en nog erger.. waarom is dat altijd als je net lekker poes over zn bol kriebeltquote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:36 schreef Nonneke het volgende:
[..]
en waarom blijven ze altijd zo hangen![]()
Christan is morgen jarigquote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:08 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik ben bang dat het morgenvroeg een snipperfestijn is![]()
Wie hat er geburtstag dan?![]()
Nu heb ik verschillende topics in V&A geopend met een zolder opruiming. Dit heeft pakweg zo'n 70 a 80 euro opgebracht. Natuurlijk zou het mooier zijn als er nog meer binnen zou komen. Nu hoop ik op jullie steun.quote:Jochem Fonds
Het mooie aan het werken met dieren is de onvoorspelbaarheid. Je weet nooit wat ze gaan doen
en al helemaal niet wanneer. Zo ook Jochem. Hij kwam binnen bij dierenkliniek Makatsi, niet
wetende dat er zelfs een fonds naar hem vernoemd zou worden!
Jochem was een thuisloze kater, die binnengebracht werd omdat hij medische zorg nodig had.
Met het idee om hem te herplaatsen werd hij opgelapt. Maar zodra er iemand naar hem kwam
kijken, deed hij heel akelig! Blazen en zich verstoppen…dat was alles wat hij deed!
Hij is, zoals waarschijnlijk door hem gewenst, gebleven en onze mascotte geworden.
Na Jochem hebben zich vele gemeld: van bekkenbreuken tot ongewenst gedrag, van plaskater tot zwerver; ze waren allemaal van harte welkom.
Nu is kliniekat ontstaan uit het Jochemfonds. Een huiskamer met herplaatsers…opgelapt en
opgefrist; klaar om een nieuw huis ‘onveilig’ te maken.
Nu brengt zo’n project natuurlijk de nodige kosten met zich mee…en we proberen deze
kliniekatten snel te plaatsen. Toch zijn er startkosten: een bloedtest om aids en leukemie uit
te sluiten, ontvlooien, ontwormen, chippen en vaccineren.
Tijdens hun verblijf eten en ontlasten ze zich, een terugkerend evenement. Dus bergen blikvoer
en kattenbakvulling…het vliegt erdoor! Ook medische hulp en medicijnen kosten geld, ook al
komt het uit eigen apotheek. De katten worden allemaal gecastreerd/gesteriliseerd geplaatst.
Nu vragen wij voor onze herplaatsingen alleen veel liefde en een goed huis, dus daar komt
geen geld binnen. We proberen via de koffie in de wachtkamer en de fooienpot geld in
te zamelen voor ons mooie doel. Hier en daar komt een geweldige gift binnen, die we
dan in onze speciale spaarpot doen.
Ook speelmuizen en speelattributen worden met regelmaat gedoneerd…zeer welkom!
Nu willen we toch ook graag laten zien waar dat geld blijft…eten en kattenbakvulling is een
grote lastenpost, maar toch hebben we al enige nuttige aanpassingen kunnen maken
voor onze kattenvriendjes.
Een mooie buitenren- eerst 1 en nu al uitgebreid naar 2! , een nieuwe vloer in de huiskamer
en keuken, nieuwe benches en krabpalen…allemaal zaken die het plezier in verzorgen
en vertroetelen vergroot!
In het najaar van 2006 zat de Jochem spaarpot weer goed vol. De nood op de bovenverdieping was hoog;
er lag nog vloerbedekking welke nu wel echt aan vervanging toe was.
Nu ligt er prachtig vinyl, wat goed te reinigen is. We hebben enkele praktijkkatten zitten die nog wel eens wat laten vallen...dat is nu goed op te ruimen...dus
kom maar op met die keuteltjes!
Ook was de oude kattenren door het natte
Nederlandse weer aangetast en niet meer
echt "katproof".
Het is nu groot genoeg om de katten een eigen
pekje te gunnen. Er komen nog meer
speelattributen; om lekker in te klimmen en aan
te krabben.
We hebben natuurlijk eerst goed speurwerk verricht; het is geld wat je maar 1 keer goed kan
besteden en de materialen moeten duurzaam zijn. De kattneren is gemaakt van hardhout.
Duurzaam en sterk dus!
Alle voorbereidingen zijn door eigen handen gedaan. Grind scheppen en afvoeren, tegels op het
nieuwe leggen, vloerbedekking trekken, schuren en schilderen....hard werken dus! De imposante
kattenren is gemaakt door ?? en de mooie gladde vloer is gelegd door de heer Barenkamp. Zij hebben tussen de katten en regendruppels door hun bijdrage geleverd aan het Jochemproject.
Het was voor de bewoners natuurlijk wel een drukte van jewelste...en af en toe werd dat
gevierd met kattekwaad en soms ook met een ferme mep. Maar met zo'n mooi huis in het verschiet....en met een beetje extra snoepjes en blikvoer was dat het wachten het wel waard!
En nu maar eerst alles "beknijpen"...kortom: FEEST! Lekker rennen en donderjagen...achter de
blaadjes aan...achter elkaar aan...verstoppertje spelen...
het lijkt wel of er een nieuw huis is gemaakt!
De bovenverdieping is nu klaar voor wat betreft de vloeren en het buitenverblijf. We gaan nu sparen
voor een nieuwe trap en nieuwe lambrisering. Zo wordt het langzaamaan een ware kattenparadijs,
waar de blijvende praktijkkatten kunnen leven en spelen.
Jochem kan tevreden zijn met zijn paradijs!
We hebben nu ongeveer 100 katten een nieuw huis gegeven…en we gaan door! Tot nu toe zijn er
8 katten blijven hangen, allemaal katten met een verhaal en afhankelijk van zorg.
We zullen ze op een andere pagina 1 voor 1 aan U voorstellen: onze drijfveren! Deze katten
zijn eigendom van Dierenkliniek Makatsi…hoewel…wanneer ben je eigenaar? Volgens mij
zijn wij personeel! Om een tipje van de sluier op te lichten: de dames en heren hebben
zowaar vaste knuffeldames, die ze regelmatig bezoeken en vertroetelen……
wat wil een kliniekat nog meer?
En dan durven ze ook nog te adverteren met "goedkope webhosting"quote:
Hostingpakket
F
Schijfruimte
250 mb
Dataverkeer per maand
5000 mb
1 NL-domein
gratis!
Prijs excl. BTW
¤ 56,25 per kwartaal
(in de buurt van) Emmen is geen probleem, we gingen al snel spieken op de sitequote:Op vrijdag 19 oktober 2007 20:13 schreef Qwea het volgende:
Vergeet niet dat het in drenthe ligt hein de buurt van Emmen.
Ik zal mn schoonmoeder eens vragen of de auto geleend mag worden. En als dat niet kan is het ook geen probleem, dan neemt MM gewoon de spullen in 2 a 3x meeAangezien hij toch om het weekend bij me zit
Wel tof NON
IMHO kan het wat beter, maar hoe en wat weet ik nog niet precies.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:42 schreef senesta het volgende:
Ik lees hem straks even goed door Qwea, maar ziet er op eerste blik goed uit hoor
Dat is goed hoorquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:31 schreef Greys het volgende:
Qwea, ik ben je niet vergeten hoor! Ik heb visite en kan dus niet even uitgebreid lezen en reageren, maar dat ga ik morgen zeker doen, beloofd
Mensch, wat let je... ga haaaaalen die ukquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:46 schreef lady-wrb het volgende:
kan ik me alvast melden voor zo'n icoon? maar ik wil er wel één met doerak erbij.
waar kan je de katten bekijken overigens? of zit ik zo verkeerd te zoeken?
-edit: gevonden
(kan iemand digger even in een envelop stoppen en hierheen sturen? wat eenkoppie
)
die zou ik zo willen hebben.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 18:40 schreef Nonneke het volgende:
Ik heb vannacht gedroomt dat we een vrachtwagen moesten huren voor de Jochemactie![]()
Maar wat zou er dan uit moeten? Want als ik de tekst van het Jochemfonds aanpas, dan is het niet volledigquote:Op zondag 21 oktober 2007 03:39 schreef MissBliss het volgende:
Hey Qwea, wat een leuke actie!
Ik zou de OP wat korter maken, want het is wel heel lang...
Verder helemaal goed, en ik doneer ook, softie als ik ben
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 18:44 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Mensch, wat let je... ga haaaaalen die uk![]()
nou ja, wel met mijn eigen naam ondertekend, maar die zet ik hier niet dusquote:hallo,
we zijn helemaal weg van digger en zouden haar graag in ons gezin opnemen, maar we hebben nog wat vraagjes.
is ze nog beschikbaar?
heeft ze eventueel nu een maatje of is het meer een kat die graag op haarzelf is?
hoe is ze met kinderen?
is ze al gesteriliseerd?
over onszelf: we zijn een gezin met nog 1 kind thuis (zoon, 8 jaar)
onlangs is onze ouwe trouwe kat overleden,maar zo ondertussen begint het weer een beetje te kriebelen: we zijn weer toe aan een nieuw gezinslid. niet ter vervanging, want onze doerak is niet te vervangen, maar we zijn wel toe aan weer wat katachtige capriolen in huis. (en ook de muizen moeten weer eens weten wie de baas is).
wat we zoeken: een lekker eigenzinnig beestje, kindvriendelijk, hoeft niet de hele dag op schoot, maar zo af en toe zou leuk zijn.
wat we bieden: een huis, gevulde voerbakjes, een schone kattenbak, lekkere banken om op te hangen, brede vensterbanken zodat alles buiten goed in de gaten gehouden kan worden en een grote tuin waar ook 8 hondsbrutale zijdehoenders en een grote brahma rondrennen.
kunt u laten weten of digger ons ziet zitten?
met vriendelijke groeten, lady-wrb & gezin
Ik woon vlakbij Emmen en MikeyMo in Den Helder.quote:Op zondag 21 oktober 2007 11:17 schreef lady-wrb het volgende:
qwea, vanwaar dat traject van emmen naar den helder?
aha, ik vermoedde al zoietsquote:Op zondag 21 oktober 2007 12:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik woon vlakbij Emmen en MikeyMo in Den Helder.
Dus ik reis om de vrijdag dat traject
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |