Dan is het nóg triester.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:28 schreef moussie het volgende:
[..]
ik heb de indruk dat het in het artikel zelf hoofdzakelijk gaat om oudkomers ..
Ow, in jouw link ging het over minder dan acht jaar in Nederland, geen paspoort en geen diploma’s heeft die laten zien dat u de Nederlandse taal en Nederland goed kent.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:26 schreef moussie het volgende:
[..]
dus als jij al 30 jaar in een land woont, je bent al lang en breed genaturaliseerd, je hebt nog nooit een vlieg kwaad gedaan .. en dan word je ineens verplicht om de taal te leren .. dat vindt jij normaal ?
Als het mij zou overkomen zou ik het pure pesterij vinden .. dat had je dan maar eerder moeten bedenken en niet 20 jaar na dato
En ja, als ik bijvoorbeeld rijexamens of milieubelastingen pure pesterij vind is dat geen excuus om te frauderen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:16 schreef moussie het volgende:
je eerst informeren voor je klaar staat met je oordeel .. ideetje ?
Nee ze hadden daar zelf al op moeten komen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:26 schreef moussie het volgende:
[..]
dus als jij al 30 jaar in een land woont, je bent al lang en breed genaturaliseerd, je hebt nog nooit een vlieg kwaad gedaan .. en dan word je ineens verplicht om de taal te leren .. dat vindt jij normaal ?
waarom, beter laat dan nooitquote:Als het mij zou overkomen zou ik het pure pesterij vinden .. dat had je dan maar eerder moeten bedenken en niet 20 jaar na dato
jij kan ook wel een cursusje gebruikenquote:
Ik vind het niet normaal als je in een land 30 jaar woont en nog niet de taal spreekt. En er zijn helaas nog steeds hele volksstammen die dat werkelijk niet kunnen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Als het mij zou overkomen zou ik het pure pesterij vinden .. dat had je dan maar eerder moeten bedenken en niet 20 jaar na dato
Hier bij mij ook, hoogstens in het Duits en Engels bij invulformulieren maar daar houdt het dan mee op ook.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:41 schreef niet_links het volgende:
Ik woon nu in het buitenland, ik zou willen dat er een leuke taalcursus voor me was. Ik moet het zelf regelen, maar mocht ik geen Thais spreken wordt ik niet uitgezet hoor. Ik kan alleen nooit een Thais paspoort krijgen, ik wil ooit wel een Thais paspoort krijgen dat scheelt een hoop met visa's enzo. Omdat ik getrouwd ben kan ik dan gewoon 2 paspoorten houden dus dat is geen probleem.
Maar goed hier is gewoon alles in het thais en moet alles in het Thais begrijp je het niet jammer dan. Als dat ook zo zou zijn in Nederland dan hoefde men die cursus niet verplichten. Nu worden kosten gemaakt tolken, folders ect die niet hoeven gemaakt te worden.
Ook kan je natuurlijk geen uitkering krijgen als je de taal niet spreekt (niet dat er hier veel uitkeringen zijn).
Van mij mag iedereen zelf beslissen of ze een taal willen leren maar laat ze dan ook zelf de gevolgen dragen en niet de staat.
VVD, Verdonk, Wilders en de vele spijtoptanten van de SP (grotendeels ex-LPF-aanhangers) zijn ideologisch verwante partijen die in potentie een meerderheid kunnen behalen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:31 schreef Party_P het volgende:
[..]
Dan zou wilders met z'n partij in z'n eentje meer dan de helft van alle stemmen moeten krijgen, want niemand wil met hem samenwerken. Zie jij dat gebeuren? Niet heel Nederland bestaat uit mensen met een IQ onder de 100
Hoezoquote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:39 schreef Re het volgende:
[..]
mensen apen noemen heeft dan ook het nivo van een kleuter ...
het grote voorbeeld wat altijd wordt aangehaald is natuurlijk de VS, waar onderhand meer mensen Spaans spreken dan Engels en daar ook alles tweetalig is opgezet omdat de ene helft van het land de andere helft niet verstaat.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik vind het niet normaal als je in een land 30 jaar woont en nog niet de taal spreekt. En er zijn helaas nog steeds hele volksstammen die dat werkelijk niet kunnen.
godsamme, stel je voor na 30 jaar dat je voor elk wissewasje nog steeds een tolk nodig hebt.
Maar de regeringen en lokale overheden zijn hier mede debet aan. Alle folders zijn al vele jaren in alle talen behalve het (sarcasme) Nederlands.
het zijn mensen die ge/mis bruik maken van het systeem, ik zie daar geen apen gedrag in eigenlijk, verder vind ik het gewoon een vergelijking op kleuter nivo...quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:26 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
HoezoWou je serieus beweren dat dit geen apen zijn dan?
Ik vind 'apen' een heel passende term hoor voor dit soort uitvreters. Heeft verder niks met 'huidskleur' of wat dan ook te maken, puur met het karakter van die lui.
In bepaalde dichtbevolkte gebieden in voornamelijk het zuiden is dat.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:26 schreef Re het volgende:
[..]
het grote voorbeeld wat altijd wordt aangehaald is natuurlijk de VS, waar onderhand meer mensen Spaans spreken dan Engels en daar ook alles tweetalig is opgezet omdat de ene helft van het land de andere helft niet verstaat.
Engels of Frans?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:29 schreef popolon het volgende:
[..]
In bepaalde dichtbevolkte gebieden in voornamelijk het zuiden is dat.
Maar in Canada ook hier: Geen basiskennis, ken je de taal niet of zak je voor de IELTS. Pech maar u kunt weer gaan.
ja, maar ach bij de sociale onderklasse is taal geen prioriteit, dus indirect straf je domme mensen terwijl je ze voor de economie toch nodig hebt... (en nee ik ben het gewoon met je eens, taal moet je kunnen beheersen maar hoe test je dat?)quote:Niks mis mee.
En iemand die 30 jaar in een land woont en dan de taal niet spreekt zou zich rot moeten schamen.
Ik wel hoor. Het is onethisch, laagbijdegronds en zelfs crimineel gedrag. Vooral ook omdat die lui hier slechts te gast zijn (of zouden moeten zijn) en dus eigenlijk hun beste beentje zouden moeten voorzetten.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:28 schreef Re het volgende:
[..]
het zijn mensen die ge/mis bruik maken van het systeem, ik zie daar geen apen gedrag in eigenlijk,
Och, als je ziet wat Wildersaanhangers door figuren als jij naar hun hoofd krijgen, dan vind ik de term 'apen' nog vrij beschaafd.quote:verder vind ik het gewoon een vergelijking op kleuter nivo...
het blijft een suffe vergelijking,maar goed het ging me alleen om het feit dat je je afvroeg waarom je voor zulk soort uitspraken wel eens geband werd, dat ligt dus daaraanquote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:37 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ik wel hoor. Het is onethisch, laagbijdegronds en zelfs crimineel gedrag. Vooral ook omdat die lui hier slechts te gast zijn (of zouden moeten zijn) en dus eigenlijk hun beste beentje zouden moeten voorzetten.
[..]
zonden, stenen je weet wel...quote:Och, als je ziet wat Wildersaanhangers door figuren als jij naar hun hoofd krijgen, dan vind ik de term 'apen' nog vrij beschaafd.
Mja, het lijkt me wel interessant om eerst eens na te gaan wie inderdaad deze cursussen niet wil volgen, waarom ze het niet willen volgen. Simpel te stellen dat ze het moeten volgen werkt blijkbaar niet... (en barrethoriek over uit het land flikkeren blijft borrelpraat)quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:38 schreef DrDentz het volgende:
Ach, de allochtonen die geen Nederlands spreken zijn meestal de oudere vrouwtjes. Je ziet dat de jongeren dan als tolk fungeren voor hun ouders.. wanneer deze mensen uit de tijd zijn lost het probleem zichzelf op. Ik vind het niet structureel ofzo dus van mij hoeven ze geen Nederlands meer te leren. Mijn vader zou ook geen Arabisch meer kunnen leren zou hij nu emigreren naar Marokko.
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:38 schreef DrDentz het volgende:
Ach, de allochtonen die geen Nederlands spreken zijn meestal de oudere vrouwtjes. Je ziet dat de jongeren dan als tolk fungeren voor hun ouders.. wanneer deze mensen uit de tijd zijn lost het probleem zichzelf op. Ik vind het niet structureel ofzo dus van mij hoeven ze geen Nederlands meer te leren. Mijn vader zou ook geen Arabisch meer kunnen leren zou hij nu emigreren naar Marokko.
Die neem je toch zeker niet aan heh, zelfs niet om de plees schoon te maken? Of wel?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
![]()
Je moest eens weten hoeveel allochtonen bij ons komen solliciteren die nog geeneens kunnen groeten op z'n Nederlands.
Ik bekijk het vanuit het Engelstalig delen van Canada natuurlijk.quote:
Taal is altijd prioriteit, zeker als je in contact komt met instanties als verzekeringen, gemeentes e.d.quote:ja, maar ach bij de sociale onderklasse is taal geen prioriteit, dus indirect straf je domme mensen terwijl je ze voor de economie toch nodig hebt... (en nee ik ben het gewoon met je eens, taal moet je kunnen beheersen maar hoe test je dat?)
Dus eerst maak je mensen uit voor apen, vervolgens wordt dat bestempeld als kleuterig gedrag en zonden / stenen, en vervolgens ga je weer schelden? Ik waardeer je mening hoor, maar scheldwoorden voegen weinig toe.quote:
Ik kan niet met rooksignalen communiceren en ben niet van plan om het te leren ook.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:53 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Die neem je toch zeker niet aan heh, zelfs niet om de plees schoon te maken? Of wel?
Het gaat mij om die Re, niet om jou, dus je hoeft je ook niet aangesproken te voelen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:54 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dus eerst maak je mensen uit voor apen, vervolgens wordt dat bestempeld als kleuterig gedrag en zonden / stenen, en vervolgens ga je weer schelden? Ik waardeer je mening hoor, maar scheldwoorden voegen weinig toe.
Kinderen die hier geboren worden en naar school gaan leren vanzelf wel Nederlands. Het is niet zo dat hele volksstammen geen woord Nederlands spreken (afgezien van achterhoekers)quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
![]()
Je moest eens weten hoeveel allochtonen bij ons komen solliciteren die nog geeneens kunnen groeten op z'n Nederlands.
Wat zeur je nou? Heel FOK is één grote krachtterm. Mongolen, paupers, josti's, Tokkies, nazi's, noem maar op. Maar als we het over 'apen' hebben dan begint men ineens krokodilletranen te huilen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:00 schreef popolon het volgende:
Tuurlijk is het sneu dat je het woord 'apen' gebruikt.
zulke krachttermen heb je helemaal niet nodig om duidelijk over te komen.
Wacht eens even. Wat doen vrouwen met een werkende echtgenoot uberhaupt bij de sociale dienst? Niks toch?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 08:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
DORDRECHT, donderdag
Allochtonen in ons land proberen massaal onder de verplichte inburgeringscursus uit te komen door zich bij aanvang chronisch ziek te melden.
De sociale dienst Drechtsteden luidt in een brandbrief aan de regionale gemeenteraden de noodklok over de plotselinge hausse aan ’schoolzieken’.
Daarnaast stelt de dienst dat afspraken door veel inburgeringskandidaten niet worden nagekomen.
Vooral vrouwen met een werkende echtgenoot doen nauwelijks moeite om snel met hun verplichte inburgeringscursus te beginnen.
zoals ik al had gezegd vind ik dat ook hoor, maar mensen hebben nou eenmaal andere prioriteiten helaas, ik ben helemaal voor om gewoon alle overheidscommunicatie in 1 taal te doen... Nederlands en niets meerquote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:53 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik bekijk het vanuit het Engelstalig delen van Canada natuurlijk.
[..]
Taal is altijd prioriteit, zeker als je in contact komt met instanties als verzekeringen, gemeentes e.d.
Bekijk de IELTS test eens, google meer even.en je zult zien dat het een peuleschil is voor geschoolden maar ook prima te doen als mensen zich er voor in zouden zetten.
En dat is mijn grootste probleem met dit alles: Mensen emigreren wel maar doen geen moeite om zich ook maar iets aan te passen of goed te informeren. Dat gaat er bij mij moeilijk in.
nah, zelfs met je standpunten vind ik dat je iets te ver doordraaft en hoe mooier je het verbloemd met kleuterige krachttermen hoe minder sterk je argumenten overkomen (het werkt natuurlijk wel prima met je medestanders, dat dan weer wel).quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:09 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ik probeer geband te worden, maar het lukt niet. De FA's hebben onderling afgesproken me vandaag niet te bannen, want dat zou te opzichtig zijn. Men wacht liever tot vannacht of morgen. als eea een beetje bekoeld is.
Overigens sta ik wel vierkant achter mijn posts. Als je een vent bent, dan zeg je gewoon tegen me "ja, oké, je hebt wel een punt" en ga je niet zitten eikelen over "zonden" en "stenen".
Het gaat al jaren zo dat allochtonen bij ons solliciteren die geen woord Nederlands spreken. Het is een stroom waar geen eind lijkt aan te komen. Wat ook kan dat ze expres naar mij worden gestuurd om te treiteren.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:04 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Kinderen die hier geboren worden en naar school gaan leren vanzelf wel Nederlands. Het is niet zo dat hele volksstammen geen woord Nederlands spreken (afgezien van achterhoekers)
ik weet niet waar ik dat toegaf trouwens... zonden en stenen sloegen op jou want oh oh die wilders stemmers krijgen wat tall om hun oren dus hoezeee ik mag dat ookquote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:34 schreef DuncanHunt3r het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best.
Maar zoals ik al schreef (en zoals je zelf min of meer indirect toegaf) ben je zelf net zo 'kleuterig' waar het gaat om issues die jou aan het hart gaan. Dus moet je gewoon niet zeiken en je hypocriete kutsmoel houden.
dat was een aaname natuurlijk... immers zijn het allemaal profiteurs, criminelen en zakkenvullers dus zal dat wel moeten.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:50 schreef Toeps het volgende:
Maar, kan iemand mij nog eens uitleggen hoe die vrouwen mét werkende man aan een uitkering komen?
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 08:59 schreef LXIV het volgende:
Ze krijgen nota bene iets cadeau: onderwijs. Iets waar een Nederlander in den vreemde gewoon voor zou moeten betalen en dat hij in zijn 'eigen'-tijd (dus buiten werktijd) zou moeten doen.
Deze mensen hebben de hele dag niets te doen, krijgen een gratis cursus Nederlands en nog willen ze het niet. Wat willen ze dan wel? Enkel maar thuis en in het koffiehuis rondhangen, kankeren op die kaaskoppen en om de drie jaar een nieuwe "partner" uit het thuisland importeren? Wat moeten we in hemelsnaam met dit volk?
Dat wil ik ook wel weten,quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:50 schreef Toeps het volgende:
Maar, kan iemand mij nog eens uitleggen hoe die vrouwen mét werkende man aan een uitkering komen?
Laat het denken aan mensen met realiteitszin over ipv slachtofferig te leuteren over stigmatiseren.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:13 schreef t-8one het volgende:
[..]
Dat wil ik ook wel weten,
Maar ik denk dat het gewoon weer zo'n standaard hapje stigmatiserende vooroordelen zijn.
geef me even de link naar de demografische en sociale breakdown van deze groep mensen... ik ben wel benieuwd waar jij je realiteitszin vandaan haalt...quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Laat het denken aan mensen met realiteitszin over ipv slachtofferig te leuteren over stigmatiseren.
Ervaringquote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:32 schreef Re het volgende:
[..]
geef me even de link naar de demografische en sociale breakdown van deze groep mensen... ik ben wel benieuwd waar jij je realiteitszin vandaan haalt...
Met al je realiteitszin was je echter nog niet gevallen over de onmogelijkheid dat vrouwen mét werkende man een uitkering zouden krijgen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Laat het denken aan mensen met realiteitszin over ipv slachtofferig te leuteren over stigmatiseren.
En? Daar moet je een cursus voor volgen want? Wat is eigenlijk je hele punt?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:26 schreef Igen het volgende:
Ook als de man werkt heb je nog dingen zoals kinderbijslag, huurtoeslag en zorgtoeslag.
misschien moet je zelf eerst eens Nederlands leren lezen .. minder dan 8 jaar in Nederland toen U nog leerplichtig was staat er ..quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:31 schreef Gabry het volgende:
[..]
Ow, in jouw link ging het over minder dan acht jaar in Nederland, geen paspoort en geen diploma’s heeft die laten zien dat u de Nederlandse taal en Nederland goed kent.
quote:Hoofdstuk 1. Begripsomschrijvingen en doel
Artikel 1
[...]
c.
oudkomer:
1. een persoon die 18 jaar of ouder is, die buiten Nederland is geboren en behoort tot een etnische minderheidsgroep, die rechtmatig in Nederland verblijft anders dan voor een tijdelijk doel als bepaald bij of krachtens de Wet inburgering nieuwkomers, en die niet verplicht is om op grond van de Wet inburgering nieuwkomers een inburgeringsprogramma te volgen;
als jij een contract hebt afgesloten .. bvb geen belastingverhoging voor je auto als je die dure katalysator erop zet .. en een paar jaar later krijg je ineens te horen dat je wel moet betalen of anders ! word jij toch ook pisnijdig .. of niet soms ?quote:En ja, als ik bijvoorbeeld rijexamens of milieubelastingen pure pesterij vind is dat geen excuus om te frauderen.
sinds wanneer moeten allochtonen een contract tekenen waarin ze gevrijwaard zijn van een (verplichte) taalcursusquote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:29 schreef moussie het volgende:
[..]
misschien moet je zelf eerst eens Nederlands leren lezen .. minder dan 8 jaar in Nederland toen U nog leerplichtig was staat er ..
maar goed .. uit de Regeling van de Minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie van 11 maart 2005, nr. DDS 5334455/05 dan maar ..
[..]
[..]
als jij een contract hebt afgesloten .. bvb geen belastingverhoging voor je auto als je die dure katalysator erop zet .. en een paar jaar later krijg je ineens te horen dat je wel moet betalen of anders ! word jij toch ook pisnijdig .. of niet soms ?
M.b.t. tot die vrouwen met een werkende echtgenoot is er geen sanctie mogelijk lijkt mij máár er staat duidelijk vóóral vrouwen met een werkende echtgenoot, er zijn dus blijkbaar ook vrouwen zonder echtgenoot of met een niet werkende echtgenoot, begin daarmee, een sanctiebeleid op de gezinsuitkering bij het niet komen opdag op curusdagen, eerst 10% en bij vervolgverzuim 20 tot 50%. Wij hebben in hun ogen de zorgplicht, daar hebben zijn recht op dus moet daar ook iets tegenover staan, opkomstplicht.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 08:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
[.
Vooral vrouwen met een werkende echtgenoot .]
Sja, waarom zou je een gratis inburgeringscursus doen en de taal leren als je toch je verdere leven een uitkering, subsidies, tolk en gratis zorg krijgt?
Blijkbaar zijn het hoofdzakelijk zieke kneusjes die sinterklaas NL aandoen op hun wereldreis.
Wordt eens hoogste tijd om harde noten te kraken zoals 'wie niet werkt zal niet eten'
Moussie, niet om het 1 of ander hoor maar elk jaar veranderen er veel regels in Nederland en ook belastingen past men aan . Het is een vergelijking die helemaal nergens op slaat.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:29 schreef moussie het volgende:
als jij een contract hebt afgesloten .. bvb geen belastingverhoging voor je auto als je die dure katalysator erop zet .. en een paar jaar later krijg je ineens te horen dat je wel moet betalen of anders ! word jij toch ook pisnijdig .. of niet soms ?
Hoe kan je nou langere tijd in een land functioneren als je de taal niet spreekt?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:19 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als jouw Braziliaanse vrouw werkt en jij gedwongen wordt om een taalcursus te volgen, terwijl je geen interesse hebt om Portugees te leren, dan ben je vast ook heel erg blij met dat cadeautje!![]()
Dat (kinderbijslag e.d.) zijn sociale voorzieningen, en sommigen stelden voor om deze alleen aan mensen te geven als die de cursus hebben gevolgd.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:27 schreef Toeps het volgende:
[..]
En? Daar moet je een cursus voor volgen want? Wat is eigenlijk je hele punt?
Mail je idee eens naar Dhr Wildersquote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:54 schreef Igen het volgende:
Een inburgeringscursus is voor zulke mensen dus echt een must, en het intrekken van de sociale voorzieningen lijkt me een mooie stok achter de deur daarvoor.
Ja, maar laat ze dan iets fatsoenlijks leren in plaats van praktijkvoorbeeldjes nadoen "hoe plak ik een band?"quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:54 schreef Igen het volgende:
Een inburgeringscursus is voor zulke mensen dus echt een must, en het intrekken van de sociale voorzieningen lijkt me een mooie stok achter de deur daarvoor.
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:19 schreef Ippon het volgende:
Over een paar jaar zal minister-president Wilders die lapzwansen 's hard aanpakken.
Ja dat bedoel ik dus. Omdat we in Nederland allemaal fietsen, leer je dus hoe je een band moet plakken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:33 schreef zhe-devilll het volgende:
Via via hoorde ik dat het een vreselijk kinderachtig domme cursus moet zijn!
Zou het daardoor komen misschien?
sjah dat is toch allemaal natte sokkewerk of niet dan?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik dus. Omdat we in Nederland allemaal fietsen, leer je dus hoe je een band moet plakken.
Nou geweldig, daarmee raak je ingeburgerd.
Ik heb niets tegen verplichte cursus Nederlands als je Nederlander wil worden, maar de manier waarop de inburgering nu in elkaar steekt is letterlijk om te te huillachen.![]()
Juist. Een nutteloze cursus - zoals de huidige - verplicht maken slaat natuurlijk nergens op.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja, maar laat ze dan iets fatsoenlijks leren in plaats van praktijkvoorbeeldjes nadoen "hoe plak ik een band?"
Dat is tot nu toe nog geen enkel land in Europa gelukt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:54 schreef Ivo1986 het volgende:
Nederlands paspoort/verblijfsvergunning afpakken en het land uit trappen...
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:42 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
Hoe kan je nou langere tijd in een land functioneren als je de taal niet spreekt?
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 06:38 schreef StefanP het volgende:
Schoften zijn het, die willens en wetens misbruik maken van alles waar ze met hun hebberige handjes aan kunnen komen. Uitkeringen, paspoorten, woningen, verblijfsvergunnigen - noem maar op. Het zit die mensen gewoon in hun genen dat ze disproportioneel crimineel zijn. Wil je niet inburgeren? Dan duvel je maar per direct op. Het wordt hoog tijd dat Nederland eens eisen gaat stellen aan dit shorriemorrie dat zich enkel in Nederland bevindt om Nederlanders zoveel mogelijk geld af te troggelen. Je moet namelijk wel helemaal getikt zijn om een of andere vreemde uit een of ander derdewereldland gratis en voor niets voor zijn hele leven van een woning en uitkering te doen.... maar toch doet Nederland niet anders.
Heb je een uitkering en neem je de moeite niet om serieus te solliciteren? Dan wordt die uitkering gewoon stopgezet.
Heb je na een jaar of twee nog geen baan, ook al solliciteer je? Dan wordt die uitkering ook gewoon stopgezet.
Wil je een verblijfsvergunning of een paspoort? Dan neem je de moeite maar om voor elk examen en elke cursus te slagen, en anders hoepel je maar op naar de smerige, corrupte zandbak waar je vandaan komt.
Dit volk komt hier gewoon om te profiteren. Ze zijn te lui om een poot uit te steken en krijsen meteen het enige woordje waarvan ze de moeite nemen om het te leren: 'dieskriekmiejnasjie!!!!' wanneer ze daarop aangesproken worden. Ga vooral zo door, Nederland. Voor je het weet is Nederland net zo'n stinkende, corrupte beerput als het land van herkomst van al die allochtonen. Wat nou geen zin in een cursus. Moet je eens opletten hoeveel zin ze hebben wanneer er eens daadkrachtig opgetreden wordt tegen het oeverloos parasiteren op de hardwerkende Nederlander.... tuig is het gewoon.
Ik heb mijn horizon verbreed, en ik ben geemigreed. Werkte je om daar te blijven of gewoon tijdelijk. Dat maakt nogal een verschil. Ik kan hier niet leven hoor zonder de taal te spreken, je moet je gewoon aanpassen aan het land waar je woont. Als je echt emigreerd moet je de taal spreken, als je ergens tijdelijk heengaat niet.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 06:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik heb ruim 10 jaar in het buitenland gewoond en gewerkt en prima gefunctioneerd....ik zou zeggen probeer het ook eens en je komt er zelf achter dat het beheersen van de locale taal toch echt geen voorwaarde is....gelukkig maar, anders zouden al die kolonies met bejaarden die overwinteren in Spanje/Portugal ons land ook niet meer uit kunnen!![]()
Het is echt niet zo dat als jij verhuisd naar (pak 'm beet ) Zweden, dat je opeens volkomen hulpeloos bent.
Ik kan iedereen enorm aanraden om zijn/haar horizon eens te verbreden en de wijde wereld in te trekken....daar leer je veel meer als vanachter je pc commentaar te geven over allerlei dingen die je zelf nog nooit hebt mee gemaakt en dan zul je ook merken dat er geen verplichte cursussen nodig zijn om ergens goed te kunnen functioneren.![]()
Dat dus. Dat is overigens ook de algemene tendens in dit topic. Of je de taal spreekt zoek je zelf maar uit maar dan moet je niet gaan miepen om een uitkeringquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 08:20 schreef niet_links het volgende:
Buiten dat vind ik niet dat iedereen de taal moet leren maar dan moet je ook geen hulp verwachten of uitekeringen aannemen. Als je gewoon jezelf goed red (zonder gebruik te maken van uitkeringen ect) dan mag je van mij gewoon doen waar je zin in hebt.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 08:20 schreef niet_links het volgende:
Ik heb mijn horizon verbreed, en ik ben geemigreed. Werkte je om daar te blijven of gewoon tijdelijk. Dat maakt nogal een verschil. Ik kan hier niet leven hoor zonder de taal te spreken, je moet je gewoon aanpassen aan het land waar je woont. Als je echt emigreerd moet je de taal spreken, als je ergens tijdelijk heengaat niet.
quote:Buiten dat vind ik niet dat iedereen de taal moet leren maar dan moet je ook geen hulp verwachten of uitekeringen aannemen. Als je gewoon jezelf goed red (zonder gebruik te maken van uitkeringen ect) dan mag je van mij gewoon doen waar je zin in hebt.
quote:Ik weet niet wat jij voor ervaringen verder hebt maar ik merkte dat als ik met mijn vriendin ergens heen ging met haar thaise vrienden dat die Thais spraken. Dus om die te begrijpen moest ik het wel leren (ben er nog steeds mee bezig). Je kan dan wel weer verwachten dat die dan engels voor jou gaan spreken (als ze dat al kunnen) maar dat is wel de wereld op zijn kop.
Als er geen uitkering is dan hoeft de overheid zich van mij nergens mee te bemoeien hoor. Daarom melde ik het ook, maar het zijn niet alleen vrouwen van werkende mannen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 08:58 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik heb ruim 10 jaar gewoond en gewerkt in Midden Europa en dan is Oostenrijk/Duitsland niet zo'n probleem, maar als je ook in Tsjechië, Italië, Hongarije en Slowakije moet zijn, dan wordt het al een stuk lastiger om al die locale talen te spreken.![]()
[..]
Dat is dus precies waar een hoop mensen overheen schijnen te lezen....het gaat in dit artikel vooral over vrouwen van werkende mannen die dus geen uitkering o.i.d. ontvangen, dus waar bemoeit een overheid zich dan mee?
Ik heb het idee dat veel mensen die reageren standaard denken aan een werkloze Islamist die hier de boel op komt blazen, maar zich dus niet realiseren dat het hier voornamelijk een hele andere groep betreft, namelijk die waar een partner van werkzaam is.
[..]
Zou ik ook doen als ik daadwerkelijk zou emigreren, maar niet iedereen heeft die behoefte en als jij happy bent in een ander land en je partner verdient de kost, dan is dat jouw eigen keuze.....je hebt hier ook zat Nederlandse huisvrouwen zonder sociaal leven die de hele dag poetsen en zorgen dat het eten klaar is als manlief thuis komt....niet mijn keuze, maar als zij dat willen dan moeten ze het vooral niet laten.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 08:58 schreef Kingstown het volgende:
Dat is dus precies waar een hoop mensen overheen schijnen te lezen....het gaat in dit artikel vooral over vrouwen van werkende mannen die dus geen uitkering o.i.d. ontvangen, dus waar bemoeit een overheid zich dan mee?
Spanje en Portugal horen bij de EU, dus daar gelden de EU-regels:quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 06:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik heb ruim 10 jaar in het buitenland gewoond en gewerkt en prima gefunctioneerd....ik zou zeggen probeer het ook eens en je komt er zelf achter dat het beheersen van de locale taal toch echt geen voorwaarde is....gelukkig maar, anders zouden al die kolonies met bejaarden die overwinteren in Spanje/Portugal ons land ook niet meer uit kunnen!![]()
plus dat ze geen geld halen maar juist brengenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Spanje en Portugal horen bij de EU, dus daar gelden de EU-regels:
- Tijdelijk verblijfsrecht krijg je alléén wanneer je niet van sociale voorzieningen afhankelijk bent,
- Permanent verblijfsrecht krijg je wanneer je 5 jaar ononderbroken tijdelijk verblijfsrecht hebt gehad.
De bejaarden die in Zuid-Europa overwinteren zullen dus alles zelf moeten betalen en hoeven van de Spaanse en Portugese overheid dus geen cent te verwachten.
aah, je krijgt iets .. pas sinds kort gratis trouwens en daar was dan ook nog heel wat commentaar op te lezen .. maar je bent wel verplicht om het "cadeautje" aan te nemen, te volgen en met succes te beëindigen op straffe van een bestuurlijke boete .. rare wereld waarin je zoiets "gratis krijgen" noemtquote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:52 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Moussie, niet om het 1 of ander hoor maar elk jaar veranderen er veel regels in Nederland en ook belastingen past men aan . Het is een vergelijking die helemaal nergens op slaat.
Deze oudkomers krijgen een GRATIS cursus ten behoeve van hun ontwikkeling. Kost alleen een beetje inzet.
dat gaat over de nieuwkomers .. in dit artikel gaat het over oudkomers, dus mensen die al Nederlander zijn en dat werden voor die tijd dat de naturalisatietoets verplicht werdquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:31 schreef Para_Brodda het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat juist een van de aanleidingen om die cursussen verplicht te stellen was dat veel niet wetserse mannen trouwen met een vrouw uit het land van herkomst en dat deze vrouwen een kans wordt geboden om sterker in deze maatschappij te staan. Buiten dat is het ook handig daat als je je kinderen in deze maatschappij wilt grootbrengen en opvoeden, de moeder ook de taal enigszins beheerst.
Nee. Dat zou zijn als ze zouden eisen dat je kan aantonen dat je 30 jaar geleden de taal al sprak. Nu zijn het gewoon veranderende regels, en krijg je de tijd om te leren. Afspraken met de overheid zijn tenslotte altijd eenzijdig aan te passen door diezelfde overheid.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:20 schreef moussie het volgende:
waar het nu op neer komt is dat er regels worden aangepast met terugwerkende kracht
Wat doet moeke als haar echtgenoot overlijdt? Als haar familie er niet elk moment voor haar is? Stilletjes in een hoekje wachten tot er iemand langskomt die Swahili spreekt?quote:zelfs moeke van 50 die al 30 jaar hier woont moet ineens de taal leren .. beetje onzinnig toch ?
afspraken die vreemd genoeg niet tellen voor alle allochtonen .. dus het bestaan van afspraken voor een selecte groep is op zich al discriminerend .. en iemand 30 jaar na dato vragen om alsnog de taal te leren op basis van een of ander what-if scenario is puur allochtoontje pestenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:25 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee. Dat zou zijn als ze zouden eisen dat je kan aantonen dat je 30 jaar geleden de taal al sprak. Nu zijn het gewoon veranderende regels, en krijg je de tijd om te leren. Afspraken met de overheid zijn tenslotte altijd eenzijdig aan te passen door diezelfde overheid.
what if .. ja ja ..quote:Wat doet moeke als haar echtgenoot overlijdt? Als haar familie er niet elk moment voor haar is? Stilletjes in een hoekje wachten tot er iemand langskomt die Swahili spreekt?
idd de conclusie van het topicquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 08:51 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat dus. Dat is overigens ook de algemene tendens in dit topic. Of je de taal spreekt zoek je zelf maar uit maar dan moet je niet gaan miepen om een uitkering
mwah misschien wel maar dan blijft het feit staan dat het niet nodig zou moeten zijnquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:20 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, je krijgt iets .. pas sinds kort gratis trouwens en daar was dan ook nog heel wat commentaar op te lezen .. maar je bent wel verplicht om het "cadeautje" aan te nemen, te volgen en met succes te beëindigen op straffe van een bestuurlijke boete .. rare wereld waarin je zoiets "gratis krijgen" noemt
en met het contract bedoel ik het verkrijgen van de nederlandse nationaliteit .. op het moment dat die mensen Nederlanders werden was het niet van belang of ze de taal nou wel of niet spraken, waar het nu op neer komt is dat er regels worden aangepast met terugwerkende kracht .. zelfs moeke van 50 die al 30 jaar hier woont moet ineens de taal leren .. beetje onzinnig toch ?
Iemand die al 30 jaar in nederland is en nog steeds de taal niet spreekt zou bij zijn/haar haren gepakt, en naar zo'n cursus toegesleept moeten worden. De taalcursus dan, de rest gaat nergens over.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:15 schreef moussie het volgende:
.. en iemand 30 jaar na dato vragen om alsnog de taal te leren op basis van een of ander what-if scenario is puur allochtoontje pesten
Ik vind het een grove schande als je na 30 jaar in een land de taal nog niet spreekt. Maar goed dat is mijn mening. Tuurlijk is het erg lastig op 50 nog een nieuwe taal te leren. Ik merk het nu al dat ik het ook moeilijk vind. Maar het is vrij normaal dat de overheid dingen veranderd eenzijdig. Kijk maar naar allerlei wetten en heilige huisjes die toch veranderd zijn.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:15 schreef moussie het volgende:
[..]
afspraken die vreemd genoeg niet tellen voor alle allochtonen .. dus het bestaan van afspraken voor een selecte groep is op zich al discriminerend .. en iemand 30 jaar na dato vragen om alsnog de taal te leren op basis van een of ander what-if scenario is puur allochtoontje pesten
[..]
what if .. ja ja ..
Dat het mens geen nederlands spreekt wil niet zeggen dat die een geïsoleerd bestaan lijdt .. buren, vrienden, kennissen .. er is vast iemand te vinden die je helpt ..
enig idee trouwens hoe moeilijk het is voor een ouder persoon om iets nieuws te leren, helemaal als die nooit op school heeft gezeten cq geleerd heeft om te leren ?
waar het kort samen gevat op neer komt is dat je nu een boel uren en geld verspild aan symboolpolitiek, mocht dat what-if scenario van jou gebeuren zal dat mens alsnog hulp nodig hebben bij het invullen van haar papieren want dat zij tegen die tijd nederlands heeft leren lezen en schrijven is uiterst onwaarschijnlijk, oa gezien de uiterst belabberde kwaliteit van die cursus zelf
het is idd zonder meer treurig dat het nodig is .. klopt .. uitgaand van onze eigen maatstaven is het onvoorstelbaar om ergens zo lange tijd te leven zonder de taal te leren .. maar ja, is het wel echt nodig, ze redden zichzelf al tig jaar zonder ? Zou het afdwingen van het volgen van zo'n cursus nou echt de integratie van de oudkomers bevorderen of zou het eerder een averechts effect hebben ?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
mwah misschien wel maar dan blijft het feit staan dat het niet nodig zou moeten zijn
Ja, een door Nederlands belastinggeld betaalde AOW uitkeringquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:23 schreef Dr.Nikita het volgende:
plus dat ze geen geld halen maar juist brengen
Dat is toch hun eigen keus lijkt me? Ze wonen ook vaak in een veel kleinere woning of flat, de kinderen moeten kamers delen, en ze gaan niet op wintersport of zomervakantie, en de oudste zoon moet gewoon werken voor de kost om de familie te helpen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:51 schreef Igen het volgende:
Redden ze zichzelf als papa voor een hongerloon frieten bakt bij KFC en ze zelfs met kinderbijslag en huursubsidie nauwelijks geld hebben voor een winterjas voor de kinderen?
ik vind het ook een grove schande dat vrouwen uit de bijbelgordel geen leidinggevende functies mogen vervullen .. maar ja, zo leven die mensen nu eenmaal, iedereen zijn eigen plek binnen het vaststaande rolpatroon .. dat jij en ik ons niet kunnen voorstellen dat je je vrijwillig onderwerpt aan zulke beperkingen wil niet zeggen dat die mensen die daar blij en tevreden mee zijn niet bestaan ..quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:22 schreef niet_links het volgende:
Ik vind het een grove schande als je na 30 jaar in een land de taal nog niet spreekt. Maar goed dat is mijn mening. Tuurlijk is het erg lastig op 50 nog een nieuwe taal te leren. Ik merk het nu al dat ik het ook moeilijk vind. Maar het is vrij normaal dat de overheid dingen veranderd eenzijdig. Kijk maar naar allerlei wetten en heilige huisjes die toch veranderd zijn.
tja, die what-if was wel wat gezocht en bovendien nog onlogisch ook .. als zelfs een autochtone Nederlander al moeite heeft met al die rare papieren zal een oudere allochtoon het vast niet leren bij zo'n cursusquote:Overigens had ik nooit verwacht dat de koningin van de what if een what if zou ontkennen![]()
precies .. dat is nuttig en zinvol ..quote:Ik blijf trouwens bij mn mening dat de overheid ze niets hoeft te verplichten tenzij er gebruik wordt gemaakt van uitkeringen. Maar als je de taal niet spreekt moet je dan ook zelf voor tolken en vertalingen zorgen.
Wil je een Nederlands paspoort krijgen moet je wel de taal spreken.
Jij bent echt elk gevoel voor de werkelijkheid kwijt he.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:56 schreef moussie het volgende:
[..]
mwah, iets wat op zo'n manier door je strot gedouwd word zou ik geen cadeautje willen noemen en ook geen "krijgen", het word je opgedwongen ..
en ik moet eerlijk zeggen dat ik deze manier van protesteren tegen deze dwang erg geïntegreerd vind
We zouden eens moeten beginnen met alle folders en voorlichtingsmateriaal in Nederland slechts in het Nederlands en Engels uit te geven.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:38 schreef moussie het volgende:
[..]
het is idd zonder meer treurig dat het nodig is .. klopt .. uitgaand van onze eigen maatstaven is het onvoorstelbaar om ergens zo lange tijd te leven zonder de taal te leren .. maar ja, is het wel echt nodig, ze redden zichzelf al tig jaar zonder ? Zou het afdwingen van het volgen van zo'n cursus nou echt de integratie van de oudkomers bevorderen of zou het eerder een averechts effect hebben ?
Als je vanwege rugproblemen niet komt opdagen dan verzint men heus wel een leuke sanctie of een alternatieve straf dus (misschien begrijpelijker) de mensen die niet op komen dagen en afhankelijk zijn van een uitkering kun je dus ook een sanctie geven nietwaar?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:11 schreef moussie het volgende:
ik zal het proberen met een ander voorbeeld, misschien begrijpelijker
stel je voor dat er over 20 jaar of zo iets soortgelijks gebeurt met de militaire dienstplicht, dat iedereen die niet hoefde dankzij de opschorting alsnog op moet komen draven en dat terwijl het geen enkele directe nut heeft .. wedden dat een overgrote meerderheid van de opgeroepen mannen ook ineens chronische pijn aan de rug heeft
Gaat het hier om mensen die hier alleen maar een paar jaar op detacheringsbasis zitten ?quote:waarom jij eerst nederlands zou moeten leren als je hier alleen maar een paar jaar komt werken is mij een raadsel .. het is nou niet dat het een wereldtaal is waar je ook elders mee uit de voeten kan zoals bvb engels of spaans
waarom Engels? er leven meer Turken in Nederland dan Engelstaligen meen ik... Gewoon alleen Nederlands...quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:21 schreef Loedertje het volgende:
[..]
We zouden eens moeten beginnen met alle folders en voorlichtingsmateriaal in Nederland slechts in het Nederlands en Engels uit te geven.
Moussie ze komen hier niet een paar jaar om te werken was dat maar waar. Dat over die dienstplicht jammer maar als het moet moet het. Heel vervelend en ik zou ook vloeken hoor. Maar ik zou wel gaan.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:11 schreef moussie het volgende:
[..]
ik vind het ook een grove schande dat vrouwen uit de bijbelgordel geen leidinggevende functies mogen vervullen .. maar ja, zo leven die mensen nu eenmaal, iedereen zijn eigen plek binnen het vaststaande rolpatroon .. dat jij en ik ons niet kunnen voorstellen dat je je vrijwillig onderwerpt aan zulke beperkingen wil niet zeggen dat die mensen die daar blij en tevreden mee zijn niet bestaan ..
en ja, uiteraard mag de overheid regels veranderen, daar zijn ze voor, waar het hier om gaat is dat je eisen stelt met terugwerkende kracht ..
ik zal het proberen met een ander voorbeeld, misschien begrijpelijker
stel je voor dat er over 20 jaar of zo iets soortgelijks gebeurt met de militaire dienstplicht, dat iedereen die niet hoefde dankzij de opschorting alsnog op moet komen draven en dat terwijl het geen enkele directe nut heeft .. wedden dat een overgrote meerderheid van de opgeroepen mannen ook ineens chronische pijn aan de rug heeft
[..]
tja, die what-if was wel wat gezocht en bovendien nog onlogisch ook .. als zelfs een autochtone Nederlander al moeite heeft met al die rare papieren zal een oudere allochtoon het vast niet leren bij zo'n cursus
[..]
precies .. dat is nuttig en zinvol ..
waarom jij eerst nederlands zou moeten leren als je hier alleen maar een paar jaar komt werken is mij een raadsel .. het is nou niet dat het een wereldtaal is waar je ook elders mee uit de voeten kan zoals bvb engels of spaans
Die moslims blijven me verrassen. Wat een ongelovelijk primitieve malloten zijn het tochquote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:04 schreef Biancavia het volgende:
Dat Nederlands leren is inderdaad wel belangrijk.
Naast mij heeft jarenlang een Iraanse man gewoond. Een hele lieve man, maar hij sprak zó slecht Nederlands.
En hij is al veertien jaar geleden naar Nederland gekomen. Dus hij kwam vaak naar mij om te vragen wat er in bepaalde brieven stond enzo.
Een paar maanden geleden had hij als een soort wanhoopsdaad alles in Nederland achtergelaten om naar zijn
kinderen in Londen te gaan, die hij al elf jaar niet meer gezien had (triest verhaal).
Alles opgezegd, zijn huurwoning, zijn verzekering, zijn uitkering. En hij begreep het gewoon niet toen de mensen bij de gemeente zeiden dat hij niet zomaar weer terug kon komen!
Nu stond hij een paar weken terug ineens weer bij mij voor de deur met niets meer dan een koffer met kleren. Ik heb hem geholpen met zijn uitkering aanvragen, inschrijven bij de woningbouw, gesprekken bij maatschappelijk werk regelen. Want hij kan niets zelf, doordat hij de taal niet spreekt! Terwijl het gewoon een intelligente man is.
Oh ja, hij is wel op cursus geweest, maar daar kreeg hij ruzie met de moslims, omdat hij zelf van de islam is afgestapt. Maar hij zou eigenlijk gewoon weer een extra cursus moeten doen, want het is nu echt drama.
Omdat we in de jaren 60 en 70, toen de babyboomgeneratie die in de late jaren 40 en 50 geboren werden opeens allemaal huizen nodig hadden, en er geen bouwvakkers waren om ze te bouwen. Nu nog worden de meeste huizen gebouwd door allochtone bouwvakkers trouwens, meer dan 50% van de bouwvakkers zijn allochtoon.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:22 schreef Revolution-NL het volgende:
Hoe hebben we deze kansloze mensen ooit in deze getallen binnen kunnen laten.. ongelovelijk![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |