Inderdaad. En als je gaat zeggen dat het aan de verdediging van de tegenpartijen ligt, dat Alves zoveel scoort, dan doe je Alves tekort.quote:Op donderdag 1 november 2007 10:18 schreef Stpan het volgende:
Ik snap wat je bedoelt Rhapsody, maar ik denk dat iedere verdediging op scherp stond (binnen de mogelijkheden) bij Alves.
Jouw geliefde AFCA won met 1-8 bij De Graafschap, wat daarna nauwelijks meer een doelpunt tegen kreeg. Moet nog zien of Alves dezelfde kansen tegen de Superboeren krijgt. Na 34 wedstrijden is het gemiddelde met makkelijke en moeilijke wedstrijden voor elke spits gelijk.quote:Op donderdag 1 november 2007 10:04 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Dat denk ik niet.
Elke wedstrijd is anders.
Als je nu Heracles neemt. Die speelden eigenlijk zonder verdediging. De wedstrijd daarna speelt, laten we zeggen PSV, tegen Heracles en dan biedt de verdediging wel meer weerstand (ze spelen beter)
Dan is de tegenstand toch niet meer hetzelfde?
Ik geef toe, het is lastig uit te leggen. Ik weet ook niet goed hoe ik het moet zeggen, maar zo zie ik het zeg maar.![]()
Ik wil wel ff opmerken dat het niet enkel maar de waardeloze verdediging was.quote:Op donderdag 1 november 2007 10:25 schreef massan het volgende:
[..]
Inderdaad. En als je gaat zeggen dat het aan de verdediging van de tegenpartijen ligt, dat Alves zoveel scoort, dan doe je Alves tekort.
Nou, is dat ook weer duidelijk.quote:Yme Kuiper: ‘We reageren niet op geruchten’
01 november 2007
Diverse media wisten vanochtend te melden dat Afonso Alves in de winterstop Heerenveen verruilt voor Manchester City. De Engelse club zou bereid zijn twintig miljoen euro voor de topschutter van Heerenveen te betalen. Ook zou oud-speler Georgios Samaras in de deal betrokken worden.
Heerenveen-directeur Yme Kuiper wenst niet te reageren op de berichtgeving rondom Alves. ,,Kennelijk is de geruchtenmachine over Alves weer op gang gekomen. Ons beleid is dat we niet op geruchten reageren en dat blijft zo,’’ aldus Kuiper.
Mag ik hieruit opmaken dat jij Alves een goeie speler vind?quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
CL wordt gewoon mogelijk denk ik met Alves erbij
De helft van het salaris van Samaras is nog steeds 2x zoveel als het hoogste salarisniveau bij heerenveen. Gaat dus niet gebeuren.quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgens mij bood AZ rond de 13 en wilde Heerenveen 15 hebben.
Als Heerenveen slim is betrekken ze Samaras in de deal en laten ze City de helft van het salaris betalen, maar daar lijkt het niet op
quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:27 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Mag ik hieruit opmaken dat jij Alves een goeie speler vind?
Wat verdient ie bruto nu bij City?quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:31 schreef MaxPower het volgende:
[..]
De helft van het salaris van Samaras is nog steeds 2x zoveel als het hoogste salarisniveau bij heerenveen. Gaat dus niet gebeuren.
Ben benieuwd naar je bron DAM
Hij verdient 1,5 miljoen netto.quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat verdient ie bruto nu bij City?
Bron is iemand uit Brazilie, maar ik vertel eigenlijk weinig nieuws. De deal komt toch rond. Staat ook al in de pers en zo
Dit jaar is het juist een geweldige ploeg en ze spelen zeer mooi voetbal.quote:Op zondag 4 november 2007 20:30 schreef SCH het volgende:
Ik zou MCity niet zo'n geweldige keuze vinden. Het is niet echt een geweldige ploeg, vooral een rijke ploeg.
Tot nu toe inderdaad maar het is toch niet echt een ploeg met historie en een enorme staat van dienst.quote:Op zondag 4 november 2007 20:38 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dit jaar is het juist een geweldige ploeg en ze spelen zeer mooi voetbal.
Dat was Chelsea ook niet.quote:Op zondag 4 november 2007 20:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Tot nu toe inderdaad maar het is toch niet echt een ploeg met historie en een enorme staat van dienst.
Ik denk zelf ook dat hij bij zo'n Engelse ploeg niet zo tot zijn recht zal komen. Hij is meer een Italiaanse voetballer.
Nee hoor, dat is prima.quote:Op zondag 4 november 2007 20:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja het is inderdaad kut dat jij niks weet
Inderdaad. City zou een prima club zijn voor Afonso. Met een speler als Elano in zijn rug kan Afonso doen wat hij het beste doet: goals maken.quote:Op zondag 4 november 2007 20:38 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dit jaar is het juist een geweldige ploeg en ze spelen zeer mooi voetbal.
Bij VVV of Excelsior kunnen ze net zo goed 6 man op hem zetten dan scoort ie nog. Tegen Ajax en PSV gaat dat lastiger maar hij houdt evengoed 2 man bezig. Tegen PSV zeer duidelijk van geprofiteerd.quote:Op maandag 5 november 2007 14:00 schreef Hertog_Martin het volgende:
Hier zet elke club nu 2-3 man op 'm... profiteert Heerenveen alsnog van, maar veel doelpunten verwacht ik niet meer van 'm... en ik vind 'm ook lang niet zo goed als vorig seizoen
behalve op het gezicht van vd Schaaf danquote:Op zondag 11 november 2007 20:37 schreef Hertog_Martin het volgende:
Sloeg echt nergens op
Slecht te zien?quote:Op zondag 11 november 2007 21:08 schreef SCH het volgende:
Was moeilijk te zien op de beelden - blijft altijd een beetje raar dat iemand blijkbaar wel een trap mag uitdelen...
Okay, misschien heb jij andere beelden gezien. Ik heb alleen De Wedstrijden gezien gisteravond, daar was het moeilijk te zien, slechte beelden vanaf een afstand.quote:Op maandag 12 november 2007 11:53 schreef JH87 het volgende:
[..]
Slecht te zien?
Ongelooflijk zeg, gewoon iemand met twee ellebogen neertikken. VdSchaaf doet ook wel eens smerige dingen, maar dit gaat echt te ver. Geef die lul maar een flinke schorsing.![]()
Wat een onzin, ook daar was het meer dan duidelijk te zien. dit is minstens 4 duels waard. Denk dat we hem niet meer op de Nederlandse velden zullen zien spelen.quote:Op maandag 12 november 2007 11:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Okay, misschien heb jij andere beelden gezien. Ik heb alleen De Wedstrijden gezien gisteravond, daar was het moeilijk te zien, slechte beelden vanaf een afstand.
Ik stond op Zuid maar heb ik de overtreding gemist. In eerste instantie dachten we dat VdSchaaf aan het faken was om zo een kaart voor Alves uit te lokken, maar het vingertje richting Alves toen VdSchaaf weer overeind kwam was duidelijk genoeg.quote:Op maandag 12 november 2007 11:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Okay, misschien heb jij andere beelden gezien. Ik heb alleen De Wedstrijden gezien gisteravond, daar was het moeilijk te zien, slechte beelden vanaf een afstand.
Ik hoorde van SCH supporters dat het op beelden in het stadion wel te zien was. Maar je kan het bij de Wedstrijden nooit goed gezien hebben, dat jok jequote:Op maandag 12 november 2007 13:09 schreef JH87 het volgende:
[..]
Ik stond op Zuid maar heb ik de overtreding gemist. In eerste instantie dachten we dat VdSchaaf aan het faken was om zo een kaart voor Alves uit te lokken, maar het vingertje richting Alves toen VdSchaaf weer overeind kwam was duidelijk genoeg.
Daarentegen vond ik de beelden bij de Wedstrijden wel duidelijk, je zag Alves gewoon twee flinke tikken uitdelen. Lijkt me sterk dat-ie een andere verklaring kan verzinnen voor zulk gedrag.
Lef heeft-ie wel. Of hij is gewoon ontzettend naief.quote:Alves: "Ik was me van geen kwaad bewust"
Na Vitesse-Heerenveen was Afonso Alves opnieuw veelbesproken. De aanvaller kwam dit keer echter niet in het nieuws vanwege zijn productiviteit, maar door zijn rode kaart.
De spits laat aan Sportweek weten dat het irritante gedrag van de Vitesse-spelers geen invloed had op hem: "Ik werd 45 minuten lang geschopt, maar hun verdedigers kregen geen aandacht van mij. Ik blijf namelijk altijd rustig en bewaar alle energie voor het doelpunt. Ik spaar me en houd me dus bezig met randzaken."
Volgens Alves raakte hij Remco van der Schaaf niet in zijn gezicht: "Die verdedigers hoopten echter wel dat ik me zou laten verleiden. Omdat dat niet lukte, sloeg bij één van hen kennelijk de wanhoop toe. Ik draaide me om, raakte per ongeluk met mijn arm zijn buik en hij greep naar zijn gezicht. Ik was me van geen kwaad bewust."
Videobeelden zouden volgens Alves duidelijk maken dat juist twee Vitesse-spelers het veld hadden moeten verlaten met rood: "Ik denk dat als er de hele eerste helft camera's op mij hadden gestaan, zeker twee van hun spelers een rode kaart hadden gekregen."
quote:Forse strafeis tegen Alves
ZEIST - SC Heerenveen kan voorlopig waarschijnlijk niet beschikken over Afonso Alves. De tuchtcommissie van de KNVB deed de Braziliaanse spits maandag een schikkingsvoorstel van vijf duels schorsing, waarvan één voorwaardelijk.
Alves gaf zondag in de met 0-1 gewonnen competitiewedstrijd tegen Vitesse middenvelder Remco van der Schaaf een elleboogstoot. de speler en Heerenveen hebben tot maandagmiddag 16.30 uur de tijd om te laten weten of ze het schikkingsvoorstel accepteren.
Haha, hoe verbeek Hans Visser beetpakt in de rust, wat een mannetje is het ook.quote:Op maandag 12 november 2007 14:50 schreef JH87 het volgende:
Hier kun je de samenvatting nog eens terugkijken. Doe dat maar eens, SCH.
Edit:
[..]
quote:Alves aanvaardt lange schorsing
SC Heerenveen kan voorlopig niet beschikken over Afonso Alves. De tuchtcommissie van de KNVB heeft de Braziliaanse spits maandag een schorsing opgelegd van vijf duels, waarvan één voorwaardelijk.
Alves gaf zondag in de met 0-1 gewonnen competitiewedstrijd tegen Vitesse middenvelder Remco van der Schaaf een elleboogstoot. Hij accepteerde maandag de zware strafeis van de aanklager betaald voetbal.
En dan nog zie je niet wat er gebeurdquote:Op maandag 12 november 2007 18:41 schreef Kreupeldicht het volgende:
[..]
kostte me een half uur om een gifje te maken![]()
![]()
Ik zag jouw post niet, anders had ik 'm niet geplaatstquote:Op maandag 12 november 2007 18:41 schreef Kreupeldicht het volgende:
[..]
kostte me een half uur om een gifje te maken![]()
![]()
quote:Alves: "Blijven? Ben je gek?"
Afonso Alves wil weg bij sc Heerenveen. En nog liever vandaag dan morgen. Dat verklaarde de Braziliaanse topschutter aan Sportweek tijdens een interview dat dinsdag verschijnt.
De Braziliaanse spits werd gevraagd of hij een verlengd verblijf in Friesland ziet zitten. Zijn antwoord was zeer kort, maar duidelijk: "Blijven? Haha, ben je gek?"
Alves wil zich elders verder ontwikkelen. "Iedere speler ter wereld, iedere speler bij Heerenveen, wil omhoog. We willen allemaal naar een grotere club, dus ik ook. Dat vind ik normaal."
Ook komt Alves in het interview terug op zijn mislukte transfer naar AZ. "Ik ben niet naar AZ gegaan en dat ligt aan hun voorzitter. Als ze me zo graag wilden hebben, moesten ze maar betalen wat Heerenveen vroeg."
Hij is bijna zo goed als Watermanquote:Op dinsdag 13 november 2007 00:06 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Wat een held inderdaad. Hij is weer op zijn oude geweldige niveau
Dat doelpunt was wel meteen zijn schuldquote:Op dinsdag 13 november 2007 00:17 schreef MaxPower het volgende:
5 wedstrijden, 1 doelpunt tegen.
Die zien we nooit meer...quote:HEERENVEEN - Afonso Alves speelt niet met Brazilie tegen Peru en Uruguay. De spits van Heerenveen hield zondag aan het partijtje schoppen en slaan met Vitesse-speler Remco van der Schaaf een blessure aan een achillespees over, die er toe leidde dat hij zich bij bondscoach Dunga afmeldde voor de komende twee interlands. Alves is niettemin wel naar zijn geboorteland afgereisd.
Trainer Gertjan Verbeek en het bestuur zijn stomverbaasd. ,,Dêr ha wy noch neat fan heard'', aldus Heerenveen-directeur Yme Kuiper. ,,As hy echt net spylje kin, hie hy better hjir bliuwe kind om behannele te wurden.''
Door zijn schorsing van vier duels mist de topschutter de wedstrijden tegen De Graafschap, NEC, Groningen en NAC. Omdat de kans groot is dat Alves in de winterstop zijn gedroomde transfer krijgt, resten hem in december nog drie duels in het shirt van Heerenveen: tegen Twente, Roda en Feyenoord.
Lekker respectvol naar Heerenveeen toequote:Afonso Alves wil weg bij sc Heerenveen. En nog liever vandaag dan morgen. Dat verklaarde de Braziliaanse topschutter aan Sportweek tijdens een interview dat dinsdag verschijnt.
De Braziliaanse spits werd gevraagd of hij een verlengd verblijf in Friesland ziet zitten. Zijn antwoord was zeer kort, maar duidelijk: "Blijven? Haha, ben je gek?"
Alves wil zich elders verder ontwikkelen. "Iedere speler ter wereld, iedere speler bij Heerenveen, wil omhoog. We willen allemaal naar een grotere club, dus ik ook. Dat vind ik normaal."
Alves vertelde in het interview het volgende over zijn mislukte transfer naar AZ: "Ik ben niet naar AZ gegaan en dat ligt aan hun voorzitter. Als ze me zo graag wilden hebben, moesten ze maar betalen wat Heerenveen vroeg."
En lees nu eens Sportweek en de context waarbinnen deze uitspraak wordt gedaan...quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Lekker respectvol naar Heerenveeen toe
Je kunt er weinig meer, maar echt een zinnig woord is er nog niet veel uit Alves gekomen. Meestal laat 'ie z'n voeten spreken, maar ook die mogelijkheid heeft 'ie zichzelf zondag dus ontnomen..quote:Je hebt rust nodig om te presteren. Je voelt je in Heerenveen thuis en de bondscoach selecteert je toch wel, ook al speel je bij een kleine club Nederland. Dan kun je toch net zo goed hier blijven?
Blijven? Haha, ben je gek?
Hoe groot is de kans dat jij hier na de winterstop nog bent?
Vraag dat maar aan de voorzitter.
Die heeft Heerenveen niet meer.
Aan de directie dan.
Heb je dat niet zelf al gedaan?
Heerenveen houdt me aan mijn contract. Het is dus niet zo dat ik de clubs voor het uitkiezen heb.
Je kon toch naar AZ?
Ik ben daar niet naar toe gegaan en dat ligt aan hun voorzitter. Als ze me zo graag wilden hebben, hadden ze moeten betalen wat Heerenveen vroeg. Wat heb ik aan een club die zegt: ik ben geïnteresseerd? Er zijn zoveel clubs geïnteresseerd. Voor interesse koop ik niks. Interesse alleen is niet genoeg, want dan blijft het bij praten.
En daar houd jij niet zo van hè?
Nee, van te veel praten krijg je dorst.
Eigenlijk ongelooflijk dat je hier nog speelt.
Ach ja, maar dat is in het verleden vaker gebeurd. Er zijn meer grote spelers die een tijdje bij Heerenveen hebben gespeeld voordat ze naar een grotere club konden.
Is het frustrerend dat er maar geen club komt die het bedrag betaalt dat Heerenveen wil hebben?
Natuurlijk. Maar er zal toch wel een keer iemand komen die het gewenste bedrag voor me betaalt?
Heeft ie goede ervaringen mee...tegen Feyenoord.quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:33 schreef Steve_I. het volgende:
verdomd, moet ie er nou net tegen Feyenoord nog wel weer bij zijn, als z'n afscheidswedstrijd nog wel liefst
Ja, zo kun je ook wel zeggen... Ik ben nu heel erg benieuwd welke clubs hem allemaal wil inlijven na afgelopen halve seizoen...quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:57 schreef Trancelocator het volgende:
Afonso weet zijn tijd wel vol te maken tot de winterstop.
Doe dan ook maar voor 20 miljoen naar City, zijn we ook van dat gedoe af..quote:Elano bevestigt interesse City in Alves
Datum: 13-nov-2007 21:10
De Braziliaanse middenvelder Elano heeft dinsdag voor de Braziliaanse TV bevestigd dat Manchester City interesse heeft in Afonso Alves. "Ik heb met trainer Sven-Göran Eriksson over hem gepraat. Alves schijnt een probleem met zijn paspoort te hebben, maar ik hoop dat hij naar Engeland komt", aldus de middenvelder van Man City.
Op 1 november berichtte De Telegraaf dat de Engelsen een principe-akkoord hadden bereikt over de spits. Alves zou naar verluidt twintig miljoen euro moeten kosten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |