*zucht van verlichting slaakt*quote:
Ik bel morgen even.quote:Op zondag 30 september 2007 19:05 schreef Greys het volgende:
En dat hele kleine witte hondje, Ing? Zat die er ook nog? Die bangige?
Ahhh, Whiskey, die wilde ook mee... Meneer Greys heb ik net nog lekker zitten maken met de foto van Whiskey die op de asielsite staat, mooie foto! Maar hij is toch te bang dat er door het hele huis altijd maar haren te vinden zijn, en wat we moeten doen als we op vakantie gaan, en hoe Bink het zou vinden...
Nok, als de nood aan de man is kunnen we vast iets voor je regelen hoor
Jaaaa, die vinden wij allebei de mooiste. Maar Caitlin vind ik ook geweldig. De vraag is dan meer: past een van hen in mijn team? Zijn ze gewend om samen te zijn? Of een koppel van hen. Zijn er uit dat groepje een paar die erg aan elkaar gehecht zijn?quote:Op zondag 30 september 2007 19:25 schreef Greys het volgende:
Ik heb ze gezien op de site, die 4 waar je het over hebt. Die zilveren is mooi
Jaquote:Op zondag 30 september 2007 21:09 schreef lady-wrb het volgende:
Golfer slaat meeuw uit de lucht
ben ik erg als ik meteen aan de wederhelft van bluezz moet denken?
quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:35 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik hoorde zaterdag trouwens in het asiel dat de dierenbescherming daar foto's heeft gemaakt ivm de landelijke campagne en er zijn dus een aantal hele mooie foto's van Baloe gemaakt.
Dus mochten jullie straks een mooie rooie op een bushokje zien schitteren, dan is de kans groot dat het Oetje Baloetje is![]()
Hij ligt inmiddels heerlijk op m'n schoot te knorren, dus tis een beetje lastig typen![]()
quote:Op maandag 1 oktober 2007 18:18 schreef nokwanda het volgende:
[..]Ik las eerst dat het een beetje een lastig type was
Gezienquote:Op maandag 1 oktober 2007 19:43 schreef Greys het volgende:
Nonneke, op eh... blz 2 als ik het goed heb van het Inzameltopic staat een foto van de ren!
Ik vroeg er ook al om
Nee, zit een luikje in de berging, dus ze kunnen in en uit wanneer ze willen. Ik kan het luikje zelf wel zo instellen dat ze bijv. alleen naar buiten kunnen of alleen naar binnen (dan zit het van 1 kant op slot)quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:04 schreef Greys het volgende:
Ja ik vind het ook een supere oplossing van Ingetje en meneer Ingetje! Mooi gemaakt met die dakpannetjes en je hoeft nooit bang te zijn dat de katten ineens 3 tuinen verderop huppelen
Het zou alleen hier lastig kunnen, of de ren moet voor het raam staanKunnen ze bij jou (Ingetje) vanuit het huis direct de ren in? Of neem je ze onder de arm en stop je ze in de ren?
En dan nu heeel erg roodquote:Op maandag 1 oktober 2007 23:03 schreef Greys het volgende:
Hoi NokMuts![]()
Ing, echt super hoor, die oplossing.
En fijn dat je zelf niet door het luikje hoeft![]()
Gefeliciteerd Dierensofty-muts!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:38 schreef nokwanda het volgende:
Ik heb trouwens Silver gereserveerd.Vanaf 12 oktober, ongeveer, kan hij opgehaald worden
Ze hebben vast zn puistjes en rimpeltjes weggesoept !quote:Op donderdag 4 oktober 2007 20:00 schreef Ingetje79 het volgende:
Vandaag lag de poster op de mat waarop Baloe reclame maakt voor de dierenbescherming!
Hier issie ook te zien: http://www.ikzoekbaas.nl/
Alleen twijfelen we een beetje of het ons monster wel is; de tekening is op een klein verschil na exact hetzelfde en ze vertelden ons in het asiel al dat hij zo leuk was gefotografeerd.
Zouden ze die foto's mss enigzins bewerken?
U vraagt, wij draaien.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 22:28 schreef Greys het volgende:Ben benieuwd, want ik kan toch echt geen oneffenheden aan Baloeloeloe ontdekken
Doe je ook even een foto van jezelf (jullie allemaal) in Userfoto's 'Op de foto met je huisdier'?
Dan sta ik daar niet zo alleen, ik wil meer dierensoftie-hoofden om me heen daar!
Heul stoerrrrquote:
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 22:57 schreef Greys het volgende:
Jaaaaaaaaaaa! Wat een leuke foto!
Meneer Ingetje kijkt zo verliefd en Baloeloe ligt helemaal te rekken en strekken en genieten
Ooooh, wat knuzzzzquote:Op donderdag 4 oktober 2007 22:59 schreef nokwanda het volgende:
Baas boven baas
5 tegelijk
[afbeelding]
Ik dacht zoiets te zien op de stapel.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 23:03 schreef Greys het volgende:
Oh mijn god, Nok, wat een heerlijk gezelschap heb je daar
En die deken die over je benen ligt, hadden we daar ook geen kattenhandmandje van voor de asielactie? Ja he?
Heb ik bij mijn eigen nageslacht altijd veel minder moeite mee gehadquote:Op donderdag 4 oktober 2007 23:06 schreef Greys het volgende:
Hihi! Dat lijkt me inderdaad lastig, zo'n strenge mama te moeten uithangen tegen die lieve poezels!
Wat heerlijk, ik zit hier helemaal jaloers te wezenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 22:59 schreef nokwanda het volgende:
Baas boven baas
5 tegelijk
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 14:19 schreef lady-wrb het volgende:
ik stond idd stomverbaasd. hij was hier van de week al een paar keer, maar toen had ik natuurlijk weer geen fototoestel bij de hand.
en wie gelooft me nou als ik zeg dat ik een papegaai in de tuin heb zitten?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 20:56 schreef senesta het volgende:
Dat is een parkiet volgens mij, lijkt wel iets van een halsbandparkiet.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 21:21 schreef nokwanda het volgende:
En binnenkort met vers gewassen kat.
Arm diertje. Daar hebben we hopelijk nog heel wat aan vertrouwen bij te winnen. Hij kijkt zo..... ja, wat eigenlijk? nou ja, als iemand die heel wat tekort is gekomen.
Hier is ie nog nat van de wasbeurt.
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 21:24 schreef senesta het volgende:
Nee hoor, er zijn best veel grotere parkietensoorten, bijvoorbeeld rosella's:
[afbeelding]
pruimkopparkiet:
[afbeelding]
Zo zijn er nog best wel wat
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 21:24 schreef lady-wrb het volgende:
hij kijkt eigenlijk vooral heel zielig'. echt zo van : ze leek zo aardig en dan doet ze dit
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 22:36 schreef Greys het volgende:lady-wrb! Ik snap dat je even foto's hebt gemaakt, want inderdaad zou niemand je geloven denk ik anders
Grappig! Dat verwacht je echt nooit aan je pinda-netje!
Nokwanda, agossie, die ziel zou je zeker NU METEEN het liefst gaan ophalen en helemaal te pletter verwennen?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 23:38 schreef Greys het volgende:
Nou dat klinkt inderdaad heel verstandig en logischTof dat je dan zoveel tijd voor hem hebt!
(Maar ik bedoelde het eigenlijk gevoelsmatig... dat je zou willen dat het vast volgende week was)
quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:13 schreef Ingetje79 het volgende:
Houden ze je in het asiel wel op de hoogte mbt Poezz?
Wel een prachtbeestje hoor, met veel liefde en zorg gaat dat vast helemaal goed komen bij jullie![]()
Baloe woont inmiddels een weekje in Friesland en vermaakt zich prima! Met de anderen samen gaat het ook goed gelukkig, Ik betrapte hem vanmiddag met Baileys op de deurmat; samen genietend van het zonnetje. De ren is ook geweldig; tis net een klein aapie dan, hangt overal in.
Tis gewoon zo'n schatje![]()
[afbeelding]
Ach meid...quote:Op maandag 8 oktober 2007 08:33 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb zonet de kattentas uit de schuur gehaald.
kan iemand me zeggen dat wat ik nu ga doen het beste is?![]()
![]()
![]()
![]()
Heel veel sterkte.quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:33 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb het gedaan
doerak is er niet meer.
ze ligt hier heel vredig in haar mandje.
ik heb net c. ingelicht (hij wist niet dat ik zou gaan)
ik zelf eigenlijk tot een half uur van tevoren ook niet.
vrijdag had ik al zoiets van : dit gaat niet lang meer duren.
gisteren was het voor mij al duidelijker: ze was het aan het opgeven. ze wilde niet meer spinnen, niet meer eten. (ik heb haar toen wel gedwangvoederd overigens)
vanochtend heeft ze nog een plakje ham gegeten (zelf)
ze spinde wel, maar had van die grote angstige ogen waardoor ik het idee had dat ze pijn had.
toen heb ik geen moment meer geaarzeld.
met nu dit dus.
shit, doerak was al niet zo lawaaierig, maar wat kan stilte pijn doen aan je oren
en wat nu met luca? hij weet dat het elk moment afgelopen kan zijn, maar hij kan het niet goed bevatten.
luca is 8, maar hij weet al 3 jaar dat doerak ziek is.quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:50 schreef senesta het volgende:
Ach, wat sneu![]()
Heel veel sterkte lady-wrb.
Het zal voor luca ook wel erg verdrietig zijn, jullie hadden doerak natuurlijk al zijn hele leventje.
Maar als je hem verteld dat ze pijn had en niet meer wilde eten begrijpt hij het misschien beter dan we nu kunnen voorzien.
Hoe oud is luca nu?
Ik denk wel dat ze het einde aanvoelen, ik zag het bij qwea, en ik zie het nu bij jullie ook weer.quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:11 schreef lady-wrb het volgende:
zonet kwam ik thuis.
ik deed de poort open en dacht gemauw te horen.stom is dat. geen doerak die met dr ouwe lijfje blij mauwend op me af kwam hobbelen.
en toen kwam ik binnen. het is vreemd en toch vertrouwd: doerak in dr mandje, opgerold met 1voorpootje omhooggekruld. haar favoriete houding.
zo kon ze uren aan een stuk liggen slapen. altijd weer dat ene kromme pootje omhoog.
ik heb er weer een hele tijd bij gezeten. stil en verdrietig.
ze ziet er eigenlijk niet anders uit. het is net of ze slaapt. in gedachten hoor ik haar weer spinnen.
gek is dat, dat nu ze dood is, ze toch weer in diezelfde favoriete slaaphouding ligt met dat pootje, terwijl ik haar toch alleen maar gewoon in dr mandje gelegd heb.
zou ze de laatste weken mijn wanhoop gevoeld hebben? zou ze gevoeld hebben dat haar einde dichtbij was?
we gaan haar straks wegbrengen naar het crematorium. luca wil graag dat we haar as in een urn bewaren. ik zie dat eigenlijk niet zo zitten, ik ben meer voor verstrooien of eerder nog, begraven, maar ik wil luca zijn wens voorrang geven. en we zien wel hoe het verder gaat met de as.
Awwww Doerakje, toch nog zo onverwachts!! Raar is dat eigenlijk tochquote:
Hier na twee weken nog.quote:Op maandag 8 oktober 2007 19:03 schreef Rewimo het volgende:
Ik zit hier met tranen in mijn ogen, ik vind het zo verdrietig voor jullieIk vind dat Luca het dapper heeft opgenomen, heb je goed aangepakt lijkt me. Arme Doerakje met je scheve lipje
![]()
De eerste tijd zul je vast vaker denken dat je haar hoort of ziet, dat kan ik me nog wel herinneren van de keren dat ik een poes verloor. Nogmaals sterkte, en ondanks het verdriet moet je voelen dat je er goed aan hebt gedaan. Doeraks tijd was op, en je hebt haar een prachtig leven vol liefde gegeven!
we hebben doerak vanmiddag met zijn drieën weggebracht naar het crematorium.quote:Op maandag 8 oktober 2007 19:39 schreef Nonneke het volgende:
Lady en Luca een heeeeeeeeeeeeeeeeeele dikke kus![]()
Je hebt het goed gedaan Lady, ze heeft een prachtleventje gehad en is ook nog eens hoog bejaard geworden![]()
Krijgt ze een mooi plekje in de tuin ? (sorry als ik erover gelezen heb)
Sterkte![]()
![]()
Dag lieve ouwe theemuts![]()
*veegt stiekem snel een traan weg*
quote:Op maandag 8 oktober 2007 21:38 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
we hebben doerak vanmiddag met zijn drieën weggebracht naar het crematorium.
ik heb het met luca de laatste tijd veel over gehad: wat doen we met doerak als ze gestorven is?
ik heb hem begraven of cremeren voorgesteld. hij wilde weten wat dat inhield, cremeren.
ik vertelde hem dat het lichaam dan verbrand wordt en dat er dan as over blijft.
aha, zei hij toen, en dat gaat in een urn he?
ja, zei ik, en hij antwoordde dat hij dat wil.
dus nu hebben we haar dus vanmiddag weggebracht.
ze werd nog in een mandje gelegd daar met de bloemetjes die luca bij haar had gelegd.
(wat ik echt heel speciaal vond, is dat luca haar een klavertje 4 in de het omhooggekrulde voorpootje had gegeven, om haar geluk te wensen in de hemel)misschien heel luguber is dat ik heel veel foto's heb gemaakt van toen doerak hier dood in de kamer lag.
geen idee of ik er ooit nog wat mee wil, maar ik wilde het gewoon vastgelegd hebben, ook voor luca.
donderdag komt doerak weer naar huis in een urn. en hoe we dat gaan doen weet ik nog niet.
ik ga zo naar bed, ik ben helemaal op. de spanning komt er hier helemaal uit en ik geeuw me een ongeluk.
het is gek, geen eten meer klaarmaken voor doerak, niet nog even een spuitje water en geen pilletjes.
de keuken kan weer open blijven en nooit meer natgeplaste kranten opruimen.
lief doerakje, meissie van me, ooit komen we elkaar weer tegen op de regenboogbrug
Voor mij geen probleem; echt prachtige fotoquote:Op maandag 8 oktober 2007 21:54 schreef lady-wrb het volgende:
het klavertje wilde ik toch graag even laten zien.
[ afbeelding ]
mocht het een probleem zijn, dan haal ik m weg.
quote:Op maandag 8 oktober 2007 21:54 schreef lady-wrb het volgende:
het klavertje wilde ik toch graag even laten zien.
[ afbeelding ]
mocht het een probleem zijn, dan haal ik m weg.
Wat lief dat klavertje vierquote:Op maandag 8 oktober 2007 21:38 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
we hebben doerak vanmiddag met zijn drieën weggebracht naar het crematorium.
ik heb het met luca de laatste tijd veel over gehad: wat doen we met doerak als ze gestorven is?
ik heb hem begraven of cremeren voorgesteld. hij wilde weten wat dat inhield, cremeren.
ik vertelde hem dat het lichaam dan verbrand wordt en dat er dan as over blijft.
aha, zei hij toen, en dat gaat in een urn he?
ja, zei ik, en hij antwoordde dat hij dat wil.
dus nu hebben we haar dus vanmiddag weggebracht.
ze werd nog in een mandje gelegd daar met de bloemetjes die luca bij haar had gelegd.
(wat ik echt heel speciaal vond, is dat luca haar een klavertje 4 in de het omhooggekrulde voorpootje had gegeven, om haar geluk te wensen in de hemel)
misschien heel luguber is dat ik heel veel foto's heb gemaakt van toen doerak hier dood in de kamer lag.
geen idee of ik er ooit nog wat mee wil, maar ik wilde het gewoon vastgelegd hebben, ook voor luca.
donderdag komt doerak weer naar huis in een urn. en hoe we dat gaan doen weet ik nog niet.
ik ga zo naar bed, ik ben helemaal op. de spanning komt er hier helemaal uit en ik geeuw me een ongeluk.
het is gek, geen eten meer klaarmaken voor doerak, niet nog even een spuitje water en geen pilletjes.
de keuken kan weer open blijven en nooit meer natgeplaste kranten opruimen.
lief doerakje, meissie van me, ooit komen we elkaar weer tegen op de regenboogbrug
het was gelukkig druk, te druk om te piekeren, al zat ik soms best in gedachten.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:37 schreef Bluezz het volgende:
Ging het een beetje op je werk wrb?
Dat slijt, die angst van Luca.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:12 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
het was gelukkig druk, te druk om te piekeren, al zat ik soms best in gedachten.
het gaat wel, met ups en downs.
meer zorgen maak ik me om luca op het ogenblik.
leek hij gisteren de situatie redelijk aan te kunnen, vanavond kwam hij tot twee keer toe helemaal overstuur zijn bed uit.
hij is heel verdrietig, hij mist doerak zo, zegt hij.
maar het ergste vind ik nog dat hij ineens doodsbang is dat ik doodga.
hij durfde niet meer te slapen. ik heb m warme anijsmelk gegeven en hij mocht een tijdje lekker bij mij in het grote bed liggen om te kalmeren.
nu ligt hij voor de derde keer in zijn eigen bed en ik hoop dat hij nu doorslaapt.
arm kind, wat had ik hem graag hiervoor gespaard
Je hebt verder geen huisdieren snap ik? Ik ben godzijdank nog gezegend met een lieve gekke Golden Retriever die ik 2 u per dag knuffel en lekker met hem ga lopen om afleiding te zoeken. Gisteren moest ik huilen om Poekie en ik lag bii Baloe (de hond) op zn kleedje, likte die al mn tranen weg en uit eindelijk zijn we samen op zijn kleed in slaap gevallenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 07:41 schreef lady-wrb het volgende:
hij is gelukkig in slaap gevallen en slaapt nu nog.
wel jammer dat ik hem straks moet wakker maken, maar ja, in groep 5 kan je hem niet meer zomaar laten liggen.
ik vind het belangrijk dat hij zijn emoties uit, maar hij heeft (waarschijnlijk ook door zijn pdd-nos) nogal de neiging om erin te blijven "hangen" .
ik moet dan op een gegeven moment zorgen dat de knop weer omgaat. vandaar dat ik hem ook weer naar zijn eigen bed gedaan heb na een tijdje. (van mij had hij best mogen blijven liggen, maar dat is dan niet goed)
gistermiddag kwam een vriendje spelen. zolang hij afgeleid wordt gaat het goed, zodra hij alleen is, slaat het piekeren toe.
bij mij begint het rauwe verdriet om te slaan in berusting. ik heb schoongemaakt en nu ruikt het hier in huis niet eens meer naar doerak.
klinkt alsof het hier stonk, maar ik bedoel het luchtje van kattenvoer, het eigen luchtje van doerak, en toch ook de aparte kleiachtige lucht van de kattenbaksteentje, nou ja, ik denk dat iedere kateigenaar weet wat ik bedoel.
Heb ik laatst idd op het nieuws gezien. De hond van m'n schoonouders gaf toch altijd de voorkeur aan een echt biertje (expres biertje omgooien en dan maar likken)quote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:31 schreef Qwea het volgende:
Ik kwam zo net langs de dierenzaak, zie ik kwispelbier staan. 2 euro, 1 flesje. Ik meenemen, heeft baloe die hele fles gewoon opgedronken
MM voert Baloe bierquote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:28 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Heb ik laatst idd op het nieuws gezien. De hond van m'n schoonouders gaf toch altijd de voorkeur aan een echt biertje (expres biertje omgooien en dan maar likken)![]()
Leuke naam trouwens...Baloe![]()
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
MM voert Baloe bierBaloe is gek op bier, maar bier is niet goed voor hondjes
quote:Jochem Fonds
Het mooie aan het werken met dieren is de onvoorspelbaarheid. Je weet nooit wat ze gaan doen
en al helemaal niet wanneer. Zo ook Jochem. Hij kwam binnen bij dierenkliniek Makatsi, niet
wetende dat er zelfs een fonds naar hem vernoemd zou worden!
Jochem was een thuisloze kater, die binnengebracht werd omdat hij medische zorg nodig had.
Met het idee om hem te herplaatsen werd hij opgelapt. Maar zodra er iemand naar hem kwam
kijken, deed hij heel akelig! Blazen en zich verstoppen…dat was alles wat hij deed!
Hij is, zoals waarschijnlijk door hem gewenst, gebleven en onze mascotte geworden.
Na Jochem hebben zich vele gemeld: van bekkenbreuken tot ongewenst gedrag, van plaskater tot zwerver; ze waren allemaal van harte welkom.
Nu is kliniekat ontstaan uit het Jochemfonds. Een huiskamer met herplaatsers…opgelapt en
opgefrist; klaar om een nieuw huis ‘onveilig’ te maken.
Nu brengt zo’n project natuurlijk de nodige kosten met zich mee…en we proberen deze
kliniekatten snel te plaatsen. Toch zijn er startkosten: een bloedtest om aids en leukemie uit
te sluiten, ontvlooien, ontwormen, chippen en vaccineren.
Tijdens hun verblijf eten en ontlasten ze zich, een terugkerend evenement. Dus bergen blikvoer
en kattenbakvulling…het vliegt erdoor! Ook medische hulp en medicijnen kosten geld, ook al
komt het uit eigen apotheek. De katten worden allemaal gecastreerd/gesteriliseerd geplaatst.
Nu vragen wij voor onze herplaatsingen alleen veel liefde en een goed huis, dus daar komt
geen geld binnen. We proberen via de koffie in de wachtkamer en de fooienpot geld in
te zamelen voor ons mooie doel. Hier en daar komt een geweldige gift binnen, die we
dan in onze speciale spaarpot doen.
Ook speelmuizen en speelattributen worden met regelmaat gedoneerd…zeer welkom!
In het najaar van 2006 zat de Jochem spaarpot weer goed vol. De nood op de bovenverdieping was hoog;
er lag nog vloerbedekking welke nu wel echt aan vervanging toe was.
Nu ligt er prachtig vinyl, wat goed te reinigen is. We hebben enkele praktijkkatten zitten die nog wel eens wat laten vallen...dat is nu goed op te ruimen...dus
kom maar op met die keuteltjes!
Ook was de oude kattenren door het natte
Nederlandse weer aangetast en niet meer
echt "katproof".
Het is nu groot genoeg om de katten een eigen
pekje te gunnen. Er komen nog meer
speelattributen; om lekker in te klimmen en aan
te krabben.
Het was voor de bewoners natuurlijk wel een drukte van jewelste...en af en toe werd dat
gevierd met kattekwaad en soms ook met een ferme mep. Maar met zo'n mooi huis in het verschiet....en met een beetje extra snoepjes en blikvoer was dat het wachten het wel waard!
En nu maar eerst alles "beknijpen"...kortom: FEEST! Lekker rennen en donderjagen...achter de
blaadjes aan...achter elkaar aan...verstoppertje spelen...
het lijkt wel of er een nieuw huis is gemaakt!
De bovenverdieping is nu klaar voor wat betreft de vloeren en het buitenverblijf. We gaan nu sparen
voor een nieuwe trap en nieuwe lambrisering. Zo wordt het langzaamaan een ware kattenparadijs,
waar de blijvende praktijkkatten kunnen leven en spelen.
Jochem kan tevreden zijn met zijn paradijs!
We hebben nu ongeveer 100 katten een nieuw huis gegeven…en we gaan door! Tot nu toe zijn er
8 katten blijven hangen, allemaal katten met een verhaal en afhankelijk van zorg.
We zullen ze op een andere pagina 1 voor 1 aan U voorstellen: onze drijfveren! Deze katten
zijn eigendom van Dierenkliniek Makatsi …hoewel…wanneer ben je eigenaar? Volgens mij
zijn wij personeel! Om een tipje van de sluier op te lichten: de dames en heren hebben
zowaar vaste knuffeldames, die ze regelmatig bezoeken en vertroetelen……
wat wil een kliniekat nog meer?
Is er een rekeningnummer voor het Jochemfonds? Ik heb net mijn huis verkocht, daar kan best iets af voor een mooi kattenhuisquote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:05 schreef Qwea het volgende:
Overigens ik ben bezig om me in te zetten voor het Jochem FondsSinds Poekie er niet meer is wil ik wat terug doen voor de poesjes. Aangezien ik ontzettend veel plezier van haar heb gehad.
Ik heb tig topics in V&A lopen ( en wat dingen op marktplaats gezet) en de opbrengst van die verkoop gaat naar het Jochem Fonds
Wat dat is? nou dat zal ik hieronder even rechtstreeks van de website van mijn DierenArts plakken ;
[..]
[ afbeelding ]
dit is Jochem
Denk er maar aan dat dieren veel pijnlijke problemen door overgewicht kunnen krijgen, dan wil je best uitkijken met de snoepjes.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:19 schreef FurryRedElmo71 het volgende:
Hey Ingetje79 !
Nog even snel voordat ik de kuierlatten neem naar huis...kon ik gelijk m'n signature nog even aanpassen
Panda's vorige adres voor het asiel was de locale snackbar waar ze een graag geziene gast was aan de tafeltjes. Ik heb van de kattenverzorgster uit het asiel begrepen dat ze naast kattenbrokjes dus ook een hoop vette happen bij elkaar wist te bedelen met haar geel/groene ogen.
Jammer genoeg hebben ze Panda niet gewogen in het asiel, maar ik denk achteraf dat ze toch minimaal over de 10-11 kg woog.
In het asiel is ze al wat gewicht kwijtgeraakt omdat er geen vette happen meer waren (wat je een beetje kon zien aan haar achterflank), maar voor de rest was het een dikke schommel met weinig energie die zich nauwelijks kon wassen.
In het asiel stonden er altijd bakken met brokken klaar, dus als ze honger had was dat makkelijk te fiksen. Toen ik haar thuis kreeg gaf ik 3x per dag verdeeld alleen brokjes met 's avonds voor het slapen wat natvoer. Probeerde geen tussendoortjes te geven, maar het vlees van het vrouwtje was soms wel zwak hoor !
Panda en Sally krijgen apart voer, Sally op het aanrecht zodat Panda er niet bij kan.
Ging allemaal OK, zag dat Panda heel langzaam wat meer energie kreeg, makkelijker op de bank kon springen, traplopen, etc. Schoonhouden van de kont bleef moeilijk (haar vacht houdt het midden tussen kort en langharig), maar dat probeerde ik zo goed mogelijk bij te houden (gelukkig is Panda erg "handteerbaar" en laat ze heel veel toe)
Panda en Sally mochten op het balkon lekker rondschooieren, en na een warme zondag in Augustus merkte ik dat Panda wel erg vaak haar achterpoten likte en bij haar achterflank probeerde te komen, ze was erg onrustig. Vacht inspecteren en onder haar staart...hmmmm..wat zijn dat voor witte, kriebelende wormpjes ? Eentje gepakt en in een fotoroldoosje gedaan, en die maandag even langs de dierenarts gelopen..."dat zijn maden, mevrouw !" AAARRGGHH !!!
Blijkt dat waarschijnlijk die warme zondag blauwe vleesvliegen eitjes hebben gelegd in Panda's vacht en onder haar staart die door de warmte waren uitgekomen en richting huid/vlees aan het knagen waren..
Dus met een noodgang naar de dierenarts alwaar er eerst foto's werden gemaakt van mijn arme Poekie (de DA had nog nooit een maden-infectie bij een kat gezien, en zowiezo was Panda's formaat al een bezienswaardigheid), en daarna er een flinke wasbeurt met desinfecterende shampoo op het menu stond.
Ik ben me toen echt wild geschrokken, want ik wist wel van het gevaar van vliegen bij konijnen, maar bij katten ??
Afijn, dit was natuurlijk ook het sein om onder begeleiding van de DA Panda te laten afvallen.
Vanaf begin September krijgt Panda over 24 uur verdeeld 60 gram Hill's R/D, en helemaal NIETS anders. Met deze 60 gram zou Panda in ongeveer 54 weken naar haar streefgewicht van 4.5 kg afvallen (bij de DA woog ze 9.75 kg).
Elke maand laat ik haar gratis wegen bij de DA, en houden we haar progressie bij in een mooi staatje in het systeem. Panda is gelukkig dol op de brokjes, en ik geef haar 3x per dag 20 gram. In het begion gaf ik ook nog wat natvoer erbij voor de antibiotica die ze moest slikken voor het tegengaan van een infectie door de maden en was ik soms zwak met een snoepje hier, beetje voer daar, maar bij de volgende gewichtscontrole was ze toen gelijk 10.32 kg (OEPS !!!!)
Na die controle was ik 9 dagen op vakantie, en mijn moeder is heel streng met voeren, dus dat was een goede kickstart om Panda ook te laten wennen aan alleen maar brokjes. Bij de volgende gewichtscontrole 2 weken na de 10.32KG meting was ze 9.9kg (hoera !)
Ik zie echt al verandering, ze heeft meer energie, wordt leniger, die enorme schommelbuik is heel langzaam aan het slinken, en ze kan heeeeel hard achter brokjes aanrennen
Wel moet ik uitkijken dat ik niets aan eten laat slingeren, vorige week had ik een aangebroken zak pepernoten naast de bank laten liggen, maar die was wel vakkundig opengescheurd en er was heerlijk gesmuld (plus gelijk 3 dagen diaree...)
Ik eet tegenwoordig ook niet meer op de bank maar netjes aan de keukentafel omdat Panda toch nog steeds aardig geobsedeerd kan reageren op eten. Maar als ze merkt dat er niets te halen valt is ze al snel weg, dus daar maken we ook al progressie mee
Phoe ! Een heel verhaal...morgen weer verder
Een fijne avond allemaal !
Furry
Ik kan als je zo wilt wel even voor je bellen naar de dierenarts.... Die kan ik tussen 19 en 20u bereikenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Is er een rekeningnummer voor het Jochemfonds? Ik heb net mijn huis verkocht, daar kan best iets af voor een mooi kattenhuis
Zeker, maar zou daar nu alweer veel animo voor zijn dan ?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 20:52 schreef Rewimo het volgende:
Hee zeg, jullie maken me helemaal verlegen
En heel stiekem zat ik aan de FOK!kerstactie te denken... Zou een mooi doel zijn toch?
Hara, heb je al contact gehad met Zwollywood?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:16 schreef Harajuku. het volgende:
Ik denk dat je beter een jaarlijkse actie kunt houden eigenlijk.
Mja dacht ik ook aan, maar strax zijn er meer mensen met het idee van een kerstactie..... En is NOV niet laat?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:16 schreef Ingetje79 het volgende:
Is het niet al wat vroeg voor een kerst-actie? Denk dat je beter ff een maandje kunt wachten, aangezien een aantal mensen nog aan het bijkomen zijn van de vorige actie![]()
Nee, ik moet vandaag even overleggen met mijn ouders wanneer zij kunnen en daarna mail ik het asiel. Lijkt me wat handiger omdat mijn moeder onregelmatig werkt, dus dan kan ik zelf een paar data geven.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:17 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Hara, heb je al contact gehad met Zwollywood?![]()
Nee joh... 4 tot 5 weken elk vrij uurtje in Fok! stoppen om mailtjes te beantwoorden, PM's te sturen, het topic bij te houden, alles te organiseren enz. enz. enz. is echt lang zat hoorquote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mja dacht ik ook aan, maar strax zijn er meer mensen met het idee van een kerstactie..... En is NOV niet laat?
Oww....dan is er inderdaad geen reden om echt via de dieren-arts af te gaan vallen met specifiek voer, en als Melvin gewoon lekker in z'n vel zit, is het toch prima ?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 20:45 schreef Ingetje79 het volgende:
* Ingetje79 voelt een 2e actie aankomen![]()
Goeie actie en Rewimo....![]()
Furry, tnx voor je verhaal. Wij hebben echter nog 3 katten die prima op gewicht zijn en ze zijn hier gewend te eten wanneer ze willen.
En Melvin eet echt niet veel ofzo, hij is gewoon superlui![]()
Ik ben wel es bang dat het bijv. de schildklier zou kunnen zijn... Maar Melvin + DA = levenslange verminking van Ingetje. Binnenkort toch maar es bloed laten prikken.
Ik wil dus graag idd zelf het geld in 1x geven. Het hoeft overigens niet enkel geld te zijn hoor, goederen zijn ook welkom. Overigens had ik al een plan opgesteld dat ik ook mooi langs de dierenzaken in de buurt hier kon gaan om te vragen of ze bv wat voer/geld/krabpalen ect etc wilden doneren.quote:Hoi! Wat een eer, oppersmurf!
Ik deed het ook voor het eerst hoor, ik heb me suf gePMd naar ElisaB hoe het moest, want ik had werkelijk geen flauw benul. Ik vraag me alleen af of de Fokkers op alweer een nieuwe actie zo snel na de vorige zitten te wachten. Maar je kunt twee dingen doen denk ik:
- Een topic openen met de mededeling wat het Jochem fonds is en dat ze geld nodig hebben en dan het rekeningnummer er bij noemen van de dierenarts zelf.
- Een topic openen met de mededeling wat het Jochem fonds is en dat je zelf geld wilt inzamelen en het dan daarna in 1x geven.
Ik heb toen zelf een rekening geopend (duurde vrij lang voordat alles 'het deed', zo'n anderhalve week, dus hou daar mee rekening in je planning). Om te voorkomen dat mensen zouden denken dat ik het geld zelf in mijn zak zou steken heb ik steeds tussentijds een tussenstand in het topic genoemd en een controleur benoemd. In mijn geval was dat ElisaB. Zij had dus volledige inzage in mijn rekening en mocht alles checken. En aan het bedrag op de cheque op de foto's kon iedereen dus mooi meteen zien dat ook het hele bedrag aan het asiel is geschonken, dat ik er niet ineens 300 afgehaald had en ben wezen shoppen
Je moet ons maar even in het SC F&F topic op de hoogte houden wat je wilt, kletsen we er daar over verder en we willen je altijd bij staan met raad en daad en tips!
Succes!
Groetjes, Greys
doerak is terug.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 08:10 schreef Cat22 het volgende:
Dan doe ik deze keer ook mee! Ik was wat te laat bij de dierenasiel actie.
Hoe is het nu Qwea en lady-wrb?
Raar is dat he, zo''n klein beetje asquote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:36 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
doerak is terug.
we hebben de urn zonet opgehaald.
het is echt verbazingwekkend hoe weinig as er over is. nooit geweten.
ze is er in ieder geval weer.
maar de stilte blijft
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:07 schreef Qwea het volgende:
Sterkte LWRB.
Ook hier vet vaak nog een "ik mis poekie zo ontzettend" kut moment
thnx meisquote:
Thnx meisquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 02:43 schreef MissBliss het volgende:
Hey Qwea en lady-wrb! Heel veel sterkte met jullie verliesZo'n kleintje is onvervangbaar!
!
dank je wel mb .quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 02:43 schreef MissBliss het volgende:
Hey Qwea en lady-wrb! Heel veel sterkte met jullie verliesZo'n kleintje is onvervangbaar!
!
Knuffel terugquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 07:11 schreef lady-wrb het volgende:
ik vind de steun vanaf hier inderdaad heel fijn.
nu hebben jullie natuurlijk ook 3 jaar lang intens meegeleefd met het wel en wee van doerak. ook dat heb ik altijd erg gewaardeerd.
qwea, dikke knuffel vanaf hier
ja hoor.quote:
jup Ik heb dat ik als ik Baloe eten doe de deur opengooi, 5 min wacht en me dan pas bedenk dat Poekie helemaal niet naar binnen hoeftquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 07:41 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja hoor.
ook luca begint weer een beetje op te krabbelen.
heb jij ook zo'n last van die ingeroeste gewoontes?
's ochtends bij het brood klaarmaken met het laatste plakje vlees in je hand zitten en dan denken: shit dat hoeft niet meer
ik liet 's avonds altijd een lichtje in de keuken aan. ik kan het nog steeds niet uitdoen
bij het thuiskomen toch altijd even in de tuin kijken.
o, het zal best slijten, maar op zulke momenten is het iedere keer weer confronterend.
quote:Als twee groene ogen je vragen,
help me ik voel me niet zo fijn.
Mag je dan omdat je haar niet wilt verliezen,
egoistisch zijn ?
als je van de dokter hoort,
het komt niet meer goed en ze krijgt ook pijn,
Mag je dan omdat je weet,
dit is het eind,
egoistisch zijn ?
Als twee lieve groene ogen,
zich sluiten gaan voorgoed.
En je zonder haar naar huis toe moet,
met tranen in je ogen en een hart vol pijn,
probeer je jezelf te overtuigen,
dit was het beste,ik mag niet egoistisch zijn.
18 jaar was je bij ons,
en ieder dag samen was een feest.
en in al die fijne dagen,
ben je zelf nooit egoistisch geweest....
Rust zacht lieve Poekie poes.
kom ff op msnquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:13 schreef Rewimo het volgende:
Wat mooi... het beschrijft precies de tegenstrijdige gevoelens tussen het niet willen missen en het beste doen voor je makkertje
Dat heb ik dus ook. Ik vind het niet echt fair ten opzichte van Poekie. Alsof Poekie dan even snel vervangen zou worden. Natuurlijk is dat niet zo, maar het gevoel is er wel.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:57 schreef lady-wrb het volgende:
heel toevallig
aan de ene kant wil ik meteen op de fiets springen om dr te halen, want ik ben als de dood dat ze er niet meer is als ik er écht aan toe ben en aan de andere kant weet ik dat ik gewoon rustig aan moet doen omdat we alles hier nog goed moeten verwerken. het voelt nog niet goed, zal ik maar zeggen.
maar áls er ooit nog een kat bijkomt, maakt deze wel heel veel kans.
Wat vindt Luca er van dan? En je wederhelft?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:57 schreef lady-wrb het volgende:
heel toevallig
aan de ene kant wil ik meteen op de fiets springen om dr te halen, want ik ben als de dood dat ze er niet meer is als ik er écht aan toe ben en aan de andere kant weet ik dat ik gewoon rustig aan moet doen omdat we alles hier nog goed moeten verwerken. het voelt nog niet goed, zal ik maar zeggen.
Ik zou gaan kijken of ze "live" jou ook dat goede gevoel geeftquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:57 schreef lady-wrb het volgende:
heel toevallig
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:02 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik zou gaan kijken of ze "live" jou ook dat goede gevoel geeftEn als ze dat doet...
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:28 schreef lady-wrb het volgende:
[ afbeelding ]
zeg nou zelf: is het geen snoepie? (ondanks een raar lipje)
Neuj....die van mij hoefde ook niet zonodig nog een poezz erbij, maar Baloe is nu al onmisbaarquote:
Mail hem even naar MikeyMo. Die kan daar vast wel wat meequote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:48 schreef lady-wrb het volgende:
of wat dacht je van deze:
[ afbeelding ]
vakantie in lommerbergen en doerak mocht mee.
wat heeft ze genoten
ik zou deze graag heel groot aan de muur willen hebben.
alleen is de foto niet in zo'n hoge dinges
weet jij daar iets van rewimo?
nee, ze was gewoon los.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:53 schreef Ingetje79 het volgende:
Wat leuk dat ze mee mocht! Had ze een tuigje om?
Prachtige foto trouwens![]()
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:20 schreef lady-wrb het volgende:
poekie is
kijkt ze zo chagrijnig op de eerste foto of lijkt dat maar zo?
I hope soquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:43 schreef FurryRedElmo71 het volgende:
Qwea, ik weet zeker dat dat helemaal gaat goedkomen met de Jochem Fok! Kerstaktie![]()
Voel al die positieve vibes !
Ik denk ook niet dat ze het echt kwaad bedoelen hoor, maar ik vind het gewoon raar dat ze het niet gezien hebben. Mijn da zag het gelijk na binnenkomst en stond te popelen haar te onderzoeken! Kijk, IK weet dat soort dingen nietquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:22 schreef Greys het volgende:
Hoi lieve allemaal!
* Greys duimt voor Ziggy (en MB en Re uiteraard)
Ik ben ook benieuwd hoe Krimpen (het asiel) gaat reageren. Of ze uberhaupt al die onderzoeken 'standaard' doen bij binnenkomst van een kat, of dat ze alleen vrij oppervlakkig beoordeeld worden door een dierenarts, of alleen als er aanleiding toe is ofzo. Kan me ook voorstellen dat ze niet elk dier compleet door de mallemolen kunnen halen met alle tests, omdat ze daar het geld helaas niet voor hebben. Maar ik ben heel benieuwd! Ik denk echt niet dat er kwade bedoelingen waren hoor, dat ze je wilden 'naaien' zeg maar.
Ik hoop heeeeeeeeeeel hard dat het allemaal mee valt!
Oh jaaaaa dat is waarquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:11 schreef Qwea het volgende:
Poekie is vorig jaar huisdier van het jaar geweest![]()
ja, ik zag het jaquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:22 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Oh jaaaaa dat is waar![]()
Er zijn weer veel te veel F&F huisdieren overleden dit jaar
Deed me denken aan Poesquote:But there's nothing I can say to change
the things I've done
Of all the things I hid from you
I cannot hide the shame
And I pray someone, something will come
to take away the pain
There's no way out of this dark place
No hope, no future
I know I can't be free
But I can't see another way
I can't face another day
Linkje?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:49 schreef Qwea het volgende:
Ik hoop dat een Jochem kerstactie in NOV een beetje van de grond wil komen btw
Alf? Wat?! Dat wist ik helemaal nietquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:23 schreef Qwea het volgende:
ja, ik zag het ja![]()
Poekie, Inso dr hond, Doerak, Alf
Hoe bedoel je? Naar de kerstactie? of naar wat het jochemfonds is? Want de kerstactie moet 1 nov in F&F nog even opstarten. Wou het nu al doen maar volgens de mensen hier is dat niet zo slim omdat mensen net een actie achter de rug hebbe.quote:
Ik wil het wel proberen voor je. Mail 'm maar.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:29 schreef Qwea het volgende:
Deed me denken aan Poes![]()
Iemand die hier kan fotoshoppen? Ik heb namelijk geen usericon behalve deze van Poekie, en mn vent isser niet, dus ik vroeg me af of iemand dat "huisdier vh jaar" eruit kon slopen
Ow, ik dacht dat je al van start was gegaanquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:42 schreef Qwea het volgende:
Hoe bedoel je? Naar de kerstactie? of naar wat het jochemfonds is? Want de kerstactie moet 1 nov in F&F nog even opstarten. Wou het nu al doen maar volgens de mensen hier is dat niet zo slim omdat mensen net een actie achter de rug hebbe.
Nee, wilde ik wel doen maar misschien is het idd slimmer om even te wachten tot novemberquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ow, ik dacht dat je al van start was gegaan
Alf!quote:k weet niet zeker wat het is geweest, hij is vannacht ineengestort, en in de loop van de dag heeft hij ontlasting laten lopen en wilde niet meer eten of drinken. Toen de dierenarts kwam wilde hij zijn kop al niet eens meer optillen. De DA hoorde een heleboel hartruis en hij had dus die verlamming, kan op een beroerte duiden.
We konden het de oude schat ook niet aandoen om hem naar de dierenarts te leuren en allerlei onderzoeken te doen, dat had hij misschien al niet eens overleefd, en hij vond de kliniek altijd al vreselijk, dus hebben we hem thuis in laten dutten.
Nu weet ik niet meer zeker of we daar niet te snel over geoordeeld hebben, maar dat is meer omdat ik hem zo mis
You've got mailquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:42 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik wil het wel proberen voor je. Mail 'm maar.
Whehequote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:52 schreef Rewimo het volgende:
Ik duim met je mee, MB. Hopelijk gaat ze zich snel beter voelen. En wat de oren betreft, misschien kun je haar in een handdoek rollen![]()
Klinkt misschien gemeen ;quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:58 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Whehe
Nou ja, het is niet eens dat ze krabbelt ofzo, ze stribbelt wel wat tegen hoor, maar niet erg. Maar ze schudt steeds met haar kop. En dan is het moeilijk het goede gaatje te vinden en dat tuitje er echt in te krijgen. Maar ik heb goede hoop voor morgen
bedankt voor je verhaalquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:39 schreef FurryRedElmo71 het volgende:
Lady-wrb, mag ik nog even een ervaringsverhaaltje wat betreft "nieuwe kat" geven ?
Ik heb sinds ik op mezelf woon (11 jaar nu) altijd katten gehad. Eerst twee broertjes uit het asiel die daar in een doos waren gezet, Liam en Jarvis. In 2005 overleed Jarvis (10) aan geelzucht, en bleef Liam over. Na een drietal weken ben ik langs het asiel geaan voor een maatje voor Liam omdat hij zich toch eenzaam voelde zonder zijn broer. Entree van Terri, een eigenwijze 8 jarige wit/cyperse poes die zich meer aan mij hechtte dan aan Liam. Liam overleed in 2006 als 11-jarige, ook aan geelzucht. Terri miste hem niet erg, en we hadden het heel gezellig zo saampjes.
Afgelopen januari werd Terri door de plaatselijke buurkater aangevallen op mijn balkon 's avonds en liep een lelijke bijtwond in haar nek op met een stembandverlamming. Met medicijnen en veel rust in het Rotterdamse Dierenziekenhuis is ze nog een beetje opgelapt, maar toch ging het langzaam bergafwaarts en is ze op 26 februari alsnog aan de gevolgen overleden (op een zaterdagmorgen).
Ik besloot om eerst even een aantal weken te wachten voordat ik misschien weer eens zou gaan kijken naar een kat, omdat het toch een beetje als "verraad" voelde om al heel snel een nieuw poezebeest in huis te halen. Nou....de eerste dagen waren zo enorm zwaar...ik "voelde" haar nog steeds bij me en dacht haar overal te zien (had dat bij Liam ook), en het was zo enorm stil in huis..geen poes lekker tegen je aankletsen, meedrentelen naar de badkamer, slapen op bed...ik heb in die week nog nooit zoveel gehuild als toen, zelfs niet toen een 5-jarige relatie uitging. Ik had er gewoon helemaal geen zin meer in.
Het was alsof er een stuk van mijn hart ruw was afgescheurd, een hel.
Ik heb ook twijfels gehad, was het niet te snel na Terri's overlijden ? Ik voede me toch wel schuldig, maar zou Terri ook niet graag willen dat ik een andere kat net zo'n lief thuis zou gunnen als zij had gehad die 2.5 jaar ?
Die zaterdag daarop was ik in Spijkenisse bij het asiel, en zag ik het Poekie-monster (Panda) en Sally, en er was gelijk die "klik". Het is goed zo !
PS: misschien iets te zweverig voor sommigen, maar wie heeft er hier ervaring met dierentolken ? Ik heb soms het gevoel dat Terri, Jarvis en Liam wel eens komen "buurten" en ik heb nog wat vragen over Terri's overlijden en gedrag in de 2,5 jaar dat ze bij me was (ze kon nog wel eens venijnig je opeens "aanvallen")
Een heel fijn weekend allemaal !
Furry
wikkel dr eens in een handdoek.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:58 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Whehe
Nou ja, het is niet eens dat ze krabbelt ofzo, ze stribbelt wel wat tegen hoor, maar niet erg. Maar ze schudt steeds met haar kop. En dan is het moeilijk het goede gaatje te vinden en dat tuitje er echt in te krijgen. Maar ik heb goede hoop voor morgen
Thanks, ik ga het proberenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Klinkt misschien gemeen ;
Poesje op de bank leggen, op dr zij. Poesje met 1 hand goevasthouden. Met andere hand poesje dr oor druppen. Tada, poesje kan niet weg, en oor is gedrupt
En die ook, als de andere niet lukt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:03 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wikkel dr eens in een handdoek.
dan kan je dr met een hand in bedwang houden en met de andere hand dr oor behandelen.
ach uhmmie, ik had doerak op mijn arm toen we naar de dierenarts liepen en ik had de kattentas aan mijn andere arm hangen en ik wist dat als ik terug zou gaan, doerak in die tas zou liggen. (ze haatte die tas, ze ging altijd los mee)quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:49 schreef Uhmmie het volgende:
bah lady wrb wat zie ik nu
gecondoleerd...
naar is dat he zulke beslissingen.. maar op het moment dat hij gemaakt moet worden weet je dat zelf eigenlijk ook wel.
hoop dat luca er weer enigzins bovenop komt
het is niet niks om je vriendje voor het leven (want tja.. zolang luca zich kan herinneren was doerak er al natuurlijk) kwijt te raken
RIP doerakje
Ach, die arme Alf... Gelukkig heeft ie de laatste tijd in elk geval nog een geweldig tehuis gehadquote:
Eensquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 22:03 schreef lady-wrb het volgende:
kunnen we nu afspreken dat de rest van de huisdieren hier nog lang en gelukkig gaat leven?
ik vind dat we nu wel genoeg verdrietig nieuws hebben gehad.
Whehe, dat doet Ziggy ookquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 23:34 schreef Ingetje79 het volgende:
Oeh Nok...volgende week dus...goed dat ze hem dan toch nog ff houden![]()
Met Baloe gaat het super; denk idd wel es dat er een flinke steek los zit. Dan begint ie met 4 poten tegelijk door het huis te springen en even later ligt ie weer lekker in z'n mandje of op de deurmat. Hij ligt 's nachts ook steevast bij ons op bed te snurken.
Enige nadeel is dat hij vreselijk schooit. Zodra het eten op tafel of schoot komt, is hij van de partij en probeert op allerhande manieren wat te bemachtigen. Zo schepte hij van de week met z'n hele poot door m'n hutspot heen en ging vervolgens alles schoonlikken. Resultaat kun je wel raden![]()
![]()
![]()
Maar bovenal is het een schatje![]()
Ooooh, een diabeetjequote:Op zaterdag 13 oktober 2007 00:14 schreef Ingetje79 het volgende:
Nee idd...dan is het wel fijn dat ze een beetje meewerkt. Ons oude Diabeetje moest 2x daags een injectie met insuline, dat ging gelukkig ook perfect. Meneer ging zelfs de ren niet in voordat ie z'n shot had gehad, dan keek ie me echt zo aan van "schiet es op, ik wil een fripse neus halen"![]()
Zucht....Muisje![]()
![]()
Maar fijn dat Ziggy alles zo stoer ondergaat....![]()
Een vriendin van moeders is dierenartsass, zo hebben we hem destijds ook gekregen. Dus altijd als wij weggingen, kwam zij langs om Muisje te spuiten.quote:
Ik heb een kaartje met een poes erop gestuurd. Achteraf had ik beter een kaartje met Poekie's foto kunnen laten maken en die kunnen sturen. Maar ik heb mijn dierenarts en de medewerkers uitvoerig bedankt voor alles wat ze door de jaren heen voor Poekie hebben gedaan.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:12 schreef lady-wrb het volgende:
ook toevallig qwea, ik heb net een paar foto's van doerak afgedrukt bij de albert heijn. daar kan je hele mooie kaders omheen maken en ze zijn echt heel mooi geworden.
ik wil er één sturen aan mijn dierenarts. wij kregen van de week net als jij, een kaartje van hem, met medeleven. ook de manier waarop hij handelde en sprak op hét moment, heeft diepe indruk en dankbaarheid achtergelaten, die ik nog even uitgesproken (en opgeschreven) wil hebben.
geen idee of hij het op prijs stelt, maar ik heb zijn woorden op dat moment enorm gewaardeerd en ze waren een enorme steun.
Goed zo! Ik neem aan dat je partner nu om is?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:15 schreef lady-wrb het volgende:
luca en ik gaan trouwens waarschijnlijk komende week naar het asiel.
kijken of de poes die we gespot hebben in het echt ook zo lief is en, ook heel belangrijk, of zij ook wat in ons ziet.
nou, dat niet direkt, maar dat komt misschien nog.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:36 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Goed zo! Ik neem aan dat je partner nu om is?![]()
quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 19:19 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nou, dat niet direkt, maar dat komt misschien nog.
Wat een fijne gedachtequote:Aan de voet van de heuvel, dicht bij de bosrand,
ligt een weelderig en sappig groen grasland.
Hier spelen en rusten onze dierbare vrienden,
nadat ze tijdens hun leven ons dienden.
En hier bij die mooie regenboog brug,
vinden ze hun rust en gezondheid weer terug.
Ze ravotten in het gras, zonder pijn of verdriet,
en spelen tot er één z'n baasje weer ziet.
Dan springt hij op, en spitst zijn oren,
deze oude vriendschap ging toch nooit verloren.
Ze rennen naar elkaar, en begroeten elkaar met kussen,
Hier komt echt niemand ooit meer tussen.
Eindelijk hebben ze elkaar weer terug
en tezamen gaan ze over de regenboog brug
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |