Is het ook, daarom slaap ik denk ik ook zo onrustig.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 08:19 schreef Belana het volgende:
faja, zwaai je even als je langs Hoorn rijdt
is wel een idee trouwens om weer eens heen te gaan
het zou mooi weer zijn dacht ik?
diaan, lekker uitpakken, ik vind dat altijd fijn na een verhuizing, lekker rommelen in je nieuwe stekje
en idd, dames met nieuwe banen van harte
En dan krijg je weer moeite hem 's ochtends zijn bed uit te krijgen voor schoolquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 09:16 schreef Belana het volgende:
ja, daar zie ik dit keer ook wel een beetje tegen op idd, die klok
maarja, we zullen het ermee moeten doen en het zal wel weer eens goed komen. over een jaar of 10 slaapt ie wel uit denk ik
jaquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 09:25 schreef snoopy het volgende:
[..]
En dan krijg je weer moeite hem 's ochtends zijn bed uit te krijgen voor school
Och..quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 01:04 schreef Syrena het volgende:
Ik ben nog wakker. Een jaar aan R&P topics doorspittenEn dan ontdekken dat anderen een heel stuk discreter op het web zijn dan je zelf bent
![]()
Dean slaapt vaak uit tot half 11quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 08:51 schreef Belana het volgende:
nog steeds vroeg wakker, maar hij komt nu tussen ons in liggen en ligt dan nog rustig een uur te doezelen, en daar kan ik mee levenvanmorgen gingen we er uiteindelijk om 7 uur uit, dus dat vond ik echt luxe
Jaquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:53 schreef PM-girl het volgende:
Luxe he Vivi! Hier hebben we die mazzel ook wel eens, doorgaans is het 9 uur, maar soms zomaar 10 uur of nog later!
Ik heb weer wat bedacht en daarvoor heb ik een lege linnen tas nodig, zo'n schoudertas. Waar koop je zo'n ding, zonder opdruk. Creatieve winkel?
Jep, bij de Pipoos hebben ze ze ook.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:53 schreef PM-girl het volgende:
Luxe he Vivi! Hier hebben we die mazzel ook wel eens, doorgaans is het 9 uur, maar soms zomaar 10 uur of nog later!
Ik heb weer wat bedacht en daarvoor heb ik een lege linnen tas nodig, zo'n schoudertas. Waar koop je zo'n ding, zonder opdruk. Creatieve winkel?
quote:Op zondag 14 oktober 2007 13:46 schreef leonieke het volgende:
Valt een put met 3000kg ijzer ook onder de noemer "huisje" uit de TT?![]()
![]()
aan·ran·den (ov.ww.)quote:Op zondag 14 oktober 2007 13:55 schreef Pruk het volgende:
Het kan best zijn dat een kind iedereen aanklampt, maar sorry, als iemand ineens door een onbekende aangeklampt wordt en dit niet prettig vindt, dan kan je gewoon aangifte doen van aanranding! Ook al gaat het dan om een klein kind.
quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:00 schreef lcicle het volgende:
[..]
aan·ran·den (ov.ww.)
1 met slechte bedoelingen te lijf gaan
De politie ziet je aankomen
quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:26 schreef Noli. het volgende:
Het is toch het begin van jullie nieuwe huisje Leonieke?
Dan ja dus!![]()
Dit kom ik tegenwoordig ook vaker tegen met die nieuwe lay-out. Het is nog wat wennen geblazen denk ikquote:Op zondag 14 oktober 2007 14:27 schreef Noli. het volgende:
*ding dong*
Er was ook een pagina 2
(ik bleef alweer op de eerste hangen, vond het al raar dat er niemand meer reageerde)
3000 kg ijzerquote:Op zondag 14 oktober 2007 14:28 schreef leonieke het volgende:
[..]Maar het is nog lang geen huisje hoor
Maar het is het begin inderdaad
![]()
Ik denk eerder schrik dat het wegzaktquote:Op zondag 14 oktober 2007 14:37 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
3000 kg ijzerben je bang dat het wegwaait?
Ja, dat lijkt me een goed idee!quote:Op zondag 14 oktober 2007 13:55 schreef Pruk het volgende:
[..]
Dat het kindje begon te huilen hoeft niet van de pijn te zijn, het kan ook schrik geweest zijn.
Het kan best zijn dat een kind iedereen aanklampt, maar sorry, als iemand ineens door een onbekende aangeklampt wordt en dit niet prettig vindt, dan kan je gewoon aangifte doen van aanranding! Ook al gaat het dan om een klein kind.
Overigens: ik zou ook boos zijn als het mijn kind betreft, maar ik zou ook boos op mijn kind zijn.
Dat het gelukt is, bedoel je?quote:
Ben ik het helemaal mee eens.quote:Op zondag 14 oktober 2007 16:33 schreef MeNicole het volgende:
Mikael is zo'n kind die aan iedereen zit. hij bedoelt er niks mee maar wil gewoon even tegen iedereen daag zeggen. Loopt ie langs je heen, pakt je been ff vast en dan zwaait ie en zegt daag en loopt weer door. Sorry hoor maar als mensen dat al niet kunnen hebbenEn als iemand mijn kind dan een schop zou geven dan kan ie er wel een terug verwachten. Ik ben normaal niet zo maar ja tis toch je kind he. Ik ga hem niet als een hondje bij me houden omdat er misschien mensen zijn die dat niet kunnen hebben. Het zijn maar kinderen
![]()
Dan moeten diegenen bij wie dat zo overkomt maar eens ernstig bij zichzelf te rade gaan.quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:05 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ja, en toch zullen ze de aangifte moeten opnemen. Het kind zal het wel niet zo bedoeld hebben, maar voor degene bij wie het gebeurd kan het wel zo overkomen.
oxy, wat een rotervaring voor je zeg. ik kan me je angst voorstellen. je hoeft je niet te schamen, jij bent wie je bent en daar kan jij niets aan doen. het is natuurlijk niet leuk voor het kindje en de ouders, maar als ze even geluisterd hadden dan hadden ze het wel begrepen denk ik.quote:Op zondag 14 oktober 2007 10:49 schreef Oxymoron het volgende:
Gisteren, weer een probleempje gehad, met een kind.
Ik was met mijn ouders, aan het winkelen. En een kindje, (ik schat hem 2,5 jaar), komt op mij af en slaat zijn armen, om mijn been.![]()
Ik schop hard en het kindje valt.![]()
De ouders werden kwaad, en ik raakte overstuur, van hun geschreeuw. Mijn moeder kwam er snel bij en probeerde nog te zeggen dat ik autisme had, en niet tegen aanrakingen kon. Maar ze waren al zo woedend en het kind, begon ook nog eens, te huilen (van de pijn denk ik).![]()
We zijn nog naar de andere winkels gegaan, maar het werd, geen leuke dag meer.
De schreeuwende stemmen van de ouders bleven maar, in mijn hoofd zitten. Ik kon ook bijna niet slapen, vannacht.
Steeds ben ik bang dat ik een kindje, weer iets pijnlijks, aan zal doen. Het is al zo vaak gebeurt.
Maar ik doe het vaak perongeluk.(uit onmacht, bedoel ik)
Nu benik bang. Dat ik nooit meer naar een meeting van Oud kan gaan.
![]()
ja! ik zwaaide nog terugquote:Op zondag 14 oktober 2007 14:54 schreef Faja-Lobi het volgende:
Belana, heb je me nog zien zwaaien gisteren??
Het was echt een geslaagd uitje naar Sprookjeswonderland. Morgaine heeft echt genoten van al die sprookjes, het feit dat opa en oma ook mee waren, en na ongeveer 2 en half uur was ze zo gesloopt dat ze nog geen 2 minuten na dat we in de auto zaten in diepe slaap was.
Nou, wat wilde je doen dan?quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:07 schreef _evenstar_ het volgende:
Vivi allergisch voor insecten en dan bij een imker werken is appels met peren vergelijken.
Iemand met autisme zit net iets anders in elkaar dan mensen zonder autisme, oxy doet zoveel mogelijk om haar valkuilen te zien, er mee om te leren gaan. moeten alle autisten of mensen die niet tegen spontane aanraking kunnen en misschien EEN keer heftig reageren maar in een hutje op de hei gaan wonen ver weg van iedereen?? om maar de kans te ontlopen dat ze eens andere mensen tegen kunnen komen??
Aaanranding vind ik het niet dat vind ik te ver gaan. dat is ook appels en peren vergelijken.
En jij zou tegen zo iemand dus wel lelijk doen? Mooi weet ik wat ik kan doen ik de volgende keer dat je MIJN kind op een meeting wegduwt omdat ze wat te enthousiast is en net iets te dicht bij jou kind rond loopt omdat ze even enthousiast was![]()
quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:48 schreef Igraine het volgende:
Kinderen doen dit niet altijd bewust, misschien dacht het kind dat Oxy een bekende was, omdat ze bijvoorbeeld de zelfde broek of jas als een bekende aanheeft. Ik heb ook wel eens als kind zijnde de verkeerde man een handje gegeven tijdens het winkelen. Omdat hij op mijn vader leek.
Ik vind het echt niet erg als en een kind aan mijn been gaat hangen hoor. Als je dan zegt van hallo ofzo weet zo'n kindje meestal niet hoe snel ie weg moet komen omdat ie het verkeerde been te pakken had.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:24 schreef Noli. het volgende:
Viev, sorry hoor..
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.'
Niks anders had ik wel wat gedaanquote:
Het ging er mij om dat je mijns opzicht overkwam dat kinderen nu eenmaal spontaan moeten zijn, en als mijn dochtertje spontaan is naar jouw zoontje duw je haar weg en ga je als ze op een halve meter afstand is met je ogen draaien en zuchten, nou sorry ik vind dat idioter omdat dat bewust egbeurt als iemand door een beperking een foute reactie heeft , die zij later nog eens inziet en grif toegeeft dat ze er aan moet werken.quote:Aangezien appels met peren vergelijken je spreuk van de dag is; een ander kindje zachtjes weghalen omdat hij of zij je eigen kind omver loopt vind ik nogal wat anders dan een schop geven, vind je zelf ook niet? Dat is meestal niet de manier waarop ik zoiets aanpak namelijk, jij wel?
oxy zal ook toch eens spullen uiot de stad nodig hebben of een boodschap moeten doen, oxy wil er ook wel eens uit. Waarom zou ze dat niet mogen omdat ze dan een risico loopt,quote:En ik vind mijn voorbeeld helemaal niet anders, ik zou het meer illustratief noemen.
Oxy is dan wel autistisch, maar zich terdege bewust van haar reacties. Daarom voelt ze zich nu ook schuldig zoals ze zelf zegt. Ik denk dat het voor haar best mogelijk is om zichzelf aan te leren een klein kind niet te schoppen. Indien dat niet mogelijk is vind ik het behoorlijk vreemd om jezelf dan moedwillig in situaties te brengen waarin je het "risico" loopt dat een peuter je aanraakt en je diezelfde peuter dus een harde schop verkoopt, zoals ze zelf zegt.
Dit is wat Oxy zegt.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:28 schreef _evenstar_ het volgende:
En wat betreft dat schoppen is niet haar normale manier van reageren., dit gebeurde nu eenmalig, en ja misschien verschil ik hierin van gedachtes/mening.
Het is dus niet iets eenmaligs. Dat vind ik gewoon het enge eraan. Vandaag of morgen raakt ze zo'n kleintje verkeerd. En dan... dan maar zeggen tja ze heeft autisme niks aan te doen. Ik vind dat gewoon echt niet kunnen.quote:Steeds ben ik bang dat ik een kindje, weer iets pijnlijks, aan zal doen. Het is al zo vaak gebeurt.
Heb je gezopen ofzo? Ik snap er geen biet van.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:28 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Niks anders had ik wel wat gedaanik ben meer voor de leive vrede bewaren dan enzo, en er maar vanuitgaande dat het neit zo bedoeld is.
[..]
Het ging er mij om dat je mijns opzicht overkwam dat kinderen nu eenmaal spontaan moeten zijn, en als mijn dochtertje spontaan is naar jouw zoontje duw je haar weg en ga je als ze op een halve meter afstand is met je ogen draaien en zuchten, nou sorry ik vind dat idioter omdat dat bewust egbeurt als iemand door een beperking een foute reactie heeft , die zij later nog eens inziet en grif toegeeft dat ze er aan moet werken.
Begrijpelijk, ook dat is appels met peren vergelijkenquote:oxy zal ook toch eens spullen uiot de stad nodig hebben of een boodschap moeten doen, oxy wil er ook wel eens uit. Waarom zou ze dat niet mogen omdat ze dan een risico loopt,
Risico's loop je altijd met wat dan ook je kunt dingen niet altijd voorkomen helaas.
Yep. alleen jammer dan he, voor dat kind. En dan niet raar opkijken als niet iedereen er begrip voor op kan brengen.quote:En wat betreft dat schoppen is niet haar normale manier van reageren., dit gebeurde nu eenmalig, en ja misschien verschil ik hierin van gedachtes/mening.
Maar assirtiviteit trainings etc. en dingen leren zoals dit.. leer je het beste in de praktijk.
Schrikken kan, maar zodanig schrikken van een dreumesje van 2,5 dat je hem of haar hard schopt..quote:Ik ben in sociale gezelschappen erg timide op emzelf en durf niets.. diegene die er de eerste alswel de tweede keer bij waren hebben wel verschil gezien/gemerkt denk ik.
Ik zou ook schrikken en boos worden. maar omdat ik een poosje terug in dezelfde schonen stond als oxy soort van snap ik het wel.
Alleen ik sloeg een kind tegen de hand het ijs uit de hand om mijn kind te beschermen in een reflex mepte ik. Terwijl ik abasoluut nooit mijn kind zou slaan of geweld genruik.
Het was niet hoe mijn normale ik reageerde zeg maar.
En ik denk ook niet dat oxy met haar normale ik reageerde ze schrok net als ik.
Oke, maar dat is jouw kind, door de bank genomen vind ik niet dat je dat al van een 2,5 jarige kan, mag of hoeft te verwachten.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:35 schreef Noli. het volgende:
Ja? Hanne is ook bijna 2,5.. Die zal ook niet zomaar uit zichzelf een vreemde volwassene aanraken.
(compleet plat lullen is een ander verhaal)
Ben ik het mee eens. Vind het wel een moeilijk onderwerp trouwens. Maar idd, straks gebeurd er wel iets ergers.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:33 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Dit is wat Oxy zegt.
[..]
Het is dus niet iets eenmaligs. Dat vind ik gewoon het enge eraan. Vandaag of morgen raakt ze zo'n kleintje verkeerd. En dan... dan maar zeggen tja ze heeft autisme niks aan te doen. Ik vind dat gewoon echt niet kunnen.
maar das toch heel wat anders dan dat ie van iemand een schop krijgt en hem zo misschien het ziekenhuis in schopt. Als mijn kind bij me wegloopt en er gebeurd ie dan is het helemaal mijn verantwoording. Maar als hij in de winkel gedag tegen iemand wil zeggen en hij krijgt dan een schop die verkeerd valt dan kan ik je vertellen dat er niet 1 naar het ziekenhuis gaat maar 2. Autist of niet.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:41 schreef _evenstar_ het volgende:
En god weet ja het kan altijd erger aflopen, een kind kan ook in een split second van jou weglopen en in een kanaal of onder een auto komen risico's heb je altijd en overal onegacht wat voor situatie of met wie dan ook.
Als ze het gewoon kon leren dan had ze dat vast al lang gedaan. (Hoewel ik me de reactie van de ouders idd. ook wel kan voorstellen.)quote:Op zondag 14 oktober 2007 11:16 schreef Vivi het volgende:
Ik denk dat je toch moet leren om hier mee om te gaan, ik vind het, autisme of niet, niet normaal dat je een kind van 2,5 schopt omdat je niet tegen aanrakingen kan.
dit vind ik dus echt bizarquote:Maar als hij in de winkel gedag tegen iemand wil zeggen en hij krijgt dan een schop die verkeerd valt dan kan ik je vertellen dat er niet 1 naar het ziekenhuis gaat maar 2. Autist of niet.
dit ook jaquote:Op zondag 14 oktober 2007 19:30 schreef tries het volgende:
Als moeder van een autistische zoon, vraag ik mij af, of jullie wel goed beseffen, want dit allemaal voor Oxy betekent... Natuurlijk is het niet goed te praten, dat er een reactie terug gegeven wordt... maar ik denk, dat jullie half niet weten, wat autisme in houdt... Stel dat een kind, die zou doen bij een verstandelijk gehandicapte, dan zou iedereen er wel "begrip" voor kunnen hebben.... maar bij een autist niet? Autisme is een onzichtbare handicap, en moeilijk genoeg. Niet alleen voor de mensen zelf, maar ook voor de omgeving.... en het maakt mij alleen maar bang voor de toekomst van mijn zoon, als hier al zo gereageerd wordt.... Misschien is dit niet de juiste plek om hier zo te reageren, maar ik wilde het wel even kwijt...
Zal zeker bizar zijn. Maar ik laat mijn kind niet schoppen. Door niemand niet. En ik heb het dan ook alleen over het geval als het mis gaat he. Ik zou ook heel boos worden als hij zo geschopt word zonder reden maar ik had het hier over het geval als ze een keer op een verkeerde plek raakt. Ik ben heel eerlijkquote:
Dat kun je nou vinden, maar bepaald soort psychische stoornissen werkt nu eenmaal zo.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:33 schreef MeNicole het volgende:
dan maar zeggen tja ze heeft autisme niks aan te doen. Ik vind dat gewoon echt niet kunnen.
Ik zou het van niemand goed vinden ongeacht de situatie. Een kind is een kind, door wie die ook geschopt word. En ik weet heel goed wat autisme in houd maar ik vind niet dat ik in hoef te houden omdat het voor Oxy veel betekend.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:30 schreef tries het volgende:
Als moeder van een autistische zoon, vraag ik mij af, of jullie wel goed beseffen, want dit allemaal voor Oxy betekent... Natuurlijk is het niet goed te praten, dat er een reactie terug gegeven wordt... maar ik denk, dat jullie half niet weten, wat autisme in houdt... Stel dat een kind, die zou doen bij een verstandelijk gehandicapte, dan zou iedereen er wel "begrip" voor kunnen hebben.... maar bij een autist niet? Autisme is een onzichtbare handicap, en moeilijk genoeg. Niet alleen voor de mensen zelf, maar ook voor de omgeving.... en het maakt mij alleen maar bang voor de toekomst van mijn zoon, als hier al zo gereageerd wordt.... Misschien is dit niet de juiste plek om hier zo te reageren, maar ik wilde het wel even kwijt...
Nee, maar je moet je dan ook inhouden omdat zij, evenals het kind, er niets (of iig: weinig) aan kan doen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:42 schreef MeNicole het volgende:
maar ik vind niet dat ik in hoef te houden omdat het voor Oxy veel betekend.
Dus jij leert je kind dat je geweld met geweld oplost?quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:39 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Zal zeker bizar zijn. Maar ik laat mijn kind niet schoppen. Door niemand niet. En ik heb het dan ook alleen over het geval als het mis gaat he. Ik zou ook heel boos worden als hij zo geschopt word zonder reden maar ik had het hier over het geval als ze een keer op een verkeerde plek raakt. Ik ben heel eerlijk![]()
Mij niet, dit is wel het OUD forum, waar emoties al snel in fysiek handelen worden verwoord.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:48 schreef S_oepstengel het volgende:
Niet dat ik wil goed praten wat Oxy heeft gedaan, maar sommige reacties verbazen me echt.![]()
Dit lijkt me een uitstekende plek om dat even te zeggen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:30 schreef tries het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat dit hetzelfde is voor Oxy.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:55 schreef Vivi het volgende:
Houd toch op, alsof een dreumesje van 2 wat aan je been zit te vergelijken is met een gorilla die je vastgrijpt ofzo.
Ja, hoewel je kind dat misschien nog meer schade doet.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:56 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik kan me iig goed voorstellen dat je terugmept als ouder zijnde.
Dat weet ik niet.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:58 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, hoewel je kind dat misschien nog meer schade doet.
Maar ik mag toch hopen dat je dat niet doet als je snel duidelijk wordt gemaakt dat de betreffende persoon autistisch is.
Fijn om te weten dat we nu ook al mensen met psychische stoornissen in elkaar mogen schoppen.quote:
Nee natuurlijk "mag" dat niet. Maar ook mensen die niet autistisch zijn kunnen emotionele (schrik) reacties vertonen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:04 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Fijn om te weten dat we nu ook al mensen met psychische stoornissen in elkaar mogen schoppen.
Hoe dan?quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:57 schreef YPPY het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat dit hetzelfde is voor Oxy.
En ik weet zeker hoe die man dat geleerd heeft, want ik was de docente.
Als je doorgaat nadat is aangegeven dat betreffende persoon autistisch is is er niet echt meer sprake van een schrikreactie. Ik kan me best voorstellen dat je een klap/schop oid uitdeelt als eerste reactie (Hoewel.. alsof dat iets oplost.) maar als je aangeeft dat je gewoon doorgaat lijkt me raar.quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:08 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nee natuurlijk "mag" dat niet. Maar ook mensen die niet autistisch zijn kunnen emotionele (schrik) reacties vertonen.
Waar zeg ik in elkaar schoppen?quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:04 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Fijn om te weten dat we nu ook al mensen met psychische stoornissen in elkaar mogen schoppen.
Dat zou ik ook niet doen hoor. (Wel willen misschienquote:Op zondag 14 oktober 2007 20:09 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Als je doorgaat nadat is aangegeven dat betreffende persoon autistisch is is er niet echt meer sprake van een schrikreactie. Ik kan me best voorstellen dat je een klap/schop oid uitdeelt als eerste reactie (Hoewel.. alsof dat iets oplost.) maar als je aangeeft dat je gewoon doorgaat lijkt me raar.
Je zegt in ieder geval dat je het nog zo net niet weet of je zou stoppen als je weet dat die ander een stoornis heeft.quote:
Herhaling, herhaling, herhaling en alles herhalen. Het was puur conditioneren en oefenen. Steeds een rollenspel doen en bij alles wat er gebeurde moest hij zeggen "ik ben boos". Dat was voor collega's het signaal uit de weg te gaan en hun mond te houden. Hij kreeg daardoor de tijd rustig te worden. Was ook wel met veel hulp van zijn werk, anders was het niet gelukt.quote:
Nouja, ligt eraan hoe mijn dochter er aantoe is.quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:13 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Je zegt in ieder geval dat je het nog zo net niet weet of je zou stoppen als je weet dat die ander een stoornis heeft.
Dat is geen spontane reactie ter verdediging meer hoor.
Hoezo "afgedaan".quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Dat werd afgedaan als hij kan het niet helpen, hij is autistisch.
Oke, interessantquote:Op zondag 14 oktober 2007 20:14 schreef YPPY het volgende:
[..]
Herhaling, herhaling, herhaling en alles herhalen. Het was puur conditioneren en oefenen. Steeds een rollenspel doen en bij alles wat er gebeurde moest hij zeggen "ik ben boos". Dat was voor collega's het signaal uit de weg te gaan en hun mond te houden. Hij kreeg daardoor de tijd rustig te worden. Was ook wel met veel hulp van zijn werk, anders was het niet gelukt.
Zomaar een kind in elkaar schoppen, dat is geen excessief geweld dan?quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:19 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Hoezo "afgedaan".
Als het zo is, is het zo.
Ik zou hem als ouder ook van mijn kind aftrappen, maar excessief geweld is echt niet nodig. (En strafbaar!)
Noodweer excesquote:Op zondag 14 oktober 2007 20:19 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Hoezo "afgedaan".
Als het zo is, is het zo.
Ik zou hem als ouder ook van mijn kind aftrappen, maar excessief geweld is echt niet nodig. (En strafbaar!)
Waar heb jij het nu over? Een ander topic?quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:23 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Zomaar een kind in elkaar schoppen, dat is geen excessief geweld dan?
Domme muts alert!quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:23 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Zomaar een kind in elkaar schoppen, dat is geen excessief geweld dan?
quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Dan verschuil je je er gewoon achter vind ik.
Nee, mijn voorbeeld. Maar ik heb mijn zegje gedaan. En ik ga er vandoor.quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:24 schreef YPPY het volgende:
[..]
Waar heb jij het nu over? Een ander topic?
Ja, het topic wordt ineens wel erg veel woordjes heh.quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:27 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Nee, mijn voorbeeld. Maar ik heb mijn zegje gedaan. En ik ga er vandoor.
Doe eens even niet zo lullig. Ze gaf hierboven een ander voorbeeld, dáár had ze het over.quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:28 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, het topic wordt ineens wel erg veel woordjes heh.
Het is haar 'gewoon' aangeleerd..quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:37 schreef Vivi het volgende:
[..]
Oke, maar dat is jouw kind, door de bank genomen vind ik niet dat je dat al van een 2,5 jarige kan, mag of hoeft te verwachten.
quote:Op maandag 15 oktober 2007 09:59 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik kan het verder niet echt kwijt op een ander subforum...:
Weet iemand waar ik een vouwstep voor volwassenen kan kopen? Ook nog een beetje voor een redelijke prijs? Want dan kan ik op de step tussen station en school steppen. Het stukje is namelijk net te lang om steeds te lopen, te kort voor de bus of tram.
Dan zou ik vanmiddag even in Utrecht kunnen gaan kijken...
Zoiets zocht ik idd. Ik was al bang dat een goede vouwstep aardig wat zou kosten...quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:04 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Weet niet wat je een redelijke prijs vind maar anders een kijken op Step
Em ik weet uit ervaring dat ze goeie levering enzo hebbenquote:Op maandag 15 oktober 2007 10:11 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Zoiets zocht ik idd. Ik was al bang dat een goede vouwstep aardig wat zou kosten...
Ik weet alleen niet welke maat ik nodig heb. Ik ben zelf ongeveer 1.80m. Weet jij dat toevallig?quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:19 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Em ik weet uit ervaring dat ze goeie levering enzo hebben![]()
Volgens mij kun je wel een mailtje sturen met vragen. Denk dat hun het iets beter weten dan ikquote:Op maandag 15 oktober 2007 10:44 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Ik weet alleen niet welke maat ik nodig heb. Ik ben zelf ongeveer 1.80m. Weet jij dat toevallig?
Ik ben dan altijd bang dat zo'n kind heel hard van een trap valt met die dingen.quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:14 schreef texelonia het volgende:
Dat magic wheel ziet er maar bizar uit vind ik....
Handiger lijkt me dan van die wieltjes die je onder je schoenen kunt doen, waar je kinderen vaak mee ziet rolschaatsen.
Je kunt het wieltje naar binnen klikken in de zool.quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:09 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Ik ben dan altijd bang dat zo'n kind heel hard van een trap valt met die dingen.![]()
quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:33 schreef RockabeIIa het volgende:
Thanks!
Oh, ik heb nog restjes over BEHet was gisteren al. En jij! Jij vergat me
![]()
Thanks!quote:Op maandag 15 oktober 2007 13:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ehm... als ik nu zeg dat ik de hele dag weg was...
Een verlate gefeliciteerd dan maar.
Hier ben ik lui, heb echt nergens zin inquote:Op maandag 15 oktober 2007 13:46 schreef Vicky het volgende:
iemand stukje taart? Ik heb nog bijna 2 vlaaien over van gister...
EN ik ben moe moe moe. Ik ehb al 4 nachten niet tot weinig geslapen. Ik ben zelfs te moe om mijn armen op te tillen..
Rocka, gefeli
Jaaaa, autopeddenquote:Op maandag 15 oktober 2007 10:44 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Ik weet alleen niet welke maat ik nodig heb. Ik ben zelf ongeveer 1.80m. Weet jij dat toevallig?
Ze is mij ook vergeten woensdag hoorquote:Op maandag 15 oktober 2007 12:33 schreef RockabeIIa het volgende:
Thanks!
Oh, ik heb nog restjes over BEHet was gisteren al. En jij! Jij vergat me
![]()
Je eigen gevoel volgen Barquote:Op maandag 15 oktober 2007 15:47 schreef _Bar_ het volgende:
Ik werd net gebeld door mijn broertje of ik geen heb om dit jaar mee te lopen voor de intocht voorafgaande 5-12....
Moet daar toch echt eens even goed over nadenken... zijn wel allemaal kleine kinderen bij enzo en weet niet of ik dat dan wel zo goed hendelen kan...
quote:Op maandag 15 oktober 2007 16:36 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ze is mij ook vergeten woensdag hoor
Gefeliciteerd
Thanksquote:Op maandag 15 oktober 2007 18:48 schreef piglet het volgende:Syrena, wat bizar zeg!
Verder even eenvoor je, ik vind het altijd heerlijk om je verhalen te lezen. Behalve dan het gedoe rondom de geheime mail, etc. Uiteraard vind ik dat gewoon k-met-peren voor je
Je kan het goedmaken door de naam te verklappenquote:Op maandag 15 oktober 2007 18:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik ben helaas geen wandelende kalender en ik kom niet in het verjaardagstopic hier in OUD ook.
Ik vrees dat het de tijd van het jaar aan het worden isquote:Op maandag 15 oktober 2007 21:29 schreef Syrena het volgende:
Hier voel ik me alsof ik een flinke verkoudheid ga krijgendaar heb ik echt geen zin in.
En hoe denk je bij mij weer in een goed blaadje te komen?quote:Op maandag 15 oktober 2007 22:48 schreef Brighteyes het volgende:
Vivi... vooruit dan maar... je hebt een PM!
quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:10 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
En hoe denk je bij mij weer in een goed blaadje te komen?![]()
Ik denk dat ik echt moet rennen de volgende keer dat ik haar zie!quote:
Yepquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:48 schreef _Bar_ het volgende:
er schijnt een heel irritant virus rond te zweven, eentje waarbij je 1 a 2 dagen echt heel ziek bent dus idd spugen, buikloop, koorts... en daarna ben je helemaal opgeknapt...
Fout!quote:
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:59 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Fout!![]()
Dat deed PM 2 weken geleden!
tuurlijk! Ik bewaar wel meer. Vooral het neutrale. Het echte meisjesspul heb ik nu in een zak gedaan.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:53 schreef snoopy het volgende:
Dat eerste pakje bewaar je toch wel?
Ik ben nog steed thuis met rugpijn. Het gaar wel al beter maar nog niet 100%![]()
Nee inderdaad. En hij is net 2 dagen weg. Ik hoop dat het snel beter gaat daar, ze gaan in elk geval nog zo'n drie weken naar Frankrijk om aan hun huis te werken dus hopelijk is dat genoeg afleiding dan.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:16 schreef snoopy het volgende:
Syrena, er komt maar geen einde aan die soap hè?
Dus hij/jullie hebben er echt wat aan? Ik ben heel nieuwsgierig hoe het gaat. En baat het niet, het schaadt ook niet.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:56 schreef Belana het volgende:
heej Diaan, wat grappig, Nick heeft laatst ook REIKI 1 gedaanhet beviel hem erg goed (en mij nu ook
)
Rockabella, ik brand er hier ook 1.
Ik heb hem net sinds gisteren maar hij bevalt nu al heel erg goed. Wij wilden een nieuwe senseo maar dan ook meteen een nieuwe waterkoker... dit is alles in één. En je kunt er naast koffie/thee ook cappucino, chocomel en wiener melange mee maken (speciale cups van AH). Het water komt via aparte leiding, dus geen last van koffiesmaak. En het ruimt lekker op op je aanrecht.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:23 schreef flowerbox het volgende:
Rockabella, wat vreselijk! Ik hoop dat alles goed gaat.
Diaan, is dat wat zo'n puc? Ik dacht nog toen ik hem zag staan gisteren: weer een nieuw soort koffiezet apparaat erbij. Iedereen heeft tegenwoordig al een Senseo en vaak een gewone ernaast. Wat voegt de puc toe?
Ik heb trouwens ook misschien een nieuwe werkplek binnenkort. Maar daar hoor ik deze week meer over...
Anitra, ik moet bekennen dat ik niet naar de kosten van die cups heb gekeken. Ik heb hem grotendeels alleen voor visite en omdat ik van de verschillende apparaten op mn aanrecht afwilde. Peaceman en ik drinken geen van beiden koffie/capuccino. Alleen thee eigenlijk. Dat ik er wiener melange en chocomel mee kan maken, is dus wel handig, dat lust ik incidenteel wel. Het hete water wat eruit komt, smaakt niet naar koffie dus voor ons een superoplossing. De mensen die capuccino/koffie hier hebben gehad, vonden het erg lekker trouwens.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:08 schreef Anitra het volgende:
Rockabellagelukkig voorzihtg goed nieuws!
BE vistaHoor daar heel veel problemen mee en dat een boe mensen het eraf gegooid hebben. Je kan iig op internet dat is al heel at, de buurman hier kwam internet niet meer op met vista. Wel lekker dat je hem nu al hebt, das best snel toch?
Diaan die puc die za ik zaterdag dus nadat ik dus net die middag een nieuwe senseo gekocht had. Maar ik heb zitten rekenen, maar is da niet enorm duur? van puc zelf zijn 8 cupjes 1,79 en van AH zijn ze 10 voor 1,69 en dan nog je koffiepad erbij, das volgens mij duurder dan gemiddeld de nespresso toch?
Maar hoe bevalt hij? en is het echt zo lekker?
Ik moet eerlijk zeggen dat het me verbaasd hoe snel die angst weggezakt is. In het begin durfde ik echt niet in mijn eentje naar het toilet 's nachts (zit beneden) en eergisteren heb ik gewoon al weer in mijn uppie een boterham zitten eten om 4 uur 's nachts.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 20:26 schreef Saffier het volgende:
*knip*
BE veel plezier met je nieuwe laptoppie, hopelijk blijven ze hier met hun tengels vanaf! Kan je alweer een beetje slapen?
*knip*
quote:Ik heb een deuk in de auto.
Vanmorgen Tobias naar mijn ouders brengen om voor het eerst na mijn vakantie weer aan het werk te gaan en ik moet remmen voor een ander auto op de rotonde die voorrang staat te verlenen, schiet ik zo van mijn rem op mijn gaspedaal. Boem is ho. Ik baal en zit eigenlijk nog steeds met de schrik in mijn knieeen, bah. Tobias vond alles wel oke, het ging ook helemaal niet hard, maar wat krijg je toch een deuk met een gangetje van 20/25 zeg
O, en normaal gesproken begin ik op woensdag wat later maar net vandaag dus niet.
Bij Vista waarschijnlijk nietquote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:58 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb dus geen flauw idee of ik administrator ben of niet.
Hey!!!!!! Dan weet je gelijk wie je laptop gepikt heeft!quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:17 schreef Brighteyes het volgende:
Even een vraagje dan.
Een tijdje terug werd hier gesproken over een linkje waar je alle series zou kunnen bekijken online.
Iemand was toen zo lief me dat linkje te PM'en, maar aangezien de laptop waar dat linkje op stond gejat is ben ik het kwijt...
Zou iemand het me nog een keer kunnen PM'en?
Amen to that!quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:53 schreef snoopy het volgende:
Pruk, ik snap er geen hout van.
Apple![]()
huh? die zag ik gisteren bij de Intertoys staan in Amsterdam.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:13 schreef lcicle het volgende:
Score van vandaag: 0 Little People Kerststalletjes
Ik heb windows opnieuw geinstalleerd maar ik weet niet zeker of hij eerst heeft geformateerd. Ik heb het in ieder geval niet zelf gedaan maar misschien dat het recoveryprogramma het wel heeft gedaan. Jammer genoeg ben ik zelf niet zo'n computerwizz.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:26 schreef prisoner_of_rock_and_roll het volgende:
M@X, als je windows al opnieuw geinstalleerd hebt gaat het moeilijk worden, voor de nieuwe installatie was het wel nog mogelijk geweest. Er is nu (vermoedleijk) alweer nieuwe data overheen geschreven en dat is erger als wissen.
Ik neem tenmisnte aan dat je eerst een format gedaan hebt? Zoniet, dan is er zowieso niks aan de hand
Ik zal wel ff kijken of ik een gratis programma kan opduikelen voor je.
Edit: Heb al een programma gevonden wat het zou moetne kunnen, kost vooralsnog $49, met de nadruk op vooralsnog
Die kun je ook online bestellenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:13 schreef lcicle het volgende:
Score van vandaag: 0 Little People Kerststalletjes
Ik zat er ook al aan te denken om het als sinterklaas-kadootje aan mijn nichtje van bijna 3 te geven. Nou heb jij een neefje, maar volgens mij blijft dat nog wel een tijdje leuk.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:53 schreef Reese het volgende:
Is dat kerststalletje ook nog leuk als je twee jaar bent? Mijn neefje heeft vorig jaar op zijn eerste verjaardag heel wat spul van Little People gekregen en daar speelt ie nog steeds mee. Maar hoe lang blijft dat nog leuk? Vind het kerststalletje namelijk ook wel heel leuk om hem cadeau te geven!
Oh ja, dat is ook wel een hele goeie!quote:BE, je kunt het natuurlijk ook op je verlanglijstje zettenEr gaan straks mensen vragen wat je wil hebben enzo en dan weet je niks en dan komen ze met een spuuglelijk pakje aanzetten. Of bloemen.
![]()
Gaat vast lukken.quote:(veel plezier met kindje loeren straks!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |