quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 00:03 schreef okee6 het volgende:
Alves ook, maar die is slachtoffer geworden, van AZ/zijn zaakwaarnemer/Heerenveen.
Ik heb niet geschreven dat een transfer als die naar AZ doorgang had moeten vinden. Ik vind dat zelfs vrij schraal voor een speler die zoveel scoort in één seizoen. Het duidt er voor mij op dat 'de zaakwaarnemer' van Alves één club heeft uitgekozen die het moest worden. Heerenveen heeft vervolgens meer dan logisch niet meegewerkt, de manier waarop. Misschien zelfs nog te lang getwijfeld.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 00:21 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik heb nu alles wat beter gelezen en ik ben het niet met je eens okee6 dat Heerenveen Alves had moeten 'belonen' met een transfer. De vergelijking met Sneijder gaat ook niet op, een transfer naar AZ kan je niet vergelijken met een transfer naar Real Madrid of elk andere europese topclub.
Dit is meer in mijn straatje. Maar begrijp dan waarom ie wegblijft! Aan de ene kant had ie zijn spelermakelaar die hem alles beloofde (positief), aan de andere kant Heerenveen dat zich stijf opstelde en gedurende zijn verblijf bij de nationale ploeg en daarna geen 'kusje' heeft gegeven (negatief) En later werd zelfs gesteld "dat het ook wel zonder topscorer Alves kon". Vernedering van beide kanten.quote:Wel hadden ze hem een mooie financiele bonus mogen geven en een salarisverhoging voor dit seizoen, maar misschien is dat ook gedaan.
Hoe dan ook moet je er samen uitkomen, en gewoon wegblijven valt dan simpelweg niet te verdedigen.
Met dat verschil dat Alves voor de club bedrijfskapitaal en veldrendement vertegenwoordigt en dat is met een willekeurige medewerker wel anders. Jij zou een slechte bedrijfsmanager zijn als je er niet alles aan gelegen zou zijn om hem terug te krijgen. Dan moet je vooral een Braziliaan gaan terugpesten.quote:En Alves is geen klein kind meer, dus het is onzin dat Heerenveen 'm in de watten had moeten leggen om hem tevreden te houden. Hij is een speler met een salaris bij een club dat voor hem betaald heeft en dan heeft hij gewoon een taak te doen. Als een werknemer bij een willekeurig bedrijf 2 maanden besluit weg te blijven hoeft ie ook niet terug te komen ook. En die betalen geen miljoenen voor die werknemer.
Doe ik ook niet. Schreef eerder al op dat het me ook van Heerenveen tegenvalt dat er geen grotere club gegadigd was. Maar dat kan liggen aan heel veel factoren. Voorlopig houd ik het erop dat zijn zaakwaarnemer te amateuristisch was om met grote clubs zaken te kunnen doen. Uiteraard weer een aanname mijnerzijds!quote:En nogmaals, er moet niet gedaan worden alsof hem een droomtransfer is voorgehouden, het gebeurd zo vaak dat een speler een transfer ziet afketsen. Gesprekken zijn er zo vaak, maar een vraagprijs is er niet voor niets. Het is ook niet alsof AZ nou zo'n grote vooruitgang op sportief gebied is, en zelfs op financieel gebied valt het wel mee.
Kortom, doe niet alsof AZ een Real Madrid is.
Maar jij bent DUS wel tevreden met het resultaat. Competitie, beker, UEFA, Alves zelf, de club, de toekomst. Dat is allemaal ideaal gewaarborgd geweest op elk moment?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 00:34 schreef SCH het volgende:
Met aannames komen we nergens. Laten we ons aan de feiten houden.
En het belangrijkste feit is dat Alves zich niet aan de afspraken heeft gehouden, eenzijdig. Verder is er van alles waarvan JIJ vindt dat Heerenveen het had moeten doen maar wat nergens op is gebaseerd.
Wat heeft dat er mee te maken? Je bent erg vaag.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 00:38 schreef okee6 het volgende:
[..]
Maar jij bent DUS wel tevreden met het resultaat. Competitie, beker, UEFA, Alves zelf, de club, de toekomst. Dat is allemaal ideaal gewaarborgd geweest op elk moment?
Je moet niks. Er zijn meer spelers die goed presteerden.quote:Als een speler zoveel doelpunten erin schiet en overduidelijk weg wil, dan moet je iets doen. Heerenveen doet hoegenaamd niets.
Leg uitquote:En dat MaxPower niet met meer over de brug kwam onderstreept dat niet Alves alleen de zwarte piet verdient.
Kan de club zich iets verwijten?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 00:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken? Je bent erg vaag.
Zo werkt het voetbal, beide partijen willen tevreden zijn. Als ie simpel aan zijn contract was gehouden, had ie niet blij geweest, maar Heerenveen had nu kunnen/moeten weten dat ie al in AZ shirt liep.quote:Je moet niks. Er zijn meer spelers die goed presteerden.
Als ie weg wilde, had ie geen contract voor 5 jaar moeten tekenen, de sukkel
Kennelijk is er ontlastende informatie van binnen de club rondom het wegblijven van Alves. Dat blijft achter alsmaar.quote:Leg uit
Hoeft niet, ik snap ook niet dat Huntelaar na 158 goals nog steeds in Nederland voetbald.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 01:23 schreef Kootjuh het volgende:
P.S. Ik zie die gast wel vertrekken in de winterstop voor een aanzienlijk hoger bedrag(30 m) maar dan niet naar AZ maar naar Milaan o.i.d. duidelijk dat die te goed is om in Nederland te blijven.
Denk dat ze Braziliaanse spitsen misschien hoger in het vaandel hebben staan Nederlandse spitsen kijk maar hoeveel Brazilianen er in de top van Europa acteren en zet dat naast de Nederlanders.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 01:50 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Hoeft niet, ik snap ook niet dat Huntelaar na 158 goals nog steeds in Nederland voetbald.
BRON??????????????quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:15 schreef okee6 het volgende:
[..]SCH ligt uit Europa
...maar MaxPower is daar blij om
Hoe serieus moet ik jou nog nemen als het al een half topic over die "interne vergadering" gaat en jij dat laat passeren? Lijkt me verder weinig interessant dat een niet-feaner zich vergist in een actor. Maar als jij beledigen wilt, ook alweer niet typisch des Heerenveen, ga gerust je gang.quote:Op zondag 14 oktober 2007 00:24 schreef MaxPower het volgende:
Hoe serieus moet ik je overige posts nog nemen na dit soort bullshit. Blijf eens van de paddo's af voor je hier gaat posten ofzo.![]()
Ah, is dat het probleem.quote:Op zondag 14 oktober 2007 11:22 schreef okee6 het volgende:
[..]
Hoe serieus moet ik jou nog nemen als het al een half topic over die "interne vergadering" gaat en jij dat laat passeren?
Dat staat los van het het feit hoe Alves zich gedroeg. Hij had gewoon moeten voetballen. En het zakelijke gedeelte aan zijn zaakwaarnemers moeten laten. Zijn verlichtingen is ie niet nagekomen terwijl Heerenveen meer dan goed heeft gehandeld. Hij is nu toch ook met hangende poten terug gekomen omdat ie weet dat ie met dat gedrag niets zal bereiken.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 00:38 schreef okee6 het volgende:
[..]
Maar jij bent DUS wel tevreden met het resultaat. Competitie, beker, UEFA, Alves zelf, de club, de toekomst. Dat is allemaal ideaal gewaarborgd geweest op elk moment?
Als een speler zoveel doelpunten erin schiet en overduidelijk weg wil, dan moet je iets doen. Heerenveen deed hoegenaamd niets, AZ mocht vrolijk doen. En dat MaxPower niet met meer over de brug kwam onderstreept dat niet Alves alleen de zwarte piet verdient.
vanavond 11 uurquote:Op zondag 14 oktober 2007 10:42 schreef One_conundrum het volgende:
Waneer was die eerste interland nou?
Als Alves een Europeaan was, die het op een zuipen had gezet in plaats van in Heerenveen te komen trainen, dan had ie dat verdiend. Maar hij is een misleide Braziliaan, die na de interlands met zijn land meer tijd voor zichzelf nodig had dan de club hem gunde. De club was al voor hij afreisde het contact met hem verloren. En dat noemt zich dan betaald voetbalclub, daar zet ik graag een vraagteken bij.quote:Op zondag 14 oktober 2007 12:58 schreef Chadi het volgende:
Alves is dus de enige die de zwarte piet moet krijgen want hij en alleen hij beslist of ie wel of niet komt trainen. Dat doet AZ niet voor hem dat doen zijn zaakwaarnemers niet voor hem en niemand anders dan Ales zelf. Om hem nou in een slachtoffer rol te drukken vind ik meer dan opmerkelijk.
Dat laatste is absoluut zo. maar ik las sowieso weinig discussiequote:Op zondag 14 oktober 2007 20:10 schreef SCH het volgende:
Zullen we de discussie met okee6 afsluiten? Ieder zijn eigen waarheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |