Toch jammer, de zoveelste site die neer wordt gehaald.quote:Huge pirate music site shut down
British and Dutch police have shut down a "widely-used" source of illegally-downloaded music.
A flat on Teesside and several properties in Amsterdam were raided as part of an Interpol investigation into the members-only website OiNK.
The UK-run site has leaked 60 major pre-release albums this year alone, said the International Federation of the Phonographic Industry (IFPI).
A 24-year-old man from Middlesbrough was arrested on Tuesday morning.
'Extremely lucrative'
The IT worker was led from his home in the town's Grange Road and is being questioned on suspicion of conspiracy to defraud and infringement of copyright law.
At the same time his employer - a large multi-national company - and his father's home were also raided.
A Cleveland Police spokesman said: "This extremely lucrative and creative scheme consisted of a private file-sharing website being set up. Membership was by invitation only.
The site allowed the uploading and downloading of pre-release music and media to thousands of members.
Members paid 'donations' via debit or credit cards, ensuring their continued access to the site."
Users were only invited to join the site if they could prove that they had music to offer, according to an IFPI spokesman.
Unfinished versions
He said: "They were encouraged to distribute recordings in the torrent file format with other OiNK members, and have to keep posting such music to the site to maintain their membership.
"Once an album had been posted on the OiNK website, the users that download that music then passed the content to other websites, forums and blogs, where multiple copies were made.
Within a few hours of a popular pre-release track being posted on the OiNK site, hundreds of copies can be found further down the illegal online supply chain."
The site's servers, based in Amsterdam, were seized in a series of raids last week.
It follows a two-year investigation by music industry bodies the IFPI and the British Phonographic Industry (BPI).
Pre-release piracy is particularly damaging to sales as it leads to early mixes and unfinished versions of artists' recordings circulating on the internet months ahead of the release.
Goede timingquote:
haha, ik was wel eerder trouwensquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:07 schreef Litso het volgende:
[..]
Goede timing
Nouja, ik weet niet of het nieuwswaardig genoeg is om hier te staan, dat laat ik aan mijn collega's overZolang laat ik 'm even open
Jij bent dus nooit op OINK geweestquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:09 schreef Armageddon het volgende:
Zolang USENET bestaat hoor je mij niet klagen.
Bullshitquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:24 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Jij bent dus nooit op OINK geweest
OiNK was een van de beste torrent muziek sites
Gigantische hoeveelheid uploads etc.
Usenet is alleen goed voor DVD's en Games
Ga je naar mp3's zoeken gaat het bergafwaarts op usenet
Niets bullshit.quote:
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:40 schreef ThE_ED het volgende:
(Overigens lijkt de IFPI er vast van overtuigd dat veel pre-releases via oink beschikbaar werden gesteld. Nu schijtn oink een echte liefhebberssite te zijn, maar is dat wel zo.. ?)
Ja maar die releases waren releases die nog lang niet in de winkel lagen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:48 schreef ThE_ED het volgende:
Ok, weten we dat ook weer, overigens vind ik het genoemde aantal van 60 alsnog vrij weinig op tig 1000 releases per jaar. En het originele lek ligt toch ergens anders.
Quotedquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:24 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Jij bent dus nooit op OINK geweest
OiNK was een van de beste torrent muziek sites
Gigantische hoeveelheid uploads etc.
Usenet is alleen goed voor DVD's en Games
Ga je naar mp3's zoeken gaat het bergafwaarts op usenet
Pedro's tracker bestaat ook nogquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:00 schreef moussie het volgende:
maar het is idd jammer, ik zal de EAC-rips met logfile missen .. sterkte voor die britse jongen
Inderdaad, lekker stemmingmakend.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:00 schreef moussie het volgende:
pff .. die Cleveland policeman heeft wel boter op zijn hoofd zeg .. alsof je moest betalen en/of nieuwe muziek moest aanbieden om lid te mogen blijven ..
iddquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:00 schreef moussie het volgende:
pff .. die Cleveland policeman heeft wel boter op zijn hoofd zeg .. alsof je moest betalen en/of nieuwe muziek moest aanbieden om lid te mogen blijven .. laat staan dat de pre-releases het eerst op oink stonden
maar het is idd jammer, ik zal de EAC-rips met logfile missen .. sterkte voor die britse jongen
ohja en oink had geen irritante nsfw reclamequote:
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ohja en oink had geen irritante nsfw reclame [afbeelding]
Is erg moeilijke site om op te komen maar heeft echt gigantisch veel FLAC filesquote:
Dit staat niet meer in het orginele bericht.quote:A Cleveland Police spokesman said: "This extremely lucrative and creative scheme consisted of a private file-sharing website being set up. Membership was by invitation only.
The site allowed the uploading and downloading of pre-release music and media to thousands of members.
Members paid 'donations' via debit or credit cards, ensuring their continued access to the site."
Dat ratio gedoe maakt de trackers juist goedquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Het zegt wel weer hoeveel 'goeds' oink deed. Ik had nooit wat met torrents films downloaden boeit mij niet echt. Maar deze site was echt wel erg goed en snel. En het hele principe (vooral toen je nog een ratio van 1 moest hebben, of de grenzen iig geheim waren) zorgt er voor dat kwaliteit gegarandeerd kon worden.
Kan me ook niet voorstellen dat je dit doet om geld te verdienen. Meeste sites hebben volop moeite om de eindjes aan elkaar te knopen elke maand.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:20 schreef Loki.Nya het volgende:
[..]
Dit staat niet meer in het orginele bericht.
Ze geven de indruk alsof de site bedoeld was om flink geld binnen te halen door donations tussen aanhalingstekens te zetten, alsof je zonder een 'donatie' niks kan downloaden.
Gewoon een goede ratio hebben is alles...
Erg fijn trouwens... Ik had gisteren eindelijk een invite gekregen en meteen ingeschreven om de volgende dag eens flink te gaan downloaden, krijg ik dit![]()
Je kunt ratio's gewoon faken, met de getallen van de ratio's zelf kun je echt niets bewijzen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat van die users zal wel loslopen er waren daar heel wat mannekes die een upload hadden enkele honderden TB daar zullen ze eerst wel naar kijken, plus dat het lastig zal zijn om alle identiteiten te achterhalen.
Bij de meeste albums stond gewoon "uploaded by: ..." natuurlijk, dus de originele uploader zullen ze wel kunnen achterhalen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:53 schreef Maki-maki. het volgende:
[..]
Je kunt ratio's gewoon faken, met de getallen van de ratio's zelf kun je echt niets bewijzen.
Ratiofakers kunnen makkelijk opgespoord worden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:53 schreef Maki-maki. het volgende:
[..]
Je kunt ratio's gewoon faken, met de getallen van de ratio's zelf kun je echt niets bewijzen.
Het punt is dat de ratio alleen niet als bewijs kan worden opgevoerd als ze je willen vervolgen. Je kan immers altijd zeggen dat je een ratio faker hebt gebruikt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:58 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ratiofakers kunnen makkelijk opgespoord worden.
En vaak worden de ratio fakende torrent clients gebanned
tuurlijk kan dat nog .. juist nu moet je het aan laten staan zodat diegenen hun bestand nog binnenkrijgenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:56 schreef Bosbeetle het volgende:
als ik thuis ben maar even stoppen met seeden, (niet dat dat nog kan)
Wel als je als een debiel gaat zitten spelen, maar als je het langzaam doet, dan wordt het echt niet gemerkt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:58 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ratiofakers kunnen makkelijk opgespoord worden.
En vaak worden de ratio fakende torrent clients gebanned
Ja, en wie zegt dat er nou wat zat in het torrentbestandje?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:57 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Bij de meeste albums stond gewoon "uploaded by: ..." natuurlijk, dus de originele uploader zullen ze wel kunnen achterhalen.
Ik ga ook weer maar eens wat meer slsk gebruiken, maar ik weet nu al dat ik me ga ergeren aan de mindere snelheden, de overdaad aan 192kbps scene releases (hoewel dit al beter is dan een tijd geleden) en het gebrek aan eigen rips en V0. Het kutte is dat ik mijn userlist van slsk kwijt ben. Moet ik me daar weer mee gaan bezig houden..quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:25 schreef JohnDope het volgende:
torrentsites voor muziek werken niet, zeker niet voor de underground sound, soulseek moet je hebben.
TL lijkt dus 0.0% op OiNKquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:59 schreef Roellio het volgende:
Ach, ik ben nog steeds een glimlachende TL gebruiker! [afbeelding]
Eh ja.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:07 schreef Maki-maki. het volgende:
[..]
Wel als je als een debiel gaat zitten spelen, maar als je het langzaam doet, dan wordt het echt niet gemerkt. [afbeelding].
Torrent clients bannen? Je wil een hele torrent client gaan bannen, omdat er maar 1 iemand zit te faken? Ben ik even blij dat de fakeprogramma's meer dan 1 client na kunnen simuleren.
Dan moet je de juiste connecties hebben, dan trek je het zakie zo leeg met > 100 kb/squote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:34 schreef dopa het volgende:
[..]
Ik ga ook weer maar eens wat meer slsk gebruiken, maar ik weet nu al dat ik me ga ergeren aan de mindere snelheden, de overdaad aan 192kbps scene releases (hoewel dit al beter is dan een tijd geleden) en het gebrek aan eigen rips en V0. Het kutte is dat ik mijn userlist van slsk kwijt ben. Moet ik me daar weer mee gaan bezig houden..
Spannuuuuund!quote:A criminal investigation continues into the identities and activities of the site's users
Ik denk dat ze vooral degene willen pakken die de nog niet uitgebrachte cd's op internet plaatstenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:07 schreef BJB het volgende:
Op de homepage van OiNK staat nu:
[..]
Spannuuuuund!
Veel private trackers hebben echt wel heel strenge client regels. Zelfs een hele hoop van de meest gangbare clients is niet toegestaan omdat ze niet helemaal netjes voldoen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:07 schreef Maki-maki. het volgende:
Torrent clients bannen? Je wil een hele torrent client gaan bannen, omdat er maar 1 iemand zit te faken? Ben ik even blij dat de fakeprogramma's meer dan 1 client na kunnen simuleren.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:40 schreef ThE_ED het volgende:
(Overigens lijkt de IFPI er vast van overtuigd dat veel pre-releases via oink beschikbaar werden gesteld. Nu schijtn oink een echte liefhebberssite te zijn, maar is dat wel zo.. ?)
ik heb nooit hoeven te betalen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:48 schreef dopa het volgende:
Er wordt ook overal in de media gesuggereerd dat users betaalden voor content en dat OiNK himself honderd duizenden aan de site heeft verdiend![]()
Zie het feit dat In Rainbows van Radiohead druk over diverse P2P formaten wordt gestuurd, terwijl die helemaal niet zo duur hoeft te zijnquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:10 schreef clumsy_clown het volgende:
Zolang downloaden kan en cd's en films niet goedkoper worden, zal het door blijven gaan.
films kosten soms wel 5 hele euro's dat is natuurlijk een berg geldquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:10 schreef clumsy_clown het volgende:
Zolang downloaden kan en cd's en films niet goedkoper worden, zal het door blijven gaan.
Daar moet je toch al gauw weer een fiets voor verkopen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:25 schreef Herald het volgende:
[..]
films kosten soms wel 5 hele euro's dat is natuurlijk een berg geld
Pfff, veel (de meeste...) van de bands die ik heb ontdekt en gedownload doen helemaal niet moeilijk over downloaden. Die willen gewoon hun muziek aan mensen laten horen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:09 schreef mark2012 het volgende:
En terecht.
Gore warez apen van tegenwoordig.
Nu nog alle materiaal in Nederland verkopen. Niet al dat goedkope pauper van grote sterren.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:25 schreef Herald het volgende:
[..]
films kosten soms wel 5 hele euro's dat is natuurlijk een berg geld
jaquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:27 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Maarja, ga jij maar lekker een paar albumpjes per maand kopen in de gemiddelde kuttige platenzaak om zo nooit iets nieuws tegen te komen![]()
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:30 schreef timbob het volgende:
[..]
Downloaden en concerten bezoeken is een betere (en leukere) optie
Aldus [willekeurige tasjesdief / dealer / loverboy / etc]quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:06 schreef timbob het volgende:
Ja, natuurlijk was het illegaal. Maar dan nog.
Dat krijgen ze ook, ze hebben recht op wat in hun contract staat. Hadden ze meer willen hebben hadden ze niet moeten tekenen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:36 schreef plakkert- het volgende:
De echte criminelen zijn de platenmaatschappijen. Dat ze de artiesten geven waar zij recht op hebben.
Dat verklaart natuurlijk ook waarom je ze dan maar helemaal niets gunt natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat krijgen ze ook, ze hebben recht op wat in hun contract staat. Hadden ze meer willen hebben hadden ze niet moeten tekenen.
jaquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:43 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Aldus [willekeurige tasjesdief / dealer / loverboy / etc]
Wat een mentaliteit ook weer..
Dat zegt die tasjesdief ook.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:45 schreef timbob het volgende:
[..]
ja
als het maar voor eigen gebruikt is he.
Dat is diefstal, downloaden is kopiëren, je wilt niet weten hoeveel boeken er gekopieerd worden.quote:
En mag dát? Volgens mij staat toch écht voorin het boek dat het niet mag.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:55 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Dat is diefstal, downloaden is kopiëren, je wilt niet weten hoeveel boeken er gekopieerd worden.
Omdat de wetgever heel duidelijk onderscheid maakt tussen diefstal en inbreuk op auteursrecht. Maar diefstal is natuurlijk een veel prettiger geladen term om de publieke opinie mee te beïnvloeden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:07 schreef Dagonet het volgende:
En waarom zou kopiëren geen diefstal zijn?
Kun je mij die site ff PM-en aub?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:00 schreef CasB het volgende:
Als ze maar van mijn site afblijven...Naja, ik host dan ook geen torrents, ik link ze alleen maar
Ach, beiden is het strafbaar, voor beiden kan je de bak ingaan.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:11 schreef Litpho het volgende:
Omdat de wetgever heel duidelijk onderscheid maakt tussen diefstal en inbreuk op auteursrecht. Maar diefstal is natuurlijk een veel prettiger geladen term om de publieke opinie mee te beïnvloeden.
Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Is mishandeling ook diefstal? Ik snap prima dat de platenmaatschappijen graag een geladen term naar voren willen brengen, maar de argumentatie komt aardig op losse schroeven te staan als je dat gelijk stelt, om maar te zwijgen over moreel hoogstaande maatregelen als kopieerbijdrage (iedereen is een crimineel tenslotte) en het rekenen van elke gedownloade kopie als gederfde inkomstenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ach, beiden is het strafbaar, voor beiden kan je de bak ingaan.
eeuh ja.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:49 schreef Ivo1986 het volgende:
Weet niet of het werkt maar er is hoop
http://torrentfreak.com/oink-is-alive-learn-how-to-access/
Nou, ben ik het ook weer niet mee eens.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ach, beiden is het strafbaar, voor beiden kan je de bak ingaan.
Het enige rare is dat mensen het normaal vinden om te kopiëren en belachelijk om een cd uit de winkel mee te jatten. Het effect is hetzelfde.
Als die zwerver zoveel geld verdiend met het goedkoop aanbieden van fietsen is het marketing model van de andere fietsenwinkels misschien wel verkeerd.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:01 schreef ThE_ED het volgende:
Als die dude zogenaamd zoveel geld verdiend met het gratis aanbieden van muziek is het marketing model van de andere muziekwinkels misschien wel verkeerd.
dit artikel staat zo vol met onzin. Hoe de beheerder aan de muziek kwam (ik heb oink nog nooit wat zien uploaden), je moet betalen voor je de mp3quote:OiNK, een van de belangrijkste illegale muziekuitwisselwebsites is gisterochtend van het net gehaald. Door een gemeenschappelijke actie van de Nederlandse en Britse politie en FIOM-ECD werd de website gisteren gesloten en werden de servers, die in Amsterdam stonden, in beslag genomen. De 24-jarige Britse beheerder is in zijn woonplaats Middlesborough gearresteerd.
OiNK was een alleen voor leden toegankelijke website, waarop vooral muziekalbums werden uitgewisseld die nog niet op de markt verkrijgbaar waren. Het was geen privésite, want de site had meer dan 180.000 leden die geld doneerden om de albums, vaak weken voor de officiële release, te kunnen downloaden.
De Internationale Federation of Phonographic industry (IFPi) wist te melden dat alleen al dit jaar 60 grote platenreleases waren uitgelekt via de website. IFPi stelt op hun website, dat de via OiNK uitgelekte muziek commercieel extra schadelijk was voor de platenindustrie omdat het ging om demo’s en vaak nog incomplete mixen van nieuw materiaal van bekende acts. Hoe de Britse beheerder aan dit materiaal kwam, is onduidelijk.
De Nederlandse stichting Brein assisteerde FIOD-ECD bij het twee jaar durende onderzoek naar OiNK. ‘Het is een hele grote speler, waar moeilijk tussen te komen was: registreren kon alleen op uitnodiging. Die uitnodigingen waren soms zo geliefd dat ze op websites als Ebay verhandeld werden’, weet Tim Kuijk van Brein.
Er zijn volgens Kuijk meerdere redenen waarom de Brit zijn website juist over een Nederlandse server liet draaien. ‘Nederland heet een veilige haven te zijn voor dit soort websites, omdat enkele Nederlandse providers internationaal de naam hebben niet aan handhaving mee te werken. Verder heeft vooral Amsterdam een goede internetstructuur, een stevige backbone en goedkope gegevensopslag. Illegale sites zoeken om deze redenen vaak Nederland op, en wij willen dat bestrijden.’
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |