abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54297406
quote:
Op donderdag 1 november 2007 09:59 schreef MaxPower het volgende:

[..]

De andere spitsen spelen toch tegen dezelfde tegenstand?
Dat denk ik niet.
Elke wedstrijd is anders.

Als je nu Heracles neemt. Die speelden eigenlijk zonder verdediging. De wedstrijd daarna speelt, laten we zeggen PSV, tegen Heracles en dan biedt de verdediging wel meer weerstand (ze spelen beter)
Dan is de tegenstand toch niet meer hetzelfde?

Ik geef toe, het is lastig uit te leggen. Ik weet ook niet goed hoe ik het moet zeggen, maar zo zie ik het zeg maar.
pi_54297448
quote:
Op donderdag 1 november 2007 09:58 schreef Rhapsody het volgende:

[..]

Als daarbij de aanvoer ook nog goed is. Dit seizoen loopt Sibon om Alves heen.
Als je naar Ajax kijkt zie je dat Huntelaar te weinig aanvoer heeft/had.
Zo geweldig was de aanvoer vorig seizoen helemaal niet hoor. Het spel was vaak zeer matig, dus dat argument gaat niet op. Daarbij is Alves ook wat veelzijdiger dan Huntelaar. Vorig seizoen was Alves gewoon de beste spits.
pi_54297553
quote:
Op donderdag 1 november 2007 09:58 schreef Rhapsody het volgende:

[..]

Niet de beste, wel degene die het meeste gescoord heeft.
Maar dat had ook voor een aardig deel te maken met de tegenstand.

Waar teams zich tegen een Ajax, Feyenoord, PSV en zelfs AZ eerder ingraven blijft men bij Heerenveen toch opportunistischer spelen. Dus er komt meer ruimte vrij. Die moet je een spits natuurlijk niet geven. Als daarbij de aanvoer ook nog goed is. Dit seizoen loopt Sibon om Alves heen.
Als je naar Ajax kijkt zie je dat Huntelaar te weinig aanvoer heeft/had.

Het is daarom wel lastig vergelijken, maar toch ben ik van mening dat Huntelaar een betere spits is dan Alves. Dat hoeft, volgens mij, niet altijd af te hangen van het aantal doelpunten dat je maakt.
Een spits wordt beoordeeld op zijn doelpunten.
Alves is de beste spits.
Of het ook de beste voetballer is, dat is een andere zaak.
pi_54297574
Ik ben het daar niet mee eens. Maar goed. We zullen zien hoe hij het gaat doen in Engeland. Persoonlijk verwacht ik er niet zo heel veel van.
  donderdag 1 november 2007 @ 10:18:53 #205
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_54297600
Ik snap wat je bedoelt Rhapsody, maar ik denk dat iedere verdediging op scherp stond (binnen de mogelijkheden) bij Alves.
pi_54297678
quote:
Op donderdag 1 november 2007 10:18 schreef Stpan het volgende:
Ik snap wat je bedoelt Rhapsody, maar ik denk dat iedere verdediging op scherp stond (binnen de mogelijkheden) bij Alves.
Inderdaad. En als je gaat zeggen dat het aan de verdediging van de tegenpartijen ligt, dat Alves zoveel scoort, dan doe je Alves tekort.
pi_54297724
quote:
Op donderdag 1 november 2007 10:04 schreef Rhapsody het volgende:

[..]

Dat denk ik niet.
Elke wedstrijd is anders.

Als je nu Heracles neemt. Die speelden eigenlijk zonder verdediging. De wedstrijd daarna speelt, laten we zeggen PSV, tegen Heracles en dan biedt de verdediging wel meer weerstand (ze spelen beter)
Dan is de tegenstand toch niet meer hetzelfde?

Ik geef toe, het is lastig uit te leggen. Ik weet ook niet goed hoe ik het moet zeggen, maar zo zie ik het zeg maar.
Jouw geliefde AFCA won met 1-8 bij De Graafschap, wat daarna nauwelijks meer een doelpunt tegen kreeg. Moet nog zien of Alves dezelfde kansen tegen de Superboeren krijgt. Na 34 wedstrijden is het gemiddelde met makkelijke en moeilijke wedstrijden voor elke spits gelijk.
pi_54298136
quote:
Op donderdag 1 november 2007 10:25 schreef massan het volgende:

[..]

Inderdaad. En als je gaat zeggen dat het aan de verdediging van de tegenpartijen ligt, dat Alves zoveel scoort, dan doe je Alves tekort.
Ik wil wel ff opmerken dat het niet enkel maar de waardeloze verdediging was.
Alves is en blijft een goede spits. (in de eredivisie, ik wilhem wel eens zien in een zwaardere competitie)
  donderdag 1 november 2007 @ 11:31:50 #209
67174 Dos37
Come on Twente
pi_54298580
Jammer dat ie weggaat. Als ie nog een paar keer 7x scoort wordt ie misschien nog topscoorder.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_54298848
sc-heerenveen.nl:
quote:
Yme Kuiper: ‘We reageren niet op geruchten’
01 november 2007
Diverse media wisten vanochtend te melden dat Afonso Alves in de winterstop Heerenveen verruilt voor Manchester City. De Engelse club zou bereid zijn twintig miljoen euro voor de topschutter van Heerenveen te betalen. Ook zou oud-speler Georgios Samaras in de deal betrokken worden.

Heerenveen-directeur Yme Kuiper wenst niet te reageren op de berichtgeving rondom Alves. ,,Kennelijk is de geruchtenmachine over Alves weer op gang gekomen. Ons beleid is dat we niet op geruchten reageren en dat blijft zo,’’ aldus Kuiper.
Nou, is dat ook weer duidelijk.
  donderdag 1 november 2007 @ 12:09:25 #211
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_54299076
De site gaat tegenwoordig wel wat meer op het nieuws in dan de oude opzet
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_54299502
Voor 20 miljoen direct doen. Dan heb je dikke winst gepakt en loop je geen risico meer. Betaal je 20 miljoen, dan is je opwaartse potentieel een stuk beperkter en zijn de risico's een stuk groter.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_54321335
Binnen enkele uren is zijn transfer naar City bevestigd
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54321400
Het gaat overigens om 20 miljoen dollar, ongeveer 14 miljoen euro.

Waarschijnlijk nog wat opties maar daar zijn ze nog over bezig
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 2 november 2007 @ 18:15:15 #215
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_54321541
Hmm, weet je zeker dat het niet GBP is ? Fucking kut dollars, op voorhand al een slechte deal. Ik hoop op heeeele goeie opties
pi_54321603
Het worden Dollars, ongeveer rond de 14 miljoen euro.

Opties zal wel zoiets worden als 1 miljoen extra voor UEFA Cup deelame en 2 miljoen voor CL

CL wordt gewoon mogelijk denk ik met Alves erbij
pi_54321629
Eerst maar eens die dollarkoers omlaag dan . Waarom zou Heerenveen genoeg nemen met 14 miljoen, AZ bood meer toch?
pi_54321739
Volgens mij bood AZ rond de 13 en wilde Heerenveen 15 hebben.

Als Heerenveen slim is betrekken ze Samaras in de deal en laten ze City de helft van het salaris betalen, maar daar lijkt het niet op
  vrijdag 2 november 2007 @ 18:27:32 #219
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_54321782
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 18:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

CL wordt gewoon mogelijk denk ik met Alves erbij
Mag ik hieruit opmaken dat jij Alves een goeie speler vind?
  vrijdag 2 november 2007 @ 18:28:26 #220
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_54321792
Denk niet dat Samaras terug wil, die speelde net weer es tegen chelsea ...
pi_54321829
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 18:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgens mij bood AZ rond de 13 en wilde Heerenveen 15 hebben.

Als Heerenveen slim is betrekken ze Samaras in de deal en laten ze City de helft van het salaris betalen, maar daar lijkt het niet op
De helft van het salaris van Samaras is nog steeds 2x zoveel als het hoogste salarisniveau bij heerenveen. Gaat dus niet gebeuren.

Ben benieuwd naar je bron DAM
pi_54322079
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 18:27 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Mag ik hieruit opmaken dat jij Alves een goeie speler vind?

En City een goede ploeg ook
pi_54322134
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 18:31 schreef MaxPower het volgende:

[..]

De helft van het salaris van Samaras is nog steeds 2x zoveel als het hoogste salarisniveau bij heerenveen. Gaat dus niet gebeuren.

Ben benieuwd naar je bron DAM
Wat verdient ie bruto nu bij City?

Bron is iemand uit Brazilie, maar ik vertel eigenlijk weinig nieuws. De deal komt toch rond. Staat ook al in de pers en zo
  vrijdag 2 november 2007 @ 18:47:18 #224
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_54322137
PS, dan kan SCH in de winter ook es lekker gaan shoppen
pi_54322306
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 18:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat verdient ie bruto nu bij City?

Bron is iemand uit Brazilie, maar ik vertel eigenlijk weinig nieuws. De deal komt toch rond. Staat ook al in de pers en zo
Hij verdient 1,5 miljoen netto.

Verder ben ik benieuwd waarom je denkt dat het binnen enkele uren rond komt. De berichten in de pers lees ik ook wel maar volgens mij is er niet zoveel haast om het nog dit weekend rond te maken. Als het al doorgaat.
pi_54322452
Kan best dat het maandag bekend gemaakt wordt om het over het weekend te tillen

Maar dat het rond komt is eigenlijk wel bijna zeker
pi_54342082
Alves zou 2,2 miljoen euro bij AZ kunnen verdienen.
Waar halen die dat geld vandaan?! (Ja Scheringa, maar dan nog)
pi_54349831
Das het zelfde als anderhalf miljoen netto voor een Nederlander
pi_54350023
Alves was vorig jaar veruit de beste spits in Nederland, maar denkt dat Huntelaar in het buitenland wel een betere spits zal worden. Alves is al best oud en Huntelaar is nog jong en kan doorgroeien
AFC AJAX
pi_54350545
Huntelaar is ook gewoon 24 en heeft net 100 competitiewedstrijden op het hoogste niveau gespeeld
pi_54350947
Wel meer dan bijvoorbeeld een Van Nistelrooij op zijn 24e .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_54351008
Van Nistelrooy blonk uit in de CL
pi_54364280
Wijsneus DAM(n) is er weer.

Gaat natuurlijk nergens over. We weten niks en het is allemaal luchtfietserij.

Ik zou MCity niet zo'n geweldige keuze vinden. Het is niet echt een geweldige ploeg, vooral een rijke ploeg.
pi_54364345
Wacht nu maar af
pi_54364392
Doe jij dat maar in plaats van zonder bronnen wat voor je uit te tikken.
pi_54364451
Ik heb bronnen, maar die geef ik niet

Je zal vanzelf wel zien of het klopt
pi_54364479
quote:
Op zondag 4 november 2007 20:30 schreef SCH het volgende:

Ik zou MCity niet zo'n geweldige keuze vinden. Het is niet echt een geweldige ploeg, vooral een rijke ploeg.
Dit jaar is het juist een geweldige ploeg en ze spelen zeer mooi voetbal.
pi_54364480
Ja zo lust ik er nog wel een paar
pi_54364512
quote:
Op zondag 4 november 2007 20:38 schreef sjimz het volgende:

[..]

Tot nu toe inderdaad maar het is toch niet echt een ploeg met historie en een enorme staat van dienst.
Ik denk zelf ook dat hij bij zo'n Engelse ploeg niet zo tot zijn recht zal komen. Hij is meer een Italiaanse voetballer.

Maar ik moet nog zien of ie in de winterstop weggaat. Dat Mcity-verhaal is tot nu toe nergens bevestigd en een stille dood gestorven.
pi_54364540
Ja het is inderdaad kut dat jij niks weet
pi_54364569
quote:
Op zondag 4 november 2007 20:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Tot nu toe inderdaad maar het is toch niet echt een ploeg met historie en een enorme staat van dienst.
Ik denk zelf ook dat hij bij zo'n Engelse ploeg niet zo tot zijn recht zal komen. Hij is meer een Italiaanse voetballer.
Dat was Chelsea ook niet.
pi_54364797
quote:
Op zondag 4 november 2007 20:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja het is inderdaad kut dat jij niks weet
Nee hoor, dat is prima.

Jij weet niks meer dan ik - behalve wat vage geruchten op basis van 'bronnen'.
Denk je nou echt dat je serieus genomen wordt op die manier?
pi_54364910
SCH, DAM wordt al lang niet meer serieus genomen..

Ik vind Man City ook geen geweldige club.
  maandag 5 november 2007 @ 13:45:25 #244
196494 JanVanHalst
Weet het wel.
pi_54379219
quote:
Op zondag 4 november 2007 20:38 schreef sjimz het volgende:

[..]

Inderdaad. City zou een prima club zijn voor Afonso. Met een speler als Elano in zijn rug kan Afonso doen wat hij het beste doet: goals maken.
Analist. Want kennis is macht, maar kennis delen is kracht.
pi_54379574
Hier zet elke club nu 2-3 man op 'm... profiteert Heerenveen alsnog van, maar veel doelpunten verwacht ik niet meer van 'm... en ik vind 'm ook lang niet zo goed als vorig seizoen
  maandag 5 november 2007 @ 14:28:13 #246
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_54380273
Afonso Alves is ook nog lang niet in de vorm van vorig seizoen heb ik het idee. Desondanks was 'ie tegen PSV en ook woensdag tegen Ajax een paar keer heel dichtbij en was er veel dreiging. Als er straks weer tegen wat mindere defensies wordt gespeeld, dan zal het allemaal wel weer wat gemakkelijker gaan en dan vliegen ze er achter elkaar wel weer in. Je ziet aan de wedstrijd vorige week tegen VVV wel hoe gemakkelijk hij ze af maakt wanneer er de ruimte is en hij goed aangespeeld wordt.
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_54383932
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:00 schreef Hertog_Martin het volgende:
Hier zet elke club nu 2-3 man op 'm... profiteert Heerenveen alsnog van, maar veel doelpunten verwacht ik niet meer van 'm... en ik vind 'm ook lang niet zo goed als vorig seizoen
Bij VVV of Excelsior kunnen ze net zo goed 6 man op hem zetten dan scoort ie nog. Tegen Ajax en PSV gaat dat lastiger maar hij houdt evengoed 2 man bezig. Tegen PSV zeer duidelijk van geprofiteerd.

Verdere voetbalde hij vorig seizoen ook lang niet altijd goed, heb juist het idee dat hij nu veel meer beweegt. Tegen PSV regelmatig langs de zijlijn te vinden om ruimte te maken, dat zag ik hem vorig seizoen nauwelijks doen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 november 2007 @ 16:19:52 #248
862 Arcee
Look closer
pi_54528735
Alves, wat doe je?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_54528807
quote:
Op zondag 11 november 2007 16:19 schreef Arcee het volgende:
Alves, wat doe je?
"Ik wilde Heerenveen laten zien dat ze best met 10 man kunnen winnen."
pi_54535119
Sloeg echt nergens op, eerder in de wedstrijd maakte ie al een slaande beweging, en nu 2 achter elkaar... terwijl ie helemaal niet hard aangepakt was ofzo...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')