abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 november 2024 @ 11:14:04 #126
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_215538117
In onze omgeving is de standaard rond de 10 en als het een speciaal vriendje is dan rond de 15
pi_215538144
Thanks. Er is ook een optie tot samenleggen maar ik wil ook niets te duurs op de lijst zetten. Dus als we max 35 aanhouden zit het wel goed aangezien ze met 5 zijn.
En dan weet ik ook waar ik mij aan kan houden als hij een keer uitgenodigd wordt. Ik zou zelf richting de 15 doen :+
pi_215538236
Punt is ook een beetje dat je niet weet wat iemand te besteden heeft (ook al denk je misschien van wel). Hier vraag ik altijd wat de wensen zijn en krijg ik vaak iets terug als hij/zij houdt van knutselen en kleuren. Dan kunnen ouders ook zelf iets zoeken wat bij hun budget past.
pi_215538311
Als ik een interesse moet doorgeven is dat lego. Hij heeft echter al een hele hoop van die 10 euro setjes. Andere dingen die ik kan bedenken zijn meer richting de 10. Ik kan altijd iets algemeens als auto's erbij zetten.
pi_215538891
Ik maak altijd een lijstje aan op lijstje.nl en vul dat gedurende het jaar met allerlei spul van max ¤10. Meestal bewust zonder link, want bij diamond painting maakt het niet uit welke het wordt, en bij loombandjes ook niet bijv. Maar als het om een specifiek iets gaat dus wel met link erbij.

Zoon heeft vaak kleine lego doosjes op zijn lijstje (de verzamelpoppetjes van Mario), tijdschriften, kleine puzzeldingen etc. Mensen kunnen dan zelf iets naar hun budget uitkiezen, en ik zeg er altijd duidelijk bij dat ‘iets dat niet op het lijstje staat ook prima is. Kind houdt van X, X en x.’
pi_215539067
Kun je bij de lokale speelgoedwinkel geen mandje vullen? Dat is hier vrij gebruikelijk. Dan kan je kind dingen uitzoeken die hij/zij echt wil hebben, en hoeven de gevers niet zo na te denken. En je kan er dan dingen in doen met verschillende prijzen, zodat iedereen iets kan uitzoeken binnen hun eigen budget.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_215539500
Ik vind die speelgoedmandjes juist ondingen, maar gelukkig is dat hier niet zo gebruikelijk. Bij speelgoedwinkels betaal je vaak de hoofdprijs en mijn kinderen komen daar ook vooral met troep aanzetten als het om de prijscategorie tot ¤10 gaat. Plus dat ik dan speciaal naar die winkel moet, terwijl ik meestal naar winkels in de buurt van m’n werk ga.
pi_215539675
Wij voor Juul ook maximaal ¤10, voor B wat meer. Hij zit nu in groep 7 en de feestjes worden kleiner qua genodigden en de leeftijd lastiger met cadeautjes.

Bij Juul is mandjes vullen ook zo'n beetje de standaard. Bij de Bruna en de winkel ernaast, een Blokker/speelgoedwinkel/action. Genoeg te vinden onder de ¤10.
pi_215539818
Geen echt lokale speelgoedwinkel hier.
Iedereen is dus blijkbaar anders. Ik zou zelf liever 5-10 euro meer uitgeven en iets online van een lijstje bestellen dan zelf op zoek te moeten naar iets onder de 10.
Ik had nog helemaal niet over cadeautjes nagedacht tot de vragen over de wensen kwamen. Eeeeeuuuuuh :D
Ik was gewoon al blij dat iedereen kan en wil komen.
Ik geef wel een aantal concrete dingen door zodat mijn soort mensen tevreden is en dan een aantal open dingen voor de rest.
  zondag 10 november 2024 @ 14:14:59 #135
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_215540269
Hier is het vanaf groep 5 liefst een kadobon. Ideaal, ik haal een stapel kids kado kaarten voor de feestjes die gaan komen, en kind kan zelf iets uitzoeken (intertoys, Hema, efteling, Donald Duck etc, hier allemaal in de buurt 😉). J en F sparen ze op en kopen dan vaak een grotere legoset.
pi_215545131
Hier vullen ze ook vaak een mandje bij de plaatselijke speelgoedwinkel. Als jarige krijg je daar al een klein cadeautje als je je kratje vult, dus dat is al een happening op op zich O+

Toen ik het 1e jaar bij mijn oudste alleen doorgaf wat haar interesses waren, kreeg ze drie keer dezelfde barbiepop :')

Budget is hier variërend van 5 tot 10 euro, met soms een uitschieter naar 15 euro. Zelf hou ik vaak ook 10 tot maximaal 15 euro aan.
pi_215546094
Grappig topic :)

In mijn tijd bestonden de keuzes volgens mij alleen uit (disco)zwemmen en bowlen.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')