Er zitten ook knopjes op zo'n apparaat dat je even snel door de cd heen kan skippen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:24 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]Hoe bedoel je dat, tuurlijk moet dat wel. Als een cd een uur duurt en je twee keer wil luisteren voordat je een beeld krijgt, dan krijg je 2x1=2.
Die laatste opmerking is niet echt relevant he, in dit kader. Ik koop het merendeel van mn cd's online, maar heb nog geen winkel gezien waar je eerst de hele cd kan beluisteren.
Mja, we zullen wel een andere muziekbeleving hebben, maar ik kan op zo'n manier echt niet bepalen of ik het goed vind of niet. Na een krakerig fragment van 30 seconden in een online winkel heb ik alsnog geen idee of ik het nou moet kopen of niet.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:28 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er zitten ook knopjes op zo'n apparaat dat je even snel door de cd heen kan skippen.
Je kan binnen online winkels vaak stukjes van nummers beluisteren.
Lees jij een boek eerst helemaal in de winkel voordat je overgaat tot aankoop? Natuurlijk ligt het iets anders bij muziek omdat het daar veel meer gaat om het 'hergebruik', maar ook bij CD's kan men zich best op een algemene indruk baseren. Bovendien zijn er bij muziek net als bij boeken en films legio recensies die je kunt gebruiken voor informatie over een album. Natuurlijk krijg je nooit een compleet beeld, maar dat geldt ook voor boeken en films. Bovendien heb ik regelmatig dat ik een CD in eerste instantie niet echt geweldig vind, maar uiteindelijk steeds meer ga waarderen of juist dat ik in eerste instantie een CD geniaal vind, maar deze toch vrij snel gaat vervelen. Eén luisterbeurtje zegt ook lang niet alles.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:24 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]Hoe bedoel je dat, tuurlijk moet dat wel. Als een cd een uur duurt en je twee keer wil luisteren voordat je een beeld krijgt, dan krijg je 2x1=2.
Ik heb bij boeken dezelfde tik eerlijk gezegd. Ik koop alleen een boek als ik hem zo geweldig vond dat ik hem zelf in bezit wil hebben. Dat gebeurt niet zo heel vaak, mede ook omdat het aantal boeken dat ik lees (en dus ook het aantal boeken dat ik geweldig vind) vrij laag is vergeleken met bijv. het aantal cd's dat ik beluister. Maar blind een boek kopen zou ik dus ook niet zo snel doen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lees jij een boek eerst helemaal in de winkel voordat je overgaat tot aankoop? Natuurlijk ligt het iets anders bij muziek omdat het daar veel meer gaat om het 'hergebruik', maar ook bij CD's kan men zich best op een algemene indruk baseren. Bovendien zijn er bij muziek net als bij boeken en films legio recensies die je kunt gebruiken voor informatie over een album. Natuurlijk krijg je nooit een compleet beeld, maar dat geldt ook voor boeken en films. Bovendien heb ik regelmatig dat ik een CD in eerste instantie niet echt geweldig vind, maar uiteindelijk steeds meer ga waarderen of juist dat ik in eerste instantie een CD geniaal vind, maar deze toch vrij snel gaat vervelen. Eén luisterbeurtje zegt ook lang niet alles.
Neequote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:14 schreef DappertjeDik het volgende:
Ik kende deze oink-site nog niet. Maar alternatieven te over, me dunkt. [afbeelding]
Wat was er zo uniek aan? Unieke content? Unieke kwaliteit?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:28 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Nee
Geen alternatieven
Oink was een unieke site...
Heel groot aanbod van muziekquote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:36 schreef DappertjeDik het volgende:
[..]
Wat was er zo uniek aan? Unieke content? Unieke kwaliteit?
Ik weet niet hoor, zoek ook vaak naar muziek op internet, maar heb nu niet het idee dat ik aan oink echt wat gemist heb. [afbeelding]
Ik zoek juist nooit het nieuwste van het nieuwste, en eigenlijk ook nooit populaire zooi. En kan het eigenlijk vrijwel altijd vrij simpel vinden.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:46 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Heel groot aanbod van muziek
Je kon er echt van alles vinden
Veel muziek sites hebben alleen het nieuwste van het nieuwste
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/37302574quote:Mogelijk aanhoudingen 'first uploaders' of excessieve gebruikers
Gisteren werd bekend dat torrentsite OiNK uit de lucht is gehaald. De vermoedelijke eigenaar is opgepakt en de servers zijn in Amsterdam in beslag genomen en overgedragen aan de Britse politie. Dergelijke acties komen wel vaker voor, maar verrassend genoeg vond het nieuws doorgang in vrijwel alle nationale en internationale media. Volgens Tim Kuik, directeur van stichting Brein betrof het niet de eerste de beste downloadsite, maar een waar zeer veel albums vóór de release op te vinden waren.
Volgens Kuik heeft een uitspraak in de zaak Kazaa (peer-to-peer site die door de Nederlandse rechter niet werd verboden) gezorgd voor een aanzuigende werking van buitenlandse beheerders die hun site in Nederland laten hosten. “Onterecht hebben ze het idee dat ze in Nederland onaantastbaar zijn”, aldus Kuik.
Stichting Brein was van plan een rechtzaak te beginnen tegen de hosting provider van OiNK, NFOrce, toen het hoorde dat de Bitse politie en justitie bezig was met een onderzoek. “Wij hebben besloten de site niet te benaderen en onze expertise en informatie aan te bieden voor het onderzoek naar de beheerder van OiNK.” Kuik legt uit dat NFOrce, dat zelf weer wordt gehost door het eveneens Nederlandse Leaseweb, bekend staat als provider voor vele illegale torrentsites. Ook Leaseweb is regelmatig door Brein benaderd vanwege het hosten van illegale sites. Het bedrijf is tot nu toe meestal onder protest overstag gegaan.
Volgens Kuik is de eerste prioriteit van Brein om de sites aan te pakken. Gebruikers blijven vooralsnog buiten schot. Wél zal gekeken worden of zogeheten ‘first uploaders’ (zij die een album als eerste online zetten) en de excessieve uploaders kunnen worden achterhaald.
De informatie die uit het onderzoek naar boven komt, zal ook bij Brein terecht komen. “wij gaan het proces verbaal aanvragen”, legt Kuit uit. “Allereerst zal justitie in Nederland beslissen of er tot vervolging overgegaan wordt. Is dit niet het geval, dan kunnen wij een civielrechtelijke zaak starten om een schadevergoeding van de uploaders te eisen.”
In de praktijk is dit nog niet vaak voorgekomen. Met IP-adressen wordt dan aangeklopt bij access providers (providers die je de toegang tot internet verschaffen) om deze gegevens te koppelen aan namen en adressen. Overigens is met het verdwijnen van OiNK nog lang geen einde gekomen aan torrentsites met albums die vóór de releasedatum worden aangeboden.
NFOrce was niet bereikbaar voor commentaar. Leaseweb zegt geen uitspraken te doen over klanten inzake juridische kwesties.
TL? .org?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 05:38 schreef pfaf het volgende:
Hmm, nooit gebruikt, maar ik heb aardig wat gemist blijkbaar.
En downloaden is fout.
allebei .. bvb de eerder genoemde vinyl rips en voor de rest zowat elk bestaande muziekstijl, van klassiek tot reggae, van jazz tot garagepunkquote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:36 schreef DappertjeDik het volgende:
[..]
Wat was er zo uniek aan? Unieke content? Unieke kwaliteit?
Ik weet niet hoor, zoek ook vaak naar muziek op internet, maar heb nu niet het idee dat ik aan oink echt wat gemist heb.
Ik download zelf ook zat, dagelijks bijna, maar het is een beetje krom om te zeggen dat mensen als jij en ik er geen geld aan over houden, immers...alles wat je download koop je dus niet meer. Als ik alles had moeten kopen wat ik aan muziek, films, en games in al die jaren heb gedownload, dan gaat dat waarschijnlijk in de tienduizenden euro's lopen. Dat is dus geld wat je er in feite aan overgehouden hebt.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:29 schreef EdvandeBerg het volgende:
Met echte piraten heb ik geen medelijden. Deze kerel verdiende er blijkbaar aan.
Ik download ook zat en heb daar geen problemen mee, maar mensen die er geld aan overhouden moeten niet piepen als ze Brein achter zich aan krijgen.
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
alles wat je download koop je dus niet meer. t.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |