Hier verder.quote:I get up in the evening, and I aint got nothing to say
I come home in the morning, I go to bed feeling the same way
I aint nothing but tired, man Im just tired and bored with myself
Hey there baby, I could use just a little help
You cant start a fire, you cant start a fire without a spark
This guns for hire even if were just dancing in the dark
Message keeps getting clearer, radios on and Im moving round the place
I check myself out in the mirror I wanna change my clothes my hair my face
Man I aint getting nowhere just sitting in a dump like this
Theres something happening somewhere baby I just know that there is
You cant start a fire...
You sit around getting older theres a joke here somewhere and its on me
Ill shake this world off my shoulders come baby this laughs on me
Stay on the streets of this town and theyll be carving you up alright
They say you got to stay hungry hey baby Im just about starving tonight
Im dying for some action Im sick of sitting round here trying to write
This book
I need a love reaction come on now baby give me just one look
You cant start a fire..
Linux all over again.quote:Nieuwe Windows wordt uitgekleed
AMSTERDAM - De opvolger van Microsofts besturingssysteem Windows Vista wordt veel slanker. Dat blijkt uit een presentatie die ontwikkelaar Eric Traut van het bedrijf heeft gegeven.
Traut liet tijdens een presentatie aan de Universiteit van Illinois videobeelden zien van MinWin, een minimalistische systeemkern die de de basis moet vormen van Windows 7, de interne codenaam van de volgende editie van Windows. Het uitgeklede systeem heeft maar 25 megabyte aan harde-schijfruimte nodig, en verbruikte veertig megabyte aan werkgeheugen. Windows Vista vereist een veelvoud daarvan.
Beetje last van een anale fixatie?quote:
Linux cq ripoff is zo gay.quote:
Je zou de video van dat nummer moeten zien. Bruce die een meisje op het podium vraagt. De blik van dat meisje: zo schattig.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:09 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Beetje last van een anale fixatie?
Beter tellen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:12 schreef Floripas het volgende:
Andere was eerder.
Courtney Cox. Of bedoel je een andere?quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:11 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Je zou de video van dat nummer moeten zien. Bruce die een meisje op het podium vraagt. De blik van dat meisje: zo schattig.
Dát.
En intellectuele Linux Goeroe, leg mijn ook eens haar fijn uit, hoe het toch steeds komt dat er altijd technische problemen zijn, wanneer er ergens stemmen geteld moeten wordenquote:
Wat een computer-muts ben je ook. Lastig heh al die knopjes.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:18 schreef Floripas het volgende:
Oeps, had die andere ineens al vijf postings.
Jij bent hier de kenner. Waarom kom je altijd bij mij met dat soort rare vragen?quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En intellectuele Linux Goeroe, leg mijn ook eens haar fijn uit, hoe het toch steeds komt dat er altijd technische problemen zijn, wanneer er ergens stemmen geteld moeten worden
Je zit in de war met Lesbian Vibrator Bitches.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:21 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Courtney Cox. Of bedoel je een andere?
Smoesjes.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:23 schreef Elseetje het volgende:
Leuk. Dan voer je een berichtje in, dat duurt eeuwen, dus je denkt 'ach, komt wel als ik klaar ben met lunchen', zie je bij terugkomst dat je het topic vol hebt geluld.
Altijd m'n .odt's als .doc's opslaan voor sukkels die nog met word werken.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:10 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Linux cq ripoff is zo gay.
Overigens is het wel grappig dat iedereen zich druk maakt over de eventuele kartelvorming van Windows. Maar niemand maakt zich druk over het allerbelangrijkste, dat je geen openoffice-write documenten (.odt/internationale standaard integenstelling tot .doc) in Word 2007 kan openen.
Oh ja, die contemplatieve blik in het oneindige met die slaperkamerogen altijd die die jongen heeft.quote:
Ja, niet de moeite waard.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:27 schreef Floripas het volgende:
Ik durf 2girls, 1cup niet te bekijken. Mag ik overslaan?
Heb je ook een foto van de bijeenkomst op de Dam om de Hamassjeik te eren? Ik zou die mensen namelijk graag eens spreken.quote:
Ingewikkeld.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:27 schreef du_ke het volgende:
Waarom gaan mensen toch voor die ingewikkelde onzin als linux en open office enzo? Gewoon de eenvoudige standaard gebruiken is toch handiger?
Nee, maar je had gewoon een nieuw topic moeten openen. Je hebt je taak verzuimdquote:Op maandag 22 oktober 2007 13:27 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Jij wil graag ontkennen dat Fok traag is?
Ga toch buitenspelen, misschien gaat het hier dan ook sneller.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:29 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nee, maar je had gewoon een nieuw topic moeten openen. Je hebt je taak verzuimd![]()
quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:26 schreef Floripas het volgende:
slaperkamerogen
Charles Groenhuijsen.quote:
* du_ke trapt hyves an maar kan niks vinden.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:29 schreef Apropos het volgende:
[..]
Heb je ook een foto van de bijeenkomst op de Dam om de Hamassjeik te eren? Ik zou die mensen namelijk graag eens spreken.
Ja ik moet gewoon de eenvoudige standaardprogramma's hebben waar iedereen mee kan werken. En als m'n windows hetniet doet doe ik er een CD in en regelt bijna alles zich vanzelf.quote:
Ik mag er niet bijquote:Op maandag 22 oktober 2007 13:34 schreef pberends het volgende:
http://forum.fok.nl/topic/1088035. Bedankt voor de steun!
quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:34 schreef pberends het volgende:
Succes!quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:34 schreef pberends het volgende:
Ja er is een studentenpartij met 1 of 2 zetels. Maar rechts is Groningen zeker niet. Jusit door al die studenten.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:41 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik dacht altijd dat Groningen vrij rechts was met al die studenten. Er is toch ook een aparte studentenpartij in de raad?
Je bent gewoon een schaapje. Open office of Linux is niet moeilijker dan Microsoft office of Windows. Het zit zelfs beter in elkaar en geeft minder vervelende situaties.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja ik moet gewoon de eenvoudige standaardprogramma's hebben waar iedereen mee kan werken. En als m'n windows hetniet doet doe ik er een CD in en regelt bijna alles zich vanzelf.
Ik dacht dat de meeste studenten (met uitzondering van de meerderheid op Fok natuurlijk) eerder links georiënteerd waren dan rechts.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja er is een studentenpartij met 1 of 2 zetels. Maar rechts is Groningen zeker niet. Jusit door al die studenten.
Keldertje dus?quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik mag dat deel niet in.
Iig gefeliciteerd.
Het is gewoon lastiger omdat het niet standaard is. Als het veel gebruikt zou worden is het een ander verhaal maar nu heb je er als gemiddelde computergebruiker niks an.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:48 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Je bent gewoon een schaapje. Open office of Linux is niet moeilijker dan Microsoft office of Windows. Het zit zelfs beter in elkaar en geeft minder vervelende situaties.
'Veel drankmisbruik op de werkvloer'quote:Voor goede prestaties op het werk mag het alcoholpromillage niet lager liggen dan 0,5%.
Dus blijf je maar mooi zorgen dat Windows de standaard blijft, omdat je geen zin hebt om iets nieuws te leren.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is gewoon lastiger omdat het niet standaard is. Als het veel gebruikt zou worden is het een ander verhaal maar nu heb je er als gemiddelde computergebruiker niks an.
Daarom drinken die Belgen, Duitsers en Polen zo in de bouw.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:52 schreef Autodidact het volgende:
[..]
'Veel drankmisbruik op de werkvloer'
Da's mooi.
Nee omdat het in 99% van de gevallen gewoon prima werkt.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:55 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Dus blijf je maar mooi zorgen dat Windows de standaard blijft, omdat je geen zin hebt om iets nieuws te leren.
quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:49 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik dacht dat de meeste studenten (met uitzondering van de meerderheid op Fok natuurlijk) eerder links georiënteerd waren dan rechts.
Statistiek is niet je sterkste punt?quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee omdat het in 99% van de gevallen gewoon prima werkt.
Wat een kromme vergelijking.quote:Je ruilt je huis in de buurt van je werk toch ook niet in voor een nieuw huis dat als enige voordeel heeft dat je dichter bij je schoonmoeder woont?
Gek. Ik zie je het argument standaard of het wordt het meest gebruikt nooit gebruiken als het om mileu gaat.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:51 schreef du_ke het volgende:
Het is gewoon lastiger omdat het niet standaard is. Als het veel gebruikt zou worden is het een ander verhaal maar nu heb je er als gemiddelde computergebruiker niks an.
OS X!!!!!!quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:00 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Statistiek is niet je sterkste punt?
[..]
Wat een kromme vergelijking.
Ik ruil m'n huis in omdat de riolering steeds kapot is, de muren omvallen en het dak eraf waait. En dan blijkt het nog dichter bij m'n werk te liggen ook, wat wil je nog meer?
Als dat relevant is in een discussie zal ik het gebruikenquote:Op maandag 22 oktober 2007 14:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Gek. Ik zie je het argument standaard of het wordt het meest gebruikt nooit gebruiken als het om mileu gaat.![]()
Dat jij de voorkeur geeft aan een bedrijf wat door overheidssteun een monopolie heeft ipv. dat je er voor kiest open standaarden te gebruiken die beter en efficienter werken en bovendien gratis te gebruiken zijn.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:04 schreef du_ke het volgende:
Als dat relevant is in een discussie zal ik het gebruiken. Maar over het algemeen is dat niet gek relevant en zijn de discussiepartners hier als het over het milieu gaat niet echt in staat fastsoenlijk weerwoord te bieden op de basisargumenten
Toch wel, in mijn gebruik en dat in m'n omegving werkt het gewoon prima voor bijna alle handelingen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:00 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Statistiek is niet je sterkste punt?
[..]
Lees eens goedquote:Wat een kromme vergelijking.
Ik ruil m'n huis in omdat de riolering steeds kapot is, de muren omvallen en het dak eraf waait. En dan blijkt het nog dichter bij m'n werk te liggen ook, wat wil je nog meer?
Het gaat er om dat het voor mij werktquote:Op maandag 22 oktober 2007 14:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat jij de voorkeur geeft aan een bedrijf wat door overheidssteun een monopolie heeft ipv. dat je er voor kiest open standaarden te gebruiken die beter en efficienter werken en bovendien gratis te gebruiken zijn.
quote:Supreme Court Gives Gore's Nobel to Bush
Just days after former Vice President Al Gore received the Nobel Peace Prize for his efforts on global warming, the United States Supreme Court handed Mr. Gore a stunning reversal, stripping him of his Nobel and awarding it to President George W. Bush instead.
For Mr. Gore, who basked in the adulation of the Nobel committee and the world, the high court's decision to give his prize to President Bush was a cruel twist of fate, to say the least.
But in a 5-4 decision, the justices made it clear that they had taken the unprecedented step of stripping Mr. Gore of his Nobel because President Bush deserved it more.
"It is true that Al Gore has done a lot of talking about global warming," wrote Justice Antonin Scalia, writing for the majority. "But President Bush has actually helped create global warming."
Even as Mr. Gore was being stripped of his Nobel, he received strong words of support from Democratic presidential candidate Hillary Clinton, who said that the former vice president's Nobel win "shows that he is devoting his life to the right thing and should definitely stay the course."
In an interview with reporters in Iowa, Sen. Clinton said that "Al Gore should remain dedicated to the cause of global climate change, at least through November of 2008."
Sen. Clinton suggested that Mr. Gore could further research the source of global warming by immediately boarding a rocket ship to the sun.
Wat leuk. Ik ken niemand, zelfs mijn ouders en andere computernoobs niet, waar het goed werkt. Waar ze niet steeds mensen met verstand van zaken moeten bellen om te vragen wat voor probleem hun pc/programma nou weer heeft.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch wel, in mijn gebruik en dat in m'n omegving werkt het gewoon prima voor bijna alle handelingen.
Joh, ik lees toch wat je schrijft?quote:Lees eens goed. Ik heb het er over dat je verder van je werk af gaat wonen, het enige voordeel is dichterbij je schoonmoeder
.
Kijk, en daar zeg je dus iets stoms, wat ik je al een paar keer duidelijk probeerde te maken. Het is juist níet ingewikkelder. Het is handiger, en als 99% van de mensen het zou gebruiken, zou de gemiddelde tevredenheid heel wat hoger liggen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het gaat er om dat het voor mij werkt.
Jij wilt graag een systeem dat 10 keer ingewikkelder is en voor 99% van de mensen niet aantrekkelijk of handig. Vooral doen maar kijk dan niet vreemd op als blijkt dat je informatieoverdracht spaak loopt.
Dat jij zegt dat het systeem ingewikkelder is zegt mij dat je duidelijk niet weet waar je het over hebt. Het basisgebruik van Ubuntu is al makkelijker dan XP en als je er onverhoopt niet uit komt zijn er legio aan vrijwilligers die je online helpen om voor elkaar te krijgen wat je wil. Daarnaast zijn er speciale versies voor educatie zodat scholen gratis goede en degelijke software kunnen inzetten voor hun leerlingen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:10 schreef du_ke het volgende:
Het gaat er om dat het voor mij werkt.
Jij wilt graag een systeem dat 10 keer ingewikkelder is en voor 99% van de mensen niet aantrekkelijk of handig. Vooral doen maar kijk dan niet vreemd op als blijkt dat je informatieoverdracht spaak loopt.
Ok jamer voor jou en je kennisenkring. Ik hoor andere verhalen maar ben zelf dan ook een computernoob waarvoor windows gewoon prima werkt.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:11 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Wat leuk. Ik ken niemand, zelfs mijn ouders en andere computernoobs niet, waar het goed werkt. Waar ze niet steeds mensen met verstand van zaken moeten bellen om te vragen wat voor probleem hun pc/programma nou weer heeft.
[..]
Nee je slaat de helft over blijkbaarquote:Joh, ik lees toch wat je schrijft?Ik reageer er ook op: kromme vergelijking.
Je stort toch wel minimaal 50% in de partijkas van al die rijkdom heh?quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:11 schreef Floripas het volgende:
Is 25 euro per uur bruto veel?
Voor mij wel.
Oh, hallo nieuwe baan!
Als het handiger was waarom gebruikt 99% van de mensen het dan nietquote:Op maandag 22 oktober 2007 14:13 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Kijk, en daar zeg je dus iets stoms, wat ik je al een paar keer duidelijk probeerde te maken. Het is juist níet ingewikkelder. Het is handiger, en als 99% van de mensen het zou gebruiken, zou de gemiddelde tevredenheid heel wat hoger liggen.
Marketingquote:Op maandag 22 oktober 2007 14:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als het handiger was waarom gebruikt 99% van de mensen het dan niet.
Omdat de standaard gebruiker een complete pc koopt waar al Windows op staat. Daar komt langzaam verandering in en bv. Dell verkoopt pc's met Ubuntu erop. Dan kunnen mensen kiezen of een pc met een licentie van Windows en dus duurder of met Ubuntu erop en dus goedkoper.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:18 schreef du_ke het volgende:
quote:Maar goed met linuxgebruikers proberen te praten is net zo kansloos als met fundamentalistische gelovigen of atheisten
Ze hebben allemaal jouw mening niet he...quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar goed met linuxgebruikers proberen te praten is net zo kansloos als met fundamentalistische gelovigen of atheisten
Omdat de meeste mensen domme schapen zijn en het moeilijk vinden voor zichzelf te denken.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee, ik betwijfel het ten zeerste. Jouw enige argumentatie is 'omdat iedereen het doet'. Beetje slechte reden om iets te gebruiken, vind je niet?quote:Zou er in je argumentatie misschien toch ergens iets fout gaan.
Ik ben zowel linuxgebruiker als windowsgebruiker, misschien moet je zelf een keertje met ubuntu werken (echt werken) voordat je zo hard iets verdedigt dat geen verdediging nodig heeft?quote:Maar goed met linuxgebruikers proberen te praten is net zo kansloos als met fundamentalistische gelovigen of atheisten
du_ke is de enige met gezond verstand en alles wat daarvan afwijkt is fundementalist. Hij is de enige vrije denker en de rest heeft een onmogelijk vastgeroeste positie.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:24 schreef Autodidact het volgende:
Ze hebben allemaal jouw mening niet he...
Als het zo goed is dan komt het misschien wel een keer als de nieuwe standaard boven drijvenquote:Op maandag 22 oktober 2007 14:22 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Omdat de standaard gebruiker een complete pc koopt waar al Windows op staat. Daar komt langzaam verandering in en bv. Dell verkoopt pc's met Ubuntu erop. Dan kunnen mensen kiezen of een pc met een licentie van Windows en dus duurder of met Ubuntu erop en dus goedkoper.
[..]
quote:![]()
Hoezo trouwens? Dat is toch gewoon een wizardje? Hoe simpel wil je het hebben. N00b.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ubuntu 6 keer gepoogd te installeren op m'n laptop.
Daar heeft het geen ene ruk mee te maken en dat snap je zelf ook welquote:Op maandag 22 oktober 2007 14:24 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ze hebben allemaal jouw mening niet he...
Het aantal Ubuntu-gebruikers groeit enorm. Steeds meer mensen ontdekken het gebruiksgemak en zijn virussen en niet-werkende Microsoft-troep zat.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:26 schreef du_ke het volgende:
Als het zo goed is dan komt het misschien wel een keer als de nieuwe standaard boven drijven. Voorlopig is het echter niet aantrekkelijk voor bijna alle gebruikers.
Onzin is inderdaad weinig tegenin te brengen.quote:Je standaard reactie als er weer eens niets tegenin valt te brengen, stelt niet teleur vandaag
.
Ah je geeft het toequote:Op maandag 22 oktober 2007 14:25 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Omdat de meeste mensen domme schapen zijn en het moeilijk vinden voor zichzelf te denken.
[..]
Nee mijn argument is dat het werkt en de standaard is. Je gaat ook niet links rijden omdat dat sneller is. Ofwel het belangrijkste argument is het gebrek aan alternatieven die voor de gemiddelde gebruiker echt beter zijn.quote:Nee, ik betwijfel het ten zeerste. Jouw enige argumentatie is 'omdat iedereen het doet'. Beetje slechte reden om iets te gebruiken, vind je niet?
[..]
Ik verdedig windows niet ik lach enkel om de linuxgebruikersquote:Ik ben zowel linuxgebruiker als windowsgebruiker, misschien moet je zelf een keertje met ubuntu werken (echt werken) voordat je zo hard iets verdedigt dat geen verdediging nodig heeft?
Neehoor, helemaal niet jammer voor mij en m'n kennissen. Er stappen steeds meer mensen over op Ubuntu, en het scheelt een hoop frustratie en problemen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ok jamer voor jou en je kennisenkring. Ik hoor andere verhalen maar ben zelf dan ook een computernoob waarvoor windows gewoon prima werkt.
Nogmaals: ik lees precies wat je schrijft, maar je vergelijking is krom. De vlieger gaat niet op, omdat linux en open source software niet te vergelijken is met wat jij graag naar voren brengt. 'Van ellende uit elkaar vallend' is beter van toepassing op Microsoft producten. Als je nou even je vergelijking omdraait, snap je waarom je misschien best wel eens iets anders dan mainstream zou kunnen gebruiken.quote:Nee je slaat de helft over blijkbaar.
Maar dan proberen we het anders.
Stel je hebt een leuk autotje dat het gewoon prima doet en zo nu en dan voor onderhoud naar de garage moet. Dat ruil je dan toch niet in voor een van ellende uit elkaar vallende Lada Nivia alleen omdat je daarmee beter door een weiland kan rijden? Maar verder is het onhandig en storingsgevoelig en het even uitlenen aan een ander is helemaal kansloos.
neuhquote:Op maandag 22 oktober 2007 14:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
du_ke is de enige met gezond verstand en alles wat daarvan afwijkt is fundementalist. Hij is de enige vrije denker en de rest heeft een onmogelijk vastgeroeste positie.![]()
Maar het past wel bij je. Toegeven dat Windows crap is, maar niet verder willen kijken "omdat het werkt".quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:28 schreef du_ke het volgende:
Dat er aan Windows volop nadelen zitten zal niemand ontkennen. Maar dan plotseling iets als Linux op gaan hemelen is een keuze maar tekent je gedrag wel.
Mooi en als het blijkt te werken dan zal het vanzelf een keer doorbreken, of nietquote:Op maandag 22 oktober 2007 14:28 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het aantal Ubuntu-gebruikers groeit enorm. Steeds meer mensen ontdekken het gebruiksgemak en zijn virussen en niet-werkende Microsoft-troep zat.![]()
Je laat je weer prachtig kennen vandaagquote:Onzin is inderdaad weinig tegenin te brengen.
Mooiquote:Op maandag 22 oktober 2007 14:31 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Neehoor, helemaal niet jammer voor mij en m'n kennissen. Er stappen steeds meer mensen over op Ubuntu, en het scheelt een hoop frustratie en problemen.
[..]
De vergelijking is niet krom. Je hebt een hekel aan een bepaald product en gaat daarom over op een ander product dat ook nadelen heeft maar die weiger je te zien.quote:Nogmaals: ik lees precies wat je schrijft, maar je vergelijking is krom. De vlieger gaat niet op, omdat linux en open source software niet te vergelijken is met wat jij graag naar voren brengt. 'Van ellende uit elkaar vallend' is beter van toepassing op Microsoft producten. Als je nou even je vergelijking omdraait, snap je waarom je misschien best wel eens iets anders dan mainstream zou kunnen gebruiken.
Je verwart meest gebruikt en standaard.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:30 schreef du_ke het volgende:
Nee mijn argument is dat het werkt en de standaard is.
Het is de standaard en voorlopig is er gewoon niet aan te ontkomen. Net als democratie.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maar het past wel bij je. Toegeven dat Windows crap is, maar niet verder willen kijken "omdat het werkt".
Misschien dat het stempeltje er in nerdkringen af is, dat kanquote:![]()
Overigens is het niet zo plotseling. Linux bestaat al een tijdje en nerdstempeltje wat er vroeger terecht op zat is allang niet meer geldig.
Die is er dan al af.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je stort toch wel minimaal 50% in de partijkas van al die rijkdom heh?![]()
Windows is beide.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je verwart meest gebruikt en standaard.
Jahoor, ik geef toe dat windowsgebruikers schapen zijn.quote:
Standaard = gebruikt door de meeste mensen. Jouw argument dus. Niet omdat het beter, goedkoper of makkelijker is.quote:Nee mijn argument is dat het werkt en de standaard is. Je gaat ook niet links rijden omdat dat sneller is. Ofwel het belangrijkste argument is het gebrek aan alternatieven die voor de gemiddelde gebruiker echt beter zijn.
Nee, je verdedigt windows, en staat niet open voor een beter alternatief. En dat jij graag lacht om dingen die je niet begrijpt, dat was al bekend, dat hoef je niet zo te etaleren.quote:Ik verdedig windows niet ik lach enkel om de linuxgebruikers
Want daar is natuurlijk geen enkele relatie tussenquote:Op maandag 22 oktober 2007 14:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je verwart meest gebruikt en standaard.
Ik draai ook al bijna een jaar probleemloos Vista.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:36 schreef Fastmatti het volgende:
Vista werkt trouwens best goed. Alleen dat opstarten![]()
Windows heeft lak aan standaarden.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:36 schreef du_ke het volgende:
Windows is beide.
Als het slechter, duurder en ingewikkelder is waarom is het dan toch de standaard?quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:37 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Jahoor, ik geef toe dat windowsgebruikers schapen zijn.Al een paar keer gezegd ook.
[..]
Standaard = gebruikt door de meeste mensen. Jouw argument dus. Niet omdat het beter, goedkoper of makkelijker is.
[..]
quote:Nee, je verdedigt windows, en staat niet open voor een beter alternatief. En dat jij graag lacht om dingen die je niet begrijpt, dat was al bekend, dat hoef je niet zo te etaleren.
Ik heb me weer prima vermaakt en kap er nu meequote:Op maandag 22 oktober 2007 14:42 schreef Apropos het volgende:
Hoe lang willen jullie nog doorgaan over computers?
Waar weiger ik de nadelen van linux te zien? Ik zou graag een citaat zien.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mooi.
[..]
De vergelijking is niet krom. Je hebt een hekel aan een bepaald product en gaat daarom over op een ander product dat ook nadelen heeft maar die weiger je te zien.
Moet kunnen hoor, daar niet van.
Maak er een mooi tegeltje van en plak die op ooghoogte op je plee. Dan kan je het elke keer lezen als je je eigen onzin zit uit te schijten.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:43 schreef du_ke het volgende:
Probeer eens wat af te wijken van je kokervisie, zou je goed doen.
Bedwongen door de woeste Turken, maar hun geest leeft voort in het waanzinnige racistische provincialisme van de Serviers.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:44 schreef du_ke het volgende:
Hoe staat het met de Byzantijnen?
Vertel eens over je CPU.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:42 schreef Apropos het volgende:
Hoe lang willen jullie nog doorgaan over computers?
Dat zal ik je vertellen, die begon te stotteren toen ik een pornofilmpje van 10 seconden afspeelde, maar ik heb hem weer aan de praat gekregen.quote:
En hij spreekt over kokervisie.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als het slechter, duurder en ingewikkelder is waarom is het dan toch de standaard?
[..]. Toon eerst maar eens aan dat het een beter alternatief is. Dat zou dan toch uit alles moet blijken nietwaar?
Je argumentatie is niet meer dan drijfzand. Je hebt besloten Ubuntu is helemaal geweldigdus iedereen moet het gebruiken. Probeer eens wat af te wijken van je kokervisie, zou je goed doen
.
Ja de Balkan is en blijft een poel van ellendequote:Op maandag 22 oktober 2007 14:47 schreef Apropos het volgende:
[..]
Bedwongen door de woeste Turken, maar hun geest leeft voort in het waanzinnige racistische provincialisme van de Serviers.
quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:51 schreef Elseetje het volgende:
Ik snap nu eindelijk waarom de meeste mensen het na verloop van tijd met je opgeven. Niet omdat je argumenten beter zijn, maar omdat je níet argumenteert en consequent andermans argumenten negeert.
Hulde voor je eigen kokervisie.
Sorry maar els en appel happen overal zo verschrikkelijk grappig op.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:54 schreef Reya het volgende:
Je getroll was leuk in 2004 du_ke, nu komt het dwangmatig over.
quote:
Als jij een discussie voert, niet omdat je achter je standpunten staat, maar alleen maar om anderen te zieken, dan noem je dat trollen ja.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Sorry maar els en appel happen overal zo verschrikkelijk grappig op.
Maar goed als dit al trollen is dan heeft de verzuring defintief toegeslagen geloof ik.
Het was... "te hete" pornoquote:Op maandag 22 oktober 2007 14:49 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat zal ik je vertellen, die begon te stotteren toen ik een pornofilmpje van 10 seconden afspeelde, maar ik heb hem weer aan de praat gekregen.
quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:04 schreef Elseetje het volgende:
Hebben we hem er samen toch mooi uitgeluld, niet?
Nouja, 1 van 2 ben ik tevreden mee.quote:Maar als je het volgende keer over je libertarische samenleving hebt, doe ik niet mee hoor.
Een simpel man is snel tevree.quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..][ afbeelding ]
[..]
Nouja, 1 van 2 ben ik tevreden mee.
quote:Ik post geen hypes.
De Wouter Bostrofee is al vergeven, geloof ik.quote:Ron Paul!
Wehehehe.quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:23 schreef Apropos het volgende:
[..]
[..]
De Wouter Bostrofee is al vergeven, geloof ik.
Ron Paul is alleen geen hype: http://en.wikiquote.org/wiki/Ron_Paulquote:Op maandag 22 oktober 2007 15:23 schreef Apropos het volgende:
[..]
[..]
De Wouter Bostrofee is al vergeven, geloof ik.
Hij is zo'n wijze manquote:The most important element of a free society, where individual rights are held in the highest esteem, is the rejection of the initiation of violence. All initiation of force is a violation of someone else's rights, whether initiated by an individual or the state, for the benefit of an individual or group of individuals, even if it's supposed to be for the benefit of another individual or group of individuals. Legitimate use of violence can only be that which is required in self-defense.
Risico nog welquote:Op maandag 22 oktober 2007 15:20 schreef pberends het volgende:
IMF: NL loopt risico op daling huizenprijzen
De traagheid van FOK! en POL(itiek) in FOK!radioquote:En we willen natuurlijk ook weten wat FOK! eraan gaat doen. Luisteren dus, vanavond live vanaf 20:00 uur!
De maat was vol in het Politiek-forum. Een hard moderatiebeleid en nieuwe mods moeten nu zorgen dat het wat beter gaat. Maar wat is er dan allemaal aan de hand? En waarom zijn POL'lers van die aparte types en wat doen ze dan? En wie zijn er het vervelendst? We gaan het vragen aan POL-mod Mutant01.
Dat dit soort mensen een huis mogen kopenquote:Op maandag 22 oktober 2007 @ 15:34 schreef ivosnivo het volgende:
Ik heb net een huis gekocht en geloof er geen zak van. Wie gaat zijn huis nou verkopen voor minder dan dat ie er voor betaalt heeft
quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:55 schreef Autodidact het volgende:
een liedje moet zingen.
Duh. Maar ik moet als nieuwsposter niet overdrijven en enigsinds neutraal blijven.quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:43 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Risico nog welHet is toch gewoon overduidelijk dat er een correctie komt.
Kun je het posten, want ik wil de gebruikelijke poep wel lezen...quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:22 schreef Jurgen21 het volgende:
In de nieuwste Opinio een fantastisch artikel van Salomon Kroonenberg over de onterechte Nobelprijs voor Al Gore.
Hmm. Ik ben naar Scheltema gefietst voor het blaadje, maar het viel me tegen. Buiten dat artikel van Safranski leek het nog het meest op een briefwisseling tussen de Burke's.quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:22 schreef Jurgen21 het volgende:
In de nieuwste Opinio een fantastisch artikel van Salomon Kroonenberg over de onterechte Nobelprijs voor Al Gore.
Zou je het willen scannen?quote:Op maandag 22 oktober 2007 16:51 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Hmm. Ik ben naar Scheltema gefietst voor het blaadje, maar het viel me tegen. Buiten dat artikel van Safranski leek het nog het meest op een briefwisseling tussen de Burke's.
Vind je het erg dat ik dat morgen doe? Ik heb geen scanner op m'n kamer, wel in de UB.quote:
Sinds het duidelijk is dat iemands ´standpunt´ in het klimaatdebat welhaast volledig te herleiden valt naar diens politieke voorkeur moge het duidelijk zijn dat dat hele debat niets met wetenschap te maken heeft.quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:22 schreef Jurgen21 het volgende:
Alles is goed.quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:00 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Vind je het erg dat ik dat morgen doe? Ik heb geen scanner op m'n kamer, wel in de UB.
Elke keer een zwart scherm op een ander moment tijdens het installeren...quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:26 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Hoezo trouwens? Dat is toch gewoon een wizardje? Hoe simpel wil je het hebben. N00b.
Ik was al op de hoogte gebracht.quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:01 schreef Fastmatti het volgende:
De traagheid van FOK! en POL(itiek) in FOK!radio
Iemand dit al gelezen?
Ik heb dat strengere moderatiebeleid aan den lijve ondervondenquote:Op maandag 22 oktober 2007 17:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik was al op de hoogte gebracht.
http://www.whitehouse.gov/news/releases/2007/10/20071021.htmlquote:Dr. Bernard Lewis explained the terrorists' reasoning this way: "During the Cold War," Dr. Lewis wrote, "two things came to be known and generally recognized in the Middle East concerning the two rival superpowers. If you did anything to annoy the Russians, punishment would be swift and dire. If you said or did anything against the Americans, not only would there be no punishment; there might even be some possibility of reward, as the usual anxious procession of diplomats and politicians, journalists and scholars and miscellaneous others came with their usual pleading inquiries: 'What have we done to offend you? What can we do to put it right?'" End quote.
Ja.quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:01 schreef Fastmatti het volgende:
Iemand dit al gelezen?
Waarbij moet worden aangetekend dat het vooral conservatieve krachten zijn die dit vraagstuk politiseren en verwarring zaaien.quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Sinds het duidelijk is dat iemands ´standpunt´ in het klimaatdebat welhaast volledig te herleiden valt naar diens politieke voorkeur moge het duidelijk zijn dat dat hele debat niets met wetenschap te maken heeft.
Mochten jullie nog leuke input hebben, dan ben je uiteraard ook welkom op Skype of op de IRCquote:Op maandag 22 oktober 2007 17:01 schreef Fastmatti het volgende:
Iemand dit al gelezen?
Life in de uitzending?quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:55 schreef FOKradio het volgende:
[..]
Mochten jullie nog leuke input hebben, dan ben je uiteraard ook welkom op Skype of op de IRC
Kunnen we dan meteen een stemanalyse doenquote:Op maandag 22 oktober 2007 17:59 schreef Sidekick het volgende:
Waarom is Montov niet uitgenodigd voor FokRadio? Dan zou het pas interessant worden. Nu krijgen we een moslim die hardere straffen gaat prediken. Sharia-praktijken.
Zeker als hij gezien wordt als de grote redder van POLquote:Op maandag 22 oktober 2007 17:59 schreef Monidique het volgende:
Montov moet spreken, ja.
Stem moet wel vervormd worden. Stel je voor dat je herkend wordt.quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:01 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Kunnen we dan meteen een stemanalyse doen![]()
De redder van de mensheid.quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker als hij gezien wordt als de grote redder van POL![]()
Naar mijn mening ook van de andere kant...Ik denk dat Patrick Moore (oprichter van Greenpeace) wel goed de scheidslijn aangeeft. Een deel van de "groenbeweging" is anti-wetenschap, anti-handel, anti-globalisering....dat mag men best vinden, maar het vertroebelt de discussie. Daar gaat het niet over; het is een wetenschappelijke vraag. Geen onderwerp van politieke hysterie.quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarbij moet worden aangetekend dat het vooral conservatieve krachten zijn die dit vraagstuk politiseren en verwarring zaaien.
quote:Vredesprijs voor een angstzaaier
Salomon Kroonenberg
Vorige maand was het weer zover. Buitensporige overstromingen in Bangladesh. Driekwart van het land stond onder water. Helikopterbeelden van wanhopig gebarende overlevenden op roestige golfplaatdaken, die ternauwernood boven de immense watervlakten uitstaken. De moesson leek erger dan ooit. Nog nooit hadden de rivieren zulke watermassa’s afgevoerd, het leek of de hele Himalaya tegelijk leegliep. En als het klimaat warmer wordt, zullen de moessonregens nog overvloediger worden en de tropische cyclonen intenser, zo luidt de voorspelling. Niets blijft de arme Bengali bespaard, want als ook de zeespiegel verder stijgt, verdwijnt de helft van het land definitief onder water, volgens de kersverse Nobelprijswinnaar Al Gore. In zijn film An Inconvenient Truth zie je een zes meter hoge blauwe golf over een landkaart spoelen. Geen wonder dat het armlastige Bangladesh het brandpunt is van de zorgen over het veranderende klimaat. Maar hoe realistisch is dat noodscenario?
In de eerste plaats is het natuurlijk de vraag of de zeespiegel inderdaad zes meter zal stijgen. Daarvoor moet de hele ijskap van Groenland afsmelten, en daar durft zelfs die andere Nobelprijswinnaar, het IPCC, het Intergovernmental Panel for Climate Change van de Verenigde Naties, geen uitspraak over te doen. Daarvoor zijn duizenden jaren extra opwarming nodig, zeggen zij. Het panel houdt het op maximaal een halve meter zeespiegelstijging aan het einde van deze eeuw. Zo spreekt de ene Nobelprijswinnaar de andere tegen.
Maar stel dát Groenland afsmelt, krijgt Al Gore dan gelijk met zijn blauwe golf? Er is een simpele manier om te kijken hoe realistisch dat is, en dat is door te kijken wat er in Bangladesh is gebeurd bij de vórige zeespiegelstijging van zes meter. Toen aan het einde van de laatste ijstijd de ijskappen smolten, steeg de zeespiegel wereldwijd wel 120 meter. Eerst ging dat heel snel, met soms wel vier meter per eeuw, twintig keer zo snel als nu. Overal ter wereld zie je in die tijd de kusten verdrinken. Maar de laatste zes meter stijging ging langzamer, daar hebben de oceanen zesduizend jaar over gedaan. Wat gebeurde er in die tijd langs de laaggelegen kusten van de wereld? De Amerikaanse geologen Steven Goodbred en Steven Kuehl ontdekten dat de delta van de rivieren Ganges en Brahmaputra in Bangladesh in die laatste zesduizend jaar is gegroeid, ondanks de zeespiegelstijging. En ook de meeste andere delta’s en kustvlakten in de wereld groeiden in die tijd.
Hoe kan dat? Als de zeespiegel stijgt, moet het land toch onderlopen? Maar zo simpel is het niet. Want een delta is niet alleen afhankelijk van de zeespiegel, maar ook van de rivieren die daar in zee uitkomen. Die voeren weliswaar grote hoeveelheden water af, waardoor het land kan overstromen, en dat lijkt op het eerste gezicht het effect van zeespiegelstijging te verergeren. Maar de rivieren voeren ook slib mee, dat op het land en aan de kust wordt afgezet. Daardoor wordt het land juist hoger en groeit de kust zeewaarts. En hoe meer water, hoe meer slib. Goodbred en Kuehl ontdekten dat zesduizend jaar geleden, toen onze huidige warme tijd op zijn hoogtepunt was, de moessons nog veel heviger waren dan nu. Daardoor vond in het stroomgebied van de Ganges veel meer erosie plaats, voerden de rivieren meer slib naar zee dan nu en begon de delta zeewaarts te groeien. Opwarming van het klimaat kan dus via de intensere moesson juist deltagroei veroorzaken, precies het omgekeerde van wat Gore voorspelt! Gore beroept zich op de wetenschap, zegt hij, maar er zijn geen wetenschappers die beweren dat Bangladesh bij die laatste zes meter zeespiegelstijging verder is ondergelopen.
Gore’s blauwe golf spoelt ook meedogenloos over Nederland heen, eerst over Friesland en Groningen, dan over de Veluwe, alsof zijn inktpot omviel, maar voordat hij de Vaalserberg bereikt, verdwijnt ons land weer uit beeld. Maar ook bij ons is het leerzaam om naar de geschiedenis van onze Rijn-Maas-delta te kijken. Den Haag, Leiden, Haarlem en Alkmaar zijn gebouwd op strandwallen, lange zandruggen die evenwijdig aan de kust lopen. Het is niet voor niets dat onze rijken in Wassenaar en Heemstede-Aerdenhout wonen, want daar, op de strandwallen, zijn zij veilig voor de zeespiegelstijging; er groeien mooie bossen, en je hebt goed uitzicht op het plebs in het laagland. De oudste strandwallen liggen het verst landinwaarts – zo is het Binnenhof er op gebouwd. Het Torentje van Balkenende staat op het strand van zo’n vijfduizend jaar geleden, de Amerikaanse ambassade op het Toernooiveld op het strand van vierduizend jaar geleden, en de Russische ambassade op de Laan van Meerdervoort, op dat van drieduizend jaar terug. Op het strand van nu staan alleen maar friettenten. Hoe dichter bij de kust, des te jonger de strandwallen en des te lager in de Haagse pikorde. Ook onze kust is zeewaarts aangegroeid, met een snelheid van soms wel vijf meter per jaar, ondanks de zeespiegelstijging. Waar zijn we dan toch bang voor?
Op dit moment vindt op sommige plaatsen kustafslag plaats. Alleen komt dat niet door de zeespiegelstijging, maar doordat er niet voldoende zand meer voor de kust ligt voor de vorming van nieuwe strandwallen. Elders groeit de kust juist weer aan. Als de kustafslag doorzet, is Balkenende het laatste aan de beurt. Zo hebben we dat geregeld in Nederland. Maar Rijkswaterstaat denkt dat wij met zandsuppleties en beperkte dijkversterking een zeespiegelstijging van een halve meter nog wel aankunnen.
Het gevaar komt nu van de rivieren, zeggen zij. Als het warmer wordt, krijgen we hogere piekafvoeren van de Rijn en de Maas, en stijgt de kans op overstromingen. Maar we krijgen dus ook meer aanvoer van slib, net als in Bangladesh. Dat kan de kustafslag juist weer tegengaan. Wie er uiteindelijk wint, de afslag of de uitbouw, hangt af van het delicate evenwicht tussen zeespiegelstijging, sedimentaanvoer en bodemdaling. En van wat wij met het extra sediment willen doen. Willen we het in zee hebben om de golven nieuwe strandwallen te laten maken? Dan moeten we de rivierdijken zo ophogen dat de rivieren het land niet kunnen overstromen. Willen we daarentegen het land zelf ophogen, dan moeten we de rivierdijken laag houden zodat de achterliggende polders het slib kunnen opvangen.
In Bangladesh is de laatste optie beter dan de eerste, want de oogsten van de boeren zijn afhankelijk van het vruchtbare slib. Terpen zijn daar beter dan dijken, want dijkdoorbraken hebben dramatischer gevolgen dan het jaarlijkse hoogwater. Maar ook die terpen moeten gebouwd worden. En dat is urgenter dan het versterken van de dijken in Nederland of het maken van speelgoedeilanden voor de kust van Dubai. Maar een simpele blauwe golf die het land verzwelgt, die komt er niet.
De blauwe golf is een van de vele voorbeelden die aantonen hoe simplistisch en selectief Al Gore de wetenschap gebruikt om zijn boodschap over te brengen. En er zijn legio andere voorbeelden. Het verhaal van de gletsjers van de Kilimanjaro, die niet slinken door de opwarming maar door het kappen van vochtige bossen lager op de helling, is al door anderen genoemd. Gore brengt prominent het drooggevallen Aralmeer in beeld, hoewel dat helemaal niet opgedroogd is door klimaatveranderingen maar door intensief gebruik van het water van de rivieren Amoe Darja en Syr Darja voor de irrigatie van de katoenvelden. Wel door mensenhand, maar niet door het klimaat. En hij vertelt ook niet wat een expeditie van de National Geographic Society op de drooggevallen bodem van het Aralmeer vond: een mausoleum uit de Middeleeuwen. Want het meer is de laatste tienduizend jaar al drie keer eerder drooggevallen en weer opnieuw volgestroomd, door natuurlijke oorzaken. Wie nauwkeurig alle elementen in zijn film ontleedt, ontdekt dat alle verschijnselen die niet door broeikasgassen verklaard kunnen worden óf zijn weggemoffeld óf zodanig zijn verdraaid dat je toch denkt dat het allemaal onze schuld is.
Ik heb ook medelijden met de arme aardrijkskundeleraar op Gore’s vroegere school. In de film staat die leraar model voor de domme klimaatscepticus die zelfs de meest evidente feiten niet wil geloven. Een slimme leerling (niet Al Gore) vroeg hem: “Meneer, Afrika en Zuid-Amerika, hebben die aan elkaar gezeten vroeger? Ze passen precies in elkaar!” “Welnee, jongen, hoe kom je erbij,” zegt de leraar. Homerisch gelach in de bioscoop, dat weet toch iedereen! En nog meer gelach als Gore vertelt dat diezelfde leraar nu adviseur van president Bush is. Rancune vanwege het gemiste presidentschap is hem niet vreemd. Maar het punt is dat toen Gore op school zat, de plaattektoniek nog maar net ontdekt was en daarom bij weinigen bekend. De overheersende mening was nog dat de continenten vastlagen, en de docent deed dus niets anders dan vertellen wat volgens hem op dat moment de stand van zaken was. Ten onrechte afgebrand door een over-ambitieuze ex-leerling.
Op zichzelf is er niets mis met de boodschap van Gore: we moeten zuinig zijn met energie en alternatieve energiebronnen ontwikkelen, want straks zijn de fossiele brandstoffen op. Maar het gaat niet aan om de wetenschap daarvoor te misbruiken.
Iemand die zo weinig respect voor de waarheid heeft, verdient geen Nobelprijs. Niet voor de wetenschap, maar ook niet voor de vrede. Want uit het zaaien van angst is nog nooit vrede voortgekomen. Alfred Nobel zelf hoopte dat zijn uitvinding, het dynamiet, de wereldvrede dichterbij zou brengen, maar dat is net zo min uitgekomen. De Nobelprijs van Al Gore zal net zo misplaatst blijken te zijn als die van Arafat.
quote:Nu ontstaat het gevaar dat het buitenland de Amerikaanse tekorten niet langer willen financieren.
quote:Ook zal de inflatie op middellange termijn in Europa en de Verenigde Staten oplopen naar structureel 5%. De rentetarieven moeten daarom omhoog naar ongeveer 10%, zo denkt hij. Dit heeft grote gevolgen voor de financiële huishouding van burgers.
Is dat momenteel niet in de hele politiek zo. Het debat gaat alleen maar over de toon, er is geen enkele visie en de kans op veranderingen is nul. Discussiëren is dan ook compleet zinloos geworde. Er is toch niemand die luistert. Behalve dan de totaal compromisloze partijen die nu als paddenstoelen uit de grond schieten.quote:Op maandag 22 oktober 2007 @ 17:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat de rotzooi op POL betreft dit:
Ja.
Of het ooit goed komt met POL? Weet ik niet. Zijn er politieke fora die wel goed lopen? Anoniem en op afstand debatteren blijkt op geweldige nadelen te stuiten. Respect voor elkaar blijkt ver te zoeken. Elkaar iets gunnen is er al helemaal niet bij; iedereen blijft muurvast op hun standpunten staan. Een opbouwend en socratisch debat zit er meestal niet echt in. . De meeste discussies zijn daarom volstrekt zinloos.
Het ergste vind ik dat de sfeer op dit forum zo onsportief aan worden is. TS afzeiken als deze een topic komt met een controversieel plan dat voer genoeg kan zijn voor ene leuke en interessante discussie. Het antwoord is dan: afzeiken alsof het een sport is. Proberen om het zelf beter te doen met alternatieven komen is er niet bij......
Nederlanders Op Zijn Best !
Soms zou ik dit land de rug willen toekeren.
Wat een kut mentaliteit zeg!
Alleen jaren te laat dus totaal niet geloofwaardig.quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:09 schreef pberends het volgende:
Wederom opmerkelijke uitspraken van Greenspan:
[..]
[..]
Ja, ik had het al gelezen. Ik vond het een bar slecht artikel. Kroonenberg probeert aan te tonen dat Al Gore zijn prijs niet verdiend heeft, door driekwart van z'n verhaal te vullen over terpen in Bangladeh.quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:07 schreef Jurgen21 het volgende:
Voor Monidique c.s. volgt hierna het artikel van Salomon Kroonenberg in Opinio. Wat is dat toch een leuk conservatief blaadje. Onverwacht goed de laatste weken.![]()
[..]
Maar het zijn juist die zaken die aangeven dat de klimaatmaffia naief is en ons zaken opdringt die totaal onjuist zijn. Goed dat Kroonenberg daar iets tegenover zet.quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, ik had het al gelezen. Ik vond het een bar slecht artikel. Kroonenberg probeert aan te tonen dat Al Gore zijn prijs niet verdiend heeft, door driekwart van z'n verhaal te vullen over terpen in Bangladeh.
Alle mods waren uitgenodigd, maar niet iedereeen wilde.quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:59 schreef Sidekick het volgende:
Waarom is Montov niet uitgenodigd voor FokRadio? Dan zou het pas interessant worden. Nu krijgen we een moslim die hardere straffen gaat prediken. Sharia-praktijken.
Waarom overigens Montov zo graag?quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:59 schreef Sidekick het volgende:
Montov is als nieuweling niet aan het pluche geplakken. Hij zegt wat hij denkt en schrijft wat hij doet. Niet links, niet rechts, maar recht door zee.quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:24 schreef FOKradio het volgende:
[..]
Waarom overigens Montov zo graag?
Bullshit. Dit is islamisering!quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:23 schreef FOKradio het volgende:
[..]
Alle mods waren uitgenodigd, maar niet iedereeen wilde.
Sowieso, waarom wil je ubuntu draaien als je OS X hebt?quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Elke keer een zwart scherm op een ander moment tijdens het installeren...
Uhm, nee. Nee, dat geeft het niet aan. Hoe, in godsnaam?quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:12 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Maar het zijn juist die zaken die aangeven dat de klimaatmaffia naief is en ons zaken opdringt die totaal onjuist zijn. Goed dat Kroonenberg daar iets tegenover zet.
Ik vertel het hier maar, Yvonne heeft de feedback op haar nieuwe vondst al gesloten, blijkbaar hadden we wel met een mededeling te maken en niet met een discussie.quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:55 schreef FOKradio het volgende:
[..]
Mochten jullie nog leuke input hebben, dan ben je uiteraard ook welkom op Skype of op de IRC
we zijn een grote familiequote:Op maandag 22 oktober 2007 18:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ode aan Sidekick?
Je snapt hem niet? Ik dacht een nummer gevonden te hebben dat een hommage vormde aan Sk.quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ode aan Sidekick?
quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:59 schreef Sidekick het volgende:
Ook al geabboneerd op Opinio? Het wordt steeds gekker: ik hoopte nog wel dat dat blad zo snel mogelijk falliet zou gaan.quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, ik had het al gelezen. Ik vond het een bar slecht artikel. Kroonenberg probeert aan te tonen dat Al Gore zijn prijs niet verdiend heeft, door driekwart van z'n verhaal te vullen over terpen in Bangladeh.
Je kunt dat blaadje ook zonder abonnement onder ogen zien, vriend Klopkoek.quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook al geabboneerd op Opinio? Het wordt steeds gekker: ik hoopte nog wel dat dat blad zo snel mogelijk falliet zou gaan.
Dat is een andere laptop.quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:39 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Sowieso, waarom wil je ubuntu draaien als je OS X hebt?
Die jongen heeft de kosmische krachten door...quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:50 schreef Aoristus het volgende:
Satan's Anti-Christ 666 : Islam
wat 'n aardige vent
O jeetje!quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:07 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat is een andere laptop.
Komt het op Al-Jazeera?quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Maakt iemand een samenvatting van dat fukradio?
Dat zie je bij het beginshot al, als duidelijk wordt dat het bovenste knoopje van zijn felblauwe shirt dichtgeknoopt blijkt en als zijn gezicht vanuit het licht ineens een profiel blijkt te hebben.quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:10 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Die jongen heeft de kosmische krachten door...
Dunno, maar ik heb geen zin om de hele avond naar die bs te luisteren.quote:
Het is allemaal heel verwarrend.quote:
We zullen je zoveel mogelijk proberen te steunen in je verwarde periode.quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het is allemaal heel verwarrend.
Jaja, maar zo wijdverspreid is dat hobbyistenblaadje nou ook weer niet. Op de Uni hebben ze iig niet en ik zit nog wel op de VUquote:Op maandag 22 oktober 2007 19:07 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Je kunt dat blaadje ook zonder abonnement onder ogen zien, vriend Klopkoek.
Je kunt het ook online lezen: http://www.opinio.nu/node/934quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jaja, maar zo wijdverspreid is dat hobbyistenblaadje nou ook weer niet. Op de Uni hebben ze iig niet en ik zit nog wel op de VU![]()
Wat doet een progressieve jongen als jij op de homebase van het CDA?quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jaja, maar zo wijdverspreid is dat hobbyistenblaadje nou ook weer niet. Op de Uni hebben ze iig niet en ik zit nog wel op de VU![]()
Ik zit op de universiteit om iets te leren, niet om mijn eigen vooroordelen bevestigd te zien. Ik denk dat dat de innerlijke motivatie voor mij is geweest.quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:45 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Wat doet een progressieve jongen als jij op de homebase van het CDA?
De Geneeskunde-opleiding op de UvA kreeg iig een hoger cijfer in de Elsevier.quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik zit op de universiteit om iets te leren, niet om mijn eigen vooroordelen bevestigd te zien. Ik denk dat dat de innerlijke motivatie voor mij is geweest.
En daarnaast is de VU gewoon beter dan de UvA![]()
Owja, natuurlijk. Een hoop corpsgassies wonen door bij het Rokin in de buurt, das waar ookquote:Op maandag 22 oktober 2007 19:53 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
De Geneeskunde-opleiding op de UvA kreeg iig een hoger cijfer in de Elsevier.
Overigens ligt het Binnengasthuis bij mij in de straat, dus als ik een tijdschrift echt niet kan vinden, ga ik gewoon daar heen.
Dat kan ik beamen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En daarnaast is de VU gewoon beter dan de UvA![]()
Jij woont toch in Slaapstad?quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Owja, natuurlijk. Een hoop corpsgassies wonen door bij het Rokin in de buurt, das waar ook![]()
Hoe gaat dat artikel verder, M?quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je kunt het ook online lezen: http://www.opinio.nu/node/934
Ik dacht dat de geschreven versie iets langer was.quote:Op maandag 22 oktober 2007 20:09 schreef Monidique het volgende:
Dit is ´m toch gewoon=
Almere is inderdaad de enige grote stad zonder problemen. Dat kan saai overkomen maar das slechts schijn.quote:
http://ocean.mit.edu/%7Ecwunsch/papersonline/durkinemails.htmquote:-----Original Message----- From: Armand Leroi [mailto:a.leroi@imperial.ac.uk] Sent: 09 March 2007 02:38 To: Martin Durkin; lbolch@channel4.co.uk Cc: simonsingh@msn.com; ben@badscience.net Subject: The Global Warming Swindle
Dear Martin,
I thought that your programme made some good points (the politics of the IPCC) and some bad points (anthropogenic global warming is a conspiracy to keep Africa underdeveloped). But what fascinated me were your scientific claims, in particular, your display of Friis-Christensen's time-series correlations between solar activity and terrestrial temperatures since 1860. The correlation was, indeed, amazing -- the two variables track each other perfectly! Maybe you're right: maybe it's all just the sun.
So, I looked up the paper. It was published in 1991 -- in SCIENCE -- and you can't get better than that. ( SCIENCE 254: 698-700). So looked to see who had cited it -- and promptly came across a series of papers by Peter Laut who argues that Friis-Christensen's data are wrong. And by that I mean bogus.
Now, I am no climate scientist -- but I can read these graphs; there's nothing complicated about them. And what Laut has to say is shocking and convincing (see attached summary article but there's also a much longer, and much more damning, technical article). He says that Friis-Christensen repeatedly engaged in "unacceptable handling of observational data". To put this bluntly: the data that you showed in your programme were wrong -- and may have been deliberately faked, for they were wrong in several different ways. And if you correct the data, the correlation in recent years goes away.
Fascinatingly, Laut points out that Friis-Christensen's data, far from having been suppressed, have received widespread media coverage (and they've been cited over 300 times in the scientific literature). Indeed, in 2001, Friis-Christensen and colleagues were the subject of a Danish TV doc in "The Climate Conflict", which presented them as an "ingenious mavericks who...now fight a scientific establishment represented by the IPCC." Gosh. Sounds familiar.
There is much more that could be said about your programme -- such as the gross caricature that it gave of a scientific community which, contra your film, continually debates the various causes of global warming -- but, as I said, I am not a climate scientist. But it does show -- what abundant experience has already taught me -- that, left to their own devices, TV producers simply cannot be trusted to tell the truth. I am very disappointed.
I am copying this to Lou Bolch. And to Simon Singh, Ben Goldacre, and Olivia Judson -- fellow connoisseurs of this sort of thing.
Best
Armand
-----Original Message----- From: Martin Durkin [mailto:mdurkin@wagtv.com] Sent: 09 March 2007 09:53 To: Armand Leroi; lbolch@channel4.co.uk Cc: simonsingh@msn.com; ben@badscience.net Subject: RE: The Global Warming Swindle
You're a big daft cock
Montov uit!quote:Op maandag 22 oktober 2007 20:14 schreef Apropos het volgende:
Hoi, Montov hier.
Hoi, bepaalde user.quote:Op maandag 22 oktober 2007 20:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ja, precies, ja, Ja, precies, ja ja ja, precies, ja, precies, ja ja.
Ja.quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:07 schreef Reya het volgende:
Gelukkig, Mutant heeft niet onthuld dat Montov een kloon van mij is.
Wat?quote:
Radio Ga-Gaquote:
Geil.quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:26 schreef Mutant01 het volgende:
Avond. Hebben jullie genoten van mijn geile telefoonstem?
Precies, ja, ja.quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:26 schreef Mutant01 het volgende:
Avond.
Ik miste de bedreigingen die ik zo gewend van je ben, Mutant.quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:26 schreef Mutant01 het volgende:
Avond. Hebben jullie genoten van mijn geile telefoonstem?
Hehequote:Op maandag 22 oktober 2007 21:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik miste de bedreigingen die ik zo gewend van je ben, Mutant.
Wie heb je allemaal genoemd?quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hehe. Ja het was een politiek correct gesprek dit keer.
Die vent ligt alleen maar in zijn nest en kan niet praten, laat 'm versterven, die arts wil alleen maar zijn ass coverenquote:nu op ned2 Tegenlicht: Slotakkoord: Sterven in Nederland
Documentaire. Ongeveer de helft van de mensen die in ons land overlijden, sterft na een medisch besluit. Nergens ter wereld zijn de dilemma's rond de dood zo openlijk bespreekbaar als in Nederland. Maar dit maakt de vragen niet minder beladen. Tegenlicht volgt de onderhandelingen tussen de arts, familie en patiënt in verpleeghuis Tabitha in Amsterdam. En volgt de verpleeghuisartsen Ineke Hoekstra, Oscar Nijst en Ton Deden in hun dagelijkse afwegingen en keuzes. En registreert de dilemma's rondom het overlijden van hun patiënten. De familie heeft haar visie; de patiënt heeft ooit iets opgeschreven en kan soms nog aangeven wat hij wil. Maar het is de dokter die adviseert en handelt, of dat handelen juist nalaat. En soms, uiteindelijk, besluit een leven passief of actief te beëindigen. Verpleeghuisarts Ineke Hoekstra: 'Het is af en toe heel eenzaam.' Regie: Eugene Paashuis.
Ik heb geen namen genoemd, jij bent wel geciteerd door de presentator.quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wie heb je allemaal genoemd?
ikke?
Ow, welk citaat?quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb geen namen genoemd, jij bent wel geciteerd door de presentator.
Niet iedereen komt op het forum he.quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:42 schreef Zwaardvisch het volgende:
Wat ik me afvroeg, Mutant, waarom wilde je je politieke voorkeur niet prijsgeven terwijl je een tijdje een D66-avatar hebt gehad?
Je kan het terugluisteren.. het citaat had ie volgens mij uit POL.quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ow, welk citaat?
Kan ik het gesprek terugluisteren?
Edit: ja dus..![]()
Een van de weinige goede kritische artikelen die ik tot nu toe heb gelezen m.b.t. an inconvenient truth heb gelezen. De meeste aritkelen beschuldigen Gore terecht van overdrijven en 'creatief gebruik van wetenschap', maar verpesten hun eigen betoog door Gore daarin te overtreffen. The global warming swindle was er zo eentje. Ik snap alleen nog steeds niet wat klimaatveranderingen met vrede te maken hebben.quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je kunt het ook online lezen: http://www.opinio.nu/node/934
Nee dat doet hij niet, valt me tegen van je dat je dat niet snapt. Gore verdient die prijs niet omdat er onwaarheden gemeldt worden, niet wetenschappelijk is en niks met de nobelprijs voor de vrede te maken heeft. Kroonenberg geeft met goede voorbeelden aan waarom Gore die prijs niet verdient door o.a het Aralmeer, de door Gore gedroomde excodus in de pacific enz enz als voorbeelden te gebruikenquote:Op maandag 22 oktober 2007 18:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Leukquote:Op maandag 22 oktober 2007 21:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan het terugluisteren.. het citaat had ie volgens mij uit POL.
quote:Op maandag 22 oktober 2007 20:15 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
TU afgemaakt ja of nee. Dat is de enige vraag die telt natuurlijk![]()
Deel 1 dacht ik, iets over half ongeveer.quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Leuk
weet je in welk deel van de uitzending zit
1 20.00-2100
2 21.00-22.00
3 22.00-2230
Scheel veel werk
Benieuwd welke citaat het is![]()
ach maakt eigenlijk niet uit, want al mijn citaten zijn heel wijs![]()
Dank. Ik neem aan het morgen beschikbaar is.quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Deel 1 dacht ik, om half ongeveer.
Toch geef je hier gewoon antwoordquote:Op maandag 22 oktober 2007 22:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Das pech jongen. Ik ga je gezuig niet belonen.![]()
De vraag alleen al.![]()
Heeft niet zo lang geduurd volgens mij. Ik keek radar, en toen miste ik het dus.quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Inderdaad, net voor 21u, waren we er toch nog snel van af.
Precies, ja, ja.
Je bent gewoon jaloers.quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Inderdaad, net voor 21u, waren we er toch nog snel van af.
Precies, ja, ja.
Waarop?quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:17 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je bent gewoon jaloers.![]()
Klopt. Ik ben vanaf nu heel beroemd op Fok.quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:17 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je bent gewoon jaloers.![]()
Het is de laatste tijd weer gelukkig rustiger inderdaad. Maar dat is pas nadat er een paar users waren verdwenen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:18 schreef Bluesdude het volgende:
Zeg Mutant.... ik volg POL niet zo vreselijk intensief, maar voor mijn gevoel is er niet veel meer aan de hand dan 3 jaar geleden ....ja okee.. bullshit..maar wel de normale fokbullshit..
persoonlijke vetes, linksrechtsdansen..
soms is het wat rustiger... dan weer iets meer geklooi...
de laatste maand is het juist weer wat rustiger, dacht ik zo...
Ik zag op de FP weer wat termen naar voren komen waar je een tijdje geleden nog helemaal over de zeik van gingquote:Op maandag 22 oktober 2007 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Klopt. Ik ben vanaf nu heel beroemd op Fok.![]()
quote:Britse school chipt leerlingen
Leerlingen van de Hungerhill School in het Britse Edenthorpe ondergaan momenteel een test waarbij het schoolembleem op hun uniform van een rfid-chip is voorzien. Dat moet de registratie eenvoudiger maken en de veiligheid vergroten.
Fabrikant Dambro hoopt dat de proef zo succesvol verloopt dat alle schooluniformen straks standaard van de chips worden voorzien. Volgens Trevor Darnborough, de baas en naamgever van Dambro, heeft het ministerie van onderwijs al interesse getoond in dat idee. Hij stelt dat het rfid-systeem onder andere ideaal is omdat gegevens over de aanwezigheid van leerlingen automatisch in de computer worden ingevoerd. Volgend jaar, zo vertelt hij aan de krant Doncaster Today, kunnen ouders de verrichtingen van hun kroost bovendien via internet volgen. 'Het systeem is net zo goed toepasbaar voor bedrijven', zo voegt hij er overigens aan toe.
RFID-tags op vinger Niet alle ouders staan te springen om hun kinderen op de vierkante meter in de gaten te houden. David Clouter, een bezorgde vader, richtte uit ongenoegen met het beleid 'Leave them kids alone' op, een organisatie die ervoor ijvert om het gebruik van rfid-technologie op de agenda van het Britse parlement te krijgen. Volgens Clouter gaat het om technologie die op criminelen moet worden toegepast en niet op schoolkinderen.
Ja?quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:21 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik zag op de FP weer wat termen naar voren komen waar je een tijdje geleden nog helemaal over de zeik van ging![]()
Hij beschrijft het voorbeeld van Bangladesh vrij uitgebreid maar hij haalt ook wel andere onjuistheden van de documentaire aan zoals de Kilimanjaro gletsjers en het Aralmeer. Daarnaast bevat het artikel ook de uitspraak van een Britse rechtbank waarin negen onjuistheden / ongejustificeerde claims worden genoemd. Kroonenberg geeft zelf ook al aan dat dit niets afdoet aan het daadwerkelijke probleem. M.i. werkt het bovendien averrechts doordat mensen extra sceptisch zullen worden als de situatie onterecht gedramatiseerd wordt.quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:50 schreef Monidique het volgende:
Ik vond het zeer tegenvallen. Gewauwel over Bangladesh.
bijna goed, onder Den Haag maakt het een bocht naar links en in het noorden een bocht naar rechts en loopt het dood op de huidige kustlijn, vanaf daar zijn de Oude Duinen, want zo heten ze eigenlijk, door de zee weggevreten vanaf het einde van de Romeinse tijd door de zeespiegelstijging, de kustlijn lag toen ook over het geheel veel verder in zee, bv. voor Katwijk was er nog tot de 17e eeuw overblijfselen te zien van een Romeins fortquote:Maar ook bij ons is het leerzaam om naar de geschiedenis van onze Rijn-Maas-delta te kijken. Den Haag, Leiden, Haarlem en Alkmaar zijn gebouwd op strandwallen, lange zandruggen die evenwijdig aan de kust lopen.
Hoe denk je dat ik naar m'n vergadering moest?quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:34 schreef Fastmatti het volgende:
Het is 5 graden en ik moet nog fietsen![]()
Dat is zeker een ongekend dramaquote:Op maandag 22 oktober 2007 13:26 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Altijd m'n .odt's als .doc's opslaan voor sukkels die nog met word werken.
Yay!quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:38 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is zeker een ongekend drama
+10 voor jou
Er zijn wel enkele users geband als wapenfeit, maar juist niet die users die imho de meeste problemen veroorzaken. Verder komt dat genaai in FB van users die even vergeten hoe ze zelf overkomen, nogal vervelend over.quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is de laatste tijd weer gelukkig rustiger inderdaad. Maar dat is pas nadat er een paar users waren verdwenen.
quote:
Zwaarvisch wie is er allemaal geband en waarom?quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:45 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Er zijn wel enkele users geband als wapenfeit, maar juist niet die users die imho de meeste problemen veroorzaken.
Zinloos. Het is onderhand wel duidelijk.quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:45 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Er zijn wel enkele users geband als wapenfeit, maar juist niet die users die imho de meeste problemen veroorzaken. Verder komt dat genaai in FB van users die even vergeten hoe ze zelf overkomen, nogal vervelend over.
Het lijkt me geen goede ontwikkeling wanneer er een sfeertje ontstaat waarin de ene user meer kan flikken dan de ander, aangezien die eerste een stevige poot aan de grond heeft gekregen bij de mods en FA's.
Met de auto?quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:38 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Hoe denk je dat ik naar m'n vergadering moest?
Staat ook op tweakers.net. NB, de bezoekers van tweakers.net zijn een stelletje kutkneuzen met een pikkie wat bijna ingegroeid is. Ter compensatie hebben ze *hele* lange tenen.quote:
quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Zinloos. Het is onderhand wel duidelijk.
Wat luister je nu?quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:15 schreef Apropos het volgende:
Alweer geen reden om naar Fokradio te luisteren?
Ik luister Carl Perkins en ga zo over op Dylan.quote:
Ik ga zo over op T.S. Eliot. Goedenavond!quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:28 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik luister Carl Perkins en ga zo over op Dylan.
Dat is-ie ook. Als je toegang hebt tot de PDF's kun je dat ook zien.quote:Op maandag 22 oktober 2007 20:11 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik dacht dat de geschreven versie iets langer was.
Voor dit forum is privetoegang vereist. Meen je dat je die moet hebben, mail dan naar forum@fok.nl.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:34 schreef pberends het volgende:
Ik heb gewoon de geschreven versie ernaast gelegd.quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:45 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Dat is-ie ook. Als je toegang hebt tot de PDF's kun je dat ook zien.
Vertrouw me, ik draai hier al heel wat jaartjes mee.quote:
Kauwtjes zijn cool.quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:48 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik had zojuist oogcontact met een kauwtje dat twee meeuwen aan het wegjagen was.
Jammer dat sigme er niet is.
Als je daar een beetje op inspeelt in de SC word je tegenwoordig gewoon uitgemaakt voor troll.quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:08 schreef gronk het volgende:
[..]
Staat ook op tweakers.net. NB, de bezoekers van tweakers.net zijn een stelletje kutkneuzen met een pikkie wat bijna ingegroeid is. Ter compensatie hebben ze *hele* lange tenen.
Mijn god, wat een mongolen daar.
Toen ik op de middelbare school zat, fietste ik iedere dag over een brug waarop zich kauwtjes verzamelden. Die hadden dan nesten in de constructie gebouwd.quote:
Dit is wel een hele tamme.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 00:09 schreef du_ke het volgende:
Zie zien er erg eigenwijs uit inderdaad.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 00:11 schreef Aoristus het volgende:
Mijn kat is wijzer
Heb je die zelf gemaakt? Die mond is er wel heel slecht opgeplakt.quote:
Ik ben daar te lui voor.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 00:16 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Heb je die zelf gemaakt? Die mond is er wel heel slecht opgeplakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |