Dan is het nóg triester.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:28 schreef moussie het volgende:
[..]
ik heb de indruk dat het in het artikel zelf hoofdzakelijk gaat om oudkomers ..
Ow, in jouw link ging het over minder dan acht jaar in Nederland, geen paspoort en geen diploma’s heeft die laten zien dat u de Nederlandse taal en Nederland goed kent.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:26 schreef moussie het volgende:
[..]
dus als jij al 30 jaar in een land woont, je bent al lang en breed genaturaliseerd, je hebt nog nooit een vlieg kwaad gedaan .. en dan word je ineens verplicht om de taal te leren .. dat vindt jij normaal ?
Als het mij zou overkomen zou ik het pure pesterij vinden .. dat had je dan maar eerder moeten bedenken en niet 20 jaar na dato
En ja, als ik bijvoorbeeld rijexamens of milieubelastingen pure pesterij vind is dat geen excuus om te frauderen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:16 schreef moussie het volgende:
je eerst informeren voor je klaar staat met je oordeel .. ideetje ?
Nee ze hadden daar zelf al op moeten komen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:26 schreef moussie het volgende:
[..]
dus als jij al 30 jaar in een land woont, je bent al lang en breed genaturaliseerd, je hebt nog nooit een vlieg kwaad gedaan .. en dan word je ineens verplicht om de taal te leren .. dat vindt jij normaal ?
waarom, beter laat dan nooitquote:Als het mij zou overkomen zou ik het pure pesterij vinden .. dat had je dan maar eerder moeten bedenken en niet 20 jaar na dato
jij kan ook wel een cursusje gebruikenquote:
Ik vind het niet normaal als je in een land 30 jaar woont en nog niet de taal spreekt. En er zijn helaas nog steeds hele volksstammen die dat werkelijk niet kunnen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Als het mij zou overkomen zou ik het pure pesterij vinden .. dat had je dan maar eerder moeten bedenken en niet 20 jaar na dato
Hier bij mij ook, hoogstens in het Duits en Engels bij invulformulieren maar daar houdt het dan mee op ook.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:41 schreef niet_links het volgende:
Ik woon nu in het buitenland, ik zou willen dat er een leuke taalcursus voor me was. Ik moet het zelf regelen, maar mocht ik geen Thais spreken wordt ik niet uitgezet hoor. Ik kan alleen nooit een Thais paspoort krijgen, ik wil ooit wel een Thais paspoort krijgen dat scheelt een hoop met visa's enzo. Omdat ik getrouwd ben kan ik dan gewoon 2 paspoorten houden dus dat is geen probleem.
Maar goed hier is gewoon alles in het thais en moet alles in het Thais begrijp je het niet jammer dan. Als dat ook zo zou zijn in Nederland dan hoefde men die cursus niet verplichten. Nu worden kosten gemaakt tolken, folders ect die niet hoeven gemaakt te worden.
Ook kan je natuurlijk geen uitkering krijgen als je de taal niet spreekt (niet dat er hier veel uitkeringen zijn).
Van mij mag iedereen zelf beslissen of ze een taal willen leren maar laat ze dan ook zelf de gevolgen dragen en niet de staat.
VVD, Verdonk, Wilders en de vele spijtoptanten van de SP (grotendeels ex-LPF-aanhangers) zijn ideologisch verwante partijen die in potentie een meerderheid kunnen behalen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:31 schreef Party_P het volgende:
[..]
Dan zou wilders met z'n partij in z'n eentje meer dan de helft van alle stemmen moeten krijgen, want niemand wil met hem samenwerken. Zie jij dat gebeuren? Niet heel Nederland bestaat uit mensen met een IQ onder de 100
Hoezoquote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:39 schreef Re het volgende:
[..]
mensen apen noemen heeft dan ook het nivo van een kleuter ...
het grote voorbeeld wat altijd wordt aangehaald is natuurlijk de VS, waar onderhand meer mensen Spaans spreken dan Engels en daar ook alles tweetalig is opgezet omdat de ene helft van het land de andere helft niet verstaat.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik vind het niet normaal als je in een land 30 jaar woont en nog niet de taal spreekt. En er zijn helaas nog steeds hele volksstammen die dat werkelijk niet kunnen.
godsamme, stel je voor na 30 jaar dat je voor elk wissewasje nog steeds een tolk nodig hebt.
Maar de regeringen en lokale overheden zijn hier mede debet aan. Alle folders zijn al vele jaren in alle talen behalve het (sarcasme) Nederlands.
het zijn mensen die ge/mis bruik maken van het systeem, ik zie daar geen apen gedrag in eigenlijk, verder vind ik het gewoon een vergelijking op kleuter nivo...quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:26 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
HoezoWou je serieus beweren dat dit geen apen zijn dan?
Ik vind 'apen' een heel passende term hoor voor dit soort uitvreters. Heeft verder niks met 'huidskleur' of wat dan ook te maken, puur met het karakter van die lui.
In bepaalde dichtbevolkte gebieden in voornamelijk het zuiden is dat.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:26 schreef Re het volgende:
[..]
het grote voorbeeld wat altijd wordt aangehaald is natuurlijk de VS, waar onderhand meer mensen Spaans spreken dan Engels en daar ook alles tweetalig is opgezet omdat de ene helft van het land de andere helft niet verstaat.
Engels of Frans?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:29 schreef popolon het volgende:
[..]
In bepaalde dichtbevolkte gebieden in voornamelijk het zuiden is dat.
Maar in Canada ook hier: Geen basiskennis, ken je de taal niet of zak je voor de IELTS. Pech maar u kunt weer gaan.
ja, maar ach bij de sociale onderklasse is taal geen prioriteit, dus indirect straf je domme mensen terwijl je ze voor de economie toch nodig hebt... (en nee ik ben het gewoon met je eens, taal moet je kunnen beheersen maar hoe test je dat?)quote:Niks mis mee.
En iemand die 30 jaar in een land woont en dan de taal niet spreekt zou zich rot moeten schamen.
Ik wel hoor. Het is onethisch, laagbijdegronds en zelfs crimineel gedrag. Vooral ook omdat die lui hier slechts te gast zijn (of zouden moeten zijn) en dus eigenlijk hun beste beentje zouden moeten voorzetten.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:28 schreef Re het volgende:
[..]
het zijn mensen die ge/mis bruik maken van het systeem, ik zie daar geen apen gedrag in eigenlijk,
Och, als je ziet wat Wildersaanhangers door figuren als jij naar hun hoofd krijgen, dan vind ik de term 'apen' nog vrij beschaafd.quote:verder vind ik het gewoon een vergelijking op kleuter nivo...
het blijft een suffe vergelijking,maar goed het ging me alleen om het feit dat je je afvroeg waarom je voor zulk soort uitspraken wel eens geband werd, dat ligt dus daaraanquote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:37 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ik wel hoor. Het is onethisch, laagbijdegronds en zelfs crimineel gedrag. Vooral ook omdat die lui hier slechts te gast zijn (of zouden moeten zijn) en dus eigenlijk hun beste beentje zouden moeten voorzetten.
[..]
zonden, stenen je weet wel...quote:Och, als je ziet wat Wildersaanhangers door figuren als jij naar hun hoofd krijgen, dan vind ik de term 'apen' nog vrij beschaafd.
Mja, het lijkt me wel interessant om eerst eens na te gaan wie inderdaad deze cursussen niet wil volgen, waarom ze het niet willen volgen. Simpel te stellen dat ze het moeten volgen werkt blijkbaar niet... (en barrethoriek over uit het land flikkeren blijft borrelpraat)quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:38 schreef DrDentz het volgende:
Ach, de allochtonen die geen Nederlands spreken zijn meestal de oudere vrouwtjes. Je ziet dat de jongeren dan als tolk fungeren voor hun ouders.. wanneer deze mensen uit de tijd zijn lost het probleem zichzelf op. Ik vind het niet structureel ofzo dus van mij hoeven ze geen Nederlands meer te leren. Mijn vader zou ook geen Arabisch meer kunnen leren zou hij nu emigreren naar Marokko.
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:38 schreef DrDentz het volgende:
Ach, de allochtonen die geen Nederlands spreken zijn meestal de oudere vrouwtjes. Je ziet dat de jongeren dan als tolk fungeren voor hun ouders.. wanneer deze mensen uit de tijd zijn lost het probleem zichzelf op. Ik vind het niet structureel ofzo dus van mij hoeven ze geen Nederlands meer te leren. Mijn vader zou ook geen Arabisch meer kunnen leren zou hij nu emigreren naar Marokko.
Die neem je toch zeker niet aan heh, zelfs niet om de plees schoon te maken? Of wel?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
![]()
Je moest eens weten hoeveel allochtonen bij ons komen solliciteren die nog geeneens kunnen groeten op z'n Nederlands.
Ik bekijk het vanuit het Engelstalig delen van Canada natuurlijk.quote:
Taal is altijd prioriteit, zeker als je in contact komt met instanties als verzekeringen, gemeentes e.d.quote:ja, maar ach bij de sociale onderklasse is taal geen prioriteit, dus indirect straf je domme mensen terwijl je ze voor de economie toch nodig hebt... (en nee ik ben het gewoon met je eens, taal moet je kunnen beheersen maar hoe test je dat?)
Dus eerst maak je mensen uit voor apen, vervolgens wordt dat bestempeld als kleuterig gedrag en zonden / stenen, en vervolgens ga je weer schelden? Ik waardeer je mening hoor, maar scheldwoorden voegen weinig toe.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |