Dit is echt wel een "verstandige" richtlijn. Ik heb me daar met beide feestjes aan gehouden en ben er blij om. Kleuters hebben toch nog bij heel veel dingen hulp nodig.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:44 schreef _Bar_ het volgende:
Wat ik overgens hier wel eens hoor vallen in de wandelgangen, is een mooie richtlijn, van de hoeveel vriendjes afstemmend op de leeftijd van de jarige...
Uhm, nee, die slaapfeestjes duren hier nog langer. Dan komen ze rond 15 uur en gaan ze de volgende dag rond 13 uur weer naar huis. Heb nog maar één keer een slaapfeestje gegeven trouwens, maar dit jaar is Chinook tien jaar geworden en dus ook aan de beurt. Slaapfeestje is hier wel met maximaal 6 kinderen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:28 schreef livelink het volgende:
Ruim 8 uurDat zal dan toch wel een slaapfeestje zijn?
Klinkt herkenbaar! Wij hadden ook dergelijke feestjes. De mini-playback show deed het erg goed.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:04 schreef S_oepstengel het volgende:
Mijn ouders hadden altijd leuke themafeestjes (als iemand wil weten welke spelletjes etc. we deden moet je maar even een pm sturen want dat is een beetje veel getyp zo..)
Piratenfeest
Sprookjesfeest
Circusfeest
Prinsessenfeest
Halloweenfeest
Kabouterfeest
24:00? Vinden alle ouders dat goed dan?!?!? Ik heb ook weleens feestjes gehouden die in 't donker moesten, maar in de winter kan dat gewoon direct na het eten. Is er toch een voordeel aan 's winters jarig zijn.quote:Op maandag 1 oktober 2007 18:51 schreef Tan het volgende:
[..]
Uhm, nee, die slaapfeestjes duren hier nog langer. Dan komen ze rond 15 uur en gaan ze de volgende dag rond 13 uur weer naar huis. Heb nog maar één keer een slaapfeestje gegeven trouwens, maar dit jaar is Chinook tien jaar geworden en dus ook aan de beurt. Slaapfeestje is hier wel met maximaal 6 kinderen.
Zoals het griezelfeestje dat móet gewoon in het donker vind ik, dus dat duurde van 15:30 uur tot 24 uur. Die tijd vliegt voorbij hoor (ik kwam bijna tijd tekort voor het hele 'draaiboek') en die kinderen waren allemaal rond de 9-10 jaar, dus die vermaken zichzelf voor een groot deel.
Ik ben ook heel erg van 'laat-maar-gaan' en niet alles volgens een strak schema, dat werkt ideaal en is veel relaxter. Maar kost wel veel meer tijd. Ik zet tegenwoordig ook geen eindtijd meer op het kaartje bij de oudste kinderen, het loopt namelijk altijd uit. Meestal iets vaags van 'na het eten en we brengen ze thuis', scheelt een hoop gebel met ongeruste ouders
quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:02 schreef erodome het volgende: zoals bij monsterjam al bijna 50 euro per kaartje schiet lekker op en je wil ze ook niet met lege handen naar huis laten gaan, dus petjes gekocht(20 fokking euro voor een petje, niet te geloven!), dan nog even op de terugweg langs de mac natuurlijk en wat snaai, drinken en voedsel voor overdag.
Monsterjam is een evenement met allemaal monstertrucks, superleuk dus!quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:41 schreef E.T. het volgende:
[..]
Nou heb ik geen idee wat monsterjam is, maar no way dat ik een kinderfeestje zou geven dat 50 euro entree kost![]()
Ik betwijfel trouwens of ik mijn kind met zo'n feestje mee zou laten gaan; het schept nogal niet een verwachting bij je eigen kind voor zijn eigen feestje.. Zeker als ze nog niet al te veel benul van geld hebben.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Monsterjam is een evenement met allemaal monstertrucks, superleuk dus!
Racen en freestyle, sinds vorig jaar in nederland, jetix doet er veel mee, hadden een eigen truck dit jaar, gewoon een ontzettend vet feest!
Maar je weet niet of je je kind mee zou laten gaan, je gunt hem geen leuk feestje ofzo omdat je dan bang bent zelf niet te voldoen?
Sorry hoor, maar misschien moet je je kind dan leren dat er verschillen zijn en dat verschillende dingen allemaal hun eigen charme hebben.
Zo is die van mij vorige maand nog op een bowl feestje meegeweest, hartstikke leuk vond hij het, anders dan monsterjam, maar niet perse minder.
Zo gaat hij volgende maand naar een thuisfeestje, hij heeft er al hartstikke zin in en zal zeker niet zijn neus ophalen omdat hij een monsterjam feestje heeft gehad.
Hoe je kind daarmee omgaat is aan jou als ouder, dat heet opvoeding!
Nou, geen last van anders noch die vriendjes die mee waren...quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:08 schreef E.T. het volgende:
[..]
Tot een bepaalde leeftijd kunnen ze het nog zo goed lijken te snappen hoe het zit met geld, maar zullen ze het toch oneerlijk vinden dat zij niet naar zoiets mogen.
Heeft niks met opvoeding te maken, wel met snappen hoe een kind in elkaar zit
Mijn moeder was gelukkig wel iemand die het water telkens vervingquote:Op maandag 1 oktober 2007 23:09 schreef bixister het volgende:dat laatste vond ik als kind al zo'n smerig idee, dat je in elkaars snotterige water moet gaan zitten happen. dus ik denk niet dat ik dat snel zou gaan doen.
Ik heb wel eerst gevraagd of alle ouders daarmee accoord gingen, maar het was een feestje in juni, dus dan is het pas na half 11 's avonds goed donker. Maar we hadden dat jaar een junivakantie, dus ik heb het bewust in het eerste weekend van de junivakantie gedaan, konden alle kinderen de hele vakantie bijslapenquote:Op maandag 1 oktober 2007 20:35 schreef innovative het volgende:
24:00? Vinden alle ouders dat goed dan?!?!? Ik heb ook weleens feestjes gehouden die in 't donker moesten, maar in de winter kan dat gewoon direct na het eten. Is er toch een voordeel aan 's winters jarig zijn.
Niet om op te scheppen of zo, maar het was ook het meest geweldige feestje ooit, de kinderen uit haar klas hebben het er nu nog wel eens over als ze hier komen spelen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:20 schreef Ticootje het volgende:
Tan ik vind het idee echt geweldig!
Ja! Dat wordt het!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 00:20 schreef Ynske het volgende:
Cadeau uitpak ideetje:
Vul ballonnen met kaartjes van de gasten erop en laat de jarige beginnen met een ballon lek prikken. Het kind waarvan de naam op het kaartje staat mag zijn cadeautje geven en de volgende ballon lek prikken.
Thx Tan! Hoe verzin je het..........quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:23 schreef Tan het volgende:
@Tezz, klinkt leuk en ook heel reëel. Met tijd die je overhoudt kun je ze even laten buiten spelen.
Er zijn trouwens kinderen van die leeftijd (4 jaar) die het heel eng vinden om een ballon lek te prikken. Wij doen het met kleintjes als een soort zakdoekje leggen, diegene die de zakdoek in de hand heeft mag zeggen wie het kadootje mag geven.
Wat we ook doen is een soort stoelendans: kadootjes doorgeven in de kring en het kadootje dat de jarige in de handen heeft als de muziek stopt mag uitgepakt worden.
Dankzij internet (daar vind je echt de leukste dingen!!!), vrienden met kinderen, en ervaring na vier kinderenquote:
Nou ja, vind het dan ook echt onzin om een feestje af te kraken omdat het je te duur is, dat gevoel kreeg ik er een beetje bij, vertel vrolijk over een supergeslaagd feestje en jij komt eroverheen met naar commentaar.quote:
Ja dat heb ik ook ooit gedaan! Van die reuze ballonnen gevuld met snoepjes, een leuke pen en (gna gna) confetti. En er bij gezegd dat ze thuis stukgeprikt mochten worden. Al die moeders grommen natuurlijk, hahaha. Was erg leuk!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:40 schreef Tan het volgende:
[..]
Dankzij internet (daar vind je echt de leukste dingen!!!), vrienden met kinderen, en ervaring na vier kinderen![]()
![]()
Heb een keer een traktatie gedaan met ballonnen, bij kinderen uit groep 3 (6-7 jaar), ik had een ballon opgeblazen met ieder 2 stempelstiften eringedrukt. De meesten vonden het geweldig om klassikaal lek te prikken, maar een enkeling durfde het niet.
De rest haal ik erbij, dat is een vergelijking...quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:02 schreef E.T. het volgende:
ik zeg alleen dat ik 50 euro te veel vind.. en ik heb het alleen over het EIGEN feestje daarna.
De rest heb ik het nooit over gehad in die drie regels
Dan had je gewoon kunnen zeggen dat je het een zure opmerking vind in plaats van er van alles bij te verzinnen en zo compleet uit je stekker te gaan.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:43 schreef erodome het volgende:
[..]
De rest haal ik erbij, dat is een vergelijking...
Ik denk dat je je daar echt op verkijkt hoor.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar reken eens een thuisfeestje uit, leuk thema feestje, ik noem maar wat winx club ofzo, je moet allerlei spulletjes hebben in het thema, dingen om ze te vermaken, taart, snoep, eten, drinken, kost ook wat hoor, zit je ook al snel op 25 euro pk.
Heb je 6 kids ofzo uitgenodigt, is het om en nabij dezelfde prijs als mijn feestje.
4 kids meenemen naar de dierentuin kost ook een bak geld, komt ook niet echt veel goedkoper uit.
Vond het gewoon een nogal erg zure opmerking in een verder erg enthousiaste topic, waarin alle ideeen vriendelijk en enthousiast behandeld worden.
Tan ik ben dan wel 33, maar als je nog eens zo'n feestje geeft mag ik dan ook komenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:32 schreef Tan het volgende:
[..]
Niet om op te scheppen of zo, maar het was ook het meest geweldige feestje ooit, de kinderen uit haar klas hebben het er nu nog wel eens over als ze hier komen spelen.
Leukste ingrediënten waren:
- verkleed komen als heks/tovenaar/draak etc.
- toverdrank brouwen (met een spookverhaal erbij dat ze binnen een tijd het drankje moesten maken omdat anders een geest zou ontsnappen): als je (rode wijn-)azijn (drakenbloed) mengt met zuiveringszout (toverpoeder) dan gaat dat enorm bruisen en spetteren, dus de basis van de drank is azijn, dan gooi je er allemaal smerige dingen bij en het laatste kindje gooit er dat zout bij (te koop bij de drogist). Ik liet ze een versje opzeggen in de trant van 'ik ga op vakantie en neem mee', maar dan 'ik brouw een toverdrank met...' en ieder kind moet dan weer meer ingrediënten opnoemen die er al ingegooid zijn. Reuzespannend, ze vonden het ook écht eng![]()
- geblinddoekt smerige dingen proeven en raden wat het is: zoals heksenoorsmeer (mosterd), magisch poeder (poedersuiker), slijmerige spinnen/slangen (snoep in de vorm van spinnen/slangen), tenenkaas (brokkelige kaas), etc. etc.
- geblinddoekt vieze dingen voelen en raden: neprat, afwasmiddel, modder, etc. en daar vieze namen aan geven.
- tovervuur maken: als je een vuurkorfje maakt en daar koffiemelkpoeder in gooit krijg je enorme steekvlammen. Aan het eind van het feestje stuur je tien pyromaantjes naar huis![]()
Maar we deden uiteraard nog veel meer, zoals spookverhaal vertellen in de heksenkring in een grot van camouflagenet die ik had versierd met spullen die je rond halloween kan kopen (spinnerag, nepspinnen, heksenbezems etc.)
Was absoluut het leukste feestje ook om voor te bereiden en ik ga hem ook zeker herhalen straks bij mijn zoontje.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:19 schreef Luchtbel het volgende:
Heet dat zo? Ik weet het niet maar het klinkt wel bekend.
Ik zal d'r aan denkenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:07 schreef bibi het volgende:
[..]
Tan ik ben dan wel 33, maar als je nog eens zo'n feestje geeft mag ik dan ook komenKlinkt echt super leuk. Nou lurk ik al jaren in oud, maar bij jou heb ik altijd het gevoel dat je zoveel voor en met je kinderen doet
![]()
ja of een broer, neef oid. dat er een man aanwezig is die ongeveer de vader zou kunnen zijn voor de alleenstaande moeder.quote:
Waarom kan dat geen vriendin zijn of de oma? Vind het zelf een beetje een ouderwetse gedachte?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja of een broer, neef oid. dat er een man aanwezig is die ongeveer de vader zou kunnen zijn voor de alleenstaande moeder.
en als een lesbisch ouderpaar een feestje geeft, moet dan een mama weg en moet de buurman dan langskomen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja of een broer, neef oid. dat er een man aanwezig is die ongeveer de vader zou kunnen zijn voor de alleenstaande moeder.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:19 schreef zoalshetis het volgende:
tenzij je een oudere buurman uitnodigd.
Zie je... met de buurvrouw kan het ookquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:51 schreef debuurvrouw het volgende:
m'n laatste feestje voor een van mijn jongens was een dino-feestje.
Het dino-ei zoeken was een groot succes!!!
Zou ik doen hoor... maar dat is dan ook alleen omdat ik een hele leuke buurman hebquote:
Weet je wat ik doe, ik vertrek wel weer uit ouders, stel je voor dat men eens aardig doet zeg...quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:36 schreef Ticootje het volgende:
Sorry hoor, maar als ik hier dus de prijzen zie dan valt mijn mond echt open. Hoe gekker hoe beter lijkt het wel. 50 euro per kind? Dat vind ik ronduit belachelijk!
Ik vind voor een kinderfeestje 15 a 20 euro per kind echt het maximale!
Dat is niet omdat we het anders niet zouden kunnen betalen, maar puur voor het feit dat ik het gewoon belachelijk bedrag vind. En ik kan je vertellen, voor je kinderen kan je thuisfeestje net zo leuk en spannend zijn als een feestje waar je honderen euro's aan uit geeft.
Thuis feestjes kun je makkelijk rond een tientje per kind organiseren hoor!
Vroeger, (jaar of 10 geleden) was mijn verjaardagsfeestje standaard een zwempartijtje. Patatjes en een kroket werd dan weer thuis gegeten. (We woonden naast een zwembad)
Soms denk ik echt dat ouders elkaar proberen te overtreffen qua feestjes. Waar gaat het over?
hey, wind je niet zo op. iedereen viert de verjaardag anders en jouw inbreng was ook leuk.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:07 schreef erodome het volgende:
hoi schatje
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:16 schreef Tezz het volgende:
Zo. En nu allemaal weer lief doen tegen elkaar en leuke dingen in dit topic zetten!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Oe............de pinata brengt me aan het twijfelen! Dat is echt superleuk!!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:41 schreef J.A.N.A. het volgende:
De echte KDV ouder geeft het natuurlijk uit handen.
Wij zelf hebben dit jaar eens een Pinata gekocht, dat was echt een succes.
En natuurlijk koekhappen, spijkerpoepen en andere klassiekers.
Ik heb het geluk een attractieverhuurbedrijf te hebben en er staat dus met een verjaardag altijd een luchtkussen in de tuin. Dat kan al vanaf 50 euro per dag.
hoelang heb je die laten drogen? heb je een receptje ofzo?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:33 schreef hassanjassan het volgende:
Wat is er mis met zwemmen gaan en patat eten? Of naar 1 of ander park of bos te gaan en daar dingen doen? Iets wat gewoon altijd werkt bij kinderen (is mijn ervaring), ze willen graag iets actiefs doen (zo zijn kinderen nou eenmaal) en dat er honger is en dan wordt iets lekkers gegeten. Patat, pannekoeken, dat soort dingen.
Wat ik wel apart heb gedaan ooit es, is een pinata gemaakt voor een kinderfeestje. Je weet wel zo'n grote papiermache beest die de jarige met een stok, geblinddoekt kapot moet slaan. Er zit dat van alles (meestal snoep) in en de kids mogen het allemaal opeten samen. Grootste lol is een feestje dan, want ze mogen iets doen wat normaal niet mag.
Nou, die link een paar post hierboven geeft in ieder geval genoeg ideetjes! Ze zijn wel wat aan de prijs, maar zelf maken kan inderdaad ook. Nu ben ik zelf niet zo creatief, dus ik denk dat ik eerder er eentje zou bestellen....quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
hoelang heb je die laten drogen? heb je een receptje ofzo?![]()
mijn zoon heeft voor moederdag geprobeerd er een voor me te maken. Maar die wilde niet drogen. kreeg ik zo een natte kledder. Vond het zo zielig voor m, hij had het zo leuk bedacht en gemaakt![]()
Dus voor zijn feest willen we in de herhaling. maar dan is het leuk te weten hoelang we vantevoren moeten beginnen![]()
Ik las op internet 2-3 dagen en dat klopt wel, wij knutselen wel eens met papiermaché en dat duurt ook zo lang. Je kunt ook het best krantenpapier gebruiken, dat heeft minder lang nodig dan tijdschriften.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
mijn zoon heeft voor moederdag geprobeerd er een voor me te maken. Maar die wilde niet drogen. kreeg ik zo een natte kledder. Vond het zo zielig voor m, hij had het zo leuk bedacht en gemaakt![]()
Dus voor zijn feest willen we in de herhaling. maar dan is het leuk te weten hoelang we vantevoren moeten beginnen![]()
dat had ie gedaan, krantenpapier, week laten drogen...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:18 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik las op internet 2-3 dagen en dat klopt wel, wij knutselen wel eens met papiermaché en dat duurt ook zo lang. Je kunt ook het best krantenpapier gebruiken, dat heeft minder lang nodig dan tijdschriften.
Je moet het wel 1-2 dagen laten drogen. Ik heb he toen naast de verwarming gelegd. Maar wat je kan gebruiken is kippegaas of balonnen voor de vorm, waarop je stroken krantenpapier gedrenkt in water met stijfsel opplakt. Het wordt een onwijs zooitje, maar het is ook wel erg leuk om te doen. Heeft een heel oer- en primitef gevoel nl.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja, we maken eerst de piñata, en als die is gelukt dan volgen pas de uitnodigingenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:03 schreef Pruk het volgende:
Krantenpapier gebruiken en behangplaksel met houtlijm mengen, reken wel op een aantal dagen droogtijd
Nooit pinatas gemaakt, wel surprises met papier machee (kan je zo'n mooie dingen mee doen met een beetje oefening..). Het beste werkt een paar laagjes (3 of zo) krantenpapier met flink behanglijm plakken (niet bang zijn vies te worden) en dan laten drogen (evt. op de verwarming), als het (bijna) droog is pas de volgende lagen. Da's denk ik het probleem met kinderen die in hun eentje met papier machee gaan klooien --> hele kranten in een keer erop, en dat droogt inderdaad noooit. Als je teveel lagen doet droogt alleen de buitenste laag en de binnensten niet. Voor een pinata zou ik niet te veel lagen doen anders gaat ie niet kapot, hooguit 5 misschien zelfs 3. En oh ja, krantenpapier in repen werkt beter dan in snippers.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:26 schreef debuurvrouw het volgende:
dat had ie gedaan, krantenpapier, week laten drogen...
zal wel iets niet helemaal goed zijn gegaan![]()
Bij ons heette dat vroeger boer en kwajongens....quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:13 schreef Luchtbel het volgende:
Het gymzaalfeestje was echt een succes, ik geloof dat we alleen maar dat ene spel hebben gedaan waarbij alle materialen werden neergezet en één iemand de tikker is en je niet met je voeten op de vloer mag komen (hoe heet dat??) Dat was toen ineens weer leuk.
ik denk dat het best mee zal vallen. Niet met een al te lang koord ophangen misschien? als ie ook nog ver kan swiepen wordt het alweer moeilijker.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:46 schreef Tan het volgende:
Dankje!
Vraag me alleen af of we die piñata ooit kapot gaan krijgenik heb maar drie lagen papier, maar het ding is best stevig.
Heb hem gevuld met snoepjes en piepschuimpjes (sneeuweffect)
Héél de klas?quote:Op zondag 3 augustus 2008 21:58 schreef KD-fotografie het volgende:
Of heel de klas uitnodingen en ouderwetse kinderspellen doen zoals koekhappen, ei-op-lepel-in-de-mond-lopen, appelhappen, ezeltje prik , zaklopen enz.
Hier zijn de klassen niet zo groot, zo'n 15 kinderen maximaal maar meestal zo rond de 12.quote:Op zondag 3 augustus 2008 22:38 schreef Moonah het volgende:
[..]
Héél de klas?![]()
En die lepel in de mond is gevaarlijk he, zeker als je er een wedstrijdje van maakt. Je kunt net zo goed de lepel in de hand laten houden.
Ik vind het een beetje flauw dat je er zo spottend over doet KD. Ook al zou het al 'generaties zo ondoordacht gedaan zijn', dat wil toch niet zeggen dat er nooit een ongeluk mee is gebeurd? Het zal net je kind maar wezen.... En al is het het kind van een ander, dan nog... Waarom dat risico nemen?quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:17 schreef KD-fotografie het volgende:
nou, dan zal ik bij deze beloven dat ik nooit kinderen in levensgevaar zal brengen door ze met een lepel in de mond te laten lopen zoals generaties voor ons ondoordacht hebben gedaan.
Ik vind dat je een beetje stom kletst hier. Je kan zelf toch wel bedenken dat zoiets gewoon link is als een kind struikelt of niet soms. Of mag Demi ook rondlopen met d'r tandenborstel in de mond bijvoorbeeld?quote:Op maandag 4 augustus 2008 13:28 schreef KD-fotografie het volgende:
Hier was dat wel zo maar ik reageer zo sarcastisch met knipoogje omdat ik het niet de moeite waard vind om er een discussie over te houden terwijl het zich waarschijnlijk toch nooit zal voorkomen.
Hier was het overigens lepel in de mond, ei of balletje erop , je handen op de rug en dan kijken wie er het eerste over de finisch was, er is nog niemand gewond door geraakt of ervan overleden.
He wat leuk! Wel vrij prijzig, maar wel leukquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 20:50 schreef Slaapmeisje het volgende:
Feestelijk topique
Bij http://www.artvlaai.nl/kinderfeestje.htm kun je een compleet koekjesbakpakket bestellen. Voor 35 euro kun je met 10 kinderen thuis koekjes bakken met alles erop en eraan. Er zitten zelfs bakkersmutsen bij.
Dank je Vivi , vind jou ook een enorm leuk mens enzo.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 20:54 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik vind dat je een beetje stom kletst hier. Je kan zelf toch wel bedenken dat zoiets gewoon link is als een kind struikelt of niet soms. Of mag Demi ook rondlopen met d'r tandenborstel in de mond bijvoorbeeld?
bij creassie.nl kun je ze voor 0,85 cent kopenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:43 schreef Lois het volgende:
Ik moet over een maand voor het eerst een kinderfeestje organiserenWaar vind ik die linnen tasjes, want dat ziet er wel erg leuk uit!
Dat lijkt mij dus ook echt niks...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:16 schreef Lishe het volgende:
Het lijkt me dus echt doodeng om met 6 kinderen van iemand anders naar een (onoverzichtelijk) zwembad te gaan. Voor mij dus echt nooit zwemfeestjes. Of stel dat je eigen kind ervoor uitgenodigd wordt. Brr. Nouja, wie weet piep ik over een paar jaar anders.
Lois, ik heb 'gewoon' van die cakejes / muffins gebakken, een pak gewone en een pak chocolade (wel met speciale cakemix uit een reformwinkel en sojamelk en plantaardige boter omdat 1 genodigde allergisch is voor lactose...). toen een paar bakjes glazuur gemaakt van heel veel poedersuiker en een beetje water (+ evt wat kleurstof). en heel veel div. versierseltjes ingeslagen de afgelopen tijd. alles in bakjes verspreid over de tafel, lepeltjes erin en ze kunnen maken wat ze willen. 't waren maar kleine cakejes, sommigen hebben er wel 3 gemaakt.quote:Op maandag 8 september 2008 19:38 schreef Lois het volgende:
Bix wat een superverjaardag! Echt heel leuk gedaan allemaal!
Wil jij mij nog even hier: De wereld van kinderfeestjes... nog even tips geven over het versieren van taartjes? Ik moet er nl. as zaterdag aan geloven en ik kan maar niet verzinnen hoe en wat we moeten versieren.
Ik ook! Graag tips voor de toekomst van mijn kinderenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:16 schreef Lishe het volgende:
Ik hou van speurtochten. Inderdaad met schatten, spoken en taart eten met je handen. Heb laatst ook een speurtocht gemaakt voor grote mensen. Hilarisch!
Ik las ook ergens een kinderfeestje met knutselen en cake versieren. Het lijkt mij heel erg moeilijk voor jonge kinderen om zo lang aan tafel te blijven zitten. Even tikkertje of verstoppertje tussendoor helpt ze om weer enthousiast verder te knutselen.
Haaiquote:Op dinsdag 9 september 2008 11:48 schreef sjak het volgende:
[..]
Ik ook! Graag tips voor de toekomst van mijn kinderenZe zullen gaan puzzelen en speuren hier. Ik heb laatst zelfs al een prachtige plek in de duinen gevonden waar een van de tochten gaat eindigen, daar kunnen ze dan gaan zaklopen/koekhappen etc. Ik heb er nu al zin in terwijl het zeker nog een jaar of 3 zal duren voor we zo'n feestje kunnen geven
![]()
En voor volwassenen? Hoezo? Wel leuk!
Heb je geen koekjes-bak-vormpjes of kleivormpjes (even wassen?) met een lepeltje kunnen ze daar hagelsag of poedersuiker in scheppen. Je kunt ook snoeppapier halen, laat je ze gewoon zelf vormpjes knippen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:52 schreef E.T. het volgende:
vruchtjes vind ik wel een goede!
en vormpjes maken.. eens even kijken of ik zo creatief ben dat er iets als een 'mal' gemaakt kan worden.. Waarschijnlijk gaat dat er gewoon uitzien als een papier met een onbestemd gat er in
de rest van de dingen heb ik wel in huis
Saskia vond het prachtig. Middelpunt van de belangstelling en allemaal vriendjes en vriendinnetjes in huis. Ze glunderde van oor tot oorquote:Op zaterdag 7 maart 2009 22:08 schreef bixister het volgende:
naja, je bent er weer voor 'n hele tijd vanaf.
heeft Saskia 't leuk gehad?
Die kado-ballonnenmethode? Stop je dan briefjes met namen in de ballonnen, of hoe gaat dat?quote:Op zondag 8 maart 2009 20:43 schreef Swetsenegger het volgende:
6 kleuters, een dreumes en een baby en een vader he
ja, zo hebben wij 't wel gedaan.quote:Op zondag 8 maart 2009 21:15 schreef easy-going het volgende:
Die kado-ballonnenmethode? Stop je dan briefjes met namen in de ballonnen, of hoe gaat dat?
hehheh veel meer weet ik er ook nog niet hoor!quote:(en binnenkort bix om nog meer spelletjes-tips vragen)
Ja, met feestjes ben ik heel gelukkig met m'n schoonouders! Mijn schoonmoeder vindt het zelfs een eer, dat ik haar vraag (en ik voel me nog wel bezwaard dat ik het op haar afschuif).quote:Op zondag 8 maart 2009 21:20 schreef livelink het volgende:
Ik ga Yppy de volgende keer gewoon inhuren, samen met de schoonmoeder van Grijs (dacht ik). In ieder geval was er een schoonmoeder hier ergens die ook wel in was voor een feestje. Ik voorzie echt een gat in de markt voor feestjesvierders aan huis. Feestjes buiten de deur en de feestkisten kennen we al, maar gewoon echt iemand die langskomt en je helpt met het feestje in goede banen leiden, die kun je nog niet zo makkelijk vinden.
Eh... papa draait met twister de kleurtjes wel.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:25 schreef E.T. het volgende:
Brooddeeg is leuk voor volgend jaar![]()
snoepjesmemory, Twister.. Programma vult zich al weer
Goeie tip! Ik ga morgen kijken bij de Action!quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:06 schreef Cristallo het volgende:
Vele kinderfeestjes waren reeds supergeslaagd met de [b]kant-en-klare knutselpakketten
Spiegeltjes in vele dessins om te mozaïeken, schelpenspiegels, fotolijstjes om te mozaïeken, spiegeltjes en fotolijstjes met glitters en strass-steentjes...... Volop keuze.
Complete pakketten, dus supergemakkelijk in voorbereiding en het feest loopt op rolletjes! Zeer gebruiksvriendelijke pakketten.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:21 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Goeie tip! Ik ga morgen kijken bij de Action!
chocolademunten laten zoeken in de tuin?quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:41 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Middelste wil graag een piratenfeestje geven voor 4 vriendjes en mijn hoofd is leeg...help
Ik wil ze een eierkoek laten versieren als schateiland, en er hoort ook schatzoeken bij..maar wat kan er nog meer bij om er een middagvullend programma van te maken?
ik heb een vlottenrace gedaan.quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:41 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Middelste wil graag een piratenfeestje geven voor 4 vriendjes en mijn hoofd is leeg...help
Ik wil ze een eierkoek laten versieren als schateiland, en er hoort ook schatzoeken bij..maar wat kan er nog meer bij om er een middagvullend programma van te maken?
Ze iig twee stel kleren mee laten nemen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:58 schreef zoalshetis het volgende:
wat ga je doen als je met een dozijn jongetjes van 10 in het bos in een blokhut zit en het regent pijpestelen? ik ga dit weekend, maar de vooruitzichten zijn bar en boos.
Jouw dochter vindt het helemaal geweldig, maar omdat jij het niets vindt en origineler wil zijn (voor wie??) wil je iets anders.quote:Op maandag 13 juli 2009 07:52 schreef Tezz het volgende:
Nu wordt ze dus zeven en ik zit even in dubio. Ze wil zelf namelijk naar Dippy Doe (een mega-binnenspeeltuin). Ze vindt het daar helemaal geweldig, maar ikzelf vind het eigenlijk niets. Ze komt er al een paar keer per jaar met kinderfeestjes van andereren en ik wil gewoon wat origineler zijn!
Het klinkt mij erg over the top in de oren. Een fotograaf en een visagist inhuren!quote:Heeft iemand van jullie ervaring met de zogenaamde fotoshoot thuis? Dan komt er een fotograaf bij je thuis die een heuse fotostudio nabouwt en er komt een visagiste mee met een doos verkleedspullen en make-up.
De 'fotomodellen' mogen allemaal een fotoserie maken en krijgen na afloop van het feestje ook een foto mee naar huis. Lijkt jullie dat leuk???
Ik vind het ook nogal veel voor een kind van 7 als ik eerlijk ben.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:30 schreef Moonah het volgende:
[..]
Jouw dochter vindt het helemaal geweldig, maar omdat jij het niets vindt en origineler wil zijn (voor wie??) wil je iets anders.
Het is toch het feest van je dochter?
[..]
Het klinkt mij erg over the top in de oren. Een fotograaf en een visagist inhuren!![]()
Ik krijg af en toe de indruk dat ouders wedijveren met elkaar wie het origineelste (of duurste?) feestje heeft, of de mooiste tractatie.
ik heb een enorm leuk boek gekocht daarover: het leuke survival boekquote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:03 schreef zoalshetis het volgende:
mijn zus, de moeder van mijn neefje dat zijn verjaardag viert, heeft al leuke plannen las ik net. komt allemaal goed. ik hoef alleen maar mijn survivalskills te laten zien. vuur maken terwijl het nat is, waterproofhutje en marshmellows enzo.
Wat vond je zo slecht aan het feest in Ballorig? IHet zou mijn keuze ook niet zijn, ik zou liever voor een iets kleinschaliger speeltuin kiezen. Maar ik dacht dat kinderen zoiets altijd wel heel leuk vonden. Wij hebben zelf geen Ballorig in de buurt, wel een vergelijkbare binnenspeeltuin.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:54 schreef lady-wrb het volgende:
de volgende keer wordt zoon al 11 en dan moet er toch wel weer een byzonder feestje komen vind ik.
we zijn nu 2 x naar de film geweest, 1 x piratenfeest, 1 x balorig en 1 keer heb ik de hele handel per trein van koog aan de zaan naar rotterdam vervoerd, waar we per metro naar het maritiem museum zijn geweest. dat was wel de topper, ze hebben het er nog lang over gehad en het was een hele dag uit 10 uur stapten we in de trein en om 5 uur zetten we weer voet op koogse bodem.
het enige feestje wat ik absoluut slecht vond, was het feest in balorig. ik vond het een aanfluiting.
Nee, dat dacht ik ook al. Daar is zelfs helemaal niets mis mee.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:49 schreef Luchtbel het volgende:
Nou afgezien van of iets groot is of weet ik veel wat, een kind laten zien dat er ook andere dingen leuk zijn daar lijkt me toch ook niets mis mee Moonah?
Ik wil mijn dochter graag laten zien dat er ook nog andere (leuke) dingen zijn. Naar een binnenspeeltuin doe ik wel met haar op een regenachtige zondagmiddag.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:30 schreef Moonah het volgende:
[..]
Jouw dochter vindt het helemaal geweldig, maar omdat jij het niets vindt en origineler wil zijn (voor wie??) wil je iets anders.
Het is toch het feest van je dochter?
[..]
Het klinkt mij erg over the top in de oren. Een fotograaf en een visagist inhuren!![]()
Ik krijg af en toe de indruk dat ouders wedijveren met elkaar wie het origineelste (of duurste?) feestje heeft, of de mooiste tractatie.
Dat schreef je al ja, dat je chagi was,,,,quote:Op zaterdag 18 juli 2009 09:34 schreef Moonah het volgende:
Tezz, ik snap je ook wel. Zeker zoals je het nu uitlegde. Maar het klonk zo groot, 'een fotograaf en een visagist'. Voor die meiden is het natuurlijk hardstikke leuk, dat gefrut met make-up en boa's.
En Bix, ik zou wrs ook bijsturen, als het me echt zou tegenstaan.
Zoals ik in mijn tweede post al schreef, ik was gisteravond stikchagrijnig, en ik was me een beetje aan het afreageren.Stom he?
Ligt misschien ook aan de leeftijd en het type kinderen wat komt hoe je snoepjesmemory uitvoert. F werd 5 en de meisjes die kwamen waren 4, net 5 en voor allemaal was het het eerste of tweede kinderfeestje. Voor ons was het zo prima en zat de competitie dus in het stukje als eerste 2 paar hebbenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:30 schreef bixister het volgende:
bij ons werden de gewonnen snoepjes in 't zakje gedaan dat mee ging naar huis. ik hielp hier en daar wel een beetje om te zorgen dat iedereen wel iets had, maar 't was juist natuurlijk ook de uitdaging om de meeste snoepjes te winnen. bij twee stoppen neemt ook wel erg 't competitie-element weg.
quote:dat vonden ze allemaal erg leuk en er was toen ook ruimte om een beetje te kletsen enzo, de kinderen hadden elkaar niet meer gezien sinds de vakantie en twee kindjes kenden niemand behalve Jolie dus dat kwam toen ook wat meer los. Daarna wilden er een paar nog een keer bekertjes water omgooien en anderen gingen stoepkrijten en bellen blazen. Gewoon even vrij spelen dus.
quote:op verzoek van de jarige, de meisjes besloten zelf dat als iedereen aan de beurt was geweest ze allemaal wat te eten gingen pakken
quote:Uiteraard waren we nogal uitgelopen
quote:Ik had niet eens stoeltjes ofzo voor zo veel kinderen maar gewoon zitten en eten op een kleed was ook allemaal prima en staand aan tafel kun je ook knutselen.
Helemaal goed gedaan!quote:Mijn dochter met een feestje dat ze volgend jaar wel weer wil
Wow jij bent goed! echt heel leuk met weinig, alleen die lakens mss moeilijk.quote:Op woensdag 22 juli 2009 00:10 schreef YPPY het volgende:
Botsingen vallen mee als je ogen uit het laken knipt.
Piet heeft de Gigantische-Grote-Spectaculaire-Spoken-Test!
Er zijn veel te weinig spoken tegenwoordig, erg jammer. Gelukkig kunnen de feestgangers zelf een spook worden.![]()
Ze moeten er natuurlijk uitzien als een spook. Allemaal een laken, alleen heb je dan het probleem dat je niks ziet. Laat ze dan bij elkaar de ogen tekenen met een stift en dan doek af (!!!) en uitknippen. Geef ze wat te eten, wat jammer nou, ze kunnen het niet opeten met het laken.Gelukkig ze nog een gat knippen. Eet wat lastig, maar je bent een spook of je bent het niet.
![]()
Verder kun je leuk een spooktocht houden. Laat ze geblinddoekt een stukje lopen, ze kunnen een touw vast houden. Ze zijn nog jong, dus als je een keertje "boe!" roept, schrikken ze al.Is dat niet het geval, dan laat je ze ergens onderdoor (= touw laag bij de grond) lopen of over een simpele hindernis lopen.
Regel een cd van het spookslot in de Efteling en doe een stoelendans.
Ze moeten ook heel zachtjes kunnen doen als spook natuurlijk, anders hoort iedereen je. Laat ze stiekem achter elkaar gaan zitten (of achter Piet) en dan raden hoeveel spoken er zitten. Of laat ze heel stil staan, zoals bij 1,2,3 Rood Lichtje (wordt dus 1,2,3 Wit Spookje).
Kunnen ze zich wel verstoppen als een echt spook??? Ga lekker verstoppertje doen, altijd leuk.
Wat fijn nou, iedereen is geslaagd voor de test en gelukkig zijn er voorlopig weer genoeg spoken. Fjew.![]()
Ps, heb je leuke buren? Laat ze dan ook als test doen dat ze iemand moeten laten schrikken, zoals de buren. Laat ze 'langszweven' en als je buren hebt die hysterisch gaan gillen is de test geslaagd.
Jammer de bammer zijn het nog geen echte spoken natuurlijk. Moeten ze eerst oefenen met een alternatief voor een laken. Alleen echte spoken krijgen een echt laken.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:57 schreef Mone het volgende:
[..]
Wow jij bent goed! echt heel leuk met weinig, alleen die lakens mss moeilijk.
Nee joh, hoe kan ik dat nu als kritiek opvatten?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:46 schreef Smirre het volgende:
Mag ik je wat vragen, Sugar?
Net zoals jij vieren wij ook twee verjaardagen op dezelfde dag en ivm het hele tweelingebeuren ga ik er best ver in om te zorgen dat er toch vooral onderscheid is en dat ieder kind vooral iets voor zichzelf heeft die dag. Eigen taart, naamslinger en dit jaar gaan we feestjes vieren met kindertjes uit de klas, maar wel ieder op een andere dag.
Hoe sta jij hier tegenover? (Gewoon een vraag, hoor, geen kritiek.)
Sjoeg, ik vind 'm echt ontroerend mooi. Ik weet niet hoe het komt, maar ik moest echt even slikken zo mooi.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:11 schreef Sugar het volgende:
Klinkt als een goed geslaagd feestje, LB. En de foto's zijn geweldig!!!![]()
Ik heb een uitnodiging gemaakt voor de verjaardag van de kinderen. Niet voor een feestje, maar de plannen daarvoor volgen. Nu dus even alleen de uitnodging voor vrienden en familie:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:07 schreef bixister het volgende:
dank je. Piet vond ze ook leuk gelukt. toen ik vertelde dat ik een foto van hem uit een doolhof op vakantie had gebruikt zei hij "oooh had je die dáárvoor gemaakt!!"
heb 't nog niet helemaal uitgestippeld maar we gaan in elk geval een deel van jouw ideeën erin verwerken, daarnaast heb ik nog wat leuke spelletjes bedacht/gevonden die ook wel naar spokenvariant zijn te vertalen. bijv. met een waterpistool pingpongballetjes van een fles af schieten. op die balletjes tekenen we dan spookachtige gezichtjes. spokenbingo (bingo, maar dan met spook-kaarten ipv gewone). ook komt er een spokenspeurtocht(je) richting park, waar we dan een aantal van die spelletjes gaan doen. tot slot even gek dansen in de 'spokendisco' (met discobal & stroboscooplicht dansen, verkleed als spook). wel gewoon overdag hoor, ik vind ze nog te klein om 't 's avonds te doen. en 't moet ook niet echt eng worden, gewoon lol maken. de snoepjesmemory houden we er waarschijnlijk ook in, maar dan met bekertjes waarop spokengezichtjes staan, etc.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |