Mij niet, dit is wel het OUD forum, waar emoties al snel in fysiek handelen worden verwoord.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:48 schreef S_oepstengel het volgende:
Niet dat ik wil goed praten wat Oxy heeft gedaan, maar sommige reacties verbazen me echt.![]()
Dit lijkt me een uitstekende plek om dat even te zeggen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:30 schreef tries het volgende:
Als moeder van een autistische zoon, vraag ik mij af, of jullie wel goed beseffen, want dit allemaal voor Oxy betekent... Natuurlijk is het niet goed te praten, dat er een reactie terug gegeven wordt... maar ik denk, dat jullie half niet weten, wat autisme in houdt... Stel dat een kind, die zou doen bij een verstandelijk gehandicapte, dan zou iedereen er wel "begrip" voor kunnen hebben.... maar bij een autist niet? Autisme is een onzichtbare handicap, en moeilijk genoeg. Niet alleen voor de mensen zelf, maar ook voor de omgeving.... en het maakt mij alleen maar bang voor de toekomst van mijn zoon, als hier al zo gereageerd wordt.... Misschien is dit niet de juiste plek om hier zo te reageren, maar ik wilde het wel even kwijt...
Ik kan me goed voorstellen dat dit hetzelfde is voor Oxy.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:55 schreef Vivi het volgende:
Houd toch op, alsof een dreumesje van 2 wat aan je been zit te vergelijken is met een gorilla die je vastgrijpt ofzo.
Ja, hoewel je kind dat misschien nog meer schade doet.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:56 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik kan me iig goed voorstellen dat je terugmept als ouder zijnde.
Dat weet ik niet.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:58 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, hoewel je kind dat misschien nog meer schade doet.
Maar ik mag toch hopen dat je dat niet doet als je snel duidelijk wordt gemaakt dat de betreffende persoon autistisch is.
Fijn om te weten dat we nu ook al mensen met psychische stoornissen in elkaar mogen schoppen.quote:
Nee natuurlijk "mag" dat niet. Maar ook mensen die niet autistisch zijn kunnen emotionele (schrik) reacties vertonen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:04 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Fijn om te weten dat we nu ook al mensen met psychische stoornissen in elkaar mogen schoppen.
Hoe dan?quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:57 schreef YPPY het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat dit hetzelfde is voor Oxy.
En ik weet zeker hoe die man dat geleerd heeft, want ik was de docente.
Als je doorgaat nadat is aangegeven dat betreffende persoon autistisch is is er niet echt meer sprake van een schrikreactie. Ik kan me best voorstellen dat je een klap/schop oid uitdeelt als eerste reactie (Hoewel.. alsof dat iets oplost.) maar als je aangeeft dat je gewoon doorgaat lijkt me raar.quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:08 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nee natuurlijk "mag" dat niet. Maar ook mensen die niet autistisch zijn kunnen emotionele (schrik) reacties vertonen.
Waar zeg ik in elkaar schoppen?quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:04 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Fijn om te weten dat we nu ook al mensen met psychische stoornissen in elkaar mogen schoppen.
Dat zou ik ook niet doen hoor. (Wel willen misschienquote:Op zondag 14 oktober 2007 20:09 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Als je doorgaat nadat is aangegeven dat betreffende persoon autistisch is is er niet echt meer sprake van een schrikreactie. Ik kan me best voorstellen dat je een klap/schop oid uitdeelt als eerste reactie (Hoewel.. alsof dat iets oplost.) maar als je aangeeft dat je gewoon doorgaat lijkt me raar.
Je zegt in ieder geval dat je het nog zo net niet weet of je zou stoppen als je weet dat die ander een stoornis heeft.quote:
Herhaling, herhaling, herhaling en alles herhalen. Het was puur conditioneren en oefenen. Steeds een rollenspel doen en bij alles wat er gebeurde moest hij zeggen "ik ben boos". Dat was voor collega's het signaal uit de weg te gaan en hun mond te houden. Hij kreeg daardoor de tijd rustig te worden. Was ook wel met veel hulp van zijn werk, anders was het niet gelukt.quote:
Nouja, ligt eraan hoe mijn dochter er aantoe is.quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:13 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Je zegt in ieder geval dat je het nog zo net niet weet of je zou stoppen als je weet dat die ander een stoornis heeft.
Dat is geen spontane reactie ter verdediging meer hoor.
Hoezo "afgedaan".quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Dat werd afgedaan als hij kan het niet helpen, hij is autistisch.
Oke, interessantquote:Op zondag 14 oktober 2007 20:14 schreef YPPY het volgende:
[..]
Herhaling, herhaling, herhaling en alles herhalen. Het was puur conditioneren en oefenen. Steeds een rollenspel doen en bij alles wat er gebeurde moest hij zeggen "ik ben boos". Dat was voor collega's het signaal uit de weg te gaan en hun mond te houden. Hij kreeg daardoor de tijd rustig te worden. Was ook wel met veel hulp van zijn werk, anders was het niet gelukt.
Zomaar een kind in elkaar schoppen, dat is geen excessief geweld dan?quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:19 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Hoezo "afgedaan".
Als het zo is, is het zo.
Ik zou hem als ouder ook van mijn kind aftrappen, maar excessief geweld is echt niet nodig. (En strafbaar!)
Noodweer excesquote:Op zondag 14 oktober 2007 20:19 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Hoezo "afgedaan".
Als het zo is, is het zo.
Ik zou hem als ouder ook van mijn kind aftrappen, maar excessief geweld is echt niet nodig. (En strafbaar!)
Waar heb jij het nu over? Een ander topic?quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:23 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Zomaar een kind in elkaar schoppen, dat is geen excessief geweld dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |