Moussie, niet om het 1 of ander hoor maar elk jaar veranderen er veel regels in Nederland en ook belastingen past men aan . Het is een vergelijking die helemaal nergens op slaat.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:29 schreef moussie het volgende:
als jij een contract hebt afgesloten .. bvb geen belastingverhoging voor je auto als je die dure katalysator erop zet .. en een paar jaar later krijg je ineens te horen dat je wel moet betalen of anders ! word jij toch ook pisnijdig .. of niet soms ?
Hoe kan je nou langere tijd in een land functioneren als je de taal niet spreekt?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:19 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als jouw Braziliaanse vrouw werkt en jij gedwongen wordt om een taalcursus te volgen, terwijl je geen interesse hebt om Portugees te leren, dan ben je vast ook heel erg blij met dat cadeautje!![]()
Dat (kinderbijslag e.d.) zijn sociale voorzieningen, en sommigen stelden voor om deze alleen aan mensen te geven als die de cursus hebben gevolgd.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:27 schreef Toeps het volgende:
[..]
En? Daar moet je een cursus voor volgen want? Wat is eigenlijk je hele punt?
Mail je idee eens naar Dhr Wildersquote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:54 schreef Igen het volgende:
Een inburgeringscursus is voor zulke mensen dus echt een must, en het intrekken van de sociale voorzieningen lijkt me een mooie stok achter de deur daarvoor.
Ja, maar laat ze dan iets fatsoenlijks leren in plaats van praktijkvoorbeeldjes nadoen "hoe plak ik een band?"quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:54 schreef Igen het volgende:
Een inburgeringscursus is voor zulke mensen dus echt een must, en het intrekken van de sociale voorzieningen lijkt me een mooie stok achter de deur daarvoor.
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:19 schreef Ippon het volgende:
Over een paar jaar zal minister-president Wilders die lapzwansen 's hard aanpakken.
Ja dat bedoel ik dus. Omdat we in Nederland allemaal fietsen, leer je dus hoe je een band moet plakken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:33 schreef zhe-devilll het volgende:
Via via hoorde ik dat het een vreselijk kinderachtig domme cursus moet zijn!
Zou het daardoor komen misschien?
sjah dat is toch allemaal natte sokkewerk of niet dan?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik dus. Omdat we in Nederland allemaal fietsen, leer je dus hoe je een band moet plakken.
Nou geweldig, daarmee raak je ingeburgerd.
Ik heb niets tegen verplichte cursus Nederlands als je Nederlander wil worden, maar de manier waarop de inburgering nu in elkaar steekt is letterlijk om te te huillachen.![]()
Juist. Een nutteloze cursus - zoals de huidige - verplicht maken slaat natuurlijk nergens op.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja, maar laat ze dan iets fatsoenlijks leren in plaats van praktijkvoorbeeldjes nadoen "hoe plak ik een band?"
Dat is tot nu toe nog geen enkel land in Europa gelukt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:54 schreef Ivo1986 het volgende:
Nederlands paspoort/verblijfsvergunning afpakken en het land uit trappen...
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:42 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
Hoe kan je nou langere tijd in een land functioneren als je de taal niet spreekt?
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 06:38 schreef StefanP het volgende:
Schoften zijn het, die willens en wetens misbruik maken van alles waar ze met hun hebberige handjes aan kunnen komen. Uitkeringen, paspoorten, woningen, verblijfsvergunnigen - noem maar op. Het zit die mensen gewoon in hun genen dat ze disproportioneel crimineel zijn. Wil je niet inburgeren? Dan duvel je maar per direct op. Het wordt hoog tijd dat Nederland eens eisen gaat stellen aan dit shorriemorrie dat zich enkel in Nederland bevindt om Nederlanders zoveel mogelijk geld af te troggelen. Je moet namelijk wel helemaal getikt zijn om een of andere vreemde uit een of ander derdewereldland gratis en voor niets voor zijn hele leven van een woning en uitkering te doen.... maar toch doet Nederland niet anders.
Heb je een uitkering en neem je de moeite niet om serieus te solliciteren? Dan wordt die uitkering gewoon stopgezet.
Heb je na een jaar of twee nog geen baan, ook al solliciteer je? Dan wordt die uitkering ook gewoon stopgezet.
Wil je een verblijfsvergunning of een paspoort? Dan neem je de moeite maar om voor elk examen en elke cursus te slagen, en anders hoepel je maar op naar de smerige, corrupte zandbak waar je vandaan komt.
Dit volk komt hier gewoon om te profiteren. Ze zijn te lui om een poot uit te steken en krijsen meteen het enige woordje waarvan ze de moeite nemen om het te leren: 'dieskriekmiejnasjie!!!!' wanneer ze daarop aangesproken worden. Ga vooral zo door, Nederland. Voor je het weet is Nederland net zo'n stinkende, corrupte beerput als het land van herkomst van al die allochtonen. Wat nou geen zin in een cursus. Moet je eens opletten hoeveel zin ze hebben wanneer er eens daadkrachtig opgetreden wordt tegen het oeverloos parasiteren op de hardwerkende Nederlander.... tuig is het gewoon.
Ik heb mijn horizon verbreed, en ik ben geemigreed. Werkte je om daar te blijven of gewoon tijdelijk. Dat maakt nogal een verschil. Ik kan hier niet leven hoor zonder de taal te spreken, je moet je gewoon aanpassen aan het land waar je woont. Als je echt emigreerd moet je de taal spreken, als je ergens tijdelijk heengaat niet.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 06:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik heb ruim 10 jaar in het buitenland gewoond en gewerkt en prima gefunctioneerd....ik zou zeggen probeer het ook eens en je komt er zelf achter dat het beheersen van de locale taal toch echt geen voorwaarde is....gelukkig maar, anders zouden al die kolonies met bejaarden die overwinteren in Spanje/Portugal ons land ook niet meer uit kunnen!![]()
Het is echt niet zo dat als jij verhuisd naar (pak 'm beet ) Zweden, dat je opeens volkomen hulpeloos bent.
Ik kan iedereen enorm aanraden om zijn/haar horizon eens te verbreden en de wijde wereld in te trekken....daar leer je veel meer als vanachter je pc commentaar te geven over allerlei dingen die je zelf nog nooit hebt mee gemaakt en dan zul je ook merken dat er geen verplichte cursussen nodig zijn om ergens goed te kunnen functioneren.![]()
Dat dus. Dat is overigens ook de algemene tendens in dit topic. Of je de taal spreekt zoek je zelf maar uit maar dan moet je niet gaan miepen om een uitkeringquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 08:20 schreef niet_links het volgende:
Buiten dat vind ik niet dat iedereen de taal moet leren maar dan moet je ook geen hulp verwachten of uitekeringen aannemen. Als je gewoon jezelf goed red (zonder gebruik te maken van uitkeringen ect) dan mag je van mij gewoon doen waar je zin in hebt.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 08:20 schreef niet_links het volgende:
Ik heb mijn horizon verbreed, en ik ben geemigreed. Werkte je om daar te blijven of gewoon tijdelijk. Dat maakt nogal een verschil. Ik kan hier niet leven hoor zonder de taal te spreken, je moet je gewoon aanpassen aan het land waar je woont. Als je echt emigreerd moet je de taal spreken, als je ergens tijdelijk heengaat niet.
quote:Buiten dat vind ik niet dat iedereen de taal moet leren maar dan moet je ook geen hulp verwachten of uitekeringen aannemen. Als je gewoon jezelf goed red (zonder gebruik te maken van uitkeringen ect) dan mag je van mij gewoon doen waar je zin in hebt.
quote:Ik weet niet wat jij voor ervaringen verder hebt maar ik merkte dat als ik met mijn vriendin ergens heen ging met haar thaise vrienden dat die Thais spraken. Dus om die te begrijpen moest ik het wel leren (ben er nog steeds mee bezig). Je kan dan wel weer verwachten dat die dan engels voor jou gaan spreken (als ze dat al kunnen) maar dat is wel de wereld op zijn kop.
Als er geen uitkering is dan hoeft de overheid zich van mij nergens mee te bemoeien hoor. Daarom melde ik het ook, maar het zijn niet alleen vrouwen van werkende mannen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 08:58 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik heb ruim 10 jaar gewoond en gewerkt in Midden Europa en dan is Oostenrijk/Duitsland niet zo'n probleem, maar als je ook in Tsjechië, Italië, Hongarije en Slowakije moet zijn, dan wordt het al een stuk lastiger om al die locale talen te spreken.![]()
[..]
Dat is dus precies waar een hoop mensen overheen schijnen te lezen....het gaat in dit artikel vooral over vrouwen van werkende mannen die dus geen uitkering o.i.d. ontvangen, dus waar bemoeit een overheid zich dan mee?
Ik heb het idee dat veel mensen die reageren standaard denken aan een werkloze Islamist die hier de boel op komt blazen, maar zich dus niet realiseren dat het hier voornamelijk een hele andere groep betreft, namelijk die waar een partner van werkzaam is.
[..]
Zou ik ook doen als ik daadwerkelijk zou emigreren, maar niet iedereen heeft die behoefte en als jij happy bent in een ander land en je partner verdient de kost, dan is dat jouw eigen keuze.....je hebt hier ook zat Nederlandse huisvrouwen zonder sociaal leven die de hele dag poetsen en zorgen dat het eten klaar is als manlief thuis komt....niet mijn keuze, maar als zij dat willen dan moeten ze het vooral niet laten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |