Ben al 4 dagen aan het Bakkerenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 16:54 schreef ColdFeet het volgende:
Hallo, daar ben ik weer! Wat een dolle dagen maak ik toch, tegenwoordig. Gister 6 uur de deur uit, 8 uur weer thuis ('s ochtends/'s avonds, wel te verstaan).
SQ is terug, met een nieuwe avatar. Dikke pret. Ga je meteen weer aan de SB?
Ik heb ook even gelezen in dat FP-topic over dikke mensen, wel shocking zeg, wat een gebash. Niet dat ik serieus overgewicht nou zo mooi vind, maar jeetje, je zou met een BMI van 25+ al geen hap meer mogen eten, als ik het zo lees.
Realiseren mensen zich ook weleens dat het voor een flink deel genetisch bepaald is? Ik heb het dan niet over mensen die anderhalf pak gevulde koeken achter elkaar wegwerken, maar mensen die gezond eten, genoeg bewegen en alsnog een BMI van 27-29 hebben.....
Nou, ik vind het best stom.
Zie je nou wel dat al ons vet ergens een hoger doel dient?quote:Mensen met een normaal gewicht voelen zich superieur als ze een dik persoon zien. Dat heeft een goede invloed op het zelfbeeld van de mensen met een normaal postuur.
Dat denk ik ook maar dat heeft iedereen denk ik wel een beetjequote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ik geef overigens toe dat ik dat ook denk als ik iemand zie die echt heeeeeel dik is, dan denk ik toch: het valt bij mij nog mee, het kan altijd erger![]()
dacht misschien even dat je het over mij hadquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:05 schreef Stormqueen het volgende:
En op de Fontys waar ik studeerde liep een meisje van minstens 180 kilo en die at elke pauze gefrituurd eten en daarvan dacht ik ook: neem nou een appel meisje!
Maar walging of afkeer voel ik gelukkig niet![]()
Ik heb dat boek van Wieke Biesheuvel over haar afvalsucces gelezen, en zij schreef: dikke mensen (niet stevig, niet voluptueus, maar dik) bij wie het overgewicht wordt veroorzaakt door hun eetpatroon, kunnen heel hard roepen dat ze blij zijn met hun lichaam, dat ze zich mooi voelen, maar stiekem blijft het gebrek aan zelfbeheersing knagen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:05 schreef Stormqueen het volgende:
En op de Fontys waar ik studeerde liep een meisje van minstens 180 kilo en die at elke pauze gefrituurd eten en daarvan dacht ik ook: neem nou een appel meisje!
Maar walging of afkeer voel ik gelukkig niet![]()
Nee, je lijkt er niet eens op, meisje in kwestie is bruin van kleur enzoquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:09 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
dacht misschien even dat je het over mij hadmaar heb nog nooit iets uit de kantine daar gegeten
![]()
1. Dan ben je dus niet DIKquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb dat boek van Wieke Biesheuvel over haar afvalsucces gelezen, en zij schreef: dikke mensen (niet stevig, niet voluptueus, maar dik) bij wie het overgewicht wordt veroorzaakt door hun eetpatroon, kunnen heel hard roepen dat ze blij zijn met hun lichaam, dat ze zich mooi voelen, maar stiekem blijft het gebrek aan zelfbeheersing knagen.
En dat geloof ik wel.
Maar moet ik mezelf nou gaan haten? Ik eet regelmatig en heel gezond, ik probeer enigszins trouw te sporten/bewegen, en toch heb ik een BMI van ergens tussen de 28 en 30. Sorry
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, je lijkt er niet eens op, meisje in kwestie is bruin van kleur enzo
Wel die in Eindhoven dan? Want er zijn er best veel...quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:19 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
![]()
al is het ook alweer meer dan een jaar geleden dat ik daar dagelijks kwam (bij Fontys dus
)
Ik ben niet moddervet, maar behooooorlijk forsquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
1. Dan ben je dus niet DIK
2. Als je gezond eet hoef je je dus niet schuldig te voelen!
3. Uit je toonzetting merk ik wel dat je er toch behoorlijk mee zit...
Ik denk dat de meesten van ons dat hier wel hebben, want als je 100% tevreden bent met je lichaam wil je ook niet afvallen. Sterker nog, ik denk dat de meeste vrouwen in dit land een negatief lichaamsbeeld hebben, of ze nou maat 36 of maat 56 hebben.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:23 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ben niet moddervet, maar behooooorlijk forsEn ja, ik zit ermee. En dit soort dingen maken het alleen maar erger, van die ongenuanceerde afzeikreacties...
Bah.
Ik loop bij een psycholoog, en een van de dingen om aan te werken is idd mijn negatieve lichaamsbeeld.
Ja wel in Eindhovenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wel die in Eindhoven dan? Want er zijn er best veel...
(voor mij trouwens 2,5 jaar geleden)
Ik heb je niet herkend van de foto's... maar goed, er lopen dan ook maar een paar duizend mensen rondquote:
Maar dat is het nou juist...quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik denk dat de meesten van ons dat hier wel hebben, want als je 100% tevreden bent met je lichaam wil je ook niet afvallen. Sterker nog, ik denk dat de meeste vrouwen in dit land een negatief lichaamsbeeld hebben, of ze nou maat 36 of maat 56 hebben.
Ik heb in het verleden regelmatig tranen met tuiten gestort omdat ik mezelf zo lelijk vond. Sinds ik blijheidvrijheidspilletjes slik kan ik me er gelukkig niet meer zo druk om maken, maar ik (en iedereen hier, daar durf ik een hand voor in het vuur te steken) weet precies hoe dat voelt.
En diep in je hart weet je waar het aan ligt... want als het niet aan jezelf te wijten valt, zul je jezelf er ook niet om "haten". Zo was dat bij mij, en nog steeds, ik roep wel dat ik zo gezond eet en weet wat goede voeding is. Dat WEET ik ook wel, maar ik vertel er nooit bij hoe ik ongegeneerd pakken koekjes en glazen chocomel weg kan kiepen. Want het is best eng om met die "schuldige" kant van jezelf geconfronteerd te worden.
Ik kom niet tot een clou
In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken wordt alcohol door je lichaam niet omgezet in suikers, maar rechtstreeks in vetquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:13 schreef Vogue het volgende:daar ben ik weer een keer
De laatste weken wat minder aan de lijn gedaan. Resultaat: 900 gram aangekomen. Die gaan we er nu weer aflijnen natuurlijkWaar ik wel achter ben gekomen is dat ik van alcohol heel erg aankom, nog veel meer dan van suikers en vetten. Frustererend, als je een avondje bent wezen stappen, 4 baco´s (uiteraard met light cola) op hebt, 1,5 kilo zwaarder bent... Dus voortaan maar op stap zonder alcohol. Misschien heeft het ook met het warme klimaat en vocht vasthouden, maar er gaat bijna anderhalve week overheen voordat ik die anderhalve kilo week kwijt ben. Dus ik weet nu hoe het komt dat ik niet echt meer af kan vallen. Alcoholvrij dus voortaan!
ik heb al 3 verjaardagen mee gemaakt afgelopen maand dat ik sanaslank doe zonder alcohol inclusief mijn eigen verjaardag en echt super erg missen doe ik het niet. Het is wel leuk om al dat slap gelul te horen als je nuchter bent en ze de volgende dag op attenderen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:33 schreef teigan het volgende:
ik merk het ook wel hoor, als ik minder alcohol drink, dan val ik sneller af..
Maarja, soms is het wel eens lekker hoor, een biertje/wijntje 's avonds..
Als dat het geval is, is er dus eigenlijk geen echte reden dat je een slecht gevoel over jezelf zou moeten hebben cq het jezelf verwijten dat je iets steviger bent dan gemiddeld. Misschien is slank zijn wel gewoon niet voor jou weggelegd. Dit is overigens helemaal niet lomp bedoeld! Maar net als dat je altijd bruine en witte mensen zal hebben, zal je altijd dikke en dunne mensen hebben. Helaas wordt dik meestal als slecht gezien, zoals de FP al aan gaf...quote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:08 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar dat is het nou juist...
Ik weet wat gezond is, maar ik eet het ook nog eens graag. Als ik watertandend met een rammelende maag langs de Smullers loop, zeg ik nee en koop een volkoren pistoletje, zonder beleg. Bij wijze van spreken. Mijn enige vreetbui van de afgelopen twee maanden was een flinke bak zelfgemaakte popcorn. Dus ik vind eigenlijk dat ik het nu wel heb verdiend om slank te zijn.
Wat voor pilletjes slik je dan?
Vind je? Ik vind dat dus echt extreem kut. Maar ik moet er dan wel bij zeggen dat ik meestal degene ben met het hoogste promillage aan het eind van een feestjequote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:34 schreef Riann het volgende:
[..]
ik heb al 3 verjaardagen mee gemaakt afgelopen maand dat ik sanaslank doe zonder alcohol inclusief mijn eigen verjaardag en echt super erg missen doe ik het niet. Het is wel leuk om al dat slap gelul te horen als je nuchter bent en ze de volgende dag op attenderen.![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:12 schreef Rewimo het volgende:
[..]
In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken wordt alcohol door je lichaam niet omgezet in suikers, maar rechtstreeks in vetEn er zitten uiteraard ook suikers in. Dus ja... veel alcohol is niet verstandig als je wilt afvallen.
Hoe bedoel je, je zelfbeeld boeit je niet?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 20:40 schreef YPPY het volgende:
Hier zijn jullie, was iedereen al kwijt.
Mijn zelfbeeld boeit me nu helemaal niks, dat is wel handig. Alcohol drink ik nooit, mag niet met de medicijnen.
preciesquote:Op donderdag 4 oktober 2007 20:04 schreef Heavenlyblue het volgende:
Och, met alcohol drinken kan je ook gewoon afvallen hoor. Je moet er alleen niet te veel bij eten
Ow, daar heb ik dan weer schijt aanquote:Op donderdag 4 oktober 2007 20:40 schreef YPPY het volgende:
Hier zijn jullie, was iedereen al kwijt.
Mijn zelfbeeld boeit me nu helemaal niks, dat is wel handig. Alcohol drink ik nooit, mag niet met de medicijnen.
repscetquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 02:23 schreef motorbloempje het volgende:
over alcohol gesproken.. darn..
eerste avond uit met studenten uit arnhem, en jeetje! wat gezellig
net pas thuis, veel bieren en en
![]()
geweldig
eindelijk het idee dat ik hier wat bereik, aan vrienden maken
wokken was zeer lekker en gezellig, en nog 2 kroegen gezien enzo..
sjans met de barman van de laatste tentdus mijn avond/dag kan niet meer stuk
al is
natuurlijk veel leuker
![]()
en darn, wat tik ik nog foutloos na zoveeeeeeeeel bier
Dat bedoel ik, het kan me nu niks schelen. Voorheen wel hoor en dat zal ook wel weer terugkomen. Het belangrijkste is nu dat het goed gaat met Anna en mij, daarna komt de rest weer.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:39 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, je zelfbeeld boeit je niet?
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 16:21 schreef Stormqueen het volgende:
Vanavond hopelijk lichtjesroute fietsen
't Is er niet van gekomen, ik heb andere lichaamsbeweging gedaan met bbquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:27 schreef Levitation het volgende:
[..]
Bejaarden-activiteiten
![]()
't Is dat ik vanavond op kraamvisite moet bij vrienden van ons... anders was ik met je mee gefietst.Denk je aan me als je voor mijn werk langs fietst?
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |