abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69978877
Leuk, lady_wrb

die uitnodigingen
  maandag 15 juni 2009 @ 15:07:31 #227
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_70026309
We hebben het overleefd!
Het was zo ontzettend leuk. Kinderen hebben een toptijd gehad. Zou het volgend jaar zo weer thuis houden, voor ons voorlopig nog geen ballorig of iets dergelijks.
Waren nadien wel moe, maar voldaan.
Hebben heel veel dingen gewoon niet kunnen doen, omdat de kinderen overal de tijd voor namen en tussendoor lekker speelden en aten en dronken.
Jammer dat ik geen foto's kan plaatsen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  Licht Ontvlambaar maandag 15 juni 2009 @ 15:18:42 #228
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70026735
Wat lekker Dutch!

Isa gaat woensdag naar haar eerste kinderfeestje van een klasgenootje (heeft wel al vaker feestjes gehad van buurjongetjes enzo). Ik vind het zelf al spannend

En over vier weken wordt ze zelf al 5 Dus maar eens aan de gang hier...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 12 juli 2009 @ 22:47:13 #229
640 snoopy
peanuts
pi_70916888
terugvindpartijtje

Volgende maand moeten wij aan de bak en ik vond het partijtje van Piet echt zo leuk Daar ga ik denk ik wel dingen van gebruiken.
Morris heeft afgelopen week 2 partijtjes gehad en kreeg beide keren zo'n plastic medaille aan het eind. Dat vond hij volgens mij nog het allermooist
'Ik denk dat ik iets heel goed heb gedaan!'
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 12 juli 2009 @ 22:55:53 #230
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_70917243
Ik had die medailles ook, als schat, en idd daar hebben die jongetjes het nu nóg over. Jongste verjaarde in Maart! Dat is echt de best besteede euro ooit geweest.

Veel plezier met je feestje trouwens! ik heb er na de vakantie twee.... weet ook nog niet zo goed wat ik met mijn dan tiener ( ) moet gaan ondernemen..... dus ik lees ook weer ff mee.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_70924255
Mijn dochter wordt al weer zeven dit jaar (in november).

Toen ze vijf werd hield ik een feestje thuis (en daar heb ik destijds dit topic voor gestart).
Toen ze zes werd zijn we met een hele bende naar het theater geweest ("Het feest van Sinterklaas")

Nu wordt ze dus zeven en ik zit even in dubio. Ze wil zelf namelijk naar Dippy Doe (een mega-binnenspeeltuin). Ze vindt het daar helemaal geweldig, maar ikzelf vind het eigenlijk niets. Ze komt er al een paar keer per jaar met kinderfeestjes van andereren en ik wil gewoon wat origineler zijn!

Heeft iemand van jullie ervaring met de zogenaamde fotoshoot thuis? Dan komt er een fotograaf bij je thuis die een heuse fotostudio nabouwt en er komt een visagiste mee met een doos verkleedspullen en make-up.
De 'fotomodellen' mogen allemaal een fotoserie maken en krijgen na afloop van het feestje ook een foto mee naar huis. Lijkt jullie dat leuk???
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  maandag 13 juli 2009 @ 08:37:15 #232
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_70924650
Wij gaan het ook doen, deze zomer.... Ik hoop op mooi weer en een goed moment en zwembadjes en waterspelletjes. Maar ja....
Wanneer is het feestje van Isa, Sjeen? Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat.

En Tezz, dat is toch gewoon een leuk meidenfeest, lijkt mij tenminste wel!
  Licht Ontvlambaar maandag 13 juli 2009 @ 09:16:04 #233
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70925183
Isa's feestje is vrijdag, ik hoop heel erg op droog weer! Dan gaan we namelijk naar de speeltuin op Sint Pieter. Die ligt zowat in de Pietersberg, aan beide kanten ingesloten tussen hellingen. Kinderen kunnen er niet weg, want bij het hek zit opa van de speeltuin en laat niemand zonder volwassene eruit

Mocht het nu toch gaan regenen, dan ga ik de woonkamer ombouwen tot bioscoop. Inclusief kaartjes kopen in de keuken, laten knippen bij de trap, plaatsje uitzoeken, popcorn, drinken, pauze en alles

Ik vind het maar spannend allemaal
pi_70925196
Tezz, het lijkt me zeker leuk, maar ik zou wel proberen ook wat activiteit in het programma in te bouwen, anders moeten ze misschien teveel alleen maar wachten/hangen tot de fotograaf klaar is. dus een speurtocht oid, even iets heel anders tussendoor.
  maandag 13 juli 2009 @ 09:34:10 #235
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_70925445
Oh dat klinkt leuk Sjeen. Ik wil ook zo'n speeltuin in de buurt! En het binnenfeestje ook. Jolie is laatst trouwens op een restaurantfeestje geweest. Dat vonden ze ook allemaal erg leuk. Er waren vier kindjes (inclusief de jarige) en ze gingen zelf pizza maken en placemats versieren enzo. Bij het ophalen moest je aan tafel zitten en kreeg je een stuk pizza van je kind. Dus ook een beetje een samen feestje. Het meisje werd overigens wel al zeven jaar. Niet te doen met alleen maar kleuters natuurlijk.
  maandag 13 juli 2009 @ 09:58:42 #236
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_70925935
Klinkt leuk, Sjeen. En natuurlijk van harte gefeliciteerd met je grote dochter

Ik ken wel make-over feestjes, maar dan voor hele kleintjes. Kwestie van prinsessenjurken regelen en kindermake-up en dan mogen ze zichzelf tot een mooie prinses maken. Is wel een beetje hetzelfde idee als die foto-shoot. Tussendoor wel wat spelletjes, idd.

Dat restaurantidee sla ik even op voor Katja's feestje dit jaar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_70998509
Hmm, misschien een fotoshoot in combinatie met restaurantje spelen? Ach, ik zie wel. Heb nog tot november de tijd, haha!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  woensdag 15 juli 2009 @ 13:39:03 #238
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_70999013
Bij een fotoshoot lijkt me een combo met fotolijstjes versieren juist leuk.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_71001370
dat lijstje-versieren is wel een keer gebeurd hoor, dat duurt niet eeuwen. dus ik zou daarnaast nog iets proberen erbij te verzinnen wat juist wat fysieker is. restaurant spelen daarentegen is juist weer iets waar je vrij veel tijd voor moet inruimen volgens mij, anders wordt 't wel erg haastwerk. dus dat lijkt me dan weer wat veel naast zo'n foto-shoot. (of het moet foto-reportage van 't koken worden. ).
pi_71002053
Kheb bij mijn kids altijd dit gehanteerd:

Zo oud als je wordt, zoveel kids mogen er komen.
Voor het broertje of zusje was er altijd een vriendje.
Als ze 10 werden, was er een pyjamafeest.
Vanaf 11 avondfeestjes met disco en zo.

Beide zijn ze 1x buiten de deur wezen feesten.
Ze wilden liever thuis en hebben het er nu nog over hoe fijn dat was.

Taartbakken, cakeversieren, pannenkoeken, pizzabakken.
Voor ieder kind had ik een schort genaaid, een koksmuts geknutseld.

Prinsessefeest, piratenfeest, voetbaltoernooitje, griezelen, puzzelen.
Laat het kind een thema kiezen, uit 3 of zo en maak er een fijne dag van.

Kvind het idee van die fotoshoot erg leuk.
Zoiets kun je ook simpel zelf maken.
Je hebt iets van een podium nodig, kan ook op een lage tafel met een kleed of zo.
Laat kids achtergronden tekenen (plak die met dubbelzijdige tape op de muur), laat ze allemaal wat verkleedkleren meenemen enz enz.
Doe er wat hoeden en boa's bij...............pumps uit de kast.
Laat ze ook fotoos van elkaar maken.
  woensdag 15 juli 2009 @ 19:58:12 #241
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71011617
wat ga je doen als je met een dozijn jongetjes van 10 in het bos in een blokhut zit en het regent pijpestelen? ik ga dit weekend, maar de vooruitzichten zijn bar en boos.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_71011758
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:58 schreef zoalshetis het volgende:
wat ga je doen als je met een dozijn jongetjes van 10 in het bos in een blokhut zit en het regent pijpestelen? ik ga dit weekend, maar de vooruitzichten zijn bar en boos.
Ze iig twee stel kleren mee laten nemen.
Maak een stormbaan............span een doek en picknick er onder, of bbqen.
Kids zijn niet bang om nat te worden volgens mij.

wel jammer van het weer, zoiets verwacht je niet in juli, eerlijk is eerlijk.
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:34:49 #243
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_71050326
Volgens mij moet je gewoon een voetbal meenemen en dan komt het wel goed met een dozijn jongetjes in een bos. En verder lekker laten kliederen met modder en heel vuil laten worden. En dan na afloop in de blokhut warm worden in droge schone kleren met chips en lekker drinken.

Dat klinkt toch heel goed?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 00:03:02 #244
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71051227
mijn zus, de moeder van mijn neefje dat zijn verjaardag viert, heeft al leuke plannen las ik net. komt allemaal goed. ik hoef alleen maar mijn survivalskills te laten zien. vuur maken terwijl het nat is, waterproofhutje en marshmellows enzo.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 17 juli 2009 @ 21:30:55 #245
11682 Moonah
Jolie femme
pi_71079081
quote:
Op maandag 13 juli 2009 07:52 schreef Tezz het volgende:
Nu wordt ze dus zeven en ik zit even in dubio. Ze wil zelf namelijk naar Dippy Doe (een mega-binnenspeeltuin). Ze vindt het daar helemaal geweldig, maar ikzelf vind het eigenlijk niets. Ze komt er al een paar keer per jaar met kinderfeestjes van andereren en ik wil gewoon wat origineler zijn!
Jouw dochter vindt het helemaal geweldig, maar omdat jij het niets vindt en origineler wil zijn (voor wie??) wil je iets anders.
Het is toch het feest van je dochter?
quote:
Heeft iemand van jullie ervaring met de zogenaamde fotoshoot thuis? Dan komt er een fotograaf bij je thuis die een heuse fotostudio nabouwt en er komt een visagiste mee met een doos verkleedspullen en make-up.
De 'fotomodellen' mogen allemaal een fotoserie maken en krijgen na afloop van het feestje ook een foto mee naar huis. Lijkt jullie dat leuk???
Het klinkt mij erg over the top in de oren. Een fotograaf en een visagist inhuren!
Ik krijg af en toe de indruk dat ouders wedijveren met elkaar wie het origineelste (of duurste?) feestje heeft, of de mooiste tractatie.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 21:38:20 #246
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_71079270
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 21:30 schreef Moonah het volgende:

[..]

Jouw dochter vindt het helemaal geweldig, maar omdat jij het niets vindt en origineler wil zijn (voor wie??) wil je iets anders.
Het is toch het feest van je dochter?
[..]

Het klinkt mij erg over the top in de oren. Een fotograaf en een visagist inhuren!
Ik krijg af en toe de indruk dat ouders wedijveren met elkaar wie het origineelste (of duurste?) feestje heeft, of de mooiste tractatie.
Ik vind het ook nogal veel voor een kind van 7 als ik eerlijk ben.
Mijn dochter had laatst een feestje waarbij de moeder ze één voor één opmaakte en ze vervolgens op de foto zette, de rest van de meiden (en jongens ) was aan het dansen. Daarna mochten ze allemaal een doorzichtig plexiglas fotolijstje versieren met foamstickers en glitterstickers. Ondertussen drukte de moeder de foto's af.
Was een groot succes en de foto staat hier prachtig te pronken in de woonkamer in het enorm kitscherig versierde lijstje .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  † In Memoriam † vrijdag 17 juli 2009 @ 21:40:43 #247
37843 lady-wrb
kortaf
pi_71079323
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 00:03 schreef zoalshetis het volgende:
mijn zus, de moeder van mijn neefje dat zijn verjaardag viert, heeft al leuke plannen las ik net. komt allemaal goed. ik hoef alleen maar mijn survivalskills te laten zien. vuur maken terwijl het nat is, waterproofhutje en marshmellows enzo.
ik heb een enorm leuk boek gekocht daarover: het leuke survival boek
eigenlijk wil ik volgend jaar een survival-feestje geven voor luca zijn verjaardag.
er staan zulke leuke dingen in

[ Bericht 5% gewijzigd door lady-wrb op 17-07-2009 21:46:58 ]
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 juli 2009 @ 21:40:56 #248
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_71079332
Ben helemaal gesloopt nu, maar Isa heeft een heerlijke dag gehad! Zij is volgens mij net zo gesloopt trouwens

Ondanks de weersvoorspellingen werd het dus geweldig weer hier, maar we durfden het toch niet aan om naar de speeltuin te gaan... We hebben de bende aan school opgewacht met feesthoedjes en toeters en zo zijn we naar huis gelopen. Daar wachtte een gedekte tafel en hebben we broodjes met knakworst gegeten. Daarna kadootjes uitgepakt, gezongen en kaarsjes uitgeblazen. Niet op een taart, maar een schaal met soesjes... Een tijdje gespeeld in het speeltuintje aan de overkant, daarna popcorn gemaakt en film gekeken. In de tussentijd hebben we alles klaargezet zodat ze hun eigen pizza konden beleggen (eerlijk gejat van hier, groot succes!!!). Nog even in de tuin gespeeld terwijl de pizza in de oven lag. Ze hebben met smaak gegeten en daarna lekker naar huis...

Isa ligt al lang en breed te slapen, mama is ook wel aan d'r kussen toe
  vrijdag 17 juli 2009 @ 21:48:08 #249
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_71079505
Ik zal voor de volledigheid nog even het programma posten dat wij in april hadden toen F vijf werd en haar eerste kinderfeestje gaf:

- cake versieren met slagroom en versiersels
- kaarsje op de cake van de jarige, zingen, cake eten en ranja drinken
- naar de speeltuin naast ons huis, het was heerlijk weer :8
- naar binnen, drinken en chips eten
- linnen tasjes met voorbedrukte vlinders inkleuren met textielstiften. Kinderen die klaar waren gingen dansen op k3
- snoepjesmemory (idee opgedaan hier van het forum). Dit was een grote hit! Naderhand kwamen er diverse moeders naar mij toe: jullie deden iets van snoepmemory op het kinderfeestje? Hoe gaat dat? XX heeft het er steeds over!
- patat met knakworst eten, toe een raketje
En toen waren de 3 uur al weer om en brachten we de meiden naar huis.

Ik had nog wel meer activiteiten gepland, maar daar zijn we niet eens aan toegekomen.

Mijn dochter vond het een geweldig eerste partijtje en daar doe je het voor .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 17 juli 2009 @ 21:49:59 #250
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_71079557
Nou afgezien van of iets groot is of weet ik veel wat, een kind laten zien dat er ook andere dingen leuk zijn daar lijkt me toch ook niets mis mee Moonah?

En Sjeen wat fijn dat jullie zo'n leuke dag gehad hebben! En ik noteer de soesjes en de knakworstjes, waarom vergeet ik die dingen toch altijd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')