abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:37:54 #101
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54263732
Wauw!! Die is gaaf geworden zeg!
klink weer als een leuk feestje. Heel veel plezier!!
Wij plannen nog steeds een griezelfeest, maar er komt steeds wat tussen
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:46:16 #102
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54263853
Dankje!

Vraag me alleen af of we die piñata ooit kapot gaan krijgen ik heb maar drie lagen papier, maar het ding is best stevig.

Heb hem gevuld met snoepjes en piepschuimpjes (sneeuweffect )
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:39:30 #103
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54264626
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 14:46 schreef Tan het volgende:
Dankje!

Vraag me alleen af of we die piñata ooit kapot gaan krijgen ik heb maar drie lagen papier, maar het ding is best stevig.

Heb hem gevuld met snoepjes en piepschuimpjes (sneeuweffect )
ik denk dat het best mee zal vallen. Niet met een al te lang koord ophangen misschien? als ie ook nog ver kan swiepen wordt het alweer moeilijker.
Iets dergelijks (qua hard) had ik met die dino-eieren. Na drogen leken ze wel heel knoeterhard. En domdomdomdom, niet één extra gemaakt om te proberen. Gelukkig waren ze met twee flinke hamerslagen kapot te maken. en dat vonden de kinderen eigenlijk wel leuk. gelijk stuk is ook te makkelijk, ze willen wel het idee dat er "gewerkt" moet worden. Maar niet te hard..
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:26:03 #104
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54265444
Ja, inderdaad, niet een te lang touw, maar ook niet te kort denk ik, anders kunnen ze er niet bij
pi_54308233
Nou......het is bijna zover (nog 1 weekje). Mede naar aanleiding van dit topic heb ik besloten om het gewoon lekker rustig en thuis te houden, met niet al te veel poespas.

Om 14.00 uur komen de kinders (zeven stuks) en dan gaan we middels het balonnenspel cadeautjes uitpakken en taart eten (de jarige mag een ballon uitzoeken en daar zit een naamkaartje in. We laten de ballon knallen en diegene mag het cadeautje geven, etc. etc. etc.).
Dan gaan we om een uur of 15.00 uur t-shirts verven die ze ook zelf mee naar huis mogen nemen.
Dan gaan we om een uur of 16.00 uur pannenkoeken versieren! En opeten natuurlijk...........
En dan is het om 17.00 uur weer afgelopen.................

Oh! En ik ben ook bezig geweest met een tractatie voor school, eentje is al bijna klaar. Ze mag twee 'taarten' mee naar school nemen, eentje van prinsessen en eentje van cars (die moet ik nog in elkaar zetten). Hier op de foto is hij nog niet helemaal af, er moet nog een mooi roze lint omheen en wat glitters erop, maar you get the picture. In de doosjes zit een ballon en een zakje snoep.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_54308773
Die pinguin is gaaaf! Die maak ik over een paar jaar ook.

Klinkt als een goed plan Tezz. Eenvoud is vaak het succes. Die taart is leuk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54311592
hartstikke mooi geworden Tan!

in zo'n teletubbies-tussen-filmpje zag ik toevallig laatst ook zo'n piñata, en daar hadden ze een iets makkelijker/rustiger manier om het ding open te krijgen: er was een luikje onderin gemaakt, met daaraan een lintje om het open te trekken. daarnaast/omheen ook heeel veel andere ('loze') lintjes aan de piñata bevestigd. de kinderen mochten om de beurt een lintje trekken, en het was dus wachten tot iemand dat ene lintje te pakken had en alle snoepjes en confetti eruit kwamen vallen. zag er heel leuk uit!
  vrijdag 2 november 2007 @ 13:25:03 #108
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54315042
Dank je, het was een heel leuk feest!

De piñata ging trouwens vrij snel kapot, dat viel me mee, maar hij vloog ook van het touwtje af scheurde door zeg maar. Volgende keer verstevig ik dat deel met een stukje kippengaas.

(Foto's van het feestje staan hier)
  vrijdag 2 november 2007 @ 21:02:09 #109
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54325402
Gaaf die pinguïn! Ik wil binnenkort een piñata maken voor mijn zus. Ik lees overal dat je een ballon moet gebruiken, maar is dat niet heel klein? Op foto's en plaatjes lijken die dingen heel groot. Aan de andere kant, hoe groter ze zijn hoe meer snoepjes en opvulmateriaal er in moet natuurlijk

En wanneer vul je hem eigenlijk? Tijdens het papier machée-en, als grootste deel 'af' is en alleen de bovenkant nog open? Of laat je bovenkant tijdje open tot het droog is, dan vullen, en daarna pas dichtmaken en weer laten drogen? Zo'n natte lijm damp lijkt me nou niet echt bevordelijk voor de snoepjes namelijk. Of maakt dat niks uit als je verpakte snoepjes gebruikt?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 3 november 2007 @ 08:08:43 #110
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54333516
@tex. Ik heb een grote ballon gebruik. (XL zijn wel te koop bij o.a. de Hema). Ik heb laatst ook sint maarten lampionnen van papier maché gemaakt met de kinderen en daarvoor heb ik een kleine ballon genomen.

Voor de lijm heb ik een heel pakje behangplak extra zware kwaliteit aangemaakt, (veel te veel, een half pakje is meer dan voldoende!!!) en dit gemengd met éénderde potje houtlijm. Beide ook van de Hema. Ik heb de onderkant opengelaten. Vervolgens drie dagen laten drogen (op een vaas of kan bijv.) - eerst heb ik hem neergezet op de wasdroger terwijl die aanstond, zodat hij mooit even kon profiteren van die warmte en daarna heb ik hem op de badkamer laten staan, want daar staat het raam altijd flink open.

Toen hij helemaal droog was heb ik hem gevuld met verpakte snoepjes (zuurtjes en MiniBros, anders werd het te zwaar), piepschuimpjes (van dat verpakkingsmateriaal) en flink veel confetti. Maar je kunt er ook kleine kadootjes in doen las ik op internet. Ik zou er alleen geen onverpakt snoep in doen zelf.

Vervolgens heb ik de onderkant dichtgeplakt, wederom drie dagen laten drogen en daarna schilderen met plakaatverf (dof) of acrylverf (glanzend).

Je kunt hem daarna nog afmaken met crepepapieren linten of papier, of andere versiersels natuurlijk. Dat heb ik hier niet gedaan, een pinguïn heeft niet zoveel te versieren , maar bij bijv. een pop is het leuk om er wollen/papieren haren op te plakken en wiebeloogjes of zo.

Succes ermee!!
  zaterdag 3 november 2007 @ 08:25:21 #111
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54333569
Bedankt Tan, voor je gedetailleerde uitleg!
Nu moet het vast wel gaan lukken
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 3 november 2007 @ 11:42:45 #112
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54335270
Wat ik nog wilde weten Tan:
Was ie een beetje makkelijk stuk te krijgen? En was het het succes wat je ervan gehoopt had?
ben heel benieuwd.....
  zaterdag 3 november 2007 @ 13:46:44 #113
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54336731
@ de BV Ja, met een paar klappen was hij stuk, maar hij scheurde ook bij het touwtje door, dus ik moest een paar keer opnieuw gaatjes maken om hem op te hangen. De volgende keer verstevig ik dat deel met kippengaas oid.

En de kinderen waren dolenthousiast, vooral dat stukmeppen en de troep erna hahaha!

@Tex, graag gedaan!
pi_54520738
Zoooooooooooo het zit erop. Poepoe wat een dag zeg! Gistermiddag van twee tot vijf had ik zeven dames op visite die behoorlijk druk en uitgelaten waren. Het feestje was wel erg leuk moet ik zeggen.

Eerst met z'n allen taart eten aan een mooie tafel:

Dan cadeautjes uitpakken door midden van ballonnen. De jarige job kiest een ballon, de kinderen mochten zeggen of ik hem moest laten knallen of rustig leeg laten lopen en in de ballon zat de naam van het kindje wat het cadeau mocht geven.

Daarna gingen we tassen versieren. Ik had op internet van die linnen tassen besteld met een kleurplaat er op gedrukt. En met textiel krijtjes mochten ze hier mee aan de slag:

Toen een uurtje spelletjes doen: danswedstrijd (wie danst het mooiste, wie danst het gekste etc. etc.), verhaal naspelen als een toneelstuk, schipper mag ik over varen etc. etc.

Als laatste pannekoeken versieren en smullen maar ! Het laatste kwartier heb ik een dvd met sinterklaas verhalen aangezet, dus toen de ouders kwamen waren ze allemaal weer kalm en rustig.

Mijn man en ik hebben na afloop eerst van de rust genoten (hihih) en ons kind lag om zes uur zowat al in bed, maar het was superleuk!!!!! Ze heeft een leuke verjaardag en een leuk feestje gehad.

Iedereen bedankt voor het meedenken in dit topic en sommige tips ga ik zeker onthouden voor volgend jaar!
pi_60535144
tezz, 't ziet er hartstikke leuk uit allemaal. ik ben ook bezig een beetje een invulling te verzinnen voor Piets eerste verjaardags(kinder)feestje, over ± een maand. dus heb weer vol belangstelling de bovenstaande verhalen en tips doorgenomen. leuk! de uitnodiging is al klaar, piet heeft de lijst genodigden ook klaar (3 jongens, 2 meisjes), nu de rest nog. we doen 't in ieder geval gewoon thuis. ik zag al veel leuke ideeën voorbij komen!
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:58:54 #116
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60535957
Wij zijn laatst naar Best Zoo geweest en daar waren ook mensen voor een kinderfeestje, dat vond ik heel leuk aangezien Best Zoo helemaal niet zo duur is en ze er voor kinderen ook nog smincken, een poppentheater en ballonknopen hebben.

Zou dan met 5 of 6 kinderen gaan denk ik.

Of heel de klas uitnodingen en ouderwetse kinderspellen doen zoals koekhappen, ei-op-lepel-in-de-mond-lopen, appelhappen, ezeltje prik , zaklopen enz.

wat ze zelf het leukste vind uiteraard.
  zondag 3 augustus 2008 @ 22:15:01 #117
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60536399
Dat met die linnen tasjes had ik ook bedacht voor komende winter hier

Lijkt me erg leuk met een aantal 5 jarigen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 3 augustus 2008 @ 22:38:40 #118
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60537065
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:58 schreef KD-fotografie het volgende:

Of heel de klas uitnodingen en ouderwetse kinderspellen doen zoals koekhappen, ei-op-lepel-in-de-mond-lopen, appelhappen, ezeltje prik , zaklopen enz.
Héél de klas?
En die lepel in de mond is gevaarlijk he, zeker als je er een wedstrijdje van maakt. Je kunt net zo goed de lepel in de hand laten houden.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 4 augustus 2008 @ 01:29:55 #119
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60541271
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 22:38 schreef Moonah het volgende:

[..]

Héél de klas?
En die lepel in de mond is gevaarlijk he, zeker als je er een wedstrijdje van maakt. Je kunt net zo goed de lepel in de hand laten houden.
Hier zijn de klassen niet zo groot, zo'n 15 kinderen maximaal maar meestal zo rond de 12.

En tja, met zaklopen kan je ook vallen en je arm breken, met koekhappen kan je stikken in een stukje koek, met appelhappen in water misschien wel verdrinken.
Opletten is heel goed maar je kan ook overdrijven.
pi_60542848
ik vind je arm breken met zaklopen toch net wel ff anders als de kans dat je een lepel door je achter hoofd valt...
dat valt bij mij in de categorie lopen/rennen met een lollie in je mond. Dat mag van mij ook niet.
Brrr
pi_60543291
KD ik vind 't ook echt heel duidelijk in de categorie 'veel te link' vallen. ze mogen hier ook absoluut nooit met een lepel of lollie in de mond rondlopen zelfs, laat staan rennen. dus waarom zo'n risico opnemen in je spelletjes? daar zou ik echt niet blij mee zijn, als mijn kind dat op een feestje van iemand anders te doen kreeg. de eierrace kan prima met lepel in de hand, en is dan ook vaak al moeilijk genoeg.
  maandag 4 augustus 2008 @ 11:17:47 #122
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60545379
nou, dan zal ik bij deze beloven dat ik nooit kinderen in levensgevaar zal brengen door ze met een lepel in de mond te laten lopen zoals generaties voor ons ondoordacht hebben gedaan.
  maandag 4 augustus 2008 @ 12:00:53 #123
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60546267
Volgens mij haal je twee spelletjes door elkaar, KD Misschien dat in jouw omgeving iemand het ooit anders heeft gedaan, maar het eierrace spelletje is toch echt gewoon met lepel in de hand hoor! Ook 3 generaties geleden wisten moeders heus wel dat met een voorwerp in je mond rennen niet zo'n slim plan is
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  maandag 4 augustus 2008 @ 12:33:00 #124
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60546874
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:17 schreef KD-fotografie het volgende:
nou, dan zal ik bij deze beloven dat ik nooit kinderen in levensgevaar zal brengen door ze met een lepel in de mond te laten lopen zoals generaties voor ons ondoordacht hebben gedaan.
Ik vind het een beetje flauw dat je er zo spottend over doet KD. Ook al zou het al 'generaties zo ondoordacht gedaan zijn', dat wil toch niet zeggen dat er nooit een ongeluk mee is gebeurd? Het zal net je kind maar wezen.... En al is het het kind van een ander, dan nog... Waarom dat risico nemen?
pi_60546977
ik kan me ook niet anders heugen of 't was met lepel in de hand, jellyrose.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 4 augustus 2008 @ 12:38:50 #126
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60547006
verpakte snoepjes happen in een bakje met water
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 4 augustus 2008 @ 13:28:17 #127
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60548221
Hier was dat wel zo maar ik reageer zo sarcastisch met knipoogje omdat ik het niet de moeite waard vind om er een discussie over te houden terwijl het zich waarschijnlijk toch nooit zal voorkomen.

Hier was het overigens lepel in de mond, ei of balletje erop , je handen op de rug en dan kijken wie er het eerste over de finisch was, er is nog niemand gewond door geraakt of ervan overleden.
  maandag 4 augustus 2008 @ 13:56:08 #128
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60548934
KD, je kan toch best toegeven dat het idd gewoon een redelijk onveilig spelletje is zonder het te gaan vergoeilijken? Je leert je kinderen toch ook om normaliter niet met voorwerpen in de mond te lopen/rennen omdat het gevaarlijk is, maar op feestjes is het dan opeens een leuk spelletje? Da's toch op z'n minst een beetje vreemd?

En als je echt denk dat het allemaal wel mee zal vallen; google even op "impalement injuries" / "mouth injuries children". Ik wil niet drammen, maar ik heb ooit een jongetje met een potlood dwars door z'n gehemelte gezien en geloof me.. dat was echt niet grappig
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  maandag 4 augustus 2008 @ 14:09:25 #129
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_60549200
Ik vind het zelf oook gevaarlijk, maar ik ken het dus wel op de manier van KD handen op de rug lepel in de mond, en zon pingpongballetje erop
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 4 augustus 2008 @ 14:24:52 #130
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60549537
Jullie hebben gelijk, het is gevaarlijk, ik weet niet wat me is overkomen om dit toe te voegen aan het lijstje van ouderwetse spellen, zo goed?
Jeetje, ik heb toch al aangegeven dat ik het niet zal doen moeten we er dan over blijven doorgaan?

En Demi heeft overigens zelfs nog nooit een lolly op dus lopen ermee ook niet en met eten word hier ook niet gelopen dus ook niet met lepels in de mond.
  maandag 4 augustus 2008 @ 16:16:20 #131
35189 Troel
scherp en bot
pi_60552091
Gezellig topic zo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 4 augustus 2008 @ 16:35:45 #132
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60552536
enorm..
  † In Memoriam † dinsdag 5 augustus 2008 @ 20:50:38 #133
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60584203
Feestelijk topique

Bij http://www.artvlaai.nl/kinderfeestje.htm kun je een compleet koekjesbakpakket bestellen. Voor 35 euro kun je met 10 kinderen thuis koekjes bakken met alles erop en eraan. Er zitten zelfs bakkersmutsen bij.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 20:54:12 #134
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60584297
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 13:28 schreef KD-fotografie het volgende:
Hier was dat wel zo maar ik reageer zo sarcastisch met knipoogje omdat ik het niet de moeite waard vind om er een discussie over te houden terwijl het zich waarschijnlijk toch nooit zal voorkomen.

Hier was het overigens lepel in de mond, ei of balletje erop , je handen op de rug en dan kijken wie er het eerste over de finisch was, er is nog niemand gewond door geraakt of ervan overleden.
Ik vind dat je een beetje stom kletst hier. Je kan zelf toch wel bedenken dat zoiets gewoon link is als een kind struikelt of niet soms. Of mag Demi ook rondlopen met d'r tandenborstel in de mond bijvoorbeeld?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 21:19:10 #135
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_60584912
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 20:50 schreef Slaapmeisje het volgende:
Feestelijk topique

Bij http://www.artvlaai.nl/kinderfeestje.htm kun je een compleet koekjesbakpakket bestellen. Voor 35 euro kun je met 10 kinderen thuis koekjes bakken met alles erop en eraan. Er zitten zelfs bakkersmutsen bij.
He wat leuk! Wel vrij prijzig, maar wel leuk .
Maar met mijn miniscuul kleine combimagnetron als oven zou het geen succes worden ben ik bang .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 21:32:27 #136
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60585222
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 20:54 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik vind dat je een beetje stom kletst hier. Je kan zelf toch wel bedenken dat zoiets gewoon link is als een kind struikelt of niet soms. Of mag Demi ook rondlopen met d'r tandenborstel in de mond bijvoorbeeld?
Dank je Vivi , vind jou ook een enorm leuk mens enzo.

Jeetje zeg, zullen we er met zijn alleen over door blijven zaniken, komt de gezelligheid echt ten goede of niet?
Of is het tegenwoordig juist veel leuker om maar ruzie te zoeken en moeilijk te doen?
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 21:37:44 #137
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_60585352
Bij de Kinderen van deze maand zat trouwens ook weer een kinderfeestjes-bijlage. Met o.a. veel spelletjes voor een tuinfeest. Ik bewaar hem mooi, wie weet heb ik er nog wat aan als F haar eerste kinderfeestje gaat geven (in april 2009 )
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Jubileum moderator woensdag 13 augustus 2008 @ 20:43:10 #138
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60805227
Ik moet over een maand voor het eerst een kinderfeestje organiseren Waar vind ik die linnen tasjes, want dat ziet er wel erg leuk uit!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 13 augustus 2008 @ 21:16:04 #139
3011 E.T.
pi_60806402
Lobbes

daar ook textielstiften
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 21:16:08 #140
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60806406
Maar nog even over veiligheid....
Het lijkt me dus echt doodeng om met 6 kinderen van iemand anders naar een (onoverzichtelijk) zwembad te gaan. Voor mij dus echt nooit zwemfeestjes. Of stel dat je eigen kind ervoor uitgenodigd wordt. Brr. Nouja, wie weet piep ik over een paar jaar anders.
En heel stom: voor mijn werk ga ik regelmarig met een groep 10-14 jarigen zwemmen. Mits ze hun zwemdiploma hebben. En incl. 2 collega's.

Ontopic:
Ik hou van speurtochten. Inderdaad met schatten, spoken en taart eten met je handen. Heb laatst ook een speurtocht gemaakt voor grote mensen. Hilarisch!
Ik las ook ergens een kinderfeestje met knutselen en cake versieren. Het lijkt mij heel erg moeilijk voor jonge kinderen om zo lang aan tafel te blijven zitten. Even tikkertje of verstoppertje tussendoor helpt ze om weer enthousiast verder te knutselen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_60806482
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:43 schreef Lois het volgende:
Ik moet over een maand voor het eerst een kinderfeestje organiseren Waar vind ik die linnen tasjes, want dat ziet er wel erg leuk uit!
bij creassie.nl kun je ze voor 0,85 cent kopen

ik weet eigenlijk niet of je zoiets ook bij een wibra of action kan kopen trouwens...
pi_60806558
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:16 schreef Lishe het volgende:
Het lijkt me dus echt doodeng om met 6 kinderen van iemand anders naar een (onoverzichtelijk) zwembad te gaan. Voor mij dus echt nooit zwemfeestjes. Of stel dat je eigen kind ervoor uitgenodigd wordt. Brr. Nouja, wie weet piep ik over een paar jaar anders.
Dat lijkt mij dus ook echt niks...

en als mijn eigen kind daarvoor wordt uitgenodigd ook niet (ook al heeft hij een diploma)

ik ben heel relaxed verder, totaal geen paniekzaaier, maar met water dus wel
pi_60806715
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:16 schreef E.T. het volgende:
Lobbes
wat een leuke site zeg

In plaats van dat ik alles in 1 post zet
  woensdag 13 augustus 2008 @ 21:27:40 #144
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_60806869
Ik vind die linnen tasjes ook zo leuk .
F heeft er vorig jaar op vakantie een wat grotere linnen tas gekleurd. De tas gebruikt ze nu als gymtas .

Ik heb Lobbes ook maar even gebookmarkt. Ik zag dat ze behalve linnen tasjes met vlinders ook feestartikelen met vlinders hebben (bordjes, bekers, slingers). Ik voel een vlinderfeestje komen .
pi_60806919
Wij gingen regelmatig zwemmen met kinderfeestje. Mijn moeder en een tante op de kant. En wij in een betonnenbakzwembad in het water, met diploma natuurlijk. Dat vond ik best kunnen. Ik hoop dat Anna straks feestje wil met speurtochten en quizzen en verhaaltjes.

Overigens heb ik zelf heel vaak met een lepel en een pingpongballetje gelopen. Daar sta je dan niet bij stil, als kind, dat het gevaarlijk kan zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_61488894
quote:
Op maandag 8 september 2008 19:38 schreef Lois het volgende:
Bix wat een superverjaardag! Echt heel leuk gedaan allemaal!
Wil jij mij nog even hier: De wereld van kinderfeestjes... nog even tips geven over het versieren van taartjes? Ik moet er nl. as zaterdag aan geloven en ik kan maar niet verzinnen hoe en wat we moeten versieren.
Lois, ik heb 'gewoon' van die cakejes / muffins gebakken, een pak gewone en een pak chocolade (wel met speciale cakemix uit een reformwinkel en sojamelk en plantaardige boter omdat 1 genodigde allergisch is voor lactose...). toen een paar bakjes glazuur gemaakt van heel veel poedersuiker en een beetje water (+ evt wat kleurstof). en heel veel div. versierseltjes ingeslagen de afgelopen tijd. alles in bakjes verspreid over de tafel, lepeltjes erin en ze kunnen maken wat ze willen. 't waren maar kleine cakejes, sommigen hebben er wel 3 gemaakt. (ze aten ze niet altijd helemaal op maar allez). die versiersels kun je bijv. in de supermarkt kopen, daar hebben ze vaak wel wat uit 't assortiment van dr. Oetker (ook div. figuurtjes), maar bij speciale taartenwinkels kun je ook heel leuk versierspul kopen (zoals onze favo 'detafelvan18.nl', maar er is er vast ook wel een bij jullie in de buurt, en anders zijn er nog talloze webshops waar ze dat spul verkopen). moet nog wel lukken voor zaterdag!

[ Bericht 7% gewijzigd door bixister op 09-09-2008 00:31:52 ]
pi_61489089
ik zal morgen 't "programma" van piets feestje hier even neerzetten, 't is nu wat te laat.
pi_61490573
Heej, ineens verschijnt dit topic weer in my at's! Leuk!

En hoewel het pas september is, ben ik eigenlijk ook al weer bezig geweest met het plannen van het kinderfeestje van mijn dochter. Ze wordt zes in november.

Ik ga er dit jaar voor kiezen om haar feestje deels thuis, maar ook deels ergens anders te vieren. Ik heb namelijk een stapel kaartjes besteld voor 'het feest van Sinterklaas' hier bij ons in het theater. Het is een toneelstuk met veel liedjes en veel zwarte pieten en natuurlijk de sint. Kaartjes kosten 6 euro per kind, dus dat is nog wel te doen!

Verder vooraf eerst thuis cadeautjes uitpakken op een ludieke manier (ik weet nog niet hoe) en taart eten (cake versieren??) en na de voorstelling hier thuis frietjes eten.

Ik heb er nu al weer zin in, hihI!
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:36:09 #149
24188 Belana
kloon van belana
pi_61494748
ja, bix, jij gaat mij een programma doen van Liam's toekomstige feestje
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:48:39 #150
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61495030
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:16 schreef Lishe het volgende:
Ik hou van speurtochten. Inderdaad met schatten, spoken en taart eten met je handen. Heb laatst ook een speurtocht gemaakt voor grote mensen. Hilarisch!
Ik las ook ergens een kinderfeestje met knutselen en cake versieren. Het lijkt mij heel erg moeilijk voor jonge kinderen om zo lang aan tafel te blijven zitten. Even tikkertje of verstoppertje tussendoor helpt ze om weer enthousiast verder te knutselen.
Ik ook! Graag tips voor de toekomst van mijn kinderen Ze zullen gaan puzzelen en speuren hier. Ik heb laatst zelfs al een prachtige plek in de duinen gevonden waar een van de tochten gaat eindigen, daar kunnen ze dan gaan zaklopen/koekhappen etc. Ik heb er nu al zin in terwijl het zeker nog een jaar of 3 zal duren voor we zo'n feestje kunnen geven

En voor volwassenen? Hoezo? Wel leuk!
Lekker douchen!
pi_61495191
nog even voor lois, een webshop vol taart(jes)-decoraties:

speurtocht lijkt me ook superleuk, deden we vroeger thuis ook vaak.
  dinsdag 9 september 2008 @ 20:50:07 #152
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61508995
Ik zag snoepjesmemory in het fototopic! Wat een leuk idee!
  Jubileum moderator dinsdag 9 september 2008 @ 21:15:37 #153
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61509748
Tnx Bix, ik ga zoeken in de supermarkt, iets nu nog bestellen voor zaterdag lijkt mij te last minute.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_61512063
moonah, ja met de gewonnen snoepjes konden ze hun 'meeneemzakje' vullen . uit de pinata kwam ook nog genoeg leuks & lekkers, ter compensatie voor de niet zo handige memory-spelers. tips:

• realiseer je als je bij de Jamin in die bakken snoepjes aan 't uitzoeken bent dat 't aantal sóórten snoepjes niet gelijk is aan het aantal bekertjes. (ik bleef maar denken: "hmm, dit is nog niet zo heel veel, laat ik er nog maar wat bij kiezen..." maar goed, je moet dus wel even vermenigvuldigen met 2 dus we hadden bijna 50 bekertjes hier... daardoor werd 't wat moeilijk en iets te lang. maar lol hebben ze wel gehad, en zo had wel iedereen wat gewonnen.
  • kartonnen bekertjes zijn geschikter dan plastic bekertjes, want daar schijnt 't toch een beetje doorheen.
  • neem geen dropsleutels of ander 'lang' snoepgoed, dat past niet onder zo'n bekertje!

[ Bericht 64% gewijzigd door bixister op 09-09-2008 23:02:58 ]
  • pi_61512680
    lois, je kunt natuurlijk ook nog bij 't broodbeleg allerlei bruikbaars vinden voor de versiering. hier vonden ze 't wel heel leuk dat we behalve al die strooiseltjes ook figuurtjes erbij hadden. van dr. Oetker, uit de supermarkt, hadden we zowel een doosje 'dieren'figuurtjes als 'prinsessen'figuurtjes meegenomen. (bevatten elk 12 stuks).
    pi_61513267
    Wat een leuk feestje had Piet bixister.
    En voor een lijst met spelletjes hou ik me altijd aanbevolen
    die pinata was ook gaaf zeg ( www.pinata.nl was het he?)

Met Sven's verjaardag had ik een speurtocht hiervandaan: www.speurtochten.nl

dit is meteen een tvp met tips
    Hier had uw advertentie kunnen staan :P
    pi_61513729
    Wat een leuk feestje bix! Ik heb er echt zin in, over 3 jaar mag ik ook.
    *OUD heilige*
    pi_61514228
    hehe, eindelijk even tijd: hier dan de onderdelen van piets (5 jaar-)feestje op een rij:

• ballonnenprikken + kadootjes uitpakken. Piet mocht telkens een ballon laten knallen (met een cocktailprikkertje), waar we briefjes met namen van de kinderen in hadden gestopt. het kind met de naam die uit de geknalde ballon viel mocht dan een kadootje geven.
  • taartjes versieren & opeten (+ limonade met een mooi rietje). + zingen voor de jarige natuurlijk.
  • tik-tik-tik wie ben ik? je zit in een kring, één kind moet in 't midden gaan zitten, handen voor de ogen. iemand uit de kring staat (zo stilletjes mogelijk) op, en tikt op de rug van kind-in-midden, en zegt met een zo verdraaid mogelijke stem "tik tik tik wie ben ik??". kind raadt, en vervolgens neemt de tikker de middenplaats in. etc. tip: doe als ouders ook mee, en dan expres verkeerd raden natuurlijk, hilariteit gegarandeerd. ik dacht van te voren dat ze dit spel misschien te kinderachtig zouden vinden maar het kwam gedurende de hele middag terug, ze hadden er erg veel lol mee.
  • verkleden, en natuurlijk tijd voor 't bijbehorende 'gek doen'
  • een groepsfoto maken
  • proef-spel: eierdopjes (of andere kleine bakjes uiteraard) vullen met suiker, ketchup, pindakaas, appelmoes, appelstroop, hagelslag, jam, etc. om de beurt kregen ze een blinddoek om en mochten ze 3 smaken raden. vonden ze heel spannend!
  • foto-lijstje versieren (bij de hema hebben ze leuke 'diamantjes' en houten stickers. ik heb op 't laatste nippertje nog wat zakjes glimletters -helaas niet zelfklevend dus je hebt er lijm bij nodig- erbij gekocht, en dat was ook een succes; bijna iedereen wilde daar ook graag z'n naam mee maken).
  • kegelen.
  • chips-dobbelspel : als je zes gooit, mag je onbeperkt chips eten. maar wel pas nadat je een muts op gedaan hebt, sjaal om, en een gekke bril op. (de handschoenen hebben we bij nader inzien achterwege gelaten, zo'n gedoe). en TOT de volgende zes gooit natuurlijk, dan mag díe persoon alle attributen aan / op zetten en chips eten. vonden ze maar zozo, ze hadden zo'n zin in chips dat ze 't niet leuk vonden om te moeten wachten tot ze een keer 6 gooiden. maar 't levert wel grappige foto's op.
  • snoepjesmemory. neem tig kartonnen bekertjes, en veel verschillende snoepjes, van elke soort 2. om de beurt mag iedereen er 2 omdraaien. bij 2 dezelfde snoepjes zijn die voor jou.
  • tijd ingelast voor even buiten spelen, ondertussen patat gebakken en de groepsfoto geprint + in de lijstjes gedaan.
  • patat, met daarbij (door piet zelfgemaakte) worstebroodjes. (je ziet anna op de foto d'r handen voor haar ogen doen omdat ze graag wil dat iemand 'tiktiktik-wiebenik?' bij haar doet )
  • afsluitend: piñata -> om de beurt lintjes trekken: slechts 1 lintje opent het geheime klepje waardoor de vulling eruit komt (kleine grabbelton-achtige kadootjes, wat verpakte snoepjes, en vooral heel veel confetti...)
    -> gewonnen snoep/speeltjes in de 'meeneemzakjes'. ze wilden ook graag confetti mee! sommigen stopten hun zakje juist daar mee vol. )
    tot slot: naar huis brengen. fotolijstjes (incl. foto) + zakjes mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door bixister op 10-09-2008 10:01:38 ]
  • pi_61517699
    Bix wat een leuk feestje zeg! Echt zo'n feestje als waar je als kind vroeger zelf op hoopte
    pi_61517911
    Bix, wat klinkt jouw feestje leuk! Mag ik volgend jaar ook komen?

Nee maar serieus, het is een heel werk om thuis een feestje te organiseren, maar de kinderen vinden het vaak net zo leuk of zelfs leuker dan van die dure buiten de deur partijtjes.

In groep 7 hadden wij ook een feestje thuis voor Priscil. Daar werd de rest van het jaar nog over gepraat dat het zo gezellig was, met zovel leuke spelletjes.
    I am unconditionally and irrevocably in love with him.
    I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
    pi_61518063
    er waren een paar kinderen die aan sommige dingen niet mee wilden doen, maar het fijne is dat dat dan ook helemaal niet hoeft. 1 meisje wilde niet verkleden, 1 jongen wilde geen foto-lijstje versieren. prima, die gingen lekker even in de tuin spelen of iets anders doen, geen probleem. G heeft zijn lijstje even voor 'm versierd, overigens. anders was 't toch wat kaal. G zorgde sowieso voor de nodige grappen tussendoor, die de feestvreugde flink verhoogden. er was 1 meisje dat licht autistisch is, en doorgaans ook extreem verlegen/stil. zelfs zij kwam helemaal los doordat ze zo vreselijk moest lachen om G.
      woensdag 10 september 2008 @ 18:52:15 #162
    115121 Arizona
    Zeg maar Arißona
    pi_61530270
    Bix, wat een leuke dingen hebben jullie gedaan op Piet's feestje!
    Hoelang duurde het feestje? Want het lijken mij nog best veel activiteiten, of viel dat in de praktijk mee?
    pi_61631157
    oh sorry Malo, ik zie je vraag nu pas. het feestje duurde van 14.30u tot 18.30u. het was inderdaad een nogal vol programma, we hebben zelfs een paar dingen gaandeweg nog geschrapt .
      maandag 15 september 2008 @ 19:42:24 #164
    115121 Arizona
    Zeg maar Arißona
    pi_61654290
    Geeft niks Bixister, het is een forum, geen chatprogramma

Ik heb mooi wat ideetjes uit jouw lijstje genoteerd voor F's feestje (dat is pas in april maar goede ideeën kun je niet vroeg genoeg verzamelen ) .
    pi_61655372
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 11:48 schreef sjak het volgende:

[..]

Ik ook! Graag tips voor de toekomst van mijn kinderen Ze zullen gaan puzzelen en speuren hier. Ik heb laatst zelfs al een prachtige plek in de duinen gevonden waar een van de tochten gaat eindigen, daar kunnen ze dan gaan zaklopen/koekhappen etc. Ik heb er nu al zin in terwijl het zeker nog een jaar of 3 zal duren voor we zo'n feestje kunnen geven

En voor volwassenen? Hoezo? Wel leuk!
    Haai

Ik heb op campings in Frankrijk gewerkt als kinder-animatrice en wat wij vaak deden was bijvoorbeeld een "...-dag". Dit kan dus eigenlijk met alles op de puntjes. Voorbeeldje:

Piratendag (doelgroep 6 tot 10 ofzo)
    - beginnen de dag met iets creatiefs, meisjes mogen een mooie piratenprinsessen ketting maken en jongens hun eigen hoed versieren. Hoed alvast van zwart karton uitknippen en dan witte wasco of gewone schoolbordkrijtjes neerleggen waarmee ze bijvoorbeeld doodshoofden kunnen tekenen, ooglapje erbij en klaar is piet piraat. voor de dames, van die grote buisjes pasta, verven met plakkaatverf even laten drogen en aan een koord rijgen en omdoen. (voor een indianen-dag denk dan aan verentooien en kettingen ofzoiets, enz.)
    - daarna moeten ze op schatzoektocht, maak van tevoren een schatkaart van een a4tje voor ieder kind (delen willen ze niet altijd ) eerst uittekenen en verschillende belangrijke "punten" met aanwijzingen (zie onder) aangeven, daarna met een aansteker even de randjes omvlammen en kopje thee eroverheen gooien voor het mooie donkere effect.
    - op zoek naar punt 1, hier kunnen ze een aanwijzing vinden voor bij hun eind-zoektocht; zet hier iemand neer, bijvoorbeeld je man, liefst verkleed, die de kinderen leert hoe ze een piratengroet moeten brengen. Verzin iets leuks. Ahoy matey ofzo als ze dat allemaal gedaan hebben krijgen ze de aanwijzing. Deze aanwijzingen kunnen zoiets zijn als "de schat zit onder de grond" of juist in een boom, of "zoek uiteindelijk naar iets blauws". Zodat het zoeken naar de schat soepel verloopt.
    - op zoek naar punt 2, een echte piraat kan natuurlijk zwaardvechten, dus hier staat iemand die ze stuk voor stuk moeten verslaan (graag na een slag of 2 neergaan, dat houdt het leuk en snel ), daarna krijgen ze aanwijzing twee.
    Zo kun je nog meer dingen tussendoor verzinnen, afhankelijk van hoeveel tijd je hebt. Wij leerden ze vaak ook nog een piratendansje bijvoorbeeld, waarbij ze dan een hupsje in het rond maken op 1 been bijvoorbeeld, dat soort dingen. En weer een clue erbij. Uiteindelijk komen ze bij de kapitein uit die moeten ze dan de piraten groet brengen, hun dansje laten zien en bijvoorbeeld nog een geheim wachtwoord in zijn oor fluisteren wat ze onderweg geleerd hebben. Als ze dat allemaal gehad hebben komen ze bij de uiteindelijke plek waar de "schat" zich bevindt en moeten ze met behulp van de clues gaan zoeken tot ze de schat hebben gevonden(snoep ofzo of kleine kadootjes voor de kindjes).

Waarschijnlijk ben je hier al wel een paar uur zoet mee maar mocht het nog niet genoeg zijn dan kun je altijd nog schminken of iets dergelijks
    Wellicht wat arbeids-intensief maar o zo leuk zo, vooral bij de iets kleinere kindjes, die vinden het zo spannend
    Zomerkind <3 & Winterkind <3
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
      donderdag 5 maart 2009 @ 16:26:43 #166
    3011 E.T.
    pi_66732350
    *kick*

Morgen is het zo ver.. We nemen 5 kinderen mee uit school en gaan we via een omweg met speurtocht naar huis. Thuisgekomen even gaat het vuur onder de pannen en worden er pannenkoeken gebakken en patatjes. (iemand nog meer pannenkoekversiering dan stroop en poedersuiker?). Na het eten kadootjes met de 'ballonmethode'' .. tasjes kleuren.. snoepjes-memory.. Cakejes versieren willen we ook nog doen tegen 3'en. En dan lopend iedereen naar huis brengen (allemaal in de buurt).
    11.30 school uit en rond 15.30 is het wel weer mooi geweest.
    Heb het chips-dobbelen ook nog staan.. mochten ze zich nog vervelen ofzo ..

Iemand nog gouden boodschappentips? (moet vanavond nog de laatste dingen halen. Cakejes-versiering heb ik al genoeg in huis iig en snoepjes voor de memory ook met kartonnen bekers).

Saskia is er helemaal vol van iig
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 5 maart 2009 @ 16:28:22 #167
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_66732423
    jam, chocosaus, rietsuiker, hagelslag, fruitjes uit blik voor op de pannenkoek
    Today is life -

Dale Carnegie
      donderdag 5 maart 2009 @ 16:39:20 #168
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_66732862
    appelmoes, appelstroop, basterdsuiker

En wat ook altijd leuk is van te voren wat leuke "bekende figuren" uitprinten op karton en uitknippen zodat ze die vorm op hun pannenkoek kunnen doen.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      donderdag 5 maart 2009 @ 16:52:57 #169
    3011 E.T.
    pi_66733326
    vruchtjes vind ik wel een goede!
    en vormpjes maken.. eens even kijken of ik zo creatief ben dat er iets als een 'mal' gemaakt kan worden.. Waarschijnlijk gaat dat er gewoon uitzien als een papier met een onbestemd gat er in

de rest van de dingen heb ik wel in huis
      Licht Ontvlambaar donderdag 5 maart 2009 @ 16:56:51 #170
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_66733474
    Slagroom en hagelslag
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      donderdag 5 maart 2009 @ 17:19:44 #171
    3011 E.T.
    pi_66734300
    dr staan 3 bussen slagroom op m'n lijstje.. moet genoeg zijn toch
      donderdag 5 maart 2009 @ 17:19:53 #172
    115121 Arizona
    Zeg maar Arißona
    pi_66734309
    Chocopasta kan ook goed op pannekoeken, en bananen .
    pi_66735607
    En voor de kindjes die ook van hartig houden op de pannekoek....

*plakjes jonge kaas
    *mini knakworstjes (over de lengte door de helft gesneden)
    of
    *een prutje met blokjes appel en kaneel en wat suiker

Veel plezier morgen E.T.
    "I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
    https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
    pi_66738131
    Net een kinderfeestje gedaan: mijn eerste!! Ook een vijfjarige, en ik had vijf kindjes uitgenodigd en eht twee uur laten duren. Ik had zelf de tafelschikking gedaan (dan kun je de kindertjes zelf strategisch plaatsen, zo had ik een heel verlgen kindje, die zet ik niet naast het drukste kindje van de groep). Feesteleijke bordjes met daarop een masker (maakt geen herrie, ze kunnen het meenemen naar huis en het ziet er leuk uit) met hun naam er op. Meteen maar het cadeauverstoppen gedaan (dat vond mijn kind het spannendst)..
    Toen cake met vijf kaarsjes er op: eerst heeeeel hard lang-zal-ze-leven zingen, dan heeeel zachtjes (voor de muisjes) en dan allemaal de kaarsjes uitblazen, en dan een eigen plak versieren en eten.
    Daarna lekker vrij spelen, wij liedjes gezongen met een gitaar erbij. Je hebt liedjes waarbij je de namen vna de kindern in kunt verwerken.
    Toen spelletjes: grabbelton (met shittige wibracadeautjes...wibra, action, ze hebben geweldige spullen!!), stoelendans, twister en toen kregen ze een medaille.
    Daarna een knutselactiviteit en daarna weer lekker spelen met muziek aan en chipjes. Klaaaarrrrrrr!! Om mee te nemen een zakje met wat wibra-kleine cadeautjes.
    Het was echt, echt een topfeest. Ik ben heel erg uitgegaan van wat mijn kind leuk zou vinden en waar die ana toe was en daardoro werd eht een heel geslaagd feest.

[ Bericht 8% gewijzigd door trulleke op 05-03-2009 19:27:30 (was wat vergeten..) ]
      donderdag 5 maart 2009 @ 19:29:05 #175
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_66738604
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 16:52 schreef E.T. het volgende:
    vruchtjes vind ik wel een goede!
    en vormpjes maken.. eens even kijken of ik zo creatief ben dat er iets als een 'mal' gemaakt kan worden.. Waarschijnlijk gaat dat er gewoon uitzien als een papier met een onbestemd gat er in

de rest van de dingen heb ik wel in huis
    Heb je geen koekjes-bak-vormpjes of kleivormpjes (even wassen?) met een lepeltje kunnen ze daar hagelsag of poedersuiker in scheppen. Je kunt ook snoeppapier halen, laat je ze gewoon zelf vormpjes knippen. Of je laat ze een kommetje of schoteltje op de pannenkoek leggen, iets eroverheen gooien en het er daarna weer afhalen. Heb je een heel mooi rondje.
    *OUD heilige*
      donderdag 5 maart 2009 @ 19:30:02 #176
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_66738659
    Klinkt al een leuk feestje trulleke!

Nog 2,5 jaar en ik mag ook.
    *OUD heilige*
    pi_66741352
    gefeliciteerd nog trulleke, 't klinkt heel gezellig!

E.T. veel plezier morgen!! hier vinden ze vruchtenhagel ook erg lekker op de pannenkoek. pas wel op dat je feestje niet alleen maar uit eet-spelletjes bestaat. dat was bij ons ook een beetje 't geval, en ik merkte dat dat op een gegeven moment gaat tegenstaan. dus een beetje afwisselen met speel-/knutsel activiteiten, of gewoon even gek dansen op feestmuziek, ook altijd goed om de stemming er even in te krijgen.
      donderdag 5 maart 2009 @ 20:48:27 #178
    3011 E.T.
    pi_66741905
    toen ik alles op een rijtje zette zag ik dat ook ineens, bix
    We hebbende tasjes kleuren nog en een stoelendans kunnen we ook nog wel ergens tussen proppen

Sowieso is de bedoeling van de snoepjes-memory dat ze die snoepjes mee naar huis nemen

Saskia is zowieso helemaal hyper .. komt vast allemaal wel goed
      donderdag 5 maart 2009 @ 20:52:48 #179
    115121 Arizona
    Zeg maar Arißona
    pi_66742089
    ET, veel plezier morgen, het wordt vast super . Wij gaan met F's feestje ook tasjes kleuren, heb er wat besteld bij Lobbes. Het kinderfeestje van F is volgende maand, het komt nu dichterbij!

Ik hoop zoooo dat het dan lekker weer is! Bij mooi weer gaan we namelijk picknicken in de speeltuin naast ons huis, en kunnen we buiten Twister doen in plaats van in de woonkamer.
      donderdag 5 maart 2009 @ 20:54:50 #180
    3011 E.T.
    pi_66742184
    Twister is wel alvast een hele leuk om voor volgend jaar te onthouden Vond ik vroeger al zo leuk
      donderdag 5 maart 2009 @ 21:42:20 #181
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_66744233
    Wat is dit toch een leuk topic.
    Veel plezier morgen ET!
    Tip voor bij de stoelendans: even aftasten hoe competitief ze zijn. Ik heb in sommige klassen echt ruzies moeten oplossen omdat het zo spannend was op het laatst.
    Wat ook leuk is voor tussendoor: de stopdans. Muziekje aan, als het stil is moet je bevriezen.
    pi_66744642
    die is inderdaad iets minder ruzie-gevoelig.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 7 maart 2009 @ 19:56:47 #183
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_66806932
    Hoe was het feestje geweest ET?
    Today is life -

Dale Carnegie
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 maart 2009 @ 22:04:49 #184
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_66811238
    Vermoeiend....
    pi_66811327
    naja, je bent er weer voor 'n hele tijd vanaf. heeft Saskia 't leuk gehad?
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 maart 2009 @ 22:10:34 #186
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_66811378
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 22:08 schreef bixister het volgende:
    naja, je bent er weer voor 'n hele tijd vanaf. heeft Saskia 't leuk gehad?
    Saskia vond het prachtig. Middelpunt van de belangstelling en allemaal vriendjes en vriendinnetjes in huis. Ze glunderde van oor tot oor
      zondag 8 maart 2009 @ 08:36:08 #187
    3011 E.T.
    pi_66818383
    Swets kwam ook nog met het besef dat we over drie jaar dit drie keer achter elkaar hebben in de eerste drie maanden van het jaar...

Saskia vond het helemaal geweldig iig We begonnen bij school met een speurtocht. Jammer dat het erg koud was en voor het mooie had ik 'm iets te lang gemaakt. Maar ze waren even de eerste energie kwijt iig
    Toen patat en pannenkoeken gebakken... en allemaal wilden ze eerst pannenkoeken ne daarna patat. Stroop en suiker waren wel gewoon de favoriete versiering. Toen moest er even gespeeld worden, paardje rijden blijkt favoriet en ze gingen dus op elkaars rug de hele kamer door.. kadootjes uitpakken met de 'ballonnen' methode, handen voor de oren en knallen maak! Het lekrpikken vond Saskia nog een beetje eng, dus zij zocht de ballon uit en papa prikte
    Het tasjes kleuren kon ze niet zo bekoren, na één vlinder gekleurd te hebben vonden ze dat wel weer genoeg en wilden ze weer spelen

Snoepjes-memory was wel een grote hit! Die houden we er in (bix, tnx voor de tip!) Ik had 26 bekertjes maar het hadden er wel meer kunnen zijn De meesten hadden 2 of 3 paren gevonden, een jongetje had niks dus die heeft 'extra's' in z'n tas mee naar huis gekregen
    Tot slot hebben ze nog cake versierd, ze hadden ten slotte nog niks gehad en ze wilden nog wel 'wat lekkers'
    En toen met z'n allen naar buiten om ze weer naar huis te brengen.

Ik vond het nog best heftig, 6 kleuters bij elkaar Ik heb ook echt gister nog wel nodig gehad om bij te komen (mede doordat m'n bekken op zulke momenten zich nog wel laat gelden)
    Saskia vond het geweldig en dat was het belangrijkste!
    (zal straks op andere laptop ff kijken of de foto's heb die geschikt zijn om te plaatsen)
      Jubileum moderator zondag 8 maart 2009 @ 20:11:44 #188
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_66836482
    Het klinkt geweldig ET maar wel vermoeiend idd
    Eva ♥ en Iris ♥
      zondag 8 maart 2009 @ 20:36:04 #189
    593 sjak
    Juffie Bloem
    pi_66837378
    Wow, 6 kleuters in je huis. dat lijkt me ook enorm heftig! Het ziet er uit als een leuk programma
    Lekker douchen!
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 maart 2009 @ 20:43:04 #190
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_66837703
    6 kleuters, een dreumes en een baby he
    pi_66839126
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 20:43 schreef Swetsenegger het volgende:
    6 kleuters, een dreumes en een baby en een vader he
    Die kado-ballonnenmethode? Stop je dan briefjes met namen in de ballonnen, of hoe gaat dat?

Snoepjes-memorie, die ga ik onthouden.

(en binnenkort bix om nog meer spelletjes-tips vragen)
    Hier had uw advertentie kunnen staan :P
      zondag 8 maart 2009 @ 21:17:27 #192
    70514 littledrummergirl
    voor uw vrijmibo
    pi_66839202
    ik krijg helemaal weemoed naar vroeger door dit topic

heb vroeger echt vanalles gedaan,
    brooddeegmannetjes maken ( laten bakken door mams ) en dan schilderen

sjaals gemaakt. ( volgens mij gewoon lange brede repen lakens) en die lekker met veel roze, glitters en plakfriemels versieren. Daarna een modeshow met fotoshoot.

van die gipsen beeldjes schilderen, weet niet eens of dat nog wel bestaat

zwembadfeestje, maar dan wel pas rond een jaar of tien

griezelfeestje, met broodjes dode muis ( puddingbroodjes met zon snoepmuis erin) en heksendrank ( groene ranja met zo'n gummy slang snoepje erin) en dan een speurtoch in het donker, met een eigen lantaarn maar door twee straten ofzo, maar het sfeertje maakt het vanzelf dat het griezelig word

en alles natuurlijk icm de welbekende versierde cake en patat
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
      zondag 8 maart 2009 @ 21:20:36 #193
    37150 livelink
    keek op mijn week ( © DJ11)
    pi_66839361
    Klinkt erg vermoeiend, E.T. en Swets. En het vooruitzicht is inderdaad een beetje eng

Ik ga Yppy de volgende keer gewoon inhuren, samen met de schoonmoeder van Grijs (dacht ik). In ieder geval was er een schoonmoeder hier ergens die ook wel in was voor een feestje. Ik voorzie echt een gat in de markt voor feestjesvierders aan huis. Feestjes buiten de deur en de feestkisten kennen we al, maar gewoon echt iemand die langskomt en je helpt met het feestje in goede banen leiden, die kun je nog niet zo makkelijk vinden.

Littledrummergirl, dat klinkt ook goed. Zo'n griezelfeest ga ik echt een keer doen.
    Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
    pi_66841177
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 21:15 schreef easy-going het volgende:
    Die kado-ballonnenmethode? Stop je dan briefjes met namen in de ballonnen, of hoe gaat dat?
    ja, zo hebben wij 't wel gedaan.
    quote:
    (en binnenkort bix om nog meer spelletjes-tips vragen)
    hehheh veel meer weet ik er ook nog niet hoor!

E.T. klinkt toch vooral als heel leuk programma, zeker met die speurtocht aan 't begin. en wij hadden wel 40 bekertjes geloof ik, dat is weer 't andere uiterste voor snoepjesmemory -> duurde eindeloos.

en dat vooruitzicht... ach, tegen die tijd draaien jullie je hand er niet meer voor om! dan ben je zooo ervaren. misschien is 't dan zelfs jullie beroep geworden (zie Livelinks gat in de markt).
      zondag 8 maart 2009 @ 22:43:27 #195
    22740 Grijs
    en eigenwijs
    pi_66843290
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 21:20 schreef livelink het volgende:
    Ik ga Yppy de volgende keer gewoon inhuren, samen met de schoonmoeder van Grijs (dacht ik). In ieder geval was er een schoonmoeder hier ergens die ook wel in was voor een feestje. Ik voorzie echt een gat in de markt voor feestjesvierders aan huis. Feestjes buiten de deur en de feestkisten kennen we al, maar gewoon echt iemand die langskomt en je helpt met het feestje in goede banen leiden, die kun je nog niet zo makkelijk vinden.
    Ja, met feestjes ben ik heel gelukkig met m'n schoonouders! Mijn schoonmoeder vindt het zelfs een eer, dat ik haar vraag (en ik voel me nog wel bezwaard dat ik het op haar afschuif).

Goed gedaan, E.T. en Swets! Voorlopig ben je er weer vanaf. En over een paar jaar veranderen de feestjes wel, je hebt waarschijnlijk niet 3 soortgelijke feestjes achterelkaar (maar ja, dan nog... sterkte alvast ).
    "Het meeste werk is onbegonnen werk
    ...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
    - [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
      zondag 8 maart 2009 @ 23:25:51 #196
    3011 E.T.
    pi_66844959
    Brooddeeg is leuk voor volgend jaar
    snoepjesmemory, Twister.. Programma vult zich al weer
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 maart 2009 @ 23:37:48 #197
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_66845435
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 23:25 schreef E.T. het volgende:
    Brooddeeg is leuk voor volgend jaar
    snoepjesmemory, Twister.. Programma vult zich al weer
    Eh... papa draait met twister de kleurtjes wel.
      zondag 8 maart 2009 @ 23:38:49 #198
    3011 E.T.
    pi_66845466
    Valt me mee dat papa nog niet oppert 'volgend jaar gaan we naar Ballorig!"
    pi_66845657
    een grabbelton met 'prijsjes' aan 't eind, was vroeger altijd een succes bij de feestjes van m'n broertje.

en verkleden, speurtochten.
    pi_66945621
    Ik word altijd vrolijk van dit topic, eerst was ik nog blij dat mijn kinderen op dezelfde dag jarig zijn, maar dat betekent over een paar jaar twee feestjes in twee weken.. oef...mijn enthousiasme is wel wat getemperd door het vooruitziocht, maar dan denk ik gewoon aan ET en Swets en dan voel ik me meteen beter!!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')