abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66956181
Dat klinkt als een leuk feestje E.T. en Swets.

Goed plan Livelink! Kinderfeestjes zijn leuk. Vind ik dan, maar het is mijn werk geweest.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 12 maart 2009 @ 07:51:42 #202
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66958728
Volgend jaar huur ik jou in, YPpy
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_66958738
Kinderfeestjes organiseren doen de ouders tegenwoordig niet meer nee daar huren we wat voor in.
***** Kraak.....
pi_66958747
Droeftoeters.
***** Kraak.....
  Licht Ontvlambaar donderdag 12 maart 2009 @ 09:10:12 #205
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_66959819
Of je leest het hele topic even ipv alleen de laatste post...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 29 maart 2009 @ 10:50:27 #206
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_67513577
Katja had gisteren een gymfeestje. De ouders hadden een gymzaal met gymlerares in ons dorp afgehuurd voor een paar uurtjes. Eerst hadden ze gevoetbald en daarna alle toestellen opgezet en lekker apekooien
Het meisje had alle jongetjes uit de klas uitgenodigd en daarbij nog 3 meisjes waaronder Katja.
Ik vond het wel een origineel idee. Katja is wel een tikje gewond geraakt, ze is met haar arm iets te hard van het touw naar beneden gegleden, dus daar heeft ze een beetje nare brandwondachtige plek aan overgehouden, maar verder was ze toch erg enthousiast. Ik vond het wel een origineel idee eigenlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 29 maart 2009 @ 11:28:21 #207
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67514063
Dat is zeker een leuk idee, livelink
Alleen waar haal je een gymlerares vandaan?

De kinderen kunnen in elk geval hun energie kwijt met zoiets
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 29 maart 2009 @ 11:32:10 #208
37150 livelink
pi_67514117
Ja, ik denk dat het een gymlerares is die ook in de markt van de kinderfeestjes is gesprongen. Er zit volgens mij nog heel veel rek in die markt
Of wellicht was het gewoon een kennis of zo. Dat weet ik eigenlijk niet.
pi_67514453
Wat een goed idee, livelink.

Mijn moeder is al 30 jaar secretaris van het bestuur van de plaatselijke turnvereniging.
Een gymzaal is dus niet zo'n probleem (de school van de jongens maakt trouwens ook gebruik van dezelfde gymzaal).

Ik sla het even op!
  zaterdag 30 mei 2009 @ 22:21:51 #210
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_69562706
Gymmen is inderdaad leuk!

Ik heb ooit eens wat goede ideetjes (met name van Bix) opgeslagen op mijn oude laptop, maar daar beschik ik dus niet meer over.
Vandaag heb ik met mijn oudste voor het eerst uitnodigingen rond gebracht. Dat alleen al vond ik leuk. Gewoon om te zien hoe zijn klasgenootjes reageerden op zijn kaartje en hoe hij er zelf bij stond te glunderen/verlegen te zijn.
We vieren het gewoon ouderwets thuis met o.a. de volgende spelletjes (althans ideetjes nog, alhoewel manlief staat op het spijkerpoep-gebeuren):
- taart eten
- kadootjes uitpakken d.m.v. verstoppertje
- spijkerpoepen
- koekhappen
- speurtocht/schatzoeken
- snoep/appelhappen in een bak water
- waterballon gevecht (als het mooi weer is)
- lijstjes versieren (met foto al gemaakt)
- patat eten
Heb ik dan een beetje een programma of vallen er dan gaten in de middag? (13.00 tot 16.30)
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 22:28:55 #211
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69562833
ik vind het een aardig leuk programma hoor Dutchie
Denk ook niet dat je er nog al te veel tussen moet proppen.

Is Leon alweer zo "oud"?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 22:30:22 #212
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_69562874
Raar hè? (ook voor jou )
  zaterdag 30 mei 2009 @ 22:32:18 #213
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69562916
weet je ik stond daar eigenlijk al niet zo meer bij stil...
maar als ik dan de mama's zie posten met wie we toen zwanger waren, dan moet ik zelfs al rekenen.
nog maar een week en dan is Thijs er gewoon al 3 jaar niet meer
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 22:51:13 #214
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_69563343
Ja ik dus wel. (sorry..)
Duidelijk is het nu een deel van je leven.
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:20:15 #215
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_69955200
Bix, waar heb jij die letters voor die lijstjes gehaald?
(verkapte manier om jou nog te bedanken voor je tip )
Blikken gooien is er op het lijstje bij gekomen op verzoek van Léon. Ik zit me alleen suf te prakizeren waar ik zo snel 6 lege blikken vandaan haal.
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:06:45 #216
259307 Cristallo
Cristallo Mozaïekplezier
pi_69957333
Vele kinderfeestjes waren reeds supergeslaagd met de [b]kant-en-klare knutselpakketten

Spiegeltjes in vele dessins om te mozaïeken, schelpenspiegels, fotolijstjes om te mozaïeken, spiegeltjes en fotolijstjes met glitters en strass-steentjes...... Volop keuze.

Complete pakketten, dus supergemakkelijk in voorbereiding en het feest loopt op rolletjes! Zeer gebruiksvriendelijke pakketten.

[ Bericht 15% gewijzigd door RockabeIIa op 11-06-2009 23:20:47 ]
Voor de leukste, originele, complete betaalbare knutselpakketten
  † In Memoriam † donderdag 11 juni 2009 @ 23:18:35 #217
7074 moussy
kuttekop
pi_69957834
<knip>
leuk.. spam...

[ Bericht 94% gewijzigd door RockabeIIa op 11-06-2009 23:21:04 ]
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:21:24 #218
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_69957960
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:06 schreef Cristallo het volgende:
Vele kinderfeestjes waren reeds supergeslaagd met de [b]kant-en-klare knutselpakketten

Spiegeltjes in vele dessins om te mozaïeken, schelpenspiegels, fotolijstjes om te mozaïeken, spiegeltjes en fotolijstjes met glitters en strass-steentjes...... Volop keuze.

Complete pakketten, dus supergemakkelijk in voorbereiding en het feest loopt op rolletjes! Zeer gebruiksvriendelijke pakketten.
Goeie tip! Ik ga morgen kijken bij de Action!
I'm so glamourous I piss glitter!
  † In Memoriam † donderdag 11 juni 2009 @ 23:22:17 #219
7074 moussy
kuttekop
pi_69958004
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:21 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Goeie tip! Ik ga morgen kijken bij de Action!
ik ook!
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:41:20 #220
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69958719
Middelste wil graag een piratenfeestje geven voor 4 vriendjes en mijn hoofd is leeg...help
Ik wil ze een eierkoek laten versieren als schateiland, en er hoort ook schatzoeken bij..maar wat kan er nog meer bij om er een middagvullend programma van te maken?
I`m not weird. I`m limited edition.
  † In Memoriam † donderdag 11 juni 2009 @ 23:56:12 #221
7074 moussy
kuttekop
pi_69959177
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:41 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Middelste wil graag een piratenfeestje geven voor 4 vriendjes en mijn hoofd is leeg...help
Ik wil ze een eierkoek laten versieren als schateiland, en er hoort ook schatzoeken bij..maar wat kan er nog meer bij om er een middagvullend programma van te maken?
chocolademunten laten zoeken in de tuin?

Met een bak water, bootjes vouwen en die vooruit laten blazen met een rietje of zo, kwijlslierten gegarandeerd anders maar old fashion appelhappen
pi_69959244
Kinderen schminken als piraat, kinderen laten verkleden als piraat.

Leuk thema trouwens!
  † In Memoriam † vrijdag 12 juni 2009 @ 07:50:18 #223
37843 lady-wrb
kortaf
pi_69962267
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:41 schreef De_Taartjesfee het volgende:
ik heb een vlottenrace gedaan.
twee pallets als vlot met een bezemsteel als mast en dan allerlei zooi die op dat vlot gebracht moet worden en een piratenvlag die als laatste in top moet. wie het eerst alles op het vlot heeft en de vlag hoog heeft, wint.

misschien een doodshoofdpinãta maken? en dan geblinddoekt lekker meppen?

een speurtocht door je huis en tuin en dan in de vriezer eindigen bij de schatkistijsjes

o en natuurlijk de uitnodiging in stijl: ik had er een oproep voor het piratenexamen van gemaakt met van die afgebrande randjes, die opgerold en in een transparant plastic flesje gedaan. was op zich al een leuke binnenkomer.

jemig t is alweer 4 jaar geleden dat ik dat deed waar blijft de tijd
-edit: sterker nog, ik zit net de foto's te bekijken en het is 5 jaar geleden

voor de beeldvorming:

zo kreeg iedereen zijn uitnodiging

de uitnodiging in kwestie

ga zelf ook in stijl (of laat het je vent doen )

wij hadden destijds de piratentaart van de hema, wij zijn nou eenmaal niet bakkundig onderlegd

we deden aan drankfleskegelen

de beruchte vlotrace

het piratendiploma heb ik gewoon van internet gehaald

[ Bericht 17% gewijzigd door lady-wrb op 12-06-2009 08:15:25 ]
pi_69965267
wow, lady_wrb! wat een leuke ideeën, en wat mooi uitgewerkt allemaal!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:48:06 #225
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69965903
Supercool Lady_wrb! Hier kan ik wel wat mee. Dank je wel!
pi_69978877
Leuk, lady_wrb

die uitnodigingen
  maandag 15 juni 2009 @ 15:07:31 #227
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_70026309
We hebben het overleefd!
Het was zo ontzettend leuk. Kinderen hebben een toptijd gehad. Zou het volgend jaar zo weer thuis houden, voor ons voorlopig nog geen ballorig of iets dergelijks.
Waren nadien wel moe, maar voldaan.
Hebben heel veel dingen gewoon niet kunnen doen, omdat de kinderen overal de tijd voor namen en tussendoor lekker speelden en aten en dronken.
Jammer dat ik geen foto's kan plaatsen.
  Licht Ontvlambaar maandag 15 juni 2009 @ 15:18:42 #228
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70026735
Wat lekker Dutch!

Isa gaat woensdag naar haar eerste kinderfeestje van een klasgenootje (heeft wel al vaker feestjes gehad van buurjongetjes enzo). Ik vind het zelf al spannend

En over vier weken wordt ze zelf al 5 Dus maar eens aan de gang hier...
  zondag 12 juli 2009 @ 22:47:13 #229
640 snoopy
peanuts
pi_70916888
terugvindpartijtje

Volgende maand moeten wij aan de bak en ik vond het partijtje van Piet echt zo leuk Daar ga ik denk ik wel dingen van gebruiken.
Morris heeft afgelopen week 2 partijtjes gehad en kreeg beide keren zo'n plastic medaille aan het eind. Dat vond hij volgens mij nog het allermooist
'Ik denk dat ik iets heel goed heb gedaan!'
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 12 juli 2009 @ 22:55:53 #230
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_70917243
Ik had die medailles ook, als schat, en idd daar hebben die jongetjes het nu nóg over. Jongste verjaarde in Maart! Dat is echt de best besteede euro ooit geweest.

Veel plezier met je feestje trouwens! ik heb er na de vakantie twee.... weet ook nog niet zo goed wat ik met mijn dan tiener ( ) moet gaan ondernemen..... dus ik lees ook weer ff mee.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_70924255
Mijn dochter wordt al weer zeven dit jaar (in november).

Toen ze vijf werd hield ik een feestje thuis (en daar heb ik destijds dit topic voor gestart).
Toen ze zes werd zijn we met een hele bende naar het theater geweest ("Het feest van Sinterklaas")

Nu wordt ze dus zeven en ik zit even in dubio. Ze wil zelf namelijk naar Dippy Doe (een mega-binnenspeeltuin). Ze vindt het daar helemaal geweldig, maar ikzelf vind het eigenlijk niets. Ze komt er al een paar keer per jaar met kinderfeestjes van andereren en ik wil gewoon wat origineler zijn!

Heeft iemand van jullie ervaring met de zogenaamde fotoshoot thuis? Dan komt er een fotograaf bij je thuis die een heuse fotostudio nabouwt en er komt een visagiste mee met een doos verkleedspullen en make-up.
De 'fotomodellen' mogen allemaal een fotoserie maken en krijgen na afloop van het feestje ook een foto mee naar huis. Lijkt jullie dat leuk???
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  maandag 13 juli 2009 @ 08:37:15 #232
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_70924650
Wij gaan het ook doen, deze zomer.... Ik hoop op mooi weer en een goed moment en zwembadjes en waterspelletjes. Maar ja....
Wanneer is het feestje van Isa, Sjeen? Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat.

En Tezz, dat is toch gewoon een leuk meidenfeest, lijkt mij tenminste wel!
  Licht Ontvlambaar maandag 13 juli 2009 @ 09:16:04 #233
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70925183
Isa's feestje is vrijdag, ik hoop heel erg op droog weer! Dan gaan we namelijk naar de speeltuin op Sint Pieter. Die ligt zowat in de Pietersberg, aan beide kanten ingesloten tussen hellingen. Kinderen kunnen er niet weg, want bij het hek zit opa van de speeltuin en laat niemand zonder volwassene eruit

Mocht het nu toch gaan regenen, dan ga ik de woonkamer ombouwen tot bioscoop. Inclusief kaartjes kopen in de keuken, laten knippen bij de trap, plaatsje uitzoeken, popcorn, drinken, pauze en alles

Ik vind het maar spannend allemaal
pi_70925196
Tezz, het lijkt me zeker leuk, maar ik zou wel proberen ook wat activiteit in het programma in te bouwen, anders moeten ze misschien teveel alleen maar wachten/hangen tot de fotograaf klaar is. dus een speurtocht oid, even iets heel anders tussendoor.
  maandag 13 juli 2009 @ 09:34:10 #235
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_70925445
Oh dat klinkt leuk Sjeen. Ik wil ook zo'n speeltuin in de buurt! En het binnenfeestje ook. Jolie is laatst trouwens op een restaurantfeestje geweest. Dat vonden ze ook allemaal erg leuk. Er waren vier kindjes (inclusief de jarige) en ze gingen zelf pizza maken en placemats versieren enzo. Bij het ophalen moest je aan tafel zitten en kreeg je een stuk pizza van je kind. Dus ook een beetje een samen feestje. Het meisje werd overigens wel al zeven jaar. Niet te doen met alleen maar kleuters natuurlijk.
  maandag 13 juli 2009 @ 09:58:42 #236
37150 livelink
pi_70925935
Klinkt leuk, Sjeen. En natuurlijk van harte gefeliciteerd met je grote dochter

Ik ken wel make-over feestjes, maar dan voor hele kleintjes. Kwestie van prinsessenjurken regelen en kindermake-up en dan mogen ze zichzelf tot een mooie prinses maken. Is wel een beetje hetzelfde idee als die foto-shoot. Tussendoor wel wat spelletjes, idd.

Dat restaurantidee sla ik even op voor Katja's feestje dit jaar.
pi_70998509
Hmm, misschien een fotoshoot in combinatie met restaurantje spelen? Ach, ik zie wel. Heb nog tot november de tijd, haha!
  woensdag 15 juli 2009 @ 13:39:03 #238
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_70999013
Bij een fotoshoot lijkt me een combo met fotolijstjes versieren juist leuk.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_71001370
dat lijstje-versieren is wel een keer gebeurd hoor, dat duurt niet eeuwen. dus ik zou daarnaast nog iets proberen erbij te verzinnen wat juist wat fysieker is. restaurant spelen daarentegen is juist weer iets waar je vrij veel tijd voor moet inruimen volgens mij, anders wordt 't wel erg haastwerk. dus dat lijkt me dan weer wat veel naast zo'n foto-shoot. (of het moet foto-reportage van 't koken worden. ).
pi_71002053
Kheb bij mijn kids altijd dit gehanteerd:

Zo oud als je wordt, zoveel kids mogen er komen.
Voor het broertje of zusje was er altijd een vriendje.
Als ze 10 werden, was er een pyjamafeest.
Vanaf 11 avondfeestjes met disco en zo.

Beide zijn ze 1x buiten de deur wezen feesten.
Ze wilden liever thuis en hebben het er nu nog over hoe fijn dat was.

Taartbakken, cakeversieren, pannenkoeken, pizzabakken.
Voor ieder kind had ik een schort genaaid, een koksmuts geknutseld.

Prinsessefeest, piratenfeest, voetbaltoernooitje, griezelen, puzzelen.
Laat het kind een thema kiezen, uit 3 of zo en maak er een fijne dag van.

Kvind het idee van die fotoshoot erg leuk.
Zoiets kun je ook simpel zelf maken.
Je hebt iets van een podium nodig, kan ook op een lage tafel met een kleed of zo.
Laat kids achtergronden tekenen (plak die met dubbelzijdige tape op de muur), laat ze allemaal wat verkleedkleren meenemen enz enz.
Doe er wat hoeden en boa's bij...............pumps uit de kast.
Laat ze ook fotoos van elkaar maken.
  woensdag 15 juli 2009 @ 19:58:12 #241
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71011617
wat ga je doen als je met een dozijn jongetjes van 10 in het bos in een blokhut zit en het regent pijpestelen? ik ga dit weekend, maar de vooruitzichten zijn bar en boos.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_71011758
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:58 schreef zoalshetis het volgende:
wat ga je doen als je met een dozijn jongetjes van 10 in het bos in een blokhut zit en het regent pijpestelen? ik ga dit weekend, maar de vooruitzichten zijn bar en boos.
Ze iig twee stel kleren mee laten nemen.
Maak een stormbaan............span een doek en picknick er onder, of bbqen.
Kids zijn niet bang om nat te worden volgens mij.

wel jammer van het weer, zoiets verwacht je niet in juli, eerlijk is eerlijk.
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:34:49 #243
37150 livelink
pi_71050326
Volgens mij moet je gewoon een voetbal meenemen en dan komt het wel goed met een dozijn jongetjes in een bos. En verder lekker laten kliederen met modder en heel vuil laten worden. En dan na afloop in de blokhut warm worden in droge schone kleren met chips en lekker drinken.

Dat klinkt toch heel goed?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 00:03:02 #244
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71051227
mijn zus, de moeder van mijn neefje dat zijn verjaardag viert, heeft al leuke plannen las ik net. komt allemaal goed. ik hoef alleen maar mijn survivalskills te laten zien. vuur maken terwijl het nat is, waterproofhutje en marshmellows enzo.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 17 juli 2009 @ 21:30:55 #245
11682 Moonah
Jolie femme
pi_71079081
quote:
Op maandag 13 juli 2009 07:52 schreef Tezz het volgende:
Nu wordt ze dus zeven en ik zit even in dubio. Ze wil zelf namelijk naar Dippy Doe (een mega-binnenspeeltuin). Ze vindt het daar helemaal geweldig, maar ikzelf vind het eigenlijk niets. Ze komt er al een paar keer per jaar met kinderfeestjes van andereren en ik wil gewoon wat origineler zijn!
Jouw dochter vindt het helemaal geweldig, maar omdat jij het niets vindt en origineler wil zijn (voor wie??) wil je iets anders.
Het is toch het feest van je dochter?
quote:
Heeft iemand van jullie ervaring met de zogenaamde fotoshoot thuis? Dan komt er een fotograaf bij je thuis die een heuse fotostudio nabouwt en er komt een visagiste mee met een doos verkleedspullen en make-up.
De 'fotomodellen' mogen allemaal een fotoserie maken en krijgen na afloop van het feestje ook een foto mee naar huis. Lijkt jullie dat leuk???
Het klinkt mij erg over the top in de oren. Een fotograaf en een visagist inhuren!
Ik krijg af en toe de indruk dat ouders wedijveren met elkaar wie het origineelste (of duurste?) feestje heeft, of de mooiste tractatie.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_71079270
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 21:30 schreef Moonah het volgende:

[..]

Jouw dochter vindt het helemaal geweldig, maar omdat jij het niets vindt en origineler wil zijn (voor wie??) wil je iets anders.
[..]

Het klinkt mij erg over the top in de oren. Een fotograaf en een visagist inhuren!
Ik krijg af en toe de indruk dat ouders wedijveren met elkaar wie het origineelste (of duurste?) feestje heeft, of de mooiste tractatie.
Ik vind het ook nogal veel voor een kind van 7 als ik eerlijk ben.
Mijn dochter had laatst een feestje waarbij de moeder ze één voor één opmaakte en ze vervolgens op de foto zette, de rest van de meiden (en jongens ) was aan het dansen. Daarna mochten ze allemaal een doorzichtig plexiglas fotolijstje versieren met foamstickers en glitterstickers. Ondertussen drukte de moeder de foto's af.
Was een groot succes en de foto staat hier prachtig te pronken in de woonkamer in het enorm kitscherig versierde lijstje .
  † In Memoriam † vrijdag 17 juli 2009 @ 21:40:43 #247
37843 lady-wrb
kortaf
pi_71079323
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 00:03 schreef zoalshetis het volgende:
mijn zus, de moeder van mijn neefje dat zijn verjaardag viert, heeft al leuke plannen las ik net. komt allemaal goed. ik hoef alleen maar mijn survivalskills te laten zien. vuur maken terwijl het nat is, waterproofhutje en marshmellows enzo.
ik heb een enorm leuk boek gekocht daarover: het leuke survival boek
eigenlijk wil ik volgend jaar een survival-feestje geven voor luca zijn verjaardag.
er staan zulke leuke dingen in

[ Bericht 5% gewijzigd door lady-wrb op 17-07-2009 21:46:58 ]
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 juli 2009 @ 21:40:56 #248
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_71079332
Ben helemaal gesloopt nu, maar Isa heeft een heerlijke dag gehad! Zij is volgens mij net zo gesloopt trouwens

Ondanks de weersvoorspellingen werd het dus geweldig weer hier, maar we durfden het toch niet aan om naar de speeltuin te gaan... We hebben de bende aan school opgewacht met feesthoedjes en toeters en zo zijn we naar huis gelopen. Daar wachtte een gedekte tafel en hebben we broodjes met knakworst gegeten. Daarna kadootjes uitgepakt, gezongen en kaarsjes uitgeblazen. Niet op een taart, maar een schaal met soesjes... Een tijdje gespeeld in het speeltuintje aan de overkant, daarna popcorn gemaakt en film gekeken. In de tussentijd hebben we alles klaargezet zodat ze hun eigen pizza konden beleggen (eerlijk gejat van hier, groot succes!!!). Nog even in de tuin gespeeld terwijl de pizza in de oven lag. Ze hebben met smaak gegeten en daarna lekker naar huis...

Isa ligt al lang en breed te slapen, mama is ook wel aan d'r kussen toe
pi_71079505
Ik zal voor de volledigheid nog even het programma posten dat wij in april hadden toen F vijf werd en haar eerste kinderfeestje gaf:

- cake versieren met slagroom en versiersels
- kaarsje op de cake van de jarige, zingen, cake eten en ranja drinken
- naar de speeltuin naast ons huis, het was heerlijk weer :8
- naar binnen, drinken en chips eten
- linnen tasjes met voorbedrukte vlinders inkleuren met textielstiften. Kinderen die klaar waren gingen dansen op k3
- snoepjesmemory (idee opgedaan hier van het forum). Dit was een grote hit! Naderhand kwamen er diverse moeders naar mij toe: jullie deden iets van snoepmemory op het kinderfeestje? Hoe gaat dat? XX heeft het er steeds over!
- patat met knakworst eten, toe een raketje
En toen waren de 3 uur al weer om en brachten we de meiden naar huis.

Ik had nog wel meer activiteiten gepland, maar daar zijn we niet eens aan toegekomen.

Mijn dochter vond het een geweldig eerste partijtje en daar doe je het voor .
  vrijdag 17 juli 2009 @ 21:49:59 #250
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_71079557
Nou afgezien van of iets groot is of weet ik veel wat, een kind laten zien dat er ook andere dingen leuk zijn daar lijkt me toch ook niets mis mee Moonah?

En Sjeen wat fijn dat jullie zo'n leuke dag gehad hebben! En ik noteer de soesjes en de knakworstjes, waarom vergeet ik die dingen toch altijd?
  † In Memoriam † vrijdag 17 juli 2009 @ 21:54:32 #251
37843 lady-wrb
kortaf
pi_71079669
de volgende keer wordt zoon al 11 en dan moet er toch wel weer een byzonder feestje komen vind ik.
we zijn nu 2 x naar de film geweest, 1 x piratenfeest, 1 x balorig en 1 keer heb ik de hele handel per trein van koog aan de zaan naar rotterdam vervoerd, waar we per metro naar het maritiem museum zijn geweest. dat was wel de topper, ze hebben het er nog lang over gehad en het was een hele dag uit 10 uur stapten we in de trein en om 5 uur zetten we weer voet op koogse bodem.
het enige feestje wat ik absoluut slecht vond, was het feest in balorig. ik vond het een aanfluiting.
pi_71079791
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 21:54 schreef lady-wrb het volgende:
de volgende keer wordt zoon al 11 en dan moet er toch wel weer een byzonder feestje komen vind ik.
we zijn nu 2 x naar de film geweest, 1 x piratenfeest, 1 x balorig en 1 keer heb ik de hele handel per trein van koog aan de zaan naar rotterdam vervoerd, waar we per metro naar het maritiem museum zijn geweest. dat was wel de topper, ze hebben het er nog lang over gehad en het was een hele dag uit 10 uur stapten we in de trein en om 5 uur zetten we weer voet op koogse bodem.
het enige feestje wat ik absoluut slecht vond, was het feest in balorig. ik vond het een aanfluiting.
Wat vond je zo slecht aan het feest in Ballorig? IHet zou mijn keuze ook niet zijn, ik zou liever voor een iets kleinschaliger speeltuin kiezen. Maar ik dacht dat kinderen zoiets altijd wel heel leuk vonden. Wij hebben zelf geen Ballorig in de buurt, wel een vergelijkbare binnenspeeltuin.

En Sjeen, mooi dat Isa's feestje zo geslaagd was!
  † In Memoriam † vrijdag 17 juli 2009 @ 22:00:58 #253
37843 lady-wrb
kortaf
pi_71079859
wat ik er zo slecht aan vond? ik had een kinderfeestje geboekt compleet met entertainer.
die maakte zich er met een jantje van leiden vanaf, het sloeg werkelijk nergens op. en daar betaal je dan 80 euro voor (zoiets was het geloof ik)
  vrijdag 17 juli 2009 @ 22:03:55 #254
11682 Moonah
Jolie femme
pi_71079935
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 21:49 schreef Luchtbel het volgende:
Nou afgezien van of iets groot is of weet ik veel wat, een kind laten zien dat er ook andere dingen leuk zijn daar lijkt me toch ook niets mis mee Moonah?
Nee, dat dacht ik ook al. Daar is zelfs helemaal niets mis mee.
Maar het komt op mij over dat Tezz zelf zo graag iets originelers wil, ipv dat haar dochter nou zo graag zo'n fotomodellenfeestje wil.
Wellicht interpreteer ik het verkeerd.
En ik ben chagrijnig. Excusez-moi.
pi_71082412
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 21:30 schreef Moonah het volgende:

[..]

[..]

Ik wil mijn dochter graag laten zien dat er ook nog andere (leuke) dingen zijn. Naar een binnenspeeltuin doe ik wel met haar op een regenachtige zondagmiddag.

En NEE, dat hoeft niet perse een over-the-top feest te zijn. Sterker nog, ik ben daar sterk tegen. Ik ben van het type: doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg. Ze krijgen bij mij gewoon cake met hagelslag en slagroom en als weggevertje na afloop een reukgummetje van de Action.
Ik wil graag zelf een feestje thuis geven inderdaad. Mijn dochter wil graag weg. Als ik de indruk heb gegeven dat ik een fotograaf en een visagiste ga inhuren tegen belachelijke tarieven, dan excuses daarvoor. Een foto-modellen-feestje lijkt me gewoon leuk voor mijn dochter (die altijd aan het prutsen is met make-up, altijd verkleedpartijtjes houdt en vijf keer per dag aan me vraagt of ze op de foto mag). En of de fotograaf ik kwestie nu een proffesional is of de buurman dat zal ik tzt bepalen wanneer ik het budget vaststel.
pi_71084560
Tezz, hier een zelfde soort dilemma; Piet wil ook graag naar zoiets als Ballorig, maar ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo leuk. zeker niet in de zomer. dus tsja, ik ben ook geneigd om daar toch flink wat in bij te sturen, Moonah. wat 't wel wordt weet ik nog niet. een piratenspeurtocht, of naar een leuke buitenspeeltuin.
pi_71085588
Myrthe wilde ook Ballorig en ze had haar vriendjes zelfs de kermis beloofd, hoorde ik op 't feestje. Gelukkig waren ze ook tevreden met een gewoon feestje met spelletjes thuis.
pi_71088010
Ik heb overigens wel 'geluk' dat Bente in november jarig is, dus ik ook iets met het Sinterklaasthema kan doen. Eigenlijk is dat ook wel leuk, het is waarschijnlijk de laatste 'echte' keer (ze wordt zeven) dat ze het Sinterklaas feest zo intens beleefd......
  zaterdag 18 juli 2009 @ 09:04:39 #259
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_71088289
Moeten de 'gasten' ook nog wel geloven, toch? Misschien iets om rekening mee te houden?

Ik hoop (afhankelijk van wanneer de andere kindjes in het land zijn) dat we Jolies feestje in de vakantie kunnen houden. Dus ik ben me vast aan het voorbereiden. Ik hoop op mooi weer en buiten spelen, lekker met water. Memory met snoepjes is ook leuk en bij Zeeman heb ik gister een aantal knutseldozen met aankleedpopjes die je zelf moet kleuren gehaald (voor slecht weer...) van 15 ct per stuk Bij goed weer kunnen we de trampoline (grooot) van de buren lenen en daar wat spelletjes op doen, denk ik.

Weet iemand nog leuke spelletjes met water voor meisjes van 4 en 5 jaar? (pingpongballetjes een parcour laten afleggen door ze met een waterpistool vooruit te spuiten en iets met waterballonnen is al bedacht.)
En dat snoepjes-memory gebeuren, wat is een geschikt aantal?
  zaterdag 18 juli 2009 @ 09:34:59 #260
11682 Moonah
Jolie femme
pi_71088485
Tezz, ik snap je ook wel. Zeker zoals je het nu uitlegde. Maar het klonk zo groot, 'een fotograaf en een visagist'. Voor die meiden is het natuurlijk hardstikke leuk, dat gefrut met make-up en boa's.
En Bix, ik zou wrs ook bijsturen, als het me echt zou tegenstaan.
Zoals ik in mijn tweede post al schreef, ik was gisteravond stikchagrijnig, en ik was me een beetje aan het afreageren. Stom he?
pi_71088773
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 09:34 schreef Moonah het volgende:
Tezz, ik snap je ook wel. Zeker zoals je het nu uitlegde. Maar het klonk zo groot, 'een fotograaf en een visagist'. Voor die meiden is het natuurlijk hardstikke leuk, dat gefrut met make-up en boa's.
En Bix, ik zou wrs ook bijsturen, als het me echt zou tegenstaan.
Zoals ik in mijn tweede post al schreef, ik was gisteravond stikchagrijnig, en ik was me een beetje aan het afreageren. Stom he?
Dat schreef je al ja, dat je chagi was,,,,

Ik heb nog even de tijd om er over na te denken en om alles aan Bente voor te leggen. Ze heeft zeker een stem in hoe haar eigen kinderfeestje wordt georganiseerd hoor, ze wordt zeven, dus al een 'grote meid'.
pi_71088837
nou stom zeg moonah. doe ik noooooit!

LB, ik weet niet precies wat het ideale aantal snoepjes is voor dat memoryspel maar ik heb ervaren dat 50 bekertjes echt teveel is!
  zaterdag 18 juli 2009 @ 10:16:28 #263
37150 livelink
pi_71088860
Job is ook precies jarig rond de tijd dat Sinterklaas in het land komt. Maar een feestje rondom dat thema vind ik lastig. Waar moet ik dan aan denken? Voor de traktaties heb ik er wel een aantal keer dankbaar gebruik van gemaakt.
pi_71088985
Luchtbel, wij hadden voor snoepjesmemory 2 setjes snoepjes per kind (dus 4 snoepjes per kind in totaal).
Wij hadden als regel ingesteld dat als je twee paren gevonden had, je niet meer mee mocht doen maar lekker je snoepjes op mocht eten. Zo had ieder kind even veel snoepjes en liep het niet uit de klauwen.
pi_71089047
bij ons werden de gewonnen snoepjes in 't zakje gedaan dat mee ging naar huis. ik hielp hier en daar wel een beetje om te zorgen dat iedereen wel iets had, maar 't was juist natuurlijk ook de uitdaging om de meeste snoepjes te winnen. bij twee stoppen neemt ook wel erg 't competitie-element weg.
pi_71093178
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 10:30 schreef bixister het volgende:
bij ons werden de gewonnen snoepjes in 't zakje gedaan dat mee ging naar huis. ik hielp hier en daar wel een beetje om te zorgen dat iedereen wel iets had, maar 't was juist natuurlijk ook de uitdaging om de meeste snoepjes te winnen. bij twee stoppen neemt ook wel erg 't competitie-element weg.
Ligt misschien ook aan de leeftijd en het type kinderen wat komt hoe je snoepjesmemory uitvoert. F werd 5 en de meisjes die kwamen waren 4, net 5 en voor allemaal was het het eerste of tweede kinderfeestje. Voor ons was het zo prima en zat de competitie dus in het stukje als eerste 2 paar hebben .
  zondag 19 juli 2009 @ 20:21:20 #267
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_71129932
Thanks dames. Ik denk er nog even over na.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:04:49 #268
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_71183327
Voor als je in de achterhoek/gelderland woont + andere Ideeen.

Binnenpret: www.binnenpret.nl/index.php

Boerengolf :http://www.boerengolf.nl/home.php

Ga survivallen met een hele groep: http://www.survivalteam-e(...)l_kinderverjaardagen

Ga thuis eerst film kijken, ga dan naar de Mac-donalds, Bel van te voren en vraag of je een kijkje in de keuken mag nemen. Heb ik ook gedaan vroeger, vond het helemaal fantastisch, ook mocht je je eigen hamburger bakken en had je je eigen Vip-ruimte waar je kon eten en geschminked kon worden.

Voor als ze iets ouder zijn ga Disco-bowlen.

Huur een gymzaal af en leef je uit. ( hoeft niet zo duur te zijn)

De hier boven vernoemde activiteiten heb ik allemaal zelf meegemaakt, ik was dan ook gek op kinderfeestjes
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_71200666
piet wil nu graag een spokenfeest. ok... ik ga er es op denken. hij wilde in elk geval graag dat ze allemaal een laken krijgen om zich als spook te verkleden, maar ik voorzie vooral veel botsingen. iemand nog leuke andere ideeën bij dit thema?
  woensdag 22 juli 2009 @ 00:10:33 #270
1762 YPPY
Yppiaans
pi_71201095
Botsingen vallen mee als je ogen uit het laken knipt.

Piet heeft de Gigantische-Grote-Spectaculaire-Spoken-Test!

Er zijn veel te weinig spoken tegenwoordig, erg jammer. Gelukkig kunnen de feestgangers zelf een spook worden.

Ze moeten er natuurlijk uitzien als een spook. Allemaal een laken, alleen heb je dan het probleem dat je niks ziet. Laat ze dan bij elkaar de ogen tekenen met een stift en dan doek af (!!!) en uitknippen. Geef ze wat te eten, wat jammer nou, ze kunnen het niet opeten met het laken. Gelukkig ze nog een gat knippen. Eet wat lastig, maar je bent een spook of je bent het niet.

Verder kun je leuk een spooktocht houden. Laat ze geblinddoekt een stukje lopen, ze kunnen een touw vast houden. Ze zijn nog jong, dus als je een keertje "boe!" roept, schrikken ze al. Is dat niet het geval, dan laat je ze ergens onderdoor (= touw laag bij de grond) lopen of over een simpele hindernis lopen.

Regel een cd van het spookslot in de Efteling en doe een stoelendans.

Ze moeten ook heel zachtjes kunnen doen als spook natuurlijk, anders hoort iedereen je. Laat ze stiekem achter elkaar gaan zitten (of achter Piet) en dan raden hoeveel spoken er zitten. Of laat ze heel stil staan, zoals bij 1,2,3 Rood Lichtje (wordt dus 1,2,3 Wit Spookje).

Kunnen ze zich wel verstoppen als een echt spook??? Ga lekker verstoppertje doen, altijd leuk.

Wat fijn nou, iedereen is geslaagd voor de test en gelukkig zijn er voorlopig weer genoeg spoken. Fjew.

Ps, heb je leuke buren? Laat ze dan ook als test doen dat ze iemand moeten laten schrikken, zoals de buren. Laat ze 'langszweven' en als je buren hebt die hysterisch gaan gillen is de test geslaagd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_71201213
oeh, dat is al zowat een heel programma, geweldig Yp!!

123 Rood Lichtje ken ik niet, maar is vast op te googlen.

en ik heb prima buren, die willen vast wel meewerken.

iemand een idee waar je goedkoop aan lakens kunt komen? zoveel heb ik er niet! (en die ogen verschuiven natuurlijk wel erg makkelijk, althans dat vrees ik. hoe voorkom je dat? )
  woensdag 22 juli 2009 @ 00:18:26 #272
1762 YPPY
Yppiaans
pi_71201353
O ja, dat modellen feestje: het is ook leuk om er een modeshow van te maken. Dan laat je alle gasten iets moois meenemen en maak je een catwalk, bijv. met stoepkrijt in de tuin of van stof/behang dat je op de grond plakt.
Je hebt natuurlijk verschillende rondes in de modeschow. Een ronde 'show-je-zelfversierde-beschuit-met-slagroom-en-tig-soorten-hagelslag', een ronde met beschilderde vuilniszakken, een ronde van 'veel-te-grote-kleding-van-jezelf' en tot slot de glamourronde incl. make-upje enz. Haal wat boa's in huis, die doen het goed.
Ter afwisseling kun je ze een spel laten doen om kledingstukken/nagellakjes/boa's te laten verzamelen. Eerst allemaal een ronde op de klossen lopen, of dansen op een liedje van de dolly dots om een kam te krijgen. Zo houd je ze wel even bezig.
Het leukste is natuurlijk dat je van de verschillende modeshow rondes een foto kunt maken en die meteen uit kunt printen en mee kunt geven. Heb je 4 totaal verschillende groepsfoto's. Doe wel de make-up als laatste, anders zitten ze allemaal vol met vegen.
*OUD heilige*
  woensdag 22 juli 2009 @ 00:23:13 #273
1762 YPPY
Yppiaans
pi_71201497
1,2,3, rood lichtje: de hele groep staat bij elkaar. Een aantal meter verderop staat 1 iemand. Die draait zich om en roept: "1,2,3, rood liiiichtje". Tijdens het roepen mag iedereen rennen, maar na het roepen draait de voorste zich om. Iedereen die beweegt en dus te laat is gestopt met lopen, is af en moet weer achteraan beginnen. De eerste die aan de overkant is, wint en mag daarna voorop staan.

Je kunt lakens heel makkelijk laten zitten met van die ouderwetse zweetbanden. Of meidenhaarbanden, maar ik weet niet of ze dat willen.

Je kunt ook zeggen dat ze proef spoken zijn en dan jutezakken nemen. Vuilniszakken zou ik niet doen, dat zweet en ademt lastig als je bezig bent. Voor de lakens zou ik een ziekenhuis/verpleeghuis in de buurt bellen of die niet wat over hebben toevallig.
*OUD heilige*
pi_71201627
ok, op zoek dus naar lakens, witte haarbanden of zweetbanden. vuilniszakken zou ik nooit doen hoor. stikheet inderdaad!
  woensdag 22 juli 2009 @ 07:11:59 #275
37150 livelink
pi_71204196
Yppy , je kunt hier echt serieus je baan van maken. Ik wed dat jij elk feestje direct op gang krijgt.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 19:38:58 #276
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_71691066
'Mam, als ik zes ben he? Dan houden we precies zo'n feest als vandaag.'

Kind is er vol van.
Ik ook. Later meer.
Maar geslaagd dus!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:13:01 #277
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71692022
Fijn zo Luchtbel!
  Jubileum moderator vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:33:40 #278
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_71692596
Fijn!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:31:06 #279
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_71717965
Ik weet zeker dat Yppy hier zo haar baan van kan maken, ik vroeg namelijk om tips in een pm en kreeg een geheel scenario. Echter ik besloot dat ik gewoon echt net op die manier iets kan. Ik ben niet de moeder die een heel feestje aan elkaar praat in een thema of een schema of iets. Dus besloot ik donderdag dat we het maar gewoon zouden gaan doen....en ons zwembad bleek lek te zijn donderdag en de weersverwachting was raar maar het is echt helemaal goed gekomen. Jolie vond het echt een leuk feestje en de rest ook trouwens

Uiteindelijk hebben de kinderen allemaal een kleurplaat gekleurd totdat iedereen er was, vervolgens alle roltongen kapot geblazen cakejes versierd en samen eten en drinken en zingen voor Jolie en cadeautjes geven. Leuk dat ze daarmee allemaal als eerst aan de beurt willen zijn!
Vervolgens zijn ze zelf een tijdje aan het spelen geweest in het badje, altijd goed en het was warm. Daarna lekker ouderwets bekertjes water omgooien. Ik wilde niets met een competitie-achtig iets doen dus met z'n allen. Daarna was er tijd voor een ijsje en tasjes versieren Dat vonden ze allemaal erg leuk en er was toen ook ruimte om een beetje te kletsen enzo, de kinderen hadden elkaar niet meer gezien sinds de vakantie en twee kindjes kenden niemand behalve Jolie dus dat kwam toen ook wat meer los. Daarna wilden er een paar nog een keer bekertjes water omgooien en anderen gingen stoepkrijten en bellen blazen. Gewoon even vrij spelen dus. En als laatste hadden wij snoepjesmemory, allemaal een envelopje voor de snoepjes zodat ze in het tasje mee naar huis konden. Dat was uiteraard een succes! Oooh die blik van mijn dochter en het handje van het meisje rechts
En wat te eten ondertussen, broodjes met worstjes en kaas en rauwkost op verzoek van de jarige, de meisjes besloten zelf dat als iedereen aan de beurt was geweest ze allemaal wat te eten gingen pakken. Dus na elk rondje even snel wat pakken en gauw weer aan de memory
Uiteraard waren we nogal uitgelopen dat kwam vooral doordat we flink kleding moesten zoeken na het spelen met water Dus de ouders kwamen al toen er nog kinderen bezig waren met memory maar dat had ook wel wat en we waren toch buiten. En toen was het tasje pakken, kleurplaten en envelopjes met snoep erin, Jolie had voor iedereen nog een leuke ketting en dat was het.

Ik vond het echt onwijs spannend van te voren, ik ben hier ook echt niet zo goed in maar toch verliep het prima. Mede dankzij de hulp van ons oppasmeisje, dat was ook een succes. Het aantal kindjes was best veel vond ik maar dat wist ik vooraf. Er waren er vijf (inclusief Jolie) uit de klas maar de meesten hadden elkaar niet gezien in de vakantie en twee waren nog nooit op een feestje geweest. En twee andere meisjes die we echt goed kennen en die voor Jolie toch ook echt op haar feestje hoorden. Ik had niet eens stoeltjes ofzo voor zo veel kinderen maar gewoon zitten en eten op een kleed was ook allemaal prima en staand aan tafel kun je ook knutselen.

Wat ik ook fijn vond voor Jolie is dat er één meisje al eerder kwam en een ander meisje wat langer bleef. Dat was vooraf fijn zodat ze niet zo zat te wachten want ze vond het wel spannend en achteraf niet ineens heel stil. We hebben ook samen versierd en dingetjes klaar gelegd zodat voor haar niet alles een verrassing was, ik denk dat ze dat echt niet had kunenn handelen. We hebben ook samen opgeruimd en de dag afgesloten met een uur fietsen en wat te drinken bij de Hema, om het even te verwerken zeg maar. Mijn dochter met een feestje dat ze volgend jaar wel weer wil

zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:35:45 #280
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_71718077
Oh ja! Ik was blij dat ik gevraagd had of de kinderen in oude kleren kwamen want ze waren echt heel vies bij afloop. Dus misschien een tip
pi_71718176
wauw ziet er geweldig uit LB! Zo te zien heeft Jolie echt een topdag gehad
petje af!

oh en je tip is wel een handige om in t achterhoofd te houden ja
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_71718237
Wat goed!!! En wat ik toch zei wat het belangrijkste was heb je gedaan, gekeken wat de meisjes leuk vonden en daar in mee gaan.
quote:
dat vonden ze allemaal erg leuk en er was toen ook ruimte om een beetje te kletsen enzo, de kinderen hadden elkaar niet meer gezien sinds de vakantie en twee kindjes kenden niemand behalve Jolie dus dat kwam toen ook wat meer los. Daarna wilden er een paar nog een keer bekertjes water omgooien en anderen gingen stoepkrijten en bellen blazen. Gewoon even vrij spelen dus.
quote:
op verzoek van de jarige, de meisjes besloten zelf dat als iedereen aan de beurt was geweest ze allemaal wat te eten gingen pakken
quote:
Uiteraard waren we nogal uitgelopen
quote:
Ik had niet eens stoeltjes ofzo voor zo veel kinderen maar gewoon zitten en eten op een kleed was ook allemaal prima en staand aan tafel kun je ook knutselen.
quote:
Mijn dochter met een feestje dat ze volgend jaar wel weer wil
Helemaal goed gedaan!
*OUD heilige*
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:46:52 #283
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71718286
Blije kindertjes, dan is je feestje geslaagd, ongeacht wat je allemaal wel of niet gedaan hebt
Leuke foto`s LB, en het klinkt echt als een geslaagd feest
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:50:50 #284
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_71718367
Thanks dames en Yppy: ik weet het. Maar het klonk allemaal zo mooi, zo met een plan en een lijn erin enzo

Oh en nog een tip: er is tegenwoordig een cakemix gedoe te koop van Homeland voor een roze cake. Leuk dachten wij, voor een meidenfeestje. Maar die cake is alleen maar een soort van kotskleur aan de binnenkant en smaakt 'niet bepaald lekker,' aldus Jolie. Die hebben we dus weggegooid en verruild voor een euroshoppercake met kwark erop om die meuk op te plakken. Trap er niet in, Jolie vond het belachelijk en ik was blij dat we er op tijd achter kwamen.
pi_71718536
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 00:10 schreef YPPY het volgende:
Botsingen vallen mee als je ogen uit het laken knipt.

Piet heeft de Gigantische-Grote-Spectaculaire-Spoken-Test!

Er zijn veel te weinig spoken tegenwoordig, erg jammer. Gelukkig kunnen de feestgangers zelf een spook worden.

Ze moeten er natuurlijk uitzien als een spook. Allemaal een laken, alleen heb je dan het probleem dat je niks ziet. Laat ze dan bij elkaar de ogen tekenen met een stift en dan doek af (!!!) en uitknippen. Geef ze wat te eten, wat jammer nou, ze kunnen het niet opeten met het laken. Gelukkig ze nog een gat knippen. Eet wat lastig, maar je bent een spook of je bent het niet.

Verder kun je leuk een spooktocht houden. Laat ze geblinddoekt een stukje lopen, ze kunnen een touw vast houden. Ze zijn nog jong, dus als je een keertje "boe!" roept, schrikken ze al. Is dat niet het geval, dan laat je ze ergens onderdoor (= touw laag bij de grond) lopen of over een simpele hindernis lopen.

Regel een cd van het spookslot in de Efteling en doe een stoelendans.

Ze moeten ook heel zachtjes kunnen doen als spook natuurlijk, anders hoort iedereen je. Laat ze stiekem achter elkaar gaan zitten (of achter Piet) en dan raden hoeveel spoken er zitten. Of laat ze heel stil staan, zoals bij 1,2,3 Rood Lichtje (wordt dus 1,2,3 Wit Spookje).

Kunnen ze zich wel verstoppen als een echt spook??? Ga lekker verstoppertje doen, altijd leuk.

Wat fijn nou, iedereen is geslaagd voor de test en gelukkig zijn er voorlopig weer genoeg spoken. Fjew.

Ps, heb je leuke buren? Laat ze dan ook als test doen dat ze iemand moeten laten schrikken, zoals de buren. Laat ze 'langszweven' en als je buren hebt die hysterisch gaan gillen is de test geslaagd.
Wow jij bent goed! echt heel leuk met weinig, alleen die lakens mss moeilijk.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:11:46 #286
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_71973311
Klinkt als een goed geslaagd feestje, LB. En de foto's zijn geweldig!!!

Ik heb een uitnodiging gemaakt voor de verjaardag van de kinderen. Niet voor een feestje, maar de plannen daarvoor volgen. Nu dus even alleen de uitnodging voor vrienden en familie:

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_71973929
Wat leuk gedaan weer Sugar!
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:57 schreef Mone het volgende:

[..]

Wow jij bent goed! echt heel leuk met weinig, alleen die lakens mss moeilijk.
Jammer de bammer zijn het nog geen echte spoken natuurlijk. Moeten ze eerst oefenen met een alternatief voor een laken. Alleen echte spoken krijgen een echt laken. Neem je oude handdoeken, theedoeken, van die grote servetten of je gaat naar de zeeman/action en haalt daar voor een paar euro een (hoes)laken dat je verknipt.

Luchtbel, kan ik 'jouw' verhaaltje posten? Heeft een ander er misschien ook wat aan.
*OUD heilige*
pi_71974103
Ik heb voor mijn dochter een bioscoopzaal geregeld (ik werk in de film) bij ons op kantoor waar ze zaterdag voor de hele klas de film Over the Hedge (NL versie) mag vertonen. Voor de film is er een half uurtje (inloop) en na de film is er een uurtje voor gebak, drinken, chips, etc. We zijn met 5 volwassenen op (hopelijk) een hele klas. Ik moet alleen nog even kijken wanneer het geschikte moment is voor de cadeautjes uit te pakken.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:20:56 #289
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_71974821
Wat gaaf Faja!

Sugar, De kinderen zijn jarig, mn lievelingszin! ik vind m weer prachtig. Mag ik je hulp inroepen voor op lena's kaart? Wij vieren dit jaar haar verjaardag alsof ze 1 word, groot, omdat vorig jaar haar eerste verjaardag wegens omstandigheden in het water viel.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:09:52 #290
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_71993426
Dank, Yppy en Lishe!

Natuurlijk mag dat, Lishe! Leuk en goed dat jullie dat zo doen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:46:31 #291
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_71996933
Mag ik je wat vragen, Sugar?
Net zoals jij vieren wij ook twee verjaardagen op dezelfde dag en ivm het hele tweelingebeuren ga ik er best ver in om te zorgen dat er toch vooral onderscheid is en dat ieder kind vooral iets voor zichzelf heeft die dag. Eigen taart, naamslinger en dit jaar gaan we feestjes vieren met kindertjes uit de klas, maar wel ieder op een andere dag.
Hoe sta jij hier tegenover? (Gewoon een vraag, hoor, geen kritiek.)
  woensdag 19 augustus 2009 @ 08:04:09 #292
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72000802
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 23:46 schreef Smirre het volgende:
Mag ik je wat vragen, Sugar?
Net zoals jij vieren wij ook twee verjaardagen op dezelfde dag en ivm het hele tweelingebeuren ga ik er best ver in om te zorgen dat er toch vooral onderscheid is en dat ieder kind vooral iets voor zichzelf heeft die dag. Eigen taart, naamslinger en dit jaar gaan we feestjes vieren met kindertjes uit de klas, maar wel ieder op een andere dag.
Hoe sta jij hier tegenover? (Gewoon een vraag, hoor, geen kritiek.)
Nee joh, hoe kan ik dat nu als kritiek opvatten?
Tuurlijk mag je dat vragen!
Tot nu toe vinden we het allemaal juist heel leuk om het zo samen te doen (voor familie en onze vrienden, niet samen een kinderfeestje, hoor). Ik denk wel dat het later, als ze wat groter zijn allebei, ook heel leuk kan zijn om het juist apart te doen. Maar dat stukje voor familie en vrienden blijven we wel lang samen doen, verwacht ik.

Het verschil is denk ik dat dit juist het enige is dat grappig gelijk is bij Storm en Maria en dat het bij jullie veel vaker om die gelijkheid draait. Ik kan me dus voorstellen dat het bij een tweeling veel logischer is het onderscheid juist op zo'n dag te onderstrepen. Dat geldt voor Maria en Storm natuurlijk niet verder.
We hebben wel voor allebei een eigen naamslinger inderdaad, maar gewoon één grote taart voor samen. Ik denk dat ouders van een tweeling (terecht, denk ik) sterker de behoefte hebben het onderscheid juist ook op zo'n dag te maken dan ouders zoals ik, met kindjes die toevallig op dezelfde dag jarig zijn, maar geen meerllingkind zijn.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 12:20:51 #293
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_72036003
Thanx voor het antwoord.
Ik vermoed dat er bij mij enige sprake is van deformatie, aangezien ik ook geen ervaring heb in een andere manier dan de tweelingmanier. Want het is natuurlijk ook zo, dat jouw kindertjes die verjaardag als enige delen. Verder is er genoeg onderscheid en mogelijkheid tot ontwikkeling van hen als individu.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 14:28:50 #294
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_72039939
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:11 schreef Sugar het volgende:
Klinkt als een goed geslaagd feestje, LB. En de foto's zijn geweldig!!!

Ik heb een uitnodiging gemaakt voor de verjaardag van de kinderen. Niet voor een feestje, maar de plannen daarvoor volgen. Nu dus even alleen de uitnodging voor vrienden en familie:

[ afbeelding ]
Sjoeg, ik vind 'm echt ontroerend mooi. Ik weet niet hoe het komt, maar ik moest echt even slikken zo mooi.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 16:04:28 #295
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72043359
Wat lief, dutsj.
pi_72170195
ik vind 'm ook erg mooi sugar!

De uitnodigingen voor Piets Spokenfeest zijn ook uitgedeeld:
pi_72170253
Wat leuk!
*OUD heilige*
pi_72170408
dank je. Piet vond ze ook leuk gelukt. toen ik vertelde dat ik een foto van hem uit een doolhof op vakantie had gebruikt zei hij "oooh had je die dáárvoor gemaakt!!"
pi_72170461
Hoe ga je het feestje doen?
*OUD heilige*
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:29:17 #300
11682 Moonah
Jolie femme
pi_72171077
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:07 schreef bixister het volgende:
dank je. Piet vond ze ook leuk gelukt. toen ik vertelde dat ik een foto van hem uit een doolhof op vakantie had gebruikt zei hij "oooh had je die dáárvoor gemaakt!!"
Wat is hij toch een heeeeeeerlijk kind!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')