Als je echt een bikkel bent doe je 1 tegen 10 bareknuckel fighten met een groep Kickboxers.quote:Op vrijdag 9 november 2007 09:14 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Extince is juist
Het is een klein wonder, een soort komeet van Halley die eens in de drie à vier jaar langsvliegt, waarna niets meer hetzelfde is
BTW pitten bij Hip Hop
Als je echt een bikkel bent ga je pitten bij Sick of it All, of Soulfly, of wat hardcore acts. dan weet je pas wat moshen is.
Nee een beetje stoer doen over pitten mag wel, maar als ik dan zeg dat het geen fuck voorstelt in verhouding met andere muziek stromingen wordt ik erop aangekeken....quote:Op zaterdag 10 november 2007 19:24 schreef Chrishop het volgende:
fipo.
[..]
Als je echt een bikkel bent doe je 1 tegen 10 bareknuckel fighten met een groep Kickboxers.Waar gaat pitten om rake klappen krijgen of losgaan op la muziaque?
Pitten bij hiphop is eigenlijk een beetje "ik wil wel, maar kan het eigenlijk niet". Daarom doe ik ook niet mee..quote:Op maandag 12 november 2007 09:25 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Nee een beetje stoer doen over pitten mag wel, maar als ik dan zeg dat het geen fuck voorstelt in verhouding met andere muziek stromingen wordt ik erop aangekeken....
quote:Op maandag 26 november 2007 18:09 schreef Edwinuss het volgende:
Zaterdag waren Sticks en Tyhpoon in Leeuwarden. Ik zag het gewoon als een Opgezwolle optreden.
Je zag de energie als een Opgezwolle optreden en de hele happening eromheen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:39 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Werd alleen aangekondigd als "sticks" dus ja.
Gelukkig snap ik dat ook wel, Rico zelf was ook aanwezig. Hoedenplank, Balans en Sporen hebben ze gespeeld.quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:17 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Je zag de energie als een Opgezwolle optreden en de hele happening eromheen.
Typhoon is geen Rico
Ja had het vanmiddag gezien. Jammer maar snap het ook wel.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:22 schreef De_Brandweer het volgende:
whehehe nog 3 optredens en dan is het afgelopen met opgezwolle
Waar heb je het over?quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:22 schreef De_Brandweer het volgende:
Anders doe je niet zo achterlijk, heb gister net kaartjes besteld voor oosterpoort.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:22 schreef De_Brandweer het volgende:
Lijkt mij niet echt een reden.quote:Op zaterdag 1 december 2007 18:28 schreef De_Brandweer het volgende:
gewoon beetje hype creeren dus. de kaarten voor de show verkochten zeker te slecht ofzo
maar het werkt wel want mijn kaarten voor de melkweg zijn al besteld.
quote:Op zaterdag 1 december 2007 19:32 schreef febster het volgende:
Nou ja, ART voor de beats erbij, Rico en Sticks voor de rest, andere naam en hoppa Opgezwolle2 kan zo door.
al is Delic beat wise wel echt de meester![]()
volgens een stukje op nlhiphop, wel delic een creatieve rustperiode. dus het zal zeker niet definitief zijnquote:Op zondag 2 december 2007 01:14 schreef Edwinuss het volgende:
WAT IS DE REDEN?
Van de Top Notch site.quote:Voorlopige stop Opgezwolle
Monday, 03 December 2007
Afgelopen weekend dook er op YouTube een filmpje op van Sticks die tijdens een optreden in de Waerdse Tempel (Heerhugowaard) aangaf dat Opgezwolle er voorlopig mee stopt. Aardig wat Opgezwolle liefhebbers die met smart uitkeken naar een nieuwe Opgezwolle plaat in 2008 moesten even slikken. Geen wonder, sinds de release van de eerste demo-cd Spuugdingen (2001) houdt de Zwolse rapgroep de Nederlandstalige Hiphopscene op haar tenen. Zowel op plaat als op de planken presteerde Opgezwolle het, zonder concessies te doen, baanbrekende resultaten te boeken.
Delic’s Hut, de befaamde Opgezwolle studio in de Assendorperstraat, staat het komende jaar leeg. Delic, zonder twijfel één van de meest gewaardeerde Hiphop-producers van Nederland, gaat namelijk op wereldreis. “Ik heb een reisdrift die bevredigd moet worden,” stelt Delic nuchter. “Ik ben niet helemaal klaar met muziek, wel heel erg toe aan wat anders. Bovendien wil ik me een tijdje storten op kunstschilderen. Vroeger dacht ik altijd dat ik tekenaar of schilder zou worden, maar zoals je hebt gemerkt kwam de muziek ertussen.”
Sticks en Rico blijven dichter in de buurt van huis en blijven ouderwets bezig met het maken van nieuwe muziek. Voor live shows, Opgezwolle is namelijk nog wel te boeken als live-act, zal A.R.T. (produceerde o.a. Spaanse Vlieg op Sticks & Delic’s Fakkelteit) de fakkel overnemen van Delic en plaatsnemen achter de draaitafels. Bezoekers van de Fakkelteit / Tussen Licht en Lucht Tour hebben zijn verdienstelijke inzet al mee mogen maken. Mensen die een goed Opgezwolle-feestje willen, niet getreurd!
In december staan nog drie laatste Opgezwolle shows gepland in de oorspronkelijke bezetting. Aan de flanken van het Zwolsche drietal geven Typhoon (winnaar Essent Award!) en Rotterdam's trots Winne acte de présence. Drie shows van drie partijen met een uitmuntende live-reputatie. Wees er dus zeker bij in de Melkweg (Amsterdam, 15 dec), Oosterpoort (Groningen, 22 dec) of 013 (Tilburg, 29 dec) als je de koude decembermaand op wil warmen met een kwaliteitsconcert.
P.S. 28 januari 2008 ligt eindelijk de langverwachte Buitenwesten DVD in de winkels: Een muziekdocumentaire van 78 minuten en vijf montages van de laatste Buitenwesten shows in Paradiso van ieder 20 minuten.
Wat ik dacht. Alleen is Kubus te druk met BangBang. Er ligt al weer een nieuwe plaat klaar, of ze waren er druk aan bezig, las ik ergens. Ik weet niet, ik ben nog niet echt overtuigd van ART. Hij maakt ook de beats van James en daarvan was ik nou niet echt onder de indruk.quote:Op maandag 3 december 2007 14:45 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Als de beats nu van Kubus komen zou het niet eens zo heel erg zijn....
Valt mee, sjeezus Delic stopt er voor lange tijd mee dat was misschien niet degene die het meest op de voorgrond trad maar hij maakt Opgezwolle. Ga niet lopen huilen maar vind het zondequote:Op maandag 3 december 2007 15:44 schreef nelisb het volgende:
valt mee allemaal!!!
wel vet dat die dvd nog komt met al die ouwe nummers,ongeloofelijk.
Ik ben wel @ Oosterpoortquote:Op maandag 3 december 2007 15:37 schreef Strooper het volgende:
[..]
Van de Top Notch site.
Baal wel dat ik de 22ste niet kan in de Oosterpoort. Had Delic graag nog een keer (met peukie en al) achter de draaitafels gezien.
Wel tof dat die Buitenwesten DVD eindelijk uitkomt. Maar hoe heeft dat ooit zo lang kunnen duren
tuurlijk is het zonde, maar het had ook definitief het einde kunnen zijn!quote:Op maandag 3 december 2007 17:18 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Valt mee, sjeezus Delic stopt er voor lange tijd mee dat was misschien niet degene die het meest op de voorgrond trad maar hij maakt Opgezwolle. Ga niet lopen huilen maar vind het zonde.
Hopenlijk laat ze je niet in de regen staan op het stationquote:Op maandag 3 december 2007 23:41 schreef MMaRsu het volgende:
Ga 22 dec ook heen, groningen
had nog geen kaartje maar ik weet dat mn girl me vrijdag gaat verrassen met een kaartjeal is het geen verrassing maargoed toch vet
Toffe actie.quote:Op maandag 3 december 2007 22:47 schreef Evil_Koekje het volgende:
Hé. ik heb hier nog niet gepost. Wilde eigenlijk 22 december even overslaan omdat ik wat te vaak geweest ben, maar als ze d'r een tijdje mee stoppen ga ik nog wel ff heen.
In anders nieuws;
Kubus & BangBang niet meer welkom bij TMF.!
Ja beetje twijfelachtig alsnog, maar leuk om te zien.quote:
maar ik vind het als nog een overdreven reactie van bangbangquote:Intressante extra info is overigens dat BangBang vroeger zwaar is mishandeld en verstoten.
Zijn moeder is racistisch opgevoed en toen zij een slippertje had met een gekleurde man kwam bangbang daar uit voort. Zijn moeder heeft hem toen meteen verstoten en hij in de bosjes gevonden door een groep kid's die hem als voetbal gebruikte. Zijn oom heeft daarna gezegd dat het wel een kind van zijn moeder is (tegen de politie) en hij is daarna jarenlang mishandeld zowel lichamelijk als geestelijk.
Zijn moeder heeft hem tijdens een woede uitbarsting gestoken en hem een duivel genoemd, toen hij uiteindelijk los was van zijn moeder heeft hij 2 vleugels laten tatoeeren omdat hij nu een engel was.
Zijn reactie is dus best begrijpelijk maar ietwat overtrokken aangezien je niet kan verwachten van TMF dat ze zich goed zullen verdiepen in iemand.
respect hebbenquote:Op woensdag 5 december 2007 01:19 schreef Chrishop het volgende:
Vind dat als je als Valerio zijnde, iemand die claimed de muziek te luisteren etc, wel een beetje meer respect kunt hebben en dat je kunt weten dat BB waarschijnlijk een rare gozer is. Verder vind ik de actie geniaal, Valerio doet wel alsof hij niet geintimideerd is maar hij kijkt vrij bang. Chapeu dattie gewoon verder presenteert, mooi TV moment.
Nou prima dan maakte gangbang nu toch ook gewoon een grapje, heb hard moeten lachen om de hele show dus nu is het wel goed?quote:Op woensdag 5 december 2007 09:09 schreef De_Brandweer het volgende:
[..]
respect hebbendie gast maakt gewoon een grapje en bangbang is een mongool omdat hij daar niet normaal op kan reageren.
die gast verdient geen respect.
quote:Op donderdag 6 december 2007 20:57 schreef Document1 het volgende:
Kubus heeft voor mij alle credits over het hek gegooid met die mongool van een BanBang....
Ga je toch lekker lange frans luisteren. Ik heb the learning curve niet houd niet van spoken word maar vind dit gewoon tof. Als kubus hier mee zn kredit verspeelt sja dan ben je gewoon een stakker, goeiendag verderquote:Op donderdag 6 december 2007 20:57 schreef Document1 het volgende:
Kubus heeft voor mij alle credits over het hek gegooid met die mongool van een BanBang.... damn wat een ontzettend slechte MC is dat. Beetje onverstaanbaar schreeuwen en dan interesant doen....
Dan moet je deze dagen 'Eigen wereld' kopen! En later dan 'Vloeistof/brandstof'.quote:Op vrijdag 7 december 2007 19:54 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ik ben eigenlijk nooit erg into Nederlandstalige hiphop geweest, maar Opgezwolle wordt daar steeds meer een uitzondering op. Onlangs heb ik nog het album Opgeduveld gekocht en daar zal het niet bij blijven denk ik. Die beats van Delic zijn toch wel erg strak en met name Stick weet nog wat extra's te brengen. Gewoon een Dikke rapper
Nee, nee. Beginnen met Vloeistof.quote:Op maandag 10 december 2007 22:12 schreef Arjann87 het volgende:
[..]
Dan moet je deze dagen 'Eigen wereld' kopen! En later dan 'Vloeistof/brandstof'.
WAT? Vloeistof vetter? Ga jij even in een hoek staan.quote:Op maandag 10 december 2007 23:48 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Nee, nee. Beginnen met Vloeistof.Die is vetter.
quote:Op dinsdag 11 december 2007 08:45 schreef S-Two het volgende:
Als ik moet kiezen, dan kies ik denk ik toch ook voor Vloeistof/Brandstof hoor.
Dat is toch gewoon een mening van die jongen laat hem man,quote:Op dinsdag 11 december 2007 01:25 schreef arneaux het volgende:
[..]
WAT? Vloeistof vetter? Ga jij even in een hoek staan.
Bij Eigen Wereld heb ik toch gauw zo'n 4 a 5 "skipnummers", op Vloeistof geen. Zegt genoeg dacht ik.quote:Op dinsdag 11 december 2007 01:25 schreef arneaux het volgende:
[..]
WAT? Vloeistof vetter? Ga jij even in een hoek staan.
Ik ga volgende week ook weerquote:Op zondag 16 december 2007 11:59 schreef nelisb het volgende:
vette vette show in de melkweg! winne was mwah,slecht te verstaan en vrij onbekend voor het publiek,dus zaal kwam nog niet echt los.
typhoon kwam hard,publiek meteen goed los.
maar opgezwolle was vet! 1,5uur keihard!! delic statediven door hele zaal heen en terug op het einde! ja was top allemaal
Ik nietquote:
inderdaad.quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:25 schreef Evil_Koekje het volgende:
Ik hoop echt dat ze d'r wat speciaals van maken, Jawat even mee ofzo, Kubus d'r bij. Zou 'k wel tof vinden.
in amsterdam geen jawat. ty deed zijn stukjes uit zwarte koffiequote:Op dinsdag 18 december 2007 22:30 schreef arneaux het volgende:
Ik ga naar het 'laatste' concert van Opgezwolle in de 013 maar ik ben benieuwd wie ze meebrengen. Winnie en Ty staan op de poster maar ik zie Jawat bijvoorbeeld ook nog wel komen. Ik hoop het iig.
Same here.op een na.quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:46 schreef arneaux het volgende:
Mja. Niet om het optreden van daar af te vallen, maar dit is wel het laatste wat ze voorlopig brengen. Vandaar mijn (ongefundeerde) hoop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |