abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53924114
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 13:46 schreef leonieke het volgende:
Valt een put met 3000kg ijzer ook onder de noemer "huisje" uit de TT?

Oxy, ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt, maar ook ik vind dat je dit niet moet weerhouden om naar een OUD-meeting te gaan.
Ik ken zat mensen die het ook niet prettig zouden vinden als ineens andermans kind aan hun benen zou hangen, maar jij bent waarschijnlijk zo erg geschrokken, ook omdat je dat aanraken niet fijn vind, dat je totaal anders gereageerd hebt dan als je het van te voren zou weten.

Dat het kindje begon te huilen hoeft niet van de pijn te zijn, het kan ook schrik geweest zijn.

Het kan best zijn dat een kind iedereen aanklampt, maar sorry, als iemand ineens door een onbekende aangeklampt wordt en dit niet prettig vindt, dan kan je gewoon aangifte doen van aanranding! Ook al gaat het dan om een klein kind.

Overigens: ik zou ook boos zijn als het mijn kind betreft, maar ik zou ook boos op mijn kind zijn.
pi_53924215
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 13:55 schreef Pruk het volgende:

Het kan best zijn dat een kind iedereen aanklampt, maar sorry, als iemand ineens door een onbekende aangeklampt wordt en dit niet prettig vindt, dan kan je gewoon aangifte doen van aanranding! Ook al gaat het dan om een klein kind.
aan·ran·den (ov.ww.)
1 met slechte bedoelingen te lijf gaan

De politie ziet je aankomen
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_53924309
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:00 schreef lcicle het volgende:

[..]

aan·ran·den (ov.ww.)
1 met slechte bedoelingen te lijf gaan

De politie ziet je aankomen

Ja, en toch zullen ze de aangifte moeten opnemen. Het kind zal het wel niet zo bedoeld hebben, maar voor degene bij wie het gebeurd kan het wel zo overkomen.
  zondag 14 oktober 2007 @ 14:26:15 #54
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53924693
Het is toch het begin van jullie nieuwe huisje Leonieke?
Dan ja dus!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  zondag 14 oktober 2007 @ 14:27:37 #55
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53924720
*ding dong*

Er was ook een pagina 2
(ik bleef alweer op de eerste hangen, vond het al raar dat er niemand meer reageerde )
Maxi, Midi & Mini
pi_53924728
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:26 schreef Noli. het volgende:
Het is toch het begin van jullie nieuwe huisje Leonieke?
Dan ja dus!
Maar het is nog lang geen huisje hoor Maar het is het begin inderdaad
pi_53924872
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:27 schreef Noli. het volgende:
*ding dong*

Er was ook een pagina 2
(ik bleef alweer op de eerste hangen, vond het al raar dat er niemand meer reageerde )
Dit kom ik tegenwoordig ook vaker tegen met die nieuwe lay-out. Het is nog wat wennen geblazen denk ik
  † In Memoriam † zondag 14 oktober 2007 @ 14:37:37 #58
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53924891
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:28 schreef leonieke het volgende:

[..]

Maar het is nog lang geen huisje hoor Maar het is het begin inderdaad
3000 kg ijzer ben je bang dat het wegwaait?
pi_53924974
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:37 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

3000 kg ijzer ben je bang dat het wegwaait?
Ik denk eerder schrik dat het wegzakt Maar toegegeven, ik was ook enorm geschrokken toen ik het totale gewicht hoorde. Geen flauw idee dat er zoveel ijzer onder een huis zit

Het grootste deel van het huis:

pi_53925089
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 13:55 schreef Pruk het volgende:

[..]

Dat het kindje begon te huilen hoeft niet van de pijn te zijn, het kan ook schrik geweest zijn.

Overigens: ik zou ook boos zijn als het mijn kind betreft, maar ik zou ook boos op mijn kind zijn.
Ja, dat lijkt me een goed idee! Om aangifte te gaan doen. Ik denk persoonlijk dat niet één agent je serieus zal nemen als het een kind van 2,5 betreft.

Kinderen doen dit niet altijd bewust, misschien dacht het kind dat Oxy een bekende was, omdat ze bijvoorbeeld de zelfde broek of jas als een bekende aanheeft. Ik heb ook wel eens als kind zijnde de verkeerde man een handje gegeven tijdens het winkelen. Omdat hij op mijn vader leek.

Ik zou nooit boos worden op mijn kind als het iemand aangeklampt heeft. Nu hou ik haar ook altijd in de gaten dus het is niet zo dat ze in winkels of winkelstraten rond rent, al mensen lastigvallend. Als zij zoiets zou doen zou het dan ws ook een vergissing zijn.

Iemand die mijn kind een schop verkoopt daarentegen, daar zou ik flink kwaad op zijn.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_53925179
Belana, heb je me nog zien zwaaien gisteren??

Het was echt een geslaagd uitje naar Sprookjeswonderland. Morgaine heeft echt genoten van al die sprookjes, het feit dat opa en oma ook mee waren, en na ongeveer 2 en half uur was ze zo gesloopt dat ze nog geen 2 minuten na dat we in de auto zaten in diepe slaap was.
pi_53927014
Mikael is zo'n kind die aan iedereen zit. hij bedoelt er niks mee maar wil gewoon even tegen iedereen daag zeggen. Loopt ie langs je heen, pakt je been ff vast en dan zwaait ie en zegt daag en loopt weer door. Sorry hoor maar als mensen dat al niet kunnen hebben En als iemand mijn kind dan een schop zou geven dan kan ie er wel een terug verwachten. Ik ben normaal niet zo maar ja tis toch je kind he. Ik ga hem niet als een hondje bij me houden omdat er misschien mensen zijn die dat niet kunnen hebben. Het zijn maar kinderen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_53927069
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 10:18 schreef _Bar_ het volgende:

Ingrid hoe voelt dat nu zo voor je ?
Dat het gelukt is, bedoel je?
Heel goed. Toch wel trots op mezelf.

Morgen moet Djeez voor zichzelf opkomen, of als het niet lukt, ik.
Hij moet zsm een operatie, daarvoor eerst een mri. Nou kan hij 31 okt. pas de mri. Dan week wachten voor uitslag en dan de operatie plannen. Duurt dus erg lang en hij heeft al aardig pijn. Dus hij/ik moeten zien te regelen dat het eerder kan.

Dit is trouwens een grote reden van de woede uitbarstingen ed en de ruzies. We hebben heel goed gepraat gisteren. En het gaat zeker goedkomen met ons!
pi_53927112
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 16:33 schreef MeNicole het volgende:
Mikael is zo'n kind die aan iedereen zit. hij bedoelt er niks mee maar wil gewoon even tegen iedereen daag zeggen. Loopt ie langs je heen, pakt je been ff vast en dan zwaait ie en zegt daag en loopt weer door. Sorry hoor maar als mensen dat al niet kunnen hebben En als iemand mijn kind dan een schop zou geven dan kan ie er wel een terug verwachten. Ik ben normaal niet zo maar ja tis toch je kind he. Ik ga hem niet als een hondje bij me houden omdat er misschien mensen zijn die dat niet kunnen hebben. Het zijn maar kinderen
Ben ik het helemaal mee eens.
  zondag 14 oktober 2007 @ 17:21:57 #65
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53927894
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:05 schreef Pruk het volgende:

[..]

Ja, en toch zullen ze de aangifte moeten opnemen. Het kind zal het wel niet zo bedoeld hebben, maar voor degene bij wie het gebeurd kan het wel zo overkomen.
Dan moeten diegenen bij wie dat zo overkomt maar eens ernstig bij zichzelf te rade gaan.
Ja kom, laten we vooral op zo jong mogelijke leeftijd alle spontaniteit uit die kleintjes "schoppen"!

Ik zal Dean ook wel leren dat hij liever niet bij willekeurige wildvreemden aan de broek moet gaan hangen, omdat sommige mensen dat niet zo leuk vinden, maar het blijft een kind hoor, en geen geconditioneerde machine, gelukkig niet zeg!

Die onbevangenheid is juist het mooie van de kindertijd, en dat moeten we dus al zo vroeg mogelijk in de kiem smoren omdat dit als "aanranding" beschouwd kan worden?!
Dat is toch echt té belachelijk voor woorden!

En ja, de eerste de beste die mijn kind een schop geeft heeft geen makkelijke aan mij, dat kan ik je verzekeren.

Degene die de aanraking van een peutertje notabene als aanranding ziet moet zich maar zo snel mogelijk vestigen in een hutje op de hei imo.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 14 oktober 2007 @ 17:29:02 #66
24188 Belana
kloon van belana
pi_53928073
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 10:49 schreef Oxymoron het volgende:
Gisteren, weer een probleempje gehad, met een kind.
Ik was met mijn ouders, aan het winkelen. En een kindje, (ik schat hem 2,5 jaar), komt op mij af en slaat zijn armen, om mijn been.
Ik schop hard en het kindje valt.

De ouders werden kwaad, en ik raakte overstuur, van hun geschreeuw. Mijn moeder kwam er snel bij en probeerde nog te zeggen dat ik autisme had, en niet tegen aanrakingen kon. Maar ze waren al zo woedend en het kind, begon ook nog eens, te huilen (van de pijn denk ik).

We zijn nog naar de andere winkels gegaan, maar het werd, geen leuke dag meer.
De schreeuwende stemmen van de ouders bleven maar, in mijn hoofd zitten. Ik kon ook bijna niet slapen, vannacht.
Steeds ben ik bang dat ik een kindje, weer iets pijnlijks, aan zal doen. Het is al zo vaak gebeurt.

Maar ik doe het vaak perongeluk. (uit onmacht, bedoel ik)

Nu benik bang. Dat ik nooit meer naar een meeting van Oud kan gaan.
oxy, wat een rotervaring voor je zeg. ik kan me je angst voorstellen. je hoeft je niet te schamen, jij bent wie je bent en daar kan jij niets aan doen. het is natuurlijk niet leuk voor het kindje en de ouders, maar als ze even geluisterd hadden dan hadden ze het wel begrepen denk ik.
en wat OUD meetings betreft, bijna iedereen kent je hier en weet dat je niet tegen aanrakingen kan. persoonlijk zou ik daar rekening mee houden dan. is natuurlijk moeilijk, want kinderen heb je niet altijd in de hand. Maar ik kan aan Liam ook altijd uitleggen dat ie bv tegen Eva niet heel druk moet doen omdat ze dan bang wordt en dat zou ik ook uitleggen over jou.
stormy waters...
sailin'
  zondag 14 oktober 2007 @ 17:39:54 #67
24188 Belana
kloon van belana
pi_53928312
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:54 schreef Faja-Lobi het volgende:
Belana, heb je me nog zien zwaaien gisteren??

Het was echt een geslaagd uitje naar Sprookjeswonderland. Morgaine heeft echt genoten van al die sprookjes, het feit dat opa en oma ook mee waren, en na ongeveer 2 en half uur was ze zo gesloopt dat ze nog geen 2 minuten na dat we in de auto zaten in diepe slaap was.
ja! ik zwaaide nog terug

wij waren vandaag naar het zuiderzeemuseum. heerlijk in de buitenlucht de hele middag, zalig!
stormy waters...
sailin'
  zondag 14 oktober 2007 @ 17:48:00 #68
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53928502
En wat nu Belana, als Liam dat vergeet in zijn enthousiasme? Of als hij nog te klein zou zijn om zoiets te begrijpen? De schop van een volwassene kan behoorlijk wat harder aankomen dan een klapje of een gilletje van een Eva, bijvoorbeeld.

Als ik allergisch ben voor bijensteken ga ik toch ook niet als imker werken omdat ik honing zo lekker vind, en vervolgens de bijen de schuld geven als ik word gestoken? Dat risico neem je dan toch moedwillig, als je er écht niet tegen kan moet je jezelf niet in die situatie brengen, ter bescherming van jezelf én in dit geval een (heel klein) kind. Wil je dat ten koste van alles wél, dan neem je zelf dat risico toch? Je kan anderen niet verwijten dat zij normaal gedrag vertonen toch zeker?

En Pruk, ik ben benieuwd hoe jij hierop reageert als je kind er is en hij krijgt daadwerkelijk een schop omdat hij of zij vanuit kinderlijk enthousiasme naar een volwassene toegaat en diegene aanraakt.
pi_53928833
Ik had nooit verwacht dat ik dit zou zeggen, maar Vivi, ik ben het (in grote lijnen) met je eens.

[ Bericht 20% gewijzigd door _Ingrid_ op 14-10-2007 18:11:28 ]
  zondag 14 oktober 2007 @ 18:07:56 #70
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53928952
Vivi allergisch voor insecten en dan bij een imker werken is appels met peren vergelijken.

Iemand met autisme zit net iets anders in elkaar dan mensen zonder autisme, oxy doet zoveel mogelijk om haar valkuilen te zien, er mee om te leren gaan. moeten alle autisten of mensen die niet tegen spontane aanraking kunnen en misschien EEN keer heftig reageren maar in een hutje op de hei gaan wonen ver weg van iedereen?? om maar de kans te ontlopen dat ze eens andere mensen tegen kunnen komen??

Aaanranding vind ik het niet dat vind ik te ver gaan. dat is ook appels en peren vergelijken.

En jij zou tegen zo iemand dus wel lelijk doen? Mooi weet ik wat ik kan doen ik de volgende keer dat je MIJN kind op een meeting wegduwt omdat ze wat te enthousiast is en net iets te dicht bij jou kind rond loopt omdat ze even enthousiast was
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 14 oktober 2007 @ 18:19:09 #71
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53929187
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 18:07 schreef _evenstar_ het volgende:
Vivi allergisch voor insecten en dan bij een imker werken is appels met peren vergelijken.

Iemand met autisme zit net iets anders in elkaar dan mensen zonder autisme, oxy doet zoveel mogelijk om haar valkuilen te zien, er mee om te leren gaan. moeten alle autisten of mensen die niet tegen spontane aanraking kunnen en misschien EEN keer heftig reageren maar in een hutje op de hei gaan wonen ver weg van iedereen?? om maar de kans te ontlopen dat ze eens andere mensen tegen kunnen komen??

Aaanranding vind ik het niet dat vind ik te ver gaan. dat is ook appels en peren vergelijken.

En jij zou tegen zo iemand dus wel lelijk doen? Mooi weet ik wat ik kan doen ik de volgende keer dat je MIJN kind op een meeting wegduwt omdat ze wat te enthousiast is en net iets te dicht bij jou kind rond loopt omdat ze even enthousiast was
Nou, wat wilde je doen dan?

Aangezien appels met peren vergelijken je spreuk van de dag is; een ander kindje zachtjes weghalen omdat hij of zij je eigen kind omver loopt vind ik nogal wat anders dan een schop geven, vind je zelf ook niet? Dat is meestal niet de manier waarop ik zoiets aanpak namelijk, jij wel?

En ik vind mijn voorbeeld helemaal niet anders, ik zou het meer illustratief of een parabel noemen.

Oxy is dan wel autistisch, maar zich terdege bewust van haar reacties. Daarom voelt ze zich nu ook schuldig zoals ze zelf zegt. Ik denk dat het voor haar best mogelijk is om zichzelf aan te leren een klein kind niet te schoppen. Indien dat niet mogelijk is vind ik het behoorlijk vreemd om jezelf dan moedwillig in situaties te brengen waarin je het "risico" loopt dat een peuter je aanraakt en je diezelfde peuter dus een harde schop verkoopt, zoals ze zelf zegt. Dan hoef je dus niet meteenin een hutje op de hei te gaan wonen, maar een situatie met heel veel kleine kindjes opzoeken is dan weer het andere uiterste lijkt me zo.

En houd eens op met dat badinerende toontje.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vivi op 14-10-2007 18:29:44 ]
pi_53929274
ik ben het echt helemaal met Viev eens. Oxy zei ook zelf dat dit niet de eerste keer was. Sorry hoor maar autist of niet je hoefd gewoon niet een kind te schoppen, ook niet als je je bedreigd voelt. Tis verdorie een kind. Die niets vermoedend (misschien wel) aan het (verkeerde) been gaat hangen. Als je niet kunt hebben dat een kind je aanraakt en op zo'n manier reageert dan moet je denk ik echt goed nadenken waar je na toe gaat. En dan zeg ik niet dat iemand in een hutje op de hei moet gaan wonen want dat gaat ook weer te ver. Maar ik bedoel je weet dat je kinderen tegen kan komen. En kinderen zijn nu eenmaal overvoorspelbaar.
Mikael is altijd heel lief voor dieren maar vanmiddag kreeg hondje van mensen een paar huizen verder op wel een tik. Tja typisch geval van doet ie anders nooit. Gelukkig ist maar een klein ventje en snaptje hondje er weing van maar toch. Ze doen soms dingen die je niet aan ziet komen. Zou toch mooi zijn als Mikael vanmiddag van het baasje van de hond een schop zou krijgen.

Wat Viev zegt dus. Deed er een beetje lang over om te bedenken hoe ik dit netjes kon zeggen
Liefde
  zondag 14 oktober 2007 @ 18:24:47 #73
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53929313
Viev, sorry hoor..

Maar mijn kinderen zíjn kinderen en geen geconditioneerde machine's. En iedereen die ze wel eens gezien heeft en/of kent weet dat. Ze zijn heus (nog) wel onbevangen en spontaan.

Ik heb ze alleen grenzen geleerd. Juist ter bescherming van zichzelf!
Ik weet hoe mijn kinderen zijn en hoe ze ergens op reageren, dat weet ik niet van elk willekeurig persoon in een winkel. Elk persoon reageert anders.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.'
Maxi, Midi & Mini
  zondag 14 oktober 2007 @ 18:26:01 #74
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53929339
Prima Noli, en dat moet ook. Maar we hebben het hier over een kind van 2,5.

Of zoals Igraine al zei:
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:48 schreef Igraine het volgende:

Kinderen doen dit niet altijd bewust, misschien dacht het kind dat Oxy een bekende was, omdat ze bijvoorbeeld de zelfde broek of jas als een bekende aanheeft. Ik heb ook wel eens als kind zijnde de verkeerde man een handje gegeven tijdens het winkelen. Omdat hij op mijn vader leek.
pi_53929346
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 18:24 schreef Noli. het volgende:
Viev, sorry hoor..

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.'
Ik vind het echt niet erg als en een kind aan mijn been gaat hangen hoor. Als je dan zegt van hallo ofzo weet zo'n kindje meestal niet hoe snel ie weg moet komen omdat ie het verkeerde been te pakken had.

Mikale doet trouwens wel eens aan aanranding hoor. Kindje in de winkel krijgen zo een kus
Liefde
  zondag 14 oktober 2007 @ 18:28:58 #76
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53929396
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 18:19 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nou, wat wilde je doen dan?
Niks anders had ik wel wat gedaan ik ben meer voor de leive vrede bewaren dan enzo, en er maar vanuitgaande dat het neit zo bedoeld is.
quote:
Aangezien appels met peren vergelijken je spreuk van de dag is; een ander kindje zachtjes weghalen omdat hij of zij je eigen kind omver loopt vind ik nogal wat anders dan een schop geven, vind je zelf ook niet? Dat is meestal niet de manier waarop ik zoiets aanpak namelijk, jij wel?
Het ging er mij om dat je mijns opzicht overkwam dat kinderen nu eenmaal spontaan moeten zijn, en als mijn dochtertje spontaan is naar jouw zoontje duw je haar weg en ga je als ze op een halve meter afstand is met je ogen draaien en zuchten, nou sorry ik vind dat idioter omdat dat bewust egbeurt als iemand door een beperking een foute reactie heeft , die zij later nog eens inziet en grif toegeeft dat ze er aan moet werken.
quote:
En ik vind mijn voorbeeld helemaal niet anders, ik zou het meer illustratief noemen.

Oxy is dan wel autistisch, maar zich terdege bewust van haar reacties. Daarom voelt ze zich nu ook schuldig zoals ze zelf zegt. Ik denk dat het voor haar best mogelijk is om zichzelf aan te leren een klein kind niet te schoppen. Indien dat niet mogelijk is vind ik het behoorlijk vreemd om jezelf dan moedwillig in situaties te brengen waarin je het "risico" loopt dat een peuter je aanraakt en je diezelfde peuter dus een harde schop verkoopt, zoals ze zelf zegt.
oxy zal ook toch eens spullen uiot de stad nodig hebben of een boodschap moeten doen, oxy wil er ook wel eens uit. Waarom zou ze dat niet mogen omdat ze dan een risico loopt,
Risico's loop je altijd met wat dan ook je kunt dingen niet altijd voorkomen helaas.
En wat betreft dat schoppen is niet haar normale manier van reageren., dit gebeurde nu eenmalig, en ja misschien verschil ik hierin van gedachtes/mening.
Maar assirtiviteit trainings etc. en dingen leren zoals dit.. leer je het beste in de praktijk.

Ik ben in sociale gezelschappen erg timide op emzelf en durf niets.. diegene die er de eerste alswel de tweede keer bij waren hebben wel verschil gezien/gemerkt denk ik.

Ik zou ook schrikken en boos worden. maar omdat ik een poosje terug in dezelfde schonen stond als oxy soort van snap ik het wel.
Alleen ik sloeg een kind tegen de hand het ijs uit de hand om mijn kind te beschermen in een reflex mepte ik. Terwijl ik abasoluut nooit mijn kind zou slaan of geweld genruik.
Het was niet hoe mijn normale ik reageerde zeg maar.
En ik denk ook niet dat oxy met haar normale ik reageerde ze schrok net als ik.
  zondag 14 oktober 2007 @ 18:32:36 #77
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53929464
Je kan je kind van 2.5 ook elren op andere manieren begroeten.
Evenals Noli ben ik terughoudend ermee, maar zoals de 2e meet in utrecht de meeste mensen wel zagen Arwen heel goed kan communiceren met kindjes ( al is ze ook graag op zichzelf) en anderen zonder aanrakingen . en in de winkel zwaait ze gewoon of roept haai/hooi tegen iedereen
pi_53929481
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 18:28 schreef _evenstar_ het volgende:

En wat betreft dat schoppen is niet haar normale manier van reageren., dit gebeurde nu eenmalig, en ja misschien verschil ik hierin van gedachtes/mening.
Dit is wat Oxy zegt.
quote:
Steeds ben ik bang dat ik een kindje, weer iets pijnlijks, aan zal doen. Het is al zo vaak gebeurt.
Het is dus niet iets eenmaligs. Dat vind ik gewoon het enge eraan. Vandaag of morgen raakt ze zo'n kleintje verkeerd. En dan... dan maar zeggen tja ze heeft autisme niks aan te doen. Ik vind dat gewoon echt niet kunnen.
Liefde
  zondag 14 oktober 2007 @ 18:35:05 #79
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53929513
Ja? Hanne is ook bijna 2,5.. Die zal ook niet zomaar uit zichzelf een vreemde volwassene aanraken.
(compleet plat lullen is een ander verhaal )

Als er een kindje aan mijn been zou hangen zou ik het (naast dat ik het wel lief vind) ook rustig gedag zeggen net als MeNicole. Maar dat ben ik. Ik kan er niet van uit gaan dat ieder persoon zo zal reageren. En daarvoor bescherm ik ze liever tegen hunzelf in zulke situaties.

Misschien beter een appart topic of het modtopic?
Maxi, Midi & Mini
  zondag 14 oktober 2007 @ 18:35:43 #80
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53929531
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 18:28 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Niks anders had ik wel wat gedaan ik ben meer voor de leive vrede bewaren dan enzo, en er maar vanuitgaande dat het neit zo bedoeld is.
[..]

Het ging er mij om dat je mijns opzicht overkwam dat kinderen nu eenmaal spontaan moeten zijn, en als mijn dochtertje spontaan is naar jouw zoontje duw je haar weg en ga je als ze op een halve meter afstand is met je ogen draaien en zuchten, nou sorry ik vind dat idioter omdat dat bewust egbeurt als iemand door een beperking een foute reactie heeft , die zij later nog eens inziet en grif toegeeft dat ze er aan moet werken.
Heb je gezopen ofzo? Ik snap er geen biet van.
quote:
oxy zal ook toch eens spullen uiot de stad nodig hebben of een boodschap moeten doen, oxy wil er ook wel eens uit. Waarom zou ze dat niet mogen omdat ze dan een risico loopt,
Risico's loop je altijd met wat dan ook je kunt dingen niet altijd voorkomen helaas.
Begrijpelijk, ook dat is appels met peren vergelijken een boodschapje doen is wat anders dan naar een meet gaan met tientallen kleine kinderen terwijl je er niet tegen kan om te worden aangeraakt en die kinderen dus het risico lopen om een schop van je te krijgen.
quote:
Maar assirtiviteit trainings etc. en dingen leren zoals dit.. leer je het beste in de praktijk.
Yep. alleen jammer dan he, voor dat kind. En dan niet raar opkijken als niet iedereen er begrip voor op kan brengen.
quote:
Ik ben in sociale gezelschappen erg timide op emzelf en durf niets.. diegene die er de eerste alswel de tweede keer bij waren hebben wel verschil gezien/gemerkt denk ik.

Ik zou ook schrikken en boos worden. maar omdat ik een poosje terug in dezelfde schonen stond als oxy soort van snap ik het wel.
Alleen ik sloeg een kind tegen de hand het ijs uit de hand om mijn kind te beschermen in een reflex mepte ik. Terwijl ik abasoluut nooit mijn kind zou slaan of geweld genruik.
Het was niet hoe mijn normale ik reageerde zeg maar.
En ik denk ook niet dat oxy met haar normale ik reageerde ze schrok net als ik.
Schrikken kan, maar zodanig schrikken van een dreumesje van 2,5 dat je hem of haar hard schopt.. Nogmaals, ik kan daar geen begrip voor opbrengen.
  zondag 14 oktober 2007 @ 18:37:11 #81
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53929566
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 18:35 schreef Noli. het volgende:
Ja? Hanne is ook bijna 2,5.. Die zal ook niet zomaar uit zichzelf een vreemde volwassene aanraken.
(compleet plat lullen is een ander verhaal )
Oke, maar dat is jouw kind, door de bank genomen vind ik niet dat je dat al van een 2,5 jarige kan, mag of hoeft te verwachten.
pi_53929606
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 18:33 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Dit is wat Oxy zegt.
[..]

Het is dus niet iets eenmaligs. Dat vind ik gewoon het enge eraan. Vandaag of morgen raakt ze zo'n kleintje verkeerd. En dan... dan maar zeggen tja ze heeft autisme niks aan te doen. Ik vind dat gewoon echt niet kunnen.
Ben ik het mee eens. Vind het wel een moeilijk onderwerp trouwens. Maar idd, straks gebeurd er wel iets ergers.
  zondag 14 oktober 2007 @ 18:41:16 #83
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53929624
oke het is vaker gebeurd, neemt niet weg dat ze niet als een veerstotene hoeft te leven omdat ze dan geen risico's loopt.

Het is meerendeels haar verantwoording om er mee te leren omgaan, maar vind het ook verantwoording bij de ouders liggen dat zij hun kinderen leren niet alles en iedereen aan te raken.
Ik denk maar zo fdat ook het kindje hier iets van kan leren.

Er zit namelijk een wereld van verschil in tussen moedwillig met je volle verstand zo reageren of in paniek reageren.

En god weet ja het kan altijd erger aflopen, een kind kan ook in een split second van jou weglopen en in een kanaal of onder een auto komen risico's heb je altijd en overal onegacht wat voor situatie of met wie dan ook.
pi_53930000
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 18:41 schreef _evenstar_ het volgende:

En god weet ja het kan altijd erger aflopen, een kind kan ook in een split second van jou weglopen en in een kanaal of onder een auto komen risico's heb je altijd en overal onegacht wat voor situatie of met wie dan ook.
maar das toch heel wat anders dan dat ie van iemand een schop krijgt en hem zo misschien het ziekenhuis in schopt. Als mijn kind bij me wegloopt en er gebeurd ie dan is het helemaal mijn verantwoording. Maar als hij in de winkel gedag tegen iemand wil zeggen en hij krijgt dan een schop die verkeerd valt dan kan ik je vertellen dat er niet 1 naar het ziekenhuis gaat maar 2. Autist of niet.
Liefde
  zondag 14 oktober 2007 @ 19:03:52 #85
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53930062
Het ging mij meer om het als.. risico's loop je altijd ongeacht de toedracht..
!
  zondag 14 oktober 2007 @ 19:27:43 #86
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53930571
Wie heeft het erover als een verstotene leven? Maar erin berusten "zo ben/reageer ik nu eenmaal want ik ben autistisch" en vervolgens doodleuk naar een meet gaan waar tientallen kinderen rondlopen waarvan jij, volgens eigen zeggen, bang om ze pijn te doen vind ik nogal wat anders
pi_53930572
Ja, maar daar gaat het nu toch niet om? Stel je voor je kind botst per ongeluk tegen iemand aan en krijgt een schop. Moet je daar dan ook rekening mee houden?
  zondag 14 oktober 2007 @ 19:30:17 #88
66397 tries
ehm.......
pi_53930640
Als moeder van een autistische zoon, vraag ik mij af, of jullie wel goed beseffen, want dit allemaal voor Oxy betekent... Natuurlijk is het niet goed te praten, dat er een reactie terug gegeven wordt... maar ik denk, dat jullie half niet weten, wat autisme in houdt... Stel dat een kind, die zou doen bij een verstandelijk gehandicapte, dan zou iedereen er wel "begrip" voor kunnen hebben.... maar bij een autist niet? Autisme is een onzichtbare handicap, en moeilijk genoeg. Niet alleen voor de mensen zelf, maar ook voor de omgeving.... en het maakt mij alleen maar bang voor de toekomst van mijn zoon, als hier al zo gereageerd wordt.... Misschien is dit niet de juiste plek om hier zo te reageren, maar ik wilde het wel even kwijt...
doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
  zondag 14 oktober 2007 @ 19:31:01 #89
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_53930659
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 11:16 schreef Vivi het volgende:
Ik denk dat je toch moet leren om hier mee om te gaan, ik vind het, autisme of niet, niet normaal dat je een kind van 2,5 schopt omdat je niet tegen aanrakingen kan.
Als ze het gewoon kon leren dan had ze dat vast al lang gedaan. (Hoewel ik me de reactie van de ouders idd. ook wel kan voorstellen.)
[KNE]-Mod
  zondag 14 oktober 2007 @ 19:31:36 #90
24188 Belana
kloon van belana
pi_53930671
ik begrijp jullie angst wel hoor, maar ik vind de reactie tegelijkertijd heel fel naar iemand met een beperking. oxy geeft zelf al aan dat ze er iets in zal moeten leren oid. dat is moeilijk denk ik, maar kan wel.
eerdere OUD meeting is overigens prima gegaan, oxy heeft zelfs met Suus samen gepuzzeld.
Ik denk dat dat ook anders is, omdat ze dan voorbereid is op de grote getallen kinderen die er zullen zijn.
In de stad lopen en zoiets ineens meemaken, dat verwacht oxy niet denk ik en dat geeft een heftige reactie.
ik zeg ook niet dat die reactie goed is, maar om nou meteen te stellen dat iemand maar nergens meer heen mag. ik weet het niet hoor, ik vind het ver gaan.
Magoe, ik weet ook niet HOE erg het was, WAT er dan al vaker gebeurt is e.d.
Het is voor oxy iets om over na te denken en misschien te bespreken met begeleiders hoe ze zeker daarmee anders om zou kunnen leren gaan.
quote:
Maar als hij in de winkel gedag tegen iemand wil zeggen en hij krijgt dan een schop die verkeerd valt dan kan ik je vertellen dat er niet 1 naar het ziekenhuis gaat maar 2. Autist of niet.
dit vind ik dus echt bizar
stormy waters...
sailin'
  zondag 14 oktober 2007 @ 19:34:07 #91
24188 Belana
kloon van belana
pi_53930747
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 19:30 schreef tries het volgende:
Als moeder van een autistische zoon, vraag ik mij af, of jullie wel goed beseffen, want dit allemaal voor Oxy betekent... Natuurlijk is het niet goed te praten, dat er een reactie terug gegeven wordt... maar ik denk, dat jullie half niet weten, wat autisme in houdt... Stel dat een kind, die zou doen bij een verstandelijk gehandicapte, dan zou iedereen er wel "begrip" voor kunnen hebben.... maar bij een autist niet? Autisme is een onzichtbare handicap, en moeilijk genoeg. Niet alleen voor de mensen zelf, maar ook voor de omgeving.... en het maakt mij alleen maar bang voor de toekomst van mijn zoon, als hier al zo gereageerd wordt.... Misschien is dit niet de juiste plek om hier zo te reageren, maar ik wilde het wel even kwijt...
dit ook ja
stormy waters...
sailin'
pi_53930871
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 19:31 schreef Belana het volgende:

[..]

dit vind ik dus echt bizar
Zal zeker bizar zijn. Maar ik laat mijn kind niet schoppen. Door niemand niet. En ik heb het dan ook alleen over het geval als het mis gaat he. Ik zou ook heel boos worden als hij zo geschopt word zonder reden maar ik had het hier over het geval als ze een keer op een verkeerde plek raakt. Ik ben heel eerlijk
Liefde
  zondag 14 oktober 2007 @ 19:39:25 #93
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_53930879
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 18:33 schreef MeNicole het volgende:

dan maar zeggen tja ze heeft autisme niks aan te doen. Ik vind dat gewoon echt niet kunnen.
Dat kun je nou vinden, maar bepaald soort psychische stoornissen werkt nu eenmaal zo.

Dan nog kan ik me voorstellen dat je als ouder een rotschop teruggeeft en dat je je als autist met een dergelijke uiting van je stoornis misschien moet afvragen of je wel supermarkten moet ingaan. Maar het is dus niet zo dat ze simpelweg het niet kan doen. "Niet vinden kunnen" heeft er weinig mee te maken.

Een "gehandicapte" in elkaar schoppen zoals ik hier een beetje lees her en der als tegenreactie is ook niet zo mooi.
[KNE]-Mod
pi_53930948
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 19:30 schreef tries het volgende:
Ik zou het van niemand goed vinden ongeacht de situatie. Een kind is een kind, door wie die ook geschopt word. En ik weet heel goed wat autisme in houd maar ik vind niet dat ik in hoef te houden omdat het voor Oxy veel betekend.
Ik vind het ehct heel knap van der dat ze het hier zegt en dat ze zelf ook weet dat ze er iets aan moet doen. Maar ja tis en blijft een forum waar je deze dingen kunt verwachten.
Liefde
pi_53930950
Oxy, ik vind het goed dat je zelf beseft dat het fout is wat je deed, en dat je het niet nog eens moet doen. Heb je met je ouders en/of begeleiders besproken hoe je kunt leren dat dit niet meer gebeurt? Ik denk dat je dat wel kunt leren, je bent er slim genoeg voor maar dat duurt wel lang. Je kunt jezelf een andere reactie leren, door het heel, heel, heel vaak te doen. Inderdaad zoals bij een pols pakken, maar ik denk dat je ook iets simpelers kunt doen, zoals zeggen: "Nee, dit wil ik niet." Ik heb een tijdlang cursussen gegeven en daar was een keertje een volwassen man met autisme bij. Hij sloeg en schopte vaak collega's. We hebben hem geleerd dat te stoppen. Dat is heel moeilijk, maar ik denk wel dat het belangrijk is dat je een andere reactie leert dan te schoppen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 14 oktober 2007 @ 19:44:18 #96
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_53930987
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 19:42 schreef MeNicole het volgende:

maar ik vind niet dat ik in hoef te houden omdat het voor Oxy veel betekend.
Nee, maar je moet je dan ook inhouden omdat zij, evenals het kind, er niets (of iig: weinig) aan kan doen.
Ik snap heel goed dat je d'r aanvliegt, maar als iemand dan uitlegt dat ze autistisch is zou ik toch wel stoppen.
[KNE]-Mod
pi_53931001
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 19:39 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Zal zeker bizar zijn. Maar ik laat mijn kind niet schoppen. Door niemand niet. En ik heb het dan ook alleen over het geval als het mis gaat he. Ik zou ook heel boos worden als hij zo geschopt word zonder reden maar ik had het hier over het geval als ze een keer op een verkeerde plek raakt. Ik ben heel eerlijk
Dus jij leert je kind dat je geweld met geweld oplost?

Ik weet niet hoe ik zou reageren wanneer Anna zoiets overkomt, maar ik zou zeker niet agressief worden. Dan geef je m.i. het verkeerde voorbeeld.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_53931031
Ik ga Mikael zeker leren dat ie zich niet hoefd te laten slaan of schoppen. Hij hoefd niet de eerste klap uit te delen maar als ie er een krijgt mag ie er best een terug geven ja. Zo ben ik ook opgevoed maar dat hadden jullie vast al wel begrepen

Maar nu hou ik erover op. Oxy heeft het er al moeilijk genoeg mee. voor Oxy.
Liefde
  zondag 14 oktober 2007 @ 19:47:04 #99
24188 Belana
kloon van belana
pi_53931047
en wat nou als jouw kind de autist zou zijn MeNicole?
Maar het ging me er vooral om dat je kwaad met kwaad wilt vergelden. noem me een ouwe punker, maar ik houd er vreedzamere methodes op na. Natuurlijk zou ik ook boos zijn he als mijn kind geschopt wordt, uiteraard. Maar ik zou toch wel mijn rede bewaren. en zeker als er dan nog een uitleg volgt ook over autisme.
stormy waters...
sailin'
pi_53931083
Sommige reacties hier vind ik echt bizar zoals Belana zegt.
Ik zit dit te lezen met m'n kin zo ongeveer op m'n knieën.
Niet dat ik wil goed praten wat Oxy heeft gedaan, maar sommige reacties verbazen me echt.
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')