Toch jammer, de zoveelste site die neer wordt gehaald.quote:Huge pirate music site shut down
British and Dutch police have shut down a "widely-used" source of illegally-downloaded music.
A flat on Teesside and several properties in Amsterdam were raided as part of an Interpol investigation into the members-only website OiNK.
The UK-run site has leaked 60 major pre-release albums this year alone, said the International Federation of the Phonographic Industry (IFPI).
A 24-year-old man from Middlesbrough was arrested on Tuesday morning.
'Extremely lucrative'
The IT worker was led from his home in the town's Grange Road and is being questioned on suspicion of conspiracy to defraud and infringement of copyright law.
At the same time his employer - a large multi-national company - and his father's home were also raided.
A Cleveland Police spokesman said: "This extremely lucrative and creative scheme consisted of a private file-sharing website being set up. Membership was by invitation only.
The site allowed the uploading and downloading of pre-release music and media to thousands of members.
Members paid 'donations' via debit or credit cards, ensuring their continued access to the site."
Users were only invited to join the site if they could prove that they had music to offer, according to an IFPI spokesman.
Unfinished versions
He said: "They were encouraged to distribute recordings in the torrent file format with other OiNK members, and have to keep posting such music to the site to maintain their membership.
"Once an album had been posted on the OiNK website, the users that download that music then passed the content to other websites, forums and blogs, where multiple copies were made.
Within a few hours of a popular pre-release track being posted on the OiNK site, hundreds of copies can be found further down the illegal online supply chain."
The site's servers, based in Amsterdam, were seized in a series of raids last week.
It follows a two-year investigation by music industry bodies the IFPI and the British Phonographic Industry (BPI).
Pre-release piracy is particularly damaging to sales as it leads to early mixes and unfinished versions of artists' recordings circulating on the internet months ahead of the release.
Goede timingquote:
haha, ik was wel eerder trouwensquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:07 schreef Litso het volgende:
[..]
Goede timing
Nouja, ik weet niet of het nieuwswaardig genoeg is om hier te staan, dat laat ik aan mijn collega's overZolang laat ik 'm even open
Jij bent dus nooit op OINK geweestquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:09 schreef Armageddon het volgende:
Zolang USENET bestaat hoor je mij niet klagen.
Bullshitquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:24 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Jij bent dus nooit op OINK geweest
OiNK was een van de beste torrent muziek sites
Gigantische hoeveelheid uploads etc.
Usenet is alleen goed voor DVD's en Games
Ga je naar mp3's zoeken gaat het bergafwaarts op usenet
Niets bullshit.quote:
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:40 schreef ThE_ED het volgende:
(Overigens lijkt de IFPI er vast van overtuigd dat veel pre-releases via oink beschikbaar werden gesteld. Nu schijtn oink een echte liefhebberssite te zijn, maar is dat wel zo.. ?)
Ja maar die releases waren releases die nog lang niet in de winkel lagen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:48 schreef ThE_ED het volgende:
Ok, weten we dat ook weer, overigens vind ik het genoemde aantal van 60 alsnog vrij weinig op tig 1000 releases per jaar. En het originele lek ligt toch ergens anders.
Quotedquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:24 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Jij bent dus nooit op OINK geweest
OiNK was een van de beste torrent muziek sites
Gigantische hoeveelheid uploads etc.
Usenet is alleen goed voor DVD's en Games
Ga je naar mp3's zoeken gaat het bergafwaarts op usenet
Pedro's tracker bestaat ook nogquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:00 schreef moussie het volgende:
maar het is idd jammer, ik zal de EAC-rips met logfile missen .. sterkte voor die britse jongen
Inderdaad, lekker stemmingmakend.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:00 schreef moussie het volgende:
pff .. die Cleveland policeman heeft wel boter op zijn hoofd zeg .. alsof je moest betalen en/of nieuwe muziek moest aanbieden om lid te mogen blijven ..
iddquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:00 schreef moussie het volgende:
pff .. die Cleveland policeman heeft wel boter op zijn hoofd zeg .. alsof je moest betalen en/of nieuwe muziek moest aanbieden om lid te mogen blijven .. laat staan dat de pre-releases het eerst op oink stonden
maar het is idd jammer, ik zal de EAC-rips met logfile missen .. sterkte voor die britse jongen
ohja en oink had geen irritante nsfw reclamequote:
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ohja en oink had geen irritante nsfw reclame [afbeelding]
Is erg moeilijke site om op te komen maar heeft echt gigantisch veel FLAC filesquote:
Dit staat niet meer in het orginele bericht.quote:A Cleveland Police spokesman said: "This extremely lucrative and creative scheme consisted of a private file-sharing website being set up. Membership was by invitation only.
The site allowed the uploading and downloading of pre-release music and media to thousands of members.
Members paid 'donations' via debit or credit cards, ensuring their continued access to the site."
Dat ratio gedoe maakt de trackers juist goedquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Het zegt wel weer hoeveel 'goeds' oink deed. Ik had nooit wat met torrents films downloaden boeit mij niet echt. Maar deze site was echt wel erg goed en snel. En het hele principe (vooral toen je nog een ratio van 1 moest hebben, of de grenzen iig geheim waren) zorgt er voor dat kwaliteit gegarandeerd kon worden.
Kan me ook niet voorstellen dat je dit doet om geld te verdienen. Meeste sites hebben volop moeite om de eindjes aan elkaar te knopen elke maand.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:20 schreef Loki.Nya het volgende:
[..]
Dit staat niet meer in het orginele bericht.
Ze geven de indruk alsof de site bedoeld was om flink geld binnen te halen door donations tussen aanhalingstekens te zetten, alsof je zonder een 'donatie' niks kan downloaden.
Gewoon een goede ratio hebben is alles...
Erg fijn trouwens... Ik had gisteren eindelijk een invite gekregen en meteen ingeschreven om de volgende dag eens flink te gaan downloaden, krijg ik dit![]()
Je kunt ratio's gewoon faken, met de getallen van de ratio's zelf kun je echt niets bewijzen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat van die users zal wel loslopen er waren daar heel wat mannekes die een upload hadden enkele honderden TB daar zullen ze eerst wel naar kijken, plus dat het lastig zal zijn om alle identiteiten te achterhalen.
Bij de meeste albums stond gewoon "uploaded by: ..." natuurlijk, dus de originele uploader zullen ze wel kunnen achterhalen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:53 schreef Maki-maki. het volgende:
[..]
Je kunt ratio's gewoon faken, met de getallen van de ratio's zelf kun je echt niets bewijzen.
Ratiofakers kunnen makkelijk opgespoord worden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:53 schreef Maki-maki. het volgende:
[..]
Je kunt ratio's gewoon faken, met de getallen van de ratio's zelf kun je echt niets bewijzen.
Het punt is dat de ratio alleen niet als bewijs kan worden opgevoerd als ze je willen vervolgen. Je kan immers altijd zeggen dat je een ratio faker hebt gebruikt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:58 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ratiofakers kunnen makkelijk opgespoord worden.
En vaak worden de ratio fakende torrent clients gebanned
tuurlijk kan dat nog .. juist nu moet je het aan laten staan zodat diegenen hun bestand nog binnenkrijgenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:56 schreef Bosbeetle het volgende:
als ik thuis ben maar even stoppen met seeden, (niet dat dat nog kan)
Wel als je als een debiel gaat zitten spelen, maar als je het langzaam doet, dan wordt het echt niet gemerkt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:58 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ratiofakers kunnen makkelijk opgespoord worden.
En vaak worden de ratio fakende torrent clients gebanned
Ja, en wie zegt dat er nou wat zat in het torrentbestandje?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:57 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Bij de meeste albums stond gewoon "uploaded by: ..." natuurlijk, dus de originele uploader zullen ze wel kunnen achterhalen.
Ik ga ook weer maar eens wat meer slsk gebruiken, maar ik weet nu al dat ik me ga ergeren aan de mindere snelheden, de overdaad aan 192kbps scene releases (hoewel dit al beter is dan een tijd geleden) en het gebrek aan eigen rips en V0. Het kutte is dat ik mijn userlist van slsk kwijt ben. Moet ik me daar weer mee gaan bezig houden..quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:25 schreef JohnDope het volgende:
torrentsites voor muziek werken niet, zeker niet voor de underground sound, soulseek moet je hebben.
TL lijkt dus 0.0% op OiNKquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:59 schreef Roellio het volgende:
Ach, ik ben nog steeds een glimlachende TL gebruiker! [afbeelding]
Eh ja.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:07 schreef Maki-maki. het volgende:
[..]
Wel als je als een debiel gaat zitten spelen, maar als je het langzaam doet, dan wordt het echt niet gemerkt. [afbeelding].
Torrent clients bannen? Je wil een hele torrent client gaan bannen, omdat er maar 1 iemand zit te faken? Ben ik even blij dat de fakeprogramma's meer dan 1 client na kunnen simuleren.
Dan moet je de juiste connecties hebben, dan trek je het zakie zo leeg met > 100 kb/squote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:34 schreef dopa het volgende:
[..]
Ik ga ook weer maar eens wat meer slsk gebruiken, maar ik weet nu al dat ik me ga ergeren aan de mindere snelheden, de overdaad aan 192kbps scene releases (hoewel dit al beter is dan een tijd geleden) en het gebrek aan eigen rips en V0. Het kutte is dat ik mijn userlist van slsk kwijt ben. Moet ik me daar weer mee gaan bezig houden..
Spannuuuuund!quote:A criminal investigation continues into the identities and activities of the site's users
Ik denk dat ze vooral degene willen pakken die de nog niet uitgebrachte cd's op internet plaatstenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:07 schreef BJB het volgende:
Op de homepage van OiNK staat nu:
[..]
Spannuuuuund!
Veel private trackers hebben echt wel heel strenge client regels. Zelfs een hele hoop van de meest gangbare clients is niet toegestaan omdat ze niet helemaal netjes voldoen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:07 schreef Maki-maki. het volgende:
Torrent clients bannen? Je wil een hele torrent client gaan bannen, omdat er maar 1 iemand zit te faken? Ben ik even blij dat de fakeprogramma's meer dan 1 client na kunnen simuleren.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:40 schreef ThE_ED het volgende:
(Overigens lijkt de IFPI er vast van overtuigd dat veel pre-releases via oink beschikbaar werden gesteld. Nu schijtn oink een echte liefhebberssite te zijn, maar is dat wel zo.. ?)
ik heb nooit hoeven te betalen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:48 schreef dopa het volgende:
Er wordt ook overal in de media gesuggereerd dat users betaalden voor content en dat OiNK himself honderd duizenden aan de site heeft verdiend![]()
Zie het feit dat In Rainbows van Radiohead druk over diverse P2P formaten wordt gestuurd, terwijl die helemaal niet zo duur hoeft te zijnquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:10 schreef clumsy_clown het volgende:
Zolang downloaden kan en cd's en films niet goedkoper worden, zal het door blijven gaan.
films kosten soms wel 5 hele euro's dat is natuurlijk een berg geldquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:10 schreef clumsy_clown het volgende:
Zolang downloaden kan en cd's en films niet goedkoper worden, zal het door blijven gaan.
Daar moet je toch al gauw weer een fiets voor verkopen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:25 schreef Herald het volgende:
[..]
films kosten soms wel 5 hele euro's dat is natuurlijk een berg geld
Pfff, veel (de meeste...) van de bands die ik heb ontdekt en gedownload doen helemaal niet moeilijk over downloaden. Die willen gewoon hun muziek aan mensen laten horen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:09 schreef mark2012 het volgende:
En terecht.
Gore warez apen van tegenwoordig.
Nu nog alle materiaal in Nederland verkopen. Niet al dat goedkope pauper van grote sterren.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:25 schreef Herald het volgende:
[..]
films kosten soms wel 5 hele euro's dat is natuurlijk een berg geld
jaquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:27 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Maarja, ga jij maar lekker een paar albumpjes per maand kopen in de gemiddelde kuttige platenzaak om zo nooit iets nieuws tegen te komen![]()
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:30 schreef timbob het volgende:
[..]
Downloaden en concerten bezoeken is een betere (en leukere) optie
Aldus [willekeurige tasjesdief / dealer / loverboy / etc]quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:06 schreef timbob het volgende:
Ja, natuurlijk was het illegaal. Maar dan nog.
Dat krijgen ze ook, ze hebben recht op wat in hun contract staat. Hadden ze meer willen hebben hadden ze niet moeten tekenen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:36 schreef plakkert- het volgende:
De echte criminelen zijn de platenmaatschappijen. Dat ze de artiesten geven waar zij recht op hebben.
Dat verklaart natuurlijk ook waarom je ze dan maar helemaal niets gunt natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat krijgen ze ook, ze hebben recht op wat in hun contract staat. Hadden ze meer willen hebben hadden ze niet moeten tekenen.
jaquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:43 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Aldus [willekeurige tasjesdief / dealer / loverboy / etc]
Wat een mentaliteit ook weer..
Dat zegt die tasjesdief ook.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:45 schreef timbob het volgende:
[..]
ja
als het maar voor eigen gebruikt is he.
Dat is diefstal, downloaden is kopiëren, je wilt niet weten hoeveel boeken er gekopieerd worden.quote:
En mag dát? Volgens mij staat toch écht voorin het boek dat het niet mag.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:55 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Dat is diefstal, downloaden is kopiëren, je wilt niet weten hoeveel boeken er gekopieerd worden.
Omdat de wetgever heel duidelijk onderscheid maakt tussen diefstal en inbreuk op auteursrecht. Maar diefstal is natuurlijk een veel prettiger geladen term om de publieke opinie mee te beïnvloeden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:07 schreef Dagonet het volgende:
En waarom zou kopiëren geen diefstal zijn?
Kun je mij die site ff PM-en aub?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:00 schreef CasB het volgende:
Als ze maar van mijn site afblijven...Naja, ik host dan ook geen torrents, ik link ze alleen maar
Ach, beiden is het strafbaar, voor beiden kan je de bak ingaan.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:11 schreef Litpho het volgende:
Omdat de wetgever heel duidelijk onderscheid maakt tussen diefstal en inbreuk op auteursrecht. Maar diefstal is natuurlijk een veel prettiger geladen term om de publieke opinie mee te beïnvloeden.
Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Is mishandeling ook diefstal? Ik snap prima dat de platenmaatschappijen graag een geladen term naar voren willen brengen, maar de argumentatie komt aardig op losse schroeven te staan als je dat gelijk stelt, om maar te zwijgen over moreel hoogstaande maatregelen als kopieerbijdrage (iedereen is een crimineel tenslotte) en het rekenen van elke gedownloade kopie als gederfde inkomstenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ach, beiden is het strafbaar, voor beiden kan je de bak ingaan.
eeuh ja.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:49 schreef Ivo1986 het volgende:
Weet niet of het werkt maar er is hoop
http://torrentfreak.com/oink-is-alive-learn-how-to-access/
Nou, ben ik het ook weer niet mee eens.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ach, beiden is het strafbaar, voor beiden kan je de bak ingaan.
Het enige rare is dat mensen het normaal vinden om te kopiëren en belachelijk om een cd uit de winkel mee te jatten. Het effect is hetzelfde.
Als die zwerver zoveel geld verdiend met het goedkoop aanbieden van fietsen is het marketing model van de andere fietsenwinkels misschien wel verkeerd.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:01 schreef ThE_ED het volgende:
Als die dude zogenaamd zoveel geld verdiend met het gratis aanbieden van muziek is het marketing model van de andere muziekwinkels misschien wel verkeerd.
dit artikel staat zo vol met onzin. Hoe de beheerder aan de muziek kwam (ik heb oink nog nooit wat zien uploaden), je moet betalen voor je de mp3quote:OiNK, een van de belangrijkste illegale muziekuitwisselwebsites is gisterochtend van het net gehaald. Door een gemeenschappelijke actie van de Nederlandse en Britse politie en FIOM-ECD werd de website gisteren gesloten en werden de servers, die in Amsterdam stonden, in beslag genomen. De 24-jarige Britse beheerder is in zijn woonplaats Middlesborough gearresteerd.
OiNK was een alleen voor leden toegankelijke website, waarop vooral muziekalbums werden uitgewisseld die nog niet op de markt verkrijgbaar waren. Het was geen privésite, want de site had meer dan 180.000 leden die geld doneerden om de albums, vaak weken voor de officiële release, te kunnen downloaden.
De Internationale Federation of Phonographic industry (IFPi) wist te melden dat alleen al dit jaar 60 grote platenreleases waren uitgelekt via de website. IFPi stelt op hun website, dat de via OiNK uitgelekte muziek commercieel extra schadelijk was voor de platenindustrie omdat het ging om demo’s en vaak nog incomplete mixen van nieuw materiaal van bekende acts. Hoe de Britse beheerder aan dit materiaal kwam, is onduidelijk.
De Nederlandse stichting Brein assisteerde FIOD-ECD bij het twee jaar durende onderzoek naar OiNK. ‘Het is een hele grote speler, waar moeilijk tussen te komen was: registreren kon alleen op uitnodiging. Die uitnodigingen waren soms zo geliefd dat ze op websites als Ebay verhandeld werden’, weet Tim Kuijk van Brein.
Er zijn volgens Kuijk meerdere redenen waarom de Brit zijn website juist over een Nederlandse server liet draaien. ‘Nederland heet een veilige haven te zijn voor dit soort websites, omdat enkele Nederlandse providers internationaal de naam hebben niet aan handhaving mee te werken. Verder heeft vooral Amsterdam een goede internetstructuur, een stevige backbone en goedkope gegevensopslag. Illegale sites zoeken om deze redenen vaak Nederland op, en wij willen dat bestrijden.’
We zijn trots op je!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 05:01 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Ik heb zelfs nog meegedaan met de nieuwe banner slogan contest in het forumOiNK.CD - The Only CD You'll Ever Need... Niet meer dus
![]()
![]()
Wat een onzinvergelijking.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 05:01 schreef _dirkjan_ het volgende:
Als die zwerver zoveel geld verdiend met het goedkoop aanbieden van fietsen is het marketing model van de andere fietsenwinkels misschien wel verkeerd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ogg_Vorbisquote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:14 schreef Elfletterig het volgende:
Ben ik de enige die vindt dat de muziekindustrie onterecht het eigendom claimt op een computer-bestandsformaat dat mp3 heet?
Dank voor de link. Maar dat de technologie om een bestand mee te comprimeren gepatenteerd is, wil dan nog niet zeggen dat de muziekindustrie er eigenaar van is? De muziekindustrie maakt alleen gebruik van die technologie en biedt (niet-volwaardige) producten aan in dat formaat: legale mp3-downloads.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:15 schreef JohnDope het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ogg_Vorbis
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dank voor de link. Maar dat de technologie om een bestand mee te comprimeren gepatenteerd is, wil dan nog niet zeggen dat de muziekindustrie er eigenaar van is? De muziekindustrie maakt alleen gebruik van die technologie en biedt (niet-volwaardige) producten aan in dat formaat: legale mp3-downloads.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mp3quote:De compressie- en decompressiealgoritmen van MP3 zijn gepatenteerd door de eigenaar, het Fraunhofer instituut, en dus niet vrij beschikbaar voor commerciële producten of commercieel gebruik van de technologie. Persoonlijk gebruik van MP3-software is toegestaan. Open source-encoders en -decoders worden gedoogd.
Niets van deze uitgave mag vermenigvuldigd of verveelvoudigd worden.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:44 schreef Elfletterig het volgende:
Die pagina had ik ook gelezen, maar het verhaal beantwoordt mijn vraag niet. Als ik voor eigen gebruik een cd rip naar mp3, ben ik niet in overtreding. Als ik die mp3 opstuur naar een bekende van me, zie ik ook niet in wat ik fout doe. Ik maak immers geen commercieel gebruik van de compressietechnologie. Ik word er financieel niet beter van ofzo.
OF je stelt dat het per definitie verboden is om een commercieel product (dus een cd) naar mp3 te rippen, omdat de techniek niet vrij beschikbaar is. Dan zou ik dus in overtreding zijn bij elke track van een cd die ik naar mp3 omzet, ongeacht of die cd mijn eigendom is.
Op z'n zachtst gezegd nogal krom.
dat is het nou juist, er werd niet aan verdiend, de donaties waren voor de serverkosten .. en ook het verhaal dat je zelf nieuw materiaal moet aanbieden/uploaden om je account te houden is pure onzin ..quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:29 schreef EdvandeBerg het volgende:
Met echte piraten heb ik geen medelijden. Deze kerel verdiende er blijkbaar aan.
Ik download ook zat en heb daar geen problemen mee, maar mensen die er geld aan overhouden moeten niet piepen als ze Brein achter zich aan krijgen.
ja het opnemen van muziek op bandjes is ook illegaal, en vooral het verspreiden ervan. Maar de muziek industrie claimt toch niet het formaat mp3 slechts de muziek. Er is nog nooit iemand aangehouden omdat hij thuiskopiën maakte.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:00 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zal je niet citeren, Bosbeetle... - Voor eigen gebruik mag je cd's kopiëren. De kopieerbeveiliging die een tijd lang op cd's zat, is inmiddels weer afgeschaft. Waar het mij om gaat, is niet zozeer de vraag OF je muziek mag kopiëren en mag omzetten naar mp3-formaat, maar waarom de muziekindustrie het eigendom op dit bestandsformaat claimt. Zou je dit toepassen op andere geluidsdragers, dan zou EMI of Warner dus bij mij kunnen aankloppen om al mijn oude cassettebandjes in beslag te nemen, want daar staat muziek op die ik ooit van de radio heb opgenomen.
Vergeet bovendien niet dat mp3 een inferieur product is ten opzichte van een muziek-cd. De geluidskwaliteit is minder, je krijgt geen artwork, geen doosje, geen informatie. Alleen een stel computerbestanden.
Heb jij een bron waar in staat dat de muziek industrie het mp3formaat claimt?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:00 schreef Elfletterig het volgende:
maar waarom de muziekindustrie het eigendom op dit bestandsformaat claimt.
Vergeet bovendien niet dat mp3 een inferieur product is ten opzichte van een muziek-cd. De geluidskwaliteit is minder, je krijgt geen artwork, geen doosje, geen informatie. Alleen een stel computerbestanden.
quote:"Hollywood" malware vernietigt MP3 en AVI bestanden
Door Redactie op woensdag 24 oktober 2007 09:58
Virusschrijvers hebben een Trojaans paard verspreid dat in naam van de Amerikaanse platen- en filmindustrie alle aanwezige MP3, AVI, MPG en WAV bestanden op een besmet systeem verwijdert. De MediaDel Trojan is in werkelijkheid een klein VisualBasic script dat alle mediabestanden op de computer vervangt met de tekst "you should not steal our hard work. thanks for understanding why we did this. RIAA/MPAA."
"Het is bijna zeker dat de RIAA en MPAA niet zo stom zijn om malware te verspreiden die willekeurige mediabestanden van mensen verwijdert. Het lijkt meer het werk van een eenzame anti-piraterij activist of een scriptkiddie die de schuld probeert af te schuiven", zegt Chris Mitchell van Sophos.
Een hacker die voor Hollywood werkte liet gisteren weten dat de MPAA wilde dat hij op alle manieren mogelijk belastende informatie over torrentsite TorrentSpy zou opgraven. De man wist uiteindelijk de server van de torrensite te hacken, om zo alle e-mail naar de MPAA door te sturen.
bron: security.nl
quote:Helft virusscanners mist kwart van alle virussen
Door Redactie op woensdag 24 oktober 2007 10:54
Virusscanners presteren dramatisch slecht in het herkennen van malware, waarbij 50% een kwart van alle virussen niet herkent, en sommige producten zelfs een score van slechts 22% halen. Het Nederlandse Quarantainenet gebruikte verschillende honeypots om de afgelopen twee weken malware te verzamelen. De dreigingen werden dan losgelaten op de volledig bijgewerkte scanners van Avast!, AVG (Grisoft), Avira, Bitdefender, ClamAV, F-Prot, Kaspersky, McAfee, NOD32, Panda en Symantec.
Opmerkelijk genoeg komt Avira met 95,06% detectie als beste uit de bus, gevolgd door AVG met 93.14% en Panda met 87.31%. Wie de "losers" zijn wilde Quarantainenet nog niet zeggen. "We willen deze bedrijven eerst de gelegenheid geven om op de resultaten te reageren, dan pas worden ze bekendgemaakt", zegt Marnix de Bil tegenover Security.NL. Avira is ook de snelste met het uitbrengen van updates voor ontdekte malware, gevolgd door Kaspersky Lab en AVG.
Het bedrijf gebruikte vooral in Nederland gestationeerde honeypots. Op de vraag waarom Avira zo goed uit de test komt, terwijl die in overzichten van AV-test.org en AV Comparatives vaak minder scoort, is omdat die tests vaak oude virussen gebruiken, en Quarantainenet juist de meest recente dreigingen toepast, aldus de Bil. Voor het onderzoek heeft men voornamelijk naar netwerkdreigingen en malware gekeken, en niet bijvoorbeeld naar e-mailwormen.
Welke malware men voornamelijk tegenkwam kon de Bil op het moment van schrijven nog niet zeggen, maar we verwachten later daar een update over te brengen. Het is goed mogelijk dat er straks ook een trend aan de overzichten wordt toegevoegd, zodat duidelijk is welke scanners over een langere periode het beste presteren. Gisteren kwam virusbestrijder Panda Security al met een overzicht waaruit bleek dat bijna 25% van alle consumenten met een volledig bijgewerkte virusscanner toch besmet is.
bron: security.nl
De kwaliteit van mp3 e.d. is top.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:12 schreef Elfletterig het volgende:
Waar ik op doel, is dat de mp3 wordt gezien als een volwaardige kopie en zelfs een volwaardige vervanger van de audio-cd. De mp3 is niet alleen een methode waarmee computergebruikers gecomprimeerde muziekbestanden kunnen maken, het is een product dat door de muziekindustrie wordt verkocht in de vorm van legale downloads.
De vergelijking met vroeger is lastig te maken, maar je zou het zo kunnen zeggen: eerst verkochten platenmaatschappijen volwaardige muziekcassettes, met opnames in de hoogst mogelijke kwaliteit, plus artwork. Daarna zijn ze overgestapt op blanco cassettebandjes met opnames van mindere kwaliteit, die ze tegen hetzelfde bedrag verkopen.
dat was dan ook een tijdje terug een belangrijk deel van de nogal heftige discussie rond die beveiligingen .. dat als je je eigen CD wou gaan rippen naar je mp3 speler je ineens een rootkit op je PC had staan, dat je originele CD wel ging spelen op de installatie in de woonkamer maar in je auto niet aan de praat te krijgen is .. etcquote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:44 schreef Elfletterig het volgende:
Die pagina had ik ook gelezen, maar het verhaal beantwoordt mijn vraag niet. Als ik voor eigen gebruik een cd rip naar mp3, ben ik niet in overtreding. Als ik die mp3 opstuur naar een bekende van me, zie ik ook niet in wat ik fout doe. Ik maak immers geen commercieel gebruik van de compressietechnologie. Ik word er financieel niet beter van ofzo.
OF je stelt dat het per definitie verboden is om een commercieel product (dus een cd) naar mp3 te rippen, omdat de techniek niet vrij beschikbaar is. Dan zou ik dus in overtreding zijn bij elke track van een cd die ik naar mp3 omzet, ongeacht of die cd mijn eigendom is.
Op z'n zachtst gezegd nogal krom.
Ja, is dat dan serieus de methode die 'jullie' gebruiken? Want als ik een beetje een oordeel wil vellen over een cd moet ik hem twee keer luisteren. Dat betekent dat ik twee uur lang in een cd-winkel moet gaan staan, zonder dat ik daar wat nuttigs bij kan doenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Ooit gehoord van zoiets als de cd luisteren in de winkel ?
Tja dat ligt helemaal aan jezelf. Je hoeft er natuurlijk geen 2 uur over te doenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:06 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ja, is dat dan serieus de methode die 'jullie' gebruiken? Want als ik een beetje een oordeel wil vellen over een cd moet ik hem twee keer luisteren. Dat betekent dat ik twee uur lang in een cd-winkel moet gaan staan, zonder dat ik daar wat nuttigs bij kan doenDat lijkt me nogal een tijdverspilling zeg!
dan moet je ook zoeken in online internet winkels.quote:Om nog maar te zwijgen van het feit dat veel cd's moeilijk te vinden zijn in cd-winkels
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Tja dat ligt helemaal aan jezelf. Je hoeft er natuurlijk geen 2 uur over te doen![]()
[..]
dan moet je ook zoeken in online internet winkels.
Ja. Iets wat ik zo min mogelijk doe, als het even kan. De meeste winkels zijn er namelijk verdacht slecht op toegerust.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Ooit gehoord van zoiets als de cd luisteren in de winkel ?
Er zitten ook knopjes op zo'n apparaat dat je even snel door de cd heen kan skippen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:24 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]Hoe bedoel je dat, tuurlijk moet dat wel. Als een cd een uur duurt en je twee keer wil luisteren voordat je een beeld krijgt, dan krijg je 2x1=2.
Die laatste opmerking is niet echt relevant he, in dit kader. Ik koop het merendeel van mn cd's online, maar heb nog geen winkel gezien waar je eerst de hele cd kan beluisteren.
Mja, we zullen wel een andere muziekbeleving hebben, maar ik kan op zo'n manier echt niet bepalen of ik het goed vind of niet. Na een krakerig fragment van 30 seconden in een online winkel heb ik alsnog geen idee of ik het nou moet kopen of niet.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:28 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er zitten ook knopjes op zo'n apparaat dat je even snel door de cd heen kan skippen.
Je kan binnen online winkels vaak stukjes van nummers beluisteren.
Lees jij een boek eerst helemaal in de winkel voordat je overgaat tot aankoop? Natuurlijk ligt het iets anders bij muziek omdat het daar veel meer gaat om het 'hergebruik', maar ook bij CD's kan men zich best op een algemene indruk baseren. Bovendien zijn er bij muziek net als bij boeken en films legio recensies die je kunt gebruiken voor informatie over een album. Natuurlijk krijg je nooit een compleet beeld, maar dat geldt ook voor boeken en films. Bovendien heb ik regelmatig dat ik een CD in eerste instantie niet echt geweldig vind, maar uiteindelijk steeds meer ga waarderen of juist dat ik in eerste instantie een CD geniaal vind, maar deze toch vrij snel gaat vervelen. Eén luisterbeurtje zegt ook lang niet alles.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:24 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]Hoe bedoel je dat, tuurlijk moet dat wel. Als een cd een uur duurt en je twee keer wil luisteren voordat je een beeld krijgt, dan krijg je 2x1=2.
Ik heb bij boeken dezelfde tik eerlijk gezegd. Ik koop alleen een boek als ik hem zo geweldig vond dat ik hem zelf in bezit wil hebben. Dat gebeurt niet zo heel vaak, mede ook omdat het aantal boeken dat ik lees (en dus ook het aantal boeken dat ik geweldig vind) vrij laag is vergeleken met bijv. het aantal cd's dat ik beluister. Maar blind een boek kopen zou ik dus ook niet zo snel doen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lees jij een boek eerst helemaal in de winkel voordat je overgaat tot aankoop? Natuurlijk ligt het iets anders bij muziek omdat het daar veel meer gaat om het 'hergebruik', maar ook bij CD's kan men zich best op een algemene indruk baseren. Bovendien zijn er bij muziek net als bij boeken en films legio recensies die je kunt gebruiken voor informatie over een album. Natuurlijk krijg je nooit een compleet beeld, maar dat geldt ook voor boeken en films. Bovendien heb ik regelmatig dat ik een CD in eerste instantie niet echt geweldig vind, maar uiteindelijk steeds meer ga waarderen of juist dat ik in eerste instantie een CD geniaal vind, maar deze toch vrij snel gaat vervelen. Eén luisterbeurtje zegt ook lang niet alles.
Neequote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:14 schreef DappertjeDik het volgende:
Ik kende deze oink-site nog niet. Maar alternatieven te over, me dunkt. [afbeelding]
Wat was er zo uniek aan? Unieke content? Unieke kwaliteit?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:28 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Nee
Geen alternatieven
Oink was een unieke site...
Heel groot aanbod van muziekquote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:36 schreef DappertjeDik het volgende:
[..]
Wat was er zo uniek aan? Unieke content? Unieke kwaliteit?
Ik weet niet hoor, zoek ook vaak naar muziek op internet, maar heb nu niet het idee dat ik aan oink echt wat gemist heb. [afbeelding]
Ik zoek juist nooit het nieuwste van het nieuwste, en eigenlijk ook nooit populaire zooi. En kan het eigenlijk vrijwel altijd vrij simpel vinden.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:46 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Heel groot aanbod van muziek
Je kon er echt van alles vinden
Veel muziek sites hebben alleen het nieuwste van het nieuwste
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/37302574quote:Mogelijk aanhoudingen 'first uploaders' of excessieve gebruikers
Gisteren werd bekend dat torrentsite OiNK uit de lucht is gehaald. De vermoedelijke eigenaar is opgepakt en de servers zijn in Amsterdam in beslag genomen en overgedragen aan de Britse politie. Dergelijke acties komen wel vaker voor, maar verrassend genoeg vond het nieuws doorgang in vrijwel alle nationale en internationale media. Volgens Tim Kuik, directeur van stichting Brein betrof het niet de eerste de beste downloadsite, maar een waar zeer veel albums vóór de release op te vinden waren.
Volgens Kuik heeft een uitspraak in de zaak Kazaa (peer-to-peer site die door de Nederlandse rechter niet werd verboden) gezorgd voor een aanzuigende werking van buitenlandse beheerders die hun site in Nederland laten hosten. “Onterecht hebben ze het idee dat ze in Nederland onaantastbaar zijn”, aldus Kuik.
Stichting Brein was van plan een rechtzaak te beginnen tegen de hosting provider van OiNK, NFOrce, toen het hoorde dat de Bitse politie en justitie bezig was met een onderzoek. “Wij hebben besloten de site niet te benaderen en onze expertise en informatie aan te bieden voor het onderzoek naar de beheerder van OiNK.” Kuik legt uit dat NFOrce, dat zelf weer wordt gehost door het eveneens Nederlandse Leaseweb, bekend staat als provider voor vele illegale torrentsites. Ook Leaseweb is regelmatig door Brein benaderd vanwege het hosten van illegale sites. Het bedrijf is tot nu toe meestal onder protest overstag gegaan.
Volgens Kuik is de eerste prioriteit van Brein om de sites aan te pakken. Gebruikers blijven vooralsnog buiten schot. Wél zal gekeken worden of zogeheten ‘first uploaders’ (zij die een album als eerste online zetten) en de excessieve uploaders kunnen worden achterhaald.
De informatie die uit het onderzoek naar boven komt, zal ook bij Brein terecht komen. “wij gaan het proces verbaal aanvragen”, legt Kuit uit. “Allereerst zal justitie in Nederland beslissen of er tot vervolging overgegaan wordt. Is dit niet het geval, dan kunnen wij een civielrechtelijke zaak starten om een schadevergoeding van de uploaders te eisen.”
In de praktijk is dit nog niet vaak voorgekomen. Met IP-adressen wordt dan aangeklopt bij access providers (providers die je de toegang tot internet verschaffen) om deze gegevens te koppelen aan namen en adressen. Overigens is met het verdwijnen van OiNK nog lang geen einde gekomen aan torrentsites met albums die vóór de releasedatum worden aangeboden.
NFOrce was niet bereikbaar voor commentaar. Leaseweb zegt geen uitspraken te doen over klanten inzake juridische kwesties.
TL? .org?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 05:38 schreef pfaf het volgende:
Hmm, nooit gebruikt, maar ik heb aardig wat gemist blijkbaar.
En downloaden is fout.
allebei .. bvb de eerder genoemde vinyl rips en voor de rest zowat elk bestaande muziekstijl, van klassiek tot reggae, van jazz tot garagepunkquote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:36 schreef DappertjeDik het volgende:
[..]
Wat was er zo uniek aan? Unieke content? Unieke kwaliteit?
Ik weet niet hoor, zoek ook vaak naar muziek op internet, maar heb nu niet het idee dat ik aan oink echt wat gemist heb.
Ik download zelf ook zat, dagelijks bijna, maar het is een beetje krom om te zeggen dat mensen als jij en ik er geen geld aan over houden, immers...alles wat je download koop je dus niet meer. Als ik alles had moeten kopen wat ik aan muziek, films, en games in al die jaren heb gedownload, dan gaat dat waarschijnlijk in de tienduizenden euro's lopen. Dat is dus geld wat je er in feite aan overgehouden hebt.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:29 schreef EdvandeBerg het volgende:
Met echte piraten heb ik geen medelijden. Deze kerel verdiende er blijkbaar aan.
Ik download ook zat en heb daar geen problemen mee, maar mensen die er geld aan overhouden moeten niet piepen als ze Brein achter zich aan krijgen.
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
alles wat je download koop je dus niet meer. t.
Maar geen geld wat je wel besteed zou hebben aan die muziek als je niet kon downloaden, waarschijnlijk. De relatie is niet 1 op 1.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als ik alles had moeten kopen wat ik aan muziek, films, en games in al die jaren heb gedownload, dan gaat dat waarschijnlijk in de tienduizenden euro's lopen. Dat is dus geld wat je er in feite aan overgehouden hebt.
had je die tienduizenden euro's dan ? Zo nee, hoeveel geld zou jij normaal gesproken per maand kunnen besteden aan muziek, films, games ... en zou je dat dan ook echt doen, koop je die game waarvan je niet weet of die idd is wat die beloofd te zijn of koop je toch liever die schoenen, jas, whatever ?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik download zelf ook zat, dagelijks bijna, maar het is een beetje krom om te zeggen dat mensen als jij en ik er geen geld aan over houden, immers...alles wat je download koop je dus niet meer. Als ik alles had moeten kopen wat ik aan muziek, films, en games in al die jaren heb gedownload, dan gaat dat waarschijnlijk in de tienduizenden euro's lopen. Dat is dus geld wat je er in feite aan overgehouden hebt.
Ja, dat heb ik dus wel altijd gedaan, en vaak genoeg blijkt het dan een enorme tegenvaller te zijn, dat is wel een groot voordeel van het downloaden, op die manier vis je de rommel er tussenuit, en de echte toppers koop ik achteraf meestal alsnog in de koopjesbakken als ze alweer wat ouder zijn. Maar om op je vraag terug te komen hoeveel ik zou besteden aan films, muziek en games in de maand....zo'n beetje alles wat overblijft als ik mijn vaste lasten heb betaald en in mijn levensonderhoud heb voorzien, en das altijd nog een flinke som geld. Dat heb ik altijd al gedaan, als klein jochie al ging al mijn geld op aan muziek, op iets latere leeftijd kwamen daar videofilms en consolegames bij, en nu dus CD's, DVD's en games, ik heb letterlijk hele kasten vol, alleen geef ik er nu haast geen geld meer aan uit, ik download alles. Het enige wat het me nu nog kost is twee tientjes per week aan lege DVD's bij de Free Recordshop of Dixons. Als de optie van het downloaden er niet zou zijn, zou ik dus gewoon wekelijks wel een paar films, muziek cd's, of games kopen, daar twijfel ik niet aan.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:12 schreef moussie het volgende:
[..]
had je die tienduizenden euro's dan ? Zo nee, hoeveel geld zou jij normaal gesproken per maand kunnen besteden aan muziek, films, games ... en zou je dat dan ook echt doen, koop je die game waarvan je niet weet of die idd is wat die beloofd te zijn of koop je toch liever die schoenen, jas, whatever ?
ghehe, je bent dus zo'n echte fanatiekeling .. ik zou bijna zeggen verslaafde .. het is dus maar goed dat je nu nog wat geld overhoud om een beetje normaal te levenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik dus wel altijd gedaan, en vaak genoeg blijkt het dan een enorme tegenvaller te zijn, dat is wel een groot voordeel van het downloaden, op die manier vis je de rommel er tussenuit, en de echte toppers koop ik achteraf meestal alsnog in de koopjesbakken als ze alweer wat ouder zijn. Maar om op je vraag terug te komen hoeveel ik zou besteden aan films, muziek en games in de maand....zo'n beetje alles wat overblijft als ik mijn vaste lasten heb betaald en in mijn levensonderhoud heb voorzien, en das altijd nog een flinke som geld. Dat heb ik altijd al gedaan, als klein jochie al ging al mijn geld op aan muziek, op iets latere leeftijd kwamen daar videofilms en consolegames bij, en nu dus CD's, DVD's en games, ik heb letterlijk hele kasten vol, alleen geef ik er nu haast geen geld meer aan uit, ik download alles. Het enige wat het me nu nog kost is twee tientjes per week aan lege DVD's bij de Free Recordshop of Dixons. Als de optie van het downloaden er niet zou zijn, zou ik dus gewoon wekelijks wel een paar films, muziek cd's, of games kopen, daar twijfel ik niet aan.
wat dus op zich betekend dat mensen best hun geld willen uitgeven maar niet aan overprijsde CD's ..quote:Op donderdag 25 oktober 2007 09:16 schreef Bosbeetle het volgende:
De hele sfeer op oink was gewoon top, cute avatars, geweldige muziek, en over het algemeen liefhebbers (met als rare kantekening dat ze meer geld over hadden voor high end computer apperatuur dan voor cds)
hihihiquote:According to the article, a source has stated that the OiNK membership list was not only encrypted, but also equipped with a ’self-destruct’ type mechanism which relied on a regular signal to continue in ‘OFF’ mode. bron
quote:
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
Opgetieft met dat over-rated vet varken...
En de kwaliteit is belabberd. Ik zou itunes denk ik best gebruiken om muziek te kopen als het in lossless kwaliteit werd aangeboden. Ik heb echt geen interesse om ¤10 euro voor een digitaal album te betalen wat qua kwaliteit rond de 192kbit zit.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:11 schreef moussie het volgende:
[..]
wat dus op zich betekend dat mensen best hun geld willen uitgeven maar niet aan overprijsde CD's ..
ik denk bvb als je gewoon je nummertje ergens kan downloaden voor 50 cent oid, en je kan daarna ermee doen wat je wilt !!, er stukken minder illegaal zou gebeuren .. nu is het niet alleen duur, legaal downloaden, maar door dat DRM gedoe erbij volstrekt onaantrekkelijk
Itunes levert zelfs 128kbpsquote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:06 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En de kwaliteit is belabberd. Ik zou itunes denk ik best gebruiken om muziek te kopen als het in lossless kwaliteit werd aangeboden. Ik heb echt geen interesse om ¤10 euro voor een digitaal album te betalen wat qua kwaliteit rond de 192kbit zit.![]()
ah bah, ik moet er toch niet aan denken .. bij zo'n 25 in een dozijn popsong zal het weinig uitmaken denk ik maar bij iets als bvb Enigma .. je mist op z'n minst de helftquote:
http://torrentfreak.com/o(...)t-users-safe-071025/quote:Yesterday, in the wake of the OiNK takedown, we made a report about possible action against Norwegian BitTorrent trackers. In it we revealed that a tipoff suggested that the OiNK database had been equipped with a ’self-destruct’ mechanism and was also encrypted.
‘OiNK’ himself participated in a short Q&A and the truth is that this is not the case. Here is a rundown of the salient points of the discussion:
The raid was completely unexpected and came with no warning at all but steps had already been taken to protect the users. Although there was no ’self-destruct’ or encryption according to OiNK, “the logs we store aren’t enough to incriminate users.” This will come as a huge relief to ex-members of OiNK.
A Cleveland Police spokesman told The Telegraph: “It is too early to tell if we will go after individuals, it all depends on what we find.”
OiNK is accused of conspiracy to defraud and copyright infringements with police questioning OiNK for hours after which he was eventually released. It became apparent that the police had limited technical knowledge which, according to OiNK “made the interview quite amusing.”
OiNK’s father - who was also dragged into this, is fine - although the police took his laptop.
There was an implication that a backup of the site may exist, although this is unconfirmed and there is no news yet that the forums will be restored for the purposes of music discussion. Additionally, it’s unclear if OiNK remains the owner of the OiNK.CD domain.
Sites have been cropping up claiming to collect donations for legal defense but according to OiNK there aren’t any that potential donators should feel comfortable donating to right now.
Certain changes had been made to the OiNK site and IRC channel in recent weeks security-wise and there was a suggestion that this may have been because a raid was expected. OiNK has denied this and confirmed these changes were a coincidence.
In echoes of what happened to Alexander Hanff (admin of the BitTorrent tracker DVDR-Core) Alan Ellis aka OiNK has been fired from his IT Consultant job following the raid but has refused to elaborate on the exact grounds his employer - Virgin Media in Stockton-on-Tees - used to dismiss him.
It’s hugely commendable that OiNK has taken the time to come out and give the community timely facts. Alan told The Daily Telegraph: “I haven’t done anything wrong. I don’t believe my website breaks the law. They don’t understand how it works.”
Stay Tuned
quote:smartface> did they actually question you?
OiNK> of course, for hours
OiNK> the police had very limited technical knowledge, which made the interview quite amusing actually.
OiNK> i wasn’t willing to teach them how to use a computer
OiNK> they actually wanted me to teach them how to set up a website
OiNK> i just told them to google it.
dat door ex-users en ex-mods van oink gezien als een scamquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:41 schreef Credence het volgende:
Deze site ziet er vrij goed uit, maar eerst maar eens zien of het ook echt van de grond komt..
Ondertussen is de site alweer verdwenenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:41 schreef Credence het volgende:
Deze site ziet er vrij goed uit, maar eerst maar eens zien of het ook echt van de grond komt..
Nu staat ie op .we.bsquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:05 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ondertussen is de site alweer verdwenen
BS van BullShit zekerquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:39 schreef Litso het volgende:
[..]
Nu staat ie op .we.bs
Maar ik geloof er niks van en ga ook mooi niet doneren.
Beetje jammer dat het een public site wordt.. Nu maar hopen dat dit blijft!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:22 schreef ethiraseth het volgende:
http://torrentfreak.com/the-pirate-bay-to-bring-back-oink-071026/
mwah, weet ik eigenlijk niet .. h&r valt best mee nu de meeste mensen wat meer bandbreedte hebben ..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:01 schreef qu63 het volgende:
[..]
Beetje jammer dat het een public site wordt.. Nu maar hopen dat dit blijft!
het is in ieder geval een mooie steek in de zij voor de IFPI e.dquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:01 schreef qu63 het volgende:
[..]
Beetje jammer dat het een public site wordt.. Nu maar hopen dat dit blijft!
dat zeker .. en als er een site is waar ik wel geld aan zou geven voor een defense fund zijn hun dat .. prachtig zoals zij dit al jaren volhoudenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:21 schreef ikJur het volgende:
[..]
het is in ieder geval een mooie steek in de zij voor de IFPI e.d
Ik heb ook gewoon netjes gedoneerd, na 150 weken geregistreerd zijn mag dat wel vind ikquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:24 schreef moussie het volgende:
[..]
dat zeker .. en als er een site is waar ik wel geld aan zou geven voor een defense fund zijn hun dat .. prachtig zoals zij dit al jaren volhouden
Deze link die daar gepost is is érg de moeite waard om te lezen. En ja dat kost even, maar ik vind 't een geweldige kijk op het geheel.quote:
Die wilde ik net posten, jij was 10 minuutjes eerderquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 02:51 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Deze link die daar gepost is is érg de moeite waard om te lezen. En ja dat kost even, maar ik vind 't een geweldige kijk op het geheel.
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 03:09 schreef waltnl het volgende:
"You're going to burn to the fucking ground, and we're all going to dance around the fire."
ZO IS DAT TIM KUIK IK DANS OP JE GRAF VIEZE HOND
Damn!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 02:51 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Deze link die daar gepost is is érg de moeite waard om te lezen. En ja dat kost even, maar ik vind 't een geweldige kijk op het geheel.
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 02:51 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
quote:In this sense, Oink was not only an absolute paradise for music fans, but it was unquestionably the most complete and most efficient music distribution model the world has ever known.
goed stukquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 02:51 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
wafflesquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:37 schreef djnospinzone het volgende:
http://oink.cd/
control f5
vanwaar het geknipper?
R.I.P.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:37 schreef djnospinzone het volgende:
http://oink.cd/
control f5
vanwaar het geknipper?
http://tehpaine.blogspot.(...)id-waffles-were.htmlquote:
Laten we het hopen!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 19:30 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
http://tehpaine.blogspot.(...)id-waffles-were.html
Ik heb zo'n gevoel dat dit een goed teken is.
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:27 schreef waltnl het volgende:
(21:19:35) <~OiNK> the waffle crap should be updated within the next few hours
(21:19:42) <~OiNK> we're ready to go, just a bit busy atm
of BellaOnline klaagt ze aan vanwege het gerbuik van hun wafel-plaatjequote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:37 schreef qu63 het volgende:
[..]
Kijken hoe lang de site up blijft
of een DDoS, of weer een politie-inval
jup, hier nog meer -> http://whois.domaintools.com/oink.cdquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:45 schreef ThE_ED het volgende:
DNS schijnt nu naar The Pirate Bay te wijzen.
Ik denk eerder dat hij zo een beetje onder zijn verantwoordelijkheid uit wilde komenquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 22:05 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Wat een mongool trouwens, die Pieter Taks.
"Tot twee maanden terug hadden wij er geen idee van dat OiNK bezig was met illegale praktijken. Wij dachten dat het een simpel streaming video site of weblog was."
Wat een drol. Heel Nederland wist wie en wat OiNK was, behalve de hostingprovider zelf.
<Stormx2> Everyone is first and foremost concerned for you and everything, but at the back of our minds (I think) we're interested in what you think will happen the the pink palace. Obviously you won't have a starring roll, but will the backups be destroyed?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 22:02 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Waffles. Dat deed TPB ook toen ze suprnova.org in handen kregen. Een paar weken daarna ging de site weer online. Ik ben benieuwd...
Hoe zit het nu eigenlijk met de database en andere bestanden? Zijn die allemaal vernietigd?
En gelijk heeft ie, beetje dom om te zeggen dat ie wel wist wat het is. Hij heeft een punt met zn KPN vergelijking, hij is alleen een doorgeefluik.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 22:05 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Wat een mongool trouwens, die Pieter Taks.
"Tot twee maanden terug hadden wij er geen idee van dat OiNK bezig was met illegale praktijken. Wij dachten dat het een simpel streaming video site of weblog was."
Wat een drol. Heel Nederland wist wie en wat OiNK was, behalve de hostingprovider zelf.
Waar stond dat dan?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 22:17 schreef nein het volgende:
[..]
En gelijk heeft ie, beetje dom om te zeggen dat ie wel wist wat het is. Hij heeft een punt met zn KPN vergelijking, hij is alleen een doorgeefluik.
Da's dan gewoon een site voor releaseinformatie. Dat je weet dat er iets uit is. En dat ga je dan zoeken op je favoriete downloadsite of tracker, of wat dan ook.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 22:56 schreef qu63 het volgende:
Grappig trouwens dat NForce.nl vooral NFO's serveert
Zodat je weet wat je ergens anders kan downloaden dus
op de site wordt gewoon gelinkt naar torrents en naar newsgroups..quote:Op zondag 28 oktober 2007 00:34 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Da's dan gewoon een site voor releaseinformatie. Dat je weet dat er iets uit is. En dat ga je dan zoeken op je favoriete downloadsite of tracker, of wat dan ook.
Nee hoor. Ik weet niet waar jij het vindt, maar het hele idee van Nforce is dat ze alleen de nfo's leveren, en niet zeggen waar het te vinden is.quote:Op zondag 28 oktober 2007 00:49 schreef qu63 het volgende:
[..]
op de site wordt gewoon gelinkt naar torrents en naar newsgroups..
http://www.nforce.nl/index.php?switchto=nfos&menu=quicknav&item=viewnfo&id=118504
bovenin de pagina staan 2 rode links...quote:Op zondag 28 oktober 2007 01:23 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik weet niet waar jij het vindt, maar het hele idee van Nforce is dat ze alleen de nfo's leveren, en niet zeggen waar het te vinden is.
quote:Op zondag 28 oktober 2007 10:13 schreef Nickelson het volgende:
Welke variant op OiNK zouden jullie mij kunnen aanraden?
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 22:25 schreef qu63 het volgende:
These are the waffles that taste really good according to google.
op oink.cd dus
ik zag ze in eerste instantie niet omdat mijn adblocker ze blockte, maar het is dus reclamequote:Op zondag 28 oktober 2007 09:23 schreef qu63 het volgende:
[..]
bovenin de pagina staan 2 rode links...
ik blijf op boink hopen .. de rest is bagger (nofi) vergeleken bij oink ..quote:Op zondag 28 oktober 2007 10:13 schreef Nickelson het volgende:
Welke variant op OiNK zouden jullie mij kunnen aanraden?
ach, ik zit nu op een Queen-hub met ruim 3TB aan Queen stuffquote:Op zondag 28 oktober 2007 12:45 schreef nein het volgende:
Jemig, dc++, bestaat dat nog? Een paar jaar geleden eens geprobeerd (zeg: voor 2000), en opzich ging dat heel snel, maar vond t erg ingewikkeld met invites enzo (wat ik me er nog van kan herinneren dan).
Menquote:Op zondag 28 oktober 2007 12:48 schreef qu63 het volgende:
[..]
ach, ik zit nu op een Queen-hub met ruim 3TB aan Queen stuff
jep.quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:53 schreef ThE_ED het volgende:
Veel studenten gebruiken speciale hub's voor users met 10mbit+ connecties.
Als BOiNK niet met een invite systeem gaat werken ben ik bang dat het niks wordt. Vast een leuke site voor d'r bij, maar zoals OiNK zal 't nooit worden.quote:Op maandag 29 oktober 2007 01:14 schreef Litso het volgende:
Ik ben benieuwd wat dat BOiNK gaat worden eigenlijk.
Ik heb intussen wel eea aan vervangende communities gevonden, maar ik vraag me af of BOiNK zich zal kunnen meten (als het al vergelijkbaar is) met OiNK.
als mensen gewoon door blijven gaan met zich net zo gedragen alsof zij op een ratiotracker zitten zou dat best eens kunnen skyrocketen ..quote:Op maandag 29 oktober 2007 01:14 schreef Litso het volgende:
Ik ben benieuwd wat dat BOiNK gaat worden eigenlijk.
Ik heb intussen wel eea aan vervangende communities gevonden, maar ik vraag me af of BOiNK zich zal kunnen meten (als het al vergelijkbaar is) met OiNK.
tja ik krijg wel een mailtje overmorgen, maar ik weet het nog niet.quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:04 schreef Evil_Koekje het volgende:
wafels zien er wel spannend uit. Ben benieuwd hoe en wat.
Is er iemand die daar miss een inv voor heeft ?quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:46 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Er is een run ontstaan op invites van what.cd
Sinds vandaag in de lucht. Goede content, en nu al ruim 5.000 members.
Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
De registratie van what.cd is al gesloten, en idd omdat ik de url niet noem mag het vast welquote:Op maandag 29 oktober 2007 18:00 schreef Litso het volgende:
Kan je gewoon registreren, maar vragen om invites is niet echt de bedoeling hier.
Gelukkig is what.cd niet de echte url dus heeft niemand er wat aan
afwachten dus of iemand een invite krijgtquote:
even op irc kijken ?quote:Op maandag 29 oktober 2007 19:27 schreef qu63 het volgende:
[..]
afwachten dus of iemand een invite krijgt
men..waarom mis ik dat nou weer..quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:03 schreef roburt het volgende:
what.cd account en waffle invite voor vanavond 0.00 uur![]()
ja dat is waar, maar ik lees hier en daar dat deze hard op weg is om dat te worden.quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:20 schreef Hephaistos. het volgende:
Je kan beter gewoon even afwachten hoe al die sites zich ontwikkelen. Er zijn de afgelopen week al zeker 10 sites bestempeld als 'de nieuwe Oink'... Zodra 1 site echt de nieuwe Oink wordt komen die invites vanzelf wel...
ik zit er nu ook, in afwachting van wafflesquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 01:46 schreef nein het volgende:
oh men, ik ben echt lame..ik heb gewoon al tijden een what.cd account
klinkt als een lichaam voor de hydraquote:Also having the same content from several uploaders is something we see a lot of, as well as on most of the other major trackers, so being able to share peers between trackers and between users with the same files in different bundles on the same trackers (through hash search services) would really increase download speed and availability.
yup, zei ik aan het begin al ergens, daar moeten we naartoe .. gewoon het net afzoeken op de infohash .. heb je in principe nog niet eens meer trackers nodigquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Spannender nieuws http://torrentfreak.com/t(...)t-bittorrent-071030/
vooral dit stuk
[..]
klinkt als een lichaam voor de hydra
Wat valt er te snappen? Zo moeilijk is het principe van een ratio van 1.0 of hoger houden niet om te begrijpen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:35 schreef waltnl het volgende:
nee, dat is om mensen te weren die geen snars snappen van de torrent community. zoals jij.
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:00 schreef Bosbeetle het volgende:
volgensmij heeft nog niemand waffles invites (ik vraag me uberhaubt af wat waffles gaat worden)
Als je er een kwijt wilt, ik zit op een 100mbit universiteitslijn dus uploadsnelheid gegarandeerd bij mij.quote:
Ik heb niet eens een oink account of ed gehad.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 18:03 schreef Evil_Koekje het volgende:
Ik had gemaild naar waffles met m'n proof (heb m'n OiNK invite mail nog), maar nog geen invite gekregen.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je een beetje je best deed kon je makkelijk je ratio in stand houden. Gewoon verstandig downloaden, nieuwe torrents seeden en je torrents lang doorseeden. En daar bovenop had Oink ook nog eens de befaamde Kerstmis-actie, waardoor je twee weken lang op volle snelheid kon uploaden en onbeperkt kon downloaden. Ik dreef eigenlijk het hele jaar lang op die twee weken rond kerstmis.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 23:29 schreef BigFire het volgende:
geen onzin helaas. veel te weinig leechers voor het aantal seeders.
Juist. Ik heb op OiNK zelden zelf een torrent geupload,quote:Op woensdag 31 oktober 2007 23:37 schreef ikJur het volgende:
maar je kan je ratio toch ook onderhouden door die albums die je download te blijven seeden?
Toen ik me net registreerde had ik gewoon een willekeurig album van 300MB ofzo gedownload die niet zo veel seeders had. Uiteindelijk heb ik die verschrikkelijk veel geupload en omdat ie zo populair was en een grote bestandsgrootte had, had ik in no time een goede ratio opgebouwd. En dat was net voor die 2 weken onbeperkt downloaden, voor zover ik me kan herinneren. Dus het is wel mogelijk om een goede ratio op te bouwen zonder die twee weken.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 23:36 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als je een beetje je best deed kon je makkelijk je ratio in stand houden. Gewoon verstandig downloaden, nieuwe torrents seeden en je torrents lang doorseeden. En daar bovenop had Oink ook nog eens de befaamde Kerstmis-actie, waardoor je twee weken lang op volle snelheid kon uploaden en onbeperkt kon downloaden. Ik dreef eigenlijk het hele jaar lang op die twee weken rond kerstmis.
weinig seeds, maar wel populair... je was er dus ontzettend vroeg bij en heb veel geluk gehad dat het een goudmijntje wasquote:Op donderdag 1 november 2007 01:13 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Toen ik me net registreerde had ik gewoon een willekeurig album van 300MB ofzo gedownload die niet zo veel seeders had. Uiteindelijk heb ik die verschrikkelijk veel geupload en omdat ie zo populair was en een grote bestandsgrootte had, had ik in no time een goede ratio opgebouwd. En dat was net voor die 2 weken onbeperkt downloaden, voor zover ik me kan herinneren. Dus het is wel mogelijk om een goede ratio op te bouwen zonder die twee weken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |