abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:53:23 #201
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53893116
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 18:21 schreef Loedertje het volgende:
We zouden eens moeten beginnen met alle folders en voorlichtingsmateriaal in Nederland slechts in het Nederlands en Engels uit te geven.
Dus Engels voor die pak em beet 100.000 engelstaligen in Nederland mag wel, maar Arabisch voor de zo'n 500.000 Arabisch sprekenden mag niet?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:48:31 #202
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_53898581
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 19:51 schreef maartena het volgende:

[..]

Omdat we in de jaren 60 en 70, toen de babyboomgeneratie die in de late jaren 40 en 50 geboren werden opeens allemaal huizen nodig hadden, en er geen bouwvakkers waren om ze te bouwen. Nu nog worden de meeste huizen gebouwd door allochtone bouwvakkers trouwens, meer dan 50% van de bouwvakkers zijn allochtoon.

Misschien moet je om wat tegengewicht te geven maar een carrière zoeken in de bouw.
En wat lette die babyboomers destijds om zelf hun huizen te bouwen, als jonge goden van 20? Er was werkeloosheid genoeg in die dagen. Bovendien betwijfel ik echt ten zeerste of 50% van de bouwvakkers allochtoon is.

zoek google:
quote:
Maar uit onderzoek van het Economisch Instituut voor de Bouw nijverheid (eib) blijkt dat minder dan drie procent van alle bouwvakkers allochtoon is. ...
http://www.google.com/search?hl=en&q=bouwvakkers+allochtoon

En die drie procent allochtone bouwvakkers hebben wij dus kei- en keihard nodig om de huidige woningnood in Nederland op te lossen. Ik weet wel een andere manier om woonruimte beschikbaar te maken.
The End Times are wild
pi_53898883
weet je ken er een
kwam als vluchteling hier..
vrouw en 6 kids..
vrouw verlept verlaten en bijna toot
nu gaat hij enge kerel, terug naar zijn land..is daar ook weer getrouwd heeft daar een jong vrouwtje en een winkeltje!
Eigen bedrijfje pendelt nu heen en weer tussen nederland en land van herkomst
ja ik haat die gast is dit erg?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:28:06 #204
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53899663
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 23:48 schreef LXIV het volgende:
En wat lette die babyboomers destijds om zelf hun huizen te bouwen, als jonge goden van 20? Er was werkeloosheid genoeg in die dagen. Bovendien betwijfel ik echt ten zeerste of 50% van de bouwvakkers allochtoon is.
Vraag het je ouders. Die zijn denk ik ook van die generatie, en waarom zij zelf niet hun huizen gingen bouwen?

Mijn vader had in ieder geval meer zin om naar de universiteit te gaan in plaats van een laag betaalde bouwvakkersbaan op te zoeken...... Goh, gek he?

En inderdaad, het is allang niet meer zo, en dat van die 3% heb ik ook gevonden. Maar toen ze als gekken wijken uit de grond stampten in de jaren 70 was dat wel zo, juist daarvoor haalden we veel gastarbeiders naar Nederland. Maar ja, toen waren de huizen ook nog goedkoop
quote:
En die drie procent allochtone bouwvakkers hebben wij dus kei- en keihard nodig om de huidige woningnood in Nederland op te lossen. Ik weet wel een andere manier om woonruimte beschikbaar te maken.
Tja, in de Nederlandse democratie, waarbij ook nog eens driekwart van de allochtonen een Nederlands paspoort heeft en dus beschermd onder de grondwet, gaat dat echt niet lukken.

Hoewel..... er is een Europees land die daarvoor in 1935 speciale wetten voor maakte om toch mensen van een bepaalde doelgroep de grens over te zetten en later op andere manieren te verwijderen uit de maatschappij. Effectief was het wel, en 10 jaar later was er bijna niemand meer over van die doelgroep. ;')

Maar goed, dat gaat dus in een Democratie en met een fatsoenlijke grondwet zoals de Nederlandse echt niet gebeuren. Mensen die in termen als "uitzetten" en "afpakken" denken weten toch niet helemaal hoe e.e.a. legaal in elkaar steekt en wat voor rechten burgers hebben. En dat is maar goed ook dat ze die rechten hebben.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  † In Memoriam † zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:42:25 #205
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53900034
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 19:53 schreef maartena het volgende:

[..]

Dus Engels voor die pak em beet 100.000 engelstaligen in Nederland mag wel, maar Arabisch voor de zo'n 500.000 Arabisch sprekenden mag niet?
quote:
Het Engels (English) behoort tot de West-Germaanse tak van de Germaanse talen en is verwant aan het Scots en het Fries. In mindere mate is het verwant met het Nederlands, Duits en de Scandinavische talen. Het Engels heeft een grote invloed ondergaan van het Frans, door de eeuwenlange Normandische overheersing van Engeland. Ook zijn er veel leenwoorden uit andere Romaanse talen (Latijn, Spaans en Italiaans). Het heeft ongeveer 354 miljoen moedertaalsprekers en meer dan een miljard mensen die het als tweede taal spreken. Het Engels is de taal die het meest wordt onderwezen en begrepen over de hele wereld.

Van mij mag je de voorlichting ook slechts geven in het Nederlands maar ik ga ervanuit dat door de invloed van tv/andere media de meeste mensen wel in staat zijn wat basisengels te begrijpen.
Wat ik probeer te zeggen is dat we als land zelf medeschuldig zijn aan het feit dat *de allochtonen* er geen noodzaak zien om Nederlands te gaan leren. Veel dingen worden aangedragen in hun eigen taal, al vele jaren lang, waarom zouden ze in vredesnaam Nederlands willen leren ?
De noodzaak is er simpelweg niet. Kom niet aan met deelnemen aan het maatschappelijk leven, ze hebben vaak een zeer hechte gemeenschap waarbij het sociale aspect een zeer belangrijke positie inneemt , hebben intensief contact met familie en vrienden die dezelfde taal spreken als zij en vermaken zich binnen hun eigen omgeving prima.

m.b.t. Dingen vanuit de sociale dienst denk ik er persoonlijk wel anders over, dan zou er gewoon een anctie moeten zijn die er doorgaans altijd is als je je ontrekt van scholing en medewerking m.b.t. de zelfredzaamheid wat het uiteindelijke doelis van dat soort maatregelen.
Ontrek je je aan de verplichtingen die horen bij de vertrekking van een bijstandsuitkering e.d. dan komt er een sanctie, eerst een waarschuwing n vervolgens de maatregelen die op papier vaststaan.
We doen nu allemaal net alsof dit zo verschrikkelijk is maar dit gebeurt ook al zear lang bij andere bijstandsgerechtigen in Nederland die weigeren om deel te nemen aan middelen die handig kunnen zijn bij de bemiddeling naar een baan e.d.

Wat ik verder van de reintegratietrajecten van Gemeentes denk doet overigens totaal niet terzake. Je moet ergens beginnen.
pi_53900252
Waar kan ik me ziekmelden?

Oh nee ik hoef helemaal geen curcus te volguhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:58:26 #207
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_53900372
En dan vindt Vogelnest het ook ergerlijk dat Polen ook verplicht aan de bijscholingscursus moeten meedoen. Het enige dat ik dan kan zeggen is: 'Mens, ga toch koken!'

Nee, echt niet uitnodigend dit.
pi_53901593
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 00:28 schreef maartena het volgende:

Hoewel..... er is een Europees land diedat daarvoor in 1935 speciale wetten voor maakte om toch mensen van een bepaalde doelgroep de grens over te zetten en later op andere manieren te verwijderen uit de maatschappij. Effectief was het wel, en 10 jaar later was er bijna niemand meer over van die doelgroep. ;')

Maar goed, dat gaat dus in een Democratie en met een fatsoenlijke grondwet zoals de Nederlandse echt niet gebeuren. Mensen die in termen als "uitzetten" en "afpakken" denken weten toch niet helemaal hoe e.e.a. legaal in elkaar steekt en wat voor rechten burgers hebben. En dat is maar goed ook dat ze die rechten hebben.
In dat Europese land zijn de toenmalige machthebbers wel met meerderheid van stemmen in het zadel geholpen! Dus maak je geen illusies!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53903331
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 00:42 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]

Van mij mag je de voorlichting ook slechts geven in het Nederlands maar ik ga ervanuit dat door de invloed van tv/andere media de meeste mensen wel in staat zijn wat basisengels te begrijpen.
De meeste westerse mensen bedoel je daar zeker mee. Wat mij betreft mogen die net zo goed Nederlands leren.
quote:
Wat ik probeer te zeggen is dat we als land zelf medeschuldig zijn aan het feit dat *de allochtonen* er geen noodzaak zien om Nederlands te gaan leren. Veel dingen worden aangedragen in hun eigen taal, al vele jaren lang, waarom zouden ze in vredesnaam Nederlands willen leren ?
Denk je nou echt dat ze Nederlands gaan leren, enkel om zo nu en dan een formulier bij de gemeente te kunnen invullen? Nee, dan zorgen ze er wel voor dat één iemand Nederlands kan, en die mag dan voortaan mee als tolk.

Volgens mij kun je dus alle voorlichting, formulieren e.d. het beste alleen in het Nederlands aanbieden - enkel en alleen omdat je dan geen kosten voor het vertalen hoeft te maken.
pi_53904652
quote:

[..]

engels is een wereld taal waarmee je je in NL ook nog aardig kan redden dit itt arabisch
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_53904723
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 10:04 schreef Igen het volgende:

[..]

De meeste westerse mensen bedoel je daar zeker mee. Wat mij betreft mogen die net zo goed Nederlands leren.
[..]
en hoog opgeleiden, de mensen die we nodig hebben

overigens alleen NL is voor mij ook goed
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_53922387
-edit- Probeer het nog eens.

[ Bericht 90% gewijzigd door paddy op 17-10-2007 10:08:00 ]
pi_53922695
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 11:56 schreef moussie het volgende:

[..]

mwah, iets wat op zo'n manier door je strot gedouwd word zou ik geen cadeautje willen noemen en ook geen "krijgen", het word je opgedwongen ..
en ik moet eerlijk zeggen dat ik deze manier van protesteren tegen deze dwang erg geïntegreerd vind
ach ja, inderdaad te belachelijk voor woorden, ik wil in een land gaan wonen en dan vinden die idioten daar ook nog eens dat ik de taal moet leren! wat een belachelijke gedachte is dat toch!

OT: gewoon de inburgeringscursus verplicht houden maar door de kandidaten ZELF laten betalen en pas als deze voldoende is afgesloten hoeven ze hem niet nog een keer te volgen (en te dokken), dan komen ze wel opdagen.
  zondag 14 oktober 2007 @ 13:20:54 #214
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_53923563
quote:

[..]

Met andere woorden : alleen folders in het Nederlands!
pi_53923648
Ik denk dat een groot deel van de ziekmeldingen voortkomt uit het feit dat je moet inburgeren terwijl (zoals in de OP ook staat als voorbeeld met vrouwen van werkende mannen) je dan je hele leefsituatie om moet gooien. Wie past er op de kinderen? Plus: wie betaalt er voor de opvang van kinderen? Ik denk dat -zeker met 1 inkomen- het nogal veel gevraagd is om die mensen te dwingen om enkele honderden euro's per maand af te staan voor dat fantastische cadeau van onze regering. Daar draait diezelfde regering dan dus voor op. Lijkt me ook niet wenselijk.
Ik ken (oh verrassing) een aantal mensen uit mijn omgeving die hiermee te maken hebben, en in veel gevallen vind ik het nogal wat wat van die mensen gevraagd wordt om deel te "mogen" nemen hieraan. En als het nou nog eens iets was, die cursus, maar voor een groot deel is de kwaliteit niet echt bevorderend te noemen voor integratie. Sterker nog, een hoop autochtonen zouden ermee op hun plaat gaan.
Je kunt er overigens onderuit komen door -betaald!- een toets te ondergaan die bekijkt of je niveau van inburgering bij voorbaat al voldoende is zodat die cursus overbodig is.

Eigenlijk is die cursus too much too late en het gevold van het onvermogen van vorige regeringen om nieuwkomers meteen in het begin in te laten burgeren. Zodra bleek dat de gastarbeiders gingen herenigen ipv remigreren had het moeten gebeuren. En de te lange asielprocedures hadden ook beter benut kunnen worden. (En uit onderzoek blijkt juist dat de IND te lang doorprocedeert en termijnen en regels onvertreedt, voor het geval we díé discussie weer krijgen...)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 14 oktober 2007 @ 13:41:09 #216
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_53923877
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 13:27 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik denk dat een groot deel van de ziekmeldingen voortkomt uit het feit dat je moet inburgeren terwijl (zoals in de OP ook staat als voorbeeld met vrouwen van werkende mannen) je dan je hele leefsituatie om moet gooien.
oh gossie, ze moeten hun leefsituatie omgooien! Hoe onmenselijk demonisch!

Wel heel de wereld kunnen rondreizen naar NL toe (wat doet dat voor je "leefsituatie) "maar een cursusje, nee dat is te moeilijk...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_53924181
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 13:41 schreef Napalm het volgende:

[..]

Wel heel de wereld kunnen rondreizen naar NL toe (wat doet dat voor je "leefsituatie) "maar een cursusje, nee dat is te moeilijk...
Zou jij het normaal vinden dat jij omdat jij bij een bepaalde doelgroep hoorde dat jij op kosten en tijd gejaagd werd omdat de regering besluit dat jij iets verplicht moet volgen?
Ik noem maar iets: een groot aantal ongelukken wordt veroorzaakt tussen mannen tussen de 18-26 jaar. Stel dat ze besluiten dat alle mannen in die leeftijd een cursus moeten volgen van een paar maanden, waardoor je bakken met geld kwijt bent omdat je bijvoorbeeld kinderoppas moet regelen of inkomsten misloopt. Ik denk niet dat jij dat zou accepteren, wel?

Edit: en natuurlijk moeten mensen moeite gaan doen om in te burgeren, maar dit initiatief slaat denk ik de plank mis.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 14 oktober 2007 @ 14:19:31 #218
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_53924571
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 13:58 schreef Mwanatabu het volgende:
Zou jij het normaal vinden dat jij omdat jij bij een bepaalde doelgroep hoorde dat jij op kosten en tijd gejaagd werd omdat de regering besluit dat jij iets verplicht moet volgen?
de belasting doet niet anders..
quote:
Ik noem maar iets: een groot aantal ongelukken wordt veroorzaakt tussen mannen tussen de 18-26 jaar. Stel dat ze besluiten dat alle mannen in die leeftijd een cursus moeten volgen van een paar maanden, waardoor je bakken met geld kwijt bent omdat je bijvoorbeeld kinderoppas moet regelen of inkomsten misloopt. Ik denk niet dat jij dat zou accepteren, wel?
als het alternatief is geen rijbewijs dan ga ik lachend. De eisen aan mij waren ook al veel strenger dan aan mijn ouders.

En let wel Nederland heeft die mensen niet hierheen gevraagd, juist niet. Zij willen, dus zij mogen er ook wel wat voor doen.
quote:

Edit: en natuurlijk moeten mensen moeite gaan doen om in te burgeren, maar dit initiatief slaat denk ik de plank mis.
het heel probleem is dat men dolgraag naar dit land van graan en honing wil om flink te cashen (wie zou dat niet willen) maar vervolgens wel de boel en masse verziekt door onaangepast gedrag. Uitstekend dat we daar wat aan doen. Een vrijblijvende cursus heeft natuurlijk gene enkel effect en verwordt tot een kopje theedrinken voor een lege klas. En waarom meot Nedelrand de kopsten betalen voor hun keuze om hierheen te komen. Waarom moet dat van mijn belastingcentjes?Wat is het redelijke aan dat ik moet betalen voor de keuze van een ander?

Verder is het ook een fraaie parabel met de dramatische resultaten van de allochtonen in ons onderwijs.. Zou er een culturele aversie zijn tegen leren?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_53924691
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 13:41 schreef Napalm het volgende:

[..]

als je moet rondkomen van een minimuminkomen is het dat wel, helemaal als manlief ook nog eens onbetaald verlof moet gaan opnemen om die cursus te kunnen volgen
quote:
wtf heeft dat ermee te maken ? Waar Mwana het over heeft is dat je ineens een riant gedeelte van je, vaak niet al te grote, inkomen moet besteden aan kinderopvang, als je die al kan vinden, en dat dan om een cursus te volgen waarin jij bijster weinig leert dat je ooit in de praktijk zal gebruiken ..
of dacht jij soms dat je met 2000 nederlandse woorden ver komt ?
En lekker belangrijk, historische data .. alsof de gemiddelde autochtoon die wel kent, sterker nog, sinds de cursus kennen de allochtonen iig de eerste alinea's van ons volkslied beter dan de meeste autochtonen ..

als je die mensen dan al verplicht om een cursus te volgen, maak er dan iig wel iets zinvols van, iets waar je wat aan hebt, en niet dit snel-snel uit de grond gestampte rotzooitje, dit achterlijke stukje symboolpolitiek
pleased to meet you
  † In Memoriam † zondag 14 oktober 2007 @ 14:40:28 #220
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53924935
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:26 schreef moussie het volgende:

is dat je ineens een riant gedeelte van je, vaak niet al te grote, inkomen moet besteden aan kinderopvang, als je die al kan vinden
Je hebt erg weinig kennis van de allochtone medemens nietwaar Moussie?
Deze hebben vaak een zeer hechte familieband en opvang voor elkaars kinderen en oma's is geen enkel probleem, mocht dat het wél zijn dan huw je de lelijkste man in de familie uit aan een meisje die de zorg voor de familie gewoon op zich neemt.
pi_53925095
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:40 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Deze hebben vaak een zeer hechte familieband en opvang voor elkaars kinderen en oma's is geen enkel probleem, mocht dat het wél zijn dan huw je de lelijkste man in de familie uit aan een meisje die de zorg voor de familie gewoon op zich neemt.
idd alles is daar oppas
  zondag 14 oktober 2007 @ 15:01:12 #222
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_53925315
quote:

wtf heeft dat ermee te maken ? Waar Mwana het over heeft is
"over de leefsituatie omgoooien". intercontinentaal verhuizen lijkt me daar het extreme voorbeeld van.
quote:
als je moet rondkomen van een minimuminkomen is het dat wel, helemaal als manlief ook nog eens onbetaald verlof moet gaan opnemen om die cursus te kunnen volgen
onbetaald verlof? met vakantiedagen kom je al een heel eind.

verder noem je hier "minimuminkomen". interessant.
Wie komen NL in als legaal migrant?
1) huwelijk
2) werk
3) asiel

1) voor huwelijksimmigranten is een eis aan het inkomen van de partner en dat is hoger dan hert minium dus hier gaat je geklaag niet op.. En ik neem aan dat zonder samenwonen er in 99% van de gevallen ook nog geen kinderen zijn om op te passen..
2) ah, de groep artsen en toponderzoekers uit de kenniswerkersregeling. Die werken toch zeker niet tegen het miniumloon? Bovendien slagen dit soort intelligente mensen in no-time voor de cursus lijkt me..
3) asielzoekers. Die hebben geen werk (lukt ook niet als je niet bent ingeburgerd) dus kunnen ze met hun uitkering op cursus lijkt me.
quote:
dat je ineens een riant gedeelte van je, vaak niet al te grote, inkomen moet besteden aan kinderopvang
zie bij 1. En voor groep twee zijn er geen kinderen en voor de rest; is die cursus tegelijkertijd verplicht, vijf dagen per week, meteen de eerste 3 maanden als men binnen is?
quote:
of dacht jij soms dat je met 2000 nederlandse woorden ver komt ?
Lijkt me een uitstekende basis. Hoeveel woorden Frans/ Duits denk je dat ik nog weet van de middelbare school? Toch bel ik die Franse klant op..
quote:
En lekker belangrijk, historische data .. alsof de gemiddelde autochtoon die wel kent,
de gemiddelde autochtoon weet voldoende van Nederland.

quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:26 schreef moussie het volgende:sterker nog, sinds de cursus kennen de allochtonen iig de eerste alinea's van ons volkslied beter dan de meeste autochtonen ..
bron?
quote:
als je die mensen dan al verplicht om een cursus te volgen, maak er dan iig wel iets zinvols van, iets waar je wat aan hebt, en niet dit snel-snel uit de grond gestampte rotzooitje, dit achterlijke stukje symboolpolitiek
quote:
, en dat dan om een cursus te volgen waarin jij bijster weinig leert dat je ooit in de praktijk zal gebruiken ..
dat is een heel andere discussie. Feit blijft dat dit een heel stuk beter is dan niets.

[ Bericht 0% gewijzigd door Napalm op 14-10-2007 15:07:29 ]
pi_53930477
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 15:01 schreef Napalm het volgende:
"over de leefsituatie omgoooien". intercontinentaal verhuizen lijkt me daar het extreme voorbeeld van.
daarbij heb je iig nog de hoop dat het je situatie verbeterd
quote:
onbetaald verlof? met vakantiedagen kom je al een heel eind.
aah, dus het cursusprogramma gaat zich aanpassen aan de tijdstippen waarop een werknemer vakantie kan krijgen, daarnaast heeft een werknemer ook helemaal geen behoefte aan een beetje ontspanning, om stressziekten ed te voorkomen weet je wel, en voor de rest is dat natuurlijk allemaal makkelijk te leren in 3 weken tijd .. nederlands en al die historische data .. helemaal voor een ouder persoon dat nog nooit van zijn leven op school heeft gezeten ..
fyi, de kortste cursus duurt pakweg een half jaar, lees je eerst even in of spreek met mensen die zo'n cursus moeten doen
quote:
verder noem je hier "minimuminkomen". interessant.
Wie komen NL in als legaal migrant?
1) huwelijk
2) werk
3) asiel

1) voor huwelijksimmigranten is een eis aan het inkomen van de partner en dat is hoger dan hert minium dus hier gaat je geklaag niet op.. En ik neem aan dat zonder samenwonen er in 99% van de gevallen ook nog geen kinderen zijn om op te passen..
2) ah, de groep artsen en toponderzoekers uit de kenniswerkersregeling. Die werken toch zeker niet tegen het miniumloon? Bovendien slagen dit soort intelligente mensen in no-time voor de cursus lijkt me..
3) asielzoekers. Die hebben geen werk (lukt ook niet als je niet bent ingeburgerd) dus kunnen ze met hun uitkering op cursus lijkt me.

[..]

zie bij 1. En voor groep twee zijn er geen kinderen en voor de rest; is die cursus tegelijkertijd verplicht, vijf dagen per week, meteen de eerste 3 maanden als men binnen is?
dit topic gaat niet over nieuwkomers die aan al die bovenstaande regels moeten voldoen voor hun partner hier mag komen, dit topic gaat over oudkomers, mensen die al jaren genaturaliseerd zijn, gewoon werken en voor de rest nog nooit iemand lastig hebben gevallen
quote:
Lijkt me een uitstekende basis. Hoeveel woorden Frans/ Duits denk je dat ik nog weet van de middelbare school? Toch bel ik die Franse klant op..
je bent bekend met het feit dat oudere mensen moeilijker leren als jongeren, je bent ook bekend met het feit dat je je hersenen moet (blijven) trainen om te kunnen leren .. ?
of te wel, proberen een 45 jarige die nog nooit op school heeft gezeten een nieuwe taal te leren is op z'n zachtst gezegd bijzonder moeilijk
quote:
de gemiddelde autochtoon weet voldoende van Nederland.
gek genoeg zijn de gemiddelde autochtonen die wel direct of indirect met die toets te maken hebben het roerend eens over een ding : de gemiddelde autochtoon zakt met vlag en wimpel voor die toets ..
hoe zou dat toch komen dan ?
quote:
bron?
je hebt al die opwinding gemist een tijdje terug .. ?
het begon als ik het goed herinner met het niet meezingen van het wilhelmus door ons oranje team bij de EK 2004, dat is al heel wat jaren zo, en niet alleen bij de nederlanders, maar in 2004 besloot iemand daarover te vallen, het was wel heel "onvaderlands" om de tekst van je eigen volkslied niet te kennen .. zo werden dus eerst een paar spelers in hun hemd gezet omdat ze de tekst niet kenden, later trok men met camera en microfoon de steden in .. en tja, de meerderheid komt niet verder dan "duitschen bloed", een handvol is het vaderland nog getrouw en een enkeling, meestal 65+, kent de gehele tekst ..
quote:
dat is een heel andere discussie. Feit blijft dat dit een heel stuk beter is dan niets.
Een stuk beter voor wie ? De leraren die de cursus geven, de ambtenaren die met de papieren gaan schuiven ?
pleased to meet you
  zondag 14 oktober 2007 @ 19:40:21 #224
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53930903
was wel geestig. ik zag laatst op tv een soort van inburgeringscursus. die ging over hoe je je correct moet ziekmelden. in de aftiteling van het programma zag je op belangrijke posities vooral veel allochtone namen, zeg maar. heel erg ziek eigenlijk, nog voor ze überhaupt ziek zouden worden.

ik kots op de mentaliteit van sommige mensen die denken dat het hier vooral vangen is. kost ons miljarden per jaar.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 14 oktober 2007 @ 19:52:49 #225
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_53931192
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 19:24 schreef moussie het volgende:
daarbij heb je iig nog de hoop dat het je situatie verbeterd
duurt die cursus levenslang? Is dat je bewering?!
quote:
aah, dus het cursusprogramma gaat zich aanpassen aan de tijdstippen waarop een werknemer vakantie kan krijgen,
helemaal niet. Cursus gaat voor. Bovendien lijkt me het me een redelijk argument bij je werkgever (zijn ze in de praktijk gevoellig voor) en laten we er niet aan voorbij gaan dat de gemiddelde immigrant gewoon oerstom werk doet en zo vervangbaar is door een collega. Zijn vakantiemoment maakt dus niet veel uit..Verder weer de (in veel gevallen onjuiste) stelling dat die inburgeraar een baan heeft. Voor luitjes zonder werk heb je dus geen bezwaar?
quote:

daarnaast heeft een werknemer ook helemaal geen behoefte aan een beetje ontspanning, om stressziekten ed te voorkomen weet je wel
oh, gossie, wat hebben ze het toch zwaar . Die paar weken cursus, die duren uiteraard ook minstens 16 uur per dag..
Bovendien, welke stress? In de gemiddelde immigrantenbaan is de stress dat de straat/ werkvloer alweer vies is..

Moet je eens nagaan al die hardwerkende mensen die naast hun full-time baan doorstuderen, accountant proberen te worden of een cursus bij het LOI, wat een hel moeten die toch doorstaan. EN niet een paar weken maar vele jaren.

Trouwens waar haal jij al die werkstress wijsheden vandaan? Van Oprah?
quote:
, en voor de rest is dat natuurlijk allemaal makkelijk te leren in 3 weken tijd .. nederlands en al die historische data ..
Heb je het nu over oud-komers die nog Nederlands moeten leren?
Trouwens eerst claim je "minstens een half jaar" en nu weer "3 weken". Wat is het nu?
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 19:24 schreef moussie het volgende:helemaal voor een ouder persoon dat nog nooit van zijn leven op school heeft gezeten ..
eens kijken die bejaarde zonder school, is dat nu een kennismigrant of een passende partner?
Of een asielzoeker die weliswaar niks kan maar toch het regime tegen zich in het harnas heeft weten te jagen?

Buitenlandse ouderen die nooit scholing hebben gehad zijn en zullen altijd volkomen nutteloos zijn in Nederland en moeten dus gewoonweg niet , nooitniet worden toegelaten. Die moeten gewoon naar een land gaan waar men nog behoefte heeft aan geitehoeders..
quote:
fyi, de kortste cursus duurt pakweg een half jaar, lees je eerst even in of spreek met mensen die zo'n cursus moeten doen
een half jaar fulltime, 40 uur per week. Please, geef me één bron.
quote:
dit topic gaat niet over nieuwkomers
Dus de verplichte inburgeringscursus voor nieuwkomers is prima? Zijn we dat al eens.

Oneens ben ik met jouw stelling dat dit topic "niet over nieuwkomers gaat". Waar staat dat exact in de OP??
Voor oudkomers zie hieronder!
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 19:24 schreef moussie het volgende:ande regels moeten voldoen voor hun partner hier mag komen, dit topic gaat over oudkomers, mensen die al jaren genaturaliseerd zijn, gewoon werken en voor de rest nog nooit iemand lastig hebben gevallen
Voor hun moet de inburgering een eitje zijn als ze al zoveel ervaring hebben!
quote:

je bent bekend met het feit dat oudere mensen moeilijker leren als jongeren, je bent ook bekend met het feit dat je je hersenen moet (blijven) trainen om te kunnen leren .. ?
of te wel, proberen een 45 jarige die nog nooit op school heeft gezeten een nieuwe taal te leren is op z'n zachtst gezegd bijzonder moeilijk
Die oudjes zonder school die geen Nederlands spreken doel je daar nu mee op de oudkomers die "gewooon werken" of toch op de kennismigrant of de huwelijkspartner?!
quote:
gek genoeg zijn de gemiddelde autochtonen die wel direct of indirect met die toets te maken hebben het roerend eens over een ding : de gemiddelde autochtoon zakt met vlag en wimpel voor die toets ..
Bron? (echte toesten en geen BNN test!)
quote:
je hebt al die opwinding gemist een tijdje terug .. ?
het begon als ik het goed herinner met het niet meezingen van het wilhelmus door ons oranje team bij de EK 2004, dat is al heel wat jaren zo, en niet alleen bij de nederlanders, maar in 2004 besloot iemand daarover te vallen, het was wel heel "onvaderlands" om de tekst van je eigen volkslied niet te kennen .. zo werden dus eerst een paar spelers in hun hemd gezet omdat ze de tekst niet kenden, later trok men met camera en microfoon de steden in .. en tja, de meerderheid komt niet verder dan "duitschen bloed", een handvol is het vaderland nog getrouw en een enkeling, meestal 65+, kent de gehele tekst ..
poog je nu aan te tonen de juistheid van jouw stelling "A meer weet dan B " met enkel een subjectief waardeoordeel over het kennisniveau van B??
quote:
Een stuk beter voor wie ? De leraren die de cursus geven, de ambtenaren die met de papieren gaan schuiven ?
eerst klaag je dat die cursus zo zwaar("een hele taal leren") is nu impliceer je dat men er niets nuttigs leert. Nederlands spreken is dus niet nuttig in dit land.. Maar wie ben jij eigenlijk om arbeidsmarkteisen te beoordelen? Hoeveel mensen neem jij aan?
Grappig ook dat al deze mensen volgens jou een miniuminkomen hebben en geen Nederlands spreken en je daar geen enkele relatie tussen ziet..

[ Bericht 3% gewijzigd door Napalm op 14-10-2007 21:07:43 ]
pi_53937895
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:40 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Blijkbaar weet jij precies hoe de allochtone medemens zijn leven inricht. Hulde dat je ons daarvan ook zo ruimhartig laat meegenieten!
Maar erg logisch denken kun je niet: dat meisje dat de zorg voor de familie op zich moet nemen, is dat nou juist ook niet een meisje dat op inburgering moet? En wie zorgt dan voor die lelijke man, de kinderen en de oma?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 15 oktober 2007 @ 00:09:03 #227
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53938004
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 00:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Blijkbaar weet jij precies hoe de allochtone medemens zijn leven inricht. Hulde dat je ons daarvan ook zo ruimhartig laat meegenieten!
Maar erg logisch denken kun je niet: dat meisje dat de zorg voor de familie op zich moet nemen, is dat nou juist ook niet een meisje dat op inburgering moet? En wie zorgt dan voor die lelijke man, de kinderen en de oma?
zit niet zo wijs te doen mokkeltje.
pi_53938596
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 00:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zit niet zo wijs te doen mokkeltje.

Primeur: ik kreeg de slappe lach van een antwoord!
  maandag 15 oktober 2007 @ 12:13:18 #229
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_53945839
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 08:50 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Sja, waarom zou je een gratis inburgeringscursus doen en de taal leren als je toch je verdere leven een uitkering, subsidies, tolk en gratis zorg krijgt?

Blijkbaar zijn het hoofdzakelijk zieke kneusjes die sinterklaas NL aandoen op hun wereldreis.

Wordt eens hoogste tijd om harde noten te kraken zoals 'wie niet werkt zal niet eten'

Harde noten kraken? lekker doorknuffelen en theedrinken zal je bedoelen zeker met dit kabinet en Sinterklaas Wouter Bos als de man van de financien.
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
  maandag 15 oktober 2007 @ 12:40:45 #230
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_53946554
quote:

Hoewel..... er is een Europees land die daarvoor in 1935 speciale wetten voor maakte om toch mensen van een bepaalde doelgroep de grens over te zetten en later op andere manieren te verwijderen uit de maatschappij. Effectief was het wel, en 10 jaar later was er bijna niemand meer over van die doelgroep.
OMG! Als we de discussie niet kunnen winnen, halen we de Hilter-troef weer tevoorschijn.

Zooooooooo 20e eeuws.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 15 oktober 2007 @ 13:16:32 #231
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_53947262
quote:

Hoewel..... er is een Europees land die daarvoor in 1935 speciale wetten voor maakte om toch mensen van een bepaalde doelgroep de grens over te zetten en later op andere manieren te verwijderen uit de maatschappij. Effectief was het wel, en 10 jaar later was er bijna niemand meer over van die doelgroep. ;')
I hereby invoke GODWIN'S LAW!

Maartena loses the interwebbe!
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_53949730
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:22 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Lang leve de vrijheid! benieuwd wanneer de Partij van de Vrijheid deze misstanden gaat aankaarten!
Je hebt gelijk voor wat betreft de vrijheid, maar jij hebt toch geen zin om belasting te gaan betalen voor iemand die moedwillig niet kan werken? Persoonlijk ben ik voor de stelling: je hoeft de taal niet te leren, maar dan krijg je ook geen uitkering.
Danmark: more usefull every day!
  maandag 15 oktober 2007 @ 19:24:57 #233
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53952881
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:40 schreef EdvandeBerg het volgende:
OMG! Als we de discussie niet kunnen winnen, halen we de Hilter-troef weer tevoorschijn.
En toch zit er een kern van waarheid in. Uitspraken als "afpakken" (mbt tot het Nederlanderschap) en "uitzetten" kan eigenlijk alleen als we de Nederlandse democratie inruilen voor een wat meer facistisch staatsmodel. Voornamelijk de grondwet zit nogal in de weg met betrekking tot uitzetten van Nederlanders (met Nederlands paspoort) die afkomstig zijn uit een andere cultuur.

Als we de democratie willen behouden in Nederland zul je er toch rekening mee moeten houden dat er altijd een Marokkaanse, Turkse, Surinaamse, en Antilliaanse minderheid zal zijn die niet minder zal worden (en gezien de keuze van gezinsgrootte zelfs met een immigratiestop alleen maar meer), en dat zullen we gewoon moeten accepteren. Mensen die "uitzetten" en "afpakken" roepen hebben duidelijk weinig kaas gegeten van hoe Nederlanders beschermd worden door de grondwet, en een "behalve Marokkanen en Turken" toevoegsel aan de grondwet toevoegen gaat in de democratie gewoon niet gebeuren.

En daar kan Wilders ook niets aan veranderen.

-
pi_53960360
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 19:52 schreef Napalm het volgende:

[..]

duurt die cursus levenslang? Is dat je bewering?!
yup, falen is geen optie namelijk, je moet doorgaan tot je slaagt
quote:
helemaal niet. Cursus gaat voor. Bovendien lijkt me het me een redelijk argument bij je werkgever (zijn ze in de praktijk gevoellig voor) en laten we er niet aan voorbij gaan dat de gemiddelde immigrant gewoon oerstom werk doet en zo vervangbaar is door een collega. Zijn vakantiemoment maakt dus niet veel uit..Verder weer de (in veel gevallen onjuiste) stelling dat die inburgeraar een baan heeft. Voor luitjes zonder werk heb je dus geen bezwaar?
voor mensen die een bijstandsuitkering moeten aanvragen heb ik geen bezwaar ..

maar begrijp ik je goed, je vindt het niet erg als iemand ontslagen word omdat die die cursus moet doen ?
quote:
oh, gossie, wat hebben ze het toch zwaar . Die paar weken cursus, die duren uiteraard ook minstens 16 uur per dag..
Bovendien, welke stress? In de gemiddelde immigrantenbaan is de stress dat de straat/ werkvloer alweer vies is..
waar is dat denigrerende toontje goed voor ? Heb je dat nodig om te overleven of zo ?
quote:
Moet je eens nagaan al die hardwerkende mensen die naast hun full-time baan doorstuderen, accountant proberen te worden of een cursus bij het LOI, wat een hel moeten die toch doorstaan. EN niet een paar weken maar vele jaren.
ten eerste is er een verschil tussen verplicht en vrijwillig, en ten tweede kan je nog iets met zo'n LOI diploma, met 2000 woorden nederlands word je nog steeds als oud vuil behandelt
quote:
Trouwens waar haal jij al die werkstress wijsheden vandaan? Van Oprah?
nee joh, dr. phil .. maar dan een echte .. zo eentje die van die gestresste LOI'ers ed adviseert zodat ze het laatste jaar en het examen ook nog redden
quote:
Heb je het nu over oud-komers die nog Nederlands moeten leren?
Trouwens eerst claim je "minstens een half jaar" en nu weer "3 weken". Wat is het nu?
idd, het onderwerp van dit topic, de oudkomer ..

en met die 3 weken kom jij toch, jij beweert dat het een cursusje is dat je even in je vakantie kan doen
quote:
eens kijken die bejaarde zonder school, is dat nu een kennismigrant of een passende partner?
Of een asielzoeker die weliswaar niks kan maar toch het regime tegen zich in het harnas heeft weten te jagen?
misschien is het wel de vrouw van de eigenaar van het chinese restaurant bij jou om de hoek ?
quote:
Buitenlandse ouderen die nooit scholing hebben gehad zijn en zullen altijd volkomen nutteloos zijn in Nederland en moeten dus gewoonweg niet , nooitniet worden toegelaten. Die moeten gewoon naar een land gaan waar men nog behoefte heeft aan geitehoeders..
goh, daarom werden ze hier toch in eerste instantie naar toe gehaald .. omdat de mensen met scholing het niet zien zitten om of het zware lichamelijke werk te doen of de troep achter jouw reet op te ruimen
quote:
een half jaar fulltime, 40 uur per week. Please, geef me één bron.
er is niet zoiets als een bron, dat mag iedere gemeente zelf uit besteden .. de kortste cursus die ik al googelend kon vinden is een half jaar, voor nieuwkomers geldt een limiet van 5 jaar na aanmelding en bij oudkomers is het tot je slaagt
quote:
Dus de verplichte inburgeringscursus voor nieuwkomers is prima? Zijn we dat al eens.
hoh, ga me geen woorden in de mond leggen ajb .. zoals ik eerder al zei : op het moment dat ik mij definitief wil vestigen wel, voor die tijd is het onzin ..
quote:
Oneens ben ik met jouw stelling dat dit topic "niet over nieuwkomers gaat". Waar staat dat exact in de OP??
het staat niet zo duidelijk in de OP, maar als je ook maar een beetje bekend bent met de materie weet je dat
quote:
Voor hun moet de inburgering een eitje zijn als ze al zoveel ervaring hebben!
we hebben het hier over mensen die zich al jaren uitstekend redden zonder de taal te kennen .. waarom is die taal ineens zo f*cking belangrijk, zij komen toch nooit in een winkel waar nederlands gepraat word ?
quote:
Die oudjes zonder school die geen Nederlands spreken doel je daar nu mee op de oudkomers die "gewooon werken" of toch op de kennismigrant of de huwelijkspartner?!
zie boven
quote:
Bron? (echte toesten en geen BNN test!)
echte mensen uit de praktijk kennen ook goed ? En dan bedoel ik dus mensen als Mwana en mensen die de toets moeten doen
quote:
poog je nu aan te tonen de juistheid van jouw stelling "A meer weet dan B " met enkel een subjectief waardeoordeel over het kennisniveau van B??
nou nee, ik probeer jou attent te maken op het feit dat Nederland pakweg 3 jaar geleden wakker werd en besefte dat de meerderheid van de bevolking de tekst van het wilhelmus niet kent en dat dat breed uitgemeten is toen in de media .. of dat juist is of niet zou ik niet weten, gzd is er niemand op het absurde idee gekomen om daar "echt" onderzoek naar te doen .. er staat me alleen iets bij van een poll van miauwrice het hondje
quote:
eerst klaag je dat die cursus zo zwaar("een hele taal leren") is nu impliceer je dat men er niets nuttigs leert. Nederlands spreken is dus niet nuttig in dit land..
yup, ik betwijfel de nuttigheid van het kennen van 2000 woorden .. dat is in de aller verste verte niet "nederlands spreken" .. en al zijn de vragen van het weblog van anja cq de test toen in het paradiso alleen maar uit het instructieboekje van het roc, in de realiteit ontloopt het elkaar niet veel
quote:
Maar wie ben jij eigenlijk om arbeidsmarkteisen te beoordelen? Hoeveel mensen neem jij aan?
ik zit aan de andere kant lieverd .. aan wat voor eisen moet ik voldoen om aantrekkelijk te zijn voor de arbeidsmarkt .. en ik kan je vertellen dat perfect nederlands kunnen lezen en schrijven geen f*ck uitmaakt als je voor de rest geen papieren hebt, eerder het tegendeel
quote:
Grappig ook dat al deze mensen volgens jou een miniuminkomen hebben en geen Nederlands spreken en je daar geen enkele relatie tussen ziet..
daar is helemaal niets grappigs aan hoor .. ik als echte geitenwollen sok zeg al sinds de jaren 60 dat wij geen buitenlanders in dienst moeten nemen om ons vuile werk te doen .. en gezien de instroom van de polen is dat bij rechts nederland nog steeds niet doorgedrongen
pleased to meet you
pi_53960845
Dit mokkeltje ( ) steunt maartena en moussie!
pi_53964312
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 01:09 schreef moussie het volgende:

[..]

yup, falen is geen optie namelijk, je moet doorgaan tot je slaagt
[..]

voor mensen die een bijstandsuitkering moeten aanvragen heb ik geen bezwaar ..

maar begrijp ik je goed, je vindt het niet erg als iemand ontslagen word omdat die die cursus moet doen ?
[..]

waar is dat denigrerende toontje goed voor ? Heb je dat nodig om te overleven of zo ?
[..]

ten eerste is er een verschil tussen verplicht en vrijwillig, en ten tweede kan je nog iets met zo'n LOI diploma, met 2000 woorden nederlands word je nog steeds als oud vuil behandelt
[..]

nee joh, dr. phil .. maar dan een echte .. zo eentje die van die gestresste LOI'ers ed adviseert zodat ze het laatste jaar en het examen ook nog redden
[..]

idd, het onderwerp van dit topic, de oudkomer ..

en met die 3 weken kom jij toch, jij beweert dat het een cursusje is dat je even in je vakantie kan doen
[..]

misschien is het wel de vrouw van de eigenaar van het chinese restaurant bij jou om de hoek ?
[..]

goh, daarom werden ze hier toch in eerste instantie naar toe gehaald .. omdat de mensen met scholing het niet zien zitten om of het zware lichamelijke werk te doen of de troep achter jouw reet op te ruimen
[..]

er is niet zoiets als een bron, dat mag iedere gemeente zelf uit besteden .. de kortste cursus die ik al googelend kon vinden is een half jaar, voor nieuwkomers geldt een limiet van 5 jaar na aanmelding en bij oudkomers is het tot je slaagt
[..]

hoh, ga me geen woorden in de mond leggen ajb .. zoals ik eerder al zei : op het moment dat ik mij definitief wil vestigen wel, voor die tijd is het onzin ..
[..]

het staat niet zo duidelijk in de OP, maar als je ook maar een beetje bekend bent met de materie weet je dat
[..]

we hebben het hier over mensen die zich al jaren uitstekend redden zonder de taal te kennen .. waarom is die taal ineens zo f*cking belangrijk, zij komen toch nooit in een winkel waar nederlands gepraat word ?
[..]

zie boven
[..]

echte mensen uit de praktijk kennen ook goed ? En dan bedoel ik dus mensen als Mwana en mensen die de toets moeten doen
[..]

nou nee, ik probeer jou attent te maken op het feit dat Nederland pakweg 3 jaar geleden wakker werd en besefte dat de meerderheid van de bevolking de tekst van het wilhelmus niet kent en dat dat breed uitgemeten is toen in de media .. of dat juist is of niet zou ik niet weten, gzd is er niemand op het absurde idee gekomen om daar "echt" onderzoek naar te doen .. er staat me alleen iets bij van een poll van miauwrice het hondje
[..]

yup, ik betwijfel de nuttigheid van het kennen van 2000 woorden .. dat is in de aller verste verte niet "nederlands spreken" .. en al zijn de vragen van het weblog van anja cq de test toen in het paradiso alleen maar uit het instructieboekje van het roc, in de realiteit ontloopt het elkaar niet veel
[..]

ik zit aan de andere kant lieverd .. aan wat voor eisen moet ik voldoen om aantrekkelijk te zijn voor de arbeidsmarkt .. en ik kan je vertellen dat perfect nederlands kunnen lezen en schrijven geen f*ck uitmaakt als je voor de rest geen papieren hebt, eerder het tegendeel
[..]

daar is helemaal niets grappigs aan hoor .. ik als echte geitenwollen sok zeg al sinds de jaren 60 dat wij geen buitenlanders in dienst moeten nemen om ons vuile werk te doen .. en gezien de instroom van de polen is dat bij rechts nederland nog steeds niet doorgedrongen
"Denigrerend toontje", "waarom moeten ze ineens Nederlands kunnen spreken?"...Het valt niet mee, hè, om de mening van de gemiddelde autochtone Nederlander eens te horen. Gelukkig komen er in de loop der tijd steeds meer die er achter komen dat veel allochtonen helemaal geen Nederlander willen worden. Nederland is heel lang goed geweest om ze een woning te geven, een uitkering, ziektekostenverzekering enz. Nu men er op het Binnenhof eindelijk héél langzaam achter komt dat velen hier alleen zijn om de handjes op te houden en verder alleen thuis of in het koffie- of theehuis hangen en zich ab-so-luut niet willen mengen met de autochtone Nederlanders (daar waren wij autochtonen al láng achter, trouwens, maar dat mochten we nooit zeggen, omdat dat discriminatie was...nu niet meer!) en er héél langzaam (volgens mij luisteren ze tóch een beetje naar Geert Wilders) maatregelen genomen gaan worden, gaan de allochtonen en de linkse brigade mekkeren. Vervelend hè, als je straks geen huis meer krijgt, geen geld meer krijgt, en je er net zoals wij voor moet gaan werken. Ach, jullie hebben het 2 generaties TE goed gehad hier. Nu is het bijna over. Alles wat er straks over is, is de herinnering aan de tijd dat alles vanzelf ging...koester die maar.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:10:51 #237
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_53964748
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 19:24 schreef maartena het volgende:
En toch zit er een kern van waarheid in.
Dat zit er dus niet in.

Je bent een mongool, doe ons een plezier en verwijder jezelf uit de genenpoel. Je bent niets meer dan een mislukking, zo heb je de laatste twee posts bewezen, Je bent een walgelijke schande voor je ouders dat je als een debiel Hitler erbij haalt om je gelijk te halen.

En doe eens leuk, en houd je mongoloide kloontjes bij je, dus laten we hopen dat je in de toekomst Kees22 netjes in het doosje houd waar het hoort.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_53965178
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 10:50 schreef symphrock001 het volgende:

[..]

"Denigrerend toontje", "waarom moeten ze ineens Nederlands kunnen spreken?"...Het valt niet mee, hè, om de mening van de gemiddelde autochtone Nederlander eens te horen.
aah, dus jij bent "de gemiddelde autochtone Nederlander"? Op basis van wat kom je bij die bewering ?
quote:
Gelukkig komen er in de loop der tijd steeds meer die er achter komen dat veel allochtonen helemaal geen Nederlander willen worden.
Ik begrijp onderhand ook niet meer wat me ooit bewogen heeft hier te willen leven, hetgeen ooit naast Denemarken en Zweden het vrijste land van Europa was is verandert in een kippenhok vol bange oude wijven
quote:
Nederland is heel lang goed geweest om ze een woning te geven, een uitkering, ziektekostenverzekering enz.
Jij zegt dat je als ontslagen allochtoon geen rechten hebt ?
quote:
Nu men er op het Binnenhof eindelijk héél langzaam achter komt dat velen hier alleen zijn om de handjes op te houden en verder alleen thuis of in het koffie- of theehuis hangen en zich ab-so-luut niet willen mengen met de autochtone Nederlanders (daar waren wij autochtonen al láng achter, trouwens, maar dat mochten we nooit zeggen, omdat dat discriminatie was...nu niet meer!) en er héél langzaam (volgens mij luisteren ze tóch een beetje naar Geert Wilders) maatregelen genomen gaan worden, gaan de allochtonen en de linkse brigade mekkeren.
fyi .. de enige pre-verdonkiaanse maatregelen zijn genomen door links .. Den Uyl die de verdere werving ging stop zetten en Paars dat de illegalen zat aan te pakken .. sterker nog, de maatregelen die Verdonk heeft genomen, de nieuwe vreemdelingenwet, wie had die ook alweer bedacht ?
quote:
Vervelend hè, als je straks geen huis meer krijgt, geen geld meer krijgt, en je er net zoals wij voor moet gaan werken. Ach, jullie hebben het 2 generaties TE goed gehad hier. Nu is het bijna over. Alles wat er straks over is, is de herinnering aan de tijd dat alles vanzelf ging...koester die maar.
kan je nagaan, woon je hier al 35 jaar, ben je al 30 jaar Nederlander, en je word nog aangesproken met "jullie" .. en dan vraag je je nog af hoe het komt dat mensen niet kunnen/willen integreren
pleased to meet you
pi_53977757
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 10:50 schreef symphrock001 het volgende:

[..]

"Denigrerend toontje", "waarom moeten ze ineens Nederlands kunnen spreken?"...Het valt niet mee, hè, om de mening van de gemiddelde autochtone Nederlander eens te horen. Gelukkig komen er in de loop der tijd steeds meer die er achter komen dat veel allochtonen helemaal geen Nederlander willen worden. Nederland is heel lang goed geweest om ze een woning te geven, een uitkering, ziektekostenverzekering enz. Nu men er op het Binnenhof eindelijk héél langzaam achter komt dat velen hier alleen zijn om de handjes op te houden en verder alleen thuis of in het koffie- of theehuis hangen en zich ab-so-luut niet willen mengen met de autochtone Nederlanders (daar waren wij autochtonen al láng achter, trouwens, maar dat mochten we nooit zeggen, omdat dat discriminatie was...nu niet meer!) en er héél langzaam (volgens mij luisteren ze tóch een beetje naar Geert Wilders) maatregelen genomen gaan worden, gaan de allochtonen en de linkse brigade mekkeren. Vervelend hè, als je straks geen huis meer krijgt, geen geld meer krijgt, en je er net zoals wij voor moet gaan werken. Ach, jullie hebben het 2 generaties TE goed gehad hier. Nu is het bijna over. Alles wat er straks over is, is de herinnering aan de tijd dat alles vanzelf ging...koester die maar.
Haal je niet wat soorten mensen door elkaar? En mis je niet een beetje historisch inzicht?
De linkse brigade, met name de SP, pleit al heel lang voor een steviger integratiebeleid. Verder werken veel oudere linkse mensen echt wel. Of tenminste: er wordt hier op FOK! nogal eens geklaagd over de linkse kerk die weer alles verkeerd regelt.
Voor veel oudkomers is nou juist het probleem, dat ze van de autochtonen in het bedrijfsleven geen werk krijgen. En degenen die een woning en ziektekostenverzekering hadden, werkten daar zelf voor. Gastarbeiders werden ze genoemd. En ze deden het werk dat de autochtonen van die tijd te min vonden. Ze hoefden ook maar twee woorden Nederlands te kennen: "ja" en "meneer". In Nederland hebben trouwens altijd gastarbeiders gewerkt.
Voor de nieuwkomers is het probleem, dat ze graag werken en dus Nederlanders verdrijven: aspergestekers, schilders, klussers.
En dan heb je asielzoekers: meestal mensen met voldoende scholing en ervaring voor goed werk en intelligent genoeg om regimes als die uit Irak, Iran en Afganistan te doorzien en moedig genoeg om actie te ondernemen. Of slachtoffers van vechtende bendes uit landen zonder regering: Somalië, Zaïre/Congo, Angola. Die hadden de afgelopen jaren best willen werken, graag zelfs. Maar dat mochten ze niet zo lang ze in die ellenlange procedures zaten omdat de IND ze ergens op een stapel had gelegd.
pi_53977788
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 11:10 schreef Cairon het volgende:

[..]

Dat zit er dus niet in.

Je bent een mongool, doe ons een plezier en verwijder jezelf uit de genenpoel. Je bent niets meer dan een mislukking, zo heb je de laatste twee posts bewezen, Je bent een walgelijke schande voor je ouders dat je als een debiel Hitler erbij haalt om je gelijk te halen.

En doe eens leuk, en houd je mongoloide kloontjes bij je, dus laten we hopen dat je in de toekomst Kees22 netjes in het doosje houd waar het hoort.
Alsof dit mokkeltje zich zo maar in een doosje laat houden!
Edit:
Oh, en doe voor de lol eens een argument? Een kleintje maar, en een zwak, dan hoef je je niet in te spannen. gewoon voor de afwisseling.
Dan zal ik, om jou te plezieren, beginnen over Stalin. Die zette wel geen mensen het land uit, maar verbande ze naar Siberië, en dat kwam praktisch op hetzelfde neer.

[ Bericht 14% gewijzigd door Kees22 op 16-10-2007 22:51:41 ]
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:56:33 #241
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_53977975
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met cadeau bedoel ik dat ze er niets voor hoeven te betalen. Of denk jij dat wanneer je naar Brazilië zou emigreren de staat jouw taalcursussen gaat betalen?
uit ervaring kan ik u zeggen: nee
trouwens ook geen tolken, folders in verschillende talen, hulpgroepen, integratie cursussen, buurtvaders en theekransjes

en het belangrijkste: geen enkele uitkering, nu niet en nooit niet
zonnig Brasil
pi_53981815
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Haal je niet wat soorten mensen door elkaar? En mis je niet een beetje historisch inzicht?
De linkse brigade, met name de SP, pleit al heel lang voor een steviger integratiebeleid.
Stevig

http://www.sp.nl/standpun(...)er_asielzoekers.html
http://www.sp.nl/standpun(...)r_schipholbrand.html
http://www.sp.nl/standpunten/cd_28/standpunt_over_integratie.html

Mijn broek zakt af van zoveel zwakheid.
quote:
Verder werken veel oudere linkse mensen echt wel.
Je bedoelt jarenlang thuis zitten en dan een flutbaantje voor 20 uur per week?
quote:
Voor veel oudkomers is nou juist het probleem, dat ze van de autochtonen in het bedrijfsleven geen werk krijgen.
Tuurlijk. Het is nooit de schuld van henzelf, maar altijd die van een ander. Typisch links noemen we dat: het vertikken om iemand op zijn eigen verantwoordlijkheid te wijzen. Doe alsjeblieft niet alsof die zielige allochtonen geen schijn van kans hebben op de arbeidsmarkt vanwege de racistische autochtoon, want dat is onzin. Alsof die paupertjes uit de grote steden met hun ghetto-Nederlands en half afgemaakte VMBO -stoer doen is immers het belangrijkst, en een opleiding past daar niet bij- zelf niets te verwijten valt. De enige redenen dat allochtonen vrijwel altijd geen werk hebben, zijn dat ze het vertikken om zich aan te passen, dat ze meestal uberhaupt niet eens aan de functie-eisen voldoen en dat ze een belabberd arbeidsethos hebben waardoor ze de volgende dag alweer op straat staan.
quote:
En degenen die een woning en ziektekostenverzekering hadden, werkten daar zelf voor. Gastarbeiders werden ze genoemd. En ze deden het werk dat de autochtonen van die tijd te min vonden. Ze hoefden ook maar twee woorden Nederlands te kennen: "ja" en "meneer".
'Hoefden'? Wat nou 'hoefden'? Een taal leren moet je zelf aan beginnen. De wil om te integreren moet vanuit jezelf komen. Typisch links weer: het is alweer de schuld van een ander. Die zielige allochtoontjes toch - ze wilden zo graag Nederlands leren en zich aanpassen, maar het mocht niet en ze kregen de gelegenheid niet. Boe-hoe.
quote:
In Nederland hebben trouwens altijd gastarbeiders gewerkt.
Voor de nieuwkomers is het probleem, dat ze graag werken en dus Nederlanders verdrijven: aspergestekers, schilders, klussers.
Wat nou probleem? Zie jij een probleem? Het enige probleem dat ik zie, zijn de jankerds die zelf 20 uur per week thuiszitten en hun hand ophouden terwijl er overduidelijk werk genoeg is.
quote:
En dan heb je asielzoekers: meestal mensen met voldoende scholing en ervaring voor goed werk en intelligent genoeg om regimes als die uit Irak, Iran en Afganistan te doorzien en moedig genoeg om actie te ondernemen.
Oh, die 25 asielzoekers? Volgens mij is er een factor honderd meer oorlogscriminelen en ander schorriemorrie te vinden tussen die allochtonen - en de rest is economisch vluchteling.
quote:
Of slachtoffers van vechtende bendes uit landen zonder regering: Somalië, Zaïre/Congo, Angola. Die hadden de afgelopen jaren best willen werken, graag zelfs. Maar dat mochten ze niet zo lang ze in die ellenlange procedures zaten omdat de IND ze ergens op een stapel had gelegd.
Ach ja - die zielige asielzoekers uit Somalie, die voor hun leven moeten vrezen maar lekker op vakantie naar Somalie gaan de week nadat ze hun verblijfsvergunning hebben. Alwaar ze hun paspoort 'verliezen' en hun neef de volgende week ook naar NL komt. Tuig is het. Tuig van de richel. De enigen die die Somalische sprookjes geloven, zijn die o-zo-harde SP. 70% procent werkloos, 42% crimineel: je leest het zelf. Maar het is vanzelfsprekend niet waar. Die arme, zielige Somaliers toch...

Jij en je soortgenoten komen er zelf nog wel achter. Het schip Nederland is in rap tempo aan het zinken.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  † In Memoriam † woensdag 17 oktober 2007 @ 08:04:22 #243
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53982173
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 11:28 schreef moussie het volgende:

aah, dus jij bent "de gemiddelde autochtone Nederlander"? Op basis van wat kom je bij die bewering ?
Misschien verloopt zijn communicatie met andere mensen niet alleen slechts via het internet en spreekt hij IRL ook mensen ?
quote:
Ik begrijp onderhand ook niet meer wat me ooit bewogen heeft hier te willen leven, hetgeen ooit naast Denemarken en Zweden het vrijste land van Europa was is verandert in een kippenhok vol bange oude wijven
Waar kom jij van orgine vandaan dan en wat heeft je besloten om de keuze voor Nederland te maken
quote:
kan je nagaan, woon je hier al 35 jaar, ben je al 30 jaar Nederlander, en je word nog aangesproken met "jullie" .. en dan vraag je je nog af hoe het komt dat mensen niet kunnen/willen integreren
Idd, ze willen niet. Het gaat hier in deze thread over de mensen die niet willen/weigeren.
pi_53984851
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 08:04 schreef Loedertje het volgende:
Misschien verloopt zijn communicatie met andere mensen niet alleen slechts via het internet en spreekt hij IRL ook mensen ?
en uitgaand daarvan weet je wat de gemiddelde Nederlander denkt ?
quote:
Waar kom jij van orgine vandaan dan en wat heeft je besloten om de keuze voor Nederland te maken
oosterburen, in de tijden van de "Berufsverbote" en de klopjachten op Bader-Meinhoff, een tijd waarin je je mening niet vrij kon uiten en al verdacht was als een van je vrienden lang haar had
en tja, ik was al in Zweden en Denemarken wezen kijken, maar in Nederland werd ik verliefd ..
quote:
Idd, ze willen niet. Het gaat hier in deze thread over de mensen die niet willen/weigeren.
waarvan ik je dus net vertel dat dat, als puntje bij paaltje komt, nooit lukt .. zelfs al liggen mijn wortels inmiddels hier, hier voel ik me wel thuis en dat al bijna 35 jaar (4 mei 1973), ik spreek en schrijf al dik 30 jaar beter Nederlands dan menige Nederlander, ken meer historische feiten etc etc .. en toch gebeurt het keer op keer, ik blijf bij die "jullie" horen als het de geboren en getogen Nederlander toevallig zo uitkomt
pleased to meet you
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:42:39 #245
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_53985878
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 10:57 schreef moussie het volgende:

[..]

en uitgaand daarvan weet je wat de gemiddelde Nederlander denkt ?
[..]

oosterburen, in de tijden van de "Berufsverbote" en de klopjachten op Bader-Meinhoff, een tijd waarin je je mening niet vrij kon uiten en al verdacht was als een van je vrienden lang haar had
en tja, ik was al in Zweden en Denemarken wezen kijken, maar in Nederland werd ik verliefd ..
[..]

waarvan ik je dus net vertel dat dat, als puntje bij paaltje komt, nooit lukt .. zelfs al liggen mijn wortels inmiddels hier, hier voel ik me wel thuis en dat al bijna 35 jaar (4 mei 1973), ik spreek en schrijf al dik 30 jaar beter Nederlands dan menige Nederlander, ken meer historische feiten etc etc .. en toch gebeurt het keer op keer, ik blijf bij die "jullie" horen als het de geboren en getogen Nederlander toevallig zo uitkomt
Raus mit Moussie

Ach een land kan veranderen en ik vind dat het nog niet genoeg veranderd is. Mensen zijn terrecht bang, de criminaliteit van buitenlanders is bewezen. Dat ze zich niet willen aanpassen is ook bewezen. Nu beginnen mensen gelukkig wakker te worden ipv alles kan en alles mag. Van mij mag best veel maar dan moet je wel werken en niet profiteren of de boel verzieken.

Wist je dat er veel minder geld naar dorpen gaat om daar buurthuizen enzo te bouwen. Ook worden er niet van die achterlijke cohen acties gehouden als in Amsterdam met het verhullen van afkomst en zorgen dat het maar niet uit de hand loopt knuffelen en theedrinken.
mai pen rai
pi_53986423
mijn gedachte is; als je in een land gaat wonen en werken. Wil je toch wat over het land te weten te komen en de mensen die er wonen?

stel ik emigreer naar India dan zou ik daar graag zo'n cursus willen volgen om het land etc te leren kennen.
pi_53988601
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:42 schreef niet_links het volgende:
Raus mit Moussie
tja ach, als voormalige Duitser zou ik eigenlijk blij moeten zijn met het feit dat de aandacht verschoven is .. maar opmerkingen als deze heb ik idd vaker gehoord, en dat was dan niet als grapje bedoelt
quote:
Ach een land kan veranderen en ik vind dat het nog niet genoeg veranderd is.
ik vind het eng zoals het verandert is, begint op mijn voormalig vaderland te lijken
quote:
Mensen zijn terrecht bang, de criminaliteit van buitenlanders is bewezen.
Weer dat kort door de bocht argument, criminaliteit bestond "vroegah" niet ? Het begrip "dievengilde" hebben we pas eind vorige eeuw uitgevonden of zo ?
quote:
Dat ze zich niet willen aanpassen is ook bewezen.
zelfs al willen ze het wel, het maakt toch geen verschil .. zelfs al ben je naar officiële maatstaven geen allochtoon, je bent getint en moslim ergo allochtoon ..
quote:
Nu beginnen mensen gelukkig wakker te worden ipv alles kan en alles mag. Van mij mag best veel maar dan moet je wel werken en niet profiteren of de boel verzieken.
alles kan en alles mag is het nooit geweest, het was en is gewoon gebruik maken van je grondwettelijk vastgelegde rechten ..
wat het werken betreft, da's makkelijk praten nu, nu de arbeidsmarkt aantrekt, maar ik kan mij een tijd herinneren, nog niet eens zo lang geleden, dat de werkende allochtoon moest oprotten want die zat onze baantjes te stelen, en als die niet werkte moest die ook oprotten
wat de boel verzieken betreft, dat is hoofdzakelijk de huidige jeugd, diegenen die al bijna 10 jaar lang cq het grootste gedeelte van hun jeugd te horen krijgen dat ze geen knip voor hun neus waard zijn, hun religie is achterlijk etc etc .. en dan vindt je het gek als het tegen de tijd dat het van die licht explosieve hormonenbommetjes worden uit de hand loopt ?
quote:
Wist je dat er veel minder geld naar dorpen gaat om daar buurthuizen enzo te bouwen. Ook worden er niet van die achterlijke cohen acties gehouden als in Amsterdam met het verhullen van afkomst en zorgen dat het maar niet uit de hand loopt knuffelen en theedrinken.
uiteraard krijg je in kleine dorpen minder geld voor buurthuizen .. heel normaal toch dat je subsidie krijgt gebaseerd op aantallen ingezetenen/gebruikers ?

en wat de aanpak van Cohen betreft .. hij lijkt te werken
http://www.om.nl/parket/a(...)sarchief/2006/26497/
pleased to meet you
pi_53988841
Dit soort volk moet je hard aanpakken. Meer in de richting van: Onterechte ziekmelding is onmiddellijke uitzetting naar het land van herkomst.
  † In Memoriam † woensdag 17 oktober 2007 @ 14:54:53 #249
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53989529
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 14:03 schreef moussie het volgende:

wat de boel verzieken betreft, dat is hoofdzakelijk de huidige jeugd, diegenen die al bijna 10 jaar lang cq het grootste gedeelte van hun jeugd te horen krijgen dat ze geen knip voor hun neus waard zijn, hun religie is achterlijk etc etc .. en dan vindt je het gek als het tegen de tijd dat het van die licht explosieve hormonenbommetjes worden uit de hand loopt ?
Dus wij zouden ons moeten gedragen als hen? Iedereen lastigvallen en uitschelden op straat
Dat begint al vóór de hormonen opspelen.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 15:55:45 #250
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_53990539
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 04:54 schreef StefanP het volgende:
[knip]
Helemaal mee eens.
quote:
[knip]
OMG! Jij weet alles recht te lullen wat krom is Ik dacht dat calvobbes oogkleppen op had, maar jij bent calvobbes kwaraat.

Een goedwillende allochtoon kan echt wel wat bereiken in dit land. In het bedrijf waar ik werk zitten er een paar in managersfuncties, 1 was zelfs de rechterhand van de grote baas. Op het bedrijvenpark waar ik werk zie ik ook bij andere bedrijven de nodige gekleurde mensen netjes in pak vanuit de grote leasebak naar binnenstappen. En dan de overheid en non-profit, daar hebben ze jarenlang een voorkeursbeleid gehad. Als je niet aan de normen voldeed, werden die gewoon naar beneden geschroefd. Ik heb hier thuis ook nog een proces-verbaal liggen wat barst van de spel- en grammaticafouten

Maar dat volk wat al vanaf de vroege jeugd de sfeer in de achterstandswijken verpest zijn zelf verantwoordelijk. Zo werken de dingen in ons land en als je denkt dat dat voor jou niet op gaat, dan kan je beter in de zandbak van herkomst gaan wonen. Daar hoef je ook de hele dag niks uit te voeren, maar helaas krijg je daar geen uitkering, huursubsidie etc. voor niksdoen.

Het begint bij de ouders die hun kinderen 's avonds de straat opsturen en het geen flikker interesseert wat hun kutkinderen uitvoeren. 'Oprotten naar buiten, heb ik tenminste rust! ' daar denken pa en moe aan. Als die kinderen maar thuis tegen hun ouders en familie géén grote bek opzetten, zullen het buiten ook wel brave jongens zijn. Net als die platgereden tasjesdief, dat was toch zo'n aardige nette jongen. Met een strafblad zo dik als de zaterdagsvolkskrant.

woensdag 17 oktober 2007 @ 16:36:57 #251
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_53991114
quote:

[..]

tja ach, als voormalige Duitser zou ik eigenlijk blij moeten zijn met het feit dat de aandacht verschoven is .. maar opmerkingen als deze heb ik idd vaker gehoord, en dat was dan niet als grapje bedoelt
[..]

ik vind het eng zoals het verandert is, begint op mijn voormalig vaderland te lijken
[..]

Weer dat kort door de bocht argument, criminaliteit bestond "vroegah" niet ? Het begrip "dievengilde" hebben we pas eind vorige eeuw uitgevonden of zo ?
[..]

zelfs al willen ze het wel, het maakt toch geen verschil .. zelfs al ben je naar officiële maatstaven geen allochtoon, je bent getint en moslim ergo allochtoon ..
[..]

alles kan en alles mag is het nooit geweest, het was en is gewoon gebruik maken van je grondwettelijk vastgelegde rechten ..
wat het werken betreft, da's makkelijk praten nu, nu de arbeidsmarkt aantrekt, maar ik kan mij een tijd herinneren, nog niet eens zo lang geleden, dat de werkende allochtoon moest oprotten want die zat onze baantjes te stelen, en als die niet werkte moest die ook oprotten
[..]

uiteraard krijg je in kleine dorpen minder geld voor buurthuizen .. heel normaal toch dat je subsidie krijgt gebaseerd op aantallen ingezetenen/gebruikers ?

en wat de aanpak van Cohen betreft .. hij lijkt te werken
http://www.om.nl/parket/a(...)sarchief/2006/26497/
Moussie criminaliteitscijfers zijn niet meer te ontkennen geef gewoon toe.

Het is nog niet zo lang dat er op ze gekankerd wordt pas vanaf pim. Dat is niet zo heel lang daarvoor werden ze altijd beschermd.
mai pen rai
pi_53991439
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 09:04 schreef Biancavia het volgende:
Dat Nederlands leren is inderdaad wel belangrijk.
Naast mij heeft jarenlang een Iraanse man gewoond. Een hele lieve man, maar hij sprak zó slecht Nederlands.
En hij is al veertien jaar geleden naar Nederland gekomen. Dus hij kwam vaak naar mij om te vragen wat er in bepaalde brieven stond enzo.

Een paar maanden geleden had hij als een soort wanhoopsdaad alles in Nederland achtergelaten om naar zijn
kinderen in Londen te gaan, die hij al elf jaar niet meer gezien had (triest verhaal).
Alles opgezegd, zijn huurwoning, zijn verzekering, zijn uitkering. En hij begreep het gewoon niet toen de mensen bij de gemeente zeiden dat hij niet zomaar weer terug kon komen!

Nu stond hij een paar weken terug ineens weer bij mij voor de deur met niets meer dan een koffer met kleren. Ik heb hem geholpen met zijn uitkering aanvragen, inschrijven bij de woningbouw, gesprekken bij maatschappelijk werk regelen. Want hij kan niets zelf, doordat hij de taal niet spreekt! Terwijl het gewoon een intelligente man is.

Oh ja, hij is wel op cursus geweest, maar daar kreeg hij ruzie met de moslims, omdat hij zelf van de islam is afgestapt. Maar hij zou eigenlijk gewoon weer een extra cursus moeten doen, want het is nu echt drama.
Ja en 14 jaar in nederland wonen en de taal niet kennen ...dat is je reinste onwil
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 19:19:56 #253
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53994468
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 16:59 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ja en 14 jaar in nederland wonen en de taal niet kennen ...dat is je reinste onwil
mja, als er genoeg uitwegen mogelijk zijn hoeft het geen onwil te zijn maar gewoon gebrek aan noodzaak...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_53995190
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:55 schreef EdvandeBerg het volgende:
Een goedwillende allochtoon kan echt wel wat bereiken in dit land. In het bedrijf waar ik werk zitten er een paar in managersfuncties, 1 was zelfs de rechterhand van de grote baas. Op het bedrijvenpark waar ik werk zie ik ook bij andere bedrijven de nodige gekleurde mensen netjes in pak vanuit de grote leasebak naar binnenstappen.
ik ken anders ook een hoop goedwillende allochtonen die nergens een poot aan de grond krijgen, niet omdat ze de papieren niet hebben maar puur omdat zij allochtoon zijn
quote:
En dan de overheid en non-profit, daar hebben ze jarenlang een voorkeursbeleid gehad. Als je niet aan de normen voldeed, werden die gewoon naar beneden geschroefd. Ik heb hier thuis ook nog een proces-verbaal liggen wat barst van de spel- en grammaticafouten
nou, daar blijkt een meerderheid last van te hebben .. typen met 2 vingers en een en al spelfouten .. ik heb wel eens gedacht dat ze dat expres doen om de burger te ontmoedigen aangifte te doen
quote:
Maar dat volk wat al vanaf de vroege jeugd de sfeer in de achterstandswijken verpest zijn zelf verantwoordelijk. Zo werken de dingen in ons land en als je denkt dat dat voor jou niet op gaat, dan kan je beter in de zandbak van herkomst gaan wonen. Daar hoef je ook de hele dag niks uit te voeren, maar helaas krijg je daar geen uitkering, huursubsidie etc. voor niksdoen.
zoals ik al zei, de ellende begon na de oliecrisis .. de allochtoon die wel werkte was er eentje die banen stal en diegene die niet werkte een parasiet .. en in de tussentijd bleven de werkgevers de goedkope illegalen maar van werk voorzien
quote:
Het begint bij de ouders die hun kinderen 's avonds de straat opsturen en het geen flikker interesseert wat hun kutkinderen uitvoeren. 'Oprotten naar buiten, heb ik tenminste rust! ' daar denken pa en moe aan. Als die kinderen maar thuis tegen hun ouders en familie géén grote bek opzetten, zullen het buiten ook wel brave jongens zijn. Net als die platgereden tasjesdief, dat was toch zo'n aardige nette jongen. Met een strafblad zo dik als de zaterdagsvolkskrant.
en dat zijn alleen allochtonen die dat doen of is dat meer het "normale" gedrag in een achterstandswijk .. of te wel, ligt het aan de culturele achtergrond of aan de belabberde omstandigheden in de buurt waarin jij woont ?
pleased to meet you
pi_53995579
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 16:36 schreef niet_links het volgende:

[..]

euhm, we hebben het niet over criminaliteitscijfers in het algemeen maar over de aanpak van Cohen, volgens jou werkt dat bakje thee niet, maar dit zijn de resultaten
quote:
Uit de cijfers blijkt dat Amsterdammers het afgelopen jaar minder vaak slachtoffer zijn geworden van diefstal en inbraak. Ook de verkeersveiligheid is verbeterd, en is er lichte vooruitgang als het gaat om drugscriminaliteit. De cijfers over vandalisme zijn bijna ongewijzigd, die over overlast zijn juist gestegen. Het gaat hierbij om door de politie geconstateerde en geregistreerde incidenten en meldingen van burgers. Oorzaak ligt waarschijnlijk in de toegenomen aandacht voor overlast in buurten.
quote:
Het is nog niet zo lang dat er op ze gekankerd wordt pas vanaf pim. Dat is niet zo heel lang daarvoor werden ze altijd beschermd.
sinds 1997 .. voor een 14jarige is dat vanaf de kleuterschool, zo'n beetje zijn hele bewuste leven
pleased to meet you
pi_54000792
Kijk eens aan: niet eens in elke zin een denigrerend bijvoeglijk naamwoord of een scheldwoord.
quote:
De SP pleitte al jaren voor spreiding en dergelijke maatregelen, toen dat zelfs voor de VVD nog amper bepreekbaar was.
quote:
[..]

Je bedoelt jarenlang thuis zitten en dan een flutbaantje voor 20 uur per week?
Ik schreef "veel", niet "alle" en je leest even over de navolgende zinnen heen.
quote:
[..]

Tuurlijk. Het is nooit de schuld van henzelf, maar altijd die van een ander. Typisch links noemen we dat: het vertikken om iemand op zijn eigen verantwoordlijkheid te wijzen. Doe alsjeblieft niet alsof die zielige allochtonen geen schijn van kans hebben op de arbeidsmarkt vanwege de racistische autochtoon, want dat is onzin. Alsof die paupertjes uit de grote steden met hun ghetto-Nederlands en half afgemaakte VMBO -stoer doen is immers het belangrijkst, en een opleiding past daar niet bij- zelf niets te verwijten valt. De enige redenen dat allochtonen vrijwel altijd geen werk hebben, zijn dat ze het vertikken om zich aan te passen, dat ze meestal uberhaupt niet eens aan de functie-eisen voldoen en dat ze een belabberd arbeidsethos hebben waardoor ze de volgende dag alweer op straat staan.
Eindelijk iets geraakt! De vmbo-ers valt inderdaad zelf ook wel wat te verwijten, allochtoon of autochtoon, uit Amsterdam of uit Waspik. Maar hun ouders zijn door ons schandalig behandeld. Ik weet nog, dat mijn tantes in de Transvaalbuurt in 's Gravenhage bijles gaven een Turkse buurtkinderen. Die begonnen daar toen ongeveer binnen te komen. Jaren 70 of 80 moet dat geweest zijn. Maar wie deed dat verder?
quote:
[..]

'Hoefden'? Wat nou 'hoefden'? Een taal leren moet je zelf aan beginnen. De wil om te integreren moet vanuit jezelf komen. Typisch links weer: het is alweer de schuld van een ander. Die zielige allochtoontjes toch - ze wilden zo graag Nederlands leren en zich aanpassen, maar het mocht niet en ze kregen de gelegenheid niet. Boe-hoe.
Denk jij dat je gelegenheid hebt om Nederlands te leren als je met tien man in een driekamerflat woont en uit een bergdorpje komt?
quote:
[..]

Wat nou probleem? Zie jij een probleem? Het enige probleem dat ik zie, zijn de jankerds die zelf 20 uur per week thuiszitten en hun hand ophouden terwijl er overduidelijk werk genoeg is.
Ik neem aan, dat je met die "jankerds" onder andere mij bedoelt, omdat ik een baan heb van maar 20 uur. Die andere 20 uur houd ik niet mijn hand op en zit ik niet thuis. Maar in zie inderdaad zelf geen probleem.
En de rijken ook niet: die profiteren van de goedkope Pool. Wie er op inleveren, zijn degenen die echt hard werken: de arbeiders en ambachtslui. Er zijn dus ook, juist daarom, door de vakbonden eisen gesteld aan het toelaten van Polen en andere Oost-Europeanen tot Nederland.
quote:
[..]

Oh, die 25 asielzoekers? Volgens mij is er een factor honderd meer oorlogscriminelen en ander schorriemorrie te vinden tussen die allochtonen - en de rest is economisch vluchteling.
M5? Plons!
quote:
[..]

Ach ja - die zielige asielzoekers uit Somalie, die voor hun leven moeten vrezen maar lekker op vakantie naar Somalie gaan de week nadat ze hun verblijfsvergunning hebben. Alwaar ze hun paspoort 'verliezen' en hun neef de volgende week ook naar NL komt. Tuig is het. Tuig van de richel. De enigen die die Somalische sprookjes geloven, zijn die o-zo-harde SP. 70% procent werkloos, 42% crimineel: je leest het zelf. Maar het is vanzelfsprekend niet waar. Die arme, zielige Somaliers toch...
Fraude komt voor ja. Daar is zelfs een zuiver autochtoon spreekwoord voor: "De gelegenheid maakt de dief!" En persoonlijk heb ik liever met Somalische vrouwen van doen (behalve AH dan!!) dan met Somalische mannen.
Maar in een land waar ze jouw nieuwe landgenoten achter een pantservoertuig door de straten slepen, kun je toch niet echt veilig noemen! Zelfs de VSvA, het land van de dapperen, durft er voorlopig geen voet meer te zetten.
Overigens heb ik je links niet gelezen.
quote:
Jij en je soortgenoten komen er zelf nog wel achter. Het schip Nederland is in rap tempo aan het zinken.
Zou je wel willen. Maar je diskwalificeert jezelf met deze opmerking: wie verlaten als eerste het zinkende schip? Lijkt me nou ook weer overdreven!
pi_54000849
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:06 schreef ASroma het volgende:
mijn gedachte is; als je in een land gaat wonen en werken. Wil je toch wat over het land te weten te komen en de mensen die er wonen?

stel ik emigreer naar India dan zou ik daar graag zo'n cursus willen volgen om het land etc te leren kennen.
Ja, maar voor de gastarbeiders van vroeger waren die er niet, de asielzoekers mochten niet en nu moeten ze en moeten ze schandalig veel betalen.
pi_54001075
quote:

quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 14:54 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dus wij zouden ons moeten gedragen als henzij? Iedereen lastigvallen en uitschelden op straat
Dat begint al vóór de hormonen opspelen.
Zo hé, nog beneden vmbo-niveau, deze logica!
Of bedoel je met "wij" te zeggen, dat jij ook het grootste deel van je jeugd te horen hebt gekregen dat je geen knip voor je neus waard bent, dat je religie achterlijk is etc etc.

Nu ik dat zo opschrijf: het zou me niks verbazen. Want hier gedraag je je inderdaad net als zij!
pi_54001169
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 16:36 schreef niet_links het volgende:

[..]

Mis! Pim heeft het bespreekbaar gemaakt voor de politiek. Je maakt mij niet wijs dat de horden die achter hem aan liepen, voor zijn optreden altijd lief tegen de buurtallochtonen deden!
pi_54001348
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 16:59 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Dat is niet gezegd!
Maar merkwaardig is het wel, zeker voor een intelligente man. Ongewenst zeker en wat druk op de ketel kan geen kwaad.
pi_54001413
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 19:54 schreef moussie het volgende:

nou, daar blijkt een meerderheid last van te hebben .. typen met 2 vingers en een en al spelfouten .. ik heb wel eens gedacht dat ze dat expres doen om de burger te ontmoedigen aangifte te doen
Processen-verbaal van echte, onvervalste autochtone agenten die echt wemelden van de fouten!
Breek me de bek niet open over de intelligentie van sommige agenten!
  † In Memoriam † donderdag 18 oktober 2007 @ 01:52:28 #262
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54002929
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:05 schreef Kees22 het volgende:

Of bedoel je met "wij" te zeggen, dat jij ook het grootste deel van je jeugd te horen hebt gekregen dat je geen knip voor je neus waard bent, dat je religie achterlijk is etc etc.

!
Ik denk dat je iets is ontgaan in deze..
ZIJ roepen dat WIJ hoeren zijn, kaaskoppen ect, WIJ roepen de dingen die Mousie schreef. M.a.w. Actie <--> Reactie.
Wie er is begonnen en waarom doet niet terzake. Je hebt namelijk a'ltijd sub-culturen in de samenleving die elkaar treiteren en dwarsliggen alleen zodra het over Marokkanen gaat komt er opeens een heel dossier met *ja maar het komt omdat...*

Ze zijn echt niet allemaal vanaf de kleuterschool gepest, wonen doorgaans namelijk in gekleurde wijken en zitten op scholen met zeer veel verschillende culturen.

Waarom zijn het doorgaans alleen de Marokkanen die dan (zoals het voorbeeld waar ik op reageerde) als reactie op de pesterijen zo extreem blijven reageren?
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:01:18 #263
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_54004461
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:05 schreef Kees22 het volgende:

Zo hé, nog beneden vmbo-niveau, deze logica!
Die jochies krijgen juist van kindsaf een heel ander verhaal te horen; het wij/zij verhaal inderdaad. Maar dan heel anders dan dat jij het vertelt.
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:09 schreef Kees22 het volgende:

Mis! Pim heeft het bespreekbaar gemaakt voor de politiek. Je maakt mij niet wijs dat de horden die achter hem aan liepen, voor zijn optreden altijd lief tegen de buurtallochtonen deden!
Inderdaad; voor Pim waren de problemen al net zo groot alleen werd toen alles nog met de mantel der liefde bedekt en gebagatelliseerd.

Je weet de dingen weer mooi te draaien, Keesje22. Het is allemaal de schuld van de marokkaan-vijandige maatschappij dat die jongens zo worden? Neen, je maakt de kip en het ei fout. De maatschappij heeft de marokkaan inderdaad niet echt op een voetstuk staan, maar dat heeft de marokkaan toch echt aan zichzelf, zijn neefjes/broers etc. te danken. Deze volksgroep is buitensporig asociaal, onaangepast, crimineel en werkschuw in vergelijking met autochtonen of andere minderheidsgroepen.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:24:25 #264
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54004786
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:52 schreef Loedertje het volgende:

[..]

ZIJ roepen dat WIJ hoeren zijn, kaaskoppen ect, WIJ roepen de dingen die Mousie schreef. M.a.w. Actie <--> Reactie.
Ik ben nou nog nooit uitgescholden voor kaaskop of hoer door een allochtoonse huisvrouw...
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:38:08 #265
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_54004992
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 09:24 schreef Re het volgende:

[..]

Ik ben nou nog nooit uitgescholden voor kaaskop of hoer door een allochtoonse huisvrouw...
Dat zijn ook de probleemveroorzakers niet, hun zoontjes wel.

Mijn vrouw is overigens vroeger ook vaak zat uitgemaakt voor vanalles en nagesist toen ze in een volkswijk met hangmarokkanen woonde (J.S. de Rijkstraat - Zuilen / Utrecht)
  donderdag 18 oktober 2007 @ 10:00:34 #266
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54005432
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 09:38 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dat zijn ook de probleemveroorzakers niet, hun zoontjes wel.

Mijn vrouw is overigens vroeger ook vaak zat uitgemaakt voor vanalles en nagesist toen ze in een volkswijk met hangmarokkanen woonde (J.S. de Rijkstraat - Zuilen / Utrecht)
mja, ik dacht dat het topic juist over deze criminele huisvrouwtjes ging maar ik kan het fout hebben...
  donderdag 18 oktober 2007 @ 10:23:49 #267
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_54005864
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat zie ik toch echt anders, ik ben op school en in het bedrijfleven allochtonen tegen gekomen. Zodra ze zich een beetje aanpaste was er echt geen probleem. Ik heb bollen geraapt met mensen van allerlei kleuren en achtergronden, ik heb respect voor mensen die werken voor hun geld.

Ik heb nooit wat gemerkt, dat mensen wat tegen allochtonen hadden. Daar waar ik werkte werkte ik met een Turkse collega. Tuurlijk werden er wel eens wat grapjes gemaakt, maar goed zij maakte dan grapjes terug.

Het probleem hier is gewoon dat er een grote onderklasse is die zich niet wil opleiden en die alles wil maar er niets voor wil doen. Pas je aan en doe je best op school en je komt wel ergens. Je moet echter wel accepteren dat sommige mensen gewoon nooit echt rijk zullen worden. Dat is jammer maar zo is het nu eenmaal. Kan je goed leren en heb je goede contacten zal je meer verdienen als iemand die niets kan leren en geen goede contacten heeft. Dat is gewoon hoe het altijd geweest is en hoe het altijd zal blijven.
mai pen rai
  donderdag 18 oktober 2007 @ 10:55:58 #268
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_54006424
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 10:00 schreef Re het volgende:

[..]

mja, ik dacht dat het topic juist over deze criminele huisvrouwtjes ging maar ik kan het fout hebben...
Het oorspronkelijke bericht wel, maar de discussie kreeg een breder karakter.

Maar dus OT; deze vrouwkes zetten dus wel weer kinders op de wereld die geen of gebrekkig nederlands praten en weinig van hun ouders leren over de nederlandse maatschappij/normen/waarden etc en dus al weer met een achterstand beginnen.
pi_54021225
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:52 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Wie er is begonnen en waarom doet niet terzake. Je hebt namelijk a'ltijd sub-culturen in de samenleving die elkaar treiteren en dwarsliggen alleen zodra het over Marokkanen gaat komt er opeens een heel dossier met *ja maar het komt omdat...*
Actie <--> reactie, inderdaad. En ik wil treiteren en dwarsliggen noch schoonpraten noch overdrijven. Maar het zoeken naar oorzaken is belangrijk, om tot oplossingen te komen. Praten over de liefde van Jezus heeft in dit geval bijvoorbeeld geen zin. En stigmatiseren van de islam ook niet.
Pas als we weten hoe deze situatie zo gekomen is, kunnen we iets zinvols doen. Weten, geen borrelgezever!
quote:
Ze zijn echt niet allemaal vanaf de kleuterschool gepest, wonen doorgaans namelijk in gekleurde wijken en zitten op scholen met zeer veel verschillende culturen.

Waarom zijn het doorgaans alleen de Marokkanen die dan (zoals het voorbeeld waar ik op reageerde) als reactie op de pesterijen zo extreem blijven reageren?
Kijk, dat zou ik dan wel eens willen weten, of dat waar is en zo ja, waarom dan. Jij veronderstelt alleen maar van alles.
  † In Memoriam † donderdag 18 oktober 2007 @ 23:38:38 #270
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54021391
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 09:24 schreef Re het volgende:

Ik ook niet alhoewel mijn Marokkaanse vriendin en ik elkaar vroeger in drukke winkels in Amsterdam weleens expres uitscholden om reacties van andere mensen uit te lokken . ;-)
pi_54021418
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 09:01 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Die jochies krijgen juist van kindsaf een heel ander verhaal te horen; het wij/zij verhaal inderdaad. Maar dan heel anders dan dat jij het vertelt.
Hoe weet jij nou welk verhaal ze te horen krijgen?
quote:
[..]

Inderdaad; voor Pim waren de problemen al net zo groot alleen werd toen alles nog met de mantel der liefde bedekt en gebagatelliseerd.

Je weet de dingen weer mooi te draaien, Keesje22. Het is allemaal de schuld van de marokkaan-vijandige maatschappij dat die jongens zo worden? Neen, je maakt de kip en het ei fout. De maatschappij heeft de marokkaan inderdaad niet echt op een voetstuk staan, maar dat heeft de marokkaan toch echt aan zichzelf, zijn neefjes/broers etc. te danken. Deze volksgroep is buitensporig asociaal, onaangepast, crimineel en werkschuw in vergelijking met autochtonen of andere minderheidsgroepen.
Dat is inderdaad een lastig probleem met dit soort discussies. Eerst wordt er gepraat alsof de allochtonen van alles de schuld zijn, dan wordt er gezegd dat we zelf ook wel een bijdrage hebben geleverd, en dan word ik ervan beschuldigd de kip-en-ei-fout te maken! Alsof ik gezegd heb, dat het allemaal de schuld is van de marokkaan-vijandige maatschappij!

Ik had vroeger al discussies met mijn vader. Dat ik grote, machtige staten niet vertrouwde. Dus de VSvA ook niet. Waarop hij me er prompt van beschuldigde dan zeker voor de USSR te zijn. Even vergetend dat ik zelf ook wel zag, dat dat een grote, machtige en dus onbetrouwbare staat was.
Inmiddels kunnen we weten, dat ook kleine staten onbetrouwbaar zijn.
pi_54021466
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 23:38 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik ook niet alhoewel mijn Marokkaanse vriendin en ik elkaar vroeger in drukke winkels in Amsterdam weleens expres uitscholden om reacties van andere mensen uit te lokken . ;-)
Dat is wel grappig, idd.
  † In Memoriam † donderdag 18 oktober 2007 @ 23:44:20 #273
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54021534
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 10:55 schreef EdvandeBerg het volgende:

Maar dus OT; deze vrouwkes zetten dus wel weer kinders op de wereld die geen of gebrekkig nederlands praten en weinig van hun ouders leren over de nederlandse maatschappij/normen/waarden etc en dus al weer met een achterstand beginnen.
Dat is nog maar de vraag, mijn vriendin sprak Arabisch, Engels (door o.a. de TV), Frans (vanwege veel familieleden die in Brussel woonden) en ook nog Nederlands. Zij fungeerde op de lagere school al als tolk voor haar moeder bij doktersbezoeken en andere zaken.

Tegenwoordig spreken veel kinderen in grote steden een vreemd mengelmoesje waarbij het gebruik van lidwoorden e.d. helemaal niet meer boeit en daarbij, ook de Nederlandse autochtone kinderen hebben een soort van BreeZaH- of Turbo-taal.

Terugkomende op het oorspronkelijke onderwerp, mocht je een sanctie kunnen uitdelen, doen. Je moet toch ergens beginnen.
pi_54022104
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 23:44 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag, mijn vriendin sprak Arabisch, Engels (door o.a. de TV), Frans (vanwege veel familieleden die in Brussel woonden) en ook nog Nederlands. Zij fungeerde op de lagere school al als tolk voor haar moeder bij doktersbezoeken en andere zaken.

Tegenwoordig spreken veel kinderen in grote steden een vreemd mengelmoesje waarbij het gebruik van lidwoorden e.d. helemaal niet meer boeit en daarbij, ook de Nederlandse autochtone kinderen hebben een soort van BreeZaH- of Turbo-taal.

Terugkomende op het oorspronkelijke onderwerp, mocht je een sanctie kunnen uitdelen, doen. Je moet toch ergens beginnen.
Over dat taalgebruik: ik herinner me een NOVA-uitzending van een paar jaar geleden. Een Utrechtse school leek Turks te willen geven in de eerste klas of de brugklas. Enkele Nederlandse kinderen werd naar hun mening gevraagd.
Jeroen Pauw merkte op: "Zou Nederlandse les geen beter idee zijn? Ik hoor in één zin al vijf fouten!"
Waarop de directeur van de school zei: "Ach, over 20 jaar praten we allemaal zo!"
En aan het eind zei de leraar, die de taallessen gaf: "Wij profileren ons als echte taalschool: we geven 5 keer in plaats van 4 keer per week Nederlands!"
  † In Memoriam † vrijdag 19 oktober 2007 @ 01:05:31 #275
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54023299
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:

Jeroen Pauw merkte op: "Zou Nederlandse les geen beter idee zijn? Ik hoor in één zin al vijf fouten!"

Wat ik overigens niet begrijp, je gaat naar school om bepaalde basisvaardigheden te leren en dan blijkt later dat pabo*studenten* die basisbegrippen niet onder de knie hebben. Nederland is in 1 ding heel goed, keurmerken en waarschuwingsstickertjes en symbolen plakkenop allerlei zaken, doe dat ook eens met scholen

CITO-toetsen onafhankelijk in speciale gebouwen laten plaatsvinden zonder de eigen leerkrachten is overigens ook geen gek idee.
Ken scholen waar de leraren helpen met eindprojecten zodat de vmbo-verzorgingsmeiden toch nog voor alle vakken een voldoende halen aan het eind van de rit.

Ideetje voor Plassterk
pi_54024104
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 01:05 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Wat ik overigens niet begrijp, je gaat naar school om bepaalde basisvaardigheden te leren en dan blijkt later dat pabo*studenten* die basisbegrippen niet onder de knie hebben. Nederland is in 1 ding heel goed, keurmerken en waarschuwingsstickertjes en symbolen plakkenop allerlei zaken, doe dat ook eens met scholen

CITO-toetsen onafhankelijk in speciale gebouwen laten plaatsvinden zonder de eigen leerkrachten is overigens ook geen gek idee.
Ken scholen waar de leraren helpen met eindprojecten zodat de vmbo-verzorgingsmeiden toch nog voor alle vakken een voldoende halen aan het eind van de rit.

Ideetje voor Plassterk
Idd. Ik had een discussie met een pabo-studente, die amper werkwoorden kon vervoegen. Ik had kritiek en zij was beledigd. Want ze was zo begaan met haar allochtone leerlingen. Waarop ik: "Welja, heet je Achmed, ken je geen vak en schrijf je ook nog eens geen Nederlands."

Ik snap Plasterk ook niet: wel goede universiteiten willen maar toch een vijf voor spellen en rekenen goedkeuren.
pi_54029893
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 01:05 schreef Loedertje het volgende:

[..]

dat gebeurt toch al tot bepaalde hoogte .. slagingspercentage ?
niet dat je daar veel aan hebt als je in een kleinere gemeente woont en je salaris niet hoog genoeg is om evtle reiskosten naar een betere school te kunnen betalen
quote:
bedoel je nou echt Cito-toetsen ? Dus de toets die in groep 7 van de basisschool word afgenomen, de eerste echte belangrijke toets ?
Die toets word anders al afgenomen onder toezicht van een vreemde, weliswaar in je eigen school en met je eigen leerkracht erbij, maar die mag niet helpen .. en dat is juist zo gedaan om de (examen)stress voor dat jonge grut tot een minimum te beperken, door die stress krijg je namelijk een vertekend beeld over wat een kind echt kan
quote:
en dat doe je dan als leraar omdat je je leerlingen kent .. zo weet je bvb dat kind A alleen het laatste jaar slecht gepresteerd heeft omdat de moeder met kanker in het ziekenhuis lag en kind B enorm zit te lijden onder de scheiding van de ouders die beiden van hem verwachten een keuze te maken wie de fav ouder is .. leerlingen dus waarvan je weet dat als die het jaar over zouden moeten doen ze waarschijnlijk naar de kloten gaan omdat ze in de negativiteit van het geheel wegzakken
quote:
Ideetje voor Plassterk
nah
pleased to meet you
pi_54030056
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 01:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Idd. Ik had een discussie met een pabo-studente, die amper werkwoorden kon vervoegen. Ik had kritiek en zij was beledigd. Want ze was zo begaan met haar allochtone leerlingen. Waarop ik: "Welja, heet je Achmed, ken je geen vak en schrijf je ook nog eens geen Nederlands."
wat heeft een pabo-studente met de door Loedertje genoemde basisscholieren of vmbo'ers te maken ?

Daarnaast .. ik had een aantal jaren geleden in het kader van een opleiding KBH mijn eerste echte lessen Nederlands, je wil niet weten hoeveel fouten ik in de schoolboeken tegen ben gekomen .. op de eerste dag had ik er al 3 gevonden en dat was alleen maar het begin
quote:
Ik snap Plasterk ook niet: wel goede universiteiten willen maar toch een vijf voor spellen en rekenen goedkeuren.
5 staat nu eenmaal voor gemiddeld en dat is goed genoeg voor een vmbo'er .. of je dat zou moeten aanscherpen naar een hogere uitkomst wil je later les geven is weer een ander verhaal
pleased to meet you
  † In Memoriam † vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:20:54 #279
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54036167
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 12:19 schreef moussie het volgende:

bedoel je nou echt Cito-toetsen ? Dus de toets die in groep 7 van de basisschool word afgenomen, de eerste echte belangrijke toets ?
Ja, je kunt toch lezen?
quote:
Die toets word anders al afgenomen onder toezicht van een vreemde, weliswaar in je eigen school en met je eigen leerkracht erbij, maar die mag niet helpen .. en dat is juist zo gedaan om de (examen)stress voor dat jonge grut tot een minimum te beperken, door die stress krijg je namelijk een vertekend beeld over wat een kind echt kan
Die zou idd niet mogen helpen...
quote:
[quote]
en dat doe je dan als leraar omdat je je leerlingen kent .. zo weet je bvb dat kind A alleen het laatste jaar slecht gepresteerd heeft omdat de moeder met kanker in het ziekenhuis lag en kind B enorm zit te lijden onder de scheiding van de ouders die beiden van hem verwachten een keuze te maken wie de fav ouder is .. leerlingen dus waarvan je weet dat als die het jaar over zouden moeten doen ze waarschijnlijk naar de kloten gaan omdat ze in de negativiteit van het geheel wegzakken
OMG, jij zou je kind om 08.00 's ochtends door een chirurg laten opensnijden terwijl je weet dat hij de laatste jaren niet gedaan heeft tijdens zijn studie omdat hij*door verschrikkelijke omstandigheden* een zwaar alcoholprobleem heeft

Doe eens niet zo enorm dom.
Met zo'n denkwijze kun je dus iedere 18-jarige beter direct een leuk diploma naar keuze laten uitkiezen.
pi_54042740
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 18:20 schreef Loedertje het volgende:
Ja, je kunt toch lezen?
dat is dus niet reëel op die leeftijd .. je hebt het hier over 10-11 jarigen, die klappen nu al dicht van de stress, laat staan dat dat in een vreemde omgeving met alleen maar vreemde mensen zou moeten ..
quote:
Die zou idd niet mogen helpen...
doet die dus ook niet, de regels voor de Cito-toets zijn behoorlijk streng
quote:
OMG, jij zou je kind om 08.00 's ochtends door een chirurg laten opensnijden terwijl je weet dat hij de laatste jaren niet gedaan heeft tijdens zijn studie omdat hij*door verschrikkelijke omstandigheden* een zwaar alcoholprobleem heeft
nou nou, van de hak op de tak gesproken .. je had het over vmbo-verzorgingsmeiden, da's wel even iets anders dan een chirurg
quote:
Doe eens niet zo enorm dom.
Met zo'n denkwijze kun je dus iedere 18-jarige beter direct een leuk diploma naar keuze laten uitkiezen.
dus jij vergelijkt een vmbo'er die een beetje extra hulp krijgt om zijn basisdiploma te kunnen halen met een arts aan het eind van zijn universitaire studie .. en dan doe ik enorm dom ?
pleased to meet you
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:32:08 #281
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54043294
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 23:11 schreef moussie het volgende:

[..]

dat is dus niet reëel op die leeftijd .. je hebt het hier over 10-11 jarigen, die klappen nu al dicht van de stress, laat staan dat dat in een vreemde omgeving met alleen maar vreemde mensen zou moeten ..
[..]

doet die dus ook niet, de regels voor de Cito-toets zijn behoorlijk streng
[..]

nou nou, van de hak op de tak gesproken .. je had het over vmbo-verzorgingsmeiden, da's wel even iets anders dan een chirurg
[..]

dus jij vergelijkt een vmbo'er die een beetje extra hulp krijgt om zijn basisdiploma te kunnen halen met een arts aan het eind van zijn universitaire studie .. en dan doe ik enorm dom ?
spaar je de moeite moussie.

jouw verhalen zijn toch al te eentonig voor woorden. elk vergrijp door een allochtoon komt in dezelfde maalstroom en blender van je. je bent haast autistisch bezig. alles is hetzelfde slappe deegverhaal van je... "ja maar jullie!", meer komt er niet meer uit.

je moet eens wat vaker buiten komen. dan bedoel ik ook écht buitenkomen.

misschien moet je gaan verhuizen naar een land dat toleranter is dan nederland.

[ Bericht 4% gewijzigd door zoalshetis op 19-10-2007 23:52:14 ]
pi_54045108
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 23:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

spaar je de moeite moussie.

jouw verhalen zijn toch al te eentonig voor woorden. elk vergrijp door een allochtoon komt in dezelfde maalstroom en blender van je. je bent haast autistisch bezig. alles is hetzelfde slappe deegverhaal van je... "ja maar jullie!", meer komt er niet meer uit.

je moet eens wat vaker buiten komen. dan bedoel ik ook écht buitenkomen.

misschien moet je gaan verhuizen naar een land dat toleranter is dan nederland.
wtf .. dat laatste stukje gaat nog niet eens specifiek over allochtonen ..

voor de rest benadruk ik keer op keer dat de huidige problemen een wisselwerking zijn .. en ik ben wel oud genoeg om te weten dat de allochtonen in het begin wel hard hun best deden om zich aan te passen, ik heb er potverdorie midden tussen in gezeten, bij gebrek aan andere mogelijkheden nog taallessen gegeven op school ook, aan ouders en kinderen .. ik heb ze getroost, die jankende gekleurde kleintjes, de een omdat die als kind van een werkende vader werd gepest (jouw papa steelt het baantje van mijn papa) en de ander omdat zijn papa werkloos is ( je bent een parasiet, je moet oprotten) .. ziehier de basis van "wij" en "jullie", het begin van de wisselwerking, van de negatieve spiraal ..

en dat is dus wat we terug moeten zien te krijgen, het gevoel dat je wel verschillend kan zijn en toch samen één maatschappij vormen .. en dat je dat kan bereiken door ouderen te dwingen alsnog de taal te leren waag ik te betwijfelen

voor de rest bedankt voor je advies, mi kom ik meer dan genoeg buiten de deur .. sterker nog, op die momenten kom ik mensen van allerlei pluimage tegen .. van ouden van dagen tot vrij jong grut tot asielzoeker .. dus mijn "levenservaring" heeft een breed draagvlak

en verhuizen .. op mijn leeftijd heb je daarbij een nóg dikkere geldbuidel nodig, en die heb ik helaas niet .. als ik 10 jaar jonger was zou ik er zeker werk van maken

voor de rest, back ontopic, blijf ik het onzin vinden om mensen die nog niet eens weten of ze überhaupt hier willen blijven en Nederlander willen worden te verplichten onze wereldtaal te leren .. op het moment dat je Nederlander word of dat je een bijstandsuitkering aanvraagt, dan wel
pleased to meet you
pi_54045204
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 12:26 schreef moussie het volgende:

[..]

wat heeft een pabo-studente met de door Loedertje genoemde basisscholieren of vmbo'ers te maken ?
Daar gaat ze les aan geven?
pi_54046011
ik heb het idee dat we ons beter kunnen richten op de 'nieuwe' generatie. verplicht Nederlands onderwijs vanaf je vierde zal al behoorlijk wat wonderen verrichten. De huidige generatie valt voor een groot deel niet meer te redden. Vind het daarom ook onzin dat daar nog zoveel geld in gepompt wordt.
pi_54046174
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 01:47 schreef Kaartkeizer het volgende:
ik heb het idee dat we ons beter kunnen richten op de 'nieuwe' generatie. verplicht Nederlands onderwijs vanaf je vierde zal al behoorlijk wat wonderen verrichten. De huidige generatie valt voor een groot deel niet meer te redden. Vind het daarom ook onzin dat daar nog zoveel geld in gepompt wordt.
Ikke niet snap!
Worden kinderen van vier tegenwoordig al naar school gestuurd? Dat zal toch niet!
Maar zo ja, is de taal op die school dan een andere dan Nederlands? Nou ja, PABO-Nederlands dan.
Welke huidige generatie bedoel je? De huidige kinderen? De huidige pubers? De huidige twintigers? De huidige dertigers? De huidige .....ers?
En wie pompt er hoeveel geld in die generaties?
pi_54046455
ter verduidelijking 4e jaar gaan de meeste naar de basisschool maar officieel ben je pas verplicht om op je 6e te gaan. Nederlands wordt inderdaad al gegeven maar heb het idee dat daar nog wel meer aandacht aan mag worden gegeven.
Maargoed dit terzijde, want het nieuwsbericht gaat over de inburgeringscursus van nieuwe Nederlanders.
De overheid pompt er bakken met geld in en is denk ik op vele punten te coulant. Schuif die bureaucratie opzij en maakt een harde lijn OF je volgt de inburgeringscursus OF je wordt/blijft geen Nederlander. Al die tussenweggetjes van de overheid kost gruwelijk veel geld.
Met de 'oude' generatie bedoelde ik eigenlijk de allochtonen die hier al jaren zitten maar die nog steeds geen normale zin Nederlands kunnen spreken. Schrijf die maar af hoor; het heeft geen zin.
Ik heb veel vertrouwen in een natuurlijke oplossing van het inburgeringsprobleem doormiddel van goed ondersteunend onderwijs van de jeugd. De oude garde valt amper te redden dus doe vooral geen moeite.
Geld is schaars en kan daarom maar beter zo effectief mogelijk verdeeld worden.
pi_54046941
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 02:10 schreef Kaartkeizer het volgende:
ter verduidelijking 4e jaar gaan de meeste naar de basisschool maar officieel ben je pas verplicht om op je 6e te gaan. Nederlands wordt inderdaad al gegeven maar heb het idee dat daar nog wel meer aandacht aan mag worden gegeven.
Tja, als afgestudeerden van de PABO al geen Nederlands beeersen......
quote:
Maargoed dit terzijde, want het nieuwsbericht gaat over de inburgeringscursus van nieuwe Nederlanders.
De overheid pompt er bakken met geld in en is denk ik op vele punten te coulant. Schuif die bureaucratie opzij en maakt een harde lijn OF je volgt de inburgeringscursus OF je wordt/blijft geen Nederlander. Al die tussenweggetjes van de overheid kosten gruwelijk veel geld.
Het is mij niet duidelijk waar je het over hebt. Waarin pompt de overheid bakken met geld. Op welke punten is ze te coulant? Welke bureaucratie ligt dwars? Welke tussenweggetjes kosten gruwelijk veel geld?
quote:
Met de 'oude' generatie bedoelde ik eigenlijk de allochtonen die hier al jaren zitten maar die nog steeds geen normale zin Nederlands kunnen spreken. Schrijf die maar af hoor; het heeft geen zin.
Ik heb veel vertrouwen in een natuurlijke oplossing van het inburgeringsprobleem doormiddel van goed ondersteunend onderwijs van de jeugd. De oude garde valt amper te redden dus doe vooral geen moeite.
Geld is schaars en kan daarom maar beter zo effectief mogelijk verdeeld worden.
Goed ondersteunend onderwijs van de jeugd. Wat bedoel je daarmee?
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 04:32:17 #288
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54047404
Het blijft te gek voor woorden dat men een cusrsus nodig heeft.

Ga je emigreren? Doe dan zelf maar eens je best. Al dat voorkauwen van de overheid, blech.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54047462
Inderdaad. De beste oplossing is uberhaupt alleen mensen binnen te halen waarvan je verwacht dat ze zichzelf kunnen redden, en die te doen en laten wat ze zelf willen. Geen uitkering, niets. Success en zoek het maar uit. Ga je de fout in, dan ben je echte meteen weer weg, en verwacht niet dat je een handout in de vorm van een woning en uitkering krijgt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  † In Memoriam † zondag 21 oktober 2007 @ 09:20:38 #290
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54067412
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 23:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat is alleen maar goed .
Ze leren spreekbeurten te houden (allemaal, faalangst of niet) Ze gaan allemaal naar de schoolarts voor een prikje, uiteraard zijn er kinderen bang maar ze gaan m.b.t de mensen waar het hier omgaat, ze zijn volwassen, hebben niets te maken met angstgevoelens maar verzuimen uit pure onwil, lees: ZE WILLEN NIET EN DENKEN ALLES TE KUNNEN BEPALEN. Iemand zal hen dan blijkbaar op kleuterniveau moeten duidelijk maken dat als ze zich ontrekken aan deze cursus dit DIRECT gevolgen heeft indien ze een uitkering hebben.
pi_54069640
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 09:20 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat is alleen maar goed .
van kinderpsychologie en pedagogiek heb je duidelijk geen kaas gegeten .. dit soort stress op zo'n jonge leeftijd is zeker niet goed, tenzij je wil bereiken dat er nog meer jongeren van 15-16 zelfmoord gaan plegen omdat ze de veel te grote druk op zo'n jonge leeftijd niet aankunnen
quote:
Ze leren spreekbeurten te houden (allemaal, faalangst of niet) Ze gaan allemaal naar de schoolarts voor een prikje, uiteraard zijn er kinderen bang maar ze gaan
wat een vergelijking .. een prikje onderga je, dat is een passieve handeling, een toets, spreekbeurt etc is een actieve handeling, en als je faalt, als je dichtklapt is je hele toekomst naar de kloten .. dat hun hersenen nog niet volgroeid en rijp genoeg zijn om met dat soort stress om te kunnen gaan komt nog niet eens bij je op ?
Jij verwacht van een peuter van 2 toch ook niet dat die al binnen de lijntjes kan kleuren omdat je weet dat die daar nog niet aan toe is .. of wel soms ?
quote:
m.b.t de mensen waar het hier omgaat, ze zijn volwassen, hebben niets te maken met angstgevoelens maar verzuimen uit pure onwil, lees: ZE WILLEN NIET EN DENKEN ALLES TE KUNNEN BEPALEN. Iemand zal hen dan blijkbaar op kleuterniveau moeten duidelijk maken dat als ze zich ontrekken aan deze cursus dit DIRECT gevolgen heeft indien ze een uitkering hebben.
ik weet van mezelf dat als ik nu, ruim 30 jaar na dato, nog verplicht zou worden een of ander cursus te volgen ik ook op mijn achterste benen zou gaan staan, helemaal als het ook nog dik poen gaat kosten .. dat had je dan potverdorie maar eerder moeten bedenken
pleased to meet you
  † In Memoriam † zondag 21 oktober 2007 @ 14:14:19 #292
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54070297
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 13:16 schreef moussie het volgende:

[..]

van kinderpsychologie en pedagogiek heb je duidelijk geen kaas gegeten .. dit soort stress op zo'n jonge leeftijd is zeker niet goed, tenzij je wil bereiken dat er nog meer jongeren van 15-16 zelfmoord gaan plegen omdat ze de veel te grote druk op zo'n jonge leeftijd niet aankunnen
[..]

wat een vergelijking .. een prikje onderga je, dat is een passieve handeling, een toets, spreekbeurt etc is een actieve handeling, en als je faalt, als je dichtklapt is je hele toekomst naar de kloten .. dat hun hersenen nog niet volgroeid en rijp genoeg zijn om met dat soort stress om te kunnen gaan komt nog niet eens bij je op ?
Jij verwacht van een peuter van 2 toch ook niet dat die al binnen de lijntjes kan kleuren omdat je weet dat die daar nog niet aan toe is .. of wel soms ?
[..]

Moussie, ik ga hier na deze posting niet meer op in, bij kinderen opvoeden leer je je kinderen om te gaan met stress en minder leuke zaken (van tandartsbezoekjes tot proefwerken en citio-toetsen) Leerkrachten zijn capabel genoeg om m.b.t. spreekbeurten en overhoringen alsmede de proefwerken kinderen voor te bereiden op een verkeerstoets of cito-test. JIJ maakt van kinderen zielige wezentjes die vooral niet in aanraking mogen komen met teleurstellingen en ...verplichtingen.
quote:
ik weet van mezelf dat als ik nu, ruim 30 jaar na dato, nog verplicht zou worden een of ander cursus te volgen ik ook op mijn achterste benen zou gaan staan, helemaal als het ook nog dik poen gaat kosten .. dat had je dan potverdorie maar eerder moeten bedenken
Een verplichting die je krijgt omdat er iets op Gemeenteniveau of Regeringsniveau is besloten heb je simpelweg maar te volgen mits er 'echt bezwarende omstandigheden zijn waardoor dit onmogelijk is.
Voor volwassen mensen hetzelfde als voor de stumpertjes uit je voorbeeld, het is nu eenmaal een verplichting.
pi_54073160
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 14:14 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Moussie, ik ga hier na deze posting niet meer op in, bij kinderen opvoeden leer je je kinderen om te gaan met stress en minder leuke zaken (van tandartsbezoekjes tot proefwerken en citio-toetsen) Leerkrachten zijn capabel genoeg om m.b.t. spreekbeurten en overhoringen alsmede de proefwerken kinderen voor te bereiden op een verkeerstoets of cito-test. JIJ maakt van kinderen zielige wezentjes die vooral niet in aanraking mogen komen met teleurstellingen en ...verplichtingen.
idd, dat leer je ze .. maar pas op het moment dat hun hersenen eraan toe zijn, of was je even vergeten dat je hersenen ook groeien ?
kinderen op te jonge leeftijd niet te zwaar willen belasten heeft niets te maken met zielig vinden maar alles met hun beperkingen kennen en er rekening mee houden ..
maar volgens jou zijn het allemaal kleine volwassenen die alleen maar een schop onder het kont nodig hebben begrijp ik .. een 4 jarige kan nog niet schrijven omdat zijn ouders te lui waren het hem te leren .. zoiets ? Een 10-11 jarige kan dit soort stress nog niet aan omdat zijn ouders/de school hem niet genoeg onder druk hebben gezet, stress-bestendig gemaakt ?

fyi .. hedendaagse neuropsychologen stellen juist dat het falen van ons onderwijs te danken is aan te grote stress en verwachtingen op te jonge leeftijd, we vragen dingen van de kinderen waar hun hersenen nog niet aan toe zijn .. het gevolg zijn oa pabo-leerlingen die nog niet eens fatsoenlijk kunnen spellen
mocht je hier verder over willen lezen, ik kan de url wel even terugzoeken in mijn posthistorie
quote:
Een verplichting die je krijgt omdat er iets op Gemeenteniveau of Regeringsniveau is besloten heb je simpelweg maar te volgen mits er 'echt bezwarende omstandigheden zijn waardoor dit onmogelijk is.
Voor volwassen mensen hetzelfde als voor de stumpertjes uit je voorbeeld, het is nu eenmaal een verplichting.
stumpertjes uit mijn voorbeeld .. je hebt het nu over de opgroeiende kinderen ?

voor de rest blijf ik het absurd vinden om iemand die voor de rest geen Nederlander wil worden en geen gebruik maakt van een bijstandsuitkering jaren na dato alsnog te verplichten om de taal te leren ..

om de eerder aangehaalde Chinezen er weer eventjes bij te halen .. zeker de oudere generatie spreekt geen woord Nederlands, en veel jongeren komen niet veel verder dan het menu en de rekening .. toch worden hun wel als geïntegreerd beschouwd, niet waar ?
Daarvan uitgaand zou je dus kunnen stellen dat het niet zo zeer om de taal op zich gaat .. maar waar gaat het dan wel om ?
Ongeïntegreerd gedrag, ja, maar heeft de oudere allochtoon zich daaraan schuldig gemaakt, door de taal niet te kennen, en zo ja, waarom de een wel en de ander niet ?
pleased to meet you
pi_54073429
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 17:36 schreef moussie het volgende:

[..]

idd, dat leer je ze .. maar pas op het moment dat hun hersenen eraan toe zijn, of was je even vergeten dat je hersenen ook groeien ?
kinderen op te jonge leeftijd niet te zwaar willen belasten heeft niets te maken met zielig vinden maar alles met hun beperkingen kennen en er rekening mee houden ..
maar volgens jou zijn het allemaal kleine volwassenen die alleen maar een schop onder het kont nodig hebben begrijp ik .. een 4 jarige kan nog niet schrijven omdat zijn ouders te lui waren het hem te leren .. zoiets ? Een 10-11 jarige kan dit soort stress nog niet aan omdat zijn ouders/de school hem niet genoeg onder druk hebben gezet, stress-bestendig gemaakt ?

fyi .. hedendaagse neuropsychologen stellen juist dat het falen van ons onderwijs te danken is aan te grote stress en verwachtingen op te jonge leeftijd, we vragen dingen van de kinderen waar hun hersenen nog niet aan toe zijn .. het gevolg zijn oa pabo-leerlingen die nog niet eens fatsoenlijk kunnen spellen
mocht je hier verder over willen lezen, ik kan de url wel even terugzoeken in mijn posthistorie
Juist kinderen hebben een groot leervermogen, niet andersom. En stress die 4 sommetjes per dag en die kleur plaat
quote:
stumpertjes uit mijn voorbeeld .. je hebt het nu over de opgroeiende kinderen ?

voor de rest blijf ik het absurd vinden om iemand die voor de rest geen Nederlander wil worden en geen gebruik maakt van een bijstandsuitkering jaren na dato alsnog te verplichten om de taal te leren ..
Wat doe je hier dan nog
Het feit is, is dat soort mensen juist wel vaak een uitkeering hebben want mensen die werken spreken meestal wel beter NL.
quote:
om de eerder aangehaalde Chinezen er weer eventjes bij te halen .. zeker de oudere generatie spreekt geen woord Nederlands, en veel jongeren komen niet veel verder dan het menu en de rekening .. toch worden hun wel als geïntegreerd beschouwd, niet waar ?
Daarvan uitgaand zou je dus kunnen stellen dat het niet zo zeer om de taal op zich gaat .. maar waar gaat het dan wel om ?
Ongeïntegreerd gedrag, ja, maar heeft de oudere allochtoon zich daaraan schuldig gemaakt, door de taal niet te kennen, en zo ja, waarom de een wel en de ander niet ?
chinezen veroorzaken geen overlast.
Overigens het beeld wat jij schetst van chinezen gaat ook niet echt op, veel chinezen kunnen goed NL en hebben vaak vrijwillig al een taalcursus gedaan.
pi_54073884
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 17:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Juist kinderen hebben een groot leervermogen, niet andersom. En stress die 4 sommetjes per dag en die kleur plaat
een groot leervermogen hebben wil niet zeggen dat je alles aan kan .. zo leert een kleintje bvb de taal in een razend tempo, maar kan die daarom meteen een gesprek voeren zoals wij nu bvb doen, of kunnen de hersenen dat nog niet bevatten ?
En ja, sommige kinderen kunnen behoorlijk in de stress raken als het kleuren binnen de lijntjes maar niet wil lukken omdat hun motoriek daar nog niet aan toe is, of als het abstracte denken nog niet zo ver ontwikkeld is om zonder op de vingers te tellen te kunnen rekenen .. en als je ze dan pushed om het toch te doen gaan ze zichzelf mislukkelingen vinden met alle gevolgen van dien
quote:
Wat doe je hier dan nog
Het feit is, is dat soort mensen juist wel vaak een uitkeering hebben want mensen die werken spreken meestal wel beter NL.
getrouwd en manlief werkt .. dat is wat de protesterende dames, waarover het dus eigenlijk ging in dit topic, hier doen
quote:
chinezen veroorzaken geen overlast.
Overigens het beeld wat jij schetst van chinezen gaat ook niet echt op, veel chinezen kunnen goed NL en hebben vaak vrijwillig al een taalcursus gedaan.
en voor wat voor overlast zorgt de oudere allochtone marokkaanse .. ?
pleased to meet you
pi_54073978
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 18:17 schreef moussie het volgende:

[..]

een groot leervermogen hebben wil niet zeggen dat je alles aan kan .. zo leert een kleintje bvb de taal in een razend tempo, maar kan die daarom meteen een gesprek voeren zoals wij nu bvb doen, of kunnen de hersenen dat nog niet bevatten ?
En ja, sommige kinderen kunnen behoorlijk in de stress raken als het kleuren binnen de lijntjes maar niet wil lukken omdat hun motoriek daar nog niet aan toe is, of als het abstracte denken nog niet zo ver ontwikkeld is om zonder op de vingers te tellen te kunnen rekenen .. en als je ze dan pushed om het toch te doen gaan ze zichzelf mislukkelingen vinden met alle gevolgen van dien
Dan ben je een slechte leraar.
Overigens snap ik al die stress verhalen niet ik had nooit stress op de basisschool of middelbare school hooguit wat nerveus voor een spreekbeurt.
quote:
getrouwd en manlief werkt .. dat is wat de protesterende dames, waarover het dus eigenlijk ging in dit topic, hier doen
[..]
quote:
en voor wat voor overlast zorgt de oudere allochtone marokkaanse .. ?
Het slecht opvoeden van zijn kroost
pi_54074336
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 18:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dan ben je een slechte leraar.
Overigens snap ik al die stress verhalen niet ik had nooit stress op de basisschool of middelbare school hooguit wat nerveus voor een spreekbeurt.
een leraar word anders ook maar verplicht om een vast programma af te werken, die kan alleen maar zijn best doen om iets pas te vragen als het kind het ook aan kan .. en dat dan afgezien van het feit dat die de tijd maar moet zien te vinden om daaraan individueel aandacht te besteden ..

tof voor jou trouwens dat jij geen last had van faalangst .. maar omdat jij het niet had is het allemaal maar onzin ?
quote:
Het slecht opvoeden van zijn kroost
aah, iemand die geen nederlands kan kan ook zijn kinderen niet opvoeden
pleased to meet you
pi_54074485
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 18:39 schreef moussie het volgende:

[..]

een leraar word anders ook maar verplicht om een vast programma af te werken, die kan alleen maar zijn best doen om iets pas te vragen als het kind het ook aan kan .. en dat dan afgezien van het feit dat die de tijd maar moet zien te vinden om daaraan individueel aandacht te besteden ..

tof voor jou trouwens dat jij geen last had van faalangst .. maar omdat jij het niet had is het allemaal maar onzin ?
[..]

aah, iemand die geen nederlands kan kan ook zijn kinderen niet opvoeden
Daar lijkt het wel op
pi_54074874
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 18:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Daar lijkt het wel op
aah, dus door de taal te leren leer je ook hoe je je kinderen moet opvoeden .. ? en dan met terugwerkende kracht of zoiets ?
pleased to meet you
pi_54074950
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 19:10 schreef moussie het volgende:

[..]

aah, dus door de taal te leren leer je ook hoe je je kinderen moet opvoeden .. ? en dan met terugwerkende kracht of zoiets ?
het helpt wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')