Ik heb alweer gereageerd, tnx voor je inputquote:Op zondag 14 oktober 2007 22:36 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb gekeken ingetje. heb je er wat aan?
Het zou idd heel goed stress kunnen zijn. Het lijkt mij dat na 2 weken de darmen idd wel gewend moeten zijn. Is het echt waterdun? indien het echt waterdun is zou ik even met hem langs de DA gaan. Hou even goed in de gaten dat Baloe voldoende vocht binnen krijgt want anders kan hij uitdrogenquote:[quote]Op zondag 14 oktober 2007 22:25 schreef Ingetje79 het volgende:
Hier ook ff een vraagje...
Nu 2 weken geleden hebben we een rood-witte kater (Baloe) uit het asiel gehaald van ongeveer 1 jaar oud.
Het is echt een kleine druktemaker; heel vrolijk, enthousiast en bovenal ontzettend lief![]()
Alleen nu is hij al 2 weken steeds aan de diarree. Niet dat hij elke 5 minuten op de bak zit, maar als hij moet dan is het dun, met de bijbehorende geluiden![]()
Ik dacht in eerst instantie dat hij moest wennen aan het voer dat hij hier krijgt (RC Indoor en in het asiel was het Prins), maar na 2 weken zouden die darmpjes toch wel es gewend moeten zijn toch?
Er zitten overigens geen wormpjes in en hij heeft er zelf totaal geen last van.
Wat zou het kunnen zijn?![]()
quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:14 schreef nokwanda het volgende:
Twee verschillende tinten turqoise.
Heb wel een aantal kattepootprintjes moeten wegpoetsen, want natuurlijk konden ze het niet nalaten om af en toe een poot op een pas geschilderd oppervlak.
Camera dan wel bij de hand houden he?quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:33 schreef Rewimo het volgende:
Ik vermoed dat wij ook wel een meerkleurige Guus gaan krijgen als hier over een poosje geschilderd wordt
Jaaaa Guus!quote:
De jeugdigen gebruiken de badkuip hier als speeltuin. Daar is voor mij geen er aan te behalen om die pootjes weg te halen. een kwartier later staan ze er weer. Ze lijken het extra leuk te vinden als ik het net extra glad heb gemaaktquote:Op maandag 15 oktober 2007 08:25 schreef Cat22 het volgende:
Mooie TT.![]()
Mijn katten verven gelukkig niet mee. Maar wel vind ik vaak heel veel kattepootjes in en rond mijn badkuip.
Want wat is er nu heerlijker dan na een poos door het zand te hebben gewroet even de pootjes te weken in de nog vochtige badkuip? (en daarna met je modderpootjes de rest van het huis te verkennen uiteraard).![]()
![]()
quote:Op maandag 15 oktober 2007 15:44 schreef erodome het volgende:
Oh jezus, ik ga dood hier van bezorgdheid!!!!!!!
Ik kom gisteren thuis en geen dikke zwarte kater voor de deur om me op te wachten, iets dat hij altijd doet.
Moppie is kwijt, hij is er nogsteeds niet, amivedi gebeld, asielen nagebeld, briefjes opgehangen en rondgebracht, meer kan ik niet doen...
Moet afwachten en met de minuut word ik gekker van bezorgdheid.
Moppie is altijd voor de deur te vinden, vriend van elk kind dat elke dag voorbij komt naar school, maar hij is weg, moppie waar ben je toch??????
Op dit soort momenten heb ik zoiets van als er ooit weer een nieuwe kat komt dan neem ik een kitten en laat hem nooit naar buiten, maar ik kan die ruwere dikke buitenkaters niet weerstaan, elke keer dat ik voor een nieuwe kat erbij ben gaan zoeken ben ik toch weer met zo'n figuur thuisgekomen.
Zoontje loopt de hele dag al op bijna huilen, het is dat hij vanmorgen ponykamp had, dat heeft hem nog een beetje erdoor getrokken, het is zijn kat, we gingen voor een kitten maar vielen alledrie voor die dikke, ruwe bolster blanke pit kater.
En dan vertellen ze van amivedi ook nog dat er hier in het dorp een nare kattenhater zit, AAAAAARRRRRRRRGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je vraagt het niet aan mij, maar ik wil er toch op reageren (als dat mag):quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 07:27 schreef lady-wrb het volgende:
het gaat hier trouwens best wel weer lekker.
klinkt raar, want ik mis doerak enorm, maar de rauwe pijn heeft nu wel plaats gemaakt voor rust en berusting.
maar ik heb geloof ik al vaker geschreven hoe zwaar ik het vond om doerak iedere keer te zien inzakken en dan na een tijdje weer opkrabbelen. leven tussen hoop en wanhoop: gek werd ik ervan. van de angst om haar kwijt te raken, verdriet omdat ze zich zo naar voelde en het me afvragen: als het zover is: weet ik het dan?
nu achteraf kan ik zeggen: ja, ik wist het.
ik zat me gisteren nog te verbazen over mezelf dat ik het gewoon gedaan had: de telefoon gepakt, een afspraak gemaakt en gegaan, terwijl ik wist wat het resultaat zou zijn.
iets waarvan ik een tijdje geleden nog zei dat ik het absoluut niet zou kunnen.
kennelijk kan je ook samen met je dier naar dat moment groeien.
herken jij daar iets in qwea, of ging het voor jouw gevoel heel anders?
De rauwe pijn begint gelukkig hier ook ter slijten. En diep van binnen wist ik het ook toen ik vrijdag 5okt de telefoon pakte en een afspraak ging maken voor een Poekie check. IK had Mikey al gesmst ; Lief, kun je eerder vrij nemen? Poek moet naar de dierenarts en ik weet vrij zeker dat ze er niet bovenop komt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 07:27 schreef lady-wrb het volgende:
het gaat hier trouwens best wel weer lekker.
klinkt raar, want ik mis doerak enorm, maar de rauwe pijn heeft nu wel plaats gemaakt voor rust en berusting.
maar ik heb geloof ik al vaker geschreven hoe zwaar ik het vond om doerak iedere keer te zien inzakken en dan na een tijdje weer opkrabbelen. leven tussen hoop en wanhoop: gek werd ik ervan. van de angst om haar kwijt te raken, verdriet omdat ze zich zo naar voelde en het me afvragen: als het zover is: weet ik het dan?
nu achteraf kan ik zeggen: ja, ik wist het.
ik zat me gisteren nog te verbazen over mezelf dat ik het gewoon gedaan had: de telefoon gepakt, een afspraak gemaakt en gegaan, terwijl ik wist wat het resultaat zou zijn.
iets waarvan ik een tijdje geleden nog zei dat ik het absoluut niet zou kunnen.
kennelijk kan je ook samen met je dier naar dat moment groeien.
herken jij daar iets in qwea, of ging het voor jouw gevoel heel anders?
Poekie was nooit zo'n knuffelkontquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 09:10 schreef lady-wrb het volgende:
ik mis dat warme lijfje dat zich spinnend tegen me aan krult.
zo zat ik gisteravond met een hondje op schoot te kroelen tot ik me op een gegeven moment realiseerde dat ik zat te wachten tot hij zou gaan spinnen.
tot ik bij mijn positieven kwam en dacht: dit is een hond mafkees
Het zijn die momenten die ik ook blijf missen. Siepke was een ontzettende knuffelkont, ik kon niet gaan zitten of hij lag al op mijn schoot. Na een paar maanden heb ik een andere kat geadopteerd (ik had toen -en heb- nog een kat, maar da's geen schootkat en da's haar goed recht natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 09:10 schreef lady-wrb het volgende:
ik mis dat warme lijfje dat zich spinnend tegen me aan krult.
zo zat ik gisteravond met een hondje op schoot te kroelen tot ik me op een gegeven moment realiseerde dat ik zat te wachten tot hij zou gaan spinnen.
tot ik bij mijn positieven kwam en dacht: dit is een hond mafkees
Fijn dat je je alweer iets 'beter' voelt Qwae. Katten zijn katten en blijven katten, ook als ze ziek zijn. En ieder op zijn eigen manier.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 09:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
De rauwe pijn begint gelukkig hier ook ter slijten. En diep van binnen wist ik het ook toen ik vrijdag 5okt de telefoon pakte en een afspraak ging maken voor een Poekie check. IK had Mikey al gesmst ; Lief, kun je eerder vrij nemen? Poek moet naar de dierenarts en ik weet vrij zeker dat ze er niet bovenop komt.
Ook in die kieskeurige kat herken ik het trouwensToen Poekie van de DA kwam wilde mevrouw enkel wishkas. Terwijl ze ALTIJD alleen aldi voer had gegeten
Ik heb het trouwens wel altijd ontkent dat dit het einde voor Poekie was. MikeyMo probeerde me er op voor te bereiden, maar telkens als hij het over het inslapen van Poes had, werd ik keiboos. Terwijl ik het eigenlijk heel diep van binnen wel wist.
Het enige wat ik dus niet had zien aankomen was die hersenbloeding. Voordat ze die kreeg dacht ik dat ze nog best lang zou leven.
Ik heb zo mn ups ands downs hoor. Ene moment gaat het prima, andere moment gaat het kut.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 10:19 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Fijn dat je je alweer iets 'beter' voelt Qwae. Katten zijn katten en blijven katten, ook als ze ziek zijn. En ieder op zijn eigen manier.
De mijne was altijd een watje: het kleinste sneetje in een pootje of haaltje in een oor was reden tot groot alarm en drama-voorstellingen en de onmogelijkheid een poot te verzetten zonder hulp. Het meest heb ik gelachen toen meneer 'iets' aan zijn staart had en meende dat hij de trap niet meer afkon. Ik heb hem menig maal naar beneden moeten dragen na een klaaglijk mauwconcert. Trap op ging prima.![]()
Maar toen hij na zijn laatste operatie thuiskwam met een grote snee in zijn buik liet hij niks merken en was hij vast van plan om op die tafel te springen terwijl hij dat echt niet meer kon.![]()
Wat een klootzakken. Wie dumpt er nou katjes!quote:Bij Alvon Bouwsystemen in Veenoord zijn 3 kittens gevonden. Omdat ze ondervoed waren, zijn ze bij DK Makatsi binnengebracht. Het personeel en management van Alvon hebben besloten de kittens te adopteren en als sponsor op te treden om de kittens, na een slechte start, een nieuw leven te geven. Alvon, namens de kittens, hartelijk bedankt hiervoor. De komende weken willen we u op de hoogte houden over hoe het met de kittens is.
Deze 3 donderstenen hebben enorm veel geluk gehad. Op onverklaarbare wijze zijn ze onder een
metalen mal van 6 bij 10 meter terecht gekomen, in een ruimte van 1,5 bij 0,5 meter en maar liefst 2 meter diep! Deze mal wordt gebruikt om beton op te storten en weegt maar liefst 10 ton......dit zijn 25.000 blikken kattenvoer!
Normaal gesproken wordt deze mal met cilinders omhoog gebracht, maar dit werkte niet. De produktiehal werd stilgelegd en er kwamen takels aan te pas. Een enorme operatie, om de miauwende kittens te bevrijden uit hun benarde positie.
En zo zien de dames en heer er nu uit: lekker warm met volle buikjes...maar nog wel met de schrik in de ogen! Eerst maar even bijkomen en veel slapen....wordt vervolgd dus...
Eén dag na het Alvon avontuur, wordt dierenkliniek Makatsi gebeld door Colbond, een producent van synthetische en kunstmatige vezels. Op het Emmtech terrein in Emmen zijn 2 kittens gevonden die over het hek zijn gedumpt. Ze zijn ietsje ouder dan de Alvon kittens, maar we zijn ook voor deze kittens op zoek naar een nieuw warm nest. Zij hebben het ook wel verdiend, dachten we zo...
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 08:01 schreef Cat22 het volgende:
Al springen mij, na 2 1/2 jaar, bij het schrijven van dit stuk nog steeds de tranen in de ogen.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 13:42 schreef erodome het volgende:
Hij is thuis!!!!!!!!!!!!!!!
PFFFFFFFFFFFFFFFF, wat een opluchting, ik kwam thuis en daar zat hij, op zijn vaste plaatsje voor de deur.
Hij ziet er een beetje rommelig uit en hij had bere honger, maar hij is thuis, ongedeert!
Geen idee waar hij uitgehangen heeft, het is nies voor hem om weg te blijven, misschien heeft hij opgesloten gezeten ergens.
Man man man wat ben ik blij, ik was echt bang dat ik hem nooit meer zou zien, maar mijn lekkere dikke jeweetwelkater ligt weer lekker naast me te spinnen.
Vannacht zal ik een stuk beter slapen!
Vlakbij waar ik woon. Het ligt allemaal in de buurt van emmen (Drenthe)quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 16:27 schreef lady-wrb het volgende:
waar ligt veenoord?
jemig, probeer je wat te posten, slaat iedere keer fok! op tilt
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 13:42 schreef erodome het volgende:
Hij is thuis!!!!!!!!!!!!!!!
PFFFFFFFFFFFFFFFF, wat een opluchting, ik kwam thuis en daar zat hij, op zijn vaste plaatsje voor de deur.
Hij ziet er een beetje rommelig uit en hij had bere honger, maar hij is thuis, ongedeert!
Geen idee waar hij uitgehangen heeft, het is nies voor hem om weg te blijven, misschien heeft hij opgesloten gezeten ergens.
Man man man wat ben ik blij, ik was echt bang dat ik hem nooit meer zou zien, maar mijn lekkere dikke jeweetwelkater ligt weer lekker naast me te spinnen.
Vannacht zal ik een stuk beter slapen!
Gelukkig maar!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:59 schreef Qwea het volgende:
Ik ben gisteren maar met Baloe naar de DA geweest. Hij had overal bultjes en die in zn nek groeide.
Het waren godzijdank enkel vet bultjes, niks ergs *pfieuw*
dat gaat ook zeker nog wel even duren hoorquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:03 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ach uhmmie, ik had doerak op mijn arm toen we naar de dierenarts liepen en ik had de kattentas aan mijn andere arm hangen en ik wist dat als ik terug zou gaan, doerak in die tas zou liggen. (ze haatte die tas, ze ging altijd los mee)
en toch.... ergens had ik nog een klein vonkje hoop dat er heel misschien toch iets aan gedaan kon worden.
toch nog het lot ontkennen, hopen tegen beter weten in.
ik kwam nog een oud-buurvrouw tegen die vrolijk hallo riep en ik probeerde in dezelfde toon te antwoorden.
(je moest eens weten, dacht ik)
op de tafel was het lot snel beslist, maar na de eerste prik strompelde doerak toch nog naar me toe en drukte zich tegen me aan, voor ze in slaap viel
dat beeld krijg ik niet van mijn netvlies.
Ow das mooi optijd om te weten dat er een kerstactie komt !quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:13 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
De Jochem banner. Wat vinden jullie ervan?
Ik heb geen idee of ze handoeken gebruiken, maar kleedjes zijn volgens mij altijd wel bruikbaarquote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:17 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Ow das mooi optijd om te weten dat er een kerstactie komt !
Worden er deze keer ook handdoeken en kleedjes e.d ingezameld ? Ik werk in een outlet drogist en we krijgen vaak oude partijen met heul goedkope handdoeken enzo (25-50 cent). Hier liggen de honden boven inmiddels op een Winnie the Pooh boxkleed ook op mn werk meegenomen voor 2 euro p.sDus ik zal eens extra opletten en kijken of er bruikbare dingen tussenzitten
![]()
oeh succes. Laat ons even weten wat de DA zeiquote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:39 schreef Ingetje79 het volgende:
Baileys is al 2 dagen uit z'n doen; lusteloos, veel slapen en niezen. Zojuist kwam ik thuis en alle poekies kwamen me begroeten, behalve Bailtje. Hij lag op bed en ik heb het idee dat z'n neus/longen vol zitten. Hij piept nogal.
Dus vanaaf maar ff naar de DA![]()
Als dat via mail en zo kan wil ik het wel doen ik woon in Duitslandquote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:05 schreef Qwea het volgende:
Ik zoek nog een controleurrrrr. Niemand?
Ja dat kan. Dan moet ik je mn password van het Jochem rekening nr mailen, en dan kun je bij de rekening. Kun je controle houdenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:09 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Als dat via mail en zo kan wil ik het wel doen ik woon in Duitsland't Is allemaal eigenlijk mijn schuld tenslotte
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:14 schreef Qwea het volgende:
oeh, Baloe fluisterde me net in dat hij graag een kusje en een pootje aan jullie allemaal wil geven
You've got mailquote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:25 schreef Rewimo het volgende:
Hoera voor Silver
Qwea, mijn mailadres staat in mijn profiel. We zullen er wel uitkomen samen
Hij had ook wel gelijk, af en toe doet ie een snufje en hij is idd wel rustig. Maar hij piept niet meer en is gewoon een blije baby-poezz.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 20:09 schreef Qwea het volgende:
MM zegt zo vaak dat Baloe niet naar de DA hoeft, en dan ga ik toch
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 20:27 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Hij had ook wel gelijk, af en toe doet ie een snufje en hij is idd wel rustig. Maar hij piept niet meer en is gewoon een blije baby-poezz.
Terwijl ik dit tiep, wil ie alweer m'n aandacht![]()
Ben met mezelf altijd zo nuchter, maar als het die katten betreft... als ze een scheet laten denk ik "oh jee, als het maar geen darmkanker is"![]()
Stiekem wel een opluchting zeker?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 20:51 schreef lady-wrb het volgende:de poes die ik op het oog had heeft al een huis gevonden.
fijn voor de kat natuurlijk, maar jammer voor ons.
ik heb besloten het dan toch nog maar even zo te laten.
het voelt toch niet goed om nu een andere kat in huis te halen.
we wachten rustig af wat op ons pad gaat komen.
Ja! Waarom stinken dierenscheetjes altijd zo?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:02 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Nou, dan zou je hier vaak denken dat de hele boel aan het af en uitsterven was, gezien de gifwolkjes die hier regelmatig uit de poezekonten opstijgen.
![]()
![]()
En ja, tof he. Eindelijk. Twee keer uitgesteld. kan haast niet wachten tot maandag. Moet trouwens nog wel even wachten op de bevestiging van die dag. Ik kan, din kan., nu het asiel nog.
en waarom blijven ze altijd zo hangenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:08 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ja! Waarom stinken dierenscheetjes altijd zo?![]()
![]()
Ja ik had Duursema zelfquote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:58 schreef senesta het volgende:
Hoi Qwea!
Had je nu Duursema zelf van de week?
Wat vond je er nu van?
Ik doe het gewoon terug. Dan zie je de afschuw op die snoetjes voor ze beide voorpootjes over hun neusjes trekkenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:45 schreef Ingetje79 het volgende:
In Baloetjes eerste weekje hier heb ik meneer Ingetje wat beschuldigd! Het bleek echter steeds die rooie die nog moest wennen aan z'n nieuwe voer![]()
Hoi Greys!![]()
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:35 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik doe het gewoon terug. Dan zie je de afschuw op die snoetjes voor ze beide voorpootjes over hun neusjes trekken![]()
@Senesta. Ben ik ook heel benieuwd naar. ze zeggen dat hij heel gemoedelijk en kalm is.
Dat kanquote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja ik had Duursema zelfJa wat vond ik er van. Hij is iig wel heel eerlijk. Dat was hij toen ook met Baloe zn bloedoor. Hij had me en operatie aan kunnen smeren van 200 euro, maar was heel eerlijk dat dat niet echt nodig was.
Verder heb ik nog niet echt een mening over hem.
Maar als ik moet kiezen tussen mn eigen en Duursema heb ik liever mn eigen
Hijs wel lief voor Baloe
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:38 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
![]()
Ik kan het helaas niet op commando![]()
Ik heb idd gehoord dat dit de beste van DH is jaquote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:48 schreef senesta het volgende:
[..]
Dat kan![]()
Ik heb practisch alle dierenartsen in den helder gehad (ik ben vrij kritisch) en ik ben heel erg blij met deze.
Hij heeft me zelfs wel eens zijn privénummer gegeven omdat het niet zo goed met Elco ging![]()
quote:
nee, eigenlijk niet. ik had me er echt op ingesteld om deze week samen met luca te gaan kijken.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:07 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Stiekem wel een opluchting zeker?
Wel typisch, zit ze tijden te wachten op een warm mandje en net nu neemt iemand haar mee.
Nou ja, hopelijk gaat ze net zo'n mooi leventje tegemoet als Doerakheeft gehad.
en nog erger.. waarom is dat altijd als je net lekker poes over zn bol kriebeltquote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:36 schreef Nonneke het volgende:
[..]
en waarom blijven ze altijd zo hangen![]()
Christan is morgen jarigquote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:08 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik ben bang dat het morgenvroeg een snipperfestijn is![]()
Wie hat er geburtstag dan?![]()
Nu heb ik verschillende topics in V&A geopend met een zolder opruiming. Dit heeft pakweg zo'n 70 a 80 euro opgebracht. Natuurlijk zou het mooier zijn als er nog meer binnen zou komen. Nu hoop ik op jullie steun.quote:Jochem Fonds
Het mooie aan het werken met dieren is de onvoorspelbaarheid. Je weet nooit wat ze gaan doen
en al helemaal niet wanneer. Zo ook Jochem. Hij kwam binnen bij dierenkliniek Makatsi, niet
wetende dat er zelfs een fonds naar hem vernoemd zou worden!
Jochem was een thuisloze kater, die binnengebracht werd omdat hij medische zorg nodig had.
Met het idee om hem te herplaatsen werd hij opgelapt. Maar zodra er iemand naar hem kwam
kijken, deed hij heel akelig! Blazen en zich verstoppen…dat was alles wat hij deed!
Hij is, zoals waarschijnlijk door hem gewenst, gebleven en onze mascotte geworden.
Na Jochem hebben zich vele gemeld: van bekkenbreuken tot ongewenst gedrag, van plaskater tot zwerver; ze waren allemaal van harte welkom.
Nu is kliniekat ontstaan uit het Jochemfonds. Een huiskamer met herplaatsers…opgelapt en
opgefrist; klaar om een nieuw huis ‘onveilig’ te maken.
Nu brengt zo’n project natuurlijk de nodige kosten met zich mee…en we proberen deze
kliniekatten snel te plaatsen. Toch zijn er startkosten: een bloedtest om aids en leukemie uit
te sluiten, ontvlooien, ontwormen, chippen en vaccineren.
Tijdens hun verblijf eten en ontlasten ze zich, een terugkerend evenement. Dus bergen blikvoer
en kattenbakvulling…het vliegt erdoor! Ook medische hulp en medicijnen kosten geld, ook al
komt het uit eigen apotheek. De katten worden allemaal gecastreerd/gesteriliseerd geplaatst.
Nu vragen wij voor onze herplaatsingen alleen veel liefde en een goed huis, dus daar komt
geen geld binnen. We proberen via de koffie in de wachtkamer en de fooienpot geld in
te zamelen voor ons mooie doel. Hier en daar komt een geweldige gift binnen, die we
dan in onze speciale spaarpot doen.
Ook speelmuizen en speelattributen worden met regelmaat gedoneerd…zeer welkom!
Nu willen we toch ook graag laten zien waar dat geld blijft…eten en kattenbakvulling is een
grote lastenpost, maar toch hebben we al enige nuttige aanpassingen kunnen maken
voor onze kattenvriendjes.
Een mooie buitenren- eerst 1 en nu al uitgebreid naar 2! , een nieuwe vloer in de huiskamer
en keuken, nieuwe benches en krabpalen…allemaal zaken die het plezier in verzorgen
en vertroetelen vergroot!
In het najaar van 2006 zat de Jochem spaarpot weer goed vol. De nood op de bovenverdieping was hoog;
er lag nog vloerbedekking welke nu wel echt aan vervanging toe was.
Nu ligt er prachtig vinyl, wat goed te reinigen is. We hebben enkele praktijkkatten zitten die nog wel eens wat laten vallen...dat is nu goed op te ruimen...dus
kom maar op met die keuteltjes!
Ook was de oude kattenren door het natte
Nederlandse weer aangetast en niet meer
echt "katproof".
Het is nu groot genoeg om de katten een eigen
pekje te gunnen. Er komen nog meer
speelattributen; om lekker in te klimmen en aan
te krabben.
We hebben natuurlijk eerst goed speurwerk verricht; het is geld wat je maar 1 keer goed kan
besteden en de materialen moeten duurzaam zijn. De kattneren is gemaakt van hardhout.
Duurzaam en sterk dus!
Alle voorbereidingen zijn door eigen handen gedaan. Grind scheppen en afvoeren, tegels op het
nieuwe leggen, vloerbedekking trekken, schuren en schilderen....hard werken dus! De imposante
kattenren is gemaakt door ?? en de mooie gladde vloer is gelegd door de heer Barenkamp. Zij hebben tussen de katten en regendruppels door hun bijdrage geleverd aan het Jochemproject.
Het was voor de bewoners natuurlijk wel een drukte van jewelste...en af en toe werd dat
gevierd met kattekwaad en soms ook met een ferme mep. Maar met zo'n mooi huis in het verschiet....en met een beetje extra snoepjes en blikvoer was dat het wachten het wel waard!
En nu maar eerst alles "beknijpen"...kortom: FEEST! Lekker rennen en donderjagen...achter de
blaadjes aan...achter elkaar aan...verstoppertje spelen...
het lijkt wel of er een nieuw huis is gemaakt!
De bovenverdieping is nu klaar voor wat betreft de vloeren en het buitenverblijf. We gaan nu sparen
voor een nieuwe trap en nieuwe lambrisering. Zo wordt het langzaamaan een ware kattenparadijs,
waar de blijvende praktijkkatten kunnen leven en spelen.
Jochem kan tevreden zijn met zijn paradijs!
We hebben nu ongeveer 100 katten een nieuw huis gegeven…en we gaan door! Tot nu toe zijn er
8 katten blijven hangen, allemaal katten met een verhaal en afhankelijk van zorg.
We zullen ze op een andere pagina 1 voor 1 aan U voorstellen: onze drijfveren! Deze katten
zijn eigendom van Dierenkliniek Makatsi…hoewel…wanneer ben je eigenaar? Volgens mij
zijn wij personeel! Om een tipje van de sluier op te lichten: de dames en heren hebben
zowaar vaste knuffeldames, die ze regelmatig bezoeken en vertroetelen……
wat wil een kliniekat nog meer?
En dan durven ze ook nog te adverteren met "goedkope webhosting"quote:
Hostingpakket
F
Schijfruimte
250 mb
Dataverkeer per maand
5000 mb
1 NL-domein
gratis!
Prijs excl. BTW
¤ 56,25 per kwartaal
(in de buurt van) Emmen is geen probleem, we gingen al snel spieken op de sitequote:Op vrijdag 19 oktober 2007 20:13 schreef Qwea het volgende:
Vergeet niet dat het in drenthe ligt hein de buurt van Emmen.
Ik zal mn schoonmoeder eens vragen of de auto geleend mag worden. En als dat niet kan is het ook geen probleem, dan neemt MM gewoon de spullen in 2 a 3x meeAangezien hij toch om het weekend bij me zit
Wel tof NON
IMHO kan het wat beter, maar hoe en wat weet ik nog niet precies.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:42 schreef senesta het volgende:
Ik lees hem straks even goed door Qwea, maar ziet er op eerste blik goed uit hoor
Dat is goed hoorquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:31 schreef Greys het volgende:
Qwea, ik ben je niet vergeten hoor! Ik heb visite en kan dus niet even uitgebreid lezen en reageren, maar dat ga ik morgen zeker doen, beloofd
Mensch, wat let je... ga haaaaalen die ukquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:46 schreef lady-wrb het volgende:
kan ik me alvast melden voor zo'n icoon? maar ik wil er wel één met doerak erbij.
waar kan je de katten bekijken overigens? of zit ik zo verkeerd te zoeken?
-edit: gevonden
(kan iemand digger even in een envelop stoppen en hierheen sturen? wat eenkoppie
)
die zou ik zo willen hebben.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 18:40 schreef Nonneke het volgende:
Ik heb vannacht gedroomt dat we een vrachtwagen moesten huren voor de Jochemactie![]()
Maar wat zou er dan uit moeten? Want als ik de tekst van het Jochemfonds aanpas, dan is het niet volledigquote:Op zondag 21 oktober 2007 03:39 schreef MissBliss het volgende:
Hey Qwea, wat een leuke actie!
Ik zou de OP wat korter maken, want het is wel heel lang...
Verder helemaal goed, en ik doneer ook, softie als ik ben
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 18:44 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Mensch, wat let je... ga haaaaalen die uk![]()
nou ja, wel met mijn eigen naam ondertekend, maar die zet ik hier niet dusquote:hallo,
we zijn helemaal weg van digger en zouden haar graag in ons gezin opnemen, maar we hebben nog wat vraagjes.
is ze nog beschikbaar?
heeft ze eventueel nu een maatje of is het meer een kat die graag op haarzelf is?
hoe is ze met kinderen?
is ze al gesteriliseerd?
over onszelf: we zijn een gezin met nog 1 kind thuis (zoon, 8 jaar)
onlangs is onze ouwe trouwe kat overleden,maar zo ondertussen begint het weer een beetje te kriebelen: we zijn weer toe aan een nieuw gezinslid. niet ter vervanging, want onze doerak is niet te vervangen, maar we zijn wel toe aan weer wat katachtige capriolen in huis. (en ook de muizen moeten weer eens weten wie de baas is).
wat we zoeken: een lekker eigenzinnig beestje, kindvriendelijk, hoeft niet de hele dag op schoot, maar zo af en toe zou leuk zijn.
wat we bieden: een huis, gevulde voerbakjes, een schone kattenbak, lekkere banken om op te hangen, brede vensterbanken zodat alles buiten goed in de gaten gehouden kan worden en een grote tuin waar ook 8 hondsbrutale zijdehoenders en een grote brahma rondrennen.
kunt u laten weten of digger ons ziet zitten?
met vriendelijke groeten, lady-wrb & gezin
Ik woon vlakbij Emmen en MikeyMo in Den Helder.quote:Op zondag 21 oktober 2007 11:17 schreef lady-wrb het volgende:
qwea, vanwaar dat traject van emmen naar den helder?
aha, ik vermoedde al zoietsquote:Op zondag 21 oktober 2007 12:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik woon vlakbij Emmen en MikeyMo in Den Helder.
Dus ik reis om de vrijdag dat traject
Wat fijn dat zn darmpjes eindelijk beginnen te wennenquote:Op zondag 21 oktober 2007 14:58 schreef Ingetje79 het volgende:
Heej Greys! Hoestie?
Met Baloetje gaat het nog steeds super hier......darmpjes beginnen te wennen aan ons voer geloof ik![]()
En ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe lief ie is![]()
MB, hoe gaat het nu met Ziggy's oortjes en de schildkliertabletjes?![]()
ja och en anders dok ik die 10 euro van het geld waarmee ik voor jochem mn zolder heb leeg verkochtquote:Op zondag 21 oktober 2007 13:32 schreef Greys het volgende:
Hoi allemaal!!!!!
Lady-wrb wat SPANNEND!!!En wat is Digger leuk zeg
Ik ben zo benieuwd naar het antwoord op je mail!!
Qwea, ook ik vind je openingspost wat te lang. Ben bang dat mensen dan niet de moeite nemen om het helemaal te lezen, als het zo'n lap is. Die OP is nog veel langer dan die van ons destijds
Weet je wat je misschien kunt doen? Het Jochemfonds/kliniekat kort omschrijven in slechts 3 regels (o.a. Nu is kliniekat ontstaan uit het Jochemfonds. Een huiskamer met herplaatsers…opgelapt en
opgefrist; klaar om een nieuw huis ‘onveilig’ te maken... dat is een leuke zin!) En daaronder een linkje met 'HIER kan je uitgebreid over het Jochemfonds lezen'. Zoiets. Dan ben je die hele lap tekst kwijt. Dus misschien 1 fotootje met een korte omschrijving en verder een linkje. Dan kan je verder in je OP de info kwijt over verzamelpunten, wat er ingezameld wordt, je rekening enzo
Ik heb toen de rekening bij de Postbank geopend. Omdat ik haast had, het moest meteen NU NU NU natuurlijk, dus ik ken je gevoelEn de Postbank was de enige die die zaterdagmiddag nog open was in de buurt. Het koste ook geld om die te openen, maar dat heb ik zelf later met Ingetje aangevuld zeg maar op de rekening. Je hoeft de rekening natuurlijk ook niet erg lang open te houden. Misschien kan je bij de bank waar je al je andere rekeningen hebt vragen om voor dit goede doel een extra rekening GRATIS voor je te openen, als je uit uitlegt?
Waar moet Digger vandaan komen? Ik wil dr namelijk best meenemen als je serieus bentquote:Op zondag 21 oktober 2007 13:12 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
aha, ik vermoedde al zoiets
stel nou dat het wat wordt met digger, zou jij dr dan in zaandam uit de trein willen gooien?
(lees: ik sta op dat perron en neem dr vanaf daar mee naar koog aan de zaan)
ik heb overigens zoonlief nog niets verteld wtb digger.
stel dat het nou weer niks wordt, net als met die andere, dan valt het niet zo tegen voor hem.
hij was er echt van ontdaan de vorige keer.
ik dacht dat je dat wel wistquote:Op zondag 21 oktober 2007 16:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waar moet Digger vandaan komen? Ik wil dr namelijk best meenemen als je serieus bent
Hmz...quote:Op zondag 21 oktober 2007 15:37 schreef Ingetje79 het volgende:
Ziggy is gewoon echt superstoerrrr![]()
Ik heb ooit es onder de douche gestaan met Baileys, die had een pot beits kapot gegooid, was er vervolgens door gerold en heeft toen een ere-rondje door het huis gemaakt![]()
Was GEEN succes! Hij werd helemaal gek en is verder de hele dag van slag geweest.
En ik zat finaal onder de schrammen![]()
quote:Op zondag 21 oktober 2007 16:34 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik dacht dat je dat wel wist
digger is een collega van jochem, oftewel zij zit bij makatski als kliniekat
Duurt hier idd ook langer dan gemiddeld ja.quote:Op zondag 21 oktober 2007 19:00 schreef Greys het volgende:
Qwea, je foto is 6 kilometer groot joh!Hij laadt bij mij echt ongeveer met 1 cm per half uur ofzo
http://www.jvdkrol.nl/gras/zoden_leggen.htmquote:Op zondag 21 oktober 2007 19:44 schreef Greys het volgende:
Weet iemand hier (even iets heel anders hoor, geen fauna maar flora) of je in deze periode nog graszoden mag gaan neerleggen? En heideplantjes mag/kan planten? Ik wil de voortuin aanpakken maar daar niet mee wachten tot het voorjaar
![]()
quote:Op zondag 21 oktober 2007 20:08 schreef nokwanda het volgende:jaaaaaaa, morgen is de grote dag
We kunnen niet eerder dan half 3 weg, maar de dienstdoende dame is op de hoogte.
We zijn er klaar voor
Van 1 november tot de ehm, 20ste van december ofzo? Want ik zit met de kerstvakantie. 23 December vertrek ik namelijk weer richting Den Helderquote:Op zondag 21 oktober 2007 20:33 schreef Greys het volgende:
Wel lang, maar gewoon lekker zo houden nu!
Die van ons was ook langWat mij betreft istie helemaal prima zo!
Hoe lang wil je de actie laten duren?
Maar wanneer moet ik dan beginnen?quote:Op zondag 21 oktober 2007 21:02 schreef Greys het volgende:
Ik vind het eerder veel te lang dan te kort, Qwea
Om de aandacht van de mensen vast te houden is het wel erg lang, meer dan anderhalve maand. En als het een beetje aanslaat ben je er echt SUPERDRUK mee, trust me! Ik deed het samen met Ing en nog wat lieve helpende handen, en nog kon ik het niet bijhouden.
Ik vond onze actie super, maar ik was eerlijk gezegd best een klein beetje opgelucht toen het over was. Dan kom je weer eens aan je normale leven toe, zeg maarMaar het was het dubbel en dwars waard hoor!
Maar gelijk onder de vraag ; wat is het jochem fonds staat het toch duidelijk?quote:Op zondag 21 oktober 2007 20:46 schreef Ingetje79 het volgende:
Zo istie een stuk beter ja ! Leuk ook met die vetgedrukte vragen ertussen![]()
Ik zou alleen direct in de eerste regels wat duidelijker proberen uit te leggen wat het Jochemfonds is.
En tot de 20e is lang zat lijkt me. Asielactie was van 20 aug, t/m 20 sept. met als grande finale natuurlijk de 22e![]()
En ik ben nog aan het bijkomen![]()
Hopelijk gaat het een succes worden, ik heb vanmiddag de site van de kliniek es bekeken het is overduidelijk dat het puur uit liefde voor de beestjes is![]()
Had je trouwens een link naar de kliniek in je OP?
Als je er echt een Kerstactie van wilt maken (heb je trouwens gecheckt of dat mag van Fok? Hebben zij geen andere plannen voor 'De Kerstactie?') dan kan je het bv van 20 november tot 20 december laten lopen. Maar laat je niet teveel door ons leiden he, je moet doen wat je zelf wiltquote:
Ik heb nog nooit iemand het zien checkenquote:Op zondag 21 oktober 2007 21:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je er echt een Kerstactie van wilt maken (heb je trouwens gecheckt of dat mag van Fok? Hebben zij geen andere plannen voor 'De Kerstactie?') dan kan je het bv van 20 november tot 20 december laten lopen. Maar laat je niet teveel door ons leiden he, je moet doen wat je zelf wilt![]()
Ing en ik kunnen je alleen vanuit het diepst van het hart vertellen dat als het aanslaat je het er erg druk mee gaat krijgen. Ik kan je ook als tip geven om niet als enige het aanspreekpunt van de actie te gaan zijn. Ik was dolgelukkig dat ik drie anderen naast mij had die mailtjes beantwoordden, PM's terug stuurden enzo, ik kon het nooit alleen!
Euhm...ik ben hier al meerdere keren aan begonnen, poging XXXquote:Ja tof, maar wát is dan een Jochem Fonds
Het Jochem Fonds is een fonds dat speciaal door mijn dierenarts is opgericht voor herplaats/terminaal zieke katten*.
*deze katten zijn ontzettend afhankelijk van zorg, en kunnen dus niet geherplaats worden.
Een huiskamer met herplaatsers…opgelapt en opgefrist; klaar om een nieuw huis ‘onveilig’ te maken.
Niet, ik probeerde haar in de douche te krijgen maar dát vond ze al verschrikkelijk, dus ik heb het maar laten gaan... Ga morgen wel een handwasje doenquote:Op zondag 21 oktober 2007 19:26 schreef Greys het volgende:
IngIk heb dubbel gelegen om je 'beits en ererondje' verhaal
En ben super benieuwd hoe het met Ziggy en het natte wateris afgelopen
Geplaatstquote:Op zondag 21 oktober 2007 21:23 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Euhm...ik ben hier al meerdere keren aan begonnen, poging XXX![]()
Dankzij het Jochemfonds heeft de dierenkliniek een huiskamer ingericht waar zij zwerfkatten opvangen, medische verzorging en vooral veel liefde geven. De meeste katten die hier zitten, kunnen vanuit dit verblijf worden herplaatst. Het enige wat ze hier voor terugvragen is een goed tehuis en veel liefde.
Zoiets?
Greys was bij ons de tekstenmevrouw![]()
quote:
Permission granted?quote:
Ik heb het toch echt hartstikke gecheckt hoor, bij onze actie!quote:Op zondag 21 oktober 2007 21:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand het zien checkenmaar ik heb yvonne ff op msn gevraagd, en het was geen probleem mits de mods het oke vonden. Nou senesta is controleur en Litso PM ik wel ff
![]()
Iemand die zich als vrijwillige meehelpen aanbiedt?Meerdere mensen zijn welkom btw
quote:Op zondag 21 oktober 2007 21:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb het toch echt hartstikke gecheckt hoor, bij onze actie!Maar dat gebeurde achter de schermen, per PM. Er waren wat regels aan verbonden, dat je niet uit naam van Fok spullen mag inzamelen bij bedrijven enzo. Maar heel goed dat je het toch even gevraagd hebt! Vooral bij de Kerstactie, voor hetzelfde geld hadden ze daar al iets anders voor bedacht anders de schermen, snap je?
Het gaat vast helemaal goed komen! Weer diertjes blij maken!
quote:Op zondag 21 oktober 2007 20:10 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat super he! Nog zo'n lekker frummeltje erbij. Die gaat niet weten wat hem overkomt na al die ellende. Eindelijk een warm huissie. Dat hij het maar erg naar z'n zin mag gaan krijgen![]()
Wel pics morgen he?
Nou Digger naar lwrb![]()
mooi zoquote:Op zondag 21 oktober 2007 22:04 schreef nokwanda het volgende:
En Qwea, ik vind het wel een aardige OP
Ik heb samen met de mensen uit het Asieltopic bedacht welke bedrijven van toepassing zouden kunnen zijn. Daar hebben we de mailadressen van opgezocht op de websites. En die hebben we allemaal een lief mailtje gestuurd met de vraag of ze wilden helpen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 21:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
hebben jullie ook bij bedrijven ingezameld? Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik was van plan om eerst de lokale krant in te schakelen ( die vent die dat doet kent mn zwager best goed) en dan naar bedrijven te gaan.
Zelf langsgaan en dan uitleggen wat we doen en waarvoor we het doen. En of ze willen doneren.
Isch dat slim?
Wat heeft z'n leeftijd daar mee te maken?quote:Op zondag 21 oktober 2007 22:05 schreef Qwea het volgende:
zeg, even wat anders ; Nu MM en ik die 2 honden hebben gevonden ben ik erover gaan nadenken om mijn gek te laten chippen. Kost geloof ik 25 euro.
Maar hij is al 8, is dat dan nog slim?
Ja het leek me handiger om daar persoonlijk langs te gaan. En de tijd maak ik er wel voor. Er zitten 3 bedrijven hier, en 1 grote (jumper) in Emmen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 22:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb samen met de mensen uit het Asieltopic bedacht welke bedrijven van toepassing zouden kunnen zijn. Daar hebben we de mailadressen van opgezocht op de websites. En die hebben we allemaal een lief mailtje gestuurd met de vraag of ze wilden helpen.
Bij bedrijven bij jou in de buurt kan je uiteraard zelf langsgaan als je dat wilt en daar tijd voor hebt
Ja weet ik veel, dat het gevaarlijk is bij zo'n leeftijd ofzo?quote:Op zondag 21 oktober 2007 22:08 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Wat heeft z'n leeftijd daar mee te maken?![]()
Hij vindt foto's zo NIET tofquote:Op zondag 21 oktober 2007 22:52 schreef Greys het volgende:
Hij had er echt zin in, zo te zien!
Vast helemaal hyper omdat er straks een broertje bij komtquote:Op maandag 22 oktober 2007 00:26 schreef nokwanda het volgende:Om de een of andere vage reden zijn de poezen hier alle 7 helemaal los aan het gaan.
Ze hebben er al een paar gekke uurtjes opzitten, geen een uitgezonderd. Ze gaan maar door.
quote:Op maandag 22 oktober 2007 07:15 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Vast helemaal hyper omdat er straks een broertje bij komt![]()
Veel plezier straks !
Lieverd, je kan vanaf 09:00 bellen, meestal is dat bandje er om 09:05 af. Ze zijn bereikbaar van 09:00 tot 17:00 en van 19:00 tot 20:00quote:Op maandag 22 oktober 2007 09:23 schreef lady-wrb het volgende:
ik ben nu vanaf 9 uur aan het bellen maar ik krijg ze niet te pakken.
als bellen niet lukt en mail lezen ze niet, moet ik dan maar een kaartje sturen ofzo?
nou ja, in ieder geval, ik had al op mijn werk moeten zitten
later nog maar eens proberen dan.
Dat gaat toch automatisch?quote:Op zondag 21 oktober 2007 22:24 schreef Qwea het volgende:
Dan laat ik dikkie maar chippen.
Mn ma verklaarde ons voor gek dat we zomaar 2 honden mee naar huis namen. Ja want ze waren vast kei vals
En vervolgens gaat ze zeiken dat ik ze moet voeren
Die hondjes waren wel lief
Die herder was gechipt, maar niet geregistreerdja nee, dat schiet op
![]()
ja, dat dacht ik ookquote:Op maandag 22 oktober 2007 09:28 schreef senesta het volgende:
[..]
Dat gaat toch automatisch?![]()
Goedemorgen iedereen
Chippen stelt niks voor:quote:Op maandag 22 oktober 2007 09:28 schreef senesta het volgende:
[..]
Dat gaat toch automatisch?![]()
Goedemorgen iedereen
Wie had je aan de telefoon? Daphne? Ik ben benieuwd of je een mailtje terug krijgtquote:Op maandag 22 oktober 2007 12:44 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb contact gehad (zul je altijd zien: ben ik een half uur thuis bezig geweest, denk ik op mijn werk: nog 1 keer en dan doe ik hem uit, en ja hoor: contact)
ik heb snel even gezegd dat ik interesse in digger heb en dat ik een mail gestuurd heb. en dat ik nu geen tijd heb om er uitgebreid op in te gaan, dat ze als ze tijd hebben de mail maar moeten checken.
zouden ze doen, zei ze.
Nee Baloe heeft een schildklier aandoening en is daar voor op medicijnen gezet. Maar mijn zus (zij heeft ook een golden met precies hetzelfde probleem en dezelfde pillen) vermoed dat Baloe zn dosis nog niet hoog genoeg is.quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:14 schreef Rewimo het volgende:
Waardoor komen die plekken? Kan het misschien van vlooien komen? Jamie had laatst ook een hele rauwe plek van het krabben en bijten. Na de vlooienbehandeling was het zo verdwenen.
Oke! Gelukkig dat ze nu iig tijdelijk verhuisd zijn.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:46 schreef Rewimo het volgende:
Verwaarloosd is misschien een zwaar woord, maar er werd niet goed voor ze gezorgd; ze zitten nu tijdelijk ergens anders gelukkig. Maar ze zoeken nu een goed permanent tehuis.
quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:41 schreef Nonneke het volgende:
stelletje auwehoeren !
Hopelijk hebben ze inmiddels gereageerd Lady !![]()
Oh en Qwea, Swifterbant is met een T![]()
![]()
quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:51 schreef Qwea het volgende:
[..]heb ik het met een D geschreven?
*aanpast in de tekstfile OP op haar pc
Je kunt er ook een apart topic over openen als je wilt hoor.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:46 schreef Rewimo het volgende:
Verwaarloosd is misschien een zwaar woord, maar er werd niet goed voor ze gezorgd; ze zitten nu tijdelijk ergens anders gelukkig. Maar ze zoeken nu een goed permanent tehuis.
quote:Op maandag 22 oktober 2007 20:11 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Nou komt er ook wel eens post ook hier veel later aan, omdat het via Swiftzerland
gaat, Swifterband, Zwifderbant, we hebben alles al voorbij zien komen
![]()
Heb ook wel eens gehad dat mensen dachten dat ik het terplekke bedacht ofzo, Nooit van gehoordMeestal zeg ik als mensen vragen waar ik woon "Swifterbant.... waar ? vlak bij Lelystad"
![]()
Nou...... goed. Silver ziet er meer uit als een Merlijn.quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:45 schreef Ingetje79 het volgende:
Nok???
Ben zoooo benieuwd hoe het met Silver en de rest gaat!![]()
Shid happensquote:Op maandag 22 oktober 2007 20:26 schreef Qwea het volgende:
[..]ik heb er wel van gehoord hoor
Alleen stom dat ik het met een D heb geschreven.![]()
typical "whoops"
Wat fijn dat het goed gaat ! Welkom Merlijn !!quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:16 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Nou...... goed. Silver ziet er meer uit als een Merlijn.
Hij is brooooodmager en duidelijk zwaar verwaarloosd. Hij was nu al heel veel beter dan toen hij werd binnengebracht en nog is het een scharminkeltje met kale plukken, een uitgemergeld lijf en een dunne vacht. Maar niets dat wij hier niet kunnen fixen. Na een paar uur ons ziet ie er al beter uit. Zie hier het verschil al.
De reis duurde even. Toch anderhalf uur heen, zonder files en 2,5 uur terug met files.
In het asiel hadden ze hem al in de keuken in een grote kooi gedaan. Was liefde op het eerste gezicht en er werd gelijk gekroeld en gemauwd. Ik moest even het deurtje dichtdoen om papieren in orde te maken en hij miauwde verschrikkelijk. Een medewerkster heeft hem in mijn box gedaan en we zijn op reis gegaan. In de auto mauwde hij en was ie bang, maar zodra we op de snelweg zaten heb ik de box open gemaakt om hem te kroelen. Dat was wat ie wilde.
[ afbeelding ]
Thuis gekomen stond het hele stel te wachten. Ze keken wat vreemd en roken en snuffelden. Verder niet zo veel.
Ik ben ze gelijk eten gaan geven. Merlijn kroop bij EW op schoot en bleef daar. Daar heeft ie ook gegeten.
[ afbeelding ]
Als ik ernaast ga zitten komt ie ook bij mij
[ afbeelding ]
Inmiddels heeft ie mijn zoon geconfisceerd. Joel is zijn held
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bang voor mensen is ie niet en de smaak van kattensnoepjes kent ie inmiddels ook.
Goed voor wat catbonding![]()
Hij is maf met eten. Hij neemt niets zomaar, maar heeft zo zijn eigen systeem. Vis wil ie alleen van hetzelfde bord als waarvan je eet
Kattebrokjes zijn gewoon om naar binnen te schrokken.
Hij is helemaal super en we gaan hem alle liefde geven die hij nodig heeft. Hij zit ook helemaal aan ons vastgeplakt op het moment.
Komt vanzelf...hij heeft natuurlijk ook al een enorme geschiedenis. Wel fijn dat hij zo naar jullie toetrekt, dan vertrouwt hij jullie iig wel.quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:24 schreef nokwanda het volgende:
Alleen kan ik hem er niet toe aanzetten het huis te verkennen. Dat is hem echt nog teveel.
Ik neem hem dus mee naar de keuken vor de waterbak en de brokjes en de kattenbak. En de komende nacht gaat ie met Joel mee in zijn dichte kamer. Een mens helemaal voor hem alleen.
er zijn ook mensen die moeten werken op maandagavondquote:Op maandag 22 oktober 2007 22:03 schreef Ingetje79 het volgende:
Nou, da's alweer 1 kat die een heerlijke toekomst tegemoet gaat![]()
Nou Digger nog...
Waaaaar blijft lwrb?![]()
Ja doet es copy pasten. En amsterdam - Nieuw- Amsterdam is 2uquote:Op maandag 22 oktober 2007 22:34 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
er zijn ook mensen die moeten werken op maandagavond![]()
(gelukkig was het nu wel voor het laatst)
ik heb mail terug gehad, maar als ik het goed lees, moet ik langs om te kijken of het 'klikt'
daar moet ik eerlijk gezegd toch even over nadenken, want de afstand amsterdam <-> nieuw amsterdam is nogal wat.
ik snap wel wat de da bedoelt, maar ik had gehoopt dat het simpeler zou kunnen.
zal ik het mailtje even copy -pasten?
moet ik het even opzoeken....
monumentje.....
quote:Beste mw WRB,
bedankt voor u mail, afgelopen zaterdag is iemand naar digger en spud (staat nog niet op de site) wezen kijken en zij zullen ons vandaag laten weten of zij 1 van beiden zouden adopteren.
Digger en spud zij momenteel speelmaatjes en slapen 's nachts samen in een bench, Dgger en hij staan momenteel op antibiotica ivm een voorste luchtweginfectie vandaar dat zij niet direct (pas na een week) eventueel kunnen gaan verhuizen.
Digger is een heel verlegen meisje die eerst de "kat" uit de boom kijkt voordat zij dan haar VOLLe aandacht aan je geeft, zij is tot op heden wat terughoudend geweest wat betreft kinderen. Spud een wit/rode kater die met zijn poten in een hete aardappel pan heeft gezeten is daarentegen een hele drukke sociale, voor niets bang jongetje
Ik weet dat een van beide evt bij u zou willen wonen maar die klik moet er zijn dus is het mischien een idee om een afspraak te maken om ze te komen ontmoeten.
Met vriendelijke groet
S.Hendriks
Aah een mail van Shirley zelf.quote:
ik heb geen autoquote:Op maandag 22 oktober 2007 22:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Aah een mail van Shirley zelf.
Ja aan de ene kant heeft ze natuurlijk ook wel gelijk. Als ik bv die kat meeneem en vervolgens klikt het niet van haar kant, of van jullie kant dan is er ook een probleem.
Maar vind je 2u auto rijden erg lang dan?![]()
Dan trein je dus 2.5uquote:Op maandag 22 oktober 2007 22:46 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb geen autoen eigenlijk absoluut geen tijd om er een hele dag tussenuit te gaan.
ik neem niemand schrijffouten kwalijk. als ik daarover wil vallen ga ik wel op een forum voor taalpuristen zitten.quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:42 schreef Qwea het volgende:
En neem haar de "taal/schrijf" fouten niet kwalijk, ze komt uit Australië. Ze spreekt wel prima nederlandsVolgens mij waren haar ouders ook gewoon nederlands
just sayingquote:Op maandag 22 oktober 2007 22:48 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik neem niemand schrijffouten kwalijk. als ik daarover wil vallen ga ik wel op een forum voor taalpuristen zitten.
je hebt een PM met mn echte naamquote:Op maandag 22 oktober 2007 22:53 schreef lady-wrb het volgende:
ja hoor, ik heb een kattentas. dus dat kan geregeld worden.
ehm, maar hoe geloofwaardig ben ik als ik zeg dat qwea de kat mee wil nemen.
ik zie dr reaktie al: qwea?????? wiesda? moetikdiekennendan?????
Heeft ie nou echt met z'n pootjes in de aardappelpan gezeten of is dat een Australisch grapje?quote:Spud een wit/rode kater die met zijn poten in een hete aardappel pan heeft gezeten is daarentegen een hele drukke sociale, voor niets bang jongetje
Die staat volledig in het gastenboek van hun sitequote:
ja, maar dat gastenboek is niet fok met een searchquote:Op maandag 22 oktober 2007 22:57 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Die staat volledig in het gastenboek van hun site![]()
Ik zat die site uit te pluizen en toen zag ik een reactie van iemand over ene Poekiequote:Op maandag 22 oktober 2007 22:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
ja, maar dat gastenboek is niet fok met een search
beetje gastenboekjes checkenje stalkt me hea?
![]()
![]()
![]()
Nou, gewoon "toes"quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 09:07 schreef lady-wrb het volgende:
ik ga er straks nog een mail aan wagen om te vragen welk tijdstip het beste uitkomt om er even telefonisch over te babbelen.
kan me voorstellen dat het niet altijd even handig is, dus laat zij maar beslissen hoe en wat.
en wie weet is digger wel opgehaald. (hoop het niet overigens)
ik vind toes (nu ik van haar australische achtergrond gehoord heb, vraag ik me meteen af hoe je dat eigenlijk uitspreekt ) er ook wel heel leuk uitzien (en de omschrijving spreekt me ook heel erg aan)
ik heb gebeld, maar digger is waarschijnlijk al voorzien van een nieuw huisquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:34 schreef Ingetje79 het volgende:
Heeft ze vast wel gedaan![]()
Toch? Laaaaady!
Kan me best voorstellen dat ze wat terughoudend zijn, maar volgens mij heb jij toch echt wel laten zien dat je serieus voor dat beestje wilt gaan.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:06 schreef lady-wrb het volgende:
nou digger heeft dus geen huis, want de mensen zagen ervan af.
maar ik krijg m dus ook niet, want ze geven alleen katten mee aan mensen die persoonlijk het dier komen bekijken. en hoe graag we digger ook in ons gezin op willen nemen, dat gaat gewoon niet lukken.
dus we hebben het maar opgegeven om een kat van makatski te adopteren.
ja en toen zag ik die witte en die rood-wittequote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:10 schreef Greys het volgende:
Oeh, sorry, ik had je post hierboven nog niet gelezen![]()
Maar als ik je ergens mee kan helpen? Het klinkt misschien raar, maar als jij bv met de trein naar Zoetermeer ofzo zou komen, kan ik je daar ophalen en dan wil ik je daarna ook best een keer terug naar huis brengen ofzoAls je een keer in Vlaardingen ofzo zou willen kijken, bedoel ik.
dat is niet eerlijk. dat wil ik nietquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:11 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Laat Qwea um anders adopteren en vervolgens bij jou droppen![]()
I sniet waar. Ik heb Merlijn gister ook opgehaald uit vlaardingen en dat ging gewoon in goed overlegquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:22 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja en toen zag ik die witte en die rood-witte
vlaardingen<-> koog is in het weekend nog wel te doen, maar ze doen niet aan reserveringen, dus tegen die tijd zijn die ook wel weer weg.
ik wil me niet meer verheugen op iets wat naderhand toch weer niet doorgaat.
Aan de ene kant snap ik het wel. Ik zou er ook niet happig op zijn als mensen " niet de moeite" willen nemen om even naar een poes te komen kijken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:11 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Kan me best voorstellen dat ze wat terughoudend zijn, maar volgens mij heb jij toch echt wel laten zien dat je serieus voor dat beestje wilt gaan.
Ik vind het raar en eerlijk gezegd niet leuk van die kliniek![]()
Laat Qwea um anders adopteren en vervolgens bij jou droppen![]()
En dat gaat ook nietquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:23 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat is niet eerlijk. dat wil ik niet
Dat was ook maar een grapjuuuh....quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:23 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat is niet eerlijk. dat wil ik niet
Ik heb ook foto's (maar die kan ik hiervandaan niet plaatsen). Poes is trouwens een lapje en de kater is zwartwit. Ze komen uit de omgeving van Alkmaar.quote:Collega's
Wie heeft een er een goed plekje voor een kat en een poes van ongeveer drie jaar oud.
Ze zitten tijdelijk bij een vriendin van me, omdat haar buurvrouw het vertikte om deze lieve beestje te verzorgen. Ik zal jullie de geschiedenis hoe dit tot stond is gekomen besparen.
Maar wie oh wie heeft er nog plek voor deze lieve beestjes.
Het is 1 poes en een katje. Poes is zwart wit en kat is zwart. Kunnen met andere katten omgaan.
Voor meer informatie mail me even. bv voor foto's
Ze kunnen er ook tegen om alleen te zijn.
Ik hoor het graag van jullie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |