quote:Belangstelling overvalt Heerenveen-spits
Afonso Alves ook 'hot' in Brazilië
Afonso Alves is door zijn zevenklapper van afgelopen zondag opeens ook razend populair in zijn geboorteland.
De spits van Heerenveen werd belaagd door journalisten toen hij in Brazilië aankwam. Meestal is die eer alleen weggelegd voor supersterren als Ronaldinho en Kaka. Alves is opgenomen in de Braziliaanse selectie voor de WK-kwalificatiewedstrijden tegen Colombia en Ecuador.
HeraclesAlves voelde zich duidelijk niet erg gemakkelijk onder alle belangstelling. Hij zei dat zijn zeven doelpunten tegen Heracles Almelo vooral te danken waren aan het goede spel van zijn ploeg. Hij verwacht geen basisplaats tegen Colombia.
Alves, die op zijn 19de Brazilië verliet om in Zweden te gaan voetballen, is vrij onbekend in zijn geboorteland. Bondscoach Dunga nam hem begin dit jaar onverwachts op in zijn selectie voor de Copa America.
Onze zevenklapper. Nu is hij weer bij de kanaries. Komt ie terug?quote:Liverpool gaat bieden op Afonso Alves
Liverpool speelt sterk met de gedachte Afonso Alves in de winterstop over te nemen van SC Heerenveen. Lokale media in de Engelse stad melden dat Liverpool een miljoenenbod voorbereidt.
Alves zou één van de twee Brazilianen zijn die op het verlanglijstje staat van de Spaanse manager Rafael Benitez. Landgenoot Allessandro Mancini van AS Roma is de andere naam die rondzingt op Anfield Road.
Liverpool schat de huidige marktwaarde van Alves in op elf miljoen euro. Dat lijkt te weinig, daar Heerenveen afgelopen zomer vasthield aan de vraagprijs van twintig miljoen euro. AZ viste daardoor achter het net.
Ik wil geen 7 maar 8 tegen AZquote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:36 schreef hello_moto1992 het volgende:
Matige OP![]()
Maar 8 goals trouwens? Straks weer even 7 tegen AZ. Dan zullen we het krenterige gezicht van Scheringa eens bekijken
.
Komt vast wel terug..quote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:28 schreef SCH het volgende:
Nu is hij weer bij de kanaries. Komt ie terug?
quote:Afonso Alves schreef zondag geschiedenis door tegen Heracles Almelo als eerste speler in de eredivisie zeven doelpunten in één wedstrijd te produceren. Met zijn zeven treffers was Alves de grote man van speelronde zeven van de eredivisie. De unieke prestatie van Alves leverde hem echter geen punten op in het klassement van de uitverkiezing Voetballer van het jaar van dagblad De Telegraaf.
Omdat Alves, die afgelopen seizoen topscoreren en beste speler van de eredivisie was, niet kwam opdagen op het voetbalgala om de door hem gewonnen prijzen in ontvangst te nemen, wordt de topschutter van Heerenveen dit seizoen niet beoordeeld door de rapporteurs van het organiserende dagblad.
Hoewel het wegblijven van de Braziliaan op het voetbalgala niet de schoonheidsprijs verdient, lijkt de vraag gerechtvaardigd of de uitsluiting van een speler met exceptionele kwaliteiten zoals Alves, niet een devaluatie betekent van de uitverkiezing van de Voetballer van het Jaar. De redactie van de website van sc Heerenveen wil graag de mening van de voetbalfans weten en vraagt.
Mag Afonso Alves buitengesloten worden van deelname aan de uitverkiezing van voetballer van het jaar?
ja
444 (31%)
nee
972 (69%)
Op Unibet kan je er al op gokken, komt ie of komt ie niet?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:50 schreef Joncho het volgende:
Altijd spannend oftie weer terug naar Heerenveen komt op de afgesproken tijd
Echt?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:51 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Op Unibet kan je er al op gokken, komt ie of komt ie niet?
Dat kan je niet. Maar Alves werd nog net niet ge-executeerd, en dat is toch vreemd gedrag voor doorgaans nuchtere Friezen, die eerst zien en dan handelen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin. Hoe kan je nou alles weten?
Dat vind ik ook erg ongeloofwaardig. Het tekent wel het manco van de voetballerij, egobal.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:26 schreef SCH het volgende:
Ik vind het niet zo slim van de organisatie. Ik snap het wel en het is ook wel te begrijpen maar ze schieten in eigen voet .
Quotering?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:51 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Op Unibet kan je er al op gokken, komt ie of komt ie niet?
Onterecht.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:55 schreef SCH het volgende:
Hij doet dus niet mee aan het Telegraaf-klassement, poll hierover op www.sc-heerenveen.nl
wat vinden jullie?
[..]
Nou overdrijf je nogal ernstig. Ik heb me juist verbaasd over het grote krediet dat hij had en de mildheid waarmee hij werd benaderd maar je moet hem wel nageven dat hij niks deed om het minder erg te maken, integendeel - hij heeft er alles aan gedaan zoveel mensen tegen zich in het harnas te jagen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 01:52 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat kan je niet. Maar Alves werd nog net niet ge-executeerd, en dat is toch vreemd gedrag voor doorgaans nuchtere Friezen, die eerst zien en dan handelen.
Dat laatste is evident. Maar het woord profiteren is wat raar. Alves heeft gewoon een contract getekend en is een volwassen vent. Ik denk dat Heerenveen het vrij volwassen heeft benaderd en dat Alves vooral de dupe van de onhandigheid van Scheringa is geworden in dezen. Achteraf moet hij hem daar misschien zelfs nog dankbaar voor zijn. Je zal maar bij AZ spelenquote:Overigens had ik het idee dat de houding van Heerenveen niet op miljoenen verdienen gericht was. Die wilden de hoofdprijs en anders via nog een seizoen profiteren van hem. Op zich een goed recht, maar voor hem "zachtgezegd" minder leuk. Vergelijk hoe Sneijder alsnog bij Ajax is vertrokken. Alves is en was geen clubspeler, hij is een passant.
Een professionele club zorgt dat het bij zo'n diamant clubs tegen elkaar uitspeelt. In plaats daarvan handelde Heerenveen tot zo ongeveer de laatste tellen van de transfermarkt met een concurrent, die ook nog eens unfair gehandeld had. Hoever kun je je boekje te buiten gaan?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 08:38 schreef SCH het volgende:
Dat laatste is evident. Maar het woord profiteren is wat raar. Alves heeft gewoon een contract getekend en is een volwassen vent. Ik denk dat Heerenveen het vrij volwassen heeft benaderd en dat Alves vooral de dupe van de onhandigheid van Scheringa is geworden in dezen. Achteraf moet hij hem daar misschien zelfs nog dankbaar voor zijn. Je zal maar bij AZ spelen
Hoezo? Weer wat free publicity...quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:26 schreef SCH het volgende:
maar ze schieten in eigen voet .
En jij veroordeelt de supporters van Heerenveen van het (ver)oordelen van Afonso op basis van aannames?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:34 schreef okee6 het volgende:
[..]
Een professionele club zorgt dat het bij zo'n diamant clubs tegen elkaar uitspeelt. In plaats daarvan handelde Heerenveen tot zo ongeveer de laatste tellen van de transfermarkt met een concurrent, die ook nog eens unfair gehandeld had. Hoever kun je je boekje te buiten gaan?
Ik vind het de club ook verwijtbaar dat het de makelaar van Alves de hoofdrol heeft gegund. Als je miljoenen wilt verdienen, moet je je ook bekommeren om zijn zakelijke ontwikkeling, waar dat je clubhuishouding raakt. Heerenveen heeft zich op alle fronten laten verrassen door zich rigide achter een vraagprijs te verbergen.
Maar dat is mijn aanname.
Jij hebt zelf op het forum gezet dat je als ingewijde het nodige was toevertrouwd, en dat er iets was... dat is al iets. Verder kan ik niks staven, omdat er thans niks meer over bekend is. En tenslotte vind ik het wel zo netjes om aan te geven dat ik de waarheid niet boven tafel heb.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:18 schreef MaxPower het volgende:
[..]
En jij veroordeelt de supporters van Heerenveen van het (ver)oordelen van Afonso op basis van aannames?Wat geeft jou wel dat recht, en 'ons' niet?
Je mag best voor een moment haten, maar haatdragend blijven is wat anders. Dan kan je beter scheiden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:50 schreef MaxPower het volgende:
Jij hebt vast ook wel eens ruzie met je vriendin. Reageer je dan ook altijd rationeel?
Als jij als voetballer een "buitengewone clubprestatie" op het bord schiet, topscorer Eredivisie, dan mag je verwachten dat de club je beloont. Wat was de beloning die Heerenveen Alves gegund heeft?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:55 schreef SCH het volgende:
Ik vind het een lulverhaal van okee6 maar hij heeft wel gelijk met het punt dat MaxPower hier beweerde dat er bijzondere info was gedeeld met NieuwNoord, later was dat ineens een 'besloten vergadering' en weten we nog steeds niks.
Wie blijft er dan haatdragend? Ik ken niemand die Alves haat. Veel vinden sommige van zijn gedragingen nogal stom en vinden het verder fijn dat ie scoort.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:04 schreef okee6 het volgende:
[..]
Je mag best voor een moment haten, maar haatdragend blijven is wat anders. Dan kan je beter scheiden.
De harde fans zijn nog immer niet blij met Alves, maken zich er druk over. Dat maak ik althans op uit de teksten her en der.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Wie blijft er dan haatdragend? Ik ken niemand die Alves haat. Veel vinden sommige van zijn gedragingen nogal stom en vinden het verder fijn dat ie scoort.
Heeft Alves zoveel met beloningen dan? Hij komt zijn Gouden Schoen niet eens ophalen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:06 schreef okee6 het volgende:
[..]
Als jij als voetballer een "buitengewone clubprestatie" op het bord schiet, topscorer Eredivisie, dan mag je verwachten dat de club je beloont. Wat was de beloning die Heerenveen Alves gegund heeft?
Jazeker ik ook. Zolang hij zijn excuses niet aanbiedt, blijven er dingen hangen die ik hem kwalijk neem. Maar so what. Ligt hij er wakker van?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:08 schreef okee6 het volgende:
[..]
De harde fans zijn nog immer niet blij met Alves, maken zich er druk over. Dat maak ik althans op uit de teksten her en der.
De reden daarvan is bekend.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Heeft Alves zoveel met beloningen dan? Hij komt zijn Gouden Schoen niet eens ophalen.
Dat van die beloning vraag ik dus naar? Ik krijg alleen als antwoord de Friese wijsheid: gewoon je werk gedaan, compliment. Alves voetbalt niet voor complimenten, Alves voetbalt om te slagen. Klinkt misschien naief, maar anders kom je ook niet bij zo'n makelaar in gouden bergen uit.quote:Maar je veronderstelling is dom en naief en nogal surrealistisch. Bovendien weet je helemaal niks van een mogelijke beloning, salarisverhoging, bonus etcetera. Maar dat is de club ook niet verplicht en het is ook niet bepaald gebruikelijk. Die man heeft gewoon zijn werk gedaan, net als de anderen. Het zou ook wat raar zijn tegenover de rest van het team. Alves benadrukt toch juist telkens dat het door het team komt?
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Jazeker ik ook. Zolang hij zijn excuses niet aanbiedt, blijven er dingen hangen die ik hem kwalijk neem. Maar so what. Ligt hij er wakker van?
Lig ik er wakker van?
Wat voor beloning had jij in gedachten dan?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:14 schreef okee6 het volgende:
[..]
De reden daarvan is bekend.
[..]
Dat van die beloning vraag ik dus naar? Ik krijg alleen als antwoord de Friese wijsheid: gewoon je werk gedaan, compliment. Alves voetbalt niet voor complimenten, Alves voetbalt om te slagen. Klinkt misschien naief, maar anders kom je ook niet bij zo'n makelaar in gouden bergen uit.
Ik vind de reactie niet veel beter als hoe Foppe de voetballer met lang haar discrimineerde. Dat was ook niet zo gesteld van: "als je bij Heerenveen komt voetballen dan kun je je haar alleen kort dragen". Nee, dat was een kramp waar een domme vertoning uit voortkwam.
Zeker toen AZ afhaakte, en je dus een kwade onbeloonde topper had, dan niet belonen door als club evenzo je hakken in het zand te zetten. Ze waren 'm helemaal kwijt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat voor beloning had jij in gedachten dan?
Meevoelen? Waarmee?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:46 schreef okee6 het volgende:
[..]
Zeker toen AZ afhaakte, en je dus een kwade onbeloonde topper had, dan niet belonen door als club evenzo je hakken in het zand te zetten. Ze waren 'm helemaal kwijt.
Ik weet niet wat binnen Heerenveen de mogelijkheden waren. Meevoelen was wel het eerste wat gedaan kon worden, positiviteit. Zodat de makelaar buitenspel werd gezet. Een gemiste transfer kan je niet mooier maken dan het is, maar je kan wel begripvol en koel zijn. Vrijaf schenken. Naar de selectie toe had je wel het een en ander kunnen uitleggen. Zoveel goals maakt tenslotte niet elke teamspeler ieder jaar. Eventueel ook iets financieel, zo scheef als bij Ajax had toch nooit gekund.
Ik vind dat je hem tekort doet door te doen alsof het geen volwassen man is maar een soort kleuter die aan het handje genomen moet worden. Hij maakt zelf keuzes en is daar zelf verantwoordelijk voor en als hij zich met de verkeerde mensen inlaat dan is Heerenveen daar toch niet verantwoordelijk voor.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:40 schreef okee6 het volgende:
Ja hij schond afspraken, maar was daar reden voor? Gezien wat hem is voorgespiegeld, gezien AZ en gezien het tevens misleide Heerenveen, kun je je afvragen of er niet iets van reden in zit. Voetbalbegeleiding staat nog in de kinderschoenen, vergelijk het verschil in investering tussen spelerssalaris en -begeleiding, ik acht dat daar tekort geschoten en onzorgvuldig gehandeld is.
Een speler is over de zeik, het is je beste speler, hoe krijg je die UEFA Cup klaar? Niet door te vragen waar ie blijft, dat ie niet moet zeuren en gewoon moet doen wat jij vindt dat normaal is. In die zin heeft Heerenveen hem slaafs verwelkomd. Ook natuurlijk omdat die sfeer geschapen was (door zakenrelatie Alves, dat wel)
Ik vind dat je iemands aard als uitgangspunt moet nemen, Alves is een Braziliaan. PSV wisselde af met Romario, dan gunnen dan straffen. Als je een Fries had willen hebben, had je díe maar moeten aantrekken. Aan de andere kant moet je altijd naar mogelijkheden zoeken. Dat betekent dat Alves eerst moest terugkeren en dat je pas dan -alleswetende- een besluit kon nemen. Verwijtbaar, sanctie/bonus nodig, maar allerbelangrijkst voetballen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 22:07 schreef SCH het volgende:
Daar denken we dan heel anders over okee. Je zet hem in mijn ogen nogal als slachtoffer neer en dat vind ik hem geen recht doen.
En wat lost dat op? Alves is zo en dat wist je al nadat je hem kocht en trainde.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 00:05 schreef Chadi het volgende:
Alves moet zijn smoel houden en werken voor die klote centen. Het voetballende gedeelte moet hij doen en onderhandelen aan zijn zaakwaarnemers overlaten. Hij handelde daar niet naar en dan is het zijn eigen schuld en van niemand anders dan Alves.
quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 00:03 schreef okee6 het volgende:
Alves ook, maar die is slachtoffer geworden, van AZ/zijn zaakwaarnemer/Heerenveen.
Ik heb niet geschreven dat een transfer als die naar AZ doorgang had moeten vinden. Ik vind dat zelfs vrij schraal voor een speler die zoveel scoort in één seizoen. Het duidt er voor mij op dat 'de zaakwaarnemer' van Alves één club heeft uitgekozen die het moest worden. Heerenveen heeft vervolgens meer dan logisch niet meegewerkt, de manier waarop. Misschien zelfs nog te lang getwijfeld.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 00:21 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik heb nu alles wat beter gelezen en ik ben het niet met je eens okee6 dat Heerenveen Alves had moeten 'belonen' met een transfer. De vergelijking met Sneijder gaat ook niet op, een transfer naar AZ kan je niet vergelijken met een transfer naar Real Madrid of elk andere europese topclub.
Dit is meer in mijn straatje. Maar begrijp dan waarom ie wegblijft! Aan de ene kant had ie zijn spelermakelaar die hem alles beloofde (positief), aan de andere kant Heerenveen dat zich stijf opstelde en gedurende zijn verblijf bij de nationale ploeg en daarna geen 'kusje' heeft gegeven (negatief) En later werd zelfs gesteld "dat het ook wel zonder topscorer Alves kon". Vernedering van beide kanten.quote:Wel hadden ze hem een mooie financiele bonus mogen geven en een salarisverhoging voor dit seizoen, maar misschien is dat ook gedaan.
Hoe dan ook moet je er samen uitkomen, en gewoon wegblijven valt dan simpelweg niet te verdedigen.
Met dat verschil dat Alves voor de club bedrijfskapitaal en veldrendement vertegenwoordigt en dat is met een willekeurige medewerker wel anders. Jij zou een slechte bedrijfsmanager zijn als je er niet alles aan gelegen zou zijn om hem terug te krijgen. Dan moet je vooral een Braziliaan gaan terugpesten.quote:En Alves is geen klein kind meer, dus het is onzin dat Heerenveen 'm in de watten had moeten leggen om hem tevreden te houden. Hij is een speler met een salaris bij een club dat voor hem betaald heeft en dan heeft hij gewoon een taak te doen. Als een werknemer bij een willekeurig bedrijf 2 maanden besluit weg te blijven hoeft ie ook niet terug te komen ook. En die betalen geen miljoenen voor die werknemer.
Doe ik ook niet. Schreef eerder al op dat het me ook van Heerenveen tegenvalt dat er geen grotere club gegadigd was. Maar dat kan liggen aan heel veel factoren. Voorlopig houd ik het erop dat zijn zaakwaarnemer te amateuristisch was om met grote clubs zaken te kunnen doen. Uiteraard weer een aanname mijnerzijds!quote:En nogmaals, er moet niet gedaan worden alsof hem een droomtransfer is voorgehouden, het gebeurd zo vaak dat een speler een transfer ziet afketsen. Gesprekken zijn er zo vaak, maar een vraagprijs is er niet voor niets. Het is ook niet alsof AZ nou zo'n grote vooruitgang op sportief gebied is, en zelfs op financieel gebied valt het wel mee.
Kortom, doe niet alsof AZ een Real Madrid is.
Maar jij bent DUS wel tevreden met het resultaat. Competitie, beker, UEFA, Alves zelf, de club, de toekomst. Dat is allemaal ideaal gewaarborgd geweest op elk moment?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 00:34 schreef SCH het volgende:
Met aannames komen we nergens. Laten we ons aan de feiten houden.
En het belangrijkste feit is dat Alves zich niet aan de afspraken heeft gehouden, eenzijdig. Verder is er van alles waarvan JIJ vindt dat Heerenveen het had moeten doen maar wat nergens op is gebaseerd.
Wat heeft dat er mee te maken? Je bent erg vaag.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 00:38 schreef okee6 het volgende:
[..]
Maar jij bent DUS wel tevreden met het resultaat. Competitie, beker, UEFA, Alves zelf, de club, de toekomst. Dat is allemaal ideaal gewaarborgd geweest op elk moment?
Je moet niks. Er zijn meer spelers die goed presteerden.quote:Als een speler zoveel doelpunten erin schiet en overduidelijk weg wil, dan moet je iets doen. Heerenveen doet hoegenaamd niets.
Leg uitquote:En dat MaxPower niet met meer over de brug kwam onderstreept dat niet Alves alleen de zwarte piet verdient.
Kan de club zich iets verwijten?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 00:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken? Je bent erg vaag.
Zo werkt het voetbal, beide partijen willen tevreden zijn. Als ie simpel aan zijn contract was gehouden, had ie niet blij geweest, maar Heerenveen had nu kunnen/moeten weten dat ie al in AZ shirt liep.quote:Je moet niks. Er zijn meer spelers die goed presteerden.
Als ie weg wilde, had ie geen contract voor 5 jaar moeten tekenen, de sukkel
Kennelijk is er ontlastende informatie van binnen de club rondom het wegblijven van Alves. Dat blijft achter alsmaar.quote:Leg uit
Hoeft niet, ik snap ook niet dat Huntelaar na 158 goals nog steeds in Nederland voetbald.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 01:23 schreef Kootjuh het volgende:
P.S. Ik zie die gast wel vertrekken in de winterstop voor een aanzienlijk hoger bedrag(30 m) maar dan niet naar AZ maar naar Milaan o.i.d. duidelijk dat die te goed is om in Nederland te blijven.
Denk dat ze Braziliaanse spitsen misschien hoger in het vaandel hebben staan Nederlandse spitsen kijk maar hoeveel Brazilianen er in de top van Europa acteren en zet dat naast de Nederlanders.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 01:50 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Hoeft niet, ik snap ook niet dat Huntelaar na 158 goals nog steeds in Nederland voetbald.
BRON??????????????quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:15 schreef okee6 het volgende:
[..]SCH ligt uit Europa
...maar MaxPower is daar blij om
Hoe serieus moet ik jou nog nemen als het al een half topic over die "interne vergadering" gaat en jij dat laat passeren? Lijkt me verder weinig interessant dat een niet-feaner zich vergist in een actor. Maar als jij beledigen wilt, ook alweer niet typisch des Heerenveen, ga gerust je gang.quote:Op zondag 14 oktober 2007 00:24 schreef MaxPower het volgende:
Hoe serieus moet ik je overige posts nog nemen na dit soort bullshit. Blijf eens van de paddo's af voor je hier gaat posten ofzo.![]()
Ah, is dat het probleem.quote:Op zondag 14 oktober 2007 11:22 schreef okee6 het volgende:
[..]
Hoe serieus moet ik jou nog nemen als het al een half topic over die "interne vergadering" gaat en jij dat laat passeren?
Dat staat los van het het feit hoe Alves zich gedroeg. Hij had gewoon moeten voetballen. En het zakelijke gedeelte aan zijn zaakwaarnemers moeten laten. Zijn verlichtingen is ie niet nagekomen terwijl Heerenveen meer dan goed heeft gehandeld. Hij is nu toch ook met hangende poten terug gekomen omdat ie weet dat ie met dat gedrag niets zal bereiken.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 00:38 schreef okee6 het volgende:
[..]
Maar jij bent DUS wel tevreden met het resultaat. Competitie, beker, UEFA, Alves zelf, de club, de toekomst. Dat is allemaal ideaal gewaarborgd geweest op elk moment?
Als een speler zoveel doelpunten erin schiet en overduidelijk weg wil, dan moet je iets doen. Heerenveen deed hoegenaamd niets, AZ mocht vrolijk doen. En dat MaxPower niet met meer over de brug kwam onderstreept dat niet Alves alleen de zwarte piet verdient.
vanavond 11 uurquote:Op zondag 14 oktober 2007 10:42 schreef One_conundrum het volgende:
Waneer was die eerste interland nou?
Als Alves een Europeaan was, die het op een zuipen had gezet in plaats van in Heerenveen te komen trainen, dan had ie dat verdiend. Maar hij is een misleide Braziliaan, die na de interlands met zijn land meer tijd voor zichzelf nodig had dan de club hem gunde. De club was al voor hij afreisde het contact met hem verloren. En dat noemt zich dan betaald voetbalclub, daar zet ik graag een vraagteken bij.quote:Op zondag 14 oktober 2007 12:58 schreef Chadi het volgende:
Alves is dus de enige die de zwarte piet moet krijgen want hij en alleen hij beslist of ie wel of niet komt trainen. Dat doet AZ niet voor hem dat doen zijn zaakwaarnemers niet voor hem en niemand anders dan Ales zelf. Om hem nou in een slachtoffer rol te drukken vind ik meer dan opmerkelijk.
Dat laatste is absoluut zo. maar ik las sowieso weinig discussiequote:Op zondag 14 oktober 2007 20:10 schreef SCH het volgende:
Zullen we de discussie met okee6 afsluiten? Ieder zijn eigen waarheid.
Slechts 1 doelpuntje maar vandaag?quote:
Wel de beslissendequote:Op zondag 21 oktober 2007 12:13 schreef RayMania het volgende:
[..]
Slechts 1 doelpuntje maar vandaag?.
Club en fans vragen veel van Afonso, maar dat was al duidelijk, ondanks alle misverstand.quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:44 schreef Hertog_Martin het volgende:
't was 'm alleen niet duidelijk dat SCH 8 in 1 match bedoelde
Mooi van Jan. Was al wel bekend. Daarom strookt dat gedonder van na de zomer ook niet met zijn gedrag op het veld.quote:Op zondag 21 oktober 2007 19:50 schreef RayMania het volgende:
Leuke voorbeelden van Jan van Halst in het RTL4-programma, zojuist.
Waren beelden die lieten zien dat Alves absoluut niet egoistisch is.
Afonso's scoort 8 uit 2 en Huntelaar 9 uit 8quote:Op zondag 21 oktober 2007 22:09 schreef Mar0988 het volgende:
Ja, nu staat hij 2e in topscorersklassement. 1 goal minder dan The Hunter
Liet ook meteen zien dat die verslaggever er geen snars van begreep. Alves in de zak bij jaliens .. gvd dan heb je er echt geen verstand van of jaliens moet een hele grote broekzak hebben die ik niet gezien heb.quote:Op zondag 21 oktober 2007 21:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Mooi van Jan. Was al wel bekend. Daarom strookt dat gedonder van na de zomer ook niet met zijn gedrag op het veld.
En wat een manier om juist tegen AZ in de slotseconde een buitenspelgoal te maken. Mooier kan je geen dikke vinger richting die prutser van een Scheringa maken. Heerlijk.
Ja, wij zijn niet blijvend haatdragend hoor. Al vergeten we niet alles.quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:31 schreef Hertog_Martin het volgende:
Zo snel gaat het dus heEne week moet ie niks meer van Alves weten, juicht niet als ie 7x scoort... en kort erna loopt ie trots rond met een Alves avatar
Laten we hopen dat hij geen emotionele schade heeft opgelopen van dat tuig bij Heerenveen op de tribune.quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:34 schreef okee6 het volgende:
Ik hoop dat Alves ook niet vergeet.
quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:35 schreef MaxPower het volgende:
Alves was gisteren een held ja. De haat tegen de Dirkmaffia is groter dan mijn antipathie jegens Afonso.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:00 schreef MaxPower het volgende:
ALVES OPROTTEN!!!!!!!!!!!!!!
Wat een klootzak, nu wel tegen kkheracles en niet tegen focking Helsingborg, wat een LUL
quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:10 schreef MaxPower het volgende:
Hij is overigens niet toegezongen en hij is NIET in genade aangenomend. Daarvoor moet hij eerst 7x tegen AZ scoren.
het is overigens wel knap.
Wel kut om 9-0 te winnen en 7x niet te juichen.![]()
Ik zeg niet dat iemand haatdragend moet blijven, integendeel, maar loop niet kort geleden nog te schoppen en te schelden over Alves en dan nu schaamteloos met een alves-avatar rondlopen.quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:18 schreef MaxPower het volgende:
[Kuste hij nou het logo van Heerenveen?]
Gelukkig niet zeg![]()
Hoezo?quote:
Deze telde voor 7.quote:Hij is overigens niet toegezongen en hij is NIET in genade aangenomend. Daarvoor moet hij eerst 7x tegen AZ scoren.
En dat zegt iemand die het argument gebruikt dat dit doelpunt tegen AZ voor 7 teldequote:Op dinsdag 23 oktober 2007 08:45 schreef MaxPower het volgende:
En nu een normaal argument?
Dat hoop ik ook. Hopelijk heeft ie wat geleerd van zijn matige gedrag.quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:34 schreef okee6 het volgende:
Ik hoop dat Alves ook niet vergeet.
Daar zal je in de winterstop achterkomen als de transfermarkt weer open is.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 08:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook. Hopelijk heeft ie wat geleerd van zijn matige gedrag.
Ik vind dat geen criterium. Hij zal best weg gaan. Het gaat er niet om dat hij bij Heerenveen zou moeten blijven. Het gaat er meer om dat hij niet de diva uithangt, zich een beetje aan de afspraken houdt en niet zomaar wegblijft, geen rare dingen op zijn website toestaat en onfatsoenlijke uitspraken in de media doet enz. Allemaal niet zoveel gevraagd hoor. Dat hij komende winter of zomer weggaat, staat wel zo'n beetje vast en is ook helemaal het punt niet.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 08:56 schreef sjimz het volgende:
[..]
Daar zal je in de winterstop achterkomen als de transfermarkt weer open is.
Dan kan je zien of hij SCH trouw blijft of niet.
Niet alle informatie komt op tafel, daar kan ik de vinger dus niet op leggen. Ook MaxPower weet dat niet, dichter bij het vuur.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:30 schreef SCH het volgende:
Heerenveen ging daar ook mee, zo goed en zo kwaad. Daar wordt de club van alle kanten om geprezen behalve door jou okee6. Ik hoor alleen maar berichten dat de club dit zo slim gemanaged heeft, dat de fans zo rustig zijn gebleven en dat Verbeek het slims heeft gedaan. Jij vindt dat blijkbaar niet en dat mag: je komt alleen met vage en onduidelijke aantijgingen en niet met heldere beweringen die jou mening staven en waar we verder over kunnen praten.
Pas als ik thuis ben...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:38 schreef RayMania het volgende:
Maxie, kun je die avatar ergens anders uploaden. Mijn bandbreedte gaat er zo aan.
1. Alves heeft een kind in Brazilie. Niet van Lottie, zijn huidige Zweedse blonde schone. De moeder van het kind en de rest van zijn familie hebben Afonso tijdens zijn verblijf in Brazilie dermate onder druk gezet dat hij helemaal de weg kwijt raakte.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:24 schreef okee6 het volgende:
[..]
Niet alle informatie komt op tafel, daar kan ik de vinger dus niet op leggen. Ook MaxPower weet dat niet, dichter bij het vuur.
Oplossingsgericht wil hier zeggen: de beeldvorming tegengaan. Alves werd naar het publiek toe afgeschilderd als zich verschuilend - als één met zijn zaakwaarnemer (publiek denkt: wat een geldwolf) Hij zou mogelijk in de jungle zitten (publiek vult in: met een cocktail) En wellicht kun je als club dan het publiek, herinnerend aan zijn prestatie van verleden jaar, overtuigen van zijn pijn zonder alles op tafel te kwakken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:38 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Heerenveen heeft altijd direct contact gezocht met Afonso, en nooit via zijn zaakwaarnemer(s), omdat compleet onduidelijk was wat deze heren weer vertelden aan Afonso. Dat directe contact was vrijwel onmogelijk en dus kon de directie onmogelijk 'oplossingsgericht' handelen.
En daar start de discussie over met een andere cultuur omgaan weer..quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:50 schreef sjimz het volgende:
met andere woorden, hij moet af van die zaakwaarnemer.
Maar dat is toch ook een verantwoordelijkheid van de beste man zelf?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:52 schreef okee6 het volgende:
[..]
Oplossingsgericht wil hier zeggen: de beeldvorming tegengaan. Alves werd naar het publiek toe afgeschilderd als zich verschuilend - als één met zijn zaakwaarnemer (publiek denkt: wat een geldwolf) Hij zou mogelijk in de jungle zitten (publiek vult in: met een cocktail) En wellicht kun je als club dan het publiek, herinnerend aan zijn prestatie van verleden jaar, overtuigen van zijn pijn zonder alles op tafel te kwakken.
Op dat moment verkeerde de club ook in het ongewisse. Dit is allemaal pas na de deadline naar boven gekomen (afgezien van het ongeluk). Vandaar dat men zich vooral rustig hield. Prijzenswaardig, want de supporters en media hadden het oordeel al klaar.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:52 schreef okee6 het volgende:
[..]
Oplossingsgericht wil hier zeggen: de beeldvorming tegengaan. Alves werd naar het publiek toe afgeschilderd als zich verschuilend - als één met zijn zaakwaarnemer (publiek denkt: wat een geldwolf) Hij zou mogelijk in de jungle zitten (publiek vult in: met een cocktail) En wellicht kun je als club dan het publiek, herinnerend aan zijn prestatie van verleden jaar, overtuigen van zijn pijn zonder alles op tafel te kwakken.
Het doet me deugd te horen dat de club kennelijk on speaking terms is gebleven met Alves, ondanks dat ze "alle contact kwijt" waren.
Als dit allemaal waar is verklaard dat bijna alles, waar heb je dit weg als ik vragen mag ?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:38 schreef MaxPower het volgende:
[..]
1. Alves heeft een kind in Brazilie. Niet van Lottie, zijn huidige Zweedse blonde schone. De moeder van het kind en de rest van zijn familie hebben Afonso tijdens zijn verblijf in Brazilie dermate onder druk gezet dat hij helemaal de weg kwijt raakte.
2. Hij heeft een zwaar auto-ongeluk gehad waarbij ieder normaal mens omgekomen zou zijn. De foto's zijn bij de directie van de club bekend.
3. Zijn zaakwaarnemer heeft afgelopen zomer 6 weken lang vanuit een hotelkamer in Heerenveen potentiele clubs bestookt met faxen dat ze toch echt Afonso moesten gaan kopen. Verder heeft hij walgelijke persberichten op 'afonso's site' geplaatst en heeft hij forumposts van het heerenveenforum door babelfish gehaald waarmee hij op een lachwekkende manier de directie onder druk probeerde te zetten.
Heerenveen heeft altijd direct contact gezocht met Afonso, en nooit via zijn zaakwaarnemer(s), omdat compleet onduidelijk was wat deze heren weer vertelden aan Afonso. Dat directe contact was vrijwel onmogelijk en dus kon de directie onmogelijk 'oplossingsgericht' handelen.
Die gedachten zijn best creepy ja, je hoort vaak genoeg van die nare verhalen over familie van voetballers in Brazilië.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:12 schreef MaxPower het volgende:
Die zaakwaarnemer is een 'huisvriend' van de familie Alves, en in Brazilie schijnt dat nogal wat te betekenen. Hij zal wel veel bij de moeder van Afonso's kindje over de vloer komen...
Dus als Di Tomasso overlijdt een briefje sturen "u bent ontslagen.. salaris volgt"? Nee zo werkt het niet, ook niet in de voetballerij. Op het moment dat je 34 goals hebt gemaakt, je een held van Europa voelt en je je desondanks niet verbeteren kunt, misschien wel faalt in de ogen van familie, dan kun je best een extra schouder gebruiken. Een club die dat niet (tijdig) inziet, is in mijn ogen weinig waard. Het bestuur speelde het zakelijk hard, Verbeek deed laconiek en de fans jouwden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook een verantwoordelijkheid van de beste man zelf?
Pssstquote:
Heerenveen had geen deal met AZ en was het contact met Alves kwijt, het besloot toen om 'vermijdend' te handelen. Eerst uitvinden waar hij was, daarna eventueel maatregelen tegen hem.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:37 schreef MaxPower het volgende:
Wat is in jouw taal het verschil tussen beeldvorming tegengaan, oplossingsgericht handelen en het eerdere 'vermijdend handelen', okee6?
Wat een managerstaal man...![]()
Jij hebt blijkbaar nog meer inside info dan ik, omdat je weet wat de directie wel en niet gedaan heeft?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:14 schreef okee6 het volgende:
[..]
Heerenveen had geen deal met AZ en was het contact met Alves kwijt, het besloot toen om 'vermijdend' te handelen. Eerst uitvinden waar hij was, daarna eventueel maatregelen tegen hem.
Oplossingsgericht handelen gaat verder, je toont je actief in de zoektocht en zorgt dat de speler zich zo snel mogelijk weer thuis gaat voelen. Immers goed voor de speler, de eigen portemonnee en het sportief resultaat. Heerenveen heeft daarentegen de komst van Alves 'afgewacht', zaakwaarnemersberichten niet kunnen 'ontzenuwen' en eigenlijk ook media en fans 'te lang/veel ruimte gelaten' om een snelle terugkeer nog mogelijk te maken.
Toch vind ik dat het begint met warm contact naar de speler. Een Fries en een Braziliaan verschillen emotioneel nogal. Ik denk dat het vooral daarin fout is gegaan. Het is in mijn ogen ook de reden waarom het met Scandinaviers in Heerenveen altijd goed klikt. Voorts is het in organisaties doorgaans gebruikelijk dat je het spel met een good-guy en een bad-guy speelt. In het geval van Heerenveen had de directeur zijn overgang 'verkloot' en miste de trainer zijn klasse 'niet speciaal'. Weinig reden om spoorslags weer aan het werk te gaan en kunnen.
Dit is duidelijk een verkeerde perceptie van jou. In het archief op de officiele site staan voldoende berichten waarin op bepaalde insinuaties en verhalen in de media wordt ingegaan, en waar de op dat moment actuele situatie helder werd toegelicht. Dat jij die berichten niet gelezen hebt, betekent niet dat het niet gebeurd is. Verder is een directielid bijna fulltime bezig geweest met damagecontrol en met actief zoeken naar een oplossing in het conflict. Je denkt toch niet echt dat een succesvol gerunde BVO als sc Heerenveen lijdzaam toe zit te kijken hoe 20 miljoen aan de Copacabana cocktails zit te drinken?quote:Oplossingsgericht handelen gaat verder, je toont je actief in de zoektocht en zorgt dat de speler zich zo snel mogelijk weer thuis gaat voelen. Immers goed voor de speler, de eigen portemonnee en het sportief resultaat. Heerenveen heeft daarentegen de komst van Alves 'afgewacht', zaakwaarnemersberichten niet kunnen 'ontzenuwen' en eigenlijk ook media en fans 'te lang/veel ruimte gelaten' om een snelle terugkeer nog mogelijk te maken.
quote:Afonso Alves nog niet terug in Heerenveen
14 september 2007
Afonso Alves is nog niet teruggekeerd in Friesland. De aanvaller verbleef de afgelopen week met het Braziliaanse elftal in Amerika en zou gisteravond terugkeren in Nederland. Alves arriveerde gisteren echter niet op Schiphol. De clubleiding van Heerenveen heeft het vermoeden dat Alves vanuit Amerika naar Brazilië is gevlogen om een extra bezoekje aan zijn vaderland te brengen. Wanneer Heerenveen Alves wel in Friesland kan verwachten, is onduidelijk. ,,Daar kan ik op dit moment niks over zeggen,’’ aldus directeur Yme Kuiper. ,,We hebben echter wel één zekerheid, namelijk dat als Afonso wil voetballen, hij dat alleen bij ons kan doen.’’ Bron
quote:Afonso Alves terug in Heerenveen
20 september 2007
Afonso Alves is terug in Nederland. De aanvaller uit Brazilie keerde vandaag terug in Heerenveen. Voor morgen staat een gesprek gepland tussen clubleiding en Alves. Er kunnen op dit moment nog geen verdere mededelingen worden gedaan.
quote:Afonso Alves hervat volgende week groepstraining
21 september 2007
Afonso Alves hervat in de loop van volgende week de groepstraining. Dat is de uitkomst van een gesprek dat de clubleiding van Heerenveen en de Braziliaanse aanvaller vandaag voerden. De spits heeft aangegeven dat hij volgende week de trainingsarbeid wil hervatten.
Alves wordt morgen individueel onder handen genomen door de trainers van Heerenveen en zal komende week de groepstraining hervatten. Na het thuisduel tegen FC Utrecht van zondag gaan directie van Heerenveen en Alves opnieuw om tafel om de ontstane situatie te bespreken.
Heerenveen stond verontwaardigd op, terwijl het niet wist hoe de privé-situatie was. Uitlatingen van de krankzinnige zaakwaarnemer werden 'gebruikt' om de publieke opinie op hand van de club te krijgen. Toen Alves zich meldde, stond hij als gevolg tegenover directie, trainer, spelers en publiek. Dan ben je ergens eerder al tekort geschoten. Brazilië is warmte.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:27 schreef MaxPower het volgende:
Als frequent forumposter zou je moeten weten dat quotes op papier heel anders klinken dan hoe het werkelijk gezegd is. Het is inderdaad maar net hoe je het interpreteert en jij doet dat negatief, ik positief.
Blijft over jouw punt van actief en oplossend handelen...
Sugereert hij nou dat hij blijft, of is Az aan het sparen ?quote:Alves wil weer topscorer worden
Blijft Afonso Alves dan toch tot de zomer bij SC Heerenveen? De Braziliaanse topschutter, die afgelopen zomer op een transfer aasde maar zag dat zijn plan geen doorgang vond, denkt inmiddels weer alleen maar aan Heerenveen. Scoren blijft het doel: "Ik wil weer topscorer worden."
De Braziliaanse international was vorig seizoen met 34 doelpunten de meest trefzekere spits in de Nederlandse competitie. Momenteel staat hij met acht treffers tweede op de topscorerslijst, met een doelpunt minder dan Ajacied Klaas-Jan Huntelaar. "Ik werk hard om weer topscorer te worden", laat Alves weten aan Omrop Fryslân. "Maar mijn eerste doel is om te scoren en met Heerenveen te winnen."
Mocht Alves serieus denken aan de topscorerstitel, dan lijkt een transfer in de winterstop uitgesloten. Vorig jaar had de spits 30 wedstrijden nodig om zich tot topscorer van de Eredivisie te kronen. Momenteel staat de teller op drie, maar dankzij de zeven treffers tegen Heracles staat Alves wel al op acht doelpunten.
Speciale dank gaat uit naar zijn collega Gerald Sibon. Alves is blij met de samenwerking. "Ik heb veel aan hem in de aanval. Hij is sterk bij lange ballen, maar ik vind dat hij meer moet scoren nu we aan elkaar gewend zijn."
Gelukkig dat Heerenveen er zo goed in slaagt dat aan Alves uit te leggen. Zakelijk doch warm.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:37 schreef One_conundrum het volgende:
Pffffffffff.
Riemer en Dirk zijn beide Friezen en kennen elkaar al zo'n 100 jaar, ik zie het probleem niet echt...
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:43 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Jij hebt blijkbaar nog meer inside info dan ik, omdat je weet wat de directie wel en niet gedaan heeft?
Heerenveen staat al jaren goed bekend omdat het buitenlanders warm opvangt, o.a. in gastgezinnen. Foppe kwam altijd bij de spelers thuis kijken en een hapje mee eten. Menig speler wordt bij Riemer uitgenodigd om een visje te komen eten. Er is absoluut geen aanleiding om aan te nemen dat dat nu anders is.
Nu is die aanleiding er welquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 19:14 schreef One_conundrum het volgende:
Net of Alves weet dat Riemer (oud) voorzitter is.
Voor zover Alves weet is Riemer gewoon zo'n standaard ouwe klager die elke dag langs het trainingsveld staat
quote:
Het verwachtingspatroon is wel erg groot, met twee doelpunten nemen we tegenwoordig geen eens meer genoegen?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:25 schreef Hertog_Martin het volgende:
Topscoorder ja, maar hoe kansloos ben je als je tegen VVV - de meest gepasseerde verdediging van de eredivisie - geeneens een hattrick kan scoren?
Prima, wordt dan leuke wedstrijd met 4-3quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:43 schreef SCH het volgende:
Tuurlijk wel. Klasse. Woensdag komt die hattrick wel
tegen VVV niet neequote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:39 schreef RayMania het volgende:
[..]
Het verwachtingspatroon is wel erg groot, met twee doelpunten nemen we tegenwoordig geen eens meer genoegen?.
Dat wordt dan in ieder geval spektakel en ik ben er weer eens bijquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:44 schreef RayMania het volgende:
[..]
Prima, wordt dan leuke wedstrijd met 4-3.
Hij heeft nog niet tegen Ajax gescoord dus..!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:43 schreef SCH het volgende:
Tuurlijk wel. Klasse. Woensdag komt die hattrick wel
Beter dan AZ maar denk dat ie snel in de vergetelheid raakt daar.quote:Alves krijgt alsnog zijn gewenste transfer
Afonso Alves verruilt SC Heerenveen in de winterstop voor Manchester City. De Friese club bereikte een principeakkoord met de huidige nummer drie van de Premier League over de afkoopsom voor het tot 2011 lopende contract van de Braziliaan.
Tegen Feyenoord, AZ en PSV scoort hij wel geregeld hoorquote:Op donderdag 1 november 2007 08:17 schreef Rhapsody het volgende:
Alves laat het tegen wat betere clubs snel afweten. Dat ie het nu goed doet tegen Heerenveen zegt ook meer over de verdediging van de andere clubs. Gisteren hadden Heitinga, vd Wiel en Vertonghen hem om de beurt in de zak.
Dat valt wel mee. Daarbij was Feyenoord afgelopen seizoen nou niet echt voorzien van een goede verdediging en AZ had aan het einde ook de pap op. En PSV verspeelde ook punt na punt, speelde toen ook slecht.quote:Op donderdag 1 november 2007 08:22 schreef RayMania het volgende:
[..]
Tegen Feyenoord, AZ en PSV scoort hij wel geregeld hoor.
Als dat zo is, hoeft Man City Farfan niet los te weken bij PSVquote:Op donderdag 1 november 2007 08:20 schreef SCH het volgende:
Volgens de Telegraaf ligt er een deal met Manchester City
[..]
Beter dan AZ maar denk dat ie snel in de vergetelheid raakt daar.
net als Trabelsiquote:Op donderdag 1 november 2007 08:20 schreef SCH het volgende:
Volgens de Telegraaf ligt er een deal met Manchester City
[..]
Beter dan AZ maar denk dat ie snel in de vergetelheid raakt daar.
Klopt. Alves is wel een stuk beter.quote:Op donderdag 1 november 2007 08:31 schreef dndiek het volgende:
[..]
Als dat zo is, hoeft Man City Farfan niet los te weken bij PSV
In 03/4 speelde ze nog UEFA Cupquote:Op donderdag 1 november 2007 08:46 schreef MaxPower het volgende:
Manchester City is goed bezig nu hoor. Erg goed team en met Alves erbij zouden ze zomaar eens Europees voetbal kunnen halen voor het eerst in 30 jaar.niet naar AZ
Volgens mij was hij vorig jaar al de beste spits van Nederlandquote:Op donderdag 1 november 2007 08:28 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Daarbij was Feyenoord afgelopen seizoen nou niet echt voorzien van een goede verdediging en AZ had aan het einde ook de pap op. En PSV verspeelde ook punt na punt, speelde toen ook slecht.
Wat ik probeer te zeggen; na die zevenklapper was het ineens de held, de beste spits in Nederland etc etc, maar kom op het was tegen Heracles. Dat team speelt normaal al slecht op echt gras, aangezien ze thuis op kunstgras spelen, en die dag was het helemaal open huis.
Niet de beste, wel degene die het meeste gescoord heeft.quote:Op donderdag 1 november 2007 09:55 schreef sjimz het volgende:
[..]
Volgens mij was hij vorig jaar al de beste spits van Nederland
De andere spitsen spelen toch tegen dezelfde tegenstand?quote:Op donderdag 1 november 2007 09:58 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Niet de beste, wel degene die het meeste gescoord heeft.
Maar dat had ook voor een aardig deel te maken met de tegenstand.
Dat denk ik niet.quote:Op donderdag 1 november 2007 09:59 schreef MaxPower het volgende:
[..]
De andere spitsen spelen toch tegen dezelfde tegenstand?
Zo geweldig was de aanvoer vorig seizoen helemaal niet hoor. Het spel was vaak zeer matig, dus dat argument gaat niet op. Daarbij is Alves ook wat veelzijdiger dan Huntelaar. Vorig seizoen was Alves gewoon de beste spits.quote:Op donderdag 1 november 2007 09:58 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Als daarbij de aanvoer ook nog goed is. Dit seizoen loopt Sibon om Alves heen.
Als je naar Ajax kijkt zie je dat Huntelaar te weinig aanvoer heeft/had.
Een spits wordt beoordeeld op zijn doelpunten.quote:Op donderdag 1 november 2007 09:58 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Niet de beste, wel degene die het meeste gescoord heeft.
Maar dat had ook voor een aardig deel te maken met de tegenstand.
Waar teams zich tegen een Ajax, Feyenoord, PSV en zelfs AZ eerder ingraven blijft men bij Heerenveen toch opportunistischer spelen. Dus er komt meer ruimte vrij. Die moet je een spits natuurlijk niet geven. Als daarbij de aanvoer ook nog goed is. Dit seizoen loopt Sibon om Alves heen.
Als je naar Ajax kijkt zie je dat Huntelaar te weinig aanvoer heeft/had.
Het is daarom wel lastig vergelijken, maar toch ben ik van mening dat Huntelaar een betere spits is dan Alves. Dat hoeft, volgens mij, niet altijd af te hangen van het aantal doelpunten dat je maakt.
Inderdaad. En als je gaat zeggen dat het aan de verdediging van de tegenpartijen ligt, dat Alves zoveel scoort, dan doe je Alves tekort.quote:Op donderdag 1 november 2007 10:18 schreef Stpan het volgende:
Ik snap wat je bedoelt Rhapsody, maar ik denk dat iedere verdediging op scherp stond (binnen de mogelijkheden) bij Alves.
Jouw geliefde AFCA won met 1-8 bij De Graafschap, wat daarna nauwelijks meer een doelpunt tegen kreeg. Moet nog zien of Alves dezelfde kansen tegen de Superboeren krijgt. Na 34 wedstrijden is het gemiddelde met makkelijke en moeilijke wedstrijden voor elke spits gelijk.quote:Op donderdag 1 november 2007 10:04 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Dat denk ik niet.
Elke wedstrijd is anders.
Als je nu Heracles neemt. Die speelden eigenlijk zonder verdediging. De wedstrijd daarna speelt, laten we zeggen PSV, tegen Heracles en dan biedt de verdediging wel meer weerstand (ze spelen beter)
Dan is de tegenstand toch niet meer hetzelfde?
Ik geef toe, het is lastig uit te leggen. Ik weet ook niet goed hoe ik het moet zeggen, maar zo zie ik het zeg maar.![]()
Ik wil wel ff opmerken dat het niet enkel maar de waardeloze verdediging was.quote:Op donderdag 1 november 2007 10:25 schreef massan het volgende:
[..]
Inderdaad. En als je gaat zeggen dat het aan de verdediging van de tegenpartijen ligt, dat Alves zoveel scoort, dan doe je Alves tekort.
Nou, is dat ook weer duidelijk.quote:Yme Kuiper: ‘We reageren niet op geruchten’
01 november 2007
Diverse media wisten vanochtend te melden dat Afonso Alves in de winterstop Heerenveen verruilt voor Manchester City. De Engelse club zou bereid zijn twintig miljoen euro voor de topschutter van Heerenveen te betalen. Ook zou oud-speler Georgios Samaras in de deal betrokken worden.
Heerenveen-directeur Yme Kuiper wenst niet te reageren op de berichtgeving rondom Alves. ,,Kennelijk is de geruchtenmachine over Alves weer op gang gekomen. Ons beleid is dat we niet op geruchten reageren en dat blijft zo,’’ aldus Kuiper.
Mag ik hieruit opmaken dat jij Alves een goeie speler vind?quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
CL wordt gewoon mogelijk denk ik met Alves erbij
De helft van het salaris van Samaras is nog steeds 2x zoveel als het hoogste salarisniveau bij heerenveen. Gaat dus niet gebeuren.quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgens mij bood AZ rond de 13 en wilde Heerenveen 15 hebben.
Als Heerenveen slim is betrekken ze Samaras in de deal en laten ze City de helft van het salaris betalen, maar daar lijkt het niet op
quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:27 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Mag ik hieruit opmaken dat jij Alves een goeie speler vind?
Wat verdient ie bruto nu bij City?quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:31 schreef MaxPower het volgende:
[..]
De helft van het salaris van Samaras is nog steeds 2x zoveel als het hoogste salarisniveau bij heerenveen. Gaat dus niet gebeuren.
Ben benieuwd naar je bron DAM
Hij verdient 1,5 miljoen netto.quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat verdient ie bruto nu bij City?
Bron is iemand uit Brazilie, maar ik vertel eigenlijk weinig nieuws. De deal komt toch rond. Staat ook al in de pers en zo
Dit jaar is het juist een geweldige ploeg en ze spelen zeer mooi voetbal.quote:Op zondag 4 november 2007 20:30 schreef SCH het volgende:
Ik zou MCity niet zo'n geweldige keuze vinden. Het is niet echt een geweldige ploeg, vooral een rijke ploeg.
Tot nu toe inderdaad maar het is toch niet echt een ploeg met historie en een enorme staat van dienst.quote:Op zondag 4 november 2007 20:38 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dit jaar is het juist een geweldige ploeg en ze spelen zeer mooi voetbal.
Dat was Chelsea ook niet.quote:Op zondag 4 november 2007 20:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Tot nu toe inderdaad maar het is toch niet echt een ploeg met historie en een enorme staat van dienst.
Ik denk zelf ook dat hij bij zo'n Engelse ploeg niet zo tot zijn recht zal komen. Hij is meer een Italiaanse voetballer.
Nee hoor, dat is prima.quote:Op zondag 4 november 2007 20:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja het is inderdaad kut dat jij niks weet
Inderdaad. City zou een prima club zijn voor Afonso. Met een speler als Elano in zijn rug kan Afonso doen wat hij het beste doet: goals maken.quote:Op zondag 4 november 2007 20:38 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dit jaar is het juist een geweldige ploeg en ze spelen zeer mooi voetbal.
Bij VVV of Excelsior kunnen ze net zo goed 6 man op hem zetten dan scoort ie nog. Tegen Ajax en PSV gaat dat lastiger maar hij houdt evengoed 2 man bezig. Tegen PSV zeer duidelijk van geprofiteerd.quote:Op maandag 5 november 2007 14:00 schreef Hertog_Martin het volgende:
Hier zet elke club nu 2-3 man op 'm... profiteert Heerenveen alsnog van, maar veel doelpunten verwacht ik niet meer van 'm... en ik vind 'm ook lang niet zo goed als vorig seizoen
behalve op het gezicht van vd Schaaf danquote:Op zondag 11 november 2007 20:37 schreef Hertog_Martin het volgende:
Sloeg echt nergens op
Slecht te zien?quote:Op zondag 11 november 2007 21:08 schreef SCH het volgende:
Was moeilijk te zien op de beelden - blijft altijd een beetje raar dat iemand blijkbaar wel een trap mag uitdelen...
Okay, misschien heb jij andere beelden gezien. Ik heb alleen De Wedstrijden gezien gisteravond, daar was het moeilijk te zien, slechte beelden vanaf een afstand.quote:Op maandag 12 november 2007 11:53 schreef JH87 het volgende:
[..]
Slecht te zien?
Ongelooflijk zeg, gewoon iemand met twee ellebogen neertikken. VdSchaaf doet ook wel eens smerige dingen, maar dit gaat echt te ver. Geef die lul maar een flinke schorsing.![]()
Wat een onzin, ook daar was het meer dan duidelijk te zien. dit is minstens 4 duels waard. Denk dat we hem niet meer op de Nederlandse velden zullen zien spelen.quote:Op maandag 12 november 2007 11:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Okay, misschien heb jij andere beelden gezien. Ik heb alleen De Wedstrijden gezien gisteravond, daar was het moeilijk te zien, slechte beelden vanaf een afstand.
Ik stond op Zuid maar heb ik de overtreding gemist. In eerste instantie dachten we dat VdSchaaf aan het faken was om zo een kaart voor Alves uit te lokken, maar het vingertje richting Alves toen VdSchaaf weer overeind kwam was duidelijk genoeg.quote:Op maandag 12 november 2007 11:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Okay, misschien heb jij andere beelden gezien. Ik heb alleen De Wedstrijden gezien gisteravond, daar was het moeilijk te zien, slechte beelden vanaf een afstand.
Ik hoorde van SCH supporters dat het op beelden in het stadion wel te zien was. Maar je kan het bij de Wedstrijden nooit goed gezien hebben, dat jok jequote:Op maandag 12 november 2007 13:09 schreef JH87 het volgende:
[..]
Ik stond op Zuid maar heb ik de overtreding gemist. In eerste instantie dachten we dat VdSchaaf aan het faken was om zo een kaart voor Alves uit te lokken, maar het vingertje richting Alves toen VdSchaaf weer overeind kwam was duidelijk genoeg.
Daarentegen vond ik de beelden bij de Wedstrijden wel duidelijk, je zag Alves gewoon twee flinke tikken uitdelen. Lijkt me sterk dat-ie een andere verklaring kan verzinnen voor zulk gedrag.
Lef heeft-ie wel. Of hij is gewoon ontzettend naief.quote:Alves: "Ik was me van geen kwaad bewust"
Na Vitesse-Heerenveen was Afonso Alves opnieuw veelbesproken. De aanvaller kwam dit keer echter niet in het nieuws vanwege zijn productiviteit, maar door zijn rode kaart.
De spits laat aan Sportweek weten dat het irritante gedrag van de Vitesse-spelers geen invloed had op hem: "Ik werd 45 minuten lang geschopt, maar hun verdedigers kregen geen aandacht van mij. Ik blijf namelijk altijd rustig en bewaar alle energie voor het doelpunt. Ik spaar me en houd me dus bezig met randzaken."
Volgens Alves raakte hij Remco van der Schaaf niet in zijn gezicht: "Die verdedigers hoopten echter wel dat ik me zou laten verleiden. Omdat dat niet lukte, sloeg bij één van hen kennelijk de wanhoop toe. Ik draaide me om, raakte per ongeluk met mijn arm zijn buik en hij greep naar zijn gezicht. Ik was me van geen kwaad bewust."
Videobeelden zouden volgens Alves duidelijk maken dat juist twee Vitesse-spelers het veld hadden moeten verlaten met rood: "Ik denk dat als er de hele eerste helft camera's op mij hadden gestaan, zeker twee van hun spelers een rode kaart hadden gekregen."
quote:Forse strafeis tegen Alves
ZEIST - SC Heerenveen kan voorlopig waarschijnlijk niet beschikken over Afonso Alves. De tuchtcommissie van de KNVB deed de Braziliaanse spits maandag een schikkingsvoorstel van vijf duels schorsing, waarvan één voorwaardelijk.
Alves gaf zondag in de met 0-1 gewonnen competitiewedstrijd tegen Vitesse middenvelder Remco van der Schaaf een elleboogstoot. de speler en Heerenveen hebben tot maandagmiddag 16.30 uur de tijd om te laten weten of ze het schikkingsvoorstel accepteren.
Haha, hoe verbeek Hans Visser beetpakt in de rust, wat een mannetje is het ook.quote:Op maandag 12 november 2007 14:50 schreef JH87 het volgende:
Hier kun je de samenvatting nog eens terugkijken. Doe dat maar eens, SCH.
Edit:
[..]
quote:Alves aanvaardt lange schorsing
SC Heerenveen kan voorlopig niet beschikken over Afonso Alves. De tuchtcommissie van de KNVB heeft de Braziliaanse spits maandag een schorsing opgelegd van vijf duels, waarvan één voorwaardelijk.
Alves gaf zondag in de met 0-1 gewonnen competitiewedstrijd tegen Vitesse middenvelder Remco van der Schaaf een elleboogstoot. Hij accepteerde maandag de zware strafeis van de aanklager betaald voetbal.
En dan nog zie je niet wat er gebeurdquote:Op maandag 12 november 2007 18:41 schreef Kreupeldicht het volgende:
[..]
kostte me een half uur om een gifje te maken![]()
![]()
Ik zag jouw post niet, anders had ik 'm niet geplaatstquote:Op maandag 12 november 2007 18:41 schreef Kreupeldicht het volgende:
[..]
kostte me een half uur om een gifje te maken![]()
![]()
quote:Alves: "Blijven? Ben je gek?"
Afonso Alves wil weg bij sc Heerenveen. En nog liever vandaag dan morgen. Dat verklaarde de Braziliaanse topschutter aan Sportweek tijdens een interview dat dinsdag verschijnt.
De Braziliaanse spits werd gevraagd of hij een verlengd verblijf in Friesland ziet zitten. Zijn antwoord was zeer kort, maar duidelijk: "Blijven? Haha, ben je gek?"
Alves wil zich elders verder ontwikkelen. "Iedere speler ter wereld, iedere speler bij Heerenveen, wil omhoog. We willen allemaal naar een grotere club, dus ik ook. Dat vind ik normaal."
Ook komt Alves in het interview terug op zijn mislukte transfer naar AZ. "Ik ben niet naar AZ gegaan en dat ligt aan hun voorzitter. Als ze me zo graag wilden hebben, moesten ze maar betalen wat Heerenveen vroeg."
Hij is bijna zo goed als Watermanquote:Op dinsdag 13 november 2007 00:06 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Wat een held inderdaad. Hij is weer op zijn oude geweldige niveau
Dat doelpunt was wel meteen zijn schuldquote:Op dinsdag 13 november 2007 00:17 schreef MaxPower het volgende:
5 wedstrijden, 1 doelpunt tegen.
Die zien we nooit meer...quote:HEERENVEEN - Afonso Alves speelt niet met Brazilie tegen Peru en Uruguay. De spits van Heerenveen hield zondag aan het partijtje schoppen en slaan met Vitesse-speler Remco van der Schaaf een blessure aan een achillespees over, die er toe leidde dat hij zich bij bondscoach Dunga afmeldde voor de komende twee interlands. Alves is niettemin wel naar zijn geboorteland afgereisd.
Trainer Gertjan Verbeek en het bestuur zijn stomverbaasd. ,,Dêr ha wy noch neat fan heard'', aldus Heerenveen-directeur Yme Kuiper. ,,As hy echt net spylje kin, hie hy better hjir bliuwe kind om behannele te wurden.''
Door zijn schorsing van vier duels mist de topschutter de wedstrijden tegen De Graafschap, NEC, Groningen en NAC. Omdat de kans groot is dat Alves in de winterstop zijn gedroomde transfer krijgt, resten hem in december nog drie duels in het shirt van Heerenveen: tegen Twente, Roda en Feyenoord.
Lekker respectvol naar Heerenveeen toequote:Afonso Alves wil weg bij sc Heerenveen. En nog liever vandaag dan morgen. Dat verklaarde de Braziliaanse topschutter aan Sportweek tijdens een interview dat dinsdag verschijnt.
De Braziliaanse spits werd gevraagd of hij een verlengd verblijf in Friesland ziet zitten. Zijn antwoord was zeer kort, maar duidelijk: "Blijven? Haha, ben je gek?"
Alves wil zich elders verder ontwikkelen. "Iedere speler ter wereld, iedere speler bij Heerenveen, wil omhoog. We willen allemaal naar een grotere club, dus ik ook. Dat vind ik normaal."
Alves vertelde in het interview het volgende over zijn mislukte transfer naar AZ: "Ik ben niet naar AZ gegaan en dat ligt aan hun voorzitter. Als ze me zo graag wilden hebben, moesten ze maar betalen wat Heerenveen vroeg."
En lees nu eens Sportweek en de context waarbinnen deze uitspraak wordt gedaan...quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Lekker respectvol naar Heerenveeen toe
Je kunt er weinig meer, maar echt een zinnig woord is er nog niet veel uit Alves gekomen. Meestal laat 'ie z'n voeten spreken, maar ook die mogelijkheid heeft 'ie zichzelf zondag dus ontnomen..quote:Je hebt rust nodig om te presteren. Je voelt je in Heerenveen thuis en de bondscoach selecteert je toch wel, ook al speel je bij een kleine club Nederland. Dan kun je toch net zo goed hier blijven?
Blijven? Haha, ben je gek?
Hoe groot is de kans dat jij hier na de winterstop nog bent?
Vraag dat maar aan de voorzitter.
Die heeft Heerenveen niet meer.
Aan de directie dan.
Heb je dat niet zelf al gedaan?
Heerenveen houdt me aan mijn contract. Het is dus niet zo dat ik de clubs voor het uitkiezen heb.
Je kon toch naar AZ?
Ik ben daar niet naar toe gegaan en dat ligt aan hun voorzitter. Als ze me zo graag wilden hebben, hadden ze moeten betalen wat Heerenveen vroeg. Wat heb ik aan een club die zegt: ik ben geïnteresseerd? Er zijn zoveel clubs geïnteresseerd. Voor interesse koop ik niks. Interesse alleen is niet genoeg, want dan blijft het bij praten.
En daar houd jij niet zo van hè?
Nee, van te veel praten krijg je dorst.
Eigenlijk ongelooflijk dat je hier nog speelt.
Ach ja, maar dat is in het verleden vaker gebeurd. Er zijn meer grote spelers die een tijdje bij Heerenveen hebben gespeeld voordat ze naar een grotere club konden.
Is het frustrerend dat er maar geen club komt die het bedrag betaalt dat Heerenveen wil hebben?
Natuurlijk. Maar er zal toch wel een keer iemand komen die het gewenste bedrag voor me betaalt?
Heeft ie goede ervaringen mee...tegen Feyenoord.quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:33 schreef Steve_I. het volgende:
verdomd, moet ie er nou net tegen Feyenoord nog wel weer bij zijn, als z'n afscheidswedstrijd nog wel liefst
Ja, zo kun je ook wel zeggen... Ik ben nu heel erg benieuwd welke clubs hem allemaal wil inlijven na afgelopen halve seizoen...quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:57 schreef Trancelocator het volgende:
Afonso weet zijn tijd wel vol te maken tot de winterstop.
Doe dan ook maar voor 20 miljoen naar City, zijn we ook van dat gedoe af..quote:Elano bevestigt interesse City in Alves
Datum: 13-nov-2007 21:10
De Braziliaanse middenvelder Elano heeft dinsdag voor de Braziliaanse TV bevestigd dat Manchester City interesse heeft in Afonso Alves. "Ik heb met trainer Sven-Göran Eriksson over hem gepraat. Alves schijnt een probleem met zijn paspoort te hebben, maar ik hoop dat hij naar Engeland komt", aldus de middenvelder van Man City.
Op 1 november berichtte De Telegraaf dat de Engelsen een principe-akkoord hadden bereikt over de spits. Alves zou naar verluidt twintig miljoen euro moeten kosten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |