idd alles is daar oppasquote:Op zondag 14 oktober 2007 14:40 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je hebt erg weinig kennis van de allochtone medemens nietwaar Moussie?
Deze hebben vaak een zeer hechte familieband en opvang voor elkaars kinderen en oma's is geen enkel probleem, mocht dat het wél zijn dan huw je de lelijkste man in de familie uit aan een meisje die de zorg voor de familie gewoon op zich neemt.
"over de leefsituatie omgoooien". intercontinentaal verhuizen lijkt me daar het extreme voorbeeld van.quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:26 schreef moussie het volgende:
wtf heeft dat ermee te maken ? Waar Mwana het over heeft is
onbetaald verlof? met vakantiedagen kom je al een heel eind.quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:26 schreef moussie het volgende:
als je moet rondkomen van een minimuminkomen is het dat wel, helemaal als manlief ook nog eens onbetaald verlof moet gaan opnemen om die cursus te kunnen volgen
zie bij 1. En voor groep twee zijn er geen kinderen en voor de rest; is die cursus tegelijkertijd verplicht, vijf dagen per week, meteen de eerste 3 maanden als men binnen is?quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:26 schreef moussie het volgende:
dat je ineens een riant gedeelte van je, vaak niet al te grote, inkomen moet besteden aan kinderopvang
Lijkt me een uitstekende basis. Hoeveel woorden Frans/ Duits denk je dat ik nog weet van de middelbare school? Toch bel ik die Franse klant op..quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:26 schreef moussie het volgende:
of dacht jij soms dat je met 2000 nederlandse woorden ver komt ?
de gemiddelde autochtoon weet voldoende van Nederland.quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:26 schreef moussie het volgende:
En lekker belangrijk, historische data .. alsof de gemiddelde autochtoon die wel kent,
bron?quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:26 schreef moussie het volgende:sterker nog, sinds de cursus kennen de allochtonen iig de eerste alinea's van ons volkslied beter dan de meeste autochtonen ..
quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:26 schreef moussie het volgende:
als je die mensen dan al verplicht om een cursus te volgen, maak er dan iig wel iets zinvols van, iets waar je wat aan hebt, en niet dit snel-snel uit de grond gestampte rotzooitje, dit achterlijke stukje symboolpolitiek
dat is een heel andere discussie. Feit blijft dat dit een heel stuk beter is dan niets.quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:26 schreef moussie het volgende:
, en dat dan om een cursus te volgen waarin jij bijster weinig leert dat je ooit in de praktijk zal gebruiken ..
daarbij heb je iig nog de hoop dat het je situatie verbeterdquote:Op zondag 14 oktober 2007 15:01 schreef Napalm het volgende:
"over de leefsituatie omgoooien". intercontinentaal verhuizen lijkt me daar het extreme voorbeeld van.
aah, dus het cursusprogramma gaat zich aanpassen aan de tijdstippen waarop een werknemer vakantie kan krijgen, daarnaast heeft een werknemer ook helemaal geen behoefte aan een beetje ontspanning, om stressziekten ed te voorkomen weet je wel, en voor de rest is dat natuurlijk allemaal makkelijk te leren in 3 weken tijd .. nederlands en al die historische data .. helemaal voor een ouder persoon dat nog nooit van zijn leven op school heeft gezeten ..quote:onbetaald verlof? met vakantiedagen kom je al een heel eind.
dit topic gaat niet over nieuwkomers die aan al die bovenstaande regels moeten voldoen voor hun partner hier mag komen, dit topic gaat over oudkomers, mensen die al jaren genaturaliseerd zijn, gewoon werken en voor de rest nog nooit iemand lastig hebben gevallenquote:verder noem je hier "minimuminkomen". interessant.
Wie komen NL in als legaal migrant?
1) huwelijk
2) werk
3) asiel
1) voor huwelijksimmigranten is een eis aan het inkomen van de partner en dat is hoger dan hert minium dus hier gaat je geklaag niet op.. En ik neem aan dat zonder samenwonen er in 99% van de gevallen ook nog geen kinderen zijn om op te passen..
2) ah, de groep artsen en toponderzoekers uit de kenniswerkersregeling. Die werken toch zeker niet tegen het miniumloon? Bovendien slagen dit soort intelligente mensen in no-time voor de cursus lijkt me..
3) asielzoekers. Die hebben geen werk (lukt ook niet als je niet bent ingeburgerd) dus kunnen ze met hun uitkering op cursus lijkt me.
[..]
zie bij 1. En voor groep twee zijn er geen kinderen en voor de rest; is die cursus tegelijkertijd verplicht, vijf dagen per week, meteen de eerste 3 maanden als men binnen is?
je bent bekend met het feit dat oudere mensen moeilijker leren als jongeren, je bent ook bekend met het feit dat je je hersenen moet (blijven) trainen om te kunnen leren .. ?quote:Lijkt me een uitstekende basis. Hoeveel woorden Frans/ Duits denk je dat ik nog weet van de middelbare school? Toch bel ik die Franse klant op..
gek genoeg zijn de gemiddelde autochtonen die wel direct of indirect met die toets te maken hebben het roerend eens over een ding : de gemiddelde autochtoon zakt met vlag en wimpel voor die toets ..quote:de gemiddelde autochtoon weet voldoende van Nederland.
je hebt al die opwinding gemist een tijdje terug .. ?quote:bron?
Een stuk beter voor wie ? De leraren die de cursus geven, de ambtenaren die met de papieren gaan schuiven ?quote:dat is een heel andere discussie. Feit blijft dat dit een heel stuk beter is dan niets.
duurt die cursus levenslang? Is dat je bewering?!quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:24 schreef moussie het volgende:
daarbij heb je iig nog de hoop dat het je situatie verbeterd
helemaal niet. Cursus gaat voor. Bovendien lijkt me het me een redelijk argument bij je werkgever (zijn ze in de praktijk gevoellig voor) en laten we er niet aan voorbij gaan dat de gemiddelde immigrant gewoon oerstom werk doet en zo vervangbaar is door een collega. Zijn vakantiemoment maakt dus niet veel uit..Verder weer de (in veel gevallen onjuiste) stelling dat die inburgeraar een baan heeft. Voor luitjes zonder werk heb je dus geen bezwaar?quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:24 schreef moussie het volgende:
aah, dus het cursusprogramma gaat zich aanpassen aan de tijdstippen waarop een werknemer vakantie kan krijgen,
oh, gossie, wat hebben ze het toch zwaarquote:Op zondag 14 oktober 2007 19:24 schreef moussie het volgende:
daarnaast heeft een werknemer ook helemaal geen behoefte aan een beetje ontspanning, om stressziekten ed te voorkomen weet je wel
Heb je het nu over oud-komers die nog Nederlands moeten leren?quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:24 schreef moussie het volgende:
, en voor de rest is dat natuurlijk allemaal makkelijk te leren in 3 weken tijd .. nederlands en al die historische data ..
eens kijken die bejaarde zonder school, is dat nu een kennismigrant of een passende partner?quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:24 schreef moussie het volgende:helemaal voor een ouder persoon dat nog nooit van zijn leven op school heeft gezeten ..
een half jaar fulltime, 40 uur per week. Please, geef me één bron.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:24 schreef moussie het volgende:
fyi, de kortste cursus duurt pakweg een half jaar, lees je eerst even in of spreek met mensen die zo'n cursus moeten doen
Dus de verplichte inburgeringscursus voor nieuwkomers is prima? Zijn we dat al eens.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:24 schreef moussie het volgende:
dit topic gaat niet over nieuwkomers
Voor hun moet de inburgering een eitje zijn als ze al zoveel ervaring hebben!quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:24 schreef moussie het volgende:ande regels moeten voldoen voor hun partner hier mag komen, dit topic gaat over oudkomers, mensen die al jaren genaturaliseerd zijn, gewoon werken en voor de rest nog nooit iemand lastig hebben gevallen
Die oudjes zonder school die geen Nederlands spreken doel je daar nu mee op de oudkomers die "gewooon werken" of toch op de kennismigrant of de huwelijkspartner?!quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:24 schreef moussie het volgende:
je bent bekend met het feit dat oudere mensen moeilijker leren als jongeren, je bent ook bekend met het feit dat je je hersenen moet (blijven) trainen om te kunnen leren .. ?
of te wel, proberen een 45 jarige die nog nooit op school heeft gezeten een nieuwe taal te leren is op z'n zachtst gezegd bijzonder moeilijk
Bron? (echte toesten en geen BNN test!)quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:24 schreef moussie het volgende:
gek genoeg zijn de gemiddelde autochtonen die wel direct of indirect met die toets te maken hebben het roerend eens over een ding : de gemiddelde autochtoon zakt met vlag en wimpel voor die toets ..
poog je nu aan te tonen de juistheid van jouw stelling "A meer weet dan B " met enkel een subjectief waardeoordeel over het kennisniveau van B??quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:24 schreef moussie het volgende:
je hebt al die opwinding gemist een tijdje terug .. ?
het begon als ik het goed herinner met het niet meezingen van het wilhelmus door ons oranje team bij de EK 2004, dat is al heel wat jaren zo, en niet alleen bij de nederlanders, maar in 2004 besloot iemand daarover te vallen, het was wel heel "onvaderlands" om de tekst van je eigen volkslied niet te kennen .. zo werden dus eerst een paar spelers in hun hemd gezet omdat ze de tekst niet kenden, later trok men met camera en microfoon de steden in .. en tja, de meerderheid komt niet verder dan "duitschen bloed", een handvol is het vaderland nog getrouw en een enkeling, meestal 65+, kent de gehele tekst ..
eerst klaag je dat die cursus zo zwaar("een hele taal leren") is nu impliceer je dat men er niets nuttigs leert. Nederlands spreken is dus niet nuttig in dit land..quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:24 schreef moussie het volgende:
Een stuk beter voor wie ? De leraren die de cursus geven, de ambtenaren die met de papieren gaan schuiven ?
Blijkbaar weet jij precies hoe de allochtone medemens zijn leven inricht. Hulde dat je ons daarvan ook zo ruimhartig laat meegenieten!quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:40 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je hebt erg weinig kennis van de allochtone medemens nietwaar Moussie?
Deze hebben vaak een zeer hechte familieband en opvang voor elkaars kinderen en oma's is geen enkel probleem, mocht dat het wél zijn dan huw je de lelijkste man in de familie uit aan een meisje die de zorg voor de familie gewoon op zich neemt.
zit niet zo wijs te doen mokkeltje.quote:Op maandag 15 oktober 2007 00:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Blijkbaar weet jij precies hoe de allochtone medemens zijn leven inricht. Hulde dat je ons daarvan ook zo ruimhartig laat meegenieten!
Maar erg logisch denken kun je niet: dat meisje dat de zorg voor de familie op zich moet nemen, is dat nou juist ook niet een meisje dat op inburgering moet? En wie zorgt dan voor die lelijke man, de kinderen en de oma?
quote:Op maandag 15 oktober 2007 00:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zit niet zo wijs te doen mokkeltje.
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 08:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Sja, waarom zou je een gratis inburgeringscursus doen en de taal leren als je toch je verdere leven een uitkering, subsidies, tolk en gratis zorg krijgt?
Blijkbaar zijn het hoofdzakelijk zieke kneusjes die sinterklaas NL aandoen op hun wereldreis.
Wordt eens hoogste tijd om harde noten te kraken zoals 'wie niet werkt zal niet eten'
OMG! Als we de discussie niet kunnen winnen, halen we de Hilter-troef weer tevoorschijn.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 00:28 schreef maartena het volgende:
Hoewel..... er is een Europees land die daarvoor in 1935 speciale wetten voor maakte om toch mensen van een bepaalde doelgroep de grens over te zetten en later op andere manieren te verwijderen uit de maatschappij. Effectief was het wel, en 10 jaar later was er bijna niemand meer over van die doelgroep.
I hereby invoke GODWIN'S LAW!quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 00:28 schreef maartena het volgende:
Hoewel..... er is een Europees land die daarvoor in 1935 speciale wetten voor maakte om toch mensen van een bepaalde doelgroep de grens over te zetten en later op andere manieren te verwijderen uit de maatschappij. Effectief was het wel, en 10 jaar later was er bijna niemand meer over van die doelgroep. ;')
Je hebt gelijk voor wat betreft de vrijheid, maar jij hebt toch geen zin om belasting te gaan betalen voor iemand die moedwillig niet kan werken? Persoonlijk ben ik voor de stelling: je hoeft de taal niet te leren, maar dan krijg je ook geen uitkering.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Lang leve de vrijheid! benieuwd wanneer de Partij van de Vrijheid deze misstanden gaat aankaarten!![]()
En toch zit er een kern van waarheid in. Uitspraken als "afpakken" (mbt tot het Nederlanderschap) en "uitzetten" kan eigenlijk alleen als we de Nederlandse democratie inruilen voor een wat meer facistisch staatsmodel. Voornamelijk de grondwet zit nogal in de weg met betrekking tot uitzetten van Nederlanders (met Nederlands paspoort) die afkomstig zijn uit een andere cultuur.quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:40 schreef EdvandeBerg het volgende:
OMG! Als we de discussie niet kunnen winnen, halen we de Hilter-troef weer tevoorschijn.
yup, falen is geen optie namelijk, je moet doorgaan tot je slaagtquote:Op zondag 14 oktober 2007 19:52 schreef Napalm het volgende:
[..]
duurt die cursus levenslang? Is dat je bewering?!
voor mensen die een bijstandsuitkering moeten aanvragen heb ik geen bezwaar ..quote:helemaal niet. Cursus gaat voor. Bovendien lijkt me het me een redelijk argument bij je werkgever (zijn ze in de praktijk gevoellig voor) en laten we er niet aan voorbij gaan dat de gemiddelde immigrant gewoon oerstom werk doet en zo vervangbaar is door een collega. Zijn vakantiemoment maakt dus niet veel uit..Verder weer de (in veel gevallen onjuiste) stelling dat die inburgeraar een baan heeft. Voor luitjes zonder werk heb je dus geen bezwaar?
waar is dat denigrerende toontje goed voor ? Heb je dat nodig om te overleven of zo ?quote:oh, gossie, wat hebben ze het toch zwaar. Die paar weken cursus, die duren uiteraard ook minstens 16 uur per dag..
Bovendien, welke stress? In de gemiddelde immigrantenbaan is de stress dat de straat/ werkvloer alweer vies is..
ten eerste is er een verschil tussen verplicht en vrijwillig, en ten tweede kan je nog iets met zo'n LOI diploma, met 2000 woorden nederlands word je nog steeds als oud vuil behandeltquote:Moet je eens nagaan al die hardwerkende mensen die naast hun full-time baan doorstuderen, accountant proberen te worden of een cursus bij het LOI, wat een hel moeten die toch doorstaan. EN niet een paar weken maar vele jaren.![]()
nee joh, dr. phil .. maar dan een echte .. zo eentje die van die gestresste LOI'ers ed adviseert zodat ze het laatste jaar en het examen ook nog reddenquote:Trouwens waar haal jij al die werkstress wijsheden vandaan? Van Oprah?
idd, het onderwerp van dit topic, de oudkomer ..quote:Heb je het nu over oud-komers die nog Nederlands moeten leren?
Trouwens eerst claim je "minstens een half jaar" en nu weer "3 weken". Wat is het nu?
misschien is het wel de vrouw van de eigenaar van het chinese restaurant bij jou om de hoek ?quote:eens kijken die bejaarde zonder school, is dat nu een kennismigrant of een passende partner?
Of een asielzoeker die weliswaar niks kan maar toch het regime tegen zich in het harnas heeft weten te jagen?
goh, daarom werden ze hier toch in eerste instantie naar toe gehaald .. omdat de mensen met scholing het niet zien zitten om of het zware lichamelijke werk te doen of de troep achter jouw reet op te ruimenquote:Buitenlandse ouderen die nooit scholing hebben gehad zijn en zullen altijd volkomen nutteloos zijn in Nederland en moeten dus gewoonweg niet , nooitniet worden toegelaten. Die moeten gewoon naar een land gaan waar men nog behoefte heeft aan geitehoeders..
er is niet zoiets als een bron, dat mag iedere gemeente zelf uit besteden .. de kortste cursus die ik al googelend kon vinden is een half jaar, voor nieuwkomers geldt een limiet van 5 jaar na aanmelding en bij oudkomers is het tot je slaagtquote:een half jaar fulltime, 40 uur per week. Please, geef me één bron.
hoh, ga me geen woorden in de mond leggen ajb .. zoals ik eerder al zei : op het moment dat ik mij definitief wil vestigen wel, voor die tijd is het onzin ..quote:Dus de verplichte inburgeringscursus voor nieuwkomers is prima? Zijn we dat al eens.
het staat niet zo duidelijk in de OP, maar als je ook maar een beetje bekend bent met de materie weet je datquote:Oneens ben ik met jouw stelling dat dit topic "niet over nieuwkomers gaat". Waar staat dat exact in de OP??
we hebben het hier over mensen die zich al jaren uitstekend redden zonder de taal te kennen .. waarom is die taal ineens zo f*cking belangrijk, zij komen toch nooit in een winkel waar nederlands gepraat word ?quote:Voor hun moet de inburgering een eitje zijn als ze al zoveel ervaring hebben!
zie bovenquote:Die oudjes zonder school die geen Nederlands spreken doel je daar nu mee op de oudkomers die "gewooon werken" of toch op de kennismigrant of de huwelijkspartner?!
echte mensen uit de praktijk kennen ook goed ? En dan bedoel ik dus mensen als Mwana en mensen die de toets moeten doenquote:Bron? (echte toesten en geen BNN test!)
nou nee, ik probeer jou attent te maken op het feit dat Nederland pakweg 3 jaar geleden wakker werd en besefte dat de meerderheid van de bevolking de tekst van het wilhelmus niet kent en dat dat breed uitgemeten is toen in de media .. of dat juist is of niet zou ik niet weten, gzd is er niemand op het absurde idee gekomen om daar "echt" onderzoek naar te doen .. er staat me alleen iets bij van een poll van miauwrice het hondjequote:poog je nu aan te tonen de juistheid van jouw stelling "A meer weet dan B " met enkel een subjectief waardeoordeel over het kennisniveau van B??![]()
yup, ik betwijfel de nuttigheid van het kennen van 2000 woorden .. dat is in de aller verste verte niet "nederlands spreken" .. en al zijn de vragen van het weblog van anja cq de test toen in het paradiso alleen maar uit het instructieboekje van het roc, in de realiteit ontloopt het elkaar niet veelquote:eerst klaag je dat die cursus zo zwaar("een hele taal leren") is nu impliceer je dat men er niets nuttigs leert. Nederlands spreken is dus niet nuttig in dit land..![]()
ik zit aan de andere kant lieverd .. aan wat voor eisen moet ik voldoen om aantrekkelijk te zijn voor de arbeidsmarkt .. en ik kan je vertellen dat perfect nederlands kunnen lezen en schrijven geen f*ck uitmaakt als je voor de rest geen papieren hebt, eerder het tegendeelquote:Maar wie ben jij eigenlijk om arbeidsmarkteisen te beoordelen? Hoeveel mensen neem jij aan?
daar is helemaal niets grappigs aan hoor .. ik als echte geitenwollen sok zeg al sinds de jaren 60 dat wij geen buitenlanders in dienst moeten nemen om ons vuile werk te doen .. en gezien de instroom van de polen is dat bij rechts nederland nog steeds niet doorgedrongenquote:Grappig ook dat al deze mensen volgens jou een miniuminkomen hebben en geen Nederlands spreken en je daar geen enkele relatie tussen ziet..![]()
"Denigrerend toontje", "waarom moeten ze ineens Nederlands kunnen spreken?"...Het valt niet mee, hè, om de mening van de gemiddelde autochtone Nederlander eens te horen. Gelukkig komen er in de loop der tijd steeds meer die er achter komen dat veel allochtonen helemaal geen Nederlander willen worden. Nederland is heel lang goed geweest om ze een woning te geven, een uitkering, ziektekostenverzekering enz. Nu men er op het Binnenhof eindelijk héél langzaam achter komt dat velen hier alleen zijn om de handjes op te houden en verder alleen thuis of in het koffie- of theehuis hangen en zich ab-so-luut niet willen mengen met de autochtone Nederlanders (daar waren wij autochtonen al láng achter, trouwens, maar dat mochten we nooit zeggen, omdat dat discriminatie was...nu niet meer!) en er héél langzaam (volgens mij luisteren ze tóch een beetje naar Geert Wilders) maatregelen genomen gaan worden, gaan de allochtonen en de linkse brigade mekkeren. Vervelend hè, als je straks geen huis meer krijgt, geen geld meer krijgt, en je er net zoals wij voor moet gaan werken. Ach, jullie hebben het 2 generaties TE goed gehad hier. Nu is het bijna over. Alles wat er straks over is, is de herinnering aan de tijd dat alles vanzelf ging...koester die maar.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 01:09 schreef moussie het volgende:
[..]
yup, falen is geen optie namelijk, je moet doorgaan tot je slaagt
[..]
voor mensen die een bijstandsuitkering moeten aanvragen heb ik geen bezwaar ..
maar begrijp ik je goed, je vindt het niet erg als iemand ontslagen word omdat die die cursus moet doen ?
[..]
waar is dat denigrerende toontje goed voor ? Heb je dat nodig om te overleven of zo ?
[..]
ten eerste is er een verschil tussen verplicht en vrijwillig, en ten tweede kan je nog iets met zo'n LOI diploma, met 2000 woorden nederlands word je nog steeds als oud vuil behandelt
[..]
nee joh, dr. phil .. maar dan een echte .. zo eentje die van die gestresste LOI'ers ed adviseert zodat ze het laatste jaar en het examen ook nog redden
[..]
idd, het onderwerp van dit topic, de oudkomer ..
en met die 3 weken kom jij toch, jij beweert dat het een cursusje is dat je even in je vakantie kan doen
[..]
misschien is het wel de vrouw van de eigenaar van het chinese restaurant bij jou om de hoek ?
[..]
goh, daarom werden ze hier toch in eerste instantie naar toe gehaald .. omdat de mensen met scholing het niet zien zitten om of het zware lichamelijke werk te doen of de troep achter jouw reet op te ruimen
[..]
er is niet zoiets als een bron, dat mag iedere gemeente zelf uit besteden .. de kortste cursus die ik al googelend kon vinden is een half jaar, voor nieuwkomers geldt een limiet van 5 jaar na aanmelding en bij oudkomers is het tot je slaagt
[..]
hoh, ga me geen woorden in de mond leggen ajb .. zoals ik eerder al zei : op het moment dat ik mij definitief wil vestigen wel, voor die tijd is het onzin ..
[..]
het staat niet zo duidelijk in de OP, maar als je ook maar een beetje bekend bent met de materie weet je dat
[..]
we hebben het hier over mensen die zich al jaren uitstekend redden zonder de taal te kennen .. waarom is die taal ineens zo f*cking belangrijk, zij komen toch nooit in een winkel waar nederlands gepraat word ?
[..]
zie boven
[..]
echte mensen uit de praktijk kennen ook goed ? En dan bedoel ik dus mensen als Mwana en mensen die de toets moeten doen
[..]
nou nee, ik probeer jou attent te maken op het feit dat Nederland pakweg 3 jaar geleden wakker werd en besefte dat de meerderheid van de bevolking de tekst van het wilhelmus niet kent en dat dat breed uitgemeten is toen in de media .. of dat juist is of niet zou ik niet weten, gzd is er niemand op het absurde idee gekomen om daar "echt" onderzoek naar te doen .. er staat me alleen iets bij van een poll van miauwrice het hondje
[..]
yup, ik betwijfel de nuttigheid van het kennen van 2000 woorden .. dat is in de aller verste verte niet "nederlands spreken" .. en al zijn de vragen van het weblog van anja cq de test toen in het paradiso alleen maar uit het instructieboekje van het roc, in de realiteit ontloopt het elkaar niet veel
[..]
ik zit aan de andere kant lieverd .. aan wat voor eisen moet ik voldoen om aantrekkelijk te zijn voor de arbeidsmarkt .. en ik kan je vertellen dat perfect nederlands kunnen lezen en schrijven geen f*ck uitmaakt als je voor de rest geen papieren hebt, eerder het tegendeel
[..]
daar is helemaal niets grappigs aan hoor .. ik als echte geitenwollen sok zeg al sinds de jaren 60 dat wij geen buitenlanders in dienst moeten nemen om ons vuile werk te doen .. en gezien de instroom van de polen is dat bij rechts nederland nog steeds niet doorgedrongen
Dat zit er dus niet in.quote:Op maandag 15 oktober 2007 19:24 schreef maartena het volgende:
En toch zit er een kern van waarheid in.
aah, dus jij bent "de gemiddelde autochtone Nederlander"? Op basis van wat kom je bij die bewering ?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 10:50 schreef symphrock001 het volgende:
[..]
"Denigrerend toontje", "waarom moeten ze ineens Nederlands kunnen spreken?"...Het valt niet mee, hè, om de mening van de gemiddelde autochtone Nederlander eens te horen.
Ik begrijp onderhand ook niet meer wat me ooit bewogen heeft hier te willen leven, hetgeen ooit naast Denemarken en Zweden het vrijste land van Europa was is verandert in een kippenhok vol bange oude wijvenquote:Gelukkig komen er in de loop der tijd steeds meer die er achter komen dat veel allochtonen helemaal geen Nederlander willen worden.
Jij zegt dat je als ontslagen allochtoon geen rechten hebt ?quote:Nederland is heel lang goed geweest om ze een woning te geven, een uitkering, ziektekostenverzekering enz.
fyi .. de enige pre-verdonkiaanse maatregelen zijn genomen door links .. Den Uyl die de verdere werving ging stop zetten en Paars dat de illegalen zat aan te pakken .. sterker nog, de maatregelen die Verdonk heeft genomen, de nieuwe vreemdelingenwet, wie had die ook alweer bedacht ?quote:Nu men er op het Binnenhof eindelijk héél langzaam achter komt dat velen hier alleen zijn om de handjes op te houden en verder alleen thuis of in het koffie- of theehuis hangen en zich ab-so-luut niet willen mengen met de autochtone Nederlanders (daar waren wij autochtonen al láng achter, trouwens, maar dat mochten we nooit zeggen, omdat dat discriminatie was...nu niet meer!) en er héél langzaam (volgens mij luisteren ze tóch een beetje naar Geert Wilders) maatregelen genomen gaan worden, gaan de allochtonen en de linkse brigade mekkeren.
kan je nagaan, woon je hier al 35 jaar, ben je al 30 jaar Nederlander, en je word nog aangesproken met "jullie" .. en dan vraag je je nog af hoe het komt dat mensen niet kunnen/willen integrerenquote:Vervelend hè, als je straks geen huis meer krijgt, geen geld meer krijgt, en je er net zoals wij voor moet gaan werken. Ach, jullie hebben het 2 generaties TE goed gehad hier. Nu is het bijna over. Alles wat er straks over is, is de herinnering aan de tijd dat alles vanzelf ging...koester die maar.
Haal je niet wat soorten mensen door elkaar? En mis je niet een beetje historisch inzicht?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 10:50 schreef symphrock001 het volgende:
[..]
"Denigrerend toontje", "waarom moeten ze ineens Nederlands kunnen spreken?"...Het valt niet mee, hè, om de mening van de gemiddelde autochtone Nederlander eens te horen. Gelukkig komen er in de loop der tijd steeds meer die er achter komen dat veel allochtonen helemaal geen Nederlander willen worden. Nederland is heel lang goed geweest om ze een woning te geven, een uitkering, ziektekostenverzekering enz. Nu men er op het Binnenhof eindelijk héél langzaam achter komt dat velen hier alleen zijn om de handjes op te houden en verder alleen thuis of in het koffie- of theehuis hangen en zich ab-so-luut niet willen mengen met de autochtone Nederlanders (daar waren wij autochtonen al láng achter, trouwens, maar dat mochten we nooit zeggen, omdat dat discriminatie was...nu niet meer!) en er héél langzaam (volgens mij luisteren ze tóch een beetje naar Geert Wilders) maatregelen genomen gaan worden, gaan de allochtonen en de linkse brigade mekkeren. Vervelend hè, als je straks geen huis meer krijgt, geen geld meer krijgt, en je er net zoals wij voor moet gaan werken. Ach, jullie hebben het 2 generaties TE goed gehad hier. Nu is het bijna over. Alles wat er straks over is, is de herinnering aan de tijd dat alles vanzelf ging...koester die maar.
Alsof dit mokkeltjequote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:10 schreef Cairon het volgende:
[..]
Dat zit er dus niet in.
Je bent een mongool, doe ons een plezier en verwijder jezelf uit de genenpoel. Je bent niets meer dan een mislukking, zo heb je de laatste twee posts bewezen, Je bent een walgelijke schande voor je ouders dat je als een debiel Hitler erbij haalt om je gelijk te halen.
En doe eens leuk, en houd je mongoloide kloontjes bij je, dus laten we hopen dat je in de toekomst Kees22 netjes in het doosje houd waar het hoort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |