abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 11 oktober 2007 @ 22:52:26 #151
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53874535
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 21:29 schreef moussie het volgende:

als jij een contract hebt afgesloten .. bvb geen belastingverhoging voor je auto als je die dure katalysator erop zet .. en een paar jaar later krijg je ineens te horen dat je wel moet betalen of anders ! word jij toch ook pisnijdig .. of niet soms ?
Moussie, niet om het 1 of ander hoor maar elk jaar veranderen er veel regels in Nederland en ook belastingen past men aan . Het is een vergelijking die helemaal nergens op slaat.

Deze oudkomers krijgen een GRATIS cursus ten behoeve van hun ontwikkeling. Kost alleen een beetje inzet.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 23:42:35 #152
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_53875967
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:19 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als jouw Braziliaanse vrouw werkt en jij gedwongen wordt om een taalcursus te volgen, terwijl je geen interesse hebt om Portugees te leren, dan ben je vast ook heel erg blij met dat cadeautje!
Hoe kan je nou langere tijd in een land functioneren als je de taal niet spreekt?
pi_53876259
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 19:27 schreef Toeps het volgende:

[..]

En? Daar moet je een cursus voor volgen want? Wat is eigenlijk je hele punt?
Dat (kinderbijslag e.d.) zijn sociale voorzieningen, en sommigen stelden voor om deze alleen aan mensen te geven als die de cursus hebben gevolgd.

Dat lijkt mij wel een goed idee. Ik heb eens een familie gezien met 5 kinderen. Van het inkomen dat de vader bij de KFC verdient kunnen ze niet rondkomen, hun hele bestaan hangt dus af van de kinderbijslag.

De moeder had geen cursus gedaan. Die kon dus niet met leraren op school spreken, niet met de vriendjes/vriendinnetjes van de eigen kinderen en ook niet met de ouders daarvan. En vader ook niet, want die moet immers de hele dag werken.

En is dat een probleem? Ja. Die kinderen presteren op school helemaal niks. De oudste zoon zit al in het bijzonder onderwijs, de oudste dochter kon met moeite nog naar het VMBO.

Een inburgeringscursus is voor zulke mensen dus echt een must, en het intrekken van de sociale voorzieningen lijkt me een mooie stok achter de deur daarvoor.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2007 23:57:48 ]
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:07:26 #154
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53876603
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 23:54 schreef Igen het volgende:

Een inburgeringscursus is voor zulke mensen dus echt een must, en het intrekken van de sociale voorzieningen lijkt me een mooie stok achter de deur daarvoor.
Mail je idee eens naar Dhr Wilders
Wie weet haal je de media
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:25:39 #155
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53877031
Ik vind het niet zo gek...... in het praktijkexamen moet je kunnen demonstreren hoe je een fietsband moet plakken, en op het geschreven examen krijg je vragen zoals deze:

Je verdient voor het eerst een salaris en hebt een bankrekening nodig. Hoe kom je aan een bankrekening?
1. Je gaat naar de bank toe
2. Je belt een bank op
3. Je werkgever regelt dit

Je bent bezig je nieuwe huis schoon te maken. Je stuit op hardnekkig vuil. Kun je schoonmaakmiddelen mengen?
1. Soms
2. Nooit
3. Altijd

Je zit op een terrasje en gebruikt een consumptie. Waar betaal je mee?
1. Bankpas en pincode
2. Chippen of contant geld
3. Overschrijvingskaart

Ik bedoel..... ik vind het niet zo gek. Die hele inburgering is compleet weggegooid geld.

Inburgeren bij binnenkomst is ook echt complete waanzin. Zoiets moet je doen als men Nederlander wil worden, en niet als je in dit land wil gaan wonen. Hoe kan van iemand verwacht worden dat ze bij binnenkomst al alles weten van dit land?

En dan ook nog eens onze belastingcenten uitgeven aan dit soort onzin? Als men Nederlander wil worden, dan moet je gewoon een fatsoenlijk examen doen, net zoals bijv. in de VS..... en daar moet je gewoon zelf voor studeren, of zelf een cursus voor volgen, dat hoeven we niet uit de staatskas te halen.....

De manier waarop het nu is opgezet is echt belachelijk, en het werkt ook gewoon niet.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:29:20 #156
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53877108
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 23:54 schreef Igen het volgende:
Ja, maar laat ze dan iets fatsoenlijks leren in plaats van praktijkvoorbeeldjes nadoen "hoe plak ik een band?"
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_53877197
Via via hoorde ik dat het een vreselijk kinderachtig domme cursus moet zijn!
Zou het daardoor komen misschien?

Bv...pak je potloodje vast in je rechterhand, bent u links dan neemt u hem in de linkerhand, jaaah goed zo mevrouw moustafet..
Goed zo! Jaaaaaaaaaaaaaaaaah hmmm prima!
Hm ok..we schrijven nu een woord op het papier voor u..
Ja het woord allochtoon!
Ja..moeilijk woord he?
Ja wacht de koffie is klaar ik kom zo terug..
lerares verdwijnt met collega in de plee om even aan haar rukjes en sukjes te komen...
pfffffffff
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:34:14 #158
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53877212
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:19 schreef Ippon het volgende:
Over een paar jaar zal minister-president Wilders die lapzwansen 's hard aanpakken.
-
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:36:10 #159
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53877241
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 00:33 schreef zhe-devilll het volgende:
Via via hoorde ik dat het een vreselijk kinderachtig domme cursus moet zijn!
Zou het daardoor komen misschien?
Ja dat bedoel ik dus. Omdat we in Nederland allemaal fietsen, leer je dus hoe je een band moet plakken.

Nou geweldig, daarmee raak je ingeburgerd.

Ik heb niets tegen verplichte cursus Nederlands als je Nederlander wil worden, maar de manier waarop de inburgering nu in elkaar steekt is letterlijk om te te huillachen.
-
pi_53877252
Ik fint
dat ze met een uniform naar school moeten!
En dat ze onder politiebegeleiding die school moeten afmaken
zo niet terug naar land van herkomst vlinders vangen!!!!
Voor Beatrix haar collectie opgespelde doorstoken verdroogde vermoorde vlindertjes ...
nou dit was mijn standpunt
Gordijntje dichtdoet
daagggggggg
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53877273
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 00:36 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik dus. Omdat we in Nederland allemaal fietsen, leer je dus hoe je een band moet plakken.

Nou geweldig, daarmee raak je ingeburgerd.

Ik heb niets tegen verplichte cursus Nederlands als je Nederlander wil worden, maar de manier waarop de inburgering nu in elkaar steekt is letterlijk om te te huillachen.
sjah dat is toch allemaal natte sokkewerk of niet dan?
Prutsers zijn het!
pi_53877331
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 00:29 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja, maar laat ze dan iets fatsoenlijks leren in plaats van praktijkvoorbeeldjes nadoen "hoe plak ik een band?"
Juist. Een nutteloze cursus - zoals de huidige - verplicht maken slaat natuurlijk nergens op.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2007 00:42:18 ]
pi_53877519
Nederlands paspoort/verblijfsvergunning afpakken en het land uit trappen...
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 01:41:20 #164
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53878050
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 00:54 schreef Ivo1986 het volgende:
Nederlands paspoort/verblijfsvergunning afpakken en het land uit trappen...
Dat is tot nu toe nog geen enkel land in Europa gelukt.

Of wacht, toch wel..... even de geschiedenisboekjes over onze oosterburen er op na pluizen.
-
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 01:42:34 #165
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53878065
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ervaring
is subjectief
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_53878095
Dergelijke lui hebben niet alleen geen zin in inburgeringscursussen! Had laatst op mijn werk een cursus waarin "dergelijke personen" zaten die zich gedurende de hele cursus alleen maar interesseerde in de pauzes en om de catering! Om gek van te worden!
pi_53878753
Schoften zijn het, die willens en wetens misbruik maken van alles waar ze met hun hebberige handjes aan kunnen komen. Uitkeringen, paspoorten, woningen, verblijfsvergunnigen - noem maar op. Het zit die mensen gewoon in hun genen dat ze disproportioneel crimineel zijn. Wil je niet inburgeren? Dan duvel je maar per direct op. Het wordt hoog tijd dat Nederland eens eisen gaat stellen aan dit shorriemorrie dat zich enkel in Nederland bevindt om Nederlanders zoveel mogelijk geld af te troggelen. Je moet namelijk wel helemaal getikt zijn om een of andere vreemde uit een of ander derdewereldland gratis en voor niets voor zijn hele leven van een woning en uitkering te doen.... maar toch doet Nederland niet anders.

Heb je een uitkering en neem je de moeite niet om serieus te solliciteren? Dan wordt die uitkering gewoon stopgezet.

Heb je na een jaar of twee nog geen baan, ook al solliciteer je? Dan wordt die uitkering ook gewoon stopgezet.

Wil je een verblijfsvergunning of een paspoort? Dan neem je de moeite maar om voor elk examen en elke cursus te slagen, en anders hoepel je maar op naar de smerige, corrupte zandbak waar je vandaan komt.

Dit volk komt hier gewoon om te profiteren. Ze zijn te lui om een poot uit te steken en krijsen meteen het enige woordje waarvan ze de moeite nemen om het te leren: 'dieskriekmiejnasjie!!!!' wanneer ze daarop aangesproken worden. Ga vooral zo door, Nederland. Voor je het weet is Nederland net zo'n stinkende, corrupte beerput als het land van herkomst van al die allochtonen. Wat nou geen zin in een cursus. Moet je eens opletten hoeveel zin ze hebben wanneer er eens daadkrachtig opgetreden wordt tegen het oeverloos parasiteren op de hardwerkende Nederlander.... tuig is het gewoon.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_53878757
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 23:42 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

Hoe kan je nou langere tijd in een land functioneren als je de taal niet spreekt?

Ik heb ruim 10 jaar in het buitenland gewoond en gewerkt en prima gefunctioneerd....ik zou zeggen probeer het ook eens en je komt er zelf achter dat het beheersen van de locale taal toch echt geen voorwaarde is....gelukkig maar, anders zouden al die kolonies met bejaarden die overwinteren in Spanje/Portugal ons land ook niet meer uit kunnen!

Het is echt niet zo dat als jij verhuisd naar (pak 'm beet ) Zweden, dat je opeens volkomen hulpeloos bent.

Ik kan iedereen enorm aanraden om zijn/haar horizon eens te verbreden en de wijde wereld in te trekken....daar leer je veel meer als vanachter je pc commentaar te geven over allerlei dingen die je zelf nog nooit hebt mee gemaakt en dan zul je ook merken dat er geen verplichte cursussen nodig zijn om ergens goed te kunnen functioneren.
pi_53878768
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 06:38 schreef StefanP het volgende:
Schoften zijn het, die willens en wetens misbruik maken van alles waar ze met hun hebberige handjes aan kunnen komen. Uitkeringen, paspoorten, woningen, verblijfsvergunnigen - noem maar op. Het zit die mensen gewoon in hun genen dat ze disproportioneel crimineel zijn. Wil je niet inburgeren? Dan duvel je maar per direct op. Het wordt hoog tijd dat Nederland eens eisen gaat stellen aan dit shorriemorrie dat zich enkel in Nederland bevindt om Nederlanders zoveel mogelijk geld af te troggelen. Je moet namelijk wel helemaal getikt zijn om een of andere vreemde uit een of ander derdewereldland gratis en voor niets voor zijn hele leven van een woning en uitkering te doen.... maar toch doet Nederland niet anders.

Heb je een uitkering en neem je de moeite niet om serieus te solliciteren? Dan wordt die uitkering gewoon stopgezet.

Heb je na een jaar of twee nog geen baan, ook al solliciteer je? Dan wordt die uitkering ook gewoon stopgezet.

Wil je een verblijfsvergunning of een paspoort? Dan neem je de moeite maar om voor elk examen en elke cursus te slagen, en anders hoepel je maar op naar de smerige, corrupte zandbak waar je vandaan komt.

Dit volk komt hier gewoon om te profiteren. Ze zijn te lui om een poot uit te steken en krijsen meteen het enige woordje waarvan ze de moeite nemen om het te leren: 'dieskriekmiejnasjie!!!!' wanneer ze daarop aangesproken worden. Ga vooral zo door, Nederland. Voor je het weet is Nederland net zo'n stinkende, corrupte beerput als het land van herkomst van al die allochtonen. Wat nou geen zin in een cursus. Moet je eens opletten hoeveel zin ze hebben wanneer er eens daadkrachtig opgetreden wordt tegen het oeverloos parasiteren op de hardwerkende Nederlander.... tuig is het gewoon.

Lees het bericht nog eens rustig door en je zult zien dat het vooral gaat om vrouwen van werkende mannen....jouw tirade past dus niet zo goed in dit topic.
pi_53878779
Er staat "Vooral vrouwen met een werkende echtgenoot doen nauwelijks moeite om snel met hun verplichte inburgeringscursus te beginnen."

Er staat dus nergens dat mannen en vrouwen zonder werkende echtgenoot wel moeite nemen om snel met hun verplichte inburgeringscursus te beginnen.

Bovendien maakt het geen worst uit of hun man wel of niet werkt: verplicht is verplicht. Het is niet zo dat ze zich gratiesh en vor nietsj in Nederland kunnen vestigen: daar worden eisen aan gesteld. Wanneer je je daar niet aan houdt, dan geef je aan niets op te hebben met normaal fatsoen, laat staan met de Nederlandse normen en waarden. Wanneer je op zo'n manier je afkeur toont van de maatschappij die jou zoveel gaf en geeft, dan verdien je niets anders dan een ongenadige schop onder je kont terug naar het gat waar je vandaan komt. Misbruik en minachting is het en niets anders.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:20:55 #171
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_53879178
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 06:40 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik heb ruim 10 jaar in het buitenland gewoond en gewerkt en prima gefunctioneerd....ik zou zeggen probeer het ook eens en je komt er zelf achter dat het beheersen van de locale taal toch echt geen voorwaarde is....gelukkig maar, anders zouden al die kolonies met bejaarden die overwinteren in Spanje/Portugal ons land ook niet meer uit kunnen!

Het is echt niet zo dat als jij verhuisd naar (pak 'm beet ) Zweden, dat je opeens volkomen hulpeloos bent.

Ik kan iedereen enorm aanraden om zijn/haar horizon eens te verbreden en de wijde wereld in te trekken....daar leer je veel meer als vanachter je pc commentaar te geven over allerlei dingen die je zelf nog nooit hebt mee gemaakt en dan zul je ook merken dat er geen verplichte cursussen nodig zijn om ergens goed te kunnen functioneren.
Ik heb mijn horizon verbreed, en ik ben geemigreed. Werkte je om daar te blijven of gewoon tijdelijk. Dat maakt nogal een verschil. Ik kan hier niet leven hoor zonder de taal te spreken, je moet je gewoon aanpassen aan het land waar je woont. Als je echt emigreerd moet je de taal spreken, als je ergens tijdelijk heengaat niet.

Buiten dat vind ik niet dat iedereen de taal moet leren maar dan moet je ook geen hulp verwachten of uitekeringen aannemen. Als je gewoon jezelf goed red (zonder gebruik te maken van uitkeringen ect) dan mag je van mij gewoon doen waar je zin in hebt.

Lijkt mij dat als je echt in zweden gaat wonen je de taal gaat leren. Tenzij je zo aso bent dat je verwacht dat iedereen zich maar aan jou aanpast. Ik weet niet wat jij voor ervaringen verder hebt maar ik merkte dat als ik met mijn vriendin ergens heen ging met haar thaise vrienden dat die Thais spraken. Dus om die te begrijpen moest ik het wel leren (ben er nog steeds mee bezig). Je kan dan wel weer verwachten dat die dan engels voor jou gaan spreken (als ze dat al kunnen) maar dat is wel de wereld op zijn kop. Het kan ntatuurlijk ook zo zijn dat je alleen maar binnen je selecte clubje vriendin blijft die engels spreken en zo zie je dan nog niets van het echte land. Dat is niet echt je horizon verbreden.

Als je uiitgezonden bent voor je werk is het wat anders omdat je er dan bent voor je werk. Dan vraagt de baas aan andere om zich aan jou aan te passen.
mai pen rai
pi_53879313
Wel grappig trouwens, dat er hier mensen deze absentie goed te praten door te roepen dat de kwaliteit van de cursus niet goed is
Net alsof dat dan rechtvaardigd dat diegene maar wegblijft
pi_53879428
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 08:20 schreef niet_links het volgende:
Buiten dat vind ik niet dat iedereen de taal moet leren maar dan moet je ook geen hulp verwachten of uitekeringen aannemen. Als je gewoon jezelf goed red (zonder gebruik te maken van uitkeringen ect) dan mag je van mij gewoon doen waar je zin in hebt.
Dat dus. Dat is overigens ook de algemene tendens in dit topic. Of je de taal spreekt zoek je zelf maar uit maar dan moet je niet gaan miepen om een uitkering
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_53879531
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 08:20 schreef niet_links het volgende:

Ik heb mijn horizon verbreed, en ik ben geemigreed. Werkte je om daar te blijven of gewoon tijdelijk. Dat maakt nogal een verschil. Ik kan hier niet leven hoor zonder de taal te spreken, je moet je gewoon aanpassen aan het land waar je woont. Als je echt emigreerd moet je de taal spreken, als je ergens tijdelijk heengaat niet.

Ik heb ruim 10 jaar gewoond en gewerkt in Midden Europa en dan is Oostenrijk/Duitsland niet zo'n probleem, maar als je ook in Tsjechië, Italië, Hongarije en Slowakije moet zijn, dan wordt het al een stuk lastiger om al die locale talen te spreken.
quote:

Dat is dus precies waar een hoop mensen overheen schijnen te lezen....het gaat in dit artikel vooral over vrouwen van werkende mannen die dus geen uitkering o.i.d. ontvangen, dus waar bemoeit een overheid zich dan mee?

Ik heb het idee dat veel mensen die reageren standaard denken aan een werkloze Islamist die hier de boel op komt blazen, maar zich dus niet realiseren dat het hier voornamelijk een hele andere groep betreft, namelijk die waar een partner van werkzaam is.
quote:
Ik weet niet wat jij voor ervaringen verder hebt maar ik merkte dat als ik met mijn vriendin ergens heen ging met haar thaise vrienden dat die Thais spraken. Dus om die te begrijpen moest ik het wel leren (ben er nog steeds mee bezig). Je kan dan wel weer verwachten dat die dan engels voor jou gaan spreken (als ze dat al kunnen) maar dat is wel de wereld op zijn kop.

Zou ik ook doen als ik daadwerkelijk zou emigreren, maar niet iedereen heeft die behoefte en als jij happy bent in een ander land en je partner verdient de kost, dan is dat jouw eigen keuze.....je hebt hier ook zat Nederlandse huisvrouwen zonder sociaal leven die de hele dag poetsen en zorgen dat het eten klaar is als manlief thuis komt....niet mijn keuze, maar als zij dat willen dan moeten ze het vooral niet laten.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:29:30 #175
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_53880055
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 08:58 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik heb ruim 10 jaar gewoond en gewerkt in Midden Europa en dan is Oostenrijk/Duitsland niet zo'n probleem, maar als je ook in Tsjechië, Italië, Hongarije en Slowakije moet zijn, dan wordt het al een stuk lastiger om al die locale talen te spreken.
[..]

Dat is dus precies waar een hoop mensen overheen schijnen te lezen....het gaat in dit artikel vooral over vrouwen van werkende mannen die dus geen uitkering o.i.d. ontvangen, dus waar bemoeit een overheid zich dan mee?

Ik heb het idee dat veel mensen die reageren standaard denken aan een werkloze Islamist die hier de boel op komt blazen, maar zich dus niet realiseren dat het hier voornamelijk een hele andere groep betreft, namelijk die waar een partner van werkzaam is.
[..]

Zou ik ook doen als ik daadwerkelijk zou emigreren, maar niet iedereen heeft die behoefte en als jij happy bent in een ander land en je partner verdient de kost, dan is dat jouw eigen keuze.....je hebt hier ook zat Nederlandse huisvrouwen zonder sociaal leven die de hele dag poetsen en zorgen dat het eten klaar is als manlief thuis komt....niet mijn keuze, maar als zij dat willen dan moeten ze het vooral niet laten.
Als er geen uitkering is dan hoeft de overheid zich van mij nergens mee te bemoeien hoor. Daarom melde ik het ook, maar het zijn niet alleen vrouwen van werkende mannen.

Maar ik geef je gelijk als je happy bent met je partner en hij / zij betaald de kost dan vind ik niet dat de overheid je wat kan verplichten. Die verplichting ontstaat wel als je aanspraak maakt op uitkeringen ect.

Ik leer hier de taal omdat de mensen totaal geen engels spreken (telt ook mee) en ik graag mn eigen dingen wil kunnen regelen. Dit zal een zeer lang proces worden omdat ik 33 ben en dan gaat het allemaal niet zo snel meer. Maar goed ik leer elke dag wat bij, en anders sta je wel buiten de samenleving.
mai pen rai
pi_53880090
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 08:58 schreef Kingstown het volgende:

Ik kan me nog herinneren dat juist een van de aanleidingen om die cursussen verplicht te stellen was dat veel niet wetserse mannen trouwen met een vrouw uit het land van herkomst en dat deze vrouwen een kans wordt geboden om sterker in deze maatschappij te staan. Buiten dat is het ook handig daat als je je kinderen in deze maatschappij wilt grootbrengen en opvoeden, de moeder ook de taal enigszins beheerst.
pi_53880859
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 06:40 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Spanje en Portugal horen bij de EU, dus daar gelden de EU-regels:
- Tijdelijk verblijfsrecht krijg je alléén wanneer je niet van sociale voorzieningen afhankelijk bent,
- Permanent verblijfsrecht krijg je wanneer je 5 jaar ononderbroken tijdelijk verblijfsrecht hebt gehad.

De bejaarden die in Zuid-Europa overwinteren zullen dus alles zelf moeten betalen en hoeven van de Spaanse en Portugese overheid dus geen cent te verwachten.
pi_53881021
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 10:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Spanje en Portugal horen bij de EU, dus daar gelden de EU-regels:
- Tijdelijk verblijfsrecht krijg je alléén wanneer je niet van sociale voorzieningen afhankelijk bent,
- Permanent verblijfsrecht krijg je wanneer je 5 jaar ononderbroken tijdelijk verblijfsrecht hebt gehad.

De bejaarden die in Zuid-Europa overwinteren zullen dus alles zelf moeten betalen en hoeven van de Spaanse en Portugese overheid dus geen cent te verwachten.
plus dat ze geen geld halen maar juist brengen
pi_53885822
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 22:52 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Moussie, niet om het 1 of ander hoor maar elk jaar veranderen er veel regels in Nederland en ook belastingen past men aan . Het is een vergelijking die helemaal nergens op slaat.

Deze oudkomers krijgen een GRATIS cursus ten behoeve van hun ontwikkeling. Kost alleen een beetje inzet.
aah, je krijgt iets .. pas sinds kort gratis trouwens en daar was dan ook nog heel wat commentaar op te lezen .. maar je bent wel verplicht om het "cadeautje" aan te nemen, te volgen en met succes te beëindigen op straffe van een bestuurlijke boete .. rare wereld waarin je zoiets "gratis krijgen" noemt

en met het contract bedoel ik het verkrijgen van de nederlandse nationaliteit .. op het moment dat die mensen Nederlanders werden was het niet van belang of ze de taal nou wel of niet spraken, waar het nu op neer komt is dat er regels worden aangepast met terugwerkende kracht .. zelfs moeke van 50 die al 30 jaar hier woont moet ineens de taal leren .. beetje onzinnig toch ?
pleased to meet you
pi_53885916
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 09:31 schreef Para_Brodda het volgende:

[..]

Ik kan me nog herinneren dat juist een van de aanleidingen om die cursussen verplicht te stellen was dat veel niet wetserse mannen trouwen met een vrouw uit het land van herkomst en dat deze vrouwen een kans wordt geboden om sterker in deze maatschappij te staan. Buiten dat is het ook handig daat als je je kinderen in deze maatschappij wilt grootbrengen en opvoeden, de moeder ook de taal enigszins beheerst.
dat gaat over de nieuwkomers .. in dit artikel gaat het over oudkomers, dus mensen die al Nederlander zijn en dat werden voor die tijd dat de naturalisatietoets verplicht werd
pleased to meet you
pi_53885923
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 14:20 schreef moussie het volgende:
waar het nu op neer komt is dat er regels worden aangepast met terugwerkende kracht
Nee. Dat zou zijn als ze zouden eisen dat je kan aantonen dat je 30 jaar geleden de taal al sprak. Nu zijn het gewoon veranderende regels, en krijg je de tijd om te leren. Afspraken met de overheid zijn tenslotte altijd eenzijdig aan te passen door diezelfde overheid.
quote:
zelfs moeke van 50 die al 30 jaar hier woont moet ineens de taal leren .. beetje onzinnig toch ?
Wat doet moeke als haar echtgenoot overlijdt? Als haar familie er niet elk moment voor haar is? Stilletjes in een hoekje wachten tot er iemand langskomt die Swahili spreekt?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_53886877
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 14:25 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nee. Dat zou zijn als ze zouden eisen dat je kan aantonen dat je 30 jaar geleden de taal al sprak. Nu zijn het gewoon veranderende regels, en krijg je de tijd om te leren. Afspraken met de overheid zijn tenslotte altijd eenzijdig aan te passen door diezelfde overheid.
afspraken die vreemd genoeg niet tellen voor alle allochtonen .. dus het bestaan van afspraken voor een selecte groep is op zich al discriminerend .. en iemand 30 jaar na dato vragen om alsnog de taal te leren op basis van een of ander what-if scenario is puur allochtoontje pesten
quote:
Wat doet moeke als haar echtgenoot overlijdt? Als haar familie er niet elk moment voor haar is? Stilletjes in een hoekje wachten tot er iemand langskomt die Swahili spreekt?
what if .. ja ja ..
Dat het mens geen nederlands spreekt wil niet zeggen dat die een geïsoleerd bestaan lijdt .. buren, vrienden, kennissen .. er is vast iemand te vinden die je helpt ..

enig idee trouwens hoe moeilijk het is voor een ouder persoon om iets nieuws te leren, helemaal als die nooit op school heeft gezeten cq geleerd heeft om te leren ?
waar het kort samen gevat op neer komt is dat je nu een boel uren en geld verspild aan symboolpolitiek, mocht dat what-if scenario van jou gebeuren zal dat mens alsnog hulp nodig hebben bij het invullen van haar papieren want dat zij tegen die tijd nederlands heeft leren lezen en schrijven is uiterst onwaarschijnlijk, oa gezien de uiterst belabberde kwaliteit van die cursus zelf
pleased to meet you
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:21:11 #183
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53886978
een cursus moet inderdaad gerichter en beter gebracht worden. bijvoorbeeld alleen importbruidjes, dat zal al heel erg veel oplossen. en dan gaat het niet alleen om taal, maar ook om nederlandse/westerse gebruiken en met lekker veel emancipatie, zodat de vrouwen elke cursusdag, die 5 dagen per week gegeven wordt, met een grote zonnebril op komen dagen.

cursus, schmeursis, er is sommigen niks aan te leren.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_53887620
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 08:51 schreef FJD het volgende:

[..]

Dat dus. Dat is overigens ook de algemene tendens in dit topic. Of je de taal spreekt zoek je zelf maar uit maar dan moet je niet gaan miepen om een uitkering
idd de conclusie van het topic
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_53887694
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 14:20 schreef moussie het volgende:

[..]

aah, je krijgt iets .. pas sinds kort gratis trouwens en daar was dan ook nog heel wat commentaar op te lezen .. maar je bent wel verplicht om het "cadeautje" aan te nemen, te volgen en met succes te beëindigen op straffe van een bestuurlijke boete .. rare wereld waarin je zoiets "gratis krijgen" noemt

en met het contract bedoel ik het verkrijgen van de nederlandse nationaliteit .. op het moment dat die mensen Nederlanders werden was het niet van belang of ze de taal nou wel of niet spraken, waar het nu op neer komt is dat er regels worden aangepast met terugwerkende kracht .. zelfs moeke van 50 die al 30 jaar hier woont moet ineens de taal leren .. beetje onzinnig toch ?
mwah misschien wel maar dan blijft het feit staan dat het niet nodig zou moeten zijn
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:59:22 #186
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_53887736
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 15:15 schreef moussie het volgende:
.. en iemand 30 jaar na dato vragen om alsnog de taal te leren op basis van een of ander what-if scenario is puur allochtoontje pesten
Iemand die al 30 jaar in nederland is en nog steeds de taal niet spreekt zou bij zijn/haar haren gepakt, en naar zo'n cursus toegesleept moeten worden. De taalcursus dan, de rest gaat nergens over.
Ik heb zelf wel eens zo'n inburgeringstest op internet gedaan en zelfs ik zou ervoor zakken.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_53889152
Deze onzin zou niet hoeven indien de immigratiegolf uit overwegend derdewereldlanden direct drooggelegd wordt, het getuigt van een ongelooflijke pretentie te denken dat je met een cursus een mentaliteitsverandering kan tewerkstelligen.
Het bestaan op zich van deze cursus bevestigt dat de immigrant zijn loyaliteit in het thuisland ligt en het gastland enkel dient tot persoonlijk gewin, dertig jaar in Nederland en geen gebendijd woord Nl praten bewijst enkel de onoverbrugbare kloof, zowel op gebied van cultuur als zeden, temeer wanneer dezen door religie werden bepaald.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:22:09 #188
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_53889462
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 15:15 schreef moussie het volgende:

[..]

afspraken die vreemd genoeg niet tellen voor alle allochtonen .. dus het bestaan van afspraken voor een selecte groep is op zich al discriminerend .. en iemand 30 jaar na dato vragen om alsnog de taal te leren op basis van een of ander what-if scenario is puur allochtoontje pesten
[..]

what if .. ja ja ..
Dat het mens geen nederlands spreekt wil niet zeggen dat die een geïsoleerd bestaan lijdt .. buren, vrienden, kennissen .. er is vast iemand te vinden die je helpt ..

enig idee trouwens hoe moeilijk het is voor een ouder persoon om iets nieuws te leren, helemaal als die nooit op school heeft gezeten cq geleerd heeft om te leren ?
waar het kort samen gevat op neer komt is dat je nu een boel uren en geld verspild aan symboolpolitiek, mocht dat what-if scenario van jou gebeuren zal dat mens alsnog hulp nodig hebben bij het invullen van haar papieren want dat zij tegen die tijd nederlands heeft leren lezen en schrijven is uiterst onwaarschijnlijk, oa gezien de uiterst belabberde kwaliteit van die cursus zelf
Ik vind het een grove schande als je na 30 jaar in een land de taal nog niet spreekt. Maar goed dat is mijn mening. Tuurlijk is het erg lastig op 50 nog een nieuwe taal te leren. Ik merk het nu al dat ik het ook moeilijk vind. Maar het is vrij normaal dat de overheid dingen veranderd eenzijdig. Kijk maar naar allerlei wetten en heilige huisjes die toch veranderd zijn.

Overigens had ik nooit verwacht dat de koningin van de what if een what if zou ontkennen

Ik blijf trouwens bij mn mening dat de overheid ze niets hoeft te verplichten tenzij er gebruik wordt gemaakt van uitkeringen. Maar als je de taal niet spreekt moet je dan ook zelf voor tolken en vertalingen zorgen.

Wil je een Nederlands paspoort krijgen moet je wel de taal spreken.
mai pen rai
pi_53889859
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 15:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

mwah misschien wel maar dan blijft het feit staan dat het niet nodig zou moeten zijn
het is idd zonder meer treurig dat het nodig is .. klopt .. uitgaand van onze eigen maatstaven is het onvoorstelbaar om ergens zo lange tijd te leven zonder de taal te leren .. maar ja, is het wel echt nodig, ze redden zichzelf al tig jaar zonder ? Zou het afdwingen van het volgen van zo'n cursus nou echt de integratie van de oudkomers bevorderen of zou het eerder een averechts effect hebben ?
pleased to meet you
pi_53890161
Redden ze zichzelf als papa voor een hongerloon frieten bakt bij KFC en ze zelfs met kinderbijslag en huursubsidie nauwelijks geld hebben voor een winterjas voor de kinderen?
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:53:36 #191
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53890220
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 10:23 schreef Dr.Nikita het volgende:
plus dat ze geen geld halen maar juist brengen
Ja, een door Nederlands belastinggeld betaalde AOW uitkering

Dat doen veel remigranten trouwens ook, met pensioen gaan in bijv. Marokko.
-
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:58:11 #192
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53890334
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 17:51 schreef Igen het volgende:
Redden ze zichzelf als papa voor een hongerloon frieten bakt bij KFC en ze zelfs met kinderbijslag en huursubsidie nauwelijks geld hebben voor een winterjas voor de kinderen?
Dat is toch hun eigen keus lijkt me? Ze wonen ook vaak in een veel kleinere woning of flat, de kinderen moeten kamers delen, en ze gaan niet op wintersport of zomervakantie, en de oudste zoon moet gewoon werken voor de kost om de familie te helpen.

En gaat inburgering nou echt helpen met de werkkennis van een allochtoon? Ze zullen toch moeten werken voor de kost, tenzij je ze geheel op kosten van de staat met huur betaald en flinke uitkering naar 4 jaar MBO wil sturen ofzo....

Overigens is de bouw een betere carriere. De meeste huizen in Nederland worden momenteel door allochtonen gebouwd.
-
pi_53890651
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 17:22 schreef niet_links het volgende:
Ik vind het een grove schande als je na 30 jaar in een land de taal nog niet spreekt. Maar goed dat is mijn mening. Tuurlijk is het erg lastig op 50 nog een nieuwe taal te leren. Ik merk het nu al dat ik het ook moeilijk vind. Maar het is vrij normaal dat de overheid dingen veranderd eenzijdig. Kijk maar naar allerlei wetten en heilige huisjes die toch veranderd zijn.
ik vind het ook een grove schande dat vrouwen uit de bijbelgordel geen leidinggevende functies mogen vervullen .. maar ja, zo leven die mensen nu eenmaal, iedereen zijn eigen plek binnen het vaststaande rolpatroon .. dat jij en ik ons niet kunnen voorstellen dat je je vrijwillig onderwerpt aan zulke beperkingen wil niet zeggen dat die mensen die daar blij en tevreden mee zijn niet bestaan ..

en ja, uiteraard mag de overheid regels veranderen, daar zijn ze voor, waar het hier om gaat is dat je eisen stelt met terugwerkende kracht ..
ik zal het proberen met een ander voorbeeld, misschien begrijpelijker
stel je voor dat er over 20 jaar of zo iets soortgelijks gebeurt met de militaire dienstplicht, dat iedereen die niet hoefde dankzij de opschorting alsnog op moet komen draven en dat terwijl het geen enkele directe nut heeft .. wedden dat een overgrote meerderheid van de opgeroepen mannen ook ineens chronische pijn aan de rug heeft
quote:
Overigens had ik nooit verwacht dat de koningin van de what if een what if zou ontkennen
tja, die what-if was wel wat gezocht en bovendien nog onlogisch ook .. als zelfs een autochtone Nederlander al moeite heeft met al die rare papieren zal een oudere allochtoon het vast niet leren bij zo'n cursus
quote:
Ik blijf trouwens bij mn mening dat de overheid ze niets hoeft te verplichten tenzij er gebruik wordt gemaakt van uitkeringen. Maar als je de taal niet spreekt moet je dan ook zelf voor tolken en vertalingen zorgen.

Wil je een Nederlands paspoort krijgen moet je wel de taal spreken.
precies .. dat is nuttig en zinvol ..
waarom jij eerst nederlands zou moeten leren als je hier alleen maar een paar jaar komt werken is mij een raadsel .. het is nou niet dat het een wereldtaal is waar je ook elders mee uit de voeten kan zoals bvb engels of spaans
pleased to meet you
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:16:37 #194
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53890784
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 11:56 schreef moussie het volgende:

[..]

mwah, iets wat op zo'n manier door je strot gedouwd word zou ik geen cadeautje willen noemen en ook geen "krijgen", het word je opgedwongen ..
en ik moet eerlijk zeggen dat ik deze manier van protesteren tegen deze dwang erg geïntegreerd vind
Jij bent echt elk gevoel voor de werkelijkheid kwijt he.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:21:29 #195
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53890916
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 17:38 schreef moussie het volgende:

[..]

het is idd zonder meer treurig dat het nodig is .. klopt .. uitgaand van onze eigen maatstaven is het onvoorstelbaar om ergens zo lange tijd te leven zonder de taal te leren .. maar ja, is het wel echt nodig, ze redden zichzelf al tig jaar zonder ? Zou het afdwingen van het volgen van zo'n cursus nou echt de integratie van de oudkomers bevorderen of zou het eerder een averechts effect hebben ?
We zouden eens moeten beginnen met alle folders en voorlichtingsmateriaal in Nederland slechts in het Nederlands en Engels uit te geven.
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:26:40 #196
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53891043
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 18:11 schreef moussie het volgende:

stel je voor dat er over 20 jaar of zo iets soortgelijks gebeurt met de militaire dienstplicht, dat iedereen die niet hoefde dankzij de opschorting alsnog op moet komen draven en dat terwijl het geen enkele directe nut heeft .. wedden dat een overgrote meerderheid van de opgeroepen mannen ook ineens chronische pijn aan de rug heeft
Als je vanwege rugproblemen niet komt opdagen dan verzint men heus wel een leuke sanctie of een alternatieve straf dus (misschien begrijpelijker) de mensen die niet op komen dagen en afhankelijk zijn van een uitkering kun je dus ook een sanctie geven nietwaar?

Opgelost dankzij Moussie
quote:
waarom jij eerst nederlands zou moeten leren als je hier alleen maar een paar jaar komt werken is mij een raadsel .. het is nou niet dat het een wereldtaal is waar je ook elders mee uit de voeten kan zoals bvb engels of spaans
Gaat het hier om mensen die hier alleen maar een paar jaar op detacheringsbasis zitten ?
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:53:42 #197
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53891626
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 18:21 schreef Loedertje het volgende:

[..]

We zouden eens moeten beginnen met alle folders en voorlichtingsmateriaal in Nederland slechts in het Nederlands en Engels uit te geven.
waarom Engels? er leven meer Turken in Nederland dan Engelstaligen meen ik... Gewoon alleen Nederlands...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:07:44 #198
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_53891954
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 18:11 schreef moussie het volgende:

[..]

ik vind het ook een grove schande dat vrouwen uit de bijbelgordel geen leidinggevende functies mogen vervullen .. maar ja, zo leven die mensen nu eenmaal, iedereen zijn eigen plek binnen het vaststaande rolpatroon .. dat jij en ik ons niet kunnen voorstellen dat je je vrijwillig onderwerpt aan zulke beperkingen wil niet zeggen dat die mensen die daar blij en tevreden mee zijn niet bestaan ..

en ja, uiteraard mag de overheid regels veranderen, daar zijn ze voor, waar het hier om gaat is dat je eisen stelt met terugwerkende kracht ..
[..]

tja, die what-if was wel wat gezocht en bovendien nog onlogisch ook .. als zelfs een autochtone Nederlander al moeite heeft met al die rare papieren zal een oudere allochtoon het vast niet leren bij zo'n cursus
[..]

precies .. dat is nuttig en zinvol ..
Moussie ze komen hier niet een paar jaar om te werken was dat maar waar. Dat over die dienstplicht jammer maar als het moet moet het. Heel vervelend en ik zou ook vloeken hoor. Maar ik zou wel gaan.

Maar laat ze lekker niet gaan zolang ze geen uitkering hebben of iets anders geen probleem. Ikzelf zou niet in een land willen wonen waar ik niet de taal een beetje kon spreken. Maar goed als ze niemand lastig vallen is dat hun keuze.
mai pen rai
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:22:10 #199
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_53892347
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 09:04 schreef Biancavia het volgende:
Dat Nederlands leren is inderdaad wel belangrijk.
Naast mij heeft jarenlang een Iraanse man gewoond. Een hele lieve man, maar hij sprak zó slecht Nederlands.
En hij is al veertien jaar geleden naar Nederland gekomen. Dus hij kwam vaak naar mij om te vragen wat er in bepaalde brieven stond enzo.

Een paar maanden geleden had hij als een soort wanhoopsdaad alles in Nederland achtergelaten om naar zijn
kinderen in Londen te gaan, die hij al elf jaar niet meer gezien had (triest verhaal).
Alles opgezegd, zijn huurwoning, zijn verzekering, zijn uitkering. En hij begreep het gewoon niet toen de mensen bij de gemeente zeiden dat hij niet zomaar weer terug kon komen!

Nu stond hij een paar weken terug ineens weer bij mij voor de deur met niets meer dan een koffer met kleren. Ik heb hem geholpen met zijn uitkering aanvragen, inschrijven bij de woningbouw, gesprekken bij maatschappelijk werk regelen. Want hij kan niets zelf, doordat hij de taal niet spreekt! Terwijl het gewoon een intelligente man is.

Oh ja, hij is wel op cursus geweest, maar daar kreeg hij ruzie met de moslims, omdat hij zelf van de islam is afgestapt. Maar hij zou eigenlijk gewoon weer een extra cursus moeten doen, want het is nu echt drama.
Die moslims blijven me verrassen. Wat een ongelovelijk primitieve malloten zijn het toch

Echt TE kansloos.
Hoe hebben we deze kansloze mensen ooit in deze getallen binnen kunnen laten.. ongelovelijk
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:51:46 #200
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53893086
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 19:22 schreef Revolution-NL het volgende:
Hoe hebben we deze kansloze mensen ooit in deze getallen binnen kunnen laten.. ongelovelijk
Omdat we in de jaren 60 en 70, toen de babyboomgeneratie die in de late jaren 40 en 50 geboren werden opeens allemaal huizen nodig hadden, en er geen bouwvakkers waren om ze te bouwen. Nu nog worden de meeste huizen gebouwd door allochtone bouwvakkers trouwens, meer dan 50% van de bouwvakkers zijn allochtoon.

Misschien moet je om wat tegengewicht te geven maar een carrière zoeken in de bouw.
-
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:53:23 #201
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53893116
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 18:21 schreef Loedertje het volgende:
Dus Engels voor die pak em beet 100.000 engelstaligen in Nederland mag wel, maar Arabisch voor de zo'n 500.000 Arabisch sprekenden mag niet?
-
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:48:31 #202
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_53898581
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 19:51 schreef maartena het volgende:

[..]

Omdat we in de jaren 60 en 70, toen de babyboomgeneratie die in de late jaren 40 en 50 geboren werden opeens allemaal huizen nodig hadden, en er geen bouwvakkers waren om ze te bouwen. Nu nog worden de meeste huizen gebouwd door allochtone bouwvakkers trouwens, meer dan 50% van de bouwvakkers zijn allochtoon.

Misschien moet je om wat tegengewicht te geven maar een carrière zoeken in de bouw.
En wat lette die babyboomers destijds om zelf hun huizen te bouwen, als jonge goden van 20? Er was werkeloosheid genoeg in die dagen. Bovendien betwijfel ik echt ten zeerste of 50% van de bouwvakkers allochtoon is.

zoek google:
quote:
Maar uit onderzoek van het Economisch Instituut voor de Bouw nijverheid (eib) blijkt dat minder dan drie procent van alle bouwvakkers allochtoon is. ...
http://www.google.com/search?hl=en&q=bouwvakkers+allochtoon

En die drie procent allochtone bouwvakkers hebben wij dus kei- en keihard nodig om de huidige woningnood in Nederland op te lossen. Ik weet wel een andere manier om woonruimte beschikbaar te maken.
The End Times are wild
pi_53898883
weet je ken er een
kwam als vluchteling hier..
vrouw en 6 kids..
vrouw verlept verlaten en bijna toot
nu gaat hij enge kerel, terug naar zijn land..is daar ook weer getrouwd heeft daar een jong vrouwtje en een winkeltje!
Eigen bedrijfje pendelt nu heen en weer tussen nederland en land van herkomst
ja ik haat die gast is dit erg?
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:28:06 #204
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53899663
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 23:48 schreef LXIV het volgende:
En wat lette die babyboomers destijds om zelf hun huizen te bouwen, als jonge goden van 20? Er was werkeloosheid genoeg in die dagen. Bovendien betwijfel ik echt ten zeerste of 50% van de bouwvakkers allochtoon is.
Vraag het je ouders. Die zijn denk ik ook van die generatie, en waarom zij zelf niet hun huizen gingen bouwen?

Mijn vader had in ieder geval meer zin om naar de universiteit te gaan in plaats van een laag betaalde bouwvakkersbaan op te zoeken...... Goh, gek he?

En inderdaad, het is allang niet meer zo, en dat van die 3% heb ik ook gevonden. Maar toen ze als gekken wijken uit de grond stampten in de jaren 70 was dat wel zo, juist daarvoor haalden we veel gastarbeiders naar Nederland. Maar ja, toen waren de huizen ook nog goedkoop
quote:
En die drie procent allochtone bouwvakkers hebben wij dus kei- en keihard nodig om de huidige woningnood in Nederland op te lossen. Ik weet wel een andere manier om woonruimte beschikbaar te maken.
Tja, in de Nederlandse democratie, waarbij ook nog eens driekwart van de allochtonen een Nederlands paspoort heeft en dus beschermd onder de grondwet, gaat dat echt niet lukken.

Hoewel..... er is een Europees land die daarvoor in 1935 speciale wetten voor maakte om toch mensen van een bepaalde doelgroep de grens over te zetten en later op andere manieren te verwijderen uit de maatschappij. Effectief was het wel, en 10 jaar later was er bijna niemand meer over van die doelgroep. ;')

Maar goed, dat gaat dus in een Democratie en met een fatsoenlijke grondwet zoals de Nederlandse echt niet gebeuren. Mensen die in termen als "uitzetten" en "afpakken" denken weten toch niet helemaal hoe e.e.a. legaal in elkaar steekt en wat voor rechten burgers hebben. En dat is maar goed ook dat ze die rechten hebben.
-
  † In Memoriam † zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:42:25 #205
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53900034
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 19:53 schreef maartena het volgende:

[..]

Dus Engels voor die pak em beet 100.000 engelstaligen in Nederland mag wel, maar Arabisch voor de zo'n 500.000 Arabisch sprekenden mag niet?
quote:
Het Engels (English) behoort tot de West-Germaanse tak van de Germaanse talen en is verwant aan het Scots en het Fries. In mindere mate is het verwant met het Nederlands, Duits en de Scandinavische talen. Het Engels heeft een grote invloed ondergaan van het Frans, door de eeuwenlange Normandische overheersing van Engeland. Ook zijn er veel leenwoorden uit andere Romaanse talen (Latijn, Spaans en Italiaans). Het heeft ongeveer 354 miljoen moedertaalsprekers en meer dan een miljard mensen die het als tweede taal spreken. Het Engels is de taal die het meest wordt onderwezen en begrepen over de hele wereld.

Van mij mag je de voorlichting ook slechts geven in het Nederlands maar ik ga ervanuit dat door de invloed van tv/andere media de meeste mensen wel in staat zijn wat basisengels te begrijpen.
Wat ik probeer te zeggen is dat we als land zelf medeschuldig zijn aan het feit dat *de allochtonen* er geen noodzaak zien om Nederlands te gaan leren. Veel dingen worden aangedragen in hun eigen taal, al vele jaren lang, waarom zouden ze in vredesnaam Nederlands willen leren ?
De noodzaak is er simpelweg niet. Kom niet aan met deelnemen aan het maatschappelijk leven, ze hebben vaak een zeer hechte gemeenschap waarbij het sociale aspect een zeer belangrijke positie inneemt , hebben intensief contact met familie en vrienden die dezelfde taal spreken als zij en vermaken zich binnen hun eigen omgeving prima.

m.b.t. Dingen vanuit de sociale dienst denk ik er persoonlijk wel anders over, dan zou er gewoon een anctie moeten zijn die er doorgaans altijd is als je je ontrekt van scholing en medewerking m.b.t. de zelfredzaamheid wat het uiteindelijke doelis van dat soort maatregelen.
Ontrek je je aan de verplichtingen die horen bij de vertrekking van een bijstandsuitkering e.d. dan komt er een sanctie, eerst een waarschuwing n vervolgens de maatregelen die op papier vaststaan.
We doen nu allemaal net alsof dit zo verschrikkelijk is maar dit gebeurt ook al zear lang bij andere bijstandsgerechtigen in Nederland die weigeren om deel te nemen aan middelen die handig kunnen zijn bij de bemiddeling naar een baan e.d.

Wat ik verder van de reintegratietrajecten van Gemeentes denk doet overigens totaal niet terzake. Je moet ergens beginnen.
pi_53900252
Waar kan ik me ziekmelden?

Oh nee ik hoef helemaal geen curcus te volguhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:58:26 #207
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_53900372
En dan vindt Vogelnest het ook ergerlijk dat Polen ook verplicht aan de bijscholingscursus moeten meedoen. Het enige dat ik dan kan zeggen is: 'Mens, ga toch koken!'

Nee, echt niet uitnodigend dit.
pi_53901593
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 00:28 schreef maartena het volgende:

Hoewel..... er is een Europees land diedat daarvoor in 1935 speciale wetten voor maakte om toch mensen van een bepaalde doelgroep de grens over te zetten en later op andere manieren te verwijderen uit de maatschappij. Effectief was het wel, en 10 jaar later was er bijna niemand meer over van die doelgroep. ;')

Maar goed, dat gaat dus in een Democratie en met een fatsoenlijke grondwet zoals de Nederlandse echt niet gebeuren. Mensen die in termen als "uitzetten" en "afpakken" denken weten toch niet helemaal hoe e.e.a. legaal in elkaar steekt en wat voor rechten burgers hebben. En dat is maar goed ook dat ze die rechten hebben.
In dat Europese land zijn de toenmalige machthebbers wel met meerderheid van stemmen in het zadel geholpen! Dus maak je geen illusies!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53903331
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 00:42 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]

Van mij mag je de voorlichting ook slechts geven in het Nederlands maar ik ga ervanuit dat door de invloed van tv/andere media de meeste mensen wel in staat zijn wat basisengels te begrijpen.
De meeste westerse mensen bedoel je daar zeker mee. Wat mij betreft mogen die net zo goed Nederlands leren.
quote:
Wat ik probeer te zeggen is dat we als land zelf medeschuldig zijn aan het feit dat *de allochtonen* er geen noodzaak zien om Nederlands te gaan leren. Veel dingen worden aangedragen in hun eigen taal, al vele jaren lang, waarom zouden ze in vredesnaam Nederlands willen leren ?
Denk je nou echt dat ze Nederlands gaan leren, enkel om zo nu en dan een formulier bij de gemeente te kunnen invullen? Nee, dan zorgen ze er wel voor dat één iemand Nederlands kan, en die mag dan voortaan mee als tolk.

Volgens mij kun je dus alle voorlichting, formulieren e.d. het beste alleen in het Nederlands aanbieden - enkel en alleen omdat je dan geen kosten voor het vertalen hoeft te maken.
pi_53904652
quote:

[..]

engels is een wereld taal waarmee je je in NL ook nog aardig kan redden dit itt arabisch
pi_53904723
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 10:04 schreef Igen het volgende:

[..]

De meeste westerse mensen bedoel je daar zeker mee. Wat mij betreft mogen die net zo goed Nederlands leren.
[..]
en hoog opgeleiden, de mensen die we nodig hebben

overigens alleen NL is voor mij ook goed
pi_53922387
-edit- Probeer het nog eens.

[ Bericht 90% gewijzigd door paddy op 17-10-2007 10:08:00 ]
pi_53922695
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 11:56 schreef moussie het volgende:

[..]

mwah, iets wat op zo'n manier door je strot gedouwd word zou ik geen cadeautje willen noemen en ook geen "krijgen", het word je opgedwongen ..
en ik moet eerlijk zeggen dat ik deze manier van protesteren tegen deze dwang erg geïntegreerd vind
ach ja, inderdaad te belachelijk voor woorden, ik wil in een land gaan wonen en dan vinden die idioten daar ook nog eens dat ik de taal moet leren! wat een belachelijke gedachte is dat toch!

OT: gewoon de inburgeringscursus verplicht houden maar door de kandidaten ZELF laten betalen en pas als deze voldoende is afgesloten hoeven ze hem niet nog een keer te volgen (en te dokken), dan komen ze wel opdagen.
  zondag 14 oktober 2007 @ 13:20:54 #214
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_53923563
quote:

[..]

Met andere woorden : alleen folders in het Nederlands!
pi_53923648
Ik denk dat een groot deel van de ziekmeldingen voortkomt uit het feit dat je moet inburgeren terwijl (zoals in de OP ook staat als voorbeeld met vrouwen van werkende mannen) je dan je hele leefsituatie om moet gooien. Wie past er op de kinderen? Plus: wie betaalt er voor de opvang van kinderen? Ik denk dat -zeker met 1 inkomen- het nogal veel gevraagd is om die mensen te dwingen om enkele honderden euro's per maand af te staan voor dat fantastische cadeau van onze regering. Daar draait diezelfde regering dan dus voor op. Lijkt me ook niet wenselijk.
Ik ken (oh verrassing) een aantal mensen uit mijn omgeving die hiermee te maken hebben, en in veel gevallen vind ik het nogal wat wat van die mensen gevraagd wordt om deel te "mogen" nemen hieraan. En als het nou nog eens iets was, die cursus, maar voor een groot deel is de kwaliteit niet echt bevorderend te noemen voor integratie. Sterker nog, een hoop autochtonen zouden ermee op hun plaat gaan.
Je kunt er overigens onderuit komen door -betaald!- een toets te ondergaan die bekijkt of je niveau van inburgering bij voorbaat al voldoende is zodat die cursus overbodig is.

Eigenlijk is die cursus too much too late en het gevold van het onvermogen van vorige regeringen om nieuwkomers meteen in het begin in te laten burgeren. Zodra bleek dat de gastarbeiders gingen herenigen ipv remigreren had het moeten gebeuren. En de te lange asielprocedures hadden ook beter benut kunnen worden. (En uit onderzoek blijkt juist dat de IND te lang doorprocedeert en termijnen en regels onvertreedt, voor het geval we díé discussie weer krijgen...)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 14 oktober 2007 @ 13:41:09 #216
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_53923877
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 13:27 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik denk dat een groot deel van de ziekmeldingen voortkomt uit het feit dat je moet inburgeren terwijl (zoals in de OP ook staat als voorbeeld met vrouwen van werkende mannen) je dan je hele leefsituatie om moet gooien.
oh gossie, ze moeten hun leefsituatie omgooien! Hoe onmenselijk demonisch!

Wel heel de wereld kunnen rondreizen naar NL toe (wat doet dat voor je "leefsituatie) "maar een cursusje, nee dat is te moeilijk...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_53924181
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 13:41 schreef Napalm het volgende:

[..]

Wel heel de wereld kunnen rondreizen naar NL toe (wat doet dat voor je "leefsituatie) "maar een cursusje, nee dat is te moeilijk...
Zou jij het normaal vinden dat jij omdat jij bij een bepaalde doelgroep hoorde dat jij op kosten en tijd gejaagd werd omdat de regering besluit dat jij iets verplicht moet volgen?
Ik noem maar iets: een groot aantal ongelukken wordt veroorzaakt tussen mannen tussen de 18-26 jaar. Stel dat ze besluiten dat alle mannen in die leeftijd een cursus moeten volgen van een paar maanden, waardoor je bakken met geld kwijt bent omdat je bijvoorbeeld kinderoppas moet regelen of inkomsten misloopt. Ik denk niet dat jij dat zou accepteren, wel?

Edit: en natuurlijk moeten mensen moeite gaan doen om in te burgeren, maar dit initiatief slaat denk ik de plank mis.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 14 oktober 2007 @ 14:19:31 #218
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_53924571
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 13:58 schreef Mwanatabu het volgende:
Zou jij het normaal vinden dat jij omdat jij bij een bepaalde doelgroep hoorde dat jij op kosten en tijd gejaagd werd omdat de regering besluit dat jij iets verplicht moet volgen?
de belasting doet niet anders..
quote:
Ik noem maar iets: een groot aantal ongelukken wordt veroorzaakt tussen mannen tussen de 18-26 jaar. Stel dat ze besluiten dat alle mannen in die leeftijd een cursus moeten volgen van een paar maanden, waardoor je bakken met geld kwijt bent omdat je bijvoorbeeld kinderoppas moet regelen of inkomsten misloopt. Ik denk niet dat jij dat zou accepteren, wel?
als het alternatief is geen rijbewijs dan ga ik lachend. De eisen aan mij waren ook al veel strenger dan aan mijn ouders.

En let wel Nederland heeft die mensen niet hierheen gevraagd, juist niet. Zij willen, dus zij mogen er ook wel wat voor doen.
quote:

Edit: en natuurlijk moeten mensen moeite gaan doen om in te burgeren, maar dit initiatief slaat denk ik de plank mis.
het heel probleem is dat men dolgraag naar dit land van graan en honing wil om flink te cashen (wie zou dat niet willen) maar vervolgens wel de boel en masse verziekt door onaangepast gedrag. Uitstekend dat we daar wat aan doen. Een vrijblijvende cursus heeft natuurlijk gene enkel effect en verwordt tot een kopje theedrinken voor een lege klas. En waarom meot Nedelrand de kopsten betalen voor hun keuze om hierheen te komen. Waarom moet dat van mijn belastingcentjes?Wat is het redelijke aan dat ik moet betalen voor de keuze van een ander?

Verder is het ook een fraaie parabel met de dramatische resultaten van de allochtonen in ons onderwijs.. Zou er een culturele aversie zijn tegen leren?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_53924691
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 13:41 schreef Napalm het volgende:

[..]

als je moet rondkomen van een minimuminkomen is het dat wel, helemaal als manlief ook nog eens onbetaald verlof moet gaan opnemen om die cursus te kunnen volgen
quote:
wtf heeft dat ermee te maken ? Waar Mwana het over heeft is dat je ineens een riant gedeelte van je, vaak niet al te grote, inkomen moet besteden aan kinderopvang, als je die al kan vinden, en dat dan om een cursus te volgen waarin jij bijster weinig leert dat je ooit in de praktijk zal gebruiken ..
of dacht jij soms dat je met 2000 nederlandse woorden ver komt ?
En lekker belangrijk, historische data .. alsof de gemiddelde autochtoon die wel kent, sterker nog, sinds de cursus kennen de allochtonen iig de eerste alinea's van ons volkslied beter dan de meeste autochtonen ..

als je die mensen dan al verplicht om een cursus te volgen, maak er dan iig wel iets zinvols van, iets waar je wat aan hebt, en niet dit snel-snel uit de grond gestampte rotzooitje, dit achterlijke stukje symboolpolitiek
pleased to meet you
  † In Memoriam † zondag 14 oktober 2007 @ 14:40:28 #220
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53924935
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:26 schreef moussie het volgende:

is dat je ineens een riant gedeelte van je, vaak niet al te grote, inkomen moet besteden aan kinderopvang, als je die al kan vinden
Je hebt erg weinig kennis van de allochtone medemens nietwaar Moussie?
Deze hebben vaak een zeer hechte familieband en opvang voor elkaars kinderen en oma's is geen enkel probleem, mocht dat het wél zijn dan huw je de lelijkste man in de familie uit aan een meisje die de zorg voor de familie gewoon op zich neemt.
pi_53925095
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:40 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je hebt erg weinig kennis van de allochtone medemens nietwaar Moussie?
Deze hebben vaak een zeer hechte familieband en opvang voor elkaars kinderen en oma's is geen enkel probleem, mocht dat het wél zijn dan huw je de lelijkste man in de familie uit aan een meisje die de zorg voor de familie gewoon op zich neemt.
idd alles is daar oppas
  zondag 14 oktober 2007 @ 15:01:12 #222
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_53925315
quote:

wtf heeft dat ermee te maken ? Waar Mwana het over heeft is
"over de leefsituatie omgoooien". intercontinentaal verhuizen lijkt me daar het extreme voorbeeld van.
quote:
als je moet rondkomen van een minimuminkomen is het dat wel, helemaal als manlief ook nog eens onbetaald verlof moet gaan opnemen om die cursus te kunnen volgen
onbetaald verlof? met vakantiedagen kom je al een heel eind.

verder noem je hier "minimuminkomen". interessant.
Wie komen NL in als legaal migrant?
1) huwelijk
2) werk
3) asiel

1) voor huwelijksimmigranten is een eis aan het inkomen van de partner en dat is hoger dan hert minium dus hier gaat je geklaag niet op.. En ik neem aan dat zonder samenwonen er in 99% van de gevallen ook nog geen kinderen zijn om op te passen..
2) ah, de groep artsen en toponderzoekers uit de kenniswerkersregeling. Die werken toch zeker niet tegen het miniumloon? Bovendien slagen dit soort intelligente mensen in no-time voor de cursus lijkt me..
3) asielzoekers. Die hebben geen werk (lukt ook niet als je niet bent ingeburgerd) dus kunnen ze met hun uitkering op cursus lijkt me.
quote:
dat je ineens een riant gedeelte van je, vaak niet al te grote, inkomen moet besteden aan kinderopvang
zie bij 1. En voor groep twee zijn er geen kinderen en voor de rest; is die cursus tegelijkertijd verplicht, vijf dagen per week, meteen de eerste 3 maanden als men binnen is?
quote:
of dacht jij soms dat je met 2000 nederlandse woorden ver komt ?
Lijkt me een uitstekende basis. Hoeveel woorden Frans/ Duits denk je dat ik nog weet van de middelbare school? Toch bel ik die Franse klant op..
quote:
En lekker belangrijk, historische data .. alsof de gemiddelde autochtoon die wel kent,
de gemiddelde autochtoon weet voldoende van Nederland.

quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:26 schreef moussie het volgende:sterker nog, sinds de cursus kennen de allochtonen iig de eerste alinea's van ons volkslied beter dan de meeste autochtonen ..
bron?
quote:
als je die mensen dan al verplicht om een cursus te volgen, maak er dan iig wel iets zinvols van, iets waar je wat aan hebt, en niet dit snel-snel uit de grond gestampte rotzooitje, dit achterlijke stukje symboolpolitiek
quote:
, en dat dan om een cursus te volgen waarin jij bijster weinig leert dat je ooit in de praktijk zal gebruiken ..
dat is een heel andere discussie. Feit blijft dat dit een heel stuk beter is dan niets.

[ Bericht 0% gewijzigd door Napalm op 14-10-2007 15:07:29 ]
pi_53930477
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 15:01 schreef Napalm het volgende:
"over de leefsituatie omgoooien". intercontinentaal verhuizen lijkt me daar het extreme voorbeeld van.
daarbij heb je iig nog de hoop dat het je situatie verbeterd
quote:
onbetaald verlof? met vakantiedagen kom je al een heel eind.
aah, dus het cursusprogramma gaat zich aanpassen aan de tijdstippen waarop een werknemer vakantie kan krijgen, daarnaast heeft een werknemer ook helemaal geen behoefte aan een beetje ontspanning, om stressziekten ed te voorkomen weet je wel, en voor de rest is dat natuurlijk allemaal makkelijk te leren in 3 weken tijd .. nederlands en al die historische data .. helemaal voor een ouder persoon dat nog nooit van zijn leven op school heeft gezeten ..
fyi, de kortste cursus duurt pakweg een half jaar, lees je eerst even in of spreek met mensen die zo'n cursus moeten doen
quote:
verder noem je hier "minimuminkomen". interessant.
Wie komen NL in als legaal migrant?
1) huwelijk
2) werk
3) asiel

1) voor huwelijksimmigranten is een eis aan het inkomen van de partner en dat is hoger dan hert minium dus hier gaat je geklaag niet op.. En ik neem aan dat zonder samenwonen er in 99% van de gevallen ook nog geen kinderen zijn om op te passen..
2) ah, de groep artsen en toponderzoekers uit de kenniswerkersregeling. Die werken toch zeker niet tegen het miniumloon? Bovendien slagen dit soort intelligente mensen in no-time voor de cursus lijkt me..
3) asielzoekers. Die hebben geen werk (lukt ook niet als je niet bent ingeburgerd) dus kunnen ze met hun uitkering op cursus lijkt me.

[..]

zie bij 1. En voor groep twee zijn er geen kinderen en voor de rest; is die cursus tegelijkertijd verplicht, vijf dagen per week, meteen de eerste 3 maanden als men binnen is?
dit topic gaat niet over nieuwkomers die aan al die bovenstaande regels moeten voldoen voor hun partner hier mag komen, dit topic gaat over oudkomers, mensen die al jaren genaturaliseerd zijn, gewoon werken en voor de rest nog nooit iemand lastig hebben gevallen
quote:
Lijkt me een uitstekende basis. Hoeveel woorden Frans/ Duits denk je dat ik nog weet van de middelbare school? Toch bel ik die Franse klant op..
je bent bekend met het feit dat oudere mensen moeilijker leren als jongeren, je bent ook bekend met het feit dat je je hersenen moet (blijven) trainen om te kunnen leren .. ?
of te wel, proberen een 45 jarige die nog nooit op school heeft gezeten een nieuwe taal te leren is op z'n zachtst gezegd bijzonder moeilijk
quote:
de gemiddelde autochtoon weet voldoende van Nederland.
gek genoeg zijn de gemiddelde autochtonen die wel direct of indirect met die toets te maken hebben het roerend eens over een ding : de gemiddelde autochtoon zakt met vlag en wimpel voor die toets ..
hoe zou dat toch komen dan ?
quote:
bron?
je hebt al die opwinding gemist een tijdje terug .. ?
het begon als ik het goed herinner met het niet meezingen van het wilhelmus door ons oranje team bij de EK 2004, dat is al heel wat jaren zo, en niet alleen bij de nederlanders, maar in 2004 besloot iemand daarover te vallen, het was wel heel "onvaderlands" om de tekst van je eigen volkslied niet te kennen .. zo werden dus eerst een paar spelers in hun hemd gezet omdat ze de tekst niet kenden, later trok men met camera en microfoon de steden in .. en tja, de meerderheid komt niet verder dan "duitschen bloed", een handvol is het vaderland nog getrouw en een enkeling, meestal 65+, kent de gehele tekst ..
quote:
dat is een heel andere discussie. Feit blijft dat dit een heel stuk beter is dan niets.
Een stuk beter voor wie ? De leraren die de cursus geven, de ambtenaren die met de papieren gaan schuiven ?
pleased to meet you
  zondag 14 oktober 2007 @ 19:40:21 #224
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53930903
was wel geestig. ik zag laatst op tv een soort van inburgeringscursus. die ging over hoe je je correct moet ziekmelden. in de aftiteling van het programma zag je op belangrijke posities vooral veel allochtone namen, zeg maar. heel erg ziek eigenlijk, nog voor ze überhaupt ziek zouden worden.

ik kots op de mentaliteit van sommige mensen die denken dat het hier vooral vangen is. kost ons miljarden per jaar.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 14 oktober 2007 @ 19:52:49 #225
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_53931192
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 19:24 schreef moussie het volgende:
daarbij heb je iig nog de hoop dat het je situatie verbeterd
duurt die cursus levenslang? Is dat je bewering?!
quote:
aah, dus het cursusprogramma gaat zich aanpassen aan de tijdstippen waarop een werknemer vakantie kan krijgen,
helemaal niet. Cursus gaat voor. Bovendien lijkt me het me een redelijk argument bij je werkgever (zijn ze in de praktijk gevoellig voor) en laten we er niet aan voorbij gaan dat de gemiddelde immigrant gewoon oerstom werk doet en zo vervangbaar is door een collega. Zijn vakantiemoment maakt dus niet veel uit..Verder weer de (in veel gevallen onjuiste) stelling dat die inburgeraar een baan heeft. Voor luitjes zonder werk heb je dus geen bezwaar?
quote:

daarnaast heeft een werknemer ook helemaal geen behoefte aan een beetje ontspanning, om stressziekten ed te voorkomen weet je wel
oh, gossie, wat hebben ze het toch zwaar . Die paar weken cursus, die duren uiteraard ook minstens 16 uur per dag..
Bovendien, welke stress? In de gemiddelde immigrantenbaan is de stress dat de straat/ werkvloer alweer vies is..

Moet je eens nagaan al die hardwerkende mensen die naast hun full-time baan doorstuderen, accountant proberen te worden of een cursus bij het LOI, wat een hel moeten die toch doorstaan. EN niet een paar weken maar vele jaren.

Trouwens waar haal jij al die werkstress wijsheden vandaan? Van Oprah?
quote:
, en voor de rest is dat natuurlijk allemaal makkelijk te leren in 3 weken tijd .. nederlands en al die historische data ..
Heb je het nu over oud-komers die nog Nederlands moeten leren?
Trouwens eerst claim je "minstens een half jaar" en nu weer "3 weken". Wat is het nu?
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 19:24 schreef moussie het volgende:helemaal voor een ouder persoon dat nog nooit van zijn leven op school heeft gezeten ..
eens kijken die bejaarde zonder school, is dat nu een kennismigrant of een passende partner?
Of een asielzoeker die weliswaar niks kan maar toch het regime tegen zich in het harnas heeft weten te jagen?

Buitenlandse ouderen die nooit scholing hebben gehad zijn en zullen altijd volkomen nutteloos zijn in Nederland en moeten dus gewoonweg niet , nooitniet worden toegelaten. Die moeten gewoon naar een land gaan waar men nog behoefte heeft aan geitehoeders..
quote:
fyi, de kortste cursus duurt pakweg een half jaar, lees je eerst even in of spreek met mensen die zo'n cursus moeten doen
een half jaar fulltime, 40 uur per week. Please, geef me één bron.
quote:
dit topic gaat niet over nieuwkomers
Dus de verplichte inburgeringscursus voor nieuwkomers is prima? Zijn we dat al eens.

Oneens ben ik met jouw stelling dat dit topic "niet over nieuwkomers gaat". Waar staat dat exact in de OP??
Voor oudkomers zie hieronder!
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 19:24 schreef moussie het volgende:ande regels moeten voldoen voor hun partner hier mag komen, dit topic gaat over oudkomers, mensen die al jaren genaturaliseerd zijn, gewoon werken en voor de rest nog nooit iemand lastig hebben gevallen
Voor hun moet de inburgering een eitje zijn als ze al zoveel ervaring hebben!
quote:

je bent bekend met het feit dat oudere mensen moeilijker leren als jongeren, je bent ook bekend met het feit dat je je hersenen moet (blijven) trainen om te kunnen leren .. ?
of te wel, proberen een 45 jarige die nog nooit op school heeft gezeten een nieuwe taal te leren is op z'n zachtst gezegd bijzonder moeilijk
Die oudjes zonder school die geen Nederlands spreken doel je daar nu mee op de oudkomers die "gewooon werken" of toch op de kennismigrant of de huwelijkspartner?!
quote:
gek genoeg zijn de gemiddelde autochtonen die wel direct of indirect met die toets te maken hebben het roerend eens over een ding : de gemiddelde autochtoon zakt met vlag en wimpel voor die toets ..
Bron? (echte toesten en geen BNN test!)
quote:
je hebt al die opwinding gemist een tijdje terug .. ?
het begon als ik het goed herinner met het niet meezingen van het wilhelmus door ons oranje team bij de EK 2004, dat is al heel wat jaren zo, en niet alleen bij de nederlanders, maar in 2004 besloot iemand daarover te vallen, het was wel heel "onvaderlands" om de tekst van je eigen volkslied niet te kennen .. zo werden dus eerst een paar spelers in hun hemd gezet omdat ze de tekst niet kenden, later trok men met camera en microfoon de steden in .. en tja, de meerderheid komt niet verder dan "duitschen bloed", een handvol is het vaderland nog getrouw en een enkeling, meestal 65+, kent de gehele tekst ..
poog je nu aan te tonen de juistheid van jouw stelling "A meer weet dan B " met enkel een subjectief waardeoordeel over het kennisniveau van B??
quote:
Een stuk beter voor wie ? De leraren die de cursus geven, de ambtenaren die met de papieren gaan schuiven ?
eerst klaag je dat die cursus zo zwaar("een hele taal leren") is nu impliceer je dat men er niets nuttigs leert. Nederlands spreken is dus niet nuttig in dit land.. Maar wie ben jij eigenlijk om arbeidsmarkteisen te beoordelen? Hoeveel mensen neem jij aan?
Grappig ook dat al deze mensen volgens jou een miniuminkomen hebben en geen Nederlands spreken en je daar geen enkele relatie tussen ziet..

[ Bericht 3% gewijzigd door Napalm op 14-10-2007 21:07:43 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')