spaar je de moeite moussie.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:11 schreef moussie het volgende:
[..]
dat is dus niet reëel op die leeftijd .. je hebt het hier over 10-11 jarigen, die klappen nu al dicht van de stress, laat staan dat dat in een vreemde omgeving met alleen maar vreemde mensen zou moeten ..
[..]
doet die dus ook niet, de regels voor de Cito-toets zijn behoorlijk streng
[..]
nou nou, van de hak op de tak gesproken .. je had het over vmbo-verzorgingsmeiden, da's wel even iets anders dan een chirurg
[..]
dus jij vergelijkt een vmbo'er die een beetje extra hulp krijgt om zijn basisdiploma te kunnen halen met een arts aan het eind van zijn universitaire studie .. en dan doe ik enorm dom ?
wtf .. dat laatste stukje gaat nog niet eens specifiek over allochtonen ..quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
spaar je de moeite moussie.
jouw verhalen zijn toch al te eentonig voor woorden. elk vergrijp door een allochtoon komt in dezelfde maalstroom en blender van je. je bent haast autistisch bezig. alles is hetzelfde slappe deegverhaal van je... "ja maar jullie!", meer komt er niet meer uit.
je moet eens wat vaker buiten komen. dan bedoel ik ook écht buitenkomen.
misschien moet je gaan verhuizen naar een land dat toleranter is dan nederland.
Daar gaat ze les aan geven?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 12:26 schreef moussie het volgende:
[..]
wat heeft een pabo-studente met de door Loedertje genoemde basisscholieren of vmbo'ers te maken ?
Ikke niet snap!quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 01:47 schreef Kaartkeizer het volgende:
ik heb het idee dat we ons beter kunnen richten op de 'nieuwe' generatie. verplicht Nederlands onderwijs vanaf je vierde zal al behoorlijk wat wonderen verrichten. De huidige generatie valt voor een groot deel niet meer te redden. Vind het daarom ook onzin dat daar nog zoveel geld in gepompt wordt.
Tja, als afgestudeerden van de PABO al geen Nederlands beeersen......quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 02:10 schreef Kaartkeizer het volgende:
ter verduidelijking 4e jaar gaan de meeste naar de basisschool maar officieel ben je pas verplicht om op je 6e te gaan. Nederlands wordt inderdaad al gegeven maar heb het idee dat daar nog wel meer aandacht aan mag worden gegeven.
Het is mij niet duidelijk waar je het over hebt. Waarin pompt de overheid bakken met geld. Op welke punten is ze te coulant? Welke bureaucratie ligt dwars? Welke tussenweggetjes kosten gruwelijk veel geld?quote:Maargoed dit terzijde, want het nieuwsbericht gaat over de inburgeringscursus van nieuwe Nederlanders.
De overheid pompt er bakken met geld in en is denk ik op vele punten te coulant. Schuif die bureaucratie opzij en maakt een harde lijn OF je volgt de inburgeringscursus OF je wordt/blijft geen Nederlander. Al die tussenweggetjes van de overheid kosten gruwelijk veel geld.
Goed ondersteunend onderwijs van de jeugd. Wat bedoel je daarmee?quote:Met de 'oude' generatie bedoelde ik eigenlijk de allochtonen die hier al jaren zitten maar die nog steeds geen normale zin Nederlands kunnen spreken. Schrijf die maar af hoor; het heeft geen zin.
Ik heb veel vertrouwen in een natuurlijke oplossing van het inburgeringsprobleem doormiddel van goed ondersteunend onderwijs van de jeugd. De oude garde valt amper te redden dus doe vooral geen moeite.
Geld is schaars en kan daarom maar beter zo effectief mogelijk verdeeld worden.
Dat is alleen maar goed .quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:11 schreef moussie het volgende:
[..]
dat is dus niet reëel op die leeftijd .. je hebt het hier over 10-11 jarigen, die klappen nu al dicht van de stress, laat staan dat dat in een vreemde omgeving met alleen maar vreemde mensen zou moeten ..
van kinderpsychologie en pedagogiek heb je duidelijk geen kaas gegeten .. dit soort stress op zo'n jonge leeftijd is zeker niet goed, tenzij je wil bereiken dat er nog meer jongeren van 15-16 zelfmoord gaan plegen omdat ze de veel te grote druk op zo'n jonge leeftijd niet aankunnenquote:
wat een vergelijking .. een prikje onderga je, dat is een passieve handeling, een toets, spreekbeurt etc is een actieve handeling, en als je faalt, als je dichtklapt is je hele toekomst naar de kloten .. dat hun hersenen nog niet volgroeid en rijp genoeg zijn om met dat soort stress om te kunnen gaan komt nog niet eens bij je op ?quote:Ze leren spreekbeurten te houden (allemaal, faalangst of niet) Ze gaan allemaal naar de schoolarts voor een prikje, uiteraard zijn er kinderen bang maar ze gaan
ik weet van mezelf dat als ik nu, ruim 30 jaar na dato, nog verplicht zou worden een of ander cursus te volgen ik ook op mijn achterste benen zou gaan staan, helemaal als het ook nog dik poen gaat kosten .. dat had je dan potverdorie maar eerder moeten bedenkenquote:m.b.t de mensen waar het hier omgaat, ze zijn volwassen, hebben niets te maken met angstgevoelens maar verzuimen uit pure onwil, lees: ZE WILLEN NIET EN DENKEN ALLES TE KUNNEN BEPALEN. Iemand zal hen dan blijkbaar op kleuterniveau moeten duidelijk maken dat als ze zich ontrekken aan deze cursus dit DIRECT gevolgen heeft indien ze een uitkering hebben.
quote:Op zondag 21 oktober 2007 13:16 schreef moussie het volgende:
[..]
van kinderpsychologie en pedagogiek heb je duidelijk geen kaas gegeten .. dit soort stress op zo'n jonge leeftijd is zeker niet goed, tenzij je wil bereiken dat er nog meer jongeren van 15-16 zelfmoord gaan plegen omdat ze de veel te grote druk op zo'n jonge leeftijd niet aankunnen
[..]
wat een vergelijking .. een prikje onderga je, dat is een passieve handeling, een toets, spreekbeurt etc is een actieve handeling, en als je faalt, als je dichtklapt is je hele toekomst naar de kloten .. dat hun hersenen nog niet volgroeid en rijp genoeg zijn om met dat soort stress om te kunnen gaan komt nog niet eens bij je op ?
Jij verwacht van een peuter van 2 toch ook niet dat die al binnen de lijntjes kan kleuren omdat je weet dat die daar nog niet aan toe is .. of wel soms ?
[..]
Een verplichting die je krijgt omdat er iets op Gemeenteniveau of Regeringsniveau is besloten heb je simpelweg maar te volgen mits er 'echt bezwarende omstandigheden zijn waardoor dit onmogelijk is.quote:ik weet van mezelf dat als ik nu, ruim 30 jaar na dato, nog verplicht zou worden een of ander cursus te volgen ik ook op mijn achterste benen zou gaan staan, helemaal als het ook nog dik poen gaat kosten .. dat had je dan potverdorie maar eerder moeten bedenken
idd, dat leer je ze .. maar pas op het moment dat hun hersenen eraan toe zijn, of was je even vergeten dat je hersenen ook groeien ?quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:14 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Moussie, ik ga hier na deze posting niet meer op in, bij kinderen opvoeden leer je je kinderen om te gaan met stress en minder leuke zaken (van tandartsbezoekjes tot proefwerken en citio-toetsen) Leerkrachten zijn capabel genoeg om m.b.t. spreekbeurten en overhoringen alsmede de proefwerken kinderen voor te bereiden op een verkeerstoets of cito-test. JIJ maakt van kinderen zielige wezentjes die vooral niet in aanraking mogen komen met teleurstellingen en ...verplichtingen.
stumpertjes uit mijn voorbeeld .. je hebt het nu over de opgroeiende kinderen ?quote:Een verplichting die je krijgt omdat er iets op Gemeenteniveau of Regeringsniveau is besloten heb je simpelweg maar te volgen mits er 'echt bezwarende omstandigheden zijn waardoor dit onmogelijk is.
Voor volwassen mensen hetzelfde als voor de stumpertjes uit je voorbeeld, het is nu eenmaal een verplichting.
Juist kinderen hebben een groot leervermogen, niet andersom. En stress die 4 sommetjes per dag en die kleur plaatquote:Op zondag 21 oktober 2007 17:36 schreef moussie het volgende:
[..]
idd, dat leer je ze .. maar pas op het moment dat hun hersenen eraan toe zijn, of was je even vergeten dat je hersenen ook groeien ?
kinderen op te jonge leeftijd niet te zwaar willen belasten heeft niets te maken met zielig vinden maar alles met hun beperkingen kennen en er rekening mee houden ..
maar volgens jou zijn het allemaal kleine volwassenen die alleen maar een schop onder het kont nodig hebben begrijp ik .. een 4 jarige kan nog niet schrijven omdat zijn ouders te lui waren het hem te leren .. zoiets ? Een 10-11 jarige kan dit soort stress nog niet aan omdat zijn ouders/de school hem niet genoeg onder druk hebben gezet, stress-bestendig gemaakt ?
fyi .. hedendaagse neuropsychologen stellen juist dat het falen van ons onderwijs te danken is aan te grote stress en verwachtingen op te jonge leeftijd, we vragen dingen van de kinderen waar hun hersenen nog niet aan toe zijn .. het gevolg zijn oa pabo-leerlingen die nog niet eens fatsoenlijk kunnen spellen
mocht je hier verder over willen lezen, ik kan de url wel even terugzoeken in mijn posthistorie![]()
Wat doe je hier dan nogquote:stumpertjes uit mijn voorbeeld .. je hebt het nu over de opgroeiende kinderen ?
voor de rest blijf ik het absurd vinden om iemand die voor de rest geen Nederlander wil worden en geen gebruik maakt van een bijstandsuitkering jaren na dato alsnog te verplichten om de taal te leren ..
chinezen veroorzaken geen overlast.quote:om de eerder aangehaalde Chinezen er weer eventjes bij te halen .. zeker de oudere generatie spreekt geen woord Nederlands, en veel jongeren komen niet veel verder dan het menu en de rekening .. toch worden hun wel als geïntegreerd beschouwd, niet waar ?
Daarvan uitgaand zou je dus kunnen stellen dat het niet zo zeer om de taal op zich gaat .. maar waar gaat het dan wel om ?
Ongeïntegreerd gedrag, ja, maar heeft de oudere allochtoon zich daaraan schuldig gemaakt, door de taal niet te kennen, en zo ja, waarom de een wel en de ander niet ?
een groot leervermogen hebben wil niet zeggen dat je alles aan kan .. zo leert een kleintje bvb de taal in een razend tempo, maar kan die daarom meteen een gesprek voeren zoals wij nu bvb doen, of kunnen de hersenen dat nog niet bevatten ?quote:Op zondag 21 oktober 2007 17:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Juist kinderen hebben een groot leervermogen, niet andersom. En stress die 4 sommetjes per dag en die kleur plaat![]()
getrouwd en manlief werkt .. dat is wat de protesterende dames, waarover het dus eigenlijk ging in dit topic, hier doenquote:Wat doe je hier dan nog![]()
Het feit is, is dat soort mensen juist wel vaak een uitkeering hebben want mensen die werken spreken meestal wel beter NL.
en voor wat voor overlast zorgt de oudere allochtone marokkaanse .. ?quote:chinezen veroorzaken geen overlast.
Overigens het beeld wat jij schetst van chinezen gaat ook niet echt op, veel chinezen kunnen goed NL en hebben vaak vrijwillig al een taalcursus gedaan.
Dan ben je een slechte leraar.quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:17 schreef moussie het volgende:
[..]
een groot leervermogen hebben wil niet zeggen dat je alles aan kan .. zo leert een kleintje bvb de taal in een razend tempo, maar kan die daarom meteen een gesprek voeren zoals wij nu bvb doen, of kunnen de hersenen dat nog niet bevatten ?
En ja, sommige kinderen kunnen behoorlijk in de stress raken als het kleuren binnen de lijntjes maar niet wil lukken omdat hun motoriek daar nog niet aan toe is, of als het abstracte denken nog niet zo ver ontwikkeld is om zonder op de vingers te tellen te kunnen rekenen .. en als je ze dan pushed om het toch te doen gaan ze zichzelf mislukkelingen vinden met alle gevolgen van dien
quote:getrouwd en manlief werkt .. dat is wat de protesterende dames, waarover het dus eigenlijk ging in dit topic, hier doen
[..]
Het slecht opvoeden van zijn kroostquote:en voor wat voor overlast zorgt de oudere allochtone marokkaanse .. ?
een leraar word anders ook maar verplicht om een vast programma af te werken, die kan alleen maar zijn best doen om iets pas te vragen als het kind het ook aan kan .. en dat dan afgezien van het feit dat die de tijd maar moet zien te vinden om daaraan individueel aandacht te besteden ..quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dan ben je een slechte leraar.
Overigens snap ik al die stress verhalen niet ik had nooit stress op de basisschool of middelbare school hooguit wat nerveus voor een spreekbeurt.
aah, iemand die geen nederlands kan kan ook zijn kinderen niet opvoedenquote:Het slecht opvoeden van zijn kroost
Daar lijkt het wel opquote:Op zondag 21 oktober 2007 18:39 schreef moussie het volgende:
[..]
een leraar word anders ook maar verplicht om een vast programma af te werken, die kan alleen maar zijn best doen om iets pas te vragen als het kind het ook aan kan .. en dat dan afgezien van het feit dat die de tijd maar moet zien te vinden om daaraan individueel aandacht te besteden ..
tof voor jou trouwens dat jij geen last had van faalangst .. maar omdat jij het niet had is het allemaal maar onzin ?
[..]
aah, iemand die geen nederlands kan kan ook zijn kinderen niet opvoeden
aah, dus door de taal te leren leer je ook hoe je je kinderen moet opvoeden .. ? en dan met terugwerkende kracht of zoiets ?quote:
het helpt welquote:Op zondag 21 oktober 2007 19:10 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, dus door de taal te leren leer je ook hoe je je kinderen moet opvoeden .. ? en dan met terugwerkende kracht of zoiets ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |