Dat denk ik niet.quote:Op donderdag 1 november 2007 09:59 schreef MaxPower het volgende:
[..]
De andere spitsen spelen toch tegen dezelfde tegenstand?
Zo geweldig was de aanvoer vorig seizoen helemaal niet hoor. Het spel was vaak zeer matig, dus dat argument gaat niet op. Daarbij is Alves ook wat veelzijdiger dan Huntelaar. Vorig seizoen was Alves gewoon de beste spits.quote:Op donderdag 1 november 2007 09:58 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Als daarbij de aanvoer ook nog goed is. Dit seizoen loopt Sibon om Alves heen.
Als je naar Ajax kijkt zie je dat Huntelaar te weinig aanvoer heeft/had.
Een spits wordt beoordeeld op zijn doelpunten.quote:Op donderdag 1 november 2007 09:58 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Niet de beste, wel degene die het meeste gescoord heeft.
Maar dat had ook voor een aardig deel te maken met de tegenstand.
Waar teams zich tegen een Ajax, Feyenoord, PSV en zelfs AZ eerder ingraven blijft men bij Heerenveen toch opportunistischer spelen. Dus er komt meer ruimte vrij. Die moet je een spits natuurlijk niet geven. Als daarbij de aanvoer ook nog goed is. Dit seizoen loopt Sibon om Alves heen.
Als je naar Ajax kijkt zie je dat Huntelaar te weinig aanvoer heeft/had.
Het is daarom wel lastig vergelijken, maar toch ben ik van mening dat Huntelaar een betere spits is dan Alves. Dat hoeft, volgens mij, niet altijd af te hangen van het aantal doelpunten dat je maakt.
Inderdaad. En als je gaat zeggen dat het aan de verdediging van de tegenpartijen ligt, dat Alves zoveel scoort, dan doe je Alves tekort.quote:Op donderdag 1 november 2007 10:18 schreef Stpan het volgende:
Ik snap wat je bedoelt Rhapsody, maar ik denk dat iedere verdediging op scherp stond (binnen de mogelijkheden) bij Alves.
Jouw geliefde AFCA won met 1-8 bij De Graafschap, wat daarna nauwelijks meer een doelpunt tegen kreeg. Moet nog zien of Alves dezelfde kansen tegen de Superboeren krijgt. Na 34 wedstrijden is het gemiddelde met makkelijke en moeilijke wedstrijden voor elke spits gelijk.quote:Op donderdag 1 november 2007 10:04 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Dat denk ik niet.
Elke wedstrijd is anders.
Als je nu Heracles neemt. Die speelden eigenlijk zonder verdediging. De wedstrijd daarna speelt, laten we zeggen PSV, tegen Heracles en dan biedt de verdediging wel meer weerstand (ze spelen beter)
Dan is de tegenstand toch niet meer hetzelfde?
Ik geef toe, het is lastig uit te leggen. Ik weet ook niet goed hoe ik het moet zeggen, maar zo zie ik het zeg maar.![]()
Ik wil wel ff opmerken dat het niet enkel maar de waardeloze verdediging was.quote:Op donderdag 1 november 2007 10:25 schreef massan het volgende:
[..]
Inderdaad. En als je gaat zeggen dat het aan de verdediging van de tegenpartijen ligt, dat Alves zoveel scoort, dan doe je Alves tekort.
Nou, is dat ook weer duidelijk.quote:Yme Kuiper: ‘We reageren niet op geruchten’
01 november 2007
Diverse media wisten vanochtend te melden dat Afonso Alves in de winterstop Heerenveen verruilt voor Manchester City. De Engelse club zou bereid zijn twintig miljoen euro voor de topschutter van Heerenveen te betalen. Ook zou oud-speler Georgios Samaras in de deal betrokken worden.
Heerenveen-directeur Yme Kuiper wenst niet te reageren op de berichtgeving rondom Alves. ,,Kennelijk is de geruchtenmachine over Alves weer op gang gekomen. Ons beleid is dat we niet op geruchten reageren en dat blijft zo,’’ aldus Kuiper.
Mag ik hieruit opmaken dat jij Alves een goeie speler vind?quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
CL wordt gewoon mogelijk denk ik met Alves erbij
De helft van het salaris van Samaras is nog steeds 2x zoveel als het hoogste salarisniveau bij heerenveen. Gaat dus niet gebeuren.quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgens mij bood AZ rond de 13 en wilde Heerenveen 15 hebben.
Als Heerenveen slim is betrekken ze Samaras in de deal en laten ze City de helft van het salaris betalen, maar daar lijkt het niet op
quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:27 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Mag ik hieruit opmaken dat jij Alves een goeie speler vind?
Wat verdient ie bruto nu bij City?quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:31 schreef MaxPower het volgende:
[..]
De helft van het salaris van Samaras is nog steeds 2x zoveel als het hoogste salarisniveau bij heerenveen. Gaat dus niet gebeuren.
Ben benieuwd naar je bron DAM
Hij verdient 1,5 miljoen netto.quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat verdient ie bruto nu bij City?
Bron is iemand uit Brazilie, maar ik vertel eigenlijk weinig nieuws. De deal komt toch rond. Staat ook al in de pers en zo
Dit jaar is het juist een geweldige ploeg en ze spelen zeer mooi voetbal.quote:Op zondag 4 november 2007 20:30 schreef SCH het volgende:
Ik zou MCity niet zo'n geweldige keuze vinden. Het is niet echt een geweldige ploeg, vooral een rijke ploeg.
Tot nu toe inderdaad maar het is toch niet echt een ploeg met historie en een enorme staat van dienst.quote:Op zondag 4 november 2007 20:38 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dit jaar is het juist een geweldige ploeg en ze spelen zeer mooi voetbal.
Dat was Chelsea ook niet.quote:Op zondag 4 november 2007 20:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Tot nu toe inderdaad maar het is toch niet echt een ploeg met historie en een enorme staat van dienst.
Ik denk zelf ook dat hij bij zo'n Engelse ploeg niet zo tot zijn recht zal komen. Hij is meer een Italiaanse voetballer.
Nee hoor, dat is prima.quote:Op zondag 4 november 2007 20:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja het is inderdaad kut dat jij niks weet
Inderdaad. City zou een prima club zijn voor Afonso. Met een speler als Elano in zijn rug kan Afonso doen wat hij het beste doet: goals maken.quote:Op zondag 4 november 2007 20:38 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dit jaar is het juist een geweldige ploeg en ze spelen zeer mooi voetbal.
Bij VVV of Excelsior kunnen ze net zo goed 6 man op hem zetten dan scoort ie nog. Tegen Ajax en PSV gaat dat lastiger maar hij houdt evengoed 2 man bezig. Tegen PSV zeer duidelijk van geprofiteerd.quote:Op maandag 5 november 2007 14:00 schreef Hertog_Martin het volgende:
Hier zet elke club nu 2-3 man op 'm... profiteert Heerenveen alsnog van, maar veel doelpunten verwacht ik niet meer van 'm... en ik vind 'm ook lang niet zo goed als vorig seizoen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |