abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 29 september 2007 @ 20:31:03 #1
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_53575137
Denk bij het posten in dit topic even aan een aantal zaken:
  • Zorg dat je foto's niet belachelijk groot zijn. Resizen naar max 580 pixels breed is ideaal voor FOK.
  • Plaats niet teveel foto's te gelijk. Een kleine hoeveelheid geeft een lagere drempel tot reageren.
  • Als je een bewerkte foto plaats. Zorg dan dat je ook 't origineel erbij zet. Zo kan men goed zien wat je gedaan hebt en zo beter beoordelen of vragen hoe jij iets voor elkaar gekregen hebt

    [ Bericht 97% gewijzigd door Xilantof op 08-10-2007 18:48:30 ]
  • Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
    De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
    Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
    Ylana
      zaterdag 29 september 2007 @ 20:33:25 #2
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_53575192
    Mijn laatste post was;

    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 20:28 schreef Saffier het volgende:

    [..]

    *Noteert probeer andere iso. Het is nu vrij donker in huis dan kan een hogere iso nooit kwaad heb ik begrepen, toch?
    [..]

    *noteert eerst kijken en daarna pas schieten met oefenwerk. Ken je de camera? Ik heb in de zoeker als allerlaatste een rond bolletje staan en ik ben er nog niet achter wat het betekend of waar het tekentje voor staat, heb 'm nog niet in de gebruiksaanwijzing kunnen vinden nl.
    [..]

    Maar ik denk dat Lautie er veel meer van opsteekt dan ik... één van ons gaat zeker, nog even uitvechten wie

    Bedankt voor je uitgebreide reacties!


    [ Bericht 0% gewijzigd door Saffier op 29-09-2007 21:17:12 (tiepvaut) ]
    Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
    De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
    Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
    Ylana
      zaterdag 29 september 2007 @ 20:34:37 #3
    52657 pea4fun
    valt geen soep van te maken
    pi_53575229
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 20:28 schreef Saffier het volgende:

    [..]

    *Noteert probeer andere iso. Het is nu vrij donker in huis dan kan een hogere iso nooit kwaad heb ik begrepen, toch?
    [..]

    *noteert eerst kijken en daarna pas schieten met oefenwerk. Ken je de camera? Ik heb in de zoeker als allerlaatste een rond bolletje staan en ik ben er nog niet achter wat het betekend of waar het tekentje voor staat, heb 'm nog niet in de gebruiksaanwijzing kunnen vinden nl.
    [..]

    Maar ik denk dat Lautie er veel meer van opsteekt dan ik... één van ons gaat zeker, nog even uitvechten wie

    Bedankt voor je uitgebreide reacties!
    Ik ken enkele specs van de camera, heb em zelf niet.
    Ik denk dat het bolletje is om aan te geven dat ie op een punt heeft scherp gesteld...verschijnt het als je de knop half indrukt?
    http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
    pi_53575402
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 20:34 schreef pea4fun het volgende:

    [..]

    Ik ken enkele specs van de camera, heb em zelf niet.
    Ik denk dat het bolletje is om aan te geven dat ie op een punt heeft scherp gesteld...verschijnt het als je de knop half indrukt?
    Klopt betekend gewoon dat hij goed gefocust heeft.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 29 september 2007 @ 20:42:18 #5
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_53575423
    als dat bolletje knippert kan de camera niet scherpstellen, en moet je iets grotere afstand nemen.
    als het bolletje brand als je de knop half indrukt en niet gaat knipperen heeft hij zich scherp gesteld.
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

    Dale Carnegie
      zaterdag 29 september 2007 @ 20:46:56 #6
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_53575564
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 20:42 schreef Ynske het volgende:
    als dat bolletje knippert kan de camera niet scherpstellen, en moet je iets grotere afstand nemen.
    als het bolletje brand als je de knop half indrukt en niet gaat knipperen heeft hij zich scherp gesteld.
    Ik was er nét achter!
    Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
    De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
    Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
    Ylana
    pi_53575566
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 19:35 schreef pea4fun het volgende:

    [..]

    Een lens met een vast brandpunt die kan niet zoomen. Daar moet je dus zelf de zoom zijn heen en weer lopen om iets dichterbij of verder weg te krijgen. Meestal geven die lenzen scherpere foto's en zijn ze lichtsterker.
    Die lenzen worden ook wel primes genoemd, en je hebt idioten die dat zo mooi vinden dat ze geen zoomlenzen meer gebruiken.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_53576138
    Prime kan soms voor hetzelfde geld veel meer lens bieden.. (zie bijv. Tamron 90mm 2.8 macro)
    Waar komt dit te staan?
      zaterdag 29 september 2007 @ 21:29:44 #9
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_53576663
    Nog commentaar/tips bij dit plaatje?

    Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
    De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
    Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
    Ylana
      zaterdag 29 september 2007 @ 21:30:34 #10
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53576678
    We aten tapas en ik moest er even op oefenen met weinig licht...
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      zaterdag 29 september 2007 @ 21:32:10 #11
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53576716
    Saffier, jammer dat zijn mondje er net niet helemaal op staat en niet iets meer van zijn oor. Nu is het toch wel een beetje een gemis, vind ik. Alsof het water hem aan de lippen staat.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_53576736
    Leuk portretje, het voorste oog scherp, het achterste net uit focus en je achtergrond helemaal soft. Mooi belicht ook. Aan de onderkant is ie krap, maar het stoort me niet erg.

    Wat ik minder mooi vind, is de grote loze ruimte rechts, en dan komt er nog een klein stukje oor. Snijd m eens net rechts van het oog, om te zien wat het effect daarvan is.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_53576795
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 21:30 schreef Sugar het volgende:
    We aten tapas en ik moest er even op oefenen met weinig licht...
    [afbeelding]
    mjammie

    maarreh, de focus lijkt me vooral te liggen op de rand van de schaal rechts en de foto heeft een beetje een geelzweem door het kunstlicht.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
      zaterdag 29 september 2007 @ 21:37:22 #14
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53576819
    Ja, mooi he?
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      zaterdag 29 september 2007 @ 21:46:09 #15
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_53576984
    Sugar zo had ik 'm nog niet bekeken met het water aan de lippen het ging me om de blik op dat moment. Ik zie wel wat je bedoelt!
    Je tapas zien er smakelijk uit.
    Vliegvrager ik kan nog niet met photoshop overweg, maar het oortje eraf is het eerste wat ik al wilde proberen.
    Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
    De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
    Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
    Ylana
      Admin zaterdag 29 september 2007 @ 23:37:41 #16
    1 crew  Danny
    Ik mis m'n grote vriend..
    pi_53579231
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 21:30 schreef Sugar het volgende:
    We aten tapas en ik moest er even op oefenen met weinig licht...
    [afbeelding]
    ziet er lekker uit, maar wel wat geel. Dat zal vast aan het gebrek aan licht liggen. Heb je 'm toevallig ook met flits genomen? Ben wel benieuwd naar het verschil.
    En voor de experts hier een vraag; de ingebouwde flits van m'n nikon D70 zuigt. Altijd rode ogen natuurlijk. Wat zou een fatsoenlijk tot goeie losse flitser voor die camera zijn met een beetje leuke afstand en de mogelijkheid tot indirect flitsen? Of is dat weer te specifiek?

    Nog een paar foto's van vandaag:




    - Oh hi Mark!
    - Cool... Cool, cool, cool.
    Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
    Zie wat ik kijk: trakt.tv
      Eurovisie Songfestival Queen zondag 30 september 2007 @ 00:00:32 #17
    163650 Greys
    pi_53579708
    Danny, die onderste! Mooi! Ik zou hem alleen NET naast het achterste bankje afsnijden rechts! Dan zie je een mooi leeg pad waar ze op wandelt.

    [ Bericht 11% gewijzigd door Greys op 30-09-2007 00:09:26 ]
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_53579958
    Wat een grote meid op die laatste foto (ook een superleuke regenjas )

    Morgen ga ik weer naar Gullfoss, eens kijken of ik ook vanuit andere hoeken de regenboog bij de waterval erop krijg Zie er wel erg knullig uit met mn Fuji-tje naast mn vaders mega spiegelreflex met lenzencollectie
    pi_53580066


    Eerste foto met me nieuwe Canon Ixus
    pi_53580475
    Even een tvp. Leuk topic. Ik heb de camera meestal op de standaard stand zeg maar. Maar wil me er wel in gaan verdiepen. Vooral foto's van Kim nu. En het puppytje van mijn ouders. Geen flauw idee welke camera we hebben trouwens. toch maar eens gebruiksaanwijzing opgraven
      Redactie Frontpage zondag 30 september 2007 @ 00:52:34 #21
    3926 crew  Djeez
    Orde van de Paarsgepunte Lans
    pi_53580587
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 00:43 schreef _Ingrid_ het volgende:
    Even een tvp. Leuk topic. Ik heb de camera meestal op de standaard stand zeg maar. Maar wil me er wel in gaan verdiepen. Vooral foto's van Kim nu. En het puppytje van mijn ouders. Geen flauw idee welke camera we hebben trouwens. toch maar eens gebruiksaanwijzing opgraven
    Panasonic Lumix DMC FZ-5
    Een oudje dus...
    Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
    Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
      zondag 30 september 2007 @ 01:05:50 #22
    12302 Principessa
    zoekt haar kikker
    pi_53580764
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 21:30 schreef Sugar het volgende:
    We aten tapas en ik moest er even op oefenen met weinig licht...
    [afbeelding]
    Ik vind dat gele wel lekker juist. Misschien dat je de olijven er 'nog iets uit kan halen'? Iets sprankelender maken door met de verzadiging te spelen? Of het contrast wat omhoog gooien.
    Contrast + verzadiging is weer helemaal in . In vergelijking met de - verzadiging van vorig jaar...

    Hmmn misschien niet een duidelijk verhaal, maar wat ik wilde zeggen: dat gele/kleurijke etc. zie je over een paar maanden terug in veel foto's

    [ Bericht 15% gewijzigd door Principessa op 30-09-2007 01:22:03 ]
    En ze leefden nog lang en gelukkig
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 september 2007 @ 10:07:30 #23
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_53583579
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 00:16 schreef admiraal_anaal het volgende:
    [afbeelding]

    Eerste foto met me nieuwe Canon Ixus
    heey is dat valkenburg?


    @danny, misschien heb je al iets aan de informatie in dit topic over flitsers [Flitsers] Nikon & Flitser, maar welke??

    [ Bericht 18% gewijzigd door Ynske op 30-09-2007 10:17:25 ]
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

    Dale Carnegie
      zondag 30 september 2007 @ 11:08:29 #24
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_53584297
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 20:47 schreef Vliegvrager het volgende:

    [..]

    Die lenzen worden ook wel primes genoemd, en je hebt idioten die dat zo mooi vinden dat ze geen zoomlenzen meer gebruiken.
    Ik heb er eentje gehad en ja je foto's zijn echt mooi scherp. Ik miste alleen echt dat ik niet kon zoomen. De hele tijd heen en weer lopen vond ik niet zo'n succes. Zeker niet met kinderen.
    Ik heb heel erg zitten twijfelen of ik 'm nou toch zou houden of dat ik een zoomlens ervoor in de plaats wilde. Het werd het laatste. Allebei en daarnaast nog de tele werd me als beginner iets te gortig. Komt later wel.

    Vreselijk offtopic hè?

    Voor het ontopic:
    Ik ben dus nu veel met de sluitertijd aan het oefenen. Maar mijn foto's worden ineens zo donker, zeg maar gerust gewoon niet te zien. Hoe komt dat, wat doe ik fout?
    Helaas even geen voorbeeld want ze waren zo slecht dat ik ze gelijk weggegooid heb.
    Als je niet lacht, ben je dood.
      zondag 30 september 2007 @ 11:56:28 #25
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_53585187
    Terug Vind Photo
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
    pi_53591368
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 23:37 schreef Danny het volgende:


    Nog een paar foto's van vandaag:
    [afbeelding]
    Wat een heerlijke smeerpoets En hier zuigt je flitser bepaald niet, want hij is fraai ingeflitst.

    @admiraal_anaal: Leuke foto. Ik weet niet of die Ixus de mogelijkheid heeft om je belichting te corrigeren, anders zou ik m iets donkerder zetten. Nu verlies je veel detail door overbelichting.

    @dutchie: wat stel je precies in, in welke modus staat je camera en wat zijn dan ongeveer die sluitertijden die je instelt?
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
      Admin zondag 30 september 2007 @ 15:49:53 #27
    1 crew  Danny
    Ik mis m'n grote vriend..
    pi_53591739
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 15:36 schreef Vliegvrager het volgende:

    Wat een heerlijke smeerpoets En hier zuigt je flitser bepaald niet, want hij is fraai ingeflitst.
    Mja, meer geluk dan wijsheid en de ogen zijn bewerkt met een rode ogen correctie
    - Oh hi Mark!
    - Cool... Cool, cool, cool.
    Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
    Zie wat ik kijk: trakt.tv
    pi_53591828
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 23:37 schreef Danny het volgende:

    [..]

    ziet er lekker uit, maar wel wat geel. Dat zal vast aan het gebrek aan licht liggen. Heb je 'm toevallig ook met flits genomen? Ben wel benieuwd naar het verschil.
    En voor de experts hier een vraag; de ingebouwde flits van m'n nikon D70 zuigt. Altijd rode ogen natuurlijk. Wat zou een fatsoenlijk tot goeie losse flitser voor die camera zijn met een beetje leuke afstand en de mogelijkheid tot indirect flitsen? Of is dat weer te specifiek?

    ]
    ik heb de sb600 voor mijn d50, en ben daar best tevreden over. je kunt de kop zowat alle kanten opdraaien, waardoor je meer of minder indirect kunt flitsen.
    als je er een goeie bouncer op zet , bijv. zo'n kapje (omnibounce), maar je hebt ook opblaasbare (wat onhandiger), dan wordt er ook wat meer indirect en dus zachter ingeflitst.
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      Admin zondag 30 september 2007 @ 15:58:35 #29
    1 crew  Danny
    Ik mis m'n grote vriend..
    pi_53592010
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 15:53 schreef MissyMirjaM het volgende:

    [..]

    ik heb de sb600 voor mijn d50, en ben daar best tevreden over. je kunt de kop zowat alle kanten opdraaien, waardoor je meer of minder indirect kunt flitsen.
    als je er een goeie bouncer op zet , bijv. zo'n kapje (omnibounce), maar je hebt ook opblaasbare (wat onhandiger), dan wordt er ook wat meer indirect en dus zachter ingeflitst.
    een opblaasbare flitser?!?!?
    geil
    - Oh hi Mark!
    - Cool... Cool, cool, cool.
    Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
    Zie wat ik kijk: trakt.tv
    pi_53592093
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 15:58 schreef Danny het volgende:

    [..]

    een opblaasbare flitser?!?!?
    geil
    nee nee, alleen het kapje!
    ik heb er zo 1, is op zich best grappig, het licht wordt er meer door verspreid

    *plaatje zoekt*
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_53592237


    die!

    je flitser wordt er wel een p.i.m.p. flitser van, hij is aardig groot

    maargoed, past dus prima op zo'n opzetflitser, alleen bevestigen is wel wat onhandig (d.m.v. elastiek)
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      Admin zondag 30 september 2007 @ 16:07:58 #32
    1 crew  Danny
    Ik mis m'n grote vriend..
    pi_53592303
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 16:05 schreef MissyMirjaM het volgende:
    [afbeelding]

    die!

    je flitser wordt er wel een p.i.m.p. flitser van, hij is aardig groot

    maargoed, past dus prima op zo'n opzetflitser, alleen bevestigen is wel wat onhandig (d.m.v. elastiek)

    Dat ziet er best wel sjofeltjes uit. Wel handig als je je camera in het water laat vallen
    - Oh hi Mark!
    - Cool... Cool, cool, cool.
    Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
    Zie wat ik kijk: trakt.tv
      zondag 30 september 2007 @ 16:46:19 #33
    124655 DarkManta
    Tiepvouten onder voorbehout
    pi_53593415




    Vandaag eens aan begonnen, nog veel Photoshop werk liggen. Heb er eens een uurtje werk aan besteed om te laten zien dat het mogelijk is en dat het wel mee valt om dingen te laten verdwijnen.

    Uiteraard zal ik er eens meer tijd aan besteden, zodat je er totaal niets meer van ziet en dan mail ik je het origineel wel.
    Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
      zondag 30 september 2007 @ 17:32:05 #34
    102976 QueenR
    Cute but Psycho
    pi_53594896
    tvptje
    (ps gave regenjas, en idd zou ik hem ook uitsnijden zodat je alleen kindje op leeg pad hebt)
    Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.
    Imagination is more important than knowledge.
      zondag 30 september 2007 @ 19:05:28 #35
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53596853
    De oogst van vandaag waar ik heel graag reacties op zou krijgen.

    Onderweg
    1


    2


    3


    4


    En wat kleine dingen
    5


    6


    7


    8


    [ Bericht 7% gewijzigd door Sugar op 30-09-2007 21:18:08 ]
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      zondag 30 september 2007 @ 19:44:32 #36
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_53597789
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 19:05 schreef Sugar het volgende:
    De oogst van vandaag waar ik heel graag reacties op zou krijgen.

    Onderweg
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]

    En wat kleine dingen
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    stuur die slak ff mijn kant op

    leuk shot!
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
      zondag 30 september 2007 @ 20:04:57 #37
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_53598353
    Leuk Sugar, een internet-cursus fotografie. Mooie platen hoor, zeg ik als leek dan. Prachtige compositie en mooie, scherpe kleuren, die eerste. Te gek ook, die windmolen met dat tegenlicht. Goed bezig dame!
      zondag 30 september 2007 @ 20:06:36 #38
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_53598388
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 15:36 schreef Vliegvrager het volgende:
    @dutchie: wat stel je precies in, in welke modus staat je camera en wat zijn dan ongeveer die sluitertijden die je instelt?
    Ik ging gelijk maar goed los , had 'm op 1/1000 en eentje op 1/4000 gezet. Het ging om de fontein van de Kikkerkoning in de Efteling. Gister dus, dus vies bewolkt. Ik denk dat ik het wel weet; ik had het diafragma ook opnieuw moeten instellen. Maar daar had ik dus niets aan veranderd.
    Ik ken die regeltjes gewoon nog niet uit mijn hoofd. Ik pruts maar wat, maar dat is voor mij de beste manier om achter dingen te komen. Dan ga je gewoon een keer nat.
    Als je niet lacht, ben je dood.
    pi_53598970
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 20:06 schreef dutchie het volgende:

    [..]

    Ik ging gelijk maar goed los , had 'm op 1/1000 en eentje op 1/4000 gezet. Het ging om de fontein van de Kikkerkoning in de Efteling. Gister dus, dus vies bewolkt. Ik denk dat ik het wel weet; ik had het diafragma ook opnieuw moeten instellen. Maar daar had ik dus niets aan veranderd.
    Ik ken die regeltjes gewoon nog niet uit mijn hoofd. Ik pruts maar wat, maar dat is voor mij de beste manier om achter dingen te komen. Dan ga je gewoon een keer nat.
    Okay, dus je had m op de M-stand kennelijk. Gelijk de eredivisie geprobeerd. Kan natuurlijk wel, maar dan moet je extra goed opletten. Geeft je camera niet ergens een indicator of je over- of onderbelicht? Of kan je op het lcd-schermpje al zien of ie te donker is? Dan moet je aan de hand daarvan je diafragma idd aanpassen.

    Je kan het jezelf ook wat makkelijker maken. Wil je spelen met je sluitertijd? Zet m op T of Tv. Dan speel jij met de sluiterstand en de camera past het diafragma aan.

    Overigens is 1/1000 errug kort hoor. Dan wordt ie zelfs in de Tv stand donker vrees ik. Wat wilde je precies doen? De beweging van het water bevriezen lukt ook wel bij een langere sluitertijd: 1/125 of 1/250, die richting. Of was het gewoon om uit te proberen? Dan weet je nu dat je bij hele korte belichtingstijden hele donkere foto's krijgt.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_53599161
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 19:05 schreef Sugar het volgende:
    De oogst van vandaag waar ik heel graag reacties op zou krijgen.

    Onderweg
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]

    En wat kleine dingen
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    Doe es nummeren

    Ik pik er weer even twee uit, anders gaan de anderen zich zo vervelen.

    2) Normaal gesproken geen aanrader, zo tegen de zon in, tenzij de zon zelf uit beeld is. Dat leidt (en dat zie je hier ook) tot heel veel uitgebeten wit in je foto. Toch vind ik m best leuk uitpakken, dankzij de compo, en door de flare (schittering door zonlicht dat in je lens valt) die voor de paal langsloopt.

    8) Gauw naar het macro-topic ermee edit: oh, had je al gedaan Hij is fijn, ragscherp op de oogjes, mooie dof, en genoeg info over wat er achter de oogjes gebeurt. Het camerastandpunt maakt dat er veel diepte in zit.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_53599254
    Help!!!
    Ik heb deze super foto, maar camera happerde kan iemand hem betr krijgen? ik heb van alls geprbeerd.
    Of moet ik een help topic openen of he ergens anders neer knallen?
    Maar vind de foto zo super mooi, maar ik krijg hem niet scherper
    Kan ieman mij helpen?


    origeneel is in kleur en zwart/wit te verkijgen, gewoon ff mailen
      zondag 30 september 2007 @ 20:40:20 #42
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_53599365
    Ja Vliegvrager, dat was dat verhaal van die klepel en de klok, ken je 'm?
    Het was zo'n ingeving wat je dan ineens krijgt; je ziet een fontein en je denkt 'hé laat ik eens met de sluitertijd prutsen, om het water te bevriezen. Hoe ging dat ook alweer? O ja. Wat was het ook alweer? Tv-stand ok. Doe maar eens op 1/1000 of was het toch kleiner?'
    En ik kwam dus idd uit bij je laatste conclusie.

    Experimenteren prima dus, maar de volgende keer iets beter voorbereiden.
    Als je niet lacht, ben je dood.
    pi_53599446
    @ Anitra: Probeer het in [centraal] Fotobewerking/Photoshop! deel 4 daar heb je denk ik de meeste kans
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_53599556
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 20:43 schreef Vliegvrager het volgende:
    @ Anitra: Probeer het in [centraal] Fotobewerking/Photoshop! deel 4 daar heb je denk ik de meeste kans
    Lol mag ik daar komen dan?
    Ik zaln hetb eens proberen daar thanks
      zondag 30 september 2007 @ 21:14:59 #45
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53600449
    Bedankt renzell en Vliegvrager.

    Ik maakte die van die windmolen vanuit een rijdende auto, dus ik ben al blij dat de compositie leuk uitpakt. Dat tegenlicht was een handicap, maar gelukkig levert het toch een aardige foto op.

    Met dat slakje ben ik ook blij. Hij was maar 2 cm. lang, maar kon er lekker dichtbij kruipen.

    Ik zal even nummeren, vergeten inderdaad.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      Eurovisie Songfestival Queen zondag 30 september 2007 @ 21:30:22 #46
    163650 Greys
    pi_53600945
    Vandaag uiteraard weer fototoestel bij me gehad

    1. Deze vond ik leuk gelukt, met tegenlicht.


    2. Hier springt de spin er toch niet genoeg uit volgens mij?


    3.


    4. Hiervan vind ik het ZO jammer dat er een uitgebeten vlek op schoonmoeders hoofd zit!
    Had haar hele hoofd hier op gemoeten of mag dat best zo afgesneden zijn aan de linkerkant?
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_53601692
    Leuk om te zien hoe er vooruitgang geboekt wordt hier
    Saartje
      maandag 1 oktober 2007 @ 09:15:26 #48
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_53609521
    Wauw Sugar!
    (ik kan je nu niet meer bijbenen)


    Maar ik denk dat ik hier even een weekje iet minder aanwezig ben..
    Ik heb even een week geen bril meer..
    Nou heb ik geen noemenswaardige sterkte's in mijn bril dus ik kan prima functioneren zonder. Maar er zit wel een prisma ingeslepen en van achter de pc zitten en/of lang lezen kan ik weer sneller hoofdpijn krijgen.
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      maandag 1 oktober 2007 @ 15:29:35 #49
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53618933
    Jammer, Noli.

    Stationsfoto's:
    1


    2


    3 (zelfde foto, anders gesneden. Welke is beter?)


    4
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      maandag 1 oktober 2007 @ 17:30:39 #50
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_53621744
    Ik heb hier gister nog wel wat op de dijk rond gestruind.
    Ik ben geloof ik niet zo van de landschappen.. Nou ja, nou is het landschap hier natuurlijk ook wel bijzonder.... SAAI!

    Ik heb geprobeerd ze wat te bewerken maar ondanks dat ik geen noemenswaardige sterkte in de glazen heb mis ik mijn bril ontzettend! Het maakt nu wel verschil hoor.

    1. orgineel




    2. orgineel




    3. orgineel




    4. orgineel



    of deze (vind ik eigenlijk nog mooier)


    5. orgineel ("K*tweer boven kwelder")




    6. orgineel




    7. orgineel ("Old vs. new")




    8. orgineel ("Kwelder, wad en Ameland")




    9. orgineel


    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      maandag 1 oktober 2007 @ 17:33:28 #51
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_53621796
    Sjoeg #2 en 3 vind ik erg mooi.
    Alleen bij 2 dat de nadruk wat op de klok ligt en bij drie is de compositie mooier maar de klok weer zo ver weg.
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 1 oktober 2007 @ 17:39:19 #52
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_53621941
    quote:
    Op maandag 1 oktober 2007 15:29 schreef Sugar het volgende:
    Jammer, Noli.

    Stationsfoto's:
    1
    [afbeelding]

    2
    [afbeelding]

    3 (zelfde foto, anders gesneden. Welke is beter?)
    [afbeelding]

    4
    [afbeelding]
    ff snel doorheenlopend.
    1 geeft me een onrustig gevoel door het lijnenspel. waarom precies kan ik niet echt de vinger opleggen.
    3 geeft een veel betere uitsnede die rustiger is dan 2. dit is een foto waar ik langere tijd naar kan kijken.
    4 waar heb je hier geprobeerd om je scherptepunt te leggen? voor mijn gevoel zou de kraanbloem scherp moeten zijn, maar dat lijkt hij niet.

    Probeer eens om bij het nemen van een foto te kijken wat voor verhaal de foto je kan vertellen. daarmee trek je mensen te kijken naar je foto. bij foto 3 heb ik dat gevoel wel.
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

    Dale Carnegie
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 1 oktober 2007 @ 18:24:58 #53
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_53623102
    @ Noli
    ik ga me even met de laatste 3 van je bemoeien.

    #7 je foto staat niet recht, probeer erop te letten dat de molens niet achterovervallen. Kijk maar naar de grote energiemolen, die nijgt ernaar om naar rechts om te vallen.
    Verder leuk plaatje

    #9 Door de lijn die je aangebracht hebt in de foto (van voor naar schuin achter) is het voor het oog prettiger om aan de achterkant juist meer ruimte over te houden als aan de voorkant. Omzetting heb je netjes gedaan.

    #8 Is echt eeen heel lekker plaatje geworden zo. Iets voor op canvas en boven de bank?
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

    Dale Carnegie
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 oktober 2007 @ 19:39:39 #54
    163650 Greys
    pi_53624690
    Als er iemand een tip kan geven over mijn foto's, graag
    Ik ben beginnerder dan beginner, zeg maar, dus alle tips zijn welkom!
    En ik kan tegen kritiek!
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 1 oktober 2007 @ 19:44:45 #55
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_53624797
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 21:30 schreef Greys het volgende:
    Vandaag uiteraard weer fototoestel bij me gehad

    1. Deze vond ik leuk gelukt, met tegenlicht.
    [afbeelding]

    2. Hier springt de spin er toch niet genoeg uit volgens mij?
    [afbeelding]

    3.
    [afbeelding]

    4. Hiervan vind ik het ZO jammer dat er een uitgebeten vlek op schoonmoeders hoofd zit!
    Had haar hele hoofd hier op gemoeten of mag dat best zo afgesneden zijn aan de linkerkant?
    [afbeelding]
    Foto 1. Leuke foto, maar probeer eens de tip over de derden toe te passen. dus onderwerp uit t midden, meer ruimte aan kijk kant.

    Foto 2 en 3. Doen me eigenlijk niets. Ook hier weer onderwerp hoeft niet in het midden van je foto te staan. Foto 3 had je kleiner kunnen croppen waardoor je onderwerp groter, dominanter op je foto staat.

    Foto 4. Leuk gedaan. Goed erop letten dat je onderwerpen niets afgesneden worden. De ruimte langs het oor had iets groter mogen zijn aan de linkerkant. De zoals jij het noemt uitgebeten plek vind ik niet storend.
    Het hele hoofd had van de vrouw niet helemaal erop gemoeten, maar t kijkt rustiger als er iets meer ruimte geweest was.
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

    Dale Carnegie
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 oktober 2007 @ 20:01:45 #56
    163650 Greys
    pi_53625211
    Onwijs bedankt! Daar kan ik wat mee
    't Is inderdaad vrij saai als alles braaf in het midden staan. Daar let ik dus zelf nog helemaal niet op, ga ik nu wel doen!
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_53631516
    Na een showcase Nederlandse natuur, nu eentje met IJslandse natuur

    1.

    Herfstkleuren, gemaakt op Landschap-stand, ook nog een gedaan op instel-stand, maar dan werd hij zo donker...

    2.

    Ik wist niet helemaal goed hoe ik deze compositie moest pakken... vond het ruige van het stroompje wel mooi, maar ook alle herfstkleuren... (ik zie nu ook, na een PM , dat hij hardstikke scheef is moet ik ff rechttrekken nog )

    3.

    Ik vond de wolken zo mooi dat ze zo laag hangen, wel gemaakt vanuit de auto. Maar hoe krijg je het nu zo dat het echt op wolken lijkt en niet op gewoon lucht?

    4.


    Zwart-wit?

    Dit waren ze wel een beetje Ze zijn allemaal nog niet bewerkt btw. (hoop wel dat het goed gaat met linken nu...)

    [ Bericht 12% gewijzigd door Inu op 02-10-2007 00:16:12 ]
      dinsdag 2 oktober 2007 @ 08:41:58 #58
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_53633558
    Inu mag ik bij je komen wonen?
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      Admin dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:31:40 #59
    1 crew  Danny
    Ik mis m'n grote vriend..
    pi_53636478
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 16:46 schreef DarkManta het volgende:
    [afbeelding]

    [afbeelding]

    Vandaag eens aan begonnen, nog veel Photoshop werk liggen. Heb er eens een uurtje werk aan besteed om te laten zien dat het mogelijk is en dat het wel mee valt om dingen te laten verdwijnen.

    Uiteraard zal ik er eens meer tijd aan besteden, zodat je er totaal niets meer van ziet en dan mail ik je het origineel wel.

    Jammer dat 'ie nu geblurred is, maar het verbaast me al wel dat je 't uberhaupt voor elkaar hebt gekregen
    (en jammer dat de kleuren een beetje verkloot zijn. het is nu een 'midden op de dag' setting geworden ipv een 'kijk 's wat een mooie zonsopgang' setting.

    [ Bericht 8% gewijzigd door Danny op 02-10-2007 11:43:56 ]
    - Oh hi Mark!
    - Cool... Cool, cool, cool.
    Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
    Zie wat ik kijk: trakt.tv
      FOK!fotograaf dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:56:00 #60
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_53637068
    quote:
    Op maandag 1 oktober 2007 23:58 schreef Inu het volgende:
    Na een showcase Nederlandse natuur, nu eentje met IJslandse natuur

    1.
    [afbeelding]
    Herfstkleuren, gemaakt op Landschap-stand, ook nog een gedaan op instel-stand, maar dan werd hij zo donker...

    2. [afbeelding]

    Ik wist niet helemaal goed hoe ik deze compositie moest pakken... vond het ruige van het stroompje wel mooi, maar ook alle herfstkleuren... (ik zie nu ook, na een PM , dat hij hardstikke scheef is moet ik ff rechttrekken nog )

    3. [afbeelding]

    Ik vond de wolken zo mooi dat ze zo laag hangen, wel gemaakt vanuit de auto. Maar hoe krijg je het nu zo dat het echt op wolken lijkt en niet op gewoon lucht?

    4.
    [afbeelding]

    Zwart-wit?

    Dit waren ze wel een beetje Ze zijn allemaal nog niet bewerkt btw. (hoop wel dat het goed gaat met linken nu...)
    Mooie foto's Inu! Misschien leuk voor je om te proberen bij water is een lange sluitertijd. Op je camera gebruik je dan de 'Tv' stand. Dan kan je zelf de sluitertijd instellen, en zoekt je camera de rest uit. Als je dan bij bijvoorbeeld een watervalletje je camera op een rots of statief zet, en je sluitertijd op 1 seconde, dan gaat je water op een soort nevel lijken. Dat effect is erg mooi, en best simpel te realiseren .

    [ Bericht 1% gewijzigd door freud op 02-10-2007 12:35:29 ]
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    If it's free, you're the product!
    pi_53637121
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 11:56 schreef freud het volgende:

    [..]

    Mooie foto's Inu! Misschien leuk voor je om te proberen bij water is een lange sluitertijd. Op je camera gebruik je dan de 'Av' stand. Dan kan je zelf de sluitertijd instellen, en zoekt je camera de rest uit. Als je dan bij bijvoorbeeld een watervalletje je camera op een rots of statief zet, en je sluitertijd op 1 seconde, dan gaat je water op een soort nevel lijken. Dat effect is erg mooi, en best simpel te realiseren .
    *kuch*

    Tv

    *kuch*
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
      FOK!fotograaf dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:36:00 #62
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_53637878
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 11:59 schreef Vliegvrager het volgende:

    [..]

    *kuch*

    Tv

    *kuch*
    OUCH! Dank! Blunderrrr. Mea Culpa!
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    If it's free, you're the product!
      dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:33:45 #63
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53642333
    Ben ik weer! Kan ik volgende keer maar beter een showcase openen?
    Maar serieus, ik vind het heel erg handig en fijn om tips van jullie te krijgen. Dus Ynske en Noli nog bedankt voor jullie reacties van gisteren.

    Heel graag hoor ik weer wat op deze foto's!

    Op en rond de boerderie:

    1.


    2.


    3.
    Kalfje voor wie wil

    4.
    Varken voor wie wil

    5.
    Vogelverschrikker voor wie wil

    6.


    [ Bericht 12% gewijzigd door Sugar op 02-10-2007 16:41:45 (waren er te veel) ]
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:25:47 #64
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_53643677
    ik begrijp dat iedereen enthousiast is over zijn net gemaakte foto's. maar toch mag het wel ietsje selectiever wat mij betreft. 3 foto's per keer ofzo.
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
      dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:37:07 #65
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53643979
    Oké, haal ik de helft weg.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:42:37 #66
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_53644119
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 11:56 schreef freud het volgende:

    [..]

    Mooie foto's Inu! Misschien leuk voor je om te proberen bij water is een lange sluitertijd. Op je camera gebruik je dan de 'Tv' stand. Dan kan je zelf de sluitertijd instellen, en zoekt je camera de rest uit. Als je dan bij bijvoorbeeld een watervalletje je camera op een rots of statief zet, en je sluitertijd op 1 seconde, dan gaat je water op een soort nevel lijken. Dat effect is erg mooi, en best simpel te realiseren .
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 11:59 schreef Vliegvrager het volgende:

    [..]

    *kuch*

    Tv

    *kuch*
    nope

    "S" van sluitertijd.
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
      dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:47:29 #67
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53644240
    Hee Puckzzz, ga je jouw kennis dan wel even delen met ons? Ook je inhoudelijke feedback is welkom.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_53647048
    @suiker

    #5: Leuk gezien (dat je m uberhaupt kon zien), maar hij gaat wat verloren in de drukte van het maisveld. In zulke gevallen kun je proberen of een andere hoek helpt. Loop eens om je onderwerp heen. Geen idee of dat hier geholpen zou hebben.

    #6: Zo'n beetje iedereen die oefent met scherptediepte stelt minimaal een keer scherp op prikkeldraad. Wat deze foto beter maakt dan die honderden prikkeldraadfocusfoto's die ik alleen op Fok! al langs heb zien komen is dat er op de achtergrond ook wat te zien is. Dat geeft de foto diepte en maakt m boeiender.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_53647102
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 16:42 schreef Shark.Bait het volgende:

    [..]


    [..]

    nope

    "S" van sluitertijd.
    Ja, het verschilt per merk. Canon is dat Tv gaan noemen, T ben ik ook wel eens tegengekomen, evenals S. Net even mijn compact (KM) gecheckt, die heeft idd S.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
      dinsdag 2 oktober 2007 @ 19:34:50 #70
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_53648615
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 18:42 schreef Vliegvrager het volgende:
    #6: Zo'n beetje iedereen die oefent met scherptediepte stelt minimaal een keer scherp op prikkeldraad.
    Hmmm..morgen toch ook eens ff proberen dan om erbij te horen
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 18:44 schreef Vliegvrager het volgende:

    Ja, het verschilt per merk. Canon is dat Tv gaan noemen, T ben ik ook wel eens tegengekomen, evenals S. Net even mijn compact (KM) gecheckt, die heeft idd S.
    Door een beetje Sherlock H. uit te hangen zag ik welke cam ze heeft, en dan ff googlen -- bij haar is het een "S"....

    [ Bericht 1% gewijzigd door Shark.Bait op 02-10-2007 20:10:29 ]
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
      dinsdag 2 oktober 2007 @ 19:49:07 #71
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53649018
    Vliegvrager, dankjewel voor je feedback op die 2 foto's!
    De hoek was niet anders te krijgen bij de vogelverschrikker, maar ik snap je punt.
    En van het prikkeldraad had ik ook niet het idee origineel te zijn. Meer de oefening en proberen iets te 'vertellen' over de koeien.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      dinsdag 2 oktober 2007 @ 19:53:23 #72
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_53649167
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 16:47 schreef Sugar het volgende:
    Hee Puckzzz, ga je jouw kennis dan wel even delen met ons? Ook je inhoudelijke feedback is welkom.
    ik wist dat die opmerking ging komen

    ik lurk hier wel, maar het gaat Freud en V.V. en de rest heel goed af. Alles wat ik zal zeggen is toch gewoon meer van hetzelfde. Plus dat ik een gevoelsmatige fotografe ben. Ik bezit wel enige basiskennis, maar al die technische shit...daarvoor moet je echt bij de heren experts zijn

    ik zal proberen af en toe een compositieachitge opmerking te maken ofzo
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
      dinsdag 2 oktober 2007 @ 19:57:32 #73
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53649296
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 19:53 schreef Puckzzz het volgende:
    ik zal proberen af en toe een compositieachitge opmerking te maken ofzo
    Mooi zo. Dat vind ik namelijk ook belangrijker bijna: feedback over het onderwerp, het concept en de aantrekkingskracht (pakt 'ie je?).
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:45:07 #74
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_53650741
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 15:33 schreef Sugar het volgende:
    Ben ik weer! Kan ik volgende keer maar beter een showcase openen?
    Maar serieus, ik vind het heel erg handig en fijn om tips van jullie te krijgen. Dus Ynske en Noli nog bedankt voor jullie reacties van gisteren.

    Heel graag hoor ik weer wat op deze foto's!

    Op en rond de boerderie:

    1.
    [afbeelding]

    2.
    [afbeelding]

    3.
    Kalfje voor wie wil

    4.
    Varken voor wie wil

    5.
    Vogelverschrikker voor wie wil

    6.
    [afbeelding]
    OK here goes:

    #1: wat wil je zeggen met de foto? een paar pionnen op een bruggetje zeggen me niet zoveel. voor jou misschien een bijzondere situatie, mij zegt het weinig.

    #2 neh sorry, ik vind 'm te rommelig en chaotisch. had dan een kleinere dof gebruikt en stel scherp op slechts enkele objecten op voor-of achtergrond (dof = gebied wat wel en niet scherp is. Depth of Field, hoe groter je dof, hoe meer gebied er scherp is)

    #3 zoals bijvoorbeeld bij deze foto! compositie is niet zo spannend. beeld ook niet. een paar grazende koeien vaag op de achtergrond. OK! maar op zich ben je wel lekker bezig geweest met je dof.
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
      dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:58:40 #75
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53651198
    Bedankt voor je reactie.

    Dat van die kleinere dof was inderdaad de bedoeling van die foto van de pompoenen, maar er keek iemand een beetje op mijn vingers en toen durfde ik niet rustig te kijken hoe het 't mooist was. Goed te weten dat dat beter was geweest.

    En sja, de onderwerpen. Ik hou nogal van het kleine, dagelijkse altijd. In alles. En daarbij hoort voor mij dus wel zo'n idyllisch bruggetje in het bos met een rood lint en pionnen om mensen de weg te versperren. Heerlijk simpel en toch contrasterend.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_53657408
    Thnx iedereen

    Ik heb de waterfoto's op beweeg-stand gemaakt, dan kwamen ze er wat mooier uit dan op de gewone. Ik zal eens proberen met de sluitertijd (bij mij heet dat idd S ) of dat lukt

    En je mag hier best komen wonen hoor Noli Ga alleen wel in december weer terug, ben hier alleen uitwisselingsstudent
      Admin woensdag 3 oktober 2007 @ 00:43:44 #77
    1 crew  Danny
    Ik mis m'n grote vriend..
    pi_53658307
    Sugar, dat varkentje in de blubber is liev (en normaal vind ik varkentjes alleen maar lekker, dus dat wil heel wat zeggen). Brug had ik zonder pilonnen mooier gevonden denk ik. Met de rest heb ik niet heel veel. Wel vind ik dat je foto's rap beter worden.
    - Oh hi Mark!
    - Cool... Cool, cool, cool.
    Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
    Zie wat ik kijk: trakt.tv
      woensdag 3 oktober 2007 @ 10:29:01 #78
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53662641
    Ja, dat varkentje kijkt zo ontzettend lief, een soort schuldig.

    Ik heb even geoefend met sluiterijd op dat advies van Freud (water en sluiterijd).
    Ik weet niet of jullie het kunnen zien, misschien is het uiploaden weer niet oké, maar dan hoor ik het wel.
    edit: linkjes van gemaakt die het hopelijk wél doen.


    Korte(re) sluitertijd

    Langere sluitertijd

    Freud, bedoelde je zoiets met nevelachtig effect?


    Nog een van dat probeersel

    Of heb ik aan iets heul anders zitten rommelen dan de sluitertijd?

    [ Bericht 7% gewijzigd door Sugar op 03-10-2007 11:39:25 ]
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_53663059
    Tcoh zou ik de eerste 2 mooier vinden met een korte sluitretijd dat je het water beter ziet, nu hadik in erste instantie het gevoel dat ik naar een tapijt zat te kijken
    maar ik ben hele erg van duidelijk druppels enzo als het om water gaat
    pi_53663768
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 10:29 schreef Sugar het volgende:

    Ik weet niet of jullie het kunnen zien, misschien is het uiploaden weer niet oké, maar dan hoor ik het wel.
    Ik zie rode kruisjes
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
      woensdag 3 oktober 2007 @ 11:29:40 #81
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53664013
    Ja, Vliegvrager, ik weet het. Ik zal eens even een linkje ervan maken, dan gaat het misschien wel. Stomme msn-group.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_53664177
    mooi, zeker in combi met de onderliggende vorm. Normaal hou ik niet zo van die langgetimede waterfoto's. maar bij deze fontein(?) past het wel imo.

    PS. waarom host je je foto's niet bij http://photobucket.com oid?
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
      woensdag 3 oktober 2007 @ 11:40:53 #83
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53664308
    Ik zit op mijn werk en normaal gebruik ik gewoon onze site. Binnenkort even zorgen dat ik dat ook op mijn werk kan doen.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_53664363
    Hier wat probeerseltjes van mij.
    1


    2


    3


    4


    Nummer 2 is buiten in de plenzende regen genomen en dat is helaas ds niet te zien terwijl dat wel de bedoeling was
    Nummer 1 en 3 vanuithet slaapkamerraam. De regen op het dak van de schuurvond die kringels wel wat hebben en de ander de "bruidssluier" in herfstkleuren , maar ondanks de afstand, ondanks het slechte weer is hij toch nog te zonning voor herfstkleuren of niet?
    Nummer 4 kwam ik toevallig tegen in de huiskamer
      FOK!fotograaf woensdag 3 oktober 2007 @ 11:52:22 #85
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_53664600
    @Anitra: 1, 2 en 3 zijn wat donker bij mij, maar kan aan de monitor hier liggen.
    1: als je regen wil pakken, kan je vaak ook gewoon flitsen. De druppels pakken het flitslicht vaak goed op. Proveer je sluitertijd dan kort te houden, anders krijg je snel streepjes.
    2: leuke plaat, maar doordat hij ietsje donker is, knalt het groen niet zo. Wel een heel goed gelukt diepte effect (DOF)!
    3: Zelfde 'probleem' als bij 2, de kleuren knallen niet zo. Als je dezelfde foto maakt met beter licht (zonnig, zo rond 16:00), heb je veel mooiere kleuren denk ik.
    4: blijven leuke foto's!!
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    If it's free, you're the product!
    pi_53664619
    Anitra, probeer iets meer een 'onderwerp' in je foto's te stoppen. Bij 1 is het ontbreken ervan niet zo storend, omdat het lijnenspel toch wel boeit, maar vooral bij #3 weet ik niet zo goed waar ik naar moet kijken. #2 is netjes, goed met scherptediepte gewerkt en een mooie diagonaal in de compositie. Puntje is alleen dat een blad niet zo'n heel boeiend onderwerp is (maar prima oefenmteriaal natuurlijk). Kijk ook even uit voor het wegvallen van stukjes blad rechts en aan de onderkant. De bloem is leuk, lekker close, kan ie best hebben. Hij ruist wel een beetje en de roze kleuren lijken me een beetje oververzadigd (kan ook door de ruis komen).

    Dit soort kleine hoeveelheden ruis kan je in PS nog wel oplossen met de optie ruis reduceren. Voor grotere hoeveelheden zijn er plug ins, zoals noise-ninja, te koop. De focus wordt er wat softer van, dus dan moet je achteraf weer verscherpen, en het effect is niet bij ieder onderwerp even mooi.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_53664730
    Ik had de flitser aan, maar zat een aardig afstandje tussen dus denk dat daardoo de druppels niet te zien zijn helaas.
    Hoe zou ik van die 2 dan het nog meer kunnne laten knallen, want ook hier flitser gebruikt (wel dichtbij), het lullige is dat als het zonnig is da heb je het water er niet op en dat is in mijn optiek nu juist wat die foto mooi maakt het\water op die bladeren. (hey weet ik endelijk wat DOF is )
    3 Toch meer zonnig weer? Voor dichtbij wel nu je het zegt, als ik complete hefstsfeer erop wil hebben moet ik meer pakke dan allee de kleuren va de bladeren, stom die had ik zelf kunnen verzinnen

    Thanks! Zal als het mooier weer is nog eens die bruidssluier proberen.
      woensdag 3 oktober 2007 @ 13:28:25 #88
    124655 DarkManta
    Tiepvouten onder voorbehout
    pi_53666675
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 11:31 schreef Danny het volgende:

    [..]


    Jammer dat 'ie nu geblurred is, maar het verbaast me al wel dat je 't uberhaupt voor elkaar hebt gekregen
    (en jammer dat de kleuren een beetje verkloot zijn. het is nu een 'midden op de dag' setting geworden ipv een 'kijk 's wat een mooie zonsopgang' setting.
    Jah die server waar ik die foto`s op zet, die comprimeerd foto`s op een hele vreemde manier.
    Toen ik een preview deed, had ik zoiets van, damn zo ziet het erniet uit hoe ik het heb.
    Maar het ging even om het idee dat het mogelijk is...

    Binnenkort stuur ik je het origineel, zonder geblur enzo... Gewoon het irritante object weg.
    Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
      woensdag 3 oktober 2007 @ 15:23:07 #89
    124655 DarkManta
    Tiepvouten onder voorbehout
    pi_53669179
    Origineel


    In Progress...


    Het leuk me leuk om een work in progress te laten zien....

    Gedaan
    Storende elementen weggehaald zoals:
    lantaarnpaal
    links,een stuk van het object weggehaald
    stukje boom in rechtsboven in hoek

    Globale to do list
    horizon bewerken
    lucht bewerken
    kleurcorrectie
    object in linkerkant helemaal verwijderen
    Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
      woensdag 3 oktober 2007 @ 16:21:12 #90
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_53670518
    't is nu net zo'n 'zoek de tien verschillen' plaatje
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
      woensdag 3 oktober 2007 @ 16:29:08 #91
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53670666
    Wel echt gaaf dat dat kan, DarkManta!
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      woensdag 3 oktober 2007 @ 16:36:10 #92
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53670798
    Hoi.

    Zulke situaties vind ik dus leuk om vast te leggen, maar doet dat wat? Of doet het jullie niets, nada?

    Oh ja, ik vind het jammer dat de foto kwalitatief niet oké is, niet mooi scherp enzo. Als iemand zo nog een tip heeft hoe ik dat beter kan krijgen in het vervolg, graag!
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      woensdag 3 oktober 2007 @ 17:02:23 #93
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_53671260
    ja dit is een toffe foto. hij is redelijk recht. de beweging van de lopende mensen brengt er wat dynamiek in.

    je kan deze nog prima scherper krijgen hoor, wat misschien ook een leuk effect zal geven is om het onderste zwart wit te maken met een vrij hoog contrast
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
      woensdag 3 oktober 2007 @ 17:07:13 #94
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53671366
    Ja, maar dat kán ik niet! De foto nodigt inderdaad erg uit om de scheiding nog even wat duidelijker te maken (zwartwit versus kleurgedeelte). Alleen volgens mij kun je met Picasa niet de helft zwartwit doen? En ook niet de helft wat meer contrast?
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_53674049
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 16:36 schreef Sugar het volgende:

    Oh ja, ik vind het jammer dat de foto kwalitatief niet oké is, niet mooi scherp enzo. Als iemand zo nog een tip heeft hoe ik dat beter kan krijgen in het vervolg, graag!
    [uitlegmodus]
    Er zijn eigenlijk drie soorten onscherp

    1) De camera heeft bewogen terwijl de sluiter open stond. De foto is bewogen en mislukt, achteraf meestal niet meer te redden. Te voorkomen door betere houding, gebruik statief of kortere sluitertijd. Te herkennen aan het feit dat de hele foto onscherp is en er vaak een zekere mate van beweging in lijkt te zitten.

    2) Objecten op de foto zijn bewogen. Kan bedoeld zijn en een gevoel van dynamiek aan de foto meegeven. Indien niet bedoeld alleen te voorkomen met een kortere sluitertijd. Te herkennen aan het feit dat de bewegende delen op de foto onscherp is, waarbij je de richting van de beweging meestal kunt herkennen. Stilstaande objecten zijn wel scherp.

    3) de foto is out-of-focus: De scherpte ligt dan niet op de 'juiste' plek. Komt meestal omdat de fotograaf niet helemaal goed scherp gesteld heeft, maar kan ook aan het materiaal liggen (AF-mechanisme, of bouw van de lens, iedere zoomlens heeft er een beetje last van). Achteraf vaak nog wel enigszins te herstellen door verscherpen in de nabewerking. Te voorkomen door goed te focussen en primes te gebruiken. Een grote scherptediepte (hoge f) vermindert het probleem, omdat het focussen dan niet zo nuaw luistert Te herkennen aan het feit dat er ergens op de foto iets scherp is, maar niet waar je dat gewild had.

    Tot slot is er nog onscherpte door verkleinen. Dat is niet echt onscherpte, de originele foto is immers wel scherp, maar dat wordt niet vertaald naar de verkleinde foto. Simpel te verhelpen door na het verkleinen nog even te vercherpen.

    [/uitlegmodus]

    Jouw foto heeft vooral last van (2, maar geen last, zoals Puckzzz terecht opmerkt) en een klein beetje van 3 (het hekje van de hoogwerker is wel scherp). Het is maar weinig, dat is makkelijk te verhelpen met even verscherpen in de nabewerking.

    Oh ja, leuke foto
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
      woensdag 3 oktober 2007 @ 19:24:02 #96
    124655 DarkManta
    Tiepvouten onder voorbehout
    pi_53674570
    Origineel


    Work in Progress..


    Het grove gedeelte is gebeurt...
    Nu de afwerking:

    Oneffeheden
    Kleurcorrectie
    Overtuiging
    Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
      woensdag 3 oktober 2007 @ 20:21:55 #97
    124655 DarkManta
    Tiepvouten onder voorbehout
    pi_53676133
    Originele grootte zonder object.
    Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
      woensdag 3 oktober 2007 @ 20:46:34 #98
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53676696
    Echt cool, DarkManta!
    Wil je je niet even een klein beetje uitleven op mijn foto en de onderste helft zwartwit maken?

    Vliegvrager, dankjewel voor je uitgebreide reactie, lekker duidelijk verhaal zo! En inderdaad, de beweging van de mensen vind ik juist mooi, hoor. Dat jullie niet denken dat dat niet zeer bewust was gedaan.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_53677319


    hoe krijg ik het bovenste gedeelte nu ook mooi wit?
    heb met schuifjes vanalles geprobeerd maar dan viel het glaswerk aan de linkerkant weg.
    of had ik de foto nog van uit iets lager standpunt moeten nemen?
    Thank Drunk I'm a Goddess!
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 oktober 2007 @ 21:12:34 #100
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_53677427
    Sugar, ik heb twee versies
    1. de ladder is in het geheel mee zwart/wit


    2. de ladder is kleur gebleven
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

    Dale Carnegie
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')