abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53855867
quote:
Allochtonen hebben geen zin in cursus

Inburgeraars ineens massaal ’schoolziek’

Sociale dienst luidt noodklok in brandbrief

door Sebastian Schramm

DORDRECHT, donderdag
Allochtonen in ons land proberen massaal onder de verplichte inburgeringscursus uit te komen door zich bij aanvang chronisch ziek te melden.
De sociale dienst Drechtsteden luidt in een brandbrief aan de regionale gemeenteraden de noodklok over de plotselinge hausse aan ’schoolzieken’.
Daarnaast stelt de dienst dat afspraken door veel inburgeringskandidaten niet worden nagekomen.
Vooral vrouwen met een werkende echtgenoot doen nauwelijks moeite om snel met hun verplichte inburgeringscursus te beginnen.
Uit onderzoek blijkt dat vrijwel alle andere grote steden in Nederland met dezelfde problemen kampen. Voor de inburgering dreigt daardoor al direct grote vertraging te ontstaan, omdat alle weigeraars door een GGD-arts moeten worden gekeurd.
In de Drechtsteden zijn sinds de invoering van de nieuwe wet in drie maanden honderd intakegesprekken gevoerd.

Volgens de sociale dienst beginnen vrijwel alle potentiele inburgeraars tijdens het eerste gesprek direct over hun slechte gezondheid die inburgering in de weg zou staan.
Slechts een fractie van de gesprekken heeft er (tot nu toe) toe geleid dat aan de daadwerkelijke inburgeringscursus kon worden begonnen. Het overgrote deel van de kandidaten staat namelijk niet te springen om onder meer de taal beter onder de knie te krijgen.
Dat is echter wel hard nodig volgens de brief, omdat het taalniveau slechter is dan verwacht. Daarom zijn er eerst extra taallessen nodig zijn om mee te kunnen doen.
De gemeenten in de Drechtsteden hebben inmiddels extra personeel aangenomen om dreigende achterstanden zo snel mogelijk weg te werken.

bron: papieren Telegraaf
Sja, waarom zou je een gratis inburgeringscursus doen en de taal leren als je toch je verdere leven een uitkering, subsidies, tolk en gratis zorg krijgt?

Blijkbaar zijn het hoofdzakelijk zieke kneusjes die sinterklaas NL aandoen op hun wereldreis.

Wordt eens hoogste tijd om harde noten te kraken zoals 'wie niet werkt zal niet eten'
pi_53855899
Lui bergvolk. De staat geeft ze nog net geen kamelen.
pi_53855986
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 08:52 schreef tho_Omas het volgende:
Lui bergvolk. De staat geeft ze nog net geen kamelen.
Dat dus. Dit typeert wel weer de instelling van die goudzoekers
  donderdag 11 oktober 2007 @ 08:59:36 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_53855991
Ze krijgen nota bene iets cadeau: onderwijs. Iets waar een Nederlander in den vreemde gewoon voor zou moeten betalen en dat hij in zijn 'eigen'-tijd (dus buiten werktijd) zou moeten doen.

Deze mensen hebben de hele dag niets te doen, krijgen een gratis cursus Nederlands en nog willen ze het niet. Wat willen ze dan wel? Enkel maar thuis en in het koffiehuis rondhangen, kankeren op die kaaskoppen en om de drie jaar een nieuwe "partner" uit het thuisland importeren? Wat moeten we in hemelsnaam met dit volk?
The End Times are wild
pi_53856052
Dat Nederlands leren is inderdaad wel belangrijk.
Naast mij heeft jarenlang een Iraanse man gewoond. Een hele lieve man, maar hij sprak zó slecht Nederlands.
En hij is al veertien jaar geleden naar Nederland gekomen. Dus hij kwam vaak naar mij om te vragen wat er in bepaalde brieven stond enzo.

Een paar maanden geleden had hij als een soort wanhoopsdaad alles in Nederland achtergelaten om naar zijn
kinderen in Londen te gaan, die hij al elf jaar niet meer gezien had (triest verhaal).
Alles opgezegd, zijn huurwoning, zijn verzekering, zijn uitkering. En hij begreep het gewoon niet toen de mensen bij de gemeente zeiden dat hij niet zomaar weer terug kon komen!

Nu stond hij een paar weken terug ineens weer bij mij voor de deur met niets meer dan een koffer met kleren. Ik heb hem geholpen met zijn uitkering aanvragen, inschrijven bij de woningbouw, gesprekken bij maatschappelijk werk regelen. Want hij kan niets zelf, doordat hij de taal niet spreekt! Terwijl het gewoon een intelligente man is.

Oh ja, hij is wel op cursus geweest, maar daar kreeg hij ruzie met de moslims, omdat hij zelf van de islam is afgestapt. Maar hij zou eigenlijk gewoon weer een extra cursus moeten doen, want het is nu echt drama.
Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 09:09:32 #6
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_53856136
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 09:04 schreef Biancavia het volgende:
Oh ja, hij is wel op cursus geweest, maar daar kreeg hij ruzie met de moslims, omdat hij zelf van de islam is afgestapt.

Voor deze man zou een cursus wel verplicht moeten, maar en zijn ook vele allochtonen die al jaren in Nederland verblijven en zich goed hebben weten te redden. Waarom zij dan naar zo'n cursus moeten is eigenlijk onbegrijpelijk.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 09:10:38 #7
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53856154
Dat van die ruzie is jammer, bestaat er geen LOI achtige Nederlands cursus dan?

Dat over dat sommigen zich wel weten te redden, prima, maar laat ze dan een Nederlands examen afleggen. VMBO minimaal.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_53856175
Wat een verrasing ....
  donderdag 11 oktober 2007 @ 09:13:59 #9
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_53856205
Geen probleem hoor, ik betaal wel wat extra belasting voor hun uitkering..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_53856213
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 08:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
Sja, waarom zou je een gratis inburgeringscursus doen en de taal leren als je toch je verdere leven een uitkering, subsidies, tolk en gratis zorg krijgt?
So true.

Vangnet vs hangmat. Misschien is het verstandig om nu alvast aan te geven dat iedereen verwacht wordt om over vijf jaar z'n uitkering opnieuw aan te vragen en dat daarbij een gesprek in het Nederlands verplicht is. Heb je vijf jaar om de taal te leren. Zolang je geen Nederlands spreekt is de kans wel erg klein dat je fatsoenlijk werk kunt vinden Zie ook niet waarom je dan in godsnaam recht hebt op een uitkering
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 11 oktober 2007 @ 09:15:36 #11
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_53856232
Lijkt me duidelijk dan hè?

Wie gaat er mee mensen uitzwaaien op schiphol?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_53856243
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 09:15 schreef AgLarrr het volgende:
Wie gaat er mee mensen uitzwaaien op schiphol?
Je vergeet wat voor kabinet er nu zit. De PvdA kijkt wel uit om z'n achterban op de vingers te tikken.
pi_53856269
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 09:14 schreef FJD het volgende:

[..]

So true.

Vangnet vs hangmat. Misschien is het verstandig om nu alvast aan te geven dat iedereen verwacht wordt om over vijf jaar z'n uitkering opnieuw aan te vragen en dat daarbij een gesprek in het Nederlands verplicht is. Heb je vijf jaar om de taal te leren. Zolang je geen Nederlands spreekt is de kans wel erg klein dat je fatsoenlijk werk kunt vinden Zie ook niet waarom je dan in godsnaam recht hebt op een uitkering

Uitkeringen sowieso afschaffen, voor iedereen, en gewoon schoffelen, er zit zat gras tussen de tegels.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  donderdag 11 oktober 2007 @ 09:21:07 #14
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_53856335
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 09:17 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Uitkeringen sowieso afschaffen, voor iedereen, en gewoon schoffelen, er zit zat gras tussen de tegels.
Idd, waarom hebben we Polen nodig als we genoeg mensen hier hebben zitten die niks doen? Je hoeft geen Nederlands te praten tegen de plantjes in de kassen, want een Pool kan ook alleen maar Pools spreken en doet toch zijn werk.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 09:23:54 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_53856389
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 09:21 schreef nlboy het volgende:

[..]

Idd, waarom hebben we Polen nodig als we genoeg mensen hier hebben zitten die niks doen? Je hoeft geen Nederlands te praten tegen de plantjes in de kassen, want een Pool kan ook alleen maar Pools spreken en doet toch zijn werk.
En let op, als die Polen over een paar jaar ook recht op een uitkering krijgen, stoppen ze resoluut met werken en komt er weer een andere golf immigranten. Enzovoorts, enzovoorts, totdat heel Nederland één groot ghetto geworden is.

Waarom dit zo gebeuren moet is mij nog steeds niet helemaal duidelijk.
The End Times are wild
pi_53856397
quote:
Een vangnet is wel een vorm van beschaving die ik graag wil behouden.

Taal is echter wel een absoluut minimum om deel te kunnen nemen aan een samenleving dus het lijkt me niet meer dan logisch dat hier tegen op wordt getreden. Uitzetten en/of uitkering stopzetten van mensen die niet in staat zijn om op een minimaal niveau te participeren in de samenleving.
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 09:23 schreef LXIV het volgende:
Waarom dit zo gebeuren moet is mij nog steeds niet helemaal duidelijk.
Om de vergrijzing op te vangen natuurlijk
  donderdag 11 oktober 2007 @ 09:28:34 #17
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_53856491
Dáár gaan onze belastingcentjes
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_53856497
Het is verdomme geen kwestie van zin hebben.
Cursus of opzouten.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_53856564
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 09:14 schreef FJD het volgende:

[..]

So true.

Als werkgever neem ik geen allochtonen aan die de taal niet spreken, zelfs geen toiletjuffouw. Niet dat ik iets heb tegen allochtonen (ben er zelf een) maar het is toch van het zotte dat je niet eens fatsoenlijk kan communiceren met je werknemer tenzij je een tolk erbij aanneemt. En dan nog, je zult er een paar bij hebben die ineens chronisch een ziekte hebben zoals in de OP wordt aangegeven. Veel te veel risico, je bedrijf kun je dan wel sluiten.
pi_53856755
ach die arme mensen kunnen er toch ook niks aan doen dat ze moeite hebben met leren...ik vindt dat wij ons in hun taal moeten verdiepen....het zijn toch zo zielige mensen....ik vindt ook dat we ze meer geld moeten geven en eigenlijk wil ik ze allemaal in huis nemen.....en dan en dan doodknuffelen en opstoken! stinkvolk!
pi_53856874
Ironisch, iemand die anderen aanvalt op hun taalkennis om vervolgens "ik vindt" te schrijven.
pi_53856948
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 09:47 schreef FJD het volgende:
Ironisch, iemand die anderen aanvalt op hun taalkennis om vervolgens "ik vindt" te schrijven.
2x over
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_53859634
quote:

[..]

Wordt eens hoogste tijd om harde noten te kraken zoals 'wie niet werkt zal niet eten'

Vooral vrouwen met een werkende echtgenoot doen nauwelijks moeite om snel met hun verplichte inburgeringscursus te beginnen.

Foei....een vrouw die thuis blijft en voor de kinderen zorgt, terwijl haar man werkt....die mag idd niet meer eten!
pi_53860085
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 08:59 schreef LXIV het volgende:
Ze krijgen nota bene iets cadeau:
mwah, iets wat op zo'n manier door je strot gedouwd word zou ik geen cadeautje willen noemen en ook geen "krijgen", het word je opgedwongen ..
en ik moet eerlijk zeggen dat ik deze manier van protesteren tegen deze dwang erg geïntegreerd vind
pleased to meet you
pi_53860186
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 11:39 schreef Kingstown het volgende:
Foei....een vrouw die thuis blijft en voor de kinderen zorgt, terwijl haar man werkt....die mag idd niet meer eten!
Je denkt niet dat het handig is voor de taalkennis van de kinderen als hun moeder de taal beheerst? Zodat thuis de taal van het land spreken in ieder geval een optie is? Zodat ze geholpen kunnen worden met hun huiswerk?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_53860216
@mousie

Ik noem het eerder luiheid, oninteresse, geen enkele motivatie want ze krijgen het toch wel uit de grote onuitputtelijke ruif.
pi_53860448
quote:

[..]

Grapjas

Die werkende man zal dan vast wel een salaris hebben van minstens 3* modaal. Misschien 1 op de tienduizend maar zelfs dat betwijfel ik ten zeerste.
pi_53860541
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:00 schreef Litpho het volgende:

[..]

Je denkt niet dat het handig is voor de taalkennis van de kinderen als hun moeder de taal beheerst? Zodat thuis de taal van het land spreken in ieder geval een optie is? Zodat ze geholpen kunnen worden met hun huiswerk?

Een vriend van mij (Nederlander) is al heel lang getrouwd met een Italiaanse vrouw....eerst in Italië en nu wonen ze alweer een tijd in NL....zij spreekt amper 3 woorden Nederlands en hij werkt fulltime en draagt meer dan genoeg belasting af.

Hun kind spreekt vloeiend Nederlands en Italiaans (erg grappig om zo'n koter te horen! ) en zij heeft idd geen zin om Nederlands te leren....wie doet ze daar nou kwaad mee? ik zie het als een betuttelende maatregel van de overheid die hardwerkende burgers hun wil op wil leggen! hoezo vrijheid van individuele keuze? waarom moeten vrouwen van werkende mannen gedwongen worden om zo'n cursus te volgen, als ze zelf niet willen?
pi_53860598
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:10 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Grapjas

Die werkende man zal dan vast wel een salaris hebben van minstens 3* modaal. Misschien 1 op de tienduizend maar zelfs dat betwijfel ik ten zeerste.

Ik ben niet de grapjas, maar het onderzoek geeft het zelf aan....nu kan iedereen wel gaan gillen ipv goed lezen, maar deze echtparen betalen dus gewoon belasting en jij wilt de vrouw van werkende echtgenoten verbieden te eten....wie is hier nu de grapjas?
  donderdag 11 oktober 2007 @ 12:16:58 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_53860605
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 11:56 schreef moussie het volgende:

[..]

mwah, iets wat op zo'n manier door je strot gedouwd word zou ik geen cadeautje willen noemen en ook geen "krijgen", het word je opgedwongen ..
en ik moet eerlijk zeggen dat ik deze manier van protesteren tegen deze dwang erg geïntegreerd vind
Met cadeau bedoel ik dat ze er niets voor hoeven te betalen. Of denk jij dat wanneer je naar Brazilië zou emigreren de staat jouw taalcursussen gaat betalen?
The End Times are wild
pi_53860655
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met cadeau bedoel ik dat ze er niets voor hoeven te betalen. Of denk jij dat wanneer je naar Brazilië zou emigreren de staat jouw taalcursussen gaat betalen?

Als jouw Braziliaanse vrouw werkt en jij gedwongen wordt om een taalcursus te volgen, terwijl je geen interesse hebt om Portugees te leren, dan ben je vast ook heel erg blij met dat cadeautje!
  donderdag 11 oktober 2007 @ 12:19:13 #32
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 12:19:59 #33
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_53860679
quote:

[..]

Blijkbaar zijn het hoofdzakelijk zieke kneusjes die sinterklaas NL aandoen op hun wereldreis.

Over een paar jaar zal minister-president Wilders die lapzwansen 's hard aanpakken. De huidige politici zijn te slap en te laf om de problemen aan te pakken.
pi_53860698
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:16 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik ben niet de grapjas, maar het onderzoek geeft het zelf aan....nu kan iedereen wel gaan gillen ipv goed lezen, maar deze echtparen betalen dus gewoon belasting en jij wilt de vrouw van werkende echtgenoten verbieden te eten....wie is hier nu de grapjas?
Tis heel simpel. Om in Nederland te mogen wonen, moet je voldoen aan een paar regels. Een van deze regels is een verplichte inburgeringscursus. Wil je niet deze regels in acht nemen, dan wil je hier blijkbaar ook niet wonen.
pi_53860706
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:14 schreef Kingstown het volgende:
zij heeft idd geen zin om Nederlands te leren....wie doet ze daar nou kwaad mee?
Wat doet ze bij een eventuele scheiding? Linea recta terug naar Italië?

Ik ben met je eens dat deze maatregel betuttelend is, maar ik denk niet dat hij voor Nederlands Staatsburgerschap te ver gaat.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 12:21:51 #36
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_53860718
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tis heel simpel. Om in Nederland te mogen wonen, moet je voldoen aan een paar regels. Een van deze regels is een verplichte inburgeringscursus. Wil je niet deze regels in acht nemen, dan wil je hier blijkbaar ook niet wonen.
Precies en dan nog vertikken mensen het om die cursus te doen. Ze proberen al meteen te genieten van de vrijheid van Nederland.
Drugs are good mkay?
pi_53860737
quote:

[..]

Er zijn ook mensen die schoffelen omdat ze daar hun geld mee verdienen. Moeten die het veld ruimen voor uitkeringstrekkers?
Het mooi kotsende meisje.
pi_53860740
quote:

[..]

Lang leve de vrijheid! benieuwd wanneer de Partij van de Vrijheid deze misstanden gaat aankaarten!
  donderdag 11 oktober 2007 @ 12:24:34 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53860783
quote:

[..]

wordt een taalcursus opgelegd door de overheid? nee. want dat hoeft ook helemaal niet. als je daar de taal niet spreekt krijg je geen foldertje in het nederlands.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_53860817
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:22 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Lang leve de vrijheid! benieuwd wanneer de Partij van de Vrijheid deze misstanden gaat aankaarten!
Wat loop je nou toch weer te huilen dan, zulke simpele logica is het toch gewoon, of niet soms? Als je hier wilt wonen moet je je houden aan wat regels, en nee dat zijn geen nazi-praktijken of weet ik veel welk ander achterlijk verband je weer gaat leggen nu je geen argumenten meer hebt, het zijn doodnormale regels die elke mongool kan opvolgen.

Als je dat dus niet doet, dan wil je je blijkbaar niet inzetten om hier te mogen blijven. Prima, even goeie vrienden, dan kan diegene met het eerste vliegtuig terug naar land van herkomst.
pi_53860818
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:21 schreef Litpho het volgende:

[..]

Wat doet ze bij een eventuele scheiding? Linea recta terug naar Italië?

Ik ben met je eens dat deze maatregel betuttelend is, maar ik denk niet dat hij voor Nederlands Staatsburgerschap te ver gaat.

Hij is Nederlands en zij is Italiaans en heeft ook geen interesse in het Nederlands staatsburgerschap....er zijn mensen die in een ander land gaan wonen, omdat hun partner daar vandaan komt....bij een (eventuele) scheiding zal ze ongetwijfeld terug naar Italië gaan, maar nee....we moeten iemand die ook nog eens vloeiend Engels spreekt en van niemand profiteert ook nog eens verplichten de Nederlandse taal te spreken....achterlijke regelgeving.
pi_53860827
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:16 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Vooral vrouwen van werkende echtgenoten ja. Want als 51% van de vrouwen weigert is dat de meerderheid, 'vooral'. Geef jij kost en inwoning aan de rest?
pi_53860892
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:19 schreef Ippon het volgende:

[..]

Over een paar jaar zal minister-president Wilders die lapzwansen 's hard aanpakken. De huidige politici zijn te slap en te laf om de problemen aan te pakken.
Samen met Pim vrees ik dan voor hem.
pi_53860924
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:26 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Vooral vrouwen van werkende echtgenoten ja. Want als 51% van de vrouwen weigert is dat de meerderheid, 'vooral'. Geef jij kost en inwoning aan de rest?

Ik weet niet waar jij opeens die 51% vandaan haalt, maar jij was degene die vrouwen van werkende echtgenoten geen eten meer wilde geven.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 12:31:16 #45
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_53860939
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:19 schreef Ippon het volgende:

[..]

Dan zou wilders met z'n partij in z'n eentje meer dan de helft van alle stemmen moeten krijgen, want niemand wil met hem samenwerken. Zie jij dat gebeuren? Niet heel Nederland bestaat uit mensen met een IQ onder de 100
Drugs are good mkay?
  donderdag 11 oktober 2007 @ 12:32:10 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53860959
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:01 schreef Dr.Nikita het volgende:

@mousie

Ik noem het eerder luiheid, oninteresse, geen enkele motivatie want ze krijgen het toch wel uit de grote onuitputtelijke ruif.
dat zou ik wel eens in cijfers willen zien, hoeveel van deze huisvrouwen krijgen een uitkering...

verder vind ik idd het bovenstaande absurd, je moet je de taal van een land eigen maken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 11 oktober 2007 @ 12:32:17 #47
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53860962
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:25 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Hij is Nederlands en zij is Italiaans en heeft ook geen interesse in het Nederlands staatsburgerschap....er zijn mensen die in een ander land gaan wonen, omdat hun partner daar vandaan komt....bij een (eventuele) scheiding zal ze ongetwijfeld terug naar Italië gaan, maar nee....we moeten iemand die ook nog eens vloeiend Engels spreekt en van niemand profiteert ook nog eens verplichten de Nederlandse taal te spreken....achterlijke regelgeving.
ik vrees wederom dat dat hele kleine groepje uitschot het verpest voor die enorme groep die het beste voor heeft
pi_53861003

het is ook niet nodig natuurlijk! .

Ok ok, dit is belgie, maar toch .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 11 oktober 2007 @ 12:34:44 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53861020
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:33 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]

het is ook niet nodig natuurlijk! .

Ok ok, dit is belgie, maar toch .
ja ik zag het! wat zielig.
pi_53861077
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:32 schreef Re het volgende:

[..]

dat zou ik wel eens in cijfers willen zien, hoeveel van deze huisvrouwen krijgen een uitkering...

verder vind ik idd het bovenstaande absurd, je moet je de taal van een land eigen maken
Ik zou ook cijfers willen zien van alle allochtonen met uitkering.
pi_53861078
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vrees wederom dat dat hele kleine groepje uitschot het verpest voor die enorme groep die het beste voor heeft

Waarschijnlijk ja....maar dan verbaast het me niet dat die groep die verder nergens van profiteert of problemen veroorzaakt dergelijke ongewenste cursussen gaat saboteren zoals het artikel al aangeeft.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 12:40:14 #52
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53861133
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:37 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ja....maar dan verbaast het me niet dat die groep die verder nergens van profiteert of problemen veroorzaakt dergelijke ongewenste cursussen gaat saboteren zoals het artikel al aangeeft.
als de cursus ongewenst is, dan is het toch een peulenschil om even mee te doen en je van je beste kant te laten zien. ik denk eerder dat die kleine groep de grote groep is.
pi_53861199
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:37 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Mij verbaast het wel, je krijgt het GRATIS.

Belasting betalen vind ik ook ongewenst maar noodzakelijk, en nee, ik saboteer het niet.
pi_53861220
quote:

[..]

Met cadeau bedoel ik dat ze er niets voor hoeven te betalen.
dus jij noemt iets wat je niet mag weigeren "op straffe van" een cadeau omdat je er niet (meer) zelf voor hoeft te betalen ? Heeft dit iets te maken met de hollandse handelsgeest .. knollen voor citroenen verkopen ?
quote:
Of denk jij dat wanneer je naar Brazilië zou emigreren de staat jouw taalcursussen gaat betalen?
als ik door de overheid verplicht word om de taal te leren voor ik besloten heb of ik mij definitief in het land wil vestigen verwacht ik dat wel ..
pleased to meet you
  donderdag 11 oktober 2007 @ 12:45:48 #55
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53861266
En wat als mensen nou bij een Engels sprekende International gaan werken? Is Engels spreken dan ook voldoende? Moet Nederlands per see?

Wat mij betreft niet. Er zijn zat bedrijven en organisaties waar Engels meer dan voldoende is.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 12:46:44 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_53861290
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:19 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als jouw Braziliaanse vrouw werkt en jij gedwongen wordt om een taalcursus te volgen, terwijl je geen interesse hebt om Portugees te leren, dan ben je vast ook heel erg blij met dat cadeautje!
Ik zou het vrij normaal vinden wanneer ik besloot de rest van mijn leven in Brazilië te blijven, net als mijn kinderen, kindskinderen etc. om mijn tijd te investeren om de taal te leren. Wanneer diegene die thuisblijft de taal niet spreekt, zullen de kinderen het ook niet leren, wat weer allerlei problemen in het onderwijs veroorzaakt, etc. etc.

Of verwacht je dat al deze "gastarbeiders" ooit weer terug gaan en dan hun Nederlands niet meer nodig hebben?

Ik heb al Spaans geleerd voor een verblijf op Cuba van slechts drie weken!
The End Times are wild
pi_53861420
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:25 schreef Kingstown het volgende:
We moeten iemand die ook nog eens vloeiend Engels spreekt en van niemand profiteert ook nog eens verplichten de Nederlandse taal te spreken....achterlijke regelgeving.
Vandaar ook bij het aanvragen van een uitkering. Als je je prima kunt redden zonder de Nederlandse taal dan is dat geen wereldgroot probleem. Zeker niet als je ook nog eens vloeiend Engels spreekt.

Als je bij het aanvragen niet eens een fatsoenlijke Nederlandse volzin uit kunt spreken dan ben je in de brede zin van het woord niet beschikbaar voor werk.

Op die manier ondervang je alle kritieken over mensen uit het buitenland die hier komen om te werken etc.. Nederlands niet verplicht totdat je een uitkering aan komt vragen omdat je geen werk kunt vinden. Het is ook nog wel toe te voegen bij de aanvraag voor staatsburgerschap. Je kunt alleen staatsburger worden als je een fatsoenlijke volzin kun produceren.
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:46 schreef LXIV het volgende:
Ik zou het vrij normaal vinden wanneer ik besloot de rest van mijn leven in Brazilië te blijven, net als mijn kinderen, kindskinderen etc. om mijn tijd te investeren om de taal te leren.
Lijkt me ook een heel normale gang van zaken. Je gaat naar een compleet andere samenleving, als je daar dan blijft wonen is het minste wat je kunt doen voor je nieuwe samenleving, al is het alleen maar als teken van respect.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 13:04:08 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_53861599
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:45 schreef Yildiz het volgende:
En wat als mensen nou bij een Engels sprekende International gaan werken? Is Engels spreken dan ook voldoende? Moet Nederlands per see?

Wat mij betreft niet. Er zijn zat bedrijven en organisaties waar Engels meer dan voldoende is.
Maar laten we nu niet doen alsof het hier gaat om hoog opgeleide expats die voor een paar jaar bij een in Nederland gevestigde multinational gaan werken. Dat is het probleem niet. Het gaat om niet-westerse, in het algemeen Turkse of Marokkaanse, vrouwen, die vaak al meer dan 15 jaar in Nederland wonen nog geen woord Nederlands spreken. Die zijn het probleem.
Deze vrouwen kunnen door hun taalachterstand niet integreren, niet werken en hun kinderen geen Nederlands bijbrengen. Het is in ieders voordeel wanneer zij gewoon Nederlands leren.

Het lijkt wel of men er gemakshalve al vanuit gaat dat over 30 jaar iedereen hier toch Arabisch of Turks spreekt.
The End Times are wild
  donderdag 11 oktober 2007 @ 13:05:44 #59
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53861621
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:45 schreef Yildiz het volgende:

Als je hier bij mijn werk geen engels kunt kom je er sowieso niet in...
  donderdag 11 oktober 2007 @ 13:07:16 #60
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53861647
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 13:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar laten we nu niet doen alsof het hier gaat om hoog opgeleide expats die voor een paar jaar bij een in Nederland gevestigde multinational gaan werken. Dat is het probleem niet. Het gaat om niet-westerse, in het algemeen Turkse of Marokkaanse, vrouwen, die vaak al meer dan 15 jaar in Nederland wonen nog geen woord Nederlands spreken. Die zijn het probleem.
Deze vrouwen kunnen door hun taalachterstand niet integreren, niet werken en hun kinderen geen Nederlands bijbrengen. Het is in ieders voordeel wanneer zij gewoon Nederlands leren.

Het lijkt wel of men er gemakshalve al vanuit gaat dat over 30 jaar iedereen hier toch Arabisch of Turks spreekt.
Daar wil ik ook niet vanuit gaan, maar die worden wel meegesleurd in de "oplossing van het probleem". Net zoals dokters uit Singapore die in Nederland willen promoveren, die worden aan alle kanten tegengewerkt door een arrogant schofterige IND. Dat moet niet de bedoeling zijn.

Ik snap precies wat je bedoelt, en het is ook heel zonde dat die mensen daarom niet 'mee kunnen draaien', maar een simpele iedereen verplicht Nederlands lijkt me niet het juiste.

(En dan heb ik het nog niet over Limburgers die weigeren Nederlands te spreken, en daardoor mensen uit Brabant niet eens meer verstaan.)
pi_53861702
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 13:07 schreef Yildiz het volgende:
Daar wil ik ook niet vanuit gaan, maar die worden wel meegesleurd in de "oplossing van het probleem". Net zoals dokters uit Singapore die in Nederland willen promoveren, die worden aan alle kanten tegengewerkt door een arrogant schofterige IND. Dat moet niet de bedoeling zijn.
1) Verplicht Nedelands bij het aanvragen van een uitkering.
2) Verplicht Nederlands bij staatsburgerschap.

Je mist dan idd. de huisvrouwen die geen uitkering nodig hebben omdat de man voldoende verdient maar goed so be it. Je spaart zo wel de expats en de hoogopgeleide mensen die hier tijdelijk komen werken of andere zaken te doen hebben.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 13:12:18 #62
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53861747
Kunnen mensen ook in Nederland wonen zonder staatsburgerschap? Ik noem even een leuke uitzondering; Brad Pitt? Zou hij bijvoorbeeld Nederlands moeten leren als hij hier zijn leven wil slijten?

Verplicht Nederlands of Engels voor een uitkering zie ik dan ergens nog wel zitten...
  donderdag 11 oktober 2007 @ 13:14:36 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_53861790
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 13:07 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik snap precies wat je bedoelt, en het is ook heel zonde dat die mensen daarom niet 'mee kunnen draaien', maar een simpele iedereen verplicht Nederlands lijkt me niet het juiste.

(En dan heb ik het nog niet over Limburgers die weigeren Nederlands te spreken, en daardoor mensen uit Brabant niet eens meer verstaan.)
De reden dat "iedereen" nu Nederlands moet leren is omdat er grondwettelijk niet gediscrimineerd mag worden. Net zoals oude (Nederlandse) vrouwtjes met enkel lagere school opeens moesten gaan inburgeren.
The End Times are wild
  donderdag 11 oktober 2007 @ 13:16:37 #64
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_53861831
quote:

[..]

Stuur ze maar een brief dat wanneer ze op een bepaalde datum/tijd niet bij de Sociale Dienst komen opdagen, ze gekort worden op de uitkering.

Wedden dat ze dan wel opeens:
-oppas voor de 14 kleine asociaaltjes kinderen kunnen regelen
-niet te 'ziek' zijn om inclusief familielid die nét iets minder beroerd Nederlands spreekt als tolk, aanwezig te zijn?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_53861833
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 13:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

De reden dat "iedereen" nu Nederlands moet leren is omdat er grondwettelijk niet gediscrimineerd mag worden. Net zoals oude (Nederlandse) vrouwtjes met enkel lagere school opeens moesten gaan inburgeren.
Dat heet politieke correctheid.
pi_53861861
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 13:12 schreef Yildiz het volgende:
Kunnen mensen ook in Nederland wonen zonder staatsburgerschap? Ik noem even een leuke uitzondering; Brad Pitt? Zou hij bijvoorbeeld Nederlands moeten leren als hij hier zijn leven wil slijten?
Amerikaans staatsburger. Lijkt me dat hij zich prima kan redden zonder steun van de staat. Zie niet waarom hij dan Nederlands zou moeten leren. Zodra hij de Nederlandse nationaliteit aan wil nemen zal ook hij Nederlands moeten leren.
pi_53861866
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 13:16 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Stuur ze maar een brief dat wanneer ze op een bepaalde datum/tijd niet bij de Sociale Dienst komen opdagen, ze gekort worden op de uitkering.

Wedden dat ze dan wel opeens:
-oppas voor de 14 kleine asociaaltjes kinderen kunnen regelen
-niet te 'ziek' zijn om inclusief familielid die nét iets minder beroerd Nederlands spreekt als tolk, aanwezig te zijn?
Oef................
  donderdag 11 oktober 2007 @ 13:21:39 #68
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53861925
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 13:12 schreef Yildiz het volgende:

Verplicht Nederlands of Engels voor een uitkering zie ik dan ergens nog wel zitten...
Volgens mij kwam ik het IELTS examen ook wel eens in het buitenland tegen als verplichting voor permanente immigranten. Dat is een wereldwijd identiek examen, waar dus geen lastige poespas meer bij komt kijken. Als mensen dan een 4 of een 5 scoren (Limited / Modest) zou het wat mij betreft genoeg zijn om hier te kunnen / mogen leven. De meeste mensen wereldwijd kunnen Engels, of kunnen dat gemakkelijk ergens leren. Nederlands leren is voor iemand in Singapore bijvoorbeeld een beetje lastig.

Daarnaast is Engels ook een gemakkelijke taal om te leren, dacht ik.
pi_53861979
----

[ Bericht 50% gewijzigd door paddy op 11-10-2007 17:17:32 ]
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 13:26:10 #70
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_53862024
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 09:28 schreef -En4Cer- het volgende:

Cursus of opzouten.
Tuurlijk. En jij dacht dat ze mensen die dat vertikken wegsturen?

Ze hebben onlangs nog 26.000 leugenaars verteld dat ondanks dat ze (diverse) keren afgewezen zijn als vluchtelingen toch maar mogen blijven. En die gaan als ze eenmaal hun verblijfsvergunnung hebben, direct het halve dorp over laten komen in het kader van gezinshereniging
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_53862114
quote:

[..]

idd en al helemaal geen foldertjes meer in andere talen behalve engels en NL
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 11 oktober 2007 @ 13:39:26 #72
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53862280
-edit- Niet op reageren

[ Bericht 79% gewijzigd door paddy op 11-10-2007 17:18:33 ]
  donderdag 11 oktober 2007 @ 13:42:32 #73
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53862343
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 13:39 schreef Re het volgende:

[..]
noemde hij alle mensen apen ogf een bepaalde 'probleemgroep'. tuurlijk blijft het een krachtterm die best kinderachtig is. maar daar gaat de discussie niet over.

[ Bericht 15% gewijzigd door paddy op 11-10-2007 17:19:09 ]
pi_53862400
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 13:21 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Volgens mij kwam ik het IELTS examen ook wel eens in het buitenland tegen als verplichting voor permanente immigranten. Dat is een wereldwijd identiek examen, waar dus geen lastige poespas meer bij komt kijken. Als mensen dan een 4 of een 5 scoren (Limited / Modest) zou het wat mij betreft genoeg zijn om hier te kunnen / mogen leven. De meeste mensen wereldwijd kunnen Engels, of kunnen dat gemakkelijk ergens leren. Nederlands leren is voor iemand in Singapore bijvoorbeeld een beetje lastig.

Daarnaast is Engels ook een gemakkelijke taal om te leren, dacht ik.
mwah, voor mensen die uit een land komen met ander schrift komt er ook nog eens bij dat ze eerst ons alfabet moeten leren .. dus of je het geheel makkelijk kan noemen dan ?
pleased to meet you
  donderdag 11 oktober 2007 @ 14:14:57 #75
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53862947
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 13:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

noemde hij alle mensen apen ogf een bepaalde 'probleemgroep'. tuurlijk blijft het een krachtterm die best kinderachtig is. maar daar gaat de discussie niet over.
nee hij vroeg zich af waarom hij altijd geband etc. werd... denk dat hij meer die kant op moet zoeken dan zijn boodschap...
  donderdag 11 oktober 2007 @ 14:16:39 #76
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53862975
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 13:45 schreef moussie het volgende:

[..]

mwah, voor mensen die uit een land komen met ander schrift komt er ook nog eens bij dat ze eerst ons alfabet moeten leren .. dus of je het geheel makkelijk kan noemen dan ?
In Afrika of het Midden-Oosten is het niet onmogelijk voor mensen om het Engels te leren. Nederlands leren gaat een stuk lastiger -daar moeten dan weer dure commissies voor ingesteld worden enzo-, vandaar dat ik Engels erbij zet. Als je op een gegeven moment een bepaald niveau van Engels hebt bereikt (en niveau 4 of 5 is gewoon normaal) dan kun je prima communiceren met medemensen. Lijkt me prima.
pi_53863016
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 13:45 schreef moussie het volgende:
Tja dan verhuis je naar een land met hetzelfde alfabet. Niemand zegt dat emigratie makkelijk is
  donderdag 11 oktober 2007 @ 14:36:20 #78
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53863339
Tja, als ze al in het eerste jaar beginnen met bedriegen en te lui zijn om op te dagen voor een cursus die ter ondersteuning van hen dient, dan kan ik ze niet als een aanwinst beschouwen.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 14:39:22 #79
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_53863390
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 09:31 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Als werkgever neem ik geen allochtonen aan die de taal niet spreken, zelfs geen toiletjuffouw. Niet dat ik iets heb tegen allochtonen (ben er zelf een) maar het is toch van het zotte dat je niet eens fatsoenlijk kan communiceren met je werknemer tenzij je een tolk erbij aanneemt. En dan nog, je zult er een paar bij hebben die ineens chronisch een ziekte hebben zoals in de OP wordt aangegeven. Veel te veel risico, je bedrijf kun je dan wel sluiten.
ooit, bij de rijksoverheid, heb ik inderdaad met handen en voeten moeten communiceren met een schoonmaker..

Verder heeft niemand zin in shcool, je doet het alleen als je er wat mee opschiet (diploma, goede baan). Zolang die inburgerscurses falen niet tot gevolg heeft dat men hun uitkering en verblijfsvergunning kwijtraakt weet je van te voren al hoe het zal aflopen..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_53863405
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 14:36 schreef Gabry het volgende:
Tja, als ze al in het eerste jaar beginnen met bedriegen en te lui zijn om op te dagen voor een cursus die ter ondersteuning van hen dient, dan kan ik ze niet als een aanwinst beschouwen.
waar haal jij dat "in het eerste jaar" vandaan .. als ik het goed begrijp gaat het hier over mensen die al jaren in NL wonen .. ?
pleased to meet you
  donderdag 11 oktober 2007 @ 14:41:14 #81
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53863422
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 14:40 schreef moussie het volgende:

[..]

waar haal jij dat "in het eerste jaar" vandaan .. als ik het goed begrijp gaat het hier over mensen die al jaren in NL wonen .. ?
nog erger.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 14:42:35 #82
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53863453
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 14:40 schreef moussie het volgende:

[..]

Je krijgt het direct aangeboden en een inburgeringscursus is niet iets wat nieuw is dit jaar. En het gaat om mensen die bij aanvang van de cursus er direct onderuit proberen te komen. Als ze hier enkele jaren zijn dan hadden ze de cursus allang achter de rug kunnen hebben.

En al zouden ze hier allang zijn, dan mogen ze er nog niet voor kiezen om de boel te bedonderen. Ik overtreed toch ook geen wetten als ik 'geen zin' heb om mij daar aan te houden. Als je de boel wilt bedriegen ben jij wat mij betreft gezakt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Gabry op 11-10-2007 14:55:46 ]
pi_53863820
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 14:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nog erger.
als je maar net genoeg centjes verdient om te eten en je rekeningen te betalen is het volgen van een dure cursus niet het eerste op de lijst van prioriteiten, niet waar ?
pleased to meet you
pi_53863974
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:02 schreef moussie het volgende:
als je maar net genoeg centjes verdient om te eten en je rekeningen te betalen is het volgen van een dure cursus niet het eerste op de lijst van prioriteiten, niet waar ?
Dan zorg je dat je in je land van herkomst genoeg achter de hand hebt om ter plaatse een cursus Nederlands te volgen. Lukt dat niet dan blijf je thuis en emigreer je niet. Ik mag toch aannemen dat we van nieuwe Nederlanders op z'n minst een klein beetje zelfredzaamheid verwachten? Als je zo graag wilt emigreren naar Nederland dan zorg je maar dat je het ook financieel op orde hebt.
pi_53864081
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:09 schreef FJD het volgende:

[..]

Dan zorg je dat je in je land van herkomst genoeg achter de hand hebt om ter plaatse een cursus Nederlands te volgen. Lukt dat niet dan blijf je thuis en emigreer je niet. Ik mag toch aannemen dat we van nieuwe Nederlanders op z'n minst een klein beetje zelfredzaamheid verwachten? Als je zo graag wilt emigreren naar Nederland dan zorg je maar dat je het ook financieel op orde hebt.
of uit een oorlogsgebied komt
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 15:16:43 #86
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53864140
Je kunt de gratis cursus ook deeltijd of duaal volgen.
pi_53864144
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 14:42 schreef Gabry het volgende:

[..]

Je krijgt het direct aangeboden en een inburgeringscursus is niet iets wat nieuw is dit jaar. En het gaat om mensen die bij aanvang van de cursus er direct onderuit proberen te komen. Als ze hier enkele jaren zijn dan hadden ze de cursus allang achter de rug kunnen hebben.

En al zouden ze hier allang zijn, dan mogen ze er nog niet voor kiezen om de boel te bedonderen. Ik overtreed toch ook geen wetten als ik 'geen zin' heb om mij daar aan te houden. Als je de boel wilt bedriegen ben jij wat mij betreft gezakt.
ga je ajb eerst even inlezen wie er allemaal zo'n cursus moet doen
http://www.hoemoetikinbur(...)moet_inburgeren.html
Voor de rest : de invoering van het basisexamen is idd niet van dit jaar maar van maart vorig jaar, de wet zelf is wel van dit jaar ..

je eerst informeren voor je klaar staat met je oordeel .. ideetje ?
pleased to meet you
pi_53864160
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:02 schreef moussie het volgende:

[..]

Over welke dure cursus heb je het?
pi_53864174
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Je zou denken dat dat zou motiveren tot een vaste vestiging.
pi_53864183
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:17 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

De hypothetische dure cursus Nederlands die je alvast zou kunnen volgen in het land van herkomst.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 15:18:52 #91
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53864190
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:16 schreef moussie het volgende:

[..]

ga je ajb eerst even inlezen wie er allemaal zo'n cursus moet doen
http://www.hoemoetikinbur(...)moet_inburgeren.html
Voor de rest : de invoering van het basisexamen is idd niet van dit jaar maar van maart vorig jaar, de wet zelf is wel van dit jaar ..

je eerst informeren voor je klaar staat met je oordeel .. ideetje ?
Ook de tweede alinea gelezen? Keur jij dat wel goed?
pi_53864202
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:17 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

die 2½ LOI cursussen die zo'n beetje het enige waren wat je kon vinden tot een paar jaar geleden
pleased to meet you
pi_53864229
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:18 schreef Gabry het volgende:

[..]

Ook de tweede alinea gelezen? Keur jij dat wel goed?
welke tweede alinea bedoel je ?
pleased to meet you
pi_53864244
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:18 schreef Litpho het volgende:

[..]

Je zou denken dat dat zou motiveren tot een vaste vestiging.
idd overigens zijn dat vaak niet de onwelwillende (ondankbare) mensen, dat zijn veelal de economische "vluchtelingen"
  donderdag 11 oktober 2007 @ 15:21:44 #95
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53864252
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:20 schreef moussie het volgende:

[..]

welke tweede alinea bedoel je ?
quote:
Over het bedrog.
pi_53864279
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:19 schreef moussie het volgende:

[..]

die 2½ LOI cursussen die zo'n beetje het enige waren wat je kon vinden tot een paar jaar geleden
nee op veel middelbare scholen en roc`s heb je al jaren avondcursussen die waarschijnlijk zwaar gesubsideerd worden
pi_53864280
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dan ben je vluchteling dus heb je een aparte status

Kan me voorstellen dat je dan een constructie verzint waarbij iemand eerst een jaar een uitkering krijgt en vervolgens of in staat is Nederlands te spreken of in staat is om terug te keren naar z'n eigen land omdat het veilig is.
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:19 schreef moussie het volgende:
Boehoe ik moet investeren voordat ik mag emigreren. Pas op dadelijk verwachten we nog eigen initiatief van nieuwkomers.
pi_53864336
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:21 schreef Gabry het volgende:

[..]

[..]

Over het bedrog.
dus als jij al 30 jaar in een land woont, je bent al lang en breed genaturaliseerd, je hebt nog nooit een vlieg kwaad gedaan .. en dan word je ineens verplicht om de taal te leren .. dat vindt jij normaal ?
Als het mij zou overkomen zou ik het pure pesterij vinden .. dat had je dan maar eerder moeten bedenken en niet 20 jaar na dato
pleased to meet you
pi_53864354
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:18 schreef Litpho het volgende:

[..]

De hypothetische dure cursus Nederlands die je alvast zou kunnen volgen in het land van herkomst.
okè, daar doen ze het niet omdat het niet te betalen is en in NL niet omdat het gratis is.

Schiet mij maar lek.
pi_53864372
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:23 schreef FJD het volgende:
Boehoe ik moet investeren voordat ik mag emigreren. Pas op dadelijk verwachten we nog eigen initiatief van nieuwkomers.
ik heb de indruk dat het in het artikel zelf hoofdzakelijk gaat om oudkomers ..
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')