abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53899453
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 00:03 schreef okee6 het volgende:
Alves ook, maar die is slachtoffer geworden, van AZ/zijn zaakwaarnemer/Heerenveen.
pi_53899483
Ik heb nu alles wat beter gelezen en ik ben het niet met je eens okee6 dat Heerenveen Alves had moeten 'belonen' met een transfer. De vergelijking met Sneijder gaat ook niet op, een transfer naar AZ kan je niet vergelijken met een transfer naar Real Madrid of elk andere europese topclub.

Wel hadden ze hem een mooie financiele bonus mogen geven en een salarisverhoging voor dit seizoen, maar misschien is dat ook gedaan.

Hoe dan ook moet je er samen uitkomen, en gewoon wegblijven valt dan simpelweg niet te verdedigen.

En Alves is geen klein kind meer, dus het is onzin dat Heerenveen 'm in de watten had moeten leggen om hem tevreden te houden. Hij is een speler met een salaris bij een club dat voor hem betaald heeft en dan heeft hij gewoon een taak te doen. Als een werknemer bij een willekeurig bedrijf 2 maanden besluit weg te blijven hoeft ie ook niet terug te komen ook. En die betalen geen miljoenen voor die werknemer.

En nogmaals, er moet niet gedaan worden alsof hem een droomtransfer is voorgehouden, het gebeurd zo vaak dat een speler een transfer ziet afketsen. Gesprekken zijn er zo vaak, maar een vraagprijs is er niet voor niets. Het is ook niet alsof AZ nou zo'n grote vooruitgang op sportief gebied is, en zelfs op financieel gebied valt het wel mee.

Kortom, doe niet alsof AZ een Real Madrid is.
pi_53899491
Alves... Ik ben benieuwd hoeveel hij erin schiet tijdens de interlands.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_53899788
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 00:21 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik heb nu alles wat beter gelezen en ik ben het niet met je eens okee6 dat Heerenveen Alves had moeten 'belonen' met een transfer. De vergelijking met Sneijder gaat ook niet op, een transfer naar AZ kan je niet vergelijken met een transfer naar Real Madrid of elk andere europese topclub.
Ik heb niet geschreven dat een transfer als die naar AZ doorgang had moeten vinden. Ik vind dat zelfs vrij schraal voor een speler die zoveel scoort in één seizoen. Het duidt er voor mij op dat 'de zaakwaarnemer' van Alves één club heeft uitgekozen die het moest worden. Heerenveen heeft vervolgens meer dan logisch niet meegewerkt, de manier waarop. Misschien zelfs nog te lang getwijfeld.
quote:
Wel hadden ze hem een mooie financiele bonus mogen geven en een salarisverhoging voor dit seizoen, maar misschien is dat ook gedaan.

Hoe dan ook moet je er samen uitkomen, en gewoon wegblijven valt dan simpelweg niet te verdedigen.
Dit is meer in mijn straatje. Maar begrijp dan waarom ie wegblijft! Aan de ene kant had ie zijn spelermakelaar die hem alles beloofde (positief), aan de andere kant Heerenveen dat zich stijf opstelde en gedurende zijn verblijf bij de nationale ploeg en daarna geen 'kusje' heeft gegeven (negatief) En later werd zelfs gesteld "dat het ook wel zonder topscorer Alves kon". Vernedering van beide kanten.
quote:
En Alves is geen klein kind meer, dus het is onzin dat Heerenveen 'm in de watten had moeten leggen om hem tevreden te houden. Hij is een speler met een salaris bij een club dat voor hem betaald heeft en dan heeft hij gewoon een taak te doen. Als een werknemer bij een willekeurig bedrijf 2 maanden besluit weg te blijven hoeft ie ook niet terug te komen ook. En die betalen geen miljoenen voor die werknemer.
Met dat verschil dat Alves voor de club bedrijfskapitaal en veldrendement vertegenwoordigt en dat is met een willekeurige medewerker wel anders. Jij zou een slechte bedrijfsmanager zijn als je er niet alles aan gelegen zou zijn om hem terug te krijgen. Dan moet je vooral een Braziliaan gaan terugpesten.
quote:
En nogmaals, er moet niet gedaan worden alsof hem een droomtransfer is voorgehouden, het gebeurd zo vaak dat een speler een transfer ziet afketsen. Gesprekken zijn er zo vaak, maar een vraagprijs is er niet voor niets. Het is ook niet alsof AZ nou zo'n grote vooruitgang op sportief gebied is, en zelfs op financieel gebied valt het wel mee.

Kortom, doe niet alsof AZ een Real Madrid is.
Doe ik ook niet. Schreef eerder al op dat het me ook van Heerenveen tegenvalt dat er geen grotere club gegadigd was. Maar dat kan liggen aan heel veel factoren. Voorlopig houd ik het erop dat zijn zaakwaarnemer te amateuristisch was om met grote clubs zaken te kunnen doen. Uiteraard weer een aanname mijnerzijds!
pi_53899834
Met aannames komen we nergens. Laten we ons aan de feiten houden.

En het belangrijkste feit is dat Alves zich niet aan de afspraken heeft gehouden, eenzijdig. Verder is er van alles waarvan JIJ vindt dat Heerenveen het had moeten doen maar wat nergens op is gebaseerd.
pi_53899918
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 00:34 schreef SCH het volgende:
Met aannames komen we nergens. Laten we ons aan de feiten houden.

En het belangrijkste feit is dat Alves zich niet aan de afspraken heeft gehouden, eenzijdig. Verder is er van alles waarvan JIJ vindt dat Heerenveen het had moeten doen maar wat nergens op is gebaseerd.
Maar jij bent DUS wel tevreden met het resultaat. Competitie, beker, UEFA, Alves zelf, de club, de toekomst. Dat is allemaal ideaal gewaarborgd geweest op elk moment?

Als een speler zoveel doelpunten erin schiet en overduidelijk weg wil, dan moet je iets doen. Heerenveen deed hoegenaamd niets, AZ mocht vrolijk doen. En dat MaxPower niet met meer over de brug kwam onderstreept dat niet Alves alleen de zwarte piet verdient.
pi_53899995
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 00:38 schreef okee6 het volgende:

[..]

Maar jij bent DUS wel tevreden met het resultaat. Competitie, beker, UEFA, Alves zelf, de club, de toekomst. Dat is allemaal ideaal gewaarborgd geweest op elk moment?
Wat heeft dat er mee te maken? Je bent erg vaag.
quote:
Als een speler zoveel doelpunten erin schiet en overduidelijk weg wil, dan moet je iets doen. Heerenveen doet hoegenaamd niets.
Je moet niks. Er zijn meer spelers die goed presteerden.
Als ie weg wilde, had ie geen contract voor 5 jaar moeten tekenen, de sukkel
quote:
En dat MaxPower niet met meer over de brug kwam onderstreept dat niet Alves alleen de zwarte piet verdient.
Leg uit
pi_53900098
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 00:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat heeft dat er mee te maken? Je bent erg vaag.
Kan de club zich iets verwijten?
quote:
Je moet niks. Er zijn meer spelers die goed presteerden.
Als ie weg wilde, had ie geen contract voor 5 jaar moeten tekenen, de sukkel
Zo werkt het voetbal, beide partijen willen tevreden zijn. Als ie simpel aan zijn contract was gehouden, had ie niet blij geweest, maar Heerenveen had nu kunnen/moeten weten dat ie al in AZ shirt liep.
quote:
Leg uit
Kennelijk is er ontlastende informatie van binnen de club rondom het wegblijven van Alves. Dat blijft achter alsmaar.
pi_53900857
Telegraaf maakt wel vaker slordige fouten in dit geval laten ze het na om Alves een cijfer te geven is natuurlijk belachelijk als lezer heb ik recht op dat cijfer van Alves bovendien moet de pers neutraal staan dus gedrag van speler buiten de velden niet betrekking laten hebben op hun zogenaamd neutrale houding denk trouwens precies zoals GJ Verbeek al zei in Voetbal Insite dat er meer dingen speelden dan bekend is bij de pers en publiek (ondergedoken gezeten?) dus misschien niet te snel oordelen over zijn periodieke afwezigheid door prive omstandigheden maar deze man beoordelen op zijn voetbal capaciteiten!

P.S. Ik zie die gast wel vertrekken in de winterstop voor een aanzienlijk hoger bedrag(30 m) maar dan niet naar AZ maar naar Milaan o.i.d. duidelijk dat die te goed is om in Nederland te blijven.
pi_53901299
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 01:23 schreef Kootjuh het volgende:
P.S. Ik zie die gast wel vertrekken in de winterstop voor een aanzienlijk hoger bedrag(30 m) maar dan niet naar AZ maar naar Milaan o.i.d. duidelijk dat die te goed is om in Nederland te blijven.
Hoeft niet, ik snap ook niet dat Huntelaar na 158 goals nog steeds in Nederland voetbald.
pi_53901541
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 01:50 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Hoeft niet, ik snap ook niet dat Huntelaar na 158 goals nog steeds in Nederland voetbald.
Denk dat ze Braziliaanse spitsen misschien hoger in het vaandel hebben staan Nederlandse spitsen kijk maar hoeveel Brazilianen er in de top van Europa acteren en zet dat naast de Nederlanders.
Nederlanse (aanvallende) middenvelders zijn daarentegen weer wel sterk vertegnwoordigt en worden ook vaak op jonge leeftijd gecontracteerd(Babel , Snijder, vd Vaart v Persie etc)
Daarnaast 7 goals scoren in een wedstrijd geeft wereldwijd een hoop publiciteit
Misschien KJH wat meer tijd in oranje geven!
pi_53904902
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 20:15 schreef okee6 het volgende:

[..]

SCH ligt uit Europa ...maar MaxPower is daar blij om
BRON??????????????
pi_53910171
Er was een frequent postende Heerenveener die dat tikte die avond, maar dat kan jij achteraf niet geweest zijn, want jij zat in Zweden. Strekking was "dit zooitje hoor daar niet".
pi_53918032
Hoe serieus moet ik je overige posts nog nemen na dit soort bullshit. Blijf eens van de paddo's af voor je hier gaat posten ofzo.
  zondag 14 oktober 2007 @ 10:42:18 #65
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_53921419
Waneer was die eerste interland nou?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_53921814
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 00:24 schreef MaxPower het volgende:
Hoe serieus moet ik je overige posts nog nemen na dit soort bullshit. Blijf eens van de paddo's af voor je hier gaat posten ofzo.
Hoe serieus moet ik jou nog nemen als het al een half topic over die "interne vergadering" gaat en jij dat laat passeren? Lijkt me verder weinig interessant dat een niet-feaner zich vergist in een actor. Maar als jij beledigen wilt, ook alweer niet typisch des Heerenveen, ga gerust je gang.

En ja, ik zoek de argumenten wel eens wat verder en daar heb je niks geestverruimends voor nodig. Zolang deskundigen als Johan Derksen en Willem van Hanegem de opinie bepalen wil ik dat blijven doen. In een stereotype conservatief voetbalmilieu misstaat filosoferen zeker niet.

Er is nog steeds geen antwoord op welke beloningen er binnen de mogelijkheden lagen? Of Heerenveen nu de beste tactiek gevolgd heeft? En wat Alves voor aparte reden aangaf voor zijn staking?
  zondag 14 oktober 2007 @ 12:02:19 #67
142782 Joncho
PopMartian
pi_53922332
okee6, het zit je wel hoog hè?
pi_53922394
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 11:22 schreef okee6 het volgende:

[..]

Hoe serieus moet ik jou nog nemen als het al een half topic over die "interne vergadering" gaat en jij dat laat passeren?
Ah, is dat het probleem.

Daar zijn inderdaad schokkende en onthullende zaken besproken.
pi_53923242
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 00:38 schreef okee6 het volgende:

[..]

Als een speler zoveel doelpunten erin schiet en overduidelijk weg wil, dan moet je iets doen. Heerenveen deed hoegenaamd niets, AZ mocht vrolijk doen. En dat MaxPower niet met meer over de brug kwam onderstreept dat niet Alves alleen de zwarte piet verdient.
Dat staat los van het het feit hoe Alves zich gedroeg. Hij had gewoon moeten voetballen. En het zakelijke gedeelte aan zijn zaakwaarnemers moeten laten. Zijn verlichtingen is ie niet nagekomen terwijl Heerenveen meer dan goed heeft gehandeld. Hij is nu toch ook met hangende poten terug gekomen omdat ie weet dat ie met dat gedrag niets zal bereiken.

Alves is dus de enige die de zwarte piet moet krijgen want hij en alleen hij beslist of ie wel of niet komt trainen. Dat doet AZ niet voor hem dat doen zijn zaakwaarnemers niet voor hem en niemand anders dan Ales zelf. Om hem nou in een slachtoffer rol te drukken vind ik meer dan opmerkelijk.
pi_53923553
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 10:42 schreef One_conundrum het volgende:
Waneer was die eerste interland nou?
vanavond 11 uur
pi_53931223
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 12:58 schreef Chadi het volgende:
Alves is dus de enige die de zwarte piet moet krijgen want hij en alleen hij beslist of ie wel of niet komt trainen. Dat doet AZ niet voor hem dat doen zijn zaakwaarnemers niet voor hem en niemand anders dan Ales zelf. Om hem nou in een slachtoffer rol te drukken vind ik meer dan opmerkelijk.
Als Alves een Europeaan was, die het op een zuipen had gezet in plaats van in Heerenveen te komen trainen, dan had ie dat verdiend. Maar hij is een misleide Braziliaan, die na de interlands met zijn land meer tijd voor zichzelf nodig had dan de club hem gunde. De club was al voor hij afreisde het contact met hem verloren. En dat noemt zich dan betaald voetbalclub, daar zet ik graag een vraagteken bij.

In hoezeer Alves slachtoffer mag zijn, dat hangt af van wat er voor verklaring aan zijn lange wegblijven hangt. Iedereen meent nu dat ie vanuit het oerwoud een middelvinger opstak naar Heerenveen, maar niemand WEET dat. Zeker is wel dat de club bij monde van Verbeek "Alves niet miste", en dat Heerenveense fans de middelvingers opstaken.
pi_53931620
Zullen we de discussie met okee6 afsluiten? Ieder zijn eigen waarheid.
pi_53932091
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 20:10 schreef SCH het volgende:
Zullen we de discussie met okee6 afsluiten? Ieder zijn eigen waarheid.
Dat laatste is absoluut zo. maar ik las sowieso weinig discussie
  zondag 14 oktober 2007 @ 20:35:24 #74
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_53932170
ik heb er helemaal geen woord van gelezen

Heb we al een opstelling van Brazilë?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_53932230
Tegen wie spelen ze eigenlijk en waarvoor?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')