abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 september 2007 @ 20:28:26 #301
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_53575072
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 20:16 schreef pea4fun het volgende:
Ok met die nieuwe info nog een ander dingetje.

Ik had het over flits, maar canon staat erom bekend dat ie goed overweg kan met hoge iso waarden...

Een ander middeltje om je sluitertijden naar beneden te krijgen is je isowaarde omhoog te zetten. Je had em nu op 400 iso, je kan met jouw camera best tot 800 iso (sommigen zeggen nog hoger) gaan om foto's te krijgen zonder al teveel ruis. hoe hoger de iso hoe meer licht maar hoe meer ruis. Je moet even proberen tot hoe hoog jij de foto's nog mooi vindt.
*Noteert probeer andere iso. Het is nu vrij donker in huis dan kan een hogere iso nooit kwaad heb ik begrepen, toch?
quote:
Als je door je zoeker kijkt zie je dat ie al aangeeft welke sluitertijd de camera gaat gebruiken. Is dat onder de 1/60 en werk je zonder statief, dan zou ik er iets aan proberen te doen, hetzij met de flits, hetzij met de iso. Je hebt op de poezen foto's sluitertijden van 1/10 of zelfs langer...dat houdt je nooit stil. Je F-getal staat op sommige foto's op f9 dat kan best naar beneden.
*noteert eerst kijken en daarna pas schieten met oefenwerk. Ken je de camera? Ik heb in de zoeker als allerlaatste een rond bolletje staan en ik ben er nog niet achter wat het betekend of waar het tekentje voor staat, heb 'm nog niet in de gebruiksaanwijzing kunnen vinden nl.
quote:
edit: pak die kans om naar die clinic te gaan je pikt er altijd wat van op en het is toch een leuk dagje oefenen?
Maar ik denk dat Lautie er veel meer van opsteekt dan ik... één van ons gaat zeker, nog even uitvechten wie

Bedankt voor je uitgebreide reacties!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')