abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 11 oktober 2007 @ 22:52:26 #151
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53874535
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 21:29 schreef moussie het volgende:

als jij een contract hebt afgesloten .. bvb geen belastingverhoging voor je auto als je die dure katalysator erop zet .. en een paar jaar later krijg je ineens te horen dat je wel moet betalen of anders ! word jij toch ook pisnijdig .. of niet soms ?
Moussie, niet om het 1 of ander hoor maar elk jaar veranderen er veel regels in Nederland en ook belastingen past men aan . Het is een vergelijking die helemaal nergens op slaat.

Deze oudkomers krijgen een GRATIS cursus ten behoeve van hun ontwikkeling. Kost alleen een beetje inzet.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 23:42:35 #152
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_53875967
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:19 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als jouw Braziliaanse vrouw werkt en jij gedwongen wordt om een taalcursus te volgen, terwijl je geen interesse hebt om Portugees te leren, dan ben je vast ook heel erg blij met dat cadeautje!
Hoe kan je nou langere tijd in een land functioneren als je de taal niet spreekt?
pi_53876259
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 19:27 schreef Toeps het volgende:

[..]

En? Daar moet je een cursus voor volgen want? Wat is eigenlijk je hele punt?
Dat (kinderbijslag e.d.) zijn sociale voorzieningen, en sommigen stelden voor om deze alleen aan mensen te geven als die de cursus hebben gevolgd.

Dat lijkt mij wel een goed idee. Ik heb eens een familie gezien met 5 kinderen. Van het inkomen dat de vader bij de KFC verdient kunnen ze niet rondkomen, hun hele bestaan hangt dus af van de kinderbijslag.

De moeder had geen cursus gedaan. Die kon dus niet met leraren op school spreken, niet met de vriendjes/vriendinnetjes van de eigen kinderen en ook niet met de ouders daarvan. En vader ook niet, want die moet immers de hele dag werken.

En is dat een probleem? Ja. Die kinderen presteren op school helemaal niks. De oudste zoon zit al in het bijzonder onderwijs, de oudste dochter kon met moeite nog naar het VMBO.

Een inburgeringscursus is voor zulke mensen dus echt een must, en het intrekken van de sociale voorzieningen lijkt me een mooie stok achter de deur daarvoor.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2007 23:57:48 ]
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:07:26 #154
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53876603
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 23:54 schreef Igen het volgende:

Een inburgeringscursus is voor zulke mensen dus echt een must, en het intrekken van de sociale voorzieningen lijkt me een mooie stok achter de deur daarvoor.
Mail je idee eens naar Dhr Wilders
Wie weet haal je de media
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:25:39 #155
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53877031
Ik vind het niet zo gek...... in het praktijkexamen moet je kunnen demonstreren hoe je een fietsband moet plakken, en op het geschreven examen krijg je vragen zoals deze:

Je verdient voor het eerst een salaris en hebt een bankrekening nodig. Hoe kom je aan een bankrekening?
1. Je gaat naar de bank toe
2. Je belt een bank op
3. Je werkgever regelt dit

Je bent bezig je nieuwe huis schoon te maken. Je stuit op hardnekkig vuil. Kun je schoonmaakmiddelen mengen?
1. Soms
2. Nooit
3. Altijd

Je zit op een terrasje en gebruikt een consumptie. Waar betaal je mee?
1. Bankpas en pincode
2. Chippen of contant geld
3. Overschrijvingskaart

Ik bedoel..... ik vind het niet zo gek. Die hele inburgering is compleet weggegooid geld.

Inburgeren bij binnenkomst is ook echt complete waanzin. Zoiets moet je doen als men Nederlander wil worden, en niet als je in dit land wil gaan wonen. Hoe kan van iemand verwacht worden dat ze bij binnenkomst al alles weten van dit land?

En dan ook nog eens onze belastingcenten uitgeven aan dit soort onzin? Als men Nederlander wil worden, dan moet je gewoon een fatsoenlijk examen doen, net zoals bijv. in de VS..... en daar moet je gewoon zelf voor studeren, of zelf een cursus voor volgen, dat hoeven we niet uit de staatskas te halen.....

De manier waarop het nu is opgezet is echt belachelijk, en het werkt ook gewoon niet.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:29:20 #156
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53877108
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 23:54 schreef Igen het volgende:
Ja, maar laat ze dan iets fatsoenlijks leren in plaats van praktijkvoorbeeldjes nadoen "hoe plak ik een band?"
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_53877197
Via via hoorde ik dat het een vreselijk kinderachtig domme cursus moet zijn!
Zou het daardoor komen misschien?

Bv...pak je potloodje vast in je rechterhand, bent u links dan neemt u hem in de linkerhand, jaaah goed zo mevrouw moustafet..
Goed zo! Jaaaaaaaaaaaaaaaaah hmmm prima!
Hm ok..we schrijven nu een woord op het papier voor u..
Ja het woord allochtoon!
Ja..moeilijk woord he?
Ja wacht de koffie is klaar ik kom zo terug..
lerares verdwijnt met collega in de plee om even aan haar rukjes en sukjes te komen...
pfffffffff
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:34:14 #158
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53877212
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:19 schreef Ippon het volgende:
Over een paar jaar zal minister-president Wilders die lapzwansen 's hard aanpakken.
-
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:36:10 #159
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53877241
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 00:33 schreef zhe-devilll het volgende:
Via via hoorde ik dat het een vreselijk kinderachtig domme cursus moet zijn!
Zou het daardoor komen misschien?
Ja dat bedoel ik dus. Omdat we in Nederland allemaal fietsen, leer je dus hoe je een band moet plakken.

Nou geweldig, daarmee raak je ingeburgerd.

Ik heb niets tegen verplichte cursus Nederlands als je Nederlander wil worden, maar de manier waarop de inburgering nu in elkaar steekt is letterlijk om te te huillachen.
-
pi_53877252
Ik fint
dat ze met een uniform naar school moeten!
En dat ze onder politiebegeleiding die school moeten afmaken
zo niet terug naar land van herkomst vlinders vangen!!!!
Voor Beatrix haar collectie opgespelde doorstoken verdroogde vermoorde vlindertjes ...
nou dit was mijn standpunt
Gordijntje dichtdoet
daagggggggg
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53877273
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 00:36 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik dus. Omdat we in Nederland allemaal fietsen, leer je dus hoe je een band moet plakken.

Nou geweldig, daarmee raak je ingeburgerd.

Ik heb niets tegen verplichte cursus Nederlands als je Nederlander wil worden, maar de manier waarop de inburgering nu in elkaar steekt is letterlijk om te te huillachen.
sjah dat is toch allemaal natte sokkewerk of niet dan?
Prutsers zijn het!
pi_53877331
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 00:29 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja, maar laat ze dan iets fatsoenlijks leren in plaats van praktijkvoorbeeldjes nadoen "hoe plak ik een band?"
Juist. Een nutteloze cursus - zoals de huidige - verplicht maken slaat natuurlijk nergens op.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2007 00:42:18 ]
pi_53877519
Nederlands paspoort/verblijfsvergunning afpakken en het land uit trappen...
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 01:41:20 #164
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53878050
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 00:54 schreef Ivo1986 het volgende:
Nederlands paspoort/verblijfsvergunning afpakken en het land uit trappen...
Dat is tot nu toe nog geen enkel land in Europa gelukt.

Of wacht, toch wel..... even de geschiedenisboekjes over onze oosterburen er op na pluizen.
-
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 01:42:34 #165
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53878065
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ervaring
is subjectief
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_53878095
Dergelijke lui hebben niet alleen geen zin in inburgeringscursussen! Had laatst op mijn werk een cursus waarin "dergelijke personen" zaten die zich gedurende de hele cursus alleen maar interesseerde in de pauzes en om de catering! Om gek van te worden!
pi_53878753
Schoften zijn het, die willens en wetens misbruik maken van alles waar ze met hun hebberige handjes aan kunnen komen. Uitkeringen, paspoorten, woningen, verblijfsvergunnigen - noem maar op. Het zit die mensen gewoon in hun genen dat ze disproportioneel crimineel zijn. Wil je niet inburgeren? Dan duvel je maar per direct op. Het wordt hoog tijd dat Nederland eens eisen gaat stellen aan dit shorriemorrie dat zich enkel in Nederland bevindt om Nederlanders zoveel mogelijk geld af te troggelen. Je moet namelijk wel helemaal getikt zijn om een of andere vreemde uit een of ander derdewereldland gratis en voor niets voor zijn hele leven van een woning en uitkering te doen.... maar toch doet Nederland niet anders.

Heb je een uitkering en neem je de moeite niet om serieus te solliciteren? Dan wordt die uitkering gewoon stopgezet.

Heb je na een jaar of twee nog geen baan, ook al solliciteer je? Dan wordt die uitkering ook gewoon stopgezet.

Wil je een verblijfsvergunning of een paspoort? Dan neem je de moeite maar om voor elk examen en elke cursus te slagen, en anders hoepel je maar op naar de smerige, corrupte zandbak waar je vandaan komt.

Dit volk komt hier gewoon om te profiteren. Ze zijn te lui om een poot uit te steken en krijsen meteen het enige woordje waarvan ze de moeite nemen om het te leren: 'dieskriekmiejnasjie!!!!' wanneer ze daarop aangesproken worden. Ga vooral zo door, Nederland. Voor je het weet is Nederland net zo'n stinkende, corrupte beerput als het land van herkomst van al die allochtonen. Wat nou geen zin in een cursus. Moet je eens opletten hoeveel zin ze hebben wanneer er eens daadkrachtig opgetreden wordt tegen het oeverloos parasiteren op de hardwerkende Nederlander.... tuig is het gewoon.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_53878757
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 23:42 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

Hoe kan je nou langere tijd in een land functioneren als je de taal niet spreekt?

Ik heb ruim 10 jaar in het buitenland gewoond en gewerkt en prima gefunctioneerd....ik zou zeggen probeer het ook eens en je komt er zelf achter dat het beheersen van de locale taal toch echt geen voorwaarde is....gelukkig maar, anders zouden al die kolonies met bejaarden die overwinteren in Spanje/Portugal ons land ook niet meer uit kunnen!

Het is echt niet zo dat als jij verhuisd naar (pak 'm beet ) Zweden, dat je opeens volkomen hulpeloos bent.

Ik kan iedereen enorm aanraden om zijn/haar horizon eens te verbreden en de wijde wereld in te trekken....daar leer je veel meer als vanachter je pc commentaar te geven over allerlei dingen die je zelf nog nooit hebt mee gemaakt en dan zul je ook merken dat er geen verplichte cursussen nodig zijn om ergens goed te kunnen functioneren.
pi_53878768
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 06:38 schreef StefanP het volgende:
Schoften zijn het, die willens en wetens misbruik maken van alles waar ze met hun hebberige handjes aan kunnen komen. Uitkeringen, paspoorten, woningen, verblijfsvergunnigen - noem maar op. Het zit die mensen gewoon in hun genen dat ze disproportioneel crimineel zijn. Wil je niet inburgeren? Dan duvel je maar per direct op. Het wordt hoog tijd dat Nederland eens eisen gaat stellen aan dit shorriemorrie dat zich enkel in Nederland bevindt om Nederlanders zoveel mogelijk geld af te troggelen. Je moet namelijk wel helemaal getikt zijn om een of andere vreemde uit een of ander derdewereldland gratis en voor niets voor zijn hele leven van een woning en uitkering te doen.... maar toch doet Nederland niet anders.

Heb je een uitkering en neem je de moeite niet om serieus te solliciteren? Dan wordt die uitkering gewoon stopgezet.

Heb je na een jaar of twee nog geen baan, ook al solliciteer je? Dan wordt die uitkering ook gewoon stopgezet.

Wil je een verblijfsvergunning of een paspoort? Dan neem je de moeite maar om voor elk examen en elke cursus te slagen, en anders hoepel je maar op naar de smerige, corrupte zandbak waar je vandaan komt.

Dit volk komt hier gewoon om te profiteren. Ze zijn te lui om een poot uit te steken en krijsen meteen het enige woordje waarvan ze de moeite nemen om het te leren: 'dieskriekmiejnasjie!!!!' wanneer ze daarop aangesproken worden. Ga vooral zo door, Nederland. Voor je het weet is Nederland net zo'n stinkende, corrupte beerput als het land van herkomst van al die allochtonen. Wat nou geen zin in een cursus. Moet je eens opletten hoeveel zin ze hebben wanneer er eens daadkrachtig opgetreden wordt tegen het oeverloos parasiteren op de hardwerkende Nederlander.... tuig is het gewoon.

Lees het bericht nog eens rustig door en je zult zien dat het vooral gaat om vrouwen van werkende mannen....jouw tirade past dus niet zo goed in dit topic.
pi_53878779
Er staat "Vooral vrouwen met een werkende echtgenoot doen nauwelijks moeite om snel met hun verplichte inburgeringscursus te beginnen."

Er staat dus nergens dat mannen en vrouwen zonder werkende echtgenoot wel moeite nemen om snel met hun verplichte inburgeringscursus te beginnen.

Bovendien maakt het geen worst uit of hun man wel of niet werkt: verplicht is verplicht. Het is niet zo dat ze zich gratiesh en vor nietsj in Nederland kunnen vestigen: daar worden eisen aan gesteld. Wanneer je je daar niet aan houdt, dan geef je aan niets op te hebben met normaal fatsoen, laat staan met de Nederlandse normen en waarden. Wanneer je op zo'n manier je afkeur toont van de maatschappij die jou zoveel gaf en geeft, dan verdien je niets anders dan een ongenadige schop onder je kont terug naar het gat waar je vandaan komt. Misbruik en minachting is het en niets anders.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:20:55 #171
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_53879178
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 06:40 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik heb ruim 10 jaar in het buitenland gewoond en gewerkt en prima gefunctioneerd....ik zou zeggen probeer het ook eens en je komt er zelf achter dat het beheersen van de locale taal toch echt geen voorwaarde is....gelukkig maar, anders zouden al die kolonies met bejaarden die overwinteren in Spanje/Portugal ons land ook niet meer uit kunnen!

Het is echt niet zo dat als jij verhuisd naar (pak 'm beet ) Zweden, dat je opeens volkomen hulpeloos bent.

Ik kan iedereen enorm aanraden om zijn/haar horizon eens te verbreden en de wijde wereld in te trekken....daar leer je veel meer als vanachter je pc commentaar te geven over allerlei dingen die je zelf nog nooit hebt mee gemaakt en dan zul je ook merken dat er geen verplichte cursussen nodig zijn om ergens goed te kunnen functioneren.
Ik heb mijn horizon verbreed, en ik ben geemigreed. Werkte je om daar te blijven of gewoon tijdelijk. Dat maakt nogal een verschil. Ik kan hier niet leven hoor zonder de taal te spreken, je moet je gewoon aanpassen aan het land waar je woont. Als je echt emigreerd moet je de taal spreken, als je ergens tijdelijk heengaat niet.

Buiten dat vind ik niet dat iedereen de taal moet leren maar dan moet je ook geen hulp verwachten of uitekeringen aannemen. Als je gewoon jezelf goed red (zonder gebruik te maken van uitkeringen ect) dan mag je van mij gewoon doen waar je zin in hebt.

Lijkt mij dat als je echt in zweden gaat wonen je de taal gaat leren. Tenzij je zo aso bent dat je verwacht dat iedereen zich maar aan jou aanpast. Ik weet niet wat jij voor ervaringen verder hebt maar ik merkte dat als ik met mijn vriendin ergens heen ging met haar thaise vrienden dat die Thais spraken. Dus om die te begrijpen moest ik het wel leren (ben er nog steeds mee bezig). Je kan dan wel weer verwachten dat die dan engels voor jou gaan spreken (als ze dat al kunnen) maar dat is wel de wereld op zijn kop. Het kan ntatuurlijk ook zo zijn dat je alleen maar binnen je selecte clubje vriendin blijft die engels spreken en zo zie je dan nog niets van het echte land. Dat is niet echt je horizon verbreden.

Als je uiitgezonden bent voor je werk is het wat anders omdat je er dan bent voor je werk. Dan vraagt de baas aan andere om zich aan jou aan te passen.
mai pen rai
pi_53879313
Wel grappig trouwens, dat er hier mensen deze absentie goed te praten door te roepen dat de kwaliteit van de cursus niet goed is
Net alsof dat dan rechtvaardigd dat diegene maar wegblijft
pi_53879428
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 08:20 schreef niet_links het volgende:
Buiten dat vind ik niet dat iedereen de taal moet leren maar dan moet je ook geen hulp verwachten of uitekeringen aannemen. Als je gewoon jezelf goed red (zonder gebruik te maken van uitkeringen ect) dan mag je van mij gewoon doen waar je zin in hebt.
Dat dus. Dat is overigens ook de algemene tendens in dit topic. Of je de taal spreekt zoek je zelf maar uit maar dan moet je niet gaan miepen om een uitkering
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_53879531
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 08:20 schreef niet_links het volgende:

Ik heb mijn horizon verbreed, en ik ben geemigreed. Werkte je om daar te blijven of gewoon tijdelijk. Dat maakt nogal een verschil. Ik kan hier niet leven hoor zonder de taal te spreken, je moet je gewoon aanpassen aan het land waar je woont. Als je echt emigreerd moet je de taal spreken, als je ergens tijdelijk heengaat niet.

Ik heb ruim 10 jaar gewoond en gewerkt in Midden Europa en dan is Oostenrijk/Duitsland niet zo'n probleem, maar als je ook in Tsjechië, Italië, Hongarije en Slowakije moet zijn, dan wordt het al een stuk lastiger om al die locale talen te spreken.
quote:

Dat is dus precies waar een hoop mensen overheen schijnen te lezen....het gaat in dit artikel vooral over vrouwen van werkende mannen die dus geen uitkering o.i.d. ontvangen, dus waar bemoeit een overheid zich dan mee?

Ik heb het idee dat veel mensen die reageren standaard denken aan een werkloze Islamist die hier de boel op komt blazen, maar zich dus niet realiseren dat het hier voornamelijk een hele andere groep betreft, namelijk die waar een partner van werkzaam is.
quote:
Ik weet niet wat jij voor ervaringen verder hebt maar ik merkte dat als ik met mijn vriendin ergens heen ging met haar thaise vrienden dat die Thais spraken. Dus om die te begrijpen moest ik het wel leren (ben er nog steeds mee bezig). Je kan dan wel weer verwachten dat die dan engels voor jou gaan spreken (als ze dat al kunnen) maar dat is wel de wereld op zijn kop.

Zou ik ook doen als ik daadwerkelijk zou emigreren, maar niet iedereen heeft die behoefte en als jij happy bent in een ander land en je partner verdient de kost, dan is dat jouw eigen keuze.....je hebt hier ook zat Nederlandse huisvrouwen zonder sociaal leven die de hele dag poetsen en zorgen dat het eten klaar is als manlief thuis komt....niet mijn keuze, maar als zij dat willen dan moeten ze het vooral niet laten.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:29:30 #175
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_53880055
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 08:58 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik heb ruim 10 jaar gewoond en gewerkt in Midden Europa en dan is Oostenrijk/Duitsland niet zo'n probleem, maar als je ook in Tsjechië, Italië, Hongarije en Slowakije moet zijn, dan wordt het al een stuk lastiger om al die locale talen te spreken.
[..]

Dat is dus precies waar een hoop mensen overheen schijnen te lezen....het gaat in dit artikel vooral over vrouwen van werkende mannen die dus geen uitkering o.i.d. ontvangen, dus waar bemoeit een overheid zich dan mee?

Ik heb het idee dat veel mensen die reageren standaard denken aan een werkloze Islamist die hier de boel op komt blazen, maar zich dus niet realiseren dat het hier voornamelijk een hele andere groep betreft, namelijk die waar een partner van werkzaam is.
[..]

Zou ik ook doen als ik daadwerkelijk zou emigreren, maar niet iedereen heeft die behoefte en als jij happy bent in een ander land en je partner verdient de kost, dan is dat jouw eigen keuze.....je hebt hier ook zat Nederlandse huisvrouwen zonder sociaal leven die de hele dag poetsen en zorgen dat het eten klaar is als manlief thuis komt....niet mijn keuze, maar als zij dat willen dan moeten ze het vooral niet laten.
Als er geen uitkering is dan hoeft de overheid zich van mij nergens mee te bemoeien hoor. Daarom melde ik het ook, maar het zijn niet alleen vrouwen van werkende mannen.

Maar ik geef je gelijk als je happy bent met je partner en hij / zij betaald de kost dan vind ik niet dat de overheid je wat kan verplichten. Die verplichting ontstaat wel als je aanspraak maakt op uitkeringen ect.

Ik leer hier de taal omdat de mensen totaal geen engels spreken (telt ook mee) en ik graag mn eigen dingen wil kunnen regelen. Dit zal een zeer lang proces worden omdat ik 33 ben en dan gaat het allemaal niet zo snel meer. Maar goed ik leer elke dag wat bij, en anders sta je wel buiten de samenleving.
mai pen rai
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')