abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 oktober 2007 @ 20:24:51 #126
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_53931951
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 20:23 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Zomaar een kind in elkaar schoppen, dat is geen excessief geweld dan?
Domme muts alert!
[KNE]-Mod
pi_53931956
Nouja, ik hou er mee op. Eigenlijk hoort het natuurlijk niet in het speeltuinbankje.
En fok ligt er ook telkens uit hier.
  zondag 14 oktober 2007 @ 20:26:09 #128
24188 Belana
kloon van belana
pi_53931978
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 20:17 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Dan verschuil je je er gewoon achter vind ik.

ik ga er maar even van uit dat je echt niet weet waar je het over hebt.
stormy waters...
sailin'
pi_53932001
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 20:24 schreef YPPY het volgende:

[..]

Waar heb jij het nu over? Een ander topic?
Nee, mijn voorbeeld. Maar ik heb mijn zegje gedaan. En ik ga er vandoor.
  zondag 14 oktober 2007 @ 20:28:10 #130
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_53932020
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 20:27 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Nee, mijn voorbeeld. Maar ik heb mijn zegje gedaan. En ik ga er vandoor.
Ja, het topic wordt ineens wel erg veel woordjes heh.
[KNE]-Mod
pi_53932066
Jouw manier van discussieren is ook niet erg prettig anders, Ed.
  zondag 14 oktober 2007 @ 20:35:26 #132
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53932171
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 20:28 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ja, het topic wordt ineens wel erg veel woordjes heh.
Doe eens even niet zo lullig. Ze gaf hierboven een ander voorbeeld, dáár had ze het over.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_53932192
Oxy, toch vind ik het knap dat je hier je verhaal vertelt. Ik zou me ook te pletter schrikken en boos worden als jij mijn kind weg zou schoppen hoor. Is het voor jou ook mogelijk om te leren om niet meer zo heftig te reageren? Ik ben benieuwd.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 14 oktober 2007 @ 20:42:53 #134
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53932320
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 18:37 schreef Vivi het volgende:

[..]

Oke, maar dat is jouw kind, door de bank genomen vind ik niet dat je dat al van een 2,5 jarige kan, mag of hoeft te verwachten.
Het is haar 'gewoon' aangeleerd..

Als ik het mijn kinderen aan kan leren zouden andere kinderen die grenzen toch ook kunnen aanleren?
En ja het ene kind is het andere niet, maar toch..

(en ben ik nou echt gek dat ik mijn kinderen dit aanleer? Of viel dat bizar niet ook op mij?)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_53933112
Mijn dochter weet dat ze niet zo maar aan andere mensen moet zitten (lees: onbekenden, vreemden). Toch is en blijft ze een kind. Zo waren we gisteren in sprookjeswonderland en daar was zo zo van onder de indruk dat ze een wildvreemde vader van een ander kindje aan zijn mouw trok om hem wat te laten zien. Dan kan je als ouder nog 1000 x zeggen niet doen maar ze is pas 3. Als iemand mijn kind een klap of schop zou verkopen zou ook mijn eerste reactie zijn WTF! en misschien dat ik dan ook de persoon wel wat aan zou kunnen doen maar zoals bij Oxy werd er gelijk geroepen dat de persoon in kwestie een autisme heeft dan leg je dus je kind uit dat die persoon het niet express deed. Maar ik zou dan zeer zeker niet de persoon een rot klap verkopen. Je kan beter proberen je kind te troosten en nogmaals duidelijk maken niet zo maar aan wildvreemden te zitten omdat niet iedereen dat leuk vindt.
  zondag 14 oktober 2007 @ 21:17:11 #136
24188 Belana
kloon van belana
pi_53933119
ik vind jou niet bizar noli
ik leer mijn kinderen ook dat een gepaste afstand wenselijk is
ik hou er persoonlijk namelijk ook niet van als mensen die ik niet ken te dichtbij komen. ik vind het heel normaal als je je kinderen leert een beetje afstand te houden.
stormy waters...
sailin'
pi_53933190
Ja maar je kunt je kind toch niet bij voorbaat al aanleren om niemand aan te raken want 'stel je voor dat iemand autistisch is en instinctief kan reageren?'
Ze hoeven niet iedereen te omhelzen enzo, maar contact maken met andere mensen rem ik niet af hoor
Saartje
  zondag 14 oktober 2007 @ 21:27:37 #138
108648 cattie
lieve moeder
pi_53933360
Contact maken met anderen vind ik ook prima, maar wij leren Ive nu al wel dat er ook grenzen zijn. Zwaaien en brabbelen naar voorbijgangers vind ik prima, maar hij hoeft zich niet op iedereen te storten.
Ik zou erg boos zijn als Ive, als hij zich toch op iemand stort, een schop krijgt. Maar volgens mij zou ik hem dan heel snel weg halen, troosten en beschermen. En niet terug slaan, want m.i. los je zo niets op.
  zondag 14 oktober 2007 @ 21:31:51 #139
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53933473
Zonder me er inhoudelijk te veel in te willen mengen, belana, ouwe punker, wijze woorden!

Oxy, wat erg wat er gebeurd is, wat dapper dat je het hier verteld en ik snap zeker dat je er iets mee wil. Ik hoop dat je dit gaat lukken.

Ook in sommige andere meningen kan ik me vinden, maar instinct of niet, geweld is niet de sleutel.

Maar ik ging me niet in deze discussie mengen

Ik heb onlangs een boekje gelezen.

Het wonderlijke voorval met de hond in de nacht heette het, van Mark Haddon.

Het gaat over een autist en hoe hij dingen meemaakt (redelijk extreme dingen, dat wel).
Maar ik vond het heel bijzonder te lezen. Ik heb zelf een aantal jaar gewerkt met (lichte) autisten en vond er veel in terug.
Ik weet niet hoe reëel het echt is, maar wel leerzaam denk ik, voor diegenen die een beetje een beeld willen krijgen van wat autisme betekent voor iemand.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 14 oktober 2007 @ 21:34:40 #140
108648 cattie
lieve moeder
pi_53933541
PM-girl, ik heb dat boek ook gelezen en vond het een heel mooi, heel bijzonder boek. Volgens een collega van mij die veel met autisten werkt (vrijwilligerswerk) kwam het wel goed overeen met de werkelijkheid van autist zijn.
pi_53934702
Noli ik vind het eigenlijk heel normaal dat je je kinderen aanleert dat ze niet zomaar aan vreemde mensen moeten gaan hangen/trekken/duwen of wat dan ook, voor mij net zoiets als dat je een kind leert dat je niet zomaar spullen uit rekken mag halen in winkels ed. Of dat je een kind leert dat het niet aan andermans hulpmiddelen (rolstoel, krukken, rolator) moet zitten.
Maar verder heb ik eigenlijk helemaal geen zin om me in deze discussie te mengen want sommige reacties vind ik echt zo nergens op slaan..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_53942417
Het is op zich niet vreemd om je kind aan te leren niet overdreven aan andere mensen te zitten, maar dan nog kan je niet voorkomen dat het eens een keer gebeurt.

Als ik aangeklampt word door een vreemd kindje, dan schop ik het niet, en ik denk de meeste mensen hier niet. Ik zal wel aangeven dat het me los moet laten, maar maak er geen probleem van.

Zo verwacht ik van de meeste mensen dat ze zullen reageren als mijn kind zoiets per ongeluk een keer zou doen. Als ik dan iemand tref die haar een schop verkoopt, zal ik daar wel tegen uitvallen. Ik zal niet zo gauw slaan of schoppen, maar als eerste instinctieve reactie zou ik diegene misschien wel een duw geven of i.d.

En als iemand dan aangeeft dat hij of zij autistisch is, zal dat niet direct verschil uitmaken voor mijn kwaadheid. Misschien later, als ik uit de situatie ben dat ik daar dan anders over kan denken, maar niet op dat moment.

En ja, ik weet genoeg over autisme. Maar op het moment dat zoiets gebeurt zijn er twee partijen,
Mijn kind - de vreemde
En wat die vreemde dan heeft of wat zijn drijfveer was heeft op dat moment niet mijn prioriteit.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 15 oktober 2007 @ 09:59:16 #143
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53942943
Ik kan het verder niet echt kwijt op een ander subforum...:
Weet iemand waar ik een vouwstep voor volwassenen kan kopen? Ook nog een beetje voor een redelijke prijs? Want dan kan ik op de step tussen station en school steppen. Het stukje is namelijk net te lang om steeds te lopen, te kort voor de bus of tram.
Dan zou ik vanmiddag even in Utrecht kunnen gaan kijken...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_53943038
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 09:59 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik kan het verder niet echt kwijt op een ander subforum...:
Weet iemand waar ik een vouwstep voor volwassenen kan kopen? Ook nog een beetje voor een redelijke prijs? Want dan kan ik op de step tussen station en school steppen. Het stukje is namelijk net te lang om steeds te lopen, te kort voor de bus of tram.
Dan zou ik vanmiddag even in Utrecht kunnen gaan kijken...

Weet niet wat je een redelijke prijs vind maar anders een kijken op Step
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 15 oktober 2007 @ 10:11:10 #145
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53943187
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:04 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Weet niet wat je een redelijke prijs vind maar anders een kijken op Step
Zoiets zocht ik idd. Ik was al bang dat een goede vouwstep aardig wat zou kosten...
pi_53943337
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:11 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Zoiets zocht ik idd. Ik was al bang dat een goede vouwstep aardig wat zou kosten...
Em ik weet uit ervaring dat ze goeie levering enzo hebben
Liefde
  maandag 15 oktober 2007 @ 10:44:09 #147
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53943840
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:19 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Em ik weet uit ervaring dat ze goeie levering enzo hebben
Ik weet alleen niet welke maat ik nodig heb. Ik ben zelf ongeveer 1.80m. Weet jij dat toevallig?
  maandag 15 oktober 2007 @ 10:48:35 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53943940
Oxy, ik vind het iig heel knap van je dat je kan inzien dat het niet goed is wat je doet. Volgens mij ben je dan al een hele stap verder.
Hoe ik zou reageren als iemand dat zou doen bij mijn kind? Geen idee eerlijk gezegd. Zeker bij iemand waar niet op het eerste gezicht iets mee aan de hand is (in de zin van een duidelijk zichtbare handica) lijkt het me dat je eerste reactie ook een hele felle/boze is.
Maar het is nou eenmaal zo dat niet iedereen van onverwachte aanrakingen gediend is. En de een zal dat iets makkelijker weten te pareren dan een ander. Heel naar, maar ook dat is het leven. Net als dat het dus andersom zo is dat je kan verwachten dat in een druk winkelcentrum mensen je wel eens per ongeluk aanraken....

Syrena, joehoe, hoe is het met je?

Ze zijn wel gaaf PV, die step's (steppen?).
pi_53943967
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:44 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ik weet alleen niet welke maat ik nodig heb. Ik ben zelf ongeveer 1.80m. Weet jij dat toevallig?
Volgens mij kun je wel een mailtje sturen met vragen. Denk dat hun het iets beter weten dan ik En ze hebben ook gewoon een winkel maar ja dies beetje ver uit de buurt bij jou. Mocht je er wel naar toe gaan, ik woon redelijk in de buurt
Liefde
  maandag 15 oktober 2007 @ 11:03:37 #150
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53944225
Ik vind dat Magic Wheel wel stoer!
Ik ga me dan alleen weer afvragen of je dan niet net zo goed een skateboard kunt kopen.

Die Sidewalker Micro lijkt me wel fijn voor zulke stukjes die jij bedoelt PV.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')