Processen-verbaal van echte, onvervalste autochtone agenten die echt wemelden van de fouten!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:54 schreef moussie het volgende:
nou, daar blijkt een meerderheid last van te hebben .. typen met 2 vingers en een en al spelfouten .. ik heb wel eens gedacht dat ze dat expres doen om de burger te ontmoedigen aangifte te doen
Ik denk dat je iets is ontgaan in deze..quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:05 schreef Kees22 het volgende:
Of bedoel je met "wij" te zeggen, dat jij ook het grootste deel van je jeugd te horen hebt gekregen dat je geen knip voor je neus waard bent, dat je religie achterlijk is etc etc.
!
Die jochies krijgen juist van kindsaf een heel ander verhaal te horen; het wij/zij verhaal inderdaad. Maar dan heel anders dan dat jij het vertelt.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:05 schreef Kees22 het volgende:
Zo hé, nog beneden vmbo-niveau, deze logica!
Of bedoel je met "wij" te zeggen, dat jij ook het grootste deel van je jeugd te horen hebt gekregen dat je geen knip voor je neus waard bent, dat je religie achterlijk is etc etc.
Inderdaad; voor Pim waren de problemen al net zo groot alleen werd toen alles nog met de mantel der liefde bedekt en gebagatelliseerd.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:09 schreef Kees22 het volgende:
Mis! Pim heeft het bespreekbaar gemaakt voor de politiek. Je maakt mij niet wijs dat de horden die achter hem aan liepen, voor zijn optreden altijd lief tegen de buurtallochtonen deden!
Ik ben nou nog nooit uitgescholden voor kaaskop of hoer door een allochtoonse huisvrouw...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:52 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik denk dat je iets is ontgaan in deze..
ZIJ roepen dat WIJ hoeren zijn, kaaskoppen ect, WIJ roepen de dingen die Mousie schreef. M.a.w. Actie <--> Reactie.
Dat zijn ook de probleemveroorzakers niet, hun zoontjes wel.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:24 schreef Re het volgende:
[..]
Ik ben nou nog nooit uitgescholden voor kaaskop of hoer door een allochtoonse huisvrouw...
mja, ik dacht dat het topic juist over deze criminele huisvrouwtjes ging maar ik kan het fout hebben...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dat zijn ook de probleemveroorzakers niet, hun zoontjes wel.
Mijn vrouw is overigens vroeger ook vaak zat uitgemaakt voor vanalles en nagesist toen ze in een volkswijk met hangmarokkanen woonde (J.S. de Rijkstraat - Zuilen / Utrecht)
Dat zie ik toch echt anders, ik ben op school en in het bedrijfleven allochtonen tegen gekomen. Zodra ze zich een beetje aanpaste was er echt geen probleem. Ik heb bollen geraapt met mensen van allerlei kleuren en achtergronden, ik heb respect voor mensen die werken voor hun geld.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Mis! Pim heeft het bespreekbaar gemaakt voor de politiek. Je maakt mij niet wijs dat de horden die achter hem aan liepen, voor zijn optreden altijd lief tegen de buurtallochtonen deden!
Het oorspronkelijke bericht wel, maar de discussie kreeg een breder karakter.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:00 schreef Re het volgende:
[..]
mja, ik dacht dat het topic juist over deze criminele huisvrouwtjes ging maar ik kan het fout hebben...
Actie <--> reactie, inderdaad. En ik wil treiteren en dwarsliggen noch schoonpraten noch overdrijven. Maar het zoeken naar oorzaken is belangrijk, om tot oplossingen te komen. Praten over de liefde van Jezus heeft in dit geval bijvoorbeeld geen zin. En stigmatiseren van de islam ook niet.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:52 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik denk dat je iets is ontgaan in deze..
ZIJ roepen dat WIJ hoeren zijn, kaaskoppen ect, WIJ roepen de dingen die Mousie schreef. M.a.w. Actie <--> Reactie.
Wie er is begonnen en waarom doet niet terzake. Je hebt namelijk a'ltijd sub-culturen in de samenleving die elkaar treiteren en dwarsliggen alleen zodra het over Marokkanen gaat komt er opeens een heel dossier met *ja maar het komt omdat...*
Kijk, dat zou ik dan wel eens willen weten, of dat waar is en zo ja, waarom dan. Jij veronderstelt alleen maar van alles.quote:Ze zijn echt niet allemaal vanaf de kleuterschool gepest, wonen doorgaans namelijk in gekleurde wijken en zitten op scholen met zeer veel verschillende culturen.
Waarom zijn het doorgaans alleen de Marokkanen die dan (zoals het voorbeeld waar ik op reageerde) als reactie op de pesterijen zo extreem blijven reageren?
Ik ook niet alhoewel mijn Marokkaanse vriendin en ik elkaar vroeger in drukke winkels in Amsterdam weleens expres uitscholden om reacties van andere mensen uit te lokken . ;-)quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:24 schreef Re het volgende:
Ik ben nou nog nooit uitgescholden voor kaaskop of hoer door een allochtoonse huisvrouw...
Hoe weet jij nou welk verhaal ze te horen krijgen?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:01 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Die jochies krijgen juist van kindsaf een heel ander verhaal te horen; het wij/zij verhaal inderdaad. Maar dan heel anders dan dat jij het vertelt.
Dat is inderdaad een lastig probleem met dit soort discussies. Eerst wordt er gepraat alsof de allochtonen van alles de schuld zijn, dan wordt er gezegd dat we zelf ook wel een bijdrage hebben geleverd, en dan word ik ervan beschuldigd de kip-en-ei-fout te maken! Alsof ik gezegd heb, dat het allemaal de schuld is van de marokkaan-vijandige maatschappij!quote:[..]
Inderdaad; voor Pim waren de problemen al net zo groot alleen werd toen alles nog met de mantel der liefde bedekt en gebagatelliseerd.
Je weet de dingen weer mooi te draaien, Keesje22. Het is allemaal de schuld van de marokkaan-vijandige maatschappij dat die jongens zo worden? Neen, je maakt de kip en het ei fout. De maatschappij heeft de marokkaan inderdaad niet echt op een voetstuk staan, maar dat heeft de marokkaan toch echt aan zichzelf, zijn neefjes/broers etc. te danken. Deze volksgroep is buitensporig asociaal, onaangepast, crimineel en werkschuw in vergelijking met autochtonen of andere minderheidsgroepen.
Dat is wel grappig, idd.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:38 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik ook niet alhoewel mijn Marokkaanse vriendin en ik elkaar vroeger in drukke winkels in Amsterdam weleens expres uitscholden om reacties van andere mensen uit te lokken . ;-)
Dat is nog maar de vraag, mijn vriendin sprak Arabisch, Engels (door o.a. de TV), Frans (vanwege veel familieleden die in Brussel woonden) en ook nog Nederlands. Zij fungeerde op de lagere school al als tolk voor haar moeder bij doktersbezoeken en andere zaken.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:55 schreef EdvandeBerg het volgende:
Maar dus OT; deze vrouwkes zetten dus wel weer kinders op de wereld die geen of gebrekkig nederlands praten en weinig van hun ouders leren over de nederlandse maatschappij/normen/waarden etc en dus al weer met een achterstand beginnen.
Over dat taalgebruik: ik herinner me een NOVA-uitzending van een paar jaar geleden. Een Utrechtse school leek Turks te willen geven in de eerste klas of de brugklas. Enkele Nederlandse kinderen werd naar hun mening gevraagd.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:44 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag, mijn vriendin sprak Arabisch, Engels (door o.a. de TV), Frans (vanwege veel familieleden die in Brussel woonden) en ook nog Nederlands. Zij fungeerde op de lagere school al als tolk voor haar moeder bij doktersbezoeken en andere zaken.
Tegenwoordig spreken veel kinderen in grote steden een vreemd mengelmoesje waarbij het gebruik van lidwoorden e.d. helemaal niet meer boeit en daarbij, ook de Nederlandse autochtone kinderen hebben een soort van BreeZaH- of Turbo-taal.
Terugkomende op het oorspronkelijke onderwerp, mocht je een sanctie kunnen uitdelen, doen. Je moet toch ergens beginnen.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
Jeroen Pauw merkte op: "Zou Nederlandse les geen beter idee zijn? Ik hoor in één zin al vijf fouten!"
Idd. Ik had een discussie met een pabo-studente, die amper werkwoorden kon vervoegen. Ik had kritiek en zij was beledigd. Want ze was zo begaan met haar allochtone leerlingen. Waarop ik: "Welja, heet je Achmed, ken je geen vak en schrijf je ook nog eens geen Nederlands."quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 01:05 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Wat ik overigens niet begrijp, je gaat naar school om bepaalde basisvaardigheden te leren en dan blijkt later dat pabo*studenten* die basisbegrippen niet onder de knie hebben. Nederland is in 1 ding heel goed, keurmerken en waarschuwingsstickertjes en symbolen plakkenop allerlei zaken, doe dat ook eens met scholen
CITO-toetsen onafhankelijk in speciale gebouwen laten plaatsvinden zonder de eigen leerkrachten is overigens ook geen gek idee.
Ken scholen waar de leraren helpen met eindprojecten zodat de vmbo-verzorgingsmeiden toch nog voor alle vakken een voldoende halen aan het eind van de rit.
Ideetje voor Plassterk
dat gebeurt toch al tot bepaalde hoogte .. slagingspercentage ?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 01:05 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Wat ik overigens niet begrijp, je gaat naar school om bepaalde basisvaardigheden te leren en dan blijkt later dat pabo*studenten* die basisbegrippen niet onder de knie hebben. Nederland is in 1 ding heel goed, keurmerken en waarschuwingsstickertjes en symbolen plakkenop allerlei zaken, doe dat ook eens met scholen
bedoel je nou echt Cito-toetsen ? Dus de toets die in groep 7 van de basisschool word afgenomen, de eerste echte belangrijke toets ?quote:CITO-toetsen onafhankelijk in speciale gebouwen laten plaatsvinden zonder de eigen leerkrachten is overigens ook geen gek idee.
en dat doe je dan als leraar omdat je je leerlingen kent .. zo weet je bvb dat kind A alleen het laatste jaar slecht gepresteerd heeft omdat de moeder met kanker in het ziekenhuis lag en kind B enorm zit te lijden onder de scheiding van de ouders die beiden van hem verwachten een keuze te maken wie de fav ouder is .. leerlingen dus waarvan je weet dat als die het jaar over zouden moeten doen ze waarschijnlijk naar de kloten gaan omdat ze in de negativiteit van het geheel wegzakkenquote:Ken scholen waar de leraren helpen met eindprojecten zodat de vmbo-verzorgingsmeiden toch nog voor alle vakken een voldoende halen aan het eind van de rit.
nahquote:Ideetje voor Plassterk
wat heeft een pabo-studente met de door Loedertje genoemde basisscholieren of vmbo'ers te maken ?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 01:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Idd. Ik had een discussie met een pabo-studente, die amper werkwoorden kon vervoegen. Ik had kritiek en zij was beledigd. Want ze was zo begaan met haar allochtone leerlingen. Waarop ik: "Welja, heet je Achmed, ken je geen vak en schrijf je ook nog eens geen Nederlands."
5 staat nu eenmaal voor gemiddeld en dat is goed genoeg voor een vmbo'er .. of je dat zou moeten aanscherpen naar een hogere uitkomst wil je later les geven is weer een ander verhaalquote:Ik snap Plasterk ook niet: wel goede universiteiten willen maar toch een vijf voor spellen en rekenen goedkeuren.
Ja, je kunt toch lezen?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 12:19 schreef moussie het volgende:
bedoel je nou echt Cito-toetsen ? Dus de toets die in groep 7 van de basisschool word afgenomen, de eerste echte belangrijke toets ?
Die zou idd niet mogen helpen...quote:Die toets word anders al afgenomen onder toezicht van een vreemde, weliswaar in je eigen school en met je eigen leerkracht erbij, maar die mag niet helpen .. en dat is juist zo gedaan om de (examen)stress voor dat jonge grut tot een minimum te beperken, door die stress krijg je namelijk een vertekend beeld over wat een kind echt kan
OMG, jij zou je kind om 08.00 's ochtends door een chirurg laten opensnijden terwijl je weet dat hij de laatste jaren niet gedaan heeft tijdens zijn studie omdat hij*door verschrikkelijke omstandigheden* een zwaar alcoholprobleem heeftquote:[quote]
en dat doe je dan als leraar omdat je je leerlingen kent .. zo weet je bvb dat kind A alleen het laatste jaar slecht gepresteerd heeft omdat de moeder met kanker in het ziekenhuis lag en kind B enorm zit te lijden onder de scheiding van de ouders die beiden van hem verwachten een keuze te maken wie de fav ouder is .. leerlingen dus waarvan je weet dat als die het jaar over zouden moeten doen ze waarschijnlijk naar de kloten gaan omdat ze in de negativiteit van het geheel wegzakken
dat is dus niet reëel op die leeftijd .. je hebt het hier over 10-11 jarigen, die klappen nu al dicht van de stress, laat staan dat dat in een vreemde omgeving met alleen maar vreemde mensen zou moeten ..quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 18:20 schreef Loedertje het volgende:
Ja, je kunt toch lezen?
doet die dus ook niet, de regels voor de Cito-toets zijn behoorlijk strengquote:Die zou idd niet mogen helpen...
nou nou, van de hak op de tak gesproken .. je had het over vmbo-verzorgingsmeiden, da's wel even iets anders dan een chirurgquote:OMG, jij zou je kind om 08.00 's ochtends door een chirurg laten opensnijden terwijl je weet dat hij de laatste jaren niet gedaan heeft tijdens zijn studie omdat hij*door verschrikkelijke omstandigheden* een zwaar alcoholprobleem heeft
dus jij vergelijkt een vmbo'er die een beetje extra hulp krijgt om zijn basisdiploma te kunnen halen met een arts aan het eind van zijn universitaire studie .. en dan doe ik enorm dom ?quote:Doe eens niet zo enorm dom.
Met zo'n denkwijze kun je dus iedere 18-jarige beter direct een leuk diploma naar keuze laten uitkiezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |