Ben al 4 dagen aan het Bakkerenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 16:54 schreef ColdFeet het volgende:
Hallo, daar ben ik weer! Wat een dolle dagen maak ik toch, tegenwoordig. Gister 6 uur de deur uit, 8 uur weer thuis ('s ochtends/'s avonds, wel te verstaan).
SQ is terug, met een nieuwe avatar. Dikke pret. Ga je meteen weer aan de SB?
Ik heb ook even gelezen in dat FP-topic over dikke mensen, wel shocking zeg, wat een gebash. Niet dat ik serieus overgewicht nou zo mooi vind, maar jeetje, je zou met een BMI van 25+ al geen hap meer mogen eten, als ik het zo lees.
Realiseren mensen zich ook weleens dat het voor een flink deel genetisch bepaald is? Ik heb het dan niet over mensen die anderhalf pak gevulde koeken achter elkaar wegwerken, maar mensen die gezond eten, genoeg bewegen en alsnog een BMI van 27-29 hebben.....
Nou, ik vind het best stom.
Zie je nou wel dat al ons vet ergens een hoger doel dient?quote:Mensen met een normaal gewicht voelen zich superieur als ze een dik persoon zien. Dat heeft een goede invloed op het zelfbeeld van de mensen met een normaal postuur.
Dat denk ik ook maar dat heeft iedereen denk ik wel een beetjequote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ik geef overigens toe dat ik dat ook denk als ik iemand zie die echt heeeeeel dik is, dan denk ik toch: het valt bij mij nog mee, het kan altijd erger![]()
dacht misschien even dat je het over mij hadquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:05 schreef Stormqueen het volgende:
En op de Fontys waar ik studeerde liep een meisje van minstens 180 kilo en die at elke pauze gefrituurd eten en daarvan dacht ik ook: neem nou een appel meisje!
Maar walging of afkeer voel ik gelukkig niet![]()
Ik heb dat boek van Wieke Biesheuvel over haar afvalsucces gelezen, en zij schreef: dikke mensen (niet stevig, niet voluptueus, maar dik) bij wie het overgewicht wordt veroorzaakt door hun eetpatroon, kunnen heel hard roepen dat ze blij zijn met hun lichaam, dat ze zich mooi voelen, maar stiekem blijft het gebrek aan zelfbeheersing knagen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:05 schreef Stormqueen het volgende:
En op de Fontys waar ik studeerde liep een meisje van minstens 180 kilo en die at elke pauze gefrituurd eten en daarvan dacht ik ook: neem nou een appel meisje!
Maar walging of afkeer voel ik gelukkig niet![]()
Nee, je lijkt er niet eens op, meisje in kwestie is bruin van kleur enzoquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:09 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
dacht misschien even dat je het over mij hadmaar heb nog nooit iets uit de kantine daar gegeten
![]()
1. Dan ben je dus niet DIKquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb dat boek van Wieke Biesheuvel over haar afvalsucces gelezen, en zij schreef: dikke mensen (niet stevig, niet voluptueus, maar dik) bij wie het overgewicht wordt veroorzaakt door hun eetpatroon, kunnen heel hard roepen dat ze blij zijn met hun lichaam, dat ze zich mooi voelen, maar stiekem blijft het gebrek aan zelfbeheersing knagen.
En dat geloof ik wel.
Maar moet ik mezelf nou gaan haten? Ik eet regelmatig en heel gezond, ik probeer enigszins trouw te sporten/bewegen, en toch heb ik een BMI van ergens tussen de 28 en 30. Sorry
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, je lijkt er niet eens op, meisje in kwestie is bruin van kleur enzo
Wel die in Eindhoven dan? Want er zijn er best veel...quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:19 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
![]()
al is het ook alweer meer dan een jaar geleden dat ik daar dagelijks kwam (bij Fontys dus
)
Ik ben niet moddervet, maar behooooorlijk forsquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
1. Dan ben je dus niet DIK
2. Als je gezond eet hoef je je dus niet schuldig te voelen!
3. Uit je toonzetting merk ik wel dat je er toch behoorlijk mee zit...
Ik denk dat de meesten van ons dat hier wel hebben, want als je 100% tevreden bent met je lichaam wil je ook niet afvallen. Sterker nog, ik denk dat de meeste vrouwen in dit land een negatief lichaamsbeeld hebben, of ze nou maat 36 of maat 56 hebben.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:23 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ben niet moddervet, maar behooooorlijk forsEn ja, ik zit ermee. En dit soort dingen maken het alleen maar erger, van die ongenuanceerde afzeikreacties...
Bah.
Ik loop bij een psycholoog, en een van de dingen om aan te werken is idd mijn negatieve lichaamsbeeld.
Ja wel in Eindhovenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wel die in Eindhoven dan? Want er zijn er best veel...
(voor mij trouwens 2,5 jaar geleden)
Ik heb je niet herkend van de foto's... maar goed, er lopen dan ook maar een paar duizend mensen rondquote:
Maar dat is het nou juist...quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik denk dat de meesten van ons dat hier wel hebben, want als je 100% tevreden bent met je lichaam wil je ook niet afvallen. Sterker nog, ik denk dat de meeste vrouwen in dit land een negatief lichaamsbeeld hebben, of ze nou maat 36 of maat 56 hebben.
Ik heb in het verleden regelmatig tranen met tuiten gestort omdat ik mezelf zo lelijk vond. Sinds ik blijheidvrijheidspilletjes slik kan ik me er gelukkig niet meer zo druk om maken, maar ik (en iedereen hier, daar durf ik een hand voor in het vuur te steken) weet precies hoe dat voelt.
En diep in je hart weet je waar het aan ligt... want als het niet aan jezelf te wijten valt, zul je jezelf er ook niet om "haten". Zo was dat bij mij, en nog steeds, ik roep wel dat ik zo gezond eet en weet wat goede voeding is. Dat WEET ik ook wel, maar ik vertel er nooit bij hoe ik ongegeneerd pakken koekjes en glazen chocomel weg kan kiepen. Want het is best eng om met die "schuldige" kant van jezelf geconfronteerd te worden.
Ik kom niet tot een clou
In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken wordt alcohol door je lichaam niet omgezet in suikers, maar rechtstreeks in vetquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:13 schreef Vogue het volgende:daar ben ik weer een keer
De laatste weken wat minder aan de lijn gedaan. Resultaat: 900 gram aangekomen. Die gaan we er nu weer aflijnen natuurlijkWaar ik wel achter ben gekomen is dat ik van alcohol heel erg aankom, nog veel meer dan van suikers en vetten. Frustererend, als je een avondje bent wezen stappen, 4 baco´s (uiteraard met light cola) op hebt, 1,5 kilo zwaarder bent... Dus voortaan maar op stap zonder alcohol. Misschien heeft het ook met het warme klimaat en vocht vasthouden, maar er gaat bijna anderhalve week overheen voordat ik die anderhalve kilo week kwijt ben. Dus ik weet nu hoe het komt dat ik niet echt meer af kan vallen. Alcoholvrij dus voortaan!
ik heb al 3 verjaardagen mee gemaakt afgelopen maand dat ik sanaslank doe zonder alcohol inclusief mijn eigen verjaardag en echt super erg missen doe ik het niet. Het is wel leuk om al dat slap gelul te horen als je nuchter bent en ze de volgende dag op attenderen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:33 schreef teigan het volgende:
ik merk het ook wel hoor, als ik minder alcohol drink, dan val ik sneller af..
Maarja, soms is het wel eens lekker hoor, een biertje/wijntje 's avonds..
Als dat het geval is, is er dus eigenlijk geen echte reden dat je een slecht gevoel over jezelf zou moeten hebben cq het jezelf verwijten dat je iets steviger bent dan gemiddeld. Misschien is slank zijn wel gewoon niet voor jou weggelegd. Dit is overigens helemaal niet lomp bedoeld! Maar net als dat je altijd bruine en witte mensen zal hebben, zal je altijd dikke en dunne mensen hebben. Helaas wordt dik meestal als slecht gezien, zoals de FP al aan gaf...quote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:08 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar dat is het nou juist...
Ik weet wat gezond is, maar ik eet het ook nog eens graag. Als ik watertandend met een rammelende maag langs de Smullers loop, zeg ik nee en koop een volkoren pistoletje, zonder beleg. Bij wijze van spreken. Mijn enige vreetbui van de afgelopen twee maanden was een flinke bak zelfgemaakte popcorn. Dus ik vind eigenlijk dat ik het nu wel heb verdiend om slank te zijn.
Wat voor pilletjes slik je dan?
Vind je? Ik vind dat dus echt extreem kut. Maar ik moet er dan wel bij zeggen dat ik meestal degene ben met het hoogste promillage aan het eind van een feestjequote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:34 schreef Riann het volgende:
[..]
ik heb al 3 verjaardagen mee gemaakt afgelopen maand dat ik sanaslank doe zonder alcohol inclusief mijn eigen verjaardag en echt super erg missen doe ik het niet. Het is wel leuk om al dat slap gelul te horen als je nuchter bent en ze de volgende dag op attenderen.![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:12 schreef Rewimo het volgende:
[..]
In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken wordt alcohol door je lichaam niet omgezet in suikers, maar rechtstreeks in vetEn er zitten uiteraard ook suikers in. Dus ja... veel alcohol is niet verstandig als je wilt afvallen.
Hoe bedoel je, je zelfbeeld boeit je niet?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 20:40 schreef YPPY het volgende:
Hier zijn jullie, was iedereen al kwijt.
Mijn zelfbeeld boeit me nu helemaal niks, dat is wel handig. Alcohol drink ik nooit, mag niet met de medicijnen.
preciesquote:Op donderdag 4 oktober 2007 20:04 schreef Heavenlyblue het volgende:
Och, met alcohol drinken kan je ook gewoon afvallen hoor. Je moet er alleen niet te veel bij eten
Ow, daar heb ik dan weer schijt aanquote:Op donderdag 4 oktober 2007 20:40 schreef YPPY het volgende:
Hier zijn jullie, was iedereen al kwijt.
Mijn zelfbeeld boeit me nu helemaal niks, dat is wel handig. Alcohol drink ik nooit, mag niet met de medicijnen.
repscetquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 02:23 schreef motorbloempje het volgende:
over alcohol gesproken.. darn..
eerste avond uit met studenten uit arnhem, en jeetje! wat gezellig
net pas thuis, veel bieren en en
![]()
geweldig
eindelijk het idee dat ik hier wat bereik, aan vrienden maken
wokken was zeer lekker en gezellig, en nog 2 kroegen gezien enzo..
sjans met de barman van de laatste tentdus mijn avond/dag kan niet meer stuk
al is
natuurlijk veel leuker
![]()
en darn, wat tik ik nog foutloos na zoveeeeeeeeel bier
Dat bedoel ik, het kan me nu niks schelen. Voorheen wel hoor en dat zal ook wel weer terugkomen. Het belangrijkste is nu dat het goed gaat met Anna en mij, daarna komt de rest weer.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:39 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, je zelfbeeld boeit je niet?
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 16:21 schreef Stormqueen het volgende:
Vanavond hopelijk lichtjesroute fietsen
't Is er niet van gekomen, ik heb andere lichaamsbeweging gedaan met bbquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:27 schreef Levitation het volgende:
[..]
Bejaarden-activiteiten
![]()
't Is dat ik vanavond op kraamvisite moet bij vrienden van ons... anders was ik met je mee gefietst.Denk je aan me als je voor mijn werk langs fietst?
![]()
ik heb vannacht weer in mijn dikke winterpyjama liggen rillen in bed, terwijlquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:36 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb trouwens niet bankgehangen gisteravond, maar de Wii geïnstalleerd en toen getennist en gebowldDaarna had ik het niet meer koud
Ik moest echt veel kwijt uit mijn blaas en darmen, maandag 89 naakt, vanmorgen 88 met kleren en schoenen aanquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:55 schreef Levitation het volgende:
Ik was vanmorgen opeens 90.0kgMaarja, ik heb dan ook vannacht vrij veel tijd op de wc doorgebracht.
![]()
Morgen eens kijken of ik op mijn weegdag ook een mooi gewicht op de weegschaal heb. De laatste weken is het steeds zo dat ik op zaterdag opeens een kilo (of 2) zwaarder ben dan de rest van de week.![]()
Hete douche aanzetten, badkamerdeur dicht en in de stoom gaan zitten met Anna, als ze het erg benauwd heeft van het hoesten. Beterschapquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:26 schreef YPPY het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, het kan me nu niks schelen. Voorheen wel hoor en dat zal ook wel weer terugkomen. Het belangrijkste is nu dat het goed gaat met Anna en mij, daarna komt de rest weer.
Whaaaaaaa Octo, dat wil ik ook! Geen hagelslag meer lusten, maar het afvallen een stuk makkelijker.
Gisterenavond hebben we voor het eerst de huisartsenpost hier gezien. Anna was zo benauwd en raar hoesten. Nu heeft ze pseudo kroep, dat gaat vanzelf over. Het was zo zielig, maar ze was wel ontzettend stoer.
Goed ideequote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:40 schreef Stormqueen het volgende:
Levitation, ik krijg die vent van me wss toch niet mee, dus als je wil kunnen we volgende week wel samen een keer fietsen??
Ik kan alle dagen, ik heb toch geen sociaal levenquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:02 schreef Levitation het volgende:
[..]
Goed idee![]()
Mijn vent krijg ik ook niet op een fiets en zeker niet voor zo'n eind.![]()
Wanneer kan jij? Check ik ook ff mijn agenda... en de weersverwachting....![]()
Ah, klinkt precies als mijn agenda...quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik kan alle dagen, ik heb toch geen sociaal leven![]()
Pseudo kroep is zo zieligquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:26 schreef YPPY het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, het kan me nu niks schelen. Voorheen wel hoor en dat zal ook wel weer terugkomen. Het belangrijkste is nu dat het goed gaat met Anna en mij, daarna komt de rest weer.
Whaaaaaaa Octo, dat wil ik ook! Geen hagelslag meer lusten, maar het afvallen een stuk makkelijker.
Gisterenavond hebben we voor het eerst de huisartsenpost hier gezien. Anna was zo benauwd en raar hoesten. Nu heeft ze pseudo kroep, dat gaat vanzelf over. Het was zo zielig, maar ze was wel ontzettend stoer.
Ik ben gek op vlokkenquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:32 schreef freecell het volgende:
[..]
Pseudo kroep is zo zielig![]()
En ik houd uit mezelf al niet van hagelslagIk heb veel liever 20+ kaas en kipfilet, zo handig
Isa heeft me weer kennis doen maken met gestampte muisjes... Zoooooo lekkerquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:34 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik ben gek op vlokkenMaar die mag ik van mezelf alleen nog in het weekend. Is prima vol te houden en maakt het weekend lekker feestelijk.
![]()
Ja, mijn eierkoek gaf geen bevredigingquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:10 schreef Levitation het volgende:
Ok, dank jullie wel... nu heb ik trek in al het bovengenoemde...![]()
![]()
daar moet je ook dat ding in je avatar voor gebruikenquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, mijn eierkoek gaf geen bevrediging
Da's anders een hele kluifquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
daar moet je ook dat ding in je avatar voor gebruiken
Niet op mijn werk, viezerikquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
daar moet je ook dat ding in je avatar voor gebruiken
Geloof het wel ja...quote:
quote:Obese men eat up their IQ points
By Robert Matthews
London
March 3 2003
Being overweight is not only bad for men's hearts - it also makes them less intelligent. A study of the intelligence of the obese has found that being seriously overweight reduces intelligence in males, possibly through its effect on blood circulation in the brain.
The finding comes as obesity rates grow in Australia - almost 40 per cent of the population is overweight and more than 20 per cent obese, according to a Federal Government report.
Links between obesity and conditions such as high blood pressure, known to increase the risk of poor blood circulation and diseases such as strokes, have long been recognised.
Now researchers in America have shown that obesity by itself is able to cause a significant decline in mental ability. The finding has emerged from the renowned Framingham Heart Study, begun in 1950 and involving thousands of people from Framingham in Massachusetts who have health and mental checks every two years.
By studying the records of more than 1400 men and women, Professor Merrill Elias and colleagues at the University of Boston found that men classified as clinically obese appear to have significantly reduced mental agility. Curiously, fat women did not suffer the same fate.
When given cognitive function tests involving logic, verbal fluency and recall, obese men achieved scores as much as 23 per cent below those of non-obese men, even after taking into account factors such as educational level, occupation and blood pressure.
This story was found at: http://www.theage.com.au/articles/2003/03/02/1046540068050.html
Gehaald dus!quote:XXX heeft de nodige kritiek op je PGOO.
We hebben besloten dat je een voldoende krijgt voor je PGOO. Dan kan je het zo laten. Als we een cijfer moeten geven krijg je een 6.
Daarmee ben je volgens mij afgezien van je keuzethema klaar.
Gefeliciteerd!!!!!!
Oew! Dat is gewoon echt bijna af!quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 14:54 schreef teigan het volgende:
Ik ben over de helft nu Liejannuh, het is een vak van 2 ECTS(56 uur), dus dat moet afkomen in de komende 3 weken..
Zo bizar dat gevoel dat het nu echt bijna klaar is..
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 14:45 schreef teigan het volgende:
Oh, ik heb al een mailtje terug..
[..]
Gehaald dus!
Niet erg goed, maar het was ook een martelgang, ik ben niet geschikt voor dit soort dingen...
gestoomde rijst en zoetzure saus?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:07 schreef Levitation het volgende:
* Levitation gaat in hongerstaking
Ik wordt gedwongen vanavond bij de Chinees te eten...![]()
Als we nu nog gingen wokken... maar nee, het is een echte Hollandse-Indische-Chinees-met-babipangang-en-aanverwante-kledder![]()
[/opstandige bui]
Mijn vlees is sterk, en het gaat nog sterker worden: na een lange dag lab- en bureauwerk lekker naar de sportschoolquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:33 schreef Stormqueen het volgende:
Shit, mijn vlees is zwak, toch weer 3 pinten op tijdens de vrijdagborrelHips!
Ik was die rare die geen rijst lustquote:
Oh jaquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:41 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik was die rare die geen rijst lust![]()
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:33 schreef Stormqueen het volgende:
Shit, mijn vlees is zwak, toch weer 3 pinten op tijdens de vrijdagborrelHips!
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:14 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ach je moet je weekend goed beginnen
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:38 schreef ColdFeet het volgende:
Yppy, ik heb nog een paar stukjes 72% liggen. Hebben?
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:37 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Shakie's, tegenover de grote C'est du Pain in de stationshal.
De pompoensoep is lekker, heel erg dik en kruidig en een beetje pittig.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 01:03 schreef Levitation het volgende:
Ik heb het lot weten te keren... we hebben Grieks gegeten.![]()
Voordeel: het was erg lekker![]()
Nadeel: de weegschaal zal morgen minder vriendelijk zijn.![]()
Weer op mijn weegdag... misschien moet ik toch maar een andere dag gaan kiezen voor mijn updates.![]()
Mag dat van Sonja?quote:
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 09:18 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben aan het nagenieten vanPete
Murray
![]()
Hij was echt tof.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:35 schreef Levitation het volgende:
Was mooi weer vandaag!Heb met
en diens ouders een oldtimer-brommer-toertocht gereden. 320 brommers van 25 jaar oud of ouder, toch wel grappig om te zien.
[ afbeelding ]
Lev op de brommen... (bruine jas)![]()
![]()
Eerste keer dat ik reed sinds ik vorig jaar op mijn plaat ging. Was wel een tikje onzeker, maar naarmate de dag vorderde ging het steeds beter.
* Levitation houdt van bejaarden-activiteiten.Zolang het geen bingo is...
![]()
het was zeker koud gisteravondquote:Op maandag 8 oktober 2007 00:40 schreef octopussy het volgende:
Levi op een oldscool brommer, hoe gaaf!
ik heb trouwens vanavond de motor teruggehaald bij mijn ouders vandaan. Nu vindt mijn vader ineens allemaal dingen mis met mijn motortjeIk hoop dat het fixbaar is. Het was trouwens kkkkkkkkkoud
![]()
De brommer is van mijn vriend, net als de brommer waar hij zelf op zit (achter mij). Zijn 2 Honda CB-50J's uit 1978, een jaartje ouder dan ik dus.quote:Op zondag 7 oktober 2007 23:20 schreef ColdFeet het volgende:
Haha Levitation, wat leuk dat je daaraan meedoet! Is het jouw brommer?
Op de middelbare school had ik een klasgenoot die een Solex had, met zo'n soepketel op z'n hoofdDat ding kon je met de fiets bijhouden
Onnodig op te merken dat we hem er lichtelijk mee bespotten...
Ik ben ook pas brommer gaan rijden toen ik V. leerde kennen, ik was toen 21. Zelf heb ik nooit een brommer gehad, ik moest het ook zelf betalen en eigenlijk wilde ik ook blijven fietsen naar school. Ik was veel te bang écht heel erg dik te worden (woog met 15 jaar al zo'n 80kg).quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:20 schreef teigan het volgende:
motorbloempje, wat een groot beest dan zeg!!
Levitation, grappig zo'n hobby van je schoonvader, ik heb zelf niet eens op een brommer gereden, ik moest dan zelf alles betalen, en dat vond ik het niet waard...
Dat ken ikquote:Op maandag 8 oktober 2007 09:30 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik ben ook pas brommer gaan rijden toen ik V. leerde kennen, ik was toen 21. Zelf heb ik nooit een brommer gehad, ik moest het ook zelf betalen en eigenlijk wilde ik ook blijven fietsen naar school. Ik was veel te bang écht heel erg dik te worden (woog met 15 jaar al zo'n 80kg).
Om de zelfde reden laat ik nu ook de auto staan, onze auto is echt extreem lui, hij rijdt misschien 7.000 km per jaar (ik fiets er 3.000). Zelfs als het regent of sneeuwt ga ik op de fiets, veel te bang om te wennen aan de luxe van met de auto naar het werk gaan. Plus dat ik in het centrum van Eindhoven werk en er geen beginnen aan is om met de auto te gaan, het duurt langer dan met de fiets en je kunt je auto amper kwijt.![]()
Tomos Revival kopen?quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:48 schreef Heavenlyblue het volgende:
Dan krijg je tenminste ook niet de neiging om de auto voor kleine stukjes te pakken, Stormqueen![]()
Levitation wat stoer zo een brommer! Ik heb nog nooit brommer gereden in mijn leven, maar het lijkt me best leuk. En motorbloempje mag ik even heel hard gillen!Wat eng zo'n grote spin!
Ooooh een rood vrouwtje! Ik zou er bijna voor naar Groningen rijden! Rode vrouwtjes zijn namelijk zó leuk!quote:Op maandag 8 oktober 2007 08:48 schreef teigan het volgende:
Ik heb er nu weer 2 Rewimo.
Een rood vrouwtje, en een wildkleur katertje... (met wildkleur bedoel ik dat hij bovenop bijna zwart is, en steeds grijzer wordt naar beneden toe, zijn buikje is cypers..)
Ze zijn een week of 6 denk ik..
ze is pittig, dat is vooral mijn eerste indruk... Verder ook heel lief hoor..quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:50 schreef Ikiskoel het volgende:
[..]
Ooooh een rood vrouwtje! Ik zou er bijna voor naar Groningen rijden! Rode vrouwtjes zijn namelijk zó leuk!
Sorry dat ik laat reageer, moest even kortsluiten met V. Gisteren riep hij plots enthousiast dat hij wel mee zou fietsen. Vandaag is hij tot inkeer gekomen, het fietsen naar zijn werk (3km) viel toch wat tegen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:02 schreef Stormqueen het volgende:
Levitation, zullen we woensdag in plaats van zwemmen de lichtjesroute fietsen?
Je kan dan of bij mij eten of gewoon naar mij komen rond de schemering, ik woon namelijk 100 meter van het begin van de routeHebben we toch de lichaamsbeweging
Loik! En wat een huilie!quote:Op maandag 8 oktober 2007 20:47 schreef Levitation het volgende:
[..]
Sorry dat ik laat reageer, moest even kortsluiten met V. Gisteren riep hij plots enthousiast dat hij wel mee zou fietsen. Vandaag is hij tot inkeer gekomen, het fietsen naar zijn werk (3km) viel toch wat tegen.
Ik vind het dus een goed plan om woensdag samen te fietsen, en bij jou eten lijkt me heel gezellig!Hoe laat is jij thuis?
Hij heeft (nog steeds) een goede reden om niet lekker te kunnen fietsen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 21:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Loik! En wat een huilie!
Ik ben rond kwart over vijf wel thuus. Heb je kattenallergie?
Zie 't verhaal van onze China vakantie in 't chocoladeforum.quote:
Donequote:Op maandag 8 oktober 2007 23:00 schreef Levitation het volgende:
[..]
Hij heeft (nog steeds) een goede reden om niet lekker te kunnen fietsen.![]()
Ik neem wel een allergie tabletje voor ik naar je huis kom. PM je me nog even je precieze adres?
Thanks!quote:
Met een vriendin gaanquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:58 schreef teigan het volgende:
Ik wil ook nog een keer naar Berlijn, maar M. is er een twee jaar geleden met school geweest, dus die hoeft niet meer zo nodig..
Iets met veel cocktails, een huis vol visite en knock-out liggen in je eigen badkamerquote:
Haha, ik heb er een met enorme Long Island Ice Teas en de volgende ochtend blauw kotsenquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Iets met veel cocktails, een huis vol visite en knock-out liggen in je eigen badkamer
Maar goed, toen woonde ik nog in een studentenhuis
Die long Island Ice Teas van 300 ml nekten mij inderdaad ookquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:22 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Haha, ik heb er een met enorme Long Island Ice Teas en de volgende ochtend blauw kotsen![]()
Bubzzzzz, fijn dat het wordt vergoed, wat voor afspraak heb je precies?
Ik krijg wel echt het beeld van je van een enorme zuipschuit, inmiddelsquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Die long Island Ice Teas van 300 ml nekten mij inderdaad ookDat spul is evil
![]()
Mwah, het valt wel mee, ik drink alleen bij gelegenheden. Het nadeel is dat ik geen maat kan houden, als ik dronken ben wil ik alleen maar meeeeer, en derhalve val ik uiteindelijk meestal om als ik drinkquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:32 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik krijg wel echt het beeld van je van een enorme zuipschuit, inmiddels
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:32 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik krijg wel echt het beeld van je van een enorme zuipschuit, inmiddels
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:48 schreef Stormqueen het volgende:
En ik heb het beeld van jullie van enorme dikzakken
Sorry ik kom er even tussendoor hoorquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:36 schreef motorbloempje het volgende:
mogge![]()
en ik gaan romantisch weekendje berlijn doen 7, 8 en 9 december
nu alleen op zoek naar een hostel dat ons gegarandeerd een tweepersoonsbed geeft, en geen twee losse bedden
da's best moeilijk zo te merken als je niet zo heel veel geld te besteden hebt
![]()
Yep om 17:00. Ik ga op second opinion in België omdat ik niet of nauwelijks meer afvalquote:
Ik hoop het echt voor je, dat zou wel erg fijn zijn!quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:11 schreef -Bubseltje- het volgende:
Yep om 17:00. Ik ga op second opinion in België omdat ik niet of nauwelijks meer afvalen misschien kan hij daar nog iets aan doen
![]()
Dat lijkt me echt ongelooflijk zaad zeg, heb je zo'n zware operatie ondergaan en blijf je nog hangen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:11 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Yep om 17:00. Ik ga op second opinion in België omdat ik niet of nauwelijks meer afvalen misschien kan hij daar nog iets aan doen
![]()
geweldig! Dank je wel! Heb ze meteen gemailedquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:09 schreef L-E-A het volgende:
[..]
Sorry ik kom er even tussendoor hoorMaar in Berlijn heb ik echt in een geweldig leuk hostel gezeten, mét tweepersoonsbed! En vlakbij allerlei openbaar vervoer, het was dit hostel. Ik hoop dat je er wat mee kan!
Ja dat is schrikken ik heb nog nooit een ongeluk gehad ik stond helemaal te trillen op mijn benenquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:15 schreef teigan het volgende:
Oeh, dat is schrikken Riann...
Gelukkig dat de schade meevalt, en jij iig niets hebt..
Geen dank hoor! Als je het net zo leuk gaat krijgen als ik het heb gehad, heb je een paar fantastische dagen in Berlijn! Het is echt een geweldige stad.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
geweldig! Dank je wel! Heb ze meteen gemailed
Ik wil wel mee hoorquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:58 schreef teigan het volgende:
Ik wil ook nog een keer naar Berlijn, maar M. is er een twee jaar geleden met school geweest, dus die hoeft niet meer zo nodig..
Toen ik de week voor mijn operatie op een andere auto knalde stond ik te kotsen in de berm van de schrik, dus wees blij dat je enkel trildequote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:18 schreef Riann het volgende:
[..]
Ja dat is schrikken ik heb nog nooit een ongeluk gehad ik stond helemaal te trillen op mijn benen
Als er een kerstpakketje samengesteld moet worden voor Sinterklaas moet je het zeggen hoorquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 20:29 schreef Vogue het volgende:
Ik moet hoognodig weer thee uit NL hebben, ben een grote theeleut en de thee hier is niet lekker, ze verkopen soms ook Twinings thee maar die is hier onbetaalbaar en er zijn maar weinig smaakjes.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 20:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Als er een kerstpakketje samengesteld moet worden voor Sinterklaas moet je het zeggen hoorEr is altijd wel ergens thee in de aanbieding
Wow, rot dat er wat aan de hand is, maar heel fijn dat ze je serieus nemen en niet als een nummer behandelen!! Fijn dat er ook wat aan gedaan gaat worden!quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:19 schreef -Bubseltje- het volgende:
Nu weet ik het zeker ik ben niet gek. Het ligt niet aan mijn eten. Er zijn 2 mogelijke oorzaken.
1. Mijn magen zijn aan elkaar gegroeid doordat er vrij veel druk op het kleine maagje heeft gestaan door het vele overgeven.
En trouwens ik heb GEEN luie maag dat kan namelijk niet met een GBP.
2. Of mijn darmen zijn gewoon te weinig gebypassed voor mijn lichaam.
Hoe dan ook er gaat gesneden worden. Want dit kan zo niet zegt dr Himpens. Zaterdag moet ik terug voor een slikfoto en daarna weer terug naar de dokter om de uitslag te bespreken.
Maar wat een verschil zeg met hier in Nederland dat was het gesprek met Christine al en met de dokter ook. Veel minder het gevoel dat ik een nummer was enzo gewoon erg fijn. Was wel een lange zit het wachten. We waren er om 16:45. Daarna vrij snel bij Christine naar binnen geroepen en om 19:15 bij de dokter himself.
Zaterdag om 10:00 weer in Dendermonde zijn ben erg benieuwd hoe het er vanbinnen uitziet.
Jeetje zegquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:53 schreef Riann het volgende:
Er was een traktor auto's in aan het halen en die had volgens mij niet in de gaten dat hij een uithangsel er achter aan had hangen en dat is super hard tegen mijn auto aangekomen.
Hoera, je bent niet gekquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:19 schreef -Bubseltje- het volgende:
Nu weet ik het zeker ik ben niet gek. Het ligt niet aan mijn eten. Er zijn 2 mogelijke oorzaken.
1. Mijn magen zijn aan elkaar gegroeid doordat er vrij veel druk op het kleine maagje heeft gestaan door het vele overgeven.
En trouwens ik heb GEEN luie maag dat kan namelijk niet met een GBP.
2. Of mijn darmen zijn gewoon te weinig gebypassed voor mijn lichaam.
Hoe dan ook er gaat gesneden worden. Want dit kan zo niet zegt dr Himpens. Zaterdag moet ik terug voor een slikfoto en daarna weer terug naar de dokter om de uitslag te bespreken.
Maar wat een verschil zeg met hier in Nederland dat was het gesprek met Christine al en met de dokter ook. Veel minder het gevoel dat ik een nummer was enzo gewoon erg fijn. Was wel een lange zit het wachten. We waren er om 16:45. Daarna vrij snel bij Christine naar binnen geroepen en om 19:15 bij de dokter himself.
Zaterdag om 10:00 weer in Dendermonde zijn ben erg benieuwd hoe het er vanbinnen uitziet.
Wat een prachtig onsamenhangende zin, ik moest 'm echt 3 keer lezenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 07:30 schreef Riann het volgende:
Ja zo naar die man heen en dat hij zijn handtekening zet
ik denk dat er een nieuwe deur in moet dadelijk ook naar de auto garage spiegel eraf en kapot en die is zo hard tegen mijn deur aan geklapt denk ik dat er daarom een deukje en krassen op staan. Maar dat komt wel allemaal goed denk ik.
Dat zal inderdaad allemaal wel flink schrikken zijn zo'n ongeluk... Maar ik begrijp dat het alleen blikschade is en jij er helemaal heel uitgekomen bent? Dat is iig prettig!quote:Op woensdag 10 oktober 2007 07:30 schreef Riann het volgende:
Ja zo naar die man heen en dat hij zijn handtekening zet
ik denk dat er een nieuwe deur in moet dadelijk ook naar de auto garage spiegel eraf en kapot en die is zo hard tegen mijn deur aan geklapt denk ik dat er daarom een deukje en krassen op staan. Maar dat komt wel allemaal goed denk ik.
Indeed, leek me ook sterk want de Nijntjes op de Aalsterweg branden nog!quote:Op woensdag 10 oktober 2007 08:31 schreef Levitation het volgende:
SQ, ik ben tussen 17.15 en 17.30 bij jou!
V. liet me vanmorgen nogal schrikken, hij had ergens gelezen dat de lichtjesroute maar tot 8 oktober was.Gelukkig las ik net op de site van de gemeente dat 't tot zondag a.s. duurt.
![]()
Super!quote:Op woensdag 10 oktober 2007 08:44 schreef botterfly het volgende:
Er is weer 1 kilo af! Het afvallen is weer begonnen.
Riann is nog een beetje durcheinander denk ikquote:Op woensdag 10 oktober 2007 08:17 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een prachtig onsamenhangende zin, ik moest 'm echt 3 keer lezen
Duitserquote:Op woensdag 10 oktober 2007 08:51 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Riann is nog een beetje durcheinander denk ik
Heb je wel goed geslapen, Riann? Beetje over de schrik heen nu?
Waar zo'n talencursus al niet goed voor isquote:
Toll, misschien kan ik mijn baas overhalen om ook zo'n cursusje voor mij te betalen, hoef ik iets minder lang na te denken voor ik antwoord geef aan een Duitserquote:Op woensdag 10 oktober 2007 08:57 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Waar zo'n talencursus al niet goed voor is
Maar ik vond het zo'n toepasselijk woord in deze situatie
Ik kan gewoon rijden zaterdag. morgen naar de garage ze hebben al een nieuwe spiegel besteld, dus die zetten ze er morgen gewoon meteen op. Dan weet je pas hoeveel je eigenlijk spiegelt als je die niet meer hebt. En dan bekijken ze ook nieuwe deur of dat het zo gemaakt kan worden dat je er niks meer van ziet.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 08:28 schreef Levitation het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad allemaal wel flink schrikken zijn zo'n ongeluk... Maar ik begrijp dat het alleen blikschade is en jij er helemaal heel uitgekomen bent? Dat is iig prettig!
Denk je dat je zaterdag kunt rijden, of moeten we iets anders verzinnen?
quote:Pa wordt ziek en ligt op sterven dus moet er gewaakt worden.
Hierdoor komen de kinderen Johan, Trudy en Marijke elkaar noodgedwongen weer tegen in het huis waar ze zijn opgegroeid, en worden geconfronteerd met elkaar en zichzelf en de bizarre omstandigheden waar pa de laatste jaren in geleefd heeft.
Gelukkig worden deze problemen met een knipoog verpakt, en is het een komedie, zoals de schrijver het noemt.
Een komedie met een klein zwart randje.
Je kunt met qltel mee naar les Deutsch als Fremdsprache. Helaas is de Sprache nog zo fremd voor hem dat ie nog steeds niet goed durft te bellenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 09:02 schreef Stormqueen het volgende:
Toll, misschien kan ik mijn baas overhalen om ook zo'n cursusje voor mij te betalen, hoef ik iets minder lang na te denken voor ik antwoord geef aan een Duitser
De verwachtingen van de mensen in dit topic zijn redelijk reeel hoor. Bovendien worden de mensen hier zelf er ook niet blij van als er bijvoorbeeld bij staat dat ze al jaren proberen. Als er mensen zijn die zich hier aanmelden en aangeven dat ze zoveel in korte tijd kwijt willen, dan geven we echt wel aan dat dat niet reeel is.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 07:38 schreef Bertjeee het volgende:
Wellicht een tipje voor de OP. De startdatum van het beginnen van dieeten aangeven... Hoop mensen denken dat ze in een half jaartje 30 kilo kunnen afvallen... Zou een wat realistischer beeld geven en de verwachtingen van mensen ook reeel houden.
Ligt er ook weer aan. Ik was veel meer kwijt in het eerste half jaarquote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:34 schreef Stormqueen het volgende:
Trouwens, als je flink overgewicht hebt is de eerste 30 kilo in een half jaar een behoorlijk normaal tempo.
als je 100 kilo overgewicht hebt dan wel jaquote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:34 schreef Stormqueen het volgende:
Trouwens, als je flink overgewicht hebt is de eerste 30 kilo in een half jaar een behoorlijk normaal tempo.
Ja okee, maar jij hebt je maag laten amputerenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Ligt er ook weer aan. Ik was veel meer kwijt in het eerste half jaarDaarnaast hangt het natuurlijk ook af van de mate waarin je echt aan het lijnen bent.
Huh, wat? Troelquote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja okee, maar jij hebt je maag laten amputeren
Met weinig overgewicht wel ja, maar als je 100 kilo kwijt moet, moet het toch echt sneller gaan, ook zonder WLSquote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:51 schreef Rewimo het volgende:
Ik denk dat je reëel gesproken (dus zonder WLS) uit moet gaan van gemiddeld een pond per week in het begin. Later wordt dat nu eenmaal een stuk moeilijker en in het prille begin gaat het waarschijnlijk iets harder.
Op het WLS-forum is iemand die door complicaties inderdaad helemaal geen maag meer heeft. Hoe raar het ook klinkt, je kunt ermee leven zonder al te grote beperkingen.quote:
Het enige wat bij mij geamputeerd is is mijn blindedarm en mijn galblaas en af en toe wat nagels en haren en dergelijke.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja okee, maar jij hebt je maag laten amputeren
Maar als je er ECHT voor gaat en je hebt een BMI wat toch wel flink in de obesitasmarge zit, is het een haalbaar streven. Voor alles geldt natuurlijk dat niets zomaar gaat
Het kan misschien wel sneller maar ik denk niet dat je daar standaard vanuit kunt gaan en ik vind ook niet dat je bij mensen dergelijke verwachtingen moet uitspreken. Dan valt het allicht alleen maar meequote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:52 schreef Stormqueen het volgende:
Met weinig overgewicht wel ja, maar als je 100 kilo kwijt moet, moet het toch echt sneller gaan, ook zonder WLS
Ja als je over de 100 kilo weegt wel ja maar hoe minder overgewicht je hebt hoe minder snel dat het ook gaat.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:51 schreef Rewimo het volgende:
Ik denk dat je reëel gesproken (dus zonder WLS) uit moet gaan van gemiddeld een pond per week in het begin. Later wordt dat nu eenmaal een stuk moeilijker en in het prille begin gaat het waarschijnlijk iets harder.
dat het niet lukt wil niet zeggen dat het niet mogelijk isquote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Het enige wat bij mij geamputeerd is is mijn blindedarm en mijn galblaas en af en toe wat nagels en haren en dergelijke.
Daarnaast is het nog steeds zo dat helaas nog steeds niet normaal is om meer dan 30 kilo af te vallen zonder hulp en het eraf te houden. Bij heel veel mensen lukt dat simpelweg niet.
Note the sarcasmquote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Het enige wat bij mij geamputeerd is is mijn blindedarm en mijn galblaas en af en toe wat nagels en haren en dergelijke.
Nee, daarom zei ik ook : als je er ECHT voor gaatquote:Daarnaast is het nog steeds zo dat helaas nog steeds niet normaal is om meer dan 30 kilo af te vallen zonder hulp en het eraf te houden. Bij heel veel mensen lukt dat simpelweg niet.
Ja, da's Lutina toch? Maar van Troel wist ik het nietquote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:53 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Op het WLS-forum is iemand die door complicaties inderdaad helemaal geen maag meer heeft. Hoe raar het ook klinkt, je kunt ermee leven zonder al te grote beperkingen.
Er staat dan ook dat het bij HEEL VEEL mensen niet lukt, dus dat het bij sommige mensen wel lukt. Je komt meteen weer met een heel vervelend toontje binnenvallen en eerlijk gezegd was ik al bang dat dit onderwerp jou wel weer wakker zou maken.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:55 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat het niet lukt wil niet zeggen dat het niet mogelijk is
bij heel veel mensen lukt het ookquote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Er staat dan ook dat het bij HEEL VEEL mensen niet lukt, dus dat het bij sommige mensen wel lukt. Je komt meteen weer met een heel vervelend toontje binnenvallen en eerlijk gezegd was ik al bang dat dit onderwerp jou wel weer wakker zou maken.
had ik nog niet eens gelezen, de post van bubseltjequote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:10 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hoera, je bent niet gekMeid, wat een opluchting moet dat voor je zijn! Door de slikfoto wordt wel duidelijk welke optie het is en dan kan er wat aan gedaan worden. Fijn joh! Toch een wonderdokter hè?
Dat ben ik wel een beetje met je eens. Natuurlijk moet je je verwachtingen niet te hoog stellen, maar er is een hoop afhankelijk van je eigen inzet. Ik weet precies waarom ik nog steeds te zwaar ben, dAT KOMT PUUR OMDAT IK TE LAM BEN OM MEZELF DE DISCIPLINE OP TE LEGGEN. (sorry, capsquote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:57 schreef Miss_S het volgende:
[..]
bij heel veel mensen lukt het ook
maar als je al meteen tegen mensen gaat zeggen dat het toch niet gaat lukken lijkt me niet echt fijn
Nee, niet echt. Maar er was niets anders in huis. Ja, snickers en chips, maar dat was geen verbetering.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:05 schreef motorbloempje het volgende:
als je er maar van genoten hebt
Er is toch niks aan de hand, we voeren enkel een discussiequote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:07 schreef Riann het volgende:
we houden het wel gezellig he dames
Het afvallen is vaak niet zo moeilijk. Maar het erafhouden dat is het moeilijkste.
Bij mij was het dus zo dan deed ik super goed mijn best een week of zo en dan was er gewoon geen grammetje af en hup dan had ik zoiets ik kan gerust 2 broodjes met kip kerrie salade pakken. En nu gaat het afvallen goed dus laat ik het wel uit mijn hoofd om 2 broodjes kip kerrie salade te pakken. Alleen aankomende zaterdag met de efteling meeting word het een zondig dag voor mij maar dat mag dan ook wel een keertjequote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat ben ik wel een beetje met je eens. Natuurlijk moet je je verwachtingen niet te hoog stellen, maar er is een hoop afhankelijk van je eigen inzet. Ik weet precies waarom ik nog steeds te zwaar ben, dAT KOMT PUUR OMDAT IK TE LAM BEN OM MEZELF DE DISCIPLINE OP TE LEGGEN. (sorry, caps) Zeggen dat het toch alleen maar heul erg moeilijk is en dat de kans groot is dat het niet lukt is misschien deels eerlijk, maar deels ook erg demotiverend.
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Er is toch niks aan de hand, we voeren enkel een discussieEn er af houden is inderdaad het kutste, ik ben ook weer gewoon gaan eten waar ik zin in had nadat ik was afgevallen, het resultaat is bekend, als je gevoelig bent voor dik worden kun je echt gewoon niet meer alles eten wat je wil
Volgens mij zitten er ook meer kcal in snickersquote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:08 schreef motorbloempje het volgende:
Snickers is zeker wel lekkerder dan Twix![]()
vind ik dan
maar wat is er eerlijk aan om te zeggen dat het niet lukt?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat ben ik wel een beetje met je eens. Natuurlijk moet je je verwachtingen niet te hoog stellen, maar er is een hoop afhankelijk van je eigen inzet. Ik weet precies waarom ik nog steeds te zwaar ben, dAT KOMT PUUR OMDAT IK TE LAM BEN OM MEZELF DE DISCIPLINE OP TE LEGGEN. (sorry, caps) Zeggen dat het toch alleen maar heul erg moeilijk is en dat de kans groot is dat het niet lukt is misschien deels eerlijk, maar deels ook erg demotiverend.
Idd het wordt wrs voor mij mijn "wonderdokter"quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:10 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hoera, je bent niet gekMeid, wat een opluchting moet dat voor je zijn! Door de slikfoto wordt wel duidelijk welke optie het is en dan kan er wat aan gedaan worden. Fijn joh! Toch een wonderdokter hè?
Omdat het veel mensen niet lukt. Dat is nou eenmaal de eerlijke realiteit. Daarbij gaan we nu niet twisten over het WAAROM het niet lukt, want dat weten we allemaal wel, maar veel mensen kunnen die schouders er niet onder houden. Maar inderdaad, een positieve instelling is het halve werkquote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:11 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar wat is er eerlijk aan om te zeggen dat het niet lukt?
het kan als je je hoofd ernaar kan zetten
en dat gaat makkelijker als het al in je hoofd zit dat het gaat lukken
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:11 schreef Heavenlyblue het volgende:
Terwijl ik op de verpakking van de twix naar kcalinformatie zoek zie ik staan dat de twix al over datum was! Nou ja, proef je niets van dus.
Als je al begint met het gevoel dat het toch gedoemd is te mislukken dan zou ik er niet eens aan beginnen. Volkomen zinloos lijkt me. Je moet er inderdaad zelf in geloven om succesvol te kunnen zijn.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:11 schreef Miss_S het volgende:
maar wat is er eerlijk aan om te zeggen dat het niet lukt?
het kan als je je hoofd ernaar kan zetten
en dat gaat makkelijker als het al in je hoofd zit dat het gaat lukken
ja oke maar lichamelijk is het wel mogelijkquote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Omdat het veel mensen niet lukt. Dat is nou eenmaal de eerlijke realiteit. Daarbij gaan we nu niet twisten over het WAAROM het niet lukt, want dat weten we allemaal wel, maar veel mensen kunnen die schouders er niet onder houden. Maar inderdaad, een positieve instelling is het halve werk
Ik ben ergens blijven logeren, heb eerst water gedronken, toen hardgelopen en bij ' thuiskomst' had ik zin in ontbijt, maar in de koelkast lagen alleen twix, snickers en wodka (heus). En in de kastjes liggen bastognekoeken, chips en borrelnootjes. Geen fruit, geen brood (ook niet in diepvries), geen broodbeleg, niets. Dus dan maar een twixquote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:13 schreef Miss_S het volgende:
maar hoe kwam je erbij die als ontbijt te eten
dat staat ook al in de voorgaande tig posts inderdaadquote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:14 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja oke maar lichamelijk is het wel mogelijk
als je gewoon minder eet of meer sport
maar het lukt niet als je de gezonde levenstijl niet kan vol houden (wat ook het moeilijkste is)
Klinkt als een echt mannenhuishoudenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:16 schreef Heavenlyblue het volgende:
Ik ben ergens blijven logeren, heb eerst water gedronken, toen hardgelopen en bij ' thuiskomst' had ik zin in ontbijt, maar in de koelkast lagen alleen twix, snickers en wodka (heus). En in de kastjes liggen bastognekoeken, chips en borrelnootjes. Geen fruit, geen brood (ook niet in diepvries), geen broodbeleg, niets. Dus dan maar een twixIk ga zo maar wat gezonde boodschappen halen, in ieder geval voor mijn lunch en hij komt vanavond om 18:30 pas weer thuis.
komt omdat het zo isquote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat staat ook al in de voorgaande tig posts inderdaad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |