligt eindelijk de langverwachte Buitenwesten DVD in de winkels: Een muziekdocumentaire van 78 minuten en vijf montages van de laatste Buitenwesten shows in Paradiso van ieder 20 minuten.
Wat ik dacht. Alleen is Kubus te druk met BangBang. Er ligt al weer een nieuwe plaat klaar, of ze waren er druk aan bezig, las ik ergens. Ik weet niet, ik ben nog niet echt overtuigd van ART. Hij maakt ook de beats van James en daarvan was ik nou niet echt onder de indruk.quote:Op maandag 3 december 2007 14:45 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Als de beats nu van Kubus komen zou het niet eens zo heel erg zijn....
Valt mee, sjeezus Delic stopt er voor lange tijd mee dat was misschien niet degene die het meest op de voorgrond trad maar hij maakt Opgezwolle. Ga niet lopen huilen maar vind het zondequote:Op maandag 3 december 2007 15:44 schreef nelisb het volgende:
valt mee allemaal!!!
wel vet dat die dvd nog komt met al die ouwe nummers,ongeloofelijk.
Ik ben wel @ Oosterpoortquote:Op maandag 3 december 2007 15:37 schreef Strooper het volgende:
[..]
Van de Top Notch site.
Baal wel dat ik de 22ste niet kan in de Oosterpoort. Had Delic graag nog een keer (met peukie en al) achter de draaitafels gezien.
Wel tof dat die Buitenwesten DVD eindelijk uitkomt. Maar hoe heeft dat ooit zo lang kunnen duren
tuurlijk is het zonde, maar het had ook definitief het einde kunnen zijn!quote:Op maandag 3 december 2007 17:18 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Valt mee, sjeezus Delic stopt er voor lange tijd mee dat was misschien niet degene die het meest op de voorgrond trad maar hij maakt Opgezwolle. Ga niet lopen huilen maar vind het zonde.
Hopenlijk laat ze je niet in de regen staan op het stationquote:Op maandag 3 december 2007 23:41 schreef MMaRsu het volgende:
Ga 22 dec ook heen, groningen
had nog geen kaartje maar ik weet dat mn girl me vrijdag gaat verrassen met een kaartjeal is het geen verrassing maargoed toch vet
Toffe actie.quote:Op maandag 3 december 2007 22:47 schreef Evil_Koekje het volgende:
Hé. ik heb hier nog niet gepost. Wilde eigenlijk 22 december even overslaan omdat ik wat te vaak geweest ben, maar als ze d'r een tijdje mee stoppen ga ik nog wel ff heen.
In anders nieuws;
Kubus & BangBang niet meer welkom bij TMF.!
Ja beetje twijfelachtig alsnog, maar leuk om te zien.quote:
maar ik vind het als nog een overdreven reactie van bangbangquote:Intressante extra info is overigens dat BangBang vroeger zwaar is mishandeld en verstoten.
Zijn moeder is racistisch opgevoed en toen zij een slippertje had met een gekleurde man kwam bangbang daar uit voort. Zijn moeder heeft hem toen meteen verstoten en hij in de bosjes gevonden door een groep kid's die hem als voetbal gebruikte. Zijn oom heeft daarna gezegd dat het wel een kind van zijn moeder is (tegen de politie) en hij is daarna jarenlang mishandeld zowel lichamelijk als geestelijk.
Zijn moeder heeft hem tijdens een woede uitbarsting gestoken en hem een duivel genoemd, toen hij uiteindelijk los was van zijn moeder heeft hij 2 vleugels laten tatoeeren omdat hij nu een engel was.
Zijn reactie is dus best begrijpelijk maar ietwat overtrokken aangezien je niet kan verwachten van TMF dat ze zich goed zullen verdiepen in iemand.
respect hebbenquote:Op woensdag 5 december 2007 01:19 schreef Chrishop het volgende:
Vind dat als je als Valerio zijnde, iemand die claimed de muziek te luisteren etc, wel een beetje meer respect kunt hebben en dat je kunt weten dat BB waarschijnlijk een rare gozer is. Verder vind ik de actie geniaal, Valerio doet wel alsof hij niet geintimideerd is maar hij kijkt vrij bang. Chapeu dattie gewoon verder presenteert, mooi TV moment.
Nou prima dan maakte gangbang nu toch ook gewoon een grapje, heb hard moeten lachen om de hele show dus nu is het wel goed?quote:Op woensdag 5 december 2007 09:09 schreef De_Brandweer het volgende:
[..]
respect hebbendie gast maakt gewoon een grapje en bangbang is een mongool omdat hij daar niet normaal op kan reageren.
die gast verdient geen respect.
quote:Op donderdag 6 december 2007 20:57 schreef Document1 het volgende:
Kubus heeft voor mij alle credits over het hek gegooid met die mongool van een BanBang....
Ga je toch lekker lange frans luisteren. Ik heb the learning curve niet houd niet van spoken word maar vind dit gewoon tof. Als kubus hier mee zn kredit verspeelt sja dan ben je gewoon een stakker, goeiendag verderquote:Op donderdag 6 december 2007 20:57 schreef Document1 het volgende:
Kubus heeft voor mij alle credits over het hek gegooid met die mongool van een BanBang.... damn wat een ontzettend slechte MC is dat. Beetje onverstaanbaar schreeuwen en dan interesant doen....
Dan moet je deze dagen 'Eigen wereld' kopen! En later dan 'Vloeistof/brandstof'.quote:Op vrijdag 7 december 2007 19:54 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ik ben eigenlijk nooit erg into Nederlandstalige hiphop geweest, maar Opgezwolle wordt daar steeds meer een uitzondering op. Onlangs heb ik nog het album Opgeduveld gekocht en daar zal het niet bij blijven denk ik. Die beats van Delic zijn toch wel erg strak en met name Stick weet nog wat extra's te brengen. Gewoon een Dikke rapper
Nee, nee. Beginnen met Vloeistof.quote:Op maandag 10 december 2007 22:12 schreef Arjann87 het volgende:
[..]
Dan moet je deze dagen 'Eigen wereld' kopen! En later dan 'Vloeistof/brandstof'.
WAT? Vloeistof vetter? Ga jij even in een hoek staan.quote:Op maandag 10 december 2007 23:48 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Nee, nee. Beginnen met Vloeistof.Die is vetter.
quote:Op dinsdag 11 december 2007 08:45 schreef S-Two het volgende:
Als ik moet kiezen, dan kies ik denk ik toch ook voor Vloeistof/Brandstof hoor.
Dat is toch gewoon een mening van die jongen laat hem man,quote:Op dinsdag 11 december 2007 01:25 schreef arneaux het volgende:
[..]
WAT? Vloeistof vetter? Ga jij even in een hoek staan.
Bij Eigen Wereld heb ik toch gauw zo'n 4 a 5 "skipnummers", op Vloeistof geen. Zegt genoeg dacht ik.quote:Op dinsdag 11 december 2007 01:25 schreef arneaux het volgende:
[..]
WAT? Vloeistof vetter? Ga jij even in een hoek staan.
Ik ga volgende week ook weerquote:Op zondag 16 december 2007 11:59 schreef nelisb het volgende:
vette vette show in de melkweg! winne was mwah,slecht te verstaan en vrij onbekend voor het publiek,dus zaal kwam nog niet echt los.
typhoon kwam hard,publiek meteen goed los.
maar opgezwolle was vet! 1,5uur keihard!! delic statediven door hele zaal heen en terug op het einde! ja was top allemaal
Ik nietquote:
inderdaad.quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:25 schreef Evil_Koekje het volgende:
Ik hoop echt dat ze d'r wat speciaals van maken, Jawat even mee ofzo, Kubus d'r bij. Zou 'k wel tof vinden.
in amsterdam geen jawat. ty deed zijn stukjes uit zwarte koffiequote:Op dinsdag 18 december 2007 22:30 schreef arneaux het volgende:
Ik ga naar het 'laatste' concert van Opgezwolle in de 013 maar ik ben benieuwd wie ze meebrengen. Winnie en Ty staan op de poster maar ik zie Jawat bijvoorbeeld ook nog wel komen. Ik hoop het iig.
Same here.op een na.quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:46 schreef arneaux het volgende:
Mja. Niet om het optreden van daar af te vallen, maar dit is wel het laatste wat ze voorlopig brengen. Vandaar mijn (ongefundeerde) hoop.
ik denk al uitverkocht, kan namelijk via ticketservice geen kaarten meer bestellenquote:Op woensdag 19 december 2007 19:54 schreef nelisb het volgende:
27ste extra concert opgezwolle, tivoli utrecht
http://www.nlhiphop.nl/news.php?id=1583
in dit topic wordt de actie als lomp en dom beschreven.quote:Op donderdag 20 december 2007 17:52 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
is allang besproken in dit topic.
Valerio wist in eerste instantie ook nergens van die was oprecht geschrokken.quote:Op donderdag 20 december 2007 21:39 schreef nelisb het volgende:
[..]
in dit topic wordt de actie als lomp en dom beschreven.
in mijn link blijkt het een joke te zijn. het was eeen gezamelijk actie van valerio,kubus en bangbang voor het goeie doel en dat haal ik niet uit eerdere berichting in het topic
anders zou het wel een verdomd goede acteur wezen.quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:29 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Valerio wist in eerste instantie ook nergens van die was oprecht geschrokken.
Met oud en nieuw in martiniplaza. http://www.kikkuhfestival.nl/quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:52 schreef S-Two het volgende:
Ik zag volgens mij op OOGtv een poster met daarop dat Kubus & Bang-Bang ook optreden in Groningen. Iemand enig idee waar en wanneer?
Ja, maar vergeet niet :quote:Op zaterdag 22 december 2007 00:07 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Met oud en nieuw in martiniplaza. http://www.kikkuhfestival.nl/
Als ik zie wat er verder speelt vraag ik me nogal af wat voor volk er opaf komt.
quote:Leeftijd vanaf 14 jaar (I.D. check!!)
Inderdaad. Ik had het idee dat ik het allemaal al wel een keertje gezien had. Baalde eerst wel van de break, maar vind het niet zo heel erg eigenlijk.quote:Op zondag 23 december 2007 01:30 schreef Evil_Koekje het volgende:
Hm tja, volgende keer haal ik 18 eu bier en ga ik zelf rappen...Nix ten nadele van Opge hoor, maar been there done that ondertussen. Goed dat ze ff een pauze nemen.
Ik en 2 maten van me zijn de pit begonnen @ Winne. Maar het werd wel kut op het laatstquote:Op zondag 23 december 2007 12:11 schreef S-Two het volgende:
[..]
En oja, om maar weer eens over die pit te beginnen. Zijn er nou mensen die dat echt leuk vinden? Kunnen diegenen niet gewoon naar de sportschool gaan ofso.. Jeesz, normaal erger ik me er niet zo aan, maar gisteren wel extreem (komt misschien ook deels doordat ik zelf brak was).
Fuckup man, beterschap.quote:Op zondag 23 december 2007 13:57 schreef kikoooooo het volgende:
Vriendin van me stond vooraan, niet in de pit. Maar toen men met water begon te gooien, en ze een plens vol in haar gezicht kreeg, stond ze even voorover om dr haar weer goed te doen enzo. Toen sprong één van die mongolen vol op haar, vanaf het podium met als gevolg: Afgevoerd in ambulance, foto's gemaakt, ct scan gemaakt en zo'n fijne brace om. Nek en schouders zwaar gekneusd.
Verder was het cool, alleen zat ik dus om half12 al in het ziekenhuis
Dat bedoel ik dus precies. Een pit heb ik geen moeite mee, maar sommige figuren zijn er alleen om de ander zo hard mogelijk te duwen en dan stoer naar hun vriendjes kijken, no thanx, dan sta ik liever aan de zijkant met een biertje.quote:Op zondag 23 december 2007 14:24 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Ik en 2 maten van me zijn de pit begonnen @ Winne. Maar het werd wel kut op het laatstWas ook een gast in een rood mouwloos shirt wat de hele tijd mij zat te duwen alsof hij ruzie wou ofzo, en als je dit leest : Kijk eerst even goed naar iemand voordat je ruzie gaat lopen zoeken vriend.
Gelijk heb je, in Leeuwarden was het heel anders. Als iemand zag dat ik het vervelend vond gaven ze een hand en gingen ze verder.quote:Op zondag 23 december 2007 14:42 schreef S-Two het volgende:
Dat bedoel ik dus precies. Een pit heb ik geen moeite mee, maar sommige figuren zijn er alleen om de ander zo hard mogelijk te duwen en dan stoer naar hun vriendjes kijken, no thanx, dan sta ik liever aan de zijkant met een biertje.
Nee wat moete ze dan doen wachten met pitten tot alle meiden naar huis zijn?quote:Op zondag 23 december 2007 15:34 schreef MMaRsu het volgende:
Ja die pit irriteerde mij gister ook dood man. Stond daar met een chick van me alleen (omdat mn chick me in de regen liet staan op centraal) vooraan, of nouja redelijk vooraan. Werden van alle kanten kapot geduwd. Tuurlijk duw ik dan terug maar komop man je ziet toch dat er meiden staan gedraag je dan niet als een fucking mongool. Het is geen fucking hardrock concert man.
Shit
staat Gerda ook vooraan tegenwoordigquote:Op zondag 23 december 2007 15:34 schreef MMaRsu het volgende:
Ja die pit irriteerde mij gister ook dood man. Stond daar met een chick van me vooraan, of nouja redelijk vooraan. Werden van alle kanten kapot geduwd. Tuurlijk duw ik dan terug maar komop man je ziet toch dat er meiden staan gedraag je dan niet als een fucking mongool. Het is geen fucking hardrock concert man.
Het zijn ook vaak mensen die nog nooit bij een optreden zoals dit zijn geweest. Ze hebben natuurlijk wel verhalen gehoord van mensen dat het tof was.quote:Op zondag 23 december 2007 16:31 schreef Chrishop het volgende:
Ik snap het niet, als je niet wilt pitten zoek je toch een veilig plekje op. En krijg je dan toch een beuk, ja word je keal van.
psies.quote:Op zondag 23 december 2007 19:57 schreef Hellrazor het volgende:
ja pit van beetje springen enzo is wel leuk,maar een pit waar sommige ito's als tazmania op crack in rondjes en 200 meter breed gaan rondhuppelen dan hoef ik niet
Uhm.. Blax was er zelf ook niet eens?quote:Op zondag 23 december 2007 21:17 schreef Edwinuss het volgende:
Waarom zei Blax trouwens dat Jawat aanwezig was
Ja, ik was er wel bijquote:
Dat was O-Dog, is een andere broer van Typhoon. Blaxtar is ook een broer van Ty en rapt ook maar was niet aanwezig. En die chick was Dinopha en dat is hun zusjequote:Op maandag 24 december 2007 11:04 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Ja, ik was er wel bijmaar mij was wijsgemaakt dat die gast die alles aankondigde de broer van Typoon was en Blaxtar hete?
niemand?quote:Op maandag 24 december 2007 00:59 schreef MMaRsu het volgende:
Hey wat was het nummer dat ze erop gooiden toen sticks, delic en rico gingen stagediven?
Was dat Brand Los van Ty?
Ja dat weet ik niet meer, maar je kan toch ook zelf ff brand los luisteren? Dan weet je iig of die het is of niet.quote:
Thnx! Nu weet ik dat ook weerquote:Op maandag 24 december 2007 11:32 schreef S-Two het volgende:
[..]
Dat was O-Dog, is een andere broer van Typhoon. Blaxtar is ook een broer van Ty en rapt ook maar was niet aanwezig. En die chick was Dinopha en dat is hun zusje.
die gast heeft fucking goed gefilmd!quote:Op maandag 24 december 2007 11:58 schreef MMaRsu het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=rMDpH0IiOMA
Vet vanaf het podium gefilmd
En de sticks freestyle : http://www.youtube.com/watch?v=kJaT8iLU1X8
kippenvel manquote:Op maandag 24 december 2007 12:11 schreef MMaRsu het volgende:
Ja klopt de andere video's van hem zijn ook allemaal van goede kwaliteit dus dat is helemaal prima natuurlijk
Heb em origineel, maar dat die gast erbij was met zn sax was dopequote:Op dinsdag 25 december 2007 00:06 schreef febster het volgende:
Je gaat niet zeggen dat je het hele Tussen Licht en Lucht album gemist hebt he?
http://www.destentor.nl/z(...)le-is-definitief.ecequote:Hiphoptrio Opgezwolle is er definitief mee gestopt, in tegenstelling tot eerdere persberichten. "De berichten in de krant zeggen dat we voorlópig gestopt zijn, maar dat is niet zo," zegt rapper Sticks. " Dit is echt het einde van Opgezwolle."
Dat inderdaad. En we krijgen uiteraard nog Rico solo in 2012, Kubus & Delic instrumentalplaatje (geen hiphop) (quote:Op zaterdag 29 december 2007 11:18 schreef De_Brandweer het volgende:
Een kratje bier voor iedereen hier als er over 3 jaar geen nieuw opgezwolle album is
Juist ja. 2012 wordt dus hopelijk 2008/2009.quote:Rico praat luchtig over het einde van Opgezwolle. Net of hij het niet zo erg vindt. "Ik ben er van overtuigd dat het goed gaat komen met ons. Het opent ook nieuwe deuren, deze situatie. Tijd voor nieuwe wegen. Je kunt wel in een hoekje gaan zitten jammeren, maar wat schiet je daar mee op? Alles gaat gewoon door. Ik blijf muziek maken. Met Sticks en met anderen."
Een waardig afscheid!quote:
Omg die reacties op FP ook, zeer trieste kut fok!kers zijn er ookquote:Op maandag 31 december 2007 00:36 schreef Evil_Koekje het volgende:
Hiphoptrio Opgezwolle stopt definitief
FP.
Sowieso heb ik me 2 jaar terug in Simplon met 200 man stukken beter vermaakt dat in de O'poort met 1800.quote:Op maandag 31 december 2007 11:46 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Tof man! In Groningen werd ik ook schijtziek van die kleine kinderen.
Dan stond ik waarschijnljik voor je. Tussen Typhoon en Opgezwolle was iemand z'n telefoon kwijt achter me, de hele wijde omtrek afgezocht. Wel kut man!quote:Op maandag 31 december 2007 01:00 schreef WalterSobchak het volgende:
[..]
Ohja, degene die mijn telefoon gejat heeft: hufter! Moest me er even overheen zetten, maar het heeft gelukkig niet mn avond verpest.
Yes, that would be me! Ach, tis maar een apparaat.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:08 schreef Stofje het volgende:
[..]
Dan stond ik waarschijnljik voor je. Tussen Typhoon en Opgezwolle was iemand z'n telefoon kwijt achter me, de hele wijde omtrek afgezocht. Wel kut man!
Of in de Vera, maar eens ja.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:59 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Sowieso heb ik me 2 jaar terug in Simplon met 200 man stukken beter vermaakt dat in de O'poort met 1800.
Daar was ik ook, maat van me heeft nog meegerapt met die gozers omdat sticks 2 keer zn text vergatquote:Op dinsdag 8 januari 2008 18:49 schreef Syd het volgende:
2 jaar terug, 29december zoiets, opgezwolle in radar in hengelo.
Supervette optreden, maar helaas voor hun waren er maar een stuk of 20 (volgens mij nog minder man) waardoor sfeer beetje verneukt werd.
Maar samen met kameraad vooraan gestaan en hard gaan op hun muziek
hmmz dat kan ik me niet meer herinneren, wel dat een stuk van het plafond bijna op ons viel.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:24 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Daar was ik ook, maat van me heeft nog meegerapt met die gozers omdat sticks 2 keer zn text vergat.
Lol ja andere vrienden van me stonden achterin kregen ook bijna baksteen op hun bakkesquote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:58 schreef Syd het volgende:
[..]
hmmz dat kan ik me niet meer herinneren, wel dat een stuk van het plafond bijna op ons viel.
Kubus & Sticks in de Vera, met Jawat erbij. Godallejezus wat was dat vet.quote:
Iemand 'm al? Dacht er net weer aan.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:00 schreef Evil_Koekje het volgende:
28 januari (eindelijk) de BuitenWesten dvd trouwens, ga 'k wel ff halen denk ik.
edit; Hopen op een mooie hoes van Hotel.
30 tracks.quote:Het nieuwste Kubus & BangBang album Pie & Mash ligt vanaf 15 februari in de winkel. De dubbel-cd bevat [b]maar liefst 30 tracks aan nieuwe, frisse muziek van het synth-hop duo dat met een onwaarschijnlijke combinatie van ongedwongen Hollandse beats en scherpe Britse vocalen blijft verrassen. Met slechts drie gastbijdragen van Sticks (Opgezwolle,), Envy en Timmy laat het recept voor deze Pie & Mash weinig ruimte voor andere ingredienten dan Kubus & BangBang. Vanaf 19 februari wordt de 8-delige Pie & Mash docu-serie uitgezonden op MTV, een serie die Kubus & BangBang volgt terwijl ze in London op zoek gaan naar de wortels van BangBang. Een inzichtvolle, vermakelijke en spraakmakende kijk-ervaring!
Het nieuwste Kubus & BangBang album Pie & Mash ligt vanaf 15 februari in de winkel. De als een ijskast vormgegeven hoes is niet te missen, de inhoud van Pie & Mash is gegarandeerd VERS!
Pfff.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:02 schreef Stofje het volgende:
BuitenWesten dvd komt pas in april, volgens PIAS.
O-Dog, Blax, Ty & Dinopha?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:31 schreef Brownietje het volgende:
Er moet maar eens een echte Randamie-cd komen.
Is het trouwens Dinopha die de outro op Baaldag doet? Dat is echt zo'n rustgevende stem.
zo pas 1,5 jaar later haha! ach leuk om te hebben.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 15:12 schreef arneaux het volgende:
--- UPCOMING TOP NOTCH RELEASES ---
BUITENWESTEN DVD (DOCUFILM + CONCERT), 7 MAART
Kreeg ik in mn hyves inbox.
Same here.. Nog maar 15 daagjes tot Pie & Mash!quote:Op vrijdag 1 februari 2008 15:12 schreef arneaux het volgende:
KUBUS & BANGBANG - PIE & MASH, 15 FEBRUARI
U-NIQ - HET KAPITALISME, 29 FEBRUARI
BUITENWESTEN DVD (DOCUFILM + CONCERT), 7 MAART
WINNE - WINNE ZONDER STRIJD, 20 APRIL
Kreeg ik in mn hyves inbox.
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 19:18 schreef arneaux het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=NESMELALCZE&eurl
OMG. Kippenvel.
Sjeeeeezuussssssquote:Op vrijdag 8 februari 2008 19:18 schreef arneaux het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=NESMELALCZE&eurl
OMG. Kippenvel.
Jawat op het laatst ookquote:Op zaterdag 9 februari 2008 10:44 schreef Colin0o het volgende:
[..]
Sjeeeeezuussssss![]()
had em liever gister besteld dan vandaag!!wil hem hebbeeeeeeeeeehhhhhhhhhhh
Ga toch weg met je zogenaamde "inside info"quote:Op zaterdag 9 februari 2008 18:24 schreef arneaux het volgende:
Hoorde alleen wel uit een zeer betrouwbare bron (i know,) dat Rico en Jawat beef hebben. Komt omdat zowel Jawat als Rico een sneakerstore wil beginnen in Zwolle en maar 1 van hun, ik geloof Rico,de vergunning (ofzoiets) kreeg.
Jawat is een kneus wanneer hij niet op het podium staat. Als je zijn muziek wel begrijpt, zou je wat meer van het leven moeten zien.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:00 schreef Edwinuss het volgende:
jawat is echt wel goed. Als je zijn muziek niet begrijpt heb je nog niet zoveel meegemaakt in je leven.
Ik doe genoeg in mijn leven hoorquote:Op maandag 11 februari 2008 11:02 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Jawat is een kneus wanneer hij niet op het podium staat. Als je zijn muziek wel begrijpt, zou je wat meer van het leven moeten zien.
Buhuwhahaha wat een bullshit.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:00 schreef Edwinuss het volgende:
Als je zijn muziek niet begrijpt heb je nog niet zoveel meegemaakt in je leven.
Nu weet ik wie zich echt voordoet als muziek kennerquote:Op maandag 11 februari 2008 11:53 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Buhuwhahaha wat een bullshit.
[ afbeelding ]
Ik geloof je. Gezien de posthistorie van edwinuss had je sowieso al een straatlengte voorsprong, trouwens.quote:Op maandag 11 februari 2008 12:38 schreef Devlinsect het volgende:
Ik geef geen voorbeelden. Divserse malen mee geweest en vond Jawat! de meest arrogante van het stel. Nooit bedanken voor iets (maken van een beat voor hem). Altijd meer willen (de grootste hotelkamer) en dingen niet doen, omdat het 'niet in zijn straatje past'. Want hij is een artiest hè?
Omhoog geschoten straatjochie.
Mee eens. Bovendien nog een aanvulling. Als iemand de muziek beleeft zoalsie dat beleeft is dat toch prima.quote:Op maandag 11 februari 2008 12:39 schreef Stofje het volgende:
Ik heb nog veel meer meegemaakt.
Nee, ikke!
Echt nie, ikke!
No way, ikke!
Of de muziek is niet je ding, of wel. Of de persoon Jawat is niet je ding, of wel. Zanikerd, dit is toch geen discussie, dit is gewoon treurig welles-nietes.
Ja sorry heb nog niet zoveel meegemaakt zo werkt datquote:Op maandag 11 februari 2008 12:36 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Nu weet ik wie zich echt voordoet als muziek kenner
quote:Op maandag 11 februari 2008 12:39 schreef arneaux het volgende:
Wat heb je geproduceerd dan? If i may ask?
Uit dit interviewquote:Eerder liet Bang Bang zich op 3voor12XL nog kritisch uit over "een rapper die de Grote Prijs won", Jawat!, terwijl Kubus thuis zat zonder geld om de elektriciteit te betalen. In hoeverre zat de Zwollenaar hier toen zelf mee? "Ach, ik ben blij dat het verleden tijd is zodat ik mij er niet meer mee bezig hoef te houden." Een opvolger voor de inmiddels vrij legendarische Buitenwesten-plaat ligt minder voor de hand, maar is nog niet ondenkbaar. "Het kan nog wel een optie zijn maar ik kijk er niet zo naar uit als voorheen. Het was een superleuke tijd, maar ik wil die shit niet weer meemaken. Als het aan mij lag, kwam die hele Buitenwesten-dvd niet meer uit. Ik haat het feit dat ze hem alsnog uitbrengen, echt. Habbekrats laat jaren op zich wachten en nu trekken ze alle credits naar zich toe alsof ze de uitvinders van het Buitenwesten-ding zijn! Het is mosterd na de maaltijd. Ik weet niet hoe de andere betrokkenen erover denken, ik heb ze niet gesproken. Maar ja, da's allemaal het verleden. Het is nu tijd voor Pie & Mash."
Releasedatum: 10.03.2008 aldus bol.com, waar haal jij 'm dan? Vrijdag Pie & Mash btw.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:33 schreef arneaux het volgende:
Morgen Buitenwesten DVD in de pocket.
Da's wel heel vreemd... Niet via een label, maar rechtstreeks via de Zwolle-mannen ofzo?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:33 schreef arneaux het volgende:
Ik bedoel mijn eigen ervaringen tijdens perikelen Buitenwesten tour. Geen geblaat uit de media.quote:Op maandag 11 februari 2008 20:38 schreef Evil_Koekje het volgende:
Of bedoelde je dat gedoe met Duvel?
upload het dan maar evenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:33 schreef arneaux het volgende:
denk voortaan even na voordat je iets op het net postquote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:12 schreef arneaux het volgende:
O kut ik zat helemaal verkeerd te kijken. Morgen dus geen DVD. Forgive me.
quote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:30 schreef arneaux het volgende:
Dat zeg ik toch ook niet over ál jouw posts.
Hij heeft toch die EP uitgebracht een tijdje terug met daarop Pomp die Shit (ben naam ff kwijt). Volgens mij komt 'ie dit jaar met een volledig albumquote:Op woensdag 13 februari 2008 00:08 schreef S-Two het volgende:
Heeft Winne inmiddels al een plaat uitgebracht (in het laatste jaar)?
Yupz, 'Onoverwinnelijk' was een mixtape zijn echte albumquote:Op woensdag 13 februari 2008 00:24 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Hij heeft toch die EP uitgebracht een tijdje terug met daarop Pomp die Shit (ben naam ff kwijt). Volgens mij komt 'ie dit jaar met een volledig album
Balletje hooghouden als beat?quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:44 schreef fathank het volgende:
Royston Drenthe komt ook op het album van Winne
Wachten op de nieuwe lading. Zullen sowieso wel nieuwe Kubus(&bangbang) shirts uitkomen als Pie & Mash uit is.quote:Op woensdag 13 februari 2008 20:04 schreef Leeee het volgende:
Iemand enig idee waar ik een shirt van Kubus kan kopen? Zoiets als de avatar van arneaux. Topnotch en Freshcotton hebben niks meer..
Hoho, wat dacht je van Tweeduizend geef acht?quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:55 schreef febster het volgende:
Winne, die komt steeds niet verder dan "geef het op voor de generaal" en "koningwinnedag"
Zou ook kunnenquote:Op woensdag 13 februari 2008 19:38 schreef Brownietje het volgende:
Eh toch op die van Uniq?
Ik vind het totnutoe echt he-le-maal niksquote:Op vrijdag 15 februari 2008 16:57 schreef AryaMehr het volgende:
Nieuwe album van Kubus & BangBang is vandaag uitgekomen. Je kan hem alvast luisteren op luisterpaal: http://3voor12.vpro.nl/speler/luisterpaal/39262016
3voor12 een brakke streamversie?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:24 schreef Evil_Koekje het volgende:
Hm, ben benieuwd. Alleen geen zin om naar een brakke stream versie te luisteren.
Naja uiteraard tof dat 3voor12 een stream aanbiedt, maar ik hoor een album (vooral de eerste keer) liever in goede kwaliteit.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:31 schreef Stofje het volgende:
[..]
3voor12 een brakke streamversie?.
quote:BangBang terug naar roots
Het leven van mc BangBang was geen pretje. Toen hij nog in Londen woonde was hij zwaar aan de drugs en had hij foute vrienden. Inmiddels gaat het een stuk beter met hem en vormt hij een duo met de Hollandse producer Kubus, uit het iets minder ruige Zwolle. Volgende week ligt het nieuwe album van het duo in de schappen, vol ongedwongen Hollandse beats en scherpe Britse vocalen.
In de MTV-documentaire Pie & Mash reizen de twee naar de thuishaven van de Britse mc. In London blijft het niet alleen bij het bezoeken van open mics, op gesprek gaan bij platenmaatschappijen en het op straat verkopen van het debuutalbum Learning Curve. Want de oerhollandse Kubus wordt vooral meegezogen in BangBang's duistere verleden van straatvechten en drugsgebruik. Zo maakt de kijker mee hoe BangBang van de straat en uitgestorven galerijflats zijn sportschool maakte om zijn lichaam te trainen tot een moordmachine.
Pie & Mash, MTV, 21:35 uur
Dat wilde ik dus gaan kijken maar ipv dat ik Puff Daddy en Snoop Dogg te zien.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 21:06 schreef Stofje het volgende:
Misschien interessant:
[..]
http://www.tvgids.nl/artikel/?ID=26701
Is dinsdag geloof ik.quote:Op zondag 17 februari 2008 15:30 schreef arneaux het volgende:
[..]
Dat wilde ik dus gaan kijken maar ipv dat ik Puff Daddy en Snoop Dogg te zien.
Ik vind sommige beats juist echt dope!quote:Op maandag 18 februari 2008 22:41 schreef Evil_Koekje het volgende:
Na anderhalf keer luisteren valt 'ie mij heel erg tegen.Zal nog es een poging doen, maar zo tof als ik Kubus ten tijde van BW vond, zo matig vind ik z'n beats nu...
Zelfs Anyone Can Make a Day klinkt minder dan ik 'm gewend ben.
quote:Een beetje artiest zegt in interviews dat hij of zij minimaal honderd demo’s klaar had liggen om vervolgens tien nummers aan het plastic toe te vertrouwen. Ook Kubus en BangBang hadden naar eigen zeggen zo’n zeventig kindjes op de plank liggen. Toch heeft deze Topnotch act geen moeite bijna de helft daarvan uit te brengen. Overdaad schaadt, maar wanneer je merkt dat de dubbel-cd met 31 nummers tot de laatste van de achtennegentig minuten blijft boeien, kun je alleen maar concluderen dat deze gewaagde tweede meer dan geslaagd is. Pie & Mash is Album van de Week.
Doorgekookte, gepureerde aardappelen en een vette gehaktbal dobberend in een lauwwarm peterseliesausje, oftewel Pie & Mash. Sinds de achttiende eeuw het traditionele Britse arbeidersdelicaat. De hint mag duidelijk zijn: producer Kubus en mc BangBang zijn gewone jongens gebleven. Dit mag overigens best met een knipoog gelezen worden. Het vorig jaar verschenen debuut Learning Curve liet al horen dat er weinig gewoontjes is aan de ‘collab’ tussen de zwaar getatoeëerde Britse ex-crackjunk en de producerende kaaskop.
Pie & Mash luistert in eerste instantie weg als een opbouwende drum-‘n’-bass liveset: dikke en diverse beats met een mc die de luisteraar ophypet. Dit gegeven alleen al zou reden zijn om de plaat in de auto, thuis, op het werk of in de sportschool kapot te draaien. De individuele nummers zou je hier echter tekort mee doen. Pie & Mash kent namelijk ook nog eens dikke hits. Producer Kubus heeft in een jaar tijd nog meer mogelijkheden gevonden om al zijn muzikale interesses succesvol te vermengen. De soundscapes en puntige beats van Float of de droge-natte krantenmelodie van Anyone Can Make A Day zijn zo kundig en aanstekelijk dat er de komende tijd nog vele imitaties op zullen duiken.
Kubus laat zien op dit moment op een grote hoogte in het Nederlandse beatklimaat te staan. De songvolgorde en splitsing in de twee cd’s lijkt inwisselbaar. Toch is er goed nagedacht over de opbouw van intensiteit en spanning. Muzikaal is deel één van Pie & Mash het meest vernieuwend. Deel twee kent wat meer de in-ya-face benadering van het debuut.
De bijzonder gecombineerde muzikale invloeden blijken wederom een goede ondergrond voor mc BangBang. Zijn grote bek, nietsontziende grootheidswaan en paranoia maken van deze geëmigreerde Londenaar een ideaal hate him or love him boegbeeld. Op Learning Curve kon de eendimensionale schreeuwerige toon en genre-eigen zelfverheerlijking na een tijd gaan irriteren. Op Pie & Mash heeft de mc een balans gevonden tussen de harde en luide straatvechterstaal en zijn diepere sociaal bewogen observaties. Zelfs als je een hekel hebt aan het genre zou je Hot Winter’s Day en The Kids eens moeten beluisteren. Wat een creatieve manier om beschouwende nummers een plek op het album te geven.
Het is Kubus & BangBang flinke ernst in het introduceren en meteen ook op de schop nemen van het rauwe Britse geluid. Met Pie & Mash zetten beiden een grote stap voorwaarts. Wie dacht met Learning Curve een eenmalig tussendoortje te hebben gegeten, zal opkijken van de ambities en muzikale diversiteit op opvolger Pie & Mash.
Het gaat over BB en Kubus hobbelt er achteraan.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:09 schreef ScottTracy het volgende:
Op MTV begint vanavond een achtdelige documentaire over Kubus & BangBang (21:45).
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 16:06 schreef Stofje het volgende:
Ben nu het nieuwe album van Blaxtar aan het luisteren. Ik vind 'm best goed!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |