Ja, wij zijn niet blijvend haatdragend hoor. Al vergeten we niet alles.quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:31 schreef Hertog_Martin het volgende:
Zo snel gaat het dus heEne week moet ie niks meer van Alves weten, juicht niet als ie 7x scoort... en kort erna loopt ie trots rond met een Alves avatar
Laten we hopen dat hij geen emotionele schade heeft opgelopen van dat tuig bij Heerenveen op de tribune.quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:34 schreef okee6 het volgende:
Ik hoop dat Alves ook niet vergeet.
quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:35 schreef MaxPower het volgende:
Alves was gisteren een held ja. De haat tegen de Dirkmaffia is groter dan mijn antipathie jegens Afonso.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:00 schreef MaxPower het volgende:
ALVES OPROTTEN!!!!!!!!!!!!!!
Wat een klootzak, nu wel tegen kkheracles en niet tegen focking Helsingborg, wat een LUL
quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:10 schreef MaxPower het volgende:
Hij is overigens niet toegezongen en hij is NIET in genade aangenomend. Daarvoor moet hij eerst 7x tegen AZ scoren.
het is overigens wel knap.
Wel kut om 9-0 te winnen en 7x niet te juichen.![]()
Ik zeg niet dat iemand haatdragend moet blijven, integendeel, maar loop niet kort geleden nog te schoppen en te schelden over Alves en dan nu schaamteloos met een alves-avatar rondlopen.quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:18 schreef MaxPower het volgende:
[Kuste hij nou het logo van Heerenveen?]
Gelukkig niet zeg![]()
Hoezo?quote:
Deze telde voor 7.quote:Hij is overigens niet toegezongen en hij is NIET in genade aangenomend. Daarvoor moet hij eerst 7x tegen AZ scoren.
En dat zegt iemand die het argument gebruikt dat dit doelpunt tegen AZ voor 7 teldequote:Op dinsdag 23 oktober 2007 08:45 schreef MaxPower het volgende:
En nu een normaal argument?
Dat hoop ik ook. Hopelijk heeft ie wat geleerd van zijn matige gedrag.quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:34 schreef okee6 het volgende:
Ik hoop dat Alves ook niet vergeet.
Daar zal je in de winterstop achterkomen als de transfermarkt weer open is.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 08:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook. Hopelijk heeft ie wat geleerd van zijn matige gedrag.
Ik vind dat geen criterium. Hij zal best weg gaan. Het gaat er niet om dat hij bij Heerenveen zou moeten blijven. Het gaat er meer om dat hij niet de diva uithangt, zich een beetje aan de afspraken houdt en niet zomaar wegblijft, geen rare dingen op zijn website toestaat en onfatsoenlijke uitspraken in de media doet enz. Allemaal niet zoveel gevraagd hoor. Dat hij komende winter of zomer weggaat, staat wel zo'n beetje vast en is ook helemaal het punt niet.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 08:56 schreef sjimz het volgende:
[..]
Daar zal je in de winterstop achterkomen als de transfermarkt weer open is.
Dan kan je zien of hij SCH trouw blijft of niet.
Niet alle informatie komt op tafel, daar kan ik de vinger dus niet op leggen. Ook MaxPower weet dat niet, dichter bij het vuur.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:30 schreef SCH het volgende:
Heerenveen ging daar ook mee, zo goed en zo kwaad. Daar wordt de club van alle kanten om geprezen behalve door jou okee6. Ik hoor alleen maar berichten dat de club dit zo slim gemanaged heeft, dat de fans zo rustig zijn gebleven en dat Verbeek het slims heeft gedaan. Jij vindt dat blijkbaar niet en dat mag: je komt alleen met vage en onduidelijke aantijgingen en niet met heldere beweringen die jou mening staven en waar we verder over kunnen praten.
Pas als ik thuis ben...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:38 schreef RayMania het volgende:
Maxie, kun je die avatar ergens anders uploaden. Mijn bandbreedte gaat er zo aan.
1. Alves heeft een kind in Brazilie. Niet van Lottie, zijn huidige Zweedse blonde schone. De moeder van het kind en de rest van zijn familie hebben Afonso tijdens zijn verblijf in Brazilie dermate onder druk gezet dat hij helemaal de weg kwijt raakte.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:24 schreef okee6 het volgende:
[..]
Niet alle informatie komt op tafel, daar kan ik de vinger dus niet op leggen. Ook MaxPower weet dat niet, dichter bij het vuur.
Oplossingsgericht wil hier zeggen: de beeldvorming tegengaan. Alves werd naar het publiek toe afgeschilderd als zich verschuilend - als één met zijn zaakwaarnemer (publiek denkt: wat een geldwolf) Hij zou mogelijk in de jungle zitten (publiek vult in: met een cocktail) En wellicht kun je als club dan het publiek, herinnerend aan zijn prestatie van verleden jaar, overtuigen van zijn pijn zonder alles op tafel te kwakken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:38 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Heerenveen heeft altijd direct contact gezocht met Afonso, en nooit via zijn zaakwaarnemer(s), omdat compleet onduidelijk was wat deze heren weer vertelden aan Afonso. Dat directe contact was vrijwel onmogelijk en dus kon de directie onmogelijk 'oplossingsgericht' handelen.
En daar start de discussie over met een andere cultuur omgaan weer..quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:50 schreef sjimz het volgende:
met andere woorden, hij moet af van die zaakwaarnemer.
Maar dat is toch ook een verantwoordelijkheid van de beste man zelf?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:52 schreef okee6 het volgende:
[..]
Oplossingsgericht wil hier zeggen: de beeldvorming tegengaan. Alves werd naar het publiek toe afgeschilderd als zich verschuilend - als één met zijn zaakwaarnemer (publiek denkt: wat een geldwolf) Hij zou mogelijk in de jungle zitten (publiek vult in: met een cocktail) En wellicht kun je als club dan het publiek, herinnerend aan zijn prestatie van verleden jaar, overtuigen van zijn pijn zonder alles op tafel te kwakken.
Op dat moment verkeerde de club ook in het ongewisse. Dit is allemaal pas na de deadline naar boven gekomen (afgezien van het ongeluk). Vandaar dat men zich vooral rustig hield. Prijzenswaardig, want de supporters en media hadden het oordeel al klaar.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:52 schreef okee6 het volgende:
[..]
Oplossingsgericht wil hier zeggen: de beeldvorming tegengaan. Alves werd naar het publiek toe afgeschilderd als zich verschuilend - als één met zijn zaakwaarnemer (publiek denkt: wat een geldwolf) Hij zou mogelijk in de jungle zitten (publiek vult in: met een cocktail) En wellicht kun je als club dan het publiek, herinnerend aan zijn prestatie van verleden jaar, overtuigen van zijn pijn zonder alles op tafel te kwakken.
Het doet me deugd te horen dat de club kennelijk on speaking terms is gebleven met Alves, ondanks dat ze "alle contact kwijt" waren.
Als dit allemaal waar is verklaard dat bijna alles, waar heb je dit weg als ik vragen mag ?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:38 schreef MaxPower het volgende:
[..]
1. Alves heeft een kind in Brazilie. Niet van Lottie, zijn huidige Zweedse blonde schone. De moeder van het kind en de rest van zijn familie hebben Afonso tijdens zijn verblijf in Brazilie dermate onder druk gezet dat hij helemaal de weg kwijt raakte.
2. Hij heeft een zwaar auto-ongeluk gehad waarbij ieder normaal mens omgekomen zou zijn. De foto's zijn bij de directie van de club bekend.
3. Zijn zaakwaarnemer heeft afgelopen zomer 6 weken lang vanuit een hotelkamer in Heerenveen potentiele clubs bestookt met faxen dat ze toch echt Afonso moesten gaan kopen. Verder heeft hij walgelijke persberichten op 'afonso's site' geplaatst en heeft hij forumposts van het heerenveenforum door babelfish gehaald waarmee hij op een lachwekkende manier de directie onder druk probeerde te zetten.
Heerenveen heeft altijd direct contact gezocht met Afonso, en nooit via zijn zaakwaarnemer(s), omdat compleet onduidelijk was wat deze heren weer vertelden aan Afonso. Dat directe contact was vrijwel onmogelijk en dus kon de directie onmogelijk 'oplossingsgericht' handelen.
Die gedachten zijn best creepy ja, je hoort vaak genoeg van die nare verhalen over familie van voetballers in Brazilië.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:12 schreef MaxPower het volgende:
Die zaakwaarnemer is een 'huisvriend' van de familie Alves, en in Brazilie schijnt dat nogal wat te betekenen. Hij zal wel veel bij de moeder van Afonso's kindje over de vloer komen...
Dus als Di Tomasso overlijdt een briefje sturen "u bent ontslagen.. salaris volgt"? Nee zo werkt het niet, ook niet in de voetballerij. Op het moment dat je 34 goals hebt gemaakt, je een held van Europa voelt en je je desondanks niet verbeteren kunt, misschien wel faalt in de ogen van familie, dan kun je best een extra schouder gebruiken. Een club die dat niet (tijdig) inziet, is in mijn ogen weinig waard. Het bestuur speelde het zakelijk hard, Verbeek deed laconiek en de fans jouwden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook een verantwoordelijkheid van de beste man zelf?
Pssstquote:
Heerenveen had geen deal met AZ en was het contact met Alves kwijt, het besloot toen om 'vermijdend' te handelen. Eerst uitvinden waar hij was, daarna eventueel maatregelen tegen hem.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:37 schreef MaxPower het volgende:
Wat is in jouw taal het verschil tussen beeldvorming tegengaan, oplossingsgericht handelen en het eerdere 'vermijdend handelen', okee6?
Wat een managerstaal man...![]()
Jij hebt blijkbaar nog meer inside info dan ik, omdat je weet wat de directie wel en niet gedaan heeft?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:14 schreef okee6 het volgende:
[..]
Heerenveen had geen deal met AZ en was het contact met Alves kwijt, het besloot toen om 'vermijdend' te handelen. Eerst uitvinden waar hij was, daarna eventueel maatregelen tegen hem.
Oplossingsgericht handelen gaat verder, je toont je actief in de zoektocht en zorgt dat de speler zich zo snel mogelijk weer thuis gaat voelen. Immers goed voor de speler, de eigen portemonnee en het sportief resultaat. Heerenveen heeft daarentegen de komst van Alves 'afgewacht', zaakwaarnemersberichten niet kunnen 'ontzenuwen' en eigenlijk ook media en fans 'te lang/veel ruimte gelaten' om een snelle terugkeer nog mogelijk te maken.
Toch vind ik dat het begint met warm contact naar de speler. Een Fries en een Braziliaan verschillen emotioneel nogal. Ik denk dat het vooral daarin fout is gegaan. Het is in mijn ogen ook de reden waarom het met Scandinaviers in Heerenveen altijd goed klikt. Voorts is het in organisaties doorgaans gebruikelijk dat je het spel met een good-guy en een bad-guy speelt. In het geval van Heerenveen had de directeur zijn overgang 'verkloot' en miste de trainer zijn klasse 'niet speciaal'. Weinig reden om spoorslags weer aan het werk te gaan en kunnen.
Dit is duidelijk een verkeerde perceptie van jou. In het archief op de officiele site staan voldoende berichten waarin op bepaalde insinuaties en verhalen in de media wordt ingegaan, en waar de op dat moment actuele situatie helder werd toegelicht. Dat jij die berichten niet gelezen hebt, betekent niet dat het niet gebeurd is. Verder is een directielid bijna fulltime bezig geweest met damagecontrol en met actief zoeken naar een oplossing in het conflict. Je denkt toch niet echt dat een succesvol gerunde BVO als sc Heerenveen lijdzaam toe zit te kijken hoe 20 miljoen aan de Copacabana cocktails zit te drinken?quote:Oplossingsgericht handelen gaat verder, je toont je actief in de zoektocht en zorgt dat de speler zich zo snel mogelijk weer thuis gaat voelen. Immers goed voor de speler, de eigen portemonnee en het sportief resultaat. Heerenveen heeft daarentegen de komst van Alves 'afgewacht', zaakwaarnemersberichten niet kunnen 'ontzenuwen' en eigenlijk ook media en fans 'te lang/veel ruimte gelaten' om een snelle terugkeer nog mogelijk te maken.
quote:Afonso Alves nog niet terug in Heerenveen
14 september 2007
Afonso Alves is nog niet teruggekeerd in Friesland. De aanvaller verbleef de afgelopen week met het Braziliaanse elftal in Amerika en zou gisteravond terugkeren in Nederland. Alves arriveerde gisteren echter niet op Schiphol. De clubleiding van Heerenveen heeft het vermoeden dat Alves vanuit Amerika naar Brazilië is gevlogen om een extra bezoekje aan zijn vaderland te brengen. Wanneer Heerenveen Alves wel in Friesland kan verwachten, is onduidelijk. ,,Daar kan ik op dit moment niks over zeggen,’’ aldus directeur Yme Kuiper. ,,We hebben echter wel één zekerheid, namelijk dat als Afonso wil voetballen, hij dat alleen bij ons kan doen.’’ Bron
quote:Afonso Alves terug in Heerenveen
20 september 2007
Afonso Alves is terug in Nederland. De aanvaller uit Brazilie keerde vandaag terug in Heerenveen. Voor morgen staat een gesprek gepland tussen clubleiding en Alves. Er kunnen op dit moment nog geen verdere mededelingen worden gedaan.
quote:Afonso Alves hervat volgende week groepstraining
21 september 2007
Afonso Alves hervat in de loop van volgende week de groepstraining. Dat is de uitkomst van een gesprek dat de clubleiding van Heerenveen en de Braziliaanse aanvaller vandaag voerden. De spits heeft aangegeven dat hij volgende week de trainingsarbeid wil hervatten.
Alves wordt morgen individueel onder handen genomen door de trainers van Heerenveen en zal komende week de groepstraining hervatten. Na het thuisduel tegen FC Utrecht van zondag gaan directie van Heerenveen en Alves opnieuw om tafel om de ontstane situatie te bespreken.
Heerenveen stond verontwaardigd op, terwijl het niet wist hoe de privé-situatie was. Uitlatingen van de krankzinnige zaakwaarnemer werden 'gebruikt' om de publieke opinie op hand van de club te krijgen. Toen Alves zich meldde, stond hij als gevolg tegenover directie, trainer, spelers en publiek. Dan ben je ergens eerder al tekort geschoten. Brazilië is warmte.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:27 schreef MaxPower het volgende:
Als frequent forumposter zou je moeten weten dat quotes op papier heel anders klinken dan hoe het werkelijk gezegd is. Het is inderdaad maar net hoe je het interpreteert en jij doet dat negatief, ik positief.
Blijft over jouw punt van actief en oplossend handelen...
Sugereert hij nou dat hij blijft, of is Az aan het sparen ?quote:Alves wil weer topscorer worden
Blijft Afonso Alves dan toch tot de zomer bij SC Heerenveen? De Braziliaanse topschutter, die afgelopen zomer op een transfer aasde maar zag dat zijn plan geen doorgang vond, denkt inmiddels weer alleen maar aan Heerenveen. Scoren blijft het doel: "Ik wil weer topscorer worden."
De Braziliaanse international was vorig seizoen met 34 doelpunten de meest trefzekere spits in de Nederlandse competitie. Momenteel staat hij met acht treffers tweede op de topscorerslijst, met een doelpunt minder dan Ajacied Klaas-Jan Huntelaar. "Ik werk hard om weer topscorer te worden", laat Alves weten aan Omrop Fryslân. "Maar mijn eerste doel is om te scoren en met Heerenveen te winnen."
Mocht Alves serieus denken aan de topscorerstitel, dan lijkt een transfer in de winterstop uitgesloten. Vorig jaar had de spits 30 wedstrijden nodig om zich tot topscorer van de Eredivisie te kronen. Momenteel staat de teller op drie, maar dankzij de zeven treffers tegen Heracles staat Alves wel al op acht doelpunten.
Speciale dank gaat uit naar zijn collega Gerald Sibon. Alves is blij met de samenwerking. "Ik heb veel aan hem in de aanval. Hij is sterk bij lange ballen, maar ik vind dat hij meer moet scoren nu we aan elkaar gewend zijn."
Gelukkig dat Heerenveen er zo goed in slaagt dat aan Alves uit te leggen. Zakelijk doch warm.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:37 schreef One_conundrum het volgende:
Pffffffffff.
Riemer en Dirk zijn beide Friezen en kennen elkaar al zo'n 100 jaar, ik zie het probleem niet echt...
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:43 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Jij hebt blijkbaar nog meer inside info dan ik, omdat je weet wat de directie wel en niet gedaan heeft?
Heerenveen staat al jaren goed bekend omdat het buitenlanders warm opvangt, o.a. in gastgezinnen. Foppe kwam altijd bij de spelers thuis kijken en een hapje mee eten. Menig speler wordt bij Riemer uitgenodigd om een visje te komen eten. Er is absoluut geen aanleiding om aan te nemen dat dat nu anders is.
Nu is die aanleiding er welquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 19:14 schreef One_conundrum het volgende:
Net of Alves weet dat Riemer (oud) voorzitter is.
Voor zover Alves weet is Riemer gewoon zo'n standaard ouwe klager die elke dag langs het trainingsveld staat
quote:
Het verwachtingspatroon is wel erg groot, met twee doelpunten nemen we tegenwoordig geen eens meer genoegen?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:25 schreef Hertog_Martin het volgende:
Topscoorder ja, maar hoe kansloos ben je als je tegen VVV - de meest gepasseerde verdediging van de eredivisie - geeneens een hattrick kan scoren?
Prima, wordt dan leuke wedstrijd met 4-3quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:43 schreef SCH het volgende:
Tuurlijk wel. Klasse. Woensdag komt die hattrick wel
tegen VVV niet neequote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:39 schreef RayMania het volgende:
[..]
Het verwachtingspatroon is wel erg groot, met twee doelpunten nemen we tegenwoordig geen eens meer genoegen?.
Dat wordt dan in ieder geval spektakel en ik ben er weer eens bijquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:44 schreef RayMania het volgende:
[..]
Prima, wordt dan leuke wedstrijd met 4-3.
Hij heeft nog niet tegen Ajax gescoord dus..!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:43 schreef SCH het volgende:
Tuurlijk wel. Klasse. Woensdag komt die hattrick wel
Beter dan AZ maar denk dat ie snel in de vergetelheid raakt daar.quote:Alves krijgt alsnog zijn gewenste transfer
Afonso Alves verruilt SC Heerenveen in de winterstop voor Manchester City. De Friese club bereikte een principeakkoord met de huidige nummer drie van de Premier League over de afkoopsom voor het tot 2011 lopende contract van de Braziliaan.
Tegen Feyenoord, AZ en PSV scoort hij wel geregeld hoorquote:Op donderdag 1 november 2007 08:17 schreef Rhapsody het volgende:
Alves laat het tegen wat betere clubs snel afweten. Dat ie het nu goed doet tegen Heerenveen zegt ook meer over de verdediging van de andere clubs. Gisteren hadden Heitinga, vd Wiel en Vertonghen hem om de beurt in de zak.
Dat valt wel mee. Daarbij was Feyenoord afgelopen seizoen nou niet echt voorzien van een goede verdediging en AZ had aan het einde ook de pap op. En PSV verspeelde ook punt na punt, speelde toen ook slecht.quote:Op donderdag 1 november 2007 08:22 schreef RayMania het volgende:
[..]
Tegen Feyenoord, AZ en PSV scoort hij wel geregeld hoor.
Als dat zo is, hoeft Man City Farfan niet los te weken bij PSVquote:Op donderdag 1 november 2007 08:20 schreef SCH het volgende:
Volgens de Telegraaf ligt er een deal met Manchester City
[..]
Beter dan AZ maar denk dat ie snel in de vergetelheid raakt daar.
net als Trabelsiquote:Op donderdag 1 november 2007 08:20 schreef SCH het volgende:
Volgens de Telegraaf ligt er een deal met Manchester City
[..]
Beter dan AZ maar denk dat ie snel in de vergetelheid raakt daar.
Klopt. Alves is wel een stuk beter.quote:Op donderdag 1 november 2007 08:31 schreef dndiek het volgende:
[..]
Als dat zo is, hoeft Man City Farfan niet los te weken bij PSV
In 03/4 speelde ze nog UEFA Cupquote:Op donderdag 1 november 2007 08:46 schreef MaxPower het volgende:
Manchester City is goed bezig nu hoor. Erg goed team en met Alves erbij zouden ze zomaar eens Europees voetbal kunnen halen voor het eerst in 30 jaar.niet naar AZ
Volgens mij was hij vorig jaar al de beste spits van Nederlandquote:Op donderdag 1 november 2007 08:28 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Daarbij was Feyenoord afgelopen seizoen nou niet echt voorzien van een goede verdediging en AZ had aan het einde ook de pap op. En PSV verspeelde ook punt na punt, speelde toen ook slecht.
Wat ik probeer te zeggen; na die zevenklapper was het ineens de held, de beste spits in Nederland etc etc, maar kom op het was tegen Heracles. Dat team speelt normaal al slecht op echt gras, aangezien ze thuis op kunstgras spelen, en die dag was het helemaal open huis.
Niet de beste, wel degene die het meeste gescoord heeft.quote:Op donderdag 1 november 2007 09:55 schreef sjimz het volgende:
[..]
Volgens mij was hij vorig jaar al de beste spits van Nederland
De andere spitsen spelen toch tegen dezelfde tegenstand?quote:Op donderdag 1 november 2007 09:58 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Niet de beste, wel degene die het meeste gescoord heeft.
Maar dat had ook voor een aardig deel te maken met de tegenstand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |