abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:37:54 #101
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54263732
Wauw!! Die is gaaf geworden zeg!
klink weer als een leuk feestje. Heel veel plezier!!
Wij plannen nog steeds een griezelfeest, maar er komt steeds wat tussen
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:46:16 #102
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54263853
Dankje!

Vraag me alleen af of we die piñata ooit kapot gaan krijgen ik heb maar drie lagen papier, maar het ding is best stevig.

Heb hem gevuld met snoepjes en piepschuimpjes (sneeuweffect )
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:39:30 #103
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54264626
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 14:46 schreef Tan het volgende:
Dankje!

Vraag me alleen af of we die piñata ooit kapot gaan krijgen ik heb maar drie lagen papier, maar het ding is best stevig.

Heb hem gevuld met snoepjes en piepschuimpjes (sneeuweffect )
ik denk dat het best mee zal vallen. Niet met een al te lang koord ophangen misschien? als ie ook nog ver kan swiepen wordt het alweer moeilijker.
Iets dergelijks (qua hard) had ik met die dino-eieren. Na drogen leken ze wel heel knoeterhard. En domdomdomdom, niet één extra gemaakt om te proberen. Gelukkig waren ze met twee flinke hamerslagen kapot te maken. en dat vonden de kinderen eigenlijk wel leuk. gelijk stuk is ook te makkelijk, ze willen wel het idee dat er "gewerkt" moet worden. Maar niet te hard..
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:26:03 #104
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54265444
Ja, inderdaad, niet een te lang touw, maar ook niet te kort denk ik, anders kunnen ze er niet bij
pi_54308233
Nou......het is bijna zover (nog 1 weekje). Mede naar aanleiding van dit topic heb ik besloten om het gewoon lekker rustig en thuis te houden, met niet al te veel poespas.

Om 14.00 uur komen de kinders (zeven stuks) en dan gaan we middels het balonnenspel cadeautjes uitpakken en taart eten (de jarige mag een ballon uitzoeken en daar zit een naamkaartje in. We laten de ballon knallen en diegene mag het cadeautje geven, etc. etc. etc.).
Dan gaan we om een uur of 15.00 uur t-shirts verven die ze ook zelf mee naar huis mogen nemen.
Dan gaan we om een uur of 16.00 uur pannenkoeken versieren! En opeten natuurlijk...........
En dan is het om 17.00 uur weer afgelopen.................

Oh! En ik ben ook bezig geweest met een tractatie voor school, eentje is al bijna klaar. Ze mag twee 'taarten' mee naar school nemen, eentje van prinsessen en eentje van cars (die moet ik nog in elkaar zetten). Hier op de foto is hij nog niet helemaal af, er moet nog een mooi roze lint omheen en wat glitters erop, maar you get the picture. In de doosjes zit een ballon en een zakje snoep.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_54308773
Die pinguin is gaaaf! Die maak ik over een paar jaar ook.

Klinkt als een goed plan Tezz. Eenvoud is vaak het succes. Die taart is leuk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54311592
hartstikke mooi geworden Tan!

in zo'n teletubbies-tussen-filmpje zag ik toevallig laatst ook zo'n piñata, en daar hadden ze een iets makkelijker/rustiger manier om het ding open te krijgen: er was een luikje onderin gemaakt, met daaraan een lintje om het open te trekken. daarnaast/omheen ook heeel veel andere ('loze') lintjes aan de piñata bevestigd. de kinderen mochten om de beurt een lintje trekken, en het was dus wachten tot iemand dat ene lintje te pakken had en alle snoepjes en confetti eruit kwamen vallen. zag er heel leuk uit!
  vrijdag 2 november 2007 @ 13:25:03 #108
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54315042
Dank je, het was een heel leuk feest!

De piñata ging trouwens vrij snel kapot, dat viel me mee, maar hij vloog ook van het touwtje af scheurde door zeg maar. Volgende keer verstevig ik dat deel met een stukje kippengaas.

(Foto's van het feestje staan hier)
  vrijdag 2 november 2007 @ 21:02:09 #109
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54325402
Gaaf die pinguïn! Ik wil binnenkort een piñata maken voor mijn zus. Ik lees overal dat je een ballon moet gebruiken, maar is dat niet heel klein? Op foto's en plaatjes lijken die dingen heel groot. Aan de andere kant, hoe groter ze zijn hoe meer snoepjes en opvulmateriaal er in moet natuurlijk

En wanneer vul je hem eigenlijk? Tijdens het papier machée-en, als grootste deel 'af' is en alleen de bovenkant nog open? Of laat je bovenkant tijdje open tot het droog is, dan vullen, en daarna pas dichtmaken en weer laten drogen? Zo'n natte lijm damp lijkt me nou niet echt bevordelijk voor de snoepjes namelijk. Of maakt dat niks uit als je verpakte snoepjes gebruikt?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 3 november 2007 @ 08:08:43 #110
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54333516
@tex. Ik heb een grote ballon gebruik. (XL zijn wel te koop bij o.a. de Hema). Ik heb laatst ook sint maarten lampionnen van papier maché gemaakt met de kinderen en daarvoor heb ik een kleine ballon genomen.

Voor de lijm heb ik een heel pakje behangplak extra zware kwaliteit aangemaakt, (veel te veel, een half pakje is meer dan voldoende!!!) en dit gemengd met éénderde potje houtlijm. Beide ook van de Hema. Ik heb de onderkant opengelaten. Vervolgens drie dagen laten drogen (op een vaas of kan bijv.) - eerst heb ik hem neergezet op de wasdroger terwijl die aanstond, zodat hij mooit even kon profiteren van die warmte en daarna heb ik hem op de badkamer laten staan, want daar staat het raam altijd flink open.

Toen hij helemaal droog was heb ik hem gevuld met verpakte snoepjes (zuurtjes en MiniBros, anders werd het te zwaar), piepschuimpjes (van dat verpakkingsmateriaal) en flink veel confetti. Maar je kunt er ook kleine kadootjes in doen las ik op internet. Ik zou er alleen geen onverpakt snoep in doen zelf.

Vervolgens heb ik de onderkant dichtgeplakt, wederom drie dagen laten drogen en daarna schilderen met plakaatverf (dof) of acrylverf (glanzend).

Je kunt hem daarna nog afmaken met crepepapieren linten of papier, of andere versiersels natuurlijk. Dat heb ik hier niet gedaan, een pinguïn heeft niet zoveel te versieren , maar bij bijv. een pop is het leuk om er wollen/papieren haren op te plakken en wiebeloogjes of zo.

Succes ermee!!
  zaterdag 3 november 2007 @ 08:25:21 #111
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54333569
Bedankt Tan, voor je gedetailleerde uitleg!
Nu moet het vast wel gaan lukken
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 3 november 2007 @ 11:42:45 #112
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54335270
Wat ik nog wilde weten Tan:
Was ie een beetje makkelijk stuk te krijgen? En was het het succes wat je ervan gehoopt had?
ben heel benieuwd.....
  zaterdag 3 november 2007 @ 13:46:44 #113
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54336731
@ de BV Ja, met een paar klappen was hij stuk, maar hij scheurde ook bij het touwtje door, dus ik moest een paar keer opnieuw gaatjes maken om hem op te hangen. De volgende keer verstevig ik dat deel met kippengaas oid.

En de kinderen waren dolenthousiast, vooral dat stukmeppen en de troep erna hahaha!

@Tex, graag gedaan!
pi_54520738
Zoooooooooooo het zit erop. Poepoe wat een dag zeg! Gistermiddag van twee tot vijf had ik zeven dames op visite die behoorlijk druk en uitgelaten waren. Het feestje was wel erg leuk moet ik zeggen.

Eerst met z'n allen taart eten aan een mooie tafel:

Dan cadeautjes uitpakken door midden van ballonnen. De jarige job kiest een ballon, de kinderen mochten zeggen of ik hem moest laten knallen of rustig leeg laten lopen en in de ballon zat de naam van het kindje wat het cadeau mocht geven.

Daarna gingen we tassen versieren. Ik had op internet van die linnen tassen besteld met een kleurplaat er op gedrukt. En met textiel krijtjes mochten ze hier mee aan de slag:

Toen een uurtje spelletjes doen: danswedstrijd (wie danst het mooiste, wie danst het gekste etc. etc.), verhaal naspelen als een toneelstuk, schipper mag ik over varen etc. etc.

Als laatste pannekoeken versieren en smullen maar ! Het laatste kwartier heb ik een dvd met sinterklaas verhalen aangezet, dus toen de ouders kwamen waren ze allemaal weer kalm en rustig.

Mijn man en ik hebben na afloop eerst van de rust genoten (hihih) en ons kind lag om zes uur zowat al in bed, maar het was superleuk!!!!! Ze heeft een leuke verjaardag en een leuk feestje gehad.

Iedereen bedankt voor het meedenken in dit topic en sommige tips ga ik zeker onthouden voor volgend jaar!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_60535144
tezz, 't ziet er hartstikke leuk uit allemaal. ik ben ook bezig een beetje een invulling te verzinnen voor Piets eerste verjaardags(kinder)feestje, over ± een maand. dus heb weer vol belangstelling de bovenstaande verhalen en tips doorgenomen. leuk! de uitnodiging is al klaar, piet heeft de lijst genodigden ook klaar (3 jongens, 2 meisjes), nu de rest nog. we doen 't in ieder geval gewoon thuis. ik zag al veel leuke ideeën voorbij komen!
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:58:54 #116
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60535957
Wij zijn laatst naar Best Zoo geweest en daar waren ook mensen voor een kinderfeestje, dat vond ik heel leuk aangezien Best Zoo helemaal niet zo duur is en ze er voor kinderen ook nog smincken, een poppentheater en ballonknopen hebben.

Zou dan met 5 of 6 kinderen gaan denk ik.

Of heel de klas uitnodingen en ouderwetse kinderspellen doen zoals koekhappen, ei-op-lepel-in-de-mond-lopen, appelhappen, ezeltje prik , zaklopen enz.

wat ze zelf het leukste vind uiteraard.
  zondag 3 augustus 2008 @ 22:15:01 #117
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60536399
Dat met die linnen tasjes had ik ook bedacht voor komende winter hier

Lijkt me erg leuk met een aantal 5 jarigen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 3 augustus 2008 @ 22:38:40 #118
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60537065
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:58 schreef KD-fotografie het volgende:

Of heel de klas uitnodingen en ouderwetse kinderspellen doen zoals koekhappen, ei-op-lepel-in-de-mond-lopen, appelhappen, ezeltje prik , zaklopen enz.
Héél de klas?
En die lepel in de mond is gevaarlijk he, zeker als je er een wedstrijdje van maakt. Je kunt net zo goed de lepel in de hand laten houden.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 4 augustus 2008 @ 01:29:55 #119
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60541271
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 22:38 schreef Moonah het volgende:

[..]

Héél de klas?
En die lepel in de mond is gevaarlijk he, zeker als je er een wedstrijdje van maakt. Je kunt net zo goed de lepel in de hand laten houden.
Hier zijn de klassen niet zo groot, zo'n 15 kinderen maximaal maar meestal zo rond de 12.

En tja, met zaklopen kan je ook vallen en je arm breken, met koekhappen kan je stikken in een stukje koek, met appelhappen in water misschien wel verdrinken.
Opletten is heel goed maar je kan ook overdrijven.
pi_60542848
ik vind je arm breken met zaklopen toch net wel ff anders als de kans dat je een lepel door je achter hoofd valt...
dat valt bij mij in de categorie lopen/rennen met een lollie in je mond. Dat mag van mij ook niet.
Brrr
pi_60543291
KD ik vind 't ook echt heel duidelijk in de categorie 'veel te link' vallen. ze mogen hier ook absoluut nooit met een lepel of lollie in de mond rondlopen zelfs, laat staan rennen. dus waarom zo'n risico opnemen in je spelletjes? daar zou ik echt niet blij mee zijn, als mijn kind dat op een feestje van iemand anders te doen kreeg. de eierrace kan prima met lepel in de hand, en is dan ook vaak al moeilijk genoeg.
  maandag 4 augustus 2008 @ 11:17:47 #122
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60545379
nou, dan zal ik bij deze beloven dat ik nooit kinderen in levensgevaar zal brengen door ze met een lepel in de mond te laten lopen zoals generaties voor ons ondoordacht hebben gedaan.
  maandag 4 augustus 2008 @ 12:00:53 #123
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60546267
Volgens mij haal je twee spelletjes door elkaar, KD Misschien dat in jouw omgeving iemand het ooit anders heeft gedaan, maar het eierrace spelletje is toch echt gewoon met lepel in de hand hoor! Ook 3 generaties geleden wisten moeders heus wel dat met een voorwerp in je mond rennen niet zo'n slim plan is
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  maandag 4 augustus 2008 @ 12:33:00 #124
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60546874
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:17 schreef KD-fotografie het volgende:
nou, dan zal ik bij deze beloven dat ik nooit kinderen in levensgevaar zal brengen door ze met een lepel in de mond te laten lopen zoals generaties voor ons ondoordacht hebben gedaan.
Ik vind het een beetje flauw dat je er zo spottend over doet KD. Ook al zou het al 'generaties zo ondoordacht gedaan zijn', dat wil toch niet zeggen dat er nooit een ongeluk mee is gebeurd? Het zal net je kind maar wezen.... En al is het het kind van een ander, dan nog... Waarom dat risico nemen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_60546977
ik kan me ook niet anders heugen of 't was met lepel in de hand, jellyrose.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')