uit ervaring kan ik u zeggen: neequote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met cadeau bedoel ik dat ze er niets voor hoeven te betalen. Of denk jij dat wanneer je naar Brazilië zou emigreren de staat jouw taalcursussen gaat betalen?
Stevigquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Haal je niet wat soorten mensen door elkaar? En mis je niet een beetje historisch inzicht?
De linkse brigade, met name de SP, pleit al heel lang voor een steviger integratiebeleid.
Je bedoelt jarenlang thuis zitten en dan een flutbaantje voor 20 uur per week?quote:Verder werken veel oudere linkse mensen echt wel.
Tuurlijk. Het is nooit de schuld van henzelf, maar altijd die van een ander. Typisch links noemen we dat: het vertikken om iemand op zijn eigen verantwoordlijkheid te wijzen. Doe alsjeblieft niet alsof die zielige allochtonen geen schijn van kans hebben op de arbeidsmarkt vanwege de racistische autochtoon, want dat is onzin. Alsof die paupertjes uit de grote steden met hun ghetto-Nederlands en half afgemaakte VMBO -stoer doen is immers het belangrijkst, en een opleiding past daar niet bij- zelf niets te verwijten valt. De enige redenen dat allochtonen vrijwel altijd geen werk hebben, zijn dat ze het vertikken om zich aan te passen, dat ze meestal uberhaupt niet eens aan de functie-eisen voldoen en dat ze een belabberd arbeidsethos hebben waardoor ze de volgende dag alweer op straat staan.quote:Voor veel oudkomers is nou juist het probleem, dat ze van de autochtonen in het bedrijfsleven geen werk krijgen.
'Hoefden'? Wat nou 'hoefden'? Een taal leren moet je zelf aan beginnen. De wil om te integreren moet vanuit jezelf komen. Typisch links weer: het is alweer de schuld van een ander. Die zielige allochtoontjes toch - ze wilden zo graag Nederlands leren en zich aanpassen, maar het mocht niet en ze kregen de gelegenheid niet. Boe-hoe.quote:En degenen die een woning en ziektekostenverzekering hadden, werkten daar zelf voor. Gastarbeiders werden ze genoemd. En ze deden het werk dat de autochtonen van die tijd te min vonden. Ze hoefden ook maar twee woorden Nederlands te kennen: "ja" en "meneer".
Wat nou probleem? Zie jij een probleem? Het enige probleem dat ik zie, zijn de jankerds die zelf 20 uur per week thuiszitten en hun hand ophouden terwijl er overduidelijk werk genoeg is.quote:In Nederland hebben trouwens altijd gastarbeiders gewerkt.
Voor de nieuwkomers is het probleem, dat ze graag werken en dus Nederlanders verdrijven: aspergestekers, schilders, klussers.
Oh, die 25 asielzoekers? Volgens mij is er een factor honderd meer oorlogscriminelen en ander schorriemorrie te vinden tussen die allochtonen - en de rest is economisch vluchteling.quote:En dan heb je asielzoekers: meestal mensen met voldoende scholing en ervaring voor goed werk en intelligent genoeg om regimes als die uit Irak, Iran en Afganistan te doorzien en moedig genoeg om actie te ondernemen.
Ach ja - die zielige asielzoekers uit Somalie, die voor hun leven moeten vrezen maar lekker op vakantie naar Somalie gaan de week nadat ze hun verblijfsvergunning hebben. Alwaar ze hun paspoort 'verliezen' en hun neef de volgende week ook naar NL komt. Tuig is het. Tuig van de richel. De enigen die die Somalische sprookjes geloven, zijn die o-zo-harde SP. 70% procent werkloos, 42% crimineel: je leest het zelf. Maar het is vanzelfsprekend niet waar. Die arme, zielige Somaliers toch...quote:Of slachtoffers van vechtende bendes uit landen zonder regering: Somalië, Zaďre/Congo, Angola. Die hadden de afgelopen jaren best willen werken, graag zelfs. Maar dat mochten ze niet zo lang ze in die ellenlange procedures zaten omdat de IND ze ergens op een stapel had gelegd.
Misschien verloopt zijn communicatie met andere mensen niet alleen slechts via het internet en spreekt hij IRL ook mensen ?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:28 schreef moussie het volgende:
aah, dus jij bent "de gemiddelde autochtone Nederlander"? Op basis van wat kom je bij die bewering ?
Waar kom jij van orgine vandaan dan en wat heeft je besloten om de keuze voor Nederland te makenquote:Ik begrijp onderhand ook niet meer wat me ooit bewogen heeft hier te willen leven, hetgeen ooit naast Denemarken en Zweden het vrijste land van Europa was is verandert in een kippenhok vol bange oude wijven
Idd, ze willen niet. Het gaat hier in deze thread over de mensen die niet willen/weigeren.quote:kan je nagaan, woon je hier al 35 jaar, ben je al 30 jaar Nederlander, en je word nog aangesproken met "jullie" .. en dan vraag je je nog af hoe het komt dat mensen niet kunnen/willen integreren
en uitgaand daarvan weet je wat de gemiddelde Nederlander denkt ?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 08:04 schreef Loedertje het volgende:
Misschien verloopt zijn communicatie met andere mensen niet alleen slechts via het internet en spreekt hij IRL ook mensen ?
oosterburen, in de tijden van de "Berufsverbote" en de klopjachten op Bader-Meinhoff, een tijd waarin je je mening niet vrij kon uiten en al verdacht was als een van je vrienden lang haar hadquote:Waar kom jij van orgine vandaan dan en wat heeft je besloten om de keuze voor Nederland te maken
waarvan ik je dus net vertel dat dat, als puntje bij paaltje komt, nooit lukt .. zelfs al liggen mijn wortels inmiddels hier, hier voel ik me wel thuis en dat al bijna 35 jaar (4 mei 1973), ik spreek en schrijf al dik 30 jaar beter Nederlands dan menige Nederlander, ken meer historische feiten etc etc .. en toch gebeurt het keer op keer, ik blijf bij die "jullie" horen als het de geboren en getogen Nederlander toevallig zo uitkomtquote:Idd, ze willen niet. Het gaat hier in deze thread over de mensen die niet willen/weigeren.
Raus mit Moussiequote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:57 schreef moussie het volgende:
[..]
en uitgaand daarvan weet je wat de gemiddelde Nederlander denkt ?
[..]
oosterburen, in de tijden van de "Berufsverbote" en de klopjachten op Bader-Meinhoff, een tijd waarin je je mening niet vrij kon uiten en al verdacht was als een van je vrienden lang haar had
en tja, ik was al in Zweden en Denemarken wezen kijken, maar in Nederland werd ik verliefd ..
[..]
waarvan ik je dus net vertel dat dat, als puntje bij paaltje komt, nooit lukt .. zelfs al liggen mijn wortels inmiddels hier, hier voel ik me wel thuis en dat al bijna 35 jaar (4 mei 1973), ik spreek en schrijf al dik 30 jaar beter Nederlands dan menige Nederlander, ken meer historische feiten etc etc .. en toch gebeurt het keer op keer, ik blijf bij die "jullie" horen als het de geboren en getogen Nederlander toevallig zo uitkomt
tja ach, als voormalige Duitser zou ik eigenlijk blij moeten zijn met het feit dat de aandacht verschoven is .. maar opmerkingen als deze heb ik idd vaker gehoord, en dat was dan niet als grapje bedoeltquote:
ik vind het eng zoals het verandert is, begint op mijn voormalig vaderland te lijkenquote:Ach een land kan veranderen en ik vind dat het nog niet genoeg veranderd is.
Weer dat kort door de bocht argument, criminaliteit bestond "vroegah" niet ? Het begrip "dievengilde" hebben we pas eind vorige eeuw uitgevonden of zo ?quote:Mensen zijn terrecht bang, de criminaliteit van buitenlanders is bewezen.
zelfs al willen ze het wel, het maakt toch geen verschil .. zelfs al ben je naar officiële maatstaven geen allochtoon, je bent getint en moslim ergo allochtoon ..quote:Dat ze zich niet willen aanpassen is ook bewezen.
alles kan en alles mag is het nooit geweest, het was en is gewoon gebruik maken van je grondwettelijk vastgelegde rechten ..quote:Nu beginnen mensen gelukkig wakker te worden ipv alles kan en alles mag. Van mij mag best veel maar dan moet je wel werken en niet profiteren of de boel verzieken.
uiteraard krijg je in kleine dorpen minder geld voor buurthuizen .. heel normaal toch dat je subsidie krijgt gebaseerd op aantallen ingezetenen/gebruikers ?quote:Wist je dat er veel minder geld naar dorpen gaat om daar buurthuizen enzo te bouwen. Ook worden er niet van die achterlijke cohen acties gehouden als in Amsterdam met het verhullen van afkomst en zorgen dat het maar niet uit de hand loopt knuffelen en theedrinken.
Dus wij zouden ons moeten gedragen als hen? Iedereen lastigvallen en uitschelden op straatquote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:03 schreef moussie het volgende:
wat de boel verzieken betreft, dat is hoofdzakelijk de huidige jeugd, diegenen die al bijna 10 jaar lang cq het grootste gedeelte van hun jeugd te horen krijgen dat ze geen knip voor hun neus waard zijn, hun religie is achterlijk etc etc .. en dan vindt je het gek als het tegen de tijd dat het van die licht explosieve hormonenbommetjes worden uit de hand loopt ?
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 04:54 schreef StefanP het volgende:
[knip]
OMG! Jij weet alles recht te lullen wat krom isquote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:03 schreef moussie het volgende:
[knip]
Moussie criminaliteitscijfers zijn niet meer te ontkennen geef gewoon toe.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:03 schreef moussie het volgende:
[..]
tja ach, als voormalige Duitser zou ik eigenlijk blij moeten zijn met het feit dat de aandacht verschoven is .. maar opmerkingen als deze heb ik idd vaker gehoord, en dat was dan niet als grapje bedoelt
[..]
ik vind het eng zoals het verandert is, begint op mijn voormalig vaderland te lijken
[..]
Weer dat kort door de bocht argument, criminaliteit bestond "vroegah" niet ? Het begrip "dievengilde" hebben we pas eind vorige eeuw uitgevonden of zo ?
[..]
zelfs al willen ze het wel, het maakt toch geen verschil .. zelfs al ben je naar officiële maatstaven geen allochtoon, je bent getint en moslim ergo allochtoon ..
[..]
alles kan en alles mag is het nooit geweest, het was en is gewoon gebruik maken van je grondwettelijk vastgelegde rechten ..
wat het werken betreft, da's makkelijk praten nu, nu de arbeidsmarkt aantrekt, maar ik kan mij een tijd herinneren, nog niet eens zo lang geleden, dat de werkende allochtoon moest oprotten want die zat onze baantjes te stelen, en als die niet werkte moest die ook oprotten
wat de boel verzieken betreft, dat is hoofdzakelijk de huidige jeugd, diegenen die al bijna 10 jaar lang cq het grootste gedeelte van hun jeugd te horen krijgen dat ze geen knip voor hun neus waard zijn, hun religie is achterlijk etc etc .. en dan vindt je het gek als het tegen de tijd dat het van die licht explosieve hormonenbommetjes worden uit de hand loopt ?
[..]
uiteraard krijg je in kleine dorpen minder geld voor buurthuizen .. heel normaal toch dat je subsidie krijgt gebaseerd op aantallen ingezetenen/gebruikers ?
en wat de aanpak van Cohen betreft .. hij lijkt te werken
http://www.om.nl/parket/a(...)sarchief/2006/26497/
Ja en 14 jaar in nederland wonen en de taal niet kennen ...dat is je reinste onwilquote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:04 schreef Biancavia het volgende:
Dat Nederlands leren is inderdaad wel belangrijk.
Naast mij heeft jarenlang een Iraanse man gewoond. Een hele lieve man, maar hij sprak zó slecht Nederlands.
En hij is al veertien jaar geleden naar Nederland gekomen. Dus hij kwam vaak naar mij om te vragen wat er in bepaalde brieven stond enzo.
Een paar maanden geleden had hij als een soort wanhoopsdaad alles in Nederland achtergelaten om naar zijn
kinderen in Londen te gaan, die hij al elf jaar niet meer gezien had (triest verhaal).
Alles opgezegd, zijn huurwoning, zijn verzekering, zijn uitkering. En hij begreep het gewoon niet toen de mensen bij de gemeente zeiden dat hij niet zomaar weer terug kon komen!
Nu stond hij een paar weken terug ineens weer bij mij voor de deur met niets meer dan een koffer met kleren. Ik heb hem geholpen met zijn uitkering aanvragen, inschrijven bij de woningbouw, gesprekken bij maatschappelijk werk regelen. Want hij kan niets zelf, doordat hij de taal niet spreekt! Terwijl het gewoon een intelligente man is.
Oh ja, hij is wel op cursus geweest, maar daar kreeg hij ruzie met de moslims, omdat hij zelf van de islam is afgestapt. Maar hij zou eigenlijk gewoon weer een extra cursus moeten doen, want het is nu echt drama.
mja, als er genoeg uitwegen mogelijk zijn hoeft het geen onwil te zijn maar gewoon gebrek aan noodzaak...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:59 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ja en 14 jaar in nederland wonen en de taal niet kennen ...dat is je reinste onwil
ik ken anders ook een hoop goedwillende allochtonen die nergens een poot aan de grond krijgen, niet omdat ze de papieren niet hebben maar puur omdat zij allochtoon zijnquote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:55 schreef EdvandeBerg het volgende:
Een goedwillende allochtoon kan echt wel wat bereiken in dit land. In het bedrijf waar ik werk zitten er een paar in managersfuncties, 1 was zelfs de rechterhand van de grote baas. Op het bedrijvenpark waar ik werk zie ik ook bij andere bedrijven de nodige gekleurde mensen netjes in pak vanuit de grote leasebak naar binnenstappen.
nou, daar blijkt een meerderheid last van te hebben .. typen met 2 vingers en een en al spelfouten .. ik heb wel eens gedacht dat ze dat expres doen om de burger te ontmoedigen aangifte te doenquote:En dan de overheid en non-profit, daar hebben ze jarenlang een voorkeursbeleid gehad. Als je niet aan de normen voldeed, werden die gewoon naar beneden geschroefd. Ik heb hier thuis ook nog een proces-verbaal liggen wat barst van de spel- en grammaticafouten
zoals ik al zei, de ellende begon na de oliecrisis .. de allochtoon die wel werkte was er eentje die banen stal en diegene die niet werkte een parasiet .. en in de tussentijd bleven de werkgevers de goedkope illegalen maar van werk voorzienquote:Maar dat volk wat al vanaf de vroege jeugd de sfeer in de achterstandswijken verpest zijn zelf verantwoordelijk. Zo werken de dingen in ons land en als je denkt dat dat voor jou niet op gaat, dan kan je beter in de zandbak van herkomst gaan wonen. Daar hoef je ook de hele dag niks uit te voeren, maar helaas krijg je daar geen uitkering, huursubsidie etc. voor niksdoen.
en dat zijn alleen allochtonen die dat doen of is dat meer het "normale" gedrag in een achterstandswijk .. of te wel, ligt het aan de culturele achtergrond of aan de belabberde omstandigheden in de buurt waarin jij woont ?quote:Het begint bij de ouders die hun kinderen 's avonds de straat opsturen en het geen flikker interesseert wat hun kutkinderen uitvoeren. 'Oprotten naar buiten, heb ik tenminste rust! ' daar denken pa en moe aan. Als die kinderen maar thuis tegen hun ouders en familie géén grote bek opzetten, zullen het buiten ook wel brave jongens zijn. Net als die platgereden tasjesdief, dat was toch zo'n aardige nette jongen. Met een strafblad zo dik als de zaterdagsvolkskrant.
euhm, we hebben het niet over criminaliteitscijfers in het algemeen maar over de aanpak van Cohen, volgens jou werkt dat bakje thee niet, maar dit zijn de resultatenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:36 schreef niet_links het volgende:
[..]
Moussie criminaliteitscijfers zijn niet meer te ontkennen geef gewoon toe.
quote:Uit de cijfers blijkt dat Amsterdammers het afgelopen jaar minder vaak slachtoffer zijn geworden van diefstal en inbraak. Ook de verkeersveiligheid is verbeterd, en is er lichte vooruitgang als het gaat om drugscriminaliteit. De cijfers over vandalisme zijn bijna ongewijzigd, die over overlast zijn juist gestegen. Het gaat hierbij om door de politie geconstateerde en geregistreerde incidenten en meldingen van burgers. Oorzaak ligt waarschijnlijk in de toegenomen aandacht voor overlast in buurten.
sinds 1997 .. voor een 14jarige is dat vanaf de kleuterschool, zo'n beetje zijn hele bewuste levenquote:Het is nog niet zo lang dat er op ze gekankerd wordt pas vanaf pim. Dat is niet zo heel lang daarvoor werden ze altijd beschermd.
De SP pleitte al jaren voor spreiding en dergelijke maatregelen, toen dat zelfs voor de VVD nog amper bepreekbaar was.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 04:54 schreef StefanP het volgende:
[..]
Stevig![]()
http://www.sp.nl/standpun(...)er_asielzoekers.html
http://www.sp.nl/standpun(...)r_schipholbrand.html
http://www.sp.nl/standpunten/cd_28/standpunt_over_integratie.html
Mijn broek zakt af van zoveel zwakheid.
Ik schreef "veel", niet "alle" en je leest even over de navolgende zinnen heen.quote:[..]
Je bedoelt jarenlang thuis zitten en dan een flutbaantje voor 20 uur per week?
Eindelijk iets geraakt! De vmbo-ers valt inderdaad zelf ook wel wat te verwijten, allochtoon of autochtoon, uit Amsterdam of uit Waspik. Maar hun ouders zijn door ons schandalig behandeld. Ik weet nog, dat mijn tantes in de Transvaalbuurt in 's Gravenhage bijles gaven een Turkse buurtkinderen. Die begonnen daar toen ongeveer binnen te komen. Jaren 70 of 80 moet dat geweest zijn. Maar wie deed dat verder?quote:[..]
Tuurlijk. Het is nooit de schuld van henzelf, maar altijd die van een ander. Typisch links noemen we dat: het vertikken om iemand op zijn eigen verantwoordlijkheid te wijzen. Doe alsjeblieft niet alsof die zielige allochtonen geen schijn van kans hebben op de arbeidsmarkt vanwege de racistische autochtoon, want dat is onzin. Alsof die paupertjes uit de grote steden met hun ghetto-Nederlands en half afgemaakte VMBO -stoer doen is immers het belangrijkst, en een opleiding past daar niet bij- zelf niets te verwijten valt. De enige redenen dat allochtonen vrijwel altijd geen werk hebben, zijn dat ze het vertikken om zich aan te passen, dat ze meestal uberhaupt niet eens aan de functie-eisen voldoen en dat ze een belabberd arbeidsethos hebben waardoor ze de volgende dag alweer op straat staan.
Denk jij dat je gelegenheid hebt om Nederlands te leren als je met tien man in een driekamerflat woont en uit een bergdorpje komt?quote:[..]
'Hoefden'? Wat nou 'hoefden'? Een taal leren moet je zelf aan beginnen. De wil om te integreren moet vanuit jezelf komen. Typisch links weer: het is alweer de schuld van een ander. Die zielige allochtoontjes toch - ze wilden zo graag Nederlands leren en zich aanpassen, maar het mocht niet en ze kregen de gelegenheid niet. Boe-hoe.
Ik neem aan, dat je met die "jankerds" onder andere mij bedoelt, omdat ik een baan heb van maar 20 uur. Die andere 20 uur houd ik niet mijn hand op en zit ik niet thuis. Maar in zie inderdaad zelf geen probleem.quote:[..]
Wat nou probleem? Zie jij een probleem? Het enige probleem dat ik zie, zijn de jankerds die zelf 20 uur per week thuiszitten en hun hand ophouden terwijl er overduidelijk werk genoeg is.
M5? Plons!quote:[..]
Oh, die 25 asielzoekers? Volgens mij is er een factor honderd meer oorlogscriminelen en ander schorriemorrie te vinden tussen die allochtonen - en de rest is economisch vluchteling.
Fraude komt voor ja. Daar is zelfs een zuiver autochtoon spreekwoord voor: "De gelegenheid maakt de dief!" En persoonlijk heb ik liever met Somalische vrouwen van doen (behalve AH dan!!) dan met Somalische mannen.quote:[..]
Ach ja - die zielige asielzoekers uit Somalie, die voor hun leven moeten vrezen maar lekker op vakantie naar Somalie gaan de week nadat ze hun verblijfsvergunning hebben. Alwaar ze hun paspoort 'verliezen' en hun neef de volgende week ook naar NL komt. Tuig is het. Tuig van de richel. De enigen die die Somalische sprookjes geloven, zijn die o-zo-harde SP. 70% procent werkloos, 42% crimineel: je leest het zelf. Maar het is vanzelfsprekend niet waar. Die arme, zielige Somaliers toch...
Zou je wel willen. Maar je diskwalificeert jezelf met deze opmerking: wie verlaten als eerste het zinkende schip? Lijkt me nou ook weer overdreven!quote:Jij en je soortgenoten komen er zelf nog wel achter. Het schip Nederland is in rap tempo aan het zinken.
Ja, maar voor de gastarbeiders van vroeger waren die er niet, de asielzoekers mochten niet en nu moeten ze en moeten ze schandalig veel betalen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:06 schreef ASroma het volgende:
mijn gedachte is; als je in een land gaat wonen en werken. Wil je toch wat over het land te weten te komen en de mensen die er wonen?
stel ik emigreer naar India dan zou ik daar graag zo'n cursus willen volgen om het land etc te leren kennen.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:03 schreef moussie het volgende:
Zo hé, nog beneden vmbo-niveau, deze logica!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:54 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dus wij zouden ons moeten gedragen als henzij? Iedereen lastigvallen en uitschelden op straat
Dat begint al vóór de hormonen opspelen.
Mis! Pim heeft het bespreekbaar gemaakt voor de politiek. Je maakt mij niet wijs dat de horden die achter hem aan liepen, voor zijn optreden altijd lief tegen de buurtallochtonen deden!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:36 schreef niet_links het volgende:
[..]
Moussie criminaliteitscijfers zijn niet meer te ontkennen geef gewoon toe.
Het is nog niet zo lang dat er op ze gekankerd wordt pas vanaf pim. Dat is niet zo heel lang daarvoor werden ze altijd beschermd.
Dat is niet gezegd!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:59 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ja en 14 jaar in nederland wonen en de taal niet kennen ...dat is je reinste onwil
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |