abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:53:23 #201
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53893116
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 18:21 schreef Loedertje het volgende:
We zouden eens moeten beginnen met alle folders en voorlichtingsmateriaal in Nederland slechts in het Nederlands en Engels uit te geven.
Dus Engels voor die pak em beet 100.000 engelstaligen in Nederland mag wel, maar Arabisch voor de zo'n 500.000 Arabisch sprekenden mag niet?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:48:31 #202
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_53898581
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 19:51 schreef maartena het volgende:

[..]

Omdat we in de jaren 60 en 70, toen de babyboomgeneratie die in de late jaren 40 en 50 geboren werden opeens allemaal huizen nodig hadden, en er geen bouwvakkers waren om ze te bouwen. Nu nog worden de meeste huizen gebouwd door allochtone bouwvakkers trouwens, meer dan 50% van de bouwvakkers zijn allochtoon.

Misschien moet je om wat tegengewicht te geven maar een carrière zoeken in de bouw.
En wat lette die babyboomers destijds om zelf hun huizen te bouwen, als jonge goden van 20? Er was werkeloosheid genoeg in die dagen. Bovendien betwijfel ik echt ten zeerste of 50% van de bouwvakkers allochtoon is.

zoek google:
quote:
Maar uit onderzoek van het Economisch Instituut voor de Bouw nijverheid (eib) blijkt dat minder dan drie procent van alle bouwvakkers allochtoon is. ...
http://www.google.com/search?hl=en&q=bouwvakkers+allochtoon

En die drie procent allochtone bouwvakkers hebben wij dus kei- en keihard nodig om de huidige woningnood in Nederland op te lossen. Ik weet wel een andere manier om woonruimte beschikbaar te maken.
The End Times are wild
pi_53898883
weet je ken er een
kwam als vluchteling hier..
vrouw en 6 kids..
vrouw verlept verlaten en bijna toot
nu gaat hij enge kerel, terug naar zijn land..is daar ook weer getrouwd heeft daar een jong vrouwtje en een winkeltje!
Eigen bedrijfje pendelt nu heen en weer tussen nederland en land van herkomst
ja ik haat die gast is dit erg?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:28:06 #204
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53899663
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 23:48 schreef LXIV het volgende:
En wat lette die babyboomers destijds om zelf hun huizen te bouwen, als jonge goden van 20? Er was werkeloosheid genoeg in die dagen. Bovendien betwijfel ik echt ten zeerste of 50% van de bouwvakkers allochtoon is.
Vraag het je ouders. Die zijn denk ik ook van die generatie, en waarom zij zelf niet hun huizen gingen bouwen?

Mijn vader had in ieder geval meer zin om naar de universiteit te gaan in plaats van een laag betaalde bouwvakkersbaan op te zoeken...... Goh, gek he?

En inderdaad, het is allang niet meer zo, en dat van die 3% heb ik ook gevonden. Maar toen ze als gekken wijken uit de grond stampten in de jaren 70 was dat wel zo, juist daarvoor haalden we veel gastarbeiders naar Nederland. Maar ja, toen waren de huizen ook nog goedkoop
quote:
En die drie procent allochtone bouwvakkers hebben wij dus kei- en keihard nodig om de huidige woningnood in Nederland op te lossen. Ik weet wel een andere manier om woonruimte beschikbaar te maken.
Tja, in de Nederlandse democratie, waarbij ook nog eens driekwart van de allochtonen een Nederlands paspoort heeft en dus beschermd onder de grondwet, gaat dat echt niet lukken.

Hoewel..... er is een Europees land die daarvoor in 1935 speciale wetten voor maakte om toch mensen van een bepaalde doelgroep de grens over te zetten en later op andere manieren te verwijderen uit de maatschappij. Effectief was het wel, en 10 jaar later was er bijna niemand meer over van die doelgroep. ;')

Maar goed, dat gaat dus in een Democratie en met een fatsoenlijke grondwet zoals de Nederlandse echt niet gebeuren. Mensen die in termen als "uitzetten" en "afpakken" denken weten toch niet helemaal hoe e.e.a. legaal in elkaar steekt en wat voor rechten burgers hebben. En dat is maar goed ook dat ze die rechten hebben.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  † In Memoriam † zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:42:25 #205
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53900034
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 19:53 schreef maartena het volgende:

[..]

Dus Engels voor die pak em beet 100.000 engelstaligen in Nederland mag wel, maar Arabisch voor de zo'n 500.000 Arabisch sprekenden mag niet?
quote:
Het Engels (English) behoort tot de West-Germaanse tak van de Germaanse talen en is verwant aan het Scots en het Fries. In mindere mate is het verwant met het Nederlands, Duits en de Scandinavische talen. Het Engels heeft een grote invloed ondergaan van het Frans, door de eeuwenlange Normandische overheersing van Engeland. Ook zijn er veel leenwoorden uit andere Romaanse talen (Latijn, Spaans en Italiaans). Het heeft ongeveer 354 miljoen moedertaalsprekers en meer dan een miljard mensen die het als tweede taal spreken. Het Engels is de taal die het meest wordt onderwezen en begrepen over de hele wereld.

Van mij mag je de voorlichting ook slechts geven in het Nederlands maar ik ga ervanuit dat door de invloed van tv/andere media de meeste mensen wel in staat zijn wat basisengels te begrijpen.
Wat ik probeer te zeggen is dat we als land zelf medeschuldig zijn aan het feit dat *de allochtonen* er geen noodzaak zien om Nederlands te gaan leren. Veel dingen worden aangedragen in hun eigen taal, al vele jaren lang, waarom zouden ze in vredesnaam Nederlands willen leren ?
De noodzaak is er simpelweg niet. Kom niet aan met deelnemen aan het maatschappelijk leven, ze hebben vaak een zeer hechte gemeenschap waarbij het sociale aspect een zeer belangrijke positie inneemt , hebben intensief contact met familie en vrienden die dezelfde taal spreken als zij en vermaken zich binnen hun eigen omgeving prima.

m.b.t. Dingen vanuit de sociale dienst denk ik er persoonlijk wel anders over, dan zou er gewoon een anctie moeten zijn die er doorgaans altijd is als je je ontrekt van scholing en medewerking m.b.t. de zelfredzaamheid wat het uiteindelijke doelis van dat soort maatregelen.
Ontrek je je aan de verplichtingen die horen bij de vertrekking van een bijstandsuitkering e.d. dan komt er een sanctie, eerst een waarschuwing n vervolgens de maatregelen die op papier vaststaan.
We doen nu allemaal net alsof dit zo verschrikkelijk is maar dit gebeurt ook al zear lang bij andere bijstandsgerechtigen in Nederland die weigeren om deel te nemen aan middelen die handig kunnen zijn bij de bemiddeling naar een baan e.d.

Wat ik verder van de reintegratietrajecten van Gemeentes denk doet overigens totaal niet terzake. Je moet ergens beginnen.
pi_53900252
Waar kan ik me ziekmelden?

Oh nee ik hoef helemaal geen curcus te volguhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:58:26 #207
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_53900372
En dan vindt Vogelnest het ook ergerlijk dat Polen ook verplicht aan de bijscholingscursus moeten meedoen. Het enige dat ik dan kan zeggen is: 'Mens, ga toch koken!'

Nee, echt niet uitnodigend dit.
pi_53901593
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 00:28 schreef maartena het volgende:

Hoewel..... er is een Europees land diedat daarvoor in 1935 speciale wetten voor maakte om toch mensen van een bepaalde doelgroep de grens over te zetten en later op andere manieren te verwijderen uit de maatschappij. Effectief was het wel, en 10 jaar later was er bijna niemand meer over van die doelgroep. ;')

Maar goed, dat gaat dus in een Democratie en met een fatsoenlijke grondwet zoals de Nederlandse echt niet gebeuren. Mensen die in termen als "uitzetten" en "afpakken" denken weten toch niet helemaal hoe e.e.a. legaal in elkaar steekt en wat voor rechten burgers hebben. En dat is maar goed ook dat ze die rechten hebben.
In dat Europese land zijn de toenmalige machthebbers wel met meerderheid van stemmen in het zadel geholpen! Dus maak je geen illusies!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53903331
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 00:42 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]

Van mij mag je de voorlichting ook slechts geven in het Nederlands maar ik ga ervanuit dat door de invloed van tv/andere media de meeste mensen wel in staat zijn wat basisengels te begrijpen.
De meeste westerse mensen bedoel je daar zeker mee. Wat mij betreft mogen die net zo goed Nederlands leren.
quote:
Wat ik probeer te zeggen is dat we als land zelf medeschuldig zijn aan het feit dat *de allochtonen* er geen noodzaak zien om Nederlands te gaan leren. Veel dingen worden aangedragen in hun eigen taal, al vele jaren lang, waarom zouden ze in vredesnaam Nederlands willen leren ?
Denk je nou echt dat ze Nederlands gaan leren, enkel om zo nu en dan een formulier bij de gemeente te kunnen invullen? Nee, dan zorgen ze er wel voor dat één iemand Nederlands kan, en die mag dan voortaan mee als tolk.

Volgens mij kun je dus alle voorlichting, formulieren e.d. het beste alleen in het Nederlands aanbieden - enkel en alleen omdat je dan geen kosten voor het vertalen hoeft te maken.
pi_53904652
quote:

[..]

engels is een wereld taal waarmee je je in NL ook nog aardig kan redden dit itt arabisch
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_53904723
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 10:04 schreef Igen het volgende:

[..]

De meeste westerse mensen bedoel je daar zeker mee. Wat mij betreft mogen die net zo goed Nederlands leren.
[..]
en hoog opgeleiden, de mensen die we nodig hebben

overigens alleen NL is voor mij ook goed
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_53922387
-edit- Probeer het nog eens.

[ Bericht 90% gewijzigd door paddy op 17-10-2007 10:08:00 ]
pi_53922695
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 11:56 schreef moussie het volgende:

[..]

mwah, iets wat op zo'n manier door je strot gedouwd word zou ik geen cadeautje willen noemen en ook geen "krijgen", het word je opgedwongen ..
en ik moet eerlijk zeggen dat ik deze manier van protesteren tegen deze dwang erg geïntegreerd vind
ach ja, inderdaad te belachelijk voor woorden, ik wil in een land gaan wonen en dan vinden die idioten daar ook nog eens dat ik de taal moet leren! wat een belachelijke gedachte is dat toch!

OT: gewoon de inburgeringscursus verplicht houden maar door de kandidaten ZELF laten betalen en pas als deze voldoende is afgesloten hoeven ze hem niet nog een keer te volgen (en te dokken), dan komen ze wel opdagen.
  zondag 14 oktober 2007 @ 13:20:54 #214
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_53923563
quote:

[..]

Met andere woorden : alleen folders in het Nederlands!
pi_53923648
Ik denk dat een groot deel van de ziekmeldingen voortkomt uit het feit dat je moet inburgeren terwijl (zoals in de OP ook staat als voorbeeld met vrouwen van werkende mannen) je dan je hele leefsituatie om moet gooien. Wie past er op de kinderen? Plus: wie betaalt er voor de opvang van kinderen? Ik denk dat -zeker met 1 inkomen- het nogal veel gevraagd is om die mensen te dwingen om enkele honderden euro's per maand af te staan voor dat fantastische cadeau van onze regering. Daar draait diezelfde regering dan dus voor op. Lijkt me ook niet wenselijk.
Ik ken (oh verrassing) een aantal mensen uit mijn omgeving die hiermee te maken hebben, en in veel gevallen vind ik het nogal wat wat van die mensen gevraagd wordt om deel te "mogen" nemen hieraan. En als het nou nog eens iets was, die cursus, maar voor een groot deel is de kwaliteit niet echt bevorderend te noemen voor integratie. Sterker nog, een hoop autochtonen zouden ermee op hun plaat gaan.
Je kunt er overigens onderuit komen door -betaald!- een toets te ondergaan die bekijkt of je niveau van inburgering bij voorbaat al voldoende is zodat die cursus overbodig is.

Eigenlijk is die cursus too much too late en het gevold van het onvermogen van vorige regeringen om nieuwkomers meteen in het begin in te laten burgeren. Zodra bleek dat de gastarbeiders gingen herenigen ipv remigreren had het moeten gebeuren. En de te lange asielprocedures hadden ook beter benut kunnen worden. (En uit onderzoek blijkt juist dat de IND te lang doorprocedeert en termijnen en regels onvertreedt, voor het geval we díé discussie weer krijgen...)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 14 oktober 2007 @ 13:41:09 #216
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_53923877
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 13:27 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik denk dat een groot deel van de ziekmeldingen voortkomt uit het feit dat je moet inburgeren terwijl (zoals in de OP ook staat als voorbeeld met vrouwen van werkende mannen) je dan je hele leefsituatie om moet gooien.
oh gossie, ze moeten hun leefsituatie omgooien! Hoe onmenselijk demonisch!

Wel heel de wereld kunnen rondreizen naar NL toe (wat doet dat voor je "leefsituatie) "maar een cursusje, nee dat is te moeilijk...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_53924181
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 13:41 schreef Napalm het volgende:

[..]

Wel heel de wereld kunnen rondreizen naar NL toe (wat doet dat voor je "leefsituatie) "maar een cursusje, nee dat is te moeilijk...
Zou jij het normaal vinden dat jij omdat jij bij een bepaalde doelgroep hoorde dat jij op kosten en tijd gejaagd werd omdat de regering besluit dat jij iets verplicht moet volgen?
Ik noem maar iets: een groot aantal ongelukken wordt veroorzaakt tussen mannen tussen de 18-26 jaar. Stel dat ze besluiten dat alle mannen in die leeftijd een cursus moeten volgen van een paar maanden, waardoor je bakken met geld kwijt bent omdat je bijvoorbeeld kinderoppas moet regelen of inkomsten misloopt. Ik denk niet dat jij dat zou accepteren, wel?

Edit: en natuurlijk moeten mensen moeite gaan doen om in te burgeren, maar dit initiatief slaat denk ik de plank mis.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 14 oktober 2007 @ 14:19:31 #218
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_53924571
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 13:58 schreef Mwanatabu het volgende:
Zou jij het normaal vinden dat jij omdat jij bij een bepaalde doelgroep hoorde dat jij op kosten en tijd gejaagd werd omdat de regering besluit dat jij iets verplicht moet volgen?
de belasting doet niet anders..
quote:
Ik noem maar iets: een groot aantal ongelukken wordt veroorzaakt tussen mannen tussen de 18-26 jaar. Stel dat ze besluiten dat alle mannen in die leeftijd een cursus moeten volgen van een paar maanden, waardoor je bakken met geld kwijt bent omdat je bijvoorbeeld kinderoppas moet regelen of inkomsten misloopt. Ik denk niet dat jij dat zou accepteren, wel?
als het alternatief is geen rijbewijs dan ga ik lachend. De eisen aan mij waren ook al veel strenger dan aan mijn ouders.

En let wel Nederland heeft die mensen niet hierheen gevraagd, juist niet. Zij willen, dus zij mogen er ook wel wat voor doen.
quote:

Edit: en natuurlijk moeten mensen moeite gaan doen om in te burgeren, maar dit initiatief slaat denk ik de plank mis.
het heel probleem is dat men dolgraag naar dit land van graan en honing wil om flink te cashen (wie zou dat niet willen) maar vervolgens wel de boel en masse verziekt door onaangepast gedrag. Uitstekend dat we daar wat aan doen. Een vrijblijvende cursus heeft natuurlijk gene enkel effect en verwordt tot een kopje theedrinken voor een lege klas. En waarom meot Nedelrand de kopsten betalen voor hun keuze om hierheen te komen. Waarom moet dat van mijn belastingcentjes?Wat is het redelijke aan dat ik moet betalen voor de keuze van een ander?

Verder is het ook een fraaie parabel met de dramatische resultaten van de allochtonen in ons onderwijs.. Zou er een culturele aversie zijn tegen leren?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_53924691
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 13:41 schreef Napalm het volgende:

[..]

als je moet rondkomen van een minimuminkomen is het dat wel, helemaal als manlief ook nog eens onbetaald verlof moet gaan opnemen om die cursus te kunnen volgen
quote:
wtf heeft dat ermee te maken ? Waar Mwana het over heeft is dat je ineens een riant gedeelte van je, vaak niet al te grote, inkomen moet besteden aan kinderopvang, als je die al kan vinden, en dat dan om een cursus te volgen waarin jij bijster weinig leert dat je ooit in de praktijk zal gebruiken ..
of dacht jij soms dat je met 2000 nederlandse woorden ver komt ?
En lekker belangrijk, historische data .. alsof de gemiddelde autochtoon die wel kent, sterker nog, sinds de cursus kennen de allochtonen iig de eerste alinea's van ons volkslied beter dan de meeste autochtonen ..

als je die mensen dan al verplicht om een cursus te volgen, maak er dan iig wel iets zinvols van, iets waar je wat aan hebt, en niet dit snel-snel uit de grond gestampte rotzooitje, dit achterlijke stukje symboolpolitiek
pleased to meet you
  † In Memoriam † zondag 14 oktober 2007 @ 14:40:28 #220
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53924935
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:26 schreef moussie het volgende:

is dat je ineens een riant gedeelte van je, vaak niet al te grote, inkomen moet besteden aan kinderopvang, als je die al kan vinden
Je hebt erg weinig kennis van de allochtone medemens nietwaar Moussie?
Deze hebben vaak een zeer hechte familieband en opvang voor elkaars kinderen en oma's is geen enkel probleem, mocht dat het wél zijn dan huw je de lelijkste man in de familie uit aan een meisje die de zorg voor de familie gewoon op zich neemt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')